Ik heb vandaag een van mijn bandjes van Pavement teruggevonden dat ik al een hele tijd kwijt was. En nu realiseer ik me weer hoe fantastisch ze zijn.
Veel mensen kennen Pavement wel en zeggen: "mjah, wel een aardig bandje" (ik heb nog nooit iemand gehoord die ze SLECHT vond). Maar ze zijn gewoon niet "wel een aardig bandje"! Wie dat zegt heeft nog niet goed naar ze geluisterd.
Daarom dit advies voor alle muziekliefhebbers: huur, leen of download de CD's "Crooked rain, crooked rain" en "Wowee zowee". Draai deze tien keer. Gewoon, op de achtergrond, terwijl je iets anders aan het doen bent. Maar wel tien keer, want pas na een keer of tien ga je het echt waarderen en wil je niets anders meer.
En gegarandeerd dat je dan ziet hoe fantastisch ze zijn. Ik las ooit in een recensie: "op een Pavement CD staan gewoon geen 'mindere' nummers". En dat is echt zo! Wel uitschieters naar boven, maar niet naar beneden.
Uitschieters naar boven zijn bijv: "We dance", "Rattled by the rush", "Half a canyon", "Range life" en nu vergeet ik er een heleboel.
Live zijn ze ook super, voornamelijk omdat er altijd zo'n intieme sfeer is tussen de band en het publiek. Maar het gerucht gaat dat ze binnenkort gaan stoppen, dus misschien komen er wel geen nieuwe optredens meer.
Maar, mensen, luister die CD's, tien keer minimaal, en dan garandeer ik je dat je ze de rest van je leven koestert.
quote:
Op 18 juli 2000 14:43 schreef Beatrice het volgende:Daarom dit advies voor alle muziekliefhebbers: huur, leen of download de CD's "Crooked rain, crooked rain" en "Wowee zowee".
Ik ben al bekeerd. 'Brighten the Corners' en 'Terror Twilight' zijn ook uitstekend. Ik vind vooral de teksten van Pavement meestal erg sterk. Een van de weinige rockbands met humor.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 18-07-2000 15:07]
Dit topiek komt wel vol Beatrice
Ik vind Pavement een fantastische band. De manier waarop ze, elke plaat weer, zo onconventioneel en losjes te werk gaan boeit me elke keer weer.
Er zit denk ik ook veel humor in waar je van moet houden. Mijn favoriete albums, ja, albumS, zijn Wowee Zowee en Slanted & Enchanted. Depends on my state of mind. Maar soms ook CRCR (Gold Soundz en Range Life alleen al, wow!).
Grounded en Father To A Sister Of Thought zijn van WZ zeker mijn favorieten.
Brighten The Corners en Terror Twilight zijn gedetailleerder. De 'obvious' gekkigheidjes hebben misschien plaatsgemaakt voor een wat genuanceerder en verfijnder geluid.
Slim bandje, dat Pavement
Favoriete nummers van mij zijn o.a. trigger cut, zurich is stained, best friends arm, at&t, stereo, gold zoundz e.v.a... eigenlijk zijn er geen slechte pavement nummers!
quote:
Op 18 juli 2000 21:25 schreef menjo het volgende:
eigenlijk zijn er geen slechte pavement nummers!
Mee eens. Ik heb er nog geen gehoord in elk geval, maar ik hou me aanbevolen als iemand er eentje weet, ben benieuwd!
Al die titels die jullie noemen zeggen mij maar weinig, ik ben nl. een van die mensen die nog steeds niet beschikt over een CD-speler en alles met cassettebandjes doet. Ik kan alle nummers woord voor woord meezingen, maar hoe ze heten? Okee, Best Friend's Arm, Shady Lane enzo zijn obvious, maar hoe gaan "AT & T", "Father to a sister of thought", "Grounded"? GEEN idee!
Hoe dan ook, ik heb nog niemand (behalve mijzelf) "Half a canyon" zien noemen. Toch nog maar eens luisteren jongens, het is een supernummer! (staat op WZ).
Grave Architecture vind ik super, We Dance ook, en dat nummer van "whenever whenever whenever I feel fine, I'm gonna walk away". Iemand van jullie kan mij vast wel vertellen hoe het heet!
Maar ik kan wel aan de gang blijven, nu speelt er bijv. een nummer van Brighten the corners, rustig nummer, iets met "he couldn't teach me to love, all the above". Eindigt wat heftiger. Is eigenlijk ook wel een goed nummer. En als zometeen het volgende gaat spelen denk ik: "hee, deze is eigenlijk ook wel goed". Da's het probleem en tegelijkertijd ook het mooie van Pavement
"You've been chosen as an extra in the movie adaptation of the sequel to your life".....je zou ook gewoon alle Pavement teksten in het "goede songteksten"-topic kunnen plaatsen.
Ben ik nu te lyrisch over ze? Sorry dan, tja ze zijn niet voor niets mijn favoriete band
Laat ik nog even een keer zeggen dat wie ze nog niet of nog niet goed kent, wat albums van ze moet downloaden en die minimaal tien keer draaien. Dan pas begin je ze te waarderen, maar, waarschuwing, dan kom je ook nooit meer van ze af en ben je voorgoed aan ze verknocht.
quote:
dat nummer van "whenever whenever whenever I feel fine, I'm gonna walk away".
Da's AT&T .
quote:
"A voicecoach taught me to sing, he couldn't teach me to love, all the above".
Da's Transport is Arranged.
Favoriete Pavementsongs die nog niet genoemd zijn: Stop Breathing (CRCR), Old to Begin (BTC), You are a Light (TT), Carrot Rope (TT).
Binnenkort verschijnt er geloof ik nog een solo-album van Stephen Malkmus. .
Conversatie tussen de heren Beavis en Butthead. Gespreksonderwerp: Pavement.
Butthead: "Damnit... huhhuh... what's up with these guys? huhhuh"
Beavis: "Yeah rilly, heheh, they should like, try harder..heheh"
Natuurlijk zwerft 'ie al geruime tijd op Napster rond, en na downloaden en beluisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat het een mooie schijf is geworden. De produktie is minder gepolijst dan de laatste Pavement-albums en er staan veel sterke nummers op. Niet alles is even goed, maar over het geheel genomen is het een mooie plaat, die Pavement-fans eigenlijk wel blindelings kunnen aanschaffen (of downloaden, natuurlijk )
Ik ga deze CD in ieder geval niet Napsteren, sommige dingen verdienen toch echt een bezoekje aan de platenzaak.
quote:Bij deze dan de eerste:
Op 18 juli 2000 14:43 schreef Beatrice het volgende:
(ik heb nog nooit iemand gehoord die ze SLECHT vond).
Serieus, wat een slechte KUTband, Pavement! Futloze stilteverstoorders!!
Maarja, ieder zo zijn mening he?
quote:Precies. Daarom hou ik mijn mening over drie-accoorden punkrock bandjes ook maar netjes voor me.
Op 12 februari 2001 15:09 schreef Love Mae King het volgende:
Maarja, ieder zo zijn mening he?
Meister: ik ga die cd ook nog kopen, maar hij ligt nog niet in de winkel...
quote:Nou, de LMK niet....3 akkoorden punkrockbandjes zijn over het algemeen ook bijster SLECHT!!
Op 12 februari 2001 15:16 schreef Zanderrr het volgende:
Precies. Daarom hou ik mijn mening over drie-accoorden punkrock bandjes ook maar netjes voor me.
bah!!!
quote:Volgens de Allmusic Guide 13 februari. Hee, da's vandaag!
Op 12 februari 2001 16:49 schreef Meister het volgende:
Enig idee van de releasedatum?
quote:uhm.. geruchten?.. ze zijn vorig jaar er al mee gekapt...
Pavement is volgens de geruchten helaas wijlen
(leest niemand de OOR hier?)
quote:.. al jaren niet meer, geen boeiend blad. Maar inderdaad, de split was niet echt een 'gerucht', maar is door de bandleden vorig jaar reeds bevestigd. Jammer...
Op 13 februari 2001 10:45 schreef nikao het volgende:
(leest niemand de OOR hier?)
quote:En hee, ik wilde net de stad ingaan!
Op 13 februari 2001 02:34 schreef Zanderrr het volgende:
Volgens de Allmusic Guide 13 februari. Hee, da's vandaag!
Maar wat ik NOG leuker vind dan een nieuwe CD: op nieuwe CD's volgt vaak een tour
Pavement Gets Deluxe and Re-Duxe in October
Matador Records have greatly expanded their 10th anniversary reissue of Pavement's Slanted & Enchanted, adding a 1992 live show and the band's first two Peel sessions, according to a post from general manager Patrick Amory on the label's official bulletin board. Slanted & Enchanted: Deluxe & Re-Duxe, as they're now calling it, will now be a two-CD set including period b-sides from the "Summer Babe" and "Trigger Cut" singles as well as the full Watery, Domestic EP. As previously reported, the set will also include three outtakes from the Slanted sessions, including two alternate takes and one never-before-heard track. One source close to the project tells Pitchfork one of these tracks is an alternate version of "Greenlander," a non-album track Pavement originally released on the benefit comp Born To Choose.
But the real scores on Deluxe & Re-Duxe are the Peel sessions from July and December of 1992, which include six never-released originals, a Silver Jews cover, and a brooding version of Slanted's "Here." Period gems such as "Kentucky Cocktail," "Circa 1762," "The List Of Dorms," and "Ed Aims" are snapshots of a looser, more improvisational side of Pavement as it expanded from the duo of Stephen Malkmus and Scott Kannberg to a four-piece, then five-piece touring band between 1991, when Slanted was laid to tape, and December 1992. Most fans have never heard this material outside of the hissy taped-from-the-radio versions on the essential bootleg Stuff Up The Cracks.
Deluxe & Re-Duxe will present fully remastered versions of these sessions as well as a December 1992 concert from London's Brixton Academy which will also be familiar to fans as the show documented on the common bootleg Strayslack. Sourced from a radio broadcast, the show includes full-band renditions of Slanted material and early single/EP fodder like "Box Elder," "Angel Carver Blues/Mellow Jazz Docent," "Frontwards," and "Home."
As previously reported, Deluxe & Re-Duxe hits stores on October 22nd, the same day as the oft-delayed Slow Century DVD which will include all of Pavement's music videos (with or without running commentary from the band, just like it was freakin' Raging Bull!), a 90-minute documentary by Lance Bangs, and two full-length live shows.
Jaaaa! Eindelijk worden juweeltjes als Greenlander en Circa 1762 op officiële CD's uitgebracht! Ik mag dan Slanted & Enchanted en de Watery, Domestic EP al hebben, maar deze speciale versie laat ik niet aan me voorbij gaan. En die DVD klinkt ook veelbelovend... Echt hoor, als je een liefhebber bent van Pavement maar nog niet echt bekend bent met deze nooit uitgebrachte nummers: dit is essentiëel en zeer sterk Pavement materiaal. Ik ga deze zeker kopen als ie wordt gereleased.
quote:Ik ben zelf een groot liefhebber van hun muziek en heb alle reguliere albums, als ook een aantal singles (zo nu en dan bestel ik er eentje via Internet). Het stak me altijd dat een groot aantal zeer goede nummers van hen nooit op officiële CD's waren uitgebracht en alleen maar via zeldzame bootlegs, peperdure speciale Japanse uitgaven of obscure verzamelalbums waren uitgebracht. Niet al het extreem goede werk zal hier op komen te staan (Unseen power of the picket fence en No more kings ontbreken zo te zien, bijvoorbeeld), maar toch een groot aantal persoonlijke favorieten die ik tot dusver alleen maar in abominabel mp3-formaat had.
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:24 schreef MadScientist het volgende:
ben benieuwdik heb alleen brighten the corners thuis liggen
Matador Announces 50-Track Slanted Lineup
Matador Records has announced the tracklist for the eagerly-awaited 10th anniversary expansion of Pavement's Slanted & Enchanted-- and it's a doozy, with 50 tracks over two CD's, three previously unreleased recordings, two alternate mixes, a complete live show, and two BBC sessions with six more previously unreleased songs among them. Key surprises for Pavement fans will be the recently unearthed Slanted outtake "Nothing Ever Happens" and two untitled instrumentals from the album sessions. The creative team behind the reissue have even included the entire "Summer Babe" and "Trigger Cut" singles, including the rare single mix of the former; Slanted outtake "My First Mine" (originally released on a 1991 flexidisc with the zine Ablaze!); the 1992 Watery, Domestic EP; and Watery outtake "Greenlander" (sorry, not an alternate version like our spy had reported).
As previously reported, the second disc contains both of Pavement's 1992 Peel sessions as well as a live show from December 1992. The show was professionally recorded for a radio broadcast and is best known to Pavement nuts as the source of the European bootleg Strayslack. Slanted & Enchanted: Deluxe & Re-Duxe is due in stores October 22nd at, we're told, a single CD price.
Tracklist:
Disc one:
01 Summer Babe (Winter Version)
02 Trigger Cut/Wounded Kite At :17
03 No Life Singed Her
04 In The Mouth Of A Desert
05 Conduit For Sale!
06 Zurich Is Stained
07 Chelsey's Little Wrists
08 Loretta's Scars
09 Here
10 Two States
11 Perfume-V
12 Fame Throwa
13 Jackals, False Grails: The Lonesome Era
14 Our Singer
15 Here [alternate mix]
16 Nothing Ever Happens [previously unreleased]
17 Summer Babe [single mix]
18 Mercy Snack: The Laundromat ["Summer Babe" b-side]
19 Baptist Blacktick ["Summer Babe" b-side]
20 My First Mine [from 1991 flexidisc]
21 Instrumental #1 [previously unreleased]
22 Instrumental #2 [previously unreleased]
23 Texas Never Whispers [Watery, Domestic EP]
24 Frontwards [Watery, Domestic EP]
25 Feed 'Em To The (Linden) Lions [Watery, Domestic EP]
26 Shoot The Singer (1 Sick Verse) [Watery, Domestic EP]
27 Sue Me Jack ["Trigger Cut" b-side]
28 So Stark (You're A Skyscraper) ["Trigger Cut" b-side]
29 Greenlander [from 1992 Born To Choose benefit]
Disc two:
01 Circa 1762 [Peel Session 7/10/92]
02 Kentucky Cocktail [Peel Session 7/10/92]
03 Secret Knowledge Of Backroads [Peel Session 7/10/92]
04 Here [Peel Session 7/10/92]
05 Ed Aims [Peel Session 12/14/92]
06 The List Of Dorms [Peel Session 12/14/92]
07 Drunks With Guns [Peel Session 12/14/92]
08 Rain Ammunition [Peel Session 12/14/92]
09 Conduit For Sale [live 12/14/92]
10 Fame Throwa [live 12/14/92]
11 Home [live 12/14/92]
12 Perfume-V [live 12/14/92]
13 Summer Babe [live 12/14/92]
14 Frontwards [live 12/14/92]
15 Angel Carver/Mellow Jazz Docent [live 12/14/92]
16 Two States [live 12/14/92]
17 No Life Singed Her [live 12/14/92]
18 So Stark [live 12/14/92]
19 Box Elder [live 12/14/92]
20 Baby, Yeah [live 12/14/92]
21 In The Mouth Of A Desert [live 12/14/92]
Vooral dat "for a single CD price" is goed nieuws, kost het in ieder geval niet een klein vermogen om deze CD aan te schaffen. Netjes van Matador.
quote:Dat is ook waar, maar ik geloof dat de originele Slanted & Enchanted nummers "geremastered" worden. Weet nog niet of dat goed of slecht is, maar goed. We zien wel hoe het klinkt. Al moet ik toegeven dat ik ook liever een aparte CD gezien had. Een re-issue van de "Stuffing Up the Cracks" bootleg of zo... Maar ik ben al blij dat ze eindelijk dat oude materiaal eens uitbrengen.
Op zaterdag 07 september 2002 14:44 schreef Zander het volgende:
Dat is netjes inderdaad, al had ik liever gezien dat ze 'nieuwe' opnames gewoon op een nieuwe cd uitbrengen zodat ik geen muziek hoef te kopen die ik al heb. Maar goed, ik kan mijn andere 'Slanted' natuurlijk altijd nog naar de Plaatboef brengen...
quote:oe! oe! * meldt zich aan *
Op zaterdag 7 september 2002 14:53 schreef Zander het volgende:
Als zo'n remaster maar niet al te hi-fi gaat klinken, het blijft tenslotte Pavement.Maar goed, ik ga deze cd zeker kopen want ik heb dat nieuwe materiaal nog in geen enkele vorm in huis. Die oude cd geef ik wel aan iemand die hem nog niet heeft (beetje zieltjes winnen en zo...)
quote:Ik weet het niet, ik heb niet meer gekeken... Maar ik ben bang van niet.
Op woensdag 11 december 2002 14:29 schreef dr_diablos het volgende:
Is deze nu helemaal niet in Europa uitgekomen? Ik zou 'm graag willen hebben maar koop hem het lieftst gewoon in de winkel.
quote:Ik ben vanmiddag nog wel naar de Plaatboef geweest, daar kunnen ze 'm via de import bestellen voor 25 euro maar dat gaat dan een maand duren. Ik zou hem ook wel via amazon willen bestellen maar ik heb geen creditcard
Op woensdag 11 december 2002 14:32 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ik weet het niet, ik heb niet meer gekeken... Maar ik ben bang van niet.
Misschien dat ie via een import nog te bestellen is, maar geloof me, je bent veel goedkoper uit met een directe bestelling via amazon.com.
wie verzint het ook eik dat zo'n album hier niet uitgebracht gaat worden
Is die DVD wel gewoon hier te koop?
quote:als we nu hier wat mensen ronselen krijgen we misschien zelfs groepskorting
Op woensdag 11 december 2002 14:42 schreef Grobbel het volgende:
Die DVD heb ik via amazon.co.uk besteld, maar bij de "normale" platenzaken heb ik 'm ook nog niet aangetroffen.
Ik heb overigens wel een creditcard tot m'n beschikking, dus eventueel wil ik die CD's wel bestellen vanuit de VS... Kleine moeite. Kost met verzendkosten erbij zo rond de 19 euro denk ik. Maar zie zelf maar.
quote:goed idee, ik bied me alvast ter ronseling aan
Op woensdag 11 december 2002 15:03 schreef dr_diablos het volgende:[..]
als we nu hier wat mensen ronselen krijgen we misschien zelfs groepskorting
![]()
Aangeschaft bij de concerto in Amsterdam voor 25 euro, was wel 't enigste exemplaar wat er lag maar ze zullen 'm wel weer krijgen. Echt een aanrader die cd, 48 nummers en een mooi boekje en hoesje erbij. Ze hadden trouwens ook die Slow Century DVD, lijkt me ook erg gaaf.
quote:Die DVD *is* gaaf... De documentaire valt wat tegen, maar de videoclips en die twee live-concerten zijn zeker de aanschaf waard!
Op vrijdag 20 december 2002 16:07 schreef dr_diablos het volgende:
Ik heb 'm ookAangeschaft bij de concerto in Amsterdam voor 25 euro, was wel 't enigste exemplaar wat er lag maar ze zullen 'm wel weer krijgen. Echt een aanrader die cd, 48 nummers en een mooi boekje en hoesje erbij. Ze hadden trouwens ook die Slow Century DVD, lijkt me ook erg gaaf.
quote:Als ik nu een dvd speler had
Op vrijdag 20 december 2002 16:18 schreef Grobbel het volgende:[..]
Die DVD *is* gaaf... De documentaire valt wat tegen, maar de videoclips en die twee live-concerten zijn zeker de aanschaf waard!
Die documantaire leek me eik juist zo leuk omdat ik verder bijna niets van de band(leden) van Pavement afweet. Daar zou ik dus wel eens wat meer over willen weten.
quote:Klopt, maar de documentaire is ook wat rommelig in elkaar gezet en is niet een documentaire die door hun hele carriëre heenfietst, zeg maar. Je hebt gewoon het gevoel dat het beter geweest had kunnen zijn. En Stephen Malkmus valt wat tegen als persoon, afgaande op deze documentaire tenminste...
Op vrijdag 20 december 2002 16:28 schreef dr_diablos het volgende:[..]
Als ik nu een dvd speler had
Kan je niet ff zeggen dat het een klote dvd is?Die documantaire leek me eik juist zo leuk omdat ik verder bijna niets van de band(leden) van Pavement afweet. Daar zou ik dus wel eens wat meer over willen weten.
quote:Ik zat al aan het gelijknamige nummer van Pavement te denken toen ik je ondertitel zag van de week... Ik had Wowee Zowee altijd toch stiekem de minste Pavement-plaat gevonden (omdat er toch wel wat zwakkere nummers opstaan), tot ik 'm twee weken weer eens in mijn CD-speler deed en 'm letterlijk herontdekte. Fight this Generation is een vreselijk sterk nummer, vooral vanaf pakweg 1:50 in het nummer, wanneer de volumeknop steevast iets harder gezet wordt.
Op zondag 2 februari 2003 14:02 schreef Fogerty het volgende:
Omhoog. Ik heb ze weer eens her-ontdekt. En ik begrijp niet hoe de schoonheid van "Fight this generation" mij al die jaren heeft kunnen ontgaan. Ze blijven me verbazen
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 02-02-2003 14:21]
quote:De site waar je het nummer Us kunt beluisteren is trouwens hier. Ik vond dat nummer persoonlijk wat tegenvallen bij de eerste beluistering (vond 'm vooral erg gewoontjes
Stephen Malkmus Trims the Pork on Pig LibWill Bryant reports:
New Musical Express recently unearthed the tracklisting for Stephen Malkmus' Pig Lib-- a surprisingly lean affair (though the runtime still clocks in over 47 minutes) and, we're told, not a terrifically bold departure from the genial novelty rock of Malkmus' self-titled debut. Matador has featured album closer "Us" as a free MP3 download since last month, to somewhat mixed reception. The cut does feature the other members of his band, The Jicks, more prominently than anything on Stephen Malkmus, with the ex-Pavement frontman's vocals given equal play with bandmates Joanna Bolme and John Moen. But the three-part harmonies and country-road jangling hardly sound like the proggy head-trip Malkmus has been promising-- it's more like a Yo La Tengo tribute band goofing on Terror Twilight's "Folk Jam".Among the previously reported tracks which apparently did not make the cut are "Doctor Drop", "Dynamic Calories", "Fractions and Feelings", "Grab It and Gone", and "Chromatic Advisor". Most of the tracks which comprise the final album were previewed at a sold-out benefit shindig in Brooklyn last month. As previously reported, Pig Lib is due in stores March 18th. Tracklist:
01 Water and a Seat
02 Ramp of Death
03 (Do Not Feed The) Oyster
04 Vanessa From Queens
05 Sheets
06 Animal Midnight
07 Dark Wave
08 Witch Mountain Bridge
09 Craw Song
10 One Percent Of One
11 UsMalkmus and the Jicks are expected to gig prodigiously around release time; however, Malkmus' official website has been defunct for more than a month while Matador laboriously reconstructs its web servers, which suffered a massive crash in December. We were able, however, to get the following confirmed dates from Malkmus' tour manager, including a cameo at San Francisco's hallowed Noise Pop get-down next month. Tour dates:
02-25 San Francisco, CA - Bimbo's (Noise Pop Festival)
05-16 Boston, MA - Avalon Ballroom
05-25 Minneapolis, MN - First Avenue
quote:Ik heb een paar maanden geleden die eerste solo-cd van Malkmus gehaald en ik moet zeggen dat ik daar ook niet direct helemaal van onder de indruk was. Er zitten wel wat leuke liedjes op, maar over het geheel genomen vond ik hem een beetje mat klinken.
Op zondag 2 februari 2003 15:58 schreef Grobbel het volgende:
Over Stephen Malkmus gesproken, zijn tweede album kom 18 maart uit, volgens Pitchfork:
[..]De site waar je het nummer Us kunt beluisteren is trouwens hier. Ik vond dat nummer persoonlijk wat tegenvallen bij de eerste beluistering (vond 'm vooral erg gewoontjes
), maar misschien dat ie beter wordt bij meer draaibeurten.
quote:Tja, ik vind het vooral heel anders dan zijn Pavement werk. Er staan een aantal goede nummers op, maar ook een aantal nummers die veel minder zijn; en als album vind ik het ook niet echt homogeen, niet echt een CD die je in korte tijd vaak achter elkaar kunt draaien. Het mist gewoon datgene wat Pavement juist zo aantrekkelijk en geniaal maakte, het is wat te gewoontjes en veilig.
Op zondag 2 februari 2003 20:42 schreef dr_diablos het volgende:
Dat solo album van Stephen Malkmus vind ik overigens juist erg goed, terwijl veel mensen dat kennelijk juist een klote album vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 02-02-2003 22:03]
Ik had een maand geleden per ongeluk dat solo-album van Malkmus gekocht omdat ik dacht dat het een cd van een andere Stephen was (ik had Stephen Simmonds in gedachten, maar dat wist ik toen nog niet).
Thuisgekomen kwam ik er via een vriendin achter dat ik dus eigenlijk de verkeerde cd had gekocht
Maar ik vind dit een geweldig goed album
En ik kende Pavement dus ook helemaal niet. Maar ik ga zeker wat van ze kopen.
En ik zag net in een andere thread de ondertitel van Grobbel.... toen dacht ik 'laat ik even googlen op Pavement' En zie daar enkele sites over deze groep, waaronder een site waar foto's op staan..... en op een van die foto's staat een HAAN, de avatar van Grobbel!
Hehehe, dit interesseert niemand natuurlijk, maar ik vond het gewoon zo grappig.
Grobbel, wat is er eigenlijk met die haan?
Trouwens, als ik een Pavement-album ga aanschaffen, met welke moet ik beginnen? Het liefst van slecht naar goed
quote:Die haan staat op de cover van de Watery, Domestic EP, een van hun vroegere releases. Ik vond die persoonlijk nog het meest geschikt om een keer als icoontje te gebruiken, dus had ik die onlangs zelf maar ingescand.
Op woensdag 5 februari 2003 17:18 schreef wyccie het volgende:En ik zag net in een andere thread de ondertitel van Grobbel.... toen dacht ik 'laat ik even googlen op Pavement' En zie daar enkele sites over deze groep, waaronder een site waar foto's op staan..... en op een van die foto's staat een HAAN, de avatar van Grobbel!
Hehehe, dit interesseert niemand natuurlijk, maar ik vond het gewoon zo grappig.
Grobbel, wat is er eigenlijk met die haan?
quote:Ik zou zeggen dat Crooked Rain Crooked Rain een prima album is om mee te beginnen; dit meesterwerkje uit 1994 is de perfecte link tussen hun oudere rammelende lo-fi werk en hun wat toegankelijkere latere muziek. Met name nummers als Gold Soundz, Cut your Hair en Range Life zijn zowel erg de moeite waard en desalniettemin behoorlijk toegankelijk.
Trouwens, als ik een Pavement-album ga aanschaffen, met welke moet ik beginnen? Het liefst van slecht naar goed
Maar je gaat liever van slecht naar goed? Tja, misschien moet je dan gewoon van achter naar voren door hun oeuvre heen werken (met hier en daar wat sprongetjes), wat ik persoonlijk ook gedaan heb; niet dat ik de latere albums echt slechter vind, maar ik geloof dat vooral de fans van het eerste uur vinden dat Pavement per release minder werd; de muziek werd ook allemaal wat gestroomlijnder en beter geproduceerd, en niet iedereen kan daar echt tegen geloof ik. Maar persoonlijk zou ik dan de volgorde Terror Twilight (1999) - Brighten the Corners (1997) - Crooked Rain Crooked Rain (1994) - Wowee Zowee (1995) - Slanted & Enchanted (1992) - Westing by Musket and Sextant (1993) aanhouden.
En EP's als Spit on a Stranger (1999) en Watery, Domestic (1992) (zo een beetje de enige EP's die nog enigszins "makkelijk" te verkrijgen zijn dezer dagen
) zou ik me pas aan wagen als de muziek je bevalt, gezien het feit dat deze niet echt in de schappen van de plaatselijke CD-winkel zullen liggen en vanuit de UK of de VS geimporteerd moeten worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 05-02-2003 23:42]
quote:*uitgeprint en in portemonnee gestopt*
Op woensdag 5 februari 2003 21:47 schreef Grobbel het volgende:
Terror Twilight (1999) - Brighten the Corners (1997) - Crooked Rain Crooked Rain (1994) - Wowee Zowee (1995) - Slanted & Enchanted (1992) - Westing by Musket and Sextant (1993) aanhouden.En EP's als Spit on a Stranger (1999) en Watery, Domestic (1992)
Bedankt!
quote:Nu de plaat uit is en ik 'm wat vaker heb gedraaid moet ik m'n mening toch bijstellen. Hij is best hardstikke goed! Hij ligt een beetje in het verlengde van z'n eerste solo album maar is misschien wel iets beter.
Op zondag 2 februari 2003 20:42 schreef dr_diablos het volgende:
Dat nieuwe album is wel al op internet te krijgen, heb 'm geluisterd en was niet heel erg onder de indruk. Het klonk eigenlijk gewoon als Pavement maar dan wat minder. Ik moet 'm nog maar een paar keer draaien, misschien wordtie nog beter.
Via Matador Records kun je trouwens een mp3 van '(do not feed the) oyster' downloaden: klik.
http://www.matadorrecords.com/news/index.htmlquote:This October, Matador will be releasing a double CD 10th anniversary edition of Pavement's fabulous 2nd album, 'Crooked Rain, Crooked Rain'. In addition to a remastered version of the original album, we'll be including a number of extras including alternate takes/mixes, and previously unreleased songs. Think "The Great Lost Pavement Album" --- literally nobody has ever heard these songs before. Package will be an embossed, die-cut slipcase. Liner notes from SM, Spiral Stairs, and Gerard Cosloy.
Aangezien dit topic in 2000 (!) is geopend en inmiddels al op 34 (!!) reacties staat, hier maar even de 35ste poster met een heusequote:Ik las laatst ergens in een posting van iemand: "het is maar goed dat niet iedereen voor zijn favoriete band een heel topic opent". En dat klopt, en hij heeft helemaal gelijk. Maar dit moet gewoon even!
http://www.matadorrecords.com/news/index.htmlquote:This October, Matador will be releasing a double CD 10th anniversary edition of Pavement's fabulous 2nd album, 'Crooked Rain, Crooked Rain'. In addition to a remastered version of the original album, we'll be including a number of extras including alternate takes/mixes, and previously unreleased songs. Think "The Great Lost Pavement Album" --- literally nobody has ever heard these songs before. Package will be an embossed, die-cut slipcase. Liner notes from SM, Spiral Stairs, and Gerard Cosloy.
Nee zo zie ik dat helemaal niet. Valt me wel op dat het altijd vage indibandjes zijn die blijkbaar een beetje jaloers zijn op het succes van goede rockbands. Las in de Oor van vorige week ook al een quote van iemand van Dinosaur Jr. over Pearl Jam. Dan denk ik: je hebt het totaal niet begrepen, knul. Jullie hadden nooit aandacht gekregen zonder het succes van dat soort bands. Pavement is alleszins een goede band en dat zal Dinosaur Jr. ongetwijfeld ook zijn. Maar dat gezeik altijd. Lollige teksten of niet, zij nemen (of namen) zichzelf juist te serieus.quote:Op zaterdag 11 september 2004 16:52 schreef Zander het volgende:
Oei, de mensen die grunge serieus namen (:D) hebben ze dat grapje over de Stone Temple Pilots nooit vergeven, zo te zien.
quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Las in de Oor van vorige week ook al een quote van iemand van Dinosaur Jr. over Pearl Jam. Dan denk ik: je hebt het totaal niet begrepen, knul. Jullie hadden nooit aandacht gekregen zonder het succes van dat soort bands.
En de tracklist is nu in grote lijnen bekend.quote:Op zaterdag 11 september 2004 16:43 schreef Grobbel het volgende:
En zoals ik al in dit topic aangaf (jaja mich, er is wel meer dan één Pavement-topic), 28 oktober komt er een speciale editie uit van Crooked Rain, Crooked Rain, vergelijkbaar met de kwijlopwekkende Luxe & Reduxe versie van Slanted & Enchanted die twee jaar geleden uitkwam. Dus verwacht wederom een remaster van CRCR die tevens wordt uitgebreid met pakweg 35 tot 40 bonustracks en redelijk uitgebreide linernotes - en dat alles voor de prijs van 1 normale CD.
[..]
http://www.matadorrecords.com/news/index.html
Als we Spiral Stairs moeten geloven is er meer dan genoeg materiaal om ook Brighten the Corners en Terror Twilight in zo'n luxe uitvoering uit te brengen, dus wie weet.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:14 schreef methodmich het volgende:
Ook Wowee Zowee dus al! Gaan ze alle albums op deze wijze heruitbrengen??
Nou ja, gelukkig houdt Matador wel het principe aan dat die dubbelaars niet duurder zullen zijn dan normale CDs. De meest recente luxe uitvoering van CRCR heb ik ook voor iets van 14 a 15 euro gekocht. Verder is het extra materiaal toch redelijk interessant, en is het hoesje en de info in het CD-boekje ook meer dan de moeite waard. Over de prijs heb ik zeker geen klachten.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:53 schreef methodmich het volgende:
Da's lekker dan, moet je die ook nog allemaal gaan kopen....
Je moet natuurlijk helemaal niks om cool te worden (insert een of andere dooddoener over "coolheid komt van binnen" en zoquote:Op donderdag 14 september 2006 18:25 schreef wallofdolls het volgende:
Dus als ik me nou echt tussen het alternatieve (niet verwarren met het soort mensen dat op massele wijze op dezelfde, tevens conservatieve, manier anders probeert te zijn) en dus coole publiek wil scharen moet ik Pavement gaan luisteren, begrijp ik als ik dit topic lees. Dat zal ik dan maar eens gaan doen. Ik heb 3 albums die ik al vluchtig eens heb beluisterd..
Van elk album kun je wel een aantal enorm sterke nummers tippen, maar Carrot Rope is ook erg goed inderdaad.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:58 schreef methodmich het volgende:
Ik vind alle platen van ze zeer de moeite waard.
Van Terror Twilight moet je Carrot Rope zeker beluisteren. Fantastische song!
Das echt 1 op 1 een Bettie Serveert nummer (of andersom). Niet als kritiek hoor. Ik vind Bettie Serveert namelijk bij vlagen onmenselijk goed.quote:
Da's mijn favorietje. Lekker loom, en briljant in al z'n zeurderigheid.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:25 schreef methodmich het volgende:
(...) Here
Ze hebben niet eens 10 behoorlijke nummers?quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:25 schreef methodmich het volgende:
Dat vind ik echt een briljant nummer. En die knotsgekke clip maakt het af.
Misschien leuk om een Pavement top 10 te doen?
Ik trap af:
6. Range Life
10. Range Life
quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:03 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze hebben niet eens 10 behoorlijke nummers?
Ook online is ie erg lastig te vinden tegenwoordig... Bij proxis hebben ze 'm nog wel, en wellicht kun je het anders nog op ebay proberen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:51 schreef spacemangraig het volgende:
De vraag is alleen waarom ik nergens meer S&E deluxe zie liggen.
De clips van Pavement zijn sowieso altijd wel grappig. Niet geniaal of wereldschokkend, maar in al hun knulligheid wel sympathiek. Voor de clip van Gold Soundz hulden de bandleden zich in kerstmankostuums, en bewapend met pijl en boog weten ze uiteindelijk een gefileerde kip te vangen, bijvoorbeeld. Knullig, low-budget, maar het werkt wel.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:25 schreef methodmich het volgende:
Dat vind ik echt een briljant nummer. En die knotsgekke clip maakt het af.
Oi, dat is echt redelijk onmogelijk te doen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:25 schreef methodmich het volgende:
Misschien leuk om een Pavement top 10 te doen?
Yup, en de bandleden werden vervolgens vervangen door Veruca Salt als ik het me goed herinner.quote:Op maandag 18 september 2006 18:45 schreef methodmich het volgende:
En was het niet in de clip van Painted Soldiers dat zogenaamd alle bandleden ontslagen worden door Spiral?
En ook minder van die "herrie"-nummers die Slanted & Enchanted ontsieren.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:07 schreef methodmich het volgende:
Daar staan enkele zeer fijne songs op natuurlijk. Dus zo gek vind ik dat niet.
Klopt, maar om 1 of andere reden grijp ik TT toch vaker uit de kast dan CRCR.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:16 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar die staan op Crooked Rain, Crooked Rain ook niet toch?
Ik heb ff het topic doorlezen ja, toch best wat mensen van de goeie smaak hierquote:Op zondag 18 februari 2007 17:09 schreef methodmich het volgende:
Hee, een Neko Case-avatar. Heb je haar topic al gevonden?
Die vind ik eigenlijk geweldig, net als het overige oudere werk (dat op Westing (by sextant & musket) en de oudere EP's staat. Terror Twilight is weer een totaal andere plaat dan alle andere Pavement-platen met die lang uitgesponnen jams en hoge productie, maar was wel de plaat waarmee ik de band heb leren kennen - dus ik blijf er wel een zwak voor hebben.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:09 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
En ook minder van die "herrie"-nummers die Slanted & Enchanted ontsieren.
Er staan overigens welgeteld slechts 4 daadwerkelijke outtakes op die Wowee Zowee re-release. Twee instrumentaaltjes, een nieuwe versie van We Dance en 1 volledig nieuw nummer, Stray Fire. Voor de rest staan er toch best interessante dingen tussen, zoals de volledige Pacific Trim EP, wat interessante b-kantjes, een Steve Lamacq Evening Session, nog wat live-opnames voor een Australische radiozender, en verder wat songs die tot dusver alleen maar op een compilatie waren verschenen - met name No More Kings en Painted Soldiers zijn bijzonder sterke nummers. Ik vond de WZ-rerelease interessanter dan de CRCR-versie, in elk geval.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:02 schreef methodmich het volgende:
Alleen die outtakes van Wowee Zowee hoefden dan weer niet zo voor mij. Dat vond ik op zich al niet hun sterkste plaat, zal ik maar zeggen, en dan ook nog afgekeurde nummers daarvan....
Dat had ik nooit verwacht. Ik ben eerlijk gezegd direct na Malkmus' eerste solo-album, dat ik toendertijd nog blind aanschafte, afgehaakt en heb me vervolgens nooit meer in Pavement side/after-projectjes verdiept.quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:15 schreef methodmich het volgende:
Zijn er al mensen die de nieuwe Stephen Malkmus & The Jicks, genaamd Real Emotional Trash, hebben aangeschaft? Ik vind het een plaat die zich behoorlijk kan meten met de laatste Pavement-albums!
Vind je?quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:15 schreef methodmich het volgende:
Zijn er al mensen die de nieuwe Stephen Malkmus & The Jicks, genaamd Real Emotional Trash, hebben aangeschaft? Ik vind het een plaat die zich behoorlijk kan meten met de laatste Pavement-albums!
Qua niveau, niet noodzakelijk qua geluid. Ik vind het één van zijn beste, zoniet het beste, solo-albums!quote:Op woensdag 16 april 2008 12:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vind je?Ik vind het meer een plaat in de lijn van 'Pig Lib', met een grote focus op het jamwerk. Er staan natuurlijk ook wel wat jams op 'Terror Twilight', maar die vind ik toch niet echt te vergelijken.
En koop meteen die vorige drie ook maar. Stuk voor stuk fantastische anthologies voor bijzonder zachte prijzen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:59 schreef emokid het volgende:
Dat dit topic bestond! Must have die reissue
Ik heb die van Slanted and Enchanted al een tijdje. Crooked en Wowee haal ik nog dezer dagen net voor Brighten the Corners komt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En koop meteen die vorige drie ook maar. Stuk voor stuk fantastische anthologies voor bijzonder zachte prijzen.
quote:For Sale: The Preston School of Industry is owned by Dutch station VPRO and they wanted an obscene amount of money for it. We jointly decided with the band that it just didn’t make sense. Sorry guys.
Yep, dat is correct. De vorige cd's waren ook allemaal zo gunstig geprijsd. Het klinkt misschien raar, maar dit is veruit de duurste in het rijtje, zelfs.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:05 schreef emokid het volgende:
Price: $24.99 ??????? Voor 2 cd's, een Lp, een Poster en een boekwerk?
Snel, ik wil het graag weten. Als het zo is bestel ik het nu direct.
Ik heb wel een creditcard, dus op zich is daar nog wel een mouw aan te passen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:10 schreef emokid het volgende:
Godverdegodver, ik heb alleen Paypal! Kut kut, dit gaat uitverkocht worden. 33 dollar incl verzenden, moet ik weer hebben.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Hi,
Thanks for taking part in the Buy Early Get Now program for Brighten The Corners: The Nicene Creedence.
We have a bit of bad news. Due to a delay at the vinyl pressing plant, we're pushing the release date for the Deluxe edition to 12/9/08. The rest of the schedule, including the 2nd exclusive B-side will go as scheduled, you'll just be receiving your cd/lp/poster a bit later than expected. We're disappointed but know that the whole package, when delivered, will more than make up for the wait.
Thanks for your patience and understanding.
Take care,
The Buy Early Get Now Team
Bah, nog een maand langer wachten. Zonde, want hoe goed bedoeld die stream ook moge zijn, kan ik niet wachten tot ik de originele plaat in mijn handen heb.quote:
Tja, hangt er van af wat je al in de kast hebt staan, natuurlijk. Zelfs voor mij met anderhalve meter Pavement in de kast staan er flink wat onbekende, nieuwe nummers op.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:20 schreef -skippybal- het volgende:
Staat er ook nog wat 'nieuw' materiaal op die nieuwe reissue?
Ik vind het wel de minste van de vijf. Al is voor een deel ook nostalgie; Terror Twilight wordt vaak genoemd als de minste, maar daar heb ik de band toentertijd mee leren kennen. En tja, die eerste drie zijn dan ook schandalig goed.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:37 schreef emokid het volgende:
Dat lees ik ook nog vaak, dat de fans dit de beste plaat vinden.
Yikes. En dat is toch ook in een grotere venue?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:09 schreef Beregd het volgende:
In Brussel is het dus al een half uur uitverkocht. De voorverkoop was vandaag gestart om 11U00. Een verwittigd man is er twee waard.
Had de vraag per mail aan de klantenservice gesteld, en het is dus ook echt maar 2 tickets per persoon. Irritant. Zal wel een maatregel zijn tegen louche ticketbureaus, maar daar wordt de normale bezoeker wel de dupe van...quote:Op donderdag 3 december 2009 13:03 schreef Grobbel het volgende:
10u begint de vvk.
Maximaal 2 tickets per persoon, zie ik net. Bedoelen ze daarmee ook echt 2 tickets per persoon per ticketservice-account, of mag ik bij wijze van spreken 2 bestellingen plaatsen van ieder 2 tickets? Vrienden van me zitten namelijk dan in Berlijn, en ik heb beloofd hun tickets te bestellen...
Je kan ze nu al kopen voor 65 euro per stuk:quote:Op donderdag 3 december 2009 13:35 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Had de vraag per mail aan de klantenservice gesteld, en het is dus ook echt maar 2 tickets per persoon. Irritant. Zal wel een maatregel zijn tegen louche ticketbureaus, maar daar wordt de normale bezoeker wel de dupe van...
Dat Pavement zo populair is, verbaast me toch welquote:Op donderdag 3 december 2009 13:35 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Had de vraag per mail aan de klantenservice gesteld, en het is dus ook echt maar 2 tickets per persoon. Irritant. Zal wel een maatregel zijn tegen louche ticketbureaus, maar daar wordt de normale bezoeker wel de dupe van...
In de ab, dat is ongeveer hetzelfde van grootte als de paradiso, denk ik.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Yikes. En dat is toch ook in een grotere venue?
Nu ik weer eventjes een Pavement luister streak heb, en nu S&E weer eens op heb..vind ik het stiekem ineens wel heel erg goed!!! Nog niet beter dan hun andere albums, maar ik begin de genialiteit ervan toch wel te begrijpenquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:47 schreef Grobbel het volgende:
Ha! Als je S&E en WZ al herrie vindt, dan moet je maar niet beginnen aan Westing (By Musket and Sextant), een verzamelaar met hun eerste singles en vroege b-kantjes. Ik vind het allemaal heerlijk, overigens.![]()
Brighten the Corners vind ik dan weer de zwakste plaat, maar dat is bij een band als Pavement allemaal behoorlijk relatief.
Heb ik gek genoeg nooit echt als een hoogtepunt van die plaat gezien, eigenlijk. In the Mouth a Desert is mijn favoriete nummer van S&E.quote:Op zaterdag 5 december 2009 20:24 schreef methodmich het volgende:
Summer Babe geeft die plaat natuurlijk een enorme boel aan extra klasse!
Ik kan na dit album weer eens gehoord te hebben wel be-amen dat Here en Summer Babe inderdaad de hoogtepunten zijn van het album. Wat een geniale nummersquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:01 schreef methodmich het volgende:
Die is ook wel erg tof ja. Volgens mij staat daar op de DVD ook een leuke live-versie van. Maar ik vind het altijd gaaf om Summer Babe mee te zingen. Overigens wordt in algemene zin volgens mij Here door meer mensen als dé song van die plaat gezien.
Heerlijk suffe tekst ook:
Ice baby,
I saw your girlfriend and she was
eating her fingers like they're just another meal
but she waits there
in the levee wash she's
mixin' cocktails with a plastic-tipped cigar
My eyes stick to all the shiny robes
you wear on the protein delta strip
in abandoned house but i will wait there
i'll be waiting forever...
i'm waiting (waiting 8x)...(oh)
Minerals, ice deposit daily, drop off
the first shiny robe
i've got a lot of things i want to sell, but
not here, babe-- you took them all
every time i sit around i find i'm shot
every time i sit around i find i'm shot
every time i turn around i find
every time i sit around i find
every time (6x)...
you're my... summer babe
summer babe
Die zijn gewoon lekker:quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:26 schreef Norrage het volgende:
Mag je toch eens een preek houden wat er nou zo goed is aan noisy nummers
wellicht komt zijn teleurstelling al als hij deze reply leestquote:
83 euro en 11 cent, om precies te zijn. Inclusief "lidmaatschap", "servicekosten" en "kosten voor het betalingsverkeer". Maar ik ga niet in mijn eentje naar het concert, dus het betreft hier de prijs van twee kaartjes.quote:
Leuke intstapper, als je hun CD´s nog niet had. Aardig wat non-album-materiaal ook. Grote afwezige is natuurlijk No Life Singed Her.quote:
Als dit betekent dat we eindelijk fatsoenlijk gemasterde versies krijgen van nummers als 'Box Elder', 'Debris Slide' en 'Mellow Jazz Docent', dan hoor je mij zeker niet klagen!quote:
Zo liggen de verhoudingen nou eenmaal. Niks aan te doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:54 schreef Grobbel het volgende:
Al komt Terror Twilight er wel wat bekaaid af met slechts 1 nummer. En slechts 2 van Wowee Zowee...
"The hexx" had er wat mij betreft ook wel op mogen staan.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:22 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het ook lastig om een nummer van Terror Twilight te bedenken dat er op moet. Ik vind het een heel erg goed album, maaer het is heel erg allround zonder een echte uitschieter of een echt uniek nummer...Behalve Spit on a stranger dan, en die staat op de bestofDus ik snap het wel. Leuke lijst in ieder geval. Zeker een koopje waard, zeker vanwege de non-album nummers ja
Same here, niets maakt me vrolijker dan de eerste noten van Stereo. Al tipt natuurlijk niets aan Crooked Rain, Crooked Rain. Verder is Terror Twilight gewoon onderschat.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:04 schreef emokid het volgende:
Brighten the Corners blijft een speciale plaat. Ik vind m net zo goed als de eerste platen van ze.
Carrot Rope... Misschien wel bijna hun beste nummer ooit.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:22 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het ook lastig om een nummer van Terror Twilight te bedenken dat er op moet. Ik vind het een heel erg goed album, maaer het is heel erg allround zonder een echte uitschieter of een echt uniek nummer...Behalve Spit on a stranger dan, en die staat op de bestofDus ik snap het wel. Leuke lijst in ieder geval. Zeker een koopje waard, zeker vanwege de non-album nummers ja
Ja, die had er wat mij betreft ook wel op gemogen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
Carrot Rope... Misschien wel bijna hun beste nummer ooit.
Vind ik dan.
Nee, volgens mij zijn speciale Record Store Day releases altijd gratis... Gelimiteerde oplage van een paar duizend stuks, gratis bij het spenderen van x aantal dollars. Dus echt melken aan de kant van de band of het label is het niet echt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:02 schreef emokid het volgende:
Melken ze het nou uit of wat? Beetje dubieus.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:30 schreef Norrage het volgende:
ooeh de eerste concerten zijn geweest! Mooie setlist:
http://img113.yfrog.com/img113/3715/jpjl.jpg
Pavement drie deuren verderop, heerlijk.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:29 schreef tim. het volgende:
Ook maar in dit topic: Pavement komt op 6 juli naar Doornroosje! Online kaartverkoop vanaf morgen 12 uur, ¤32,50.
quote:Op donderdag 29 april 2010 10:49 schreef ShadyLane het volgende:
Ik wil eigenlijk liever inDoornroosje
maar twee keer hoeft nu ook weer niet.
Vet, zie ik die ook meteen een keer.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:06 schreef Norrage het volgende:
Bettie Serveert is voorprogramma!! dat is nou echt wel cool!
de ironiequote:Op maandag 3 mei 2010 17:02 schreef Norrage het volgende:
Aah bah dat voorprogramma ga ik dus nooit halen! Begint al om 19.15!! Hopelijk zijn we op tijd klaar met tennissen zaterdag...
Wow kut is dat!quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:11 schreef Norrage het volgende:
en nu ben ik oneindig ziek geworden, plz let me herstel zaterdag!!!
Dat sowieso......alhoewel ik met mijn teamgenootje zou gaan, dus, mjah, niet echt dusquote:
gaat hem toch echt niet worden hoor morgen.....oh wat baal ikquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:38 schreef ShadyLane het volgende:
Precies, je hebt nog anderhalve dag om verder te herstellen. Hup dat bed in.
Jammer voor je, jij bent altijd enthousiastquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
gaat hem toch echt niet worden hoor morgen.....oh wat baal ik
Ieder kind weet dat je met de trein naar AMSTERDAM moet gaan, als provinciaalquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:35 schreef Croupouque het volgende:
Nou, met de auto kom je morgen de binnenstad dus écht niet in. Pavementliefhebbers van buiten Amsterdam, jullie zijn dus gewaarschuwd.
Gewoon zo'n parkeren en reizen plek proberen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:35 schreef Croupouque het volgende:
Nou, met de auto kom je morgen de binnenstad dus écht niet in. Pavementliefhebbers van buiten Amsterdam, jullie zijn dus gewaarschuwd.
Wellicht, maar dat is 2 dagen voordat ik op vakantie ga ofzo en het is veels te ver weg....quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:37 schreef tim. het volgende:
[..]
Jammer voor je, jij bent altijd enthousiast. Is Doornroosje nu je alternatief (heb je al tickets/ga je ze kopen als die mogelijkheid er komt)?
Aaah, dit vind ik nou zielig!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:08 schreef Norrage het volgende:
Ben nu weer pavement aan het luistern, en het topic aan het doorlezen.....en ik moet echt keihard huilen![]()
Had 6 december al kaartjes!!! aaah
Maar wat zijn ze goed!! Ondertussen vind ik echt alle albums fantastisch!! Wowee Zowee vind ik ondertussen misschien wel het bestterwijl ik dat ooit de minste vond
Maar eigenlijk zijn alle albums gelijkwaardig...
Nou, ik wens iedereen heel veel plezier (morgen)(van)avond!!! ik zal aan jullie denken!
Huh waar?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zocht al een plaatje van een man met een vissekom om z'n hoofd, maar ik kon het nergens vinden.
Nou uitverkocht dus al kennelijk...en het is ver weg, 2 uur met het OV..zo kom ik nooit goed terug natuurlijk....quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:20 schreef emokid het volgende:
Jammer Norrage! Kom je op zijn minst wel naar Doornroosje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |