Wat dacht je van die niet gegeven corner. Onbegrijpelijk. De daarop volgende aanval werd een goal.quote:Op zondag 11 juli 2010 23:01 schreef MajieBeast het volgende:
Dankje webb netjes hoor niet fluiten voor een duidelijk buitenspel corruptie in de fifa ohh ja zeker.
Een buitenspelgoal bovendien, maar hey, we weten hoe de neuzen van de fifa staan hequote:Op zondag 11 juli 2010 23:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wat dacht je van die niet gegeven corner. Onbegrijpelijk. De daarop volgende aanval werd een goal.
Dat.quote:Op zondag 11 juli 2010 23:00 schreef NorthernStar het volgende:
Webb heeft ons het WK gekost.
Binnen een minuut geen corner gegeven, geen buitenspel gegeven > doelpunt.
True. Maar dat doelpunt was niet gevallen als hij een eerste instantie een corner aan Nederland had toegekend en daarnaast ook nog eens buitenspel geconstateerd had voorafgaand aan het doelpunt.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:36 schreef heloef het volgende:
Agressieve mensen die de schuld zoeken bij de scheidsrechter over een paar weken zien jullie ook in dat Spanje gewoon beter was.
Dat Spanje beter was hoeft niet uit te sluiten dat de scheidsrechter faalde.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:36 schreef heloef het volgende:
Agressieve mensen die de schuld zoeken bij de scheidsrechter over een paar weken zien jullie ook in dat Spanje gewoon beter was.
en dan zijn we nog dik gespaard.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:00 schreef Cynix ® het volgende:
Webb heeft heel goed gefloten. Minstens 7 van de 8 overtredingen waren echt schandalig en verdienden geel. Bijna alle kaarten waren dus terecht.
Fuck een end op zoveel kaarten waren onverdiend die van Gio en beide kaarten voor Heitinga.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:58 schreef quo_ het volgende:
Spanje was beter, tel het aantal kansen maar.
Alle kaarten van Nederland waren terecht, het hadden er nog wel meer kunnen zijn.
Spanje is gematst door Webb, veel spaanse kaaarten hield hij lekker op zak.
Het doelpunt van Iniesta had afgekeurd moeten worden, niet omdat hij op dat moment buitenspel stond maar omdat hij voordeel had van zijn buitenspelpositie vlak daarvoor.
Vergeet de rode kaart van Puyol nietquote:Op maandag 12 juli 2010 01:04 schreef Woogy het volgende:
Dankzij webb is Nederland van een zware nederlaag gespaard gebleven, een andere scheids had in de eerste helft De Jong en van Bommel rood gegeven
dit dus.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:10 schreef bloedje het volgende:
toen de Spanjaard op een Nederlander afrende zich laat vallen(de spanjaard), daarna nog een vrije trap meekrijgt gaat het mij veeeel te ver
En het constant vragen om kaarten.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:12 schreef opastokvis het volgende:
[..]
dit dus.
sowieso die spanjaarden leken óf op dominostenen óf ze hadden spaghettipootjes.
Wij vragen inderdaad nooit om een kaartquote:Op maandag 12 juli 2010 01:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
En het constant vragen om kaarten.
Dat soort landen zijn nu eenmaal goed in dat soort smerige trucs.
Daar gaat het toch niet om, Spanje was vanaf minuut 1 de scheids aan het bespelen. Elk verloren duel eindigde in een duikeling.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:21 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Wij vragen inderdaad nooit om een kaart
Inderdaad, en Iniesta had em ook zo kunnen krijgen, dus dat gelul over van Bommel (wat nou rood) en De Jong (wel rood) slaat nergens op.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Vergeet de rode kaart van Puyol niet
True. Vooral de eerste helft speelde oranje vrij grof. En Nederland heeft gewoon verloren, klaar.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:35 schreef BramKVO het volgende:
Onvoorstelbaar dat dit oranje durft klagen over de arbitrage. De Jong had de rust niet mogen halen en Robben kon (of moest) tweede geel krijgen om die bal weg te trappen.
Webb floot géén goede partij, maar dan aan beide kanten. Het is toch niet omdat ie één corner niet zag, dat daardoor die goal komt ?? Zo kun je een match blijven analyseren en kun je evenzeer zeggen 'als De Jong rood had gehad, speelde NL een hele match met 10 man' ...
Ik hoop dat het de ontgoocheling is die spreekt, want de ref kan écht niet de schuld krijgen van deze nederlaag. De goal van Spanje was overigens totaal geen buitenspel, noch de eerste, noch de tweede pass.
Feit was dat NL speelde om Spanje het voetbal te beletten en dat ging gepaard met smerige overtredingen en logischerwijs ook kaarten. Dat moet je er dan maar bijnemen.
A la champagne drinkend vieren op het moment dat die darm van ons is heengegaan.quote:
Ik zal dansen op zijn graf.quote:Op maandag 12 juli 2010 02:08 schreef Reddiablo het volgende:
Is Howard Webb al DOOD?
Ik heb een flesje vodka klaarstaan voor die kankerschoft.
let's piss on his rug.quote:
laten we op dat moment samen een litertje wegtikkenquote:Op maandag 12 juli 2010 02:15 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
A la champagne drinkend vieren op het moment dat die darm van ons is heengegaan.
quote:Op maandag 12 juli 2010 02:21 schreef Ritmo het volgende:
Gast aan z'n ballen ophangen en stenigen. Blatter ernaast.
wat een kanker kop, ga dood vieze flikkerquote:
En die van Iniesta vanwege natrappen richting van bommel.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Vergeet de rode kaart van Puyol niet
Oh ja, die Van Bommel die toen al lang en breed in het kleedlokaal had horen te zitten.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:18 schreef herbert64 het volgende:
[..]
En die van Iniesta vanwege natrappen richting van bommel.
Dat was gewoon een mooie tackle op de bal.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:21 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Oh ja, die Van Bommel die toen al lang en breed in het kleedlokaal had horen te zitten.
Gelul... in het begin van de wedstrijd geven 9 van de 10 scheidsrechters niet meteen al een tweede gele kaart voor een dergelijke overtreding. Dus lul niet. Maar die natrap actie richting Van Bommel was wél gewoon een normale rode kaart. En de dader had dus niet meer kunnen scoren later.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:21 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Oh ja, die Van Bommel die toen al lang en breed in het kleedlokaal had horen te zitten.
Dat mensen vinden dat Bommel rood had moeten krijgen snap ik nog steeds niet? Ja, hij had een paar mannelijke tackles, maar dat hoort erbij. Het is toch geen ballet? Hij ging echt nergens echt over de schreef.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:21 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:35 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Deze kerel mag van mij alle afgereisde Oranje fans hun tickets terugbetalen! Dat zal wel lukken denk ik met die mooie som geld die hij van sep blatter en zeer zeker ook de Spaanse voetbalbond LFP in ontvangst heeft genomen.
Dat dus.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:18 schreef herbert64 het volgende:
[..]
En die van Iniesta vanwege natrappen richting van bommel.
Ow ow zie hier onze kenner van het belgische front nou, wel zelfs als dat stelletje zielepoten van jou die goal had toegekend gekregen dan hadden de al aanvallend spelende Brazilianen zeker en vast nóg aanvallander gaan spelen om zo dan wrs met 4-1 winst te eindigen en trouwens de rode duiveltjes scoorden één (onterecht afgekeurd) doelpunt in die wedstrijd , BrazilIë twee, nog steeds exit belgië dus.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:46 schreef BramKVO het volgende:
[..]
![]()
ps : jij bent dan degene die de afgekeurde goal door prendergast slechts een 'detail' in de match vond ?
ja, want na een 1-0 zou het matchverloop hetzelfde geweest zijn natuurlijkquote:Op maandag 12 juli 2010 12:30 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Ow ow zie hier onze kenner van het belgische front nou, wel zelfs als dat stelletje zielepoten van jou die goal had toegekend gekregen dan hadden de al aanvallend spelende Brazilianen zeker en vast nóg aanvallander gaan spelen om zo dan wrs met 4-1 winst te eindigen en trouwens de rode duiveltjes scoorden één (onterecht afgekeurd) doelpunt in die wedstrijd , BrazilIë twee, nog steeds exit belgië dus.
Maar Spanje had ook sowieso een keer rood mogen hebben, dus ja...quote:Op maandag 12 juli 2010 15:54 schreef BB-King het volgende:
Mja aan de ene kant heeft ie Nederland ook lang in de race gehouden door niet eerder een rode kaart te trekken (wat hij best had kunnen doen) dus ik vind het nog wel meevallen eerlijk gezegd. Z'n grootste fouten waren nog dat ie Heitinga te snel geel gaf en uiteraard die corner welke we niet meekregen.
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:13 schreef UltraR het volgende:
Die niet gegeven corner vlak voor het doelpunt.
Hoe blind kun je zijn?
Extreem van richting veranderd door de muur EN aangeraakt door Casillas.
Pure diefstal. Wat een ontzettende lul is die Webb.
dat klinkt inderdaad zoals jij, zo kennen we je weer.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:50 schreef HaagsPietje het volgende:
zoals mijn vrienden en ik gisteravond die flapdrol gekwalificeerd hebben in een vol huis en de tuindeur wagenwijd open met debiele buren in de tuin die de wedstrijd niet volgden:
"een kale grafkankertyfus jood! met z'n inteelt kankerkop!"
Beide spelers, Bommel en de Uruguayaan gingen voor het blok en van Bommel won die. Die Uruguayaan protesteerde ook niet, maar ging gelijk door. Dit is mannelijk voetbal. Nog maar eens een bewijs dat Belgen zachte eitjes zijn.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:20 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ps : in de match tegen Uruguay mocht de goal van GIO ook niet doorgegaan zijn. Toen zei werkelijk niemand hier daar iets over ...
ja, nee inderdaad, absoluut.....ok....doeiquote:Op maandag 12 juli 2010 16:20 schreef BramKVO het volgende:
[..]
dat klinkt inderdaad zoals jij, zo kennen we je weer.
Toen Van Bommel en De Jong mochten blijven staan, hoorden we je waarsch niet ? Of toen Villa, die bijna op weg was naar doel, werd teruggefloten ipv voordeel te geven ?
Webb was slecht en dat was hij aan beide kanten. Zo staat het ook in alle Europese media (en dan nog gaat het meer over de overtredingen van oranje) , maar in NL ziet men het blijkbaar anders. Ik dacht eigenlijk dat NL'ers groter waren in een nederlaag, maar sommigen zijn slechte verliezers. Ofwel is dit een minderheid op het forum.
ps : in de match tegen Uruguay mocht de goal van GIO ook niet doorgegaan zijn. Toen zei werkelijk niemand hier daar iets over ...
meen jij dat nuquote:Op maandag 12 juli 2010 16:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Beide spelers, Bommel en de Uruguayaan gingen voor het blok en van Bommel won die. Die Uruguayaan protesteerde ook niet, maar ging gelijk door. Dit is mannelijk voetbal. Nog maar eens een bewijs dat Belgen zachte eitjes zijn.
uit een ander perspectief zag je dat van bommel's been schramde langs de scheen van die andere gast, en diezelfde gast stond ook weer gelijk op omdat het geen ene kut voorstelde.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:20 schreef BramKVO het volgende:
[..]
aangeschoten, hield z'n arm voor z'n lichaam etc. maar als Webb dat zou zien zou het ook een corner zijn.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:31 schreef RetRy32 het volgende:
PS: Het zou toch eigenlijk een penalty moeten zijn (sneijders vrije trap) want het wordt toch met zn arm aangeraakt
XD kan je ook zeggen bij suarezquote:Op maandag 12 juli 2010 16:35 schreef hedphylem het volgende:
[..]
aangeschoten, hield z'n arm voor z'n lichaam etc. maar als Webb dat zou zien zou het ook een corner zijn.
Dat wel. Zelfs Webb kon het niet maken de Spanjaarden daarvoor te matsen.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:44 schreef Reddiablo het volgende:
I missed whether Iniesta got a yellow card for taking off his shirt, I would assume so?
Ja als je 2-3 duidelijke penalties niet krijgt kan ik hem moeilijk ongelijk geven vreemd dat het een Spaanse club is waar hij zo partijdig voor fluit.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:46 schreef Morendo het volgende:
Drogba had Webb's optreden voor de volle 100% bestempeld als een 'disgrace'.
Maar voor die Spanjaarden was hij nog beter.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:57 schreef Nielsch het volgende:
Hou toch op, de gehele buitenlandse pers + Clarence Seedorf is het erover eens dat Webb nog vrij coulant was voor Nederland. Als het aan hen had gelegen, hadden we bij rust zelfs nog maar 8 of 9 spelers over...
Inderdaad Xavi en Iniesta hadden extreem veel schwalbes. Puyol had zijn tweede gele kaart moeten hebben toen hij de doorgebroken Robben uit balans bracht. Ramos had zijn tweede gele kaart moeten hebben toen hij een gele kaart vroeg voor een Nederlandse speler. Wat ik echt niet begrijp is dat hij geen corner gaf na Sneijder zijn afgeketste vrije trap, duidelijker komen ze niet.quote:Op maandag 12 juli 2010 17:03 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Maar voor die Spanjaarden was hij nog beter.
De hele tijd klagen en geen kaart. De hele tijd laten vallen en geen kaartTel die kaarten erbij en Spanje staat ook met 9 op het veld.
Het zijn vooral de Britse tabloids die stemming maken. Webb floot gisteren gewoon een zeer zwakke wedstrijd en dupeerde Nederland een aantal keren behoorlijk. Dat we veel overtredingen maakten is daarbij irrelevant.quote:Op maandag 12 juli 2010 17:24 schreef Nielsch het volgende:
Opvallend dat alle buitenlandse pers
Zeg boerke gade hier wat ligge kankeren over die klaarduidelijke WERELDGOAL van een Feyenoorder?quote:Op maandag 12 juli 2010 16:20 schreef BramKVO het volgende:
[..]
zaligquote:Op maandag 12 juli 2010 17:43 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Zeg boerke gade hier wat ligge kankeren over die klaarduidelijke WERELDGOAL van een Feyenoorder?
Nu wrijft ge in uw hande zeker he west-vlaams boerelulleke , een dik kankervolk zedde gulle , ORANJE BOVEN EN BELGIE BARST !!!!
Zo klopt ie!quote:Op maandag 12 juli 2010 17:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het zijn vooral de Britse tabloids die stemming maken. Webb floot gisteren gewoon een zeer zwakke wedstrijd en dupeerde mazzelde Nederland een aantal keren behoorlijk. Dat we veel overtredingen maakten is daarbij irrelevant.
Wat is dit nu weer? De overtredingen van de Jong en van Bommel waren absoluut niet een rode kaart waard. En als Webb toch zo veel zin had in het trekken van kaarten; geef dan ook een tweede aan Puyol toen hij een doorgebroken Robben in een Judo-greep hield. En wijs een corner toe aan Nederland indien de bal via een Spanjaard achter hun achterlijn verdwijnt. En geef kaarten voor Spaanse schwalbes. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Alleen NSB-nazaten kunnen enthousiast over Webb zijn.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zo klopt ie!![]()
Als Van Bommel en De Jong er echt af waren gestuurd waren we nergens meer geweest in de 2de helft...
Die laatste zin van jou is natuurlijk bullshit, aangezien het bestraffen van overtredingen een van de taken van de scheidsrechter is...![]()
![]()
Trouwens niet alleen de Britten, ook veel andere landen en
Dat sterkt mij dan weer in mijn eigen opvatting.quote:Clarence Seedorf kijken er precies zo tegen aan...
Krijg jij eens even snel ongeneeslijke kanker in je kop ofzo, achterlijke idioot!quote:Op maandag 12 juli 2010 19:56 schreef Morendo het volgende:
Alleen NSB-nazaten kunnen enthousiast over Webb zijn.
Ik doelde niet specifiek op jou.... Dus rustig maar, anders trek ik een kaart.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Krijg jij eens even snel ongeneeslijke kanker in je kop ofzo, achterlijke idioot!
Kutspammer.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:00 schreef milan180 het volgende:
word snel lid van de anti Webb hyves >>>
http://webbzooi.hyves.nl/
Consequent fluiten misschien? En zit nou niet alleen het 'matsen' van nederland erbij te halen want hij heeft spanje zo mogelijk nog meer gematst.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:51 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Wat had Webb beter moeten doen, en dan heb ik natuurlijk over de beginfase van de wedstrijd waarin de toon voor de rest van wedstrijd gezet wordt?
Wel rood trekken voor de ordinaire schoppen van NL, geel geven zoals hij nu deed, of helemaal geen kaart trekken en iedereen een vrijbrief geven om spelers door de midden te zagen?
En nee, goed fluiten deed hij zeker niet, maar hij werd ook niet bepaald geholpen door met name Nederland die af en toe meer met K1 bezig was dan met voetbal.
Geef eens wat voorbeelden uit de eerste helft i.p.v. geblaat in de loze ruimte vanuit onderbuikgevoelensquote:Op maandag 12 juli 2010 21:39 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Consequent fluiten misschien? En zit nou niet alleen het 'matsen' van nederland erbij te halen want hij heeft spanje zo mogelijk nog meer gematst.
OMGquote:Op maandag 12 juli 2010 19:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
De overtredingen van de Jong en van Bommel waren absoluut niet een rode kaart waard.
Bij de eerste overtreding fluiten en duidelijk maken wat de grens is, bij de tweede overtreding geel trekken. Nu gaf hij de eerste de beste overtreding geel en daarmee zet je de toon in negatieve zin. Hij kon niet meer terug en moest daarna wel elke tik met een kaart bestraffen. En als je geel geeft voor Nederland, mag je ook geel geven aan Spanje. Nu begon hij in een periode wel erg eenzijdig met kaarten te wapperen, ik vond het een beetje inconsequent.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:51 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Wat had Webb beter moeten doen, en dan heb ik natuurlijk over de beginfase van de wedstrijd waarin de toon voor de rest van wedstrijd gezet wordt?
Wel rood trekken voor de ordinaire schoppen van NL, geel geven zoals hij nu deed, of helemaal geen kaart trekken en iedereen een vrijbrief geven om spelers door de midden te zagen?
Schromelijk overdreven. Het was een harde wedstrijd, soms gemeen (aan beide zijden), maar zeker geen schoppartij zoals bijv. Ned-Por 2006. Muv de trap van de Jong was geen enkele overtreding harder dan normaal. Soms werd geel gegeven waarvan ik van mening was dat alleen affluiten voldoende was.quote:En nee, goed fluiten deed hij zeker niet, maar hij werd ook niet bepaald geholpen door met name Nederland die af en toe meer met K1 bezig was dan met voetbal.
Even hier op inhaken, dat is volgens mij ook de reden waarom die Engelse kranten (quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:33 schreef marcodej het volgende:
Jammer dat het beeld van De Jong het beeld van de rest van de partij bepaald.
Dat is precies wat hij deedquote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Bij de eerste overtreding fluiten en duidelijk maken wat de grens is, bij de tweede overtreding geel trekken. Nu gaf hij de eerste de beste overtreding geel en daarmee zet je de toon in negatieve zin. Hij kon niet meer terug en moest daarna wel elke tik met een kaart bestraffen. En als je geel geeft voor Nederland, mag je ook geel geven aan Spanje. Nu begon hij in een periode wel erg eenzijdig met kaarten te wapperen, ik vond het een beetje inconsequent.
[..]
Ik vond dat hij voor mn gevoel nogal snel geel gaf en daarmee een weg insloeg waarin hij niet meer terug kon.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:43 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Dat is precies wat hij deed. Hij had al meteen geel kunnen trekken. Zij nog tegen mijn pa.. klasse van speler X (ik meen dat het Van Bommel was), bij de eerste overtreding geven ze toch bijna nooit geel en maar dat was 't zeker wel waard.
Omdat ik bij vergelijkbare overtredinkjes, waar Nederland geel voor kreeg (en dan heb ik het niet alleen over het begin van de wedstrijd), geen kaarten zag voor Spanje. Alleen al die huilers die zo opzichtig om kaarten vroegen hadden sneller een kaart verdiend. Bah.quote:"En als je geel geeft voor Nederland, mag je ook geel geven aan Spanje."
Wat is dit nu weer voor een ridicuul argument? Zo'n drogreden behoeft hopelijk geen weerlegging mag ik hopen.
Ik had het over de wedstrijd als geheel. Er was een periode in de wedstrijd, na rust, dat zo'n beetje elke tik voor Nederland een kaart was en dat vergelijkbare overtredingen van Spanje minder zwaar bestraft werden.quote:Overigens was de stand bij rust 3 kaarten voor NL en 2 Spanje, zeer eenzijdig kaarten wapperen inderdaad. Je lult jezelf vast kerel.
Ben het wel mee eens dat elke speler die om een kaart vraagt, in woord of gebaar, er direct een zelf verdient. Er was een héle korte periode dat dit gebeurde, geen idee waarom men daar mee gestopt is. De Spanjaarden deden dit meermaals zeer irritant, mee eens.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vond dat hij voor mn gevoel nogal snel geel gaf en daarmee een weg insloeg waarin hij niet meer terug kon.
[..]
Omdat ik bij vergelijkbare overtredinkjes, waar Nederland geel voor kreeg (en dan heb ik het niet alleen over het begin van de wedstrijd), geen kaarten zag voor Spanje. Alleen al die huilers die zo opzichtig om kaarten vroegen hadden sneller een kaart verdiend. Bah.
[..]
Ik had het over de wedstrijd als geheel. Er was een periode in de wedstrijd, na rust, dat zo'n beetje elke tik voor Nederland een kaart was en dat vergelijkbare overtredingen van Spanje minder zwaar bestraft werden.
Volkomen mee eens. Overigens heeft je eerste alinea weinig met lief zijn te maken. Robben is een vd meeste domme voetballers (qua voetbal intellect) in onze selectie die alles op intuitie doet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:03 schreef eQuaL het volgende:
Robben had zich gewoon moeten laten vallen toen hij werd tegengehouden. We zijn eerder te lief geweest dan te grof, en helaas hebben die Spanjaarden toch nog geprofiteerd.
Lag niet zozeer aan Webb zelf. De eerste helft was de spanning nog veel te hoog, niemand bakte er wat van en het was wachten op de volgende overtreding...
Wedstrijd is eigenlijk geen een keer echt losgekomen. Het was beter geweest voor NL als ze met rust al 1-0 achter stonden, dan hadden ze er echt wat van moeten maken...
HUH??? Die tweede van Heitings was onzin. Was puur een schwalbe. Heeft iedereen kunnen zien in de herhalingen. En Heitinga's eerste was ook geen gele kaart waardig. En zo waren er nog een paar meer.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:10 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik kan me overigens geen kaart van NL voor de geest halen die onterecht was, misschien die ene van Gio, maar volgens mij was ook een correcte beslissing.
De Jong wel, maar Van Bommel absoluut niet. Als je de herhaling bekijkt zie je dat Van Bommel zich juist in houdt en zijn benen terug trekt. Iniesta had daarentegen voor het natrappen richting Van Bommel wel meteen rood moeten hebben. En een paar andere Spanjaarden hadden 2x geel moeten hebben.quote:
Tweede kaart: hij werd even vastgepakt (terwijl hij richting de goal ging) en ging silm liggen. Dat hij wat laat naar de grond ging doet niet terzake. Gele kaart dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:49 schreef herbert64 het volgende:
[..]
HUH??? Die tweede van Heitings was onzin. Was puur een schwalbe. Heeft iedereen kunnen zien in de herhalingen. En Heitinga's eerste was ook geen gele kaart waardig. En zo waren er nog een paar meer.
Knap hoor, natrappen met je heup, verdiende wel een gele kaart voor provoceren, niet zozeer voor fysiek geweld want Van Bommel viel omhoog (en da's best knap). Vergeet voor het gemak ook maar even dat Van Bommel eerst vol op zijn tenen ging staan, vast niet geheel onbewust, wat ook geel had kunnen opleveren.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:51 schreef herbert64 het volgende:
[..]
De Jong wel, maar Van Bommel absoluut niet. Als je de herhaling bekijkt zie je dat Van Bommel zich juist in houdt en zijn benen terug trekt. Iniesta had daarentegen voor het natrappen richting Van Bommel wel meteen rood moeten hebben. En een paar andere Spanjaarden hadden 2x geel moeten hebben.
true, voor sommigen is het snel een 'natrap' hoor ... Er zijn er hier zelfs die zeggen dat De Jong géén rood verdiende en Iniesta wél, moet je eens nagaan ...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:11 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Knap hoor, natrappen met je heup, verdiende wel een gele kaart voor provoceren, niet zozeer voor fysiek geweld want Van Bommel viel omhoog (en da's best knap). Vergeet voor het gemak ook maar even dat Van Bommel eerst vol op zijn tenen ging staan, vast niet geheel onbewust, wat ook geel had kunnen opleveren.
Wat, een heupzwaai zonder bal in de buurt is geen rood meer tegenwoordig? Ben je lam ofzo?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:11 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Knap hoor, natrappen met je heup, verdiende wel een gele kaart voor provoceren, niet zozeer voor fysiek geweld want Van Bommel viel omhoog (en da's best knap). Vergeet voor het gemak ook maar even dat Van Bommel eerst vol op zijn tenen ging staan, vast niet geheel onbewust, wat ook geel had kunnen opleveren.
De Jong verdiende net zo rood als die gozer die de Zeeuw zijn kop er bijna aftrapte. Dat waren beide roekeloze acties waarbij men de tegenstander uit het oog verloor.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:18 schreef BramKVO het volgende:
[..]
true, voor sommigen is het snel een 'natrap' hoor ... Er zijn er hier zelfs die zeggen dat De Jong géén rood verdiende en Iniesta wél, moet je eens nagaan ...
Fout, schwalbe van Iniesta. In de herhaling is overduidelijk te zien dat Iniesta niet geraakt wordt. Schwalbe dus, gele kaart voor Iniesta dus. Maar dat maakte al niet meer uit, Iniesta had op dat moment al rood moeten hebben voor die heupzwaai.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Tweede kaart: hij werd even vastgepakt (terwijl hij richting de goal ging) en ging silm liggen. Dat hij wat laat naar de grond ging doet niet terzake. Gele kaart dus.
Eerste gele kaart: Heitinga veegt met zijn rechterbeen nog even door terwijl de bal al lang en breed weg is, gele kaart dus.
Je moet eens de documentaire Kill the referee zien. Daarin komt Webb ook aan bod met een aantal dubieuze beslissingen. Na een buitenspeldoelpunt (zag ie overigens op de grote schermen) voor de Polen, geeft ie op het eind van de wedstrijd een penalty aan Oostenrijk voor een licht vergrijp in het strafschopgebied. Het heeft er alle schijn na dat dat een goedmakertje was en dat de beste man gewoon niet geschikt is om een wedstrijd goed te kunnen leiden. Het maakt me daarbij niet eens zo veel uit of hij voor of tegen ons floot, want beide partijen heeft ie benadeeld.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:03 schreef koffiegast het volgende:
Heeft ie nog een persconferentie gegeven ofzo ? Of iets anders?
Ben onderhand wel benieuwd naar zijn eigen opvattingen over de corner, de rood, de schwalbes, de doorbreking van robben, de buitenspel welles/niettes, iniesta die gematst wordt, van bommel die gematst wordt, etc. Als ie een beetje echte scheids is ligt ie nu nog wakker van zijn acties.
Juist in die documentaire komt naar voren dat die penalty terecht was??quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Je moet eens de documentaire Kill the referee zien. Daarin komt Webb ook aan bod met een aantal dubieuze beslissingen. Na een buitenspeldoelpunt (zag ie overigens op de grote schermen) voor de Polen, geeft ie op het eind van de wedstrijd een penalty aan Oostenrijk voor een licht vergrijp in het strafschopgebied. Het heeft er alle schijn na dat dat een goedmakertje was en dat de beste man gewoon niet geschikt is om een wedstrijd goed te kunnen leiden. Het maakt me daarbij niet eens zo veel uit of hij voor of tegen ons floot, want beide partijen heeft ie benadeeld.
Ja volgens iemand die de vader van Webb belt, omdat ie toevallig op de tribune de verrichtingen van zijn zoon zit te aanschouwenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:39 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Juist in die documentaire komt naar voren dat die penalty terecht was??
Ik heb kill the referee al gezien. En Webb is ongetwijfeld erop gezet om 'passie in voetbal' te krijgen, de passie die fifa wilt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Je moet eens de documentaire Kill the referee zien. Daarin komt Webb ook aan bod met een aantal dubieuze beslissingen. Na een buitenspeldoelpunt (zag ie overigens op de grote schermen) voor de Polen, geeft ie op het eind van de wedstrijd een penalty aan Oostenrijk voor een licht vergrijp in het strafschopgebied. Het heeft er alle schijn na dat dat een goedmakertje was en dat de beste man gewoon niet geschikt is om een wedstrijd goed te kunnen leiden. Het maakt me daarbij niet eens zo veel uit of hij voor of tegen ons floot, want beide partijen heeft ie benadeeld.
Mjah niet te gelovenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:38 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ik heb kill the referee al gezien. En Webb is ongetwijfeld erop gezet om 'passie in voetbal' te krijgen, de passie die fifa wilt.
http://www.hansanders.nl/ , succesquote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fout, schwalbe van Iniesta. In de herhaling is overduidelijk te zien dat Iniesta niet geraakt wordt. Schwalbe dus, gele kaart voor Iniesta dus. Maar dat maakte al niet meer uit, Iniesta had op dat moment al rood moeten hebben voor die heupzwaai.
Was een terechte penalty.. hij sprak de verdediger er op aan dat hij het shirtje teveel vast hield voordat de tegenstander de vrije trap wou gaan nemen. Hij laat die vrije trap na dat praatje nemen, wat doet die verdediger, houd ie hem weer met 2 handen vast, hoe dom ben je dan als voetballer zijnde als je 5 seconden er voor gewaarschuwd bentquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:39 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Juist in die documentaire komt naar voren dat die penalty terecht was??
Zoek anders ff het filmpje op, internetheldje.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:36 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
http://www.hansanders.nl/ , succes
Als je je hand op iemand zijn schouder legt, dan raak je hem sowieso hoorquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoek anders ff het filmpje op, internetheldje.
wat? Als je voor dat al geel zou moeten krijgen dan hadden aan beide kanten nog wel meer geel mogen komen en zelfs rood voor puyol op robben. Kom nou. Dit was pure schwalbe want hij was al compleet los (gelaten) en gaat dan opeens liggen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Tweede kaart: hij werd even vastgepakt (terwijl hij richting de goal ging) en ging silm liggen. Dat hij wat laat naar de grond ging doet niet terzake. Gele kaart dus.
Ben bang van wel, fifa beoordeelde hem als goed. :/quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:36 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
We hoeven iig niet bang te zijn dat deze zeer slechte scheids ooit nog een finale gaat fluiten. Top!
Maar daar val je niet van om !quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:49 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Als je je hand op iemand zijn schouder legt, dan raak je hem sowieso hoor. Misschien kun je beter ook meteen even bij vandale.nl kijken.
in de engelse tabloidsquote:
vd ende had daar al voor gewaarschuwd dat die lulhannes voor elk momentje een oeverloze preek zou houden waardoor de zuivere speeltijd zo verschrikkelijk laag zou blijven bij hem....en hij heeft gelijk gekregen ook......100 keer zo erg als ik me dat had voorgesteld, onvoorstelbaar dat ze zo'n droeftoeter aanstellen voor de belangrijkste wedstrijd aller tijdenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:46 schreef MiLalaa het volgende:
Beter had ie in de rust eerlijk gezegd dat ie het niet meer aan kon, hadden ze hem nog kunnen wisselen![]()
Flapdrol, met zo'n ruggengraat moet je iets anders worden dan scheidsrechter in WK finale, opbokken
en voor sommige spelers is dat ook gewoon de waarheid.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:36 schreef Michielos het volgende:
Howard Webb gaf aan dat Oranje zich als monsters gedragen hebben op het veld ..__!
voor sommige ja... niet voor het hele efltal dusquote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:43 schreef BramKVO het volgende:
[..]
en voor sommige spelers is dat ook gewoon de waarheid.
Als je man genoeg bent om als scheids na afloop sommige spelers monsters te noemen dan moet je ook man genoeg zijn om toe te geven dat je er soms naast zat. Maad daar hoor je Webb niet over. Achterdaf een beetje lopen te janken bij de media....lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:43 schreef BramKVO het volgende:
[..]
true. Webb floot een slechte match, weliswaar langs beide kanten. Maar het is ook een feit dat bepaalde spelers dusdanig opgefokt waren dat ze het de ref ook niet makkelijk maakten. Maar then again, als je een WK-finale fluit, moet je je daar over kunnen zetten.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:48 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Als je man genoeg bent om als scheids na afloop sommige spelers monsters te noemen dan moet je ook man genoeg zijn om toe te geven dat je er soms naast zat. Maad daar hoor je Webb niet over. Achterdaf een beetje lopen te janken bij de media....lekker makkelijk.
Die spanjaarden bedoel je die bij elk fluitsignaal als een zwerm bijen Webb omsingelden en aan synchroon-kaartvragen deden? Schandalig idd...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:54 schreef BramKVO het volgende:
[..]
true. Webb floot een slechte match, weliswaar langs beide kanten. Maar het is ook een feit dat bepaalde spelers dusdanig opgefokt waren dat ze het de ref ook niet makkelijk maakten. Maar then again, als je een WK-finale fluit, moet je je daar over kunnen zetten.
Door zo 'aftastend' te fluiten - 'die ene krijgt geel van mij, want ik wil een punt maken, maar ohja, die ander staat al op geel dus dan kan ik het niet maken om hem nu weg te sturen want hij is ook nog eens een speler van Barcelona / Bayern een grote club 'quote:true. Webb floot een slechte match, weliswaar langs beide kanten. Maar het is ook een feit dat bepaalde spelers dusdanig opgefokt waren dat ze het de ref ook niet makkelijk maakten.
ik vind een doodschop nog altijd erger.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:03 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Die spanjaarden bedoel je die bij elk fluitsignaal als een zwerm bijen Webb omsingelden en aan synchroon-kaartvragen deden? Schandalig idd...
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fout, schwalbe van Iniesta. In de herhaling is overduidelijk te zien dat Iniesta niet geraakt wordt. Schwalbe dus, gele kaart voor Iniesta dus. Maar dat maakte al niet meer uit, Iniesta had op dat moment al rood moeten hebben voor die heupzwaai.
Eigenlijk vond ik het geen buitensporig harde of grove wedstrijd. Ja, er waren veel overtredingen... en ook wel een paar flinke (De Jong) - maar verder is het gewoon enorm gehypet. Hallo, het is de finale... dan ga je geen aai over de bol geven.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:43 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Dit inderdaad, een paar harde overtredingen maar over het algemeen viel het best mee.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:43 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Eigenlijk vond ik het geen buitensporig harde of grove wedstrijd. Ja, er waren veel overtredingen... en ook wel een paar flinke (De Jong) - maar verder is het gewoon enorm gehypet. Hallo, het is de finale... dan ga je geen aai over de bol geven.
Zou zomaar kunnen; ik denk dat McEnroe, wanneer die een challenge had kunnen inzetten, wat minder asociaal naar de umpires had gedaan;)quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het moet de FIFA toch aan het denken zetten dat de scheidsrechters in het voetbal zo'n enorme hondenbaan hebben. Bij rugby, (ijs)hockey, American football, enzovoort zijn de scheidsrechters gewaardeerde leiders van de wedstrijd, bij voetbal zijn ze het uitschot van het veld. Zou het iets met het gebrek aan technische hulpmiddelen voor de scheidsrechter te maken hebben? Het zou zomaar kunnen.
Sommige mensen zijn idd volkomen de weg kwijt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat, een heupzwaai zonder bal in de buurt is geen rood meer tegenwoordig? Ben je lam ofzo?
1) Denk je nu werkelijk dat die fout van De Jong niet met opzet was ? En als het niet met opzet was, was het wél degelijk uit dommigheid en lompheid.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:18 schreef herbert64 het volgende:
En trouwens, Zidane's kopstoot 4 jaar geleden was nog een stukkie erger.... en dat was met opzet.
Op advies van de 4e official die het op het scherm had gezien. De scheidsrechter (ben zijn naam even kwijt?) had het toen zelf helemaal niet gezien.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:47 schreef BramKVO het volgende:
[..]
2) Zidane kreeg toch ook gewoon rood ?
Maar Villa kreeg niet gewoon rood.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:47 schreef BramKVO het volgende:
[..]
1) Denk je nu werkelijk dat die fout van De Jong niet met opzet was ? En als het niet met opzet was, was het wél degelijk uit dommigheid en lompheid.
2) Zidane kreeg toch ook gewoon rood ?
zoals zeg maar gemiddeld 5 keer per Belgische eerste klasse wedstrijd te zien is? als je het over schoppartijen hebt....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:38 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik vind een doodschop nog altijd erger.
Dat laatste dus. Het was gewoon wild en onhandig. Had derhalve rood mogen zijn. Maar opzettelijk was het niet. Zo dom is De Jong ook weer niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:47 schreef BramKVO het volgende:
[..]
1) Denk je nu werkelijk dat die fout van De Jong niet met opzet was ? En als het niet met opzet was, was het wél degelijk uit dommigheid en lompheid.
zeg ik ergens dat ik die tackles goedkeur misschienquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:01 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
zoals zeg maar gemiddeld 5 keer per Belgische eerste klasse wedstrijd te zien is? als je het over schoppartijen hebt....
die griezel van een Witzel, dat was pas een doodschop lulhannes. zulke imbecielen zouden ze gewoon levenslang van de velden moeten bannen,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |