Wat schattig, hahaha!quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:48 schreef E.T. het volgende:
Saskia vond het maar vervelend dat ze nog niks geleerd had vanmorgen![]()
Ze wil liever tafels leren enzo; ze vind zichzelf heel knap dat ze de tafel van 1 al kan(maar goed, voor een eerste dag groep 3 is dat ook best knap natuurlijk
)
Ik kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Maar misschien heeft Saskia wel een hele goede invloed op dat mannetje. En wat trui al zei: ze hoeft er natuurlijk niet het hele jaar naast te zitten.quote:Ik ben alleen wat minder gelukkig met het feit dat de grootste terrorist van de school aan het tafeltje naast haar zit(een jochie dat drie keer geschorst is geweest in de kleuterklas... ze bestaan
en iedereen had gehoopt/verwacht dat hij dit jaar niet meer op deze school zou zitten... )
Gut, zo heb ik het nooit bekeken. Voor mij was het vroeger altijd "zo'n truukje". Je leert elke dag bij hé!quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:16 schreef Moonah het volgende:
Livelink, wat fijn! Pak van je hart!
ET, mag ik even de juf uithangen? Als je haar begeleidt met de tafels, leer haar dan ook meteen de betekenis van de tafels, anders wordt het zo'n truukje. Dus 1x1 betekent 1 groepje met 1 appel. 2x1= 2 groepjes van 1 appel, dus 2 appels. 1x2 is net weer wat anders: 1 groepje van 2 appels.
En Kendahl ook al zo'n goede eerste dag. Wat leuk. En wat lijkt me dat spannend!
Daar word ik dus echt verdrietig van. Dan heb ik echt de neiging om zo'n kind onder mijn hoede te nemen... Mja, dat heeft waarschijnlijk weinig zin want het probleem moet bij de wortel worden aangepakt en dit zou dan alleen symptoombestrijding zijn.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:55 schreef E.T. het volgende:
En dat jochie is ook eigenlijk best sneu.. Hij werd door een broertje naar z'n eerste dag in groep 3 gebracht. Vorig jaar ging hij zelf naar huis, geen vader of moeder die hem ophaalde of wegbracht. Best triest
Tja daar zit ik helemaal niet op te wachten. Met alle respect, als een kind in de kleuterklassen al 3 keer geschorst is wegens wangedrag is er iets serieus mis. En hoe treurig dat ook is, heb ik er helemaal geen zin in Saskia te laten beïnvloeden door hem.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Maar misschien heeft Saskia wel een hele goede invloed op dat mannetje.
Snap ik hoor. Het was ook meer een vergoeilijkende opmerking. Ik vind ook dat dit kind niet meer thuishoort op deze school. Maar dit lijkt me een typisch gevalletje institutionele kindermishandeling/verwaarlozing. Oftewel: het kind moet te lang wachten op de juiste hulp en tot die tijd blijft de situatie maar doormodderen en verder escaleren. Het is rot dat ook anderen daar de dupe van zijn. Ik vind schorsen in een kleuterklas niet de goede oplossing. My god, als de situatie onhoudbaar is in het reguliere onderwijs: actie! Wat heeft schorsen ook voor zin als het thuis niet goed gaat? Dan zit dat kind thuis... en dan?! Grmbl!quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja daar zit ik helemaal niet op te wachten. Met alle respect, als een kind in de kleuterklassen al 3 keer geschorst is wegens wangedrag is er iets serieus mis. En hoe treurig dat ook is, heb ik er helemaal geen zin in Saskia te laten beïnvloeden door hem.
Tenslotte stuur ik mijn kind naar een school zodat ze wat leert, als de leerkracht de helft van haar tijd dan kwijt is aan het opvoeden van een jeugdzorg gevalletje vind ik dat knap vervelend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |