abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:33:02 #201
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84263623
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 08:57 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Joh, stel je niet zo aan. NaCl, oftewel keukenzout in de volksmond, ziet er zo uit

[ afbeelding ]

En aangezien we het over voedselbereiding hadden, is dit dus het zout waar we het over hebben, geen (licht) radioactieve isotopen van wat voor chloriden dan ook.

Wat moet ik me in hemelsnaam voorstellen bij een "geometrische vorm van NaCl-kristallen op micro-schaal."
ik denk zoiets als koolstof in een rijtje vs koolstof in een circeltje etc...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_84263665
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:33 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk zoiets als koolstof in een rijtje vs koolstof in een circeltje etc...
Nano-tubes, buckyballen, dat soort varianten? Dat kan, maar dan hebben we het volgens mij niet meer over NaCl, oftewel keukenzout, zoals dat van toepassing zou kunnen zijn in een topic over voedsel. Maar goed, dit is BNW, dus daar hangen we even een Illuminatu mad scientist aan, en dan kan het ineens wel.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:42:08 #203
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_84263789
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nano-tubes, buckyballen, dat soort varianten? Dat kan, maar dan hebben we het volgens mij niet meer over NaCl, oftewel keukenzout, zoals dat van toepassing zou kunnen zijn in een topic over voedsel. Maar goed, dit is BNW, dus daar hangen we even een Illuminatu mad scientist aan, en dan kan het ineens wel.
Gewoon water heeft toch ook dergelijke radioactieve isotopen...hehe...dat gebruik je toch ook bij voedselbereiding?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:37:57 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_84266926
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:42 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Gewoon water heeft toch ook dergelijke radioactieve isotopen...hehe...dat gebruik je toch ook bij voedselbereiding?
Uhuh! En van zwaar water ga je doooood!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 12:43:25 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_84269937
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee joh, dan neem je gewoon colloidaal zilverwater als tegengif
pi_84270666
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:53 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Theoretisch ook a.d. orde ja, maar dit bedoelde ik niet, thanks, ik doelde op de elektro-magnetische eigenschappen van mengsels w.o. NaCl-oplossingen, of soorten geometrische vormen van NaCl-kristallen op micro-schaal.
Ok nu ben je zelfs mij kwijt, en ik lees ook redelijk veel uit de alternatieve hoek... Tin foil hat time.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:05:21 #207
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84270843
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:00 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ok nu ben je zelfs mij kwijt, en ik lees ook redelijk veel uit de alternatieve hoek... Tin foil hat time.
ik denk hijzelf ook t.b.h.
graaft liever door dan toegeven dat hij misschien iets raars heeft gezegd
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:47:21 #208
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_84277275
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Mêh, daar komt bij dat in (het meeste) voedsel helemaal geen kristallijn NaCl voorkomt, maar dat het een oplossing van Na+ en Cl- ionen is.
I follow you......but not on Twitter
pi_84283655
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:00 schreef Sessy het volgende:

[..]

De alternatieve hoek is vaak bull-shit, ik ben jou dus graag kwijt.

Gelukkig ben ik niet al te vaak op dit BNW-forum.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:43:28 #210
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_84286272
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Sommige "flesjes" water geven een Ca47 waarde op de verpakking, andere weer niet. Ik koop dat nooit maar stond daar wel van te kijken destijds.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:03:05 #211
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84287103
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:31 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

je spreidt je poep liever uit
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84289482
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:31 schreef Bankfurt het volgende:

En daarom heeft men kritisch lezen uitgevonden.
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:15:08 #213
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_84311815
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:16 schreef ATuin-hek het volgende:
Echt vet... in tegenstelling tot nep vet?
http://www.bol.com/nl/p/n(...)005749538/index.html
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:20:11 #214
52357 Lambiekje
pi_84312030
ach ja de E-nummers die toch weer niet gezond zijn.

@Mods:
En waarom werkt tegenwoordig de Bold/Italic/Underline/Quote/Afbeelding etc niet meer (met FF)?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:32:16 #215
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_84312600
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:20 schreef Lambiekje het @Mods:
En waarom werkt tegenwoordig de Bold/Italic/Underline/Quote/Afbeelding etc niet meer (met FF)?
IT'S A CONSPIRACY !!!!!
zzz
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 13:39:47 #216
249559 crew  Lavenderr
pi_84312931
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:20 schreef Lambiekje het volgende:

@Mods:

Moeilijke vraag. Bij mij werkt het wel.
Misschien even in een ander topic vragen, Feedback bijv?
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:41:26 #217
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84313012
quote:
@Mods:
Staat je javascript aan ?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_84313200
quote:

@Mods:
Gelukkig zijn die in de EU al bijna helemaal uitgebannen, en zijn de mogelijke kankerverwekkende eigenschappen enkel aangetoont bij proefdieren, niet bij mensen.

En ik citeer even uti het "food dyes - A Rainbow of Risks" onderzoek waar dit over gaat, op pagina 42 staat bij de conclusies over "yellow-6/E110"
quote:
The NTP study did not detect any problems in chronic feeding studies on rats and
mice, though the animals were not exposed in utero. Bio/dynamics concluded that its
studies on rats and mice showed that Yellow 6 was not an animal carcinogen, but rats
in the two highest dosage groups (3%, 5%) experienced higher incidences of adrenal
medullary adenomas. The FDA has given reasons for not considering those tumors
significant, but those reasons are not persuasive. A Bio/dynamics mouse study did not
find evidence of carcinogenicity
but it did not include an in utero phase. It is of concern
that Yellow 6 may be contaminated with significant levels of recognized carcinogens.
Also, while rarely life-threatening, Yellow 6 causes mild to severe hypersensitivity
reactions in a small percentage of the population and may cause hyperactivity in
some children. Even if it does not cause cancer, Yellow 6 raises other, lesser concerns.
Because it provides no health benefit whatsoever, Yellow 6 should be removed from
the food supply.
Die markeringen heb ik aangebracht om even de teneur van de conclusie naar voren te halen, maar die is duideljik lijkt me?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_84313273
Ik weet wel dat ik zo allergisch als de pest ben op een soort rood wat in "frambozen" dingen zit (niet "aardbeien" dingen vreemd genoeg, die kleur die voor "aardbei" wordt gebruikt is net wat geler dan die voor "framboos"). Bulten, jeuk, etc.

Alleen het feit dat er mensen allergisch kunnen reageren op een bepaald additief is echter geen reden om het uit te bannen (daarom nummeren ze die dingen op de inhoudslijsten ook, als je daar allergisch op bent weet je dat je dat niet moet kopen). Ik ben bijv. ook allergisch op gist, zullen we voortaan ook maar geen wijn, bier of brood verkopen? De meeste E-nummers zijn overigens gewoon normale dingen. E500 is bijvoorbeeld gewoon soda. Als je allergisch bent op die kleurstof koop je maar iets wat met kurkuma is gekleurd of zo. Als de carcinogenen in de verontreinigingen zitten, is niet het E-nummer zelf schuld trouwens maar het produtieproces.
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 13:53:34 #220
249559 crew  Lavenderr
pi_84313578
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:46 schreef Sessy het volgende:
Ik weet wel dat ik zo allergisch als de pest ben op een soort rood wat in "frambozen" dingen zit (niet "aardbeien" dingen vreemd genoeg, die kleur die voor "aardbei" wordt gebruikt is net wat geler dan die voor "framboos"). Bulten, jeuk, etc.

Alleen het feit dat er mensen allergisch kunnen reageren op een bepaald additief is echter geen reden om het uit te bannen (daarom nummeren ze die dingen op de inhoudslijsten ook, als je daar allergisch op bent weet je dat je dat niet moet kopen). Ik ben bijv. ook allergisch op gist, zullen we voortaan ook maar geen wijn, bier of brood verkopen? De meeste E-nummers zijn overigens gewoon normale dingen. E500 is bijvoorbeeld gewoon soda. Als je allergisch bent op die kleurstof koop je maar iets wat met kurkuma is gekleurd of zo. Als de carcinogenen in de verontreinigingen zitten, is niet het E-nummer zelf schuld trouwens maar het produtieproces.

Fijn al deze informatie. Je weet er veel van Sessy
pi_84313879
hier trouwens een link met wat E-nummers en wat uitleg over wat het is en waar het oorspronkelijk vandaan komt.

http://www.ukfoodguide.net/enumeric.htm

(en wat daar niet gelinkt is met uitleg kan men wel gewoon in google kopieren )

E500 Sodium carbonates

Het zit in ramen :-O (maar volgens de verpakking niet in mijn bio-ramen )
白い付
付いて行く
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:22:29 #222
52357 Lambiekje
pi_84314789
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:46 schreef Sessy het volgende:

Pinda allergie.

Er is natuurlijk wel een verschil of je een product 'mooi' probeert te maken met additieven.
pi_84316538
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:00 schreef Jungpionier het volgende:
hier trouwens een link met wat E-nummers en wat uitleg over wat het is en waar het oorspronkelijk vandaan komt.

http://www.ukfoodguide.net/enumeric.htm

(en wat daar niet gelinkt is met uitleg kan men wel gewoon in google kopieren )

E500 Sodium carbonates

Het zit in ramen :-O (maar volgens de verpakking niet in mijn bio-ramen )
Niettemin wordt natriumbicarbonaat (sodium is engels voor natrium) al 2 eeuwen lang gebruikt voor het laten rijzen van deeg in cake, koekjes, pannekoeken enzovoorts hoor. Verder wordt het als medicijn gebruikt (in oplossing bij voorhoofdsholteontstekingen http://en.wikipedia.org/wiki/Nasal_irrigation ) en is het een goed schoonmaakmiddel tegen thee-aanslag, wordt het door tandartsen gebruikt om tandsteen te verwijderen (schuurpapier effect, ze doen het samen met een beetje water in een soort van hogedrukspuit en kunnen zo tussen je tanden het tandsteen verwijderen), kan je er zuur mee neutraliseren bij chemische brandwonden en huishoudelijke zaken, zit het in sommige soorten tandpasta's ter verwijdering van tandaanslag en tandsteen en wordt het gebruikt voor nog 1001 andere dingen. Je kan het in een slecht gezuiverde vorm krijgen als schoonmaaksoda of je kan het in bakpoederzakjes verwerkt krijgen in een zuivere, voedselveilige variant. In de supermarktjes met een oostblok-thema (Russisch en Pools en zo) kan je het ook in halve-kilopakken krijgen voor bakken (en je kan er sommige bloemen van kleur mee laten veranderen, gaaf joh).

Niet zo bang zijn

Overigens is nitroglycerine (ja je weet wel, een explosief, zo'n goedje dat boem doet bij terroristen) ook een medicijn voor hartpatienten en voor mensen met pijn in hun kont (ja echt). En ik ontkalk mijn waterkoker ook met citroensap trouwens... Chemische stoffen hebben vaak meer dan 1 toepassing

[ Bericht 6% gewijzigd door Sessy op 21-07-2010 15:24:53 ]
pi_84320833
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Pinda allergie.

Er is natuurlijk wel een verschil of je een product 'mooi' probeert te maken met additieven.
zelfs dat valt mee: een brood mooimaken door het met eigeel te besmeren voor je het in de oven zet is ook een additief toevoegen..
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:20:25 #225
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84323274
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:05 schreef mr.happy het volgende:

[..]

zelfs dat valt mee: een brood mooimaken door het met eigeel te besmeren voor je het in de oven zet is ook een additief toevoegen..
Ik stop altijd van die lekkere kort-geroosterde pijnboompitten bij mijn salade
pi_84324327
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat we utterly crap in de winkels hebben liggen.
Nou ik weet niet hoe je dat bedoelt maar dat is erg kort door de bocht.

Als je bedoelt dat we teveel betalen voor hetgeen wij in de supermarkten
hebben liggen dan kan dat waar zijn,maar geldt dat niet voor alles?

Kijk waar ik meer een probleem mee heb zijn die zogenaamde 'gezonde'
voedingswinkels die je allerlei spul aansmeren,ja aansmeren, uit naam van
het biologische,onbespoten dogma.

Luister als je wist hoeveel vuiligheid wij dagelijks aan ons lichaam blootstellen
dan liep je elke seconde van de dag met een doek jezelf te ontsmetten.
Gelukkig wordt ons lichaam van binnen en van buiten ook beschermd zodat
een hoop vuiligheid wordt voorkomen.
Op een bepaalde leeftijd heeft het helemaal geen zin om je tot allerlei gezond
voedsel te wenden want je lichaamsstoffen reageren er allang niet meer op.
Het is gewoon een slim marketing verhaal dat tussen de oren van de mensen
zit die zich dit soort onzin laten aanpraten en dan denken dat ze zich tot dit
soort gezonde voedingsmiddelen moeten wenden in de hoop langer te kunnen
leven.
75 topics = FIN
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:58:23 #227
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84324439
wist je dat anti-oxidant spul de kans op kanker waarschijnlijk verhoogt?
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:17:45 #228
274289 Ducktails
He's lost control
pi_84325060
Ik studeer Levensmiddelentechnologie, dus ik vind dit een geweldig topic om door te lezen. Maar allejezus zeg, sommige mensen moeten echt zichzelf iets meer inlezen voor dat ze posten. Zoveel onzin in dit topic, echt niet te filmen. Een van de meest schrijnende voorbeelden vind ik deze wel:
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:27 schreef Lambiekje het volgende:
E-nummers staat voor niet-natuurlijk en is dus gewoon simpelweg niet goed. E-nummers associeer ik niet met veilig of gezond. 25 jaar geleden zat het er niet in dus nu kan het ook. Het is volstrekt bullshit dat nagenoeg elke product dergelijke E-nummers dient te bevatten.

Niet-natuurlijk zegt hij? Zou hij weten dat ascobinezuur (vit C) E-300 is? En zuurstof E-948? (zo zijn er nog honderden voorbeelden) Ik weet niet hoe die niet-natuurlijk zijn.

Een ander goed voorbeeld is benzoëzuur (E-210) in pindakaas. Benzoëzuur is een natuurlijk conserveringsmiddel dat effectief schimmel in pindakaas tegengaat en net zoals het gros van de stoffen op deze wereld in een bepaalde dosis schadelijk. Nou kan je zeggen, niet toevoegen, dan bewaar ik mijn pindkaas wel minder lang. Alleen een beetje jammer dat deze schimmels stoffen maken die veel gevaarlijker zijn dan benzoëzuur. Ook apart is dat er in cranberry's van nature een veel hoger gehalte benzoëzuur zit dan toegestaan om toe te voegen.

Oja en 25 jaar geleden zaten er ook E-nummers in voedsel, maar die waren toen niet gekeurd en werden ze nog gewoon bij de chemische naam genoemd. Die waren in principe dus juist meer risicovol.
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:20:51 #229
274289 Ducktails
He's lost control
pi_84325148
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:58 schreef oompaloompa het volgende:
Ja, als je supplementen van anti-oxidanten neemt zijn er aanwijzingen dat ze carcinogeen zouden kunnen werken. Maar dit gaat ook weer om de dosis, je moet dan per dag een volledig potje supplementen leeg vreten. In normale dosis verlagen anti-oxidanten nog steeds het risico op kanker.
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:21:25 #230
274289 Ducktails
He's lost control
pi_84325175
-foutje-
pi_84327893
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:58 schreef oompaloompa het volgende:
Ja en als je puur, gedestilleerd water intraveneus toedient, ga je dood. Nee echt hoor, geen grap, je bloedcellen zwellen dan op tot ze knappen. Je moet producten in de hoeveelheden en op de manieren gebruiken waarop ze bedoeld zijn.

DIT moeten wij met zijn allen WEL verontrustend vinden:
http://www.nrdc.org/health/effects/mercury/tuna.asp

Ik zou met mijn gewicht niet vaker dan eens in de 10 dagen een blik tonijn moeten eten bijvoorbeeld in verband met de zware metalen daarin. Met sommige andere soorten zeeproducten is het nog veel erger dan met tonijn. (en die zware metalen komen toch echt uit de rivieren in China en weet ik veel in de zee terecht hoor).
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:35:28 #232
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84328148
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:29 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ja en als je puur, gedestilleerd water intraveneus toedient, ga je dood. Nee echt hoor, geen grap, je bloedcellen zwellen dan op tot ze knappen. Je moet producten in de hoeveelheden en op de manieren gebruiken waarop ze bedoeld zijn.

DIT moeten wij met zijn allen WEL verontrustend vinden:
http://www.nrdc.org/health/effects/mercury/tuna.asp

Ik zou met mijn gewicht niet vaker dan eens in de 10 dagen een blik tonijn moeten eten bijvoorbeeld in verband met de zware metalen daarin. Met sommige andere soorten zeeproducten is het nog veel erger dan met tonijn. (en die zware metalen komen toch echt uit de rivieren in China en weet ik veel in de zee terecht hoor).
zoals hierboven al gepost zijn de bevindingen tot nu toe dat extra antioxidanten (die drankjes & pillen) de kans op kanker verhogen. Als je ze dus volgens de verpakking etc. gebruikt.
Het imago dat dat gezond is, is dus een soort van volksmythe die nog steeds leeft (alhoewel minder dan paar jaar geleden).
pi_84333015
quote:

@Mods:

Omdat je misschien de advertentiebanner van FF aan hebt staan.
pi_84333151
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:17 schreef Ducktails het volgende:
Ik studeer Levensmiddelentechnologie, dus ik vind dit een geweldig topic om door te lezen. Maar allejezus zeg, sommige mensen moeten echt zichzelf iets meer inlezen voor dat ze posten. Zoveel onzin in dit topic, echt niet te filmen. Een van de meest schrijnende voorbeelden vind ik deze wel:
[..]
Niet-natuurlijk zegt hij? Zou hij weten dat ascobinezuur (vit C) E-300 is? En zuurstof E-948? (zo zijn er nog honderden voorbeelden) Ik weet niet hoe die niet-natuurlijk zijn.

Het probleem met Lambiekje is dat hij een veels te grote bek heeft ten opzichte van zijn kennis; je moet dit soort topics dan ook vooral lezen als een frustratie-uiting.

Door dat geschreeuw wordt het natuurlijk wel erg lastig voor em om je post te beantwoorden met:
"Verrek, dat wist ik niet, misschien moet ik eerst es nadenken voordat ik wat post". Dus dat hoef je niet te verwachten
pi_84333405
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:35 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

zoals hierboven al gepost zijn de bevindingen tot nu toe dat extra antioxidanten (die drankjes & pillen) de kans op kanker verhogen. Als je ze dus volgens de verpakking etc. gebruikt.
Het imago dat dat gezond is, is dus een soort van volksmythe die nog steeds leeft (alhoewel minder dan paar jaar geleden).
Nee hoor, dat is alleen bij hoge concentraties. Veel groente en fruit eten is nog steeds harstikke goed voor je.
http://www.voedingscentru(...)n/antioxidanten.aspx
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:26:31 #236
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84333518
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:24 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is alleen bij hoge concentraties. Veel groente en fruit eten is nog steeds harstikke goed voor je.
http://www.voedingscentru(...)n/antioxidanten.aspx
zucht, lees je wel wat ik post en wat er op die pagina staat?
pi_84335099
Ja. Pillenvorm is volgens jou natuurlijk? Je moet knap veel worteltjes eten wil je die hoeveelheid binnenkrijgen.
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 23:00:07 #238
249559 crew  Lavenderr
pi_84335318
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het probleem met Lambiekje is dat hij een veels te grote bek heeft ten opzichte van zijn kennis; je moet dit soort topics dan ook vooral lezen als een frustratie-uiting.

Door dat geschreeuw wordt het natuurlijk wel erg lastig voor em om je post te beantwoorden met:
"Verrek, dat wist ik niet, misschien moet ik eerst es nadenken voordat ik wat post". Dus dat hoef je niet te verwachten

Dat is idd het probleem met Lambiekje. Jammer.
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:09:47 #239
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84335882
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:56 schreef Sessy het volgende:
Ja. Pillenvorm is volgens jou natuurlijk? Je moet knap veel worteltjes eten wil je die hoeveelheid binnenkrijgen.
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:35 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

z extra antioxidanten (die drankjes & pillen) de kans op kanker verhogen.

dat is idd meer dan normaal gebruik, maar niet veel in de context die je postte dat alles in grote hoeveelheid schadelijk is.

Elke dag 2 vitaminepillen die gericht zijn op antioxidanten verhoogt al significant de kans op kanker. (disclaimer: hoogst-waarschijnlijk)
pi_84343897
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:09 schreef oompaloompa het volgende:
dat is idd meer dan normaal gebruik, maar niet veel in de context die je postte dat alles in grote hoeveelheid schadelijk is.

Elke dag 2 vitaminepillen die gericht zijn op antioxidanten verhoogt al significant de kans op kanker. (disclaimer: hoogst-waarschijnlijk)
Geen borstvoeding geven ook... En nog heel veel andere dingen. Als je normale kans 10 op 1000 000 is om kanker te krijgen bijvoorbeeld (ik zeg maar wat hoor) en dat wordt verhoogd met 10%, is je kans dus 11 op 1000 000. Nou, schokkend (en daarbij is een significante toename van een kans vaak niet eens 10% maar eerder 2% of zo) Ondertussen kunnen antioxidanten bij chronische ontstekingsreacties (welke overigens ook al tot kanker kunnen leiden) wel een gunstig effect hebben. Als je gezond bent verder heb je eigenlijk gewoon geen zooi uit potjes te slikken, weet je. IMHO anyway. Zie ook niet waarom je dat zou willen doen verder.
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:59:47 #241
52357 Lambiekje
pi_84344963
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:55 schreef FP128 het volgende:

[..]

Nou ik weet niet hoe je dat bedoelt maar dat is erg kort door de bocht.
AH probeert weer wat terug te pakken met Puur en Eerlijk en bij superdeboer liggen nu ook wat BIO spul.
In vergelijk met 25 jaar geleden ligt er gewoon rommel in de schappen. Met overmatig zout en overmatig geraffineerde suiker en schappen en schappen met giftige aspartaam.
quote:
Als je bedoelt dat we teveel betalen voor hetgeen wij in de supermarkten
hebben liggen dan kan dat waar zijn,maar geldt dat niet voor alles?
we betalen voor veel producten te weinig. En van sommige producten zitten woekerprijzen neem nu die sourcy drankjes.
quote:
Kijk waar ik meer een probleem mee heb zijn die zogenaamde 'gezonde'
voedingswinkels die je allerlei spul aansmeren,ja aansmeren, uit naam van
het biologische,onbespoten dogma.
biologisch aansmeren. Het gaat er om dat de boer een eerlijke prijs krijgt en dat tevens de vee niet wordt opgeruid. Maar ik hoor in je stem dat je liever hormoonvlees eet en tietjes wil kweken en dat weg werken met overheerlijk pusmelk.
quote:
Luister als je wist hoeveel vuiligheid wij dagelijks aan ons lichaam blootstellen
dan liep je elke seconde van de dag met een doek jezelf te ontsmetten.
Gelukkig wordt ons lichaam van binnen en van buiten ook beschermd zodat
een hoop vuiligheid wordt voorkomen.
Dat klopt maar was dat nog maar zo. Daar hebben die onzinnige vaccinaties wel voor gezorgd dat we allergischer en allergischer worden.
quote:
Op een bepaalde leeftijd heeft het helemaal geen zin om je tot allerlei gezond
voedsel te wenden want je lichaamsstoffen reageren er allang niet meer op.
Er is geen leeftijdsgrens. Er is wel in welke mate en frequentie je hormoonvlees, salmonella-kip en Rumsfeld's Light producten naar binnen werkt.
quote:
Het is gewoon een slim marketing verhaal dat tussen de oren van de mensen
zit die zich dit soort onzin laten aanpraten en dan denken dat ze zich tot dit
soort gezonde voedingsmiddelen moeten wenden in de hoop langer te kunnen
leven.
Mensen weten niet meer hoe je moet koken. Mensen weten niet meer waar de producten nu vandaan komen. Weinig mensen telen nog maar zelf in hun moestuin.

Een "Ik kies bewust" dat moet verboden worden. Tevens de Nier- en Hartstichting die hun naam de grabbel geven aan producten wat slecht is voor ons. Het gaat puur om geld. Het welzijn is geen issue.
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:02:48 #242
52357 Lambiekje
pi_84345014
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Omdat je misschien de advertentiebanner van FF aan hebt staan.
Maar sinds vandaag werkt het weer.
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:04:49 #243
37248 BertV
Klei indiaan
pi_84345051
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:59 schreef Lambiekje het volgende:

Een "Ik kies bewust" dat moet verboden worden. Tevens de Nier- en Hartstichting die hun naam de grabbel geven aan producten wat slecht is voor ons. Het gaat puur om geld. Het welzijn is geen issue.
"Ik kies bewust" is een vuile Unilever marketingcampagne.

Laat de EU Stevia maar een keer goedkeuren.
Schandalig hoe lang dit suiker-alternatief verboden blijft.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_84345133
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:18 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Snap. Maar wel een leuke tikfout bij alle acties trouwens.
Maar goed, dit soort acties zijn dan wel super. Ik ben het nog nooit tegengekomen voor die prijs.
Vanaf 22-07, bananen voor 79ct/kilo bij de Lidl. Het kan dus nog goedkoper dan die 99ct/kilo.
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:12:11 #245
52357 Lambiekje
pi_84345172
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 07:06 schreef Sessy het volgende:

[..]

Geen borstvoeding geven ook... En nog heel veel andere dingen. Als je normale kans 10 op 1000 000 is om kanker te krijgen bijvoorbeeld (ik zeg maar wat hoor) en dat wordt verhoogd met 10%, is je kans dus 11 op 1000 000. Nou, schokkend (en daarbij is een significante toename van een kans vaak niet eens 10% maar eerder 2% of zo) Ondertussen kunnen antioxidanten bij chronische ontstekingsreacties (welke overigens ook al tot kanker kunnen leiden) wel een gunstig effect hebben. Als je gezond bent verder heb je eigenlijk gewoon geen zooi uit potjes te slikken, weet je. IMHO anyway. Zie ook niet waarom je dat zou willen doen verder.
Door mestinjectie idioterie waarmee je het land verpest is de voedingswaarde van groente drastisch verlaagd.
Groentes bevatten nog maar 25% van de mineralen en vitamines wat het een kwart eeuw geleden nog had.

En nu las ik weer dat bedrijven chemische toevoegingen gaan aanbrengen in groentes en fruit zodat het weer naar de desbetreffende groente ruikt zo als dat vroeger deed. Misdadig dat het eer eerst uitgekweekt is en nu wordt er weer door die ultrafoute Monsanto weer geld verdient met NEP-geuren.
man oh man wat zijn we de weg kwijt.

BigPharma rommel is sowieso fout.
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:12:43 #246
52357 Lambiekje
pi_84345186
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:04 schreef BertV het volgende:

[..]

Bij de Natuurwinkel staat stevia in de schappen...
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:13:47 #247
37248 BertV
Klei indiaan
pi_84345206
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Bij de Natuurwinkel staat stevia in de schappen...
Ja, of onder de toonbank. Het mag verkocht worden als huidverzorgingsproduct.
De voedselindustrie mag het niet gebruiken.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_84345279
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:04 schreef BertV het volgende:

[..]

Neehoor, daar zit een onafhankelijke stichting achter, en een geaccrediteerd lab wat de producten onderzoekt. Verder is er een onafhankelijke raad van wetenschappers die de richtlijnen etc vast stellen, en zo te zien werkt daar niemand van bij Unilver.
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:17:23 #249
52357 Lambiekje
pi_84345288
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:13 schreef BertV het volgende:

[..]

Ja, of onder de toonbank. Het mag verkocht worden als huidverzorgingsproduct.
De voedselindustrie mag het niet gebruiken.
Als het goed voor de huid is dan is het ook goed voor inname. Neem nu bv kokusolie.

2 druppels stevia in de pastasaus .. picobello.
pi_84345306
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is idd het probleem met Lambiekje. Jammer.
op een bepaalde manier vind ik de manier van Lambkieje wel knap: hij pakt brokjes uit verschillende bronnen en tijden en breit daar een vreemd verhaal van wat zo onsamenhangend is dat je nauwelijks kunt beginnen met het aanpakken van de absurditeiten. Hij heeft in zijn hersens een wereldbeeld gesynthetiseerd wat zo verwrongen is dat je er eigenlijk niets meer mee kunt.

en wanneer je inhoudelijk probeert te discussieren, volgt er gescheld.
[met een editje erbij]
en dit heb ik geschreven voor ik zijn reactie boven mij las. die me alleen een "godallejezus" kon ontlokken. Wat moet je nou met een opmerking als "als het goed is voor uitwendig gebruik kun je het ook inslikken" ???
OK, lambiekje, vreet dan een tube algenmasker voor de huid leeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')