Heel interessant dit. Düsseldorf is voor mij ongeveer even ver als Schiphol, misschien nog net een kwartiertje korter rijden zelfs, en met zulke prijzen begint dat alleen maar aantrekkelijker te worden...quote:
Ze vliegen vanaf Düsseldorfquote:Op donderdag 30 juni 2011 19:59 schreef Breuls het volgende:
Goed prijsje. Wat kost een ritje naar Berlijn?
Tja, je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Wat zijn je wensen en eisen ?quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:23 schreef galtfactory het volgende:
Ik ben juist benieuwd in hoeverre het in de wintermaanden daar met landgenoten is bevolkt,en of het dan erg duur is om daar 14 dagen te verblijven.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:48 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik weet niet waar die clubs dan precies wielrennen, want het wegdek op Curacao is echt vre-se-lijk.
Misschien honderd rondjes op het parkeerdeck van Lions Dive ofzo?
Heb met een aantal clubs meegetraind. Idd mooi eiland, ook om te fietsen! Klopt wel dat de wegen niet zo goed zijn, 3 keer lek gereden in 2 weken haha.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:32 schreef Breuls het volgende:
Als je de gaten ontwijkt kun je prima fietsen.
Inderdaad, hoop wielrenners op de Caracasbaaiweg altijdquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:32 schreef Breuls het volgende:
Als je de gaten ontwijkt kun je prima fietsen.
Je weet dat we een Travel forum hebben, hèquote:Op donderdag 15 september 2011 14:39 schreef kovenant het volgende:
eind oktober 2 weekjes naar curacao
heb er zin in kan wel wat zon gebruiken !
Er is echter nog steeds nergens vastgelegd wie er precies onder de 80 valt. Ze hebben het altijd over Yu di Korsou, maar betekent dat dus dat je alleen bij de 80 hoort als je hier geboren bent? Of als je ouders hier geboren zijn? Kan niemand nooit inburgeren naar de 80 procent? Zoveel vragen waarop dat stelletje slimmerds nog niet eens een antwoord hebben, maar het wetsvoorstel is er al wel doorheen.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:39 schreef Breuls het volgende:
Toen ik er woonde vond ik mezelf een allochtoon. Mede omdat ik er voor een jaar zat en dus echt tijdelijk kwam om te wonen en te werken, zou ik mezelf bij de 20 hebben geschaard. Als je er zit voor onbepaalde tijd met het idee echt inwoner van Curaçao te worden vind ik dat er een punt moet zijn waarop je van 20 naar 80 switcht.
Ben ik met je eens, maar zo ziet Wiels dat niet... En de 80/20 regeling is toch zeker zijn paradepaardjequote:Op donderdag 15 september 2011 20:53 schreef Breuls het volgende:
Je kunt Yu worden als je bereid bent goed te integreren. Dingen als de taal leren horen daar volgens mij bij, en hoe lang je al op het eiland bent. Op zich is dat redelijk flexibel, wel, maar de 80/20 regel zelf weer niet.
Ligt er ook maar net aan wie je treft. Mijn sollicitatie bij het Oduber verdween resoluut in de prullenbak (Arubanen eerst) en wanneer een conversatie in een winkel in papiaments/engels/nederlands (in die volgorde) niet lukt wordt je gewoon genegeerd. Daar staat tegenover dat je dan met een groep bevriende Arubanen prima kunt domino spelen en rumcola drinken, om over de tumba feestjes maar te zwijgen.quote:Op maandag 19 september 2011 14:30 schreef thomaster het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar zo ziet Wiels dat niet... En de 80/20 regeling is toch zeker zijn paradepaardje
Verder snap ik idd wel dat je als je Aruba gewend bent het er hier een stuk anders aan vind gaan. Ik blijf het apart vinden hoe twee eilandjes die zo dicht bij elkaar liggen zo enorm verschillen van elkaar. Hoe dat in de dagelijkse omgang met mensen gaat weet ik niet, ben slechts een weekendje daar geweest. Wel herken ik jou beeld van de makamba hier, maar zoals breuls het al zegt, dat geld ook weer niet voor iedereen. Zoals ik me dat op Aruba ook kan voorstellen.
toppie!quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:17 schreef Breuls het volgende:
Niets meenemen. Je kunt op de luchthaven (en andere plaatsen) gewoon guldens en dollars pinnen. Hoef je dus van tevoren niet over na te denken.
Een Dolphin Swim bij Dolphin Academy kun je gewoon in guldens afrekenen, dat is geen probleem.
Woonde. Maar vraag gerust.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:22 schreef kovenant het volgende:
Breuls , jij woont toch op curacao ?
if so mag ik je dan een vraag stellen ?
natuurlijk , maar ik vraag het liever eerst voor ik n PM stuur met n vraag erinquote:
seriouslyquote:
Zelfs in het luchthavengebouw, tussen bagageband en de bagagecheck staat een pinautomaat.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:24 schreef Breuls het volgende:
Hebben ze nog wel guldens in Nederland? Want toen NA uit elkaar viel deden wisselkantoren hier er moeilijk over.
Maar als je uit het luchthavengebouw komt en je loopt naar rechs, is daar een pinautomaat, dus zodra je guldens nodig hebt kun je ze meteen halen. Is volgens mij handiger dan ze bij GWK ofzo moeten kopen.
Oja, da's waar.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zelfs in het luchthavengebouw, tussen bagageband en de bagagecheck staat een pinautomaat.
Dat klinkt als een goed idee, want zo te horen heb je wel erg veel spullen mee dan. Vervolgens kun je als je ergens naartoe gaat zonder alle bagage makkelijk uit de voeten met die Sportage lijkt mij.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:41 schreef kovenant het volgende:
denk daty we gewoon taxi busje regelen die ons weg wilt brengen rijd ik er wel achteraan met de auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |