abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_271286
Ik las laatst ergens in een posting van iemand: "het is maar goed dat niet iedereen voor zijn favoriete band een heel topic opent". En dat klopt, en hij heeft helemaal gelijk. Maar dit moet gewoon even!

Ik heb vandaag een van mijn bandjes van Pavement teruggevonden dat ik al een hele tijd kwijt was. En nu realiseer ik me weer hoe fantastisch ze zijn.

Veel mensen kennen Pavement wel en zeggen: "mjah, wel een aardig bandje" (ik heb nog nooit iemand gehoord die ze SLECHT vond). Maar ze zijn gewoon niet "wel een aardig bandje"! Wie dat zegt heeft nog niet goed naar ze geluisterd.

Daarom dit advies voor alle muziekliefhebbers: huur, leen of download de CD's "Crooked rain, crooked rain" en "Wowee zowee". Draai deze tien keer. Gewoon, op de achtergrond, terwijl je iets anders aan het doen bent. Maar wel tien keer, want pas na een keer of tien ga je het echt waarderen en wil je niets anders meer.

En gegarandeerd dat je dan ziet hoe fantastisch ze zijn. Ik las ooit in een recensie: "op een Pavement CD staan gewoon geen 'mindere' nummers". En dat is echt zo! Wel uitschieters naar boven, maar niet naar beneden.

Uitschieters naar boven zijn bijv: "We dance", "Rattled by the rush", "Half a canyon", "Range life" en nu vergeet ik er een heleboel.

Live zijn ze ook super, voornamelijk omdat er altijd zo'n intieme sfeer is tussen de band en het publiek. Maar het gerucht gaat dat ze binnenkort gaan stoppen, dus misschien komen er wel geen nieuwe optredens meer.

Maar, mensen, luister die CD's, tien keer minimaal, en dan garandeer ik je dat je ze de rest van je leven koestert.

dinsdag 18 juli 2000 @ 15:07:27 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_271307
quote:
Op 18 juli 2000 14:43 schreef Beatrice het volgende:

Daarom dit advies voor alle muziekliefhebbers: huur, leen of download de CD's "Crooked rain, crooked rain" en "Wowee zowee".

Ik ben al bekeerd. 'Brighten the Corners' en 'Terror Twilight' zijn ook uitstekend. Ik vind vooral de teksten van Pavement meestal erg sterk. Een van de weinige rockbands met humor.

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 18-07-2000 15:07]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 18 juli 2000 @ 17:33:28 #3
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_271507
WOOHOO!!!

Dit topiek komt wel vol Beatrice

Ik vind Pavement een fantastische band. De manier waarop ze, elke plaat weer, zo onconventioneel en losjes te werk gaan boeit me elke keer weer.

Er zit denk ik ook veel humor in waar je van moet houden. Mijn favoriete albums, ja, albumS, zijn Wowee Zowee en Slanted & Enchanted. Depends on my state of mind. Maar soms ook CRCR (Gold Soundz en Range Life alleen al, wow!).

Grounded en Father To A Sister Of Thought zijn van WZ zeker mijn favorieten.

Brighten The Corners en Terror Twilight zijn gedetailleerder. De 'obvious' gekkigheidjes hebben misschien plaatsgemaakt voor een wat genuanceerder en verfijnder geluid.

Slim bandje, dat Pavement

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  dinsdag 18 juli 2000 @ 21:25:56 #4
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_271726
Pavement is imho zeker een van de beste bands van de jaren 90. Vooral de manier waarop ze op elk album hun stijl weer omgooien kan ik wel waarderen, van hoekig en chaotisch naar meer gestructureerd en weer terug. Je hoort in de teksten ook terug dat de bandleden ouder worden. Was het op slanted & enchanted nog allemaal redelijk warrige ongein, op latere albums zoals brighten the corners gaat het meer over belangrijke zaken in het leven.

Favoriete nummers van mij zijn o.a. trigger cut, zurich is stained, best friends arm, at&t, stereo, gold zoundz e.v.a... eigenlijk zijn er geen slechte pavement nummers!

pi_278758
quote:
Op 18 juli 2000 21:25 schreef menjo het volgende:
eigenlijk zijn er geen slechte pavement nummers!

Mee eens. Ik heb er nog geen gehoord in elk geval, maar ik hou me aanbevolen als iemand er eentje weet, ben benieuwd!

Al die titels die jullie noemen zeggen mij maar weinig, ik ben nl. een van die mensen die nog steeds niet beschikt over een CD-speler en alles met cassettebandjes doet. Ik kan alle nummers woord voor woord meezingen, maar hoe ze heten? Okee, Best Friend's Arm, Shady Lane enzo zijn obvious, maar hoe gaan "AT & T", "Father to a sister of thought", "Grounded"? GEEN idee!

Hoe dan ook, ik heb nog niemand (behalve mijzelf) "Half a canyon" zien noemen. Toch nog maar eens luisteren jongens, het is een supernummer! (staat op WZ).

Grave Architecture vind ik super, We Dance ook, en dat nummer van "whenever whenever whenever I feel fine, I'm gonna walk away". Iemand van jullie kan mij vast wel vertellen hoe het heet!

Maar ik kan wel aan de gang blijven, nu speelt er bijv. een nummer van Brighten the corners, rustig nummer, iets met "he couldn't teach me to love, all the above". Eindigt wat heftiger. Is eigenlijk ook wel een goed nummer. En als zometeen het volgende gaat spelen denk ik: "hee, deze is eigenlijk ook wel goed". Da's het probleem en tegelijkertijd ook het mooie van Pavement

"You've been chosen as an extra in the movie adaptation of the sequel to your life".....je zou ook gewoon alle Pavement teksten in het "goede songteksten"-topic kunnen plaatsen.

Ben ik nu te lyrisch over ze? Sorry dan, tja ze zijn niet voor niets mijn favoriete band

Laat ik nog even een keer zeggen dat wie ze nog niet of nog niet goed kent, wat albums van ze moet downloaden en die minimaal tien keer draaien. Dan pas begin je ze te waarderen, maar, waarschuwing, dan kom je ook nooit meer van ze af en ben je voorgoed aan ze verknocht.

dinsdag 25 juli 2000 @ 17:29:27 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_278775
Ah, een Pavement raad-je-plaatje quiz!

quote:
dat nummer van "whenever whenever whenever I feel fine, I'm gonna walk away".

Da's AT&T .

quote:
"A voicecoach taught me to sing, he couldn't teach me to love, all the above".

Da's Transport is Arranged.

Favoriete Pavementsongs die nog niet genoemd zijn: Stop Breathing (CRCR), Old to Begin (BTC), You are a Light (TT), Carrot Rope (TT).

Binnenkort verschijnt er geloof ik nog een solo-album van Stephen Malkmus. .

dinsdag 25 juli 2000 @ 22:24:34 #7
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_278991
Ook compleet ON-TOPIC:

Conversatie tussen de heren Beavis en Butthead. Gespreksonderwerp: Pavement.

Butthead: "Damnit... huhhuh... what's up with these guys? huhhuh"

Beavis: "Yeah rilly, heheh, they should like, try harder..heheh"

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  zondag 11 februari 2001 @ 17:19:53 #8
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_737390
Even dit oude topic omhoog gooien. Pavement is volgens de geruchten helaas wijlen, maar deze maand verschijnt het eerste solo-album van Stephen Malkmus.

Natuurlijk zwerft 'ie al geruime tijd op Napster rond, en na downloaden en beluisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat het een mooie schijf is geworden. De produktie is minder gepolijst dan de laatste Pavement-albums en er staan veel sterke nummers op. Niet alles is even goed, maar over het geheel genomen is het een mooie plaat, die Pavement-fans eigenlijk wel blindelings kunnen aanschaffen (of downloaden, natuurlijk )

maandag 12 februari 2001 @ 15:01:41 #9
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_739355
En 't zou tijd worden ook verdomme!!! Op de vraag: 'wat is je favoriete band aller tijden?' zou ik elke week wel een ander antwoord kunnen geven, maarreh...als ik héél eerlijk moet zijn is het dus eigenlijk wel gewoon Pavement..

Ik ga deze CD in ieder geval niet Napsteren, sommige dingen verdienen toch echt een bezoekje aan de platenzaak.

pi_739371
quote:
Op 18 juli 2000 14:43 schreef Beatrice het volgende:
(ik heb nog nooit iemand gehoord die ze SLECHT vond).
Bij deze dan de eerste:

Serieus, wat een slechte KUTband, Pavement! Futloze stilteverstoorders!!

Maarja, ieder zo zijn mening he?

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  maandag 12 februari 2001 @ 15:16:23 #11
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_739394
quote:
Op 12 februari 2001 15:09 schreef Love Mae King het volgende:
Maarja, ieder zo zijn mening he?
Precies. Daarom hou ik mijn mening over drie-accoorden punkrock bandjes ook maar netjes voor me.

Meister: ik ga die cd ook nog kopen, maar hij ligt nog niet in de winkel...

pi_739647
quote:
Op 12 februari 2001 15:16 schreef Zanderrr het volgende:
Precies. Daarom hou ik mijn mening over drie-accoorden punkrock bandjes ook maar netjes voor me.
Nou, de LMK niet....3 akkoorden punkrockbandjes zijn over het algemeen ook bijster SLECHT!!

bah!!!

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  maandag 12 februari 2001 @ 16:49:51 #13
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_739800
Enig idee van de releasedatum?
  dinsdag 13 februari 2001 @ 02:34:19 #14
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_740859
quote:
Op 12 februari 2001 16:49 schreef Meister het volgende:
Enig idee van de releasedatum?
Volgens de Allmusic Guide 13 februari. Hee, da's vandaag!
pi_741227
quote:
Pavement is volgens de geruchten helaas wijlen
uhm.. geruchten?.. ze zijn vorig jaar er al mee gekapt...

(leest niemand de OOR hier?)

dinsdag 13 februari 2001 @ 10:49:58 #16
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_741237
quote:
Op 13 februari 2001 10:45 schreef nikao het volgende:
(leest niemand de OOR hier?)
.. al jaren niet meer, geen boeiend blad. Maar inderdaad, de split was niet echt een 'gerucht', maar is door de bandleden vorig jaar reeds bevestigd. Jammer...
pi_742232
quote:
Op 13 februari 2001 02:34 schreef Zanderrr het volgende:
Volgens de Allmusic Guide 13 februari. Hee, da's vandaag!
En hee, ik wilde net de stad ingaan!

Maar wat ik NOG leuker vind dan een nieuwe CD: op nieuwe CD's volgt vaak een tour

pi_742261
jeps.. klopt.. en hij zal ook nummers van pavement gaan doen..
  zaterdag 24 augustus 2002 @ 14:51:25 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5517341
Dit las ik net op Pitchfork...

Pavement Gets Deluxe and Re-Duxe in October

Matador Records have greatly expanded their 10th anniversary reissue of Pavement's Slanted & Enchanted, adding a 1992 live show and the band's first two Peel sessions, according to a post from general manager Patrick Amory on the label's official bulletin board. Slanted & Enchanted: Deluxe & Re-Duxe, as they're now calling it, will now be a two-CD set including period b-sides from the "Summer Babe" and "Trigger Cut" singles as well as the full Watery, Domestic EP. As previously reported, the set will also include three outtakes from the Slanted sessions, including two alternate takes and one never-before-heard track. One source close to the project tells Pitchfork one of these tracks is an alternate version of "Greenlander," a non-album track Pavement originally released on the benefit comp Born To Choose.

But the real scores on Deluxe & Re-Duxe are the Peel sessions from July and December of 1992, which include six never-released originals, a Silver Jews cover, and a brooding version of Slanted's "Here." Period gems such as "Kentucky Cocktail," "Circa 1762," "The List Of Dorms," and "Ed Aims" are snapshots of a looser, more improvisational side of Pavement as it expanded from the duo of Stephen Malkmus and Scott Kannberg to a four-piece, then five-piece touring band between 1991, when Slanted was laid to tape, and December 1992. Most fans have never heard this material outside of the hissy taped-from-the-radio versions on the essential bootleg Stuff Up The Cracks.

Deluxe & Re-Duxe will present fully remastered versions of these sessions as well as a December 1992 concert from London's Brixton Academy which will also be familiar to fans as the show documented on the common bootleg Strayslack. Sourced from a radio broadcast, the show includes full-band renditions of Slanted material and early single/EP fodder like "Box Elder," "Angel Carver Blues/Mellow Jazz Docent," "Frontwards," and "Home."

As previously reported, Deluxe & Re-Duxe hits stores on October 22nd, the same day as the oft-delayed Slow Century DVD which will include all of Pavement's music videos (with or without running commentary from the band, just like it was freakin' Raging Bull!), a 90-minute documentary by Lance Bangs, and two full-length live shows.

Jaaaa! Eindelijk worden juweeltjes als Greenlander en Circa 1762 op officiële CD's uitgebracht! Ik mag dan Slanted & Enchanted en de Watery, Domestic EP al hebben, maar deze speciale versie laat ik niet aan me voorbij gaan. En die DVD klinkt ook veelbelovend... Echt hoor, als je een liefhebber bent van Pavement maar nog niet echt bekend bent met deze nooit uitgebrachte nummers: dit is essentiëel en zeer sterk Pavement materiaal. Ik ga deze zeker kopen als ie wordt gereleased.

pi_5521492
ben benieuwd ik heb alleen brighten the corners thuis liggen
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5522368
Leuk nieuws.
  zondag 25 augustus 2002 @ 00:53:23 #22
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5523845
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:24 schreef MadScientist het volgende:
ben benieuwd ik heb alleen brighten the corners thuis liggen
Ik ben zelf een groot liefhebber van hun muziek en heb alle reguliere albums, als ook een aantal singles (zo nu en dan bestel ik er eentje via Internet). Het stak me altijd dat een groot aantal zeer goede nummers van hen nooit op officiële CD's waren uitgebracht en alleen maar via zeldzame bootlegs, peperdure speciale Japanse uitgaven of obscure verzamelalbums waren uitgebracht. Niet al het extreem goede werk zal hier op komen te staan (Unseen power of the picket fence en No more kings ontbreken zo te zien, bijvoorbeeld), maar toch een groot aantal persoonlijke favorieten die ik tot dusver alleen maar in abominabel mp3-formaat had.
Ik ben redelijk enthousiast over het nieuws, zat toch al een paar jaar te wachten op een eventueel album met b-kantjes sinds de band in 2000 uit elkaar was gegaan. Dit en de nieuwe CD van Motorpsycho in September zorgen er in ieder geval voor dat het nog een leuk muzikaal najaar wordt.
  zondag 25 augustus 2002 @ 00:56:52 #23
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_5523883
Ah dat is interessant. Pavement owns
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_5523984
Ben ook erg benieuwd..
  maandag 26 augustus 2002 @ 00:06:08 #25
22259 Fogerty
slapende account
pi_5535725

22 okt he? Dan vier ik mijn verjaardag denk ik de 23e
Hieperdepiep hoera!
  zaterdag 7 september 2002 @ 14:40:05 #26
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5698042
De tracklisting is bekend gemaakt!

Matador Announces 50-Track Slanted Lineup

Matador Records has announced the tracklist for the eagerly-awaited 10th anniversary expansion of Pavement's Slanted & Enchanted-- and it's a doozy, with 50 tracks over two CD's, three previously unreleased recordings, two alternate mixes, a complete live show, and two BBC sessions with six more previously unreleased songs among them. Key surprises for Pavement fans will be the recently unearthed Slanted outtake "Nothing Ever Happens" and two untitled instrumentals from the album sessions. The creative team behind the reissue have even included the entire "Summer Babe" and "Trigger Cut" singles, including the rare single mix of the former; Slanted outtake "My First Mine" (originally released on a 1991 flexidisc with the zine Ablaze!); the 1992 Watery, Domestic EP; and Watery outtake "Greenlander" (sorry, not an alternate version like our spy had reported).

As previously reported, the second disc contains both of Pavement's 1992 Peel sessions as well as a live show from December 1992. The show was professionally recorded for a radio broadcast and is best known to Pavement nuts as the source of the European bootleg Strayslack. Slanted & Enchanted: Deluxe & Re-Duxe is due in stores October 22nd at, we're told, a single CD price.

Tracklist:

Disc one:

01 Summer Babe (Winter Version)
02 Trigger Cut/Wounded Kite At :17
03 No Life Singed Her
04 In The Mouth Of A Desert
05 Conduit For Sale!
06 Zurich Is Stained
07 Chelsey's Little Wrists
08 Loretta's Scars
09 Here
10 Two States
11 Perfume-V
12 Fame Throwa
13 Jackals, False Grails: The Lonesome Era
14 Our Singer
15 Here [alternate mix]
16 Nothing Ever Happens [previously unreleased]
17 Summer Babe [single mix]
18 Mercy Snack: The Laundromat ["Summer Babe" b-side]
19 Baptist Blacktick ["Summer Babe" b-side]
20 My First Mine [from 1991 flexidisc]
21 Instrumental #1 [previously unreleased]
22 Instrumental #2 [previously unreleased]
23 Texas Never Whispers [Watery, Domestic EP]
24 Frontwards [Watery, Domestic EP]
25 Feed 'Em To The (Linden) Lions [Watery, Domestic EP]
26 Shoot The Singer (1 Sick Verse) [Watery, Domestic EP]
27 Sue Me Jack ["Trigger Cut" b-side]
28 So Stark (You're A Skyscraper) ["Trigger Cut" b-side]
29 Greenlander [from 1992 Born To Choose benefit]

Disc two:

01 Circa 1762 [Peel Session 7/10/92]
02 Kentucky Cocktail [Peel Session 7/10/92]
03 Secret Knowledge Of Backroads [Peel Session 7/10/92]
04 Here [Peel Session 7/10/92]
05 Ed Aims [Peel Session 12/14/92]
06 The List Of Dorms [Peel Session 12/14/92]
07 Drunks With Guns [Peel Session 12/14/92]
08 Rain Ammunition [Peel Session 12/14/92]
09 Conduit For Sale [live 12/14/92]
10 Fame Throwa [live 12/14/92]
11 Home [live 12/14/92]
12 Perfume-V [live 12/14/92]
13 Summer Babe [live 12/14/92]
14 Frontwards [live 12/14/92]
15 Angel Carver/Mellow Jazz Docent [live 12/14/92]
16 Two States [live 12/14/92]
17 No Life Singed Her [live 12/14/92]
18 So Stark [live 12/14/92]
19 Box Elder [live 12/14/92]
20 Baby, Yeah [live 12/14/92]
21 In The Mouth Of A Desert [live 12/14/92]

Vooral dat "for a single CD price" is goed nieuws, kost het in ieder geval niet een klein vermogen om deze CD aan te schaffen. Netjes van Matador.

pi_5698080
Dat is netjes inderdaad, al had ik liever gezien dat ze 'nieuwe' opnames gewoon op een nieuwe cd uitbrengen zodat ik geen muziek hoef te kopen die ik al heb. Maar goed, ik kan mijn andere 'Slanted' natuurlijk altijd nog naar de Plaatboef brengen...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 7 september 2002 @ 14:48:17 #28
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5698110
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 14:44 schreef Zander het volgende:
Dat is netjes inderdaad, al had ik liever gezien dat ze 'nieuwe' opnames gewoon op een nieuwe cd uitbrengen zodat ik geen muziek hoef te kopen die ik al heb. Maar goed, ik kan mijn andere 'Slanted' natuurlijk altijd nog naar de Plaatboef brengen...
Dat is ook waar, maar ik geloof dat de originele Slanted & Enchanted nummers "geremastered" worden. Weet nog niet of dat goed of slecht is, maar goed. We zien wel hoe het klinkt. Al moet ik toegeven dat ik ook liever een aparte CD gezien had. Een re-issue van de "Stuffing Up the Cracks" bootleg of zo... Maar ik ben al blij dat ze eindelijk dat oude materiaal eens uitbrengen.
Enne, Matador heeft dus beloofd dat het verkocht zal worden tegen de prijs van een "normale" CD, dus in feite heb je voor de prijs van 1 toch anderhalve "nieuwe" CD.
pi_5698144
Als zo'n remaster maar niet al te hi-fi gaat klinken, het blijft tenslotte Pavement. Maar goed, ik ga deze cd zeker kopen want ik heb dat nieuwe materiaal nog in geen enkele vorm in huis. Die oude cd geef ik wel aan iemand die hem nog niet heeft (beetje zieltjes winnen en zo...)
  donderdag 31 oktober 2002 @ 22:50:04 #30
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6563808
Heb net de Slow Century DVD binnen gekregen, is absoluut de moeite waard! Een documentaire van 60 minuten, *alle* Pavement videoclips - ze bestaan dus wel degelijk - en 2 volledige live-optredens, plus nog de beetjes. Maar goed, leuk als je er in geïnteresseerd bent.
Over de reissue gesproken... Ik weet nog steeds niet zeker of ie ooit op de Nederlandse markt wordt uitgebracht. Ik heb mijn exemplaar maar gewoon bij amazon.com besteld en die is ook al onderweg, maar ik ben bang dat ie straks alleen maar via de import te verkrijgen zal zijn...
pi_6565635
quote:
Op zaterdag 7 september 2002 14:53 schreef Zander het volgende:
Als zo'n remaster maar niet al te hi-fi gaat klinken, het blijft tenslotte Pavement. Maar goed, ik ga deze cd zeker kopen want ik heb dat nieuwe materiaal nog in geen enkele vorm in huis. Die oude cd geef ik wel aan iemand die hem nog niet heeft (beetje zieltjes winnen en zo...)
oe! oe! * meldt zich aan *
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zaterdag 9 november 2002 @ 15:08:26 #32
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6711777
Heb de re-issue nu binnen... Die 2 instrumentaaltjes hebben ze toch nog van de tracklisting afgebonjourd, maar voor de rest is het een hele aardige CD. Al hebben ze wel een beetje zitten schuiven met nummers zodat er nu 3 (!) versies van Here op 1 CD zijn komen te staan, net iets te veel van het goede.
Verder is het jammer dat een paar nummers die ook al op obscuur werk-verzamelaar Westing (by Sextant and Musket) stonden ook op deze CD zijn terecht gekomen; gelukkig zijn het er maar 3, maar toch. Blijft wat dubbelop.
Ik denk dat met name de volledige Watery, Domestic EP, een handjevol B-kantjes en nooit uitgebrachte nummers en met name de behoorlijk zeldzame opnames bij John Peel de CD meer dan de moeite waard maken. Het Live-concert is wel aardig voor de heb, maar ik heb het zelf niet zo heel erg op live-concerten, tenzij ik er zelf bij ben. Dus misschien was 1 CD met die ep, b-kantjes, peel sessions en zo toch beter geweest zonder dat live-concert en de re-issue van Slanted & Enchanted (die overigens niet bijzonder "remastered" klinkt, en dat is misschien maar goed ook ).
Maar goed, als je Slanted & Enchanted nog niet in je bezit had: deze Luxe & Reduxe uitvoering is net zo duur als een normale nieuwe CD (ik heb 'm via Amazon.com besteld, waardoor ie met verzendkosten vanuit Amerika in totaal 19 euro kostte; had erger kunnen zijn voor deze dubbel-CD), en met name voor het nooit uitgebrachte of moeilijk verkrijgbare materiaal is ie zeker de moeite waard.
  woensdag 11 december 2002 @ 14:29:28 #33
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_7269044
Is deze nu helemaal niet in Europa uitgekomen? Ik zou 'm graag willen hebben maar koop hem het lieftst gewoon in de winkel.
  woensdag 11 december 2002 @ 14:32:15 #34
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7269125
quote:
Op woensdag 11 december 2002 14:29 schreef dr_diablos het volgende:
Is deze nu helemaal niet in Europa uitgekomen? Ik zou 'm graag willen hebben maar koop hem het lieftst gewoon in de winkel.
Ik weet het niet, ik heb niet meer gekeken... Maar ik ben bang van niet. Misschien dat ie via een import nog te bestellen is, maar geloof me, je bent veel goedkoper uit met een directe bestelling via amazon.com.
  woensdag 11 december 2002 @ 14:36:53 #35
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_7269231
quote:
Op woensdag 11 december 2002 14:32 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik heb niet meer gekeken... Maar ik ben bang van niet. Misschien dat ie via een import nog te bestellen is, maar geloof me, je bent veel goedkoper uit met een directe bestelling via amazon.com.

Ik ben vanmiddag nog wel naar de Plaatboef geweest, daar kunnen ze 'm via de import bestellen voor 25 euro maar dat gaat dan een maand duren. Ik zou hem ook wel via amazon willen bestellen maar ik heb geen creditcard

wie verzint het ook eik dat zo'n album hier niet uitgebracht gaat worden

pi_7269314
Dat is inderdaad mooi vervelend, ik loop er ook al een tijd naar te zoeken maar ik heb 'm zelfs nog niet als dure import in de winkel aangetroffen. Toch die creditcard maar eens aanvragen..

Is die DVD wel gewoon hier te koop?

woensdag 11 december 2002 @ 14:42:42 #37
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7269420
Die DVD heb ik via amazon.co.uk besteld, maar bij de "normale" platenzaken heb ik 'm ook nog niet aangetroffen.
Ik heb overigens wel een creditcard tot m'n beschikking, dus eventueel wil ik die CD's wel bestellen vanuit de VS... Kleine moeite. Kost met verzendkosten erbij zo rond de 19 euro denk ik. Maar zie zelf maar.
pi_7269943
Ik regel wel even wat met mijn pa, maar evengoed bedankt voor het aanbod.
  woensdag 11 december 2002 @ 15:03:58 #39
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_7269982
quote:
Op woensdag 11 december 2002 14:42 schreef Grobbel het volgende:
Die DVD heb ik via amazon.co.uk besteld, maar bij de "normale" platenzaken heb ik 'm ook nog niet aangetroffen.
Ik heb overigens wel een creditcard tot m'n beschikking, dus eventueel wil ik die CD's wel bestellen vanuit de VS... Kleine moeite. Kost met verzendkosten erbij zo rond de 19 euro denk ik. Maar zie zelf maar.
als we nu hier wat mensen ronselen krijgen we misschien zelfs groepskorting Ik denk dat ik nog een keer ga kijken bij de concerto ofzo, die hebben soms ook wel import dingen.
  woensdag 11 december 2002 @ 16:15:13 #40
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_7271518
quote:
Op woensdag 11 december 2002 15:03 schreef dr_diablos het volgende:

[..]

als we nu hier wat mensen ronselen krijgen we misschien zelfs groepskorting

goed idee, ik bied me alvast ter ronseling aan
  zaterdag 14 december 2002 @ 12:58:53 #41
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7330419
Ik weet alleen niet of het zo veel voordeliger is om meerdere CD's tegelijk te bestellen... het zal wel iets schelen, maar dan moeten ze ook allemaal naar 1 adres hier in Nederland bezorgd worden denk ik, en dan krijg je dus ook nog wat verzendkosten binnen Nederland die erbij optellen om ze uiteindelijk bij alle geinteresseerden op de deurmat te krijgen. Zou ik eigenlijk even moeten uitrekenen of het veel voordeliger is of niet op die manier. Ik kijk vanavond wel even.
  vrijdag 20 december 2002 @ 16:07:41 #42
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_7450545
Ik heb 'm ook

Aangeschaft bij de concerto in Amsterdam voor 25 euro, was wel 't enigste exemplaar wat er lag maar ze zullen 'm wel weer krijgen. Echt een aanrader die cd, 48 nummers en een mooi boekje en hoesje erbij. Ze hadden trouwens ook die Slow Century DVD, lijkt me ook erg gaaf.

vrijdag 20 december 2002 @ 16:18:35 #43
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7450703
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 16:07 schreef dr_diablos het volgende:
Ik heb 'm ook

Aangeschaft bij de concerto in Amsterdam voor 25 euro, was wel 't enigste exemplaar wat er lag maar ze zullen 'm wel weer krijgen. Echt een aanrader die cd, 48 nummers en een mooi boekje en hoesje erbij. Ze hadden trouwens ook die Slow Century DVD, lijkt me ook erg gaaf.

Die DVD *is* gaaf... De documentaire valt wat tegen, maar de videoclips en die twee live-concerten zijn zeker de aanschaf waard!
  vrijdag 20 december 2002 @ 16:28:38 #44
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_7450871
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 16:18 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Die DVD *is* gaaf... De documentaire valt wat tegen, maar de videoclips en die twee live-concerten zijn zeker de aanschaf waard!

Als ik nu een dvd speler had
Kan je niet ff zeggen dat het een klote dvd is?

Die documantaire leek me eik juist zo leuk omdat ik verder bijna niets van de band(leden) van Pavement afweet. Daar zou ik dus wel eens wat meer over willen weten.

vrijdag 20 december 2002 @ 16:35:09 #45
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7450967
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 16:28 schreef dr_diablos het volgende:

[..]

Als ik nu een dvd speler had
Kan je niet ff zeggen dat het een klote dvd is?

Die documantaire leek me eik juist zo leuk omdat ik verder bijna niets van de band(leden) van Pavement afweet. Daar zou ik dus wel eens wat meer over willen weten.

Klopt, maar de documentaire is ook wat rommelig in elkaar gezet en is niet een documentaire die door hun hele carriëre heenfietst, zeg maar. Je hebt gewoon het gevoel dat het beter geweest had kunnen zijn. En Stephen Malkmus valt wat tegen als persoon, afgaande op deze documentaire tenminste...
En over een DVD speler gesproken, je hebt tegenwoordig al een goede DVD-speler voor in je computer voor zo'n 50 euro. Al hangt het er natuurlijk van af waar je de voorkeur aan geeft, een losse DVD-speler of een DVD-drive voor in je computer.
  zondag 2 februari 2003 @ 14:02:29 #46
22259 Fogerty
slapende account
pi_8235663
Omhoog. Ik heb ze weer eens her-ontdekt. En ik begrijp niet hoe de schoonheid van "Fight this generation" mij al die jaren heeft kunnen ontgaan. Ze blijven me verbazen
Hieperdepiep hoera!
  zondag 2 februari 2003 @ 14:15:20 #47
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8235923
quote:
Op zondag 2 februari 2003 14:02 schreef Fogerty het volgende:
Omhoog. Ik heb ze weer eens her-ontdekt. En ik begrijp niet hoe de schoonheid van "Fight this generation" mij al die jaren heeft kunnen ontgaan. Ze blijven me verbazen
Ik zat al aan het gelijknamige nummer van Pavement te denken toen ik je ondertitel zag van de week... Ik had Wowee Zowee altijd toch stiekem de minste Pavement-plaat gevonden (omdat er toch wel wat zwakkere nummers opstaan), tot ik 'm twee weken weer eens in mijn CD-speler deed en 'm letterlijk herontdekte. Fight this Generation is een vreselijk sterk nummer, vooral vanaf pakweg 1:50 in het nummer, wanneer de volumeknop steevast iets harder gezet wordt. Maar ook Best Friends Arms, Serpentine Pad en Grounded (en nog een aantal nummers, zo een beetje het hele middengedeelte van de plaat eigenlijk ) maken dit toch een zeer sterk album. Al blijf ik erbij dat dit album met iets meer zelfkritiek en ongeveer driekwart aan het aantal nummers dat er nu opstaat veel sterker geweest had kunnen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 02-02-2003 14:21]

zondag 2 februari 2003 @ 15:58:27 #48
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8237973
Over Stephen Malkmus gesproken, zijn tweede album kom 18 maart uit, volgens Pitchfork:
quote:
Stephen Malkmus Trims the Pork on Pig Lib

Will Bryant reports:
New Musical Express recently unearthed the tracklisting for Stephen Malkmus' Pig Lib-- a surprisingly lean affair (though the runtime still clocks in over 47 minutes) and, we're told, not a terrifically bold departure from the genial novelty rock of Malkmus' self-titled debut. Matador has featured album closer "Us" as a free MP3 download since last month, to somewhat mixed reception. The cut does feature the other members of his band, The Jicks, more prominently than anything on Stephen Malkmus, with the ex-Pavement frontman's vocals given equal play with bandmates Joanna Bolme and John Moen. But the three-part harmonies and country-road jangling hardly sound like the proggy head-trip Malkmus has been promising-- it's more like a Yo La Tengo tribute band goofing on Terror Twilight's "Folk Jam".

Among the previously reported tracks which apparently did not make the cut are "Doctor Drop", "Dynamic Calories", "Fractions and Feelings", "Grab It and Gone", and "Chromatic Advisor". Most of the tracks which comprise the final album were previewed at a sold-out benefit shindig in Brooklyn last month. As previously reported, Pig Lib is due in stores March 18th. Tracklist:

01 Water and a Seat
02 Ramp of Death
03 (Do Not Feed The) Oyster
04 Vanessa From Queens
05 Sheets
06 Animal Midnight
07 Dark Wave
08 Witch Mountain Bridge
09 Craw Song
10 One Percent Of One
11 Us

Malkmus and the Jicks are expected to gig prodigiously around release time; however, Malkmus' official website has been defunct for more than a month while Matador laboriously reconstructs its web servers, which suffered a massive crash in December. We were able, however, to get the following confirmed dates from Malkmus' tour manager, including a cameo at San Francisco's hallowed Noise Pop get-down next month. Tour dates:

02-25 San Francisco, CA - Bimbo's (Noise Pop Festival)
05-16 Boston, MA - Avalon Ballroom
05-25 Minneapolis, MN - First Avenue

De site waar je het nummer Us kunt beluisteren is trouwens hier. Ik vond dat nummer persoonlijk wat tegenvallen bij de eerste beluistering (vond 'm vooral erg gewoontjes ), maar misschien dat ie beter wordt bij meer draaibeurten.
pi_8238383
quote:
Op zondag 2 februari 2003 15:58 schreef Grobbel het volgende:
Over Stephen Malkmus gesproken, zijn tweede album kom 18 maart uit, volgens Pitchfork:
[..]

De site waar je het nummer Us kunt beluisteren is trouwens hier. Ik vond dat nummer persoonlijk wat tegenvallen bij de eerste beluistering (vond 'm vooral erg gewoontjes ), maar misschien dat ie beter wordt bij meer draaibeurten.

Ik heb een paar maanden geleden die eerste solo-cd van Malkmus gehaald en ik moet zeggen dat ik daar ook niet direct helemaal van onder de indruk was. Er zitten wel wat leuke liedjes op, maar over het geheel genomen vond ik hem een beetje mat klinken.
Daarbij moet ik wel eerlijk zeggen dat ik hem misschien te weinig heb gedraaid, dus het is nog steeds een potentiële 'ik heb even geen leuke nieuwe cd bij de hand dus ik pak maar een oude plaat uit de kast en verrek deze plaat is leuker dan ik eerst dacht'-plaat.
Hmmzz....
  zondag 2 februari 2003 @ 20:42:52 #50
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_8242777
Dat nieuwe album is wel al op internet te krijgen, heb 'm geluisterd en was niet heel erg onder de indruk. Het klonk eigenlijk gewoon als Pavement maar dan wat minder. Ik moet 'm nog maar een paar keer draaien, misschien wordtie nog beter.
Dat solo album van Stephen Malkmus vind ik overigens juist erg goed, terwijl veel mensen dat kennelijk juist een klote album vinden.
  zondag 2 februari 2003 @ 20:44:40 #51
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_8242807
oh oh, en ik had geloof ik ergens gelezen dat Stephen Malkmus en The Jicks dit jaar op Motel Mozaique (rotterdam) staan.
  zondag 2 februari 2003 @ 21:20:00 #52
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8243506
quote:
Op zondag 2 februari 2003 20:42 schreef dr_diablos het volgende:
Dat solo album van Stephen Malkmus vind ik overigens juist erg goed, terwijl veel mensen dat kennelijk juist een klote album vinden.
Tja, ik vind het vooral heel anders dan zijn Pavement werk. Er staan een aantal goede nummers op, maar ook een aantal nummers die veel minder zijn; en als album vind ik het ook niet echt homogeen, niet echt een CD die je in korte tijd vaak achter elkaar kunt draaien. Het mist gewoon datgene wat Pavement juist zo aantrekkelijk en geniaal maakte, het is wat te gewoontjes en veilig.
het is kwalitatief wel in orde en op zich wel een goede plaat, maar met het oude werk van Pavement in je achterhoofd valt het toch stiekem wel tegen.
pi_8243565
Dat hoor ik inderdaad wel vaker gezegd worden. Veel Pavement-fans vinden Brighten the Corners en Terror Twilight ook al niet zo sterk meer als de voorgaande platen, omdat het allemaal wat beter geproduceerd is ('Heiligschennis!' roept de echte rammelpop-purist meteen). Ik vind die solo-Malkmus zelf toch ook nog steeds wel een erg aardige plaat, al is niet al het materiaal even sterk.
  zondag 2 februari 2003 @ 21:39:23 #54
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8243930
Klopt... Maar goed, het probleem is juist dat mensen misschien te veel op een voortzetting van het oude Pavement-geluid zitten te hopen (waaronder ikzelf ook wel, stiekem), terwijl noch Malkmus noch Spiral Stairs (met Preston School of Industry) dat echt nastreeft. Ik vind dat titelloze debuut van Stephen Malkmus best goed, maar het is gewoon die continue Pavement-associatie in je achterhoofd die het allemaal net wat laat tegenvallen, zeker bij hele a-typische nummers als Jojo's Jacket, wat toch ook geen slecht nummer is, alleen heel erg anders dan je zou verwachten.
  zondag 2 februari 2003 @ 21:43:35 #55
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
  zondag 2 februari 2003 @ 21:58:07 #56
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8244269
Laat ik er trouwens wel bij zeggen dat ik zowel Brighten the Corners als Terror Twilight erg goede platen vind... Terror Twilight was juist de plaat waardoor ik Pavement (veel te laat ) leerde kennen en die me in zeer korte tijd had bekeerd tot het fan-zijn. De oudere Pavement-albums vind ik met terugwerkende kracht wel iets sterker, maar eigenlijk heeft Pavement gewoon geen slechte platen uitgebracht.
Erg leuk is trouwens ook de Spit on a Stranger EP; een van hun laatste wapenfeiten met een aantal erg sterke nummers die zeker de moeite waard zijn. En een zinsnede als "Show me a word that rhymes with Pavement / and I will kill your parents and roast them on a spit" van het nummer Harness your Hopes is toch wel memorabel (en volgens mij rijmt "enslavement" met "pavement", m'n ouders mogen wel uitkijken ).

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 02-02-2003 22:03]

pi_8294987
Haha, ik vind dit heel grappig, al denk ik niet dat iedereen dat inziet.

Ik had een maand geleden per ongeluk dat solo-album van Malkmus gekocht omdat ik dacht dat het een cd van een andere Stephen was (ik had Stephen Simmonds in gedachten, maar dat wist ik toen nog niet).
Thuisgekomen kwam ik er via een vriendin achter dat ik dus eigenlijk de verkeerde cd had gekocht
Maar ik vind dit een geweldig goed album
En ik kende Pavement dus ook helemaal niet. Maar ik ga zeker wat van ze kopen.

En ik zag net in een andere thread de ondertitel van Grobbel.... toen dacht ik 'laat ik even googlen op Pavement' En zie daar enkele sites over deze groep, waaronder een site waar foto's op staan..... en op een van die foto's staat een HAAN, de avatar van Grobbel!
Hehehe, dit interesseert niemand natuurlijk, maar ik vond het gewoon zo grappig.
Grobbel, wat is er eigenlijk met die haan?

Trouwens, als ik een Pavement-album ga aanschaffen, met welke moet ik beginnen? Het liefst van slecht naar goed

woensdag 5 februari 2003 @ 21:47:17 #58
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8300864
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 17:18 schreef wyccie het volgende:

En ik zag net in een andere thread de ondertitel van Grobbel.... toen dacht ik 'laat ik even googlen op Pavement' En zie daar enkele sites over deze groep, waaronder een site waar foto's op staan..... en op een van die foto's staat een HAAN, de avatar van Grobbel!
Hehehe, dit interesseert niemand natuurlijk, maar ik vond het gewoon zo grappig.
Grobbel, wat is er eigenlijk met die haan?

Die haan staat op de cover van de Watery, Domestic EP, een van hun vroegere releases. Ik vond die persoonlijk nog het meest geschikt om een keer als icoontje te gebruiken, dus had ik die onlangs zelf maar ingescand. En de ondertitel is trouwens afkomstig van de achterkant van de Wowee Zowee CD, waar deze kreet op staat in een tekstballon uitgesproken door een slecht getekende tovenaar. Heb trouwens ook een t-shirt met die tovenaar en desbetreffende kreet, overigens.
quote:
Trouwens, als ik een Pavement-album ga aanschaffen, met welke moet ik beginnen? Het liefst van slecht naar goed
Ik zou zeggen dat Crooked Rain Crooked Rain een prima album is om mee te beginnen; dit meesterwerkje uit 1994 is de perfecte link tussen hun oudere rammelende lo-fi werk en hun wat toegankelijkere latere muziek. Met name nummers als Gold Soundz, Cut your Hair en Range Life zijn zowel erg de moeite waard en desalniettemin behoorlijk toegankelijk.

Maar je gaat liever van slecht naar goed? Tja, misschien moet je dan gewoon van achter naar voren door hun oeuvre heen werken (met hier en daar wat sprongetjes), wat ik persoonlijk ook gedaan heb; niet dat ik de latere albums echt slechter vind, maar ik geloof dat vooral de fans van het eerste uur vinden dat Pavement per release minder werd; de muziek werd ook allemaal wat gestroomlijnder en beter geproduceerd, en niet iedereen kan daar echt tegen geloof ik. Maar persoonlijk zou ik dan de volgorde Terror Twilight (1999) - Brighten the Corners (1997) - Crooked Rain Crooked Rain (1994) - Wowee Zowee (1995) - Slanted & Enchanted (1992) - Westing by Musket and Sextant (1993) aanhouden. En EP's als Spit on a Stranger (1999) en Watery, Domestic (1992) (zo een beetje de enige EP's die nog enigszins "makkelijk" te verkrijgen zijn dezer dagen ) zou ik me pas aan wagen als de muziek je bevalt, gezien het feit dat deze niet echt in de schappen van de plaatselijke CD-winkel zullen liggen en vanuit de UK of de VS geimporteerd moeten worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 05-02-2003 23:42]

pi_8309177
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 21:47 schreef Grobbel het volgende:
Terror Twilight (1999) - Brighten the Corners (1997) - Crooked Rain Crooked Rain (1994) - Wowee Zowee (1995) - Slanted & Enchanted (1992) - Westing by Musket and Sextant (1993) aanhouden. En EP's als Spit on a Stranger (1999) en Watery, Domestic (1992)
*uitgeprint en in portemonnee gestopt*

Bedankt!

pi_8315900
het wachten is op schuldige_omstander
  donderdag 6 februari 2003 @ 17:55:09 #61
35555 Riesz
Moet je KOEK???
pi_8316740
"Who will survive........................................... and what will be left of them?"
  zondag 23 maart 2003 @ 19:51:21 #62
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_9323093
quote:
Op zondag 2 februari 2003 20:42 schreef dr_diablos het volgende:
Dat nieuwe album is wel al op internet te krijgen, heb 'm geluisterd en was niet heel erg onder de indruk. Het klonk eigenlijk gewoon als Pavement maar dan wat minder. Ik moet 'm nog maar een paar keer draaien, misschien wordtie nog beter.
Nu de plaat uit is en ik 'm wat vaker heb gedraaid moet ik m'n mening toch bijstellen. Hij is best hardstikke goed! Hij ligt een beetje in het verlengde van z'n eerste solo album maar is misschien wel iets beter.

Via Matador Records kun je trouwens een mp3 van '(do not feed the) oyster' downloaden: klik.

donderdag 2 september 2004 @ 13:28:11 #63
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21704680
En er is een datum geprikt voor de volgende Pavement re-release... Crooked Rain Crooked Rain: Luxe & Reduxe zal 26 oktober uitkomen, en zal ook deze keer weer rond de 50 tracks bevatten.
Meer informatie (o.a. wat de tracklist betreft) verschijnt binnenkort. Ben benieuwd, in ieder geval.
quote:
This October, Matador will be releasing a double CD 10th anniversary edition of Pavement's fabulous 2nd album, 'Crooked Rain, Crooked Rain'. In addition to a remastered version of the original album, we'll be including a number of extras including alternate takes/mixes, and previously unreleased songs. Think "The Great Lost Pavement Album" --- literally nobody has ever heard these songs before. Package will be an embossed, die-cut slipcase. Liner notes from SM, Spiral Stairs, and Gerard Cosloy.
http://www.matadorrecords.com/news/index.html
  zaterdag 11 september 2004 @ 16:18:30 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21882134
quote:
Ik las laatst ergens in een posting van iemand: "het is maar goed dat niet iedereen voor zijn favoriete band een heel topic opent". En dat klopt, en hij heeft helemaal gelijk. Maar dit moet gewoon even!
Aangezien dit topic in 2000 (!) is geopend en inmiddels al op 34 (!!) reacties staat, hier maar even de 35ste poster met een heuse

<<TOPICKICK>>

Pavement verdient een speciale plek in mijn Persoonlijke Archief van Retegoeie Muziek.
Ergens in 1994, 1995 (?) had mijn broer (jonger dan ik maar absoluut mijn leidsman op het gebied van goeie platen) een CD-tje van Pavement gehuurd: Slanted & Enchanted. Ik vond het stuurloze pokkeherrie en hij vond het geloof ik wel aardig. Een aantal maanden later kwam hij met een nieuwgekocht album aanzetten: Crooked Rain Crooked Rain. Ik was meer aangetrokken door het artwork dan door de muziek maar toch wisten de achteloze gitaar en de laid-back zang en de dwarse melodieën ergens een snaar te raken. Mijn broer liet het plaatje links liggen maar ik sloop nog wel eens zijn kamer in op zoek naar Stephen Malkmus en zijn idiote band.

Op een gegeven moment heb ik Crooked Rain Crooked Rain van mijn broer gekocht (wij komen immers voort uit een geslacht van meedogenloze marchands) en toen was ik

als een koning te rijk
want in het bezit van

een enige-echte Pavement-plaat !!

Doet het goed op feestjes, tussen Billy Jean en de Backstreet Boys. De vervelende gasten lopen altijd als eerste weg.

Nu ik de laatste tijd weer wat aan het lenen ben uit de platenkast van mijn broer ( ) kwam ik dus ook Slanted & Enchanted weer tegen. Veel beter dan ooit gedacht. Lekker rommelig maar toch gestroomlijnd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_21882304
Woe, hebben deze slackers ook een topic!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 11 september 2004 @ 16:43:39 #66
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21882557
En zoals ik al in dit topic aangaf (jaja mich, er is wel meer dan één Pavement-topic), 28 oktober komt er een speciale editie uit van Crooked Rain, Crooked Rain, vergelijkbaar met de kwijlopwekkende Luxe & Reduxe versie van Slanted & Enchanted die twee jaar geleden uitkwam. Dus verwacht wederom een remaster van CRCR die tevens wordt uitgebreid met pakweg 35 tot 40 bonustracks en redelijk uitgebreide linernotes - en dat alles voor de prijs van 1 normale CD.
quote:
This October, Matador will be releasing a double CD 10th anniversary edition of Pavement's fabulous 2nd album, 'Crooked Rain, Crooked Rain'. In addition to a remastered version of the original album, we'll be including a number of extras including alternate takes/mixes, and previously unreleased songs. Think "The Great Lost Pavement Album" --- literally nobody has ever heard these songs before. Package will be an embossed, die-cut slipcase. Liner notes from SM, Spiral Stairs, and Gerard Cosloy.
pi_21882627
Dat wordt dan een leuke aanschaf, aangezien ik hem nog niet op CD had.
www.thuisuiteten.nl
pi_21882655
Als ik Pavement hoor dan krijg ik spontaan de neiging om een die-hard Pavementfan (iets te dik, kalend met dom brilletje) een muilpeer te verkopen.

Stone temp-le pi-lots... pom pom die dom
pi_21882740
Oei, de mensen die grunge serieus namen (:D) hebben ze dat grapje over de Stone Temple Pilots nooit vergeven, zo te zien.
pi_21883009
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:52 schreef Zander het volgende:
Oei, de mensen die grunge serieus namen (:D) hebben ze dat grapje over de Stone Temple Pilots nooit vergeven, zo te zien.
Nee zo zie ik dat helemaal niet. Valt me wel op dat het altijd vage indibandjes zijn die blijkbaar een beetje jaloers zijn op het succes van goede rockbands. Las in de Oor van vorige week ook al een quote van iemand van Dinosaur Jr. over Pearl Jam. Dan denk ik: je hebt het totaal niet begrepen, knul. Jullie hadden nooit aandacht gekregen zonder het succes van dat soort bands. Pavement is alleszins een goede band en dat zal Dinosaur Jr. ongetwijfeld ook zijn. Maar dat gezeik altijd. Lollige teksten of niet, zij nemen (of namen) zichzelf juist te serieus.

Mijn vorige bericht was gewoon een ludieke post trouwens. Voor de kloterij. Omdat Pavementfans er nu gewoon niet cool uitzien.
pi_21883124
Cool is ook zo ongelooflijk passé.
www.thuisuiteten.nl
pi_21883180
Het is de bedoeling dat je je niet aangesproken moet voelen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:16:03 #73
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21883189
Waar een mens zich druk om kan maken, zeg...
En deze Pavement-liefhebber hier voldoet totaal niet aan het flauwe beeld wat je van Pavement-fans hebt, overigens. Daar moet je nog minstens een jaartje of 40 voor wachten...
pi_21883288
Kijk eens aan.
pi_21883378
Maar Toffe, je zit juist verkeerd. Coolies vind je in de hiphoptopics nowadays.
www.thuisuiteten.nl
pi_21884301
misschien weet ik gewoon niet meer wat het huidige woord voor 'cool' is..
  zaterdag 11 september 2004 @ 18:27:20 #77
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21884734
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 17:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Las in de Oor van vorige week ook al een quote van iemand van Dinosaur Jr. over Pearl Jam. Dan denk ik: je hebt het totaal niet begrepen, knul. Jullie hadden nooit aandacht gekregen zonder het succes van dat soort bands.

Eddie mag de veters van J. nog niet eens strikken, mên. Hij al 'groot' voor Mother Love Bone een eerste demo opgenomen had.
J. had dus volledig recht van spreken toendertijd.
pi_21884821
euhm.. die uitspraak in Oor die klopte niet qua jaar. Pearl Jam bestond in januari 1991 nog niet. Het moet 1992 zijn denk ik.

En tja, recht van spreken. Hij dacht waarschijnlijk dat Pearl Jam een wannabee band was. Waarschijnlijk een van de grootste misverstanden van de jaren negentig popmuziek. Wie ook een biografie van Pearl Jam gelezen heeft zal begrijpen waarom.
pi_21903147
Maar Pearl Jam is een band van het grote gebaar en dat stuit logischerwijs veel mensen tegen de borst, zeker in de kringen waarin J. Mascis zich ophield.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 12 september 2004 @ 20:01:37 #80
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21908890
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:43 schreef Grobbel het volgende:
En zoals ik al in dit topic aangaf (jaja mich, er is wel meer dan één Pavement-topic), 28 oktober komt er een speciale editie uit van Crooked Rain, Crooked Rain, vergelijkbaar met de kwijlopwekkende Luxe & Reduxe versie van Slanted & Enchanted die twee jaar geleden uitkwam. Dus verwacht wederom een remaster van CRCR die tevens wordt uitgebreid met pakweg 35 tot 40 bonustracks en redelijk uitgebreide linernotes - en dat alles voor de prijs van 1 normale CD.
[..]

En de tracklist is nu in grote lijnen bekend.

DISC ONE
Back to the Gold Soundz

1. Silence Kit
2. Elevate Me Later
3. Stop Breathin
4. Cut Your Hair
5. Newark Wilder
6. Unfair
7. Gold Soundz
8. 5-4 = Unity
9. Range Life
10. Heaven Is a Truck
11. Hit the Plane Down
12. Fillmore Jive

======== end of original album =========

13. Camera
14. Stare
15. Raft
16. Cooling by Sound
17. Kneeling Bus
18. Strings of Nashville
19. Exit Theory
20. 5-4 Vocal
21. Jam Kids
22. Haunt You Down
23. Unseen Power of the Picket Fence
24. Nail Clinic

#1-12 from Crooked Rain, Crooked Rain
#13-14 from "Cut Your Hair" released 1994
#15-16 from "Range Life" released 1994
#17-19 from "Gold Soundz" released 1994
#20 from "Gold Soundz" Australian tour ep released 1994
#21-22 from 7" included with Crooked Rain
#23 from "No Alternative" released 1993
#24 from "Hey Drag City" released 1993

DISC TWO
After the Glow (Where Eagles Dare)

1. All My Friends
2. Soiled Little Filly
3. Range Life
4. Stop Breathing
5. Ell Ess Two
6. Flux = Rad
7. Bad Version of War
8. Same Way of Saying
9. Hands Off the Bayou
10. Heaven Is a Truck (Egg Shell)
11. Grounded
12. Kennel District
13. Pueblo (Beach Boys)
14. Fucking Righteous
15. Colorado
16. Dark Ages
17. Flood Victim
18. JMC Retro
19. Rug Rat
20. Strings of Nashville (instrumental)
21. Instrumental
22. Brink of the Clouds
23. Orange Black
24. Tartar Martyr
25. Pueblo

#1-21 previously unreleased
#22-25 from John Peel Session Feb 26, 2004
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2004 @ 00:01:18 #81
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_23037658
Hij is er, 49 tracks, 160 minuten muziek, geen beeldmateriaal. Man, wat is dit goed.
pi_23051712
Geweldig! Die wil ik wel aanschaffen, denk ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_23052888
zeker vet
las net al een review erover
http://www.kindamuzik.net/rock/article.shtml?id=7729
pi_23053096
Hee, verrassend linkje!
www.thuisuiteten.nl
  maandag 8 november 2004 @ 15:42:06 #85
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23167198
Heb m'n principiele afkeur en aversie tegen "Original Recording Re-remasterd special editions" en soortgelijke geldklopperij van me afgezet en vanmiddag "Crooked Rain Crooked Rain: Luxe & Reduxe" aangeschaft... het is een flinke hap, kan er nog geen afgewogen oordeel over geven maar heb tot nog toe geen derderangs afdankertjes gehoord... gelukkig maar!
1,000,000 demons can't be wrong...
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 16:47:19 #86
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_23168733
Geldklopperij zou in dit geval ook geen terechte benaming zijn.
  maandag 8 november 2004 @ 17:10:57 #87
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_23169378
Mwa, als ik eerlijk ben vond ik de Luxe & Reduxe versie van Slanted & Enchanted toch wel beter - daar stonden minder "alternatieve versies" van andere nummers op (alleen 3 versies van Here en 2 van Summer Babe, geloof ik), plus een fantastisch live-concert; en alhoewel het best aardig is om van bekende nummers een andere versie te horen, staan er bij de 37 bonustracks toch 12 bij (een kniesoor kan uiteraard opmerken dat live-versies ook "andere versies zijn van bekende nummers", maar je weet wel wat ik bedoel ); en veel van de b-kantjes in de CRCR-tijd waren lang niet zo leuk als de S&E restjes, er zit geen nieuwe Watery, Domestic EP of een nummer als Greenlander bij of zo. S&E: L&R kende eigenlijk geen zwakke plekken, CRCR:LDO is gewoon wat minder sterk over de linie.

Dus degenen die deze speciale editie van CRCR hebben gekocht zou ik ook zeker de Luxe & Reduxe versie aanraden van Slanted & Enchanted.
  maandag 8 november 2004 @ 18:03:41 #88
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_23170726
Ik heb deze nog niet maar ga hem denk ik ook wel weer kopen. Als het zo doorgaat heb je straks wel alle pavement platen dubbel. En wanneer begint Pavement eigenlijk aan hun grote reunion/sell-out tour? Ik heb er wel zin maar ik hoop niet dat ik hoef te wachten totdat alle platen geluxed en rudexed zijn.
  maandag 8 november 2004 @ 19:00:08 #89
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_23172079
Malkmus heeft in een recent interview daar iets over gezegd - alhoewel een reunie zeker niet uitgesloten is, kan het nog wel een aantal jaren gaan duren voordat daar uberhaupt over gesproken zal worden. Voorlopig wordt er in ieder geval gefocust op solo-carrières.
pi_23173250
Ik heb nu beiden en ik vind ze beiden zeer de moeite waard!
www.thuisuiteten.nl
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2004 @ 00:47:02 #91
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_23181757
Die bomvolle Luxe & Reduxe Slanted ga ik morgen bestellen. Waren alle reissues maar zo
pi_23195882
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:08:48 #93
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27640044
In de categorie 'bizar' nog wat nieuws... Er is een groep genaamd Brown Brothers die binnenkort een album met jazzversies van Pavement-tracks zal gaan uitbrengen. Een van de tracks is in ieder geval te beluisteren op hun site.
http://www.brownbrothersrecordings.com/index2.html
  donderdag 14 september 2006 @ 11:12:14 #94
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41795856
Pavement Wowee Zowee Reissue Tracklist Revealed

And the moment we've all been waiting for: the tracklist for Matador's deluxe two-disc reissue of Pavement's 1995 album Wowee Zowee. And goddamn, did Matador go all-out.

The Sordid Sentinels edition, due out November 7, features a whopping 18 unreleased tracks, including outtakes, live tracks, and radio sessions, as well as a ton of B-sides and random soundtrack and compilation tracks.

Did you know that Pavement was on a Descendents tribute album? Neither did I.

>> DISC ONE

01 We Dance
02 Rattled by the Rush
03 Black Out
04 Brinx Job
05 Grounded
06 Serpentine Pad
07 Motion Suggests Itself
08 Father to a Sister Of Thought
09 Extradition
10 Best Friend's Arm
11 Grave Architecture
12 AT & T
13 Flux = Rad
14 Fight This Generation
15 Kennel District
16 Pueblo
17 Half a Canyon
18 Western Homes
19 Sordid [previously unreleased Wowee Zowee session outtake]
20 Brink of the Clouds [Rattled by the Rush b-side]
21 False Skorpion [Rattled by the Rush b-side]
22 Easily Fooled [Rattled by the Rush b-side]
23 Kris Kraft [Father to a Sister of Thought b-side]
24 Mussle Rock [Father to a Sister of Thought b-side]
25 Give It a Day [Pacific Trim EP
26 Gangsters & Pranksters [Pacific Trim EP
27 Saganaw [Pacific Trim EP
28 I Love Perth [Pacific Trim EP
29 Sentinel [previously unreleased Wowee Zowee session outtake]

>> DISC TWO

01 Sensitive Euro Man [I Shot Andy Warhol soundtrack]
02 Stray Fire [previously unreleased Wowee Zowee session outtake]
03 Fight This Generation [recorded March 3, 1994 at Hilversum, Holland]
04 Easily Fooled [recorded March 3, 1994 at Hilversum, Holland]
05 Soul Food [Wowee Zowee jam session w/Doug Easley on piano]
06 It's a Hectic World [from Homage to Descendents tribute album]
07 Kris Kraft [BBC in-studio; Steve Lamacq Evening Session, March 15, 1995]
08 Golden Boys/Serpentine Pad [BBC in-studio; Steve Lamacq Evening Session, March 15, 1995]
09 Painted Soldiers [BBC in-studio; Steve Lamacq Evening Session, March 15, 1995]
10 I Love Perth [BBC in-studio; Steve Lamacq Evening Session, March 15, 1995]
11 Dancing With the Elders [from Medusa Cyclone/Pavement split 7"]
12 Half a Canyon [live; Wireless JJJ Radio, Australia, July 7, 1994]
13 Best Friend's Arm [live; Wireless JJJ Radio, Australia, July 7, 1994]
14 Brink of the Clouds/Candylad [live; Wireless JJJ Radio, Australia, July 7, 1994]
15 Unfair [live; Wireless JJJ Radio, Australia, July 7, 1994]
16 Eaily Fooled [live; Wireless JJJ Radio, Australia, July 7, 1994]
17 Heaven Is a Truck [live; Wireless JJJ Radio, Australia, July 7, 1994]
18 Box Elder [live; Wireless JJJ Radio, Australia, July 7, 1994]
19 No More Kings [from Schoolhouse Rock! Rocks comp]
20 Painted Soldiers [from Kids in the Hall in Brain Candy soundtrack]
21 We Dance (alternate mix) [previously unreleased Wowee Zowee session outtake]

Painted Soldiers , No More Kings , werd nochtans tijd dat die nummers op een enigszins makkelijk verkrijgbaar album verschenen. En hij komt dus al over 2 maanden uit, valt me weer mee. Een van de meest interessante releases van het jaar, dat is zeker.
  donderdag 14 september 2006 @ 11:59:16 #95
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_41797275
Nice!
pi_41804399
Pavement = rad!
" there is nothing to not be amazed at "
pi_41806054
Ook Wowee Zowee dus al! Gaan ze alle albums op deze wijze heruitbrengen??
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 14 september 2006 @ 17:20:32 #98
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41806221
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:14 schreef methodmich het volgende:
Ook Wowee Zowee dus al! Gaan ze alle albums op deze wijze heruitbrengen??
Als we Spiral Stairs moeten geloven is er meer dan genoeg materiaal om ook Brighten the Corners en Terror Twilight in zo'n luxe uitvoering uit te brengen, dus wie weet.
pi_41807046
Da's lekker dan, moet je die ook nog allemaal gaan kopen....
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 14 september 2006 @ 18:16:32 #100
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41807626
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:53 schreef methodmich het volgende:
Da's lekker dan, moet je die ook nog allemaal gaan kopen....
Nou ja, gelukkig houdt Matador wel het principe aan dat die dubbelaars niet duurder zullen zijn dan normale CDs. De meest recente luxe uitvoering van CRCR heb ik ook voor iets van 14 a 15 euro gekocht. Verder is het extra materiaal toch redelijk interessant, en is het hoesje en de info in het CD-boekje ook meer dan de moeite waard. Over de prijs heb ik zeker geen klachten.
  donderdag 14 september 2006 @ 18:25:18 #101
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_41807846
Dus als ik me nou echt tussen het alternatieve (niet verwarren met het soort mensen dat op massele wijze op dezelfde, tevens conservatieve, manier anders probeert te zijn) en dus coole publiek wil scharen moet ik Pavement gaan luisteren, begrijp ik als ik dit topic lees. Dat zal ik dan maar eens gaan doen. Ik heb 3 albums die ik al vluchtig eens heb beluisterd..
  donderdag 14 september 2006 @ 18:34:05 #102
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41808100
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:25 schreef wallofdolls het volgende:
Dus als ik me nou echt tussen het alternatieve (niet verwarren met het soort mensen dat op massele wijze op dezelfde, tevens conservatieve, manier anders probeert te zijn) en dus coole publiek wil scharen moet ik Pavement gaan luisteren, begrijp ik als ik dit topic lees. Dat zal ik dan maar eens gaan doen. Ik heb 3 albums die ik al vluchtig eens heb beluisterd..
Je moet natuurlijk helemaal niks om cool te worden (insert een of andere dooddoener over "coolheid komt van binnen" en zo ), maar Pavement heeft wel een aantal erg goede albums en singles door de jaren heen uitgebracht die zeker de moeite waard zijn.
Slanted & Enchanted is een geweldige en zeker ook invloedrijke plaat, maar redelijk lo-fi en bij initiële luisterbeurten misschien wat rommelig en noisy - het kan even duren voor je die weet te waarderen. Met het album is de band ook gepolijster en luisteraarvriendelijk geworden, maar nooit op een storende manier - meer een natuurlijke progressie, eigenlijk. Crooked Rain Crooked Rain is wellicht de beste plaat om mee te beginnen, een sympathiek rammelend geluid met gewoon goed songmateriaal en soms scherpe, soms behoorlijk vage teksten, die echter nooit cliché zijn en altijd met een knipoog zijn geschreven.
  donderdag 14 september 2006 @ 19:04:16 #103
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_41809036
Crooked Rain, Crooked Rain... klinkt heel erg goed, hoewel die indie-achtige muziek toch nooit echt de mijne zal worden. Net wat te behoudend altijd vind ik.
  donderdag 14 september 2006 @ 19:11:52 #104
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_41809311
Zulk soort dingen moet je dus nooit zeggen als t een paar nummers later verandert

[ Bericht 3% gewijzigd door wallofdolls op 14-09-2006 19:33:04 ]
pi_41841773
Ik vind alle platen van ze zeer de moeite waard.

Van Terror Twilight moet je Carrot Rope zeker beluisteren. Fantastische song!
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 15 september 2006 @ 23:33:22 #106
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41850019
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 18:58 schreef methodmich het volgende:
Ik vind alle platen van ze zeer de moeite waard.

Van Terror Twilight moet je Carrot Rope zeker beluisteren. Fantastische song!
Van elk album kun je wel een aantal enorm sterke nummers tippen, maar Carrot Rope is ook erg goed inderdaad.
pi_41857599
Dat vind ik echt een briljant nummer. En die knotsgekke clip maakt het af.

Misschien leuk om een Pavement top 10 te doen?

Ik trap af:

1. Gold Soundz
2. Carrot Rope
3. Shady Lane
4. Stop Breathin'
5. Summer Babe
6. Range Life
7. Billie
8. We Are Underused
9. Major Leagues
10. Range Life

En dan vergeet ik nog nummers als Here, Silence Kit, Heaven Is A Truck, In The Mouth A Desert, Embassy Row en Ann Don't Cry. En heel Wowee Zowee.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:24:28 #108
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_41862085
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:25 schreef methodmich het volgende:

1. Gold Soundz
Das echt 1 op 1 een Bettie Serveert nummer (of andersom). Niet als kritiek hoor. Ik vind Bettie Serveert namelijk bij vlagen onmenselijk goed.

Ik vind ehm 5-4 = unity en die daarna echt super
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:27:19 #109
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_41862146
quote:
(...) Here
Da's mijn favorietje. Lekker loom, en briljant in al z'n zeurderigheid.
pi_41864942
quote:

Ik trap af:

6. Range Life

10. Range Life
Ze hebben niet eens 10 behoorlijke nummers?
pi_41865829
De vraag is alleen waarom ik nergens meer S&E deluxe zie liggen.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_41866085
1) Half a canyon
2) Fight this generation
3) Range Life

verder weet ik het zo gauw effe niet
pi_41867216
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:03 schreef newbiedoobiedoo het volgende:

[..]

Ze hebben niet eens 10 behoorlijke nummers?

Dat had Cut Your Hair moeten zijn, die nummer 10 dus.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 18 september 2006 @ 14:15:46 #114
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41919421
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:51 schreef spacemangraig het volgende:
De vraag is alleen waarom ik nergens meer S&E deluxe zie liggen.
Ook online is ie erg lastig te vinden tegenwoordig... Bij proxis hebben ze 'm nog wel, en wellicht kun je het anders nog op ebay proberen.
  maandag 18 september 2006 @ 14:35:41 #115
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41920082
quote:
De clips van Pavement zijn sowieso altijd wel grappig. Niet geniaal of wereldschokkend, maar in al hun knulligheid wel sympathiek. Voor de clip van Gold Soundz hulden de bandleden zich in kerstmankostuums, en bewapend met pijl en boog weten ze uiteindelijk een gefileerde kip te vangen, bijvoorbeeld. Knullig, low-budget, maar het werkt wel.
Alle clips zijn trouwens verzameld op de prima Pavement-DVD Slow Century, waar verder ook nog twee volledige concerten op staan en een uitgebreide documentaire over de band. Zeker wel de moeite waard.
quote:
Oi, dat is echt redelijk onmogelijk te doen. Daar voor in de plaats zal ik wel een lijstje maken van erg goede tracks die nooit op de reguliere albums hebben gestaan, maar enkel als b-kantjes, losstaande EP-tracks, soundtrackrarities, studio-demo's etc zijn uitgekomen. En het sterke b-materiaal van Pavement is ook mede de reden dat al die Luxe & Reduxe-versies worden uitgebracht, en waarom het ook echt de moeite is om die allemaal aan te schaffen. Maar goed, dat is mijn opinie natuurlijk.

Box Elder
Baptist Blacktick
Greenlander
Nail Clinic
Harness Your Hopes
Give it a Day
No More Kings
Painted Soldiers (bestaat ook een erg geestige clip van die op bovengenoemde DVD staat)
De hele Watery, Domestic EP, met name Texas never whispers Maar Frontwards, Linden Lions en Shoot the Singer (1 sick verse) zijn ook geweldig. Placebo heeft voor hun track Slave to the Wage trouwens een sample gejat van Texas never whispers, mocht je die gitaarriff aan het begin bekend voorkomen.
Price Yeah!
Kentucky Cocktail
Strings of Nashville
Preston School of Industry (waar Spiral Stairs ook de naam van zijn latere band aan ontleende )
pi_41926692
Box Elder en Painted Soldiers zijn inderdaad erg leuk!

En die DVD heb ik natuurlijk ook.

Ook zeer aardige clips van Range Life, geschoten met eigen (?) cam op Lowlands meen ik, Cut Your Hair met idiote kappersbezoeken en natuurlijk Carrot Rope met die oliejassen.

En was het niet in de clip van Painted Soldiers dat zogenaamd alle bandleden ontslagen worden door Spiral?
www.thuisuiteten.nl
  maandag 18 september 2006 @ 18:51:13 #117
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41926861
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:45 schreef methodmich het volgende:
En was het niet in de clip van Painted Soldiers dat zogenaamd alle bandleden ontslagen worden door Spiral?
Yup, en de bandleden werden vervolgens vervangen door Veruca Salt als ik het me goed herinner.
pi_41929006
Klopt ja, geinig clipje ook weer.

En sowieso een mooie docu natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 18 september 2006 @ 20:20:40 #119
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_41929638
Ha ja, lijstjes...

Deze 10 zijn wel ok:
* Shady lane
* Trigger Cut
* Summer Babe
* Zurich is Stained
* Half a Canyon
* Serpentine Pad
* Best Friend's Arm
* AT&T
* Gold Soundz
* Here
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:58:02 #120
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_42892806
Voor degenen met creditcards is er interessant nieuws: de nieuwe Wowee Zowee re-release is nu via een pre-order te verkrijgen, waarbij Matador er nog wat extra goodies bij cadeau doet. Je krijgt naast de CD ook toegang tot een volledig live-concert in mp3-formaat, een speciaal geperste 7"-single en een poster.

http://wow-out.com/

Voor de rest: de internationale release is op 7 november.
pi_43290473
even een tvptje voor deze mooie band
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 23 november 2006 @ 19:09:18 #122
11502 nipeng
The last ride is free
  zondag 18 februari 2007 @ 01:17:48 #123
168597 Gravybrain
grey, with creamium
pi_46416147
tvp, maar met een reden. Ik was daarnet naar We Dance aan het luisteren en kwam tot het besef dat de laatste 30 seconden van dat nummer ongekend mooi en ontroerend (fout woord, maar ik kom niet op een beter) zijn.

Malkmus zingt 'Maybe we can dance... together", maar hij is er eigenlijk helemaal niet zeker van en er gaat een zekere wanhoop van uit. Fantastisch, enkel met intonatie en stemgeluid zoveel losweken. Ik werd al vroeg fan van Slanted & Enchanted, Crooked Rain en Terror Twilight, maar Wowee Zowee is veel meer een groeiplaat. Langzaamaan kan ik nummers uit de cd herbeluisteren die ik eerst maar middelmatig vond.

Pavement is, naast Ween en de Smiths, één van mijn favoriete bands ooit aan het worden. Het is zo leuk om in hun songs binnen te stappen.
I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs
pi_46416200
Ween

Ik heb dat ook met We Dance. Niet per se met de laatste 30 sec, maar ik vind het wel echt een heerlijk nummer terwijl vrienden van me het inderdaad maar een matige opener vinden. Die moeten gewoon ook nog even wat vaker luisteren
  zondag 18 februari 2007 @ 02:27:40 #125
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_46417090
Dit is wellicht vloeken in de kerk, maar soms vind ik Terror Twilight hun sterkste album
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_46429173
Daar staan enkele zeer fijne songs op natuurlijk. Dus zo gek vind ik dat niet.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 18 februari 2007 @ 16:09:34 #127
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_46429241
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:07 schreef methodmich het volgende:
Daar staan enkele zeer fijne songs op natuurlijk. Dus zo gek vind ik dat niet.
En ook minder van die "herrie"-nummers die Slanted & Enchanted ontsieren.
pi_46429491
Ja, maar die staan op Crooked Rain, Crooked Rain ook niet toch?
www.thuisuiteten.nl
  zondag 18 februari 2007 @ 16:18:32 #129
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_46429607
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:16 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar die staan op Crooked Rain, Crooked Rain ook niet toch?
Klopt, maar om 1 of andere reden grijp ik TT toch vaker uit de kast dan CRCR.
  zondag 18 februari 2007 @ 16:38:30 #130
168597 Gravybrain
grey, with creamium
pi_46430427
Ik vind Terror Twilight ook super, wordt veel te vaak als hun minste beschouwd omdat de songs toegankelijker zijn, maar dat is het zeer zeker niet. Mijn all time favorite (Major Leagues) komt eruit en er staan meer classics op als Spit on a Stranger en Carrot Rope. Mijn albumranking gaat beetje zo

Crooked Rain
Wowee Zowee
Terror Twilight
Slanted & Enchanted
Brighten the Corners
pi_46431448
Hee, een Neko Case-avatar. Heb je haar topic al gevonden?

De drie songs die je noemt op Terror Twilight zijn zeker top.

Zelf vind ik Folk Jam, Ann Don't Cry en Billie ook erg gaaf!
www.thuisuiteten.nl
  zondag 18 februari 2007 @ 18:37:08 #132
168597 Gravybrain
grey, with creamium
pi_46433815
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:09 schreef methodmich het volgende:
Hee, een Neko Case-avatar. Heb je haar topic al gevonden?
Ik heb ff het topic doorlezen ja, toch best wat mensen van de goeie smaak hier

Folk Jam is idd ook een zeer goed nummer, zeer onterecht altijd neergesabeld door de Pavement 'hardcore' fans als één van hun minste... bullcrap imo.
  maandag 19 februari 2007 @ 13:17:03 #133
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_46455144
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:09 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

En ook minder van die "herrie"-nummers die Slanted & Enchanted ontsieren.
Die vind ik eigenlijk geweldig, net als het overige oudere werk (dat op Westing (by sextant & musket) en de oudere EP's staat. Terror Twilight is weer een totaal andere plaat dan alle andere Pavement-platen met die lang uitgesponnen jams en hoge productie, maar was wel de plaat waarmee ik de band heb leren kennen - dus ik blijf er wel een zwak voor hebben.

Gewoon een heerlijk veelzijdige band!
pi_46460005
Alleen die outtakes van Wowee Zowee hoefden dan weer niet zo voor mij. Dat vond ik op zich al niet hun sterkste plaat, zal ik maar zeggen, en dan ook nog afgekeurde nummers daarvan....

Maar goed, wel mooie initiatieven, die boxes.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 19 februari 2007 @ 16:31:51 #135
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_46460855
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:02 schreef methodmich het volgende:
Alleen die outtakes van Wowee Zowee hoefden dan weer niet zo voor mij. Dat vond ik op zich al niet hun sterkste plaat, zal ik maar zeggen, en dan ook nog afgekeurde nummers daarvan....
Er staan overigens welgeteld slechts 4 daadwerkelijke outtakes op die Wowee Zowee re-release. Twee instrumentaaltjes, een nieuwe versie van We Dance en 1 volledig nieuw nummer, Stray Fire. Voor de rest staan er toch best interessante dingen tussen, zoals de volledige Pacific Trim EP, wat interessante b-kantjes, een Steve Lamacq Evening Session, nog wat live-opnames voor een Australische radiozender, en verder wat songs die tot dusver alleen maar op een compilatie waren verschenen - met name No More Kings en Painted Soldiers zijn bijzonder sterke nummers. Ik vond de WZ-rerelease interessanter dan de CRCR-versie, in elk geval.
pi_46462231
Painted Soldiers had ik al op de DVD.
www.thuisuiteten.nl
pi_57831376
Zijn er al mensen die de nieuwe Stephen Malkmus & The Jicks, genaamd Real Emotional Trash, hebben aangeschaft? Ik vind het een plaat die zich behoorlijk kan meten met de laatste Pavement-albums!
www.thuisuiteten.nl
pi_58066824
Ik heb dit topic gevonden omdat ik die nieuwe cd (real emotional trash) goed vond en even wat onderzoek heb gedaan naar vorig werk.

Ik ken het pavement werk niet, ga ik binnenkort verandering in brengen
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_58075303
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:15 schreef methodmich het volgende:
Zijn er al mensen die de nieuwe Stephen Malkmus & The Jicks, genaamd Real Emotional Trash, hebben aangeschaft? Ik vind het een plaat die zich behoorlijk kan meten met de laatste Pavement-albums!
Dat had ik nooit verwacht. Ik ben eerlijk gezegd direct na Malkmus' eerste solo-album, dat ik toendertijd nog blind aanschafte, afgehaakt en heb me vervolgens nooit meer in Pavement side/after-projectjes verdiept.

Misschien de beste man toch nog maar eens een kans geven
  woensdag 16 april 2008 @ 12:47:14 #140
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_58086262
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:15 schreef methodmich het volgende:
Vind je? Ik vind het meer een plaat in de lijn van 'Pig Lib', met een grote focus op het jamwerk. Er staan natuurlijk ook wel wat jams op 'Terror Twilight', maar die vind ik toch niet echt te vergelijken.
pi_58088867
Uhm waar blijft die reunie?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_58090550
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:47 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind het meer een plaat in de lijn van 'Pig Lib', met een grote focus op het jamwerk. Er staan natuurlijk ook wel wat jams op 'Terror Twilight', maar die vind ik toch niet echt te vergelijken.
Qua niveau, niet noodzakelijk qua geluid. Ik vind het één van zijn beste, zoniet het beste, solo-albums!
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:09:29 #143
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62195359
En de nieuwe deluxe-versie komt er over een maandje aan! Releasedatum is 14 november.

Brighten the Corners - Nicene Creedance Edition

DISC ONE

Original Album (Remastered) - Tracks 1-12

1. Stereo
2. Shady Lane / J Vs. S
3. Transport is Arranged
4. Date w/ IKEA
5. Old to Begin
6. Type Slowly
7. Embassy Row
8. Blue Hawaiian
9. We Are Underused
10. Passat Dream
11. Starlings of the Slipstream
12. Fin

13. Westie Can Drum - Stereo B-side
14. Winner of the… - Stereo B-side

15. Birds In The Majic Industry - UNRELEASED VOCAL VERSION WILL TAKE PLACE OF RELEASED INSTRUMENTAL ‘STEREO’ B-SIDE VERSION

16. Slowly Typed - Shady Lane B-side
17. Cherry Area - Shady Lane B-side
18. Wanna Mess You Around - Shady Lane B-side
19. No Tan Lines - Shady Lane B-side

21. Harness Your Hopes - Spit On A Stranger B-side
22. Roll With the Wind - Spit On A Stranger B-side

20. And Then… - A MUCH SHORTER VERSION OF THIS APPEARED ON THE Spit On A Stranger 7″ B-side BUT this is the full 7-minute+ version

DISC TWO

BBC Radio One Evening Session, January 15, 1997

1. Then
2. Harness Your Hopes
3. The Killing Moon
4. Winner of the…

5. Embassy Row Psych Intro - UNRELEASED INTRO – BTC SESSIONS OUTTAKE
6. Nigel - UNRELEASED SONG – BTC SESSIONS OUTTAKE
7. Chevy (Old To Begin) - UNRELEASED VERSION – BTC SESSIONS
8. Roll With The Wind (Roxy) - UNRELEASED VERSION – BTC SESSIONS

VPRO Loladamusica TV show, April 4, 1997

9 . For Sale! The Preston School of Industry — UNRELEASED SONG

10. Oddity (from the ‘God Save The Clean’ compilation)
11. Type Slowly (live) (from the ‘Free Tibet’ compilation)

KCRW Morning Becomes Eclectic, February 25, 1997

12. Neil Hagerty Meets Jon Spencer In a Non-Alcoholic Bar - UNRELEASED SONG
13. Maybe Maybe - UNRELEASED VERSION

BBC Radio One John Peel Live Session August 21, 1997

14. Date w/ IKEA
15. Fin
16. Grave Architecture
17. The Classical

18. Space Ghost Theme I - UNRELEASED SONG - RECORDED LIVE AT WFNX, Boston, February 12, 1997
19. Space Ghost Theme II - UNRELEASED SONG SONG - RECORDED LIVE AT WFNX, Boston, February 12, 1997

20. Beautiful as a Butterfly - UNRELEASED SONG – BTC SESSIONS OUTTAKE
21. Cataracts - UNRELEASED SONG – BTC SESSIONS OUTTAKE
pi_62196526
Dat dit topic bestond! Must have die reissue
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:02:34 #145
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62196615
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:59 schreef emokid het volgende:
Dat dit topic bestond! Must have die reissue
En koop meteen die vorige drie ook maar. Stuk voor stuk fantastische anthologies voor bijzonder zachte prijzen.
pi_62196865
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:02 schreef Grobbel het volgende:

[..]

En koop meteen die vorige drie ook maar. Stuk voor stuk fantastische anthologies voor bijzonder zachte prijzen.
Ik heb die van Slanted and Enchanted al een tijdje. Crooked en Wowee haal ik nog dezer dagen net voor Brighten the Corners komt.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:20:30 #147
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62197050
Tof!

Overigens is er ook dit keer weer een Buy Now Get Early actie van Matador. Met dit keer de volgende goodies:

October 10th: Instant stream of the album
October 15th: Bonus track #1
November 4th: Bonus track #2
November 18th: Your record will be shipped along with a vinyl LP containing an unreleased live Pavement show and a free poster!

Bonus tracks. Een gratis poster. Live-vinyl.
pi_62197280
Waar kan ik daar meer over vinden? De matadorsite is best outdated.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:59:29 #149
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62198105
Ik heb daar vandaag een mailtje over gehad via Insound, en de bestelling kan al via hen worden geplaatst. Maar als het goed is zal de Matador-site binnen nu en een paar dagen worden geupdate met meer daarover.

Oh, en er is al wel het een en ander bekend op de Matador-site zelf over de release: http://www.matadorrecords.com/matablog/?p=2546
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:45:17 #150
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62263468
En de Buy Early Get Now pagina is online! http://www.matadorrecords(...)nicene-creedence-ed/
De tracklist is ook veranderd ten opzichte van degene die hierboven werd gepost. De volgorde is anders, er zijn wat tracks bijgekomen en er is uiteindelijk één track weggevallen. Helaas is dat het bijzonder fijne For Sale: The Preston School of Industry, een persoonlijke favoriet. En de reden is trouwens redelijk sneu:
quote:
For Sale: The Preston School of Industry is owned by Dutch station VPRO and they wanted an obscene amount of money for it. We jointly decided with the band that it just didn’t make sense. Sorry guys.

Overigens: wij als Europeanen kunnen helaas niet direct via de Matador-site deze bestelling plaatsen, maar dit kan wel worden gedaan bij één van de genoemde shops (Insound, bijvoorbeeld: http://www.insound.com/Pa(...)ductmain/p/INS50649/ ).
pi_62264427
Kom we gaan massaal klagen bij de VPRO
pi_62265569
Price: $24.99 ??????? Voor 2 cd's, een Lp, een Poster en een boekwerk?
Snel, ik wil het graag weten. Als het zo is bestel ik het nu direct.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:09:27 #153
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62265655
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:05 schreef emokid het volgende:
Price: $24.99 ??????? Voor 2 cd's, een Lp, een Poster en een boekwerk?
Snel, ik wil het graag weten. Als het zo is bestel ik het nu direct.
Yep, dat is correct. De vorige cd's waren ook allemaal zo gunstig geprijsd. Het klinkt misschien raar, maar dit is veruit de duurste in het rijtje, zelfs.

Aan de andere kant is de dollar tegenwoordig haast niks meer waard, dus de schade valt nog wel mee.
pi_62265674
Godverdegodver, ik heb alleen Paypal! Kut kut, dit gaat uitverkocht worden. 33 dollar incl verzenden, moet ik weer hebben.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:12:17 #155
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62265726
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:10 schreef emokid het volgende:
Godverdegodver, ik heb alleen Paypal! Kut kut, dit gaat uitverkocht worden. 33 dollar incl verzenden, moet ik weer hebben.
Ik heb wel een creditcard, dus op zich is daar nog wel een mouw aan te passen. En anders kun je misschien kijken of er nog andere sites zijn die wel paypal accepteren in dat rijtje? Naast insound zijn er nog een hoop andere shops.

Alleen krijg ik momenteel mijn order bij Insound op de een of andere manier niet geplaatst (foutje in de software bij de checkout). Heb hun klantenservice maar gemaild, hopen dat ze het nog kunnen fixen.
pi_62265742
Verrek, ik ga die shops maar even checken. En laat het hier weten als ze het gefixed hebben!
pi_62265914
Raak! http://www.auralexploits.com/product_5601.htm
PayPal verified zie ik er staan en ze verzenden internationaal.

Subtotal $23.95
Shipping $12.24
Tax $0.00
Your Location : NETHERLANDS
Currency is US Dollar Total $36.19

[ Bericht 24% gewijzigd door emokid op 09-10-2008 18:30:50 ]
pi_62283312
I needed a visa - I bought off a geezer.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:10:27 #159
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62286826
Mijn bestelling is ondertussen ook geplaatst. En als het goed is moet er later vandaag voor ons beiden een stream van de plaat beschikbaar worden gesteld.
pi_62286848
Yep, de Buy Now Get Early logins worden hopelijk snel verstuurd.
pi_62393390
BEGN login inmiddels verkregen. Al wil ik hem eigenlijk niet streamen, die bonustracks ga ik wel even checken.
pi_62597882
quote:
Hi,

Thanks for taking part in the Buy Early Get Now program for Brighten The Corners: The Nicene Creedence.

We have a bit of bad news. Due to a delay at the vinyl pressing plant, we're pushing the release date for the Deluxe edition to 12/9/08. The rest of the schedule, including the 2nd exclusive B-side will go as scheduled, you'll just be receiving your cd/lp/poster a bit later than expected. We're disappointed but know that the whole package, when delivered, will more than make up for the wait.

Thanks for your patience and understanding.
Take care,
The Buy Early Get Now Team
  donderdag 23 oktober 2008 @ 00:17:34 #163
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62600877
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:38 schreef emokid het volgende:

[..]

Bah, nog een maand langer wachten. Zonde, want hoe goed bedoeld die stream ook moge zijn, kan ik niet wachten tot ik de originele plaat in mijn handen heb.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 00:20:11 #164
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_62600917
Staat er ook nog wat 'nieuw' materiaal op die nieuwe reissue?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 23 oktober 2008 @ 00:39:06 #165
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62601275
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 00:20 schreef -skippybal- het volgende:
Staat er ook nog wat 'nieuw' materiaal op die nieuwe reissue?
Tja, hangt er van af wat je al in de kast hebt staan, natuurlijk. Zelfs voor mij met anderhalve meter Pavement in de kast staan er flink wat onbekende, nieuwe nummers op. Zie ook de tracklist op de vorige pagina.
pi_62602429
Anderhalve meter aan Pavement? Wat hemels, heb je daar foto's van?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 08:39:18 #167
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62603429
Nee, maar dit is wat ik zo een beetje heb:

http://rateyourmusic.com/collection/Grobbel/strm_a/pavement/1

Ik heb ook Terror Twilight en Westing in vinyl-versie, plus een aantal posters, t-shirts en een boek. En het leuke is nog wel dat je amper in de buidel hoeft te tasten voor zeldzamer Pavement spul. Ik betaal zelden meer dan de normale verkoopprijs, vaak minder. Alleen hun debuut-7" ontbreekt nog. En dat kreng staat helaas voor 600 dollar op ebay of zo.

En anderhalve meter is wat overdreven, hoor.

[ Bericht 32% gewijzigd door Grobbel op 23-10-2008 09:13:28 ]
pi_62613142
Alsnog een heerlijke collectie, ik begin er ook ooit aan.
pi_62613410
Leuk, een Brighten The Corners re-relaese, maar helaas kocht ik van de zomer nog de originele CD. Nu heb ik ze allevijf, maar alleen van CRCR heb ik de re (voor een vriendelijke tien euro's).

Onderschat plaatje trouwens, dat Brighten The Corners. Vooral Embassy Row is een leuk nummer waar ik nooit iemand over hoor.
pi_62613554
Wat dacht je van Blue Hawaiian. Wat een geweldig nummer, hoe Stephen Malkmus daarop zingt is gewoon fantastisch.

A welcome to my friends:
This house is a home and a home's where I belong
Where the feelings are warm and the foundations are strong
If my soul has a shape, well, then it is an ellipse
And this slap is a gift

en deze:
When the capital's S, it is followed by a T -- and it's probably me
pi_62614177
Tja, dan blijf ik Shady Lane toch op alle vlakken de leukste song van die plaat vinden.

Hoewel ik We Are Underused nog wel eens wil zingen in de auto. Of om de gastheren van een feestje te eren voor hun toastjes.
www.thuisuiteten.nl
pi_62614971
Ergo: een onderschatte plaat.
pi_62616379
Nou, in een OOR-recensie werd ie eens opgevoerd als beste plaat van de band, dus het zal meevallen.
www.thuisuiteten.nl
pi_62616845
Dat lees ik ook nog vaak, dat de fans dit de beste plaat vinden.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:35:41 #175
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62619384
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:37 schreef emokid het volgende:
Dat lees ik ook nog vaak, dat de fans dit de beste plaat vinden.
Ik vind het wel de minste van de vijf. Al is voor een deel ook nostalgie; Terror Twilight wordt vaak genoemd als de minste, maar daar heb ik de band toentertijd mee leren kennen. En tja, die eerste drie zijn dan ook schandalig goed.
pi_62645905
Ik vind persoonlijk Wowee Zowee de minste eigenlijk...
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:47:50 #177
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_63525383
Hahaha ik las het ook, geweldig.
pi_63690422
http://www.aquariumdrunka(...)ne-creedence-edition

Een mooie review van wat ons te wachten staat.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:21:00 #180
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_64060645
Mijn pakket is ondertussen binnen! De poster valt wat tegen, maar het artwork van de vinylplaat maakt veel goed.
pi_64116504
Vind het wel echt een heerlijke band. Zit weer een beetje Terror Twilight the luisteren, vind het een superalbum...Verder heb ik alleen Crooked Rain en die vind ik, iets minder, ook vet.

Eens achter de andere albums aangaan...zijn er niet zo heel veel
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_64116789
Als je de eerste nog niet gehoord hebt zou ik die als eerste checken.

Mijn BTC is nog steeds niet binnen, vorige week opgestuurd. 1-2 weken, dus ik wacht geduldig af.
pi_64415190
Slanted kan me nog niet echt bekoren...klinkt een beetje noisy en te alternatief en zo...Terror Twilight vind ik geweldig omdat het net wat toegankelijker is.
Crooked Rain vind ik wel cool, en Wowee moet iknog eens checken.
pi_64739580
De 14e opgestuurd maar vandaag pas ontvangen Wat een heldenreissue, even dit album herontdekken. Zat alleen geen poster bij, maar daar kan ik wel mee leven. Kregen we die wel? Heb die met vinyl, heb jij een poster Grobbel?
pi_64882255
Eyecandy:
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:57:58 #186
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_64882483
Ik had er wel een poster bij ontvangen met het oranje gedeelte van de hoes (met die kattenogen). Niet echt groot overigens, vond het zelf niet echt de moeite om 'm op te hangen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:59:41 #187
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_75190969
Zaterdag 8 mei in de Paradiso, voor 32,50. Best een prijs, maar we mogen meer dan gelukkig wezen met dit optreden. Ze zijn dus toch niet te groot voor de Paradiso,
pi_75191474
Poeh..poeh...daar moet ik toch stiekem wel heen natuurlijk!! Wanneer is de voorverkoop?
pi_75196258
nog even en dit topic is 10 jaar oud. Met Beatrice heb ik in den beginne regelmatig een aanvaring gehad. Ik vond haar geloof ik een soort van indieteef terwijl ik nu zelf voor die muziek ben. Zelfs Pavement.
pi_75197414
Was Pavement destijds eigenlijk bekend als een goede live band? Het is echt alsof het een band is die 50 jaar niet opgetreden heeft ofzo, maar dat is tsja niet zo

Is er een mooie live cd of iets dergelijks van ze??
  woensdag 2 december 2009 @ 11:16:02 #193
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_75205757
Pavement staat er juist berucht om dat ze (zeker in de beginjaren) amper strak konden spelen. Maar dat werkte juist erg goed bij hun materiaal...

En live-albums zat, al zijn deze nooit als 'echte' stand-alones uitgebracht. Voornamelijk als bonusmateriaal bij re-issues van de laatste jaren (zowel in vinylvorm, als mp3, en als tracks op de cd-releases). Verder zijn er behoorlijk wat semi-officiële bootlegs in de omloop. Oh, en er staat het nodige live-materiaal op Slow Century, de dvd-set met verder ook nog alle clips, een documentaire, interviews etc.
  woensdag 2 december 2009 @ 12:38:54 #194
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_75208522
Ik ga ook echt heel erg naar paradiso, vooral op het moment dat pavement daar speelt.
pi_75219383
Zit nog de denken of ik zal gaan, hoe snel denken jullie dat t met de kaartverkoop gaat?
pi_75220142
Met die E-tickets kan je altijd wel weer doorverkopen, ik ga geen risico nemen over een half jaar spijt te hebben! Gewoon lekker doen
  donderdag 3 december 2009 @ 00:08:48 #197
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_75233766
Vanaf hoe laat zijn die tickets beschikbaar? Ik ga ook m'n uiterste best doen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 3 december 2009 @ 08:17:51 #198
11923 I.R.Baboon
pi_75236858
Hoewel... Geer en Goor terug bij de toppers, dat klinkt ook aanlokkelijk.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:03:27 #199
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_75244160
10u begint de vvk.

Maximaal 2 tickets per persoon, zie ik net. Bedoelen ze daarmee ook echt 2 tickets per persoon per ticketservice-account, of mag ik bij wijze van spreken 2 bestellingen plaatsen van ieder 2 tickets? Vrienden van me zitten namelijk dan in Berlijn, en ik heb beloofd hun tickets te bestellen...
  donderdag 3 december 2009 @ 13:09:00 #200
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75244312
In Brussel is het dus al een half uur uitverkocht. De voorverkoop was vandaag gestart om 11U00. Een verwittigd man is er twee waard.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:12:10 #201
11923 I.R.Baboon
pi_75244391
Ik moet noodgedwongen het oplijn proberen, maar hoop dat nog wat vrienden in de rij willen liggen. Freerider spelen dus. .
  donderdag 3 december 2009 @ 13:23:09 #202
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_75244752
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:09 schreef Beregd het volgende:
In Brussel is het dus al een half uur uitverkocht. De voorverkoop was vandaag gestart om 11U00. Een verwittigd man is er twee waard.
Yikes. En dat is toch ook in een grotere venue?
  donderdag 3 december 2009 @ 13:35:10 #203
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_75245104
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:03 schreef Grobbel het volgende:
10u begint de vvk.

Maximaal 2 tickets per persoon, zie ik net. Bedoelen ze daarmee ook echt 2 tickets per persoon per ticketservice-account, of mag ik bij wijze van spreken 2 bestellingen plaatsen van ieder 2 tickets? Vrienden van me zitten namelijk dan in Berlijn, en ik heb beloofd hun tickets te bestellen...
Had de vraag per mail aan de klantenservice gesteld, en het is dus ook echt maar 2 tickets per persoon. Irritant. Zal wel een maatregel zijn tegen louche ticketbureaus, maar daar wordt de normale bezoeker wel de dupe van...
  donderdag 3 december 2009 @ 13:41:26 #204
11923 I.R.Baboon
pi_75245286
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:35 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Had de vraag per mail aan de klantenservice gesteld, en het is dus ook echt maar 2 tickets per persoon. Irritant. Zal wel een maatregel zijn tegen louche ticketbureaus, maar daar wordt de normale bezoeker wel de dupe van...
Je kan ze nu al kopen voor 65 euro per stuk:

http://www.marktnet.nl/Pa(...)-Tickets-5059297.htm
pi_75245411
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:35 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat Pavement zo populair is, verbaast me toch wel Nou, ik probeer het gewoon om 10.00 online...kan toch nauwelijks misgaan zou ik denken...anders pech
  donderdag 3 december 2009 @ 14:21:21 #206
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75246543
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:23 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Yikes. En dat is toch ook in een grotere venue?
In de ab, dat is ongeveer hetzelfde van grootte als de paradiso, denk ik.
pi_75253142
Merkte gisteravond ineens op dat ik Brighten The Corners nog niet eens had Tot nu bevalt hij me zeer! En heb er meteen ook 20 outtakes bij ofzo. Die Hexx versie is echt goed, veel beter dan die van TT!
pi_75254153
Brighten the Corners blijft een speciale plaat. Ik vind m net zo goed als de eerste platen van ze.
pi_75289969
Is gewoon een toffe plaat hoor, net als Terror Twilight. Ik vind Wowee Zowee dan eigenlijk nog de minste.
www.thuisuiteten.nl
pi_75294127
Ik vind Wowee Zowee ook het minst, wat een herrie zit daar soms tussen S&E heeft dat ook maar dat is veel gestructureerder als je het mij vraagt.

Maar Brighten the Corners vind ik echt tof! Zeker ook die unreleased nummers die er bij zitten
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:47:19 #211
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_75294283
Ha! Als je S&E en WZ al herrie vindt, dan moet je maar niet beginnen aan Westing (By Musket and Sextant), een verzamelaar met hun eerste singles en vroege b-kantjes. Ik vind het allemaal heerlijk, overigens.
Brighten the Corners vind ik dan weer de zwakste plaat, maar dat is bij een band als Pavement allemaal behoorlijk relatief.
pi_75294651
Tsja, dat zal ik dan maar niet doen Er moet voor mij nog wel wat structuur in muziek zitten hoor
Kan dat hele noise-genre ook echt niet hebben...
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:06:20 #213
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_75308055
Tickets zijn binnen.
pi_75308572
2 tickets in de pocket!
pi_75308585
Oeh, zie nu eigenlijk pas dat het zaterdags is. Wordt een duur concert inclusief reiskosten nu
pi_75310183
WOOOHOO KAARTJES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_75310237
Voelt wel goed hoor! Ik heb ze maar laten bezorgen, ik wil wel een mooi kaartje voor mijn verzameling. Niet zo'n lame e-ticket
pi_75310272
Inderdaad! E-tickets zijn lame
pi_75320209
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:47 schreef Grobbel het volgende:
Ha! Als je S&E en WZ al herrie vindt, dan moet je maar niet beginnen aan Westing (By Musket and Sextant), een verzamelaar met hun eerste singles en vroege b-kantjes. Ik vind het allemaal heerlijk, overigens.
Brighten the Corners vind ik dan weer de zwakste plaat, maar dat is bij een band als Pavement allemaal behoorlijk relatief.
Nu ik weer eventjes een Pavement luister streak heb, en nu S&E weer eens op heb..vind ik het stiekem ineens wel heel erg goed!!! Nog niet beter dan hun andere albums, maar ik begin de genialiteit ervan toch wel te begrijpen
pi_75322673
Summer Babe geeft die plaat natuurlijk een enorme boel aan extra klasse!
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:56:26 #221
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_75323436
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:24 schreef methodmich het volgende:
Summer Babe geeft die plaat natuurlijk een enorme boel aan extra klasse!
Heb ik gek genoeg nooit echt als een hoogtepunt van die plaat gezien, eigenlijk. In the Mouth a Desert is mijn favoriete nummer van S&E.
pi_75323576
Die is ook wel erg tof ja. Volgens mij staat daar op de DVD ook een leuke live-versie van. Maar ik vind het altijd gaaf om Summer Babe mee te zingen. Overigens wordt in algemene zin volgens mij Here door meer mensen als dé song van die plaat gezien.

Heerlijk suffe tekst ook:

Ice baby,
I saw your girlfriend and she was
eating her fingers like they're just another meal
but she waits there
in the levee wash she's
mixin' cocktails with a plastic-tipped cigar

My eyes stick to all the shiny robes
you wear on the protein delta strip
in abandoned house but i will wait there
i'll be waiting forever...
i'm waiting (waiting 8x)...(oh)

Minerals, ice deposit daily, drop off
the first shiny robe
i've got a lot of things i want to sell, but
not here, babe-- you took them all

every time i sit around i find i'm shot
every time i turn around i find
every time i sit around i find
every time (6x)...
you're my... summer babe
summer babe
www.thuisuiteten.nl
pi_75324375
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:01 schreef methodmich het volgende:
Die is ook wel erg tof ja. Volgens mij staat daar op de DVD ook een leuke live-versie van. Maar ik vind het altijd gaaf om Summer Babe mee te zingen. Overigens wordt in algemene zin volgens mij Here door meer mensen als dé song van die plaat gezien.

Heerlijk suffe tekst ook:

Ice baby,
I saw your girlfriend and she was
eating her fingers like they're just another meal
but she waits there
in the levee wash she's
mixin' cocktails with a plastic-tipped cigar

My eyes stick to all the shiny robes
you wear on the protein delta strip
in abandoned house but i will wait there
i'll be waiting forever...
i'm waiting (waiting 8x)...(oh)

Minerals, ice deposit daily, drop off
the first shiny robe
i've got a lot of things i want to sell, but
not here, babe-- you took them all

every time i turn around i find
every time i sit around i find
every time (6x)...
you're my... summer babe
summer babe
Ik kan na dit album weer eens gehoord te hebben wel be-amen dat Here en Summer Babe inderdaad de hoogtepunten zijn van het album. Wat een geniale nummers Two States en Our Singer zijn ook geniaal in hun simpelheid...Eigenlijk is het hele album veel beter dan ik me herinnerde Het 3-tal nummers Conduit, Zurich, Chesley knap ik iig op af...daar zapte ik vroeger weg.

Net meteen ook maar gekeken of mijn mening over Wowee Zowee net zo gegrond was als die over S&E, en wel een beetje. We Dance and Father To A Sister Of Thought zijn daar wel weer heerlijk...Kortom, Pavement roelt gewoon de pan uit. En ik heb zin in 8 mei En het is muziek die absoluut enorm moet bezinken.

Crooked Rain bljft voorlopig wel de winnaar voor mij in ieder geval
pi_75324965
Dude, die noisy nummers zijn juist de mooiste. Vroeg of laat zul je het doorkrijgen, blijf in ieder geval luisteren.
pi_75325440
Mag je toch eens een preek houden wat er nou zo goed is aan noisy nummers
pi_75325595
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:26 schreef Norrage het volgende:
Mag je toch eens een preek houden wat er nou zo goed is aan noisy nummers
Die zijn gewoon lekker:

Wij hebben ook kaartjes, en het lijkt me heel raar om ze na al die jaren weer live te zien.
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:11:11 #227
11923 I.R.Baboon
pi_75326462
Mijn kaartjesplan is zo geslaagd dat we er nu eentje over hebben.
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:11:37 #228
11923 I.R.Baboon
pi_75326473
Maar, laten we het even positief beschouwen, ik ga modderfokkin pavement zien!
pi_75538524
Nog niet uitverkocht zeg Wie zei ook al weer dat je moest opschieten?

Ach, ik heb me kaartjes binnen. Nu is mijn laatste klus iemand vinden die dan met me meewilt
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:22:03 #230
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_76447394
Een heuse greatest hits verzamelaar, toe maar.

http://pitchfork.com/news/37474-pavement-compilation-revealed/

Ben benieuwd of de aanschaf nog een beetje de moeite waard zal zijn voor iemand als ik die alles allang (en meerdere keren ) heeft. Al zal ik 'm waarschijnlijk toch wel aanschaffen, completist dat ik ben...

Oh, en de Terror Twilight reissue komt dus ook nog dit jaar uit.
pi_76449709
Leuk spel, schat vooraf de 23 greatest hits van Pavement in....

Shady Lane, Here, Summer Babe, Gold Soundz, Cut Your Hair, Range Life, Carrot Rope en Major Leagues lijken me redelijke zekerheidjes.
www.thuisuiteten.nl
pi_76450272
AT&T
Rattled by the rush
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:15:29 #233
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_76452924
Stereo,
Date with IKEA,
Grounded,
Zurich is stained

maar er moeten natuurlijk ook noisy nummers op, zoals:
Conduit for sale,
Best friends arm,
Half a Canyon,
Serpentine pad
pi_76453956
Billie mag eigenlijk ook niet ontbreken! En We Dance.
www.thuisuiteten.nl
pi_76463972
Two States komt er vast ook wel in. En Trigger Cut? En The Hexx denk ik ook wel.

Maar de belangrijkste zijn denk ik wel genoemd. Leuk spelletje ja!
pi_76608990
Het is nog steeds niet uitverkocht!

Ik heb zojuist meer dan 80 euro neergeteld voor een concert waarvan ik bijna zeker weet dat het uitloopt op een enorme teleurstelling, maar zie mij tot die tijd eens verheugd zijn met het feit dat ik Pavement live mag aanschouwen.

(Reconstructie)
pi_76609574
80?!
pi_76614886
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:49 schreef emokid het volgende:
80?!
wellicht komt zijn teleurstelling al als hij deze reply leest dan kan het concert alleen maar goed worden
pi_76615838
Waar kost het 80? Nergens voor zover ik weet.
pi_76616682
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:49 schreef emokid het volgende:
80?!
83 euro en 11 cent, om precies te zijn. Inclusief "lidmaatschap", "servicekosten" en "kosten voor het betalingsverkeer". Maar ik ga niet in mijn eentje naar het concert, dus het betreft hier de prijs van twee kaartjes.
pi_77293803
Ik ga ze op Primavera zien, in Barcelona. Grappig detail: Mark E. Smith loopt ook rond op dat festival.
pi_77293891
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:44 schreef ShadyLane het volgende:
Tracklist is bekend
Leuke intstapper, als je hun CD´s nog niet had. Aardig wat non-album-materiaal ook. Grote afwezige is natuurlijk No Life Singed Her.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:54:20 #244
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_77294143
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:44 schreef ShadyLane het volgende:
Tracklist is bekend
Als dit betekent dat we eindelijk fatsoenlijk gemasterde versies krijgen van nummers als 'Box Elder', 'Debris Slide' en 'Mellow Jazz Docent', dan hoor je mij zeker niet klagen!

Al komt Terror Twilight er wel wat bekaaid af met slechts 1 nummer. En slechts 2 van Wowee Zowee...
pi_77294198
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:54 schreef Grobbel het volgende:

Al komt Terror Twilight er wel wat bekaaid af met slechts 1 nummer. En slechts 2 van Wowee Zowee...
Zo liggen de verhoudingen nou eenmaal. Niks aan te doen.
pi_77300683
Ik vind het ook lastig om een nummer van Terror Twilight te bedenken dat er op moet. Ik vind het een heel erg goed album, maaer het is heel erg allround zonder een echte uitschieter of een echt uniek nummer...Behalve Spit on a stranger dan, en die staat op de bestof Dus ik snap het wel. Leuke lijst in ieder geval. Zeker een koopje waard, zeker vanwege de non-album nummers ja
pi_77314197
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:22 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het ook lastig om een nummer van Terror Twilight te bedenken dat er op moet. Ik vind het een heel erg goed album, maaer het is heel erg allround zonder een echte uitschieter of een echt uniek nummer...Behalve Spit on a stranger dan, en die staat op de bestof Dus ik snap het wel. Leuke lijst in ieder geval. Zeker een koopje waard, zeker vanwege de non-album nummers ja
"The hexx" had er wat mij betreft ook wel op mogen staan.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:15:51 #248
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_77315851
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:04 schreef emokid het volgende:
Brighten the Corners blijft een speciale plaat. Ik vind m net zo goed als de eerste platen van ze.
Same here, niets maakt me vrolijker dan de eerste noten van Stereo. Al tipt natuurlijk niets aan Crooked Rain, Crooked Rain. Verder is Terror Twilight gewoon onderschat.
pi_77317182
The Hexx vind ik ook een goed nummer, maar niet echt een lied dat je op een Best Of zou verwachten.
pi_77340045
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:22 schreef Norrage het volgende:
Carrot Rope... Misschien wel bijna hun beste nummer ooit.

Vind ik dan.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:48:30 #251
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_77340554
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:38 schreef methodmich het volgende:

[..]

Carrot Rope... Misschien wel bijna hun beste nummer ooit.

Vind ik dan.
Ja, die had er wat mij betreft ook wel op gemogen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:31:36 #252
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_77602505
Klaarblijkelijk komt er ook nog een tweede versie van de greatest hits verzamelaar...

http://pitchfork.com/news(...)uarantine-the-pasti/

On March 9, Matador will release Quarantine the Past, Pavement's career-retrospective album, in the U.S. (In the UK, Domino will release it a day earlier.) But on April 17, Matador will release an exclusive Record Store Day version of the album, with a different tracklist, as the Matablog reveals.

The limited edition double vinyl Quarantine the Past will feature silkscreen cover art that the band themselves are customizing as they rehearse for their forthcoming reunion tour. The tracklist was determined via a contest run by Matador, with the winner chosen by Pavement.

Like all Record Store Day exclusives, it'll only be available at participating independent record stores. Start lining up now.

Tracklist below:

01 Zurich Is Stained (Slanted and Enchanted)
02 Trigger Cut/Wounded-Kite At :17 (Slanted and Enchanted)
03 Grave Architecture (Wowee Zowee)
04 Unfair (Crooked Rain, Crooked Rain)
05 …And Carrot Rope (Terror Twilight)
06 Shady Lane / J Vs. S (Brighten the Corners)
07 Two States (Slanted and Enchanted)
08 Fame Throwa (Slanted and Enchanted)
09 Cut Your Hair (Crooked Rain, Crooked Rain)
10 Here (Slanted and Enchanted)
11 Extradition (Wowee Zowee)
12 Stereo (Brighten the Corners)
13 The Hexx (Terror Twilight)
14 Shoot the Singer (1 Sick Verse) (Watery, Domestic EP)
15 Kennel District (Wowee Zowee)
16 Price Yeah! (Slay Tracks 1933-1969 EP)
17 No Life Singed Her (Slanted and Enchanted)
18 Stop Breathin’ (Crooked Rain, Crooked Rain)
19 Type Slowly (Live) (Tibet Freedom Concert compilation)
20 Fin (Brighten the Corners)
21 Forklift (Demolition Pilot J-7 EP)
22 Fight This Generation (Wowee Zowee)
23 Box Elder (Slay Tracks 1933-1969 EP
pi_77609277
Melken ze het nou uit of wat? Beetje dubieus.
  donderdag 4 februari 2010 @ 00:04:15 #254
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_77614849
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:02 schreef emokid het volgende:
Melken ze het nou uit of wat? Beetje dubieus.
Nee, volgens mij zijn speciale Record Store Day releases altijd gratis... Gelimiteerde oplage van een paar duizend stuks, gratis bij het spenderen van x aantal dollars. Dus echt melken aan de kant van de band of het label is het niet echt.
Al zullen de platenzaken zelf er wel weer een hoop achteroverdrukken en tegen woekerprijzen op ebay gooien. Deden ze vorig jaar ook al met die speciale live-lp.
pi_77676029
Ha, dat is anders ook een zeer leuke tracklist hoor! Vooral nummer 5.
www.thuisuiteten.nl
pi_78663567
ooeh de eerste concerten zijn geweest! Mooie setlist:
http://img113.yfrog.com/img113/3715/jpjl.jpg

En, ik moet nog iemand gaan meekrijgen 8 mei, nog niet iemand gevonden die het én leuk vindt én niet te duur vindt
Iemand uit omgeving Delft die met mij wilt gaan?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 23:38:07 #257
11923 I.R.Baboon
pi_78663945
Pavement is typisch een band waar ik de titels niet van ken, maar de nummers wel (dat krijg je met ouderwetsche cd's). Dus maar even nagezocht, maar gelukkig ken ik alles, hoef ik niet dwangmatig terug te gaan luisteren.

En heb er zin in .
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:14:35 #258
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_78668967
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:30 schreef Norrage het volgende:
ooeh de eerste concerten zijn geweest! Mooie setlist:
http://img113.yfrog.com/img113/3715/jpjl.jpg

pi_79616764
Is er nog iemand die met mij naar Pavement wil 8 mei?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 23:37:37 #260
11923 I.R.Baboon
pi_79631627
Ik ga al met wat vrinden (en ik hoop dat ik de mij bekende fokster en haar zus ook nog gedag zeg).
Maar ik wil je best groeten . Ik ben heel lang, dus makkelijk te herkennen.
pi_79634537
woeps, verkeerde topic
pi_80809065
Ook maar in dit topic: Pavement komt op 6 juli naar Doornroosje! Online kaartverkoop vanaf morgen 12 uur, ¤32,50.
Stay on my arm, you little charmer
  woensdag 28 april 2010 @ 16:50:40 #263
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_80809843
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:29 schreef tim. het volgende:
Ook maar in dit topic: Pavement komt op 6 juli naar Doornroosje! Online kaartverkoop vanaf morgen 12 uur, ¤32,50.
Pavement drie deuren verderop, heerlijk.
  donderdag 29 april 2010 @ 10:21:28 #264
11923 I.R.Baboon
pi_80833863
Ja, na het meegemaakt te hebben in Paradiso zou ik evt wel een kaartje willen kopen, maar vooraf vind ik dat toch wat overdreven.
pi_80834786
Ik wil eigenlijk liever in Doornroosje maar twee keer hoeft nu ook weer niet.
  donderdag 29 april 2010 @ 11:02:46 #266
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_80835239
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:49 schreef ShadyLane het volgende:
Ik wil eigenlijk liever in Doornroosje maar twee keer hoeft nu ook weer niet.
Je breekt m'n hart.
pi_80837990
Oke, 2 kaartjes binnen. Als ze nog een keer komen koop ik gewoon weer een kaartje, maakt me echt niet uit.

Kan niet wachten. Twee keer Pavement zien in Nederland..
pi_80927319
Nou er gaat iemand met me mee hoor zaterdag
Kostte wat moeite maar goed ben heeeeeel benieuwd...
pi_80960397
Iemand hier toentertijd naar een concert van ze geweest!? Kan iemand een soort van preview geven hoe goed/slecht het is? En is er eigenlijk al een voorprogramma bekend, ik heb nog niks gezien...
pi_80961395
Geen voorprogramma voor zover ik weet, ik vind het ook wel best zo.
pi_80962391
Ik vind het wel prima dat ik voor Paradiso heb gekozen. 6 juli is tijdens een mogelijke halve finale van Oranje.
pi_80972085
Bettie Serveert is voorprogramma!! dat is nou echt wel cool!
pi_80974218
Aah bah dat voorprogramma ga ik dus nooit halen! Begint al om 19.15!! Hopelijk zijn we op tijd klaar met tennissen zaterdag...
pi_80975443
Jezus, wel vroeg zeg.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:18:18 #275
11923 I.R.Baboon
pi_80992538
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:06 schreef Norrage het volgende:
Bettie Serveert is voorprogramma!! dat is nou echt wel cool!
Vet, zie ik die ook meteen een keer.
pi_81019493
dat is mooi meegenomen inderdaad, leuke nieuwe cd hebben die
pi_81019514
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:02 schreef Norrage het volgende:
Aah bah dat voorprogramma ga ik dus nooit halen! Begint al om 19.15!! Hopelijk zijn we op tijd klaar met tennissen zaterdag...
de ironie
pi_81059871
en nu ben ik oneindig ziek geworden, plz let me herstel zaterdag!!!
pi_81061391
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:11 schreef Norrage het volgende:
en nu ben ik oneindig ziek geworden, plz let me herstel zaterdag!!!
Wow kut is dat!
pi_81062615
Ja heb ineens van het ene moment op de andere de Bof opgelopen maar ik denk dat ik wel een avondje naar wat muziek moet kunnen luisteren als ik deze dagen even goed herstel
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:18:56 #281
11923 I.R.Baboon
pi_81065601
Het tennisprobleem is zo wel opgelost.
pi_81099254
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het tennisprobleem is zo wel opgelost.
Dat sowieso......alhoewel ik met mijn teamgenootje zou gaan, dus, mjah, niet echt dus

Maar...ik denk dat ik het moet gaan missen zaterdag...ongelooflijk...bestel je de kaartjes 7 maanden van tevoren ofzo.....en dan net nu.... Ik had me nog nooit zo verheugd op een concert als deze keer
pi_81123778
Hier zijn de paracetamollen voor uitgevonden, Norrage!
pi_81124552
ja maar..maar...met de bof... ik zie me daar al staan en iedereen aansteken... maar het gaat nu al weer beter, hopelijk morgen met 100 pijnstillers erin kan ik het nog doen!!!
pi_81124592
Precies, je hebt nog anderhalve dag om verder te herstellen. Hup dat bed in .
pi_81150186
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:38 schreef ShadyLane het volgende:
Precies, je hebt nog anderhalve dag om verder te herstellen. Hup dat bed in .
gaat hem toch echt niet worden hoor morgen.....oh wat baal ik
pi_81151215
Zin in! Zin in! Zin in!
Ik vraag me wel af hoe het zit met de bereikbaarheid van Paradiso en de parkeergelegenheid, morgen. Dat belooft wat.
pi_81157990
Nou, met de auto kom je morgen de binnenstad dus écht niet in. Pavementliefhebbers van buiten Amsterdam, jullie zijn dus gewaarschuwd.
pi_81161887
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:30 schreef Norrage het volgende:

[..]

gaat hem toch echt niet worden hoor morgen.....oh wat baal ik
Jammer voor je, jij bent altijd enthousiast . Is Doornroosje nu je alternatief (heb je al tickets/ga je ze kopen als die mogelijkheid er komt)?
Stay on my arm, you little charmer
pi_81162422
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:35 schreef Croupouque het volgende:
Nou, met de auto kom je morgen de binnenstad dus écht niet in. Pavementliefhebbers van buiten Amsterdam, jullie zijn dus gewaarschuwd.
Ieder kind weet dat je met de trein naar AMSTERDAM moet gaan, als provinciaal de auto is totaal overbodig in die stad. Tenzij je IKEA-pionzetters wilt omver rijden.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:49:21 #291
11923 I.R.Baboon
pi_81162490
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:35 schreef Croupouque het volgende:
Gewoon zo'n parkeren en reizen plek proberen.

Patsgedeelte: ik ga gewoon te voet .
pi_81162492
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:37 schreef tim. het volgende:

[..]

Jammer voor je, jij bent altijd enthousiast . Is Doornroosje nu je alternatief (heb je al tickets/ga je ze kopen als die mogelijkheid er komt)?
Wellicht, maar dat is 2 dagen voordat ik op vakantie ga ofzo en het is veels te ver weg....
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:58:06 #293
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_81162809
Roosje is sowieso uitverkocht.
pi_81163235
Ben nu weer pavement aan het luistern, en het topic aan het doorlezen.....en ik moet echt keihard huilen
Had 6 december al kaartjes!!! aaah

Maar wat zijn ze goed!! Ondertussen vind ik echt alle albums fantastisch!! Wowee Zowee vind ik ondertussen misschien wel het best terwijl ik dat ooit de minste vond Maar eigenlijk zijn alle albums gelijkwaardig...

Nou, ik wens iedereen heel veel plezier (morgen)(van)avond!!! ik zal aan jullie denken!
pi_81163773
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 00:08 schreef Norrage het volgende:
Ben nu weer pavement aan het luistern, en het topic aan het doorlezen.....en ik moet echt keihard huilen
Had 6 december al kaartjes!!! aaah

Maar wat zijn ze goed!! Ondertussen vind ik echt alle albums fantastisch!! Wowee Zowee vind ik ondertussen misschien wel het best terwijl ik dat ooit de minste vond Maar eigenlijk zijn alle albums gelijkwaardig...

Nou, ik wens iedereen heel veel plezier (morgen)(van)avond!!! ik zal aan jullie denken!
Aaah, dit vind ik nou zielig!
Ik zal morgen, vlak voordat 'Rattled by the rush' begint, zachtjes "Deze is voor Norrage" fluisteren, met één gebalde vuist op mijn hart en met mijn andere hand wijzend naar de hemel.
pi_81163840
Misschien ga ik gewoon wel, ook al kom ik dan misschien dood terug
  zaterdag 8 mei 2010 @ 01:50:19 #297
11923 I.R.Baboon
pi_81166485
Ik zocht al een plaatje van een man met een vissekom om z'n hoofd, maar ik kon het nergens vinden.
pi_81171397
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zocht al een plaatje van een man met een vissekom om z'n hoofd, maar ik kon het nergens vinden.
Huh waar?

Enne, ik ga toch maar niet vanavond.... (alsof dat een verrassing is)...als het nou ietsje dichterbij was geweest, maar anderhalf uur heen en anderhalf uur terug (en terug duurt al snel 2x zo lang)
Nou, lekker veel Pavement luisteren vandaag
pi_81172894
Jammer Norrage! Kom je op zijn minst wel naar Doornroosje?
pi_81173297
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:20 schreef emokid het volgende:
Jammer Norrage! Kom je op zijn minst wel naar Doornroosje?
Nou uitverkocht dus al kennelijk...en het is ver weg, 2 uur met het OV..zo kom ik nooit goed terug natuurlijk....

Maar, ik ben eens even wat Stephen Malkmus gaan luistern, had nog niks van hem solo, en dat is ook alleraardigst zeg!! Van Real Emotional Trash Ga ook maar wat Silver Jews uitchecken.
pi_81173767
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.
Aaah, dit vind ik nou zielig!
Ik zal morgen, vlak voordat 'Rattled by the rush' begint, zachtjes "Deze is voor Norrage" fluisteren, met één gebalde vuist op mijn hart en met mijn andere hand wijzend naar de hemel.
.

Balen Norrage!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')