abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88462208
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 00:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Van het blauwe team was zij dan ook wel duidelijk de zwakste. Maar natuurlijk had er eigenlijk iemand van het rode team uit gemoeten.
Ach, het maakt het wel leuke emo-TV op deze Ramsay-achtige manier met zelf iemand uit je team weg moeten sturen.
Dat gejank van die vrouwen. :')

Overigens koken ze dus wel gewoon naar een recept als ze die mysterie-boxen krijgen. Met die cup-cakes maken werd een paar keer gezegd dat ze dus wat varieerden op het recept dat ze aangeleverd gekregen hadden.
Het lijkt wel alsof ze alle kookprogramma's die ooit op tv zijn geweest in 1 programma stoppen, haha!

En dat van dat recept voor cupcakes verbaasde mij ook. Ik dacht dat ze dat gewoon als basiskennis moesten weten.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_88462448
is masterchef nl eigenlijk al begonnen??
pi_88462511
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 08:04 schreef casper019 het volgende:
Ehm wat is de titel van dit topic? :)
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
pi_88463716
Ik vergeet dit programma iedere keer te kijken, maar zo te lezen mis ik blijkbaar niet veel.
pi_88466122
quote:
Op maandag 8 november 2010 08:04 schreef casper019 het volgende:
:D
  maandag 8 november 2010 @ 13:07:58 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88469754
Trouwens nog iets: ik vond dat de kandidaten bij Sushi Time in het WTC nogal onhygiënisch bezig waren tijdens het bereiden van de sushi. In mijn herinnering wordt daar door de echte sushi-chefs altijd gewerkt met handschoentjes aan.
De kandidaten droegen die in ieder geval niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 8 november 2010 @ 13:15:14 #257
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_88470017
Ik vond de totaal omzet bij de sushibars nogal tegenvallen. Als je rond de 6 ¤ per bakje vraagt en je drinkt daar nog wat bij dan zijn er niet echt veel klanten geweest.
Ik zou toch wel eens wat vrienden bellen dat ze zich helemaal vol moeten komen eten...
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 8 november 2010 @ 13:18:12 #258
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_88470132
Ik ben zooo ontzettend blij dat ik niet mee doe he?
Dat geleur buiten om klanten, ik zou dat echt weigeren.
Vreselijk, vind ik dat soort dingen. Wat heeft dat met koken te maken?
Ze doen toch niet mee met "mijn tent is top" of een ander "ik wil zo graag een eigen restaurantje"?
Koken, dat is wat ze moeten doen! Da's al moeilijk genoeg. Gewoon meewerken in een drukke keuken. Niet dat amateuristische, improviserende getrut de hele tijd. Laat ze nou eens echt hun best doen! (improviseren is niet "je best", Sergio Herman staat ook niet maar wat te improviseren. Die werkt een gerecht ook op zijn gemak uit voor ie het in zijn restaurant serveert.Ik vind het echt irritant, dat "kwak maar wat in de pan, hopelijk wordt het wat. Sinds wanneer is dat zo belangrijk?)

Ik weet het niet hoor, met dit soort formats. Ik kan me voorstellen dat veel kookliefhebbers afhaken wegens teveel stomme speldingen (rennen voor je ingredienten, leuren op straat, je eigen teamleden weg moeten stemmen, stomme black box improvisaties) en dat veel liefhebbers van dit soort asokutformats afhaken omdat er teveel in gekookt wordt. Lose-lose situation.

Ik vind het in ieder geval een gemiste kans.
pi_88471275
Ja dat rennen voor ingredienten vind ik echt te idioot voor woorden :N
pi_88471413
Die blackbox improvisaties daarentegen vind ik persoonlijk wel wat. Zelf staan we ook wel eens voor de kast met de nodige ingrediënten die wellicht niet helemaal bij elkaar passen, maar waarmee uiteindelijk toch wat lekkers van gemaakt kan worden.
  maandag 8 november 2010 @ 14:19:36 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88472127
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:58 schreef PaarsBeestje het volgende:
Die blackbox improvisaties daarentegen vind ik persoonlijk wel wat. Zelf staan we ook wel eens voor de kast met de nodige ingrediënten die wellicht niet helemaal bij elkaar passen, maar waarmee uiteindelijk toch wat lekkers van gemaakt kan worden.
Prima, maar laat er dan niet, zoals gisteren, een recept bij zitten en ze zelf improviseren met de aanwezige ingrediënten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 8 november 2010 @ 14:20:34 #262
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_88472162
quote:
Noem het programma dan niet Masterchef, maar noem het de Thuiskok.
Ik vind er in ieder geval weinig aan, aan dat gepruts.
  maandag 8 november 2010 @ 14:24:03 #263
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_88472295
Qua koken was het een waardeloze aflevering. Cupcakes decoreren vind ik niet tot de taken van een chefkok behoren. De Sushi was ook al een half-fabricaat wat nog even assabled moest worden, alleen het vis fileren was iets vanuit de basis. De rijst was volgens mij al kant en klaar.

Eigenlijk heeft Topchef meer oog voor de echte kookkwaliteiten maar jammer genoeg doen daar soms zo'n sukkels aan mee (ik heb nog nooit een garnaal gepeld).
  maandag 8 november 2010 @ 14:25:20 #264
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_88472338
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:20 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Noem het programma dan niet Masterchef, maar noem het de Thuiskok.
Ik vind er in ieder geval weinig aan, aan dat gepruts.
Ben benieuwd hoeveel Nederlandse chefkoks hun handen willen branden als je het BBC Format van dit jaar zou gebruiken.
pi_88472599
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Prima, maar laat er dan niet, zoals gisteren, een recept bij zitten en ze zelf improviseren met de aanwezige ingrediënten.
Iets bakken is natuurlijk niet hetzelfde als iets koken, bij baken moeten de verhoudingen wel goed zijn, want je kunt er later niet nog een grammetje of scheutje erbij doen en wie niet dagelijks cupcakes maakt heeft dit niet in zijn hoofd, dus een basisrecept daar kan ik wel nog inkomen

maar voor de rest...het is echt tot een spelshow verkomen }:|
pi_88472976
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, alhoewel ik me afvraag in hoeverre de Amerikaanse versie van Masterchef bijvoorbeeld zonder recepten werkt.
  maandag 15 november 2010 @ 00:26:20 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88724487
Knap hoor hoe dat 19-jarige meisje toch elke keer weer toch goed bezig is. ^O^
Op mij 19e had ik nog lang niet zoveel smaak en fantasie ontwikkeld.
Poef.....gone! ©golfer
pi_88726007
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 00:26 schreef golfer het volgende:
Knap hoor hoe dat 19-jarige meisje toch elke keer weer toch goed bezig is. ^O^
Op mij 19e had ik nog lang niet zoveel smaak en fantasie ontwikkeld.
:Y Ze blijft verrassen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88727516
Ik gok dat de finale tussen Joleen, Than en Estelle zal gaan. Estelle zal als eerste afvallen denk ik van die drie.
pi_88727550
Gisteren voor 't eerst echt gekeken :) En zolang je je over het BBC formaat heen zet is 't wel te doen :) niet mijn soort kookshow en ik zag er geen dingen bij waarvan ik dacht 'wow'! -O-
Ja doei.
pi_88727849
Als je nou de leuke dingen van masterchef in een pannetje gooit met wat topchef ingrediënten, krijg je mijns inziens wel een leuk programma :)
  maandag 22 november 2010 @ 00:02:53 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88999469
Begint nu interessant te worden.
Zal uiteindelijk wel tussen Than, Bas en Esmee (als outsider) gaan.

Onbegrijpelijk trouwens dat het witte team vandaag verloor. Hun gerechten waren allemaal zoveel verfijnder.
Poef.....gone! ©golfer
pi_88999601
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 00:02 schreef golfer het volgende:
Onbegrijpelijk trouwens dat het witte team vandaag verloor. Hun gerechten waren allemaal zoveel verfijnder.
Wij waren ook verbaasd, je kon dat helemaal niet opmaken uit de commentaren bij de gerechten tijdens het proeven.
pi_89002476
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 00:02 schreef golfer het volgende:
Begint nu interessant te worden.
Zal uiteindelijk wel tussen Than, Bas en Esmee (als outsider) gaan.

Ik denk dat Joleen ook nog wel een goede kans maakt. Ik vermoed dat Bas er eerder uit is.
pi_89002681
Estée is érg chaotisch, christ, om moe van te worden :o

maar ze kan 't wel! Goeie underdog...

Than is gewoon een natuurtalent heb ik 't idee, die gisteren echt wel liet zien wat hij kon _O_
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')