quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:45 schreef E.T. het volgende:
Vraagje voor de vroege ochtend lopers; hoe en wat met eten?
Loop je met een lege maag? Schuif je snel een banaan oid naar binnen en goed ontbijt als je terug bent? Volledig ontbijt voor je gaat lopen?
Ik ben al geen ontbijter, maar op een lege maag lopen lijkt me ook niks.. maar met de warmte de komende tijd (en vakantie dus tijd) lijkt 's morgens lopen me best lekker
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:47 schreef KingOfMars het volgende:
Goed bezig allemaal!
Ben vandaag begonnen met m'n nieuwe eetschema. Heb gisteren uitgebreid zitten rekenen en invoeren op dieetinzicht.nl (aanrader!) en kwam er (weer) eens achter dat ik veel te weinig eet. Zit zo rond de 1300 - 1500 kcal's per dag, dat doe ik niet echt bewust maar het komt eenmaal zo uit. Veel te weinig dus, het mogen er bijna 3000 zijn om stabiel te blijven. Ben nu dus in stappen de energie-inname aan het ophogen en tegelijkertijd suiker en vet te beperken. Vanochtend vroeg aan de Brinta dus en 2 extra boterhammen met mager beleg mee naar het werk. Je moet er wat voor over hebben.
je bent me net voorquote:
Service van de zaak hequote:
quote:
als je het vinkje uit zet kan dat toch wel? (of kan dat tegenwoordig ook niet meer?)quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kan het ook wel zelf, maar dan kan jij de OP helemaal niet meer editten en dat vind ik zo onaardig die eerste 24u.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:58 schreef E.T. het volgende:
[..]
als je het vinkje uit zet kan dat toch wel? (of kan dat tegenwoordig ook niet meer?)
Als je zorgt dat je genoeg koolhydraten op voorraad hebt is het prima denk ik (wel ff die banaan), je hebt ongeveer voor anderhalf uur aan reserve.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:55 schreef mariska87 het volgende:
Ik loop altijd even voor mijn werk, een half uur, op een lege maag en dat gaat prima! Maar is toch voor iedereen anders, ik ken ook mensen die al flauwvallen op een lege maag als ze alleen maar op de bank zitten.
quote:Als je loopt op een lege maag dan is het zelfs zo dat je minder snel in de vetverbrandingsmodus belandt, Je glycogeenvoorraad is niet op peil en dat betekent dat dat een aanslag is op je spierweefsel, want je lijf zal bij gebrek aan suiker en glycogeen eerst proberen eiwitten te verbranden.
Iedere duursporter doet er goed aan om regelmatig (om de drie uur) te eten en dan altijd eiwitten gecombineerd met koolhydraten
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:53 schreef Brighteyes het volgende:
*snif*
Ik kan de wiki niet aanpassen.Blond.
KoM mag ik in de OP?
Wiki is aangepastquote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:11 schreef _Calimero_ het volgende:mag ik uit de lijst evy 0-5? ik ben klaar met mijn evy dinges, aangezien ik vanaf nu 6km of meer ga lopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Wat veel, gaaf hoor! Hopelijk gaat het door.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:38 schreef sproetjes het volgende:
[..]
op het moment shape en spinning (en aquajoggen)
hopelijk binnenkort pump, combat, zumba en balance erbij (als ik word aangenomen bij de sportschool waar ik nu mee bezig ben)
jij?
En ga je dan direct na dat stukje brood en banaan rennen of wacht je eerst nog eventjes?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:06 schreef PiperMaru het volgende:
Ik heb een paar keer 's morgens vroeg gelopen met een nuchtere maag of alleen een banaan en ik geloof dat dat toch niet helemaal goed voor me is, zeker niet nu de lessen wat langer worden (~35 min.). Vanochtend een volkoren boterham met pindakaas en banaan naar binnen geschoven en ik weet niet of het daardoor kwam, maar het liep wel lekkerder.
Geleend van runinfo.nl:quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:43 schreef Viper86 het volgende:
Of geld dit alleen voor wanneer je vlak na een uitgebreide maaltijd gaat sporten en niet na bijvoorbeeld zoiets kleins als een boterhammetje of een banaan ofzo?
Maar het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk of -ie er wel of geen last van krijgt. Dat moet je gewoon uitproberen denk ik. Wat je kunt doen is wakker worden, banaan d'r in proppen en je daarna gaan voorbereiden (omkleden, schoenen aan, warming up). Moet wel goed gaan dan denk ik.quote:Bananen zijn koolhydraatrijk en lichtverteerbaar en dus heel geschikt om voor, tijdens en na het hardlopen te gebruiken. Hoe rijper een banaan is hoe meer enkelvoudige koolhydraten deze bevat. Hierdoor is een rijpe banaan een snelle energieleverancier. Een nog groene banaan bevat veel meer samengestelde koolhydraten .
Oke.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:49 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Geleend van runinfo.nl:
[..]
Maar het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk of -ie er wel of geen last van krijgt. Dat moet je gewoon uitproberen denk ik. Wat je kunt doen is wakker worden, banaan d'r in proppen en je daarna gaan voorbereiden (omkleden, schoenen aan, warming up). Moet wel goed gaan dan denk ik.
Ik ren meestal aan het einde van de middag vlak voor het fitnessen. Ik vind echter dat ik daardoor veel te lang achter elkaar sport, dus dan wil ik het rennen naar de ochtend verplaatsen ( vóór werk of school ).quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:11 schreef ASSpirine het volgende:
Ik loop altijd in de "ochtend" en eet nooit iets voor ik begin te lopen. Alleen wat water drinken om mijn droge keel wat te smeren en dan maar lopen. Wanneer ik thuiskom neem ik ong 1 liter water mee naar buiten en wandel nog een toer van ong 6 minuten om af te koelen. Stretchen en rest van water nuttigen + uitzweten en daarna begin ik met eten.
In het begin at ik eerst een banaan en een glas cranberry juice en pas later een volwaardige maaltijd.
Alleen heb ik laatste dagen geen bananen thuis liggen
Voor het lopen is het heel belangrijk heb ik gemerkt, eerste 2 keer dat ik heb gelopen deed ik dat niet. Kreeg ik last van mijn lies, kreeg een trekkende gevoel. Daarna voor het rennen gedaan, en geen last meer van mijn lies. En voor zover ik weet is het altijd aangeraden om dat te doen voor het sporten. Erna ook naar het schijnt, al ben ik daar niet zo zeker van, maar ik doe het toch maar.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, stretchen, goed dat je het zegt, daar hadden mijn loopvriendinnetje en ik idd nog wel wat vragen over want Evy heeft het daar verder nooit over en er is dus ook geen ruimte voor in haar programma. Gewoon het hele programma uitlopen en dan pas stretchen?
Ik heb wel aan haar uitgelegd (dat wat ik dacht dat ok was dan) dat koud stretchen dus juist heel erg slecht is, dus dat je eerst wel even moet lopen, maar kan je dan doorlopen tot het eind?
Ik ben een vrij uitgebreide warming up en stretch sessie gewend van het softballen maar is dat mss omdat dat veel meer een acceleratie sport is? Weet iemand dat?
Ik luisterde voor de grap even naar de eerste les (of een eerste les) van Evy 5-10km en daar wordt er dus heel uitdrukkelijk wel aandacht aan besteed. Wel grappig.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, stretchen, goed dat je het zegt, daar hadden mijn loopvriendinnetje en ik idd nog wel wat vragen over want Evy heeft het daar verder nooit over en er is dus ook geen ruimte voor in haar programma. Gewoon het hele programma uitlopen en dan pas stretchen?
Ik heb wel aan haar uitgelegd (dat wat ik dacht dat ok was dan) dat koud stretchen dus juist heel erg slecht is, dus dat je eerst wel even moet lopen, maar kan je dan doorlopen tot het eind?
Ik ben een vrij uitgebreide warming up en stretch sessie gewend van het softballen maar is dat mss omdat dat veel meer een acceleratie sport is? Weet iemand dat?
Ik heb een flesje sportdrank klaar staan bij terugkomst. Zolang je oplet dat het suikergehalte onder de 7g/100g blijft is dat ok. Ik heb een bepaalde AA soort (lichtgroen spul) dat 5,5 is. Drinkt erg makkelijk weg.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:25 schreef Viper86 het volgende:
Een liter water zou ik denk ik niet naar binnen kunnen krijgen na het rennen.Heb meestal wel een flesje water van een halve liter klaar staan en daar drink ik een paar slokken uit na het rennen en dan een tijdje later weer een paar slokken etc.
Ik loop eerst in, ga dan een beetje stretchen (vooral kuiten bij mij) en daarna de les lopen. Maar dit is voor mij alleen nodig als het eerste blok 10 minuten of langer, anders doe ik het gewoon na het eerste stukje les. Ik heb het een keertje gedaan voor het lopen, en had daar nog twee weken last van ( raar gevoel in m'n kuit).quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Stretchen helpt niet om blessures te voorkomen, dat is nog nooit wetenschappelijk aangetoond. Op het moment dat jij regelmatig strecht, worden je spieren daar langer van, zelf moet ik dit doen omdat ik een blessure aan mijn achillespees heb en vrij korte kuitspieren heb. Maar voor of na een training stretchen heeft geen invloed op vermindering van spierpijn/blessures voorkomen. Wat wél belangrijk is, is om je spieren goed op te warmen, aangezien spieren het best functioneren bij een temperatuur van -ik meen 40 graden. ook je spieren rustig laten afkoelen, door uit te lopen is nuttig, maar het stretchen mag je laten zittenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:55 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Stretchen helpt niet om blessures te voorkomen, dat is nog nooit wetenschappelijk aangetoond. Op het moment dat jij regelmatig strecht, worden je spieren daar langer van, zelf moet ik dit doen omdat ik een blessure aan mijn achillespees heb en vrij korte kuitspieren heb. Maar voor of na een training stretchen heeft geen invloed op vermindering van spierpijn/blessures voorkomen. Wat wél belangrijk is, is om je spieren goed op te warmen, aangezien spieren het best functioneren bij een temperatuur van -ik meen 40 graden. ook je spieren rustig laten afkoelen, door uit te lopen is nuttig, maar het stretchen mag je laten zitten
Okequote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:29 schreef Sheriam het volgende:
Hm, vandaag ging 't niet zo lekker. Kreeg wat buik kramp na een km of 3, ben op de 3.5 maar eventjes van 't pad af gegaan en heb 't bos bemest... nog een voordeel van een bosroute over door de stad lopen (of je moet helemaal door de binnenstad lopen zodat je langs cafe's komt). Daarna weer doorgelopen maar helemaal weg ging 't toch niet, heb 't laatste stukje rechtstreeks gelopen voor 5.5 ipv m'n geplande route van ruim 6 af te maken. Misschien toch niet helemaal genoeg gedronken voor een temp. van 20 graden? Ik probeer er op te letten sinds ik hardloop, maar het blijft moeilijk genoeg te drinken.
Wat wel lekker ging was dat ik een route met heel ruw asfalt liep, die ik in het voorjaar niet lekker vond lopen. M'n voeten hadden er nu geen probleem meer mee,ik ga deze route wel vaker lopen als afwisseling!
Ik neem voortaan trouwens wel een papieren zakdoekje mee, bladeren klinkt leuk in de survival-handboekjes maar 't werkt voor geen meter.
Ik ben echt direct daarna gaan lopen en heb nergens last van gehad. Ik merk dat ik gewoon een stuk beter loop met iets in m'n maag, anders ben ik toch slapjes na terugkomst.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:43 schreef Viper86 het volgende:
[..]
En ga je dan direct na dat stukje brood en banaan rennen of wacht je eerst nog eventjes?
Want ik heb altijd het gevoel dat als ik direct nadat ik iets gegeten heb ga rennen ik daar buikpijn van krijg. Omdat als je gaat sporten wanneer je gegeten hebt al het bloed naar je spieren gaat en dat daardoor het eten als een baksteen in je maag ligt omdat je lichaam geen bloed meer vrij maakt voor het verteren.
Of geld dit alleen voor wanneer je vlak na een uitgebreide maaltijd gaat sporten en niet na bijvoorbeeld zoiets kleins als een boterhammetje of een banaan ofzo?
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:48 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik luisterde voor de grap even naar de eerste les (of een eerste les) van Evy 5-10km en daar wordt er dus heel uitdrukkelijk wel aandacht aan besteed. Wel grappig.
In de Runner's World van deze maand staat een heel stuk over dynamisch rekken en strekken.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:40 schreef KingOfMars het volgende:
Van de Evy 5-10 serie he BE. Niet van 0-5km.
Als ik 's ochtends loop dan doe ik dat wel op een lege maag. Als je net gegeten hebt gaat lopen niet zo best.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:45 schreef E.T. het volgende:
Vraagje voor de vroege ochtend lopers; hoe en wat met eten?
Loop je met een lege maag? Schuif je snel een banaan oid naar binnen en goed ontbijt als je terug bent? Volledig ontbijt voor je gaat lopen?
Ik ben al geen ontbijter, maar op een lege maag lopen lijkt me ook niks.. maar met de warmte de komende tijd (en vakantie dus tijd) lijkt 's morgens lopen me best lekker
Stretchen zijn de meningen ontzettend over verdeeld. De meeste fysiotherapeuten zeggen geloof ik dat je beter niet kan stretchen, omdat je het toch vaak verkeerd doet en je dan meer schade aanricht dan het zou helpen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |