abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2010 @ 23:43:12 #201
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86262825
Oh Stiemie, wat leuk voor je! Gefeliciteerd *O*

Daboman, ik hoop dat je het wordt, spannend hoor~!
pi_86277210
Klinkt super Daboman. Spannend hoor
pi_86424566
Tijd voor een verslagje van mijn ervaring vanmorgen!

Ik had gereageerd op een advertentie uit de werkkrant van het UWV. Commerciele toppers gezocht. Stage van 6 maanden en bij goed bevallen een contract als account manager.

Vanmorgen vol hoop heen gegaan. Het is een stage van 6 maanden, zonder loon, maar met behoud van je WW-uitkering (voor zo lang als die loopt). Ik uitleggen dat ik echt werk nodig heb of er geen regeling is dat ze mijn WW aanvullen tot het minimumloon, maar dat is er niet.

Nog 6 maanden lang 400 euro tekort komen elke maand, dat komt dus neer op een schuld van 2400 euro. Alleen loopt mijn uitkering geen 6 maanden meer, maar nog 4. Dus ik vroeg hoe het die laatste 2 maanden dan zat? "Ja dan zit je even zonder geld", was zijn antwoord.

En na die 6 maand? Ja dan ga je op provisie werken, krijg je 30% van wat je aan klanten binnen haalt. Ik zeg en dat contract enzo dan? Ik zou een minimumloon kunnen krijgen en dan 15% van wat ik binnen haal. Erg vaag allemaal dus en veel kosten. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Wat het bedrijf doet is het volgende: proberen voorraden te verkopen van bedrijven die bijv. 1000 fietsen over hebben aan bijv. fietsverhuurbedrijven. Tegen een vergoeding van bijv 1000 euro.
pi_86439945
Lijkt me niks een onbetaalde stage en dan ook nog niet al te beste arbeidsvoorwaarden daarna. Vind het eigenlijk behoorlijk onbeleefd om zoiets aan te bieden.
pi_86440202
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:26 schreef Bombshell het volgende:
Lijkt me niks een onbetaalde stage en dan ook nog niet al te beste arbeidsvoorwaarden daarna. Vind het eigenlijk behoorlijk onbeleefd om zoiets aan te bieden.
Dat is het ook. Bedrijven maken dan gewoonweg misbruik van je situatie.
pi_86440498
Oke, ik ben nu ook echt werkzoekend. Heb nog wel een baan maar de situatie op de afdeling is dermate slecht dat ik het daar zo kort mogelijk uit wil houden nog :X
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_86440744
Ik heb ook nog een baan maar wordt gek van de onregelmatige tijden. ( Vaak middin in de nacht en in het weeknd werken) Contract loopt af over anderhalve maand en wil dan weg. Ben al naarstig opzoek naar wat anders maar het valt (weer) tegen. Nu zit ik toch wel te twijfelen om op te stappen..
pi_86441035
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:36 schreef marcb1974 het volgende:
Oke, ik ben nu ook echt werkzoekend. Heb nog wel een baan maar de situatie op de afdeling is dermate slecht dat ik het daar zo kort mogelijk uit wil houden nog :X
Ik heb hetzelfde, met een aflopend contract over 2 maanden. Dus net m'n eerste sollicitatiebrief verstuurd :)
pi_86444810
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde, met een aflopend contract over 2 maanden. Dus net m'n eerste sollicitatiebrief verstuurd :)
Ik heb, misschien wel helaas, een vast contract. Succes voor iedereen iig met solliciteren :Y
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_86454527
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:40 schreef Bombshell het volgende:
Ik heb ook nog een baan maar wordt gek van de onregelmatige tijden. ( Vaak middin in de nacht en in het weeknd werken) Contract loopt af over anderhalve maand en wil dan weg. Ben al naarstig opzoek naar wat anders maar het valt (weer) tegen. Nu zit ik toch wel te twijfelen om op te stappen..
Ik kan bij een koerier werken, maar ik moet verhuizen én het is van ma t/m vr elke nacht van 20/21uur savonds tot 5/6uur smorgens, ik zit juist te twijfelen om het aan te nemen omdat ik niks anders heb.
pi_86454584
Nou, dinsdag een 'telefonisch interview' bij een Business to business callcenter.. beter iets dan niets..

-O- het is echt verrekte lastig iets te vinden, maar blijkbaar nog lastiger voor bedrijven om je een fatsoenlijke afwijzing te sturen ;(
Ja doei.
pi_86455212
Binnenkort op gesprek bij selectiebureau, vanochtend antwoord op eerste brief die ik gisteravond verstuurde :P
Nog niet echt een beeld wat het werk/niveau is, maar een gesprek is tenminste iets :)
pi_86456500
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:47 schreef JDx het volgende:
Tijd voor een verslagje van mijn ervaring vanmorgen!

Ik had gereageerd op een advertentie uit de werkkrant van het UWV. Commerciele toppers gezocht. Stage van 6 maanden en bij goed bevallen een contract als account manager.

Vanmorgen vol hoop heen gegaan. Het is een stage van 6 maanden, zonder loon, maar met behoud van je WW-uitkering (voor zo lang als die loopt). Ik uitleggen dat ik echt werk nodig heb of er geen regeling is dat ze mijn WW aanvullen tot het minimumloon, maar dat is er niet.

Nog 6 maanden lang 400 euro tekort komen elke maand, dat komt dus neer op een schuld van 2400 euro. Alleen loopt mijn uitkering geen 6 maanden meer, maar nog 4. Dus ik vroeg hoe het die laatste 2 maanden dan zat? "Ja dan zit je even zonder geld", was zijn antwoord.

En na die 6 maand? Ja dan ga je op provisie werken, krijg je 30% van wat je aan klanten binnen haalt. Ik zeg en dat contract enzo dan? Ik zou een minimumloon kunnen krijgen en dan 15% van wat ik binnen haal. Erg vaag allemaal dus en veel kosten. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Wat het bedrijf doet is het volgende: proberen voorraden te verkopen van bedrijven die bijv. 1000 fietsen over hebben aan bijv. fietsverhuurbedrijven. Tegen een vergoeding van bijv 1000 euro.
damn hey, dit noem ik echt misbruik maken van de situatie...

een beetje stage lopen en dat voor de WW...ik durf ook niet te zeggen of dit wettelijk gezien wel mag, aangezien je voor de WW eenmaal per week moet solliciteren...

Ik ben by the way ook sinds 1 september werkloos. Ben schoolverlaten en sindsdien op zoek naar een baan. Ik heb de studie International Business and Languages op HBO niveau afgerond. Toch blijkt het erg lastig iets te vinden, zonder werkervaring.
  woensdag 15 september 2010 @ 12:41:47 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86456860
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, dinsdag een 'telefonisch interview' bij een Business to business callcenter.. beter iets dan niets..
Niet zeuren gewoon werken :). Bedelaars kunnen geen keuzes maken!

quote:
-O- het is echt verrekte lastig iets te vinden, maar blijkbaar nog lastiger voor bedrijven om je een fatsoenlijke afwijzing te sturen ;(
Jij bent 1 van de 1000 die blijkbaar reageert op die vacature?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86456965
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]
ehm, dat doe ik toch ook?
quote:
liever een geautomatiseerd berichtje (gros van de sollicitaties die verstuurd zijn zijn ook electronisch) via de mail zodat je wéét dat er niets mee mee gedaan wordt dan in het ongewisse gelaten worden. Ook er achter aan bellen levert niets op dan ergernis. Prima als ze me niet willen hebben, maar laat dat weten. Ze verwachten van hun sollicitanten nette brieven en goede motivaties, ik verwacht op z'n minst uitsluitsel terug. Maargoed, om daar nu ook weer een boze brief over te gaan sturen... :')
Ja doei.
pi_86457121
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

Ook al ben je 1 van de 1000, dan is het nog net van een bedrijf om je een reactie te sturen.
Je neemt toch ook de moeite om te reageren op een vacature die zijn hebben. Ik bedoel, het kost jou ook tijd en energie.
pi_86457182
Stel je voor dat jij ook moet reageren op elke spam mailtje die je krijgt. Dan kom je niet meer aan werken toe, dan kunnen ze wel iemand aannemen om de hele dag alleen maar te antwoorden op vacatures.

Zo is het nou eenmaal in deze tijd. 't Is naait aans.

quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:30 schreef BeardedDragon het volgende:

[..]

damn hey, dit noem ik echt misbruik maken van de situatie...

een beetje stage lopen en dat voor de WW...ik durf ook niet te zeggen of dit wettelijk gezien wel mag, aangezien je voor de WW eenmaal per week moet solliciteren...

Ik ben by the way ook sinds 1 september werkloos. Ben schoolverlaten en sindsdien op zoek naar een baan. Ik heb de studie International Business and Languages op HBO niveau afgerond. Toch blijkt het erg lastig iets te vinden, zonder werkervaring.
Het is zelfs in overleg met het UWV dat je niet meer hoeft te solliciteren omdat je daar stage loopt, omdat je uitzicht hebt op een """"baan"""".
pi_86457448
Ik zou daar nooit beginnen dan...in dit geval beter uitkijken voor iets anders...
pi_86457568
Klinkt een beetje als wat ze mij ongeveer een half jaar geleden konden aanbieden.
Aan het werk bij een welzijnsinstelling als stagiaire (wel in de richting van mn opleiding). Geen salaris. Wel behoud van WWB (die ik niet heb, nooit gehad... aanvragen leverde wel 30 euro op tot het minimunniveau...inkomen van man gaat er eerst af namelijk).
Misschien kans op werk erna. Ik kreeg zo in ieder geval wel ervaring. Wel moest de gehele periode afgemaakt worden... 6 mnd. En ik wist nog niet zeker of ik in september weer wilde gaan studeren. Als ik dat ging doen kon ik dit traject niet doen.
Maar niet gedaan dus.
pi_86504423
Dinsdagavond gesolliciteerd, gisteren afspraak voor intake, vandaag gesprek met uitzendbureau, morgen gesprek met hopelijk nieuwe werkgever.

Wat nou crisis :')
pi_86505775
als ik fulltime aan de slag had gekund had ik ook zo werk gehad gok ik zo -O-
Ja doei.
  donderdag 16 september 2010 @ 18:04:40 #222
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_86505975
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:14 schreef Piles het volgende:
Dinsdagavond gesolliciteerd, gisteren afspraak voor intake, vandaag gesprek met uitzendbureau, morgen gesprek met hopelijk nieuwe werkgever.

Wat nou crisis :')
Als je bij die werkgever potentieel 3 of 4 gesprekken hebt voordat je "er door bent", met tussenpozen waarin het bedrijf de beschikbare kandidaten op hun kunnen beoordeelt alvorens met jou de volgende ronde in te gaan, dan ben je nog echt wel even bezig hoor. ;).

Maar hoe dan ook gefeliciteerd, goed nieuws!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_86506025
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:04 schreef Detroit het volgende:

[..]

Als je bij die werkgever potentieel 3 of 4 gesprekken hebt voordat je "er door bent", met tussenpozen waarin het bedrijf de beschikbare kandidaten op hun kunnen beoordeelt alvorens met jou de volgende ronde in te gaan, dan ben je nog echt wel even bezig hoor. ;).

Maar hoe dan ook gefeliciteerd, goed nieuws!
Ja, het is ook nog lang niet rond natuurlijk, maar had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan :D
Als ik hier lees dat mensen niet eens een afwijzing krijgen, en ik bij de eerste brief meteen op gesprek mag :P
pi_86509999
Via een uitzendbureau is dat zeker vrij uniek te noemn. Maar heb het ook een keer gehad via Content toen was ook alles binnen een dag of vier geregeld.
pi_86510046
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:04 schreef Bombshell het volgende:
Via een uitzendbureau is dat zeker vrij uniek te noemn. Maar heb het ook een keer gehad via Content toen was ook alles binnen een dag of vier geregeld.
Uitzendbureau was ook niet helemaal het goede woord, klein werving&selectie-bedrijfje :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')