Ik heb 7 dagen lang niet gedronken in 2006 en ik ben niet dood. Hoe kan dat dan?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Als je 7 dagen niet drinkt ben je dood. Mijn opa heeft zelfmoord gepleegd door drie dagen niet te drinken. Leuk geprobeerd.
Onder andere. Reiki via een vriendin van me.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 08:13 schreef semexo het volgende:
Wat heb je precies gedaan om dat te bereiken dan? Transcendente meditatie?
Hier ga je dus al de mist in. Kijk maar eens naar mensen die ze laten versterven (passieve euthanasie). Het kan weken duren voordat iemand dan overlijdt. En die krijgen dus geen vocht binnen. En dan hebben we het ook nog over mensen die in een slechte conditie verkeren. M.a.w. je maakt het magischer dan het is.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef vanAgt het volgende:
Volgens de medische wetenschap overlijd je namelijk als je meer dan 4 dagen niet drinkt en zal ten minste enkele kilo's moeten verliezen als je totaal 4 weken niet eet.
passieve euthanasie is het staken van de medische behandeling, dat is wat anders dan verdorsten.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:35 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Hier ga je dus al de mist in. Kijk maar eens naar mensen die ze laten versterven (passieve euthanasie). Het kan weken duren voordat iemand dan overlijdt. En die krijgen dus geen vocht binnen. En dan hebben we het ook nog over mensen die in een slechte conditie verkeren. M.a.w. je maakt het magischer dan het is.
Lichtvoeding. Jasmuheen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:21 schreef semexo het volgende:
Welk boek heb je gelezen dan?
Als straks de grote hongersnood komt, omdat er te weinig zuurstof in de atmosfeer is vanwege dat de oceanen en het fyroplankton (zorgt voor 80% van de zuurstof op aarde) dood is, dan zouden alleen de bomen en planten overleven en de "mensen die het zegel Gods op het voorhoofd dragen". (Openbaringen 8: een derde van de oceanen sterft door een grote olieramp).
Ik heb altijd al afgevraagd wat dat zegel Gods is, maar ik vermoed dat het het Derde Oog mee bedoeld wordt (zoals de Hindoesten duidelijk met een stip aangeven).
Als dit derde oog geopend is, zorgt deze kosmische schakel dat de voedingsstoffen en zuurstof via etherische kanalen het lichaam bereiken, en je dus in een zuurstofloze wereld kunt overleven.
Ik heb dit zelf ook ondervonden en het opgelost door mensen voor het eten te hypnotiseren en ze doen geloven dat zij mij zien eten. Verder neem ik altijd een beker met een rietje mee zodat het lijkt alsof ik drink zoals iedereen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef vanAgt het volgende:
Het moeilijkste is de sociale druk (mensen begrijpen niet dat je niet eet en verklaren je voor gek, terwijl iedereen het kan eigenlijk dit proces)
Er was ooit een topic 'mijn lichtreis' .. Was jij dat dan?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef vanAgt het volgende:
[b]
Omdat ik zelf nogal twijfelde heb ik dit proces in 2006 met hulp van een vriendin gedaan.
Ik vind je verhaal nogal ongeloofwaardig, helemaal het stuk over het niet meer verliezen van vocht in je lichaam en daardoor geen drinken meer nodig te hebben. Als jij niet meer zweet dan wil ik jouw graag vragen om eens een thermometer in je kont te drukken en mij de temperatuur te vertellen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:33 schreef Pinterman het volgende:
Als indigo-kind at ik vanaf mijn 2e tot mijn 7e levensjaar alleen maar Matze crackers met tuinkers. In tegenstelling tot wat men zou denken, ben ik in die periode enorm gaan groeien en had aan het begin van mijn 8ste levensjaar de spiermassa van een kleine bodybuilder. Mijn eigen wil en doorzettingsvermogen heeft mijn lichaam aangespoort om al het nodige uit de Matzes, tuinkers, en mijn onverzettelijke geloof te halen. Ik kan het verhaal van de TS dus beamen. Na mijn 16e heb ik, als reactie op mijn klasgenootjes die toen allemaal alcohol begonnen te drinken, ook enkele weken niets gedronken. Maar dit is best uit te leggen voor de materialistische mensen onder ons hoor - ik recyclede namelijk mijn speeksel. Als je je lijf vervolgens vertelt om geen vocht te verliezen, door niet te urineren of te zweten, kun je leven met het vocht wat reeds in je lijf aanwezig is.
Wel begrijp ik dat niet-indigo kinderen er meer moeite mee zullen hebben.
Daarmee heb je een mogelijke natuurkundige verklaring gegeven, als alle warmte ('prana') wordt omgezet in bewegingsenergie, heb je al een stuk minder eten nodig en hoef je geen vocht uit te scheiden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:59 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik vind je verhaal nogal ongeloofwaardig, helemaal het stuk over het niet meer verliezen van vocht in je lichaam en daardoor geen drinken meer nodig te hebben. Als jij niet meer zweet dan wil ik jouw graag vragen om eens een thermometer in je kont te drukken en mij de temperatuur te vertellen.
Het lijkt mij geen pretje om niet te kunnen zweten. Je kan dan praktisch gezien niet meer van het mooie weer genieten, niet meer sporten en een sauna nemen zou je dood kunnen worden omdat je lichaam haar temperatuur niet meer kan reguleren en je lichaamstemperatuur gaat stijgen bij hitte, inspanning of directe blootstelling aan zonlicht.
Zodra mensen gaan bewegen verbruiken ze energie. Een deel wordt daarvan in beweging omgezet een ander deel in warmte, jouw prana. Wat jij in feite zegt is dat zodra ons lichaam energie verbruikt alle energie wordt omgezet in beweging en onze spieren geen warmte meer afgeven.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daarmee heb je een mogelijke natuurkundige verklaring gegeven, als alle warmte ('prana') wordt omgezet in bewegingsenergie, heb je al een stuk minder eten nodig en hoef je geen vocht uit te scheiden.
Simpel. Je liegt. En anders zou je Randi eens moeten bellen, als je het aan hem voor kan doen kan je een miljoen dollar verdienen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 05:12 schreef vanAgt het volgende:
[..]
Ik heb 7 dagen lang niet gedronken in 2006 en ik ben niet dood. Hoe kan dat dan?![]()
Ik krijg onmiddellijk last van overgewicht als ik zoiets doe. Veel te veel prana, weet je..quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:14 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Zodra mensen gaan bewegen verbruiken ze energie. Een deel wordt daarvan in beweging omgezet een ander deel in warmte, jouw prana. Wat jij in feite zegt is dat zodra ons lichaam energie verbruikt alle energie wordt omgezet in beweging en onze spieren geen warmte meer afgeven.
Ik ben nog niet bepaald overtuigt door je verhaal maar ik denk ook niet dat alleen woorden mensen kunnen overtuigen die er sceptisch tegen over staan. Ik ben nou eenmaal een beetje van het eerst zien en dan geloven. We zouden het uiteraard kunnen testen. Ik neem aan dat jij je lichtvoeding tot in de puntjes beheerst en dus ook nooit hoeft te zweten.
Ik wil de volgende test voorstellen; Een paar uur op een warme zonnige zomerdag intensief gaan sporten. Hierbij nemen we je temperatuur op voor aanvang van het sporten en direct na het sporten. Verder trek ik je een schoon droog T-shirt aan die je moet dragen tijdens het sporten. Uiteraard zal je tijdens het sporten niet mogen drinken, geen water over jezelf heen mogen gooien en ook geen verkoeling mogen opzoeken in koele ruimtes, ventilatoren of schaduw
Is je T-shirt na een paar uur sporten nog net zo droog als eerst en je lichaamstemperatuur niet noemenswaardig gestegen dan heb je behoorlijk sluitend bewijs geleverd voor wat je beweert.
Ik weet niet wie Randi is, maar iedereen kan op prana leven. Daar is helemaal niets bijzonders aan. Ik zou niet weten waarom ik daarvoor iemand moet bellen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:39 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Simpel. Je liegt. En anders zou je Randi eens moeten bellen, als je het aan hem voor kan doen kan je een miljoen dollar verdienen.
Je krijgt juist een enorme goede gezondheid ervoor terug. Prana is heel gezond en veel beter voor je dan gemanipuleerd supermarkt-voedsel.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:59 schreef 5688 het volgende:
Slotje? TS stimuleert mensen niet te drinken en daardoor te sterven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Randiquote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:16 schreef vanAgt het volgende:
[..]
Je krijgt juist een enorme goede gezondheid ervoor terug. Prana is heel gezond en veel beter voor je dan gemanipuleerd supermarkt-voedsel.
James Randi is de man die oplichters zoals jij ontmaskert.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:55 schreef vanAgt het volgende:
[..]
Ik weet niet wie Randi is, maar iedereen kan op prana leven. Daar is helemaal niets bijzonders aan. Ik zou niet weten waarom ik daarvoor iemand moet bellen.
Jammer dat je de uitdaging niet aan durft. Zo overtuig je natuurlijk nooit mensen die sceptisch tegenover het bovennatuurlijke staan.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik krijg onmiddellijk last van overgewicht als ik zoiets doe. Veel te veel prana, weet je..
Ik moet toch aan mijn gezondheid denken?quote:Op zondag 11 juli 2010 08:57 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Jammer dat je de uitdaging niet aan durft. Zo overtuig je natuurlijk nooit mensen die sceptisch tegenover het bovennatuurlijke staan.
Gezien het nog nooit wetenschappelijk is vastgesteld dat mensen 7 dagen zonder drinken kunnen denk ik dat je aan wanen lijdt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef vanAgt het volgende:
Er is een methode om zelf te ervaren dat er een Hogere Macht is. Dit wil niet noodzakelijkerwijze zeggen dat de bijbehorende doctrine uit de Bijbel, Bhagavad Gita of Qu'ran of welk 'Heilig' Boek dan ook waar is en geheel op juistheden berust of dat de Kerk het bij het rechte eind heeft.
Door het Lichtvoedingsproces te ondergaan, zoals beschreven door Jasmuheen in haar werk 'Lichtvoeding' kan je zelf empirisch vaststellen dat er een Hogere Macht (Allah, God, de Kosmos, Krishna, Bhoedda of hoe je die Kracht ook wilt noemen) is.
Omdat ik zelf nogal twijfelde heb ik dit proces in 2006 met hulp van een vriendin gedaan.
De bedoeling is dat je 7 dagen niet eet en niet drinkt en vervolgens tenminste 3 weken niet eet of nog beter nooit meer vaste voeding tot je neemt.
Het 7 dagen niet drinken proces is erg zwaar, althans voor mij, de rest was vrij makkelijk. Helaas ben ik in de val getrapt me door 'vrienden' en familie te laten manipuleren toch weer te gaan eten en ik ging eten ter compensatie van emotionele stress (op een gegeven moment zelfs niet-vegetarisch).
Het moeilijkste is de sociale druk (mensen begrijpen niet dat je niet eet en verklaren je voor gek, terwijl iedereen het kan eigenlijk dit proces) en het gebrek aan smaak (de lekkere trek en dus geen honger).
Volgens de medische wetenschap overlijd je namelijk als je meer dan 4 dagen niet drinkt en zal ten minste enkele kilo's moeten verliezen als je totaal 4 weken niet eet. Ik ben niet overledenen ik ben slechts 3 kilo afgevallen na 4 weken niet eten. Conclusie: doktoren hebben het mis, er is een Goddelijke Kracht waar je je op af kunt stemmen, waardoor je je voedt middels prana (zonlicht, Kosmische deeltjes) i.p.v. aardse voeding. Soberzo is prana een stuk gezonder dan al die chemische troep die je voor woekerprijzen bij de AH kunt kopen.
![]()
Ik zou zeggen probeer het zelf uit voor 4 weken en ervaar Het.![]()
![]()
![]()
Wat er verder allemaal mogelijk is op Kosmisch Gebied, een glimp (Kwamtum-Fysica) zie je o.m. hier:
http://v.youku.com/v_show/id_XNjk5MDkxNTI=.html
Engels, Mandarin-Chinese ondertitels. (Kon niet de Nederlandse versie vinden)
What the bleep do we know?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Denk eens even na. Als jij dat hebt kunnen doen, lijkt het je dan niet waarschijnlijk dat dit allang bij iemand anders wetenschappelijk was vastgelegd?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 08:53 schreef vanAgt het volgende:
[..]
Kijk als de artsen beweren dat je onmogelijk 7 dagen zonder vocht kunt leven (zonder eten zou volgens de medici 45 dagen kunnen) en ik heb exact 6 en een halve dag zonder vocht, geen druppel, geleefd, nota bene tijdens een hittegolf in 2006 en ik ben niet overleden, noch ziek geworden,
Geen van die claims is wetenschappelijk onderbouwd. Maar gezien je met bronnen als telegraaf en wikipedia komt durf ik wel te stellen dat je geen idee hebt wat wetenschappelijk inhoudt.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:17 schreef semexo het volgende:
Nou nou, ik zou maar even wachten met mensen voor gek te verklaren. Het komt veel en veel vaker voor.
http://www.nuvideo.nl/opm(...)aar-zonder-eten.html
Fasting fakir flummoxes physicians
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/3236118.stm
http://news.sky.com/skyne(...)01004415622202?f=rss
En de uitslag:
Ahmedabad (INDIA) - De artsen van de 83-jarige yogi Prahlad Jani uit India, die onlangs claimde al zeventig jaar niets te hebben gegeten en gedronken, staan voor een raadsel nu de man de afgelopen twee weken daadwerkelijk zonder eten en drinken heeft geleefd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)aadsel__.html?p=36,2
Ik heb wel meer berichten hier over gelezen. Op Discovery Channel heeft een team cameramensen een jongen die continu in een meditatie zat geobserveerd en heeft maanden nietrs gegeten of gedronken.
"In 2006, Discovery Channel showed a 45-minute documentary titled The Boy With Divine Powers. One of the aims was to establish whether Ram was indeed abstaining from all sustenance, water included, by filming him continuously for four days and nights. On their first attempt, in January 2006, the film crew was required to stay outside a guarded barbed-wire fence, and their camera's infrared capabilities did not pick up evidence of a body at the base of the tree where Bomjon sat during their non-stop recording. On a second attempt a few weeks later, however, the film crew was able to film Ram continuously for 96 hours, day and night, during which time he did not change his position and did not drink any fluids or eat any food. As Discovery Channel's commentator concluded: "After 96 hours of filming, Ram has defied modern science by continuing his meditation and remaining alive." According to scientists on the documentary, an average person would be expected to die from kidney failure after four days without drinking any fluids (although cases of inedia lasting for a whole week have been observed and the recorded Guinness World Record of inedia is eighteen days). The boy showed no signs of classical physical deterioration caused by dehydration. A close inspection by the film crew of the area around the tree where Ram was sitting revealed no hidden food supply or water pipes."
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_Bahadur_Bomjon
Gave wenkbrauwenquote:Op zondag 11 juli 2010 12:17 schreef 5688 het volgende:
Terugkomend op die man uit India die 15 dagen zonder water/voedsel geleefd. Onzin.
Wie kan met inhoudelijke weerleggingen hier op reageren?
Wie kan aantonen dat deze man niet liegt en daadwerkelijk 15 dagen zonder eten heeft geleefd?quote:Op zondag 11 juli 2010 12:17 schreef 5688 het volgende:
Terugkomend op die man uit India die 15 dagen zonder water/voedsel geleefd. Onzin.
Wie kan met inhoudelijke weerleggingen hier op reageren?
Dat is precies wat ik zeg?quote:Op zondag 11 juli 2010 12:29 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Wie kan aantonen dat deze man niet liegt en daadwerkelijk 15 dagen zonder eten heeft geleefd?
Ah, een door een biergigant uitgebrachte publicatie zegt het, dan moet het wel zo zijn.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:53 schreef semexo het volgende:
Kennelik ben je zo bevooroordeeld en zit je zo vol aannames, dat je de bronnen niet eens goed gelezen hebt. In het Guiness Book of Records staat het record op 18 dagen zonder water.
Ja hoor, want jij bent speciaal en jij hebt het allemaal door. Dat je een laaggeschoolde josti bent maakt verder niets uit.quote:Maar je aannames (want jouw geloof, je "wetenschappelijke benadering" zijn ook puur aannames) zullen je uiteindelijk fataal worden.
'Ons'.quote:Overigens ga ik het zelf niet proberen hoor, zonder water. Maar als de tijd daar is, zullen we zien of het de materialisten zijn, die alles vanuit eigenbelang en vergaring van materiele rijkdom doen, of de spirituele mensen die vanuit het niet-materialistische werken en er juist voor de anderen zijn op deze planeet die overleven.
Uitspraken van mensen zoals jij kwetsen ons dan ook niet, het doet uit alleen maar verdriet hoe het ongeloof, egoisme en materialisme, jullie eigen ondergang zal betekenen.
Neequote:Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef 5688 het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg?
Kijk het filmpje...
We zijn hier niet in wetenschap hoor , onderwerpen in tru hoeven daar dan ook niet aan te voldoen , dat is meer jouw persoonlijke wens waar niemand zich aan moet houden ofzo ...quote:Op zondag 11 juli 2010 11:24 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Geen van die claims is wetenschappelijk onderbouwd. Maar gezien je met bronnen als telegraaf en wikipedia komt durf ik wel te stellen dat je geen idee hebt wat wetenschappelijk inhoudt.
[..]
Door die opmerking en je uitgebriede BNW/TRU postgeschiedenis verklaar ik jou ook maar even voor gek.
Is het schizo-weekend op fok ofzo?
Het gaat er toch niet om of ik je geloof als je zomaar wat roept ? iemand opent een topic , je hebt er iets mee of niet en dat was het of denk je dat je op een forum wetenschappelijk kan bewijzen datquote:Op zondag 11 juli 2010 13:26 schreef 5688 het volgende:
[..]
Ja joh, als ik schrijf dat ik leef zonder te ontlasten geloof je mij dan ook?
Het gaat erom dat ze geloven in spirituele krachten die er niet zijn.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:39 schreef Lavenderr het volgende:
TS, wat heeft die onthouding van drinken en voedsel met God te maken?
Ik begrijp die link niet. Denk je dan dat je door (een) God gevoed wordt?
We zijn in TRU , daar mag het , waarom zou iemand jou geloven ?quote:Op zondag 11 juli 2010 13:40 schreef 5688 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze geloven in spirituele krachten die er niet zijn.
Niemand hoeft mij te geloven, maar ik geloof in de enige waarheid: wetenschap.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:43 schreef Summers het volgende:
[..]
We zijn in TRU , daar mag het , waarom zou iemand jou geloven ?
dat zeggen ze allemaal dat ze de waarheid weten , vind je het heel erg dat je die zelf mag levenquote:Op zondag 11 juli 2010 13:52 schreef 5688 het volgende:
[..]
Niemand hoeft mij te geloven, maar ik geloof in de enige waarheid: wetenschap.
Ik probeer niemand te bekeren. Dat zijn juist de religies die dat doen. Ik geloof echter alleen dingen die zijn bewezen en dus door niemand ontkent kunnen worden. Ik kan echter wel ontkennen waarin zij geloven.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:58 schreef Summers het volgende:
[..]
dat zeggen ze allemaal dat ze de waarheid weten , vind je het heel erg dat je die zelf mag leven
en dat we niet bekeerd hoeven worden door jou .
Ik kan mij nog een onderzoek herinneren waarbij ik echt mijn hoofd schudde.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:58 schreef 5688 het volgende:
Ik probeer niemand te bekeren. Dat zijn juist de religies die dat doen. Ik geloof echter alleen dingen die zijn bewezen en dus door niemand ontkent kunnen worden. Ik kan echter wel ontkennen waarin zij geloven.
Dat is waarom de wetenschap ook geen absolute waarheden claimt en waarom de wetenschappelijke methode gelimiteerd is tot wat er wel te meten/observeren valt. Binnen de grensen die de wetenschap zichzelf stelt is het een erg betrouwbare methode om observaties te verklaren.quote:Op zondag 11 juli 2010 16:16 schreef Darkwolf het volgende:
Er is geen absolute waarheid. Alleen een aannemelijke waarheid. De wetenschap is fantastisch en zeker aannemelijk, maar niet persee de absolute waarheid welke niet te ontkennen valt.
Wij zijn gelimiteerd door onze 5 zintuigen waar we de wereld mee interpeteren in combinatie met de gereedschappen en onderzoeks modellen die wij mensen voor onzelf hebben ontwikkeld.
"Alles is te meten" word er dan ook nog wel eens bovenop gegooid.
Ehhh.... nee? Gewoon nee! Far from it. De mens heeft namelijk nog helemaal geen benul wat betreft "alles" daadwerkelijk inhoud.
blijkbaar niet alleen de religies , maar je zegt het goed " ik geloof " .quote:Op zondag 11 juli 2010 14:58 schreef 5688 het volgende:
[..]
Ik probeer niemand te bekeren. Dat zijn juist de religies die dat doen. Ik geloof echter alleen dingen die zijn bewezen en dus door niemand ontkent kunnen worden. Ik kan echter wel ontkennen waarin zij geloven.
quote:Ook zeker, plus randi doet schijnbaar niet aan experimenten die mogelijk tot verwonding kunnen leiden van de persoon met de 'gavens'. Dus daar vallen de volgende dingen in:
Het inhouden van adem, niet eten, niet drinken. etc etc.
http://www.randi.org./research/faq.html#2.4
quote:Op zondag 11 juli 2010 20:53 schreef vanAgt het volgende:
http://www.randi.org/site(...)nge-application.html
Dit moet die Randi zijn, een soort fundi atheïst.![]()
Soberzo, are you fucking kidding me?quote:Op zondag 11 juli 2010 20:53 schreef vanAgt het volgende:
Mijn Engels is niet zo goed, maar ik moet eerst 10.000 dollar (7000 ¤uro) inleggen. Waar vind ik 7000 ¤uro?
Verder staat bij een ander topic:
[..]
mijn reis [lichtvoeding]
Dat geld boeit me niet, maar ik kan dus soberzo niet mee doen hieraan, want ik bezit geen 7000 euro en ik moet iemand kennen op academisch niveau die getuige is (ik ken iemand op HBO-niveau die getuige is geweest, maar goed dat is dus niet genoeg).
Het zou beter zijn als die Randi dat zelf uit ging testen, daar heeft hij meer aan dan dat iemand anders het doet en hij erbij zit.
Neuh, een rationele man die simpele waarheden verkondigt waar zweefteven geen antwoord op hebben.quote:
Je Engels is inderdaad niet zo goed, je hoeft helemaal geen 10000 dollar in te leggen.quote:Op zondag 11 juli 2010 20:53 schreef vanAgt het volgende:
Mijn Engels is niet zo goed, maar ik moet eerst 10.000 dollar (7000 ¤uro) inleggen.
Denk eens aan alle goede doelen die je ermee kunt helpen !quote:Dat geld boeit me niet
Dat is dus geen probleem meer want dat hoeft helemaal niet.quote:maar ik kan dus soberzo niet mee doen hieraan, want ik bezit geen 7000 euro
Genoeg mensen hier op Fok! die academisch geschoold zijn en je willen helpen hierbij.quote:en ik moet iemand kennen op academisch niveau die getuige is (ik ken iemand op HBO-niveau die getuige is geweest, maar goed dat is dus niet genoeg).
Nee, dat is het punt nou juist : als het hem dan niet lukt kun jij dan lekker makkelijk zeggen dat het aan hem ligt. Het is niet Randi die een bijzondere claim maakt, maar jij. Daarom testen we jou, op jouw voorwaarden, zodat er geen enkel excuus voor falen te bedenken kan zijn.quote:Het zou beter zijn als die Randi dat zelf uit ging testen, daar heeft hij meer aan dan dat iemand anders het doet en hij erbij zit.
Een van de eigenschappen van mensen met 'gaven' is altijd dat ze allerlei smoesjes hebben om het niet te demonstreren bij Randi. Het gaat immers niet werken, en dat weten ze zelf ook.quote:Op zondag 11 juli 2010 20:53 schreef vanAgt het volgende:
Mijn Engels is niet zo goed, maar ik moet eerst 10.000 dollar (7000 ¤uro) inleggen. Waar vind ik 7000 ¤uro?
Verder staat bij een ander topic:
[..]
mijn reis [lichtvoeding]
Dat geld boeit me niet, maar ik kan dus soberzo niet mee doen hieraan, want ik bezit geen 7000 euro en ik moet iemand kennen op academisch niveau die getuige is (ik ken iemand op HBO-niveau die getuige is geweest, maar goed dat is dus niet genoeg).
Het zou beter zijn als die Randi dat zelf uit ging testen, daar heeft hij meer aan dan dat iemand anders het doet en hij erbij zit.
Tja , zoveel mensen ervaren zoveel dingen , hoe boeiend is het dat iemand als randi dat niet gelooft en iedereen op de hele wereld over 1 kam scheert , hij had zich beter bezig kunnenquote:Op maandag 12 juli 2010 10:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neuh, een rationele man die simpele waarheden verkondigt waar zweefteven geen antwoord op hebben.
Zoals "Prima dat je bijzondere krachten claimt te hebben, maar kun je ze ook demonstreren ?".
Ja, want als ik 5 meter hoog kan springen dan ga ik dat natuurlijk voortdurend roepen tegen mensen en vervolgens weigeren te demonstreren ! Wat maakt mij het nou uit dat de mensheid daar een boel van zou kunnen leren en wat maakt mij het nou uit of ze mij geloven, ik kan het wel maar laat het lekker niet zien !quote:Op maandag 12 juli 2010 11:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja , zoveel mensen ervaren zoveel dingen , hoe boeiend is het dat iemand als randi dat niet gelooft en iedereen op de hele wereld over 1 kam scheert , hij had zich beter bezig kunnen
houden met zelf uitkomen voor wie hij is ipv de vinger naar andere mensen wijzen die in zijn ogen
niet zichzelf waren of zijn .
Jongen, je gelooft toch zelf niet dat er NIEMAND met speciale krachten is die die miljoen dollar wil hebben? Als mensen echt gaven zouden hebben, was er allang iemand dat geld op komen halen. Dat ze allemaal te nobel zijn om met hun kunstjes te koop te lopen ofzo is de grootste bullshit die er bestaat.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja , zoveel mensen ervaren zoveel dingen , hoe boeiend is het dat iemand als randi dat niet gelooft en iedereen op de hele wereld over 1 kam scheert , hij had zich beter bezig kunnen
houden met zelf uitkomen voor wie hij is ipv de vinger naar andere mensen wijzen die in zijn ogen
Nouja James Randi zegt niet perse dat mensen oplichters zijn als hun claims niet waar blijken te zijn. Sommige mensen ervaren dingen op een bepaalde manier en claimen dat er iets bovennatuurlijks achter zit. James Randi wil mensen alleen erop wijzen dat er soms hele andere verklaringen achter zitten.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Maar als je mensen wilt overtuigen dat jouw manier van leven ook werkt dan is het het beste omdat via zo'n route te doen.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:07 schreef mediaconsument het volgende:
Randi komt binnen, nu kan het pas echt beginnen!
Mocht ik zelf zo'n gave hebben, dan zou ik eerder dmv. die gave geld gaan verdienen dan dat ik bij de god der conservatievelingen een poging ga wagen om een miljoen los te wrikken. Dan hebben we het over een gave, niet over een manier van leven.
Want daar gaat dit topic uiteindelijk over, een manier van leven. Wat een bejaarde zoals Randi daar in hemelsnaam mee van doen heeft is mij dan ook de vraag. Feit is wel weer dat dit onderwerp het topic verstoort, terwijl tegenwoordig in de regels staat dat dergelijk conservatief wetenschappelijk gepraat in andere fora thuishoort.
Als het dan ook verder zou komen dan de woorden wetenschap en randi, dan zou het een discussie zijn ja. Echter zou een mod dit topic dan naar een ander fora moeten laten verplaatsen en zou de insteek ook wat anders zijn.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:22 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Maar als je mensen wilt overtuigen dat jouw manier van leven ook werkt dan is het het beste omdat via zo'n route te doen.
Als je vind dat het wetenschappelijke visie uit dit fora wilt houden heb je toch geen echte discussie?
sowieso als je het woordje empirisch in de topic titel zet hoor je juist mee te gaan met een wetenschappelijke discussie, want je beweerd wetenschappelijk op een wetenschappelijke manier bezig te zijn geweest.
kijk eens rond op fok , hier komen voornamelijk mensen om hun eigen ervaringen te delenquote:Op maandag 12 juli 2010 12:31 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Jongen, je gelooft toch zelf niet dat er NIEMAND met speciale krachten is die die miljoen dollar wil hebben? Als mensen echt gaven zouden hebben, was er allang iemand dat geld op komen halen. Dat ze allemaal te nobel zijn om met hun kunstjes te koop te lopen ofzo is de grootste bullshit die er bestaat.
Verder is er niks mis met oplichters zoveel mogelijk te dwarsbomen en mensen te laten inzien dat ze opgelicht worden. Veel zwendelaars kunnen met hun 'gaven' honderden euro's uit goedgelovige mensen persen. Kijk alleen al naar astro tv, of bullshit als feng shui of reiki coaches.
jawel, hij vond het een fundi atheist en op het moment dat je zelf ervaringen hebt weet je datquote:Op maandag 12 juli 2010 13:35 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
het feit dat TS niet ingaat op randi is idd geen goede manier om de discussie verder te voeren.
In mijn eerdere post verwees ik dan ook even kort naar hongerstakingen in religie en spirituele ervaringen, daar heb ik alleen nog geen interessant stukje bij opgezocht.
Randi legt af en toe misschien de nadruk een beetje op zwendelaars.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:57 schreef Summers het volgende:
[..]
jawel, hij vond het een fundi atheist en op het moment dat je zelf ervaringen hebt weet je dat
hij onzin praat en zo overtuigt is dat hij iedereen op 1 hoop gooit en zelfs beweerd dat het niet bestaat , het lijkt me logisch dat dat niet aangenomen kan worden door mensen die wel ervaren dat er meer is .
Jammer dan dat mensen hem wel geloven , eigen keuze , maar begrijp dat hij echt niks doet bij sommige mensen
en al helemaal geen enkele autoriteit in hem zien of horen en gewoon verder gaan met ervaren
en kennis opdoen en meer dan je schouders ophalen omdat hij vind dat het niet bestaat kan je niet doen .
Dit...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
TS is knettergek en levensgevaarlijk bezig nu mensen aan te raden meerdere dagen niet te drinken. TS verdient een stevig schop in zijn hol-
niet uit dit:quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef vanAgt het volgende:
Conclusie: doktoren hebben het mis, er is een Goddelijke Kracht waar je je op af kunt stemmen, waardoor je je voedt middels prana (zonlicht, Kosmische deeltjes) i.p.v. aardse voeding.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef vanAgt het volgende:
Ik ben niet overledenen ik ben slechts 3 kilo afgevallen na 4 weken niet eten.
1,4 miljoen al, het geld is belegd (of in iets dat rente geeft) en doordat er al bijna 20 jaar geen serieuze kandidaat is geweest loopt het al op.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:39 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Simpel. Je liegt. En anders zou je Randi eens moeten bellen, als je het aan hem voor kan doen kan je een miljoen dollar verdienen.
Dat is niet geheel waar. In Haïti waren er ook mensen die lange tijd onder het puin zonder water geleefd hadden. Maar dat zijn dan wel veel sterkere mensen die onder meer extreme omstandighedenleven en waar ook natuurlijke selectie in zekere zin nog z'n werk doet.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Als je 7 dagen niet drinkt ben je dood. Mijn opa heeft zelfmoord gepleegd door drie dagen niet te drinken. Leuk geprobeerd.
dit soort mensen zijn meestal afgeschermd van de directe zonlicht, en zitten meestal in een benarde positie. dus op dit vlak besparen ze al energie. als ze ook nog eens rustig blijven, en het een redelijk normale/lage temperatuur is. zul je ook niet gaan zwetenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is niet geheel waar. In Haïti waren er ook mensen die lange tijd onder het puin zonder water geleefd hadden. Maar dat zijn dan wel veel sterkere mensen die onder meer extreme omstandighedenleven en waar ook natuurlijke selectie in zekere zin nog z'n werk doet.
Niet echt sprake van lichtvoeding dusquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:24 schreef Caracca het volgende:
[..]
dit soort mensen zijn meestal afgeschermd van de directe zonlicht, en zitten meestal in een benarde positie. dus op dit vlak besparen ze al energie. als ze ook nog eens rustig blijven, en het een redelijk normale/lage temperatuur is. zul je ook niet gaan zweten(in het extreme geval waren ze ook nog ~een dag bewusteloos. nog meer energie besparing
)
Er lijkt een soort vreemde aandoening te bestaan waarbij men geen onderscheid lijkt te kunnen maken tussen zaken als methodologisch naturalisme, metafysisch naturalisme en materialisme. Een afkeer van malloterige, niet empirisch gestaafde zweefteverij heeft niet zoveel te maken met een levenswijze die puur gebaseerd is op materialistisch gewin.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:53 schreef semexo het volgende:
Kennelik ben je zo bevooroordeeld en zit je zo vol aannames, dat je de bronnen niet eens goed gelezen hebt. In het Guiness Book of Records staat het record op 18 dagen zonder water.
Maar je aannames (want jouw geloof, je "wetenschappelijke benadering" zijn ook puur aannames) zullen je uiteindelijk fataal worden.
Overigens ga ik het zelf niet proberen hoor, zonder water. Maar als de tijd daar is, zullen we zien of het de materialisten zijn, die alles vanuit eigenbelang en vergaring van materiele rijkdom doen, of de spirituele mensen die vanuit het niet-materialistische werken en er juist voor de anderen zijn op deze planeet die overleven.
Uitspraken van mensen zoals jij kwetsen ons dan ook niet, het doet uit alleen maar verdriet hoe het ongeloof, egoisme en materialisme, jullie eigen ondergang zal betekenen.
Alle atheisten zijn van god losquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er lijkt een soort vreemde aandoening te bestaan waarbij men geen onderscheid lijkt te kunnen maken tussen zaken als methodologisch naturalisme, metafysisch naturalisme en materialisme. Een afkeer van malloterige, niet empirisch gestaafde zweefteverij heeft niet zoveel te maken met een levenswijze die puur gebaseerd is op materialistisch gewin.
Ik zeg doen!quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:43 schreef Triggershot het volgende:
Er is ook een andere manier, val de Kaaba aan om het te vernietigen, er is een consensus in de Islamitische wereld dat Allah persoonlijk ongenadig hard zal ingrijpen.
Persoonlijk? Dus onontkenbaar Allah zelf? Niet zelfmoord terroristen uit de naam van Allah maar Allah persoonlijk komt naar beneden om de verantwoordelijke eens flink een pak slaag te geven? Hoe moet ik dit voor me zien?quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:43 schreef Triggershot het volgende:
Er is ook een andere manier, val de Kaaba aan om het te vernietigen, er is een consensus in de Islamitische wereld dat Allah persoonlijk ongenadig hard zal ingrijpen.
Al die religieuze Geschriften zijn onzin, maar desondanks bestaat reïncarnatie en God nog wel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:43 schreef Triggershot het volgende:
Dus wat jij zegt en jouw claims zijn geheel de waarheid en alle religieuze geschriften zijn totaal onzinnig en daarvan is niks waar?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef vanAgt het volgende:
[..]
Al die religieuze Geschriften zijn onzin, maar desondanks bestaat reïncarnatie en God nog wel.
ik dacht dat de islam voor vrede stondquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:43 schreef Triggershot het volgende:
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
In sommige gebieden op deze wereld kan je al binnen enkele uren dood zijn zonder water, het gaat idd om de lokale omstandigheden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:11 schreef rubje het volgende:
[..]
dwz hij leeft nog? of hij is ook dood want 3 dagen niet drinken ga je niet dood van tenzij je buiten in de blote zon loopt met 35 graden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |