abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:54:07 #1
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88518959
In overleg met een aantal andere DC fans willen we eens proberen een DC Comics topic op te starten. Aangezien het Batman topic in het films forum bijna alleen nog wordt gebruikt voor de discussie over de comic. In de hoop dat het iets beter loopt dan het algemene comics topic. Wat natuurlijk kan blijven bestaan voor alle andere comics :)



======================================================================
DC Comics is een van de grootste Amerikaanse uitgevers van comics - een Amerikaanse vorm van stripverhalen - en gerelateerde media. DC begon als onderdeel van Time Warner en is verantwoordelijk voor strips over beroemde personages als Superman, Batman, Wonder Woman, the Flash, Green Lantern, Aquaman, Green Arrow en hun teamgenoten in de Justice League of America. Al tientallen jaren is DC een van de grootste Amerikaanse stripcompagnieėn, samen met Marvel Comics.

Naast mainstream comics geeft DC ook een lijn op oudere lezers gerichte titels uit, onder de imprint DC/Vertigo.

DC beleefde zijn grootste opbloei gedurende de Golden Age van de strips (kort voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. In deze tijd waren strips over superhelden zeer populair.

De initialen "DC" zijn afkomstig van de stripserie Detective Comics, een van de eerste en populairste stripseries uitgebracht door DC Comics.[1] DC Comics is gevestigd aan 1700 Broadway, New York City, New York.
======================================================================

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Admin dinsdag 9 november 2010 @ 15:55:39 #2
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88519013
Goed topic.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 9 november 2010 @ 15:57:28 #3
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88519076
Vanaf hier de voorloper van dit topic. (is teveel om als quotes hier neer te gooien)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:58:07 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88519101
Vanuit het Batman topic geknipt en geplakt:

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:32 schreef Breuls het volgende:

[..]

Bruce Wayne is vorige week teruggekeerd in Batman & Robin #16. :)

[..]

RIP is erg goed als je ervoor The Black Glove leest. Ik heb eerst RIP gelezen, en die vond ik 'wel okay'. Daarna las ik The Black Glove en snapte ik ineens meer van RIP, dus ben ik die gaan herlezen en toen vond ik 'm meteen een stuk beter. Dus die zou je eigenlijk samen moeten lezen.

[..]

Paperback. ;)
Na RIP en Final Crisis volgt in Blackest Night de onthulling dat Bruce niet dood is (Bruces 'lijk' is een kloon), en The Return of Bruce Wayne gaat over zijn terugkeer in/door de tijd. En daar zijn we nu. Dat is het wel qua paperbacks/verzamelde edities, maar de verhaallijn zelf loopt voornamelijk door in Batman & Robin, al gaat dat voornamelijk over wat Dick en Damian doen in Bruces afwezigheid.

Van The Return of Bruce Wayne komt deel zes, het laatste deel, morgen uit, dus de hardcover verschijnt over een tijdje en de PB daar weer een tijdje na. Daarom lees ik ook losse comics: die zijn actueler. :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:45 schreef Komakie het volgende:
En dan hebben we ook nog Red Robin die op zoek gaat naar Batman. Een beetje vaag.

Maar in ieder geval voorlopig de volgorde:

The Black Glove
RIP
Final Crisis
(Battle for the Cowl)
Blackest Night
The Return of Bruce Wayne

Maar ok we gaan dan maar verder in het comic topic. Als we veel reacties krijgen kunnen we altijd nog een batman comic topic gaan openen :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:53 schreef Young_David het volgende:

[..]



Batman and Son hoort er nog voor. De verhaallijn van Morrison begint daar.

Het comic topic loopt voor geen meter. Misschien te breed, Marvel en andere strips komen daar ook langs (terwijl DC veel leuker is)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:58:51 #5
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88519126
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:57 schreef Breuls het volgende:
Vanaf hier de voorloper van dit topic. (is teveel om als quotes hier neer te gooien)
Ik had er toch al wat geplakt :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:59:30 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88519142
Iemand nog toevoegingen voor de OP?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Admin dinsdag 9 november 2010 @ 16:01:15 #7
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88519202
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:45 schreef Komakie het volgende:

Lees jij zo veel verschillende runs?
Batman sinds deze zomer, Batman & Robin sinds vorige maand, Batman Inc. vanaf deze maand en de rest moet ik nog zien. En dan nog wat non-Batman titels.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 9 november 2010 @ 16:03:01 #8
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88519249
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:26 schreef Komakie het volgende:

Btw, Blackest Night kan ik niet vinden bij Bol.com :?
Blackest Night. Gewoon in de zoekfunctie intikken. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_88519279
Jeuj. DC!

Deze week hopelijk binnen: Superman: Earth One, Battle for the Cowl en Green Lantern - Wanted: Hal Jordan
pi_88519326
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:03 schreef Breuls het volgende:

[..]

Blackest Night. Gewoon in de zoekfunctie intikken. :)
Geld besparen (en geen verzendkosten):
http://www.bookdepository.co.uk/book/9781848568068/Blackest-Night

Daar haal ik al mijn paperbacks
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:06:23 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88519357
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:03 schreef Breuls het volgende:

[..]

Blackest Night. Gewoon in de zoekfunctie intikken. :)
Die had ik al gevonden, maar ik snap even niet wat die met Batman te maken heeft?

Misschien dat ik wel meer ga lezen, maar eerst maar eens met Batman beginnen :)
Van Batman en Robin krijg je vast ook nog wel wat paperbacks :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:07:28 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_88519388
Ik lees ook wel af en toe comics, en dan vooral TPB's/hardcovers enzo,maar dan kies ik toch altijd liever voor de stand-alone verhalen, dus dat je niet midden in een gigantisch cross-over verhaal valt ofzo, zoals met de 'dood' van Bruce Wayne enzo...

Ik heb dan nooit zin om dat allemaal bij elkaar te gaan zoeken, en vaak is de kwaliteit ook erg wisselvallig door verschillende schrijvers en tekenaars enzo... dus dat hoef ik niet.

Laatst Heart of Hush gekocht, en ga er binnenkort waarschijnlijk nog een paar van die HC-collecties kopen, via amazon of bookdepository.co.uk ofzo (ik koop vrijwel nooit iets bij de boekhandel of via bol.com ofzo, want via het buitenland is het eigenlijk altijd veel goedkoper...)
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:08:06 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88519409
Is trouwens Green Lantern leuk om te lezen? Ken hem niet zo goed...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:10:55 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88519502
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:07 schreef Yi-Long het volgende:
Ik lees ook wel af en toe comics, en dan vooral TPB's/hardcovers enzo,maar dan kies ik toch altijd liever voor de stand-alone verhalen, dus dat je niet midden in een gigantisch cross-over verhaal valt ofzo, zoals met de 'dood' van Bruce Wayne enzo...

Ik heb dan nooit zin om dat allemaal bij elkaar te gaan zoeken, en vaak is de kwaliteit ook erg wisselvallig door verschillende schrijvers en tekenaars enzo... dus dat hoef ik niet.

Laatst Heart of Hush gekocht, en ga er binnenkort waarschijnlijk nog een paar van die HC-collecties kopen, via amazon of bookdepository.co.uk ofzo (ik koop vrijwel nooit iets bij de boekhandel of via bol.com ofzo, want via het buitenland is het eigenlijk altijd veel goedkoper...)
Lees Hush een keer. Nog steeds mijn favoriet :)

Wat ik aan paperbacks en graphic novells heb tot nu toe:

The Dark Knight Returns
The Dark Knight Strikes Again
Dark Victory
Hush
The Cult
The Ressurection of Ra's a Ghul
Batman R.I.P.

Ondanks dat veel mensen de bovenste 2 als een paar van de beste verhalen aanprijzen vind ik ze eerlijk gezegd niet zo. Hush is mijn favoriet :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:10:57 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_88519503
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:08 schreef Komakie het volgende:
Is trouwens Green Lantern leuk om te lezen? Ken hem niet zo goed...
Ik ken hem eigenlijk ook vrijwel niet, behalve dan van Darwyn Cooke's The New Frontier, waarin hij zeg maar de centrale figuur is...(Hal Jordan).

Kan ook niet zeggen dat ik het een bijster interressant karakter vind trouwens.
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:11:56 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88519533
De hele dood van Bruce Wayne lijn (tot nu toe):

Batman and Son
The Black Glove
RIP
Final Crisis
(Battle for the Cowl)
Blackest Night
The Return of Bruce Wayne
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:15:35 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_88519650
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:10 schreef Komakie het volgende:

[..]

Lees Hush een keer. Nog steeds mijn favoriet :)

Wat ik aan paperbacks en graphic novells heb tot nu toe:

The Dark Knight Returns
The Dark Knight Strikes Again
Dark Victory
Hush
The Cult
The Ressurection of Ra's a Ghul
Batman R.I.P.

Ondanks dat veel mensen de bovenste 2 als een paar van de beste verhalen aanprijzen vind ik ze eerlijk gezegd niet zo. Hush is mijn favoriet :)
Hush heb ik ook (ik heb die 'Absolute' HC versie, maar ook de NLse comics...)

Daarnaast The Dark Knight Returns, Year One, Die Tim Sale boeken van The Long Halloween, Dark Victory, en Haunted Knight. Daarnaast ook Robin Year One, maar die vond ik niet zo heel goed. Komt misschien ook vanwege de matige artwork en het feit dat ik Dick Grayson niet zo heel tof vind, vergeleken met Tim Drake.

Het is jammer dat bepaalde collecties alleen verkrijgbaar zijn in zeer slechte kwaliteit, dus met 'zacht' papier enzo...
  Admin dinsdag 9 november 2010 @ 16:19:32 #18
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88519777
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die had ik al gevonden, maar ik snap even niet wat die met Batman te maken heeft?

Misschien dat ik wel meer ga lezen, maar eerst maar eens met Batman beginnen :)
Van Batman en Robin krijg je vast ook nog wel wat paperbacks :)
Niet zoveel. Blackest Night is eigenlijk een verhaal binnen de Green Lantern context, maar het is een event die de hele DC Universe beinvloedt. Er is een Batman zij-verhaaltje waarin Bruces lijk tot leven wordt gewekt, maar hij herkent de andere helden (Superman enzo) niet zoals Bruce dat zou doen, waaruit men de conclusie trekt dat dat hem niet was. Da's eigenlijk alles, wat Batman betreft. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 9 november 2010 @ 16:21:05 #19
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88519830
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:08 schreef Komakie het volgende:
Is trouwens Green Lantern leuk om te lezen? Ken hem niet zo goed...
Ik vind Green Lantern erg leuk. Geoff Johns is daar al een paar jaar de vaste schrijver, en hij heeft een goede reeks verhalen neergezet die allemaal opbouwen naar Blackest Night. De comicserie Green Lantern en Green Lantern Corps vertellen nu de verhalen van wat er na BN gebeurt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 9 november 2010 @ 16:23:15 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88519912
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:10 schreef Yi-Long het volgende:

[..]



Ik ken hem eigenlijk ook vrijwel niet, behalve dan van Darwyn Cooke's The New Frontier, waarin hij zeg maar de centrale figuur is...(Hal Jordan).

Kan ook niet zeggen dat ik het een bijster interressant karakter vind trouwens.
Green Lantern is natuurlijk Hal Jordans titel: hij is 'een Green Lantern'. Er zijn er nog duizenden meer, waarvan hij er eentje is. De GL-verhalen zijn dus eigenlijk ruimteverhalen in DCU-context. Heel breed en met veel verschillende karakters.

Hal Jordan is wel de bekendste: de film die in april/mei uitkomt gaat ook voornamelijk over hem.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:28:31 #21
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_88520128
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:23 schreef Breuls het volgende:

[..]

Green Lantern is natuurlijk Hal Jordans titel: hij is 'een Green Lantern'. Er zijn er nog duizenden meer, waarvan hij er eentje is. De GL-verhalen zijn dus eigenlijk ruimteverhalen in DCU-context. Heel breed en met veel verschillende karakters.

Hal Jordan is wel de bekendste: de film die in april/mei uitkomt gaat ook voornamelijk over hem.
Ik wist wel dat er meerdere waren, want je ziet ze in alle vormen en maten soms voorbij komen in de cartoons en comics, maar omdat ik hem eigenlijk voornamelijk ken uit The New Frontier, nam ik aan dat dat de bekendste was... :)

Wie speelt de hoofdrol in die film? Ryan Reynolds, of is het toch een andere hoofdrolspeler geworden?
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:31:20 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88520249
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 16:28 schreef Yi-Long het volgende:

[..]



Ik wist wel dat er meerdere waren, want je ziet ze in alle vormen en maten soms voorbij komen in de cartoons en comics, maar omdat ik hem eigenlijk voornamelijk ken uit The New Frontier, nam ik aan dat dat de bekendste was... :)

Wie speelt de hoofdrol in die film? Ryan Reynolds, of is het toch een andere hoofdrolspeler geworden?
Ryan Reynolds.

Leuke acteur. Ik mag hem tenminste wel. Sowieso geniaal in Van WIlder :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Admin dinsdag 9 november 2010 @ 16:34:54 #23
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88520399
Reynolds lijkt ook wel een beetje op Jordan, dus goed gecast. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:42:02 #24
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_88520660
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ryan Reynolds.

Leuke acteur. Ik mag hem tenminste wel. Sowieso geniaal in Van WIlder :P
Eens, ik vind hem ook al jaren erg goed. Hij viel jaren geleden al heel positief op in die serie 2 guys and a girl, en ik zei destijds al dat hij best wel eens een grote 'ster' zou kunnen worden, want erg veel charisma en een uitstekende timing. Uiteraard destijds werd ik daar ook flink om uitgelachen, want het was 'maar een TV-sterretje in een matige comedy-serie'.. ;)
  Admin dinsdag 9 november 2010 @ 19:31:36 #25
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88527421
Dit licht de belangrijkste GL-figuren wel toe:
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')