ha lotgenootquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:32 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik vind het interessant om hier ook eens mee te lezen. Mijn contract loopt af per 1 november. Werk nu met mijn HBO diploma (ook in dat vakgebied) en ben dus ondertussen sinds een jaar bezig om mijn master te halen. Met dit werk was het werken + studeren goed te combineren, mede door het aantal uren dat ik werk
Als ik fulltime wil werken kan ik wel wat vinden, maar omdat dit mijn laatste jaar als student is (hopelijk) wil ik nu max 24 a 28 uren werken. En dat is nu juist ontzettend moeilijk om te vinden! Ik begin steeds meer te twijfelen of ik dan misschien de laatste maanden van mijn studie in deeltijd moet afmaken? Maar dat is niet wat ik graag wil.. Natuurlijk werk ik het liefste gerelateerd aan mijn diploma, maar dat is bijna onmogelijk om partime te vinden. Dus nu ben ik maar op zoek naar alles wat los en vast zit hier in de buurt (+ 30 km) voor de uren die ik zoek. (Wil alleen geen callcenter werk doen, heb ik al eens geprobeerd en is echt niks voor mij). Hoop dat ik iets vind, anders moet ik na 6 jaar opeens toch gaan lenen van de IBG!(Heb er altijd naast gewerkt)
Ik lees je verhaal inderdaad net! Haha, grappigquote:
quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:45 schreef juxtaposition het volgende:
7 sollicitaties gestuurd in mijn werk richting, geen enkele reactie.
me aangemeld bij het tempo team, niets van gehoord.
nu heb ik eerst als test gesolliciteerd als vuilnisman, hoef je niets voor te kunnen, daar moeten ze me wel aan nemen.
Zelfs daar niets van gehoord.
hoe moeilijk kan het zijn?
Ja, het is om te janken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:54 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Het is bijna hilarisch... Zoveel mensen met een opleiding hier.. en dan nog geen werk kunnen vinden.
Ik ben nog een afstudeerproject aan het herkansen, maar zit dus fulltime thuis te wachten op de deadline. Ondertussen solliciteren maar wordt dus ook overal afgewezen.
BELLEN, als je gewoon op je luie reet gaat zitten wachten vind je nooit werk!quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:57 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ja, het is om te janken.
Ik ben trouwens nergens afgewezen. Tenminste, nergens hebben ze een bericht gestuurd dat ze geen plek of geen baan hebben oid, ze laten gewoon niets meer horen.
ik vind het bizar. hoe moeilijk is het nou helemaal?
Beste ....
Helaas kunnen we u geen baan meer aanbieden, de vacature is al gevult.
Mvg,
klgsdogs
bah.
Ik weiger nog steeds om voor een uitkering te gaan.
Maar ik vind het echt te triest voor woorden.
Ik wil een hoop doen (vuilnisman zegt al genoeg) maar ik ga niet in een supermarkt vakkenvullen.
(sommige mensen: ja maar je kan toch gewoon bij een supermarkt? dat is toch ook een baan? NEE debiel, dat is een bijbaan, en als je geen 15 meer bent ben je sowieso te duur om aangenomen te worden..)
Dat is dus niet het geval.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:29 schreef Luxuria het volgende:
En als je je inschrijft bij een uitzendbureau, kun je echt wel aan werk komen!
Als je je tenminste een beetje fatsoendelijk opstelt, en goed verhaal hebt en een fatsoendelijk cv hebt.
Het uitzendbureau kan jou aanprijzen bij een bedrijf.
Je wilt niet weten wat voor figuren soms zelfs bij ons in de fabriek aan werk zijn gekomen.
De uitzendbureaus in de buurt zijn enkel Bijbaan uitzendbureaus.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:29 schreef Luxuria het volgende:
En als je je inschrijft bij een uitzendbureau, kun je echt wel aan werk komen!
Als je je tenminste een beetje fatsoendelijk opstelt, en goed verhaal hebt en een fatsoendelijk cv hebt.
Het uitzendbureau kan jou aanprijzen bij een bedrijf.
Je wilt niet weten wat voor figuren soms zelfs bij ons in de fabriek aan werk zijn gekomen.
Natuurlijk wel, zeker als je lang niets hoort, je wilt toch weten waar je aan toe bent?quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:34 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
De uitzendbureaus in de buurt zijn enkel Bijbaan uitzendbureaus.
Morgen ga ik op pad naar "echte" uitzendbureaus.
En bellen, de bedrijven waar ik heb gesolliciteerd? Ik denk niet dat ik mezelf daar aantrekkelijker mee maak?
Dat bellen vind ik wel een goed idee..quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, zeker als je lang niets hoort, je wilt toch weten waar je aan toe bent?
Je kunt ook voordat je solliciteert bellen. Als je een vacature op het oog hebt, kun je bellen of die nog open staat om te reageren, en misschien wat vragen stellen over de functie. Meestal staat er wel onderaan de vacature dat je voor inlichtingen een bepaald nummer kunt bellen.
En de ervaring die ik heb met uitzendbureaus (vanuit de organisatie gezien), is dat bijv. bij mensen die een ellenlang cv hebben, daar soms wel een reden voor hebben, of domme pech hebben gehad. Als je rechtstreeks zo'n cv krijgt, wordt die meestal wel afgewezen. Als die via een uitzenbureau komt, weten zij het verhaal erachter al en kunnen een positieve mening geven over de persoon.
Het ligt er ook aan naar welk uitzendbureau je gaat, ga dan naar meerdere.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:33 schreef BeardedDragon het volgende:
[..]
Dat is dus niet het geval.
In een markt waar momenteel het aantal werkzoekende aanzienlijk hoog is, geven uitzendbureaus aan dat de werkzoekende maar van tijd tot tijd moet binnenlopen en hun website in de gaten moet houden.
Ik ben bij enkele uitzendbureaus langsgeweest, ze schrijven je in dat wel, dan kijken ze of je iets hebt, maar daarna hoor je niks van ze. Dan is het de site blijven checken. En vaak is het mooie dat ze op de site ook nog eens vacatures plaatsen die eigenlijk ideaal voor jou zijn. Dan vraag ik me altijd af waarom ik van hen geen email/telefoon ontvang.
Ik zou je eventueel kunnen helpen met je cv.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:44 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Dat bellen vind ik wel een goed idee..
En ik heb denk ik eerder een te kort cv.
Niet veel werk ervaring (dus geen baantjeshopper) omdat school altijd prioriteit nummer 1 is geweest.
Geen relevante stages die goed op je CV staan?quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:44 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Dat bellen vind ik wel een goed idee..
En ik heb denk ik eerder een te kort cv.
Niet veel werk ervaring (dus geen baantjeshopper) omdat school altijd prioriteit nummer 1 is geweest.
Kun je niet naar iets zoeken wat daarop lijkt? Als je moeilijk werk kunt vinden moet je je niet op 1 specifieke functie richten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:51 schreef Rauw. het volgende:
Noh ik sluit me hier ook maar aan, 1 oktober loopt m'n contract af en ik heb geen uitkering meer over omdat ik begin dit jaar ook al thuis gezeten heb. Kom nog 5 weken werken tekort voor een uitkering.
Ben technisch tekenaar, jammergenoeg erg weinig te vinden aan deze kant van het land qua Smallworld & GIS vacatures.
Staat er al op.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Geen relevante stages die goed op je CV staan?
quote:Beste *******,
Hartelijk dank voor u mail.
Op korte termijn ga ik u mail bespreken met de facilitair manager.
Om te spreken dat u graag wil werken bij *****.
Indien ik hier meer over weet stuur ik u hier een mail over.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
receptioniste
Hier wordt tijdens een (goed) sollicitatiegesprek doorheen geprikt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:59 schreef BeardedDragon het volgende:
Ik hoorde onlangs dat zelfs 40% van de mensen wel eens liegt over hun C.V. dus zo'n ernstige zaak is het ook weer niet.
Keihard liegen moet je niet doen. Je kunt zaken wel mooi vormgeven en iets meer lading geven.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:59 schreef BeardedDragon het volgende:
Ik hoorde onlangs dat zelfs 40% van de mensen wel eens liegt over hun C.V. dus zo'n ernstige zaak is het ook weer niet.
Ik heb wat gebeld.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, zeker als je lang niets hoort, je wilt toch weten waar je aan toe bent?
Je kunt ook voordat je solliciteert bellen. Als je een vacature op het oog hebt, kun je bellen of die nog open staat om te reageren, en misschien wat vragen stellen over de functie. Meestal staat er wel onderaan de vacature dat je voor inlichtingen een bepaald nummer kunt bellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |