abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2010 @ 23:43:12 #201
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86262825
Oh Stiemie, wat leuk voor je! Gefeliciteerd *O*

Daboman, ik hoop dat je het wordt, spannend hoor~!
pi_86277210
Klinkt super Daboman. Spannend hoor
pi_86424566
Tijd voor een verslagje van mijn ervaring vanmorgen!

Ik had gereageerd op een advertentie uit de werkkrant van het UWV. Commerciele toppers gezocht. Stage van 6 maanden en bij goed bevallen een contract als account manager.

Vanmorgen vol hoop heen gegaan. Het is een stage van 6 maanden, zonder loon, maar met behoud van je WW-uitkering (voor zo lang als die loopt). Ik uitleggen dat ik echt werk nodig heb of er geen regeling is dat ze mijn WW aanvullen tot het minimumloon, maar dat is er niet.

Nog 6 maanden lang 400 euro tekort komen elke maand, dat komt dus neer op een schuld van 2400 euro. Alleen loopt mijn uitkering geen 6 maanden meer, maar nog 4. Dus ik vroeg hoe het die laatste 2 maanden dan zat? "Ja dan zit je even zonder geld", was zijn antwoord.

En na die 6 maand? Ja dan ga je op provisie werken, krijg je 30% van wat je aan klanten binnen haalt. Ik zeg en dat contract enzo dan? Ik zou een minimumloon kunnen krijgen en dan 15% van wat ik binnen haal. Erg vaag allemaal dus en veel kosten. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Wat het bedrijf doet is het volgende: proberen voorraden te verkopen van bedrijven die bijv. 1000 fietsen over hebben aan bijv. fietsverhuurbedrijven. Tegen een vergoeding van bijv 1000 euro.
pi_86439945
Lijkt me niks een onbetaalde stage en dan ook nog niet al te beste arbeidsvoorwaarden daarna. Vind het eigenlijk behoorlijk onbeleefd om zoiets aan te bieden.
pi_86440202
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:26 schreef Bombshell het volgende:
Lijkt me niks een onbetaalde stage en dan ook nog niet al te beste arbeidsvoorwaarden daarna. Vind het eigenlijk behoorlijk onbeleefd om zoiets aan te bieden.
Dat is het ook. Bedrijven maken dan gewoonweg misbruik van je situatie.
pi_86440498
Oke, ik ben nu ook echt werkzoekend. Heb nog wel een baan maar de situatie op de afdeling is dermate slecht dat ik het daar zo kort mogelijk uit wil houden nog :X
stupidity has become as common as common sense was before
pi_86440744
Ik heb ook nog een baan maar wordt gek van de onregelmatige tijden. ( Vaak middin in de nacht en in het weeknd werken) Contract loopt af over anderhalve maand en wil dan weg. Ben al naarstig opzoek naar wat anders maar het valt (weer) tegen. Nu zit ik toch wel te twijfelen om op te stappen..
pi_86441035
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:36 schreef marcb1974 het volgende:
Oke, ik ben nu ook echt werkzoekend. Heb nog wel een baan maar de situatie op de afdeling is dermate slecht dat ik het daar zo kort mogelijk uit wil houden nog :X
Ik heb hetzelfde, met een aflopend contract over 2 maanden. Dus net m'n eerste sollicitatiebrief verstuurd :)
pi_86444810
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde, met een aflopend contract over 2 maanden. Dus net m'n eerste sollicitatiebrief verstuurd :)
Ik heb, misschien wel helaas, een vast contract. Succes voor iedereen iig met solliciteren :Y
stupidity has become as common as common sense was before
pi_86454527
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:40 schreef Bombshell het volgende:
Ik heb ook nog een baan maar wordt gek van de onregelmatige tijden. ( Vaak middin in de nacht en in het weeknd werken) Contract loopt af over anderhalve maand en wil dan weg. Ben al naarstig opzoek naar wat anders maar het valt (weer) tegen. Nu zit ik toch wel te twijfelen om op te stappen..
Ik kan bij een koerier werken, maar ik moet verhuizen én het is van ma t/m vr elke nacht van 20/21uur savonds tot 5/6uur smorgens, ik zit juist te twijfelen om het aan te nemen omdat ik niks anders heb.
pi_86454584
Nou, dinsdag een 'telefonisch interview' bij een Business to business callcenter.. beter iets dan niets..

-O- het is echt verrekte lastig iets te vinden, maar blijkbaar nog lastiger voor bedrijven om je een fatsoenlijke afwijzing te sturen ;(
Ja doei.
pi_86455212
Binnenkort op gesprek bij selectiebureau, vanochtend antwoord op eerste brief die ik gisteravond verstuurde :P
Nog niet echt een beeld wat het werk/niveau is, maar een gesprek is tenminste iets :)
pi_86456500
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:47 schreef JDx het volgende:
Tijd voor een verslagje van mijn ervaring vanmorgen!

Ik had gereageerd op een advertentie uit de werkkrant van het UWV. Commerciele toppers gezocht. Stage van 6 maanden en bij goed bevallen een contract als account manager.

Vanmorgen vol hoop heen gegaan. Het is een stage van 6 maanden, zonder loon, maar met behoud van je WW-uitkering (voor zo lang als die loopt). Ik uitleggen dat ik echt werk nodig heb of er geen regeling is dat ze mijn WW aanvullen tot het minimumloon, maar dat is er niet.

Nog 6 maanden lang 400 euro tekort komen elke maand, dat komt dus neer op een schuld van 2400 euro. Alleen loopt mijn uitkering geen 6 maanden meer, maar nog 4. Dus ik vroeg hoe het die laatste 2 maanden dan zat? "Ja dan zit je even zonder geld", was zijn antwoord.

En na die 6 maand? Ja dan ga je op provisie werken, krijg je 30% van wat je aan klanten binnen haalt. Ik zeg en dat contract enzo dan? Ik zou een minimumloon kunnen krijgen en dan 15% van wat ik binnen haal. Erg vaag allemaal dus en veel kosten. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Wat het bedrijf doet is het volgende: proberen voorraden te verkopen van bedrijven die bijv. 1000 fietsen over hebben aan bijv. fietsverhuurbedrijven. Tegen een vergoeding van bijv 1000 euro.
damn hey, dit noem ik echt misbruik maken van de situatie...

een beetje stage lopen en dat voor de WW...ik durf ook niet te zeggen of dit wettelijk gezien wel mag, aangezien je voor de WW eenmaal per week moet solliciteren...

Ik ben by the way ook sinds 1 september werkloos. Ben schoolverlaten en sindsdien op zoek naar een baan. Ik heb de studie International Business and Languages op HBO niveau afgerond. Toch blijkt het erg lastig iets te vinden, zonder werkervaring.
  woensdag 15 september 2010 @ 12:41:47 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86456860
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, dinsdag een 'telefonisch interview' bij een Business to business callcenter.. beter iets dan niets..
Niet zeuren gewoon werken :). Bedelaars kunnen geen keuzes maken!

quote:
-O- het is echt verrekte lastig iets te vinden, maar blijkbaar nog lastiger voor bedrijven om je een fatsoenlijke afwijzing te sturen ;(
Jij bent 1 van de 1000 die blijkbaar reageert op die vacature?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86456965
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]
ehm, dat doe ik toch ook?
quote:
liever een geautomatiseerd berichtje (gros van de sollicitaties die verstuurd zijn zijn ook electronisch) via de mail zodat je wéét dat er niets mee mee gedaan wordt dan in het ongewisse gelaten worden. Ook er achter aan bellen levert niets op dan ergernis. Prima als ze me niet willen hebben, maar laat dat weten. Ze verwachten van hun sollicitanten nette brieven en goede motivaties, ik verwacht op z'n minst uitsluitsel terug. Maargoed, om daar nu ook weer een boze brief over te gaan sturen... :')
Ja doei.
pi_86457121
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

Ook al ben je 1 van de 1000, dan is het nog net van een bedrijf om je een reactie te sturen.
Je neemt toch ook de moeite om te reageren op een vacature die zijn hebben. Ik bedoel, het kost jou ook tijd en energie.
pi_86457182
Stel je voor dat jij ook moet reageren op elke spam mailtje die je krijgt. Dan kom je niet meer aan werken toe, dan kunnen ze wel iemand aannemen om de hele dag alleen maar te antwoorden op vacatures.

Zo is het nou eenmaal in deze tijd. 't Is naait aans.

quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:30 schreef BeardedDragon het volgende:

[..]

damn hey, dit noem ik echt misbruik maken van de situatie...

een beetje stage lopen en dat voor de WW...ik durf ook niet te zeggen of dit wettelijk gezien wel mag, aangezien je voor de WW eenmaal per week moet solliciteren...

Ik ben by the way ook sinds 1 september werkloos. Ben schoolverlaten en sindsdien op zoek naar een baan. Ik heb de studie International Business and Languages op HBO niveau afgerond. Toch blijkt het erg lastig iets te vinden, zonder werkervaring.
Het is zelfs in overleg met het UWV dat je niet meer hoeft te solliciteren omdat je daar stage loopt, omdat je uitzicht hebt op een """"baan"""".
pi_86457448
Ik zou daar nooit beginnen dan...in dit geval beter uitkijken voor iets anders...
pi_86457568
Klinkt een beetje als wat ze mij ongeveer een half jaar geleden konden aanbieden.
Aan het werk bij een welzijnsinstelling als stagiaire (wel in de richting van mn opleiding). Geen salaris. Wel behoud van WWB (die ik niet heb, nooit gehad... aanvragen leverde wel 30 euro op tot het minimunniveau...inkomen van man gaat er eerst af namelijk).
Misschien kans op werk erna. Ik kreeg zo in ieder geval wel ervaring. Wel moest de gehele periode afgemaakt worden... 6 mnd. En ik wist nog niet zeker of ik in september weer wilde gaan studeren. Als ik dat ging doen kon ik dit traject niet doen.
Maar niet gedaan dus.
pi_86504423
Dinsdagavond gesolliciteerd, gisteren afspraak voor intake, vandaag gesprek met uitzendbureau, morgen gesprek met hopelijk nieuwe werkgever.

Wat nou crisis :')
pi_86505775
als ik fulltime aan de slag had gekund had ik ook zo werk gehad gok ik zo -O-
Ja doei.
  donderdag 16 september 2010 @ 18:04:40 #222
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86505975
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:14 schreef Piles het volgende:
Dinsdagavond gesolliciteerd, gisteren afspraak voor intake, vandaag gesprek met uitzendbureau, morgen gesprek met hopelijk nieuwe werkgever.

Wat nou crisis :')
Als je bij die werkgever potentieel 3 of 4 gesprekken hebt voordat je "er door bent", met tussenpozen waarin het bedrijf de beschikbare kandidaten op hun kunnen beoordeelt alvorens met jou de volgende ronde in te gaan, dan ben je nog echt wel even bezig hoor. ;).

Maar hoe dan ook gefeliciteerd, goed nieuws!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_86506025
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:04 schreef Detroit het volgende:

[..]

Als je bij die werkgever potentieel 3 of 4 gesprekken hebt voordat je "er door bent", met tussenpozen waarin het bedrijf de beschikbare kandidaten op hun kunnen beoordeelt alvorens met jou de volgende ronde in te gaan, dan ben je nog echt wel even bezig hoor. ;).

Maar hoe dan ook gefeliciteerd, goed nieuws!
Ja, het is ook nog lang niet rond natuurlijk, maar had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan :D
Als ik hier lees dat mensen niet eens een afwijzing krijgen, en ik bij de eerste brief meteen op gesprek mag :P
pi_86509999
Via een uitzendbureau is dat zeker vrij uniek te noemn. Maar heb het ook een keer gehad via Content toen was ook alles binnen een dag of vier geregeld.
pi_86510046
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:04 schreef Bombshell het volgende:
Via een uitzendbureau is dat zeker vrij uniek te noemn. Maar heb het ook een keer gehad via Content toen was ook alles binnen een dag of vier geregeld.
Uitzendbureau was ook niet helemaal het goede woord, klein werving&selectie-bedrijfje :P
pi_86547658
Vanmorgen gesprek gehad, maar gaat 'm niet worden. Wel een leuk en leerzaam gesprek, dus geen verspilde tijd :)
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:31:15 #227
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86552368
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 19:36 schreef Piles het volgende:
Vanmorgen gesprek gehad, maar gaat 'm niet worden. Wel een leuk en leerzaam gesprek, dus geen verspilde tijd :)
Viel het bedrijf tegen ofzo dat je weet dat 't 'm niet gaat worden?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_86552425
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:31 schreef Detroit het volgende:

[..]

Viel het bedrijf tegen ofzo dat je weet dat 't 'm niet gaat worden?
Bedrijf was leuk, zou er zeker willen werken, maar niet in de functie die aangeboden wordt. Ik zou het wel kunnen, maar niet uitdagend/leuk genoeg vinden :)
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:51:31 #229
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86553261
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:32 schreef Piles het volgende:

[..]

Bedrijf was leuk, zou er zeker willen werken, maar niet in de functie die aangeboden wordt. Ik zou het wel kunnen, maar niet uitdagend/leuk genoeg vinden :)
Jammer joh! Nou maar weer op naar de volgende sollicitatie dan. :).
  vrijdag 17 september 2010 @ 22:30:19 #230
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86555018
Piles, jammer dat het hem niet was. Maar toch een winstpuntje, denk ik, want het WS bureau weet nu beter wat (niet) bij jou past. Volgende keer hopelijk wel in de roos!
pi_86665724
Bah, ik heb echt de neiging om weer te gaan leren, vorig jaar ook al, maar net toen het een beetje serieus werd kreeg ik een baan, zit nu alweer 3 maand thuis en wil gewoon weer wat doen.

Zijn er nog bepaalde sectoren waarin echt veel werk is?
pi_86665780
nog steeds niets -O- straks wel een telefonisch interview/gesprek dus, maargoed... :')! al zou ik het graag willen, mijn overtuigingskracht om mensen dingen te laten kopen die ze eigenlijk niet willen of nodig hebben is (godzijdank) nihil... :')

ben wel druk aan het verder zoeken, dát wel.

en jammer Piles -O-
Ja doei.
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:06:43 #233
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86665823
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
nog steeds niets -O- straks wel een telefonisch interview/gesprek dus, maargoed... :')! al zou ik het graag willen, mijn overtuigingskracht om mensen dingen te laten kopen die ze eigenlijk niet willen of nodig hebben is (godzijdank) nihil... :')

ben wel druk aan het verder zoeken, dát wel.

en jammer Piles -O-
Wat zoek je dan? En waarom niet fulltime?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86665959
ik zoek werk waarmee ik rond kan komen en wat me genoeg tijd geeft om te studeren. Qua werkzaamheden ben ik (m.u.v. outbound callcenter) echt niet kritisch: van vakkenvullen tot schoonmaken, winkels, kassamiep, etc. Alleen met een salaris van 8 euro per uur wat ze je soms geven kom ik zelfs met 24 uur in de week niet rond. Maargoed, zelfs als ik er solliciteer willen ze me niet hebben omdat ze ook iemand die jonger is voor 7 euro kunnen krijgen. En dan zegt iedereen wel 'dan heb je iig wat', maar voorlopig hèb ik nog een buffer (godzijdank) om nog te zoeken naar een baan waar ik met 24 uur in de week wél genoeg verdien om rond te kunnen komen en dus niet een 2e baan er bij zou moeten nemen.

Heb genoeg werkervaring, jaren fulltime gewerkt, vooral corporatiewereld waar ik heel hard probeer weer aan de slag te kunnen, maar wat parttime gewoon lastig is tenzij je net geluk hebt.

Niet fulltime omdat ik nog studeer, gelukkig heb ik nu alleen maar 2 volle dagen college zodat ik de rest kan werken... maarja, dan moeten ze me wel ergens aannemen....
Ja doei.
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:16:12 #235
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86666067
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
ik zoek werk waarmee ik rond kan komen en wat me genoeg tijd geeft om te studeren. Qua werkzaamheden ben ik (m.u.v. outbound callcenter) echt niet kritisch: van vakkenvullen tot schoonmaken, winkels, kassamiep, etc. Alleen met een salaris van 8 euro per uur wat ze je soms geven kom ik zelfs met 24 uur in de week niet rond. Maargoed, zelfs als ik er solliciteer willen ze me niet hebben omdat ze ook iemand die jonger is voor 7 euro kunnen krijgen. En dan zegt iedereen wel 'dan heb je iig wat', maar voorlopig hèb ik nog een buffer (godzijdank) om nog te zoeken naar een baan waar ik met 24 uur in de week wél genoeg verdien om rond te kunnen komen en dus niet een 2e baan er bij zou moeten nemen.

Heb genoeg werkervaring, jaren fulltime gewerkt, vooral corporatiewereld waar ik heel hard probeer weer aan de slag te kunnen, maar wat parttime gewoon lastig is tenzij je net geluk hebt.

Niet fulltime omdat ik nog studeer, gelukkig heb ik nu alleen maar 2 volle dagen college zodat ik de rest kan werken... maarja, dan moeten ze me wel ergens aannemen....
Maar waar ben je nou echt goed in? In welke richting wil je gaan werken? Nijmegen is namelijk niet ver dus ik kan altijd wel iets in de gaten houden voor je ;).
En lees ik nou goed dat je geen outbound callcenter werk wilt doen maar daar toch op gesolliciteerd hebt?
Een gedicht over Maanvis
pi_86666169
ja, omdat het het enige is wat wél beschikbaar is op de tijden dat ik kan werken én genoeg verdient om rond te kunnen komen met die 24 uur -O- dus nou ja, dan dat maar tot ik iets heb gevonden wat ik wél kan en leuk vind.

Wat ik kan? Ik heb jarenlang bij woningcorporaties gewerkt. Erg leuk. Verhuur, klantenservice, huurincasso ^O^ en verder Technisch Vertaler (software manuals en zulks). Da's wat ik kan (en leuk vind). Ook gewoon kassamiep bij de AH, prima, maargoed, ze nemen me niet aan, want te oud :') -O-
Ja doei.
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:23:34 #237
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86666252
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef motorbloempje het volgende:
ja, omdat het het enige is wat wél beschikbaar is op de tijden dat ik kan werken én genoeg verdient om rond te kunnen komen met die 24 uur -O- dus nou ja, dan dat maar tot ik iets heb gevonden wat ik wél kan en leuk vind.

Wat ik kan? Ik heb jarenlang bij woningcorporaties gewerkt. Erg leuk. Verhuur, klantenservice, huurincasso ^O^ en verder Technisch Vertaler (software manuals en zulks). Da's wat ik kan (en leuk vind). Ook gewoon kassamiep bij de AH, prima, maargoed, ze nemen me niet aan, want te oud :') -O-
Kastanova gaat binnenkort een callcenter beginnen als het goed is in nijmegen of arnhem. Misschien een idee om hem een open solli te sturen? FOK!kers helpen FOK!kers ;).
Onvoldoende uren ingepland; Ten koste van de vakantiedagen?
Een gedicht over Maanvis
pi_86748659
Net weer een sollicitaie verhuurd leuek afwisselde functie in mn woonplaats ook nog! Ben mn huidige baan echt zat met erg onregelmatige werktijden. Heb ook het idee dat mn contract over een maand niet verlengd wordt..
pi_86748972
Gister weer op 3 vacatures gereageerd, Webdesigner, Webredacteur en Junior Internet Marketeer.

Leuke is dat ik van 2 sollicitaties via het UWV al een reactie terug heb: Wij zijn niet aanwezig tot... bla bla bla.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:15:08 #240
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86750873
Dinsdag trouwens een gesprek gehad bij een grote ICT dienstverlener. Daar via een kennis die daar werkt binnengekomen. Ze hebben op basis van mijn CV geconcludeerd dat ik voor de functie van programmeur geschikt ben vanwege ervaring op dat vlak. Echter heb ik allang geconcludeerd dat programmeren het niet voor mij is.
Anyway, ik ben toch maar op gesprek gegaan, je weet maar nooit of het tot een mogelijke andere baan kan leiden die mij meer ligt dan programmeren.

Gesprek ging goed, al gaven ze aan eigenlijk toch echt programmeurs te zoeken (duh :P). Er wordt nog gekeken naar andere mogelijkheden bij dat bedrijf. Nu maar afwachten dus.
pi_86752003
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:07 schreef Stiemie het volgende:
*O* Ik heb een nieuwe baan!!!! Redacteur bij een bedrijf op een half uurtje fietsen afstand! En schrijven over een onderwerp dat ik heeeeel leuk vind. Precies op een moment dat ik de hoop had opgegeven :)
Wat goed! Lekker zeg op de fiets O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 23 september 2010 @ 15:48:13 #242
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86752180
Is een van jullie trouwens al bij het UWV geweest naar aanleiding van de voorlichting met betrekking tot het zogenaamde NetwerkPlein? Dat NetwerkPlein is een virtuele website van het UWV waar hoger opgeleide mensen met een WW-uitkering met elkaar in contact kunnen treden en waar informatie en advies gedeeld wordt over (online) profileren, netwerken en solliciteren.

Het is een goede bedoeling hoor, daar niet van, maar is het niet handiger om werkzoekenden en werkgevers met elkaar in contact te brengen in plaats van werkzoekenden onderling?
pi_86820114
Ik kan uit de OP! *O*

Na zoooooveel brieven en evenzoveel afwijzingen is het toch gelukt!

Ik heb zelfs 170 andere sollicitanten verslagen, dus ben er best trots op! Ik ben afgelopen week begonnen, tis een baan bij de gemeente. Jeej! :D
pi_86820223
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:47 schreef Blossom86 het volgende:
Ik kan uit de OP! *O*

Na zoooooveel brieven en evenzoveel afwijzingen is het toch gelukt!

Ik heb zelfs 170 andere sollicitanten verslagen, dus ben er best trots op! Ik ben afgelopen week begonnen, tis een baan bij de gemeente. Jeej! :D
Oeh goed! En dan zelfs bij de gemeente ^O^
pi_86820717
Nou... de vacatures hier zijn op, heb inmiddels 3 sollicitaties verstuurd naar vacatures op meer dan een uur rijden. Ben benieuwd.
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:51:50 #246
248821 Rauw.
op je bord.
pi_86934099
Noh ik sluit me hier ook maar aan, 1 oktober loopt m'n contract af en ik heb geen uitkering meer over omdat ik begin dit jaar ook al thuis gezeten heb. Kom nog 5 weken werken tekort voor een uitkering.
Ben technisch tekenaar, jammergenoeg erg weinig te vinden aan deze kant van het land qua Smallworld & GIS vacatures.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:53:04 #247
248821 Rauw.
op je bord.
pi_86934138
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:26 schreef JDx het volgende:
Nou... de vacatures hier zijn op, heb inmiddels 3 sollicitaties verstuurd naar vacatures op meer dan een uur rijden. Ben benieuwd.
Ah, mijn dorpsgenoot ook nog steeds op zoek zie ik.

Nu zakt me de moed wel bijna in de schoenen...
pi_86934190
yay, 2 serieuze opties! Hoop aan 't eind van de week te kunnen zeggen dat ik werk heb O+
Ja doei.
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:00:17 #249
248821 Rauw.
op je bord.
pi_86934352
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:26 schreef JDx het volgende:
Heb hetzelfde, heb een super vacature gezien. Maar dat is minimaal een uur en een kwartier rijden (115km door duitsland autobahnen) kortste weg is 67km (provinciale wegen) maar die duurt 1 uur en 3 kwartier.

Heb al een mail gestuurd, maar gaat lastig worden met KMvergoedingen enzo.
pi_86934566
Ik werk inmiddels in de keuken en zodra mijn scriptie (logistiek) eindelijk af is, wil ik gaan nadenken om paar maanden weer 's avonds naar school te gaan voor de theorie bij de praktijk :).

Het is niet mijn vakgebied, maar had al wel enige ervaring binnen de horeca... Dus dat kwam mooi uit :)
pi_86935372
Ik vind het interessant om hier ook eens mee te lezen. Mijn contract loopt af per 1 november. Werk nu met mijn HBO diploma (ook in dat vakgebied) en ben dus ondertussen sinds een jaar bezig om mijn master te halen. Met dit werk was het werken + studeren goed te combineren, mede door het aantal uren dat ik werk :)

Als ik fulltime wil werken kan ik wel wat vinden, maar omdat dit mijn laatste jaar als student is (hopelijk) wil ik nu max 24 a 28 uren werken. En dat is nu juist ontzettend moeilijk om te vinden! Ik begin steeds meer te twijfelen of ik dan misschien de laatste maanden van mijn studie in deeltijd moet afmaken? Maar dat is niet wat ik graag wil.. Natuurlijk werk ik het liefste gerelateerd aan mijn diploma, maar dat is bijna onmogelijk om partime te vinden. Dus nu ben ik maar op zoek naar alles wat los en vast zit hier in de buurt (+ 30 km) voor de uren die ik zoek. (Wil alleen geen callcenter werk doen, heb ik al eens geprobeerd en is echt niks voor mij). Hoop dat ik iets vind, anders moet ik na 6 jaar opeens toch gaan lenen van de IBG! :{ (Heb er altijd naast gewerkt)
pi_86937521
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:32 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik vind het interessant om hier ook eens mee te lezen. Mijn contract loopt af per 1 november. Werk nu met mijn HBO diploma (ook in dat vakgebied) en ben dus ondertussen sinds een jaar bezig om mijn master te halen. Met dit werk was het werken + studeren goed te combineren, mede door het aantal uren dat ik werk :)

Als ik fulltime wil werken kan ik wel wat vinden, maar omdat dit mijn laatste jaar als student is (hopelijk) wil ik nu max 24 a 28 uren werken. En dat is nu juist ontzettend moeilijk om te vinden! Ik begin steeds meer te twijfelen of ik dan misschien de laatste maanden van mijn studie in deeltijd moet afmaken? Maar dat is niet wat ik graag wil.. Natuurlijk werk ik het liefste gerelateerd aan mijn diploma, maar dat is bijna onmogelijk om partime te vinden. Dus nu ben ik maar op zoek naar alles wat los en vast zit hier in de buurt (+ 30 km) voor de uren die ik zoek. (Wil alleen geen callcenter werk doen, heb ik al eens geprobeerd en is echt niks voor mij). Hoop dat ik iets vind, anders moet ik na 6 jaar opeens toch gaan lenen van de IBG! :{ (Heb er altijd naast gewerkt)
ha lotgenoot :+
Ja doei.
pi_86937670
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik dacht al: "Hé, dat heb ik al eens gelezen" :P
pi_86938471
Hier heb ik inmiddels weer verder gezocht, maar kan niet echt iets vinden. Het is en zal lastig blijven als ik iets zoek waar ik geen diploma voor heb en hetgene waar ik een diploma voor heb niet wil. en nog minder als het tijdelijk is.

Maar tussendoor geef ik 1x per week computerles aan een bekende. Wat op zich wel meevalt, maar tegelijk erg tegenvalt. Omdat ik het lastig vindt om te bepalen wat nou handig is om te laten leren, en als die persoon alleen bepaalde dingen wilt leren..maar de basis nog niet kent.. ;)
Maar ach het is iets, waarmee ik wat centen verdien en tussendoor nog op zoek kan gaan naar een "echte" baan.
pi_86940282
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik lees je verhaal inderdaad net! Haha, grappig :)
Mag ik vragen wat je tot nu toe allemaal ondernomen hebt?

Zelf heb ik wel her en der wat dingetjes lopen, maar tot nu toe is nog niks concreet geworden.
Natuurlijk heb ik nog een maand, maar dan nog..
pi_86941920
7 sollicitaties gestuurd in mijn werk richting, geen enkele reactie.
me aangemeld bij het tempo team, niets van gehoord.

nu heb ik eerst als test gesolliciteerd als vuilnisman, hoef je niets voor te kunnen, daar moeten ze me wel aan nemen.
Zelfs daar niets van gehoord.

hoe moeilijk kan het zijn? :?
pi_86942194
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:45 schreef juxtaposition het volgende:
7 sollicitaties gestuurd in mijn werk richting, geen enkele reactie.
me aangemeld bij het tempo team, niets van gehoord.

nu heb ik eerst als test gesolliciteerd als vuilnisman, hoef je niets voor te kunnen, daar moeten ze me wel aan nemen.
Zelfs daar niets van gehoord.

hoe moeilijk kan het zijn? :?
_O- Het is bijna hilarisch... Zoveel mensen met een opleiding hier.. en dan nog geen werk kunnen vinden.

Ik ben nog een afstudeerproject aan het herkansen, maar zit dus fulltime thuis te wachten op de deadline. Ondertussen solliciteren maar wordt dus ook overal afgewezen.
pi_86942307
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:54 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

_O- Het is bijna hilarisch... Zoveel mensen met een opleiding hier.. en dan nog geen werk kunnen vinden.

Ik ben nog een afstudeerproject aan het herkansen, maar zit dus fulltime thuis te wachten op de deadline. Ondertussen solliciteren maar wordt dus ook overal afgewezen.
Ja, het is om te janken.
Ik ben trouwens nergens afgewezen. Tenminste, nergens hebben ze een bericht gestuurd dat ze geen plek of geen baan hebben oid, ze laten gewoon niets meer horen.
ik vind het bizar. hoe moeilijk is het nou helemaal?
Beste ....
Helaas kunnen we u geen baan meer aanbieden, de vacature is al gevult.

Mvg,
klgsdogs

bah.
Ik weiger nog steeds om voor een uitkering te gaan.
Maar ik vind het echt te triest voor woorden.
Ik wil een hoop doen (vuilnisman zegt al genoeg) maar ik ga niet in een supermarkt vakkenvullen.
(sommige mensen: ja maar je kan toch gewoon bij een supermarkt? dat is toch ook een baan? NEE debiel, dat is een bijbaan, en als je geen 15 meer bent ben je sowieso te duur om aangenomen te worden..)

[ Bericht 16% gewijzigd door juxtaposition op 28-09-2010 15:05:01 ]
pi_86943306
Same here,

net per 1 september HBO diploma op zak en niks te vinden.
Solliciteren is echt verschrikkelijk, ik heb het moeten doen tussen mijn MBO en HBO in, toen heb ik een tijdje naar werk gezocht. Je krijgt nergens een reactie op.

Ik solliciteer verder ook op functies van MBO niveau. Alleen wordt je daar niet op aangenomen, omdat de werkgevers te bang zijn dat als zich een betere functie voordoet, je dan snel zal opstappen.
Vandaar dat je misschien niet aangenomen wordt als vuilnisman bijvoorbeeld zoals iemand net aangaf in dit topic.

Mijn doel is nu de komende twee maanden toch nog kijken. Wordt het niks, dan zal ik gaan reizen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:27:52 #260
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_86943443
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:57 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ja, het is om te janken.
Ik ben trouwens nergens afgewezen. Tenminste, nergens hebben ze een bericht gestuurd dat ze geen plek of geen baan hebben oid, ze laten gewoon niets meer horen.
ik vind het bizar. hoe moeilijk is het nou helemaal?
Beste ....
Helaas kunnen we u geen baan meer aanbieden, de vacature is al gevult.

Mvg,
klgsdogs

bah.
Ik weiger nog steeds om voor een uitkering te gaan.
Maar ik vind het echt te triest voor woorden.
Ik wil een hoop doen (vuilnisman zegt al genoeg) maar ik ga niet in een supermarkt vakkenvullen.
(sommige mensen: ja maar je kan toch gewoon bij een supermarkt? dat is toch ook een baan? NEE debiel, dat is een bijbaan, en als je geen 15 meer bent ben je sowieso te duur om aangenomen te worden..)
BELLEN, als je gewoon op je luie reet gaat zitten wachten vind je nooit werk!

Echt waar, hoe moeilijk kan het zijn om werk te vinden.
Wat ik net ergens las dat iemand geen werk wilde in de richting van de opleiding die diegene had. En het dan moeilijk vinden om iets zonder diploma te vinden. Ja vind je het gek, als je geen diploma hebt, kun je ook geen hoge eisen stellen!
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:29:52 #261
206580 Luxuria
pi_86943515
En als je je inschrijft bij een uitzendbureau, kun je echt wel aan werk komen!
Als je je tenminste een beetje fatsoendelijk opstelt, en goed verhaal hebt en een fatsoendelijk cv hebt.
Het uitzendbureau kan jou aanprijzen bij een bedrijf.

Je wilt niet weten wat voor figuren soms zelfs bij ons in de fabriek aan werk zijn gekomen.
pi_86943630
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:29 schreef Luxuria het volgende:
Als je je tenminste een beetje fatsoendelijk opstelt, en goed verhaal hebt en een fatsoendelijk cv hebt.

Je wilt niet weten wat voor figuren soms zelfs bij ons in de fabriek aan werk zijn gekomen.
Dat is dus niet het geval.

In een markt waar momenteel het aantal werkzoekende aanzienlijk hoog is, geven uitzendbureaus aan dat de werkzoekende maar van tijd tot tijd moet binnenlopen en hun website in de gaten moet houden.

Ik ben bij enkele uitzendbureaus langsgeweest, ze schrijven je in dat wel, dan kijken ze of je iets hebt, maar daarna hoor je niks van ze. Dan is het de site blijven checken. En vaak is het mooie dat ze op de site ook nog eens vacatures plaatsen die eigenlijk ideaal voor jou zijn. Dan vraag ik me altijd af waarom ik van hen geen email/telefoon ontvang.
pi_86943656
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:29 schreef Luxuria het volgende:

De uitzendbureaus in de buurt zijn enkel Bijbaan uitzendbureaus.
Morgen ga ik op pad naar "echte" uitzendbureaus.
En bellen, de bedrijven waar ik heb gesolliciteerd? Ik denk niet dat ik mezelf daar aantrekkelijker mee maak?
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:42:45 #264
206580 Luxuria
pi_86943961
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:34 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

De uitzendbureaus in de buurt zijn enkel Bijbaan uitzendbureaus.
Morgen ga ik op pad naar "echte" uitzendbureaus.
En bellen, de bedrijven waar ik heb gesolliciteerd? Ik denk niet dat ik mezelf daar aantrekkelijker mee maak?
Natuurlijk wel, zeker als je lang niets hoort, je wilt toch weten waar je aan toe bent?
Je kunt ook voordat je solliciteert bellen. Als je een vacature op het oog hebt, kun je bellen of die nog open staat om te reageren, en misschien wat vragen stellen over de functie. Meestal staat er wel onderaan de vacature dat je voor inlichtingen een bepaald nummer kunt bellen.

En de ervaring die ik heb met uitzendbureaus (vanuit de organisatie gezien), is dat bijv. bij mensen die een ellenlang cv hebben, daar soms wel een reden voor hebben, of domme pech hebben gehad. Als je rechtstreeks zo'n cv krijgt, wordt die meestal wel afgewezen. Als die via een uitzenbureau komt, weten zij het verhaal erachter al en kunnen een positieve mening geven over de persoon.
pi_86944032
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:42 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, zeker als je lang niets hoort, je wilt toch weten waar je aan toe bent?
Je kunt ook voordat je solliciteert bellen. Als je een vacature op het oog hebt, kun je bellen of die nog open staat om te reageren, en misschien wat vragen stellen over de functie. Meestal staat er wel onderaan de vacature dat je voor inlichtingen een bepaald nummer kunt bellen.

En de ervaring die ik heb met uitzendbureaus (vanuit de organisatie gezien), is dat bijv. bij mensen die een ellenlang cv hebben, daar soms wel een reden voor hebben, of domme pech hebben gehad. Als je rechtstreeks zo'n cv krijgt, wordt die meestal wel afgewezen. Als die via een uitzenbureau komt, weten zij het verhaal erachter al en kunnen een positieve mening geven over de persoon.
Dat bellen vind ik wel een goed idee..

En ik heb denk ik eerder een te kort cv.
Niet veel werk ervaring (dus geen baantjeshopper) omdat school altijd prioriteit nummer 1 is geweest.
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:45:51 #266
206580 Luxuria
pi_86944074
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:33 schreef BeardedDragon het volgende:

[..]

In een markt waar momenteel het aantal werkzoekende aanzienlijk hoog is, geven uitzendbureaus aan dat de werkzoekende maar van tijd tot tijd moet binnenlopen en hun website in de gaten moet houden.

Ik ben bij enkele uitzendbureaus langsgeweest, ze schrijven je in dat wel, dan kijken ze of je iets hebt, maar daarna hoor je niks van ze. Dan is het de site blijven checken. En vaak is het mooie dat ze op de site ook nog eens vacatures plaatsen die eigenlijk ideaal voor jou zijn. Dan vraag ik me altijd af waarom ik van hen geen email/telefoon ontvang.
Het ligt er ook aan naar welk uitzendbureau je gaat, ga dan naar meerdere.
In mijn regio is er de laatste tijd een vacaturestijging geweest van ong. 60%. Ook bij het bedrijf waar ik werkte hadden we veel productiemedewerkers nodig, die gewoon moeilijk te vinden waren! We hadden een contract met een uitzendbureau en zij hebben toen vaker iemand uit hun bestand moeten bellen om te vragen of diegene nog beschikbaar was.
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:46:46 #267
206580 Luxuria
pi_86944111
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:44 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Niet veel werk ervaring (dus geen baantjeshopper) omdat school altijd prioriteit nummer 1 is geweest.
Ik zou je eventueel kunnen helpen met je cv.
Als je dat wilt, stuur je me maar een PM ;)

Edit: en wat ik noemde over iemand met een ellenlang cv was een voorbeeld. Dit kan andersom ook gelden voor iemand met weinig werkervaring. Bij een uitzendbureau hebben ze al een indruk van jou opgedaan als persoon en jouw kunnen, dit kunnen ze overdragen aan de organisatie.
pi_86944157
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:44 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Geen relevante stages die goed op je CV staan?
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:49:45 #269
206580 Luxuria
pi_86944214
Oh en trouwens bij de uitzendbureaus kun je het beste binnenlopen ipv bellen ;)
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:52:08 #270
206580 Luxuria
pi_86944299
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:51 schreef Rauw. het volgende:
Noh ik sluit me hier ook maar aan, 1 oktober loopt m'n contract af en ik heb geen uitkering meer over omdat ik begin dit jaar ook al thuis gezeten heb. Kom nog 5 weken werken tekort voor een uitkering.
Ben technisch tekenaar, jammergenoeg erg weinig te vinden aan deze kant van het land qua Smallworld & GIS vacatures.
Kun je niet naar iets zoeken wat daarop lijkt? Als je moeilijk werk kunt vinden moet je je niet op 1 specifieke functie richten.
pi_86944392
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:47 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Geen relevante stages die goed op je CV staan?
Staat er al op.
Bij mijn cv is niets meer toe te voegen, tenzei ik ronduit ga liegen.

maar in mijn richting is een portfolio het gene wat het meeste telt.
En die is goed.

edit: een reactie!
na 2 weken :D
quote:
Beste *******,

Hartelijk dank voor u mail.
Op korte termijn ga ik u mail bespreken met de facilitair manager.
Om te spreken dat u graag wil werken bij *****.
Indien ik hier meer over weet stuur ik u hier een mail over.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

receptioniste
:') :') :') :')
misschien moet ik daar ook maar solliciteren als receptioniste?

[ Bericht 25% gewijzigd door juxtaposition op 28-09-2010 16:07:32 ]
pi_86944559
Ik hoorde onlangs dat zelfs 40% van de mensen wel eens liegt over hun C.V. dus zo'n ernstige zaak is het ook weer niet.
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:01:33 #273
206580 Luxuria
pi_86944639
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:59 schreef BeardedDragon het volgende:
Ik hoorde onlangs dat zelfs 40% van de mensen wel eens liegt over hun C.V. dus zo'n ernstige zaak is het ook weer niet.
Hier wordt tijdens een (goed) sollicitatiegesprek doorheen geprikt.
Sowieso als het gaat om werkervaring.
pi_86944658
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:59 schreef BeardedDragon het volgende:
Keihard liegen moet je niet doen. Je kunt zaken wel mooi vormgeven en iets meer lading geven.
pi_86946897
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:42 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik heb wat gebeld.
1 vacature die al vergeven is.
(maar nog steeds op hun site staat)
En 2 nummers die niet meer bestaan.. :?
pi_86946982
Ik meld me hier ook maar.

Sinds het behalen van mijn universitaire bachelor ben ik op zoek naar werk. Verder studeren zit er niet in omdat ik door omstandigheden, en het feit dat ik eigenlijk de verkeerde studiekeuze heb gemaakt, al te lang heb gestudeerd. Financieel gezien is het niet haalbaar om met een nieuwe studie te beginnen, hoewel ik dat wel graag zou willen, maar misschien ben ik daar ook wel te oud voor.

Ik probeer dus werk te vinden, maar het aanbod is nogal schraal en de concurrentie is stevig. Ik solliciteer op uiteenlopende dingen, ook op hele eenvoudige baantjes, maar zonder resultaat. Nu ben ik aangewezen op simpele uitzendklusjes, maar dat is allemaal nogal wisselvallig. De ene week maak ik veel uren, de andere week (bijna) geen. In elk geval te weinig om goed van rond te komen. Ik zou graag wat vasters willen hebben, maar vooralsnog lukt dit niet echt.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:11:48 #277
206580 Luxuria
pi_86947317
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:00 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ik heb wat gebeld.
1 vacature die al vergeven is.
(maar nog steeds op hun site staat)
En 2 nummers die niet meer bestaan.. :?
Dat is vreemd, bestaat het bedrijf nog wel dan?
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:12:41 #278
206580 Luxuria
pi_86947353
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:03 schreef Balisto het volgende:
Ik meld me hier ook maar.

Sinds het behalen van mijn universitaire bachelor ben ik op zoek naar werk. Verder studeren zit er niet in omdat ik door omstandigheden, en het feit dat ik eigenlijk de verkeerde studiekeuze heb gemaakt, al te lang heb gestudeerd. Financieel gezien is het niet haalbaar om met een nieuwe studie te beginnen, hoewel ik dat wel graag zou willen, maar misschien ben ik daar ook wel te oud voor.

Ik probeer dus werk te vinden, maar het aanbod is nogal schraal en de concurrentie is stevig. Ik solliciteer op uiteenlopende dingen, ook op hele eenvoudige baantjes, maar zonder resultaat. Nu ben ik aangewezen op simpele uitzendklusjes, maar dat is allemaal nogal wisselvallig. De ene week maak ik veel uren, de andere week (bijna) geen. In elk geval te weinig om goed van rond te komen. Ik zou graag wat vasters willen hebben, maar vooralsnog lukt dit niet echt.
Welke opleiding heb je afgerond dan?
pi_86947476
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:11 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat is vreemd, bestaat het bedrijf nog wel dan?
Ze hebben nog wel een site. Maar dat zegt tegenwoordig ook niet heel veel meer.
pi_86949883
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:12 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Welke opleiding heb je afgerond dan?
Een zwaar theoretische bètastudie. Gekozen omdat ik na mijn middelbare school nog geen idee had wat ik later wilde doen. Tijdens de studie ben ik erachter gekomen dat ik geen toekomst voor mezelf zie in die richting en eigenlijk iets totaal anders wil doen. Ik ben toen toch maar doorgegaan tot ik mijn bachelor haalde, zodat ik toch een diploma op zak had.
  woensdag 29 september 2010 @ 09:19:22 #281
248821 Rauw.
op je bord.
pi_86970389
Vandaag een stap verder gekomen. Heb een nieuwe laaiend enthousiaste referentie en ik ben al opgegooid bij een ander bureau in de organisatie.
Vrijdag maar even alle uitzendbureau's in de omgeving bij langs. ik moet in de komende 15 weken nog 5 weken werken om weer uitkeringsrecht op te bouwen.
Al zou ik het liefst 100 van die 15 weken werken natuurlijk.
pi_86987447

[ Bericht 100% gewijzigd door brunette82 op 30-09-2010 09:47:14 ]
pi_86987516
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:19 schreef Rauw. het volgende:
Vandaag een stap verder gekomen. Heb een nieuwe laaiend enthousiaste referentie en ik ben al opgegooid bij een ander bureau in de organisatie.
Vrijdag maar even alle uitzendbureau's in de omgeving bij langs. ik moet in de komende 15 weken nog 5 weken werken om weer uitkeringsrecht op te bouwen.
Al zou ik het liefst 100 van die 15 weken werken natuurlijk.
Gefeliciteerd! Elke stap is toch een stap! ^O^
pi_86987642
ok, ik had twee opties, is er helaas maar 1 geworden.

Maar daar mag ik vrijdag op gesprek komen, en ze gaan me geweldig vinden, aannemen en iets meer betalen, heb ik besloten *)
Ja doei.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:38:41 #285
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86988043
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:27 schreef motorbloempje het volgende:
ok, ik had twee opties, is er helaas maar 1 geworden.

Maar daar mag ik vrijdag op gesprek komen, en ze gaan me geweldig vinden, aannemen en iets meer betalen, heb ik besloten *)
Diep decolleté en pumps dus!
Een gedicht over Maanvis
pi_86988064
dan moet ik me ergens omkleden, want ben met de motor, maar dát maakt ook altijd een goede indruk, op de een of andere manier :')
Ja doei.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:39:56 #287
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86988095
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
dan moet ik me ergens omkleden, want ben met de motor, maar dát maakt ook altijd een goede indruk, op de een of andere manier :')
Dan een sexy leren broek, hoop dat je er de kont voor hebt ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_86988384
niemand heeft een kont voor een leren broek, want die zijn gemaakt op 'zittend', dus als je staat blubbert de broek als 't goed is. Als hij dat niet doet heb je hem of te strak gekocht, of ben je veel te veel aangekomen :+
Ja doei.
  donderdag 30 september 2010 @ 05:57:14 #289
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87009265
@Blossom86: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@motorbloempje: Heel veel succes vrijdag, je gaat er alvast naar toe met de juiste instelling :)
pi_87009914
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:33 schreef BeardedDragon het volgende:

[..]

[s][/s

Dan moet je ze bellen..
Heb ook gewoon zelf mijn vacature van site UZB gehaald en ze gebeld dat ik graag voorgesteld wilde worden.
pi_87010747
Wat BeardedDragon zegt vroeg ik me ook wel eens af.
Je staat in hun systeem, hoeveel kost het om op een knop te drukken zodat de vacature gaat matchen met ingeschreven mensen.
Ach tja...

Bij mij op het werk zoeken ze nog steeds mensen btw. Kinderopvang (kdv en bso) in Zwolle. Laat maar weten via PM of er interesse is.
pi_87010940
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:23 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Elke stap is toch een stap! ^O^
Dank je!

Heb al een lijntje lopen naar een productiebaantje, zou an sich niet verkeerd zijn voor eerst.
pi_87011443
Hallo,

even een korte vraag.

Ik kreeg een aanbod voor een baan hier.
In principe ben ik vrij "aannemend" qua werk, alleen wist degene aan de telefoon me te vertellen
dat ik een salaris van ¤ 1780 bruto zou ontvangen.

Houd je hier netto ongeveer ¤ 1455 van over? Of zal dat toch minder zijn?
Ik ben zelf 28 jaar en heb zojuist een berekening uitgevoerd. Ik weet alleen niet wat er precies nog meer bij komt kijken. De baan sluit niet geheel aan bij mijn opleiding (callcenter) maar het is iets.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:03:54 #294
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_87012019
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:44 schreef BeardedDragon het volgende:
Hallo,

even een korte vraag.

Ik kreeg een aanbod voor een baan hier.
In principe ben ik vrij "aannemend" qua werk, alleen wist degene aan de telefoon me te vertellen
dat ik een salaris van ¤ 1780 bruto zou ontvangen.

Houd je hier netto ongeveer ¤ 1455 van over? Of zal dat toch minder zijn?
Ik ben zelf 28 jaar en heb zojuist een berekening uitgevoerd. Ik weet alleen niet wat er precies nog meer bij komt kijken. De baan sluit niet geheel aan bij mijn opleiding (callcenter) maar het is iets.
Alleen op basis van een maandloon van ¤1.780 hou je ¤ 1.372 over. Dit wordt natuurlijk anders als er sprake is van ingehouden pensioenpremie en/of netto reiskostenvergoeding etc.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:06:14 #295
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_87012081
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:15 schreef Kekaa het volgende:
Wat BeardedDragon zegt vroeg ik me ook wel eens af.
Je staat in hun systeem, hoeveel kost het om op een knop te drukken zodat de vacature gaat matchen met ingeschreven mensen.
Ach tja...
In ivestering in de module voor het systeem :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_87021597
Nou, uitzendbureau gaat niks worden, die belden net :')

*O* Werkzoekend, wat nu #17: waar uzb's niet veel zin hebben... *O*

[ Bericht 54% gewijzigd door Piles op 30-09-2010 18:52:45 ]
pi_87021661
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:50 schreef Piles het volgende:
Bij ons zijn het alleen bijbaantjes uitzendbureaus..
"oh nee, vakkenvullen ben je wel te oud voor he?"
:')
pi_87021683
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:15 schreef Kekaa het volgende:
Bij mij op het werk zoeken ze nog steeds mensen btw. Kinderopvang (kdv en bso) in Zwolle. Laat maar weten via PM of er interesse is.
Daar is tegenwoordig toch iets van een diploma voor nodig? Of is dat alleen in mijn buurt?
pi_87022415
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:50 schreef Piles het volgende:
ik ben bij 3 uitzendbureaus al na 10 minuten weer de deur uitgezet, de hersenloze banen ( productiewerk e.d.) hebben ze al veel mensen voor, middelmatige dingen zoals callcenters e.d. hebben ze ook teveel mensen voor die daar ook al ervaring mee hebben dus zullen ze als eerste die kiezen, voor hoogopgeleide banen moet ik maar op de website kijken of er vacatures zijn :')
pi_87022779
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:15 schreef ach het volgende:

[..]

ik ben bij 3 uitzendbureaus al na 10 minuten weer de deur uitgezet,
-de hersenloze banen ( productiewerk e.d.) hebben ze al veel mensen voor,
-middelmatige dingen zoals callcenters e.d. hebben ze ook teveel mensen voor die daar ook al ervaring mee hebben dus zullen ze als eerste die kiezen,
-voor hoogopgeleide banen moet ik maar op de website kijken of er vacatures zijn :')
Het is idd diep triest..
Btw, wat heeft het tempo-team voor gare slome klote website?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')