quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:32 schreef luffyd het volgende:
Fans have been hungry for reliable info on Batman 3, but while presumed director Christopher Nolan finished his latest movie, Inception, he was reluctant to talk about the third film in his Batman series. Now that Inception is out and making money, it’s time for Batman 3 to kick into gear. Accordingly, we’ve got some new info: Nolan’s cinematographer Wally Pfister talks about ambitious desires for the use of IMAX in the third film.
And, probably more important to most of you, is a report, a bit more reliable than most, that says at least one of the villains in the film will be the Riddler, with Joseph Gordon-Levitt a prime candidate to play him.
There have been rumors of a JGL Riddler in the Batman sequel for some time. Today, FirstShowing got info from a source with a studio casting grid for Batman 3, so their report about the Riddler and Joseph Gordon-Levitt is more than pure speculation. In short, the casting gird is a data array with the roles in the film, possible actors, and scheduling needs. It shows talent availability and which roles have actually been offered out. It can also be crucial in noting what actors can cover roles other then the ones they’re primarily wanted for.
So this info lists the Riddler, and has JGL as a primary candidate marked as ‘interested’. As FirstShowing says, don’t take this as any report that Levitt is in the film, but it may be a good sign that the Riddler will be.
Easy to see how Levitt could be right for the part, and after his work in Inception it is also easy to see how Nolan would want to work with him again. Without knowing how the role is written I can project an idea of what a JGL Riddler would be like, and I dig it. (The fact that he’s a lead candidate does suggest vague possibilities about how the role is being written.)
Meanwhile, cinematographer Wally Pfister is talking once more about whether the third Batman film might feature native IMAX footage to match the IMAX sequences from The Dark Knight.
Before even getting to Batman 3, IMAX was discussed for Inception. Those who’ve seen the film will immediately understand why the bulky cameras were unsuitable — it’s a more mobile and hand-held film than The Dark Knight. “That’s just not physically possible with the IMAX camera. We ruled out shooting in IMAX,” Pfister told MTV.
But Batman 3 might use the format. In fact, it might use a lot of it. “I can’t say until I read the script, but it would certainly be my preferred, amazing goal to shoot the whole movie in IMAX,” says Pfister.
What’s the chance of that? Probably not high, even though there have been rumors since last summer that the film would be all-IMAX. But we could see a big chunk of the film shot in IMAX, at least. Pfister continues,
I must say I’m a huge IMAX fan. I like IMAX more than I like 3-D…Chris’ films are so densely layered and have so much going on visually in every way that IMAX helps enhance that because of the scope and the scale of it — it becomes a much larger canvas to paint on. That’s what we found on ‘Dark Knight’…I’m not a big fan of 3-D…I liken it to my View-Master I had 40 years ago. Are you really getting more out of the story with 3-D? When you separate those different planes and you’re creating artificial depth, it looks phony to me.
So that’s a good statement on the possibility of 3D, too. Although Christopher Nolan has expressed disinterest, but also said that he’ll eventually make a 3D film when he’s pressured to by a studio. He’s said that when he does, it’ll likely be a post-conversion job as shooting in native 3D degrades the image in a way he’s not comfortable with. So will Batman 3 be post-converted? Inception is doing well, and hopefully Nolan has enough clout that he can successfully lobby to keep his three Batman films all of a piece and shoot the final chapter in a traditional format.
You might also like:
Read more: Riddler May Be Prime Villain in Batman 3; Nolan’s Cinematographer Talks IMAX | /Film http://www.slashfilm.com/(...)-imax/#ixzz0uJsSeFgV
quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:06 schreef Netsplitter het volgende:
Hopelijk kan hij z'n poot stijf houden in z'n 3D battle.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:20 schreef Sloggi het volgende:
Hopelijk speelt Jim Carrey weer de Riddler.
Flikker toch op manquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:20 schreef Sloggi het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2010 15:27:01 ]
Ja dat zou wel vet zijn!quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:20 schreef Sloggi het volgende:
Sarcasme herkennen, het valt ook niet mee.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:30 schreef L3viathan het volgende:
[..]
![]()
Ik ben blij dat jij de casting niet doet voor deze film
The Joker gaat er dan hoogstwaarschijnlijk ook niet meer in zitten en dat laten we ook zo.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:17 schreef FP128 het volgende:
Ik ben erg benieuwd.
Ik moet wel zeggen dat Heath Ledger als The Joker een voortreffelijke rol neerzette
die misschien wel te vergelijken was met toen Jack Nicholson de rol speelde.
Ik zou zelf niet weten wie zo 1,2,3 opnieuw in de huid van The Joker kan kruipen.
Wel benieuwd hoe men denkt de vorige film te kunnen overtreffen behalve dan met
het 3D effect.
Dat was op zich wel ok ja.quote:Op maandag 9 augustus 2010 07:26 schreef Qwea het volgende:
ik vond het juist geweldig dat we eindelijk eens een echte realistische gotham zagen waar kennelijk de zon dus ook wel eens schijnt. In alle andere Batman films waren de daglicht scenes op 1 hand te tellen
Dat zou ook te simpel zijn denk ik. Nolan is natuurlijk niet voor 1 gat te vangenquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:54 schreef PhalanX het volgende:
ik ben geen Riddler-fan
Ik hoop dat ze hem niet schrijven als de figuur die graag gepakt wil worden en daarom raadsels achterlaat, maar als iemand die teveel naar Saw gekeken heeft en middels een raadsel zijn slachtoffers een kans geeft om te ontsnappen aan een gruwelijk lot.
De Riddler als bankrover die raadseltjes achterlaat naar zijn volgende kraak... liever niet.
Want 3d betekend dat je een betere film hebt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:17 schreef FP128 het volgende:
Wel benieuwd hoe men denkt de vorige film te kunnen overtreffen behalve dan met
het 3D effect.
Ik denk inderdaad ook dat Nolan zich niet tot het 3D niveau gaat verlagen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:11 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Want 3d betekend dat je een betere film hebt.
Nolan houd niet van 3d, heeft bewust ook Inception in 2d gefilmd en ik vind dat heeeel prima
Heb dat 3d wel weer gezien.
Waarvan is die Joker?quote:Op donderdag 22 juli 2010 08:09 schreef Komakie het volgende:
Ik vond Jack Nickolson trouwens helemaal niet zo geweldig als Joker. Misschien dat het komt omdat die Joker me niet zo aan stond. Hij was voor mij niet Evil en ziek genoeg. Hij zat een beetje tussen de tekenfilm serie en de comics in.
Voor mij is dit de beste Joker:
[ afbeelding ]
Ziek tot op het bot.
Batman R.I.P.quote:
ok maar dan wel eentje met penguin man, met Verne Troyer ofzoquote:
`quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:52 schreef rubje het volgende:
ik heb ook het gevoel dat het 3D een soort standaard kreet wordt om een film meer inhoud te geven en ons de bezoeker meer geld uit de zak te kloppen.
voor mij was avatar echt 3D,de rest van wat ik nu zo zie is echt een ripoff.
Ik denk niet dat Mr. Freeze terug komt. Die zou wel erg lastig zijn om in de wereld van Nolan te plaatsen. Pinguin zou prima kunnen. Hoewel ik Pinguin een beetje een saai karakter vind.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:11 schreef pugehenis het volgende:
een andere visie op de pinguin en iceman zonder die kleine dikke danny en arnold zou ook vet zijn. Zal ongetwijfeld ook nog wel komen.
Hmm dat zou wel een leuke zijn ja. Had ik nog niet aan gedacht. Hoewel de acteur die Riddler gaat spelen al een goede mogelijkheid heeft in de zin van Joseph Gordon-Lewitt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:44 schreef Loserkid het volgende:
Ik las eens dat Mr. Reese uit TDK the riddler zou zijn? Zou wel een briljante schakel tussen de films zijn natuurlijk..
Dat zou een zeer leuke en interessante wending zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:44 schreef Loserkid het volgende:
Ik las eens dat Mr. Reese uit TDK the riddler zou zijn? Zou wel een briljante schakel tussen de films zijn natuurlijk..
Hij probeert Bruce te chanteren met de Tumbler enzo.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:19 schreef Dos37 het volgende:
Welke rol had Mr. Reese in TDK? Ik kan hem zo niet voor de geest halen.
Nee Depp is niet geschikt voor zo'n rol. Krijg je alweer een soort van jack sparrowquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:46 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik hoop ergens dat onze vriend Depp the Riddler gaat doen. The Dark Knight was zo'n succes door het fantastische spelen van The Joker, als je dat wil evenaren zul je een briljant iemand moeten hebben voor de schurk in deel 3. Depp is naar mijn mening de ideale kandidaat om zo'n sfeer neer te kunnen zetten.
Hoeft van mij ook niet idd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:10 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nee Depp is niet geschikt voor zo'n rol. Krijg je alweer een soort van jack sparrow
Hij weet wie batman is en probeert Fox te chanteren ermeequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:19 schreef Dos37 het volgende:
Welke rol had Mr. Reese in TDK? Ik kan hem zo niet voor de geest halen.
Ja, dat hoop ik inderdaad ook zeg! Dat is nog even afwachten, spannend!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:42 schreef wolfrolf het volgende:
Ik ben echt belachelijk benieuwd wat de volgende Batman film gaat worden. Als Nolan maar wel regisseur wordt!
Johnny Depp speelt maar één rol, alleen met andere make-up. The Riddler moet ook geen kopie gaan worden van Jim Carrey's riddler, die hebben we nu al wel gezien.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:46 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik hoop ergens dat onze vriend Depp the Riddler gaat doen. The Dark Knight was zo'n succes door het fantastische spelen van The Joker, als je dat wil evenaren zul je een briljant iemand moeten hebben voor de schurk in deel 3. Depp is naar mijn mening de ideale kandidaat om zo'n sfeer neer te kunnen zetten.
Subtiel sarcasmequote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:41 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ja, dat hoop ik inderdaad ook zeg! Dat is nog even afwachten, spannend!
Je zou er wel als wending aan kunnen geven dat niet alleen mensen bang waren voor de Joker, maar ook mensen door hem geinspireerd werden. resultaat: Harley Quinn die zich een beetje vergelijkbaar met de Joker gedraagtquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:00 schreef Bellatrix het volgende:
Ik zou Harley Quinn graag zien. Jammer dat dat moeilijk is zonder de Joker.
Er is maar één Catwoman.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:55 schreef Netsplitter het volgende:
Er werdt in TDK door Fox wel een hint gegeven naar Catwoman bedenk ik me nu.
Sort of.
Dat zou ook wat zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je zou er wel als wending aan kunnen geven dat niet alleen mensen bang waren voor de Joker, maar ook mensen door hem geinspireerd werden. resultaat: Harley Quinn die zich een beetje vergelijkbaar met de Joker gedraagt
Dat zeiden ze ook van de joker.quote:
Wat dan? heb ik weer gemist...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:55 schreef Netsplitter het volgende:
Er werdt in TDK door Fox wel een hint gegeven naar Catwoman bedenk ik me nu.
Sort of.
Welke dan? Ik vond Michelle Pfeifer niet echt geweldig.quote:
Bruce is op een gegeven moment te grazen genomen door een paar honden, dus laat hij een nieuw pak maken door Fox.quote:
Ah dat stukje ja.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bruce is op een gegeven moment te grazen genomen door een paar honden, dus laat hij een nieuw pak maken door Fox.
Dat pak is op een gegeven moment klaar en vraagt of het bestand is tegen honden.
Antwoord Fox dat het zeker wel bestand is tegen katten.
Michelle Pfeiffer was gewoon fenomenaal. Als ze haar terug brengen een vrouw met klasse, Marion Cotillard ofzo.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Welke dan? Ik vond Michelle Pfeifer niet echt geweldig.
Ik vond Jack Nicholson helemaal niet goed, nooit gevonden ook. En zo kun je wel de hele tijd karakters terug brengen, super saaiquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook van de joker.
Ik ben niet zo'n fan van Pfeiffer. Haar karakter stond mij niet zo aan.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:25 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Michelle Pfeiffer was gewoon fenomenaal. Als ze haar terug brengen een vrouw met klasse, Marion Cotillard ofzo.
Ja The Riddler lijkt me super vet. Maar Harley Quinn is buiten de fandom ook niet heel erg bekend geloof ik en daar kun je ook heel wat moois mee doen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van Pfeiffer. Haar karakter stond mij niet zo aan.
Over dat terug brengen van personages:
Het vervelende is dat Batman een aantal aansprekende personages heeft en die dus altijd terug komen. Als je kijkt wie er al in films gezeten hebben en wie er nog over zijn die heel veel mensen wel kennen.... Dat zijn er niet zo veel meer dus kom je vaak terug op dezelfde karakters. Sowieso kan iemand als The Riddler wel heel vet worden neergezet natuurlijk
Dat is wel zo ja.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:13 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja The Riddler lijkt me super vet. Maar Harley Quinn is buiten de fandom ook niet heel erg bekend geloof ik en daar kun je ook heel wat moois mee doen.
bronquote:Christopher Nolan (Finally) Makes It Official: He’s Directing Batman 3
Wednesday, September 29th, 2010 at 12:00pm
by Kevin Melrose
Although there was never much doubt, Christopher Nolan has confirmed that, yes, he’s directing the third Batman film.
“It’s becoming inevitable, I’ll put it that way,” he told Empire. “I feel myself falling into it, I guess. And getting it all figured out and I’m pretty excited about what we’re doing so. … If I haven’t announced it, I think that people probably all know at this point that I’m doing it.” Pressed as to whether it can be presumed he’s directing, Nolan said, “I think you can at this point, yes.”
In related news, SuperHeroHype reports that Michael Caine revealed on BBC Radio 1′s The Chris Moyles Show that production “probably” will begin in May. However, he couldn’t confirm that he’ll appear in the sequel.
“I assume they’ll ask me to be there,” said Caine, who played Alfred Pennyworth in the two previous installments. “In the movie business, you never believe anything. You always assume.”
Nolan is revising the script written by his brother Jonathan Nolan. Batman 3 is set for release on July 20, 2012.
quote:
Heb ook wel eens de link Coleman Reese - Coldman Freeze gezien. The joker noemt zelf ook eens zoiets: "even for a guy like me, that's cold"quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:11 schreef IedeK. het volgende:
Mister Reese - Mysteries? Riddles
(niet mijn ontdekking by the way)
Ze hebben nog wat goed te maken na die dramatische rol van Ahhnuld.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:48 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Heb ook wel eens de link Coleman Reese - Coldman Freeze gezien. The joker noemt zelf ook eens zoiets: "even for a guy like me, that's cold"
Ik hoop op the riddler en mr freeze, Vooral mr freeze lijkt me echt een heel uitdagend karakter om die overtuigend neer te zetten.
Scarecrow ook niet, maar heel goed omgezet naar Film. Freeze zoals die door Arnie is neergezet is niet gelovig in een Nolan-batman film. Maar Freeze is wel een boeiend karakter. Als je alle cheesy gimmicks weghaalt dan blijft een wetenschapper over die zijn vrouw heeft ingevroren en probeert te redden van de dood. Tenminste, dat is zijn beweegreden in The Animated Series. Daar kun je best wel wat mee.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:17 schreef Komakie het volgende:
Mr Freeze hoeft van mij niet. Ik heb niet het idee dat het in de redelijk realistische wereld van deze Batman past.
In de comics ook. Tenminste, de moderne comics. Vroeger was het een simpele schurk die door in een vat chemicalien te vallen zijn gaven en beperkingen kreeg (bij welke schurk hebben we dat eerder gehoord).quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:20 schreef Young_David het volgende:
[..]
Scarecrow ook niet, maar heel goed omgezet naar Film. Freeze zoals die door Arnie is neergezet is niet gelovig in een Nolan-batman film. Maar Freeze is wel een boeiend karakter. Als je alle cheesy gimmicks weghaalt dan blijft een wetenschapper over die zijn vrouw heeft ingevroren en probeert te redden van de dood. Tenminste, dat is zijn beweegreden in The Animated Series. Daar kun je best wel wat mee.
"he wears the suit because of a defrosting experiment gone wrong" , tadaa , plothole opgevuldquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
In de comics ook. Tenminste, de moderne comics. Vroeger was het een simpele schurk die door in een vat chemicalien te vallen zijn gaven en beperkingen kreeg (bij welke schurk hebben we dat eerder gehoord).
Bij The Animated Series en de moderne comics is dat enigzins veranderd.
Scarecrow heeft geen superkrachten. Dus die is wel iets makkelijker te bedenken.
Ik denk dat je bij Freeze zo vast zit aan het feit dat hij zelf alleen maar in een gekoelde omgeving kan leven met een speciaal pak dat het niet gaat werken. Aangezien al de vijanden van Batman bij Nolan redelijk realistisch zijn. In ieder geval geen supermensen.
Plothole opgevuldquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:28 schreef Dunwich het volgende:
[..]
"he wears the suit because of a defrosting experiment gone wrong" , tadaa , plothole opgevuld
kom op, mr freeze kan best zolang hij maar geen "get to da choppa" schreeuwt
Het lijkt me juist tof om daar een moderne uitvoering voor te verzinnen; ijs en kou als motief. Er is eens een film geweest met een sniper die ijskogels afschoot, zodat de kogel zou smelten en niet traceerbaar was. Ik heb mr freeze altijd wel een gaaf karakter gevonden, maar ze moeten een manier vinden om hem geloofwaardig te maken. Net zoals ze met two-face gedaan hebben.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Plothole opgevuld
Waarom hij dat pak aan heeft weet ik ook wel. Ik vind dat pak alleen nogal onrealistisch.
Ik vind een beetje dat de bizarre karakters zoals Mr Freeze meer in de tekenfilms en de comics thuis horen....
En dat laatste..... Die film was echt slecht
Ik vond het bij Two-Face eigenlijk niet zo geweldig uitgewerkt. Er werd vertelt hoe Two-Face zo geworden is, maar gelijk daarna ging hij dood. Terwijl het eigenlijk zo'n medogeloze criminal mastermind is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:14 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Het lijkt me juist tof om daar een moderne uitvoering voor te verzinnen; ijs en kou als motief. Er is eens een film geweest met een sniper die ijskogels afschoot, zodat de kogel zou smelten en niet traceerbaar was. Ik heb mr freeze altijd wel een gaaf karakter gevonden, maar ze moeten een manier vinden om hem geloofwaardig te maken. Net zoals ze met two-face gedaan hebben.
Alleen Two-Face zou wat lastig zijn met zijn verwondingen, maar als je die wat zou aanpassen naar een voornamelijk verbrandde huid ofzo zou het zeker geloofwaardig zijn. Joker en Scarecrow en Ra's a Ghul (niet te vergeten) zouden zeker weten kunnen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:54 schreef Batsnek het volgende:
Mja, ik vind het wel tof, dat een belangrijke schurk maar een korte rol krijgt. ( althans visueel was de echte two-face alleen op het einde in beeld ) Het indrukwekkende aan nolan's films vind ik vooral hoe hij de schurken in beeld brengt. Two Face, the joker en scarescrow zijn allemaal heel geloofwaardig en zouden met een beetje fantasie ook in deze wereld kunnen bestaan.
Jammer dat Batman zelf nog de minst geloofwaardige is, al komt dat voor 90% door het ronduit belachelijke stemmetje van Bale. Dat niemand daar op de set iets over zegtquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:54 schreef Batsnek het volgende:
Mja, ik vind het wel tof, dat een belangrijke schurk maar een korte rol krijgt. ( althans visueel was de echte two-face alleen op het einde in beeld ) Het indrukwekkende aan nolan's films vind ik vooral hoe hij de schurken in beeld brengt. Two Face, the joker en scarescrow zijn allemaal heel geloofwaardig en zouden met een beetje fantasie ook in deze wereld kunnen bestaan.
Ik vond de verhaallijn in the dark knight returns best goed. Maar het voorstel was ook niet echt serieus bedoeltquote:
Ze hebben er naar verluid in de postproductie nog extra bas en laag overheen gegooitquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Jammer dat Batman zelf nog de minst geloofwaardige is, al komt dat voor 90% door het ronduit belachelijke stemmetje van Bale. Dat niemand daar op de set iets over zegt
op de set kan je maar beter niets tegen bale zeggenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Jammer dat Batman zelf nog de minst geloofwaardige is, al komt dat voor 90% door het ronduit belachelijke stemmetje van Bale. Dat niemand daar op de set iets over zegt
dat vind ik dus niet. veel mensen vallen daarover, maar ik vind t juist vet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toen ik TDK in de bioscoop zag en Batman voor het eerst sprak (ik dacht dat dat in een bank-kluis was), begon de hele zaal te lachen. Lijkt me toch niet het beoogde effect.quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:26 schreef Komakie het volgende:
Dat is juist expres gedaan zodat hij enger klinkt voor zijn vijanden..
Nee dat zal wel niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Toen ik TDK in de bioscoop zag en Batman voor het eerst sprak (ik dacht dat dat in een bank-kluis was), begon de hele zaal te lachen. Lijkt me toch niet het beoogde effect.
Persoonlijk vind ik Hush 1 van de beste verhalen die ik van Batman ken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:10 schreef Tanin het volgende:
Ik heb alleen de batman films gezien. Niet de series of comics, maar op dat blog hebben ze het over Hush, en als ik op de wiki lees lijkt me dat best een mogelijke villain...?
Mogelijk met JGL als riddler erbij ofzo? of zou dat teveel worden naast een catwoman/poisenivy/andere schurkin?
Volgens mij had The Joker nooit een grote rol gehad in deze Batman....quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:41 schreef Sloggi het volgende:
Jammer dat Heath Ledger dood is, ik had Harley Quinn graag gezien.
Aan zoiets zat ik ook te denken ja..Misschien dat ze door Joker al onder handen genomen in Arkham (daar was ze toch zuster?)quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
Volgens mij had The Joker nooit een grote rol gehad in deze Batman....
Harley Quinn kan trouwens nog steeds. Als iemand die geobsideerd is door The Joker en zijn misdaden na wil doen ofzo.
Zij was een therapist in Arkham. Ze is toen de Joker gaan behandelen en werd verliefd op hem. Toen is ze gek geworden zoals de Joker. Alleen wat minder slim....quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:25 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Aan zoiets zat ik ook te denken ja..Misschien dat ze door Joker al onder handen genomen in Arkham (daar was ze toch zuster?)
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 08:13 schreef Starkiller het volgende:
[..]
Iedereen denkt aan een vrouw maar behalve Batman.
Ik vond het een beetje een vaag verhaal. Net als in The Dark Knight Strikes Again. Meer recente Batman comics vind ik toch cooler.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:20 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik vond de verhaallijn in the dark knight returns best goed. Maar het voorstel was ook niet echt serieus bedoeltDenk niet dat het in deze reeks (op dit moment) goed past.
[ afbeelding ]
Ja, vandaar dat ik catwoman ook noemde. Er moet zowiezo een nieuwe vrouw komen, waarom kan dat geen schurkin zijn?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik Hush 1 van de beste verhalen die ik van Batman ken.
Het zit best intrigerend in elkaar en het blijft lang onzeker wie Hush nu precies is en zelfs als je het weet is er toch nog een soort van slag om de arm.
Ik heb al eerder gezegd dat Hush mij wel vet zou lijken.
Ik ben vrij zeker van The Riddler. Die kun je aardig ziek neer zetten.
Hush is wel een beetje een vergelijkbaar verhaal als Twoface. Een vriend van Bruce Wayne die evil wordt. (of stiekem al is)
Karakters als Killer Croc en Bane lijken me niet echt werken. Allebei vrij domme krachten. Hoewel je het bij Nolan nooit weet natuurlijk.
Catwoman is trouwens ook best interessant. Eerst vond ik van niet, maar tegenwoordig me wat meer in haar verdiept (wat meer comics van Batman gelezen) en haar relatie tot Batman is best goed.
Zeker aangezien Bruce Wayne geen "love interest" meer heeft zou dat Selina Kyle/Catwoman kunnen worden/zijn. Het feit dat Selina niets in Bruce ziet, maar Catwoman wel in Batman maakt het wel interessant
Die zou ik heel graag willen gezien.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:41 schreef Sloggi het volgende:
Jammer dat Heath Ledger dood is, ik had Harley Quinn graag gezien.
Met de kleding uit Batman: Arkham Asylumquote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:22 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Die zou ik heel graag willen gezien.En dan in de gedaante van een Rachel McAdams ofzo.
Ik weet niet. Ik vindquote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Met de kleding uit Batman: Arkham Asylum
[ afbeelding ]
Vertaalt naar een echte vrouw zou dat wel eens echtkunnen zijn
Op dit moment niet nee. Misschien dat deel 3 daar verandering in kan brengen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:21 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik vindniet echt in een Christopher Nolan Batman-film passen...
Misschien is dit wat voor je dan?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Op dit moment niet nee. Misschien dat deel 3 daar verandering in kan brengen.
Het hoeft geen film te worden vol met half naakte chicks, maar wat schoon is niet erg toch
quote:Of Harley Quinn.Op woensdag 27 oktober 2010 16:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze zijn trouwens ook bezig met een actrice te casten (blijkbaar iemand tussen de 25 en 35). Ze willen niet zeggen voor welke rol en ze zouden ook niet voor de bekende sterren gaan, Nolan wil een "fris" gezicht.
Waarschijnlijk de nieuwe love interest voor Batman. Of Catwoman. Of beide. Of geen van beide. Wie kan het nog volgen?
quote:Ik hoop Harley Quinn.Op woensdag 27 oktober 2010 16:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze zijn trouwens ook bezig met een actrice te casten (blijkbaar iemand tussen de 25 en 35). Ze willen niet zeggen voor welke rol en ze zouden ook niet voor de bekende sterren gaan, Nolan wil een "fris" gezicht.
Waarschijnlijk de nieuwe love interest voor Batman. Of Catwoman. Of beide. Of geen van beide. Wie kan het nog volgen?
quote:Gezien de titel niet.Op woensdag 27 oktober 2010 18:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik lees vaak de naam Hugo Strange.
Ik verwacht dat Nolan na The Joker wel iets originelers wil dan Harley Quinn.
quote:Ik zou graag een villain willen zien die niet al door Burton cs is behandeld. Riddler, Penguin, die kennen we wel, iets anders is origineler.
quote:Erg fijn inderdaad.
quote:Of een villain uit een andere DC comic reeksOp woensdag 27 oktober 2010 20:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Nolan nog het liefst zelfs iets of iemand zou bedenken in plaats van een bekende figuur te gebruiken, maar daar zal hij wel niet mee wegkomen.
quote:Dat zou nog best tof kunnen zijn ook.Op woensdag 27 oktober 2010 20:26 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Of een villain uit een andere DC comic reeks.
quote:Alweer? Ik denk het niet. Ik vind het jammer dat Riddler niet in deze film komt, aangezien dat toch best een goede mindfuck kan zijn voor Bruce. Misschien een serieuze versie van Mr. Freeze zonder de slechte one-liners, aangezien Freeze een behoorlijk tof verhaal heeft. Goed uitgewerkt kan dat nog tof worden.
quote:Lex Luthor ofzoOp woensdag 27 oktober 2010 20:56 schreef Ymntle-Aleoni het volgende:
[..]
Dat zou nog best tof kunnen zijn ook.
quote:En nog een keer Riddler is geen probleem?Op woensdag 27 oktober 2010 21:35 schreef Raqualad het volgende:
[..]
Alweer? Ik denk het niet. Ik vind het jammer dat Riddler niet in deze film komt, aangezien dat toch best een goede mindfuck kan zijn voor Bruce. Misschien een serieuze versie van Mr. Freeze zonder de slechte one-liners, aangezien Freeze een behoorlijk tof verhaal heeft. Goed uitgewerkt kan dat nog tof worden.
quote:Riddler is, net als The Joker, voor mijn gevoel een veel grotere naam dan Poison Ivy. Misschien ligt het aan mij.Op woensdag 27 oktober 2010 21:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En nog een keer Riddler is geen probleem?
Interessante opties, buiten de gangbare namen:
- Black Mask (dan wel met Jeremiah Arkham)
- Hugo Strange
- Ventriloquist
quote:Ik heb BB en TDK afgelopen zondag zitten kijken, en er staat me geen Victor Zasz bij. Klopt Wikipedia wel?Op woensdag 27 oktober 2010 21:52 schreef Raqualad het volgende:
Dus ik ben even op Wikipedia aan het kijken (of er nog toffe vijanden zijn die ik vergeten ben in de loop der tijd) en ik lees iets over ene Victor Zsasz, een moordenaar die erg slim is en allerlei mensen ombrengt omdat het leven zinloos is. Deze vijand zat ook in Batman Begins en The Dark Night. Misschien komt hij terug in deel drie? Ik ken deze Victor Zsasz niet. Is het een beetje een toffe villain?
quote:KloptOp woensdag 27 oktober 2010 22:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mr. Freeze wordt het ook niet, dat is al eerder bevestigd (ik geloof ook door Nolan).
quote:Past dat in Nolans wereld?Op woensdag 27 oktober 2010 23:03 schreef Dr.Mikey het volgende:
Is Killer Croc niet eens tof als new villian vond hem in Arkem Asylum echt creapy
quote:Nolan heeft het zelfs gepresteerd om Two Face realistisch neer te zetten dan kan Killer Croc toch ook welOp woensdag 27 oktober 2010 23:04 schreef Patch het volgende:
[..]
Past dat in Nolans wereld?
Laat zo'n Lizard maar met Spider-Man vechten
quote:Mwah, vond ik wel goed gedaan.Op woensdag 27 oktober 2010 23:08 schreef Sloggi het volgende:
Bij Two-Face ergerde ik me al kapot aan die neppe computeranimaties.
quote:Was voor mij betreft geloofwaardig genoeg. Behalve dat het anatomisch volgens mij onmogelijk is om de ene helft van je gezicht normaal te houden als de andere helft dat niet ondersteunt, vond ik de CGI er niet "als CGI" uitzien.Op woensdag 27 oktober 2010 23:08 schreef Sloggi het volgende:
Bij Two-Face ergerde ik me al kapot aan die neppe computeranimaties.
quote:Dat is precies wat ik bedoel.Op woensdag 27 oktober 2010 23:17 schreef Tanin het volgende:
het was meer zeer ongeloofwaardig hoe sommige delen van het gezicht (mond) bewogen terwijl de spieren aan 1 kant weg waren.
quote:Victor Zsasz was wel heel tof in de game maar ik denk niet dat hij groot genoeg is om een hele film te dragen.Op woensdag 27 oktober 2010 21:52 schreef Raqualad het volgende:
[..]
Riddler is, net als The Joker, voor mijn gevoel een veel grotere naam dan Poison Ivy. Misschien ligt het aan mij.
Clay-face is ook wel tof trouwens. Maar die zal dan meer CGI worden dan 'echt' een acteur.
Dus ik ben even op Wikipedia aan het kijken (of er nog toffe vijanden zijn die ik vergeten ben in de loop der tijd) en ik lees iets over ene Victor Zsasz, een moordenaar die erg slim is en allerlei mensen ombrengt omdat het leven zinloos is. Deze vijand zat ook in Batman Begins en The Dark Night. Misschien komt hij terug in deel drie? Ik ken deze Victor Zsasz niet. Is het een beetje een toffe villain?
quote:Hij speelde toch die kerel die Bruce zijn bedrijf probeerde af te pakken.Op woensdag 27 oktober 2010 23:20 schreef Tanin het volgende:
ah op die manier.
Ik vond het vet gedaan. Eng, maar toch niet afstotend.
@ Dr. Mikey: hoezo terug komen (mbt Rutger Hauer)?
quote:Nou ja... hoe veel villains bestaan er in de filmwereld doordat de 'held' hen ontslagen of iets anders aangedaan heeft?Op woensdag 27 oktober 2010 23:24 schreef Breuls het volgende:
Hauers personage is door Lucius Fox ontslagen in BB. Hij vertegenwoordigde Waynes afwezigheid (figuurlijk gezien bedoel ik, in het verhaal), en aangezien die inmiddels terug is, is er geen reden hem terug te laten keren.
quote:Daarom zou het wel logisch zijn maar wie zou Rutger Hauer geloofwaardige kunnen neerzetten PinguïnOp woensdag 27 oktober 2010 23:31 schreef Patch het volgende:
[..]
Nou ja... hoe veel villains bestaan er in de filmwereld doordat de 'held' hen ontslagen of iets anders aangedaan heeft?
Volgens mij heel veel...
quote:Geen bestaande andere villain dan, lijkt me.Op woensdag 27 oktober 2010 23:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Daarom zou het wel logisch zijn maar wie zou Rutger Hauer geloofwaardige kunnen neerzetten Pinguïn?
quote:Victor Zsasz is verslaafd aan het vermoorden van vrouwen omdat hij ze dan wil laten inzien dat het leven zinloos is. (of iets in die richting) Voor elke vrouw die hij vermoord kreft hij een streepje op zijn lichaam. Hij zit in BB 2seconde en in TDK nog minder volgens mij.Op woensdag 27 oktober 2010 21:52 schreef Raqualad het volgende:
[..]
Riddler is, net als The Joker, voor mijn gevoel een veel grotere naam dan Poison Ivy. Misschien ligt het aan mij.
Clay-face is ook wel tof trouwens. Maar die zal dan meer CGI worden dan 'echt' een acteur.
quote:Twoface is nog wel realistisch te doen. Het is gewoon iemand waarvan de ene kan van mij gezicht verbrand is.Op woensdag 27 oktober 2010 23:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nolan heeft het zelfs gepresteerd om Two Face realistisch neer te zetten dan kan Killer Croc toch ook wel
quote:Wat ik gelezen heb, zou Black Mask (met een iets andere achtergrond) wel kunnen. Stel dat hij na zijn ontslag is aangenomen bij een ander bedrijf, etc.Op woensdag 27 oktober 2010 23:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Daarom zou het wel logisch zijn maar wie zou Rutger Hauer geloofwaardige kunnen neerzetten Pinguïn?
quote:Nooit van gehoord maar ben naar aanleiding van je post even gaan zoeken op wiki en dat is inderdaad een toffe villian . Ben alleen bang dat mensen dan in de war raken met de villian in de film Captain Amerika .Op donderdag 28 oktober 2010 00:19 schreef Tanin het volgende:
[..]
Wat ik gelezen heb, zou Black Mask (met een iets andere achtergrond) wel kunnen. Stel dat hij na zijn ontslag is aangenomen bij een ander bedrijf, etc.
Misschien wat ver gezocht, maar een mogelijkheid.
quote:Het zou wel origineler zijn als hij Jason of Tim neemt, omdat filmkijkers Dick al wel gezien hebben. Nog gedurfder zou het zijn om Damian als Robin te nemen, maar dat is waarschijnlijk te complex.Op donderdag 28 oktober 2010 02:16 schreef Xummon het volgende:
Om een of andere reden denk ik dat het Killer Croc word en dat ook Robin zijn intrede doet, echter niet de orginele Robin (Dick Grayson) maar de 2e Robin (Jason Todd),
Joseph Gordon-Levitt zal deze dan naar mijn mening gaan vertolken, omdat hij in verband werd gebracht met Batman 3, maar destijds als de rol van the Riddler
quote:Ik denk niet dat hij zich aan Robin durft te wagen. De kans dat het fout gaat en lachwekkend wordt is te groot. Daarnaast past hij niet in de wereld van Nolan.Op donderdag 28 oktober 2010 02:16 schreef Xummon het volgende:
Om een of andere reden denk ik dat het Killer Croc word en dat ook Robin zijn intrede doet, echter niet de orginele Robin (Dick Grayson) maar de 2e Robin (Jason Todd),
Joseph Gordon-Levitt zal deze dan naar mijn mening gaan vertolken, omdat hij in verband werd gebracht met Batman 3, maar destijds als de rol van the Riddler
quote:Dat gaat denk ik niet.Op donderdag 28 oktober 2010 11:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het zou wel origineler zijn als hij Jason of Tim neemt, omdat filmkijkers Dick al wel gezien hebben. Nog gedurfder zou het zijn om Damian als Robin te nemen, maar dat is waarschijnlijk te complex.
quote:Dat bedoelde ik dus met 'te complex'.Op donderdag 28 oktober 2010 13:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat gaat denk ik niet.
Damian komt voort uit de dochter van Ra's Al Guhl (Talia) en Batman. Talia kan niet kiezen tussen haar vader en haar liefde voor Batman. Daarom is ze niet met Batman samen. Ondertussen is Damian er nog wel.
Maar aangezien Talia altijd tussen Batman en haar vader staat en aangezien haar vader er niet meer is (gedood in BB), zal Talia er ook niet echt zijn en dus is Damian ook niet mogelijk.
quote:Mee eens. Ik zou Nolan liever geen Robin zien doen, mede omdat daar dan weer een origin story bij moet en daar heb ik persoonlijk geen zin in.Tim Drake zou denk ik niet passen in de wereld van Nolan. Hij is veel te positief.
Jason Todd zou wel kunnen. Gedreven door woede wordt hij Robin en uiteindelijk komt hij ook aan zijn einde om die reden.
Van mij hoeft Robin niet. Batman is een alleen staand figuur. Zeker in de wereld van Nolan. Aan de andere kant ben ik altijd een beetje anti Robin geweest. In de comics is het nog wel aardig allemaal, maar zelfs dan heb ik het gevoel dat hij soms voor een komische noot moet zorgen en voor een beetje aanspraak bij Batman.
quote:Ik zou het niet anders willen lezen. Stel je eens voor dat 't allemaal in het Nederlands is.. verschrikkelijk.Op donderdag 28 oktober 2010 13:39 schreef Komakie het volgende:
Als je een keer een Batman comic wilt lezen is trouwens Hush wel een geniaal verhaal. Wel allemaal in het engels dus....
quote:Ja ok, ik legde het ook een beetje uit voor iemand die het misschien niet begrijptOp donderdag 28 oktober 2010 13:59 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus met 'te complex'.
[..]
quote:Zeker niet het verhaal van Dick, wat zo uitgekauwd is.Mee eens. Ik zou Nolan liever geen Robin zien doen, mede omdat daar dan weer een origin story bij moet en daar heb ik persoonlijk geen zin in.
quote:Dat heb ik ook, maar er zijn genoeg mensen die het dan te lastig vinden. Het is een waarschuwingOp donderdag 28 oktober 2010 14:00 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik zou het niet anders willen lezen. Stel je eens voor dat 't allemaal in het Nederlands is.. verschrikkelijk.
quote:Dat is waar, maar Nolan hoeft zich niet aan de chronologie uit de comics te houden.Op donderdag 28 oktober 2010 15:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja ok, ik legde het ook een beetje uit voor iemand die het misschien niet begrijpt
[..]
Zeker niet het verhaal van Dick, wat zo uitgekauwd is.
Maar de verhalen van Jason en Tim zijn daar natuurlijk wel weer een beetje aan gelinkt. Aangezien er al een Robin voor hun was.
quote:Ik zou het gedurfd vinden indien eens iemand het superhero genre aanpakte zonder origin story, gewoon ergens een korte flashback-sequence van 5 à 10 minuten en gedaan ermee.Op donderdag 28 oktober 2010 13:59 schreef Breuls het volgende:
Mee eens. Ik zou Nolan liever geen Robin zien doen, mede omdat daar dan weer een origin story bij moet en daar heb ik persoonlijk geen zin in.
quote:De Nieuwe Avonturen van Vleermuisman!Op donderdag 28 oktober 2010 14:00 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik zou het niet anders willen lezen. Stel je eens voor dat 't allemaal in het Nederlands is.. verschrikkelijk.
quote:Dat is wel zo, maar ik denk dat hij toch wel wat weerstand zou krijgen.Op donderdag 28 oktober 2010 15:27 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat is waar, maar Nolan hoeft zich niet aan de chronologie uit de comics te houden.
quote:Hmm daar heb je wel een punt. Hoewel ik BB niet echt heel voorspelbaar vond. Hoewel je natuurlijk al wel weet waar het uit komt en dat is dan natuurlijk wel erg voorspelbaar.Op donderdag 28 oktober 2010 15:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zou het gedurfd vinden indien eens iemand het superhero genre aanpakte zonder origin story, gewoon ergens een korte flashback-sequence van 5 à 10 minuten en gedaan ermee.
Het is geen toeval dat bij veel van die franchises deel 2 veel beter wordt gewaardeerd dan deel 1, want geen voorspelbare ontdekkingstocht meer van de doorgaans saaie held, maar wel leuke verhalen of boeiende bad guys.
quote:Misschien doen ze 't bij Green Lantern. Uiteindelijk is diens verhaal niet veel meer dan "Hier, een ring. Veel plezier ermee."Op donderdag 28 oktober 2010 16:19 schreef Breuls het volgende:
Ik hoop dat Nolan/Goyer/Snyders Superman-film het verhaal oppakt zonder origin. En met oppakt bedoel ik niet perse het vervolgen van de Donner/Singer verhaallijn, maar gewoon *boem* in Supermans leven beginnen. Ik zie Nolan/Goyer er wel voor aan er een dergelijke visie op na te houden.
quote:Ik gok nog steeds op Hush, die schijnt vaak van gedaante te wisselen, en dat past wel bij Tom Hardy.Op donderdag 28 oktober 2010 18:15 schreef Breuls het volgende:
IMDb noemt Tom Hardy's rol als Harvey Bullock. Als gerucht, overigens. Ik ken 'm niet, dus kan er niks over zeggen.
quote:Ik denk dat dat ook de grap wasOp donderdag 28 oktober 2010 19:01 schreef Starkiller het volgende:
[..]
Kan niet want dat is een karakter van Marvel.
quote:GL lijkt me wel vet, Flash lijkt me niet zo.Op donderdag 28 oktober 2010 18:10 schreef Breuls het volgende:
Overigens is GL wel de eerstvolgende van de DC helden die met een film komt. Superman en Batman komen beiden pas in 2012, voor Flash moet het scenario nog voltooid worden en verder staat er (volgens mij) niks in de steigers.
quote:Hush is niet iemand die van gedaante verwisselt. Hij heeft wel Batman elke keer op het verkeerde been proberen te zetten over wie hij is en daar gebruikte hij iedereen voor. Hij deed bijvoorbeeld alsof hij Jason Todd was (die al dood was) maar dat was uiteindelijk Clayface en niet Hush.Op donderdag 28 oktober 2010 18:46 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik gok nog steeds op Hush, die schijnt vaak van gedaante te wisselen, en dat past wel bij Tom Hardy.
Scarecrow kreeg in Inception weer een zak over zijn hoofd.
Tom Hardy wisselt van gedaante in Inception, en speelt dus Hush in Batman.
quote:Oh, dat had ik dan verkeerd begrepen :SOp donderdag 28 oktober 2010 20:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hush is niet iemand die van gedaante verwisselt. Hij heeft wel Batman elke keer op het verkeerde been proberen te zetten over wie hij is en daar gebruikte hij iedereen voor. Hij deed bijvoorbeeld alsof hij Jason Todd was (die al dood was) maar dat was uiteindelijk Clayface en niet Hush.
quote:Hush is also able to perform plastic surgery on himself, no matter how painful it may be, using minimal anesthetic and sheer force of will. He's implied to have removed the pacemaker installed on his own heart by himself, and has shown the ability to grant himself the appearance of someone else, like Bruce Wayne, without using masks but only a long series of planned surgeries on his own face, with the aid of a simple mirror.
quote:Hmmm het kan zijn dat het om een ander verhaal gaat. In het verhaal "Hush" doet hij dat in ieder geval niet. Hij heeft wel verband om zijn gezicht, maar alleen om zijn identiteit te verhullen.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:01 schreef Tanin het volgende:
[..]
Oh, dat had ik dan verkeerd begrepen :S
Wikipedia zei:
[..]
quote:Ok. Ik hebt nooit comics gelezen, en iemand (ik denk jij) noemde Hush, dus toen ben ik gaan lezen op wikipedia.Op vrijdag 29 oktober 2010 16:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmmm het kan zijn dat het om een ander verhaal gaat. In het verhaal "Hush" doet hij dat in ieder geval niet. Hij heeft wel verband om zijn gezicht, maar alleen om zijn identiteit te verhullen.
Ik heb even nog wat na gelezen en op een bepaald moment doet hij dat wel, maar dat is een stuk later dan in de eerste verhalen van hem
quote:Is ook zo.Op zaterdag 30 oktober 2010 08:23 schreef Patch het volgende:
Ik dacht dat Harvey Bullock die stevige detective met hoekige kaaklijn was die ook in de animatie-serie rondliep naast Gordon.
Dat is het ook. In Hus heeft hij zowat elke vijand van Batman gebruikt om hem te pakken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 19:17 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ok. Ik hebt nooit comics gelezen, en iemand (ik denk jij) noemde Hush, dus toen ben ik gaan lezen op wikipedia.
Either way, hij klink als een badass manipulator, dat kan wat worden!
Een badass waar grapjes over gemaakt worden, klinkt als de juiste rol voor Tom Hardyquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:20 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is het ook. In Hus heeft hij zowat elke vijand van Batman gebruikt om hem te pakken.
Harvey Bullock is idd die fat ass detective.
Aangezien Batman een outlaw is geworden in TDK zal hij wel 1 van de belangrijkste mensen zijn die hem wil pakken.
Hij is trouwens in de comics iets meer bad ass dan in die televisie serie waar hij toch regelmatig een beetje belachelijk wordt gemaakt.
Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd. Hoe ze nu weer het verhaal gaan invullen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:36 schreef Tanin het volgende:
[..]
Een badass waar grapjes over gemaakt worden, klinkt als de juiste rol voor Tom Hardy
Verrassend!quote:Op maandag 1 november 2010 20:57 schreef the_legend_killer het volgende:
Ze zijn nu trouwens op zoek naar een vrouw voor de vrouwelijke hoofdrol.
Het zal niet voor de rol van Alfred zijn neequote:Op maandag 1 november 2010 20:57 schreef the_legend_killer het volgende:
Ze wilden eerst Lady Gaga als Catwoman, maar zij bleek geen vrouw te zijnquote:Op maandag 1 november 2010 20:57 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik begreep (van wikipedia) dat Hush + Riddler samenwerken op een gegeven moment? Zou wat kunnen worden...quote:Op maandag 1 november 2010 21:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het zal niet voor de rol van Alfred zijn nee
Maar zoals ik al zei, The Riddler mag dan ontkracht zijn, ik weet zo net nog niet of hij echt niet mee doet. Het kan natuurlijk zijn dat ze ons op het verkeerde been willen zetten.
Ergens is het natuurlijk wel een hele logische keuze. Maar misschien daarom niet....
Klopt, wel vrij lastig verhaal om uit te leggen. Gaat nogal diep in de comic.quote:Op maandag 1 november 2010 22:37 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik begreep (van wikipedia) dat Hush + Riddler samenwerken op een gegeven moment? Zou wat kunnen worden...
Echt waar joh? Goh dat had ik nou helemaal niet verwachtquote:Op maandag 1 november 2010 20:57 schreef the_legend_killer het volgende:
Vera.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:41 schreef Toad het volgende:
Spannende geruchten: Charlize Theron, Vera Farmiga and Kacie Thomas in Contention for ‘The Dark Knight Rises’
http://www.slashfilm.com/2010/11/02/batman-rumors/
Varmiga zou ik wel tof vinden.
Batman heeft niet altijd een vrouwelijke tegenspeelster nodig.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:32 schreef Starkiller het volgende:
[..]
Echt waar joh? Goh dat had ik nou helemaal niet verwacht
Ik denk niet dat hij dat bedoeldequote:Op dinsdag 2 november 2010 21:54 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Batman heeft niet altijd een vrouwelijke tegenspeelster nodig.
Batman Inc. is niet met alleen Bruce Wayne als Batman, maar ook Dick Grayson als Batman.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:22 schreef Breuls het volgende:
Alleen Batman? Of ook andere titels?
Binnenkort start Batman Inc, met Bruce Wayne als Batman, geschreven door Grant Morrison, waar ik veel van verwacht.
http://www.comicsalliance(...)morrison-batman-inc/quote:A careful reading of Morrison's run thus far suggests that, as foreshadowed in "Batman" #666, Bruce Wayne and Dick Grayson are going to be sharing the cape and cowl while Damian Wayne remains Robin. This means that the Dynamic Duo is more of a Terrific Trio, though exactly how their identities and relationships will work out will not be known "The Return of Bruce Wayne" and "Batman: The Return" finish their run.
Batman, Batman: The Dark Knight, Batman & Robin en Detective Comics zijn met Dick, Batman Inc richt zich op Bruce die internationaal bezig is en andere Batmen gaat recruteren.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
Batman Inc. is niet met alleen Bruce Wayne als Batman, maar ook Dick Grayson als Batman.
Ja, mee eens, maar de afgelopen jaren heeft Morrison het pad van Batman bepaald, dus ik blijf graag zijn verhalen volgen.quote:Ik vond het een beetje te vaag om daar op in te haken. Er zijn wel meer toffe Batman runs, maar dan kun je wel bezig blijven.
Bruce komt vanzelf wel weer terug in de Batman comic.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:58 schreef Breuls het volgende:
[..]
Batman, Batman: The Dark Knight, Batman & Robin en Detective Comics zijn met Dick, Batman Inc richt zich op Bruce die internationaal bezig is en andere Batmen gaat recruteren.
Ze crossen natuurlijk wel over, maar de main focus van Inc is Bruce.
[..]
Ja, mee eens, maar de afgelopen jaren heeft Morrison het pad van Batman bepaald, dus ik blijf graag zijn verhalen volgen.
Ik vond Batman RIP bij vlagen heel goed en bij vlagen echt heel matig. Final Crisis heb ik nog niet gelezen en Battle for the Cowl komt er ook nog aanquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:14 schreef Young_David het volgende:
Ik houdt het bij de paperbacks. Verwacht deze week Battle for the Cowl in de bus, dus loop 1,5 jaar achter. Lijkt me echt niks om losse comics te verzamelen (bovendien heeft mijn stad geen goede comicbookstore). Heb altijd dubbele gevoelens bij Morrison. Z'n batman verhaallijn tot nu toe vind ik prima. Final Crisis vond ik weer vreselijk. Zie wel uit naar Batman and Robin, met artwork van Frank Quitely.
Misschien een comic topic openen over Batman? Geen idee onder welk subforum, maar misschien is het een ideequote:Op dinsdag 9 november 2010 12:52 schreef Young_David het volgende:
Loeb is ook een van mijn favorieten, jammer dat hij nu niet meer voor DC schrijft. En Geoff Johns vind ik goed, maar die heeft nog geen Batman geschreven (Batman: Earth One gaat hij schrijven).
@breuls ik probeer niet te veel hardcovers te halen. Staat zo lelijk in m'n kast :-P Superman: Earth One heb ik wel in HC besteld
Eigenlijk moet dit gewoon een algemeen Baman topic zijn![]()
Hij is vorige week teruggekeerd in Batman & Robin #16.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bruce komt vanzelf wel weer terug in de Batman comic.
Hij is immers niet dood, maar verdwaald in de tijd en zal uiteindelijk nog wel terug keren.
RIP is erg goed als je ervoor The Black Glove leest. Ik heb eerst RIP gelezen, en die vond ik 'wel okay'. Daarna las ik The Black Glove en snapte ik ineens meer van RIP, dus ben ik die gaan herlezen en toen vond ik 'm meteen een stuk beter. Dus die zou je eigenlijk samen moeten lezen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik vond Batman RIP bij vlagen heel goed en bij vlagen echt heel matig. Final Crisis heb ik nog niet gelezen en Battle for the Cowl komt er ook nog aan
Paperback.quote:Iemand die trouwens weet of er ergens een chronologische volgorde te vinden is van de paperbags?
De laatste paar zijn RIP, dan Final Crisis en dan Battle for the Cowl, maar verder weet ik het niet. Kan het niet zo goed in een duidelijk overzicht vinden
Johns en Morrison zijn momenteel een beetje de supersterren onder de schrijvers.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:52 schreef Young_David het volgende:
Loeb is ook een van mijn favorieten, jammer dat hij nu niet meer voor DC schrijft. En Geoff Johns vind ik goed, maar die heeft nog geen Batman geschreven (Batman: Earth One gaat hij schrijven).
Ja, dat heb ik ook een beetje, maar soms wil ik niet wachten op de PB.quote:@breuls ik probeer niet te veel hardcovers te halen. Staat zo lelijk in m'n kast :-P Superman: Earth One heb ik wel in HC besteld
We kunnen ook hier verder gaan: Het Centrale Comic-topic! part 4 (of 8)quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Misschien een comic topic openen over Batman? Geen idee onder welk subforum, maar misschien is het een idee
Lees jij zo veel verschillende runs?quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:32 schreef Breuls het volgende:
[..]
Hij is vorige week teruggekeerd in Batman & Robin #16.
[..]
Hmm die had ik gemist. Zal die ook eens opzoeken.quote:RIP is erg goed als je ervoor The Black Glove leest. Ik heb eerst RIP gelezen, en die vond ik 'wel okay'. Daarna las ik The Black Glove en snapte ik ineens meer van RIP, dus ben ik die gaan herlezen en toen vond ik 'm meteen een stuk beter. Dus die zou je eigenlijk samen moeten lezen.
[..]
Paperback dusquote:Paperback.
Na RIP en Final Crisis volgt in Blackest Night de onthulling dat Bruce niet dood is (Bruces 'lijk' is een kloon), en The Return of Bruce Wayne gaat over zijn terugkeer in/door de tijd. En daar zijn we nu. Dat is het wel qua paperbacks/verzamelde edities, maar de verhaallijn zelf loopt voornamelijk door in Batman & Robin, al gaat dat voornamelijk over wat Dick en Damian doen in Bruces afwezigheid.
Van The Return of Bruce Wayne komt deel zes, het laatste deel, morgen uit, dus de hardcover verschijnt over een tijdje en de PB daar weer een tijdje na. Daarom lees ik ook losse comics: die zijn actueler.
Batman and Son hoort er nog voor. De verhaallijn van Morrison begint daar.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:45 schreef Komakie het volgende:
Maar in ieder geval voorlopig de volgorde:
The Black Glove
RIP
Final Crisis
(Battle for the Cowl)
Blackest Night
The Return of Bruce Wayne
Maar ok we gaan dan maar verder in het comic topic. Als we veel reacties krijgen kunnen we altijd nog een batman comic topic gaan openen
Misschien toch maar een DC topic maken?quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:53 schreef Young_David het volgende:
[..]
Batman and Son hoort er nog voor. De verhaallijn van Morrison begint daar.
Het comic topic loopt voor geen meter. Misschien te breed, Marvel en andere strips komen daar ook langs (terwijl DC veel leuker is)
Check www.comicasa.nl Daar kan je echt alles vinden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
Btw, Blackest Night kan ik niet vinden bij Bol.com
Thnx maar had het al gevondenquote:Op vrijdag 12 november 2010 08:59 schreef Starkiller het volgende:
[..]
Check www.comicasa.nl Daar kan je echt alles vinden.
Ontopic:
2 vrouwelijke hoofdrollen in The Dark Knight Rises.
http://blog.newsarama.com(...)-for-batman-in-tdkr/
Welke danquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beetje onnozel indien ze Portman of Lively zouden casten, die doen volgend jaar al mee als love interest in een superhero film.
Ah ok. Lively in GL kan aardig zijn, Portman in Thor gaat de film weer op achteruit. Tenminste, dat denk ik.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Portman zit in Thor en Lively in Green Lantern.
De combi van Knightley en Weisz lijkt me wel watquote:'Keira Knightley in nieuwe Batman-film'
Christopher Nolan heeft onder anderen Natalie Portman en Keira Knightley op het oog voor de twee vrouwelijke hoofdrollen in zijn nieuwe Batman-film The Dark Knight Rises. Ook Rachel Weisz, Naomi Watts, Anne Hathaway en Blake Lively zijn volgens de Amerikaanse filmsite Deadline in de running.
The Dark Knight Rises heeft een nieuwe vriendin voor Bruce Wayne nodig, omdat Rachel (Maggie Gyllenhaal) omkwam in The Dark Knight. Daarnaast is er plaats voor een vrouwelijke schurk.
De Britse regisseur houdt zijn kaken nog stijf op elkaar over verdere details van het script, waar momenteel nog aan gesleuteld wordt door onder anderen zijn broer Jonathan.
Ook wil Nolan niets kwijt over wie hij op het oog heeft voor welk karakter. Tom Hardy tekende onlangs ook voor een rol in The Dark Knight Rises zonder te weten wie hij gaat spelen. De film gaat op 20 juli 2011 in première.
Hij heeft wel een beetje een matige vrouwensmaak. Gyllenhaal was in ieder geval niet zo en de dames die nu genomineerd zijn vind ik ook niet super.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:29 schreef Sequencial het volgende:
Ook op nu.nl:
[..]
De combi van Knightley en Weisz lijkt me wel wat(als goedmakertje voor Gyllenhaal)
Het is goed dat hij meer aandacht lijkt te gaan schenken aan vrouwen. In al zijn films tot nu toe spelen ze maar piepkleine rollen...quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hij heeft wel een beetje een matige vrouwensmaak. Gyllenhaal was in ieder geval niet zo en de dames die nu genomineerd zijn vind ik ook niet super.
Ik gok nog steeds op Catwoman als mogelijke schurk.
Dat die Hardy gewoon een contract heeft getekend zonder te weten wie hij gaat spelen. Dan heb je wel vertrouwen. Hoewel hem vast wel iets is ingefluisterd
Als hij dan ook maar een paar leuke laat mee doen. Geen Portman of Knightley ofzoquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:20 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Het is goed dat hij meer aandacht lijkt te gaan schenken aan vrouwen. In al zijn films tot nu toe spelen ze maar piepkleine rollen...
http://www.thesun.co.uk/s(...)y%20-is-Strange.htmlquote:BRIT actor TOM HARDY will play Dr Hugo Strange in the new Batman movie.
We previously confirmed the 33-year-old, who worked with director CHRIS NOLAN on Inception, was up for a lead role in The Dark Knight Rises.
Now a fan site has revealed he will play the police psychologist and secret villain with a Batman obsession.
CHRISTIAN BALE will return in the title role but Nolan has recently dismissed rumours of The Riddler appearing as the main baddie.
Het zou kunnen, maar dan moet er wel een andere villian bij komen. Of zelfs 2.quote:Op vrijdag 19 november 2010 02:47 schreef Tanin het volgende:
Jammer dat ik hiervoor The Sun moet quoten, maar:
[..]
http://www.thesun.co.uk/s(...)y%20-is-Strange.html
The Sun moet je niet zo snel geloven...quote:Op vrijdag 19 november 2010 02:47 schreef Tanin het volgende:
Jammer dat ik hiervoor The Sun moet quoten, maar:
[..]
http://www.thesun.co.uk/s(...)y%20-is-Strange.html
Waarom een bedankje naar Ledger? Laten we nou niet doen alsof de hele film aan hem te danken is ofzo. Tuurlijk hij heeft een groot aandeel in de genialiteit, maar niet overdrijven.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:40 schreef Tanin het volgende:
Het had me best interessant geleken, als bedankje naar Ledger. Mits goed uitgevoerd, maar ben niet verbaasd dat het niet doorgaat.
Dat zou nog werken ook.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:30 schreef planethugo het volgende:
[..]
The Sun moet je niet zo snel geloven...
Maar zou wel kunnen, ook met de titel The Dark Knight Rises. Strange doet zich voor als Batman en dan moet de echte batman natuurlijk opstaan
En dat hij dan een mooie rondborstige catwoman mag boemsenquote:Op donderdag 2 december 2010 12:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zou nog werken ook.
En met Catwoman als luve/hate interest in the middle.
Halle Berry was ook wel erg slechtquote:Op donderdag 2 december 2010 13:08 schreef Netsplitter het volgende:
Zolang Halle Berry het maar niet wordt.
Harley Quinn wil ik zo graag. En dan Rachel McAdams voor die rol.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:49 schreef Komakie het volgende:
Talia A Guhl en Harley Quinn zou ook leuk zijn. Om de villians uit de eerste 2 delen te wreken
Harley zou best kunnen. In een vorm dat ze wraak wil nemen op Batman voor het oppakken van Joker.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:14 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Harley Quinn wil ik zo graag. En dan Rachel McAdams voor die rol.
Interessant.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:34 schreef Daskaar het volgende:
meest geloofwaardige gerucht zo ver
http://www.collider.com/2(...)s-rumor-batman-prey/
Dat bedoelde ik inderdaadquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:24 schreef MMaRsu het volgende:
Hij houd op met Batman bedoel je?
Ach ja, kijk op een gegeven moment ben je gewoon klaar met de serie. Anders blijf je nog 4/5 batman films maken.
Ik zie hem graag nieuwe originele films maken, dingen zoals Memento, The Prestige en Inception zijn gewoon geweldig.
ja t is dubbel, he?quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik inderdaad
Natuurlijk zou hij ook niet eeuwig Batman films blijven maken. Op een gegeven moment is de koek op natuurlijk. Alleen is het jammer omdat hij er zulke goede films van maakt. Eindelijk films over de "echte" Batman zoals hij in de comics bedoeld is.
Ik ben niet iemand die na een mindere film zegt dat hij had moeten stoppen, maar als hij geen inspiratie meer heeft voor een volgende moet hij het ook niet doen. Daarnaast moet hij het ook niet doen als bijvoorbeeld Christian Bale er mee op houdt. Wennen aan een nieuwe Batman is ook niets. Aangezien 1 van de 2 er wel de stekker uit zal trekken gok ik dat dit de laatste is.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:58 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja t is dubbel, he?
aan een kant maakt ie geweldige batmanfilms en wil ik niet dat daar een eind aan komt, aan de andere kant weet ik dat ie dit niveau niet zal kunnen volhouden en op den duur een mindere film maakt en ik ga zeiken dat ie eerder had moeten stoppen.
maar ik heb juist bewondering voor mensen die durven te stoppen op het hoogtepunt, en nolan komt echt over als iemand die zichzelf echt creatief tot t uiterste pushed, dus ik kan me voorstellen dat ie na de derde niks meer heeft om t verhaal nog verder door te zetten en te overtreffen. de tweede overtreffen is al een enorme uitdaging!
Het is zonde!quote:"Chris and I had a meeting, on the beach, just the two of us," Eckhart told MTV News at the red carpet premiere of his new film, "Rabbit Hole." "I said, 'Chris, a lot of people are asking me if I'm in the next 'Batman.' And Chris said, 'Yes?' I said, 'Am I?' He looked at me and he said, 'No.'"
nee hij heeft t zelf ook meerdere malen bevestigd.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoewel je het nooit weet. Het is ook maar speculatie van de verschillende websites.
ja vink dus niet.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:32 schreef Toad het volgende:
Aaron Eckhart:
[..]
Het is zonde!
http://splashpage.mtv.com(...)e-dark-knight-rises/
Hij heeft gezegd dat hij hiermee de trilogy wil afsluiten.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:49 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee hij heeft t zelf ook meerdere malen bevestigd.
Dat vind ik ook. Maar de manier waarop hij het vertelt is wel mooi.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:50 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja vink dus niet.
laat two face maar gewoon dood zijn, wordt wel heel raar als ie opeens weer zou leven
Heel erg droogquote:Op zaterdag 4 december 2010 01:26 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Maar de manier waarop hij het vertelt is wel mooi.
Ik denk dat dat onderdeel is van het "story telling" dat Nolan doet. Het interesseert hem geen flikker als ie een van de favoriete badguys na 15 minuten om zeep helpt, het draagt bij aan het verhaal:quote:Op zaterdag 4 december 2010 09:34 schreef Komakie het volgende:
I vond trouwens 2 Face maar matig uitgewerkt in TDK. Harvey was prima, maar toen hij aan het einde pas naar 2 Face ging sprak niet erg tot de verbeelding.
Hij is te snel doodgegaan.quote:Op zaterdag 4 december 2010 09:34 schreef Komakie het volgende:
I vond trouwens 2 Face maar matig uitgewerkt in TDK. Harvey was prima, maar toen hij aan het einde pas naar 2 Face ging sprak niet erg tot de verbeelding.
Eerlijk gezegd vind ik dat vanaf het moment dat Harvey "transformeert" de film minder wordt. Mijns inziens wordt het verhaal er dus niet beter van, maar goed dat is natuurlijk een mening. Ik had liever een andere verhaallijn tov 2 face gezien.quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:49 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik denk dat dat onderdeel is van het "story telling" dat Nolan doet. Het interesseert hem geen flikker als ie een van de favoriete badguys na 15 minuten om zeep helpt, het draagt bij aan het verhaal:
The Joker heeft het voor elkaar gekreeg om Gotham's White Knight naar hetzelfde niveau als hij en Batman te krijgen, en Batman moet dit weten te verbergen.
Ja, het is jammer dat dat ten koste gaat van een interessant karakter, maar het getuigd ook wel van lef en het verhaal wordt er des te beter van.
Of de film er beter van wordt weet ik niet. Het verhaal wel. Het verhaal draaide om de twee heren die probeerden de stad te verbeteren, 1 vanuit de schaduw, de ander vanuit de spotlights.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat vanaf het moment dat Harvey "transformeert" de film minder wordt. Mijns inziens wordt het verhaal er dus niet beter van, maar goed dat is natuurlijk een mening. Ik had liever een andere verhaallijn tov 2 face gezien.
Of het een mooie is die geopend is moeten we nog maar afwachten aangezien we de volgende film nog niet hebben gezien. Ik neem tenminste aan dat je die opening bedoelt?quote:Op zondag 5 december 2010 00:49 schreef Tanin het volgende:
[..]
Of de film er beter van wordt weet ik niet. Het verhaal wel. Het verhaal draaide om de twee heren die probeerden de stad te verbeteren, 1 vanuit de schaduw, de ander vanuit de spotlights.
De heer in de spotlights heeft niets betekent als blijkt dat hij zelf ook een duistere kant heeft. Hij zal altijd brandschoon moeten blijven. En dat moet Batman nu bewerkstelligen, met alle gevolgen van dien.
Ik denk dat het in de film meer draaide om het feit *dat* Harvey Dent Two-Face werd, en niet zozeer *wie* Two-Face was. Daar hebben ze zeer zeker enkele mooie verhaallijnen mee onmogelijk gemaakt, maar ook een andere, hele mooie geopend.
De Two Face van Nolan kon ik in ieder geval niet meer een kant op mijn zijn karakteropbouw.quote:Op zondag 5 december 2010 02:34 schreef Tanin het volgende:
Ik vind de opening mooi. Of die mooi uitgewerkt voor is nog maar afwachten ja.
Ik had hem ook wel meer uitgewerkt willen zien, maar dan had iedereen geweten dat Harvey Dent omlaag was gekomen, dat had de opbouw in de film omzeep geholpen.