Consequent fluiten misschien? En zit nou niet alleen het 'matsen' van nederland erbij te halen want hij heeft spanje zo mogelijk nog meer gematst.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:51 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Wat had Webb beter moeten doen, en dan heb ik natuurlijk over de beginfase van de wedstrijd waarin de toon voor de rest van wedstrijd gezet wordt?
Wel rood trekken voor de ordinaire schoppen van NL, geel geven zoals hij nu deed, of helemaal geen kaart trekken en iedereen een vrijbrief geven om spelers door de midden te zagen?
En nee, goed fluiten deed hij zeker niet, maar hij werd ook niet bepaald geholpen door met name Nederland die af en toe meer met K1 bezig was dan met voetbal.
Geef eens wat voorbeelden uit de eerste helft i.p.v. geblaat in de loze ruimte vanuit onderbuikgevoelensquote:Op maandag 12 juli 2010 21:39 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Consequent fluiten misschien? En zit nou niet alleen het 'matsen' van nederland erbij te halen want hij heeft spanje zo mogelijk nog meer gematst.
OMGquote:Op maandag 12 juli 2010 19:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
De overtredingen van de Jong en van Bommel waren absoluut niet een rode kaart waard.
Bij de eerste overtreding fluiten en duidelijk maken wat de grens is, bij de tweede overtreding geel trekken. Nu gaf hij de eerste de beste overtreding geel en daarmee zet je de toon in negatieve zin. Hij kon niet meer terug en moest daarna wel elke tik met een kaart bestraffen. En als je geel geeft voor Nederland, mag je ook geel geven aan Spanje. Nu begon hij in een periode wel erg eenzijdig met kaarten te wapperen, ik vond het een beetje inconsequent.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:51 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Wat had Webb beter moeten doen, en dan heb ik natuurlijk over de beginfase van de wedstrijd waarin de toon voor de rest van wedstrijd gezet wordt?
Wel rood trekken voor de ordinaire schoppen van NL, geel geven zoals hij nu deed, of helemaal geen kaart trekken en iedereen een vrijbrief geven om spelers door de midden te zagen?
Schromelijk overdreven. Het was een harde wedstrijd, soms gemeen (aan beide zijden), maar zeker geen schoppartij zoals bijv. Ned-Por 2006. Muv de trap van de Jong was geen enkele overtreding harder dan normaal. Soms werd geel gegeven waarvan ik van mening was dat alleen affluiten voldoende was.quote:En nee, goed fluiten deed hij zeker niet, maar hij werd ook niet bepaald geholpen door met name Nederland die af en toe meer met K1 bezig was dan met voetbal.
Even hier op inhaken, dat is volgens mij ook de reden waarom die Engelse kranten (quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:33 schreef marcodej het volgende:
Jammer dat het beeld van De Jong het beeld van de rest van de partij bepaald.
Dat is precies wat hij deedquote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Bij de eerste overtreding fluiten en duidelijk maken wat de grens is, bij de tweede overtreding geel trekken. Nu gaf hij de eerste de beste overtreding geel en daarmee zet je de toon in negatieve zin. Hij kon niet meer terug en moest daarna wel elke tik met een kaart bestraffen. En als je geel geeft voor Nederland, mag je ook geel geven aan Spanje. Nu begon hij in een periode wel erg eenzijdig met kaarten te wapperen, ik vond het een beetje inconsequent.
[..]
Ik vond dat hij voor mn gevoel nogal snel geel gaf en daarmee een weg insloeg waarin hij niet meer terug kon.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:43 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Dat is precies wat hij deed. Hij had al meteen geel kunnen trekken. Zij nog tegen mijn pa.. klasse van speler X (ik meen dat het Van Bommel was), bij de eerste overtreding geven ze toch bijna nooit geel en maar dat was 't zeker wel waard.
Omdat ik bij vergelijkbare overtredinkjes, waar Nederland geel voor kreeg (en dan heb ik het niet alleen over het begin van de wedstrijd), geen kaarten zag voor Spanje. Alleen al die huilers die zo opzichtig om kaarten vroegen hadden sneller een kaart verdiend. Bah.quote:"En als je geel geeft voor Nederland, mag je ook geel geven aan Spanje."
Wat is dit nu weer voor een ridicuul argument? Zo'n drogreden behoeft hopelijk geen weerlegging mag ik hopen.
Ik had het over de wedstrijd als geheel. Er was een periode in de wedstrijd, na rust, dat zo'n beetje elke tik voor Nederland een kaart was en dat vergelijkbare overtredingen van Spanje minder zwaar bestraft werden.quote:Overigens was de stand bij rust 3 kaarten voor NL en 2 Spanje, zeer eenzijdig kaarten wapperen inderdaad. Je lult jezelf vast kerel.
Ben het wel mee eens dat elke speler die om een kaart vraagt, in woord of gebaar, er direct een zelf verdient. Er was een héle korte periode dat dit gebeurde, geen idee waarom men daar mee gestopt is. De Spanjaarden deden dit meermaals zeer irritant, mee eens.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vond dat hij voor mn gevoel nogal snel geel gaf en daarmee een weg insloeg waarin hij niet meer terug kon.
[..]
Omdat ik bij vergelijkbare overtredinkjes, waar Nederland geel voor kreeg (en dan heb ik het niet alleen over het begin van de wedstrijd), geen kaarten zag voor Spanje. Alleen al die huilers die zo opzichtig om kaarten vroegen hadden sneller een kaart verdiend. Bah.
[..]
Ik had het over de wedstrijd als geheel. Er was een periode in de wedstrijd, na rust, dat zo'n beetje elke tik voor Nederland een kaart was en dat vergelijkbare overtredingen van Spanje minder zwaar bestraft werden.
Volkomen mee eens. Overigens heeft je eerste alinea weinig met lief zijn te maken. Robben is een vd meeste domme voetballers (qua voetbal intellect) in onze selectie die alles op intuitie doet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:03 schreef eQuaL het volgende:
Robben had zich gewoon moeten laten vallen toen hij werd tegengehouden. We zijn eerder te lief geweest dan te grof, en helaas hebben die Spanjaarden toch nog geprofiteerd.
Lag niet zozeer aan Webb zelf. De eerste helft was de spanning nog veel te hoog, niemand bakte er wat van en het was wachten op de volgende overtreding...
Wedstrijd is eigenlijk geen een keer echt losgekomen. Het was beter geweest voor NL als ze met rust al 1-0 achter stonden, dan hadden ze er echt wat van moeten maken...
HUH??? Die tweede van Heitings was onzin. Was puur een schwalbe. Heeft iedereen kunnen zien in de herhalingen. En Heitinga's eerste was ook geen gele kaart waardig. En zo waren er nog een paar meer.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:10 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik kan me overigens geen kaart van NL voor de geest halen die onterecht was, misschien die ene van Gio, maar volgens mij was ook een correcte beslissing.
De Jong wel, maar Van Bommel absoluut niet. Als je de herhaling bekijkt zie je dat Van Bommel zich juist in houdt en zijn benen terug trekt. Iniesta had daarentegen voor het natrappen richting Van Bommel wel meteen rood moeten hebben. En een paar andere Spanjaarden hadden 2x geel moeten hebben.quote:
Tweede kaart: hij werd even vastgepakt (terwijl hij richting de goal ging) en ging silm liggen. Dat hij wat laat naar de grond ging doet niet terzake. Gele kaart dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:49 schreef herbert64 het volgende:
[..]
HUH??? Die tweede van Heitings was onzin. Was puur een schwalbe. Heeft iedereen kunnen zien in de herhalingen. En Heitinga's eerste was ook geen gele kaart waardig. En zo waren er nog een paar meer.
Knap hoor, natrappen met je heup, verdiende wel een gele kaart voor provoceren, niet zozeer voor fysiek geweld want Van Bommel viel omhoog (en da's best knap). Vergeet voor het gemak ook maar even dat Van Bommel eerst vol op zijn tenen ging staan, vast niet geheel onbewust, wat ook geel had kunnen opleveren.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:51 schreef herbert64 het volgende:
[..]
De Jong wel, maar Van Bommel absoluut niet. Als je de herhaling bekijkt zie je dat Van Bommel zich juist in houdt en zijn benen terug trekt. Iniesta had daarentegen voor het natrappen richting Van Bommel wel meteen rood moeten hebben. En een paar andere Spanjaarden hadden 2x geel moeten hebben.
true, voor sommigen is het snel een 'natrap' hoor ... Er zijn er hier zelfs die zeggen dat De Jong géén rood verdiende en Iniesta wél, moet je eens nagaan ...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:11 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Knap hoor, natrappen met je heup, verdiende wel een gele kaart voor provoceren, niet zozeer voor fysiek geweld want Van Bommel viel omhoog (en da's best knap). Vergeet voor het gemak ook maar even dat Van Bommel eerst vol op zijn tenen ging staan, vast niet geheel onbewust, wat ook geel had kunnen opleveren.
Wat, een heupzwaai zonder bal in de buurt is geen rood meer tegenwoordig? Ben je lam ofzo?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:11 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Knap hoor, natrappen met je heup, verdiende wel een gele kaart voor provoceren, niet zozeer voor fysiek geweld want Van Bommel viel omhoog (en da's best knap). Vergeet voor het gemak ook maar even dat Van Bommel eerst vol op zijn tenen ging staan, vast niet geheel onbewust, wat ook geel had kunnen opleveren.
De Jong verdiende net zo rood als die gozer die de Zeeuw zijn kop er bijna aftrapte. Dat waren beide roekeloze acties waarbij men de tegenstander uit het oog verloor.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:18 schreef BramKVO het volgende:
[..]
true, voor sommigen is het snel een 'natrap' hoor ... Er zijn er hier zelfs die zeggen dat De Jong géén rood verdiende en Iniesta wél, moet je eens nagaan ...
Fout, schwalbe van Iniesta. In de herhaling is overduidelijk te zien dat Iniesta niet geraakt wordt. Schwalbe dus, gele kaart voor Iniesta dus. Maar dat maakte al niet meer uit, Iniesta had op dat moment al rood moeten hebben voor die heupzwaai.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Tweede kaart: hij werd even vastgepakt (terwijl hij richting de goal ging) en ging silm liggen. Dat hij wat laat naar de grond ging doet niet terzake. Gele kaart dus.
Eerste gele kaart: Heitinga veegt met zijn rechterbeen nog even door terwijl de bal al lang en breed weg is, gele kaart dus.
Je moet eens de documentaire Kill the referee zien. Daarin komt Webb ook aan bod met een aantal dubieuze beslissingen. Na een buitenspeldoelpunt (zag ie overigens op de grote schermen) voor de Polen, geeft ie op het eind van de wedstrijd een penalty aan Oostenrijk voor een licht vergrijp in het strafschopgebied. Het heeft er alle schijn na dat dat een goedmakertje was en dat de beste man gewoon niet geschikt is om een wedstrijd goed te kunnen leiden. Het maakt me daarbij niet eens zo veel uit of hij voor of tegen ons floot, want beide partijen heeft ie benadeeld.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:03 schreef koffiegast het volgende:
Heeft ie nog een persconferentie gegeven ofzo ? Of iets anders?
Ben onderhand wel benieuwd naar zijn eigen opvattingen over de corner, de rood, de schwalbes, de doorbreking van robben, de buitenspel welles/niettes, iniesta die gematst wordt, van bommel die gematst wordt, etc. Als ie een beetje echte scheids is ligt ie nu nog wakker van zijn acties.
Juist in die documentaire komt naar voren dat die penalty terecht was??quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Je moet eens de documentaire Kill the referee zien. Daarin komt Webb ook aan bod met een aantal dubieuze beslissingen. Na een buitenspeldoelpunt (zag ie overigens op de grote schermen) voor de Polen, geeft ie op het eind van de wedstrijd een penalty aan Oostenrijk voor een licht vergrijp in het strafschopgebied. Het heeft er alle schijn na dat dat een goedmakertje was en dat de beste man gewoon niet geschikt is om een wedstrijd goed te kunnen leiden. Het maakt me daarbij niet eens zo veel uit of hij voor of tegen ons floot, want beide partijen heeft ie benadeeld.
Ja volgens iemand die de vader van Webb belt, omdat ie toevallig op de tribune de verrichtingen van zijn zoon zit te aanschouwenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:39 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Juist in die documentaire komt naar voren dat die penalty terecht was??
Ik heb kill the referee al gezien. En Webb is ongetwijfeld erop gezet om 'passie in voetbal' te krijgen, de passie die fifa wilt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Je moet eens de documentaire Kill the referee zien. Daarin komt Webb ook aan bod met een aantal dubieuze beslissingen. Na een buitenspeldoelpunt (zag ie overigens op de grote schermen) voor de Polen, geeft ie op het eind van de wedstrijd een penalty aan Oostenrijk voor een licht vergrijp in het strafschopgebied. Het heeft er alle schijn na dat dat een goedmakertje was en dat de beste man gewoon niet geschikt is om een wedstrijd goed te kunnen leiden. Het maakt me daarbij niet eens zo veel uit of hij voor of tegen ons floot, want beide partijen heeft ie benadeeld.
Mjah niet te gelovenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:38 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ik heb kill the referee al gezien. En Webb is ongetwijfeld erop gezet om 'passie in voetbal' te krijgen, de passie die fifa wilt.
http://www.hansanders.nl/ , succesquote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fout, schwalbe van Iniesta. In de herhaling is overduidelijk te zien dat Iniesta niet geraakt wordt. Schwalbe dus, gele kaart voor Iniesta dus. Maar dat maakte al niet meer uit, Iniesta had op dat moment al rood moeten hebben voor die heupzwaai.
Was een terechte penalty.. hij sprak de verdediger er op aan dat hij het shirtje teveel vast hield voordat de tegenstander de vrije trap wou gaan nemen. Hij laat die vrije trap na dat praatje nemen, wat doet die verdediger, houd ie hem weer met 2 handen vast, hoe dom ben je dan als voetballer zijnde als je 5 seconden er voor gewaarschuwd bentquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:39 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Juist in die documentaire komt naar voren dat die penalty terecht was??
Zoek anders ff het filmpje op, internetheldje.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:36 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
http://www.hansanders.nl/ , succes
Als je je hand op iemand zijn schouder legt, dan raak je hem sowieso hoorquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoek anders ff het filmpje op, internetheldje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |