Ik vind het wel aangename 'bord op schoot' televisiequote:Two amateur cooks go head to head to see if they've got what it takes to create a restaurant in their own homes for one night only - and make a profit
op bbc site, maar ik kan de iplayer van de BBC nooit bekijkenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:42 schreef Windigo het volgende:
Is er ook een webstream van?
Nee, ze bieden het niet aan buiten Engelandquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
op bbc site, maar ik kan de iplayer van de BBC nooit bekijken
Dat dus.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:01 schreef RobinOok het volgende:
Heeft de jury bij de eerste batch gewoon maar 2 mensen door laten gaan?
Wij spoelen dan altijd fijn doorquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:01 schreef RobinOok het volgende:
Ik was even thee aan het zetten, dus volgens mij heb ik iets gemist. Heeft de jury bij de eerste batch gewoon maar 2 mensen door laten gaan? Of werd er iemand ziek of zo?
Normaal zijn die suffe beraadslagingen van de jury voor mij als een pauze, denk altijd "ik merk het wel wie er door is".
ik sla de restaurant-stage vaak over in deze voorrondes, het enige wat ik echt leuk vind tijdens de voorrondes zijn de 'wat gaan ze maken met de ingredienten' en 'twee gerechten naar eigen inzicht'.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:01 schreef RobinOok het volgende:
Normaal zijn die suffe beraadslagingen van de jury voor mij als een pauze, denk altijd "ik merk het wel wie er door is".
Half 9 Nederlandse tijd?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:40 schreef golfer het volgende:
Tijden in de OP kloppen niet. Het uitzendschema is de komende weken:
BBC1
Woensdag: 21:00-22:00 uur
Donderdag: 21:00-22:00 uur
Vrijdag: 20:30-20:55 uur
Yups.quote:
Gepassioneerd bedoelde ik. Weet ook niet wat er voor raars uit het toetsenbord kwam.quote:
Wij zaten gisteravond ook van NEE NIET WEER toen dat voorbij kwam...het is zo niet origineel meer...dat je wil laten zien dat je een scallop correct kan bakken, ok, maar verzin iets anders dan gebakken bloedworst als combinatie, dan laat je zien dat je originele ideeën hebt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:45 schreef Lienekien het volgende:
En de scallops met black pudding heb ik nou ook wel gezien.
En ze willen allemaal een restaurant openenquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:45 schreef Lienekien het volgende:
Ze hebben allemaal een PASSION for food.
Dat Jez door is gegaan had ik niet zien aankomen, kwam over als een chaoot.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:44 schreef mirjammmm het volgende:
Vanavond weer een nieuwe aflevering kijken!
En ja hoor, alweer iemand die scallops met bloedworst maakte.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:44 schreef mirjammmm het volgende:
Vanavond weer een nieuwe aflevering kijken!
Waar? Hoe laat?quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:45 schreef golfer het volgende:
de kwartfinale morgen
Of een bistro/gastropub.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
En ze willen allemaal een restaurant openen
Elke vrijdag:quote:
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:40 schreef golfer het volgende:
Het uitzendschema is de komende weken:
BBC1
Woensdag: 21:00-22:00 uur
Donderdag: 21:00-22:00 uur
Vrijdag: 20:30-20:55 uur
Oh,owkee. Kan ik de programmering weer even om gooien.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:15 schreef RobinOok het volgende:
Uhuh, morgen is Comic Relief.
Heb even gezocht, maar de weekfinale wordt as maandag uitgezonden.
21:30–22:00 op BBC1
ik vind dat Raymond Blanc programma helemaal niks, dus voor mij een makkelijke keuzequote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:52 schreef lemonlime het volgende:
Ze zenden maandag Masterchef op BBC 1 tegelijk uit met Raymond Blanc op BBC 2, dat wordt kiezen of heen en weer zappen.
Ik vond ze alledrie goed eigenlijk, maar het hoofdgerecht van het meisje was nou ook weer niet echt bijzonder.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:48 schreef golfer het volgende:
Alex dus door naar de halve finale, maar ook leuk dat ze dat meisje door hebben laten gaan.![]()
Die onsmakelijke baard dus gelukkig niet.
Vergeet niet dat het een show is en dat er ook vaak commentaar gegeven wordt om het commentaar.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:29 schreef RobinOok het volgende:
Dat zit nu eenmaal zo in hun hoofd. Ik vond ook dat ze zeikten over de mosselen. Mosselen kun je helemaal niet "undercooken" want mosselen kun je ook rauw eten. Ik heb toevallig vorige week nog twee batches mosselen gemaakt en de tweede was waarschijnlijk net zo "undercooked" als die van de kandidaten, maar die was mooi wel het lekkerst! Hoe korter in de pan hoe beter! Zacht en romig, heeeeerlijk.
Tot vorig jaar zaten ze ook altijd zo te zeiken over undercooked scallops. En zo vaak als ze lam "moesten" laten staan. Zeikerds. Dat vond ik zo fijn van Michel Roux jr, die proefde wel gewoon alles, undercooked, overcooked, daar ga je echt niet dood van hoor. Het zijn gewoon zeikerds met vooropgezette ideeën in hun hoofd. Zo kraakten ze een keer een gerecht van iemand af als "dit kan echt allemaal niet bij elkaar, foei, foei", maar mooi dat het eigenlijk gewoon een kopie was van een recept van Jamie Oliver en mooi dat dat nu toevallig net een heel erg lekkere combinatie is waar de meeste mensen van smullen. (Zalm, boontjes, cherrytomaatjes, olijven, ansjovis, basilicum). Ik ben geen fan van Jamie, maar wel van dit gerecht. Niks mis mee.
Oh, en dan dat gezeur over "ik wil erwten proeven" of "ik proef de vis niet meer". NOU EN?! Dat hoeft ook niet altijd. Anders maak je maar een bordje aardappelen, groenten, vlees als je zonodig alles apart wilt proeven. Waarom zou een coquilles altijd de hoofdrol moeten spelen? Zeikerds...
Getver, en dan kreunt ie zeker net zo erg als met het eten van een chocolademousse toetjequote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:46 schreef RobinOok het volgende:
Oooooh ja, dat is ook tenenkrommend ja, die blikken naar elkaar. Aaaarrrggghhhhh.
Eigenlijk had ik gehoopt, toen die keer met Michel Roux dat ze dat pedante ventje John Torode voorgoed hadden gedumpt. Hahaha. Maar goed, ik weet eigenlijk niet wie ik erger vindt. Vooral sinds ik weet dat die Greg Wallace het liefst meisjes van 18 date en erover opschept. *ieks*
Yups.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:04 schreef computergirl het volgende:
morgen nog 8 terugkom-kandidaten en dan vrijdag al de halve finale
Ik vond ze van binnen nogal glazig. Maar je kan die schelpen natuurlijk wel rauw etenquote:Op donderdag 25 maart 2010 00:05 schreef RobinOok het volgende:
Grappig, ik zweer dat ze die scallops van Emily vorig jaar niet zouden hebben durven eten, haha. En nu waren ze opeens "perfectlly cooked".
Dat leek niemand heel raar te vinden.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:19 schreef Erasmo het volgende:
Ja sorry hoor maar gecaremaliseerde hazelnoten op een vis?!![]()
Alex? Is dat degeen die ik bedoel? Of is dat de donkerharige?quote:Op vrijdag 2 april 2010 00:06 schreef golfer het volgende:
Alex tip ik als winnaar, maar het zou mij op het laatst niet verbazen als die kinderarts (Tim) het nog zou kunnen winnen.
quote:MASTERCHEF: THE FINAL
DAVID Stephenson meets the three finalists of this year’s Masterchef and the series’ hard taskmasters John Torode and Gregg Wallace, who say the winner will have grasped the grail...
WELCOME to Masterchef HQ, the television equivalent of the sausage factory.
We’ve been invited on to the set of Britain’s most popular food show, where they make not only the “original” Masterchef but side dishes of Masterchef The Professionals, Junior Masterchef (the next one to be broadcast) and Celebrity Masterchef.
When we arrive, there are several “professional” chefs sitting in the lobby, biting their fingernails, no doubt waiting for the fearsome culinary duo of John Torode and Gregg Wallace to declaim.
The main event today is the final of Masterchef, for three nights from tomorrow. In arguably the most keenly contested and highest quality series yet, Alex, Dhruv and Tim are to battle it out in a truly global contest taking in India, France, Italy and Holland.
Unlike just about every other reality show, you couldn’t hope to meet three more polite and pleasant contestants. One is a food writer, another is in media sales, while the third is a paediatrician.
Tim Kinnaird, the children’s doctor, says: “It feels incredible to be here. Considering the quality of all the contestants, to be in the final three is quite emotional for me and when welined up the first semi-final, the quality of the food on offer was sensational.”
Married with two children, Tim has already given up his job at a primary care trust. “I’ve moved on to a full-time career in food.
"I’m now working on business plans and talking to market researchers. It might be a restaurant, I don’t know yet. I think I have a talent to make puddings and cakes, so I will develop that. It’s a ridiculous thing to do in a way, to give up a regular salary and security, but the food thing completely overwhelms me.”
Gregg Wallace, who now has a restaurant in west London, says: “The standard is higher. All the contestants have seen at least three previous series of Masterchef, so they are all putting in a lot of work before they get here.
"Dishes that once would have got you into a quarter-final now probably won’t get you through a first round. I haven’t seen three contestants like this before. We probably won’t see the like of them again.”
Second finalist Dhruv Baker, who is in media sales, says: “I was really shocked to make it into the final. I entered the contest with no expectations at all. A lot of different things were thrown at us this series, so we have been very much flying blind.”
In one of the finals, breakfast is served in India: “We spoke of a home-team advantage but doing this task there was completely alien. It was massively difficult and we were all looking at each other as if to say, ‘Why are we doing this?’ There was nowhere to hide. I’m not going to forget that in a hurry.”
Alex Rushmer, the third finalist, says: “I’ve cooked since I was a child and come from quite a foodie background. I started writing about food to publicise a business in recipe writing. I feel so privileged to have been a part of it.
Toch pas morgen om 19:00 uur op BBC2?quote:Op maandag 5 april 2010 14:58 schreef golfer het volgende:
Lekker eerst om 19:30 nu ook elke werkdag een half uurtje van The Great British Menu. Met vanavond de starter uit Schotland.
Staat dus verkeerd vandaag in mijn TV-gids.quote:
Liever te vroeg dan te laat aangekondigdquote:Op maandag 5 april 2010 15:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Staat dus verkeerd vandaag in mijn TV-gids.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |