Jammer dat Verbaan het gaat presenteren. Ben benieuwd wie de jury is.quote:NET 5 zendt dit najaar de Nederlandse versie van de wereldwijde tv-hit MasterChef uit. Passie voor koken is waar het om draait in deze talentenjacht voor amateurkoks. Uit duizenden kandidaten wordt gezocht naar dat ene uitzonderlijke kooktalent. Een kritische jury beoordeelt de amateurkoks, om uiteindelijk een van hen tot de eerste Nederlandse ‘Masterchef’ uit te roepen.
MasterChef is zeer succesvol in thuisland Groot-Brittannië en ook in Australië en Nieuw-Zeeland behaalt het programma hoge kijkcijfers. MasterChef wordt in Nederland gepresenteerd door Renate Verbaan.
Ja, met die ''doe maar gewoon'' mentaliteit in Nederland moet ik dat nog maar zien helaas..quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:59 schreef RobinOok het volgende:
Dat kooktalent is er natuurlijk wel. De vraag is of ze zich op gaan geven.
Hoe gaat het er in Australië aan toe dan?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:55 schreef SlamD het volgende:
Als het is opgezet als in Australie, dan zal de enige overeenkomst met de Britse versie de naam zijn.
http://realitytvfan.org/2(...)ode-1/#idc-containerquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:23 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Hoe gaat het er in Australië aan toe dan?
Ik vond deze serie heel leuk, en van een goed niveau. Je kiest ook wel een moment uit zegquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:42 schreef RobinOok het volgende:
Oh, het eerste de beste filmpje op youtube en ik weet al genoeg:
Never, nooit dat ik daar aan mee zou willen doen.
Sterker nog, ik vraag me af of ik ernaar zou willen kijken. Hell's kitchen van Ramsay kijk ik ook bijna nooit naar, terwijl ik niet veel kookprogramma's mis.
Haha geen dank, het is niet alleen maar sensatie hoor bij Masterchef Aus. Anders had ik t niet tot aflevering 77 volgehouden, ik kan Hells Kitchen namelijk ook niet aanzien.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:43 schreef RobinOok het volgende:
Oh, bedankt, dat ga ik effe kijken.
Ik doe niet mee.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:59 schreef RobinOok het volgende:
Masterchef is een heel leuk programma maar dit filmpje is zo niet in de geest van Masterchef. Die arrogante vette kutkwal loopt trouwens ook al naar dat bord van "zo, daar ga ik eens lekker op schijten".quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:42 schreef RobinOok het volgende:
Sterker nog, ik vraag me af of ik ernaar zou willen kijken. Hell's kitchen van Ramsay kijk ik ook bijna nooit naar, terwijl ik niet veel kookprogramma's mis.
ach als je ziet hoe populair andere programma's zijn om aan mee te doen zal dit ook wel loslopen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:59 schreef RobinOok het volgende:
Serieus? Ik heb daar nooit naar gekeken, en eerlijk gezegd ken ik het programma helemaal nietquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:23 schreef RobinOok het volgende:
Nou, Renate Verbaan kan anders behoorlijk koken hoor!
Ze was tweede bij Topchef Vips vorig jaar en die bleef echt goed overeind in de keukens van Jonnie, Sergio en anderen. In ieder geval geen nitwit, zoals destijds Caroline Tensen bij Topkok.
Topchef, in seizoen 4 jureert Anthony Bourdain, dat was een hele leuke serie.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:59 schreef Stansfield het volgende:
Ik zag ook iets heel korts voorbij schieten op rtl geloof ik. Was volgens mij amerikaans met anthony bourdain in de jury. Weet iemand welk programma dat is?
Tja, Australische televisie he... Ik zie een Nederlander zoiets niet zomaar doen. Ja wellicht Geer & Goor, maar die brenger het dan toch nét iets anders.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:42 schreef RobinOok het volgende:
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:17 schreef Z het volgende:
Leuke serie inderdaad op de BBC. Alleen vind ik dat die presentatoren altijd zo onsmakelijk eten, maar goed,
bronquote:NET 5-show MasterChef vindt juryvoorzitter
Chef-kok Hans van Wolde, eigenaar van Michelin-restaurant Beluga in Maastricht, is de juryvoorzitter van de nieuwe NET 5 -show MasterChef. Hij zal naast presentatrice Renate Verbaan een belangrijke rol vervullen in de grootse talentenjacht voor amateurkoks. “MasterChef is meer dan een kookprogramma, het is een uitdaging voor mensen die zelf chef-kok willen worden. Als ze er helemaal voor gaan, zal ik ze daarbij helpen. En nee, ik ben niet de Gordon Ramsay van Nederland“, zegt hij.
Van Wolde’s Beluga staat bekend als toprestaurant en heeft twee Michelinsterren. Nu gaat hij een stap verder door in de internationale hitformule MasterChef over het lot te beslissen van amateurkoks met dezelfde droom. “De kandidaten moeten niet alleen écht voor het vak willen gaan, naast passie is talent onontbeerlijk“, zegt hij.
MasterChef, dat wordt geproduceerd door Palm Plus Producties, heeft reeds honderden aanmeldingen ontvangen. De show begint in het najaar.
Vrijdag is toch niet al de finale geweest?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef utrecht1970 het volgende:
Volgt iemand de huidige serie van masterchef op rtl5.
Vorige week waren nog de kwartfinales en opeens springen ze door naar de finale.
Verkeerd bandje of lekker snel het programma afraffelen???
vroeg ik me ook af. Kon op woensdag niet kijken en dacht dat ze toen misschien de halve finales uitzonden.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef utrecht1970 het volgende:
Volgt iemand de huidige serie van masterchef op rtl5.
Vorige week waren nog de kwartfinales en opeens springen ze door naar de finale.
Verkeerd bandje of lekker snel het programma afraffelen???
Volgens mij zenden ze alles door elkaar uit ofzo. Gisteren was opeens weer een kwartfinale..quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:14 schreef The_Hives het volgende:
[..]
vroeg ik me ook af. Kon op woensdag niet kijken en dacht dat ze toen misschien de halve finales uitzonden.
Oh, deze dus?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:19 schreef MutedFaith het volgende:
Nee, maar RTL 5 zendt nu de Britse versie uit..
Ik had dan ook niet verwacht dat in Nederland het beschavingspeil van het programma gehandhaaft zou blijven, bij RTL moet het natuurlijk weer om ''heftige emoties en senstatie'' gaan. Erg jammer dat het ook blijkt te kloppen, en dat dan nog wel van zo'n grote naam als Alain Caron. Teleurstellendquote:Op zondag 19 september 2010 07:26 schreef Charmian het volgende:
Heb gisteren een voorstukje gezien. Ik erger me nu al dood aan de opzet, het moet weer ordinair zijn met schreeuwende juryleden.
Ben je niet in de war met Topchef? Dat begint vanavond en je wordt doodgegooid met voorstukjes met schreeuwende juryleden.quote:Op zondag 19 september 2010 07:26 schreef Charmian het volgende:
Heb gisteren een voorstukje gezien. Ik erger me nu al dood aan de opzet, het moet weer ordinair zijn met schreeuwende juryleden.
Dat vond ik zo tenenkrommend aan Over de kook, die Beemsterkaas die altijd gebruikt moest wordenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Benieuwd, zolang het maar niet door Maggi of Croma ofzo gesponsord, en de kandidaten dus die spullen moeten gaan gebruiken. Net als bij Masterchef gewoon een stel verse ingredienten op het aanrecht, en koken maar...dan kan het misschien iets worden.
Masterchef start inderdaad op de 26e op Net5, het derde jurylid is Peter Lute.quote:Op zondag 19 september 2010 11:32 schreef RobinOok het volgende:
Vanavond is er Topchef, de aftrap en vanaf maandag elke dag om19:00u. ( ipv wie is de chef)
Masterchef begint geloof ik pas de 26e.
Topchef is met Kranenburg en culinair expert (?) Julius Jaspers.
Masterchef is met Hans van Wolde, Alain Caron en volgens mij nog een derde.
Ik denk dat minstens 50% van de kandidaten oud-deelnemers zijn van Wie is de Chef en Over de Kook afleveringen. Misschien wel meer.quote:Op zondag 19 september 2010 21:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Topchef kickoff nu @ RTL5
Die Anna en Remco hebben we eerder al in een programma gezien...
Dat klopt wel jaquote:Op zondag 19 september 2010 22:20 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik denk dat minstens 50% van de kandidaten oud-deelnemers zijn van Wie is de Chef en Over de Kook afleveringen. Misschien wel meer.
Het wordt ook niet zoals de BBC-versie maar als de Australië-versie.quote:Op maandag 20 september 2010 00:25 schreef golfer het volgende:
Ik zie nu dat het maar 1x per week op, zondagavond wordt uitgezonden?
Niet dagelijks zoals de BBC-versie?
Dan blijven we toch maar meer BBC kijken.quote:Op maandag 20 september 2010 01:27 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Het wordt ook niet zoals de BBC-versie maar als de Australië-versie.
Eigenlijk net Topchef, maar dan even anders.![]()
Ach ja.
quote:Op maandag 20 september 2010 08:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dan blijven we toch maar meer BBC kijken.
Dat vond ik dus echt helemaal niets... de winnaar stond wel heel erg van tevoren vast hier...quote:Op woensdag 22 september 2010 22:30 schreef Ladyxima het volgende:
masterchef US met Gordon Ramsay als presentator en jurylid was erg leuk, net een week afgelopen.
Heb de britse versie wel eens voorbij zien komen, niet echt gevolgd![]()
Maar denk niet dat de Nederlandse versie wat is... 1x kijken en dan zien we het wel!
Op zondag is het toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
yeah voor de BBC, die heeft sowieso hele leuke programma'squote:Op donderdag 23 september 2010 07:11 schreef Rewimo het volgende:
Komende week begint Masterchef: The Professionals op de BBCVoor als de NL-versie niks is
De BBC is mijn redding, nu ik zoveel thuis ben en op bed ligquote:Op donderdag 23 september 2010 09:10 schreef DarkElf het volgende:
yeah voor de BBC, die heeft sowieso hele leuke programma'sKijk er graag naar.
quote:Op donderdag 23 september 2010 07:11 schreef Rewimo het volgende:
Komende week begint Masterchef: The Professionals op de BBCVoor als de NL-versie niks is
Tnx voor de tip, ik heb BBC geeneens ingesteld op mijn tv, vanavond maar eens doen.quote:Op donderdag 23 september 2010 09:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
BBC-versie is per definitie beter. Illusie dat de NL versie beter is heb ik zeker niet... Vooral door het commerciële karakter.
Zie http://www.bbc.co.uk/programmes/b00mx9xb/episodes/upcoming voor het utzendschema van Masterchef UK.
Ja, ik kan alle BBC kanalen ontvangen. Jij toch ook met een schotel?quote:Op donderdag 23 september 2010 09:10 schreef DarkElf het volgende:
[..]
yeah voor de BBC, die heeft sowieso hele leuke programma'sKijk er graag naar.
Ligt aan je kabelaanbieder. Bijvoorbeeld ziggo.nl of upc.nlquote:Op donderdag 23 september 2010 10:03 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx voor de tip, ik heb BBC geeneens ingesteld op mijn tv, vanavond maar eens doen.
Even off topic, maar weet iemand een site waar je kan zien op welke frequentie (of hoe je dat bij een tv ook noemt) de bbc in mijn woonplaats staat?
Tnx, ik zal eens kijken.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ligt aan je kabelaanbieder. Bijvoorbeeld ziggo.nl of upc.nl
bronquote:Jurylid woest om hamburger in MasterChef
Alain Caron kon het niet geloven toen één van de kandidaten hem een hamburger voorschotelde tijdens de opnames van de culinaire talentenjacht MasterChef, dat zondagavond om 21.30 uur van start gaat op NET 5. Hij vond het verspilling van zijn tijd en begreep niet waarom een collega-jurylid er wel de tijd voor nam. “Waar gaan we naar toe? Als we zo doorgaan, kan ik naar huis. Ik wil toppen“, riep hij. “Dat is leuk voor thuis, met vriendjes. MasterChef gaat om het beste gerecht!“
Caron kan het achteraf nog steeds niet geloven, vertelt hij aan Shownieuws. “Ik vind dat je iets in petto moet hebben. Dan moet je niet met een hamburger komen, maar met een gerecht dat creatief en smaakvol is. Het is gewoon twee plakjes brood met wat vlees ertussen. Wie kan dat niet? Als je dat toelaat, komen mensen straks met een broodje frikandel, een broodje haring en een hotdog. Sorry, dat willen we niet.”
In MasterChef gaan juryleden Caron, Hans van Wolde en Peter Lute op zoek naar dé ‘MasterChef’ van 2010. Uit 600 ‘auditanten’ selecteren zij 50 kandidaten. “Onze taak is een master vinden. Dat betekent dat we iemand moeten vinden die het heeft. Je moet wel iets in huis hebben om ons te imponeren.”
De show, die wordt gepresenteerd door Renate Verbaan, was in het buitenland een groot succes. “MasterChef is groot geworden bij de Britse BBC. Vervolgens zijn er met veel succes lokale versies gemaakt in Australië en Nieuw-Zeeland, waarbij de finale in Australië zelfs het best bekeken programma sinds 2001 was“, aldus NET 5.
DVD-recorder staat geprogrammeerd om het na afloop zonder reclames te kunnen bekijken.quote:
Bij mij ook.quote:Op zondag 26 september 2010 15:29 schreef golfer het volgende:
[..]
DVD-recorder staat geprogrammeerd om het na afloop zonder reclames te kunnen bekijken.
Bij de Engelse versie zie je die voorrondes niet.quote:Op zondag 26 september 2010 21:48 schreef Quinn_Dexter het volgende:
hmmmm, dit heeft toch niks met de Masterchefformule te maken ?
nee. ik vind er niets aan.quote:Op zondag 26 september 2010 21:48 schreef Quinn_Dexter het volgende:
hmmmm, dit heeft toch niks met de Masterchefformule te maken ?
Idd. Laat dat maar weer beginnenquote:Op zondag 26 september 2010 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Liever Masterchef: The Profesionals morgen, op de BBC
Ik schakelde af toen die fransoos dat meisje liet doorgaan omdat ze zo "leuk" was....quote:Op zondag 26 september 2010 21:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nee. ik vind er niets aan.
t moet om t koken gaan, niet dat eeuwige talentenjachtgeneuzel met de jury steeds in beeld.
uitgezet.
yes, dat is wel leuk.quote:Op zondag 26 september 2010 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Liever Masterchef: The Profesionals morgen, op de BBC
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |