abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77056185
Linkje naar het vorige topic: Curaçao

Ligging
Curaçao ligt in het zuidwestelijke deel van het Caraïbisch gebied, op 12° noorderbreedte en 68° westerlengte. Het eiland ligt op zo’n 70 km ten noorden van Zuid-Amerika. Het is negen uur vliegen vanaf Amsterdam.

Oppervlakte
De oppervlakte van Curaçao beslaat 444 vierkante kilometers; lengte: 61 km; breedte: 5 tot 14 km.

Bevolking
Curaçao telt 144.000 inwoners. Zo’n 40 tot 50 verschillende nationaliteiten leven op het eiland. Willemstad is de hoofdstad en de enige stad op het eiland.

Klimaat
Gelegen in de tropen, op slechts 12° ten noorden van de evenaar, heeft Curaçao het hele jaar door een warm, zonnig klimaat. De gemiddelde temperatuur is ongeveer 27°C. Verkoelende passaatwinden waaien constant vanuit het oosten en wakkeren aan in het voorjaar. Het regenseizoen, van oktober tot februari, wordt doorgaans gekenmerkt door korte, incidentele buien, meestal ‘s nachts, en aanhoudend zonnig weer overdag. De gemiddelde regenval bedraagt 570 mm per jaar.

Heuvels vol cactussen:

Schade na de storm op het strand van Westpunt:

Mooi uitzicht:

Strand van Grote Knip na de storm:

Santa Martabaai:

Slecht weer op komst

Avila Hotel

Deze OP is schaamteloos gepikt van BABS, voor op, aanmerkingen en toevoegingen hieronder posten, dan update ik het wel verder

[ Bericht 2% gewijzigd door thomaster op 20-01-2010 15:55:28 ]
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  Admin woensdag 20 januari 2010 @ 16:10:12 #2
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77057136
Deze week verkiezingen. Ik ben (administratief) te kort inwoner om mee te mogen stemmen, maar gaan er hier nog mensen naar de stembus?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77057444
Mijn stemkaart is zoek, ik weet nog niet of ik de moeite neem om naar Kranchi te gaan om een nieuwe te halen. Overigens heb ik ook geen flauw idee op wie ik zou moeten stemmen, heb me absoluut niet in de politiek verdiept hier...
pi_77057673
Zo, dat tweede deel heeft lang geduurd zeg.

TVP.
pi_77058518
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:21 schreef Omniej het volgende:
Zo, dat tweede deel heeft lang geduurd zeg.

TVP.
Weinig actieve fok!kers op Curacao, of iig weinig actief in dit topic
  Admin woensdag 20 januari 2010 @ 16:53:13 #6
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77059161
Mja, je kunt wel elke dag melden dat het lekker weer is, maar dat schiet ook niet op.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77062432
Idd, ik heb het geprobeerd in het opschep/klaagtopic over het weer, maar dat ging vervelen
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:39:45 #8
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_77063068
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:53 schreef Breuls het volgende:
Mja, je kunt wel elke dag melden dat het lekker weer is, maar dat schiet ook niet op.
In het vorige topic in de discussie over GET had je het erover dat Robben nog meer aan het verkloten is daaro, over wat hebben we het dan
pi_77063083
tvp
  Admin woensdag 20 januari 2010 @ 18:47:59 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77063379
Wat zijn trouwens jullie favoriete eetlocaties? Ik wil wel eens wat nieuws ontdekken.

Wat mij bevalt cq. waar wij af en toe of vaak naartoe gaan:

› Ribs Factory (Oude Caracasbaaiweg)
Heerlijke spare ribs, fajita's en ander vleesch.

› De Heeren (Zuikertuintje)
Pasta-avond op dinsdag is aan te bevelen.

› Cinco (Parera)
Elke dag een andere specialiteit, zoals spare ribs op donderdag of Indonesisch bufet op zaterdag

› Il Forno (SBN Doormanweg en Caracasbaaiweg)
Goede Italiaan, niet zo fancy, maar wel lekker.

› Larry's (Oude Caracasbaaiweg)
Amerikaanse tent, gezellig ingericht, met een aantal lekkere maaltijden.

› De Tropen (SBN Doormanweg)
Geen geweldige tent, maar wel makkelijk en sommige maaltijden zijn best lekker en nog goedkoop ook.

› Zanzibar (Jan Thiel)
BBQ op zaterdag is wisselend van kwaliteit, maar meestal erg goed. Pizza's zijn ook lekker, lunch is goed te doen.

› De Gouverneur (Rouvillekade)
Maar 1x geweest, maar wel lekker gegeten. Wel een dure tent.

› De Buren (Wilhelminaplein)
Kom er alleen voor de lunch, maar die broodjes zijn wel erg mooi gemaakt en erg lekker.

› DE Cafe (Rif Fort)
Lekker voor de lunch.

› Chiouaoua (Rif Fort)
Mexicaan, heb er nog niet veel gegeten maar het was wel lekker.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 20 januari 2010 @ 18:49:43 #11
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77063448
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:39 schreef JuiceJuice het volgende:

[..]

In het vorige topic in de discussie over GET had je het erover dat Robben nog meer aan het verkloten is daaro, over wat hebben we het dan
Het gebouw waarin GET zat wordt nu door hem beheerd en ik hoor soms geruchten dat dat ook over de kop gaat. Aan de andere kant weet ik ook weer niet wat daarvan waar is; dat kan ook gerumoer zijn van (bijvoorbeeld) oud-GET medewerkers.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77065042
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:47 schreef Breuls het volgende:
Wat zijn trouwens jullie favoriete eetlocaties? Ik wil wel eens wat nieuws ontdekken.

› De Heeren (Zuikertuintje)
Pasta-avond op dinsdag is aan te bevelen. En dan wel de pasta alfredo

› Il Forno (SBN Doormanweg en Caracasbaaiweg)
Goede Italiaan, niet zo fancy, maar wel lekker.

› De Tropen (SBN Doormanweg)
Geen geweldige tent, maar wel makkelijk en sommige maaltijden zijn best lekker en nog goedkoop ook.

› Zanzibar (Jan Thiel)
BBQ op zaterdag is wisselend van kwaliteit, maar meestal erg goed. Pizza's zijn ook lekker, lunch is goed te doen.

› De Gouverneur (Rouvillekade)
Maar 1x geweest, maar wel lekker gegeten. Wel een dure tent.

› Chiouaoua (Rif Fort)
Mexicaan, heb er nog niet veel gegeten maar het was wel lekker. Slechte ervaring mee, ze hadden de helft niet wat op de kaart stond en het eten dat we kregen was niet echt super, terwijl het wel vrij prijzig is. En serieus, een mexicaan zonder quesedilla's?

Zie hierboven waar ik het mee eens/niet mee eens ben. Als toevoeging:

›Fishaliscious (Penstraat)
De absolute topper wat mij betreft. Het enige nadeel is dat je er niet buiten kunt zitten, verder topkwaliteit gerechten in de wat duurdere prijsklasse, maar uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

›Mundo Bizarro (Nieuwstraat)
Superleuke tent qua aankleding, met leuke bediening en lekkere gerechten. Het is wel van eigenaar veranderd begreep ik, dus ik weet niet hoe het tegenwoordig loopt daar. Ben er al een tijdje niet meer geweest.

› Omundo (Zuikertuintje)
Ok, je betaalt er wat voor maar dan krijg je ook wat. Erg lekker eten, met nog lekkerdere (en duurdere) wijnen.

› Steak en Ribs (Riffort)
Deze zit op de punt van het Riffort aan zee (boven de Chihuahua zeg maar) Lekker op tijd er naartoe gaan, zo rond half 6 ofzo en genieten van de zonsondergang met een drankje en daarna een dikke T-bone ofzo eten.

› Indie's spice bar (Riffort)
Deze kom je op weg naar Steak en Ribs tegen. Top curries enzovoorts, lekker indische gerechten die je zelf in pittigheid samen kan stellen, van mild tot vuurspugen
  Admin woensdag 20 januari 2010 @ 19:34:16 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77065144
Oh, ik vergeet Craving Sushi in de Promenade. Die hebben lekkere sushi.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77076123
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:34 schreef Breuls het volgende:
Oh, ik vergeet Craving Sushi in de Promenade. Die hebben lekkere sushi.
Daar hebben ze ook kobe beef.
pi_77076268
Nemo! Duur maar erg lekker
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:38:53 #16
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_77078243
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:49 schreef Breuls het volgende:

[..]

Het gebouw waarin GET zat wordt nu door hem beheerd en ik hoor soms geruchten dat dat ook over de kop gaat. Aan de andere kant weet ik ook weer niet wat daarvan waar is; dat kan ook gerumoer zijn van (bijvoorbeeld) oud-GET medewerkers.
Faillissement GET NV is uitgesproken te Haarlem maar zal verder door Amsterdam worden overgenomen. Verdere gegevens: uitspraken faillisement op 19 januari 2010 inzake (F.10/32) GLOBAL E-TRADING (GET) N.V., vest.adr. Lagedijk 146, 1544 BL Zaandijk. Cur: mr. J.J. Knol, Postbus 75510, 1070 AM Amsterdam, tel. 020-7953953. RC: mr. C.P. Bleeker.
pi_77082678
Arrrch, ik krijg honger in dit topic!! Da's niet handig om half 2 's nachts hè!!
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:21 schreef thomaster het volgende:
Idd, ik heb het geprobeerd in het opschep/klaagtopic over het weer, maar dat ging vervelen
Ja hè. Komen al die anderen weer met regen en sneeuw aanzetten om interessant te doen...

Nou, jullie hebben maar mazzel hoor!
 FR
pi_77090139
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:47 schreef Breuls het volgende:

Dies echt
Ik vind Scampi's bij de waterfordboogjes ook gooooood!
En ik begreep dat ie nu dicht is maar Matsuri was echt de beste sushitent waar ik ooit ben geweest
Whatever you're about to discover we off that.
pi_77152080
Graving Sushi, Seaside terrace (vlak voor Breezers), Rib Factory, De Heeren (salade-avond FTW), Larry's en natuurlijk zus di plasa bij de overdekte markt in Punda.

la clochard is het niet waard trouwens (Rif)

[ Bericht 2% gewijzigd door Reintji op 23-01-2010 09:35:50 ]
pi_77166529
Ema Tei in Riffort beste Japanner van het eiland imho. En verder Ribs Factory, De Gouverneur en De Octopus in St. Michiel (al heb ik geen idee of deze nog bestaat, tijdje niet geweest..)
pi_77167840
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:11 schreef Melochan het volgende:
Ema Tei in Riffort beste Japanner van het eiland imho. En verder Ribs Factory, De Gouverneur en De Octopus in St. Michiel (al heb ik geen idee of deze nog bestaat, tijdje niet geweest..)
Hmm, wanneer ben je voor het laatst bij De Octopus geweest dan?

Volgens mij had dat restaurant in 2008 enorme stormschade geleden door Omar en de laatste keer dat ik er was (maart 2009), was het nog lang niet hersteld. We wilden er toen ook gaan eten, maar zijn toch maar rechtsomkeert gegaan toen we die kale boel zagen... Zonde wel.

Ben nu eigenlijk wel benieuwd of ze het nu opgeknapt hebben, of dat ze 't maar voor gezien hebben gehouden.
pi_77195110
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 02:04 schreef Omniej het volgende:

[..]

Hmm, wanneer ben je voor het laatst bij De Octopus geweest dan?

Volgens mij had dat restaurant in 2008 enorme stormschade geleden door Omar en de laatste keer dat ik er was (maart 2009), was het nog lang niet hersteld. We wilden er toen ook gaan eten, maar zijn toch maar rechtsomkeert gegaan toen we die kale boel zagen... Zonde wel.

Ben nu eigenlijk wel benieuwd of ze het nu opgeknapt hebben, of dat ze 't maar voor gezien hebben gehouden.
Oh ik ben er al een behoorlijk lang niet geweest, en nu ik er zo over nadenk moet dat idd voor Omar zijn geweest. De laatste keer dat ik er heen wilde (augustus vorig jaar oid?), was er een ongeluk gebeurd, dus konden we er niet langs. Ben nu wel nieuwsgierig eigenlijk hoe en wat, het eten was iig heerlijk
pi_77214743
Ik ben afgelopen juli (volgens mij) bij de octopus geweest, tussen de middag een broodje kroket eten tussen de duiken door

Ik was ook nog Awa di Playa vergeten, dat zit daar bij Hook's Hut naast. Zo'n geweldig containerrestaurantje met verse visjes
pi_77216744
Hmm, heb aspiraties om ook eens op Curacao te kijken of het wat voor me is om te wonen - al is het voor een paar jaar. Zit nu een jaar in Spanje, maar het is hier doodsaai in de winter en eerlijk gezegd is de winter ook niet zo warm als in de brochure stond.

Het enige minpunt vrees ik, naast 800 euro en 20 uur van NL verwijderd zijn, is island-fever. Hebben jullie daar geen last van? Ik voel hier al de spreekwoordelijke muren op me afkomen omdat het gewoon zo'n kleine community is in de buurt waar ik woon, plus er is in de winter gewoon veel minder te doen, en dat is in de "buitenwijken" (dorpjes) van Benidorm.
pi_77216916
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef illusions het volgende:
Hmm, heb aspiraties om ook eens op Curacao te kijken of het wat voor me is om te wonen - al is het voor een paar jaar. Zit nu een jaar in Spanje, maar het is hier doodsaai in de winter en eerlijk gezegd is de winter ook niet zo warm als in de brochure stond.

Het enige minpunt vrees ik, naast 800 euro en 20 uur van NL verwijderd zijn, is island-fever. Hebben jullie daar geen last van? Ik voel hier al de spreekwoordelijke muren op me afkomen omdat het gewoon zo'n kleine community is in de buurt waar ik woon, plus er is in de winter gewoon veel minder te doen, en dat is in de "buitenwijken" (dorpjes) van Benidorm.
Dat laatste geef al aan dat je nu blijkbaar ook het grootste deel van de tijd binnen die kleine community zit? Wat is dan het verschil met een eiland eigenlijk?

Ik heb nooit echt het idee gehad op een klein eiland te zitten in ieder geval, en zo klein is het er natuurlijk ook niet. Bijkomend voordeel is dat er het hele jaar door altijd wel wat te doen is.
pi_77217164
Ik heb hier weinig last van island-fever en de overige nadelen die je noemt ondervind je hier een stuk minder:
- Het is 'slechts' 10 uur en 450euro van NL verwijderd
- Het is heel het jaar rond de 30 graden
- In de 'winter' is het hier hoogseizoen

Zoals Omniej ook al zegt, er is hier altijd wat te doen, dus je hoeft je nooit thuis te gaan zitten vervelen...
pi_77217787
Naja, ik begeef me in die "community" omdat in de winter enkele gelegenheden nog wel druk bezocht worden door locals. Maar daarom wordt in de winter je wereld wel een heel stuk kleiner. In de zomer verveel ik me niet, dan zijn er genoeg dingen te doen en heen te gaan.

Je hebt hier bijv. hoogbouw van 50 verdiepingen, en dan zie 's avonds per gebouw misschien 2 a 3 lichtjes branden. In de winter woont hier 10% van wat hier in de zomer allemaal komt. Dat verschil zou wel wat minder mogen zijn.

Blijft natuurlijk een luxeprobleem, maarja .. als daar wat aan te doen valt.
quote:
Dat laatste geef al aan dat je nu blijkbaar ook het grootste deel van de tijd binnen die kleine community zit? Wat is dan het verschil met een eiland eigenlijk?
Nja, niks dus. Daarom vraag ik me af of het eiland groot genoeg is om er niet na een jaar op uitgekeken te zijn.
pi_77218935
't Verschil zit hem er natuurlijk ook in of je er woont en werkt, of dat je er gewoon asociaal lang op vakantie gaat.

Als je er puur als vakantieganger naar kijkt, weet ik niet of het wel zo interessant is een vol jaar op Curaçao door te brengen... Op een gegeven moment heb je alles wel gezien natuurlijk. Woon en werk je er echter, dan zou ik er absoluut geen probleem mee hebben er jaren te zitten.

In feite is Curaçao dan ook niets anders dan elke andere omgeving waar je tot nu toe gewoond hebt natuurlijk; ook in Nederland reizen mensen voornamelijk tussen hun huis en werk, en de rest van 't land zien ze niet eens. Dan kan dat kleine leefgebied dus net zo goed omringd zijn met stranden en water.
pi_77240051
Even een ander geluid dan. Ik had wel last van "island-fever".
Ik woonde voordat ik naar Curacao ging in Amsterdam = altijd wat te doen, geen dag is hetzelfde.
Curacao was voor mij een paar weken leuk en nieuw, maar daarna heb je alles wel gedaan wat je kunt doen op een eiland en ga je dus herhalen... ik ben wel gaan duiken, dan is het op zich nog vermakelijk, voordat je alle steks goed hebt bekeken ben je wel een tijdje verder. Maar het is gewoon een feit dat er op een klein eiland als Curacao niet ontzettend veel te doen is. Ook zie je op elk feestje dezelfde koppen als je bij de Nederlandse community blijft hangen.
Voor mij was het niks, maar ken genoeg mensen die het heerlijk vinden, dat kun je alleen zelf bepalen
pi_77244667
Ik ken Curaçao alleen maar als vakantieganger, heb een paar jaar geleden wel een tijdje meegedraaid op een middelbare school, maar dat was nog geen 7 weken. Ik weet dus ook niet hoe het is om daar te wonen+werken etc., maar zelfs als ik daar op vakantie ben, verveel ik me na 3 weken al stierlijk. Heeft deels te maken met het feit dat ik er al honderd keer geweest ben, maar het heeft voornamelijk te maken met mijzelf. Ik kom ook uit A'dam, en je kan inderdaad zoals BadAssBitchSmut zegt iedere dag iets anders doen. Curaçao is basically vrijwel alleen maar strand en feesten. Als je iemand bent die van 'niks doen' houdt, kun je je hart ophalen. Als je continue iets te doen wilt hebben en nieuwe dingen wilt zien, moet je er geen jaar heen gaan.

Als je er heen gaat om alleen lol te hebben, kun je ook wat rondreizen in de Caribbean oid. Of Miami, is ook niet zo duur en ver.
pi_77246466
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:49 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ook zie je op elk feestje dezelfde koppen als je bij de Nederlandse community blijft hangen.
Dan moet je dat ook niet doen...
pi_77246696
22 februari ga ik naar Curacao.
Kan niet wachten, ff 12 dagen weg van die kut sneeuw en kou.
Enige verrotte, we hadden een studio op het oog maar die zijn allemaal al gereserveerd.
Weet iemand anders toevallig nog een betaalbare plek om te overnachten?
pi_77246752
tvp. Ga over een paar weken weer
pi_77248161
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:43 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dan moet je dat ook niet doen...
Ja maar zo veel leuke feestjes zijn er niet op Curacao
Misschien als je schuurfeesten gewend bent op het platteland, dan is het een hele beleving
pi_77263942
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:50 schreef SimtekF1 het volgende:
Enige verrotte, we hadden een studio op het oog maar die zijn allemaal al gereserveerd.
Wat heb je te besteden/waar ben je naar op zoek?

Ik heb indertijd bij www.curacaobenb.com gezeten, bed en breakfast met nette kamers en gebruik van zwembad. Geen idee wat de prijzen zijn, was toen 55 euro per kamer per nacht.
pi_77281667
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:22 schreef thomaster het volgende:

[..]

Wat heb je te besteden/waar ben je naar op zoek?

Ik heb indertijd bij www.curacaobenb.com gezeten, bed en breakfast met nette kamers en gebruik van zwembad. Geen idee wat de prijzen zijn, was toen 55 euro per kamer per nacht.
Niet al te duur, tussen de 30 en 50 euro per nacht.
Heb net ff zitten zoeken en heb 3 appartementen/studio's kunnen vinden in Julianadorp.
Ik heb ze gelijk maar even gemaild of er nog plek is, ben een beetje aan de late kant.
pi_77281852
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:12 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Niet al te duur, tussen de 30 en 50 euro per nacht.
Heb net ff zitten zoeken en heb 3 appartementen/studio's kunnen vinden in Julianadorp.
Ik heb ze gelijk maar even gemaild of er nog plek is, ben een beetje aan de late kant.
Om welke appartementen gaat het in Julianadorp? Ben der namelijk wel redelijk bekend
pi_77282097
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:50 schreef SimtekF1 het volgende:
Vorig jaar gezeten toen ik op curaçao heb gewerkt en met de herfst voor vakantie.

http://www.brinkappartementen.nl/

Zijn te huur via een aantal verhuurders. Is vlakbij Koraal Tabak, tov Aloëfarm.
pi_77282178
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:28 schreef Reintji het volgende:

[..]

Vorig jaar gezeten toen ik op curaçao heb gewerkt en met de herfst voor vakantie.

http://www.brinkappartementen.nl/

Zijn te huur via een aantal verhuurders. Is vlakbij Koraal Tabak, tov Aloëfarm.
Ik heb Seru Coral gewoond, maar Henk Brink is een ware afzetter, hij berekent vaak asociaal hoge electra-kosten achteraf omdat je zogenaamd "veel meer verbruikt hebt dan hij van tevoren incalculeerd".
Het park zelf is leuk, maar behoorlijk ver van de mooie stranden richting Westpunt.
Julianadorp is qua locatie gunstiger vind ik.

Grappig, zie dat ie op de site zet "centraal gelegen"
pi_77282278
Henk is niet zo aardig met de electra, daar zijn we in de herfst achter gekomen. Julianadorp ligt centraler wat dat betreft inderdaad, maar het was niet erg ver van de taams, vandaar.

Edit: het ligt natuurlijk wel midden in banda riba
pi_77282358
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:31 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]
Grappig, zie dat ie op de site zet "centraal gelegen"
En deze dan: "Binnen 15 minuten bij het dichts bijzijnde strand, Seaquarium Beach."
Met de helicopter zeker
pi_77282389
Het kan wel, 's nachts en plankgas.
pi_77282626
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

En deze dan: "Binnen 15 minuten bij het dichts bijzijnde strand, Seaquarium Beach."
Met de helicopter zeker
Nou, als je binnendoor rijd red je dat wel hoor, ik deed er ook altijd ong. een kwartiertje over.
Maarja, ik haat dat strand
pi_77286285
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Om welke appartementen gaat het in Julianadorp? Ben der namelijk wel redelijk bekend
Ik heb een mailtje gestuurd naar:
- www.villasuzanna.com (net mailtje terug, zit al vol)
- www.rian-appartementen.com/ (nog niks van terug gehad)
- www.apartamentuholanda.com/ (nog niks van gehoord)

En nog 1tje waar ze voor 35 euro studio's verhuurde, maar die zat ook al vol. (weet de naam niet meer)
pi_77322079
Gelukkig, heb net antwoord gehad van www.apartamentuholanda.com en ze hebben nog studio's te huur.
65 US dollar per dag, ongeveer 45 euro dus dat is wel te doen.
pi_77365172
Niemand bekend met deze gasten? www.apartamentuholanda.com
Ze zitten op Hofweg 3 in Curacao, maar het grappige, via Google Maps kan ik geen Hofweg vinden.
pi_77377490
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 08:16 schreef SimtekF1 het volgende:
Ze zitten op Hofweg 3 in Curacao, maar het grappige, via Google Maps kan ik geen Hofweg vinden.
http://curamap.com/index.php

En nee, ik ken ze niet.
pi_77448283
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 08:16 schreef SimtekF1 het volgende:
De Hofweg (Julianadorp) loopt van de St. Michielsweg in noordelijke richting tot Rondeweg.
pi_77503961
Thanks jongens.
Het is echt heel toevallig, ik ga met m'n vriendin en haar zus woont daar nu 2 jaar en de Hofweg blijkt dus 800 meter van haar huis te zijn.
Met andere woorden, we hoeven niet super ver te lopen.
pi_77643539
Curacao, lovin it! And missing it!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_77704111
Want je komt er vandaan? of iets anders?

vraagje; Kan iemand die daar woont even mij een plezier doen en natrekken wie nu de chefkok is van de Papagayo beachclub op Curacao gelegen naast de Zanzibar? Bedankt alvast.
75 topics = FIN
  Admin zaterdag 6 februari 2010 @ 16:45:02 #52
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77706092
Ja, alsof we daar even naar binnen lopen om dat te vragen.

Kun je ze niet bellen?

Papagayo is overigens geen beachclub, Zanzibar is de beachclub en Papagayo is het resort aan de overkant van de straat. (Hier, de gele huisjes.)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77733744
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:34 schreef FP128 het volgende:

vraagje; Kan iemand die daar woont even mij een plezier doen en natrekken wie nu de chefkok is van de Papagayo beachclub op Curacao gelegen naast de Zanzibar? Bedankt alvast.
Bel of mail ze even, ze hebben zelfs een Nederlands nummer
  maandag 8 februari 2010 @ 23:19:05 #54
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_77791716
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:34 schreef FP128 het volgende:

Ach is dat vooruit lopen op het nieuwe programma van Herman?
Maar eigenlijk zou ik willen weten hoe het werkt als je vanuit Nederland naar Curacao wil verkassen?
Er is namelijk een vacature die geschreven lijkt te zijn voor mijn echtgenoot!
  Admin dinsdag 9 februari 2010 @ 12:19:46 #55
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77802865
Uitschrijven in Nederland, inschrijven in Curacao. Klaar.

(Oh wat lijkt het ineens simpel, maar het duurt maanden. )

Je moet je uitschrijven, bewijs van uitschrijving hebben, geboorteakte en een Verklaring Omtrent het Gedrag van Justitie. Kan allemaal via de gemeente (of gemeenten als je niet in je geboortegemeente woont), Verder moet je een werkgeversverklaring hebben voor immigratie, een lokale ziektekostenverzekering en vast nog wel iets dat ik vergeet. Daarmee ga je naar immigratie voor een aanvraag, en even later voor het ophalen van je Verklaring van Rechtswege (lees: je verblijfsvergunning). Daarna ga je naar Kranshi om je in te schrijven als inwoner en even later ga je weer naar Kranshi om je Sedula op te halen.

En dan ben je klaar.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77803360
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:19 schreef Breuls het volgende:
even later ga je weer naar Kranshi om je Sedula op te halen.
...en dan nog een keer om hem proberen op te halen, en dan nog een keer om hem écht op te halen?
  Admin dinsdag 9 februari 2010 @ 12:33:54 #57
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77803376
Nee, dat ging bij mij meteen goed.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77812742
quote:

Je moet je uitschrijven, bewijs van uitschrijving hebben, geboorteakte en een Verklaring Omtrent het Gedrag van Justitie. Kan allemaal via de gemeente (of gemeenten als je niet in je geboortegemeente woont), Verder moet je een werkgeversverklaring hebben voor immigratie, een lokale ziektekostenverzekering en vast nog wel iets dat ik vergeet. Daarmee ga je naar immigratie voor een aanvraag, en even later voor het ophalen van je Verklaring van Rechtswege (lees: je verblijfsvergunning). Daarna ga je naar Kranshi om je in te schrijven als inwoner en even later ga je weer naar Kranshi om je Sedula op te halen.

En dan ben je klaar.

Ik neem dat jij dat weet omdat je daar nu ook woont of werkt? of iets anders. En als dat zo is, hoe is het leven daar behalve de blauwe zee en warmte. Ik bedoel dan hoe anders is het dagelijks leven dan wat je in Nederland gewend bent?
75 topics = FIN
pi_77813149
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:33 schreef Omniej het volgende:

[..]

...en dan nog een keer om hem proberen op te halen, en dan nog een keer om hem écht op te halen?
Nee, op de dag dat je je Sedula op kan komen halen krijg je hem ook, tenzij er storing is in de apparatuur. De overige handelingen kunnen wel meerdere dagen duren
pi_77813232
quote:

En dan ben je klaar.
Maar vermeld niet bij de douane dat je komt werken, boek gewoon een retourticket en doe alsof je op vakantie komt. Dat scheelt een heleboel gezeur en gezever als je door de douane moet
pi_77813593
tvp
Ga in april voor de 3de keer
  Admin dinsdag 9 februari 2010 @ 17:08:05 #62
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77813981
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:35 schreef FP128 het volgende:

[..]

Ik neem dat jij dat weet omdat je daar nu ook woont of werkt? of iets anders. En als dat zo is, hoe is het leven daar behalve de blauwe zee en warmte. Ik bedoel dan hoe anders is het dagelijks leven dan wat je in Nederland gewend bent?
Ik woon en werk op Curacao, ja. Veel is voor mij geregeld toen ik hier kwam, maar je moet wel zelf nog overal langs.

Het leven is anders; minder ingericht op technologie en media zoals in Nederland, en meer op het leven buiten. Bij elkaar wat drinken, naar een happy hour, uit eten, naar het strand, etcetera.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:48 schreef thomaster het volgende:

[..]

Maar vermeld niet bij de douane dat je komt werken, boek gewoon een retourticket en doe alsof je op vakantie komt. Dat scheelt een heleboel gezeur en gezever als je door de douane moet
Dat wel ja. Gewoon op vakantie zijn en dat aangeven op het douaneformulier. Vul gewoon een willekeurige vakantiebestemming in, dat controleren ze toch niet.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77814072
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:35 schreef FP128 het volgende:

[..]

Het ontbreken van een sociale agenda vind ik hier erg prettig. Niks geen afspraken om over 2-3 weken eens een keertje koffie te drinken of wat dan ook. Je belt dat je eraan komt, of je gaat gewoon langs. Je belt 's middags op, "zullen we vanavond bbq-en?" je spreekt de locatie af en wie wat meeneemt en that's it, tijd is irrelevant, je ziet het vanzelf wanneer ze komen.

Daarnaast is het buitenleven ook erg fijn, elk huis (behalve dat van mij ) heeft zo'n beetje wel een porch/balkon waar je lekker buiten kunt zitten, restaurants en bars die half binnen en half buiten zijn en natuurlijk de stranden.

En natuurlijk is het erg fijn dat je in je vrije tijd op een tropisch paradijsje zit waar anderen grof geld voor betalen om er op vakantie te kunnen gaan

Natuurlijk zijn er ook keerzijden, zo is het een eiland en rij je niet even naar Bonaire bijvoorbeeld. Dat moet je dan weer echt plannen met vliegen enz. En omdat het een eiland is kom je vaak dezelfde mensen tegen op happy hours etc. En er gebeurt niet zoveel op gebied van cultuur en concerten enz (heb ik wel eens iemand in het vorige draadje horen zeggen).
pi_77814164
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:08 schreef Breuls het volgende:

[..]

Het leven is anders; minder ingericht op technologie en media zoals in Nederland, en meer op het leven buiten. Bij elkaar wat drinken, naar een happy hour, uit eten, naar het strand, etcetera.

Dat ook idd, ik lees nauwelijks een krant
Ik heb al ruim een jaar geen televisie meer
En tergend langzaam internet

Maar daarvoor in ruil wel ruim honderd mooie duikstekken
  Admin dinsdag 9 februari 2010 @ 17:15:28 #65
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77814246
Ja, je bent wel beperkt natuurlijk en je zult waarschijnlijk na een tijdje je eigen vaste plekken krijgen, waardoor je circel niet zo groot is (qua beweging). Maar dan nog kun je wel 'weg'; even naar (of richting) Westpunt om een middagje strand te doen kan je al een autoritje van een uur opleveren.

Maar inderdaad; het vooruitplannen, agenda's naast elkaar leggen etcetera is er niet bij; als we iets willen doen bellen we gewoon iedereen af en wie kan die komt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 9 februari 2010 @ 17:17:07 #66
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77814308
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:13 schreef thomaster het volgende:

[..]

Dat ook idd, ik lees nauwelijks een krant
Ik heb al ruim een jaar geen televisie meer
En tergend langzaam internet

Maar daarvoor in ruil wel ruim honderd mooie duikstekken
Ik lees de kranten hier ook niet; ze zijn in het Papiamentu of niet boeiend genoeg, en internationale kranten worden nergens verkocht. Dus mijn nieuws haal ik online.

TV kijk ik wel; Amerikaanse, Zuid-Amerikaanse en Nederlandse zenders zijn prima te ontvangen. En als je het trage internet accepteert (wat ik alleen maar doe omdat ik hier niet langer dan een jaar zit) is dat ook geen probleem.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:46:02 #67
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_77835405
Wij zouden als gezin verhuizen, man vrouw (en huisdieren). En misschien wil zoonlief van 18 ook wel mee maar die volgt hier een (koks)opleiding dus dat wordt voor hem wat moeilijker.
Iemand ervaring met het achter laten van een koopwoning in Nederland, want dat hebben we dus ook nog.
Wat betreft dat kringetje; ons kringetje is nu ook niet groot dus dat zou geen probleem zijn.
De rust van jhet leven daar lijkt me best lekker, alhoewel het trage internet minder is...(klink ik nu erg verslaafd? )
pi_77847690
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ken mensen die ofwel verkocht hebben (op de huidige woningmarkt misschien niet zo'n goed plan), of het verhuurden aan bekenden. Verhuur is in principe natuurlijk een prima optie, je houdt het huis aan en verdient de hypotheek via de huur weer terug. Echter moet je dan wel de huurder kunnen vertrouwen

Dat internet went best wel hoor, het wordt steeds iets sneller (ze zijn nu aan het testen met 4Mb ), maar dat is nog wel prijzig.
pi_77848337
Even een tvp.

Wat een wereldeiland is Curacao. Ben nu diverse keren op vakantie geweest en altijd in een huis gezeten ipv resort. Dit ook mede omdat er dus al mensen woonden die ik kon. Zij zaten daar ivm de marine. Dan is het wel fijn dat je idd zelf besluit waar je heen gaat en je ziet dan wat meer dan de touristenplekjes.

Mijn favoriete plekje was/zijn de beiden 'knippen', groot en klein.
De grootste tegenvaller was Casa Bau , het zogenaamde Bon Bini Beach. Daar lagen alleen bejaarden hahaha iets wat ik nav de serie niet echt gedacht had hahahaa.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:01:56 #70
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_77848486
Wat - zelfgemaakte - foto's zouden wel welkom zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_77849658
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:01 schreef static het volgende:
Wat - zelfgemaakte - foto's zouden wel welkom zijn.
Ik zal vanavond eens ff kijken
pi_77849703
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:19 schreef baniekje het volgende:

[..]

Ach is dat vooruit lopen op het nieuwe programma van Herman?
Maar eigenlijk zou ik willen weten hoe het werkt als je vanuit Nederland naar Curacao wil verkassen?
Er is namelijk een vacature die geschreven lijkt te zijn voor mijn echtgenoot!
Ik hoorde zeer recent op de radio, dat er een wedstrijd is opgezet en de winnaar zal de nieuwe chef kok van Papagayo worden.
pi_77849804
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:15 schreef Breuls het volgende:
Ja, je bent wel beperkt natuurlijk en je zult waarschijnlijk na een tijdje je eigen vaste plekken krijgen, waardoor je circel niet zo groot is (qua beweging). Maar dan nog kun je wel 'weg'; even naar (of richting) Westpunt om een middagje strand te doen kan je al een autoritje van een uur opleveren.

Maar inderdaad; het vooruitplannen, agenda's naast elkaar leggen etcetera is er niet bij; als we iets willen doen bellen we gewoon iedereen af en wie kan die komt.
Geduld is een welkome eigenschap, want afspraak is lang niet altijd een afspraak. Vaak te laat en soms komt men zelfs niet opdagen als je een klus wilt laten doen.
pi_77850090
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Even een tvp.

Wat een wereldeiland is Curacao. Ben nu diverse keren op vakantie geweest en altijd in een huis gezeten ipv resort. Dit ook mede omdat er dus al mensen woonden die ik kon. Zij zaten daar ivm de marine. Dan is het wel fijn dat je idd zelf besluit waar je heen gaat en je ziet dan wat meer dan de touristenplekjes.

Mijn favoriete plekje was/zijn de beiden 'knippen', groot en klein.
De grootste tegenvaller was Casa Bau , het zogenaamde Bon Bini Beach. Daar lagen alleen bejaarden hahaha iets wat ik nav de serie niet echt gedacht had hahahaa.
Het is maar net wat je zoekt in een strand, als je op zoek bent naar een strand vol lekkere wijven (als ik jou post zo mag interpretteren) kan je beter naar Mambo of Zanzibar gaan. Ik ben zelf wel fan van Cas Abou, Porto Marie en de beide knippen.

Ik heb afgelopen weekend wat typisch Curacaosche foto's geschoten (had na een jaar nog niet een echt toeristisch tripje gemaakt eigenlijk), zal van de week ff wat uploaden...
pi_77850186
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:43 schreef thomaster het volgende:

[..]

Het is maar net wat je zoekt in een strand, als je op zoek bent naar een strand vol lekkere wijven (als ik jou post zo mag interpretteren) kan je beter naar Mambo of Zanzibar gaan. Ik ben zelf wel fan van Cas Abou, Porto Marie en de beide knippen.

Ik heb afgelopen weekend wat typisch Curacaosche foto's geschoten (had na een jaar nog niet een echt toeristisch tripje gemaakt eigenlijk), zal van de week ff wat uploaden...
Nou als ik op vakantie ben hou ik er wel van zeg maar . Maar Mambo vind ik weer té. Dan kan ik net zo goed op Scheveningen gaan liggen. Porto Marie vind ik dan een betere keus. Kwestie van flnk doorlopen naar achteren en je hebt geen 'last' van andere toeristen én je kan lekker met leguanen spelen.

De Knippen, heerlijk rustig en schitterend strand. Ook niet zoveel toeristen, tenminste niet toen wij er waren.
pi_77851946
Porto Mari was mijn favoriete strand.

De knippen vond ik nooit echt boeiend en bovendien vond ik ze vanuit Willemstad ook gewoon te ver weg om 'eventjes' heen te gaan. Als er mensen vanuit Nederland op bezoek waren was het altijd wel leuk om heen te gaan natuurlijk, maar dan pak je heel westpunt e.d. mee en maak je er min of meer een dagje van.

Maar als ik zin had om gewoon even op het strand te liggen, was ik veruit het meest op Porto Mari te vinden. Of bij Hook's Hut soms, aangezien ik daar vanuit huis binnen 5 minuten kon liggen.

Mambo en Zanzibar zijn beide qua strand geen ruk aan, maar daar ga je duidelijk ook niet heen voor een relaxed dagje op het strand...
pi_77854835
Hier dus even wat foto's , gewoon random. Ik zal nog wel eens wat mooie uitzoeken.

Porto Mari:

Pontjesbrug vóór renovatie:

Tijger grrrrrr:

Caracas baai (?)

De weg naar Joris baai:

Jan Thiel ::

De Heeren (Zuikertuintje):

Mambo beach :

Zonsondergang bij Wet N Wild:

Kleine (?) Knip:

[ Bericht 3% gewijzigd door Ronnie_bravo op 10-02-2010 19:22:17 ]
  Admin woensdag 10 februari 2010 @ 19:10:30 #78
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77855253
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Hier dus even wat foto's , gewoon random. Ik zal nog wel eens wat mooie uitzoeken.

Caracas baai (?)

[ afbeelding ]
Yup.
quote:
Naam van strand kwijt :

[ afbeelding ]
Jan Thiel cq. Zanzibar. (althans, het lijkt er een beetje op)

Zanzi kom ik doorgaans op zaterdagavond. Als ligplek is het wel geinig, maar geen echt strand, natuurlijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77855550

Knip

Landhuis Knip

Boca Pistol (bij Shete Boca)

Handelskade
pi_77855644
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:10 schreef Breuls het volgende:

[..]

Yup.
[..]

Jan Thiel cq. Zanzibar. (althans, het lijkt er een beetje op)

Zanzi kom ik doorgaans op zaterdagavond. Als ligplek is het wel geinig, maar geen echt strand, natuurlijk.
Toch Jan Thiel,...ik twijfelde omdat we normaal langs het water lagen ipv daar achterin de hoek.
pi_77856448
Hallo,

Ik wil graag volgend jaar aan de university of the netherlands antilles in curacao gaan studeren, is er iemand met ervaring op deze universiteit of het leven op de campus daar?

Alvast bedankt
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_77857695
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:40 schreef Leppie7 het volgende:
Hallo,

Ik wil graag volgend jaar aan de university of the netherlands antilles in curacao gaan studeren, is er iemand met ervaring op deze universiteit of het leven op de campus daar?

Alvast bedankt
Waarom zou je aan de UNA willen gaan studeren?
  Admin woensdag 10 februari 2010 @ 20:15:43 #83
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77857822
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Toch Jan Thiel,...ik twijfelde omdat we normaal langs het water lagen ipv daar achterin de hoek.
Nouja, ik twijfel wel omdat de kleur van de bedden niet zwart is.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77858078
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:12 schreef Reintji het volgende:

[..]

Waarom zou je aan de UNA willen gaan studeren?
Ik ben Groningen en Nederland eerlijk gezegd op het moment een beetje zat en wil gewoon ff wat nieuws, een avontuurtje zeg maar, al een paar x naar curacao op vakantie geweest en dat is goed gevallen en ook heb ik er veel familie wonen dus ben ik nu ff aan het kijken of dat wat voor me is
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_77858424
Laat ik ook maar weer eens wat van mijn foto's posten dan. (allemaal klikbaar)

Lijkt me duidelijk waar deze is genomen:

Idem dito:

Bij Playa Canoa:

Ook Playa Canoa:

Santa Marthabaai:

Een baai waarvan ik de naam even kwijt ben :

Achterkant Renaissance hotel:

Lijkt me duidelijk:

En dan nog een aantal panorama's van de plekken die ik ook niet uit hoef te leggen:

[ Bericht 0% gewijzigd door Omniej op 10-02-2010 20:50:51 ]
pi_77858452
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:15 schreef Breuls het volgende:

[..]

Nouja, ik twijfel wel omdat de kleur van de bedden niet zwart is.
Jan Thiel had ook wit heur
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:21 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Ik ben Groningen en Nederland eerlijk gezegd op het moment een beetje zat en wil gewoon ff wat nieuws, een avontuurtje zeg maar, al een paar x naar curacao op vakantie geweest en dat is goed gevallen en ook heb ik er veel familie wonen dus ben ik nu ff aan het kijken of dat wat voor me is
Vraag anders je fam. Bedenk wel wat je later met je diploma wil doen. Zoek uit of je stufi krijgt op curaçao. Weet wel dat er vorig jaar veel gezeik was op de UNA.

Of je doet hier een opleiding en zorgt dat je een stage voor elkaar krijgt. Beetje best of both worlds dan.
pi_77858503
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:28 schreef Omniej het volgende:

Een baai waarvan ik de naam even kwijt ben :

Nice!

Is het... Playa Kalki?
pi_77858786
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:30 schreef Reintji het volgende:

[..]

Nice!

Is het... Playa Kalki?
Ah, dat was 'm inderdaad.

Playa Kalki is als het goed is op de achtergrond van de foto zichtbaar. Als ik me niet vergis is het witte vlekje in de verte het terras van de Kura Holanda Lodge.
pi_77858814
De Insulinde. Lekker naar Klein Curacao, fijn zo'n eiland zonder beschutting hahha (op een paar hutjes na)
pi_77858908
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:28 schreef Reintji het volgende:

[..]

Jan Thiel had ook wit heur
[..]

Vraag anders je fam. Bedenk wel wat je later met je diploma wil doen. Zoek uit of je stufi krijgt op curaçao. Weet wel dat er vorig jaar veel gezeik was op de UNA.

Of je doet hier een opleiding en zorgt dat je een stage voor elkaar krijgt. Beetje best of both worlds dan.
zijn allemaal niet naar una geweest en campus = voor mensen di eniet van cura zijn, wat voor problemen waren er dan?
pi_77859163
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:39 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

zijn allemaal niet naar una geweest en campus = voor mensen di eniet van cura zijn, wat voor problemen waren er dan?
Weet het niet precies, maar leraren die zomaar ontslagen werden, tentamens die daardoor in het water vielen, management issues.. etc.

Je familie daar heeft vast de krant, wellicht kunnen ze je er wat meer over vertellen.
pi_77862517
Ik begrijp dat je Groningen zat bent, maar je kan toch nog altijd naar de rest van Nederland om je opleiding af te maken en dan stage te lopen/werken op Curacao?

Volgens mij is het geen handige constructie om aan de UNA verder te studeren ivm stufi en waarde van je diploma na afloop van je opleiding. Daarbij roepen mensen in Nederland al vaak dat alles zo kut geregeld is op hogescholen/universiteiten, maar verwacht hier nog veel ergere praktijken. Nee, ik heb er niet gezeten, heb ook geen directe verhalen om te vertellen, het is gewoon mijn visie op de UNA.
pi_77864860
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:48 schreef thomaster het volgende:
Ik begrijp dat je Groningen zat bent, maar je kan toch nog altijd naar de rest van Nederland om je opleiding af te maken en dan stage te lopen/werken op Curacao?

Volgens mij is het geen handige constructie om aan de UNA verder te studeren ivm stufi en waarde van je diploma na afloop van je opleiding. Daarbij roepen mensen in Nederland al vaak dat alles zo kut geregeld is op hogescholen/universiteiten, maar verwacht hier nog veel ergere praktijken. Nee, ik heb er niet gezeten, heb ook geen directe verhalen om te vertellen, het is gewoon mijn visie op de UNA.
ik begrijp wat je bedoeld maar het is tog wel iets wat ik graag zou willen proberen, maar ik tijfel nog heeeeeeeel erg .
Stufie = geen probleem die krijg je namelijk ook gewoon in curacao bijna hetzelfde als je in nederland gewend bent.
De waarde van het diploma zal in principe hetzelfde moeten zijn sinds de UNA een erkende leer instelling is die bijvoorbeld ook goeie samenwerkingsverband met verschillende universiteiten in Nederland.
Dat laatste punt baat me echter wel zorgen en daarom wil ik ook graag wat horen van mensen die ervaring hebben met de UNA
pi_77868718
http://www.nuffic.nl/nede(...)d-studiefinanciering

Je maakt denk ik geen aanspraak op de StuFi daar, die is alleen voor Antillianen en Arubanen.

De waarde zou hetzelfde moeten zijn, maar pin je er niet op vast, waarom komen anders zoveel Antilliaanse studenten via het Arubahuis of SSNA naar Nederland om te studeren. Probeer anders eens een (curaçaos) forum of probeer in contact te komen met mensen die aan de UNA studeren.
pi_77869157
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:45 schreef Reintji het volgende:
http://www.nuffic.nl/nede(...)d-studiefinanciering

Je maakt denk ik geen aanspraak op de StuFi daar, die is alleen voor Antillianen en Arubanen.

De waarde zou hetzelfde moeten zijn, maar pin je er niet op vast, waarom komen anders zoveel Antilliaanse studenten via het Arubahuis of SSNA naar Nederland om te studeren. Probeer anders eens een (curaçaos) forum of probeer in contact te komen met mensen die aan de UNA studeren.
http://www.ibgroep.nl/par(...)Volledige_studie.asp
Ik maak wel degelijk aanspraak op stufi daar, dat heeft de IB-Groep heel voordelig geregeld, zelfs voor het openbaar vervoer (inclusief eventuele veerpond diensten kan wat geregeld worden)
En over de waarde van de diploma heb je inderdaad wel een punt, daar ga ik me nog wat meer in verdiepen, en ik heb ook een treath lopen op een curacaos forum maar het loopt daar nog niet echt storm
pi_77875409
We begrepen elkaar verkeerd. Dit staat bij het linkje wat ik postte.
quote:
Meeneembaarheid studiefinanciering

17-07-2009

Op de Nederlandse Antillen kun je met behoud van studiefinanciering studeren aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid, de Faculteit voor Economische en Sociale Wetenschappen en de Faculteit der Technische Wetenschappen van de UNA.

Je moet dan wel ingeschreven staan bij een Nederlandse instelling.
Dacht dat je doelde op een puur antilliaanse regeling.
pi_77882351
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:56 schreef Leppie7 het volgende:
Ik maak wel degelijk aanspraak op stufi daar, dat heeft de IB-Groep heel voordelig geregeld, zelfs voor het openbaar vervoer (inclusief eventuele veerpond diensten kan wat geregeld worden)
Openbaar vervoer
En de veerpont is al gratis
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:56 schreef Leppie7 het volgende:
En over de waarde van de diploma heb je inderdaad wel een punt, daar ga ik me nog wat meer in verdiepen, en ik heb ook een treath lopen op een curacaos forum maar het loopt daar nog niet echt storm
Wen er maar vast aan, niks loopt hier storm
pi_77882799
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:46 schreef Reintji het volgende:
We begrepen elkaar verkeerd. Dit staat bij het linkje wat ik postte.
[..]

Dacht dat je doelde op een puur antilliaanse regeling.
okay dan is dat misverstand ook weer de wereld uit :d
pi_77882900
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:01 schreef thomaster het volgende:

[..]

Openbaar vervoer
En de veerpont is al gratis
[..]

Wen er maar vast aan, niks loopt hier storm
haha en dat laatste dat trekt mij juist ook

en over het OV

Openbaar vervoer

In het buitenland kun je niet reizen met je Studenten OV-chipkaart. Als je volledig in het buitenland studeert, krijg je automatisch een OV-vergoeding in plaats van een week- of een weekendabonnement. Als je tijdelijk voor je studie naar het buitenland gaat, kun je kiezen tussen een abonnement of een OV-vergoeding. Als je onder de regels van de prestatiebeurs valt, moet je ook voor je abonnement of de OV-vergoeding presteren.

Dat het al gratis is neemt volgens mij niet weg dat je dan alsnog wel 84 eurotjes per maand aan OV vergoeding krijgt (hoop ik tenminste )

Maar zit je permanent op Curaçao of tijdelijk ?
pi_77883207
Iemand die zich hier al druk over maakt?
Las het vanmorgen in de Metro (of Spits).

Voorspellingen Tsunami
De religieuze voorspelling dat Curacao vrijdag wordt getroffen houdt de gemoederen bezig. Volgens de Extra is het hele eiland in rep en roer, vooral ook omdat de Dominicaanse profete de aardbeving in Haïti voorspeld zou hebben. Er zijn meldingen dat mensen in huilen zijn uitgebarsten toen ze van de voorspelling hoorden. De meteo zei gisteren op Dolfijn FM dat een tsunami niet te voorspellen is. Afwachten dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')