quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:53 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb het luca zelf gevraagd of hij de meester wat wilde geven. (verschillende malen zelfs)
hij weigerde iedere keer resoluut.
lijkt me duidelijk hoe hij over de meester dacht.
(en ik ben het zo ontzettend met hem eens)
maar ik wilde het aan hem zelf overlaten.
ik vond het twee vreselijke, hopeloze, zware jaren.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:39 schreef Rewimo het volgende:
Krijgt hij nu een andere meester of juf, lady-wrb? Hopelijk eentje met wie het beter klikt.
als ik nog een keer hoor: "ach dat komt wel " en "ja, hij heeft wel wat autistische trekjes" steek ik echt die school in de fikquote:Op vrijdag 16 juli 2010 07:18 schreef YPPY het volgende:
Juist een nieuwe leerkracht kan heel fijn zijn inderdaad. Die hebben vaak ook weer heel andere kennis van de opleiding en niet het idee van 'ik heb al 30 jaar ervaring, dus ik weet het wel'.
Dat zou ik aangrijpen, eerst de korstjes eten, dan pas iets anders.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:59 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lady-wrbBelachelijk dat de school dan niet wil meewerken met een rugzakje.
Eten jullie kinders ook zo veel? Kim wil het liefst elke kwartier wel eten. Ze zeurt er ook telkens om. Best irritant soms. Heeft ze net een boterham, cracker en appel op, wil ze alweer iets hebben.
Ze eet geen korstjes helaas, maar wel bruin brood, knackebrod, volkoren soepstengel, rijstewafel, appel, tomaatjes, plakje kaas of worst, ontbijtkoek met minder suiker, meelkoekje. Avondeten hebben we het maar niet over ...
Ohja, drinken melk met een klein beetje roosvicee (yoki noem ik dat) waterige ranja, pakje taksi waar geen suiker aan is toegevoegd en water.
quote:
Ik heb deze wel eens gebrukt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:08 schreef YPPY het volgende:
[..]welk recept gebruik jij voor zoutdeeg?
Barquote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:04 schreef _Bar_ het volgende:
Zat oude topics door te lezen, en besefte ineens dat de meeste kinderen van Thijs zijn leeftijd nu zo'n beetje naar de 1ste klas gaan.
Wil jullie heel veel s6 en plezier wensen!!!
houd ik me ondertussen lekker bezig met een manneke dat over een maand alweer 1 word, time flies
Ik had twee koppen meel, één kop zout en twee koppen water. Eerst meel en zout mengen, dan eerste kop water volledig erdoor werken en de twee kop beetje bij beetje tot consistentie klopt, Daarna flink doorkneden. Werkte perfect! Ik zal van de week de foto's postenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:08 schreef YPPY het volgende:
[..]welk recept gebruik jij voor zoutdeeg?
Gefeliciteerd en welkomquote:
Dat het ergens uit de darm kan komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:11 schreef chacama het volgende:
Ingrid, het zo sneu om d'r zo te moeten zien. Had de HA nog wat gezegd over het bloed in de ontlasting?
Fleur heeft ook vaak last van buikpijn, maar is hier gelukkig echt stress-buikpijn. Zodra er iets nieuws staat te gebeuren of ze ziet het niet zitten, dan krijgt ze spontaan buikpijn. En niet om zich aan te stellen, want ze heeft dan echt pijn. Net zoiets als bij Livelink denk ik.
Ik zou bij twijfel toch echt aan de bel trekken. Sterkte in elk geval!
Nah, dan slapen ze zo lekker uit... Die liggen idd tot 10 uur in bed. Hebben gewoon een verschoven slaapritmequote:Op maandag 26 juli 2010 09:49 schreef Rewimo het volgende:
Hihi, ja tikje gemengde gevoelens hoor, toen ie dat voorsteldeLoslaten hè, moeilijk...
Ik snap ook niet dat ouders kleine kinderen zo laat op laten blijven. Hun humeur zal er meestal niet op vooruit gaanEn daar loop je dan zelf tegenaan als ouder.
Daar passen wij dus mee op. Want tegen dat ze weer naar school moeten, moet je ze wel weer in het oude ritme zien te krijgen... En dus schuiven wij niet al te veelquote:Op maandag 26 juli 2010 09:51 schreef Sjeen het volgende:
Nah, dan slapen ze zo lekker uit... Die liggen idd tot 10 uur in bed. Hebben gewoon een verschoven slaapritme
Had ik van jou toch een belle(n)Fleur verwacht.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:27 schreef trui het volgende:
leuk voor katja!![]()
en vervelend dat slapen. komt me wel bekend voor... maar gelukkig hebben we nu even echt vakantie. dus geen BSO. dan maakt 't niet zoveel uit.
ingrid, wat lastig en naar voor kim, die darmproblemen. succes ermee!
chacama heb je al een fotootje van fleur-met-bellen-in-dr-lellen?
Waarom niet? Het lijkt mij juist de duidelijkste en helderste versie. De buurvrouw is soms ziek en dan gaat het niet zo goed dan zegt ze soms rare dingen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:53 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik merk aan mijn dochter dat ze het niet snapt. Waarom kunnen ze de ene keer wel samen spelen en daarna weken weer niet. Gelukkig heeft ze ook zat andere vriendjes om mee te spelen, maar het buurmeisje is eigenlijk een beetje favoriet.
Met name de rare opmerkingen van de buurvrouw maken het voor mij moeilijk.
Ik kan mijn kind niet uitleggen dat de buurvrouw ziek is en daardoor rare dingen zegt, die ze dan niet moet geloven.
Dat vind ik te ingewikkeld worden voor een kind.
die ga ik onthoudenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:24 schreef Rewimo het volgende:
Oja, dat ken ik, dat laatste. Dat kan behoorlijk irriterenDat loste ik op door alleen te "luisteren" als Christan me iets vroeg, niet als "de poes" iets vroeg. Dan hield het meestal snel op. Of iets zeggen van: Poezen krijgen geen snoepje/boterham/drinken, want dat lusten ze niet. Dat werkte ook wel
nee jongstequote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:29 schreef Rewimo het volgende:
Hee gaaf, echt iets voor die twee van jouOudste zeker?
Ik zie als ik op Wouter klik.. dattie nog maar 12 is ..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:38 schreef Muks het volgende:
45... mijn hemel
hoe oud is de eigenaar ?
Even een kleine aanpassingquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:55 schreef Spuuglokje het volgende:
Klopt Moussy Rijstebuiltje, 12.En hij kijkt me al bíjna recht in de ogen (ik ben 1.86). Volgens mij heeft hij een soort Pokon gehad.
als hij maat39 zou hebben gehad zou ie omvallen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:55 schreef Spuuglokje het volgende:
Klopt Moussy, 12.En hij kijkt me al bíjna recht in de ogen (ik ben 1.86). Volgens mij heeft hij een soort Pokon gehad.
Da's ook Tristans schoenmaat. Ik weet niet precies hoe lang hij is. Ergens tussen de 1.45 en 1.50. Kleiner dan jouw oudste in ieder geval.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:44 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
als hij maat39 zou hebben gehad zou ie omvallen.bij lengte passende schoenmaat
Het valt trouwens helemaal niet op
![]()
mijn jongens hebben hele kleine voetjes. Of normaal. oudste heeft maat 37.
ja die is nu iets tussen 1.55 en 1.60. Middelste heeft maat 35 en die is zo rond de 1.50 nu.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:06 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Da's ook Tristans schoenmaat. Ik weet niet precies hoe lang hij is. Ergens tussen de 1.45 en 1.50. Kleiner dan jouw oudste in ieder geval.
Ow, heb jij ook een hondjequote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:20 schreef chacama het volgende:
dat wat Rewimo zegt. Ik luisterde ook niet naar hond Fleur. Die kon ik niet verstaan. Het was heel snel over daarna. Succes!
7 jaar geleden ben ik op tijd van 1,5 uur van Maastricht naar Goes gereden (voor de tweede keerquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:20 schreef chacama het volgende:
Hoe is het nu met Kim?
Ik merk aan Fleur dat zijn mijn oude jeugdboeken op zich wel leuk vind, maar meer als ik ze voorlees. Ik pas dan namelijk de taal een beetje aan. Ik merk zelf namenlijk tijdens het lezen, dat de stijl toch echt is veranderd door de jaren heen. Dik Trom vind ze erg leuk, maar dan moet ik wel helpen.
/sentimentele modus aan/
7 jaar.... 7 jaren al weer bij ons.
7 jaar geleden was het dat ik het zo zat was en jouw bij ons wilde hebben.
7 jaar geleden was het zo bloedverziekend heet.
7 jaar geleden lag ik 'verbannen' op de slaapbank met koelelementen tegen mijn opgezwollen enkels aan
7 jaar geleden begon het ergens in de nacht. Om de 1,5 uur antagel drinken omdat ik last van maagzuur had.
7 jaar geleden begon het zonder dat ik er erg in had.
En morgen 7 jaar geleden mocht ik jou voor het eerst op mijn buik leggen... mijn kleine drummel. Fleur Anna Renate. Vernoemd naar de oma die je nooit gekend hebt. Mijn lieve meid. Zo groot en toch nog zo klein.
1 week oud...
[ afbeelding ]
tot en met 4 jaar
[ afbeelding ]
5 jaar
[ afbeelding ]
6 jaar
[ afbeelding ]
En morgen de jarige jet!
[ afbeelding ]
ooo sorry yp!quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:35 schreef YPPY het volgende:
Neeeeeeeee trui! Ze is nog geeeeeeeen 4! Daarom ook maar half hier. Je laat me schrikken, ik heb nog een paar dagen.Nu dus nog met ouders erbij, volgend jaar voor het echt, maar ik kan eerst een jaar afkijken hoe het bij klasgenootjes gaat. Hoop ik, als ze daar mag komen.
Gelukkig heb ik daar sinds een paar jaar geen last meer van, maar aan het begin was dat inderdaad wel zoquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:15 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Wat is de start van het schooljaar toch altijd spannend. Ook voor juffen ( die slapen ,'s nachts heel beroerd kan ik jullie melden )
quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:52 schreef Vicky het volgende:
Daar zal je vast wel snel achterkomen Ingrid
Amber mocht vanmorgen weer en was helemaal blij!
[ afbeelding ]
Wat schattig, hahaha!quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:48 schreef E.T. het volgende:
Saskia vond het maar vervelend dat ze nog niks geleerd had vanmorgen![]()
Ze wil liever tafels leren enzo; ze vind zichzelf heel knap dat ze de tafel van 1 al kan(maar goed, voor een eerste dag groep 3 is dat ook best knap natuurlijk
)
Ik kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Maar misschien heeft Saskia wel een hele goede invloed op dat mannetje. En wat trui al zei: ze hoeft er natuurlijk niet het hele jaar naast te zitten.quote:Ik ben alleen wat minder gelukkig met het feit dat de grootste terrorist van de school aan het tafeltje naast haar zit(een jochie dat drie keer geschorst is geweest in de kleuterklas... ze bestaan
en iedereen had gehoopt/verwacht dat hij dit jaar niet meer op deze school zou zitten... )
Gut, zo heb ik het nooit bekeken. Voor mij was het vroeger altijd "zo'n truukje". Je leert elke dag bij hé!quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:16 schreef Moonah het volgende:
Livelink, wat fijn! Pak van je hart!
ET, mag ik even de juf uithangen? Als je haar begeleidt met de tafels, leer haar dan ook meteen de betekenis van de tafels, anders wordt het zo'n truukje. Dus 1x1 betekent 1 groepje met 1 appel. 2x1= 2 groepjes van 1 appel, dus 2 appels. 1x2 is net weer wat anders: 1 groepje van 2 appels.
En Kendahl ook al zo'n goede eerste dag. Wat leuk. En wat lijkt me dat spannend!
Daar word ik dus echt verdrietig van. Dan heb ik echt de neiging om zo'n kind onder mijn hoede te nemen... Mja, dat heeft waarschijnlijk weinig zin want het probleem moet bij de wortel worden aangepakt en dit zou dan alleen symptoombestrijding zijn.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:55 schreef E.T. het volgende:
En dat jochie is ook eigenlijk best sneu.. Hij werd door een broertje naar z'n eerste dag in groep 3 gebracht. Vorig jaar ging hij zelf naar huis, geen vader of moeder die hem ophaalde of wegbracht. Best triest
Tja daar zit ik helemaal niet op te wachten. Met alle respect, als een kind in de kleuterklassen al 3 keer geschorst is wegens wangedrag is er iets serieus mis. En hoe treurig dat ook is, heb ik er helemaal geen zin in Saskia te laten beïnvloeden door hem.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Maar misschien heeft Saskia wel een hele goede invloed op dat mannetje.
Snap ik hoor. Het was ook meer een vergoeilijkende opmerking. Ik vind ook dat dit kind niet meer thuishoort op deze school. Maar dit lijkt me een typisch gevalletje institutionele kindermishandeling/verwaarlozing. Oftewel: het kind moet te lang wachten op de juiste hulp en tot die tijd blijft de situatie maar doormodderen en verder escaleren. Het is rot dat ook anderen daar de dupe van zijn. Ik vind schorsen in een kleuterklas niet de goede oplossing. My god, als de situatie onhoudbaar is in het reguliere onderwijs: actie! Wat heeft schorsen ook voor zin als het thuis niet goed gaat? Dan zit dat kind thuis... en dan?! Grmbl!quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja daar zit ik helemaal niet op te wachten. Met alle respect, als een kind in de kleuterklassen al 3 keer geschorst is wegens wangedrag is er iets serieus mis. En hoe treurig dat ook is, heb ik er helemaal geen zin in Saskia te laten beïnvloeden door hem.
Tenslotte stuur ik mijn kind naar een school zodat ze wat leert, als de leerkracht de helft van haar tijd dan kwijt is aan het opvoeden van een jeugdzorg gevalletje vind ik dat knap vervelend.
Nee, zo erg is het gelukkig met Job helemaal niet. En als dat wel zo zou zijn, dan had hij ook al op het speciaal onderwijs gezeten. Ik kon me ook niet zoveel voorstellen bij een geschorste kleuter, moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:44 schreef E.T. het volgende:
Maar zijn er ook kindjes echt bang voor Job? Nee toch?
Hier waren gisterochtend 6 (!!) kindjes die niet naar school wilden omdat dit jongetje er weer zou zijn. (en dan zijn er totaal 23 kinderen uit twee kleuterklassen). Ze waren gewoon echt bang.. met huilen, buikpijn enzo..
Maar goed.. vanaf vandaag heeft de jongen een plek op een andere school en komt dus niet meer in deze klas terug. Ik ben dus best opgelucht
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:59 schreef poemojn het volgende:
of misschien 'verzint' hij dat wel zelf (stoornis), en schamen z'n ouders zich er zo voor dat ze liever niet bij school komen (bij al die andere ouders)?
Maar wel fijn dat hij nu bij een school komt waar het hopelijk beter voor hem zal zijn.
poemojn bedoelt niet dat 't kind daar bewust voor kiest neem ik aan, maar dat zo'n situatie ook wel vanuit een stoornis van 't kind kan ontstaan, waar de ouders niet zo goed raad mee weten.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:Dat lijkt me, eerlijk gezegd, een beetje stug.
Ik vond het al raar staanquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:57 schreef trui het volgende:
ah, nu mag ik je dan ECHT welkom heten hier, yppy. gefeliciteerd!!!![]()
![]()
en spannend dus, morgen!
(of is jullie vakantie nog niet afgelopen?) was ze al wezen proefdraaien?
[..]
poemojn bedoelt niet dat 't kind daar bewust voor kiest neem ik aan, maar dat zo'n situatie ook wel vanuit een stoornis van 't kind kan ontstaan, waar de ouders niet zo goed raad mee weten.
Olé, de puberteit is overgeslagen!quote:Een verstandskies breekt meestal door in de tijd dat pubers volwassen worden; tussen de 17 en 21 jaar. Met het stijgen van de jaren zou in principe ook het verstand moeten komen. Vandaar deze benaming dus. Zo noemen de Engelsen de kies 'wisdom tooth' en de Duitsers kennen hem als 'Weißheitszahn'. In België wordt de verstandskies ook wel 'Wijsdomtandekke' genoemd.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 12:04 schreef Rottdog het volgende:
Scheelt weer een hoop strijd mous![]()
Ow Tf wat groot alweer![]()
Nog 1 dagje en dan gaat ze groep drieën, ze vindt het me toch een partij spannend
![]()
Voor de vakantie heeft mijn superwijffie nog haar diploma A gehaalt, dacht dat het nooit ging gebeuren
![]()
Ik heb het al gehad. Een goede antibiotica en pretnison deden wonderen. Het wachten is nu op maud. Die begint nu met hoesten. F. begon, ik volgde....nu dus de kinderen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:22 schreef Rewimo het volgende:
Wat naar voor Fleur. Ik hoop dat ze snel opknapt (en jij ook)!
Ja, dat klopt. Heb met ze afgesproken om bij 39 graden te bellen. Ze heeft paracetamol mee en omdat ze vanochtend al promatezine gehad heeft, heb ik aangegeven dat ze duf zal zijn. Maar, goed ze heeft het gewoon nodig. Vanmiddag even met HA bellen en overleggen. Vorige week had ze nog geen koorts. Het is gewoon tegenstrijdig, normaal is dit mijn vrije dag, maar door de vakantie is die pas vrijdag.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:15 schreef livelink het volgende:
Kim ook alweer begonnen![]()
Ook alle andere kindjes die vandaag weer moesten beginnen, heel veel succes en plezier gewenst!
Chacama, niet te hard zijn voor jezelf. Het is gewoon niet altijd makkelijk om een goede weg te vinden. Ik neem aan dat de BSO kan bellen als het echt niet gaat?
dat is wel erg fijn !quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:50 schreef livelink het volgende:
Ive![]()
Het is ook wel echt spannend, hoor![]()
En Jetske ook al naar school. Al die emoties bij ouders en kinderen. Net kwam de juffrouw nog even naar mij toe om te vertellen dat het echt goed gaat met Job. Op het moment dat de onrust toeslaat gaan ze meestal net naar buiten of gymmen. En zo redt hij het toch maar wel allemaal. Precies op tijd kan hij zich dan even ontladen.
Ja en dan een juf bij de deur die zegt : Maak maar een foto van hoe lief ze nu zitten, dit is groep 8, aan het eind herkent u uw eigen kind niet meerquote:
Wat fijn dat het zo goed ging! En leuk dat ze bij haar vriendinnen zit. Ive kent nog niemand in zijn klas. Zijn vriendjes gaan allemaal naar andere scholen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:46 schreef sjak het volgende:
Oh wat goed cattie, je hebt er een foto van gemaakt. Dat durfde ik niet
Jet ging echt super, zoals verwacht. Ze ging met honderden praatjes richting school, ging lekker zitten in de klas, naast haar beste vriendinnenDaarna mocht ik vertrekken, een kus en knuffel, nog een kus...nog maar een knuffel en toen dag mama, ik hou van je
![]()
Ik stond te sniffen
Ik hoop voor Belana dat hij er niet als een zij uitkomt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:53 schreef Muks het volgende:
Nee hoor, dat is normaal, een fase waar ze (hopenlijk) weer uit komt
yup, herkenbaar, het gevaar is nu 7, ik hoop dat het snel over isquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:52 schreef Belana het volgende:
ik kom zomaar eens binnenvallendus sorry for barging in...
ben ik de enige met een kind met een aardige brutale mond, die als ie zijn zin niet krijgt gaat janken en schreeuwen en gillen? En dan heb ik het over mijn 6 jarige he...
het is zo frustrerend lately...
nou, ben iig niet de enige, dat vind ik dan alweer een troostquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef moussy het volgende:
[..]
yup, herkenbaar, het gevaar is nu 7, ik hoop dat het snel over is
Klopt. Ze moeten het inderdaad leren. Fleur begint het inmiddels een beetje door te krijgen. Voorheen was er een vriendinnetje die dan hoorde met wie Fleur wilde spelen en dan meteen daarheen ging om te vragen of zij dan met haar wilde spelen. En dat zat ik met een verdrietig meisje. Nu denkt ze niet meer eerst hardop, maar gaat ze eerst naar het speelvriendinnetje om te vragen of het kan. En dan is de speelafspraak vrij snel gemaakt. En ze gaat ook steeds beter om met : nee, want. Dan hoor ik vaak... misschien een andere keer dan....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:33 schreef Belana het volgende:
kwestie van leren dus ook in jouw ervaring buuf?
vooral dan omgaan met teleurstellingen les 1 t/m 100
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |