abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 15:47:17 #1
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84630252
Linkje naar het vorige topic: Curacao #2

Ligging
Curaçao ligt in het zuidwestelijke deel van het Caraïbisch gebied, op 12° noorderbreedte en 68° westerlengte. Het eiland ligt op zo’n 70 km ten noorden van Zuid-Amerika. Het is negen uur vliegen vanaf Amsterdam.

Oppervlakte
De oppervlakte van Curaçao beslaat 444 vierkante kilometers; lengte: 61 km; breedte: 5 tot 14 km.

Bevolking
Curaçao telt 144.000 inwoners. Zo’n 40 tot 50 verschillende nationaliteiten leven op het eiland. Willemstad is de hoofdstad en de enige stad op het eiland.

Klimaat
Gelegen in de tropen, op slechts 12° ten noorden van de evenaar, heeft Curaçao het hele jaar door een warm, zonnig klimaat. De gemiddelde temperatuur is ongeveer 27°C. Verkoelende passaatwinden waaien constant vanuit het oosten en wakkeren aan in het voorjaar. Het regenseizoen, van oktober tot februari, wordt doorgaans gekenmerkt door korte, incidentele buien, meestal ‘s nachts, en aanhoudend zonnig weer overdag. De gemiddelde regenval bedraagt 570 mm per jaar.

Heuvels vol cactussen:

Schade na de storm op het strand van Westpunt:

Mooi uitzicht:

Strand van Grote Knip na de storm:

Santa Martabaai:

Slecht weer op komst :P

Avila Hotel

Porto Mari:

Pontjesbrug vóór renovatie:

Tijger grrrrrr:

Caracas baai (?)

De weg naar Joris baai:

Jan Thiel ::

De Heeren (Zuikertuintje): TuTu Tango (nu Bermuda Carribbean Discoteque):

Mambo beach :

Zonsondergang bij Wet N Wild:

Kleine (?) Knip:

Knip

Landhuis Knip

Boca Pistol (bij Shete Boca)

Handelskade

[ Bericht 30% gewijzigd door Breuls op 29-07-2010 18:29:03 ]
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84630304
Iemand trouwens in de gezondheidszorg in Curaçao? Wat is er met Taams? Heb er vorig jaar gewerkt en zou graag nog eens terugkeren, maar website is plat? Telefonisch niet te bereiken?
pi_84630981
Ik heb een vraagje. Spreekt iedereen behalve winkel- en horecapersoneel en ambtenaren ook gewoon Nederlands? Het gewone volk zeg maar. Of kennen ze alleen Papiamento en Engels?
Feyenoord Rotterdam
pi_84631148
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:05 schreef o.us het volgende:
Ik heb een vraagje. Spreekt iedereen behalve winkel- en horecapersoneel en ambtenaren ook gewoon Nederlands? Het gewone volk zeg maar. Of kennen ze alleen Papiamento en Engels?
Niet iedereen spreekt Nederlands, hoewel je er wel op erg veel plekken mee terecht kunt natuurlijk. Het aantal mensen dat Engels spreekt zal je nog vies tegen gaan vallen denk ik... Mij viel het tegen in ieder geval. :D

Meerderheid spreekt natuurlijk Papiaments, daarna Nederlands, Spaans en Engels. In die volgorde dus zo'n beetje, althans naar mijn ervaring...
pi_84635615
Zoals Omniej al zegt, eigenlijk kun je overal met Nederlands rondkomen. Het gebeurt maar zelden dat iemand me dom aan staat te kijken als ik Nederlands tegen ze spreek en meestal zijn het dan nog blanken ook die hier op vakantie komen uit de VS ofzo :')

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:48 schreef Reintji het volgende:
Iemand trouwens in de gezondheidszorg in Curaçao? Wat is er met Taams? Heb er vorig jaar gewerkt en zou graag nog eens terugkeren, maar website is plat? Telefonisch niet te bereiken?
Geen idee, ik zie op google wel dat ze vorig jaar verkocht zijn, maar ik heb niks gehoord over dat ze tegenwoordig gesloten zijn.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_84635693
Breuls, in post nummer 77 en 79 van het vorige topic staan nog wat leuke foto's, kun je die misschien nog opnemen in de OP?
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 18:29:41 #7
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84636137
Bij deze. Overigens herkende ik in de De Heeren foto ineens dat het het oude TuTu Tango is, dus die omschrijving heb ik aangepast. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 29 juli 2010 @ 18:34:57 #8
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_84636280
oe! even een tvp, ga in oktober hier naar Curacao, iemand nog suggesties van dingen die ik gedaan/gezien moet hebben??
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_84639126
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:34 schreef DakDuuf het volgende:
oe! even een tvp, ga in oktober hier naar Curacao, iemand nog suggesties van dingen die ik gedaan/gezien moet hebben??
zonnen 8-)

Verder: Happy hour bij Wet & Wild op zondag (18:00 tot 19:00), happy hour bij Zanzibar op zaterdag (17:00 tot 18:00)
Stranden: Knip, Cas Abou, Porto Mari.
Doen: Rondje westpunt rijden, stoppen bij Boca Tabla, lunchen bij Jaanchi's, nog even kijken bij Watamula, onderlangs terugrijden, zwemmen bij een van de baaitjes. Onderweg kun je lekker stoppen bij de snek of Chinees om een biertje te kopen en in de auto op te drinken :9~
Zien: Slavenmuseum, grotten van Hato, visjes (dus duiken of snorkelen)
Eten: Fishalicious, de Gouverneur, Omundo, de Tropen, Pleincafe, Ribs Factory

Laat maar weten als het nog niet voldoende info is ;)
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 19:57:24 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84639156
;(
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84639357
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:57 schreef Breuls het volgende:
;(
Te oordelen aan je reactie sloeg ik met mijn bovenstaande post de spijker op de kop })
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 20:05:44 #12
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84639514
Ja :D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 20:06:16 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84639544
Ik ga morgen maar weer naar m'n Rotterdamse Polar adresje denk ik. :9
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84642520
@Breuls
Ik zag op een ander draadje dat je offenburger adviseerde.
Ik neem aan dat je dat doet omdat hij betrouwbaar is?
Aangezien hij eerst een aanbetaling wil hebben van 100euro+ op zijn nederlandse rekening.
Ik voel daar weinig voor als er geen goede ervaringen met hem zijn.
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 21:44:58 #15
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84643897
Ja, hij is betrouwbaar. Heeft ons altijd goed geholpen als er iets was met de auto. Gewoon even bellen en hij regelt het, enzo.

Als minpunt kan ik noemen dat hij af en toe weg is (hij is Texaan en gaat af en toe naar het thuisfront), en in die gevallen schakelt hij anderen in die voor hem komen werken. Dat zijn soms niet de snelste mensen, maar we zijn wel altijd binnen een dag geholpen als er bijvoorbeeld een lekke band of kapot onderdeel was.

Sowieso is het zijn policy om eens in de twee weken bij je thuis of op je werk naar de auto te komen kijken. Hij checkt dan of alles het nog doet, of er onderhoud nodig is en voert dat zonodig uit. Als er daarbij iets relevants is laat-ie het altijd even weten.

We hebben bijna een jaar eigenlijk probleemloos en sowieso zorgeloos gereden. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 21:45:23 #16
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84643921
Oh, en die aanbetaling is dus geen probleem, kun je gewoon doen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84644175
ok prima, bedankt voor de aanvulling op mijn vraag :)

Afgezien van het lijstje wat eerder is gegeven, zijn er nog andere bezienswaardigheden?
We zijn 3jaar terug ook al geweest en hebben ze goed als alles van dat lijstje toen gezien/gedaan.

Misschien dat we klein Curacao gaan doen, maar ze beiden erg bevattelijk voor zeeziekte.
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 22:18:13 #18
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84645634
Kun je een pilletje voor nemen (verkrijgbaar bij de Botica), maar toen ik dat deed was ik de hele dag enorm slaperig. :P

De vaart is ongeveer een uur, of anderhalf geloof ik, afhankelijk van welke boot je neemt, en als je aan land staat is het waarschijnlijk over. Dus je kunt ervoor kiezen gewoon even anderhalf uur over de reling te hangen. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84654502
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:56 schreef thomaster het volgende:

[..]

zonnen 8-)

Verder: Happy hour bij Wet & Wild op zondag (18:00 tot 19:00), happy hour bij Zanzibar op zaterdag (17:00 tot 18:00)
Stranden: Knip, Cas Abou, Porto Mari.
Doen: Rondje westpunt rijden, stoppen bij Boca Tabla, lunchen bij Jaanchi's, nog even kijken bij Watamula, onderlangs terugrijden, zwemmen bij een van de baaitjes. Onderweg kun je lekker stoppen bij de snek of Chinees om een biertje te kopen en in de auto op te drinken :9~
Zien: Slavenmuseum, grotten van Hato, visjes (dus duiken of snorkelen)
Eten: Fishalicious, de Gouverneur, Omundo, de Tropen, Pleincafe, Ribs Factory

Laat maar weten als het nog niet voldoende info is ;)
:D

De spijker op de kop is wel de juiste omschrijving inderdaad. :') Eigenlijk moet dit lijstje gewoon in de OP.
pi_84659235
Ook nog even de flamingo's in Sint Willibrordus erbij dan. Bootje varen in spaanse water bij het ochtend gloren, bootje naar fuik. Vis eten bij waterfront, naast eh, breezers.
pi_84788592
Hallo,

ik ga vanaf 15 tm 25 september naar Curaçao met een maat van mij.
Mijn neefje loopt daar vanaf eind augustus stage, hij moet vissen tellen of zo _O-

Maar goed, we zitten in het Plaza hotel bij die Pontjesbrug.
We willen eigenlijk een auto huren. Ik heb al op een paar sites gekeken, maar ik wil eigenlijk een cabrio.
Weten jullie waar ik voor een redelijke prijs (ik vond het over het algemeen vrij duur...) een cabrio kan huren. Als het te duur is huren we wel een normale auto, want zo heel belangrijk is het ook weer niet.

En is het Seaquarium de moeite om eens naar toe te gaan?
SJAAKIE!
  Admin maandag 2 augustus 2010 @ 21:33:02 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84789096
Cabrio's zijn niet zo gebruikelijk voor verhuur volgens mij, dus ik geef je niet veel kans. :)

Seaquarium is wel leuk, beetje visjes kijken, dolfijnenshows enzo. Je kunt zo lang blijven als je wilt, dus als je het niks vindt ga je gewoon op het strand liggen en als je het leuk vindt blijf je de hele dag. Je kunt er ook met dolfijnen zwemmen, maar dat is relatief duur.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84791449
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:33 schreef Breuls het volgende:
Cabrio's zijn uberhaupt niet zo gebruikelijk voor verhuur volgens mij op Curacao, dus ik geef je niet veel kans. :)
Geloof me, huur gewoon een auto met een fatsoenlijke airco, word je veel vrolijker van. Je zal alleen een ander ding moeten zoeken om vrouwtjes mee te pimpen :')
pi_84796102
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:17 schreef thomaster het volgende:

[..]

Geloof me, huur gewoon een auto met een fatsoenlijke airco, word je veel vrolijker van. Je zal alleen een ander ding moeten zoeken om vrouwtjes mee te pimpen :')
Ja ok, dat kan ook idd. Maar goed, ik dacht met die warmte is dat wel leuk met een cabrio.
En dat pimpen is niet nodig, dat komt wel goed tijdens het uitgaan :7
SJAAKIE!
pi_84813420
Met de warmte misschien wel, maar met de zon op je knar de hele dag word je ook niet echt vrolijk van denk ik. Wat je wel kan doen, wat in de buurt komt van een cabrio is een Suzuki Samurai of Vitara met bikinitop. Is ook relaxt om een beetje offroad te gaan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')