Weinig actieve fok!kers op Curacao, of iig weinig actief in dit topicquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:21 schreef Omniej het volgende:
Zo, dat tweede deel heeft lang geduurd zeg.
TVP.
In het vorige topic in de discussie over GET had je het erover dat Robben nog meer aan het verkloten is daaro, over wat hebben we het danquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:53 schreef Breuls het volgende:
Mja, je kunt wel elke dag melden dat het lekker weer is, maar dat schiet ook niet op.
Het gebouw waarin GET zat wordt nu door hem beheerd en ik hoor soms geruchten dat dat ook over de kop gaat. Aan de andere kant weet ik ook weer niet wat daarvan waar is; dat kan ook gerumoer zijn van (bijvoorbeeld) oud-GET medewerkers.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:39 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
In het vorige topic in de discussie over GET had je het erover dat Robben nog meer aan het verkloten is daaro, over wat hebben we het dan
Zie hierboven waar ik het mee eens/niet mee eens ben. Als toevoeging:quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:47 schreef Breuls het volgende:
Wat zijn trouwens jullie favoriete eetlocaties? Ik wil wel eens wat nieuws ontdekken.
Wat mij bevalt cq. waar wij af en toe of vaak naartoe gaan:
› Ribs Factory (Oude Caracasbaaiweg)
Heerlijke spare ribs, fajita's en ander vleesch.
› De Heeren (Zuikertuintje)
Pasta-avond op dinsdag is aan te bevelen. En dan wel de pasta alfredo![]()
› Il Forno (SBN Doormanweg en Caracasbaaiweg)
Goede Italiaan, niet zo fancy, maar wel lekker.
› De Tropen (SBN Doormanweg)
Geen geweldige tent, maar wel makkelijk en sommige maaltijden zijn best lekker en nog goedkoop ook.
› Zanzibar (Jan Thiel)
BBQ op zaterdag is wisselend van kwaliteit, maar meestal erg goed. Pizza's zijn ook lekker, lunch is goed te doen.
› De Gouverneur (Rouvillekade)
Maar 1x geweest, maar wel lekker gegeten. Wel een dure tent.
› Chiouaoua (Rif Fort)
Mexicaan, heb er nog niet veel gegeten maar het was wel lekker. Slechte ervaring mee, ze hadden de helft niet wat op de kaart stond en het eten dat we kregen was niet echt super, terwijl het wel vrij prijzig is. En serieus, een mexicaan zonder quesedilla's?
Daar hebben ze ook kobe beef.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:34 schreef Breuls het volgende:
Oh, ik vergeet Craving Sushi in de Promenade. Die hebben lekkere sushi.
Faillissement GET NV is uitgesproken te Haarlem maar zal verder door Amsterdam worden overgenomen. Verdere gegevens: uitspraken faillisement op 19 januari 2010 inzake (F.10/32) GLOBAL E-TRADING (GET) N.V., vest.adr. Lagedijk 146, 1544 BL Zaandijk. Cur: mr. J.J. Knol, Postbus 75510, 1070 AM Amsterdam, tel. 020-7953953. RC: mr. C.P. Bleeker.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:49 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het gebouw waarin GET zat wordt nu door hem beheerd en ik hoor soms geruchten dat dat ook over de kop gaat. Aan de andere kant weet ik ook weer niet wat daarvan waar is; dat kan ook gerumoer zijn van (bijvoorbeeld) oud-GET medewerkers.
Ja hè. Komen al die anderen weer met regen en sneeuw aanzetten om interessant te doen...quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:21 schreef thomaster het volgende:
Idd, ik heb het geprobeerd in het opschep/klaagtopic over het weer, maar dat ging vervelen
Dies echtquote:Op woensdag 20 januari 2010 18:47 schreef Breuls het volgende:
Wat zijn trouwens jullie favoriete eetlocaties? Ik wil wel eens wat nieuws ontdekken.
Wat mij bevalt cq. waar wij af en toe of vaak naartoe gaan:
› Ribs Factory (Oude Caracasbaaiweg)
Heerlijke spare ribs, fajita's en ander vleesch.
Hmm, wanneer ben je voor het laatst bij De Octopus geweest dan?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:11 schreef Melochan het volgende:
Ema Tei in Riffortbeste Japanner van het eiland imho. En verder Ribs Factory, De Gouverneur en De Octopus in St. Michiel (al heb ik geen idee of deze nog bestaat, tijdje niet geweest..)
Oh ik ben er al een behoorlijk lang niet geweest, en nu ik er zo over nadenk moet dat idd voor Omar zijn geweest. De laatste keer dat ik er heen wilde (augustus vorig jaar oid?), was er een ongeluk gebeurd, dus konden we er niet langs. Ben nu wel nieuwsgierig eigenlijk hoe en wat, het eten was iig heerlijkquote:Op zaterdag 23 januari 2010 02:04 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hmm, wanneer ben je voor het laatst bij De Octopus geweest dan?
Volgens mij had dat restaurant in 2008 enorme stormschade geleden door Omar en de laatste keer dat ik er was (maart 2009), was het nog lang niet hersteld. We wilden er toen ook gaan eten, maar zijn toch maar rechtsomkeert gegaan toen we die kale boel zagen... Zonde wel.
Ben nu eigenlijk wel benieuwd of ze het nu opgeknapt hebben, of dat ze 't maar voor gezien hebben gehouden.
Dat laatste geef al aan dat je nu blijkbaar ook het grootste deel van de tijd binnen die kleine community zit? Wat is dan het verschil met een eiland eigenlijk?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef illusions het volgende:
Hmm, heb aspiraties om ook eens op Curacao te kijken of het wat voor me is om te wonen - al is het voor een paar jaar. Zit nu een jaar in Spanje, maar het is hier doodsaai in de winter en eerlijk gezegd is de winter ook niet zo warm als in de brochure stond.
Het enige minpunt vrees ik, naast 800 euro en 20 uur van NL verwijderd zijn, is island-fever. Hebben jullie daar geen last van? Ik voel hier al de spreekwoordelijke muren op me afkomen omdat het gewoon zo'n kleine community is in de buurt waar ik woon, plus er is in de winter gewoon veel minder te doen, en dat is in de "buitenwijken" (dorpjes) van Benidorm.
Nja, niks dus.quote:Dat laatste geef al aan dat je nu blijkbaar ook het grootste deel van de tijd binnen die kleine community zit? Wat is dan het verschil met een eiland eigenlijk?
Dan moet je dat ook niet doen...quote:Op maandag 25 januari 2010 09:49 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ook zie je op elk feestje dezelfde koppen als je bij de Nederlandse community blijft hangen.
Ja maar zo veel leuke feestjes zijn er niet op Curacaoquote:
Wat heb je te besteden/waar ben je naar op zoek?quote:Op maandag 25 januari 2010 13:50 schreef SimtekF1 het volgende:
22 februari ga ik naar Curacao.![]()
Kan niet wachten, ff 12 dagen weg van die kut sneeuw en kou.
Enige verrotte, we hadden een studio op het oog maar die zijn allemaal al gereserveerd.
Weet iemand anders toevallig nog een betaalbare plek om te overnachten?
Niet al te duur, tussen de 30 en 50 euro per nacht.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:22 schreef thomaster het volgende:
[..]
Wat heb je te besteden/waar ben je naar op zoek?
Ik heb indertijd bij www.curacaobenb.com gezeten, bed en breakfast met nette kamers en gebruik van zwembad. Geen idee wat de prijzen zijn, was toen 55 euro per kamer per nacht.
Om welke appartementen gaat het in Julianadorp? Ben der namelijk wel redelijk bekendquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:12 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Niet al te duur, tussen de 30 en 50 euro per nacht.
Heb net ff zitten zoeken en heb 3 appartementen/studio's kunnen vinden in Julianadorp.
Ik heb ze gelijk maar even gemaild of er nog plek is, ben een beetje aan de late kant.
Vorig jaar gezeten toen ik op curaçao heb gewerkt en met de herfst voor vakantie.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:50 schreef SimtekF1 het volgende:
22 februari ga ik naar Curacao.![]()
Kan niet wachten, ff 12 dagen weg van die kut sneeuw en kou.
Enige verrotte, we hadden een studio op het oog maar die zijn allemaal al gereserveerd.
Weet iemand anders toevallig nog een betaalbare plek om te overnachten?
Ik heb Seru Coral gewoond, maar Henk Brink is een ware afzetter, hij berekent vaak asociaal hoge electra-kosten achteraf omdat je zogenaamd "veel meer verbruikt hebt dan hij van tevoren incalculeerd".quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:28 schreef Reintji het volgende:
[..]
Vorig jaar gezeten toen ik op curaçao heb gewerkt en met de herfst voor vakantie.
http://www.brinkappartementen.nl/
Zijn te huur via een aantal verhuurders. Is vlakbij Koraal Tabak, tov Aloëfarm.
En deze dan: "Binnen 15 minuten bij het dichts bijzijnde strand, Seaquarium Beach."quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:31 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Grappig, zie dat ie op de site zet "centraal gelegen"
Nou, als je binnendoor rijd red je dat wel hoor, ik deed er ook altijd ong. een kwartiertje over.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En deze dan: "Binnen 15 minuten bij het dichts bijzijnde strand, Seaquarium Beach."
Met de helicopter zeker
Ik heb een mailtje gestuurd naar:quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Om welke appartementen gaat het in Julianadorp? Ben der namelijk wel redelijk bekend
http://curamap.com/index.phpquote:Op donderdag 28 januari 2010 08:16 schreef SimtekF1 het volgende:
Niemand bekend met deze gasten? www.apartamentuholanda.com
Ze zitten op Hofweg 3 in Curacao, maar het grappige, via Google Maps kan ik geen Hofweg vinden.
De Hofweg (Julianadorp) loopt van de St. Michielsweg in noordelijke richting tot Rondeweg.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:16 schreef SimtekF1 het volgende:
Niemand bekend met deze gasten? www.apartamentuholanda.com
Ze zitten op Hofweg 3 in Curacao, maar het grappige, via Google Maps kan ik geen Hofweg vinden.
Bel of mail ze even, ze hebben zelfs een Nederlands nummerquote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:34 schreef FP128 het volgende:
Want je komt er vandaan? of iets anders?
vraagje; Kan iemand die daar woont even mij een plezier doen en natrekken wie nu de chefkok is van de Papagayo beachclub op Curacao gelegen naast de Zanzibar? Bedankt alvast.
Ach is dat vooruit lopen op het nieuwe programma van Herman?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:34 schreef FP128 het volgende:
Want je komt er vandaan? of iets anders?
vraagje; Kan iemand die daar woont even mij een plezier doen en natrekken wie nu de chefkok is van de Papagayo beachclub op Curacao gelegen naast de Zanzibar? Bedankt alvast.
...en dan nog een keer om hem proberen op te halen, en dan nog een keer om hem écht op te halen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:19 schreef Breuls het volgende:
even later ga je weer naar Kranshi om je Sedula op te halen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:19 schreef Breuls het volgende:
Uitschrijven in Nederland, inschrijven in Curacao. Klaar.
(Oh wat lijkt het ineens simpel, maar het duurt maanden.)
Je moet je uitschrijven, bewijs van uitschrijving hebben, geboorteakte en een Verklaring Omtrent het Gedrag van Justitie. Kan allemaal via de gemeente (of gemeenten als je niet in je geboortegemeente woont), Verder moet je een werkgeversverklaring hebben voor immigratie, een lokale ziektekostenverzekering en vast nog wel iets dat ik vergeet. Daarmee ga je naar immigratie voor een aanvraag, en even later voor het ophalen van je Verklaring van Rechtswege (lees: je verblijfsvergunning). Daarna ga je naar Kranshi om je in te schrijven als inwoner en even later ga je weer naar Kranshi om je Sedula op te halen.
En dan ben je klaar.
Nee, op de dag dat je je Sedula op kan komen halen krijg je hem ook, tenzij er storing is in de apparatuur. De overige handelingen kunnen wel meerdere dagen durenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:33 schreef Omniej het volgende:
[..]
...en dan nog een keer om hem proberen op te halen, en dan nog een keer om hem écht op te halen?
Maar vermeld niet bij de douane dat je komt werken, boek gewoon een retourticket en doe alsof je op vakantie komt. Dat scheelt een heleboel gezeur en gezever als je door de douane moetquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:19 schreef Breuls het volgende:
Uitschrijven in Nederland, inschrijven in Curacao. Klaar.
(Oh wat lijkt het ineens simpel, maar het duurt maanden.)
Je moet je uitschrijven, bewijs van uitschrijving hebben, geboorteakte en een Verklaring Omtrent het Gedrag van Justitie. Kan allemaal via de gemeente (of gemeenten als je niet in je geboortegemeente woont), Verder moet je een werkgeversverklaring hebben voor immigratie, een lokale ziektekostenverzekering en vast nog wel iets dat ik vergeet. Daarmee ga je naar immigratie voor een aanvraag, en even later voor het ophalen van je Verklaring van Rechtswege (lees: je verblijfsvergunning). Daarna ga je naar Kranshi om je in te schrijven als inwoner en even later ga je weer naar Kranshi om je Sedula op te halen.
En dan ben je klaar.
Ik woon en werk op Curacao, ja. Veel is voor mij geregeld toen ik hier kwam, maar je moet wel zelf nog overal langs.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:35 schreef FP128 het volgende:
[..]
Ik neem dat jij dat weet omdat je daar nu ook woont of werkt? of iets anders. En als dat zo is, hoe is het leven daar behalve de blauwe zee en warmte. Ik bedoel dan hoe anders is het dagelijks leven dan wat je in Nederland gewend bent?
Dat wel ja. Gewoon op vakantie zijn en dat aangeven op het douaneformulier. Vul gewoon een willekeurige vakantiebestemming in, dat controleren ze toch niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:48 schreef thomaster het volgende:
[..]
Maar vermeld niet bij de douane dat je komt werken, boek gewoon een retourticket en doe alsof je op vakantie komt. Dat scheelt een heleboel gezeur en gezever als je door de douane moet
Het ontbreken van een sociale agenda vind ik hier erg prettig. Niks geen afspraken om over 2-3 weken eens een keertje koffie te drinken of wat dan ook. Je belt dat je eraan komt, of je gaat gewoon langs. Je belt 's middags op, "zullen we vanavond bbq-en?" je spreekt de locatie af en wie wat meeneemt en that's it, tijd is irrelevant, je ziet het vanzelf wanneer ze komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:35 schreef FP128 het volgende:
[..]
Ik neem dat jij dat weet omdat je daar nu ook woont of werkt? of iets anders. En als dat zo is, hoe is het leven daar behalve de blauwe zee en warmte. Ik bedoel dan hoe anders is het dagelijks leven dan wat je in Nederland gewend bent?
Dat ook idd, ik lees nauwelijks een krantquote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:08 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het leven is anders; minder ingericht op technologie en media zoals in Nederland, en meer op het leven buiten. Bij elkaar wat drinken, naar een happy hour, uit eten, naar het strand, etcetera.
Ik lees de kranten hier ook niet; ze zijn in het Papiamentu of niet boeiend genoeg, en internationale kranten worden nergens verkocht. Dus mijn nieuws haal ik online.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:13 schreef thomaster het volgende:
[..]
Dat ook idd, ik lees nauwelijks een krant
Ik heb al ruim een jaar geen televisie meer![]()
En tergend langzaam internet![]()
![]()
Maar daarvoor in ruil wel ruim honderd mooie duikstekken
Ik zal vanavond eens ff kijkenquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:01 schreef static het volgende:
Wat - zelfgemaakte - foto's zouden wel welkom zijn.
Ik hoorde zeer recent op de radio, dat er een wedstrijd is opgezet en de winnaar zal de nieuwe chef kok van Papagayo worden.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:19 schreef baniekje het volgende:
[..]
Ach is dat vooruit lopen op het nieuwe programma van Herman?![]()
Maar eigenlijk zou ik willen weten hoe het werkt als je vanuit Nederland naar Curacao wil verkassen?
Er is namelijk een vacature die geschreven lijkt te zijn voor mijn echtgenoot!
Geduld is een welkome eigenschap, want afspraak is lang niet altijd een afspraak. Vaak te laat en soms komt men zelfs niet opdagen als je een klus wilt laten doen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:15 schreef Breuls het volgende:
Ja, je bent wel beperkt natuurlijk en je zult waarschijnlijk na een tijdje je eigen vaste plekken krijgen, waardoor je circel niet zo groot is (qua beweging). Maar dan nog kun je wel 'weg'; even naar (of richting) Westpunt om een middagje strand te doen kan je al een autoritje van een uur opleveren.
Maar inderdaad; het vooruitplannen, agenda's naast elkaar leggen etcetera is er niet bij; als we iets willen doen bellen we gewoon iedereen af en wie kan die komt.
Het is maar net wat je zoekt in een strand, als je op zoek bent naar een strand vol lekkere wijven (als ik jou post zo mag interpretteren) kan je beter naar Mambo of Zanzibar gaan. Ik ben zelf wel fan van Cas Abou, Porto Marie en de beide knippen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Even een tvp.
Wat een wereldeiland is Curacao. Ben nu diverse keren op vakantie geweest en altijd in een huis gezeten ipv resort. Dit ook mede omdat er dus al mensen woonden die ik kon. Zij zaten daar ivm de marine. Dan is het wel fijn dat je idd zelf besluit waar je heen gaat en je ziet dan wat meer dan de touristenplekjes.
Mijn favoriete plekje was/zijn de beiden 'knippen', groot en klein.
De grootste tegenvaller was Casa Bau , het zogenaamde Bon Bini Beach. Daar lagen alleen bejaarden hahaha iets wat ik nav de serie niet echt gedacht had hahahaa.
Nou als ik op vakantie ben hou ik er wel van zeg maarquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:43 schreef thomaster het volgende:
[..]
Het is maar net wat je zoekt in een strand, als je op zoek bent naar een strand vol lekkere wijven (als ik jou post zo mag interpretteren) kan je beter naar Mambo of Zanzibar gaan. Ik ben zelf wel fan van Cas Abou, Porto Marie en de beide knippen.
Ik heb afgelopen weekend wat typisch Curacaosche foto's geschoten (had na een jaar nog niet een echt toeristisch tripje gemaakt eigenlijk), zal van de week ff wat uploaden...
Yup.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Hier dus even wat foto's , gewoon random. Ik zal nog wel eens wat mooie uitzoeken.
Caracas baai (?)
[ afbeelding ]
Jan Thiel cq. Zanzibar. (althans, het lijkt er een beetje op)quote:
Toch Jan Thiel,...ik twijfelde omdat we normaal langs het water lagen ipv daar achterin de hoek.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:10 schreef Breuls het volgende:
[..]
Yup.
[..]
Jan Thiel cq. Zanzibar. (althans, het lijkt er een beetje op)
Zanzi kom ik doorgaans op zaterdagavond. Als ligplek is het wel geinig, maar geen echt strand, natuurlijk.
Waarom zou je aan de UNA willen gaan studeren?quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:40 schreef Leppie7 het volgende:
Hallo,
Ik wil graag volgend jaar aan de university of the netherlands antilles in curacao gaan studeren, is er iemand met ervaring op deze universiteit of het leven op de campus daar?
Alvast bedankt
Nouja, ik twijfel wel omdat de kleur van de bedden niet zwart is.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Toch Jan Thiel,...ik twijfelde omdat we normaal langs het water lagen ipv daar achterin de hoek.
Ik ben Groningen en Nederland eerlijk gezegd op het moment een beetje zat en wil gewoon ff wat nieuws, een avontuurtje zeg maar, al een paar x naar curacao op vakantie geweest en dat is goed gevallen en ook heb ik er veel familie wonen dus ben ik nu ff aan het kijken of dat wat voor me isquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:12 schreef Reintji het volgende:
[..]
Waarom zou je aan de UNA willen gaan studeren?
Jan Thiel had ook wit heurquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:15 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nouja, ik twijfel wel omdat de kleur van de bedden niet zwart is.
Vraag anders je fam. Bedenk wel wat je later met je diploma wil doen. Zoek uit of je stufi krijgt op curaçao. Weet wel dat er vorig jaar veel gezeik was op de UNA.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:21 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
Ik ben Groningen en Nederland eerlijk gezegd op het moment een beetje zat en wil gewoon ff wat nieuws, een avontuurtje zeg maar, al een paar x naar curacao op vakantie geweest en dat is goed gevallen en ook heb ik er veel familie wonen dus ben ik nu ff aan het kijken of dat wat voor me is
Nice!quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:28 schreef Omniej het volgende:
Een baai waarvan ik de naam even kwijt ben:
Ah, dat was 'm inderdaad.quote:
zijn allemaal niet naar una geweest en campus = voor mensen di eniet van cura zijn, wat voor problemen waren er dan?quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:28 schreef Reintji het volgende:
[..]
Jan Thiel had ook wit heur![]()
[..]
Vraag anders je fam. Bedenk wel wat je later met je diploma wil doen. Zoek uit of je stufi krijgt op curaçao. Weet wel dat er vorig jaar veel gezeik was op de UNA.
Of je doet hier een opleiding en zorgt dat je een stage voor elkaar krijgt. Beetje best of both worlds dan.
Weet het niet precies, maar leraren die zomaar ontslagen werden, tentamens die daardoor in het water vielen, management issues.. etc.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:39 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
zijn allemaal niet naar una geweest en campus = voor mensen di eniet van cura zijn, wat voor problemen waren er dan?
ik begrijp wat je bedoeld maar het is tog wel iets wat ik graag zou willen proberen, maar ik tijfel nog heeeeeeeel erg .quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:48 schreef thomaster het volgende:
Ik begrijp dat je Groningen zat bent, maar je kan toch nog altijd naar de rest van Nederland om je opleiding af te maken en dan stage te lopen/werken op Curacao?
Volgens mij is het geen handige constructie om aan de UNA verder te studeren ivm stufi en waarde van je diploma na afloop van je opleiding. Daarbij roepen mensen in Nederland al vaak dat alles zo kut geregeld is op hogescholen/universiteiten, maar verwacht hier nog veel ergere praktijken. Nee, ik heb er niet gezeten, heb ook geen directe verhalen om te vertellen, het is gewoon mijn visie op de UNA.
http://www.ibgroep.nl/par(...)Volledige_studie.aspquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:45 schreef Reintji het volgende:
http://www.nuffic.nl/nede(...)d-studiefinanciering
Je maakt denk ik geen aanspraak op de StuFi daar, die is alleen voor Antillianen en Arubanen.
De waarde zou hetzelfde moeten zijn, maar pin je er niet op vast, waarom komen anders zoveel Antilliaanse studenten via het Arubahuis of SSNA naar Nederland om te studeren. Probeer anders eens een (curaçaos) forum of probeer in contact te komen met mensen die aan de UNA studeren.
Dacht dat je doelde op een puur antilliaanse regeling.quote:Meeneembaarheid studiefinanciering
17-07-2009
Op de Nederlandse Antillen kun je met behoud van studiefinanciering studeren aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid, de Faculteit voor Economische en Sociale Wetenschappen en de Faculteit der Technische Wetenschappen van de UNA.
Je moet dan wel ingeschreven staan bij een Nederlandse instelling.
Openbaar vervoerquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:56 schreef Leppie7 het volgende:
Ik maak wel degelijk aanspraak op stufi daar, dat heeft de IB-Groep heel voordelig geregeld, zelfs voor het openbaar vervoer (inclusief eventuele veerpond diensten kan wat geregeld worden)
Wen er maar vast aan, niks loopt hier stormquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:56 schreef Leppie7 het volgende:
En over de waarde van de diploma heb je inderdaad wel een punt, daar ga ik me nog wat meer in verdiepen, en ik heb ook een treath lopen op een curacaos forum maar het loopt daar nog niet echt storm
okay dan is dat misverstand ook weer de wereld uit :dquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:46 schreef Reintji het volgende:
We begrepen elkaar verkeerd. Dit staat bij het linkje wat ik postte.
[..]
Dacht dat je doelde op een puur antilliaanse regeling.
haha en dat laatste dat trekt mij juist ookquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:01 schreef thomaster het volgende:
[..]
Openbaar vervoer
En de veerpont is al gratis
[..]
Wen er maar vast aan, niks loopt hier storm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |