quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:45 schreef E.T. het volgende:
Vraagje voor de vroege ochtend lopers; hoe en wat met eten?
Loop je met een lege maag? Schuif je snel een banaan oid naar binnen en goed ontbijt als je terug bent? Volledig ontbijt voor je gaat lopen?
Ik ben al geen ontbijter, maar op een lege maag lopen lijkt me ook niks.. maar met de warmte de komende tijd (en vakantie dus tijd) lijkt 's morgens lopen me best lekker
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:47 schreef KingOfMars het volgende:
Goed bezig allemaal!
Ben vandaag begonnen met m'n nieuwe eetschema. Heb gisteren uitgebreid zitten rekenen en invoeren op dieetinzicht.nl (aanrader!) en kwam er (weer) eens achter dat ik veel te weinig eet. Zit zo rond de 1300 - 1500 kcal's per dag, dat doe ik niet echt bewust maar het komt eenmaal zo uit. Veel te weinig dus, het mogen er bijna 3000 zijn om stabiel te blijven. Ben nu dus in stappen de energie-inname aan het ophogen en tegelijkertijd suiker en vet te beperken. Vanochtend vroeg aan de Brinta dus en 2 extra boterhammen met mager beleg mee naar het werk. Je moet er wat voor over hebben.
je bent me net voorquote:
Service van de zaak hequote:
quote:
als je het vinkje uit zet kan dat toch wel? (of kan dat tegenwoordig ook niet meer?)quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kan het ook wel zelf, maar dan kan jij de OP helemaal niet meer editten en dat vind ik zo onaardig die eerste 24u.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:58 schreef E.T. het volgende:
[..]
als je het vinkje uit zet kan dat toch wel? (of kan dat tegenwoordig ook niet meer?)
Als je zorgt dat je genoeg koolhydraten op voorraad hebt is het prima denk ik (wel ff die banaan), je hebt ongeveer voor anderhalf uur aan reserve.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:55 schreef mariska87 het volgende:
Ik loop altijd even voor mijn werk, een half uur, op een lege maag en dat gaat prima! Maar is toch voor iedereen anders, ik ken ook mensen die al flauwvallen op een lege maag als ze alleen maar op de bank zitten.
quote:Als je loopt op een lege maag dan is het zelfs zo dat je minder snel in de vetverbrandingsmodus belandt, Je glycogeenvoorraad is niet op peil en dat betekent dat dat een aanslag is op je spierweefsel, want je lijf zal bij gebrek aan suiker en glycogeen eerst proberen eiwitten te verbranden.
Iedere duursporter doet er goed aan om regelmatig (om de drie uur) te eten en dan altijd eiwitten gecombineerd met koolhydraten
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:53 schreef Brighteyes het volgende:
*snif*
Ik kan de wiki niet aanpassen.Blond.
KoM mag ik in de OP?
Wiki is aangepastquote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:11 schreef _Calimero_ het volgende:mag ik uit de lijst evy 0-5? ik ben klaar met mijn evy dinges, aangezien ik vanaf nu 6km of meer ga lopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Wat veel, gaaf hoor! Hopelijk gaat het door.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:38 schreef sproetjes het volgende:
[..]
op het moment shape en spinning (en aquajoggen)
hopelijk binnenkort pump, combat, zumba en balance erbij (als ik word aangenomen bij de sportschool waar ik nu mee bezig ben)
jij?
En ga je dan direct na dat stukje brood en banaan rennen of wacht je eerst nog eventjes?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:06 schreef PiperMaru het volgende:
Ik heb een paar keer 's morgens vroeg gelopen met een nuchtere maag of alleen een banaan en ik geloof dat dat toch niet helemaal goed voor me is, zeker niet nu de lessen wat langer worden (~35 min.). Vanochtend een volkoren boterham met pindakaas en banaan naar binnen geschoven en ik weet niet of het daardoor kwam, maar het liep wel lekkerder.
Geleend van runinfo.nl:quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:43 schreef Viper86 het volgende:
Of geld dit alleen voor wanneer je vlak na een uitgebreide maaltijd gaat sporten en niet na bijvoorbeeld zoiets kleins als een boterhammetje of een banaan ofzo?
Maar het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk of -ie er wel of geen last van krijgt. Dat moet je gewoon uitproberen denk ik. Wat je kunt doen is wakker worden, banaan d'r in proppen en je daarna gaan voorbereiden (omkleden, schoenen aan, warming up). Moet wel goed gaan dan denk ik.quote:Bananen zijn koolhydraatrijk en lichtverteerbaar en dus heel geschikt om voor, tijdens en na het hardlopen te gebruiken. Hoe rijper een banaan is hoe meer enkelvoudige koolhydraten deze bevat. Hierdoor is een rijpe banaan een snelle energieleverancier. Een nog groene banaan bevat veel meer samengestelde koolhydraten .
Oke.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:49 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Geleend van runinfo.nl:
[..]
Maar het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk of -ie er wel of geen last van krijgt. Dat moet je gewoon uitproberen denk ik. Wat je kunt doen is wakker worden, banaan d'r in proppen en je daarna gaan voorbereiden (omkleden, schoenen aan, warming up). Moet wel goed gaan dan denk ik.
Ik ren meestal aan het einde van de middag vlak voor het fitnessen. Ik vind echter dat ik daardoor veel te lang achter elkaar sport, dus dan wil ik het rennen naar de ochtend verplaatsen ( vóór werk of school ).quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:11 schreef ASSpirine het volgende:
Ik loop altijd in de "ochtend" en eet nooit iets voor ik begin te lopen. Alleen wat water drinken om mijn droge keel wat te smeren en dan maar lopen. Wanneer ik thuiskom neem ik ong 1 liter water mee naar buiten en wandel nog een toer van ong 6 minuten om af te koelen. Stretchen en rest van water nuttigen + uitzweten en daarna begin ik met eten.
In het begin at ik eerst een banaan en een glas cranberry juice en pas later een volwaardige maaltijd.
Alleen heb ik laatste dagen geen bananen thuis liggen
Voor het lopen is het heel belangrijk heb ik gemerkt, eerste 2 keer dat ik heb gelopen deed ik dat niet. Kreeg ik last van mijn lies, kreeg een trekkende gevoel. Daarna voor het rennen gedaan, en geen last meer van mijn lies. En voor zover ik weet is het altijd aangeraden om dat te doen voor het sporten. Erna ook naar het schijnt, al ben ik daar niet zo zeker van, maar ik doe het toch maar.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, stretchen, goed dat je het zegt, daar hadden mijn loopvriendinnetje en ik idd nog wel wat vragen over want Evy heeft het daar verder nooit over en er is dus ook geen ruimte voor in haar programma. Gewoon het hele programma uitlopen en dan pas stretchen?
Ik heb wel aan haar uitgelegd (dat wat ik dacht dat ok was dan) dat koud stretchen dus juist heel erg slecht is, dus dat je eerst wel even moet lopen, maar kan je dan doorlopen tot het eind?
Ik ben een vrij uitgebreide warming up en stretch sessie gewend van het softballen maar is dat mss omdat dat veel meer een acceleratie sport is? Weet iemand dat?
Ik luisterde voor de grap even naar de eerste les (of een eerste les) van Evy 5-10km en daar wordt er dus heel uitdrukkelijk wel aandacht aan besteed. Wel grappig.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, stretchen, goed dat je het zegt, daar hadden mijn loopvriendinnetje en ik idd nog wel wat vragen over want Evy heeft het daar verder nooit over en er is dus ook geen ruimte voor in haar programma. Gewoon het hele programma uitlopen en dan pas stretchen?
Ik heb wel aan haar uitgelegd (dat wat ik dacht dat ok was dan) dat koud stretchen dus juist heel erg slecht is, dus dat je eerst wel even moet lopen, maar kan je dan doorlopen tot het eind?
Ik ben een vrij uitgebreide warming up en stretch sessie gewend van het softballen maar is dat mss omdat dat veel meer een acceleratie sport is? Weet iemand dat?
Ik heb een flesje sportdrank klaar staan bij terugkomst. Zolang je oplet dat het suikergehalte onder de 7g/100g blijft is dat ok. Ik heb een bepaalde AA soort (lichtgroen spul) dat 5,5 is. Drinkt erg makkelijk weg.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:25 schreef Viper86 het volgende:
Een liter water zou ik denk ik niet naar binnen kunnen krijgen na het rennen.Heb meestal wel een flesje water van een halve liter klaar staan en daar drink ik een paar slokken uit na het rennen en dan een tijdje later weer een paar slokken etc.
Ik loop eerst in, ga dan een beetje stretchen (vooral kuiten bij mij) en daarna de les lopen. Maar dit is voor mij alleen nodig als het eerste blok 10 minuten of langer, anders doe ik het gewoon na het eerste stukje les. Ik heb het een keertje gedaan voor het lopen, en had daar nog twee weken last van ( raar gevoel in m'n kuit).quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Stretchen helpt niet om blessures te voorkomen, dat is nog nooit wetenschappelijk aangetoond. Op het moment dat jij regelmatig strecht, worden je spieren daar langer van, zelf moet ik dit doen omdat ik een blessure aan mijn achillespees heb en vrij korte kuitspieren heb. Maar voor of na een training stretchen heeft geen invloed op vermindering van spierpijn/blessures voorkomen. Wat wél belangrijk is, is om je spieren goed op te warmen, aangezien spieren het best functioneren bij een temperatuur van -ik meen 40 graden. ook je spieren rustig laten afkoelen, door uit te lopen is nuttig, maar het stretchen mag je laten zittenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:55 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Stretchen helpt niet om blessures te voorkomen, dat is nog nooit wetenschappelijk aangetoond. Op het moment dat jij regelmatig strecht, worden je spieren daar langer van, zelf moet ik dit doen omdat ik een blessure aan mijn achillespees heb en vrij korte kuitspieren heb. Maar voor of na een training stretchen heeft geen invloed op vermindering van spierpijn/blessures voorkomen. Wat wél belangrijk is, is om je spieren goed op te warmen, aangezien spieren het best functioneren bij een temperatuur van -ik meen 40 graden. ook je spieren rustig laten afkoelen, door uit te lopen is nuttig, maar het stretchen mag je laten zitten
Okequote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:29 schreef Sheriam het volgende:
Hm, vandaag ging 't niet zo lekker. Kreeg wat buik kramp na een km of 3, ben op de 3.5 maar eventjes van 't pad af gegaan en heb 't bos bemest... nog een voordeel van een bosroute over door de stad lopen (of je moet helemaal door de binnenstad lopen zodat je langs cafe's komt). Daarna weer doorgelopen maar helemaal weg ging 't toch niet, heb 't laatste stukje rechtstreeks gelopen voor 5.5 ipv m'n geplande route van ruim 6 af te maken. Misschien toch niet helemaal genoeg gedronken voor een temp. van 20 graden? Ik probeer er op te letten sinds ik hardloop, maar het blijft moeilijk genoeg te drinken.
Wat wel lekker ging was dat ik een route met heel ruw asfalt liep, die ik in het voorjaar niet lekker vond lopen. M'n voeten hadden er nu geen probleem meer mee,ik ga deze route wel vaker lopen als afwisseling!
Ik neem voortaan trouwens wel een papieren zakdoekje mee, bladeren klinkt leuk in de survival-handboekjes maar 't werkt voor geen meter.
Ik ben echt direct daarna gaan lopen en heb nergens last van gehad. Ik merk dat ik gewoon een stuk beter loop met iets in m'n maag, anders ben ik toch slapjes na terugkomst.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:43 schreef Viper86 het volgende:
[..]
En ga je dan direct na dat stukje brood en banaan rennen of wacht je eerst nog eventjes?
Want ik heb altijd het gevoel dat als ik direct nadat ik iets gegeten heb ga rennen ik daar buikpijn van krijg. Omdat als je gaat sporten wanneer je gegeten hebt al het bloed naar je spieren gaat en dat daardoor het eten als een baksteen in je maag ligt omdat je lichaam geen bloed meer vrij maakt voor het verteren.
Of geld dit alleen voor wanneer je vlak na een uitgebreide maaltijd gaat sporten en niet na bijvoorbeeld zoiets kleins als een boterhammetje of een banaan ofzo?
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:48 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik luisterde voor de grap even naar de eerste les (of een eerste les) van Evy 5-10km en daar wordt er dus heel uitdrukkelijk wel aandacht aan besteed. Wel grappig.
In de Runner's World van deze maand staat een heel stuk over dynamisch rekken en strekken.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:40 schreef KingOfMars het volgende:
Van de Evy 5-10 serie he BE. Niet van 0-5km.
Als ik 's ochtends loop dan doe ik dat wel op een lege maag. Als je net gegeten hebt gaat lopen niet zo best.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:45 schreef E.T. het volgende:
Loop je met een lege maag? Schuif je snel een banaan oid naar binnen en goed ontbijt als je terug bent? Volledig ontbijt voor je gaat lopen?
Ik ben al geen ontbijter, maar op een lege maag lopen lijkt me ook niks.. maar met de warmte de komende tijd (en vakantie dus tijd) lijkt 's morgens lopen me best lekker
Stretchen zijn de meningen ontzettend over verdeeld. De meeste fysiotherapeuten zeggen geloof ik dat je beter niet kan stretchen, omdat je het toch vaak verkeerd doet en je dan meer schade aanricht dan het zou helpen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Best wel stom om je met zulk warm weer, jezelf zo te pushenquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:32 schreef KingOfMars het volgende:
Ah, knie doet ook weer au. Beetje. Rust tot het weekend dan maar..
Was trouwens niet enorm aan het pushen hoorquote:
Dank voor de tip. Eens kijken wat dit kan t.o.v. RunKeeper.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:07 schreef E.T. het volgende:
Voor de iPhonebezitters: Runtastic Pro is tijdelijk gratis te downloaden.
Geen idee of het wat is trouwens (heb 'm wel gedownload, nog niet bekeken)..
Stappen worden steeds fikser, maar zijn an sich goed te doenquote:Op donderdag 8 juli 2010 08:17 schreef Aventura het volgende:
Gister weer 3/5/3/5. Viel me zwaarder dan zaterdag. Morgen 5/5/5, lijkt me juist weer makkelijker. Daarna 8/8. En daarna opeens 20. Best vreemd opgebouwd, maar ik zie wel.
ik herken hetquote:Op donderdag 8 juli 2010 20:03 schreef _Calimero_ het volgende:
Aargh wat vind ik hardlopen toch een klotsport als je bezig bent.. ;t gig echt totaal kut. kramp in mijn kuiten, steken in mijn zij en superveel dorst.. halverwege gestopt en als ik 1maal stop is mijn tijd naar de maan en mijn motivatie helemaal wegdus toen was t hek van de dam en besloot ik uiteindelijk maar een intervaltraining ervan te maken: stukjes sprinten/versnellen en stukjes wandelen
![]()
nu ik terugben vind ik het ineens wel weer leuk en lekker en heb ik nu weer zin in de volgende keer
En, was het wat?quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:52 schreef Neelix het volgende:
Net even Runtastic Pro gedownload (gratis vandaag!): http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=366626332&mt=8&affId=1380330
Vanavond es uitproberen.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:54 schreef Brighteyes het volgende:
Nadeel is dan dat ik er zo wakker van word... Terwijl ik nu eig. ook al een uur had moeten slapen.
Ja, ik vind het wel wat hebben, gisteravond les 27 gelopen met het volgende resultaat:quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:02 schreef Noek het volgende:
[..]
En, was het wat?
Heb hem ook gedownload en ben wel benieuwd.
Van het weekend maar weer rustig beginnen met lopen. Pees kliert weer minder gelukkig.
In de app zelf kan je je snelheidsverloop zien, hoogteverschillen (wel +/- 4m!quote:Sport: Running
Distance: 5.89 km
Duration: 33 minutes 37 seconds
At: 08-07-10 19:35
iPhone of iPod touch..quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:03 schreef ASSpirine het volgende:
Heb je daar geen GPS voor de ipod nodig?
Ik stel het uit tot in de namiddag ( rond de 5 uur ), het is nu gewoon ècht te warm om te rennen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:53 schreef Cudles het volgende:
Denk dat ik morgen of vanavond maar ga hardlopen. Ik lees dat trainen bij 28 graden onverstandig is.
Niet dat ik je niet geloof, maar waar lees je dat?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:53 schreef Cudles het volgende:
Denk dat ik morgen of vanavond maar ga hardlopen. Ik lees dat trainen bij 28 graden onverstandig is.
Met een zonnebril en pet op, eventueel insmeren met zonnebrand en voldoende vocht en koolhydraten vantevoren innemen kom je een heel eind.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:07 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Niet dat ik je niet geloof, maar waar lees je dat?
http://www.runinfo.nl/zomer.htmquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:07 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Niet dat ik je niet geloof, maar waar lees je dat?
Ik ga vanavond welquote:Hardlopen bij 28 ° Celsius en hoger is onverstandig.
Stoer! Zodra het weer het toelaat ga ik hem zelf testen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:35 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ja, ik vind het wel wat hebben, gisteravond les 27 gelopen met het volgende resultaat:
[..]
In de app zelf kan je je snelheidsverloop zien, hoogteverschillen (wel +/- 4m!) en nog veel meer statistieken. En je krijgt elke kilometer automatisch een voice-over die verteld hoe ver je bent gelopen en hoe lang je al bezig bent. En dat kan je allemaal ook isntellen natuurlijk.
http://www.asics.nl/?gclid=CJzTq-HZ36ICFYg33godSFLRbwquote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:55 schreef Rick_dB het volgende:
vraagje over schoenen..
ik ben geen fanatiek hardloper, gewoon 10 minuten verschillende training [cardio] op de lopende band. nu heb ik geen hardloopschoenen en dat merk ik wel. last van schenen, dof gedreun van het neerkomen.. dus wat zijn "goede" schoenen, niet al te dure, waarmee ik gewoon mn training makkelijk en fijn kan doen?
What she said.quote:
jammer alleen dat ik vaak in de maat S van de kleding bij aldi/lidl nog verzuip...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou eig. morgenavond weer moeten, maar ja...Voetbal en visite.
Dus of ik ga morgenochtend, of ik ga maandagavond maar...
Oh, en vanaf maandag bij de lidl hardloopkleding en -schoenen voor wènûg!
Ehum, het was echt wel warmer. Minstens 26 graden en ik liep ook stukken in de volle zon. Schema voor vandaag wel goed volgehouden (5/5/5 binnen 24 minuten). Toen ik thuiskwam heb ik meteen een fles water helemaal over mezelf leeggegooidquote:Op zondag 11 juli 2010 10:56 schreef Aventura het volgende:
Denk dat ik nu ff ga. Het is hier nu 21 graden. Binnen denk ik warmer dan buiten.
Als ik 's ochtends ga lopen eet ik eerst een half bakje yoghurt met wat musli.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:45 schreef E.T. het volgende:
Lange broek en 2 paar sokjes meegenomen voor in totaal 11 euro. dank voor de tip!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou eig. morgenavond weer moeten, maar ja...Voetbal en visite.
Dus of ik ga morgenochtend, of ik ga maandagavond maar...
Oh, en vanaf maandag bij de lidl hardloopkleding en -schoenen voor wènûg!
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:24 schreef Aventura het volgende:
[..]
Lange broek en 2 paar sokjes meegenomen voor in totaal 11 euro. dank voor de tip!
Volgens mij is het ook behoorlijk ongezond om je lichaam hard in te spannen als het al heet is. Al die warmte, dat kan toch niet gezond zijn?quote:Op maandag 12 juli 2010 19:19 schreef PiperMaru het volgende:
Vanochtend om 6u les 17 van Evy gelopen. Damn, wat was het toen al warm zeg; ik was blij dat ik niet later gegaan was (niet dat dat kon, want ik moest gewoon werken, maar toch). Ik was oververhit toen ik thuis kwam.
Ik moet er echt niet aan denken om overdag in de hitte en volle zon te gaan hardlopen
hoe zijn die jasjes? en hoe vallen de maten? is de S bijv vrij groot? (wat ik gewend ben) of gaat adt ook passen met maat 34/36?quote:Op maandag 12 juli 2010 19:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die sokjes heb ik dan weer niet gedaan. Wat is er speciaal aan hardloop sokken?
Ik heb de capri broek, 2 shirtjes en een jasje gescoord.
Ik vond de sokjes vooral speciaal omdat ze 1,49 euro kostten, hahaquote:Op maandag 12 juli 2010 19:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die sokjes heb ik dan weer niet gedaan. Wat is er speciaal aan hardloop sokken?
Ik heb de capri broek, 2 shirtjes en een jasje gescoord.
ging primaquote:Op maandag 12 juli 2010 21:50 schreef Danseresje84 het volgende:
wat een heerlijk weertje om te lopen. Heb les 25 gelopen (zelfde als les 22 feitelijk qua tijden) en dit ging erg lekker. Was na de les nog erg ver van huis (had zin in een leuk rondje) en daarom de eerste 10 minuten van les 26 erbij gedaan. was toen op zich nog niet thuis, maar nog een keer 12min erbij zou teveel zijn geweest. maar niet gedaan dus! Ben wel blij met hoe het ging. Was 5 weken geleden na les 24 gestopt. vorige week les 19 opnieuw gedaan en dan vandaag weer les 25. tempo bleef constant en hartslag ook (wel constant te hoog, maar ok, ik kon hem wel stabiel houden). geen last van avondeten gehad (gelukkig). Nu kijken of ik het weer kan oppakken naar 3x per week, was wel erg lekker zo. moet ook zeggen dat ik voor het eerst sinds die 5 weken dat ik gestopt was, weer zin had om te gaan lopen!
sproetjes, hoe ging het bij jou?
De meeste hardloopsokken zijn niet dun, hoor.. Ik heb deze. Zorgt voor directe warmte- en vochtafvoer van je voet naar buiten de schoen. Badstof sportsokken zijn inderdaad niks; die krengen zitten voor geen meter.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:39 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik vond de sokjes vooral speciaal omdat ze 1,49 euro kostten, haha.
Dat, en ik heb gewoon erg weinig sportsokken. Vooral dikke badstoffen, maar die zijn nu ook niet echt fijn. Hardloopsokjes zijn veel dunner en korter.
De shirtjes waren er alleen nog maar in S en L, en volgens mij pas ik beide maten niet. Wel jammer, ik vond vooral die paars-roze mooi. Maar ik ben al heel content met die lange broek; ik heb al 2 capri;s.
Ik wil eigenlijk ook nog een heel kort broekje of rokje, maar heb nu geen zin om daar veel aan uit te geven
quote:Op maandag 12 juli 2010 19:33 schreef sproetjes het volgende:
[..]
hoe zijn die jasjes? en hoe vallen de maten? is de S bijv vrij groot? (wat ik gewend ben) of gaat adt ook passen met maat 34/36?
ow, fijn die indicatie van die maten! nu hopen dat ze morgen nog wat hebben bij de lidl bij mij in de buurt!quote:Op maandag 12 juli 2010 23:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb de L (44/46) en die valt als een 44.
Evy 14 zit er op!2-3-6-6-6 Echt weer zo supermakkelijk dat het me echt verbaast!
je bent ook flink fanatiek van start gegaan gelijk, als ik het zo heb gelezen.. Misschien íets rustiger opbouwen en als je zo graag wil sporten, op andere dagen gaan zwemmen/fietsen/fitnessen/iets anders doen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:54 schreef Webkim het volgende:
K*t! Pijn in mijn knieën. Beide, al een dag of drie. En niet alleen bij hardlopen, ook bij langer dan een minuut of 10 gewoon lopen, bij traplopen (erg) en bij stijgen en dalen (duinen, op Texel).
Ik heb gisteren en vandaag niet gelopen en ik baal er zó van. Hoop maar dat het vanzelf overgaat. Ik heb wel goede schoenen, speciaal laten aanmeten paar jaar terug en toen niet gebruikt. Nu wel, maar ik ben nu wel ruim 20 kilo zwaarder, misschien dat daar het probleem ook wel zit.
Je bent zeker niet de enige die zonder schema loopt hoor! Ik heb diep respect voor iedereen die volgens een vast schema loopt, maar ik kies ook voor mijzelf wat betreft hardlopen wanneer en hoe lang ik loop. De route bepaal ik wel van te voren, want anders kom ik niet voorbij de 5 km.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:10 schreef Pinterman het volgende:
Ik ren niet langer met EvyNa 18 lessen ben ik een beetje moe geworden van de muziek, haar aanwijzingen (10 sec na de start: ik ben trots op je! Goed bezig! en vervolgens als je nog niet eens in de buurt van het einde bent: het is bijna afgelopen! Nog even!) en het feit dat ze de tijd toch best slecht bijhoudt. Ik merkte gisteren dat ik een stuk lekkerder, harder, en ook verder liep zonder Evy.
Verder ren ik het beste 's avonds laat (half 10), minstens 2 uur na het eten. Oh, en vlak voor het lopen is een toiletbezoek meestal wel handig
Als je alleen Evy zat bent maar niet een schema op zich, zijn er ook wel andere mp3's met een schema. PM maar als je die wilt. Als je een iPod hebt vind je in de itunes store tientallen schema's.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:10 schreef Pinterman het volgende:
Ik ren niet langer met EvyNa 18 lessen ben ik een beetje moe geworden van de muziek, haar aanwijzingen (10 sec na de start: ik ben trots op je! Goed bezig! en vervolgens als je nog niet eens in de buurt van het einde bent: het is bijna afgelopen! Nog even!) en het feit dat ze de tijd toch best slecht bijhoudt. Ik merkte gisteren dat ik een stuk lekkerder, harder, en ook verder liep zonder Evy.
Verder ren ik het beste 's avonds laat (half 10), minstens 2 uur na het eten. Oh, en vlak voor het lopen is een toiletbezoek meestal wel handig
Ik heb nu ook m'n eigen muziek en zelf het schema ingevoerd.. Ineens zijn de lessen een stuk zwaarderquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:10 schreef Pinterman het volgende:
Zo heb ik het ook gedaan. Ik deed er drie weken langer over om tot 5 km te komen dan met een schema maar wel gewoon lekker zelf in eigen tempo gelopen. Hollen en stilstaan is niks voor mij.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:11 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Je bent zeker niet de enige die zonder schema loopt hoor! Ik heb diep respect voor iedereen die volgens een vast schema loopt, maar ik kies ook voor mijzelf wat betreft hardlopen wanneer en hoe lang ik loop. De route bepaal ik wel van te voren, want anders kom ik niet voorbij de 5 km.
Ik merk echt dat mijn minuten volle minuten zijn .. Maar goed, dat trekt wel weer bijquote:Op woensdag 14 juli 2010 08:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik verbaas me ook soms wel over de minuten van Evy maar globaal komt het toch wel aardig uit.
Ik zou zelf zonder schema iig nooit zo goed op hebben kunnen bouwen als nu.
Ik ben wel benieuwd naar andere schema's idd, maar eerst gaan we toch Evy maar even uitlopen. Zijn nu halverwege.Vanavond ga ik voor les 15.
Of nou ja, als het een beetje mee valt met het noodweer.
Ik heb ze allemaal, stuur maar een PM welke je wilt hebben!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:41 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand of de lessen van Evy nog ergens online te krijgen zijn?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:12 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Ik heb ze allemaal, stuur maar een PM welke je wilt hebben!
Bedankt voor het aanbod. Ga het voorlopig even zonder schema of muziek proberen. De stilte heeft ook wel wat (ik loop in een polder/natuurgebied) en ben me minder bewust van de tijd. Met liedjes zit ik zo af te tellen...quote:Op woensdag 14 juli 2010 07:49 schreef Aventura het volgende:
[..]
Als je alleen Evy zat bent maar niet een schema op zich, zijn er ook wel andere mp3's met een schema. PM maar als je die wilt. Als je een iPod hebt vind je in de itunes store tientallen schema's.
Kun je wat voorbeeldjes geven van nummers die in dit programma worden gebruikt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:09 schreef Brighteyes het volgende:
Evy15 zit er op!
2-4-5-6-7
Ik vond hem best pittig, maar heb toch volgehouden!
En ik heb er nu eens op gelet en idd zijn het wel aardig standaardzinnetjes van Evy.
En veel dezelfde muziek...
Nou ja goed, 0-5 maar eens afmaken en dan verder zien.
Kijken of ik iets gefixt krijg op mijn android telefoon.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Kun je wat voorbeeldjes geven van nummers die in dit programma worden gebruikt?
Ik luister toch wel mijn eigen muziek maar ben wel benieuwd.
ohgod ja heel vaakquote:
Als ik 'm hoor gaan mijn nekharen alweer overeind staan. Wat een klotemuziek zit daar bij zeg.quote:
Die eerste heeft meteen 10 pluspunten door het land waar de clip is opgenomenquote:Op donderdag 15 juli 2010 00:35 schreef dyna18 het volgende:
Nummers waar ik erg lekker op loop:
In het kort, alles met een lekkere beat en een tempo van rond de 130-140 bpm
quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:00 schreef KingOfMars het volgende:
Ik ben echt ernstig, ernstig gedemotiveerd zeg. Deels door het warme weer, deels door andere zaken, geen idee hoe ik eruit kom. Waarschijnlijk "gewoon" gaan natuurlijk. Blech.
quote:
quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:35 schreef dyna18 het volgende:
Nummers waar ik erg lekker op loop:
In het kort, alles met een lekkere beat en een tempo van rond de 130-140 bpm
ik heb hetzelfde probleemquote:Op donderdag 15 juli 2010 08:00 schreef KingOfMars het volgende:
Ik ben echt ernstig, ernstig gedemotiveerd zeg. Deels door het warme weer, deels door andere zaken, geen idee hoe ik eruit kom. Waarschijnlijk "gewoon" gaan natuurlijk. Blech.
Heb mezelf voorgenomen om vanavond tóch te gaan. Gewoon ff proberen hoe het gaat en hopen op een goede afloop die weer lekker motiveert om door te zetten.quote:
YW! Het is voor mij 't verschil tussen 'dat moet ook nog' en 'leuk, ik mag weer'.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:08 schreef progje het volgende:
Ja, dat is mijn probleem ook een beetje... 3x in de week is een beetje te veel...
Lange werkdagen, onregelmatig leven ook... dat maakt het allemaal wat ingewikkelder...
Misschien wel een slim plan, 2x in de week, dat is altijd nog beter dan helemaal niet!
thnx, voor deze simpele tip
Hé, jij bent er ook nog steeds! Bij mij miste de motivatie ook totaal na mijn vakantie... maar net toch maar even gegaan en ik moet zeggen: het voelde echt weer goed en heb nu weer helemaal zin in om mijn schema op te pakken... Hopelijk werkt t bij jou ook goed uit!quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:04 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Heb mezelf voorgenomen om vanavond tóch te gaan. Gewoon ff proberen hoe het gaat en hopen op een goede afloop die weer lekker motiveert om door te zetten.
ik ga zo vertrekken voor in principe dezelfde les, alleen dan onder de noemer les 26, tis gewoon verder hetzelfde hoor! zie dat het 22 graden is, maar het waait wel lekker, dus denk dat het daarmee ook goed te doen is. lekker ff bijkomen van het schoonmaken thuis vandaag!quote:
ja hoorquote:Op donderdag 15 juli 2010 20:43 schreef -Nienna- het volgende:
Klein vraagje van iemand die ook graag wil beginnen: kan Evy op een simpele mp3-speler?
Yup, iedere les is een aparte mp3-file. Je kan dus per dag één les of meerdere erop zetten. Afhankelijk van welke je nodig hebt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:43 schreef -Nienna- het volgende:
Klein vraagje van iemand die ook graag wil beginnen: kan Evy op een simpele mp3-speler?
Die les heb ik ook gelopen net (les 18 voor mij). Het ging goed! Tot de laatste 7 minuten ging het me echt heel gemakkelijk af. De laatste minuten waren wel effe afzien maar toch volgehouden. De eerste keer dat ik qua afstand op 5km zit (nou ja, 4,99) en met een gemiddelde snelheid van 8,66 km/u vind ik dat ik het best goed heb gedaan!quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:48 schreef progje het volgende:
pfff...
heb het (net) overleefd
2, 4, 5, 6, 7 min was de bedoeling (met 2 minuten wandelen er tussen)
bij de laatste 7 kreeg ik echt mega zijsteek, ben toen na 3 min gestopt ofzo, gewandeld tot het over was...
toen nog 1x 7 en 1x 4 minuten
Ik kan je Renate Wennemars ook aanraden, ze heeft lessen van 0-5 ; 5-10 en zelfs 10-15 kilometer! Je betaalt wel één keer iets van 13 euro, maar dan heb je ook gelijk alles. Ik ga lekker met die lessen door tot ik 15 kilometer kan lopen, is nu mijn plan. Het is fijne muziek, en de lessen zijn lekker afwisselend met veel tempo wisselingen enzo, wat spannender dan de lessen van Evy, vooral als je langer dan 30 min wilt gaan lopen...quote:Op zondag 18 juli 2010 10:29 schreef PiperMaru het volgende:
Heb net les 19 Evy gedaan. Het ging op zich goed, maar ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer last krijg van m'n linkerknie na het lopen. Soms zelfs tot twee dagen erna dat ik voel dat het echt stijf is, vooral met traplopen. Ik wil het niet forceren, maar ik zou niet weten wat ik er verder aan kan doen.
En wat er hier in het topic al meer is gezegd, ook ik word Evy en d'r muziek wel een beetje zat. Als ik tijd heb, zal ik eens mijn eigen playlist maken en met runkeeper de intervallen programmeren. Volgens mij gaat 't dan veel beter.
Klinkt goed! Ik zal er eens naar kijken. Ik ben wel van plan om Evy 0-5 af te maken.quote:Op zondag 18 juli 2010 10:56 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ik kan je Renate Wennemars ook aanraden, ze heeft lessen van 0-5 ; 5-10 en zelfs 10-15 kilometer! Je betaalt wel één keer iets van 13 euro, maar dan heb je ook gelijk alles. Ik ga lekker met die lessen door tot ik 15 kilometer kan lopen, is nu mijn plan. Het is fijne muziek, en de lessen zijn lekker afwisselend met veel tempo wisselingen enzo, wat spannender dan de lessen van Evy, vooral als je langer dan 30 min wilt gaan lopen...
ik heb ook astma, en ondanks dat ik al heel veel sportte en een goede conditie had, had (en heb soms) ik met hardlopen nog dat probleem. Ik neem inderdaad ook mn inhalers (2x anders helpt t sowieso niet sinds dat het veranderd is) voor ik vertrek en heb gemerkt dat het bij mij vooral psychologisch was. Ik probeer me zo min mogelijk te focussen op mn ademhaling en gewoon echt mn gedachten uit te schakelen.Niet te veel geforceerd in- en uit-ademen of er teveel bij nadenken... dit heeft mij enorm geholpen.... dat en rustig opbouwen natuurlijkquote:Op zondag 18 juli 2010 19:34 schreef TC_Artemis het volgende:
Heeft iemand een potje discipline voor mij?
Ik heb astma en als ik ga rennen ben ik binnen de kortste keren echt naar lucht aan het happen, ookal probeer ik mijn ademhaling te controleren. Met sporten is mijn ademhaling altijd al gewoon kut geweest. Op trainingskamp ooit eens meerdere malen out gegaan omdat ik geen lucht meer kreeg, enerzijds een teken van doorzettingsvermogen, maar chill was het niet.
Na een tijdje (lees: meer dan 1 jaar) niet meer gesport te hebben wilde ik hardlopen weer oppakken, omdat het gewoon chill is. Ik stuit uiteraard weer op mijn oude probleem: happen naar lucht. Wat kan ik hier tegen doen? ik heb eventueel luchtwegverwijderaars die ik voor het lopen in kan nemen, maar het helpt niet heel goed. Mijn lichaam kan voor mijn gevoel nog makkelijk 10km door, mijn geest wilt ook maar door dat hoerige happen naar lucht sta ik dan na 1km al weer stil. Whats up with that? wat zou kunnen helpen?
Even langs gaan bij een conditiespecialist? Of zo een test laten doen, waarbij ze je ademhaling controleren.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:34 schreef TC_Artemis het volgende:
Heeft iemand een potje discipline voor mij?
Ik heb astma en als ik ga rennen ben ik binnen de kortste keren echt naar lucht aan het happen, ookal probeer ik mijn ademhaling te controleren. Met sporten is mijn ademhaling altijd al gewoon kut geweest. Op trainingskamp ooit eens meerdere malen out gegaan omdat ik geen lucht meer kreeg, enerzijds een teken van doorzettingsvermogen, maar chill was het niet.
Na een tijdje (lees: meer dan 1 jaar) niet meer gesport te hebben wilde ik hardlopen weer oppakken, omdat het gewoon chill is. Ik stuit uiteraard weer op mijn oude probleem: happen naar lucht. Wat kan ik hier tegen doen? ik heb eventueel luchtwegverwijderaars die ik voor het lopen in kan nemen, maar het helpt niet heel goed. Mijn lichaam kan voor mijn gevoel nog makkelijk 10km door, mijn geest wilt ook maar door dat hoerige happen naar lucht sta ik dan na 1km al weer stil. Whats up with that? wat zou kunnen helpen?
quote:Op maandag 19 juli 2010 11:49 schreef Rick_ het volgende:
Sinds afgelopen weken ook weer fanatieker gaan rennen. Loop nu weer moeiteloos 5 km. Doel is over 2 maanden moeiteloos 10 km te lopen.
Hoe motiveren jullie jezelf om elke keer (ik ren om de dag) te gaan rennen?
Dat is echt balen!quote:Op maandag 19 juli 2010 12:09 schreef sproetjes het volgende:
daar gaat mijn rennen... gescheurde enkelbanden overgehouden nav een val op een té slecht verlicht parkeerweiland bij extrema.. en nee ik was niet bezopen
das klote idd. hoelang ben je daar zoet mee?quote:Op maandag 19 juli 2010 12:09 schreef sproetjes het volgende:
daar gaat mijn rennen... gescheurde enkelbanden overgehouden nav een val op een té slecht verlicht parkeerweiland bij extrema.. en nee ik was niet bezopen
volgens de dokter 2 weken met krukken, een paar dagen met 2, daarna met 1 en voorzichtig blijven belasten, ik ga em zo laten intapen door een bevriende fysiotherapeut (ivm tape allergieën kan dit niet bij de dokter) en dan eens kijken wat zij zegt... ik hoop niet te lang. Ik begin namelijk officieel zaterdag met het lesgeven bij mn nieuwe baan en heb in september nog 2 toelatingsdagen voor de politie... hoop er zsm vanaf te zijn... en weer te kunnen gaan hardlopen (dit heb ik in september echt nodig namelijk)quote:Op maandag 19 juli 2010 12:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
das klote idd. hoelang ben je daar zoet mee?
Ah wat balen... ik hoop dat je snel weer hersteld bent!!quote:Op maandag 19 juli 2010 12:46 schreef sproetjes het volgende:
[..]
volgens de dokter 2 weken met krukken, een paar dagen met 2, daarna met 1 en voorzichtig blijven belasten, ik ga em zo laten intapen door een bevriende fysiotherapeut (ivm tape allergieën kan dit niet bij de dokter) en dan eens kijken wat zij zegt... ik hoop niet te lang. Ik begin namelijk officieel zaterdag met het lesgeven bij mn nieuwe baan en heb in september nog 2 toelatingsdagen voor de politie... hoop er zsm vanaf te zijn... en weer te kunnen gaan hardlopen (dit heb ik in september echt nodig namelijk)
edit na bezoek fysio:
schade viel nog mee volgens fysio (gelukkig) slechts 1 band gescheurd, beste was nu met 1 kruk lopen en donderdag even bellen hoe het met de tape gaat om bij te laten tapen/verversen
Ga anders even langs je fysio. Ik heb last van mijn scheenbeen, maar mijn fysio zegt dat ik speciaal de binnenstekuitspier (?) moet rekken elke dag. En gewoon blijven lopen. Al heb ik deze week niet gelopen omdat ik die spier nogal verrekt heb of een opdonder heeft gekregen doordat ik naar de metro ging rennen op mijn allstars zonder mijn zooltjes. Daarna gelijk last zelfs als ik normaal wandel. Maar het is nu na een week over aan het gaan. Ik ga van de week weer beginnen met lopen.quote:Op zondag 18 juli 2010 12:49 schreef lemonlime het volgende:
Bleh, ik heb een blessure. Twee maand geleden kreeg ik een beetje last van m'n kuit (koud stretchen denk ik
). Dat bleef steeds een beetje zeuren, maar behalve na het lopen had ik er geen last van.
Tot gisteren helaas. Na de les wilde ik nog wat uitlopen en dat was best pijnlijk, mn'kuit was helemaal stijf. En toen heb ik gister ook nog de hele middag gewinkeld.. niet echt verstandig.
Nouja, 's avonds was het echt wel mis, zelfs moeite met gewoon lopen en staan. Vanacht rust heeft niet heel veel geholpen, die kuit blijft pijnlijk.
Ik heb geen idee wat er mis mee is, misschien iets verrekt? Maar ik zou denken dat dat na 2 maand wel over zou zijn.
Ik denk dat ik maar een tijdje niet meer moet rennen. Ik ga over twee weken trouwens ook op vakantie, lopen met rugzak.. dat lijkt me ook niet al te fijn nu
.
Heeft iemand tips voor een snel herstel?
Heel eerlijk?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 01:20 schreef Lespaulspelert het volgende:
Bonjour.
Ik ben vorige week (zaterdag geloof ik) begonnen met hardlopen.
3 KM met een vriend (in 20/30 minuten). Ik doe hardlopen voor mijn conditie en om vet te verbranden, maar het kutte is dus omdat ik dus te zwaar ben, (nu nog?) moeite heb met hardlopen door mijn benen (knieen kuiten enkels). Bij het hardlopen gaat in een keer alles vast zitten van de pijn en gaan mijn voeten branden. Hierdoor heb ik het gevoel dat ik lichamelijk word tegengehouden (ik moet ook altijd stoppen niet omdat ik uitgeput ofzo ben, maar gewoon mijn benen bewegen niet meer).
Kan iemand mij daarmee helpen?
Morgen zal ik het topic verder doorlezen.
Dus jij zegt dat ik gewoon harder moet lopen? En een ongetraind lichaam wil ik het niet noemen, tja, het is wat aan de zware kant, maar hjet kan wel goed boksen en fitnessen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:22 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Heel eerlijk?
als je eerder 30 minuten over 3km loopt dan 20, denk ik dat je te langzaam loopt en daardoor geforceerd wordt om niet goed te landen. Waardoor je gewrichten de klappen op moeten vangen.
Ik zou ook even een begin schema downloaden (of Evy ofzo), want in een keer 20 minuten lopen is zeer slecht voor een ongetraint lichaam. En dan wordt er niet op spieren of basic conditie bedoelt, maar je pezen die dit geweld niet aan kunnen.
Nee, vooral korter achter elkaar. In de OP staat echt een heerlijk schema voor beginnersquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:48 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat ik gewoon harder moet lopen? En een ongetraind lichaam wil ik het niet noemen, tja, het is wat aan de zware kant, maar hjet kan wel goed boksen en fitnessen.![]()
Maar volgens mij zit ikdus met lichamelijke beperkingen, maar dat is dus op te lossen door sneller te lopen?
Wat Flap zegt, je kan beter beginnen met kortere stukjes te gaan lopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:48 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat ik gewoon harder moet lopen? En een ongetraind lichaam wil ik het niet noemen, tja, het is wat aan de zware kant, maar hjet kan wel goed boksen en fitnessen.![]()
Maar volgens mij zit ikdus met lichamelijke beperkingen, maar dat is dus op te lossen door sneller te lopen?
Tempo wisselt voor iedereen, het is maar net wat je lichaam aankan en prettig vindt. Ik loop momenteel lekker ontspannen rond de 10 of 11 km/u. Anderen lopen graag een stuk harder, en weer anderen lopen een stuk minder hard. Dat geeft allemaal helemaal niets.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:52 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Wat Flap zegt, je kan beter beginnen met kortere stukjes te gaan lopen.
Zie ook de OP, daarnaast weet ik niet hoe hard je loopt. Dus zeggen dat je te langzaam loopt doe ik niet (helemaal dan), maar 6km per uur is volgens mij nog een beetje sjokken.
quote:Op maandag 19 juli 2010 12:09 schreef sproetjes het volgende:
Leuk om te zien zo in 't buitenlandquote:Op dinsdag 20 juli 2010 01:14 schreef tim2308 het volgende:
Ik ben in de afgelopen weken echt vooruit gegaan. Zaterdag liep ik voor het eerst 10 km in 50 minuten (met tussendoor twee keer een minuut wandelen). Trots dat ik was. Natuurlijk heeft geholpen dat ik in de hitte van Italie heb gelopen, ondermeer in Perugia http://runkeeper.com/user/rcsmit/activity/12668626, waar dus geen meter vlak is(bij wijze van spreken dan, de laatste 2 km heb ik steeds een rondje gelopen dat redelijk vlak was) Ik kwam er trouwens achter dat er vlakbij een hardstikke mooi park is, maar goed, daar kom je dan weer te laat achter
Maar hardlopen in de oude stad is ook geen straf...
Vandaag heb ik "intervaltraining' gedaan. Steeds om de paar minuten een minuut maximaal lopen. http://www.endomondo.com/workouts/kGdee8xSgQc En dat is behoorlijk vermoeiend tot mijn verbazing, zowel tijdens de training als erna. Ik voelde me echt op mijn werk (ik begin om 16h00) alsof ik de dag ervoor zwaar gefeest had
Ja erg is het vandaag he!?! Ik loop normaal echt met gemak 20 min en dan daarna wordt t misschien iets zwaarder ofzo, nu zei ze: ''je hebt er al 10 min opzitten'' en ik dacht echt zo: wtf!! 10 min!!! Haha, was echt niet normaal, en ook ik ben trots dat ik toch heb doorgezetquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:40 schreef Viper86 het volgende:
Het was idd godsgruwelijk warm vandaag om te lopen. Maar ben toch maar gegaan om een uur of 17:30. Ik loop zo'n 4 keer per week een afstand van 5 km. en de laatste maanden heb ik dat elke keer gewoon volgehouden zonder tussentijds te stoppen, echter zat ik vandaag ècht op het randje van eventjes stoppen om een stukje te lopen.Moest mezelf dwingen om verder te rennen en heb het uiteindelijk helemaal volgehouden en ben daar best trots op.
Ja, deed ik al. Misschien is m'n fout geweest dat ik de vorige keer een te grote afstand weer gelijk. Na een paar keer hardlopen was het weer kassa.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:51 schreef DarkElf het volgende:
iig een goeie warmingup doeneerst lekker een minuutje of 5 stevig wandelen, warm worden en dan voorzichtig wat rekken.. en dan rustig aan beginnen.
zou ik doen iig
Ik vond het vanmorgen rond 9:30 nog prima te doen. Ik had voor het eerst op de laatste paar honderd meter nog over voor een tempoversnelling. Dat werd daarna ook wel weer afgestraft maar toch, het leek op een eindsprint.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:23 schreef E.T. het volgende:
Ik ging vanmorgen om 9.00 weg en vond het eigenlijk al wel weer te warm. Ik was blij met de schaduw van het bos en ben voor m'n cooling down een stuk terug gelopen zodat ik niet over een open stuk in de zon hoefde. Maar het zit er wel weer op
snap ik maar beter rustig aan beginnen dan jezelf weer voorbij lopen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:57 schreef Remnant het volgende:
[..]
Ja, deed ik al. Misschien is m'n fout geweest dat ik de vorige keer een te grote afstand weer gelijk. Na een paar keer hardlopen was het weer kassa.
Vanavond maar eens echt rustig beginnen danAlleen heb ik dan altijd het gevoel dat ik niks gedaan heb hehe.
Naar de dichtsbijzijnde hardloop speciaalzaak waar ze opnames van je voeten maken, zoals Run2Day bijv.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:33 schreef uppie83 het volgende:
Vraagje(s) van een hele erge beginnerWaar moet op gelet worden bij schoeisel (uiteraard dat het lekker zit). Wanneer je gaat hardlopen lijkt het mij dat er wel wat bijkomende eisen zijn.
Je kan ook overdrijven. Wat als je in het buitenland woont en het elke dag 30 graden is? Dan heb je ook niet veel keus. Ik train regelmatig met temperaturen rond de 25°C en ik merk dat mijn lichaam er snel aan went.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:59 schreef KingOfMars het volgende:
Het zal wel zwak en flauw zijn maar ik ben echt helemaal klaar met het lopen als het zo belachelijk warm is. Boven de 25 graden ga ik gewoon niet meer want dan heb ik er geen lol meer aan, ga echt helemaal stuk. Vanaf vandaag wordt het weer rond de 20 graden, ik zie dan wel weer verder!
Nou, ik heb het nu een keer of wat gedaan (eigenlijk sinds het begin van de warme periode) en ik kan er niet aan wennen. Kan zowieso slecht tegen warmte, altijd al zo geweest. Ik word er helemaal naar van onder het lopen, ook bij een laag tempo en heb veel te lang nodig om te herstellen. Vorige keer 2 dagen suf geweest. Dan is er echt geen lol meer aan hoor. Volgens mij is het niet voor niets dat veel hardloopsites in principe afraden boven de 25 graden te gaan hardlopen. Maar dat moet ieder voor zich weten, voor mij is die grens iig daar.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:50 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven. Wat als je in het buitenland woont en het elke dag 30 graden is? Dan heb je ook niet veel keus. Ik train regelmatig met temperaturen rond de 25°C en ik merk dat mijn lichaam er snel aan went.
De een reageert anders op warmte dan de ander.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:50 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven. Wat als je in het buitenland woont en het elke dag 30 graden is? Dan heb je ook niet veel keus. Ik train regelmatig met temperaturen rond de 25°C en ik merk dat mijn lichaam er snel aan went.
ik zweet wel veel, en kan juist mijn warmte niet kwijt met dit weerquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:07 schreef DarkElf het volgende:
idd, elk mens is anders. Ik vond rennen toen het vroor heerlijk en anderen gaan dan echt niet omdat het te koud is. (wrs heb ik met kou als voordeel dat ik nauwelijks zweet, dus ik koel niet te snel af... das tegelijkertijd mijn nadeel met warm weer)
Ik zweet me echt een otje. Echt als een gieter gewoon. Maar koel dan ook amper af.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:07 schreef DarkElf het volgende:
idd, elk mens is anders. Ik vond rennen toen het vroor heerlijk en anderen gaan dan echt niet omdat het te koud is. (wrs heb ik met kou als voordeel dat ik nauwelijks zweet, dus ik koel niet te snel af... das tegelijkertijd mijn nadeel met warm weer)
En als je nu gaat fietsen met dit weer?quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:09 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik zweet me echt een otje. Echt als een gieter gewoon. Maar koel dan ook amper af.
Ook. Ik zweet gewoon erg snel. Maar goed, de ergste warmte is bijna voorbij dus vrijdag gaan we er gewoon weer voor hoor. Ik ga zéker niet afhaken nu.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:11 schreef CaLeX het volgende:
[..]
En als je nu gaat fietsen met dit weer?
mm dan weet ik t ook nietquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:09 schreef CaLeX het volgende:
[..]
ik zweet wel veel, en kan juist mijn warmte niet kwijt met dit weer
Nou als je fietst en een lekker ritme van 22km/u+ hebt, koel je af door de windquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:12 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ook. Ik zweet gewoon erg snel. Maar goed, de ergste warmte is bijna voorbij dus vrijdag gaan we er gewoon weer voor hoor. Ik ga zéker niet afhaken nu.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:03 schreef DarkElf het volgende:
les 20 gedaan (4x8) en 4.7 kmben echt fier op mezelf.
(tis pas 4 maanden na een grote operatie en toch gaat het al weer zo lekker.)
Ik gebruik deze, werken en zitten perfect:quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:13 schreef pdiscs het volgende:
Gisteren met Evy begonnen. Het lullige is, dat mijn iPod oortjes steeds uit mijn oren vallen. Hebben jullie nog tips voor andere oorjtes?
ik heb dezequote:Op donderdag 22 juli 2010 14:17 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik gebruik deze, werken en zitten perfect:
[ afbeelding ]
En m'n vriendin (GotC) gebruikt zulk soort, en zij is daar ook tevreden over:
[ afbeelding ]
Kweet het...het is ook allemaal niet zo erg, het is alleen dat ik nog nooit iemand anders heb gezien die het ook zo erg heeft. En je ziet mensen echt wel kijken. Volgens mij denken ze dat ik onwel ben ofzo. Vroeger was het al een trauma...dan verstopte ik me na een sportwedstrijd nog weleens, of ik ging snel naar de kleedkamer om mijn wangen een kwartier tegen de koude tegels aan te drukkenquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:21 schreef DarkElf het volgende:
rood hoofd meldt zich, gisteren liep ik lekker (4x8) maar mijn hoofd is knalrood, en duurt vrij lang voor t weer wegtrekt. en zag gisteren iemand anders lopen die ook zo een rode kop had... niets van aantrekken hoor, gewoon lekker blijven lopen.
Deze heb ik ook en bevallen prima. Alleen bij lang gebruik wat drukkend.quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:17 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik gebruik deze, werken en zitten perfect:
[ afbeelding ]
[...]
Ik doe het draadje van mijn in-ears in een paperclip, knoopje erin en dan aan de bovenkant van mijn t-shirt klemmen. Als ze uit mijn oren vallen, dan vallen ze tenminste niet ver en krijg je ze zonder al et veel hannessen terug; Doordat het draadje hierdoor minder beweegt vallen ze er trouwens ook al minder uitquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:13 schreef pdiscs het volgende:
Gisteren met Evy begonnen. Het lullige is, dat mijn iPod oortjes steeds uit mijn oren vallen. Hebben jullie nog tips voor andere oorjtes?
die rooie kop heb ik altijd met sporten gehad, denk serieus dat dat soms gewoon bij een mens hoort. Ik adem namelijk helemaal niet te snel meer tegenwoordig (voor mijn gevoel dan) en vroeger als kind had ik t ook al..quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:15 schreef Skv het volgende:
Remedie tegen een rooie kop is héél rustig blijven ademen! Probeer tijdens het hele lopen de hele tijd een heel rustig tempo qua ademen aan te houden. Als je merkt dat je sneller gaat ademen, wat rustiger gaan lopen. Op den duur krijg je toch een betere conditie en kan je met dezelfde rustige ademhaling langer en sneller lopen. Die rooie kop krijg je doordat je te rap gaat ademen en daardoor extra inspanning moet doen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:32 schreef pdiscs het volgende:
Verder heb ik op mijn fiets een "fietscomputer" die de snelheid en de afstand aangeeft. Bestaat dit ook voor hardlopen en zo ja, hoe werkt dit dan (GPS?)?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:32 schreef pdiscs het volgende:
Mijn vriendin had nog een goede tip tegen het uitvallen van de oortjes van de ipod: leukeplast. De wielrenners in de tour plakken ook zo de oortjes vast. Werkt prima.
Niet in blijven hangenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:37 schreef sproetjes het volgende:
ik hoop echt dat ik snel van mn blessure af benmis het rennen echt heel erg
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:43 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Niet in blijven hangen. Ik ben 2 jaar terug met football keihard neergehaald, mocht 3 weken mn been niet bewegen en daarna wat revalidatie enzo gehad. Sinds dien nooit meer echt gaan sporten maar het is echt chill dat ik het nu eindelijk weer op pak
.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:46 schreef sproetjes het volgende:
[..]
kan sowieso nietben sportinstructrice op een sportschool haha sporten is nog minimaal een half jaar mijn leven en inkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |