quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:05 schreef LadyBlack het volgende:
Honderd procent meegevallen!! Twee seconden pijnlijk, en toen was ie eruit, daarna heb ik nog geen last gehad en ik heb al wel gewerkt. Voor de zekerheid stop ik straks wel maandverband in mn tas, maar ik had het idee dat ik deze week al wat ongesteld was, dus wie weet heb ik geluk
En ik wil wel weten of ik weer gewoon een regelmatige cyclus heb, ben toch altijd wel een klein beetje achterdochtig bij dit soort anticonceptie![]()
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:18 schreef LadyBlack het volgende:
Gewoon veel samen oppassen joh, dan wordt het vanzelf minder engZo ging het hier ook
Haha, beetje familie op het verkeerde been zettenquote:Op donderdag 1 juli 2010 17:45 schreef Zuster87 het volgende:
Ja dat snap ik wel hoor!
Ik vind het ook leuk om kleine hints rond te strooien.
Zo voelde ik me een weekje terug niet lekker en vroeg mn moeder of ik mischien niet zwanger ben (heb mn vriend eind mei nog gezien)
Dus ik antwoordde daarop dat die mogelijkheid er is, en dat ik het heel leuk zou vinden!!
Don't think soquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:08 schreef _aurum_ het volgende:
Vertellen jullie bij de eerste het ook aan je ouders dat jullie gaan fietsen zonder zijwieltjes
Of houden jullie het voor jezelf? Ik vind dat toch wel lastig, want dan gaat mij ma iedere week vragen of het al zover is
Mijn vriend woont in een ver buitenland. Direct hierheen komen of daarheen gaan is nu nog geen optie helaas.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha, beetje familie op het verkeerde been zetten. Mag ik vragen waarom je je vriend zo weinig ziet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:05 schreef Zuster87 het volgende:
[..]
Mijn vriend woont in een ver buitenland. Direct hierheen komen of daarheen gaan is nu nog geen optie helaas.Oeh, maar dan toch plannen maken voor een kindje? Heftig, hoor! Ik denk niet dat ik dat zou kunnen, al dat gedoe.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:05 schreef Zuster87 het volgende:
[..]
Mijn vriend woont in een ver buitenland. Direct hierheen komen of daarheen gaan is nu nog geen optie helaas.Dat lijkt me een moeilijke situatie zeg! Een zwangerschap 'doormaken' in deze situatie lijkt me vooral emotioneel erg zwaar. Maar aan de andere kant is het ook wel een mooi idee dat je het kindje van je geliefde draagt, zodat hij toch een beetje 'bij' je is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik hoop dat jullie over niet al te lange tijd wel gewoon fysiek bij elkaar kunnen zijn!Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 01:17 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Oeh, maar dan toch plannen maken voor een kindje? Heftig, hoor! Ik denk niet dat ik dat zou kunnen, al dat gedoe.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Claudia, ik zal sowieso hier blijven wonen, ooit wil ik daarheen (of we nou een kindje hebben of niet) maar dat zal de komende 6 - 10 jaar niet gebeuren.
En dan maar hopen dat hij hierheen kan komen.
Ik heb hier genoeg steun van anderen. En natuurlijk ga ik het niet idealiseren hoor, ik zal het moeilijk hebben, heb ik nu ook weleens. Maar dat heb ik er wel voor over. Ik weet ook heel goed dat er heel veel mensen zijn die mij raar zullen vinden dat ik deze keuze maak, is het niet hier dan is het wel op mn werk. Maar so be it. Er zijn zelfs genoeg mensen die deze situatie al raar vinden (ik hier - hij daar) en daar kan ik ook mee leven. En ben er serieus gelukkig mee![]()
Het zal zwaar worden, zo 'alleen', het is niet bepaald een ideale situatie. Maar wat is ideaal. Volgens maarstaven huisjeboompjebeesje. Dit voelt zo goed voor mij en ik sta hier zooo goed achter, dat vind ik dan ideaal
Ik heb mijn moeder dit weekend gezegd dat al mijn naasten het direct mogen weten als het raak is, maar dat het alleen tussen mijn vriend en mij is wanneer we echt gaan proberen. Ik heb dus niet mijn mond voorbij gepraat over het verwijderen van het spiraaltjequote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:08 schreef _aurum_ het volgende:
Vertellen jullie bij de eerste het ook aan je ouders dat jullie gaan fietsen zonder zijwieltjes
Of houden jullie het voor jezelf? Ik vind dat toch wel lastig, want dan gaat mij ma iedere week vragen of het al zover is
De eerste duurde ong. een jaar met andere partner, van de tweede was ik na ong. 2,5 jaar en dmv IUI kunstmatige inseminatie zwanger. Nu laten we de natuur zn gang gaan en wil ik het max. 1 jaar proberen ivm mijn leeftijd.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:14 schreef _aurum_ het volgende:
spannend Diaan! Waarom hou je er rekening mee dat 't langer dan 6 maanden kan duren? Heeft 't eerder ook langer geduurd?
Ik heb vannacht gedroomd over hoe we de computerkamer gingen omtoveren tot kinderkamer
Voordeel is wel dat als het zover is, ik iig precies weet wat ik wil
Nou pas vanaf a.s. vrijdag.... er kan nog van alles gebeuren voor die tijd.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:21 schreef Jeetjejom het volgende:
Diaan!!!!![]()
![]()
Maar eigenlijk hoor jij dus al in het volgende topic thuis, je bent uitgerammeld, het wordt binnenkort klustijd!
Het wordt morgen erg warm en ga ik met de kinderen zwemmen. En aangezien je van het verwijderen buikkrampen of wat bloeding kunt krijgen, maar even verplaatst. Dus tot a.s. dinsdag mag ik hier nog als "rammelaar"posten.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:40 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou pas vanaf a.s. vrijdag dinsdag.... er kan nog van alles gebeuren voor die tijd.
Heerlijk, alleen wonenquote:Op maandag 12 juli 2010 19:29 schreef Zuster87 het volgende:
Ja die is zeker positief JJ!
Enne
uhm... De kans is grote dat ik een gedeelte ervan samen met vriendje hier kan doen, dus dat hij hier is
uhm... Ik kan nog een langere poos van het alleen leven in mn huisje (waar ik net woon) genieten en hoef mn inloopkast nog niet op te geven!![]()
Ik ga weer verder zoeken!!!
Een goede vriendin heeft vorige week zo'n ingreep gehad. Zij kon heel snel terechtquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:22 schreef Diaan73 het volgende:
Hmmm wij zullen nog iets langer moeten rammelen. Lag ik daar vanmorgen uitgebreid op de bank van de huisarts... hij aan het prutsen, kan hij de touwtjes van mn spiraaltje niet vinden.![]()
Nog een keer geprobeerd, maar nee helaas. Nu moet ik een echo en een afspraak bij de gyn laten maken. De gyn moet het spiraaltje dan verwijderen en waarschijnlijk moet ik onder narcose dan. Pff wat een gedoe. Dat gaat denk ik niet meer lukken voor de zomervakantie. Vanmiddag kan ik de assistente bellen, zij heeft dan als het goed is een afspraak gemaakt.
en Lennon was mee, zat in de buggy.. en maar huilen dat ik daar op die bank lag, vond ie maar niets
Tuurlijkquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:42 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Mag ik ook (af en toe) komen rammelen?
ik hoop dat we snel terecht kunnen, het is hier altijd erg druk bij de gynaecologen. En over 2,5 week gaan we op vakantie....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een goede vriendin heeft vorige week zo'n ingreep gehad. Zij kon heel snel terecht.
Maar wat ontzettend balen, wat een gedoe zeg.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:42 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Mag ik ook (af en toe) komen rammelen?
De arts heeft ook het spiraaltje gezet en verbaasde zich er nog over want hij laat de touwtjes altijd wat langer. Maar eigenlijk had ik het wel kunnen weten... een paar maand geleden een uitstrijkje gehad en toen zag de assistente de touwtjes ook niet. Ik kon toen een echo krijgen, maar vond het toen niet nodig. Met de kennis van nu: had ik het toen maar gedaan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Buh, wat stom zeg Diaan. Ik hoop dat je snel terecht kunt!
Oh ja, als je zelf ook op vakantie gaat, is het wel lastigerquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
ik hoop dat we snel terecht kunnen, het is hier altijd erg druk bij de gynaecologen. En over 2,5 week gaan we op vakantie....
Heeft zij ook een roesje gehad?
Hadden ze niet eerst een echo gemaakt dan??quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh ja, als je zelf ook op vakantie gaat, is het wel lastiger.
Volledige narcose. Dat moest omdat ze je buik helemaal opblazen en dat behoorlijk pijnlijk kan zijn geloof ik? Uiteindelijk vonden ze de spiraal terug in een darm.
Ja ze hadden wel een echo gemaakt vantevoren. De spiraal was na haar bevalling geplaatst en bij de nacontrole konden ze 'm niet meer vinden. Blijkbaar is 'ie door de baarmoeder heen geprikt en in de buikholte terecht gekomen. Met de echo hadden ze 'm wel zien zitten, maar waarschijnlijk beweegt 'ie ook nog? Weet het niet precies... Ze heeft een kijkoperatie gehad waarbij ze via kleine gaatjes de spiraal zoeken en verwijderen. ->> Laparoscopie dus!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:51 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hadden ze niet eerst een echo gemaakt dan??
Spriaal in een darm?Dan was ze dus ook al niet meer beschermd?
Ik heb een aantal jaren geleden een laparoscopie gehad, maar dat is toch weer iets anders. Volgens de huisarts gaan ze gewoon via de vagina proberen de spiraal eruit te krijgen.
Okay, klinkt ook allemaal erg heftig zeg.... ik ga er niet van uit dat dat bij mij het geval zal zijn....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja ze hadden wel een echo gemaakt vantevoren. De spiraal was na haar bevalling geplaatst en bij de nacontrole konden ze 'm niet meer vinden. Blijkbaar is 'ie door de baarmoeder heen geprikt en in de buikholte terecht gekomen. Met de echo hadden ze 'm wel zien zitten, maar waarschijnlijk beweegt 'ie ook nog? Weet het niet precies... Ze heeft een kijkoperatie gehad waarbij ze via kleine gaatjes de spiraal zoeken en verwijderen. ->> Laparoscopie dus!
En idd, dan ben je niet beschermd. Maar gelukkig kwam ze er zo snel al achter!
Brrrr... Maar dat schijnt maar heel zelden voor te komen hoor!
* probeert Diaan gerust te stellen
Jij kunt ook nog wel even wat langer wachten, jij bent nog een stukje jonger dan ik mijn leeftijd is één van de redenen dat de kogel door de kerk is ... en groot gelijk dat je wacht totdat jullie in jullie nieuwe huis zitten.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:00 schreef Estrys het volgende:
Spiraal in een darm![]()
Wat vervelend dat het touwtje spoorloos is Diaan. En wat leuk dat jullie de kogel door de kerk hebben.
Wij gaan zeker voor een tweede maar niet voordat we in ons nieuwe huis zitten, want zwangerschapshormonen en mijn moeder gaan niet samen. Een van de slaapkamers heet wel al: de babykamer en de andere is Seb zijn slaapkamer. Ik mijmer en rammel gewoon nog even door tot volgend jaar
Seb slaapt ook eindelijk goed door en is overdag zelfstandiger en rustiger wat ook wel prettig is. Dus het rammelen is wel erger geworden wat dat betreft.
Ik wilde zeggen: ja als ik zo oud was als jij dan zou ik er ook voor gaanquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay, klinkt ook allemaal erg heftig zeg.... ik ga er niet van uit dat dat bij mij het geval zal zijn....
[..]
Jij kunt ook nog wel even wat langer wachten, jij bent nog een stukje jonger dan ik mijn leeftijd is één van de redenen dat de kogel door de kerk is ... en groot gelijk dat je wacht totdat jullie in jullie nieuwe huis zitten.
Haha, het is natuurlijk wel een feit. Je bent nog een jonge blom!! Ik word over 4 maanden 37 jaar... is toch wel een verschil.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:17 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen: ja als ik zo oud was als jij dan zou ik er ook voor gaan![]()
hihi grapje. Over twee maanden toch alweer dertig
Ik kan het me voorstellen! En ik kan me ook voorstellen dat het bevrijdend voelt om het gewoon te zeggen, ook (of misschien: zelfs) als je er niets mee doet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik rammel ook weer eventjes, maar het is echt rammelen-zonder-resultaat, hoorMaar als ik zie dat een aantal meiden met wie ik tegelijk zwanger was, nu weer zwanger zijn....jeeee, dan rammel ik ook een slag in de rondte
gaat wel weer over
Heftige situatie. Hoelang moet je nog wachten op uitslagen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:41 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Waarom het nog niet mogelijk is...
Ik ben momenteel bezig met een genetisch onderzoek. Om uit te sluiten of ik draagster ben van een spierziekte die ik liever niet meegeef aan mijn eventuele kinderen. Zelf kan ik niet ziek worden (gelukkig)
En bij mijn vriend is dat (helaas) ook het geval. Maar dat ligt iets lastiger omdat hij wel (gegarandeerd) ziek kan worden als de uitslag zo is dat hij dat gen ook heeft..
Dus dat moeten we even afwachten!
Mijn uitslag is er al heel snel...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heftige situatie. Hoelang moet je nog wachten op uitslagen?
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik rammel ook weer eventjes, maar het is echt rammelen-zonder-resultaat, hoorMaar als ik zie dat een aantal meiden met wie ik tegelijk zwanger was, nu weer zwanger zijn....jeeee, dan rammel ik ook een slag in de rondte
gaat wel weer over
Oplevering staat voor december. Ik laat met kerstmis mijn spiraaltje verwijderen denk ikquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:50 schreef smurfinnetje78 het volgende:
@Estrys: nog even rammelen dus. Wanneer kunnen jullie in je eigen nieuwe huisje terecht?
ik lees soms stiekem mee in de andere topics
Blegh, dat is ook een domper op de feestvreugdequote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:54 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm 22 juli de echo en dan pas 11 augustus afspraak met gyn. Ze had gepland voor 5 augustus maar dan zijn we op vakantie. Voor 30 juli ging niet meer lukken.
Ja, we dachten mooi in de vakantie al te kunnen gaan beginnen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:56 schreef Estrys het volgende:
[..]
Blegh, dat is ook een domper op de feestvreugde
Jij ook Raissa? Wel rammelen, geen actie?quote:
het kon ook 5 augustus, maar ja, dan zijn we op vakantie. Van die maand zijn 2 weken vakantie, dus dat gaat best wel snel inderdaad.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:12 schreef Jeetjejom het volgende:
Boh, Diaan, was wel een domper(tje) zeg..... En dan ook nog met die enge verhalen hier.... Maar het is snel genoeg 11 augustus, nog maar minder dan een maand hoor! (always look on the bright side)
En smurfinnetje, heftig zeg! Ik duim voor een goede uitslag!
Nou , de assistente had ze met het maken van het uitstrijkje al niet zien, toen kon ik een echo krijgen maar vond dat niet nodig. Ik heb wel af en toe wat steken in mn buik, misschien dat het toch wel aan het spiraaltje ligt, maar de huisarts denk dat de touwtjes achter de baarmoedermond zijn gaan zitten. En dus niet zo makkelijk te zien en uit te vissen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhh Diaan...wat een stom nieuws! Heb je er nooit last van gehad?
En dan ook nog langer wachten... echt een domper ja.
Ik ga voor je duimen dat de gynaecoloog m er zo uit vist!!
Precies.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:24 schreef LadyBlack het volgende:
Maarja, je had natuurlijk het liefst zwanger teruggekomen
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:40 schreef LadyBlack het volgende:
Ja maar dit topic is bij uitstek geschikt voor heerlijk wishful thinking....
Nee zonder gekheid, ik hoop dat het meevalt
Weet je, dat is zoo waar! Ik heb ergens het gevoel da tik niet mag zeggen dat ik rammel, omdat we besloten hebben er niets mee te doen. Volgens veel mensen is het nog best wel mogelijk toch? Leeftijd, ach, komt vast goed en alle andere (rationele) argumenten zijn immers op te lossen? Nou ja, misschien wel, maar voor ons is vooral de leeftijd een heel belangrijk issue, dus we doen eht gewoon niet. En ik krijg best wel eens het gevoel dat je dan maar niet moet zeuren, omdat het toch je eigen keus is.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan het me voorstellen! En ik kan me ook voorstellen dat het bevrijdend voelt om het gewoon te zeggen, ook (of misschien: zelfs) als je er niets mee doet.
Joh, dat is toch gewoon beroepsdeformatiequote:Op woensdag 14 juli 2010 22:49 schreef Poppedein het volgende:Ik zit écht te veel in Z&G te neuzen nu...
inderdaad!quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:25 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Joh, dat is toch gewoon beroepsdeformatie. Lekker blijven neuzen
.
Ik dacht eigenlijk vanmorgen nog dat je je binnenkort ging meldenquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:49 schreef Poppedein het volgende:
Ik zit écht te veel in Z&G te neuzen nu...
die voorwaarde heb ik dus ookquote:Op donderdag 15 juli 2010 10:39 schreef mefke79 het volgende:
o. En er komt hier ooit wel een tweede, maar nu even niet. Denk ik. Wanneer heb je geen duowagen meer nodig? Als je oudste 2 is als uk geboren wordt? Of kan dat sneller?
Gaan we morgen gewoon samen rammelenquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:33 schreef Ca.ra het volgende:
Ik moet ook echt niet meer kijken Poppedein. Allemaal de schuld van Huup.
Maar mijn metertje slaat nog ongeveer ieder kwartier om van 'ja' naar 'nee' dus ik rammel maar half
Was het werkelijk zo'n passieve actie?quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
inderdaad!
en ik zou het helemaal niet erg vinden als je over een paar maanden toch nog aansluit![]()
Gekke rammelaars![]()
mij de schuld geven, tsk! ik deed niets!
quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Was het werkelijk zo'n passieve actie?
bellelenaquote:Op donderdag 15 juli 2010 01:47 schreef bellelena het volgende:
Hoe is het hier?
Wij zijn nog niet voor het echie begonnen, vriendje heeft toch nog ietsje langer nodig
Dus ik blijf nog eventjes hier rondhangen! Aan de ene kant vind ik het ook wel nog even goed zo (het is en blijft wel een enorme stap natuurlijk), maar aan de andere kant blijft het rammelen toch wel erg aanwezig..
Ik zag net dat HuupHuup weer zwanger is, jemigdepemig dat wakkert het rammelen toch ook wel weer extra aan hier haha! Dus vandaar dat ik weer eens mijn neus om de hoek steek!
Effectief héquote:Op donderdag 15 juli 2010 13:10 schreef Asyniur het volgende:
Als jullie al rammelen van huup die zwanger is, dan moeten jullie niet naar de foto's van baby Floris kijken
Dan slaan je eierstokken echt op tilt
quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:04 schreef LadyBlack het volgende:
Phaidra
Jij bent hier toch ook wel opvallend veel hoorGa je nog eens oppassen binnenkort?
Oh en huuphuup, nog gefeliciteerdnog zo'n schatje erbij straks!
Ja he, ik heb altijd kinderen gewild, maar echt sinds ik zoveel oppas, en sinds er een paar vriendinnen ook af en toe grapjes maken en duidelijk ook wel willen, is het gewoon niet meer te houden!!quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Morgen! Grotendeels alleen, maar de meneer komt waarschijnlijk wel mee eten.
En ik kan het rammelen niet meer zo goed negeren de laatste tijd. Allemaal vriendinnen die ermee bezig zijn, dan is het lastig om van je af te zetten... Echt een raar fenomeen, dat je vrij plotseling zo graag zwanger zou willen zijn! Het gevoel is duidelijk anders dan een jaar geleden.
LadyBlack! Hoe is het bij jou? Spiraaltje inmiddels verwijdert?quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:06 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
bellelenaik vroeg me laatst al af waar je was.
Jammer dat het toch nog ietsje langer duurt, maar het is natuurlijk wel fijn dat je weet dat hij het over een tijdje wel wilRammelze nog even!
Daar ga ik zelfs bijna van rammelen terwijl ik echt nog niet wilquote:Op donderdag 15 juli 2010 13:10 schreef Asyniur het volgende:
Als jullie al rammelen van huup die zwanger is, dan moeten jullie niet naar de foto's van baby Floris kijken
Hihi, grappig dat je dan opeens gaat uitkijken naar je ongesteldheid!quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:01 schreef LadyBlack het volgende:
Hijs wel heel liefaan het slapen op zn aankleedkussen.....
Ja, ik ben sinds 1 juli spiraalloos, maar nu duurt het echt een eeuwigheid voor ik ongesteld wordik geloof dat ik de dagen voor verwijdering ongesteld was (altijd minimaal dus slecht te checken), dus kan nog wel even duren ook
quote:Op [url=http:/forum.fok.nl/topic/1486772/3/50#84087065]donderdag 15 juli 2010 13:10[/url] schreef Asyniur het volgende:
Maar die foto waar Floris ligt te slapen is ook wel te lief...... Niet goed voor eierstokken van rammelaars hoor!quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]mijn hormonen wat doen jullie!
echt zo lief al die reacties
Hahhaa, wat grappig om te horen. Hoe oud is hij?quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:47 schreef femsss het volgende:
We hebben al een eigen huisje (appartement) en beiden vaste baan.. Hij is alleen beetje bang dat "zijn leven voorbij is" met een babymaar inderdaad niet te veel pushen.
staat een paar post terug, maar in het kort zijn we bezig met een genetisch onderzoek ivm erfelijke ziektes in de families.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:04 schreef Pvoesss het volgende:
Dan vraag ik me af smurfinnetje wat is ff niet handig?
dat lijkt me ook het ergst van allemaal. Of dat ze zich gaan bemoeien met je eigen voorpret ed...quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:08 schreef Jeetjejom het volgende:
Die opvoedkundige taak? Ach dat komt vanzelf wel denk ik... Ben er ook al een jaar op aan het wachtenNee dat valt wel mee, je weet als moeder zelf wat het beste is, en laat je vooral niet opjennen door je omgeving (of moeders die kinderen rond dezelfde leeftijd, helemaal gek wordt je daarvan)
Ik vind het erg flauw om hier lacherig over te doen. Mijn ervaring is dat mannen in het algemeen een sterk verantwoordelijkheidsgevoel hebben en zich niet zo makkelijk over kunnen geven aan zoiets vaags als 'een gevoel dat alles wel op z'n plaats valt'. Ik vind dat juist een van de grootste kwaliteiten van mijn vriend.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:48 schreef Jeetjejom het volgende:
Hahaha, ach gossie is hij bang dat ie volwassen moet worden.....
Awww...Ik herken je gevoel tot op zekere hoogte (bij mij is het niet zo heel sterk dat ik ervan moet huilen, maar toch). En ik weet ook hoe het is om nog niet te mogen. Dikke knuffel!!quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:36 schreef Chell het volgende:
Ik ben op m'n werk al onderdeel van weddenschappen... de eerstvolgende <insert bedrijfsnaam> baby![]()
@claudia_x: er is wel toekomstperspectief (tenminste dat hoop ik), maar niet echt op korte termijn (wil er hier niet al teveel over kwijt qua details ivm meelezers).
Maar ik ben "al" 31 en heb het gevoel dat het zo langzamerhand allemaal te lang gaat duren en het straks niet meer kan en ik voel me echt de laatste der Mohikanen (al m'n oude schoolvriendinnen zijn vlak achter elkaar moeder geworden)
Naja...en dan heb je gewoon van die dagen dat ik zooo hard rammel dat ik er van moet huilen. Morgen wel weer over(tijd van de maand helpt ook niet mee..lekker labiel)
Oooh sorry dan heb ik net die post of pagina gemistquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:17 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
staat een paar post terug, maar in het kort zijn we bezig met een genetisch onderzoek ivm erfelijke ziektes in de families.
Zondag 25..quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:57 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Hahhaa, wat grappig om te horen. Hoe oud is hij?
Ik denk dat dat bij mijn vriend ook het geval is.. Hij vertelde dat hij soort van "bang" was voor wat er dan allemaal veranderd en of ie wel een goede vader zou zijn e.d. (quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat mannen in het algemeen een sterk verantwoordelijkheidsgevoel hebben en zich niet zo makkelijk over kunnen geven aan zoiets vaags als 'een gevoel dat alles wel op z'n plaats valt'. Ik vind dat juist een van de grootste kwaliteiten van mijn vriend.
Ik ben inmiddels al 41, en de kans op complicaties bij een volgend kind of bij mij worden iedere dag bijna groter. En die risico's wllen wij niet nemen. Dat is geen commentaar op mensen die dat wel willen, hoor, maar wij hebben voor onszelf heel duidelijk dat we ten eerste heel blij en gelukkig zijn met het feit dat we toch nog een kind hebben gekregen dat ook nog eens gezond is, en ten tweede zouden we een zwangerschap afbreken als er iet smet het kindje niet in orde is. Om dat niet te hoeven, is het verstandiger het risico niet te nemen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:48 schreef Jeetjejom het volgende:
Miss, gaat het bij het issue leeftijd over het feit dat het misschien niet meer zo snel zal gaan, of meer dat het broertje of zusje van Senna dan misschien wel erg oude ouders krijgt?
Ik moet zeggen dat ik dat ook altijd vind meespelen, hoe wil je als je op de 50e nog kinderen krijgt enig idee hebben in welke wereld je kind op zijn 18e leeft? De kloof is dan toch veel te groot? Of denk ik alleen maar zo
quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:36 schreef Chell het volgende:
Ik ben op m'n werk al onderdeel van weddenschappen... de eerstvolgende <insert bedrijfsnaam> baby![]()
@claudia_x: er is wel toekomstperspectief (tenminste dat hoop ik), maar niet echt op korte termijn (wil er hier niet al teveel over kwijt qua details ivm meelezers).
Maar ik ben "al" 31 en heb het gevoel dat het zo langzamerhand allemaal te lang gaat duren en het straks niet meer kan en ik voel me echt de laatste der Mohikanen (al m'n oude schoolvriendinnen zijn vlak achter elkaar moeder geworden)
Naja...en dan heb je gewoon van die dagen dat ik zooo hard rammel dat ik er van moet huilen. Morgen wel weer over(tijd van de maand helpt ook niet mee..lekker labiel)
Misschien is hij wel bang dat zijn leven voorbij zal zijn, juist omdat hij denkt dat hij door de verantwoordelijkheid die hij gaat voelen, veel dingen niet meer zal gaan/kunnen doen. Het hoeft niet per se negatief te zijn, of kinderachtig, dat ben ik zeker met claudia eensquote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:27 schreef Jeetjejom het volgende:
@claudia, ik ben het met je eens dat mannen zich zeker verantwoordelijk voelen, maar Femss gaf aan dat vriendlief bang is dat zijn leven over is, niet dat hij bang is dat hij het niet aan kan, dat vind ik zeker een verschil. Bij ons was manlief ook van mening dat alles eerst op rolletjes moest lopen voordat er over kinderen gedacht werd.
Zo dacht mijn vriend er ook over maar toen Puck zich opeens aandiende was hij eigenlijk zo om. Nu ziet hij het helemaal zitten en zegt dat de echo helemaal het papa gevoel opgeroepen heeft.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:12 schreef femsss het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bij mijn vriend ook het geval is.. Hij vertelde dat hij soort van "bang" was voor wat er dan allemaal veranderd en of ie wel een goede vader zou zijn e.d. ()
Hij is nog vrij jong. Dat komt denk ik over een paar jaar vanzelf wel. Zeker als er meer mensen/vrienden in de omgeving kinderen krijgen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:57 schreef femsss het volgende:
Het is inderdaad gewoon onzekerheid.. Hij wil er in ieder geval wel over nadenken dus er is nog hoopondertussen rammel ik lekker verder
De gyaecoloog heeft het niet over een bepaalde periode gehad dat ik niet zwanger mag zijn. Dus ik ga er vooralsnog vanuit dat dat het probleem niet is. Ik vraag me alleen af wat de invloed is van die afwijkende baarmoeder op een volgende zwangerschap, zeker nu in een van de twee compartimenten een litteken zit.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
Het advies gaat zeker zijn om minstens een jaar te wachten voor je weer zwanger raakt, aangezien je een keizersnede hebt gehad?
Ja, dat lijkt me ook! Ik dacht dat het een standaardavies was (minstens 6 maanden, het liefst 1 jaar wachten), maar het kan ook heel goed zo zijn dat ik ernaast zit.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:57 schreef Aoraki het volgende:
Als zo'n advies bestaat om te wachten met een tweede zwangerschap, moeten ze dat wel van te voren vertellen...
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:49 schreef Winnik het volgende:
[..]
Ja ,ik ben het...
Iets met wachtwoord en geen idee wat mijn oude emailadres was...
Smurfinnetje, veel succes / sterkte vandaag!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:18 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Mijn uitslag is er al heel snel...
volgende week donderdag...
Afhankelijk van mijn uitslag gaan we beslissen of mn vriend zich ook laat testen.
Bij mijn familie is er een kortere levensduur vastgesteld met alle gevolgen van dien...Dus dat wil ik gewoon niet doorgeven als het niet hoeft...
En bij mijn vriend is dat gelukkig niet het geval.
Ik vind het ook wel erg spannend nu het zo dichtbij komt...
Sluit ik me bij aanquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Smurfinnetje, veel succes / sterkte vandaag!
*duimt
Ik hoop het ook. Hij werkt volgens mij wel... dus zal er ook wel zitten.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:14 schreef Phaidra het volgende:
Ook spannend Diaan! Hopelijk wordt de spiraal gevonden.
Hè verdorie Vicky. Maar hij komt er vast wel, dat broertjequote:Op donderdag 22 juli 2010 18:42 schreef Vicky het volgende:
Smurfinnetje, fijn!
Diaan, wat onslachtig zeg!
Muhhhhhh ik heb vandaag te veel babietjes en zwangeren gezien. Ik rammel de pan uit..
Amber zei gister: mama, jij moet bog een baby krijgen en dat moet een broertje worden en hij moet Mauro gaan heten..
Helaas, manlief wil echt nog niet. En het kan ook nog niet... Nog steeds geen werk
Ze had een vriendje op de psz en die heette Mauroquote:Op donderdag 22 juli 2010 19:21 schreef Zuster87 het volgende:
Zo Amber heeft alles al bedacht, nu hoeven jullie het alleen nog waar te maken
Hihi hoe komt ze bij die naam??
Ik wil ook nog steeds dat mijn man zijn studie afmaaktquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:25 schreef LadyBlack het volgende:
Oei dames, maar zit het er nog steeds niet in? aurum, je vriend wil nog steeds eerst zn studie afmaken? En bellelena's vriend wil ook nog wachten?
Gala, dat lijkt me ook naar zeg, als je allebei best wel wilt maar vast zit aan medicijnen
Kun je misschien een gesprek aangaan met artsen, dat je in elk geval duidelijk maakt dat er wel een kinderwens is? Wie weet scheelt het
Dankjewel voor je verhaal! Raar he, dat je zo van mening kunt veranderen in korte tijd! Dit heb ik dus precies hetzelfde, zo'n ommezwaai waarbij ik denk dat mensen wel verbaasd zullen zijn als ze het horen. Dus laat ik het af en toe heel voorzichtig doorschemerenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 02:30 schreef bellelena het volgende:
Wekom Lot_1!
Ik rammel nu zo onderhand een jaartje of 2,5 denk ik, aan het begin postte ik hier sporadisch, maar de laatste tijd (sinds 1 jaar geleden toen een goede vriend+vriendin in verwachting raakten) is het toch best hard gaan rammelen hier! Vroeger dacht ik: 'Kinderen, ik? Dat nooit!', maar plots, 2,5 jaar geleden dacht ik ineens: 'Ik wil een kindje!'
gelukkig heb je inderdaad ook nog geen haast, dat haalt wel druk van de ketel. Daar ben ik ook wel blij mee, dat ik niet 35 ben en ik eigenlijk amper kan wachten. Dat lijkt me echt zwaar.. Maar spannend hoor! Hou ons op de hoogtequote:Anyway, het eerste jaar heb ik stiekem alleen voor mezelf gerammeld, ik liep altijd zo te verkondigen dat ik nooit een kindje wilde dat ik het maar gek vond dat ik dit opeens voelde en ik durfde het niet echt te zeggen. Vrienden van mij waren er ook nog niet echt mee bezig, of we hadden het er iig nooit over.
Na 1 jaar toen heb ik het op tafel gegooid, tegenover mijn mama en vriendje in 1 keer haha! Ze schrokken er niet van gelukkig, maar ik was blij dat het een keer eruit kwam. Een half jaar later waren vrienden van ons dus plots zwanger! Ze waren we al een beetje er naar toe aan het leven en voorzichtig aan het proberen, maar het ging heel snel! En pas toen heb ik voor de tweede maal er met mijn vriendje over gesproken. We studeren beiden ook nog, ik ben nu 26 en hij net 27, dus valt best mee
Hij moest nog erg aan het idee wennen en went nu langzaamaan steeds meer, maar hij is er net nog niet helemaal klaar voor om er echt 100% voor te gaan. Dus dat wacht ik nu een beetje af! En aan de ene kant is het wel een beetje fijn, want ik vind het ook best eng om zo'n grote stap te nemen, dus nu heb ik zelf ook nog een beetje tijd om te wennen aan het idee. Maar ik heb ook echt veel momenten dat ik gewoon nu hopla meteen wil! Ik ben van mezelf een enorme twijfelkont, en dat zie ik hierin ook. Het ene moment denk ik: 'Ojeej, toch nog even wachten' en het volgende moment 'Ik wil nu!'. Maar het komt vanzelf wel goed, ik denk dat we best binnenkort gewoon het condoom laten voor wat het is en een beetje stiekem wat gaan oefenenEn dan eerst gewoon zoiets van 'we zien wel', en het op z'n beloop laten.
Ik ben getrouwd jaquote:En je noemt jouw vriendje je man, ben je met hem getrouwd al? Of is het gewoon een kooswoordje?
haha, ja ik kan me ook wel voorstellen dat het 'werkt' wanneer het om vrienden gaat die kinderen krijgen en bij wie het ook allemaal leuk is (dus geen oververmoeide ouders met huilende babiesquote:Wel jammer dat hij de kindjes in je omgeving eerder afschrikkend vindt dan dat ie ervan gaat meerammelen! Mijn vriendje heeft nooit met babies in zijn directe omgeving te maken gehad, dus voor hem is het ook een beetje abstract dat hele idee van een kindje krijgen. En doordat vrienden nu een baby hebben gekregen heeft ie het toch eens dichterbij meegemaakt en vindt ie het juist wel erg leuk en is het minder een ver-van-zn-bed-show. Dus vandaar dat ik hem maar een beetje in de buurt van kleine kindjes wil lokkenWel schattige dan natuurlijk haha
Maar dat zijn de meeste wel dus dat scheelt
![]()
mooi dat je er zo positief in staatquote:En nu rammel ik dus gewoon gezellig nog mee hier!
En kijk ik met spanning uit naar de vorderingen van anderen hier, zoals ChillayD (die as we speak aan het bevallen is!) en LadyBlack die net is doorgeschoven naar het tweede streepje topic!
Het voelt bijna alsof ik zelf ook weer een stapje vooruit maak als iemand anders hier dat doet! Dus dat is erg leuk
Welnee, niet wachten!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:20 schreef _aurum_ het volgende:
Ik wil ook nog steeds dat mijn man zijn studie afmaaktIk ben de kostwinnaar en stel nou dat er complicaties zijn bij de zwangerschap (je weet immers nooit), dan halen we onszelf potentieel zoveel problemen op de hals....
we wachten nog wel even
Pandorah, ben jij dezelfde als een tijdje geleden? Die waarvan de toenmalige vriendin een kindje kreeg en die zelf ook ging nadenken over een kindje krijgen (al dan niet van een donor)?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:55 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Welnee, niet wachten!
Wist je dat mannen opeens gaan afstuderen als er een kindje op komst is? Ze willen dan opeens graag afstuderen / harder rennen omdat ze graag voor hun gezin willen zorgen. Althans dat is wat ik zie bij mannen uit mijn omgeving... Dus, wat let je
Dat ben ik niet. En ik kan niet zo snel bedenken wie je bedoeltquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:40 schreef Groofsken3 het volgende:
Pandorah, ben jij dezelfde als een tijdje geleden? Die waarvan de toenmalige vriendin een kindje kreeg en die zelf ook ging nadenken over een kindje krijgen (al dan niet van een donor)?
Speelt dat nog? Ik ben benieuwd.![]()
Oh, haha. Oké.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:57 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Dat ben ik niet. En ik kan niet zo snel bedenken wie je bedoelt.
Wat knurftig eigenlijk dat het dan je huisarts niet gelukt is hequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:49 schreef Diaan73 het volgende:
Nou, het spiraaltje is eruit... binnen een minuut. Ze zag de touwtjes ook niet, maar ging op de tast en had ze meteen.... ze zei dat ze veel geluk had!! Ik ga me nu dus maar eens in het andere topic melden.... we gaan er nu gewoon echt voor.
Spannend Diaan en dat op vrijdag de dertiende!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:49 schreef Diaan73 het volgende:
Nou, het spiraaltje is eruit... binnen een minuut. Ze zag de touwtjes ook niet, maar ging op de tast en had ze meteen.... ze zei dat ze veel geluk had!! Ik ga me nu dus maar eens in het andere topic melden.... we gaan er nu gewoon echt voor.
Zij had wel een iets andere tang geloof ik.. en ze is er natuurlijk veel meer ervaren in. Ook zal zei ze zelf dat ze veel geluk had gehad. Leuke gyn trouwens, nog niet eerder gezien/gehad... en ze had dezelfde voornaam... daar begon ze ook over.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wat knurftig eigenlijk dat het dan je huisarts niet gelukt is hethanks a lot....
![]()
Dankjulliewel allemaalquote:Maar fijn ja!
ahwquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:51 schreef Chan het volgende:
Lastig Oeke..
Hier precies andersom.. Ik rammel de pan uit maar nu is juist het slechts denkbare moment om aan een 2e te beginnen..
En ik twijfel me ook helemaal suf, we willen verhuizen, over een jaar of zo.. En ik wil zo graag een tuin, maar dat is weer zo duur, een huis met een tuin.. Dus misschien toch een appartement? Nou zag ik op funda echt een geweldig appartement met genoeg ruimte en alles.. Maar geen tuin dus..
Als er een ruimer huis is, dan kan die 2e gerust komen.. Hier vind ik het gewoon te krap.. Maar voor een groter huis moet ik eerst meer zekerheid hebben qua inkomen.. pff..
Blehh ik voel me helemaalervan
Jaaaaaa!!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef oeke het volgende:
Maar zolang kan ik niet wachten hoor. Tot Ko naar school gaat. Dan ben ik 39 ofzo.![]()
Lastig Chan, ik begrijp je bezwaren. Ik heb er zelf minder moeite mee dat het hier krap is. Maar dat komt denk ik vooral omdat we nu van april tot oktober een uitwijkmogelijkheid hebben met grote tuin. Andesr zou ik daar ook nog over twijfelen.
Ik moet gewoon gaan rammelen. Pijlsnel zwanger worden en dan kan ik nog heel even meezwangeren met Huup en Claudia.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ti amo più di ieri ma meno di domani
Ja, je hebt gelijk hoor. Oh, ik word helemaal moe van mezelf.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:59 schreef Lishe het volgende:
Oeke, lastig is dat. Zolang je niet rammelt hoef je niks toch? Je MOET geen tweede, een fijn dagelijks leven is veel meer waard toch?
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:03 schreef Estrys het volgende:
Jij moet ook helemaal niet zolang wachten gekkie![]()
Ik word volgende maandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo oud al!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
Ook een optiequote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:05 schreef Chan het volgende:
Hmmja ons eisenpakket voor een huis is nogal grootdat is ook eigenlijk wel een beetje het probleem.. Zeker als je in Leiden zoekt en het nog betaalbaar moet zijn ook
maar nou ja, voor minder dan een perfect huis wil ik niet nog eens verhuizen, ik ben t verhuizen wel een keertje zat nu, doe t gemiddeld elke 3,5 jaar
![]()
Het grote probleem van dit huis is dat we geen slaapkamer meer over hebben én het op 3 hoog is zonder lift.. Ik til me met Timo al een ongeluk, geen idee hoe ik dat zou moeten doen met nog een kleintje erbij.. De eerste 6 maanden kan t prima bij ons op de kamer liggen, maar daarna wordt het wel erg ingewikkeld allemaal..
Maar oohhww ik wil zo graag! En met Huup en Claudia meezwangeren lijkt me ook gezellig!Anders gaan jullie gewoon snel voor een 3e?
Ik heb precies hetzelfde, maar ik weet eigenlijk uberhaupt niet of we ooit aan een tweede willen beginnen. Juist omdat alles nu eindelijk weer lekker loopt en omdat er nog een grote verhuizing aankomt over een jaar. Alleen moet ik er toch uiteindelijk een keer overna gaan denken, want ik word er ook niet jonger op.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:43 schreef oeke het volgende:
Spannend Diaan!
Bluh, ik rammel niet, dus misschien hoort het hier niet. Maar ik wil wel rammelen, want dan hoef ik niet meer zo te dubben.
Het gaat nu zo lekker met ons jongetje, we zijn helemaal in ons sas de laatste tijd.
Misschien gaat hij binnenkort ook naar het kdv en dan heb ik nog meer tijd voor mijn werk.
Aan de andere kant, is het wel zo slim om nu weer een plaats te veroveren in mijn werkgebied als ik over een jaar weer uit de running ben vanwege een zwangerschap.
We willen namelijk wel heel graag een kindje erbij. Alleen wanneer?
Verstandelijk gezien zou nu een goede tijd zijn.
Zeker aangezien het 3 jaar duurde voor Ko er was, dus moeten we het misschien gewoon proberen.
Maar ik geniet nu zo van mijn 'vrijheid'. Al vind ik dat dan weer heel oppervlakkig klinken.
Nouja, verwarring alom hier.
Oeke, ik heb ongeveer hetzelfde. Ik rammel echt helemaal niet, maar toch ben ik er veel mee bezig of er eventueel nog een 2de zou komen en wanneer dan. Ik heb altijd 2 kinderen gewild. Maar nu twijfel ik heel erg over een 2de. Ik ben heel blij met hoe alles nu gaat, voel me ook echt wel vrij in m'n doen. Met een 2de wordt dat een stuk anders.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:43 schreef oeke het volgende:
Spannend Diaan!
Bluh, ik rammel niet, dus misschien hoort het hier niet. Maar ik wil wel rammelen, want dan hoef ik niet meer zo te dubben.
Het gaat nu zo lekker met ons jongetje, we zijn helemaal in ons sas de laatste tijd.
Misschien gaat hij binnenkort ook naar het kdv en dan heb ik nog meer tijd voor mijn werk.
Aan de andere kant, is het wel zo slim om nu weer een plaats te veroveren in mijn werkgebied als ik over een jaar weer uit de running ben vanwege een zwangerschap.
We willen namelijk wel heel graag een kindje erbij. Alleen wanneer?
Verstandelijk gezien zou nu een goede tijd zijn.
Zeker aangezien het 3 jaar duurde voor Ko er was, dus moeten we het misschien gewoon proberen.
Maar ik geniet nu zo van mijn 'vrijheid'. Al vind ik dat dan weer heel oppervlakkig klinken.
Nouja, verwarring alom hier.
Dat zou wel heel leuk zijn, natuurlijk!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef oeke het volgende:
Ik moet gewoon gaan rammelen. Pijlsnel zwanger worden en dan kan ik nog heel even meezwangeren met Huup en Claudia.
Jij hebt een behoorlijk traumatische kraamperiode gehad, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je er tijd voor nodig hebt om die beslissing te maken. En tja, ik vind er niks mis mee om te kiezen voor één kind. Ik was er behoorlijk van overtuigd dat ik er maar één wilde, tot allerlei idiote gevoelens en fantasietjes over nog een kind de overhand begonnen te krijgen. Maar ik heb me er nooit schuldig over gevoeld Ivan geen broertje of zusje te 'geven'. Ik heb zelf geen heel goede band met mijn broertje.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:06 schreef wickie het volgende:
Ook zie ik erg op tegen het zwanger zijn, omdat ik trombose heb gehad zal ik moeten gaan prikken elke dag, daar zie ik gewoon tegenop. Ik ben zoiezo erg geschrokken dat het ook na de zwangerschap nog fout kan gaan (trombose, leverproblemen en een heftige viraleinfectie). Ik denk dat dit tijd nodig heeft en dat ik erover een jaar of 2 wel anders over denk.
Nee! Dat is ook een belangrijke reden waarom ik wil spuiten en geen tabletten wil slikken. Als het niet echt hoeft word ik liever niet weer vaste klant bij de trombosedienst. Ik mag tijdens het 2e trimester van mijn gynaecoloog wel slikken als ik dat wil, zonder gevaar voor het kind. Dat kan een heel aardige 'ademperiode' zijn mocht het spuiten echt tegenvallen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:38 schreef wickie het volgende:
Claudiadank voor je mooie, fijne woorden. Ik heb nog niet eerder lange tijd zelf gespoten. Het doet me goed te horen dat het prikken je is meegevallen. Moet je ook bloedprikken voor je INR tussendoor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben vrij gauw na mijn longembolie naar de gynaecoloog geweest om informatie in te winnen over een spiraaltje. Ze wilde toen meteen inwendig onderzoek doen en een afspraak maken voor plaatsing. Daar kreeg ik op dat moment haast een paniekaanval van. Het 'gedoe aan je lijf' moest klaarblijkelijk ook bij mij slijten. Dat is trouwens ook gebeurd.quote:Ik ben niet zozeer bang dat er weer iets kan gebeuren en dat ik vriendlief en Mette achterlaat. Er kan ook wat anders gebeuren. Het is meer de gedachte aan al die poeha aan mn lijf, de gedachte daaraan.. Dat moet gewoon slijten.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Nou, dat dus! Wij hebben elkaar heus voorgehouden 'dat het zo leuk voor Ivan zou zijn', maar eigenlijk was dat meer het bij elkaar rapen van argumenten om onszelf te overtuigen dat we dit gewoon konden doen en het niet een volslagen idioot idee was.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:33 schreef huuphuup het volgende:
Er zijn mensen die dat een egoistische keuze vinden, maar eerlijk? mijn keuze voor een tweede (en derde en vierde) is ook puur omdat ik wíj dat willen.
Dat heb ik dus ook. Juist omdat twee kinderen vlak op elkaar beste een aardige lichamelijke en emotionele belasting is, vind ik het helemaal niet erg om nog even te wachten. Ik vind het ook erg knap (en soms ook vanuit mezelf gezien echt onvoorstelbaar) dat mensen met een baby gelijk vol enthousiasme na 5 maanden weer aan de volgende beginnen. Dan is alles net weer heel, en gaat je kind tanden krijgen waardoor je weer maandenlang je nest uit moet 's nachts, ze moeten in een duowagen, je moet nog heel veel tillen etc etc. Gewoon echt zwáár, in mijn optiek. En dan tel ik het zwanger/ontzwangeren zelf nog niet eens mee.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:28 schreef oeke het volgende:
Ik vind het wel heftig te lezen dat je pas na een tweede weer voor jezelf kunt kiezen, Mefke. Voor mij is kiezen voor die tweede juist voor mezelf kiezen. En omdat ik nu niet rammel kies ik dus voor mezelf door nog niet voor die tweede te gaan. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Lijkt me heftig om een keus te maken die zo op verstand gestoeld is.
Dat lees ik precies uit je posts over Mette.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:58 schreef wickie het volgende:
Ook hier gaat alles voor de rest heel soepel en vind ik het fantastisch om moeder te zijn.
Waarom nietquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:34 schreef k_i_m het volgende:
Ik wist niet of er meer animo voor zou zijn. Zal ik een nieuw topic openen?
Ik snap echt niet dat de omgeving zich daar zo mee kan bemoeien. Ik zou heel graag een kind willen (wegens omstandigheden is het wederom op de lange baan geschovenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:38 schreef wickie het volgende:
Miss Sly, zielig was misschien een verkeerde woordkeuze van mij, ik bedoel zeker niet dat ik kinderen zonder broer of zus zielig vindt.
Maar het is misschien wel wat 'men' (mijn omgeving, niet m'n familie overigens) zegt als ik vertel blij te zijn met 1 kind (op de vraag, 'wanneer ga je voor de 2de?'). Voor mensen om mij heen klinkt het denk ik raar. Nog jong (28 jaar), leuke baan, makkelijk zwanger geraakt, goede zwangerschap gehad (de kraamperiode hebben weinig mensen van dichtbij gezien). Dus ik krijg vaak naar mn hoofd geslingerd 'wat zielig voor Mette'.
Ik weet ik moet me daar niet door laten pakken, maar soms gebeurd dat toch.
Bovenal zijn ik en mijn vriend heel blij dat we een kindje hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |