Ik heb 7 dagen lang niet gedronken in 2006 en ik ben niet dood. Hoe kan dat dan?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Als je 7 dagen niet drinkt ben je dood. Mijn opa heeft zelfmoord gepleegd door drie dagen niet te drinken. Leuk geprobeerd.
Onder andere. Reiki via een vriendin van me.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 08:13 schreef semexo het volgende:
Wat heb je precies gedaan om dat te bereiken dan? Transcendente meditatie?
Hier ga je dus al de mist in. Kijk maar eens naar mensen die ze laten versterven (passieve euthanasie). Het kan weken duren voordat iemand dan overlijdt. En die krijgen dus geen vocht binnen. En dan hebben we het ook nog over mensen die in een slechte conditie verkeren. M.a.w. je maakt het magischer dan het is.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef vanAgt het volgende:
Volgens de medische wetenschap overlijd je namelijk als je meer dan 4 dagen niet drinkt en zal ten minste enkele kilo's moeten verliezen als je totaal 4 weken niet eet.
passieve euthanasie is het staken van de medische behandeling, dat is wat anders dan verdorsten.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:35 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Hier ga je dus al de mist in. Kijk maar eens naar mensen die ze laten versterven (passieve euthanasie). Het kan weken duren voordat iemand dan overlijdt. En die krijgen dus geen vocht binnen. En dan hebben we het ook nog over mensen die in een slechte conditie verkeren. M.a.w. je maakt het magischer dan het is.
Lichtvoeding. Jasmuheen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:21 schreef semexo het volgende:
Welk boek heb je gelezen dan?
Als straks de grote hongersnood komt, omdat er te weinig zuurstof in de atmosfeer is vanwege dat de oceanen en het fyroplankton (zorgt voor 80% van de zuurstof op aarde) dood is, dan zouden alleen de bomen en planten overleven en de "mensen die het zegel Gods op het voorhoofd dragen". (Openbaringen 8: een derde van de oceanen sterft door een grote olieramp).
Ik heb altijd al afgevraagd wat dat zegel Gods is, maar ik vermoed dat het het Derde Oog mee bedoeld wordt (zoals de Hindoesten duidelijk met een stip aangeven).
Als dit derde oog geopend is, zorgt deze kosmische schakel dat de voedingsstoffen en zuurstof via etherische kanalen het lichaam bereiken, en je dus in een zuurstofloze wereld kunt overleven.
Ik heb dit zelf ook ondervonden en het opgelost door mensen voor het eten te hypnotiseren en ze doen geloven dat zij mij zien eten. Verder neem ik altijd een beker met een rietje mee zodat het lijkt alsof ik drink zoals iedereen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef vanAgt het volgende:
Het moeilijkste is de sociale druk (mensen begrijpen niet dat je niet eet en verklaren je voor gek, terwijl iedereen het kan eigenlijk dit proces)
Er was ooit een topic 'mijn lichtreis' .. Was jij dat dan?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef vanAgt het volgende:
[b]
Omdat ik zelf nogal twijfelde heb ik dit proces in 2006 met hulp van een vriendin gedaan.
Ik vind je verhaal nogal ongeloofwaardig, helemaal het stuk over het niet meer verliezen van vocht in je lichaam en daardoor geen drinken meer nodig te hebben. Als jij niet meer zweet dan wil ik jouw graag vragen om eens een thermometer in je kont te drukken en mij de temperatuur te vertellen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:33 schreef Pinterman het volgende:
Als indigo-kind at ik vanaf mijn 2e tot mijn 7e levensjaar alleen maar Matze crackers met tuinkers. In tegenstelling tot wat men zou denken, ben ik in die periode enorm gaan groeien en had aan het begin van mijn 8ste levensjaar de spiermassa van een kleine bodybuilder. Mijn eigen wil en doorzettingsvermogen heeft mijn lichaam aangespoort om al het nodige uit de Matzes, tuinkers, en mijn onverzettelijke geloof te halen. Ik kan het verhaal van de TS dus beamen. Na mijn 16e heb ik, als reactie op mijn klasgenootjes die toen allemaal alcohol begonnen te drinken, ook enkele weken niets gedronken. Maar dit is best uit te leggen voor de materialistische mensen onder ons hoor - ik recyclede namelijk mijn speeksel. Als je je lijf vervolgens vertelt om geen vocht te verliezen, door niet te urineren of te zweten, kun je leven met het vocht wat reeds in je lijf aanwezig is.
Wel begrijp ik dat niet-indigo kinderen er meer moeite mee zullen hebben.
Daarmee heb je een mogelijke natuurkundige verklaring gegeven, als alle warmte ('prana') wordt omgezet in bewegingsenergie, heb je al een stuk minder eten nodig en hoef je geen vocht uit te scheiden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:59 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik vind je verhaal nogal ongeloofwaardig, helemaal het stuk over het niet meer verliezen van vocht in je lichaam en daardoor geen drinken meer nodig te hebben. Als jij niet meer zweet dan wil ik jouw graag vragen om eens een thermometer in je kont te drukken en mij de temperatuur te vertellen.
Het lijkt mij geen pretje om niet te kunnen zweten. Je kan dan praktisch gezien niet meer van het mooie weer genieten, niet meer sporten en een sauna nemen zou je dood kunnen worden omdat je lichaam haar temperatuur niet meer kan reguleren en je lichaamstemperatuur gaat stijgen bij hitte, inspanning of directe blootstelling aan zonlicht.
Zodra mensen gaan bewegen verbruiken ze energie. Een deel wordt daarvan in beweging omgezet een ander deel in warmte, jouw prana. Wat jij in feite zegt is dat zodra ons lichaam energie verbruikt alle energie wordt omgezet in beweging en onze spieren geen warmte meer afgeven.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daarmee heb je een mogelijke natuurkundige verklaring gegeven, als alle warmte ('prana') wordt omgezet in bewegingsenergie, heb je al een stuk minder eten nodig en hoef je geen vocht uit te scheiden.
Simpel. Je liegt. En anders zou je Randi eens moeten bellen, als je het aan hem voor kan doen kan je een miljoen dollar verdienen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 05:12 schreef vanAgt het volgende:
[..]
Ik heb 7 dagen lang niet gedronken in 2006 en ik ben niet dood. Hoe kan dat dan?![]()
Ik krijg onmiddellijk last van overgewicht als ik zoiets doe. Veel te veel prana, weet je..quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:14 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Zodra mensen gaan bewegen verbruiken ze energie. Een deel wordt daarvan in beweging omgezet een ander deel in warmte, jouw prana. Wat jij in feite zegt is dat zodra ons lichaam energie verbruikt alle energie wordt omgezet in beweging en onze spieren geen warmte meer afgeven.
Ik ben nog niet bepaald overtuigt door je verhaal maar ik denk ook niet dat alleen woorden mensen kunnen overtuigen die er sceptisch tegen over staan. Ik ben nou eenmaal een beetje van het eerst zien en dan geloven. We zouden het uiteraard kunnen testen. Ik neem aan dat jij je lichtvoeding tot in de puntjes beheerst en dus ook nooit hoeft te zweten.
Ik wil de volgende test voorstellen; Een paar uur op een warme zonnige zomerdag intensief gaan sporten. Hierbij nemen we je temperatuur op voor aanvang van het sporten en direct na het sporten. Verder trek ik je een schoon droog T-shirt aan die je moet dragen tijdens het sporten. Uiteraard zal je tijdens het sporten niet mogen drinken, geen water over jezelf heen mogen gooien en ook geen verkoeling mogen opzoeken in koele ruimtes, ventilatoren of schaduw
Is je T-shirt na een paar uur sporten nog net zo droog als eerst en je lichaamstemperatuur niet noemenswaardig gestegen dan heb je behoorlijk sluitend bewijs geleverd voor wat je beweert.
Ik weet niet wie Randi is, maar iedereen kan op prana leven. Daar is helemaal niets bijzonders aan. Ik zou niet weten waarom ik daarvoor iemand moet bellen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:39 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Simpel. Je liegt. En anders zou je Randi eens moeten bellen, als je het aan hem voor kan doen kan je een miljoen dollar verdienen.
Je krijgt juist een enorme goede gezondheid ervoor terug. Prana is heel gezond en veel beter voor je dan gemanipuleerd supermarkt-voedsel.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:59 schreef 5688 het volgende:
Slotje? TS stimuleert mensen niet te drinken en daardoor te sterven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Randiquote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:16 schreef vanAgt het volgende:
[..]
Je krijgt juist een enorme goede gezondheid ervoor terug. Prana is heel gezond en veel beter voor je dan gemanipuleerd supermarkt-voedsel.
James Randi is de man die oplichters zoals jij ontmaskert.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:55 schreef vanAgt het volgende:
[..]
Ik weet niet wie Randi is, maar iedereen kan op prana leven. Daar is helemaal niets bijzonders aan. Ik zou niet weten waarom ik daarvoor iemand moet bellen.
Jammer dat je de uitdaging niet aan durft. Zo overtuig je natuurlijk nooit mensen die sceptisch tegenover het bovennatuurlijke staan.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik krijg onmiddellijk last van overgewicht als ik zoiets doe. Veel te veel prana, weet je..
Ik moet toch aan mijn gezondheid denken?quote:Op zondag 11 juli 2010 08:57 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Jammer dat je de uitdaging niet aan durft. Zo overtuig je natuurlijk nooit mensen die sceptisch tegenover het bovennatuurlijke staan.
Gezien het nog nooit wetenschappelijk is vastgesteld dat mensen 7 dagen zonder drinken kunnen denk ik dat je aan wanen lijdt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef vanAgt het volgende:
Er is een methode om zelf te ervaren dat er een Hogere Macht is. Dit wil niet noodzakelijkerwijze zeggen dat de bijbehorende doctrine uit de Bijbel, Bhagavad Gita of Qu'ran of welk 'Heilig' Boek dan ook waar is en geheel op juistheden berust of dat de Kerk het bij het rechte eind heeft.
Door het Lichtvoedingsproces te ondergaan, zoals beschreven door Jasmuheen in haar werk 'Lichtvoeding' kan je zelf empirisch vaststellen dat er een Hogere Macht (Allah, God, de Kosmos, Krishna, Bhoedda of hoe je die Kracht ook wilt noemen) is.
Omdat ik zelf nogal twijfelde heb ik dit proces in 2006 met hulp van een vriendin gedaan.
De bedoeling is dat je 7 dagen niet eet en niet drinkt en vervolgens tenminste 3 weken niet eet of nog beter nooit meer vaste voeding tot je neemt.
Het 7 dagen niet drinken proces is erg zwaar, althans voor mij, de rest was vrij makkelijk. Helaas ben ik in de val getrapt me door 'vrienden' en familie te laten manipuleren toch weer te gaan eten en ik ging eten ter compensatie van emotionele stress (op een gegeven moment zelfs niet-vegetarisch).
Het moeilijkste is de sociale druk (mensen begrijpen niet dat je niet eet en verklaren je voor gek, terwijl iedereen het kan eigenlijk dit proces) en het gebrek aan smaak (de lekkere trek en dus geen honger).
Volgens de medische wetenschap overlijd je namelijk als je meer dan 4 dagen niet drinkt en zal ten minste enkele kilo's moeten verliezen als je totaal 4 weken niet eet. Ik ben niet overledenen ik ben slechts 3 kilo afgevallen na 4 weken niet eten. Conclusie: doktoren hebben het mis, er is een Goddelijke Kracht waar je je op af kunt stemmen, waardoor je je voedt middels prana (zonlicht, Kosmische deeltjes) i.p.v. aardse voeding. Soberzo is prana een stuk gezonder dan al die chemische troep die je voor woekerprijzen bij de AH kunt kopen.
![]()
Ik zou zeggen probeer het zelf uit voor 4 weken en ervaar Het.![]()
![]()
![]()
Wat er verder allemaal mogelijk is op Kosmisch Gebied, een glimp (Kwamtum-Fysica) zie je o.m. hier:
http://v.youku.com/v_show/id_XNjk5MDkxNTI=.html
Engels, Mandarin-Chinese ondertitels. (Kon niet de Nederlandse versie vinden)
What the bleep do we know?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Denk eens even na. Als jij dat hebt kunnen doen, lijkt het je dan niet waarschijnlijk dat dit allang bij iemand anders wetenschappelijk was vastgelegd?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 08:53 schreef vanAgt het volgende:
[..]
Kijk als de artsen beweren dat je onmogelijk 7 dagen zonder vocht kunt leven (zonder eten zou volgens de medici 45 dagen kunnen) en ik heb exact 6 en een halve dag zonder vocht, geen druppel, geleefd, nota bene tijdens een hittegolf in 2006 en ik ben niet overleden, noch ziek geworden,
Geen van die claims is wetenschappelijk onderbouwd. Maar gezien je met bronnen als telegraaf en wikipedia komt durf ik wel te stellen dat je geen idee hebt wat wetenschappelijk inhoudt.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:17 schreef semexo het volgende:
Nou nou, ik zou maar even wachten met mensen voor gek te verklaren. Het komt veel en veel vaker voor.
http://www.nuvideo.nl/opm(...)aar-zonder-eten.html
Fasting fakir flummoxes physicians
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/3236118.stm
http://news.sky.com/skyne(...)01004415622202?f=rss
En de uitslag:
Ahmedabad (INDIA) - De artsen van de 83-jarige yogi Prahlad Jani uit India, die onlangs claimde al zeventig jaar niets te hebben gegeten en gedronken, staan voor een raadsel nu de man de afgelopen twee weken daadwerkelijk zonder eten en drinken heeft geleefd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)aadsel__.html?p=36,2
Ik heb wel meer berichten hier over gelezen. Op Discovery Channel heeft een team cameramensen een jongen die continu in een meditatie zat geobserveerd en heeft maanden nietrs gegeten of gedronken.
"In 2006, Discovery Channel showed a 45-minute documentary titled The Boy With Divine Powers. One of the aims was to establish whether Ram was indeed abstaining from all sustenance, water included, by filming him continuously for four days and nights. On their first attempt, in January 2006, the film crew was required to stay outside a guarded barbed-wire fence, and their camera's infrared capabilities did not pick up evidence of a body at the base of the tree where Bomjon sat during their non-stop recording. On a second attempt a few weeks later, however, the film crew was able to film Ram continuously for 96 hours, day and night, during which time he did not change his position and did not drink any fluids or eat any food. As Discovery Channel's commentator concluded: "After 96 hours of filming, Ram has defied modern science by continuing his meditation and remaining alive." According to scientists on the documentary, an average person would be expected to die from kidney failure after four days without drinking any fluids (although cases of inedia lasting for a whole week have been observed and the recorded Guinness World Record of inedia is eighteen days). The boy showed no signs of classical physical deterioration caused by dehydration. A close inspection by the film crew of the area around the tree where Ram was sitting revealed no hidden food supply or water pipes."
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_Bahadur_Bomjon
Gave wenkbrauwenquote:Op zondag 11 juli 2010 12:17 schreef 5688 het volgende:
Terugkomend op die man uit India die 15 dagen zonder water/voedsel geleefd. Onzin.
Wie kan met inhoudelijke weerleggingen hier op reageren?
Wie kan aantonen dat deze man niet liegt en daadwerkelijk 15 dagen zonder eten heeft geleefd?quote:Op zondag 11 juli 2010 12:17 schreef 5688 het volgende:
Terugkomend op die man uit India die 15 dagen zonder water/voedsel geleefd. Onzin.
Wie kan met inhoudelijke weerleggingen hier op reageren?
Dat is precies wat ik zeg?quote:Op zondag 11 juli 2010 12:29 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Wie kan aantonen dat deze man niet liegt en daadwerkelijk 15 dagen zonder eten heeft geleefd?
Ah, een door een biergigant uitgebrachte publicatie zegt het, dan moet het wel zo zijn.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:53 schreef semexo het volgende:
Kennelik ben je zo bevooroordeeld en zit je zo vol aannames, dat je de bronnen niet eens goed gelezen hebt. In het Guiness Book of Records staat het record op 18 dagen zonder water.
Ja hoor, want jij bent speciaal en jij hebt het allemaal door. Dat je een laaggeschoolde josti bent maakt verder niets uit.quote:Maar je aannames (want jouw geloof, je "wetenschappelijke benadering" zijn ook puur aannames) zullen je uiteindelijk fataal worden.
'Ons'.quote:Overigens ga ik het zelf niet proberen hoor, zonder water. Maar als de tijd daar is, zullen we zien of het de materialisten zijn, die alles vanuit eigenbelang en vergaring van materiele rijkdom doen, of de spirituele mensen die vanuit het niet-materialistische werken en er juist voor de anderen zijn op deze planeet die overleven.
Uitspraken van mensen zoals jij kwetsen ons dan ook niet, het doet uit alleen maar verdriet hoe het ongeloof, egoisme en materialisme, jullie eigen ondergang zal betekenen.
Neequote:Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef 5688 het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg?
Kijk het filmpje...
We zijn hier niet in wetenschap hoor , onderwerpen in tru hoeven daar dan ook niet aan te voldoen , dat is meer jouw persoonlijke wens waar niemand zich aan moet houden ofzo ...quote:Op zondag 11 juli 2010 11:24 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Geen van die claims is wetenschappelijk onderbouwd. Maar gezien je met bronnen als telegraaf en wikipedia komt durf ik wel te stellen dat je geen idee hebt wat wetenschappelijk inhoudt.
[..]
Door die opmerking en je uitgebriede BNW/TRU postgeschiedenis verklaar ik jou ook maar even voor gek.
Is het schizo-weekend op fok ofzo?
Het gaat er toch niet om of ik je geloof als je zomaar wat roept ? iemand opent een topic , je hebt er iets mee of niet en dat was het of denk je dat je op een forum wetenschappelijk kan bewijzen datquote:Op zondag 11 juli 2010 13:26 schreef 5688 het volgende:
[..]
Ja joh, als ik schrijf dat ik leef zonder te ontlasten geloof je mij dan ook?
Het gaat erom dat ze geloven in spirituele krachten die er niet zijn.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:39 schreef Lavenderr het volgende:
TS, wat heeft die onthouding van drinken en voedsel met God te maken?
Ik begrijp die link niet. Denk je dan dat je door (een) God gevoed wordt?
We zijn in TRU , daar mag het , waarom zou iemand jou geloven ?quote:Op zondag 11 juli 2010 13:40 schreef 5688 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze geloven in spirituele krachten die er niet zijn.
Niemand hoeft mij te geloven, maar ik geloof in de enige waarheid: wetenschap.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:43 schreef Summers het volgende:
[..]
We zijn in TRU , daar mag het , waarom zou iemand jou geloven ?
dat zeggen ze allemaal dat ze de waarheid weten , vind je het heel erg dat je die zelf mag levenquote:Op zondag 11 juli 2010 13:52 schreef 5688 het volgende:
[..]
Niemand hoeft mij te geloven, maar ik geloof in de enige waarheid: wetenschap.
Ik probeer niemand te bekeren. Dat zijn juist de religies die dat doen. Ik geloof echter alleen dingen die zijn bewezen en dus door niemand ontkent kunnen worden. Ik kan echter wel ontkennen waarin zij geloven.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:58 schreef Summers het volgende:
[..]
dat zeggen ze allemaal dat ze de waarheid weten , vind je het heel erg dat je die zelf mag leven
en dat we niet bekeerd hoeven worden door jou .
Ik kan mij nog een onderzoek herinneren waarbij ik echt mijn hoofd schudde.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:58 schreef 5688 het volgende:
Ik probeer niemand te bekeren. Dat zijn juist de religies die dat doen. Ik geloof echter alleen dingen die zijn bewezen en dus door niemand ontkent kunnen worden. Ik kan echter wel ontkennen waarin zij geloven.
Dat is waarom de wetenschap ook geen absolute waarheden claimt en waarom de wetenschappelijke methode gelimiteerd is tot wat er wel te meten/observeren valt. Binnen de grensen die de wetenschap zichzelf stelt is het een erg betrouwbare methode om observaties te verklaren.quote:Op zondag 11 juli 2010 16:16 schreef Darkwolf het volgende:
Er is geen absolute waarheid. Alleen een aannemelijke waarheid. De wetenschap is fantastisch en zeker aannemelijk, maar niet persee de absolute waarheid welke niet te ontkennen valt.
Wij zijn gelimiteerd door onze 5 zintuigen waar we de wereld mee interpeteren in combinatie met de gereedschappen en onderzoeks modellen die wij mensen voor onzelf hebben ontwikkeld.
"Alles is te meten" word er dan ook nog wel eens bovenop gegooid.
Ehhh.... nee? Gewoon nee! Far from it. De mens heeft namelijk nog helemaal geen benul wat betreft "alles" daadwerkelijk inhoud.
blijkbaar niet alleen de religies , maar je zegt het goed " ik geloof " .quote:Op zondag 11 juli 2010 14:58 schreef 5688 het volgende:
[..]
Ik probeer niemand te bekeren. Dat zijn juist de religies die dat doen. Ik geloof echter alleen dingen die zijn bewezen en dus door niemand ontkent kunnen worden. Ik kan echter wel ontkennen waarin zij geloven.
quote:Ook zeker, plus randi doet schijnbaar niet aan experimenten die mogelijk tot verwonding kunnen leiden van de persoon met de 'gavens'. Dus daar vallen de volgende dingen in:
Het inhouden van adem, niet eten, niet drinken. etc etc.
http://www.randi.org./research/faq.html#2.4
quote:Op zondag 11 juli 2010 20:53 schreef vanAgt het volgende:
http://www.randi.org/site(...)nge-application.html
Dit moet die Randi zijn, een soort fundi atheïst.![]()
Soberzo, are you fucking kidding me?quote:Op zondag 11 juli 2010 20:53 schreef vanAgt het volgende:
Mijn Engels is niet zo goed, maar ik moet eerst 10.000 dollar (7000 ¤uro) inleggen. Waar vind ik 7000 ¤uro?
Verder staat bij een ander topic:
[..]
mijn reis [lichtvoeding]
Dat geld boeit me niet, maar ik kan dus soberzo niet mee doen hieraan, want ik bezit geen 7000 euro en ik moet iemand kennen op academisch niveau die getuige is (ik ken iemand op HBO-niveau die getuige is geweest, maar goed dat is dus niet genoeg).
Het zou beter zijn als die Randi dat zelf uit ging testen, daar heeft hij meer aan dan dat iemand anders het doet en hij erbij zit.
Neuh, een rationele man die simpele waarheden verkondigt waar zweefteven geen antwoord op hebben.quote:
Je Engels is inderdaad niet zo goed, je hoeft helemaal geen 10000 dollar in te leggen.quote:Op zondag 11 juli 2010 20:53 schreef vanAgt het volgende:
Mijn Engels is niet zo goed, maar ik moet eerst 10.000 dollar (7000 ¤uro) inleggen.
Denk eens aan alle goede doelen die je ermee kunt helpen !quote:Dat geld boeit me niet
Dat is dus geen probleem meer want dat hoeft helemaal niet.quote:maar ik kan dus soberzo niet mee doen hieraan, want ik bezit geen 7000 euro
Genoeg mensen hier op Fok! die academisch geschoold zijn en je willen helpen hierbij.quote:en ik moet iemand kennen op academisch niveau die getuige is (ik ken iemand op HBO-niveau die getuige is geweest, maar goed dat is dus niet genoeg).
Nee, dat is het punt nou juist : als het hem dan niet lukt kun jij dan lekker makkelijk zeggen dat het aan hem ligt. Het is niet Randi die een bijzondere claim maakt, maar jij. Daarom testen we jou, op jouw voorwaarden, zodat er geen enkel excuus voor falen te bedenken kan zijn.quote:Het zou beter zijn als die Randi dat zelf uit ging testen, daar heeft hij meer aan dan dat iemand anders het doet en hij erbij zit.
Een van de eigenschappen van mensen met 'gaven' is altijd dat ze allerlei smoesjes hebben om het niet te demonstreren bij Randi. Het gaat immers niet werken, en dat weten ze zelf ook.quote:Op zondag 11 juli 2010 20:53 schreef vanAgt het volgende:
Mijn Engels is niet zo goed, maar ik moet eerst 10.000 dollar (7000 ¤uro) inleggen. Waar vind ik 7000 ¤uro?
Verder staat bij een ander topic:
[..]
mijn reis [lichtvoeding]
Dat geld boeit me niet, maar ik kan dus soberzo niet mee doen hieraan, want ik bezit geen 7000 euro en ik moet iemand kennen op academisch niveau die getuige is (ik ken iemand op HBO-niveau die getuige is geweest, maar goed dat is dus niet genoeg).
Het zou beter zijn als die Randi dat zelf uit ging testen, daar heeft hij meer aan dan dat iemand anders het doet en hij erbij zit.
Tja , zoveel mensen ervaren zoveel dingen , hoe boeiend is het dat iemand als randi dat niet gelooft en iedereen op de hele wereld over 1 kam scheert , hij had zich beter bezig kunnenquote:Op maandag 12 juli 2010 10:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neuh, een rationele man die simpele waarheden verkondigt waar zweefteven geen antwoord op hebben.
Zoals "Prima dat je bijzondere krachten claimt te hebben, maar kun je ze ook demonstreren ?".
Ja, want als ik 5 meter hoog kan springen dan ga ik dat natuurlijk voortdurend roepen tegen mensen en vervolgens weigeren te demonstreren ! Wat maakt mij het nou uit dat de mensheid daar een boel van zou kunnen leren en wat maakt mij het nou uit of ze mij geloven, ik kan het wel maar laat het lekker niet zien !quote:Op maandag 12 juli 2010 11:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja , zoveel mensen ervaren zoveel dingen , hoe boeiend is het dat iemand als randi dat niet gelooft en iedereen op de hele wereld over 1 kam scheert , hij had zich beter bezig kunnen
houden met zelf uitkomen voor wie hij is ipv de vinger naar andere mensen wijzen die in zijn ogen
niet zichzelf waren of zijn .
Jongen, je gelooft toch zelf niet dat er NIEMAND met speciale krachten is die die miljoen dollar wil hebben? Als mensen echt gaven zouden hebben, was er allang iemand dat geld op komen halen. Dat ze allemaal te nobel zijn om met hun kunstjes te koop te lopen ofzo is de grootste bullshit die er bestaat.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja , zoveel mensen ervaren zoveel dingen , hoe boeiend is het dat iemand als randi dat niet gelooft en iedereen op de hele wereld over 1 kam scheert , hij had zich beter bezig kunnen
houden met zelf uitkomen voor wie hij is ipv de vinger naar andere mensen wijzen die in zijn ogen
Nouja James Randi zegt niet perse dat mensen oplichters zijn als hun claims niet waar blijken te zijn. Sommige mensen ervaren dingen op een bepaalde manier en claimen dat er iets bovennatuurlijks achter zit. James Randi wil mensen alleen erop wijzen dat er soms hele andere verklaringen achter zitten.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Maar als je mensen wilt overtuigen dat jouw manier van leven ook werkt dan is het het beste omdat via zo'n route te doen.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:07 schreef mediaconsument het volgende:
Randi komt binnen, nu kan het pas echt beginnen!
Mocht ik zelf zo'n gave hebben, dan zou ik eerder dmv. die gave geld gaan verdienen dan dat ik bij de god der conservatievelingen een poging ga wagen om een miljoen los te wrikken. Dan hebben we het over een gave, niet over een manier van leven.
Want daar gaat dit topic uiteindelijk over, een manier van leven. Wat een bejaarde zoals Randi daar in hemelsnaam mee van doen heeft is mij dan ook de vraag. Feit is wel weer dat dit onderwerp het topic verstoort, terwijl tegenwoordig in de regels staat dat dergelijk conservatief wetenschappelijk gepraat in andere fora thuishoort.
Als het dan ook verder zou komen dan de woorden wetenschap en randi, dan zou het een discussie zijn ja. Echter zou een mod dit topic dan naar een ander fora moeten laten verplaatsen en zou de insteek ook wat anders zijn.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:22 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Maar als je mensen wilt overtuigen dat jouw manier van leven ook werkt dan is het het beste omdat via zo'n route te doen.
Als je vind dat het wetenschappelijke visie uit dit fora wilt houden heb je toch geen echte discussie?
sowieso als je het woordje empirisch in de topic titel zet hoor je juist mee te gaan met een wetenschappelijke discussie, want je beweerd wetenschappelijk op een wetenschappelijke manier bezig te zijn geweest.
kijk eens rond op fok , hier komen voornamelijk mensen om hun eigen ervaringen te delenquote:Op maandag 12 juli 2010 12:31 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Jongen, je gelooft toch zelf niet dat er NIEMAND met speciale krachten is die die miljoen dollar wil hebben? Als mensen echt gaven zouden hebben, was er allang iemand dat geld op komen halen. Dat ze allemaal te nobel zijn om met hun kunstjes te koop te lopen ofzo is de grootste bullshit die er bestaat.
Verder is er niks mis met oplichters zoveel mogelijk te dwarsbomen en mensen te laten inzien dat ze opgelicht worden. Veel zwendelaars kunnen met hun 'gaven' honderden euro's uit goedgelovige mensen persen. Kijk alleen al naar astro tv, of bullshit als feng shui of reiki coaches.
jawel, hij vond het een fundi atheist en op het moment dat je zelf ervaringen hebt weet je datquote:Op maandag 12 juli 2010 13:35 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
het feit dat TS niet ingaat op randi is idd geen goede manier om de discussie verder te voeren.
In mijn eerdere post verwees ik dan ook even kort naar hongerstakingen in religie en spirituele ervaringen, daar heb ik alleen nog geen interessant stukje bij opgezocht.
Randi legt af en toe misschien de nadruk een beetje op zwendelaars.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:57 schreef Summers het volgende:
[..]
jawel, hij vond het een fundi atheist en op het moment dat je zelf ervaringen hebt weet je dat
hij onzin praat en zo overtuigt is dat hij iedereen op 1 hoop gooit en zelfs beweerd dat het niet bestaat , het lijkt me logisch dat dat niet aangenomen kan worden door mensen die wel ervaren dat er meer is .
Jammer dan dat mensen hem wel geloven , eigen keuze , maar begrijp dat hij echt niks doet bij sommige mensen
en al helemaal geen enkele autoriteit in hem zien of horen en gewoon verder gaan met ervaren
en kennis opdoen en meer dan je schouders ophalen omdat hij vind dat het niet bestaat kan je niet doen .
Dit...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
TS is knettergek en levensgevaarlijk bezig nu mensen aan te raden meerdere dagen niet te drinken. TS verdient een stevig schop in zijn hol-
niet uit dit:quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef vanAgt het volgende:
Conclusie: doktoren hebben het mis, er is een Goddelijke Kracht waar je je op af kunt stemmen, waardoor je je voedt middels prana (zonlicht, Kosmische deeltjes) i.p.v. aardse voeding.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef vanAgt het volgende:
Ik ben niet overledenen ik ben slechts 3 kilo afgevallen na 4 weken niet eten.
1,4 miljoen al, het geld is belegd (of in iets dat rente geeft) en doordat er al bijna 20 jaar geen serieuze kandidaat is geweest loopt het al op.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:39 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Simpel. Je liegt. En anders zou je Randi eens moeten bellen, als je het aan hem voor kan doen kan je een miljoen dollar verdienen.
Dat is niet geheel waar. In Haïti waren er ook mensen die lange tijd onder het puin zonder water geleefd hadden. Maar dat zijn dan wel veel sterkere mensen die onder meer extreme omstandighedenleven en waar ook natuurlijke selectie in zekere zin nog z'n werk doet.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Als je 7 dagen niet drinkt ben je dood. Mijn opa heeft zelfmoord gepleegd door drie dagen niet te drinken. Leuk geprobeerd.
dit soort mensen zijn meestal afgeschermd van de directe zonlicht, en zitten meestal in een benarde positie. dus op dit vlak besparen ze al energie. als ze ook nog eens rustig blijven, en het een redelijk normale/lage temperatuur is. zul je ook niet gaan zwetenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is niet geheel waar. In Haïti waren er ook mensen die lange tijd onder het puin zonder water geleefd hadden. Maar dat zijn dan wel veel sterkere mensen die onder meer extreme omstandighedenleven en waar ook natuurlijke selectie in zekere zin nog z'n werk doet.
Niet echt sprake van lichtvoeding dusquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:24 schreef Caracca het volgende:
[..]
dit soort mensen zijn meestal afgeschermd van de directe zonlicht, en zitten meestal in een benarde positie. dus op dit vlak besparen ze al energie. als ze ook nog eens rustig blijven, en het een redelijk normale/lage temperatuur is. zul je ook niet gaan zweten(in het extreme geval waren ze ook nog ~een dag bewusteloos. nog meer energie besparing
)
Er lijkt een soort vreemde aandoening te bestaan waarbij men geen onderscheid lijkt te kunnen maken tussen zaken als methodologisch naturalisme, metafysisch naturalisme en materialisme. Een afkeer van malloterige, niet empirisch gestaafde zweefteverij heeft niet zoveel te maken met een levenswijze die puur gebaseerd is op materialistisch gewin.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:53 schreef semexo het volgende:
Kennelik ben je zo bevooroordeeld en zit je zo vol aannames, dat je de bronnen niet eens goed gelezen hebt. In het Guiness Book of Records staat het record op 18 dagen zonder water.
Maar je aannames (want jouw geloof, je "wetenschappelijke benadering" zijn ook puur aannames) zullen je uiteindelijk fataal worden.
Overigens ga ik het zelf niet proberen hoor, zonder water. Maar als de tijd daar is, zullen we zien of het de materialisten zijn, die alles vanuit eigenbelang en vergaring van materiele rijkdom doen, of de spirituele mensen die vanuit het niet-materialistische werken en er juist voor de anderen zijn op deze planeet die overleven.
Uitspraken van mensen zoals jij kwetsen ons dan ook niet, het doet uit alleen maar verdriet hoe het ongeloof, egoisme en materialisme, jullie eigen ondergang zal betekenen.
Alle atheisten zijn van god losquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er lijkt een soort vreemde aandoening te bestaan waarbij men geen onderscheid lijkt te kunnen maken tussen zaken als methodologisch naturalisme, metafysisch naturalisme en materialisme. Een afkeer van malloterige, niet empirisch gestaafde zweefteverij heeft niet zoveel te maken met een levenswijze die puur gebaseerd is op materialistisch gewin.
Ik zeg doen!quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:43 schreef Triggershot het volgende:
Er is ook een andere manier, val de Kaaba aan om het te vernietigen, er is een consensus in de Islamitische wereld dat Allah persoonlijk ongenadig hard zal ingrijpen.
Persoonlijk? Dus onontkenbaar Allah zelf? Niet zelfmoord terroristen uit de naam van Allah maar Allah persoonlijk komt naar beneden om de verantwoordelijke eens flink een pak slaag te geven? Hoe moet ik dit voor me zien?quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:43 schreef Triggershot het volgende:
Er is ook een andere manier, val de Kaaba aan om het te vernietigen, er is een consensus in de Islamitische wereld dat Allah persoonlijk ongenadig hard zal ingrijpen.
Al die religieuze Geschriften zijn onzin, maar desondanks bestaat reïncarnatie en God nog wel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:43 schreef Triggershot het volgende:
Dus wat jij zegt en jouw claims zijn geheel de waarheid en alle religieuze geschriften zijn totaal onzinnig en daarvan is niks waar?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef vanAgt het volgende:
[..]
Al die religieuze Geschriften zijn onzin, maar desondanks bestaat reïncarnatie en God nog wel.
ik dacht dat de islam voor vrede stondquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:43 schreef Triggershot het volgende:
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
In sommige gebieden op deze wereld kan je al binnen enkele uren dood zijn zonder water, het gaat idd om de lokale omstandigheden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:11 schreef rubje het volgende:
[..]
dwz hij leeft nog? of hij is ook dood want 3 dagen niet drinken ga je niet dood van tenzij je buiten in de blote zon loopt met 35 graden.
quote:Jasmuheen
In de jaren negentig van de vorige eeuw was de beroemdste voorvechtster van het breatharianisme waarschijnlijk Jasmuheen (werkelijke naam: Ellen Greve) [2]. Zij beweerde:
Ik kan maandenlang leven op niets anders dan een kop thee. Mijn lichaam draait op een ander soort voeding. [3]
Diverse interviewers constateerden dat zij volop voedsel in huis had, maar dat, beweerde zij, was voor haar man. In 1999 stemde zij erin toe om onder strenge controle van het Australische programma 60 Minutes haar methode te demonstreren en een week lang niet te eten [4]. Dit mislukte—naar Greve beweerde doordat zij de eerste dag van het onderzoek in een hotelkamer aan een drukke weg verbleef; stress en milieuverontreiniging, zei zij, beletten haar de benodigde voedingsstoffen uit de lucht op te nemen. "Ik heb om frisse lucht gevraagd. Zeventig procent van mijn voedingsstoffen komt uit frisse lucht. Ik kon niet eens ademhalen”, zei zij.
Op de derde dag werd de test verlegd naar een bergachtig gebied, waar zij volop frisse lucht kon opnemen en tevreden kon leven. Toen Greve vier dagen had gevast, deed de voorzitter van de afdeling Queensland van het Australisch Medisch Genootschap, Dr Berris Wink, een beroep op haar om het onderzoek af te breken. Volgens de arts waren Greves pupillen verwijd, sprak zij langzaam en was zij “sterk uitgedroogd, waarschijnlijk meer dan 10%, bijna 11%”. Haar hartslag, zo zei hij, was
aan het eind van de test ongeveer tweemaal zo snel als toen ze begon. Als ze doorgaat, loopt ze het risico dat haar nieren uitvallen. 60 Minutes zou aansprakelijk zijn als het haar ertoe aanzette door te gaan. Ze moet nu ophouden.
Het onderzoek werd stopgezet. Dr Wink:
Helaas zouden een paar mensen haar beweringen kunnen geloven, al zijn dat er vast maar weinig; toch vind ik het erg onverantwoordelijk dat iemand probeert mensen tot iets te bewegen dat zo schadelijk is voor de gezondheid. [5]
Greve bestreed de uitkomsten van het onderzoek met de woorden “Hoor eens, zesduizend mensen over de hele wereld hebben dit gedaan; zonder problemen” [6] Ook al heeft zij duizenden volgelingen [7], vooral in Duitsland [8], toch bestaat er geen bewijs dat ook maar één hunner langere tijd geheel zonder voedsel heeft geleefd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inediaquote:Sterfgevallen
Drie sterfgevallen hebben volop de publiciteit gehaald. Door het overlijden van Verity Linn (een 49-jarige Schotse van Australische afkomst), Timo Degen (een 31-jarige kleuteronderwijzer uit München) en Lani Marcia Roslyn Morris (53 jaar, uit Melbourne), die probeerden het breathariaanse “dieet” te gaan volgen, is het idee nog meer onder vuur komen te liggen [12]. De 63-jarige Jim Vadim Pesnak en zijn vrouw Eugenia (60) kregen drie jaar cel vanwege hun betrokkenheid bij de dood van Lani Morris. Verity Linn, de Schotse die stierf door te kiezen voor het breathariaanse “dieet”, was kandidaat voor de Darwinprijs 1999. Het artikel meldt dat zij “de Highlands introk met alleen maar een tent, en met haar kranigheid en vastberadenheid”. Zij stierf aan onderkoeling en uitdroging, en haar toestand was nog verergerd door voedselgebrek. Jasmuheen beweerde dat dit sterfgeval was veroorzaakt door een geestelijk-psychisch probleem en geen fysiologische oorzaak had.
Jasmuheen ontkende iedere betrokkenheid bij de drie sterfgevallen, en stelt dat zij niet verantwoordelijk is voor de handelwijze van haar volgelingen. Over de dood van Lani Morris zei zij dat Morris misschien “niet op een basis van integriteit leefde en niet over de juiste motivatie beschikte” [13].
En dat komt er van zulke waanideeën, TS.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:03 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia
Genoeg mensen overlijden na 3 dagen zonder drinken, zeker ouderen. Is ook vaak een manier van passieve euthanasie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:11 schreef rubje het volgende:
[..]
dwz hij leeft nog? of hij is ook dood want 3 dagen niet drinken ga je niet dood van tenzij je buiten in de blote zon loopt met 35 graden.
Denk je dat spoedeisende hulp staat te wachten op dit soort geintjes??quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:46 schreef vanAgt het volgende:
Onder de juiste omstandigheden, met hulp van die vriendin van me, kan ik dit proces makkelijk herhalen. Dus het 7 dagen niet drinken, en totaal tenminste (of langer) 35 dagen niet eten.
Nog nooit zoveel zelfdeceptie gezien in één enkele post. Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:46 schreef vanAgt het volgende:
Onder de juiste omstandigheden, met hulp van die vriendin van me, kan ik dit proces makkelijk herhalen. Dus het 7 dagen niet drinken, en totaal tenminste (of langer) 35 dagen niet eten.
Thans heb ik deze condities niet, maar ik kan ze wel scheppen.
Die condities zijn: positieve omgeving, dus niet de buurt waar ik nu woon (ik woon in een Schültenbrau-kansenwijk![]()
Niet echt veel prana hier dus
). Ik heb het proces gedaan in een leuke inspirerende artistieke wijk, helaas was het anti-kraak en moest ik weg daar. Echt leuke mensen, super inspiratie, zo had ik een buurmeisje die ging trekken in Nepal met haar vriend en net geboren baby.
In de zomer is optimaal, vooral in de nabijheid van water (rivier, vooral zee).
Ik had destijds het proces gedaan zonder de nabijheid van water en het is ook gelukt. In de Oekraïne bleek gek genoeg ook veel prana aanwezig en toen ben ik automatisch overgeschakeld op dit proces. Erg onverwacht trouwens, uitgerekend de Oekraïne zoveel positieve energie bevat.(Uzhgorod, Chisinau (Moldava SSR), Zatoka.
![]()
Genoeg Donald Ducks voor de afleiding. Geen radio, geen TV, geen hysterisch zwammende mensen om me heen. Geen mensen om me heen die God haten of verachten.
Dat is een probleem met de uitvoer dan, als er echte God-haters tussenzitten die gaan observeren, weet ik niet of ik me van hun destructieve energie kan afsluiten. Natuurlijk voor vergevorde Yogi's is dit geen probleem, maar alhoewel ik een oude ziel ben, ben ik nog niet oud genoeg en vaak genoeg geïncarneerd om me geheel af te sluiten voor hen die God willen vernietigen.
Maar als e.e.a. wordt gecompenseerd door voldoende positieve mensen, die God liefhebben (dus geen kerkgangers, maar zij die God en Zijn Geboden werkelijk kennen en liefhebben, veel meer nog dan ik liefst, liefst dus mensen die mij optrekken naar een hoger Doel), moet het wel lukken.
Ik ga binnenkort verhuizen denk ik, alleen beetje geldgebrek is probleem (donaties zijn altijd welkom) naar een positievere leefomgeving, tuin erbij en dan kan ik de uitdaging wel aan.
Hier in Schültenbrau-kansenzone is dit lastig. I.t.t. wat de buren denken, geeft Schültenbrau niet de Kosmische Energie die een mens nodig heeft.![]()
Deze conclusie zou ik niet direct willen trekken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:45 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
En dat komt er van zulke waanideeën, TS.
Misschien omdat ze aan wanen lijdt en er zelf echt van overtuigd was dat ze het kon?quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:26 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Deze conclusie zou ik niet direct willen trekken.
Er moet, in het geval van Jasmuheen, ook rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat bepaalde mensen wel over uitzonderlijke gaven beschikken, maar deze niet volledig onder controle hebben, met andere woorden, dat ze op het ene moment wel in staat zijn het te doen en op het andere niet.
Want als Jasmuheen een bedriegster was, waarom zou ze dan hebben ingestemd met de test, dat zou toch dom zijn?
Ok, jij spoort ook niet helemaal?quote:Ook moet er rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat de kracht die uitgaat van de sterke mentale overtuiging van sceptici dat het onmogelijk is wat ze beweert, de uitkomsten van de test beïnvloedt, en dus tot negatieve resultaten leidt.
Denk hierbij aan het feit dat ook Jezus geen kracht kon doen in aanwezigheid van mensen die niet in hem geloofden, zonder dat ik Jasmuheen met Jezus wil vergelijken:
Marcus 6
1 Hij vertrok weer en ging naar zijn vaderstad, gevolgd door zijn leerlingen. 2 Toen de sabbat was aangebroken, gaf hij onderricht in de synagoge, en vele toehoorders waren stomverbaasd en zeiden: ‘Waar haalt hij dat allemaal vandaan? Wat is dat voor wijsheid die hem gegeven is? En dan die wonderen die zijn handen tot stand brengen! 3 Hij is toch die timmerman, de zoon van Maria en de broer van Jakobus en Joses en Judas en Simon? En wonen zijn zusters niet hier bij ons?’ En ze namen aanstoot aan hem. 4 Jezus zei tegen hen: ‘Nergens wordt een profeet zo miskend als in zijn eigen stad, onder zijn verwanten en huisgenoten.’ 5 Hij kon daar geen enkel wonder doen, behalve dat hij een paar zieken de handen oplegde en hen genas. 6 Hij stond verbaasd over hun ongeloof.
Doe maar. Neem contact op met wetenschappers en zet een experiment op. Als je het kan bewijzen zul je de wereld veranderen op allerlei manieren.quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:46 schreef vanAgt het volgende:
Thans heb ik deze condities niet, maar ik kan ze wel scheppen.
Gefeliciteerd, je hebt een psychose.quote:Die condities zijn: positieve omgeving, dus niet de buurt waar ik nu woon (ik woon in een Schültenbrau-kansenwijk![]()
Niet echt veel prana hier dus
). Ik heb het proces gedaan in een leuke inspirerende artistieke wijk, helaas was het anti-kraak en moest ik weg daar. Echt leuke mensen, super inspiratie, zo had ik een buurmeisje die ging trekken in Nepal met haar vriend en net geboren baby.
In de zomer is optimaal, vooral in de nabijheid van water (rivier, vooral zee).
Ik had destijds het proces gedaan zonder de nabijheid van water en het is ook gelukt. In de Oekraïne bleek gek genoeg ook veel prana aanwezig en toen ben ik automatisch overgeschakeld op dit proces. Erg onverwacht trouwens, uitgerekend de Oekraïne zoveel positieve energie bevat.(Uzhgorod, Chisinau (Moldava SSR), Zatoka.
![]()
Genoeg Donald Ducks voor de afleiding. Geen radio, geen TV, geen hysterisch zwammende mensen om me heen. Geen mensen om me heen die God haten of verachten.
Dat is een probleem met de uitvoer dan, als er echte God-haters tussenzitten die gaan observeren, weet ik niet of ik me van hun destructieve energie kan afsluiten. Natuurlijk voor vergevorde Yogi's is dit geen probleem, maar alhoewel ik een oude ziel ben, ben ik nog niet oud genoeg en vaak genoeg geïncarneerd om me geheel af te sluiten voor hen die God willen vernietigen.
Maar als e.e.a. wordt gecompenseerd door voldoende positieve mensen, die God liefhebben (dus geen kerkgangers, maar zij die God en Zijn Geboden werkelijk kennen en liefhebben, veel meer nog dan ik liefst, liefst dus mensen die mij optrekken naar een hoger Doel), moet het wel lukken.
Ik ga binnenkort verhuizen denk ik, alleen beetje geldgebrek is probleem (donaties zijn altijd welkom) naar een positievere leefomgeving, tuin erbij en dan kan ik de uitdaging wel aan.
Hier in Schültenbrau-kansenzone is dit lastig. I.t.t. wat de buren denken, geeft Schültenbrau niet de Kosmische Energie die een mens nodig heeft.![]()
Nee dat is niet dom, sterker nog voor een beetje bedrieger/bedriegster kan het juist erg positief zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:26 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Deze conclusie zou ik niet direct willen trekken.
Er moet, in het geval van Jasmuheen, ook rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat bepaalde mensen wel over uitzonderlijke gaven beschikken, maar deze niet volledig onder controle hebben, met andere woorden, dat ze op het ene moment wel in staat zijn het te doen en op het andere niet.
Want als Jasmuheen een bedriegster was, waarom zou ze dan hebben ingestemd met de test, dat zou toch dom zijn?
Nou ja idd hier geef je dus al zelf zo'n excuus dat mensen zoals Jasmuheen zullen gebruiken en haar volgers zullen dit blind overnemen.quote:Ook moet er rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat de kracht die uitgaat van de sterke mentale overtuiging van sceptici dat het onmogelijk is wat ze beweert, de uitkomsten van de test beïnvloedt, en dus tot negatieve resultaten leidt.
Maar dat is toch absurd? We hebben het hier over de zoon van God of als je de katholieken moet geloven, God zelf. Deze God wordt door dezelfde bijbel omschreven als al-machtig en al-wetend, maar als men niet in hem gelooft of als men in zijn buurt in z'n geheel ongelovig zijn, dan heeft hij niks aan zijn macht of kennis?quote:Denk hierbij aan het feit dat ook Jezus geen kracht kon doen in aanwezigheid van mensen die niet in hem geloofden, zonder dat ik Jasmuheen met Jezus wil vergelijken:
Marcus 6
1 Hij vertrok weer en ging naar zijn vaderstad, gevolgd door zijn leerlingen. 2 Toen de sabbat was aangebroken, gaf hij onderricht in de synagoge, en vele toehoorders waren stomverbaasd en zeiden: ‘Waar haalt hij dat allemaal vandaan? Wat is dat voor wijsheid die hem gegeven is? En dan die wonderen die zijn handen tot stand brengen! 3 Hij is toch die timmerman, de zoon van Maria en de broer van Jakobus en Joses en Judas en Simon? En wonen zijn zusters niet hier bij ons?’ En ze namen aanstoot aan hem. 4 Jezus zei tegen hen: ‘Nergens wordt een profeet zo miskend als in zijn eigen stad, onder zijn verwanten en huisgenoten.’ 5 Hij kon daar geen enkel wonder doen, behalve dat hij een paar zieken de handen oplegde en hen genas. 6 Hij stond verbaasd over hun ongeloof.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia#Hira_Ratan_Manekquote:
Hira Ratan Manek
Hira Ratan Manek (geboren op 12 september 1937) beweert dat hij vanaf 18 juni 1995 uitsluitend leeft op water, en soms op thee, koffie en karnemelk. Hij zegt dat het licht van de zon de sleutel vormt tot zijn gezondheid. Daarbij noemt hij als inspiratiebronnen de jainist Tirthankara Mahavira, de oude Egyptenaren, de oude Grieken, en de Indianen.
Volgens zijn website [17] hebben wetenschappelijke en medische teams tot driemaal toe toezicht gehouden toen hij een langdurige vastenperiode hield. De eerste, in 1995–96 in het Indiase Kozhikode en onder leiding van Dr C.K. Ramachandran, duurde 211 dagen. De tweede, in 2000–01 in het Indiase Ahmedabad duurde 411 dagen en stond onder supervisie van een eenentwintigkoppig team van artsen en wetenschappers onder Dr Sudhir Shah en de waarnemend voorzitter van de Indiase Maatschappij voor Geneeskunde, Dr K.K. Shah. Dr Sudir Shah kreeg van een groep met de naam Light Network een prijs voor zijn onderzoeksverslag [18]. Het derde onderzoek duurde 130 dagen; het vond plaats aan de Thomas Jefferson Universiteit en de Universiteit van Pennsylvania in Philadelphia, en stond onder leiding van Dr Andrew Newberg and Dr George Brenard.
Geen idee eigenlijk, ik heb de onderzoeks resultaten niet gezien. Het kan vast een bijzonder persoon zijn, die kan leven op erg weinig, maar hij neemt in ieder geval vloeistof tot zich, waaronder water en zelf karnemelk, maar om nou te zeggen dat iedereen dat maar kan lijkt me wat voorbarig en ik heb ook geen idee of de beste man het andere mensen ook aanraad. Dat zou dan al een heel verschil zijn met al bijvoorbeeld de TS.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:01 schreef kleinduimpje3 het volgende:
En dan hebben we ook nog dit geval, wat daarvan te denken?
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia#Hira_Ratan_Manek
http://solarhealing.com/about/
Dit is geen voorbeeld van hogere machten...quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:23 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Nog wel meer vreemde dingen:
Radboud gaat “The iceman” onderzoeken
Nou ja vreemd, kijk de tibetanen kunnen ook veel makkelijker op grote hoogte leven, maar dat ligt aan hun genetische opbouw. Dat wij allemaal mens zijn, wilt niet zeggen dat we genetisch uniform zijn, tuurlijk kunnen er (genetisch) verschillen zijn, waardoor iemand beter bestand is tegen koude of minder zuurstof.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:23 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Nog wel meer vreemde dingen:
Radboud gaat “The iceman” onderzoeken
Tijdens de vastenperiodes leefde hij alleen op zonne-energie en water:quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:16 schreef Semisane het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, ik heb de onderzoeks resultaten niet gezien. Het kan vast een bijzonder persoon zijn, die kan leven op erg weinig, maar hij neemt in ieder geval vloeistof tot zich, waaronder water en zelf karnemelk, maar om nou te zeggen dat iedereen dat maar kan lijkt me wat voorbarig en ik heb ook geen idee of de beste man het andere mensen ook aanraad. Dat zou dan al een heel verschil zijn met al bijvoorbeeld de TS.
http://solarhealing.com/about/quote:Since June 18th, 1995, HRM has and continues to live only on sun energy and water. Occasionally, for hospitality and social purposes, he drinks tea, coffee and buttermilk. Until now, he had three strict fastings, during which he had just sun energy and only water and was under the control and observation of various science and medical teams.
http://solarhealing.com/process/quote:Safe Sungazing Practice
Sungazing is a one-time practice of your lifetime usually for a period of 9 months. You can break up the practice in three phases. 0 to 3months, 3-6months and 6- 9months. You have to walk barefoot for 45 minutes for the rest of your life. Food makes us commit the maximum pain to others and exploit others. The practice entails looking at the rising or setting sun one time per day only during the safe hours. No harm will come to your eyes during the morning and evening safe hours. The safe hours are anytime within 1-hour window after sunrise or anytime within the 1-hr window before sunset. It is scientifically proven beyond a reasonable doubt that during these times, one is free from UV and IR rays exposure, which is harmful to your eyes. To determine the timings of sunrise or sunset, you can check the local newspaper, which also lists the UV Index as 0 during these times. Both times are good for practice - it depends on individual's convenience. Sungazing also has the added advantage of getting vitamin A and D during the 1-hour safe period window. Vitamin A is necessary for the health of the eye, the only vitamin that the eye requires. If you sun gaze, the spectacles and the associated power in the eye will go away and this will provide better eyesight without glasses.
For those who cannot initially sungaze during the safe periods, sunbathing is an effective method for receiving the sun energy at a slower pace until one is able to sungaze. Best times to take sunbath is when the UV index is lower 2 or below. This usually occurs within the 2-hour window after sunrise or before sunset. Sun bathing during the day is to be avoided, except for during the winter months, when the UV index usually remains at 2 all throughout which is safe for sunbathing. Ccheck your local newspaper to see the published results for UV Index to be sure. Also do not use sunscreen. When body gets heated up you perspire and sweat is a waste product and needs to go out of the body. When you are painted or coated with lotions and creams -- they get degenerated and the chemicals enter your body. It is our malpractice -our wrong use- why we blame the sun for skin cancers.
quote:Walk 45 minutes for one year and food continues to be away from you. After one year of recharging, if you are satisfied with your progress you can give up barefoot walking. Few minutes of sun energy falling on you once in 3-4 days will be enough from then on.
http://en.wikipedia.org/wiki/Inedia#Hira_Ratan_Manekquote:Hira Ratan Manek
Hira Ratan Manek (born September 12, 1937) claims that since June 18, 1995, he has lived exclusively on water, and, occasionally, tea, coffee, and buttermilk. Manek states that sunlight is the key to his health, citing the Jainist Tirthankara Mahavira, ancient Egyptians, Greeks, and Native Americans as his inspiration.
According to his website, three extended periods of his fasting have been observed under control of scientific and medical teams, the first lasting 211 days in 1995-96, in Calicut, India, under the direction of Dr C. K. Ramachandran. During that period he is reported to have lost 41 kg.[30]
The second study lasted 411 days in 2000-2001, in Ahmedabad, India, under the dire
ction of a 21 member team of medical doctors and scientists led by doctors Sudhir Shah and K. K. Shah, a past President of the Indian Medical Association and current Chairman of the Jainist Doctors' Federation (the latter group aims to "Promote scientific research and medical education based on principles of Jainism").[31] Dr K. K. Shah said "Fasting is a method of curing the meditation of mind and body which has been proved by great jain monks, sanyasis and munis of ancient times. There is a need to propagate these methods during this age of increasing diseases of the body and mind due to over consumptions and increasing with fasting would help maintain perfection.".[30] Dr Sudhir Shah was also involved in the study of Prahlad Jani.[32]
The paper[33] published by Dr Sudhir Shah makes it clear that dozens of people had access to Hira Ratan Manek during the study and he went on at least one excursion: "Most surprisingly, he had himself climbed the famous Shatrunjay mountain (Palitana hill) on 4.4.01, on 401st day of his legendary fasting along with 500 fellowmen without anybody’s help, within 1.5 Hrs. only". The paper reports that the subject lost 19 kg of weight during the study period. Neither the experiment, as described in the paper, nor the paper itself have been validated by any other well-known scientific or medical journal.
A third study allegedly lasted for 130 days in Philadelphia, Pennsylvania, at Thomas Jefferson University and the University of Pennsylvania under the direction of Dr. Andrew Newberg and Dr. George C. Brainard. Dr Sudhir Shah, who led the previous study, acted as an advisor and consultant to the USA team. However, Dr. Andrew Newberg said that Hira stayed at the University of Pennsylvania only for brain scans on studies of meditation, not his ability to fast indefinitely. Following that statement, Newberg denied ever undertaking the 130-day study.[citation needed]
Als je wil weten hoe, vanuit het standpunt van het NT, God met mensen omgaat kun je de gelijkenis van “de verloren zoon” eens lezen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:16 schreef Semisane het volgende:
[..]
Maar dat is toch absurd? We hebben het hier over de zoon van God of als je de katholieken moet geloven, God zelf. Deze God wordt door dezelfde bijbel omschreven als al-machtig en al-wetend, maar als men niet in hem gelooft of als men in zijn buurt in z'n geheel ongelovig zijn, dan heeft hij niks aan zijn macht of kennis?
Of marcus beschrijft hier de onwil van God om mensen te helpen die niet in hem geloven of hij is toch niet al-machtig of al-wetend. Het kan niet én/én zijn. Althans niet als je er met ratio naar kijkt.
There are more things in heaven and earth, Horatio,quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:26 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Er is geen Vader die op je wacht. .Een onzichtbare vriend is fantasie.
Why, sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast - Alice in Wonderland.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:28 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
There are more things in heaven and earth, Horatio,
Than are dreamt of in your philosophy - Hamlet
Er zijn veel meer dingen dan 'gezond verstand' ons kan leren. Het monotheïsme is echter wel een van de meest vulgaire, ongeïnspireerde ideeën ooit.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:28 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
There are more things in heaven and earth, Horatio,
Than are dreamt of in your philosophy - Hamlet
Vulgair, dat is nog te beargumenteren..quote:Op zaterdag 17 juli 2010 02:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het monotheïsme is echter wel een van de meest vulgaire, ongeïnspireerde ideeën ooit.
'Alles wat we niet snappen is gemaakt door een kerel met een baard op een wolk' is wel vrij ongeïnspireerd.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 02:11 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Vulgair, dat is nog te beargumenteren..
Maar ongeinspireerd absoluut niet. Dan besef je de impact die het monotheisme op de ontwikkeling van mensheid heeft gehad niet.
Wat voor een impact iets heeft zegt niets over de originaliteit of hoe geinspireerd het originele idee was.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 02:11 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Vulgair, dat is nog te beargumenteren..
Maar ongeinspireerd absoluut niet. Dan besef je de impact die het monotheisme op de ontwikkeling van mensheid heeft gehad niet.
Die interpretatie van het monotheisme doet pas ongeinspireerd aan.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:28 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
'Alles wat we niet snappen is gemaakt door een kerel met een baard op een wolk' is wel vrij ongeïnspireerd.
Absoluut wel, want objectief is het niet vast te stellen. Je kan wel je individuele mening erover geven, maar die is weinig relevant. Het enige wat relevant is, is welke waarde de mensheid als geheel er in de geschiedenis aan heeft gegeven. Het feit dat de monoth. religies eeuwenlang allesbepalend waren voor de mens en voor de meesten nu nog steeds is, zegt genoeg.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:30 schreef Pikanto het volgende:
[..]
Wat voor een impact iets heeft zegt niets over de originaliteit of hoe geinspireerd het originele idee was.
Het is een doodeenvoudig en bijna kinderlijk iets geweest om dat in het leven te roepen. En ja, daar zijn mensen erg vatbaar voor gebleken, maar kom me nou niet vertellen dat het getuigt van bijzonder veel voorstellingsvermogen of inspiratie om met zoiets op de proppen te komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:46 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Die interpretatie van het monotheisme doet pas ongeinspireerd aan.! Simpeler heb ik ze niet gehoord.
[..]
Absoluut wel, want objectief is het niet vast te stellen. Je kan wel je individuele mening erover geven, maar die is weinig relevant. Het enige wat relevant is, is welke waarde de mensheid als geheel er in de geschiedenis aan heeft gegeven. Het feit dat de monoth. religies eeuwenlang allesbepalend waren voor de mens en voor de meesten nu nog steeds is, zegt genoeg.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 02:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zijn veel meer dingen dan 'gezond verstand' ons kan leren. Het monotheïsme is echter wel een van de meest vulgaire, ongeïnspireerde ideeën ooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |