Jammer dat Verbaan het gaat presenteren. Ben benieuwd wie de jury is.quote:NET 5 zendt dit najaar de Nederlandse versie van de wereldwijde tv-hit MasterChef uit. Passie voor koken is waar het om draait in deze talentenjacht voor amateurkoks. Uit duizenden kandidaten wordt gezocht naar dat ene uitzonderlijke kooktalent. Een kritische jury beoordeelt de amateurkoks, om uiteindelijk een van hen tot de eerste Nederlandse ‘Masterchef’ uit te roepen.
MasterChef is zeer succesvol in thuisland Groot-Brittannië en ook in Australië en Nieuw-Zeeland behaalt het programma hoge kijkcijfers. MasterChef wordt in Nederland gepresenteerd door Renate Verbaan.
Ja, met die ''doe maar gewoon'' mentaliteit in Nederland moet ik dat nog maar zien helaas..quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:59 schreef RobinOok het volgende:
Dat kooktalent is er natuurlijk wel. De vraag is of ze zich op gaan geven.
Hoe gaat het er in Australië aan toe dan?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:55 schreef SlamD het volgende:
Als het is opgezet als in Australie, dan zal de enige overeenkomst met de Britse versie de naam zijn.
http://realitytvfan.org/2(...)ode-1/#idc-containerquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:23 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Hoe gaat het er in Australië aan toe dan?
Ik vond deze serie heel leuk, en van een goed niveau. Je kiest ook wel een moment uit zegquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:42 schreef RobinOok het volgende:
Oh, het eerste de beste filmpje op youtube en ik weet al genoeg:
Never, nooit dat ik daar aan mee zou willen doen.
Sterker nog, ik vraag me af of ik ernaar zou willen kijken. Hell's kitchen van Ramsay kijk ik ook bijna nooit naar, terwijl ik niet veel kookprogramma's mis.
Haha geen dank, het is niet alleen maar sensatie hoor bij Masterchef Aus. Anders had ik t niet tot aflevering 77 volgehouden, ik kan Hells Kitchen namelijk ook niet aanzien.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:43 schreef RobinOok het volgende:
Oh, bedankt, dat ga ik effe kijken.
Ik doe niet mee.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:59 schreef RobinOok het volgende:
Masterchef is een heel leuk programma maar dit filmpje is zo niet in de geest van Masterchef. Die arrogante vette kutkwal loopt trouwens ook al naar dat bord van "zo, daar ga ik eens lekker op schijten".quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:42 schreef RobinOok het volgende:
Sterker nog, ik vraag me af of ik ernaar zou willen kijken. Hell's kitchen van Ramsay kijk ik ook bijna nooit naar, terwijl ik niet veel kookprogramma's mis.
ach als je ziet hoe populair andere programma's zijn om aan mee te doen zal dit ook wel loslopen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:59 schreef RobinOok het volgende:
Serieus? Ik heb daar nooit naar gekeken, en eerlijk gezegd ken ik het programma helemaal nietquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:23 schreef RobinOok het volgende:
Nou, Renate Verbaan kan anders behoorlijk koken hoor!
Ze was tweede bij Topchef Vips vorig jaar en die bleef echt goed overeind in de keukens van Jonnie, Sergio en anderen. In ieder geval geen nitwit, zoals destijds Caroline Tensen bij Topkok.
Topchef, in seizoen 4 jureert Anthony Bourdain, dat was een hele leuke serie.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:59 schreef Stansfield het volgende:
Ik zag ook iets heel korts voorbij schieten op rtl geloof ik. Was volgens mij amerikaans met anthony bourdain in de jury. Weet iemand welk programma dat is?
Tja, Australische televisie he... Ik zie een Nederlander zoiets niet zomaar doen. Ja wellicht Geer & Goor, maar die brenger het dan toch nét iets anders.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:42 schreef RobinOok het volgende:
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:17 schreef Z het volgende:
Leuke serie inderdaad op de BBC. Alleen vind ik dat die presentatoren altijd zo onsmakelijk eten, maar goed,
bronquote:NET 5-show MasterChef vindt juryvoorzitter
Chef-kok Hans van Wolde, eigenaar van Michelin-restaurant Beluga in Maastricht, is de juryvoorzitter van de nieuwe NET 5 -show MasterChef. Hij zal naast presentatrice Renate Verbaan een belangrijke rol vervullen in de grootse talentenjacht voor amateurkoks. “MasterChef is meer dan een kookprogramma, het is een uitdaging voor mensen die zelf chef-kok willen worden. Als ze er helemaal voor gaan, zal ik ze daarbij helpen. En nee, ik ben niet de Gordon Ramsay van Nederland“, zegt hij.
Van Wolde’s Beluga staat bekend als toprestaurant en heeft twee Michelinsterren. Nu gaat hij een stap verder door in de internationale hitformule MasterChef over het lot te beslissen van amateurkoks met dezelfde droom. “De kandidaten moeten niet alleen écht voor het vak willen gaan, naast passie is talent onontbeerlijk“, zegt hij.
MasterChef, dat wordt geproduceerd door Palm Plus Producties, heeft reeds honderden aanmeldingen ontvangen. De show begint in het najaar.
Vrijdag is toch niet al de finale geweest?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef utrecht1970 het volgende:
Volgt iemand de huidige serie van masterchef op rtl5.
Vorige week waren nog de kwartfinales en opeens springen ze door naar de finale.
Verkeerd bandje of lekker snel het programma afraffelen???
vroeg ik me ook af. Kon op woensdag niet kijken en dacht dat ze toen misschien de halve finales uitzonden.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef utrecht1970 het volgende:
Volgt iemand de huidige serie van masterchef op rtl5.
Vorige week waren nog de kwartfinales en opeens springen ze door naar de finale.
Verkeerd bandje of lekker snel het programma afraffelen???
Volgens mij zenden ze alles door elkaar uit ofzo. Gisteren was opeens weer een kwartfinale..quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:14 schreef The_Hives het volgende:
[..]
vroeg ik me ook af. Kon op woensdag niet kijken en dacht dat ze toen misschien de halve finales uitzonden.
Oh, deze dus?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:19 schreef MutedFaith het volgende:
Nee, maar RTL 5 zendt nu de Britse versie uit..
Ik had dan ook niet verwacht dat in Nederland het beschavingspeil van het programma gehandhaaft zou blijven, bij RTL moet het natuurlijk weer om ''heftige emoties en senstatie'' gaan. Erg jammer dat het ook blijkt te kloppen, en dat dan nog wel van zo'n grote naam als Alain Caron. Teleurstellendquote:Op zondag 19 september 2010 07:26 schreef Charmian het volgende:
Heb gisteren een voorstukje gezien. Ik erger me nu al dood aan de opzet, het moet weer ordinair zijn met schreeuwende juryleden.
Ben je niet in de war met Topchef? Dat begint vanavond en je wordt doodgegooid met voorstukjes met schreeuwende juryleden.quote:Op zondag 19 september 2010 07:26 schreef Charmian het volgende:
Heb gisteren een voorstukje gezien. Ik erger me nu al dood aan de opzet, het moet weer ordinair zijn met schreeuwende juryleden.
Dat vond ik zo tenenkrommend aan Over de kook, die Beemsterkaas die altijd gebruikt moest wordenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Benieuwd, zolang het maar niet door Maggi of Croma ofzo gesponsord, en de kandidaten dus die spullen moeten gaan gebruiken. Net als bij Masterchef gewoon een stel verse ingredienten op het aanrecht, en koken maar...dan kan het misschien iets worden.
Masterchef start inderdaad op de 26e op Net5, het derde jurylid is Peter Lute.quote:Op zondag 19 september 2010 11:32 schreef RobinOok het volgende:
Vanavond is er Topchef, de aftrap en vanaf maandag elke dag om19:00u. ( ipv wie is de chef)
Masterchef begint geloof ik pas de 26e.
Topchef is met Kranenburg en culinair expert (?) Julius Jaspers.
Masterchef is met Hans van Wolde, Alain Caron en volgens mij nog een derde.
Ik denk dat minstens 50% van de kandidaten oud-deelnemers zijn van Wie is de Chef en Over de Kook afleveringen. Misschien wel meer.quote:Op zondag 19 september 2010 21:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Topchef kickoff nu @ RTL5
Die Anna en Remco hebben we eerder al in een programma gezien...
Dat klopt wel jaquote:Op zondag 19 september 2010 22:20 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik denk dat minstens 50% van de kandidaten oud-deelnemers zijn van Wie is de Chef en Over de Kook afleveringen. Misschien wel meer.
Het wordt ook niet zoals de BBC-versie maar als de Australië-versie.quote:Op maandag 20 september 2010 00:25 schreef golfer het volgende:
Ik zie nu dat het maar 1x per week op, zondagavond wordt uitgezonden?
Niet dagelijks zoals de BBC-versie?
Dan blijven we toch maar meer BBC kijken.quote:Op maandag 20 september 2010 01:27 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Het wordt ook niet zoals de BBC-versie maar als de Australië-versie.
Eigenlijk net Topchef, maar dan even anders.![]()
Ach ja.
quote:Op maandag 20 september 2010 08:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dan blijven we toch maar meer BBC kijken.
Dat vond ik dus echt helemaal niets... de winnaar stond wel heel erg van tevoren vast hier...quote:Op woensdag 22 september 2010 22:30 schreef Ladyxima het volgende:
masterchef US met Gordon Ramsay als presentator en jurylid was erg leuk, net een week afgelopen.
Heb de britse versie wel eens voorbij zien komen, niet echt gevolgd![]()
Maar denk niet dat de Nederlandse versie wat is... 1x kijken en dan zien we het wel!
Op zondag is het toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
yeah voor de BBC, die heeft sowieso hele leuke programma'squote:Op donderdag 23 september 2010 07:11 schreef Rewimo het volgende:
Komende week begint Masterchef: The Professionals op de BBCVoor als de NL-versie niks is
De BBC is mijn redding, nu ik zoveel thuis ben en op bed ligquote:Op donderdag 23 september 2010 09:10 schreef DarkElf het volgende:
yeah voor de BBC, die heeft sowieso hele leuke programma'sKijk er graag naar.
quote:Op donderdag 23 september 2010 07:11 schreef Rewimo het volgende:
Komende week begint Masterchef: The Professionals op de BBCVoor als de NL-versie niks is
Tnx voor de tip, ik heb BBC geeneens ingesteld op mijn tv, vanavond maar eens doen.quote:Op donderdag 23 september 2010 09:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
BBC-versie is per definitie beter. Illusie dat de NL versie beter is heb ik zeker niet... Vooral door het commerciële karakter.
Zie http://www.bbc.co.uk/programmes/b00mx9xb/episodes/upcoming voor het utzendschema van Masterchef UK.
Ja, ik kan alle BBC kanalen ontvangen. Jij toch ook met een schotel?quote:Op donderdag 23 september 2010 09:10 schreef DarkElf het volgende:
[..]
yeah voor de BBC, die heeft sowieso hele leuke programma'sKijk er graag naar.
Ligt aan je kabelaanbieder. Bijvoorbeeld ziggo.nl of upc.nlquote:Op donderdag 23 september 2010 10:03 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx voor de tip, ik heb BBC geeneens ingesteld op mijn tv, vanavond maar eens doen.
Even off topic, maar weet iemand een site waar je kan zien op welke frequentie (of hoe je dat bij een tv ook noemt) de bbc in mijn woonplaats staat?
Tnx, ik zal eens kijken.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ligt aan je kabelaanbieder. Bijvoorbeeld ziggo.nl of upc.nl
bronquote:Jurylid woest om hamburger in MasterChef
Alain Caron kon het niet geloven toen één van de kandidaten hem een hamburger voorschotelde tijdens de opnames van de culinaire talentenjacht MasterChef, dat zondagavond om 21.30 uur van start gaat op NET 5. Hij vond het verspilling van zijn tijd en begreep niet waarom een collega-jurylid er wel de tijd voor nam. “Waar gaan we naar toe? Als we zo doorgaan, kan ik naar huis. Ik wil toppen“, riep hij. “Dat is leuk voor thuis, met vriendjes. MasterChef gaat om het beste gerecht!“
Caron kan het achteraf nog steeds niet geloven, vertelt hij aan Shownieuws. “Ik vind dat je iets in petto moet hebben. Dan moet je niet met een hamburger komen, maar met een gerecht dat creatief en smaakvol is. Het is gewoon twee plakjes brood met wat vlees ertussen. Wie kan dat niet? Als je dat toelaat, komen mensen straks met een broodje frikandel, een broodje haring en een hotdog. Sorry, dat willen we niet.”
In MasterChef gaan juryleden Caron, Hans van Wolde en Peter Lute op zoek naar dé ‘MasterChef’ van 2010. Uit 600 ‘auditanten’ selecteren zij 50 kandidaten. “Onze taak is een master vinden. Dat betekent dat we iemand moeten vinden die het heeft. Je moet wel iets in huis hebben om ons te imponeren.”
De show, die wordt gepresenteerd door Renate Verbaan, was in het buitenland een groot succes. “MasterChef is groot geworden bij de Britse BBC. Vervolgens zijn er met veel succes lokale versies gemaakt in Australië en Nieuw-Zeeland, waarbij de finale in Australië zelfs het best bekeken programma sinds 2001 was“, aldus NET 5.
DVD-recorder staat geprogrammeerd om het na afloop zonder reclames te kunnen bekijken.quote:
Bij mij ook.quote:Op zondag 26 september 2010 15:29 schreef golfer het volgende:
[..]
DVD-recorder staat geprogrammeerd om het na afloop zonder reclames te kunnen bekijken.
Bij de Engelse versie zie je die voorrondes niet.quote:Op zondag 26 september 2010 21:48 schreef Quinn_Dexter het volgende:
hmmmm, dit heeft toch niks met de Masterchefformule te maken ?
nee. ik vind er niets aan.quote:Op zondag 26 september 2010 21:48 schreef Quinn_Dexter het volgende:
hmmmm, dit heeft toch niks met de Masterchefformule te maken ?
Idd. Laat dat maar weer beginnenquote:Op zondag 26 september 2010 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Liever Masterchef: The Profesionals morgen, op de BBC
Ik schakelde af toen die fransoos dat meisje liet doorgaan omdat ze zo "leuk" was....quote:Op zondag 26 september 2010 21:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nee. ik vind er niets aan.
t moet om t koken gaan, niet dat eeuwige talentenjachtgeneuzel met de jury steeds in beeld.
uitgezet.
yes, dat is wel leuk.quote:Op zondag 26 september 2010 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Liever Masterchef: The Profesionals morgen, op de BBC
Sommige kandidaten zijn net zo arrogant.quote:Op zondag 26 september 2010 21:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bij de Engelse versie zie je die voorrondes niet.
De jury is al net zo arrogant als die Kranenborg bij Topchef. En erg gemaakte opmerkingen die nergens op slaan.
Inderdaad, na deze BS ben ik ook afgehaaktquote:Op zondag 26 september 2010 22:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat nou "ik hoef niet te proeven. De kreeft is kut"?
En dat gezeik met moeders en kinderen...
Heeft iemand begrepen waarom, misschien heb ik even niet opgelet, maar wat was er mis mee?quote:Op zondag 26 september 2010 22:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat nou "ik hoef niet te proeven. De kreeft is kut"?
Tis alleen jammer dat die gast het in z'n tweede kans volledig verknald (althans gezien de preview).quote:Op zondag 26 september 2010 22:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Tonijn ram naar de kloten."
Alsjeblieft zelf.
Kunnen ze eens ophouden met zo'n belachelijke rol te spelen?
Ja, dat is wel erg stom inderdaad. Dan zorg je toch dat je iets maakt dat je goed beheerst?quote:Op maandag 27 september 2010 09:41 schreef Charmian het volgende:
Tis alleen jammer dat die gast het in z'n tweede kans volledig verknald (althans gezien de preview).
Je kunt 'm op internet zien (net5).quote:Op maandag 27 september 2010 11:00 schreef kletsbets het volgende:
Ik heb het dus gemist....en ik kan niet vinden of het herhaald word? Weet iemand dat? Alvast bedankt!
Ik ga meteen terug kijken, had hem ook gemist en leuk me op zich wel leuk.quote:Op maandag 27 september 2010 11:09 schreef Charmian het volgende:
[..]
Je kunt 'm op internet zien (net5).
http://www.net5.nl/web/show/id=1107787
alleen die ene fransman Alain die heb ik weleens eerder gezien maar verder heb ik het gevoel dat dit weer zo een flut programma wat niks toevoegd dan alleen het zoveelste kijk mij een amateurkok de beste zien worden showprogramma dat werkelijk niks van doen heeft met het presenteren van een echt toptalent.quote:Op maandag 27 september 2010 10:08 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Het lijkt niks op masterchef... Masterchef is juist leuk omdat er niet 500 kandidaten tegelijk auditie komen doen maar omdat ze in kleine groepjes aan de slag gaan. Dit is kookprogramma nummer zoveel wat we al tig keer gezien hebben. Echt jammer dat ze het format niet overnemen maar alleen de naam.
Precies mijn ideequote:Op maandag 27 september 2010 12:56 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik vond masterchef verrassend leuk, had er niks van verwacht maar het viel me mee. Wel vermakelijk.
Geen BBC hier en heb geprobeerd online te kijken, maar tot nu toe helaas niet gelukt. Even kijken hoe ik dat ga aanpakken. The professionals vind ik eigenlijk altijd de leukste editie om naar te kijken.quote:Op maandag 27 september 2010 15:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanaf vanavond Masterchef: The Professionals. 21:30 uur BBC2
Afleveringen: http://tinyurl.com/34wwozd
Misschien ook wel ergens uit een newsgroup of van The Pirate Bay te plukken? Zie bijv. http://www.myepisodes.com/frontpage.php Daar zie ik 'm tussen staan.quote:Op maandag 27 september 2010 15:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Geen BBC hier en heb geprobeerd online te kijken, maar tot nu toe helaas niet gelukt. Even kijken hoe ik dat ga aanpakken. The professionals vind ik eigenlijk altijd de leukste editie om naar te kijken.
Ik vond het ook wel vermakelijk, ben benieuwd hoe het verder ontwikkelt.quote:Op maandag 27 september 2010 18:56 schreef Tezz het volgende:
Ik heb het ook net online teruggekeken en ik vond het erg leuk! Ik heb me prima vermaakt. En aan het commerciele sausje en sbs-achtige interviews ben ik inmiddels wel gewend. Daar kijk ik wel doorheen hoor!
Jammer dat het maar eenmaal per week komt eigenlijk........
Ik vind het ook best wel leuk en schoot een beetje vol bij die man van 63 die kanker had gehad. Wat een mooi figuur is dat en hij kan nog koken ook.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:54 schreef Tezz het volgende:
Toch vind ik het leuk!![]()
Jammer van die irritante reclames weer...
En dan moet je nog rennen voor je ingrediënten ook. Daar moet je geeneens aan mee willen doen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 07:23 schreef Rewimo het volgende:
Het is nu nog een uur lang: blablabla over kandidaat, bord opmaken, eten, ja/nee. Ik hoop toch echt dat er nog wat meer variatie in het programma komt. Want volgende keer krijg je 50 man die ietsgaan koken en er vallen er 25 af. Aan het echte Masterchef-idee komen ze helemaal niet toe.
Daar wordt je inderdaad strontziek van. Ze moeten gewoon lekker op het eten beoordelen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 08:14 schreef monic27 het volgende:
Passie, passie en nog eens passie
Ik heb dat woord wel 100x voorbij horen komen geloof ik....
Volgens mij was de originele in een studio met maar 3 of 4 mensen die een aantal gangen maakten en Loyd Grossman die samen met iemand anders proefde en de Masterchef uitriep.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:40 schreef CaptainCab het volgende:
Dit is toch gewoon het originele format van Masterchef? De versie die je al een aantal jaar op BBC ziet is Masterchef goes Large, een variant op het Idols-achtige origineel. Ik moet wel zeggen dat ik liever Masterchef goes Large zie, hoor
quote:Op maandag 4 oktober 2010 08:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
En dan moet je nog rennen voor je ingrediënten ook. Daar moet je geeneens aan mee willen doen.
dank je wel, ik heb het gevonden!quote:Op maandag 27 september 2010 11:09 schreef Charmian het volgende:
[..]
Je kunt 'm op internet zien (net5).
http://www.net5.nl/web/show/id=1107787
Klopt, zo is het begonnen. Het is nooit zo'n massaprogramma geweest als deze vertoning.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:28 schreef n0a het volgende:
Volgens mij was de originele in een studio met maar 3 of 4 mensen die een aantal gangen maakten en Loyd Grossman die samen met iemand anders proefde en de Masterchef uitriep.
Daar zat ik dus ook al aan te denken, dan heb je een probleem denk ikquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind het trouwens wel vreemd, dat ze na iedere kandidaat meteen moeten beslissen of deze eruit gaat of blijft. Als je op een gegeven moment al 50 kandidaten hebt gekozen, maar er komen er nog een aantal, waarbij misschien wel meerdere mensen zitten die het echt heel goed doen, hoe los je dat dan op?
Kon hij koken dan? Hij ging door omdat het emo-tv is. Het eten kunnen we toch niet proeven en het verhaal levert kijkcijfers op, en daar is die "jury" heel goed van doordrongen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind het ook best wel leuk en schoot een beetje vol bij die man van 63 die kanker had gehad. Wat een mooi figuur is dat en hij kan nog koken ook.![]()
Dan kunnen we dus nu alle kookprogramma's op TV afschaffen, want er is nog steeds geen geur en smaak-TV uitgevonden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Het eten kunnen we toch niet proeven....
Nee hoor, ik vind dat Nigella altijd prima illustreert wat lekker is. Een programma als wie is de chef is in principe ook gewoon een registratie van wat mensen van elkaars eten vinden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan kunnen we dus nu alle kookprogramma's op TV afschaffen, want er is nog steeds geen geur en smaak-TV uitgevonden.
Omdat ze denken dat een kookprogramma zonder snel wedstrijdelement niet leuk is.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:56 schreef RobinOok het volgende:
En toch vind ik het jammer, dat koken met hindernissen. Altijd maar tegen de klok en zonder voorbereiding/overpeinzing. En nu dus met een run op producten. Als je pech hebt is er niks meer over.
Ze zoeken niet de beste kok, maar degene die het beste kan improviseren en presteren onder tijdsdruk. Wat is er nou toch op tegen om mensen de tijd te geven die ze nodig hebben? Zolang het maar op tijd klaar is. Toch?
Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Omdat ze denken dat een kookprogramma zonder snel wedstrijdelement niet leuk is.
Gek genoeg vind ik Topchef meer lijken op de britse Masterchef dan de nederlandse Masterchef dat doetquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:36 schreef ZwarteSteen het volgende:
wat is dit voor onzin, mensen selecteren om hun " ui snij techniek" dan is topchef nog beter
Wij zijn het eens hoorquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?
In Nederland zijn ze erg goed in het slecht uitvoeren van topformules.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:19 schreef Charmian het volgende:
[..]
Gek genoeg vind ik Topchef meer lijken op de britse Masterchef dan de nederlandse Masterchef dat doet
Niet meedoen hoorquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?
Nou ja, het is ook gewoon zo dat ik naar zulke programma's kijk met het idee "het lijkt me zooo leuk om mee te doen". Behalve dan dat geimproviseer en die tijdsdruk en het gebitch van de chefs. Haha, dus ja, uiteindelijk lijkt het me dus NIET leuk om mee te doen. Maar het zou zo leuk kunnen zijn.....
Eh, lees het bovenstaande eens voor je post?quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:29 schreef casper019 het volgende:
isde nederlandse masterchef eigenlijk al begonnen??
Ah, ik vroeg me altijd al af wat er nou precies in zo'n contract staat. Waar was je het niet mee eens. En staan er sancties op het niet nakomen op?quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:54 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb jaren geleden eens meegedaan met de voorronden van Topkok. Ik hoopte toen dat het de nederlandse versie van Masterchef zou zijn. Wat het natuurlijk niet was.
Toen wist ik 3 minuten na binnenkomst al dat het niks voor mij was. Wilde al niet eens het standaardcontract tekenen. Dat schiet natuurlijk ook niet op. Heb toen het contract volgekliederd met mitsen en maren, haha.
Ik weet het niet meer precies, maar het kwam erop neer dat als je door ging je gewoon alles moest laten welgevallen. Terwijl het dus een nieuw programma betrof en je geen idee had wat voor idioterie ze allemaal verzonnen hadden. En er zijn nogal wat dingen die ik zou weigeren te doen. Zoals rennen voor je ingredienten bijvoorbeeld. ;-) Of weet jij veel, moet je misschien met eigen vervoer om 5 uur 's ochtends op de visafslag an de andere kant van het land zijn. En alles zonder vergoeding. Halverwege opgeven kon niet, je verbond je aan een onbekend uitzendschema. Nou ja, ik snap best dat het moeilijk is om alle kanidaten op 1 lijn te krijgen, maar zulke contracten onderteken ik niet. Simpel. Niet dat dat hun wat uitmaakt, voor mij 300 anderen die wel graag tekenen en zich onderwerpen aan gekkigheden voor hun 5 minutes of fame.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:15 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ah, ik vroeg me altijd al af wat er nou precies in zo'n contract staat. Waar was je het niet mee eens. En staan er sancties op het niet nakomen op?
En wie is dat dan?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:35 schreef seatsniffer het volgende:
Een van m'n beste maten zit in de top 25!
http://rac.nu/quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:10 schreef rubje het volgende:
vraagje: waar is dit opgenomen want het lijkt een veredelde hangar op een industrieterrein..
iemand?
Toch vond ik het wel tof om te zien, iemand die ik online al lang lees en bewonder, zomaar op tv. Via zijn blog ook een mooi kijkje aan de achterkant van dit programma gekregen!quote:Op maandag 11 oktober 2010 01:36 schreef golfer het volgende:
Snap ook niks ervan dat die culinair journalist zich voor dit flut-programma had opgegeven.
dat was dus de oude masterchef, met loydquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Toch vond ik het wel tof om te zien, iemand die ik online al lang lees en bewonder, zomaar op tv. Via zijn blog ook een mooi kijkje aan de achterkant van dit programma gekregen!Maar als ik in zijn schoenen had gestaan had ik ook beslist nooit meegedaan.
Hoe dan ook, ik ben er wel klaar mee en ik denk niet dat ik nog kijk. Wat een slecht format, op deze manier. Zoals Robin al schreef, wat zou het verrukkelijk zijn om eens een kookwedstrijd op tv te zien waarin de deelnemers rustig de tijd kunnen nemen om écht te laten zien wat ze kunnen. Het is vast heel knap hoor, als je binnen een kwartier iets min of meer eetbaars kunt maken met een verplichte ingredientenlijst van kwarteleieren, speltkorrels, sojasaus en een banaan, maar voor wie graag koken als kunst op teevee wil zien is zoiets weinig bevredigend.
Komt dat nog de wilde keuken?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:12 schreef Spanky78 het volgende:
De amerikaanse versie met Gordon Ramsey was best goed. Met goede deelnemers ook, echt kunstwerkjes... Op youtube te vinden.
Zelf ben ik meer fan van programma als de wilde keuken, the f-word en dat soort meer. Waarbij Gordon Ramsey gaat ijsduiken om king crab enzo.
Ok leuk!quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:42 schreef RobinOok het volgende:
Ja. "Nieuwe afleveringen komen eind dit jaar, of anders begin 2011"
quote:Op zondag 24 oktober 2010 22:10 schreef NoCigar het volgende:
Grappig dat je iemand onsympathiek kunt vinden alleen maar omdat ze de uitdrukking 'stunning carbonara' gebruikt.
quote:De zelfingenomenheid denk ik. Je kunt merken aan haar dat ze zo goed als alles wat ze doet en is fantastisch vindt.(zelfs zonder die 450 euro). KIJK MIJ EENS MIJ ZIJN HIHI. Dat is wat ik haar hoor zeggen als ik d'r mond zie bewegen. Meer hoor ik nietOp zondag 24 oktober 2010 22:32 schreef Tezz het volgende:
[..]
![]()
Ik vind haar ook 'niet leuk'. Maar kan niet echt benoemen wat het nu precies is.....
quote:Masterchef US toch?Op maandag 11 oktober 2010 00:09 schreef golfer het volgende:
Bekeken.
Wat een onzin, die uien-snijwedstrijd.
Gejat van Hell's Kitchen van Ramsay ook nog.
quote:Ik vond hem erg leuk in "Koken op zee" van (volgens mij) de VPRO. Echt een kookprogramma met een andere dimensie.Op maandag 27 september 2010 13:46 schreef rubje het volgende:
[..]
alleen die ene fransman Alain die heb ik weleens eerder gezien
quote:Buiten dat vond ik het een erg vreemde oefening, want ik kan zo, zonder te proeven, wel al 10 dingen opnoemen die er vermoedelijk inzitten.Op maandag 25 oktober 2010 00:22 schreef golfer het volgende:
Ik vind zo'n eerste smaaktest om ingrediënten te raden zo niet TV-waardig. We ruiken en proeven niets, dus heeft het geen zin het uit te zenden.
Bij een bereiding van zeebaars kan je nog enigszins zien wat er voor ingrediënten en technieken gebruikt worden om je een beeld te vormen van hoe het smaakt.
quote:Nu ook weer door, terwijl ik alleen maar kritiek heb gehoord over veel te zoute vis en overheersende kokossmaak. Heel vreemd.Op maandag 18 oktober 2010 13:54 schreef Chielus het volgende:
Het is een beetje een leuke gezichten wedstrijd aan het worden. Dat die Than alleen al door de eerste ronde kwam was al erg vreemd.
quote:Hans van Wolde is dat. Die heeft ook de vervelende gewoonte om als ie langs een vrouwelijke deelneemster loopt elke keer even haar aan te raken via een aai op de rug of handje op de schouder.Op maandag 25 oktober 2010 08:03 schreef Bluezz het volgende:
En ik erger me kapot aan die langste kok, weet ff zijn naam niet. Zij intonatie, het mensen niet aankijken, zijn hele houding, echt![]()
quote:Ze heeft gewoon een beetje een raar gezicht waarmee je alleen maar "smug" kan kijken. Ik kan me voorstellen dat ze juist heel onzeker is. Zou ik tenminste wel zijn met zo'n eng hoofd.Op zondag 24 oktober 2010 22:10 schreef NoCigar het volgende:
Grappig dat je iemand onsympathiek kunt vinden alleen maar omdat ze de uitdrukking 'stunning carbonara' gebruikt.
quote:Haha, ja, daar kon ze ook heel bijzondere dingen mee he?Op zondag 24 oktober 2010 22:32 schreef n0a het volgende:
Kan haar ook niet uitstaan. Maar dat begon al met haar karkassen van vorige week.
quote:Kijk een keer 's middags op werkdagen naar de Belg, daar zenden ze Masterchef Australië uit, kun je precies zien wat je nog kunt verwachten, want het is exact hetzelfde format.Op maandag 25 oktober 2010 09:43 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik had gehoopt dat ze met de laatste 12 naar het echte masterchef concept zouden gaan.
Maar we blijven dus alle kandidaten tegelijekrtijd volgen.
quote:Ja, ik kan daar ook niet tegen. "Blijf van d'r af!!", zit ik hier dan te schreeuwen.Op maandag 25 oktober 2010 12:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Hans van Wolde is dat. Die heeft ook de vervelende gewoonte om als ie langs een vrouwelijke deelneemster loopt elke keer even haar aan te raken via een aai op de rug of handje op de schouder.
Beetje griezelige macho is het.
quote:Dat viel mij gisteren ook op...bah.Op maandag 25 oktober 2010 12:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Hans van Wolde is dat. Die heeft ook de vervelende gewoonte om als ie langs een vrouwelijke deelneemster loopt elke keer even haar aan te raken via een aai op de rug of handje op de schouder.
Beetje griezelige macho is het.
quote:Ik vergelijk het met de engelse versie. Daar vind ik de koks sowieso sympathieker en positiever en het concept leuker omdat je een paar dagen een groep volgt.Op maandag 25 oktober 2010 12:40 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Kijk een keer 's middags op werkdagen naar de Belg, daar zenden ze Masterchef Australië uit, kun je precies zien wat je nog kunt verwachten, want het is exact hetzelfde format.
quote:Volgens mij is in NL alleen de engelse variant van Masterchef op tv geweest, dus dan vind ik het niet zo raar dat je dit concept dan ook verwacht bij de NL versie.Op maandag 25 oktober 2010 13:33 schreef RobinOok het volgende:
Beetje onzinnig om het met de engelse versie te (blijven) vergelijken want dat is een heel ander programma.
quote:maar inmiddels wéét je het toch? dan kijk je óf niet meer, of je stopt met vergelijken omdat je wéét dat het niet hetzelfde concept is...Op maandag 25 oktober 2010 13:40 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Volgens mij is in NL alleen de engelse variant van Masterchef op tv geweest, dus dan vind ik het niet zo raar dat je dit concept dan ook verwacht bij de NL versie.
quote:Met dat rare gezicht komt ze anders wel heel ver... Ik heb daar wel bewondering voor, je staat toch maar te koken met een camera op je gezicht, de meeste mensen worden al nerveus als ze voor vier man aardappelen/groente/vlees tegelijkertijd warm op tafel moeten krijgen. Ik vind haar juist een van de potentiele winnaars!!Ze heeft gewoon een beetje een raar gezicht waarmee je alleen maar "smug" kan kijken. Ik kan me voorstellen dat ze juist heel onzeker is. Zou ik tenminste wel zijn met zo'n eng hoofd.
Maar verder heb je wel gelijk hoor, mijn mond zakte ook open toen ze dat zei. Hoe krijg je het je strot uit.
(zenuwen + camera?)
quote:Iedereen praat elkaar maar na, een zuurtje, een zoetje etc. Dat gaat al een tijdje zo in al die kookprogramma's, en dan denken mensen kennelijk dat het daarvan beter gaat smaken.Op maandag 25 oktober 2010 02:07 schreef Cobra4 het volgende:
Maar ik erger mij toch wel aan iets in Masterchef. Iedereen heeft het steeds over huidjes, groentetjes, kruidjes etc. Waar komt die obsessie voor verkleinwoorden vandaan?
quote:Haha, wat zielig: "ik ben extra onzeker want ik heb een eng hoofd".Op maandag 25 oktober 2010 12:36 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon een beetje een raar gezicht waarmee je alleen maar "smug" kan kijken. Ik kan me voorstellen dat ze juist heel onzeker is. Zou ik tenminste wel zijn met zo'n eng hoofd.
Maar verder heb je wel gelijk hoor, mijn mond zakte ook open toen ze dat zei. Hoe krijg je het je strot uit.
(zenuwen + camera?)
[..]
quote:Eén post op Fok!Op dinsdag 26 oktober 2010 10:42 schreef kikipoes het volgende:
[..]
Met dat rare gezicht komt ze anders wel heel ver... Ik heb daar wel bewondering voor, je staat toch maar te koken met een camera op je gezicht, de meeste mensen worden al nerveus als ze voor vier man aardappelen/groente/vlees tegelijkertijd warm op tafel moeten krijgen. Ik vind haar juist een van de potentiele winnaars!!
quote:*PROEST*Op dinsdag 26 oktober 2010 14:56 schreef NoCigar het volgende:
Jij bent het hé: Ook hier weer jezelf karakteristiek overschreeuwend, dat kun je helaas niet echt verbergen.
Maar je begrijpt wel dat de programmamakers expres zulke figuren uitkiezen?quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 16:06 schreef kikipoes het volgende:
Wat ik veel irritanter vind zijn mensen die drie keer iets uit een Jamie Oliver boek hebben gekookt, en twee maal per week die smerige kookgevallen bij de Albert Heijn halen denken dat ze op chef niveau kunnen koken.
En dan komt men erachter dat koken meer is dan boodschappen halen en een recept lezen. Maar de overtuiging van henzelf is zo enorm dat ze niet eens in de gaten hebben dat ze zichzelf mega voor schut zetten op tv. Dat geldt niet alleen voor Masterchef, maar ook voor Topchef, voor Wie is de Chef, en wat voor Chef op tv dan ook.
Iemand die een goede saus weet te maken van karkassen kun je iirritant vinden, maar die weet wel waar ze het over heeft. Iemand die zijn vis tot prut fileert, en dat dan nog bakt is in mijn ogen een vreselijk slechte kok en moet zich schamen.
Dat vind ik ook ja. Geef iedereen dezelfde ingrediënten of laat ze fatsoenlijk de tijd om hun spullen bij elkaar te zoeken.quote:Op maandag 1 november 2010 07:50 schreef Zana het volgende:
Trouwens dat snel uit moeten zoeken van de ingrediënten slaat ook nergens op.
Ja, en voor de kijker is het nog vervelender. Ik vroeg m ook af wat er mis was met de soep van die iets oudere mevrouw: Je zag alleen het kleine Fransmannetje oewat rar keeken, maar er werd voor de rest niets over gezegd, terwijl ze inderdaad wel leek te weten wat ze aan het doen was.quote:Op maandag 1 november 2010 08:42 schreef n0a het volgende:
Vond het jammer dat er geen echte beoordeling werd gegeven. Zo weten ze nog niet wat er goed en slecht aan hun gerechten was en kunnen zich niet verbeteren.
Ik dacht eigenlijk dat zij de opdracht zou gaan winnen (toen ik hoorde wat de opdracht was). Zij is de enige vegetarier van het stel.quote:Op maandag 1 november 2010 11:42 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, en voor de kijker is het nog vervelender. Ik vroeg m ook af wat er mis was met de soep van die iets oudere mevrouw: Je zag alleen het kleine Fransmannetje oewat rar keeken, maar er werd voor de rest niets over gezegd, terwijl ze inderdaad wel leek te weten wat ze aan het doen was.
Van het blauwe team was zij dan ook wel duidelijk de zwakste. Maar natuurlijk had er eigenlijk iemand van het rode team uit gemoeten.quote:Op zondag 7 november 2010 23:18 schreef Tezz het volgende:
Wat was dat nou ik godsnaam voor een rare exit van Billy Jane? Ik dacht echt dat het een grapje was en dat er omwille van 'de spanning' nog wel een plotwending zou komen, maar ze moest gewoon echt gaan!![]()
![]()
![]()
Het lijkt wel alsof ze alle kookprogramma's die ooit op tv zijn geweest in 1 programma stoppen, haha!quote:Op maandag 8 november 2010 00:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Van het blauwe team was zij dan ook wel duidelijk de zwakste. Maar natuurlijk had er eigenlijk iemand van het rode team uit gemoeten.
Ach, het maakt het wel leuke emo-TV op deze Ramsay-achtige manier met zelf iemand uit je team weg moeten sturen.
Dat gejank van die vrouwen.![]()
Overigens koken ze dus wel gewoon naar een recept als ze die mysterie-boxen krijgen. Met die cup-cakes maken werd een paar keer gezegd dat ze dus wat varieerden op het recept dat ze aangeleverd gekregen hadden.
Ehm wat is de titel van dit topic?quote:Op maandag 8 november 2010 08:04 schreef casper019 het volgende:
is masterchef nl eigenlijk al begonnen??
quote:Op maandag 8 november 2010 08:04 schreef casper019 het volgende:
is masterchef nl eigenlijk al begonnen??
Prima, maar laat er dan niet, zoals gisteren, een recept bij zitten en ze zelf improviseren met de aanwezige ingrediënten.quote:Op maandag 8 november 2010 13:58 schreef PaarsBeestje het volgende:
Die blackbox improvisaties daarentegen vind ik persoonlijk wel wat. Zelf staan we ook wel eens voor de kast met de nodige ingrediënten die wellicht niet helemaal bij elkaar passen, maar waarmee uiteindelijk toch wat lekkers van gemaakt kan worden.
Noem het programma dan niet Masterchef, maar noem het de Thuiskok.quote:Die blackbox improvisaties daarentegen vind ik persoonlijk wel wat. Zelf staan we ook wel eens voor de kast met de nodige ingrediënten die wellicht niet helemaal bij elkaar passen, maar waarmee uiteindelijk toch wat lekkers van gemaakt kan worden.
Ben benieuwd hoeveel Nederlandse chefkoks hun handen willen branden als je het BBC Format van dit jaar zou gebruiken.quote:Op maandag 8 november 2010 14:20 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Noem het programma dan niet Masterchef, maar noem het de Thuiskok.
Ik vind er in ieder geval weinig aan, aan dat gepruts.
Iets bakken is natuurlijk niet hetzelfde als iets koken, bij baken moeten de verhoudingen wel goed zijn, want je kunt er later niet nog een grammetje of scheutje erbij doen en wie niet dagelijks cupcakes maakt heeft dit niet in zijn hoofd, dus een basisrecept daar kan ik wel nog inkomenquote:Op maandag 8 november 2010 14:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Prima, maar laat er dan niet, zoals gisteren, een recept bij zitten en ze zelf improviseren met de aanwezige ingrediënten.
Dat ben ik met je eens, alhoewel ik me afvraag in hoeverre de Amerikaanse versie van Masterchef bijvoorbeeld zonder recepten werkt.quote:Op maandag 8 november 2010 14:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Prima, maar laat er dan niet, zoals gisteren, een recept bij zitten en ze zelf improviseren met de aanwezige ingrediënten.
quote:Op maandag 15 november 2010 00:26 schreef golfer het volgende:
Knap hoor hoe dat 19-jarige meisje toch elke keer weer toch goed bezig is.![]()
Op mij 19e had ik nog lang niet zoveel smaak en fantasie ontwikkeld.
Wij waren ook verbaasd, je kon dat helemaal niet opmaken uit de commentaren bij de gerechten tijdens het proeven.quote:Op maandag 22 november 2010 00:02 schreef golfer het volgende:
Onbegrijpelijk trouwens dat het witte team vandaag verloor. Hun gerechten waren allemaal zoveel verfijnder.
Ik denk dat Joleen ook nog wel een goede kans maakt. Ik vermoed dat Bas er eerder uit is.quote:Op maandag 22 november 2010 00:02 schreef golfer het volgende:
Begint nu interessant te worden.
Zal uiteindelijk wel tussen Than, Bas en Esmee (als outsider) gaan.
Onbegrijpelijk trouwens dat het witte team vandaag verloor. Hun gerechten waren allemaal zoveel verfijnder.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:56 schreef Pablo88 het volgende:
Estee![]()
Iets wat chaotisch maar wel heel lief!
En wat kan ze mooi koken.
Ze gaan toch een programma niet van de buis halen als het een wedstrijd betreft en het nu steeds spannender wordtquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:56 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje: is dat programma nog steeds niet afgelopen voor tvwant de echte winnaar is toch al 2 maanden geleden bekend gemaakt en men dient ivm contractuele zaken 2 maanden lang de mond te houden?
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:56 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje: is dat programma nog steeds niet afgelopen voor tv want de echte winnaar is toch al 2 maanden geleden bekend gemaakt en men dient ivm contractuele zaken 2 maanden lang de mond te houden?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:56 schreef Pablo88 het volgende:
Estee![]()
Iets wat chaotisch maar wel heel lief!
En wat kan ze mooi koken.
Net zoals jij voordat het programma begon zo zeker wist wie al de winnaar was bij Herman den Blijker in Nieuw Zeeland en het dus achteraf gezien helemaal fout bleek te hebben?quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:56 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje: is dat programma nog steeds niet afgelopen voor tvwant de echte winnaar is toch al 2 maanden geleden bekend gemaakt en men dient ivm contractuele zaken 2 maanden lang de mond te houden?
De finale is afgelopen week pas opgenomen, dat was echt nog niet "al 2 maanden geleden bekend".quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:56 schreef rubje het volgende:
Ik denk dat Than volgende week er uit ligt.quote:
Ik vond het ook erg vreemd dat ze niet mochten proeven???quote:Op maandag 29 november 2010 12:09 schreef utrecht1970 het volgende:
Er stond nu bij estee 20, wsl net jarig geweest.
Ik vond de kip met chocolade echt een prut opdracht en bizar dat het niet werd voorgedaan in een soort masterclass. Een kok wil toch koken niet vertellen.
Of wel geproefd en buiten de uitzending gelaten.quote:Op maandag 29 november 2010 15:09 schreef utrecht1970 het volgende:
Die andere 3 weten nu dus ook niet of ze het goed of slecht gedaan hebben, want niet geproefd is neem ik aan ook geen commentaar.
Ja maar dat is behoorlijk stom vind ik. Hoe moet je dan als kijker beoordelen wie je favoriet is? De chefkoks moeten voor jou proeven....quote:Op maandag 29 november 2010 15:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Of wel geproefd en buiten de uitzending gelaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |