Dat is het ook. Bedrijven maken dan gewoonweg misbruik van je situatie.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:26 schreef Bombshell het volgende:
Lijkt me niks een onbetaalde stage en dan ook nog niet al te beste arbeidsvoorwaarden daarna. Vind het eigenlijk behoorlijk onbeleefd om zoiets aan te bieden.
Ik heb hetzelfde, met een aflopend contract over 2 maanden. Dus net m'n eerste sollicitatiebrief verstuurdquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:36 schreef marcb1974 het volgende:
Oke, ik ben nu ook echt werkzoekend. Heb nog wel een baan maar de situatie op de afdeling is dermate slecht dat ik het daar zo kort mogelijk uit wil houden nog
Ik heb, misschien wel helaas, een vast contract. Succes voor iedereen iig met solliciterenquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde, met een aflopend contract over 2 maanden. Dus net m'n eerste sollicitatiebrief verstuurd
Ik kan bij een koerier werken, maar ik moet verhuizen én het is van ma t/m vr elke nacht van 20/21uur savonds tot 5/6uur smorgens, ik zit juist te twijfelen om het aan te nemen omdat ik niks anders heb.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:40 schreef Bombshell het volgende:
Ik heb ook nog een baan maar wordt gek van de onregelmatige tijden. ( Vaak middin in de nacht en in het weeknd werken) Contract loopt af over anderhalve maand en wil dan weg. Ben al naarstig opzoek naar wat anders maar het valt (weer) tegen. Nu zit ik toch wel te twijfelen om op te stappen..
damn hey, dit noem ik echt misbruik maken van de situatie...quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:47 schreef JDx het volgende:
Tijd voor een verslagje van mijn ervaring vanmorgen!
Ik had gereageerd op een advertentie uit de werkkrant van het UWV. Commerciele toppers gezocht. Stage van 6 maanden en bij goed bevallen een contract als account manager.
Vanmorgen vol hoop heen gegaan. Het is een stage van 6 maanden, zonder loon, maar met behoud van je WW-uitkering (voor zo lang als die loopt). Ik uitleggen dat ik echt werk nodig heb of er geen regeling is dat ze mijn WW aanvullen tot het minimumloon, maar dat is er niet.
Nog 6 maanden lang 400 euro tekort komen elke maand, dat komt dus neer op een schuld van 2400 euro. Alleen loopt mijn uitkering geen 6 maanden meer, maar nog 4. Dus ik vroeg hoe het die laatste 2 maanden dan zat? "Ja dan zit je even zonder geld", was zijn antwoord.
En na die 6 maand? Ja dan ga je op provisie werken, krijg je 30% van wat je aan klanten binnen haalt. Ik zeg en dat contract enzo dan? Ik zou een minimumloon kunnen krijgen en dan 15% van wat ik binnen haal. Erg vaag allemaal dus en veel kosten. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.
Wat het bedrijf doet is het volgende: proberen voorraden te verkopen van bedrijven die bijv. 1000 fietsen over hebben aan bijv. fietsverhuurbedrijven. Tegen een vergoeding van bijv 1000 euro.
Niet zeuren gewoon werkenquote:Op woensdag 15 september 2010 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, dinsdag een 'telefonisch interview' bij een Business to business callcenter.. beter iets dan niets..
Jij bent 1 van de 1000 die blijkbaar reageert op die vacature?quote:het is echt verrekte lastig iets te vinden, maar blijkbaar nog lastiger voor bedrijven om je een fatsoenlijke afwijzing te sturen
ehm, dat doe ik toch ook?quote:Op woensdag 15 september 2010 12:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Niet zeuren gewoon werken. Bedelaars kunnen geen keuzes maken!
[..]
liever een geautomatiseerd berichtje (gros van de sollicitaties die verstuurd zijn zijn ook electronisch) via de mail zodat je wéét dat er niets mee mee gedaan wordt dan in het ongewisse gelaten worden. Ook er achter aan bellen levert niets op dan ergernis. Prima als ze me niet willen hebben, maar laat dat weten. Ze verwachten van hun sollicitanten nette brieven en goede motivaties, ik verwacht op z'n minst uitsluitsel terug. Maargoed, om daar nu ook weer een boze brief over te gaan sturen...quote:Jij bent 1 van de 1000 die blijkbaar reageert op die vacature?
Ook al ben je 1 van de 1000, dan is het nog net van een bedrijf om je een reactie te sturen.quote:Op woensdag 15 september 2010 12:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Niet zeuren gewoon werken. Bedelaars kunnen geen keuzes maken!
[..]
Jij bent 1 van de 1000 die blijkbaar reageert op die vacature?
Het is zelfs in overleg met het UWV dat je niet meer hoeft te solliciteren omdat je daar stage loopt, omdat je uitzicht hebt op een """"baan"""".quote:Op woensdag 15 september 2010 12:30 schreef BeardedDragon het volgende:
[..]
damn hey, dit noem ik echt misbruik maken van de situatie...
een beetje stage lopen en dat voor de WW...ik durf ook niet te zeggen of dit wettelijk gezien wel mag, aangezien je voor de WW eenmaal per week moet solliciteren...
Ik ben by the way ook sinds 1 september werkloos. Ben schoolverlaten en sindsdien op zoek naar een baan. Ik heb de studie International Business and Languages op HBO niveau afgerond. Toch blijkt het erg lastig iets te vinden, zonder werkervaring.
Als je bij die werkgever potentieel 3 of 4 gesprekken hebt voordat je "er door bent", met tussenpozen waarin het bedrijf de beschikbare kandidaten op hun kunnen beoordeelt alvorens met jou de volgende ronde in te gaan, dan ben je nog echt wel even bezig hoor.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:14 schreef Piles het volgende:
Dinsdagavond gesolliciteerd, gisteren afspraak voor intake, vandaag gesprek met uitzendbureau, morgen gesprek met hopelijk nieuwe werkgever.
Wat nou crisis
Ja, het is ook nog lang niet rond natuurlijk, maar had nooit verwacht dat het zo snel zou gaanquote:Op donderdag 16 september 2010 18:04 schreef Detroit het volgende:
[..]
Als je bij die werkgever potentieel 3 of 4 gesprekken hebt voordat je "er door bent", met tussenpozen waarin het bedrijf de beschikbare kandidaten op hun kunnen beoordeelt alvorens met jou de volgende ronde in te gaan, dan ben je nog echt wel even bezig hoor..
Maar hoe dan ook gefeliciteerd, goed nieuws!
Uitzendbureau was ook niet helemaal het goede woord, klein werving&selectie-bedrijfjequote:Op donderdag 16 september 2010 20:04 schreef Bombshell het volgende:
Via een uitzendbureau is dat zeker vrij uniek te noemn. Maar heb het ook een keer gehad via Content toen was ook alles binnen een dag of vier geregeld.
Viel het bedrijf tegen ofzo dat je weet dat 't 'm niet gaat worden?quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:36 schreef Piles het volgende:
Vanmorgen gesprek gehad, maar gaat 'm niet worden. Wel een leuk en leerzaam gesprek, dus geen verspilde tijd
Bedrijf was leuk, zou er zeker willen werken, maar niet in de functie die aangeboden wordt. Ik zou het wel kunnen, maar niet uitdagend/leuk genoeg vindenquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:31 schreef Detroit het volgende:
[..]
Viel het bedrijf tegen ofzo dat je weet dat 't 'm niet gaat worden?
Jammer joh! Nou maar weer op naar de volgende sollicitatie dan.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Bedrijf was leuk, zou er zeker willen werken, maar niet in de functie die aangeboden wordt. Ik zou het wel kunnen, maar niet uitdagend/leuk genoeg vinden
Wat zoek je dan? En waarom niet fulltime?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
nog steeds nietsstraks wel een telefonisch interview/gesprek dus, maargoed...
! al zou ik het graag willen, mijn overtuigingskracht om mensen dingen te laten kopen die ze eigenlijk niet willen of nodig hebben is (godzijdank) nihil...
ben wel druk aan het verder zoeken, dát wel.
en jammer Piles
Maar waar ben je nou echt goed in? In welke richting wil je gaan werken? Nijmegen is namelijk niet ver dus ik kan altijd wel iets in de gaten houden voor jequote:Op dinsdag 21 september 2010 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
ik zoek werk waarmee ik rond kan komen en wat me genoeg tijd geeft om te studeren. Qua werkzaamheden ben ik (m.u.v. outbound callcenter) echt niet kritisch: van vakkenvullen tot schoonmaken, winkels, kassamiep, etc. Alleen met een salaris van 8 euro per uur wat ze je soms geven kom ik zelfs met 24 uur in de week niet rond. Maargoed, zelfs als ik er solliciteer willen ze me niet hebben omdat ze ook iemand die jonger is voor 7 euro kunnen krijgen. En dan zegt iedereen wel 'dan heb je iig wat', maar voorlopig hèb ik nog een buffer (godzijdank) om nog te zoeken naar een baan waar ik met 24 uur in de week wél genoeg verdien om rond te kunnen komen en dus niet een 2e baan er bij zou moeten nemen.
Heb genoeg werkervaring, jaren fulltime gewerkt, vooral corporatiewereld waar ik heel hard probeer weer aan de slag te kunnen, maar wat parttime gewoon lastig is tenzij je net geluk hebt.
Niet fulltime omdat ik nog studeer, gelukkig heb ik nu alleen maar 2 volle dagen college zodat ik de rest kan werken... maarja, dan moeten ze me wel ergens aannemen....
Kastanova gaat binnenkort een callcenter beginnen als het goed is in nijmegen of arnhem. Misschien een idee om hem een open solli te sturen? FOK!kers helpen FOK!kersquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef motorbloempje het volgende:
ja, omdat het het enige is wat wél beschikbaar is op de tijden dat ik kan werken én genoeg verdient om rond te kunnen komen met die 24 uurdus nou ja, dan dat maar tot ik iets heb gevonden wat ik wél kan en leuk vind.
Wat ik kan? Ik heb jarenlang bij woningcorporaties gewerkt. Erg leuk. Verhuur, klantenservice, huurincassoen verder Technisch Vertaler (software manuals en zulks). Da's wat ik kan (en leuk vind). Ook gewoon kassamiep bij de AH, prima, maargoed, ze nemen me niet aan, want te oud
![]()
Wat goed! Lekker zeg op de fietsquote:Op donderdag 9 september 2010 20:07 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb een nieuwe baan!!!! Redacteur bij een bedrijf op een half uurtje fietsen afstand! En schrijven over een onderwerp dat ik heeeeel leuk vind. Precies op een moment dat ik de hoop had opgegeven
Oeh goed! En dan zelfs bij de gemeentequote:Op zaterdag 25 september 2010 09:47 schreef Blossom86 het volgende:
Ik kan uit de OP!![]()
Na zoooooveel brieven en evenzoveel afwijzingen is het toch gelukt!
Ik heb zelfs 170 andere sollicitanten verslagen, dus ben er best trots op! Ik ben afgelopen week begonnen, tis een baan bij de gemeente. Jeej!
Ah, mijn dorpsgenoot ook nog steeds op zoek zie ik.quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:26 schreef JDx het volgende:
Nou... de vacatures hier zijn op, heb inmiddels 3 sollicitaties verstuurd naar vacatures op meer dan een uur rijden. Ben benieuwd.
Heb hetzelfde, heb een super vacature gezien. Maar dat is minimaal een uur en een kwartier rijden (115km door duitsland autobahnen) kortste weg is 67km (provinciale wegen) maar die duurt 1 uur en 3 kwartier.quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:26 schreef JDx het volgende:
Nou... de vacatures hier zijn op, heb inmiddels 3 sollicitaties verstuurd naar vacatures op meer dan een uur rijden. Ben benieuwd.
ha lotgenootquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:32 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik vind het interessant om hier ook eens mee te lezen. Mijn contract loopt af per 1 november. Werk nu met mijn HBO diploma (ook in dat vakgebied) en ben dus ondertussen sinds een jaar bezig om mijn master te halen. Met dit werk was het werken + studeren goed te combineren, mede door het aantal uren dat ik werk
Als ik fulltime wil werken kan ik wel wat vinden, maar omdat dit mijn laatste jaar als student is (hopelijk) wil ik nu max 24 a 28 uren werken. En dat is nu juist ontzettend moeilijk om te vinden! Ik begin steeds meer te twijfelen of ik dan misschien de laatste maanden van mijn studie in deeltijd moet afmaken? Maar dat is niet wat ik graag wil.. Natuurlijk werk ik het liefste gerelateerd aan mijn diploma, maar dat is bijna onmogelijk om partime te vinden. Dus nu ben ik maar op zoek naar alles wat los en vast zit hier in de buurt (+ 30 km) voor de uren die ik zoek. (Wil alleen geen callcenter werk doen, heb ik al eens geprobeerd en is echt niks voor mij). Hoop dat ik iets vind, anders moet ik na 6 jaar opeens toch gaan lenen van de IBG!(Heb er altijd naast gewerkt)
Ik lees je verhaal inderdaad net! Haha, grappigquote:
quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:45 schreef juxtaposition het volgende:
7 sollicitaties gestuurd in mijn werk richting, geen enkele reactie.
me aangemeld bij het tempo team, niets van gehoord.
nu heb ik eerst als test gesolliciteerd als vuilnisman, hoef je niets voor te kunnen, daar moeten ze me wel aan nemen.
Zelfs daar niets van gehoord.
hoe moeilijk kan het zijn?
Ja, het is om te janken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:54 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Het is bijna hilarisch... Zoveel mensen met een opleiding hier.. en dan nog geen werk kunnen vinden.
Ik ben nog een afstudeerproject aan het herkansen, maar zit dus fulltime thuis te wachten op de deadline. Ondertussen solliciteren maar wordt dus ook overal afgewezen.
BELLEN, als je gewoon op je luie reet gaat zitten wachten vind je nooit werk!quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:57 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ja, het is om te janken.
Ik ben trouwens nergens afgewezen. Tenminste, nergens hebben ze een bericht gestuurd dat ze geen plek of geen baan hebben oid, ze laten gewoon niets meer horen.
ik vind het bizar. hoe moeilijk is het nou helemaal?
Beste ....
Helaas kunnen we u geen baan meer aanbieden, de vacature is al gevult.
Mvg,
klgsdogs
bah.
Ik weiger nog steeds om voor een uitkering te gaan.
Maar ik vind het echt te triest voor woorden.
Ik wil een hoop doen (vuilnisman zegt al genoeg) maar ik ga niet in een supermarkt vakkenvullen.
(sommige mensen: ja maar je kan toch gewoon bij een supermarkt? dat is toch ook een baan? NEE debiel, dat is een bijbaan, en als je geen 15 meer bent ben je sowieso te duur om aangenomen te worden..)
Dat is dus niet het geval.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:29 schreef Luxuria het volgende:
En als je je inschrijft bij een uitzendbureau, kun je echt wel aan werk komen!
Als je je tenminste een beetje fatsoendelijk opstelt, en goed verhaal hebt en een fatsoendelijk cv hebt.
Het uitzendbureau kan jou aanprijzen bij een bedrijf.
Je wilt niet weten wat voor figuren soms zelfs bij ons in de fabriek aan werk zijn gekomen.
De uitzendbureaus in de buurt zijn enkel Bijbaan uitzendbureaus.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:29 schreef Luxuria het volgende:
En als je je inschrijft bij een uitzendbureau, kun je echt wel aan werk komen!
Als je je tenminste een beetje fatsoendelijk opstelt, en goed verhaal hebt en een fatsoendelijk cv hebt.
Het uitzendbureau kan jou aanprijzen bij een bedrijf.
Je wilt niet weten wat voor figuren soms zelfs bij ons in de fabriek aan werk zijn gekomen.
Natuurlijk wel, zeker als je lang niets hoort, je wilt toch weten waar je aan toe bent?quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:34 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
De uitzendbureaus in de buurt zijn enkel Bijbaan uitzendbureaus.
Morgen ga ik op pad naar "echte" uitzendbureaus.
En bellen, de bedrijven waar ik heb gesolliciteerd? Ik denk niet dat ik mezelf daar aantrekkelijker mee maak?
Dat bellen vind ik wel een goed idee..quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, zeker als je lang niets hoort, je wilt toch weten waar je aan toe bent?
Je kunt ook voordat je solliciteert bellen. Als je een vacature op het oog hebt, kun je bellen of die nog open staat om te reageren, en misschien wat vragen stellen over de functie. Meestal staat er wel onderaan de vacature dat je voor inlichtingen een bepaald nummer kunt bellen.
En de ervaring die ik heb met uitzendbureaus (vanuit de organisatie gezien), is dat bijv. bij mensen die een ellenlang cv hebben, daar soms wel een reden voor hebben, of domme pech hebben gehad. Als je rechtstreeks zo'n cv krijgt, wordt die meestal wel afgewezen. Als die via een uitzenbureau komt, weten zij het verhaal erachter al en kunnen een positieve mening geven over de persoon.
Het ligt er ook aan naar welk uitzendbureau je gaat, ga dan naar meerdere.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:33 schreef BeardedDragon het volgende:
[..]
Dat is dus niet het geval.
In een markt waar momenteel het aantal werkzoekende aanzienlijk hoog is, geven uitzendbureaus aan dat de werkzoekende maar van tijd tot tijd moet binnenlopen en hun website in de gaten moet houden.
Ik ben bij enkele uitzendbureaus langsgeweest, ze schrijven je in dat wel, dan kijken ze of je iets hebt, maar daarna hoor je niks van ze. Dan is het de site blijven checken. En vaak is het mooie dat ze op de site ook nog eens vacatures plaatsen die eigenlijk ideaal voor jou zijn. Dan vraag ik me altijd af waarom ik van hen geen email/telefoon ontvang.
Ik zou je eventueel kunnen helpen met je cv.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:44 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Dat bellen vind ik wel een goed idee..
En ik heb denk ik eerder een te kort cv.
Niet veel werk ervaring (dus geen baantjeshopper) omdat school altijd prioriteit nummer 1 is geweest.
Geen relevante stages die goed op je CV staan?quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:44 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Dat bellen vind ik wel een goed idee..
En ik heb denk ik eerder een te kort cv.
Niet veel werk ervaring (dus geen baantjeshopper) omdat school altijd prioriteit nummer 1 is geweest.
Kun je niet naar iets zoeken wat daarop lijkt? Als je moeilijk werk kunt vinden moet je je niet op 1 specifieke functie richten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:51 schreef Rauw. het volgende:
Noh ik sluit me hier ook maar aan, 1 oktober loopt m'n contract af en ik heb geen uitkering meer over omdat ik begin dit jaar ook al thuis gezeten heb. Kom nog 5 weken werken tekort voor een uitkering.
Ben technisch tekenaar, jammergenoeg erg weinig te vinden aan deze kant van het land qua Smallworld & GIS vacatures.
Staat er al op.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Geen relevante stages die goed op je CV staan?
quote:Beste *******,
Hartelijk dank voor u mail.
Op korte termijn ga ik u mail bespreken met de facilitair manager.
Om te spreken dat u graag wil werken bij *****.
Indien ik hier meer over weet stuur ik u hier een mail over.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
receptioniste
Hier wordt tijdens een (goed) sollicitatiegesprek doorheen geprikt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:59 schreef BeardedDragon het volgende:
Ik hoorde onlangs dat zelfs 40% van de mensen wel eens liegt over hun C.V. dus zo'n ernstige zaak is het ook weer niet.
Keihard liegen moet je niet doen. Je kunt zaken wel mooi vormgeven en iets meer lading geven.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:59 schreef BeardedDragon het volgende:
Ik hoorde onlangs dat zelfs 40% van de mensen wel eens liegt over hun C.V. dus zo'n ernstige zaak is het ook weer niet.
Ik heb wat gebeld.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, zeker als je lang niets hoort, je wilt toch weten waar je aan toe bent?
Je kunt ook voordat je solliciteert bellen. Als je een vacature op het oog hebt, kun je bellen of die nog open staat om te reageren, en misschien wat vragen stellen over de functie. Meestal staat er wel onderaan de vacature dat je voor inlichtingen een bepaald nummer kunt bellen.
Dat is vreemd, bestaat het bedrijf nog wel dan?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:00 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik heb wat gebeld.
1 vacature die al vergeven is.
(maar nog steeds op hun site staat)
En 2 nummers die niet meer bestaan..
Welke opleiding heb je afgerond dan?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:03 schreef Balisto het volgende:
Ik meld me hier ook maar.
Sinds het behalen van mijn universitaire bachelor ben ik op zoek naar werk. Verder studeren zit er niet in omdat ik door omstandigheden, en het feit dat ik eigenlijk de verkeerde studiekeuze heb gemaakt, al te lang heb gestudeerd. Financieel gezien is het niet haalbaar om met een nieuwe studie te beginnen, hoewel ik dat wel graag zou willen, maar misschien ben ik daar ook wel te oud voor.
Ik probeer dus werk te vinden, maar het aanbod is nogal schraal en de concurrentie is stevig. Ik solliciteer op uiteenlopende dingen, ook op hele eenvoudige baantjes, maar zonder resultaat. Nu ben ik aangewezen op simpele uitzendklusjes, maar dat is allemaal nogal wisselvallig. De ene week maak ik veel uren, de andere week (bijna) geen. In elk geval te weinig om goed van rond te komen. Ik zou graag wat vasters willen hebben, maar vooralsnog lukt dit niet echt.
Ze hebben nog wel een site. Maar dat zegt tegenwoordig ook niet heel veel meer.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:11 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is vreemd, bestaat het bedrijf nog wel dan?
Een zwaar theoretische bètastudie. Gekozen omdat ik na mijn middelbare school nog geen idee had wat ik later wilde doen. Tijdens de studie ben ik erachter gekomen dat ik geen toekomst voor mezelf zie in die richting en eigenlijk iets totaal anders wil doen. Ik ben toen toch maar doorgegaan tot ik mijn bachelor haalde, zodat ik toch een diploma op zak had.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:12 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Welke opleiding heb je afgerond dan?
Gefeliciteerd! Elke stap is toch een stap!quote:Op woensdag 29 september 2010 09:19 schreef Rauw. het volgende:
Vandaag een stap verder gekomen. Heb een nieuwe laaiend enthousiaste referentie en ik ben al opgegooid bij een ander bureau in de organisatie.
Vrijdag maar even alle uitzendbureau's in de omgeving bij langs. ik moet in de komende 15 weken nog 5 weken werken om weer uitkeringsrecht op te bouwen.
Al zou ik het liefst 100 van die 15 weken werken natuurlijk.
Diep decolleté en pumps dus!quote:Op woensdag 29 september 2010 17:27 schreef motorbloempje het volgende:
ok, ik had twee opties, is er helaas maar 1 geworden.
Maar daar mag ik vrijdag op gesprek komen, en ze gaan me geweldig vinden, aannemen en iets meer betalen, heb ik besloten
Dan een sexy leren broek, hoop dat je er de kont voor hebtquote:Op woensdag 29 september 2010 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
dan moet ik me ergens omkleden, want ben met de motor, maar dát maakt ook altijd een goede indruk, op de een of andere manier
[s][/squote:Op dinsdag 28 september 2010 15:33 schreef BeardedDragon het volgende:
[..]
Dat is dus niet het geval.
In een markt waar momenteel het aantal werkzoekende aanzienlijk hoog is, geven uitzendbureaus aan dat de werkzoekende maar van tijd tot tijd moet binnenlopen en hun website in de gaten moet houden.
Ik ben bij enkele uitzendbureaus langsgeweest, ze schrijven je in dat wel, dan kijken ze of je iets hebt, maar daarna hoor je niks van ze. Dan is het de site blijven checken. En vaak is het mooie dat ze op de site ook nog eens vacatures plaatsen die eigenlijk ideaal voor jou zijn. Dan vraag ik me altijd af waarom ik van hen geen email/telefoon ontvang.
Dank je!quote:Op woensdag 29 september 2010 17:23 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Elke stap is toch een stap!
Alleen op basis van een maandloon van ¤1.780 hou je ¤ 1.372 over. Dit wordt natuurlijk anders als er sprake is van ingehouden pensioenpremie en/of netto reiskostenvergoeding etc.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:44 schreef BeardedDragon het volgende:
Hallo,
even een korte vraag.
Ik kreeg een aanbod voor een baan hier.
In principe ben ik vrij "aannemend" qua werk, alleen wist degene aan de telefoon me te vertellen
dat ik een salaris van ¤ 1780 bruto zou ontvangen.
Houd je hier netto ongeveer ¤ 1455 van over? Of zal dat toch minder zijn?
Ik ben zelf 28 jaar en heb zojuist een berekening uitgevoerd. Ik weet alleen niet wat er precies nog meer bij komt kijken. De baan sluit niet geheel aan bij mijn opleiding (callcenter) maar het is iets.
In ivestering in de module voor het systeemquote:Op donderdag 30 september 2010 09:15 schreef Kekaa het volgende:
Wat BeardedDragon zegt vroeg ik me ook wel eens af.
Je staat in hun systeem, hoeveel kost het om op een knop te drukken zodat de vacature gaat matchen met ingeschreven mensen.
Ach tja...
Bij ons zijn het alleen bijbaantjes uitzendbureaus..quote:Op donderdag 30 september 2010 14:50 schreef Piles het volgende:
Nou, uitzendbureau gaat niks worden, die belden net
Daar is tegenwoordig toch iets van een diploma voor nodig? Of is dat alleen in mijn buurt?quote:Op donderdag 30 september 2010 09:15 schreef Kekaa het volgende:
Bij mij op het werk zoeken ze nog steeds mensen btw. Kinderopvang (kdv en bso) in Zwolle. Laat maar weten via PM of er interesse is.
ik ben bij 3 uitzendbureaus al na 10 minuten weer de deur uitgezet, de hersenloze banen ( productiewerk e.d.) hebben ze al veel mensen voor, middelmatige dingen zoals callcenters e.d. hebben ze ook teveel mensen voor die daar ook al ervaring mee hebben dus zullen ze als eerste die kiezen, voor hoogopgeleide banen moet ik maar op de website kijken of er vacatures zijnquote:Op donderdag 30 september 2010 14:50 schreef Piles het volgende:
Nou, uitzendbureau gaat niks worden, die belden net
Het is idd diep triest..quote:Op donderdag 30 september 2010 15:15 schreef ach het volgende:
[..]
ik ben bij 3 uitzendbureaus al na 10 minuten weer de deur uitgezet,
-de hersenloze banen ( productiewerk e.d.) hebben ze al veel mensen voor,
-middelmatige dingen zoals callcenters e.d. hebben ze ook teveel mensen voor die daar ook al ervaring mee hebben dus zullen ze als eerste die kiezen,
-voor hoogopgeleide banen moet ik maar op de website kijken of er vacatures zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |