abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77217164
Ik heb hier weinig last van island-fever en de overige nadelen die je noemt ondervind je hier een stuk minder:
- Het is 'slechts' 10 uur en 450euro van NL verwijderd
- Het is heel het jaar rond de 30 graden
- In de 'winter' is het hier hoogseizoen

Zoals Omniej ook al zegt, er is hier altijd wat te doen, dus je hoeft je nooit thuis te gaan zitten vervelen...
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_77217787
Naja, ik begeef me in die "community" omdat in de winter enkele gelegenheden nog wel druk bezocht worden door locals. Maar daarom wordt in de winter je wereld wel een heel stuk kleiner. In de zomer verveel ik me niet, dan zijn er genoeg dingen te doen en heen te gaan.

Je hebt hier bijv. hoogbouw van 50 verdiepingen, en dan zie 's avonds per gebouw misschien 2 a 3 lichtjes branden. In de winter woont hier 10% van wat hier in de zomer allemaal komt. Dat verschil zou wel wat minder mogen zijn.

Blijft natuurlijk een luxeprobleem, maarja .. als daar wat aan te doen valt.
quote:
Dat laatste geef al aan dat je nu blijkbaar ook het grootste deel van de tijd binnen die kleine community zit? Wat is dan het verschil met een eiland eigenlijk?
Nja, niks dus. Daarom vraag ik me af of het eiland groot genoeg is om er niet na een jaar op uitgekeken te zijn.
pi_77218935
't Verschil zit hem er natuurlijk ook in of je er woont en werkt, of dat je er gewoon asociaal lang op vakantie gaat.

Als je er puur als vakantieganger naar kijkt, weet ik niet of het wel zo interessant is een vol jaar op Curaçao door te brengen... Op een gegeven moment heb je alles wel gezien natuurlijk. Woon en werk je er echter, dan zou ik er absoluut geen probleem mee hebben er jaren te zitten.

In feite is Curaçao dan ook niets anders dan elke andere omgeving waar je tot nu toe gewoond hebt natuurlijk; ook in Nederland reizen mensen voornamelijk tussen hun huis en werk, en de rest van 't land zien ze niet eens. Dan kan dat kleine leefgebied dus net zo goed omringd zijn met stranden en water.
pi_77240051
Even een ander geluid dan. Ik had wel last van "island-fever".
Ik woonde voordat ik naar Curacao ging in Amsterdam = altijd wat te doen, geen dag is hetzelfde.
Curacao was voor mij een paar weken leuk en nieuw, maar daarna heb je alles wel gedaan wat je kunt doen op een eiland en ga je dus herhalen... ik ben wel gaan duiken, dan is het op zich nog vermakelijk, voordat je alle steks goed hebt bekeken ben je wel een tijdje verder. Maar het is gewoon een feit dat er op een klein eiland als Curacao niet ontzettend veel te doen is. Ook zie je op elk feestje dezelfde koppen als je bij de Nederlandse community blijft hangen.
Voor mij was het niks, maar ken genoeg mensen die het heerlijk vinden, dat kun je alleen zelf bepalen
Whatever you're about to discover we off that.
pi_77244667
Ik ken Curaçao alleen maar als vakantieganger, heb een paar jaar geleden wel een tijdje meegedraaid op een middelbare school, maar dat was nog geen 7 weken. Ik weet dus ook niet hoe het is om daar te wonen+werken etc., maar zelfs als ik daar op vakantie ben, verveel ik me na 3 weken al stierlijk. Heeft deels te maken met het feit dat ik er al honderd keer geweest ben, maar het heeft voornamelijk te maken met mijzelf. Ik kom ook uit A'dam, en je kan inderdaad zoals BadAssBitchSmut zegt iedere dag iets anders doen. Curaçao is basically vrijwel alleen maar strand en feesten. Als je iemand bent die van 'niks doen' houdt, kun je je hart ophalen. Als je continue iets te doen wilt hebben en nieuwe dingen wilt zien, moet je er geen jaar heen gaan.

Als je er heen gaat om alleen lol te hebben, kun je ook wat rondreizen in de Caribbean oid. Of Miami, is ook niet zo duur en ver.
pi_77246466
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:49 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ook zie je op elk feestje dezelfde koppen als je bij de Nederlandse community blijft hangen.
Dan moet je dat ook niet doen...
pi_77246696
22 februari ga ik naar Curacao.
Kan niet wachten, ff 12 dagen weg van die kut sneeuw en kou.
Enige verrotte, we hadden een studio op het oog maar die zijn allemaal al gereserveerd.
Weet iemand anders toevallig nog een betaalbare plek om te overnachten?
pi_77246752
tvp. Ga over een paar weken weer
pi_77248161
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:43 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dan moet je dat ook niet doen...
Ja maar zo veel leuke feestjes zijn er niet op Curacao
Misschien als je schuurfeesten gewend bent op het platteland, dan is het een hele beleving
pi_77263942
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:50 schreef SimtekF1 het volgende:
Enige verrotte, we hadden een studio op het oog maar die zijn allemaal al gereserveerd.
Wat heb je te besteden/waar ben je naar op zoek?

Ik heb indertijd bij www.curacaobenb.com gezeten, bed en breakfast met nette kamers en gebruik van zwembad. Geen idee wat de prijzen zijn, was toen 55 euro per kamer per nacht.
pi_77281667
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:22 schreef thomaster het volgende:

[..]

Wat heb je te besteden/waar ben je naar op zoek?

Ik heb indertijd bij www.curacaobenb.com gezeten, bed en breakfast met nette kamers en gebruik van zwembad. Geen idee wat de prijzen zijn, was toen 55 euro per kamer per nacht.
Niet al te duur, tussen de 30 en 50 euro per nacht.
Heb net ff zitten zoeken en heb 3 appartementen/studio's kunnen vinden in Julianadorp.
Ik heb ze gelijk maar even gemaild of er nog plek is, ben een beetje aan de late kant.
pi_77281852
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:12 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Niet al te duur, tussen de 30 en 50 euro per nacht.
Heb net ff zitten zoeken en heb 3 appartementen/studio's kunnen vinden in Julianadorp.
Ik heb ze gelijk maar even gemaild of er nog plek is, ben een beetje aan de late kant.
Om welke appartementen gaat het in Julianadorp? Ben der namelijk wel redelijk bekend
pi_77282097
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:50 schreef SimtekF1 het volgende:
Vorig jaar gezeten toen ik op curaçao heb gewerkt en met de herfst voor vakantie.

http://www.brinkappartementen.nl/

Zijn te huur via een aantal verhuurders. Is vlakbij Koraal Tabak, tov Aloëfarm.
pi_77282178
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:28 schreef Reintji het volgende:

[..]

Vorig jaar gezeten toen ik op curaçao heb gewerkt en met de herfst voor vakantie.

http://www.brinkappartementen.nl/

Zijn te huur via een aantal verhuurders. Is vlakbij Koraal Tabak, tov Aloëfarm.
Ik heb Seru Coral gewoond, maar Henk Brink is een ware afzetter, hij berekent vaak asociaal hoge electra-kosten achteraf omdat je zogenaamd "veel meer verbruikt hebt dan hij van tevoren incalculeerd".
Het park zelf is leuk, maar behoorlijk ver van de mooie stranden richting Westpunt.
Julianadorp is qua locatie gunstiger vind ik.

Grappig, zie dat ie op de site zet "centraal gelegen"
pi_77282278
Henk is niet zo aardig met de electra, daar zijn we in de herfst achter gekomen. Julianadorp ligt centraler wat dat betreft inderdaad, maar het was niet erg ver van de taams, vandaar.

Edit: het ligt natuurlijk wel midden in banda riba
pi_77282358
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:31 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]
Grappig, zie dat ie op de site zet "centraal gelegen"
En deze dan: "Binnen 15 minuten bij het dichts bijzijnde strand, Seaquarium Beach."
Met de helicopter zeker
pi_77282389
Het kan wel, 's nachts en plankgas.
pi_77282626
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

En deze dan: "Binnen 15 minuten bij het dichts bijzijnde strand, Seaquarium Beach."
Met de helicopter zeker
Nou, als je binnendoor rijd red je dat wel hoor, ik deed er ook altijd ong. een kwartiertje over.
Maarja, ik haat dat strand
pi_77286285
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Om welke appartementen gaat het in Julianadorp? Ben der namelijk wel redelijk bekend
Ik heb een mailtje gestuurd naar:
- www.villasuzanna.com (net mailtje terug, zit al vol)
- www.rian-appartementen.com/ (nog niks van terug gehad)
- www.apartamentuholanda.com/ (nog niks van gehoord)

En nog 1tje waar ze voor 35 euro studio's verhuurde, maar die zat ook al vol. (weet de naam niet meer)
pi_77322079
Gelukkig, heb net antwoord gehad van www.apartamentuholanda.com en ze hebben nog studio's te huur.
65 US dollar per dag, ongeveer 45 euro dus dat is wel te doen.
pi_77365172
Niemand bekend met deze gasten? www.apartamentuholanda.com
Ze zitten op Hofweg 3 in Curacao, maar het grappige, via Google Maps kan ik geen Hofweg vinden.
pi_77377490
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 08:16 schreef SimtekF1 het volgende:
Ze zitten op Hofweg 3 in Curacao, maar het grappige, via Google Maps kan ik geen Hofweg vinden.
http://curamap.com/index.php

En nee, ik ken ze niet.
pi_77448283
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 08:16 schreef SimtekF1 het volgende:
De Hofweg (Julianadorp) loopt van de St. Michielsweg in noordelijke richting tot Rondeweg.
pi_77503961
Thanks jongens.
Het is echt heel toevallig, ik ga met m'n vriendin en haar zus woont daar nu 2 jaar en de Hofweg blijkt dus 800 meter van haar huis te zijn.
Met andere woorden, we hoeven niet super ver te lopen.
pi_77643539
Curacao, lovin it! And missing it!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')