Gister een zak geribbelde paprika chips laten vallen in de keukenquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:23 schreef morgane het volgende:
Zuigt zo'n ding ook vrij 'grote' dingen op? ...
Klarstein 129 euriquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:29 schreef lezzer het volgende:
Ik vind die 429 euro voor de pet-versie wel zorgwekkend....![]()
quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gister een zak geribbelde paprika chips laten vallen in de keuken![]()
Klusje voor Truus dus![]()
Even laten rijden vanuit de huiskamer en toen clean ingedrukt in de keuken
Deurtje dicht en gaan, maar wel even gekeken of hij daar ook mee overweg kan![]()
Gaat duszeker als hij een paar keer over de chips heeft heengereden dan is alles echt weg
![]()
Bakje legen was wel beetje lastig ivm stukken chips flink schudden dus![]()
@cat22 Eerst 100% opladen
quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:37 schreef lezzer het volgende:
Is dat de cleanmate dan?
http://www.cleanmate.info/geckoshop/cleanmate-p-28.html
Echt een verschil he? Misschien dat mensen die het ding al langer hebben je kunnen zeggen of de gewone versie ook kan als je het elke dag bjihoudt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:00 schreef Qwea het volgende:
Jezus, 429 euro voor dat pet dingik blijf wel handzuigen
volgens mij gaat dat makkelijk. Mijn vriendin heeft lang haar en ik half lang. Die pakt hij goed mee, ik denk alleen dat je in het begin even wat vaker de borstels moet controleren om de interval goed in te kunnen schattenquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Echt een verschil he? Misschien dat mensen die het ding al langer hebben je kunnen zeggen of de gewone versie ook kan als je het elke dag bjihoudt.
Daar ben ik erg benieuwd naar!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:29 schreef wiebelaar het volgende:
Ik heb schoonmaakpads besteld.![]()
Ben echt zeer benieuwd. Was zelf al aan het hobbien geweest met vloerwisdoekjes maar dat wilde niet zo lukken. Zodra ze er zijn kom ik hier verslag uitbrengen!
Interessant! Ben benieuwdquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:29 schreef wiebelaar het volgende:
Ik heb schoonmaakpads besteld.![]()
Ben echt zeer benieuwd. Was zelf al aan het hobbien geweest met vloerwisdoekjes maar dat wilde niet zo lukken. Zodra ze er zijn kom ik hier verslag uitbrengen!
Roonba is best krachtig, ik zou de eerste keer erbij blijven. kan zijn dat het goed gaat maar zeker als ze de standaarden niet signaleert botst ze best hard.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hoe gaat zo'n ding om met kabels etc?
En zeer belangrijk stoot het geen muziekinstrumenten om (Ik heb gitaren op standaarden staan hier).
Ik kan natuurlijk wel voor het stofzuigen de gitaren even in een nadere kamer zetten maar dat is ook werk en het ging erom om minder te hoeven doen
Maar je hebt wel de duurdere versie nodig toch om met een virtuele muur te werken?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:14 schreef Macka66 het volgende:
Harp op drie hoge poten, muziekstandaard en microfoonstandaard worden door de Klarstein niet onderuit gereden of weggebotst. Losse papiertjes en draden breiwol zijn niet veilig, die eet 'ie op.
Ik zou gitaren op een tafel of bed zetten, of in een hoek met een virtuele muur er voor.
Van de Roomba wel. Ik heb een goedkopere Klarstein, daar wordt een virtuele muur bijgeleverd maar die heb ik nog niet gebruikt. Ik geloof dat de Roomba veel beter scoort dan Klarstein op sensoren, zie Der große Saugroboter-Test.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:35 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Maar je hebt wel de duurdere versie nodig toch om met een virtuele muur te werken?
quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Truus had vandaag haar dag niet
Eerst sok opgegeten in de slaapkamer >>>> in storing
Toen in de huiskamer vastgelopen in voet staande ventilator >>>>>> in storing
Toen maar in de gang gezet en na 15 min van de trap afgereden >>>>> allemaal losse onderdeeltjes
Nu weer in elkaar gezet en hij doet het nog
Staat nu weer op te laden voor een betere dag
De vorige keren wel jaquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:54 schreef Cat22 het volgende:
Maar Truus stopt toch voor trappen?Arme Truus.
![]()
Gaan we dat morgen maar eens doen als ie weer bijgekomen en volgeladen isquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:56 schreef Macka66 het volgende:
Truusje toch...
In de handleiding van Heinz staat dat je z'n sensor schoon moet poetsen als 'ie van de trap gevallen is
Vandaag dus Truus even op haar rug gelegdquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:56 schreef Macka66 het volgende:.....In de handleiding van Heinz staat dat je z'n sensor schoon moet poetsen als 'ie van de trap gevallen is![]()
Heb je ook een cirkeltje van krijt gemaakt op de plek waar ze is geland?quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Vandaag dus Truus even op haar rug gelegden de IR sensoren schoongemaakt.....
Daarna het ongeluk gereconstrueerd op de gang, echter met een verschil dat ik op de trap stond om haar op te vangen
Het blijkt dat Truus zich ws heeft vastgereden op iets wat in de gang stond en toen als reactie achteruit is gereden en daar zitten geen IR sensorenen dus toen van de trap is gevallen
quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:54 schreef Cat22 het volgende:
Heb je ook een cirkeltje van krijt gemaakt op de plek waar ze is geland? ..........
quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Je ziet ook mij nog liggen proberen om haar op te vangen...........en de voetstappen om de onderdelen weer bijelkaar te rapen
waarom heb je voor de samsung gekozen en niet voor bijvoorbeeld de roomba?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:37 schreef Patjakker het volgende:
Ik heb er ook 1 gekocht!
Een Samsung Navibot, geweldig om naar te kijken hoe ie zn rondjes door de kamers maakt. Ik heb nog nooit zo lang naar stofzuigen zitten kijken.
Da's wel opvallend...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:11 schreef Macka66 het volgende:
8) Reserve onderdelen en verkrijgbaarheid: Er worden wat reserve onderdelen bijgeleverd. Niet los verkrijgbaar zover ik weet.
Verschil moet er zijn he, gezien de prijs van Klarstein tov Roomba. Ik heb niet bij de verkoper geïnformeerd of losse onderdelen te krijgen zijn in geval van kaputt.quote:
Oh, ik heb m'n postje een beetje bijgewerktquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb je in de wiki bijgezet, bij een nieuwe OP komt die erin!
Je kunt de reviews van hier toch vergelijken?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:33 schreef KarinJ. het volgende:
Ja maar alle merken hebben zo hun voor en nadelen he.:)
Iedereen is hier enthousiast over hun eigen robot.
Hoe kan ik nu weten wat de beste voor mij is?
Ik heb drie kortharen, waarvan een met british shorthair trekjes en de bijbehorende ondervacht en verharing. Dus daar vind je een belangrijk deel van terug in Heinz z'n reservoir.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Macka, hebben jouw katten lang of kort haar en verharen ze veel ? Raakte het reservoir en de borstels erg vol ?
Hoe zit het trouwens bij iedereen met lange hoofdharen ? Draaien die erg rond de borstels ?
Lesen Sie Deutsch? http://saugrobot.de/saugroboter-testueberblick.phpquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:24 schreef KarinJ. het volgende:
Is er ergens een site waar een vergelijkend warenonderzoek voor de stofzuigrobots is?
Graag gedaan!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:17 schreef KarinJ. het volgende:
Ja, ik heb alles gelezen!
Maar iedereen is zó blij met zijn/haar eigen merk dat t bijna onmogelijk wordt daar een keus uit te maken
Toch nog iets gevonden http://www.draadvrij.nl/Woning/Schoonmaak/Robot%20stofzuigers
Macka66 bedankt !
Dit gedeelte komt niet echt geloofwaardig overquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:24 schreef KarinJ. het volgende:
......... maar dat lukte niet met mijn bankkaart.....de zijne genomen (gekregen) en nu dus BESTELD ........................
Dat vind ik wel meevallen. In de handleiding staat dat er geen obstakels mogen staan binnen 1,5 meter van het oplaadstation. Indien die er wel staan dan kan de sensor van de zuigunit niet op alle plaatsen in de kamer contact maken met het oplaadstation.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:09 schreef Intelligence het volgende:
Hoe zit het met die Cleanmate? Ik lees in de review dat hij moeite heeft met het vinden van zijn oplaadstation... is dit in werkelijkheid ook zo?
Of je moet hem vaker aan het werk zetten, heb je minder haren per keer.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik reinig m elke ronde, juist omdat we allebei lang haar hebben en zo. Is ook wel nodig. Maar goed, deze keer lag er misschien meer, of is ie op een plek gekomen waar nog wat extra lag. Gelukkig is het goed afgelopen.
Overigens, tip voor iedereen, het kan geen kwaad om af en toe de onderplaat eens los te schroeven, heb ik gemerkt. Daar gaat ook een hoop zooi zitten!
Ja, dat zou nog kunnen. Maar hij gaat om de dag, dat was altijd voldoende. Misschien komt het omdat we allebei vrij zijn nu, dan heeft ie meer werkquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:34 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Of je moet hem vaker aan het werk zetten, heb je minder haren per keer.
Ik heb Truus over het badkamermatje gejaagd waar porceleinscherven op/in lagen. Nadat zij klaar was, heb ik geen scherfje meer teruggevonden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:45 schreef keida het volgende:
Kan Roomba een beetje overweg met hoogpolig tapijt? Ik gok zo van niet, maar heeft iemand daar ervaringen mee?
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:09 schreef BillsGate het volgende:
De cleanmate die we hebben, kan niet overweg met onze berber. Hij rijdt er circa 30cm op en dan blijft hij steken.
Jammer, nu moeten we elke keer de berber opvouwen als we hem aanzetten.
Hij heeft nog iets raars, steeds op dezelfde plek. Op een gegeven moment begint hij met achteruit rijden, vanuit een groot open stuk, om achteruit tegen een tafeltje aan te knallen. Daar blijft hij een paar seconden spinnen en dan houdt hij ermee op. Terwijl hij dan eigenlijk nog alle kanten uit kan.
Mag ik die naam lenen? Vind hem wel tofquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |