Je moet natuurlijk helemaal niks om cool te worden (insert een of andere dooddoener over "coolheid komt van binnen" en zoquote:Op donderdag 14 september 2006 18:25 schreef wallofdolls het volgende:
Dus als ik me nou echt tussen het alternatieve (niet verwarren met het soort mensen dat op massele wijze op dezelfde, tevens conservatieve, manier anders probeert te zijn) en dus coole publiek wil scharen moet ik Pavement gaan luisteren, begrijp ik als ik dit topic lees. Dat zal ik dan maar eens gaan doen. Ik heb 3 albums die ik al vluchtig eens heb beluisterd..
Van elk album kun je wel een aantal enorm sterke nummers tippen, maar Carrot Rope is ook erg goed inderdaad.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:58 schreef methodmich het volgende:
Ik vind alle platen van ze zeer de moeite waard.
Van Terror Twilight moet je Carrot Rope zeker beluisteren. Fantastische song!
Das echt 1 op 1 een Bettie Serveert nummer (of andersom). Niet als kritiek hoor. Ik vind Bettie Serveert namelijk bij vlagen onmenselijk goed.quote:
Da's mijn favorietje. Lekker loom, en briljant in al z'n zeurderigheid.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:25 schreef methodmich het volgende:
(...) Here
Ze hebben niet eens 10 behoorlijke nummers?quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:25 schreef methodmich het volgende:
Dat vind ik echt een briljant nummer. En die knotsgekke clip maakt het af.
Misschien leuk om een Pavement top 10 te doen?
Ik trap af:
6. Range Life
10. Range Life
quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:03 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze hebben niet eens 10 behoorlijke nummers?
Ook online is ie erg lastig te vinden tegenwoordig... Bij proxis hebben ze 'm nog wel, en wellicht kun je het anders nog op ebay proberen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:51 schreef spacemangraig het volgende:
De vraag is alleen waarom ik nergens meer S&E deluxe zie liggen.
De clips van Pavement zijn sowieso altijd wel grappig. Niet geniaal of wereldschokkend, maar in al hun knulligheid wel sympathiek. Voor de clip van Gold Soundz hulden de bandleden zich in kerstmankostuums, en bewapend met pijl en boog weten ze uiteindelijk een gefileerde kip te vangen, bijvoorbeeld. Knullig, low-budget, maar het werkt wel.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:25 schreef methodmich het volgende:
Dat vind ik echt een briljant nummer. En die knotsgekke clip maakt het af.
Oi, dat is echt redelijk onmogelijk te doen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:25 schreef methodmich het volgende:
Misschien leuk om een Pavement top 10 te doen?
Yup, en de bandleden werden vervolgens vervangen door Veruca Salt als ik het me goed herinner.quote:Op maandag 18 september 2006 18:45 schreef methodmich het volgende:
En was het niet in de clip van Painted Soldiers dat zogenaamd alle bandleden ontslagen worden door Spiral?
En ook minder van die "herrie"-nummers die Slanted & Enchanted ontsieren.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:07 schreef methodmich het volgende:
Daar staan enkele zeer fijne songs op natuurlijk. Dus zo gek vind ik dat niet.
Klopt, maar om 1 of andere reden grijp ik TT toch vaker uit de kast dan CRCR.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:16 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar die staan op Crooked Rain, Crooked Rain ook niet toch?
Ik heb ff het topic doorlezen ja, toch best wat mensen van de goeie smaak hierquote:Op zondag 18 februari 2007 17:09 schreef methodmich het volgende:
Hee, een Neko Case-avatar. Heb je haar topic al gevonden?
Die vind ik eigenlijk geweldig, net als het overige oudere werk (dat op Westing (by sextant & musket) en de oudere EP's staat. Terror Twilight is weer een totaal andere plaat dan alle andere Pavement-platen met die lang uitgesponnen jams en hoge productie, maar was wel de plaat waarmee ik de band heb leren kennen - dus ik blijf er wel een zwak voor hebben.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:09 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
En ook minder van die "herrie"-nummers die Slanted & Enchanted ontsieren.
Er staan overigens welgeteld slechts 4 daadwerkelijke outtakes op die Wowee Zowee re-release. Twee instrumentaaltjes, een nieuwe versie van We Dance en 1 volledig nieuw nummer, Stray Fire. Voor de rest staan er toch best interessante dingen tussen, zoals de volledige Pacific Trim EP, wat interessante b-kantjes, een Steve Lamacq Evening Session, nog wat live-opnames voor een Australische radiozender, en verder wat songs die tot dusver alleen maar op een compilatie waren verschenen - met name No More Kings en Painted Soldiers zijn bijzonder sterke nummers. Ik vond de WZ-rerelease interessanter dan de CRCR-versie, in elk geval.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:02 schreef methodmich het volgende:
Alleen die outtakes van Wowee Zowee hoefden dan weer niet zo voor mij. Dat vond ik op zich al niet hun sterkste plaat, zal ik maar zeggen, en dan ook nog afgekeurde nummers daarvan....
Dat had ik nooit verwacht. Ik ben eerlijk gezegd direct na Malkmus' eerste solo-album, dat ik toendertijd nog blind aanschafte, afgehaakt en heb me vervolgens nooit meer in Pavement side/after-projectjes verdiept.quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:15 schreef methodmich het volgende:
Zijn er al mensen die de nieuwe Stephen Malkmus & The Jicks, genaamd Real Emotional Trash, hebben aangeschaft? Ik vind het een plaat die zich behoorlijk kan meten met de laatste Pavement-albums!
Vind je?quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:15 schreef methodmich het volgende:
Zijn er al mensen die de nieuwe Stephen Malkmus & The Jicks, genaamd Real Emotional Trash, hebben aangeschaft? Ik vind het een plaat die zich behoorlijk kan meten met de laatste Pavement-albums!
Qua niveau, niet noodzakelijk qua geluid. Ik vind het één van zijn beste, zoniet het beste, solo-albums!quote:Op woensdag 16 april 2008 12:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vind je?Ik vind het meer een plaat in de lijn van 'Pig Lib', met een grote focus op het jamwerk. Er staan natuurlijk ook wel wat jams op 'Terror Twilight', maar die vind ik toch niet echt te vergelijken.
En koop meteen die vorige drie ook maar. Stuk voor stuk fantastische anthologies voor bijzonder zachte prijzen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:59 schreef emokid het volgende:
Dat dit topic bestond! Must have die reissue
Ik heb die van Slanted and Enchanted al een tijdje. Crooked en Wowee haal ik nog dezer dagen net voor Brighten the Corners komt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En koop meteen die vorige drie ook maar. Stuk voor stuk fantastische anthologies voor bijzonder zachte prijzen.
quote:For Sale: The Preston School of Industry is owned by Dutch station VPRO and they wanted an obscene amount of money for it. We jointly decided with the band that it just didn’t make sense. Sorry guys.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |