abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86935372
Ik vind het interessant om hier ook eens mee te lezen. Mijn contract loopt af per 1 november. Werk nu met mijn HBO diploma (ook in dat vakgebied) en ben dus ondertussen sinds een jaar bezig om mijn master te halen. Met dit werk was het werken + studeren goed te combineren, mede door het aantal uren dat ik werk :)

Als ik fulltime wil werken kan ik wel wat vinden, maar omdat dit mijn laatste jaar als student is (hopelijk) wil ik nu max 24 a 28 uren werken. En dat is nu juist ontzettend moeilijk om te vinden! Ik begin steeds meer te twijfelen of ik dan misschien de laatste maanden van mijn studie in deeltijd moet afmaken? Maar dat is niet wat ik graag wil.. Natuurlijk werk ik het liefste gerelateerd aan mijn diploma, maar dat is bijna onmogelijk om partime te vinden. Dus nu ben ik maar op zoek naar alles wat los en vast zit hier in de buurt (+ 30 km) voor de uren die ik zoek. (Wil alleen geen callcenter werk doen, heb ik al eens geprobeerd en is echt niks voor mij). Hoop dat ik iets vind, anders moet ik na 6 jaar opeens toch gaan lenen van de IBG! :{ (Heb er altijd naast gewerkt)
pi_86937521
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:32 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik vind het interessant om hier ook eens mee te lezen. Mijn contract loopt af per 1 november. Werk nu met mijn HBO diploma (ook in dat vakgebied) en ben dus ondertussen sinds een jaar bezig om mijn master te halen. Met dit werk was het werken + studeren goed te combineren, mede door het aantal uren dat ik werk :)

Als ik fulltime wil werken kan ik wel wat vinden, maar omdat dit mijn laatste jaar als student is (hopelijk) wil ik nu max 24 a 28 uren werken. En dat is nu juist ontzettend moeilijk om te vinden! Ik begin steeds meer te twijfelen of ik dan misschien de laatste maanden van mijn studie in deeltijd moet afmaken? Maar dat is niet wat ik graag wil.. Natuurlijk werk ik het liefste gerelateerd aan mijn diploma, maar dat is bijna onmogelijk om partime te vinden. Dus nu ben ik maar op zoek naar alles wat los en vast zit hier in de buurt (+ 30 km) voor de uren die ik zoek. (Wil alleen geen callcenter werk doen, heb ik al eens geprobeerd en is echt niks voor mij). Hoop dat ik iets vind, anders moet ik na 6 jaar opeens toch gaan lenen van de IBG! :{ (Heb er altijd naast gewerkt)
ha lotgenoot :+
Ja doei.
pi_86937670
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik dacht al: "Hé, dat heb ik al eens gelezen" :P
pi_86938471
Hier heb ik inmiddels weer verder gezocht, maar kan niet echt iets vinden. Het is en zal lastig blijven als ik iets zoek waar ik geen diploma voor heb en hetgene waar ik een diploma voor heb niet wil. en nog minder als het tijdelijk is.

Maar tussendoor geef ik 1x per week computerles aan een bekende. Wat op zich wel meevalt, maar tegelijk erg tegenvalt. Omdat ik het lastig vindt om te bepalen wat nou handig is om te laten leren, en als die persoon alleen bepaalde dingen wilt leren..maar de basis nog niet kent.. ;)
Maar ach het is iets, waarmee ik wat centen verdien en tussendoor nog op zoek kan gaan naar een "echte" baan.
pi_86940282
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik lees je verhaal inderdaad net! Haha, grappig :)
Mag ik vragen wat je tot nu toe allemaal ondernomen hebt?

Zelf heb ik wel her en der wat dingetjes lopen, maar tot nu toe is nog niks concreet geworden.
Natuurlijk heb ik nog een maand, maar dan nog..
pi_86941920
7 sollicitaties gestuurd in mijn werk richting, geen enkele reactie.
me aangemeld bij het tempo team, niets van gehoord.

nu heb ik eerst als test gesolliciteerd als vuilnisman, hoef je niets voor te kunnen, daar moeten ze me wel aan nemen.
Zelfs daar niets van gehoord.

hoe moeilijk kan het zijn? :?
pi_86942194
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:45 schreef juxtaposition het volgende:
7 sollicitaties gestuurd in mijn werk richting, geen enkele reactie.
me aangemeld bij het tempo team, niets van gehoord.

nu heb ik eerst als test gesolliciteerd als vuilnisman, hoef je niets voor te kunnen, daar moeten ze me wel aan nemen.
Zelfs daar niets van gehoord.

hoe moeilijk kan het zijn? :?
_O- Het is bijna hilarisch... Zoveel mensen met een opleiding hier.. en dan nog geen werk kunnen vinden.

Ik ben nog een afstudeerproject aan het herkansen, maar zit dus fulltime thuis te wachten op de deadline. Ondertussen solliciteren maar wordt dus ook overal afgewezen.
pi_86942307
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:54 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

_O- Het is bijna hilarisch... Zoveel mensen met een opleiding hier.. en dan nog geen werk kunnen vinden.

Ik ben nog een afstudeerproject aan het herkansen, maar zit dus fulltime thuis te wachten op de deadline. Ondertussen solliciteren maar wordt dus ook overal afgewezen.
Ja, het is om te janken.
Ik ben trouwens nergens afgewezen. Tenminste, nergens hebben ze een bericht gestuurd dat ze geen plek of geen baan hebben oid, ze laten gewoon niets meer horen.
ik vind het bizar. hoe moeilijk is het nou helemaal?
Beste ....
Helaas kunnen we u geen baan meer aanbieden, de vacature is al gevult.

Mvg,
klgsdogs

bah.
Ik weiger nog steeds om voor een uitkering te gaan.
Maar ik vind het echt te triest voor woorden.
Ik wil een hoop doen (vuilnisman zegt al genoeg) maar ik ga niet in een supermarkt vakkenvullen.
(sommige mensen: ja maar je kan toch gewoon bij een supermarkt? dat is toch ook een baan? NEE debiel, dat is een bijbaan, en als je geen 15 meer bent ben je sowieso te duur om aangenomen te worden..)

[ Bericht 16% gewijzigd door juxtaposition op 28-09-2010 15:05:01 ]
pi_86943306
Same here,

net per 1 september HBO diploma op zak en niks te vinden.
Solliciteren is echt verschrikkelijk, ik heb het moeten doen tussen mijn MBO en HBO in, toen heb ik een tijdje naar werk gezocht. Je krijgt nergens een reactie op.

Ik solliciteer verder ook op functies van MBO niveau. Alleen wordt je daar niet op aangenomen, omdat de werkgevers te bang zijn dat als zich een betere functie voordoet, je dan snel zal opstappen.
Vandaar dat je misschien niet aangenomen wordt als vuilnisman bijvoorbeeld zoals iemand net aangaf in dit topic.

Mijn doel is nu de komende twee maanden toch nog kijken. Wordt het niks, dan zal ik gaan reizen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:27:52 #260
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_86943443
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:57 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ja, het is om te janken.
Ik ben trouwens nergens afgewezen. Tenminste, nergens hebben ze een bericht gestuurd dat ze geen plek of geen baan hebben oid, ze laten gewoon niets meer horen.
ik vind het bizar. hoe moeilijk is het nou helemaal?
Beste ....
Helaas kunnen we u geen baan meer aanbieden, de vacature is al gevult.

Mvg,
klgsdogs

bah.
Ik weiger nog steeds om voor een uitkering te gaan.
Maar ik vind het echt te triest voor woorden.
Ik wil een hoop doen (vuilnisman zegt al genoeg) maar ik ga niet in een supermarkt vakkenvullen.
(sommige mensen: ja maar je kan toch gewoon bij een supermarkt? dat is toch ook een baan? NEE debiel, dat is een bijbaan, en als je geen 15 meer bent ben je sowieso te duur om aangenomen te worden..)
BELLEN, als je gewoon op je luie reet gaat zitten wachten vind je nooit werk!

Echt waar, hoe moeilijk kan het zijn om werk te vinden.
Wat ik net ergens las dat iemand geen werk wilde in de richting van de opleiding die diegene had. En het dan moeilijk vinden om iets zonder diploma te vinden. Ja vind je het gek, als je geen diploma hebt, kun je ook geen hoge eisen stellen!
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:29:52 #261
206580 Luxuria
pi_86943515
En als je je inschrijft bij een uitzendbureau, kun je echt wel aan werk komen!
Als je je tenminste een beetje fatsoendelijk opstelt, en goed verhaal hebt en een fatsoendelijk cv hebt.
Het uitzendbureau kan jou aanprijzen bij een bedrijf.

Je wilt niet weten wat voor figuren soms zelfs bij ons in de fabriek aan werk zijn gekomen.
pi_86943630
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:29 schreef Luxuria het volgende:
Als je je tenminste een beetje fatsoendelijk opstelt, en goed verhaal hebt en een fatsoendelijk cv hebt.

Je wilt niet weten wat voor figuren soms zelfs bij ons in de fabriek aan werk zijn gekomen.
Dat is dus niet het geval.

In een markt waar momenteel het aantal werkzoekende aanzienlijk hoog is, geven uitzendbureaus aan dat de werkzoekende maar van tijd tot tijd moet binnenlopen en hun website in de gaten moet houden.

Ik ben bij enkele uitzendbureaus langsgeweest, ze schrijven je in dat wel, dan kijken ze of je iets hebt, maar daarna hoor je niks van ze. Dan is het de site blijven checken. En vaak is het mooie dat ze op de site ook nog eens vacatures plaatsen die eigenlijk ideaal voor jou zijn. Dan vraag ik me altijd af waarom ik van hen geen email/telefoon ontvang.
pi_86943656
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:29 schreef Luxuria het volgende:

De uitzendbureaus in de buurt zijn enkel Bijbaan uitzendbureaus.
Morgen ga ik op pad naar "echte" uitzendbureaus.
En bellen, de bedrijven waar ik heb gesolliciteerd? Ik denk niet dat ik mezelf daar aantrekkelijker mee maak?
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:42:45 #264
206580 Luxuria
pi_86943961
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:34 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

De uitzendbureaus in de buurt zijn enkel Bijbaan uitzendbureaus.
Morgen ga ik op pad naar "echte" uitzendbureaus.
En bellen, de bedrijven waar ik heb gesolliciteerd? Ik denk niet dat ik mezelf daar aantrekkelijker mee maak?
Natuurlijk wel, zeker als je lang niets hoort, je wilt toch weten waar je aan toe bent?
Je kunt ook voordat je solliciteert bellen. Als je een vacature op het oog hebt, kun je bellen of die nog open staat om te reageren, en misschien wat vragen stellen over de functie. Meestal staat er wel onderaan de vacature dat je voor inlichtingen een bepaald nummer kunt bellen.

En de ervaring die ik heb met uitzendbureaus (vanuit de organisatie gezien), is dat bijv. bij mensen die een ellenlang cv hebben, daar soms wel een reden voor hebben, of domme pech hebben gehad. Als je rechtstreeks zo'n cv krijgt, wordt die meestal wel afgewezen. Als die via een uitzenbureau komt, weten zij het verhaal erachter al en kunnen een positieve mening geven over de persoon.
pi_86944032
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:42 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, zeker als je lang niets hoort, je wilt toch weten waar je aan toe bent?
Je kunt ook voordat je solliciteert bellen. Als je een vacature op het oog hebt, kun je bellen of die nog open staat om te reageren, en misschien wat vragen stellen over de functie. Meestal staat er wel onderaan de vacature dat je voor inlichtingen een bepaald nummer kunt bellen.

En de ervaring die ik heb met uitzendbureaus (vanuit de organisatie gezien), is dat bijv. bij mensen die een ellenlang cv hebben, daar soms wel een reden voor hebben, of domme pech hebben gehad. Als je rechtstreeks zo'n cv krijgt, wordt die meestal wel afgewezen. Als die via een uitzenbureau komt, weten zij het verhaal erachter al en kunnen een positieve mening geven over de persoon.
Dat bellen vind ik wel een goed idee..

En ik heb denk ik eerder een te kort cv.
Niet veel werk ervaring (dus geen baantjeshopper) omdat school altijd prioriteit nummer 1 is geweest.
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:45:51 #266
206580 Luxuria
pi_86944074
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:33 schreef BeardedDragon het volgende:

[..]

Dat is dus niet het geval.

In een markt waar momenteel het aantal werkzoekende aanzienlijk hoog is, geven uitzendbureaus aan dat de werkzoekende maar van tijd tot tijd moet binnenlopen en hun website in de gaten moet houden.

Ik ben bij enkele uitzendbureaus langsgeweest, ze schrijven je in dat wel, dan kijken ze of je iets hebt, maar daarna hoor je niks van ze. Dan is het de site blijven checken. En vaak is het mooie dat ze op de site ook nog eens vacatures plaatsen die eigenlijk ideaal voor jou zijn. Dan vraag ik me altijd af waarom ik van hen geen email/telefoon ontvang.
Het ligt er ook aan naar welk uitzendbureau je gaat, ga dan naar meerdere.
In mijn regio is er de laatste tijd een vacaturestijging geweest van ong. 60%. Ook bij het bedrijf waar ik werkte hadden we veel productiemedewerkers nodig, die gewoon moeilijk te vinden waren! We hadden een contract met een uitzendbureau en zij hebben toen vaker iemand uit hun bestand moeten bellen om te vragen of diegene nog beschikbaar was.
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:46:46 #267
206580 Luxuria
pi_86944111
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:44 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Niet veel werk ervaring (dus geen baantjeshopper) omdat school altijd prioriteit nummer 1 is geweest.
Ik zou je eventueel kunnen helpen met je cv.
Als je dat wilt, stuur je me maar een PM ;)

Edit: en wat ik noemde over iemand met een ellenlang cv was een voorbeeld. Dit kan andersom ook gelden voor iemand met weinig werkervaring. Bij een uitzendbureau hebben ze al een indruk van jou opgedaan als persoon en jouw kunnen, dit kunnen ze overdragen aan de organisatie.
pi_86944157
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:44 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Geen relevante stages die goed op je CV staan?
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:49:45 #269
206580 Luxuria
pi_86944214
Oh en trouwens bij de uitzendbureaus kun je het beste binnenlopen ipv bellen ;)
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:52:08 #270
206580 Luxuria
pi_86944299
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:51 schreef Rauw. het volgende:
Noh ik sluit me hier ook maar aan, 1 oktober loopt m'n contract af en ik heb geen uitkering meer over omdat ik begin dit jaar ook al thuis gezeten heb. Kom nog 5 weken werken tekort voor een uitkering.
Ben technisch tekenaar, jammergenoeg erg weinig te vinden aan deze kant van het land qua Smallworld & GIS vacatures.
Kun je niet naar iets zoeken wat daarop lijkt? Als je moeilijk werk kunt vinden moet je je niet op 1 specifieke functie richten.
pi_86944392
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:47 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Geen relevante stages die goed op je CV staan?
Staat er al op.
Bij mijn cv is niets meer toe te voegen, tenzei ik ronduit ga liegen.

maar in mijn richting is een portfolio het gene wat het meeste telt.
En die is goed.

edit: een reactie!
na 2 weken :D
quote:
Beste *******,

Hartelijk dank voor u mail.
Op korte termijn ga ik u mail bespreken met de facilitair manager.
Om te spreken dat u graag wil werken bij *****.
Indien ik hier meer over weet stuur ik u hier een mail over.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

receptioniste
:') :') :') :')
misschien moet ik daar ook maar solliciteren als receptioniste?

[ Bericht 25% gewijzigd door juxtaposition op 28-09-2010 16:07:32 ]
pi_86944559
Ik hoorde onlangs dat zelfs 40% van de mensen wel eens liegt over hun C.V. dus zo'n ernstige zaak is het ook weer niet.
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:01:33 #273
206580 Luxuria
pi_86944639
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:59 schreef BeardedDragon het volgende:
Ik hoorde onlangs dat zelfs 40% van de mensen wel eens liegt over hun C.V. dus zo'n ernstige zaak is het ook weer niet.
Hier wordt tijdens een (goed) sollicitatiegesprek doorheen geprikt.
Sowieso als het gaat om werkervaring.
pi_86944658
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:59 schreef BeardedDragon het volgende:
Keihard liegen moet je niet doen. Je kunt zaken wel mooi vormgeven en iets meer lading geven.
pi_86946897
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:42 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik heb wat gebeld.
1 vacature die al vergeven is.
(maar nog steeds op hun site staat)
En 2 nummers die niet meer bestaan.. :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')