quote:Jasmuheen
In de jaren negentig van de vorige eeuw was de beroemdste voorvechtster van het breatharianisme waarschijnlijk Jasmuheen (werkelijke naam: Ellen Greve) [2]. Zij beweerde:
Ik kan maandenlang leven op niets anders dan een kop thee. Mijn lichaam draait op een ander soort voeding. [3]
Diverse interviewers constateerden dat zij volop voedsel in huis had, maar dat, beweerde zij, was voor haar man. In 1999 stemde zij erin toe om onder strenge controle van het Australische programma 60 Minutes haar methode te demonstreren en een week lang niet te eten [4]. Dit mislukte—naar Greve beweerde doordat zij de eerste dag van het onderzoek in een hotelkamer aan een drukke weg verbleef; stress en milieuverontreiniging, zei zij, beletten haar de benodigde voedingsstoffen uit de lucht op te nemen. "Ik heb om frisse lucht gevraagd. Zeventig procent van mijn voedingsstoffen komt uit frisse lucht. Ik kon niet eens ademhalen”, zei zij.
Op de derde dag werd de test verlegd naar een bergachtig gebied, waar zij volop frisse lucht kon opnemen en tevreden kon leven. Toen Greve vier dagen had gevast, deed de voorzitter van de afdeling Queensland van het Australisch Medisch Genootschap, Dr Berris Wink, een beroep op haar om het onderzoek af te breken. Volgens de arts waren Greves pupillen verwijd, sprak zij langzaam en was zij “sterk uitgedroogd, waarschijnlijk meer dan 10%, bijna 11%”. Haar hartslag, zo zei hij, was
aan het eind van de test ongeveer tweemaal zo snel als toen ze begon. Als ze doorgaat, loopt ze het risico dat haar nieren uitvallen. 60 Minutes zou aansprakelijk zijn als het haar ertoe aanzette door te gaan. Ze moet nu ophouden.
Het onderzoek werd stopgezet. Dr Wink:
Helaas zouden een paar mensen haar beweringen kunnen geloven, al zijn dat er vast maar weinig; toch vind ik het erg onverantwoordelijk dat iemand probeert mensen tot iets te bewegen dat zo schadelijk is voor de gezondheid. [5]
Greve bestreed de uitkomsten van het onderzoek met de woorden “Hoor eens, zesduizend mensen over de hele wereld hebben dit gedaan; zonder problemen” [6] Ook al heeft zij duizenden volgelingen [7], vooral in Duitsland [8], toch bestaat er geen bewijs dat ook maar één hunner langere tijd geheel zonder voedsel heeft geleefd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inediaquote:Sterfgevallen
Drie sterfgevallen hebben volop de publiciteit gehaald. Door het overlijden van Verity Linn (een 49-jarige Schotse van Australische afkomst), Timo Degen (een 31-jarige kleuteronderwijzer uit München) en Lani Marcia Roslyn Morris (53 jaar, uit Melbourne), die probeerden het breathariaanse “dieet” te gaan volgen, is het idee nog meer onder vuur komen te liggen [12]. De 63-jarige Jim Vadim Pesnak en zijn vrouw Eugenia (60) kregen drie jaar cel vanwege hun betrokkenheid bij de dood van Lani Morris. Verity Linn, de Schotse die stierf door te kiezen voor het breathariaanse “dieet”, was kandidaat voor de Darwinprijs 1999. Het artikel meldt dat zij “de Highlands introk met alleen maar een tent, en met haar kranigheid en vastberadenheid”. Zij stierf aan onderkoeling en uitdroging, en haar toestand was nog verergerd door voedselgebrek. Jasmuheen beweerde dat dit sterfgeval was veroorzaakt door een geestelijk-psychisch probleem en geen fysiologische oorzaak had.
Jasmuheen ontkende iedere betrokkenheid bij de drie sterfgevallen, en stelt dat zij niet verantwoordelijk is voor de handelwijze van haar volgelingen. Over de dood van Lani Morris zei zij dat Morris misschien “niet op een basis van integriteit leefde en niet over de juiste motivatie beschikte” [13].
En dat komt er van zulke waanideeën, TS.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:03 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia
Genoeg mensen overlijden na 3 dagen zonder drinken, zeker ouderen. Is ook vaak een manier van passieve euthanasie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:11 schreef rubje het volgende:
[..]
dwz hij leeft nog? of hij is ook dood want 3 dagen niet drinken ga je niet dood van tenzij je buiten in de blote zon loopt met 35 graden.
Denk je dat spoedeisende hulp staat te wachten op dit soort geintjes??quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:46 schreef vanAgt het volgende:
Onder de juiste omstandigheden, met hulp van die vriendin van me, kan ik dit proces makkelijk herhalen. Dus het 7 dagen niet drinken, en totaal tenminste (of langer) 35 dagen niet eten.
Nog nooit zoveel zelfdeceptie gezien in één enkele post. Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:46 schreef vanAgt het volgende:
Onder de juiste omstandigheden, met hulp van die vriendin van me, kan ik dit proces makkelijk herhalen. Dus het 7 dagen niet drinken, en totaal tenminste (of langer) 35 dagen niet eten.
Thans heb ik deze condities niet, maar ik kan ze wel scheppen.
Die condities zijn: positieve omgeving, dus niet de buurt waar ik nu woon (ik woon in een Schültenbrau-kansenwijk![]()
Niet echt veel prana hier dus
). Ik heb het proces gedaan in een leuke inspirerende artistieke wijk, helaas was het anti-kraak en moest ik weg daar. Echt leuke mensen, super inspiratie, zo had ik een buurmeisje die ging trekken in Nepal met haar vriend en net geboren baby.
In de zomer is optimaal, vooral in de nabijheid van water (rivier, vooral zee).
Ik had destijds het proces gedaan zonder de nabijheid van water en het is ook gelukt. In de Oekraïne bleek gek genoeg ook veel prana aanwezig en toen ben ik automatisch overgeschakeld op dit proces. Erg onverwacht trouwens, uitgerekend de Oekraïne zoveel positieve energie bevat.(Uzhgorod, Chisinau (Moldava SSR), Zatoka.
![]()
Genoeg Donald Ducks voor de afleiding. Geen radio, geen TV, geen hysterisch zwammende mensen om me heen. Geen mensen om me heen die God haten of verachten.
Dat is een probleem met de uitvoer dan, als er echte God-haters tussenzitten die gaan observeren, weet ik niet of ik me van hun destructieve energie kan afsluiten. Natuurlijk voor vergevorde Yogi's is dit geen probleem, maar alhoewel ik een oude ziel ben, ben ik nog niet oud genoeg en vaak genoeg geïncarneerd om me geheel af te sluiten voor hen die God willen vernietigen.
Maar als e.e.a. wordt gecompenseerd door voldoende positieve mensen, die God liefhebben (dus geen kerkgangers, maar zij die God en Zijn Geboden werkelijk kennen en liefhebben, veel meer nog dan ik liefst, liefst dus mensen die mij optrekken naar een hoger Doel), moet het wel lukken.
Ik ga binnenkort verhuizen denk ik, alleen beetje geldgebrek is probleem (donaties zijn altijd welkom) naar een positievere leefomgeving, tuin erbij en dan kan ik de uitdaging wel aan.
Hier in Schültenbrau-kansenzone is dit lastig. I.t.t. wat de buren denken, geeft Schültenbrau niet de Kosmische Energie die een mens nodig heeft.![]()
Deze conclusie zou ik niet direct willen trekken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:45 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
En dat komt er van zulke waanideeën, TS.
Misschien omdat ze aan wanen lijdt en er zelf echt van overtuigd was dat ze het kon?quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:26 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Deze conclusie zou ik niet direct willen trekken.
Er moet, in het geval van Jasmuheen, ook rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat bepaalde mensen wel over uitzonderlijke gaven beschikken, maar deze niet volledig onder controle hebben, met andere woorden, dat ze op het ene moment wel in staat zijn het te doen en op het andere niet.
Want als Jasmuheen een bedriegster was, waarom zou ze dan hebben ingestemd met de test, dat zou toch dom zijn?
Ok, jij spoort ook niet helemaal?quote:Ook moet er rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat de kracht die uitgaat van de sterke mentale overtuiging van sceptici dat het onmogelijk is wat ze beweert, de uitkomsten van de test beïnvloedt, en dus tot negatieve resultaten leidt.
Denk hierbij aan het feit dat ook Jezus geen kracht kon doen in aanwezigheid van mensen die niet in hem geloofden, zonder dat ik Jasmuheen met Jezus wil vergelijken:
Marcus 6
1 Hij vertrok weer en ging naar zijn vaderstad, gevolgd door zijn leerlingen. 2 Toen de sabbat was aangebroken, gaf hij onderricht in de synagoge, en vele toehoorders waren stomverbaasd en zeiden: ‘Waar haalt hij dat allemaal vandaan? Wat is dat voor wijsheid die hem gegeven is? En dan die wonderen die zijn handen tot stand brengen! 3 Hij is toch die timmerman, de zoon van Maria en de broer van Jakobus en Joses en Judas en Simon? En wonen zijn zusters niet hier bij ons?’ En ze namen aanstoot aan hem. 4 Jezus zei tegen hen: ‘Nergens wordt een profeet zo miskend als in zijn eigen stad, onder zijn verwanten en huisgenoten.’ 5 Hij kon daar geen enkel wonder doen, behalve dat hij een paar zieken de handen oplegde en hen genas. 6 Hij stond verbaasd over hun ongeloof.
Doe maar. Neem contact op met wetenschappers en zet een experiment op. Als je het kan bewijzen zul je de wereld veranderen op allerlei manieren.quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:46 schreef vanAgt het volgende:
Thans heb ik deze condities niet, maar ik kan ze wel scheppen.
Gefeliciteerd, je hebt een psychose.quote:Die condities zijn: positieve omgeving, dus niet de buurt waar ik nu woon (ik woon in een Schültenbrau-kansenwijk![]()
Niet echt veel prana hier dus
). Ik heb het proces gedaan in een leuke inspirerende artistieke wijk, helaas was het anti-kraak en moest ik weg daar. Echt leuke mensen, super inspiratie, zo had ik een buurmeisje die ging trekken in Nepal met haar vriend en net geboren baby.
In de zomer is optimaal, vooral in de nabijheid van water (rivier, vooral zee).
Ik had destijds het proces gedaan zonder de nabijheid van water en het is ook gelukt. In de Oekraïne bleek gek genoeg ook veel prana aanwezig en toen ben ik automatisch overgeschakeld op dit proces. Erg onverwacht trouwens, uitgerekend de Oekraïne zoveel positieve energie bevat.(Uzhgorod, Chisinau (Moldava SSR), Zatoka.
![]()
Genoeg Donald Ducks voor de afleiding. Geen radio, geen TV, geen hysterisch zwammende mensen om me heen. Geen mensen om me heen die God haten of verachten.
Dat is een probleem met de uitvoer dan, als er echte God-haters tussenzitten die gaan observeren, weet ik niet of ik me van hun destructieve energie kan afsluiten. Natuurlijk voor vergevorde Yogi's is dit geen probleem, maar alhoewel ik een oude ziel ben, ben ik nog niet oud genoeg en vaak genoeg geïncarneerd om me geheel af te sluiten voor hen die God willen vernietigen.
Maar als e.e.a. wordt gecompenseerd door voldoende positieve mensen, die God liefhebben (dus geen kerkgangers, maar zij die God en Zijn Geboden werkelijk kennen en liefhebben, veel meer nog dan ik liefst, liefst dus mensen die mij optrekken naar een hoger Doel), moet het wel lukken.
Ik ga binnenkort verhuizen denk ik, alleen beetje geldgebrek is probleem (donaties zijn altijd welkom) naar een positievere leefomgeving, tuin erbij en dan kan ik de uitdaging wel aan.
Hier in Schültenbrau-kansenzone is dit lastig. I.t.t. wat de buren denken, geeft Schültenbrau niet de Kosmische Energie die een mens nodig heeft.![]()
Nee dat is niet dom, sterker nog voor een beetje bedrieger/bedriegster kan het juist erg positief zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:26 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Deze conclusie zou ik niet direct willen trekken.
Er moet, in het geval van Jasmuheen, ook rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat bepaalde mensen wel over uitzonderlijke gaven beschikken, maar deze niet volledig onder controle hebben, met andere woorden, dat ze op het ene moment wel in staat zijn het te doen en op het andere niet.
Want als Jasmuheen een bedriegster was, waarom zou ze dan hebben ingestemd met de test, dat zou toch dom zijn?
Nou ja idd hier geef je dus al zelf zo'n excuus dat mensen zoals Jasmuheen zullen gebruiken en haar volgers zullen dit blind overnemen.quote:Ook moet er rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat de kracht die uitgaat van de sterke mentale overtuiging van sceptici dat het onmogelijk is wat ze beweert, de uitkomsten van de test beïnvloedt, en dus tot negatieve resultaten leidt.
Maar dat is toch absurd? We hebben het hier over de zoon van God of als je de katholieken moet geloven, God zelf. Deze God wordt door dezelfde bijbel omschreven als al-machtig en al-wetend, maar als men niet in hem gelooft of als men in zijn buurt in z'n geheel ongelovig zijn, dan heeft hij niks aan zijn macht of kennis?quote:Denk hierbij aan het feit dat ook Jezus geen kracht kon doen in aanwezigheid van mensen die niet in hem geloofden, zonder dat ik Jasmuheen met Jezus wil vergelijken:
Marcus 6
1 Hij vertrok weer en ging naar zijn vaderstad, gevolgd door zijn leerlingen. 2 Toen de sabbat was aangebroken, gaf hij onderricht in de synagoge, en vele toehoorders waren stomverbaasd en zeiden: ‘Waar haalt hij dat allemaal vandaan? Wat is dat voor wijsheid die hem gegeven is? En dan die wonderen die zijn handen tot stand brengen! 3 Hij is toch die timmerman, de zoon van Maria en de broer van Jakobus en Joses en Judas en Simon? En wonen zijn zusters niet hier bij ons?’ En ze namen aanstoot aan hem. 4 Jezus zei tegen hen: ‘Nergens wordt een profeet zo miskend als in zijn eigen stad, onder zijn verwanten en huisgenoten.’ 5 Hij kon daar geen enkel wonder doen, behalve dat hij een paar zieken de handen oplegde en hen genas. 6 Hij stond verbaasd over hun ongeloof.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia#Hira_Ratan_Manekquote:
Hira Ratan Manek
Hira Ratan Manek (geboren op 12 september 1937) beweert dat hij vanaf 18 juni 1995 uitsluitend leeft op water, en soms op thee, koffie en karnemelk. Hij zegt dat het licht van de zon de sleutel vormt tot zijn gezondheid. Daarbij noemt hij als inspiratiebronnen de jainist Tirthankara Mahavira, de oude Egyptenaren, de oude Grieken, en de Indianen.
Volgens zijn website [17] hebben wetenschappelijke en medische teams tot driemaal toe toezicht gehouden toen hij een langdurige vastenperiode hield. De eerste, in 1995–96 in het Indiase Kozhikode en onder leiding van Dr C.K. Ramachandran, duurde 211 dagen. De tweede, in 2000–01 in het Indiase Ahmedabad duurde 411 dagen en stond onder supervisie van een eenentwintigkoppig team van artsen en wetenschappers onder Dr Sudhir Shah en de waarnemend voorzitter van de Indiase Maatschappij voor Geneeskunde, Dr K.K. Shah. Dr Sudir Shah kreeg van een groep met de naam Light Network een prijs voor zijn onderzoeksverslag [18]. Het derde onderzoek duurde 130 dagen; het vond plaats aan de Thomas Jefferson Universiteit en de Universiteit van Pennsylvania in Philadelphia, en stond onder leiding van Dr Andrew Newberg and Dr George Brenard.
Geen idee eigenlijk, ik heb de onderzoeks resultaten niet gezien. Het kan vast een bijzonder persoon zijn, die kan leven op erg weinig, maar hij neemt in ieder geval vloeistof tot zich, waaronder water en zelf karnemelk, maar om nou te zeggen dat iedereen dat maar kan lijkt me wat voorbarig en ik heb ook geen idee of de beste man het andere mensen ook aanraad. Dat zou dan al een heel verschil zijn met al bijvoorbeeld de TS.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:01 schreef kleinduimpje3 het volgende:
En dan hebben we ook nog dit geval, wat daarvan te denken?
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia#Hira_Ratan_Manek
http://solarhealing.com/about/
Dit is geen voorbeeld van hogere machten...quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:23 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Nog wel meer vreemde dingen:
Radboud gaat “The iceman” onderzoeken
Nou ja vreemd, kijk de tibetanen kunnen ook veel makkelijker op grote hoogte leven, maar dat ligt aan hun genetische opbouw. Dat wij allemaal mens zijn, wilt niet zeggen dat we genetisch uniform zijn, tuurlijk kunnen er (genetisch) verschillen zijn, waardoor iemand beter bestand is tegen koude of minder zuurstof.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:23 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Nog wel meer vreemde dingen:
Radboud gaat “The iceman” onderzoeken
Tijdens de vastenperiodes leefde hij alleen op zonne-energie en water:quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:16 schreef Semisane het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, ik heb de onderzoeks resultaten niet gezien. Het kan vast een bijzonder persoon zijn, die kan leven op erg weinig, maar hij neemt in ieder geval vloeistof tot zich, waaronder water en zelf karnemelk, maar om nou te zeggen dat iedereen dat maar kan lijkt me wat voorbarig en ik heb ook geen idee of de beste man het andere mensen ook aanraad. Dat zou dan al een heel verschil zijn met al bijvoorbeeld de TS.
http://solarhealing.com/about/quote:Since June 18th, 1995, HRM has and continues to live only on sun energy and water. Occasionally, for hospitality and social purposes, he drinks tea, coffee and buttermilk. Until now, he had three strict fastings, during which he had just sun energy and only water and was under the control and observation of various science and medical teams.
http://solarhealing.com/process/quote:Safe Sungazing Practice
Sungazing is a one-time practice of your lifetime usually for a period of 9 months. You can break up the practice in three phases. 0 to 3months, 3-6months and 6- 9months. You have to walk barefoot for 45 minutes for the rest of your life. Food makes us commit the maximum pain to others and exploit others. The practice entails looking at the rising or setting sun one time per day only during the safe hours. No harm will come to your eyes during the morning and evening safe hours. The safe hours are anytime within 1-hour window after sunrise or anytime within the 1-hr window before sunset. It is scientifically proven beyond a reasonable doubt that during these times, one is free from UV and IR rays exposure, which is harmful to your eyes. To determine the timings of sunrise or sunset, you can check the local newspaper, which also lists the UV Index as 0 during these times. Both times are good for practice - it depends on individual's convenience. Sungazing also has the added advantage of getting vitamin A and D during the 1-hour safe period window. Vitamin A is necessary for the health of the eye, the only vitamin that the eye requires. If you sun gaze, the spectacles and the associated power in the eye will go away and this will provide better eyesight without glasses.
For those who cannot initially sungaze during the safe periods, sunbathing is an effective method for receiving the sun energy at a slower pace until one is able to sungaze. Best times to take sunbath is when the UV index is lower 2 or below. This usually occurs within the 2-hour window after sunrise or before sunset. Sun bathing during the day is to be avoided, except for during the winter months, when the UV index usually remains at 2 all throughout which is safe for sunbathing. Ccheck your local newspaper to see the published results for UV Index to be sure. Also do not use sunscreen. When body gets heated up you perspire and sweat is a waste product and needs to go out of the body. When you are painted or coated with lotions and creams -- they get degenerated and the chemicals enter your body. It is our malpractice -our wrong use- why we blame the sun for skin cancers.
quote:Walk 45 minutes for one year and food continues to be away from you. After one year of recharging, if you are satisfied with your progress you can give up barefoot walking. Few minutes of sun energy falling on you once in 3-4 days will be enough from then on.
http://en.wikipedia.org/wiki/Inedia#Hira_Ratan_Manekquote:Hira Ratan Manek
Hira Ratan Manek (born September 12, 1937) claims that since June 18, 1995, he has lived exclusively on water, and, occasionally, tea, coffee, and buttermilk. Manek states that sunlight is the key to his health, citing the Jainist Tirthankara Mahavira, ancient Egyptians, Greeks, and Native Americans as his inspiration.
According to his website, three extended periods of his fasting have been observed under control of scientific and medical teams, the first lasting 211 days in 1995-96, in Calicut, India, under the direction of Dr C. K. Ramachandran. During that period he is reported to have lost 41 kg.[30]
The second study lasted 411 days in 2000-2001, in Ahmedabad, India, under the dire
ction of a 21 member team of medical doctors and scientists led by doctors Sudhir Shah and K. K. Shah, a past President of the Indian Medical Association and current Chairman of the Jainist Doctors' Federation (the latter group aims to "Promote scientific research and medical education based on principles of Jainism").[31] Dr K. K. Shah said "Fasting is a method of curing the meditation of mind and body which has been proved by great jain monks, sanyasis and munis of ancient times. There is a need to propagate these methods during this age of increasing diseases of the body and mind due to over consumptions and increasing with fasting would help maintain perfection.".[30] Dr Sudhir Shah was also involved in the study of Prahlad Jani.[32]
The paper[33] published by Dr Sudhir Shah makes it clear that dozens of people had access to Hira Ratan Manek during the study and he went on at least one excursion: "Most surprisingly, he had himself climbed the famous Shatrunjay mountain (Palitana hill) on 4.4.01, on 401st day of his legendary fasting along with 500 fellowmen without anybody’s help, within 1.5 Hrs. only". The paper reports that the subject lost 19 kg of weight during the study period. Neither the experiment, as described in the paper, nor the paper itself have been validated by any other well-known scientific or medical journal.
A third study allegedly lasted for 130 days in Philadelphia, Pennsylvania, at Thomas Jefferson University and the University of Pennsylvania under the direction of Dr. Andrew Newberg and Dr. George C. Brainard. Dr Sudhir Shah, who led the previous study, acted as an advisor and consultant to the USA team. However, Dr. Andrew Newberg said that Hira stayed at the University of Pennsylvania only for brain scans on studies of meditation, not his ability to fast indefinitely. Following that statement, Newberg denied ever undertaking the 130-day study.[citation needed]
Als je wil weten hoe, vanuit het standpunt van het NT, God met mensen omgaat kun je de gelijkenis van “de verloren zoon” eens lezen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:16 schreef Semisane het volgende:
[..]
Maar dat is toch absurd? We hebben het hier over de zoon van God of als je de katholieken moet geloven, God zelf. Deze God wordt door dezelfde bijbel omschreven als al-machtig en al-wetend, maar als men niet in hem gelooft of als men in zijn buurt in z'n geheel ongelovig zijn, dan heeft hij niks aan zijn macht of kennis?
Of marcus beschrijft hier de onwil van God om mensen te helpen die niet in hem geloven of hij is toch niet al-machtig of al-wetend. Het kan niet én/én zijn. Althans niet als je er met ratio naar kijkt.
There are more things in heaven and earth, Horatio,quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:26 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Er is geen Vader die op je wacht. .Een onzichtbare vriend is fantasie.
Why, sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast - Alice in Wonderland.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:28 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
There are more things in heaven and earth, Horatio,
Than are dreamt of in your philosophy - Hamlet
Er zijn veel meer dingen dan 'gezond verstand' ons kan leren. Het monotheïsme is echter wel een van de meest vulgaire, ongeïnspireerde ideeën ooit.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:28 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
There are more things in heaven and earth, Horatio,
Than are dreamt of in your philosophy - Hamlet
Vulgair, dat is nog te beargumenteren..quote:Op zaterdag 17 juli 2010 02:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het monotheïsme is echter wel een van de meest vulgaire, ongeïnspireerde ideeën ooit.
'Alles wat we niet snappen is gemaakt door een kerel met een baard op een wolk' is wel vrij ongeïnspireerd.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 02:11 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Vulgair, dat is nog te beargumenteren..
Maar ongeinspireerd absoluut niet. Dan besef je de impact die het monotheisme op de ontwikkeling van mensheid heeft gehad niet.
Wat voor een impact iets heeft zegt niets over de originaliteit of hoe geinspireerd het originele idee was.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 02:11 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Vulgair, dat is nog te beargumenteren..
Maar ongeinspireerd absoluut niet. Dan besef je de impact die het monotheisme op de ontwikkeling van mensheid heeft gehad niet.
Die interpretatie van het monotheisme doet pas ongeinspireerd aan.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:28 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
'Alles wat we niet snappen is gemaakt door een kerel met een baard op een wolk' is wel vrij ongeïnspireerd.
Absoluut wel, want objectief is het niet vast te stellen. Je kan wel je individuele mening erover geven, maar die is weinig relevant. Het enige wat relevant is, is welke waarde de mensheid als geheel er in de geschiedenis aan heeft gegeven. Het feit dat de monoth. religies eeuwenlang allesbepalend waren voor de mens en voor de meesten nu nog steeds is, zegt genoeg.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:30 schreef Pikanto het volgende:
[..]
Wat voor een impact iets heeft zegt niets over de originaliteit of hoe geinspireerd het originele idee was.
Het is een doodeenvoudig en bijna kinderlijk iets geweest om dat in het leven te roepen. En ja, daar zijn mensen erg vatbaar voor gebleken, maar kom me nou niet vertellen dat het getuigt van bijzonder veel voorstellingsvermogen of inspiratie om met zoiets op de proppen te komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:46 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Die interpretatie van het monotheisme doet pas ongeinspireerd aan.! Simpeler heb ik ze niet gehoord.
[..]
Absoluut wel, want objectief is het niet vast te stellen. Je kan wel je individuele mening erover geven, maar die is weinig relevant. Het enige wat relevant is, is welke waarde de mensheid als geheel er in de geschiedenis aan heeft gegeven. Het feit dat de monoth. religies eeuwenlang allesbepalend waren voor de mens en voor de meesten nu nog steeds is, zegt genoeg.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 02:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zijn veel meer dingen dan 'gezond verstand' ons kan leren. Het monotheïsme is echter wel een van de meest vulgaire, ongeïnspireerde ideeën ooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |