abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 februari 2004 @ 20:02:53 #1
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_17431509
Hallo, ik zou jullie op de hoogte houden als ik zou beginnen met lichtvoeding.

Nou ik ben niet echt begonnen, want ik heb geen vakantie, maar ik wilde vandaag vasten, alleen besloot ook maar dan meteen het vol te houden voor zo lang ik kan. dus zie dit niet als een officiele poging, al handel ik er wel naar. maar ik heb geen vakantie dus is dat een beetje lastig. .

oke, dit is mijn reis tot nu toe:

vanaf vandaag zondag 29-02-04, 12 uur snachts, heb ik niks meer gegeten, noch gedronken. ik heb mij overgegeven aan de pranische krachten.
Ik zit de hele dag al in een soort van staat van verlichting, erg vredig, en erg vervuld.

Om 16:00 uur, mediteerde ik, om aan babaji, een grote leermeester welke kan materialiseren naar wil, en de etherische rijken bewoond, en al duizenden jaren bestaat, te vragen om zich aan mij te tonen..
er gebeurde niks..
een uur later, 17:00, mediteerde ik weer, ik deed mn ogen dicht,
[meditatie]
en belande meteen in een soort van kroeg achtig gebeuren. allemaal erg verlicht, en het leek alsof ik in een inham zat van een grote brede gang. Aan beide richtingen van de gang kwam veel licht, wit, en tegenover mij was gewoon ook de muur. De muren waren gemaakt van een mooi soort hout.
toen kwam er een man naar mij, wiens gezicht ik niet kon zien, maar wel vertrouwd aanvoelde..
en hij had een model schip in zn handen..
en hij kwam naar mij, en hij zei:
Here you go -en gaf mij het model schip-
waarop ik zei: why do i need that? i can't sail!
hij: it's to explore
ik: explore what?
hij: new worlds..
[/meditatie]
toen deed ik mn ogen open, in staat van verbazing. Wat dit betekent, laat ik aan jullie over, ik weet diep vanbinnen dat het te maken heeft met mijn eigen ontwikkeling. maargoed, niet al te belangrijke info voor jullie.
De reden dat er engels werd gepraat naar mijn gevoel, komt vanuit het feit dat op de een of andere manier engels voor mij natuurlijker is, dan nederlands, maargoed, dat terzijde.

Het is nu 20:00. en ikga zo weer een beetje mediteren. tvoelt nog steeds allemaal erg vredig. Ik zal jullie op de hoogte houden als er iets interessants te melden valt.
pi_17434951
Geweldig Choices........ Herkenbaar ook. Vasten is goed, zeker wanneer je gaat mediteren. Doe dit echter niet te lang i.v.m. je bloeksuikerspiegel. Je lichaam moet wel eerst wennen aan het vasten. Het is beter, maar misschien heb je dat al gedaan voordat je ging vasten, om te beginnen met het eten van alleen maar fruit en dit af te bouwen om zo vervolgens niets meer tot je te nemen. Dit vasten kun je zeker wanneer je het goed aanpakt een week of zelfs paar weken volhouden. Echter let heel goed op je lichaam en blijf ook hiernaar luisteren. Wanneer je weer wilt beginnen met eten doe dit dan in kleine beetje he..... Sorry dat ik misschien wat belerend overkom maar euhhhh...... maakte me een beetje zorgen haha...

Verder.............. wat het engels betreft heb ik dat zelf ook. Ik krijg vaak boodschappen in het engels maar spreek zelf dan ook engels. Enja, dit is natuurlijker en vertrouwder dan het Nederlands.

Veel licht en wijsheid!!!! En hou ons op de hoogte
Groetjes.............Syl
pi_17434983
By the way................. water is en blijft belangrijk voor de afvoer van je afvalstoffen ook tijdens het vasten.................juist tijdens de vastenperiode. Hahaha, ik blijf aan de gang.
  maandag 1 maart 2004 @ 07:37:35 #4
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_17439347
syl, hehe, tis lief hoor. Maar ik luister gewoon goed naar mijn lichaam.. vannacht half 1 heb ik een paar slokken water genomen. Niet omdat ik dacht dat het nodig was, maar om eventuele gifstoffen weg te spoelen. En ik weet dat als je lichaam erg giftig is, je snel en veel naar de wc moet, dit was bij mij lang niet het geval. maargoed, kijken hoe ik vandaag doorkom, ik heb er vertrouwen in. Ik heb diep gemediteerd en overlegd met mn innerlijke leiding, deze stelde me gerust dat ik me geen zorgen hoefde te maken, en volkomen veilig was.

En ik blijf naar mijn lichaam luisteren hoor syl, noo worries haha. . ik voel me prima.
  maandag 1 maart 2004 @ 08:39:02 #5
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_17439527
wel leuk dat we dit zo kunnen volgen. Succes ermee..vertel ons vooral je ervaringen
This door will be opened with or without your help..
pi_17440218
goede reizen & een behouden vaart

bierviltje nog bij je?
  maandag 1 maart 2004 @ 11:25:11 #7
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_17441500
mensen, ik ben weer met een update.

Ik ga momenteel door een staat van een verlicht bewustzijn. complete vrede, en rust, en niks anders, geen behoefte aan geen enkele materiele zaken. Deze ervaring is onuitlegbaar in woorden, maar ik weet dat het juist is.

Peace and love.

bierviltje ligt thuis
  maandag 1 maart 2004 @ 12:45:02 #8
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_17442251
Choices!!!!! Respect, heel veel respect. Enne ik die tijd wanneer je altijd eette kun je mooi ons op de hoogte houden plus achtergrondinfo geven (van mij part zo veel mogelijk).

"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 1 maart 2004 @ 13:25:10 #9
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_17442542
Ik zit nu op school, en klasgenoten reageren een beetje raar op mijn vredigheid, maar werkelijk doet het me niks.

Voornamelijk kijk naar de schoonheid dat er zit in alles, met name de natuur. er staan hier en daar bosjes rondom mijn school, waar ik mijzelf helemaal in verlies.

Ik merk dat de klasgenoten niet zo'n belemmering vormen als dat ik ooit dacht, ik ben gewoon zoals ik ben, vredig en wel, en ik heb geen moeite met meningen over mijn gedrag van anderen.

Ik heb nog steeds in ieder geval niks gegeten en gedronken, sinds ik dat laatst aangaf.
Voortaan; als ik niet in een post meld dat ik gegeten of gedronken heb, kunnen jullie ervan uitgaan dat ik niet gegeten noch gedronken heb.

Het voelt nu nog steeds compleet, vredig, ik heb in het huidige moment geen verzet tegen wat is. Mijn lichaam vertoont in ieder geval geen:
Pijn, zwellingen, of andere verschijnselen welke te wijten zijn aan 'ontgiftigen'.
Ik voel mij wel wat zwakker als normaal, maar niet onnodig zwak dat ik niet de les kan volgen, of niet naar school kan gaan. Dus zwak is misschien een te zwaar woord voor mijn huidige staat van welzijn.

Ik lijk in ieder geval doods tegenover wat vrienden welke op de hoogte zijn van mijn bezigheden, maar een paar van die vrienden realiseren zich dat ik levendiger ben dan ooit. Ik laat mij constant verwonderen over de schoonheid van al dat is. De kern van wat ik ervaar is dit;
Overgeven aan wat is. Volledige overgave, en vertrouwen op wat is.

Elke gedachte die ik ervaar, welke er vrij weinig zijn, zijn gebaseerd op zorgen, dit realiseer ik mij. Maar het gelukkige hieraan is, is dat die zorgen mij niet heersen, beheersen, of controleren. Mijn ego, merk ik, heerst momenteel totaal niet.
  maandag 1 maart 2004 @ 13:26:11 #10
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_17442551
inet is traag, was dubbelpost

[ Bericht 97% gewijzigd door Choices op 01-03-2004 14:29:31 ]
  maandag 1 maart 2004 @ 13:32:07 #11
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_17442576
En denk erom doe altijd een helm op als je weet dat je gaat vallen
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_17443630
ja... ook al geloof ik hier niet zo in en denk ik dat je jezelf alleen maar aan het uithongeren bent, toch succes gewenst....

en misschien heb ik het wel fout...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 1 maart 2004 @ 15:19:14 #13
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_17443734
Hoe lang wil je dit eigenlijk vol gaan houden? Forever? Ik zou je graag succes wensen, maar ik hoop eigenlijk dat je gauw weer wat eet...
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 1 maart 2004 @ 15:22:36 #14
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_17443781
quote:
Op maandag 1 maart 2004 15:19 schreef Rasing het volgende:
Hoe lang wil je dit eigenlijk vol gaan houden? Forever? Ik zou je graag succes wensen, maar ik hoop eigenlijk dat je gauw weer wat eet...
Zolang mijn lichaam het zegt vol te houden.
zolang ik weet het te kunnen, zolang het goed aanvoelt.
  maandag 1 maart 2004 @ 15:55:33 #15
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_17444390
Ghehe, kicken topic .

Veel succes topicstarter, mag hopen dat het allemaal gaat lukken .

Vraag me eik af hoe mensen tegen je aankijken nu. Lijkt me dat die vredigheid voor hen onbegrijpelijk is en een scheve smoel je dan ten deel valt.
Valt er met medeleerlingen/geïnteresseerden/familie/vrienden nog te praten of ben je een beetje een outcast nu aangezien je op een wel heel ander geestelijk niveau zit lijkt me.

Ga zo door iig, ik lees geinteresseerd mee!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_17444725
Cool, dat je ons op de hoogte houd van dit alles!!
Ikzelf ben ook nog eens van plan dit te gaan doen maar weet nog niet wanneer. Ik heb het al een keer ervaren in lichtere mate en weet dat het erg verheldered is. In die tijd is me veel duidelijk geworden, ook besef ik dat ik toen dingen uitgedacht heb, die voorheen onmogelijk leken.

Heel veel succes ermee!
  maandag 1 maart 2004 @ 16:15:58 #17
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_17444759
het valt sociaal gezien mee. ik houd me gewoon een beetje stiller dan normaal. ik merk wel dat ik stukke meer aandacht kan geven aan de les, op de een of andere manier. maargoed, dat terzijde, in ieder geval, nee mensen vinden het een beetje onbegrijpelijk. 2 vrienden van me, zijn alleen blij voor me, en voor de rest, weet de rest van de mensen van niets. totdat er net een klasgenoot over mn schouder las, maargoed, dat terzijde.

ik moet zeggen dat de verslaving van smaak nu vooral een lastig iets is. maargoed, de realisatie dat er niks mis is op dit moment met mij, zorgt ervoor dat het snel zal verdwijnen.

Verslaving van smaak, je merkt nu pas hoe erg die verslaving is bij de mensen. De drang die ontstaat naar eten, zodra je iemand anders ziet eten is opmerkelijk.

Ik heb dan ook een cup a soup zakje gekocht, maar nog niet genomen. merk wel hoe het zal gaan, straks op het werk, ik heb in ieder geval zo een uurtje volledig voor mijzelf.

Ik merk wel dat ik veeel meer van mijn zintuigen opneem/merk. Nauwkeuriger horen, zien, ruiken heb ik nog niks van gemerkt, maar voelen ook. Vibraties merk ik beter op.
beetje raar om uit te leggen hoop dat jullie dit begrijpen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Choices op 01-03-2004 16:29:15 (toevoeging) ]
pi_17445818
Hoe ben je op dit idee van lichtvoeding gekomen en hoe bereik je het?
Ik kan het wel opzoeken maar ik wil het graag van jou horen
pi_17445936
Ik wil niks afdoen aan het initiatief van TS; vasten is ten slotte een beproefde methode.
Alleen, de mensen die dit gewend zijn, hebben een lichaam wat er ook aan gewend is, zitten in een gemeenschap die alle ins en outs hiervan kent.

Geldt voor de kloostergemeenschappen waar men dat deed, tot en met het eerste de beste islamitische gezin in Nederland.

Wellicht dat TS in staat is zijn eigen lichaam in de greep te houden, cq tijdig te reageren op signalen dat eea mis zou kunnen gaan.

In zijn algemeenheid wil ik echter wel benadrukken dat dit soort acties het beste onder in ieder geval minimale medische begeleiding plaats zou moeten vinden. Zeker als het langer gaat duren. Laat dus niet iedereen zich geroepen voelen zomaar es te gaan vasten. Het is geen spelletje..
pi_17447116
Juist Iteejer, dit wilde ik ook al duidelijk maken. Niet zomaar gaan vasten. Het is belangrijk een leidraad te hebben maar vooral goed naar je lichaam te luisteren. Een vastenperiode kun je lang volhouden maar alleen wanneer je lichaam eraan gewent is. De eerste paar keren is het verstandiger om korte periodes aan te houden en deze langzaam uit te breiden. Maar ook dan is het belangrijk.................... BLIJF ALERT!!
  maandag 1 maart 2004 @ 22:43:47 #21
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_17452687
oke jullie -iteejer, en syl zien 1 klein dingetje over het hoofd.

Ervaring is alleen maar nodig om een connectie tussen jouw en je leidraad op te bouwen, wanneer je al deze connectie hebt, en erop kan vertrouwen, is ervaring slechts een bijzaak.

Wat het spelletje betreft; dat is het zeker niet. Je moet zeker al een bepaald bewustzijn hebben opgebouwd, om dit te doen. Niet om mijn actie 'te verhemelen' want dat is zeker niet het geval. Afgezien van zaken welke van levensbelang zijn, kom je ook tegen het verslavingsgevoel aan, welke mij vanmiddag behoorlijk teisterde, . maargoed daar kom ik zo op terug.
Syl, het lichaam dat moet wenne, is slechts het fysieke. Om een gewenning aan te praten, praat je eigenlijk weer deels over een verslaving, je hele wezen moet beseffen dat je van energie kan leven. dat is de key hiermee.

Advies aan mensen die dit lezen, waar ik zelf nog niet bij stil heb gestaan:
Doe dit niet! hehe. En ja, dit doe ik inderdaad om angst in te boezemen!

Maargoed, mijn ervaring van vanmiddag:

Eenmaal op werk gearriveerd, was alles prima, ik voelde me happy, en dergelijke, geen irritatie gevoel of iets van gelijke aard. noch geestelijk, noch lichamelijk.
Toen begon het werk, en ik merkte dat er een sociale kant van het ego weer opdook, opzich geen probleem, ik heb nu anderhalve dag complete verlichting meegemaakt, ik weet nu dat het altijd al aanwezig was, en is. Mijn werk is telemarketeer, dus je kon niet echt 'op jezelf' zijn. Je moest nou eenmaal sociaal zijn. En sociaal zijn, wekt snel het ego op. maargoed, dat is een ander verhaal.

Dit ging allemaal prima, gesprekken liepen vredig, en vrolijk. En toen kwam de pauze.
Ik had nog mijn cup a soup zakje bij, en mijn god, wat was het verlangen naar smaak -let op; smaak- zo groot. ik besloot het maar te nemen, en het ruiken van die soep was goddelijk, en toen kwam de eerste hap, toen de 2e, en toen de 3e.
Toen erna, realiseerde ik mij dat ik beet was genomen door het ego, 3maal raden;
Mijn verlangen stopte niet, en werd niet eens bevredigd. Ik had eerder een gevoel dat het niet een 'juíst' besluit was geweest, dan dat ik blij was het genomen te hebben.

Met dat gebeurt, haalde het mij uit mijn vredige sfeer, het werd iets minder vredig. het ego.
Na mijn werk is alles weer vredig.

Nog even terzijde over het proces zelf:
Ik doe dit niet 'ineens', ik doe dit niet zonder enige goed uitgedacht, uitgekiemd iets. Het punt is, dit is iets wat je onmogelijk kan begrijpen met het verstand, onmogelijk.
het is namelijk de verbintenis tussen Jouw, en je Innerlijke jouw welke gerealiseerd moet worden, dit proces heeft amper te maken met het; niet eten noch drinken.
Het is een proces van bewustzijn van wat is, van je lichaam, van jezelf, van alles.

[Belangrijk!!]
En geloof me, dit is pioniersgebeuren, dus onderneem dit niet zelf op basis van wat ik hier allemaal post. Om dit even duidelijk te maken: Ik kan net zo goed liegen, wat dus zou inhouden dat dit allemaal verzonnen is.
Alleen al het feit dat alles wat ik hier zeg, gelogen kan zijn, betekent al dat je dit niet moet doen, op basis van wat ik hier zeg.
Wees wijs, en stel jezelf de vraag;
als ik dit niet gelezen had:
had ik dan anders gedacht?
Had ik dan minder geloof?
Had ik dit nooit bedacht?
Had ik dit nooit gewilt?

Als 1 van deze vragen, en soortgelijk vragen welke jijzelf kan bedenken, worden beantwoord door jouw met; JA. Dan raadt ik aan hier voor jezelf niet verder over na te denken, en beschouw het als geinige entertaining.
Als je bij alle bovenstaande vragen NEE beantwoord, raad ik je aan meer informatie te vergaren over lichtvoeding.
En als laatste vraag:
ALs ik blijk te liegen, zou je het nog steeds willen?
Als het antwoord hierop NEE is, dan raadt ik je wederom aan dit topic als entertainment te beschouwen.

[EDIT voor Geartsjuh]
Dit bovenstaande geldt ook voor jouw, ik kan het wel vertellen, maar dat is niet wijs om het te laten vertellen door mij. Ik ben geen meester, geen leraar, geen grote spirituele man die vanalles kan. Ik ben slechts een jongen van 18 welke bezig is met abnormale zaken . Met andere woorden, ik kan je niks vertellen. Het gevaar ook bij het 'vertellen' over hoe je dit allemaal kan bereiken, ligt em in het feit dat ik informatie die ik meteen uit boeken, en mensen, en eigen ervaringen heb gehaalt, aan jouw doorspeel. Het gevaar daarmee is vrij simpel:
IK kan het nooit 100% nauwkeurig brengen, zoals de bovenstaande bronnen het aan mij brachten, waardoor bijvoorbeeld dingen ontstaan als:
Misinterpretatie.
Verkeerde woordgebruik waardoor er miscommunicatie ontstaat.
En: je wordt afhankelijk van wat ik je vertel, want omdat ik je dingen vertel, kun je mij gaan zien, als een persoon die waarheid voor je in petto heeft, en datis niet zo. Ik kan alleen dingen vertellen zoals ik ze ervaar, en dingen vertellen zoals ik ze ervaar. En daarbij ontstaat het gevaar dat ik íemand meesleur, wat voor mij goed 'kan' uitpakken, en voor iemand anders slecht.

Ieder bewandelt zijn eigen pad, en ieder bewandelt zijn eigen spirituele ontwikkeling, ik kan jouw niet leren hoe je jouw ontwikkeling moet voortzetten. Dat zul je zelf moeten ontdekken aan de hand van zaken waar voor jouw geen twijfel aan kunnen zitten. Dat is belangrijk. Ik hoop dat ondanks ik je vraag niet beantwoord heb, dit jouw wel op 'weg helpt'.
[/voor Geartsjuh]

Nog even een opmerking voor toekomstige posts:
Ik zal never en te nimmer uitleggen waarmee ik mij bezighoudt, welke oefeningen ik doe, en wat ik ervaren heb in zijn volledigheid. Ik zal slechts vertellen wat ik ervaren heb in dezer dagen, en niets meer.
Met andere woorden: ik zal niemand 'instrueren over hoe iets te bereiken valt'. Daaraan hangt teveel gevaar, en ik ben daar lang nog niet ontwikkeld genoeg voor, om de dingen juist te verwoorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Choices op 01-03-2004 23:06:33 ]
pi_17453926
TS... lichtvoeding... begrijp ik goed dat jij stopt met je normale eten en op licht gaat leven...?
pi_17454658
Choices, de "waarschuwingen" die ik hier neerzet zijn niet voor jou persoonlijk bedoelt. Ik wil alleen maar aangeven dat wanneer anderen ook maar enigszins denken dit ook te willen gaan doen er (net als jij) heel goed over na moeten denken, hun voorbereidingen te treffen. Het is net wat je zegt, dit is geen besluit van de 1 op de andere dag. Dit is een groeiproces bestaande uit fases. In iedere fase kom je weer een stukje dichterbij je eigen "ik" ...... je innerlijke ik. Als het ware afstand nemen van je "aardse" bestaan. Dus nogmaals wat ik aangaf was niet persoonlijk bedoeld slechts een "waarschuwing" voor anderen. Het vergt inzicht en een bepaalde verantwoordelijkheid die alleen jij kan volbrengen en niemand anders. Voor zover ik uit je "rapporten" kan halen ben jij er goed mee bezig....... Mocht je hulp nodig hebben or whatever............... dan ben ik er. Ik hou je in de gaten, hahahaha....
  dinsdag 2 maart 2004 @ 00:23:59 #24
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_17454975
street:

of ik stop met normale voeding, en op licht ga leven; Nee.
Dat impliceert een doel, en dat is niet waarmee ik bezig ben. Ik ben bezig met een bewustzijnswording, een leerproces over ik en mijn lichaam.
Kan dit ertoe leiden dat ik stop met normale voeding, en op licht ga leven: ja.
Kan dit ertoe leiden dat ik op een gegeven moment merk dat ik een mogelijke voorlopige 'blokkering' niet kan overkomen, dat ik daardoor stop, en weer gewone voeding tot mij ga nemen: ja
Heb ik een daadwerkelijk materieel doel hiermee: nee

Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord.
pi_17455266
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 00:23 schreef Choices het volgende:
street:

of ik stop met normale voeding, en op licht ga leven; Nee.
Dat impliceert een doel, en dat is niet waarmee ik bezig ben. Ik ben bezig met een bewustzijnswording, een leerproces over ik en mijn lichaam.
Kan dit ertoe leiden dat ik stop met normale voeding, en op licht ga leven: ja.
Kan dit ertoe leiden dat ik op een gegeven moment merk dat ik een mogelijke voorlopige 'blokkering' niet kan overkomen, dat ik daardoor stop, en weer gewone voeding tot mij ga nemen: ja
Heb ik een daadwerkelijk materieel doel hiermee: nee

Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord.
Mooie gewaarwordingen he, Choices.....
Wat mij het meest verwonderde in het begin was dat gevoel van eenheid met het Al (als je begrijpt wat ik bedoel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')