abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83975918
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:51 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Wat had Webb beter moeten doen, en dan heb ik natuurlijk over de beginfase van de wedstrijd waarin de toon voor de rest van wedstrijd gezet wordt?

Wel rood trekken voor de ordinaire schoppen van NL, geel geven zoals hij nu deed, of helemaal geen kaart trekken en iedereen een vrijbrief geven om spelers door de midden te zagen?

En nee, goed fluiten deed hij zeker niet, maar hij werd ook niet bepaald geholpen door met name Nederland die af en toe meer met K1 bezig was dan met voetbal.
Consequent fluiten misschien? En zit nou niet alleen het 'matsen' van nederland erbij te halen want hij heeft spanje zo mogelijk nog meer gematst.
pi_83976189
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:39 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Consequent fluiten misschien? En zit nou niet alleen het 'matsen' van nederland erbij te halen want hij heeft spanje zo mogelijk nog meer gematst.
Geef eens wat voorbeelden uit de eerste helft i.p.v. geblaat in de loze ruimte vanuit onderbuikgevoelens
pi_83983499
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:56 schreef Morendo het volgende:

[..]

De overtredingen van de Jong en van Bommel waren absoluut niet een rode kaart waard.
OMG
pi_83983827
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:51 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Wat had Webb beter moeten doen, en dan heb ik natuurlijk over de beginfase van de wedstrijd waarin de toon voor de rest van wedstrijd gezet wordt?

Wel rood trekken voor de ordinaire schoppen van NL, geel geven zoals hij nu deed, of helemaal geen kaart trekken en iedereen een vrijbrief geven om spelers door de midden te zagen?
Bij de eerste overtreding fluiten en duidelijk maken wat de grens is, bij de tweede overtreding geel trekken. Nu gaf hij de eerste de beste overtreding geel en daarmee zet je de toon in negatieve zin. Hij kon niet meer terug en moest daarna wel elke tik met een kaart bestraffen. En als je geel geeft voor Nederland, mag je ook geel geven aan Spanje. Nu begon hij in een periode wel erg eenzijdig met kaarten te wapperen, ik vond het een beetje inconsequent.
quote:
En nee, goed fluiten deed hij zeker niet, maar hij werd ook niet bepaald geholpen door met name Nederland die af en toe meer met K1 bezig was dan met voetbal.
Schromelijk overdreven. Het was een harde wedstrijd, soms gemeen (aan beide zijden), maar zeker geen schoppartij zoals bijv. Ned-Por 2006. Muv de trap van de Jong was geen enkele overtreding harder dan normaal. Soms werd geel gegeven waarvan ik van mening was dat alleen affluiten voldoende was.
Jammer dat het beeld van De Jong het beeld van de rest van de partij bepaald.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_83983956
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:33 schreef marcodej het volgende:
Jammer dat het beeld van De Jong het beeld van de rest van de partij bepaald.
Even hier op inhaken, dat is volgens mij ook de reden waarom die Engelse kranten ( ) zo flippen. Zet het beeld stil waar De Jong precies zijn voet in de Spanjaard plant en je krijgt een indrukwekkend beeld van anti-voetbal dat voor iedereen gelijk duidelijk is. Schwalbes kunnen echter net zo vuil zijn, maar die kun je niet zo makkelijk op de foto zetten.
pi_83984168
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:33 schreef marcodej het volgende:

[..]

Bij de eerste overtreding fluiten en duidelijk maken wat de grens is, bij de tweede overtreding geel trekken. Nu gaf hij de eerste de beste overtreding geel en daarmee zet je de toon in negatieve zin. Hij kon niet meer terug en moest daarna wel elke tik met een kaart bestraffen. En als je geel geeft voor Nederland, mag je ook geel geven aan Spanje. Nu begon hij in een periode wel erg eenzijdig met kaarten te wapperen, ik vond het een beetje inconsequent.
[..]

Dat is precies wat hij deed . Hij had al meteen geel kunnen trekken. Zei nog tegen mijn pa.. klasse van speler X (ik meen dat het Van Bommel was), bij de eerste overtreding geven ze toch bijna nooit geel en maar dat was 't zeker wel waard.

"En als je geel geeft voor Nederland, mag je ook geel geven aan Spanje."

Wat is dit nu weer voor een ridicuul argument? Zo'n drogreden behoeft hopelijk geen weerlegging mag ik hopen.

Overigens was de stand bij rust 3 kaarten voor NL en 2 Spanje, zeer eenzijdig kaarten wapperen inderdaad . Je lult jezelf vast kerel.

2006 was inderdaad nog een stukje erger, maar verder niet relevant natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door VerrekteZakHooi op 13-07-2010 00:49:36 ]
pi_83984301
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:43 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Dat is precies wat hij deed . Hij had al meteen geel kunnen trekken. Zij nog tegen mijn pa.. klasse van speler X (ik meen dat het Van Bommel was), bij de eerste overtreding geven ze toch bijna nooit geel en maar dat was 't zeker wel waard.
Ik vond dat hij voor mn gevoel nogal snel geel gaf en daarmee een weg insloeg waarin hij niet meer terug kon.
quote:
"En als je geel geeft voor Nederland, mag je ook geel geven aan Spanje."

Wat is dit nu weer voor een ridicuul argument? Zo'n drogreden behoeft hopelijk geen weerlegging mag ik hopen.
Omdat ik bij vergelijkbare overtredinkjes, waar Nederland geel voor kreeg (en dan heb ik het niet alleen over het begin van de wedstrijd), geen kaarten zag voor Spanje. Alleen al die huilers die zo opzichtig om kaarten vroegen hadden sneller een kaart verdiend. Bah.
quote:
Overigens was de stand bij rust 3 kaarten voor NL en 2 Spanje, zeer eenzijdig kaarten wapperen inderdaad . Je lult jezelf vast kerel.
Ik had het over de wedstrijd als geheel. Er was een periode in de wedstrijd, na rust, dat zo'n beetje elke tik voor Nederland een kaart was en dat vergelijkbare overtredingen van Spanje minder zwaar bestraft werden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_83984706
Heeft ie nog een persconferentie gegeven ofzo ? Of iets anders?

Ben onderhand wel benieuwd naar zijn eigen opvattingen over de corner, de rood, de schwalbes, de doorbreking van robben, de buitenspel welles/niettes, iniesta die gematst wordt, van bommel die gematst wordt, etc. Als ie een beetje echte scheids is ligt ie nu nog wakker van zijn acties.
pi_83984712
Robben had zich gewoon moeten laten vallen toen hij werd tegengehouden. We zijn eerder te lief geweest dan te grof, en helaas hebben die Spanjaarden toch nog geprofiteerd.

Lag niet zozeer aan Webb zelf. De eerste helft was de spanning nog veel te hoog, niemand bakte er wat van en het was wachten op de volgende overtreding...
Wedstrijd is eigenlijk geen een keer echt losgekomen. Het was beter geweest voor NL als ze met rust al 1-0 achter stonden, dan hadden ze er echt wat van moeten maken...
pi_83984891
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:48 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik vond dat hij voor mn gevoel nogal snel geel gaf en daarmee een weg insloeg waarin hij niet meer terug kon.
[..]

Omdat ik bij vergelijkbare overtredinkjes, waar Nederland geel voor kreeg (en dan heb ik het niet alleen over het begin van de wedstrijd), geen kaarten zag voor Spanje. Alleen al die huilers die zo opzichtig om kaarten vroegen hadden sneller een kaart verdiend. Bah.
[..]

Ik had het over de wedstrijd als geheel. Er was een periode in de wedstrijd, na rust, dat zo'n beetje elke tik voor Nederland een kaart was en dat vergelijkbare overtredingen van Spanje minder zwaar bestraft werden.
Ben het wel mee eens dat elke speler die om een kaart vraagt, in woord of gebaar, er direct een zelf verdient. Er was een héle korte periode dat dit gebeurde, geen idee waarom men daar mee gestopt is. De Spanjaarden deden dit meermaals zeer irritant, mee eens.
Ik kan me overigens geen kaart van NL voor de geest halen die onterecht was, misschien die ene van Gio, maar volgens mij was ook een correcte beslissing.

Net even de eerste 15 minuten teruggekeken. Webb fluit daarin 5x voor een overtreding, laat ook wat kleine overtredinkjes lopen. Had na 1 minuut geel kunnen geven voor Van Persie die in de knieholte trapt van een Spanjaard (zou zwaar zijn, maar je kan hem geven), maar geeft alleen een vrije trap aan de Spanjaarden. Vervolgens krijgt Van Persie in de 15de minuut (na ruim 14 minuten dus) een gele nadat hij met 2 benen naar voren een tackle maakt op een totaal ongevaarlijke plaats. Twee benen naar voren tackle, en nog aardig gestrekt ook, is gewoon een gele kaart. Zeker als je er in de eerste minuut al tegenaan zat.
pi_83984938
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 01:03 schreef eQuaL het volgende:
Robben had zich gewoon moeten laten vallen toen hij werd tegengehouden. We zijn eerder te lief geweest dan te grof, en helaas hebben die Spanjaarden toch nog geprofiteerd.

Lag niet zozeer aan Webb zelf. De eerste helft was de spanning nog veel te hoog, niemand bakte er wat van en het was wachten op de volgende overtreding...
Wedstrijd is eigenlijk geen een keer echt losgekomen. Het was beter geweest voor NL als ze met rust al 1-0 achter stonden, dan hadden ze er echt wat van moeten maken...
Volkomen mee eens. Overigens heeft je eerste alinea weinig met lief zijn te maken. Robben is een vd meeste domme voetballers (qua voetbal intellect) in onze selectie die alles op intuitie doet.
pi_83985657
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 01:10 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

Ik kan me overigens geen kaart van NL voor de geest halen die onterecht was, misschien die ene van Gio, maar volgens mij was ook een correcte beslissing.

HUH??? Die tweede van Heitings was onzin. Was puur een schwalbe. Heeft iedereen kunnen zien in de herhalingen. En Heitinga's eerste was ook geen gele kaart waardig. En zo waren er nog een paar meer.
pi_83985689
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:23 schreef BramKVO het volgende:

[..]

OMG
De Jong wel, maar Van Bommel absoluut niet. Als je de herhaling bekijkt zie je dat Van Bommel zich juist in houdt en zijn benen terug trekt. Iniesta had daarentegen voor het natrappen richting Van Bommel wel meteen rood moeten hebben. En een paar andere Spanjaarden hadden 2x geel moeten hebben.
pi_83985966
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 01:49 schreef herbert64 het volgende:

[..]

HUH??? Die tweede van Heitings was onzin. Was puur een schwalbe. Heeft iedereen kunnen zien in de herhalingen. En Heitinga's eerste was ook geen gele kaart waardig. En zo waren er nog een paar meer.
Tweede kaart: hij werd even vastgepakt (terwijl hij richting de goal ging) en ging silm liggen. Dat hij wat laat naar de grond ging doet niet terzake. Gele kaart dus.

Eerste gele kaart: Heitinga veegt met zijn rechterbeen nog even door terwijl de bal al lang en breed weg is, gele kaart dus.
pi_83985975
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 01:51 schreef herbert64 het volgende:

[..]

De Jong wel, maar Van Bommel absoluut niet. Als je de herhaling bekijkt zie je dat Van Bommel zich juist in houdt en zijn benen terug trekt. Iniesta had daarentegen voor het natrappen richting Van Bommel wel meteen rood moeten hebben. En een paar andere Spanjaarden hadden 2x geel moeten hebben.
Knap hoor, natrappen met je heup, verdiende wel een gele kaart voor provoceren, niet zozeer voor fysiek geweld want Van Bommel viel omhoog (en da's best knap). Vergeet voor het gemak ook maar even dat Van Bommel eerst vol op zijn tenen ging staan, vast niet geheel onbewust, wat ook geel had kunnen opleveren.
pi_83987314
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:11 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Knap hoor, natrappen met je heup, verdiende wel een gele kaart voor provoceren, niet zozeer voor fysiek geweld want Van Bommel viel omhoog (en da's best knap). Vergeet voor het gemak ook maar even dat Van Bommel eerst vol op zijn tenen ging staan, vast niet geheel onbewust, wat ook geel had kunnen opleveren.
true, voor sommigen is het snel een 'natrap' hoor ... Er zijn er hier zelfs die zeggen dat De Jong géén rood verdiende en Iniesta wél, moet je eens nagaan ...
pi_83987323
Ik reken het eigenlijk de Fifa meer aan, dat ze deze opperkneus hebben kunnen aanstellen.
pi_83987324
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:11 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Wat, een heupzwaai zonder bal in de buurt is geen rood meer tegenwoordig? Ben je lam ofzo?
pi_83987332
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 08:18 schreef BramKVO het volgende:

[..]

true, voor sommigen is het snel een 'natrap' hoor ... Er zijn er hier zelfs die zeggen dat De Jong géén rood verdiende en Iniesta wél, moet je eens nagaan ...
De Jong verdiende net zo rood als die gozer die de Zeeuw zijn kop er bijna aftrapte. Dat waren beide roekeloze acties waarbij men de tegenstander uit het oog verloor.
pi_83987341
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Tweede kaart: hij werd even vastgepakt (terwijl hij richting de goal ging) en ging silm liggen. Dat hij wat laat naar de grond ging doet niet terzake. Gele kaart dus.

Eerste gele kaart: Heitinga veegt met zijn rechterbeen nog even door terwijl de bal al lang en breed weg is, gele kaart dus.
Fout, schwalbe van Iniesta. In de herhaling is overduidelijk te zien dat Iniesta niet geraakt wordt. Schwalbe dus, gele kaart voor Iniesta dus. Maar dat maakte al niet meer uit, Iniesta had op dat moment al rood moeten hebben voor die heupzwaai.
pi_83987362
Daarnaast floot Webb gewoon inconsequent, wat nog wel de grootste makke is van hem.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:04:51 #172
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_83987851
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 01:03 schreef koffiegast het volgende:
Heeft ie nog een persconferentie gegeven ofzo ? Of iets anders?

Ben onderhand wel benieuwd naar zijn eigen opvattingen over de corner, de rood, de schwalbes, de doorbreking van robben, de buitenspel welles/niettes, iniesta die gematst wordt, van bommel die gematst wordt, etc. Als ie een beetje echte scheids is ligt ie nu nog wakker van zijn acties.
Je moet eens de documentaire Kill the referee zien. Daarin komt Webb ook aan bod met een aantal dubieuze beslissingen. Na een buitenspeldoelpunt (zag ie overigens op de grote schermen) voor de Polen, geeft ie op het eind van de wedstrijd een penalty aan Oostenrijk voor een licht vergrijp in het strafschopgebied. Het heeft er alle schijn na dat dat een goedmakertje was en dat de beste man gewoon niet geschikt is om een wedstrijd goed te kunnen leiden. Het maakt me daarbij niet eens zo veel uit of hij voor of tegen ons floot, want beide partijen heeft ie benadeeld.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_83988394
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:04 schreef Falco het volgende:

[..]

Je moet eens de documentaire Kill the referee zien. Daarin komt Webb ook aan bod met een aantal dubieuze beslissingen. Na een buitenspeldoelpunt (zag ie overigens op de grote schermen) voor de Polen, geeft ie op het eind van de wedstrijd een penalty aan Oostenrijk voor een licht vergrijp in het strafschopgebied. Het heeft er alle schijn na dat dat een goedmakertje was en dat de beste man gewoon niet geschikt is om een wedstrijd goed te kunnen leiden. Het maakt me daarbij niet eens zo veel uit of hij voor of tegen ons floot, want beide partijen heeft ie benadeeld.
Juist in die documentaire komt naar voren dat die penalty terecht was??

[ Bericht 1% gewijzigd door eQuaL op 13-07-2010 09:47:38 ]
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:04:41 #174
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_83988924
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:39 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Ja volgens iemand die de vader van Webb belt, omdat ie toevallig op de tribune de verrichtingen van zijn zoon zit te aanschouwen . De penalty was erg gemakkelijk gegeven iig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_83989784
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:04 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik heb kill the referee al gezien. En Webb is ongetwijfeld erop gezet om 'passie in voetbal' te krijgen, de passie die fifa wilt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:37:23 #176
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_83991639
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:38 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ik heb kill the referee al gezien. En Webb is ongetwijfeld erop gezet om 'passie in voetbal' te krijgen, de passie die fifa wilt.
Mjah niet te geloven . De beste scheidsrechters zijn de scheidsrechters die je niet opmerkt. Kassai (uit Hongarije) en ook wel Irmatov (uit Oezbekistan) uit de halve finales waren veel betere fluiters. Vooral eerstgenoemde zag je nauwelijks en zie ik wel grotere wedstrijden fluiten.

Ohja wat me ook tegenviel was dat Webb tot twee keer toe in de weg liep. Klein geen wedstrijdbepalend detail, maar irritant is het wel.
pi_83996169
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 08:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Fout, schwalbe van Iniesta. In de herhaling is overduidelijk te zien dat Iniesta niet geraakt wordt. Schwalbe dus, gele kaart voor Iniesta dus. Maar dat maakte al niet meer uit, Iniesta had op dat moment al rood moeten hebben voor die heupzwaai.
http://www.hansanders.nl/ , succes
pi_83996350
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:39 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Was een terechte penalty.. hij sprak de verdediger er op aan dat hij het shirtje teveel vast hield voordat de tegenstander de vrije trap wou gaan nemen. Hij laat die vrije trap na dat praatje nemen, wat doet die verdediger, houd ie hem weer met 2 handen vast, hoe dom ben je dan als voetballer zijnde als je 5 seconden er voor gewaarschuwd bent .
pi_83996415
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:36 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

http://www.hansanders.nl/ , succes
Zoek anders ff het filmpje op, internetheldje.
pi_83996754
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoek anders ff het filmpje op, internetheldje.
Als je je hand op iemand zijn schouder legt, dan raak je hem sowieso hoor . Misschien kun je beter ook meteen even bij vandale.nl kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')