abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:55:35 #201
11682 Moonah
Jolie femme
pi_85344778
Die Amber! Wat een grietje zeg!

Wij hebben nog lekker 3 weekjes... *O* ... in de regen... :( ...

Oh, en Willem en Cato met hun poesje. O+ wat schattig.
Livelink, succes jullie. En hopelijk vindt Job het fijn in groep 3.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:48:06 #202
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_85347218
Saskia vond het maar vervelend dat ze nog niks geleerd had vanmorgen :')
Ze wil liever tafels leren enzo; ze vind zichzelf heel knap dat ze de tafel van 1 al kan :+ (maar goed, voor een eerste dag groep 3 is dat ook best knap natuurlijk :Y )

Ik ben alleen wat minder gelukkig met het feit dat de grootste terrorist van de school aan het tafeltje naast haar zit :{ (een jochie dat drie keer geschorst is geweest in de kleuterklas... ze bestaan }:| en iedereen had gehoopt/verwacht dat hij dit jaar niet meer op deze school zou zitten... )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:00:42 #203
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_85347763
Geschorst in de kleuterklas? Wat moet je daarvoor wel niet doen?
En tafels in groep 3 vind ik sowieso al heel knap E.T. dat komt normaal toch pas in groep 5?
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:13:44 #204
3011 E.T.
pi_85348238
Het jochie komt uit de andere kleuterklas, maar vorig jaar is ie 3 keer geschorst geweest. Maar ik ving ergens op dat ze met jeugdzorg bezig zijn en er gaan geruchten over uithuisplaatsing.

En tafels.. sja.. Saskia kan al lezen en heeft zich helemaal op rekenen gestort als uitdaging. Ik let op of ze het zichzelf wel goed aanleert, verbeter fouten, geef antwoord op haar vragen.. En verder zie ik wel waar we uitkomen, remmen zal ik niet doen.. pushen ook niet. :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:20:22 #205
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85348472
wat treurig, van die jongen. hopelijk kan hij 't toch een beetje bijbenen zolang er nog geen andere oplossing is. en ik hoop ook dat saskia niet teveel last van 'm heeft. groep 3 is wel heel spannend, zo anders dan groep 1-2. op 'onze' school veranderen de kinderen gedurende het jaar trouwens regelmatig van plaats, dus het is niet meteen voor 't hele jaar waarschijnlijk.
in de haak.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:22:17 #206
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_85350942
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:48 schreef E.T. het volgende:
Saskia vond het maar vervelend dat ze nog niks geleerd had vanmorgen :')
Ze wil liever tafels leren enzo; ze vind zichzelf heel knap dat ze de tafel van 1 al kan :+ (maar goed, voor een eerste dag groep 3 is dat ook best knap natuurlijk :Y )
Wat schattig, hahaha!
quote:
Ik ben alleen wat minder gelukkig met het feit dat de grootste terrorist van de school aan het tafeltje naast haar zit :{ (een jochie dat drie keer geschorst is geweest in de kleuterklas... ze bestaan }:| en iedereen had gehoopt/verwacht dat hij dit jaar niet meer op deze school zou zitten... )
Ik kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Maar misschien heeft Saskia wel een hele goede invloed op dat mannetje. En wat trui al zei: ze hoeft er natuurlijk niet het hele jaar naast te zitten.
Geschorst in de kleuterklas.... :o :X

Hier ging het allemaal prima, de eerste dag op school. Toen ik hem op kwam halen, kroop hij wel zowat terug mijn buik in. Maar hij zegt tegen iedereen dat het heel goed ging op school en dat hij morgen de hele dag mag. :Y
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:25:49 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_85351123
Een hoop kinderen hier die de eerste dag groep 3 achter de rug hebben. Amber, wat was je lekker enthousiast vanmorgen :Y

Job heeft volgens zijn juffrouw een topdag gehad. En is nu lekker met een vriendje aan het spelen en heeft vandaag ook 2 uitnodigingen voor een feestje gehad. Tja, de feestjes moeten denk ik even gedoseerd worden, maar dit zijn allemaal hele positieve dingen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:16:13 #208
11682 Moonah
Jolie femme
pi_85353182
Livelink, wat fijn! Pak van je hart!

ET, mag ik even de juf uithangen? Als je haar begeleidt met de tafels, leer haar dan ook meteen de betekenis van de tafels, anders wordt het zo'n truukje. Dus 1x1 betekent 1 groepje met 1 appel. 2x1= 2 groepjes van 1 appel, dus 2 appels. 1x2 is net weer wat anders: 1 groepje van 2 appels. ;)

En Kendahl ook al zo'n goede eerste dag. Wat leuk. En wat lijkt me dat spannend!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:25:15 #209
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_85353540
Wel sneu en heftig voor zo'n kleintje E.T., met eventuele uithuisplaatsing en al. Maar ook heel moeilijk voor de juffen en andere ouders. Dat lijkt me trouwens één van de moeilijkste dingen als juf, die enorme verscheidenheid aan kindjes (en ouders) met elk hun eigen thuissituatie en gebruiksaanwijzing.

Wat goed van Job, livelink :) Ook fijn dat ie die uitnodigingen heeft gehad, ook al moet je het even doseren.

En wat lief van je manneke PV O+ Ff een dosis mama nodig, maar dan wel meteen morgen weer graag willen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jojogirl op 16-08-2010 16:33:40 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:55:04 #210
3011 E.T.
pi_85354779
Moonah jouw appels zijn bij mij snoepjes ;) op die manier laat ik het haar dus ook zelf uitekenen. Ik doe niet aan kant en klare brokken ;)

En dat jochie is ook eigenlijk best sneu.. Hij werd door een broertje naar z'n eerste dag in groep 3 gebracht. Vorig jaar ging hij zelf naar huis, geen vader of moeder die hem ophaalde of wegbracht. Best triest :{
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:56:55 #211
3011 E.T.
pi_85354863
Livelink, wat fijn dat Job zo'n topdag had. Misschien haalt de structuur in groep 3 het beste in hem naar boven :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:01:53 #212
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_85355041
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:16 schreef Moonah het volgende:
Livelink, wat fijn! Pak van je hart!

ET, mag ik even de juf uithangen? Als je haar begeleidt met de tafels, leer haar dan ook meteen de betekenis van de tafels, anders wordt het zo'n truukje. Dus 1x1 betekent 1 groepje met 1 appel. 2x1= 2 groepjes van 1 appel, dus 2 appels. 1x2 is net weer wat anders: 1 groepje van 2 appels. ;)

En Kendahl ook al zo'n goede eerste dag. Wat leuk. En wat lijkt me dat spannend!
Gut, zo heb ik het nooit bekeken. Voor mij was het vroeger altijd "zo'n truukje". Je leert elke dag bij hé! :D

Ja, hij was ook zo grappig vanmorgen: 'mama, ik hoef niet te huilen hé?' nee, hoor. dat hoeft niet. 'en jij gaat niet weg hé?' [ojee...] nee, ik ga straks naar huis en dan haal ik je vanmiddag weer op. 'oh oké.'
O+
pi_85356116
Leuk weer, de schoolverhalen :)

en een extra ^O^ voor Job...heerlijk!
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:27:53 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85356242
wat fijn zo'n goede start livelink! is heel wat waard! hier was 't volgens de kinderen ook 'leuk', dus ik ben tevreden. maar veel meer info heb ik er nog niet uit kunnen trekken, ze hebben vooral oog voor Gijsje. :o
in de haak.
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:55:20 #215
3011 E.T.
pi_85357385
Hmz, Saskia vertelt net dat het betreffende jongetje in Saskia dr werkje heeft gekrast, potlood heeft afgepakt en niet terug wde geven.. Als dat al op dag 1 is... :{
Morgen wel even tegen de juf zeggen dat ik niet onverdeeld blij ben :{
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:24:39 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85358328
dat had Willem vorig jaar ook, maar dan met een lastig meisje. steeds z'n potlood afpakken/weggooien en op zijn werk krassen. erg vervelend. maar hij heeft er van geleerd om iets beter voor zichzelf op te komen. en na de herfstvakantie was de tafelschikking helemaal omgegooid.
in de haak.
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:34:43 #217
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_85358616
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:55 schreef E.T. het volgende:

En dat jochie is ook eigenlijk best sneu.. Hij werd door een broertje naar z'n eerste dag in groep 3 gebracht. Vorig jaar ging hij zelf naar huis, geen vader of moeder die hem ophaalde of wegbracht. Best triest :{
Daar word ik dus echt verdrietig van. Dan heb ik echt de neiging om zo'n kind onder mijn hoede te nemen... Mja, dat heeft waarschijnlijk weinig zin want het probleem moet bij de wortel worden aangepakt en dit zou dan alleen symptoombestrijding zijn. :{
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:07:13 #218
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85362458
O+ eerste dag verhalen. Wat goed om te horen dat het allemaal zo lekker is gegaan.

E.T. wat vervelend zo'n jongetje naast je meisje. Maar ook triest voor dat ventje zeg, als je in je jonge leventje al zo naar school moet.

:W Yppy en Anna. Misschien nog niet helemaal voor eht echie, maar wel super welkom hier.
pi_85363339
Job al twee uitnodigingen. Tuurlijk is dat druk livelink, maar kindjes vinden Job dus leuk! Hij is gewoon popie jopie :D Hoe is dat voor jou?

Lastig E.T. Zo'n kind moet ergens zitten natuurlijk, maar het is zo sneu voor zo'n jochie. Zo jong en dan al zo'n geschiedenis en wie weet wat voor toekomst.

De labels zitten in de gymschoenen en ook d'r jas is voorzien van een rood poesje. Het is niet niks, het leven van een kleutermoeder. *)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 augustus 2010 @ 20:41:18 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85364084
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Maar misschien heeft Saskia wel een hele goede invloed op dat mannetje.
Tja daar zit ik helemaal niet op te wachten. Met alle respect, als een kind in de kleuterklassen al 3 keer geschorst is wegens wangedrag is er iets serieus mis. En hoe treurig dat ook is, heb ik er helemaal geen zin in Saskia te laten beïnvloeden door hem.

Tenslotte stuur ik mijn kind naar een school zodat ze wat leert, als de leerkracht de helft van haar tijd dan kwijt is aan het opvoeden van een jeugdzorg gevalletje vind ik dat knap vervelend.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:11:38 #221
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_85368936
Yppy, ik vind het wel een beetje eng dat Job nu wordt uitgenodigd voor feestjes. Aan de ene kant ben ik blij dat hij steeds meer geaccepteerd wordt (ook door de ouders), maar aan de andere kant ben ik zo bang dat het in de setting van een feestje helemaal mis gaat. Dus ik twijfel hoe ik daar mee om moet gaan. Het laatste feestje hebben we hem na een uurtje opgehaald omdat het echt niet ging. En dat was bij mensen waar we ook mee bevriend zijn, dus dan is dat niet zo erg. Dat hadden we vantevoren afgesproken.

Swets en E.T., ik vind dat soort zaken altijd heel moeilijk. Natuurlijk ook omdat Job een kind is waar andere ouders niet altijd even blij mee zijn. En ik snap dat ook heel goed. Natuurlijk is het heel vervelend als een kind zo de gang van zaken in een klas negatief beinvloedt. Wat ik bij ons op school wel zie is dat sommige kinderen niet in een groepje gezet worden, maar alleen aan een tafeltje dicht bij de leerkracht. En dat zou misschien in dit geval ook een oplossing zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:44:51 #222
3011 E.T.
pi_85381540
Maar zijn er ook kindjes echt bang voor Job? Nee toch?
Hier waren gisterochtend 6 (!!) kindjes die niet naar school wilden omdat dit jongetje er weer zou zijn. (en dan zijn er totaal 23 kinderen uit twee kleuterklassen). Ze waren gewoon echt bang.. met huilen, buikpijn enzo..

Maar goed.. vanaf vandaag heeft de jongen een plek op een andere school en komt dus niet meer in deze klas terug. Ik ben dus best opgelucht ;)
pi_85381820
Das zeker een opluchting ET!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:14:29 #224
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_85382049
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja daar zit ik helemaal niet op te wachten. Met alle respect, als een kind in de kleuterklassen al 3 keer geschorst is wegens wangedrag is er iets serieus mis. En hoe treurig dat ook is, heb ik er helemaal geen zin in Saskia te laten beïnvloeden door hem.

Tenslotte stuur ik mijn kind naar een school zodat ze wat leert, als de leerkracht de helft van haar tijd dan kwijt is aan het opvoeden van een jeugdzorg gevalletje vind ik dat knap vervelend.
Snap ik hoor. Het was ook meer een vergoeilijkende opmerking. Ik vind ook dat dit kind niet meer thuishoort op deze school. Maar dit lijkt me een typisch gevalletje institutionele kindermishandeling/verwaarlozing. Oftewel: het kind moet te lang wachten op de juiste hulp en tot die tijd blijft de situatie maar doormodderen en verder escaleren. Het is rot dat ook anderen daar de dupe van zijn. Ik vind schorsen in een kleuterklas niet de goede oplossing. My god, als de situatie onhoudbaar is in het reguliere onderwijs: actie! Wat heeft schorsen ook voor zin als het thuis niet goed gaat? Dan zit dat kind thuis... en dan?! Grmbl!
Maargoed PV.... kalme...blauwe...zee...
Ik hoop dat er gauw iets constructiefs gebeurt :Y

Mijn manneke ging net weer vrolijk naar school, de klas in. Alles wat ik zeg blijft ineens hangen :D Hij vraagt kinderen hoe ze heten. Altijd handig.

edit: kijk, dat is in elk geval fijn voor jullie. Ik neem aan dat dit SBO betreft? (speciaal basisonderwijs) *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 17-08-2010 09:22:50 ]
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:45:44 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85382659
ah, ET, da's fijn! voor iedereen! ik hoop dat hij daar meer op z'n plek is.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')