abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83538851
Het vorige deel:
Het grote "rammelaars-topic" deel 25
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:05 schreef LadyBlack het volgende:
Honderd procent meegevallen!! Twee seconden pijnlijk, en toen was ie eruit, daarna heb ik nog geen last gehad en ik heb al wel gewerkt. Voor de zekerheid stop ik straks wel maandverband in mn tas, maar ik had het idee dat ik deze week al wat ongesteld was, dus wie weet heb ik geluk

En ik wil wel weten of ik weer gewoon een regelmatige cyclus heb, ben toch altijd wel een klein beetje achterdochtig bij dit soort anticonceptie

Ik sloot hem met:
Nou Ladyblack, fijn dat he tje meeviel. En wow nu kunnen jullie er gewoon voor gaan.

Wat mezelf betreft, de eerstvolgende keer dat ik mn vriend zie (zal hopelijk september zijn) zal ik geen pil slikken, verder geen rekening houden met cyclus, en zien wat er gebeurt.
Tenminste dat zeg ik nu
  donderdag 1 juli 2010 @ 17:19:57 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83539132
Oh sorry ik zag niet dat ik de op een na laatste post had

Wat een spannend plan Zuster!!!
pi_83539774
Ja het was voor mij ook een verassing toen ik zag dat ik m sloot

Vind het ook spannend inderdaad, maar zo'n leuk idee (en geheimpje )
  donderdag 1 juli 2010 @ 17:43:17 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83539859
Ik had net een vriendin op bezoek (een van de 'septembermeiden') en kon het natuurlijk alweer niet voor me houden

Maar tot nu toe is zij de enige die het weet, naast mn vriend en ik natuurlijk!
pi_83539937
Ja dat snap ik wel hoor!
Ik vind het ook leuk om kleine hints rond te strooien.
Zo voelde ik me een weekje terug niet lekker en vroeg mn moeder of ik mischien niet zwanger ben (heb mn vriend eind mei nog gezien)
Dus ik antwoordde daarop dat die mogelijkheid er is, en dat ik het heel leuk zou vinden!!
pi_83548242
@LB: Ik ben gestopt met de pil omdat ik m zo'n 10 jaar slikte en ik dat toch wel lang vond op m'n 25e. Daarnaast beviel de pil die ik slikte totaal niet (moest overstappen omdat de oude niet meer geleverd werd).

Maar echt proberen zit er nog niet in, heb het idee dat vrienlief het nog eng vindt en het met z'n 2en ook nog wel erg leuk vindt...

'Helaas' wordt mijn gerammel wel enigszins aangewakkerd door de kleintjes van mijn zussen en vriendinnen , hence mijn aanwezigheid in dit topic.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 2 juli 2010 @ 00:18:45 #7
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83555267
Gewoon veel samen oppassen joh, dan wordt het vanzelf minder eng Zo ging het hier ook
pi_83563364
Vertellen jullie bij de eerste het ook aan je ouders dat jullie gaan fietsen zonder zijwieltjes

Of houden jullie het voor jezelf? Ik vind dat toch wel lastig, want dan gaat mij ma iedere week vragen of het al zover is
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_83563473
wij hebben bij zowel de 1e als 2e niet gezegd dat we bezig waren.
In de familie waren wel weddenschappen afgesloten wanneer ik zwanger zou zijn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83568486
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:18 schreef LadyBlack het volgende:
Gewoon veel samen oppassen joh, dan wordt het vanzelf minder eng Zo ging het hier ook
. Over 2 weken mag ik de hele dag op mijn jongste neefje passen (8 maanden) omdat zus en zwager naar een bruiloft gaan. Zo leuk!!
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:45 schreef Zuster87 het volgende:
Ja dat snap ik wel hoor!
Ik vind het ook leuk om kleine hints rond te strooien.
Zo voelde ik me een weekje terug niet lekker en vroeg mn moeder of ik mischien niet zwanger ben (heb mn vriend eind mei nog gezien)
Dus ik antwoordde daarop dat die mogelijkheid er is, en dat ik het heel leuk zou vinden!!
Haha, beetje familie op het verkeerde been zetten . Mag ik vragen waarom je je vriend zo weinig ziet?
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:08 schreef _aurum_ het volgende:
Vertellen jullie bij de eerste het ook aan je ouders dat jullie gaan fietsen zonder zijwieltjes

Of houden jullie het voor jezelf? Ik vind dat toch wel lastig, want dan gaat mij ma iedere week vragen of het al zover is
Don't think so . Ze weten wel dat ik gestopt ben met de pil, maar ook dat dat niet direct een zwangerschap tot gevolg gaat hebben. Maar ik ga het echt niet zeggen als we echt gaan proberen, lijkt me niet zo prettig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_83570113
ik heb t niemand verteld.
aangezien mijn zus toen ook net zwanger was kreeg ik wel vaak de vraag wanneer wij wilden. dus toen was het, nou voorlopig nog niet
een vriend riep toen we net besloten hadden voor een kind te gaan en ik dus zei dat we voorlopig nog niet wilden, binnen het jaar ben je zwanger...nou ja das dus nog geen jaar geleden
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:35:59 #12
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_83570997
Ik zou het never nooit niet zeggen. Lijkt me zo moeilijk als het niet wil lukken dat je dan steeds weer die vragen krijgt....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_83592001
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Haha, beetje familie op het verkeerde been zetten . Mag ik vragen waarom je je vriend zo weinig ziet?

Mijn vriend woont in een ver buitenland. Direct hierheen komen of daarheen gaan is nu nog geen optie helaas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_83592070
Ik denk trouwens niet dat ik mijn familie zal vertellen van ons 'plan'. Paar vriendinnen zijn wel op de hoogte.
pi_83595448
hier nog iemand die 't niet zou vertellen. met mijn ouders heb ik hoe dan ook niet veel, maar dan vind ik ook dat zijn ouders 't ook niet mogen weten.
En daarnaast zou ik ook niet veel behoefte hebben aan die vragende blikken..
  zaterdag 3 juli 2010 @ 01:17:04 #16
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83597171
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 23:05 schreef Zuster87 het volgende:

[..]

Mijn vriend woont in een ver buitenland. Direct hierheen komen of daarheen gaan is nu nog geen optie helaas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh, maar dan toch plannen maken voor een kindje? Heftig, hoor! Ik denk niet dat ik dat zou kunnen, al dat gedoe.....
SPOILER
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_83599332
Ik wil niet al te skeptisch zijn, Zuster87, maar ik ben wel heel nieuwsgierig. Hoe zie je dat dan voor je als het 'per ongeluk' raak is? Gaan jullie dan als een gek plannen maken voor een verhuizing of blijf je een tijdje hier alleen in Nederland? En lijkt het je niet moeilijk om je zwangerschap grotendeels zonder hem mee te maken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83605044
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 23:05 schreef Zuster87 het volgende:

[..]

SPOILER
Dat lijkt me een moeilijke situatie zeg! Een zwangerschap 'doormaken' in deze situatie lijkt me vooral emotioneel erg zwaar. Maar aan de andere kant is het ook wel een mooi idee dat je het kindje van je geliefde draagt, zodat hij toch een beetje 'bij' je is.

Ik hoop dat jullie over niet al te lange tijd wel gewoon fysiek bij elkaar kunnen zijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_83614622
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 01:17 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Oeh, maar dan toch plannen maken voor een kindje? Heftig, hoor! Ik denk niet dat ik dat zou kunnen, al dat gedoe.....
SPOILER
SPOILER
Claudia, ik zal sowieso hier blijven wonen, ooit wil ik daarheen (of we nou een kindje hebben of niet) maar dat zal de komende 6 - 10 jaar niet gebeuren.
En dan maar hopen dat hij hierheen kan komen.
Ik heb hier genoeg steun van anderen. En natuurlijk ga ik het niet idealiseren hoor, ik zal het moeilijk hebben, heb ik nu ook weleens. Maar dat heb ik er wel voor over. Ik weet ook heel goed dat er heel veel mensen zijn die mij raar zullen vinden dat ik deze keuze maak, is het niet hier dan is het wel op mn werk. Maar so be it. Er zijn zelfs genoeg mensen die deze situatie al raar vinden (ik hier - hij daar) en daar kan ik ook mee leven. En ben er serieus gelukkig mee
Het zal zwaar worden, zo 'alleen', het is niet bepaald een ideale situatie. Maar wat is ideaal. Volgens maarstaven huisjeboompjebeesje. Dit voelt zo goed voor mij en ik sta hier zooo goed achter, dat vind ik dan ideaal
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:14:14 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83620176
Jeetje Zuster, ik had ook niet helemaal door dat je vriend en jij ook niet samen zouden zijn als je zwanger zou raken! Een beetje het schippersvrouw-scenario dan he? Wel een mooi idee inderdaad, zoals Phaidra zegt. En in je eentje kun je ook heel veel van een kindje houden en er plezier van hebben
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:08 schreef _aurum_ het volgende:

Ik heb mijn moeder dit weekend gezegd dat al mijn naasten het direct mogen weten als het raak is, maar dat het alleen tussen mijn vriend en mij is wanneer we echt gaan proberen. Ik heb dus niet mijn mond voorbij gepraat over het verwijderen van het spiraaltje (was ik wel bang voor)

Niet dat mijn moeder elke maand zou gaan vissen hoor, maar ik vind het geheimzinnige eraan eigenlijk wel leuk
pi_83625670
Ik vind het niet raar, Zuster87, en al zou ik het raar vinden dan zou dat lekker belangrijk zijn. Ik heb in het vorige topic een vurig pleidooi gehouden voor het aan je laars lappen van gangbare normen. Dit is tussen jullie beiden en jullie doen wat goed voelt en waar jullie rationeel ook achter kunnen staan!

Het lijkt me trouwens niet eens voor jou het moeilijkst, maar meer voor hem. Mijn hart breekt plaatsvervangend als ik denk aan de momenten die hij gaat missen.
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 09:24:07 #22
5428 crew  miss_sly
pi_83635213
Zuster87, als jullie er samen achter staan, ook rationeel zoals claudia zegt, is het toch goed? Het is jullie beider beslissing. Maar ik moet zeggen dat ik ook denk dat het voor hem heel moeilijk gaat zijn, als je ziet wat hij allemaal mist. Vrienden van ons hadden door omstandigheden ook tijdelijk zoiets (ze woonden tijdelijk in het buitenland en zij was al terug naar huis voor hij thuis kon komen) en hij voelt het nog steeds als een gemis dat hij in het begin weg was en zoveel heeft gemist. Ik hoop dat jullie daar ook over nadenken en praten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83653639
Pff ik had gister een heel stuk getypt maar dat was ineens foetsie!

Allereerst Claudia, ik bedoelde ook niet dat ik dacht dat jij ons 'raar' vind hoor. Ik weet alleen gewoon wel dat er mensen zijn, en die zullen we overal tegenkomen, die dat dus wel dom, onverantwoord en ga zo maar door vinden. Maar ik doe het niet 'volgens t boekje' gewoon puur omdat dit ook zo goed voelt
Ik heb toen jouw pleidooi ook met een glimlach op mijn gezicht zitten lezen! Want ik herkende zoveel. Niet alleen vanuit mezelf maar ook mijn omgeving. Ik zit er op mijn werk tussen en als ik af en toe die opmerkingen hoor over jonge/alleenstaande/lesbische moeders of 'snel' nog een kindje erbij, ben ik heel benieuwd wat er over mij gezegd zal gaan worden. Niet dat ik daar iets van aantrek of dat dat invloed zal hebben op mijn keuze.

Ik zie inderdaad in dat hij het ook heel moeilijk zal vinden, kun je nagaan hij heeft er nu al moeite mee dat hij mijn moeder en de rest van mijn familie niet kent. Ik hoop hem zo veel mogelijk op de hoogte te houden met alle mogelijkheden die we tegenwoordig gelukkig hebben, maar dat zal het nooit halen bij samen op de bank zitten met zijn hand op mijn buik bijvoorbeeld.
De kans dat het 'raak' is, is klein. Bij iedereen natuurlijk maar 10% per cyclus, en aangezien wij niet elke cyclus kunnen proberen, zal het echt een lucky shot moeten zijn. Blugh eigenlijk hou ik niet zo van die termen, maar ik kan het denk ik heel even niet anders verwoorden
Wie weet duurt het zolang, gaat er een jaar overheen en woont hij al hier als het zo ver is. Maar we moeten er ook rekening mee houden dat het ook anders kan zijn. Dat we ervoor kiezen wil natuurlijk niet zeggen dat het niet moeilijk zal zijn. Maar daar kies je dan ook voor vind ik.
Wel, we zullen zien. Eerst maar hopen dat ik over 2 maandjes me hem kan zijn.
  maandag 5 juli 2010 @ 16:27:03 #24
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83685613
Ik ben een beetje allergisch voor de IND , dat zou voor mij al voldoende reden zijn om zoiets niet te doen. Want stel dat het niet goed gaat, en je elkaar echt nodig hebt ed, dan ben je zo afhankelijk van hun 'oordeel' over jullie relatie... (En nederlandse vrouw - anderlandse man, jong, daar zijn ze niet zo positief over in het algemeen...) Ik heb er ervaring(enenenen) mee gehad, en heb besloten dat dat niets voor mij is. Heb dan ook een relatie een keer om die reden beeindigd, wat overigens niet wil zeggen dat ik geen bewondering heb voor mensen die gewoon lekker hun eigen ding doen en hun hart volgen...

Als je maar mensen om je heen hebt, en hij ook, die je gewoon onverontwaardelijk steunen (en daar ontbrak het bij mij ook wel aan... allemaal van die eigenzinnige, kritische tiepies )
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:04:25 #25
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_83723904
Hmm ik heb me hier al een tijdje niet laten zien... en ik lees dat LadyBlack ervoor gaat!! Bij ons is ook de "kogel door de kerk", we hebben vandeweek besloten de spiraal te laten verwijderen en zien wat de natuur/toekomst ons brengt. A.s. vrijdag heb ik al een afspraak bij de huisarts.

Ik vind het best spannend eigenlijk. We gaan het een (half) jaartje proberen, lukt het niet dan is het prima, lukt het wel is het ook prima... we shall see!!

Ik ga proberen het aan niemand in mijn omgeving te vertellen...
Make love, not war ☮
pi_83724314
spannend Diaan! Waarom hou je er rekening mee dat 't langer dan 6 maanden kan duren? Heeft 't eerder ook langer geduurd?

Ik heb vannacht gedroomd over hoe we de computerkamer gingen omtoveren tot kinderkamer

Voordeel is wel dat als het zover is, ik iig precies weet wat ik wil
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:15:01 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83724360
Diaan

Fijn dat jullie het er in elk geval over eens zijn en het zal best spannend zijn denk ik, wel hopen maar proberen niks te verwachten?
Niemand vertellen lijkt mij ook moeilijk ik heb bijna altijd wel 1 persoon aan wie ik het toch kwijt moet ofzo

Succes in elk geval
pi_83724515
Zuster, dat klinkt als een spannende tijd. Het zou leuk zijn als het lukt.
Wel heftig, en anders dan normaal. Maar dat kan ook.
In elk geval genieten van de tijd die je weer samen bent.
Stom eigenlijk, de wereld wordt steeds groter, maar door alle regels ook weer steeds kleiner. Of moet ik zeggen nauwer.

LadyBlack, jullie gaan ervoor! Super spannend! Succes.

Diaan, woepie, leuk! Ik hoop dat het gewoon snel raak is. Nog zo'n schatje erbij!

Wat zie je veel zwangeren met dit weer! En af en toe betrap ik mezelf erop dat ik dan een hand op mijn buik leg. Alsof er weer een kindje in zit. Dat zou toch leuk zijn!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:26:23 #29
114177 Diaan73
pi_83724859
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:14 schreef _aurum_ het volgende:
spannend Diaan! Waarom hou je er rekening mee dat 't langer dan 6 maanden kan duren? Heeft 't eerder ook langer geduurd?

Ik heb vannacht gedroomd over hoe we de computerkamer gingen omtoveren tot kinderkamer

Voordeel is wel dat als het zover is, ik iig precies weet wat ik wil
De eerste duurde ong. een jaar met andere partner, van de tweede was ik na ong. 2,5 jaar en dmv IUI kunstmatige inseminatie zwanger. Nu laten we de natuur zn gang gaan en wil ik het max. 1 jaar proberen ivm mijn leeftijd.

LB, eigenlijk waren we nog steeds aan het twijfelen, ook omdat Lennon in een drukke periode zit momenteel, maar Peace heeft vandeweek de knoop doorgehakt en ik volg!! Kan het spiraaltje er nog voor de vakantie uit. Enne, ik denk dat ik het ook nog wel aan iemand ga vertellen hoor...

Oeke, je ziet inderdaad veel zwangeren. En in mijn familie- en vriendenkring zijn er ook alweer een aantal een eindje onderweg... dat steekt toch een beetje aan.
Make love, not war ☮
pi_83725406
Wat leuk Diaan!
pi_83725597
Wat leuk en spannend Diaan!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:21:46 #32
238474 Jeetjejom
pi_83727499
Diaan!!!! Maar eigenlijk hoor jij dus al in het volgende topic thuis, je bent uitgerammeld, het wordt binnenkort klustijd!
Jouw warmte is genoeg
pi_83727558
Diaan!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:40:21 #34
114177 Diaan73
pi_83728411
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:21 schreef Jeetjejom het volgende:
Diaan!!!! Maar eigenlijk hoor jij dus al in het volgende topic thuis, je bent uitgerammeld, het wordt binnenkort klustijd!
Nou pas vanaf a.s. vrijdag.... er kan nog van alles gebeuren voor die tijd.
Make love, not war ☮
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 16:41:19 #35
5428 crew  miss_sly
pi_83728464
Diaan, wat leuk! Ik hoop zo dat het binnen de gestelde tijd spontaan gaat lukken!
pi_83729285
Ohh Diaan wat leuk! Heel spannend ook

Basboussa ik vind het IND ook niet zo lief Maar ik heb besloten om niet op te geven, terwijl ik dat eerst nog wel door mijn hoofd liet spoken ben ik zo gelukkig dat ik dat niet heb gedaan!

Idd Oeke de wereld is voor veel nationaliteiten heel klein. Je gaat lekker op vakantie, koopt een visum of soms zelfs niet. Heb je de 'verkeerde nationaliteit' dan is het helaas niet zo simpel. En als ik het zo bekijk is het zo oneerlijk
Ik snap het ook wel, ik snap dat ze eisen willen stellen, het is niet dat ik zo naief ben ofzo. Maar als iemand aan de eisen voldoet, gewoon omdat ze dat kunnen, weigeren. Daar word ik toch wel witheet van moet ik zeggen!
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:27:19 #37
114177 Diaan73
pi_83804188
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:40 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nou pas vanaf a.s. vrijdag dinsdag.... er kan nog van alles gebeuren voor die tijd.
Het wordt morgen erg warm en ga ik met de kinderen zwemmen. En aangezien je van het verwijderen buikkrampen of wat bloeding kunt krijgen, maar even verplaatst. Dus tot a.s. dinsdag mag ik hier nog als "rammelaar"posten.
Make love, not war ☮
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:38:32 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83804697
Diaan! Wat gaaf en wat spannend!
Ik ga voor je duimen!
pi_83805084
Diaan wat gaaf!!! Ik hoop dat het snel raak is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83805172
Spannend Diaan73! Heel veel succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:54:22 #41
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83821002
Diaan, woehoei! Wat heel erg leuk en spannend .
pi_83821596
Aurum: leuke droom! Zeer doelgericht

Diaan: spannend! Groot gelijk dat je 't morgen nog niet laat verwijderen, eerst nog ff genieten van 't lekkere weer en de kinderen!

Zuster87: ik kan me goed voorstellen dat je je niks aantrekt van wat anderen van je denken. Gewoon doen! Het is jouw leven, en als je je lief op zo'n manier toch soort van bij je kunt hebben..

Gisteren bij mn vriend gegeten, overbuurjongetje van 8 maanden was er ook.. Elke keer als 'ie me aankeek, ging 'ie lachen, en brabbelen enzo. Zo schattig. Volgens mij konden de buren me horen, met mn gerammel
pi_83821661
Oeke, ik merk ook dat ik steeds vaker mn hand op mn buik leg, alsof daar iets in zit ofzo (behalve rammelende eierstokken natuurlijk..)
pi_83821768
Leuk bubbles die kleintjes, erg verleidelijk dan he

Het is niet zozeer dat ik op die manier mn vriend bij me kan hebben, niets of niemand kan zijn aanwezigheid vervangen. Het is meer dat wij samen hebben besloten op deze manier de toekomst in te gaan. Maar waarschijnlijk gaat het m de eerstvolgende keer niet worden. Aangezien ik pas te horen heb gekregen dat mijn opleiding langer duurt dan verwacht. Blugh wat vervelend om gedwongen met je plannen te moeten schuiven.
pi_83825083
Mja, bedoelde dat ook niet echt.. half leren en half fokken werkt niet, blijkt maar weer
maar balen dat je het uit moet stellen! je verheugt je er zo op, en dan mag/kan 't nog niet.. hoeveel langer gaat je studie duren dan?
pi_83825604
Haha ja gewoon helemaal leren!! Zeg ik...
Ja ik vind het inderdaad goed balen ja! Ben er nu 6 maanden langer mee dan gepland. Dus moeten we onze plannen ook maar 6 maanden uitstellen. M'n pil gaat dus mooi mee in mijn backpack!
Maart is een mooi vooruitzicht
pi_83893256
pff.. 6 maanden is wel lang! maar maart is leuk, daar krijg je winterbabies van

ik werd vandaag gewoon verdrietig van al die zwangere buiken op werk. ik wil ook!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 21:39:50 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83895277
Oh, heel herkenbaar ik zie op elke straathoek wel een lief baby'tje of een prachtige buik

Zuster, wat een domper!! sowieso als je studie ongepland langer duurt, maar helemaal als het deze consequentie heeft....
  zaterdag 10 juli 2010 @ 21:48:19 #49
238474 Jeetjejom
pi_83895621
Inderdaad, met dit warme weer lijkt het wel of de dikke buiken in grote getalen aanwezig zijn. Maar van de andere kant, op dit moment benijd ik deze dikke buiken niet. Liever een klein beginnend buikje nu
Jouw warmte is genoeg
pi_83896413
valt best mee hoogzwanger zijn nu hoor
maar heb ook geen hele grote buik scheelt ook wel

zuster87 vervelend van je opleiding zeg
maart is ook een mooie maand om te beginnen ben je iig niet hoogzwanger in de zomer

en voor de rest sterkte met rammelen!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:14:12 #51
238474 Jeetjejom
pi_83896763
Sonnetje, ik ben vorig jaar rond deze tijd bevallen en toen was het ook vrij warm. Maar ik had ook betrekkelijk weinig last hoor, maar dan nog......
Maar van de andere kant, verloftechnisch is het ideaal, juni, juli, augustus en september verlof!!!!!!
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:18:33 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83896954
Een vriendin van mij zei laatst dat ze daar wel over na zou denken wanneer ze zou proberen zwanger te worden; dat ze niet rond haar eigen verjaardag of die van haar toekomstige vriend uitgerekend zou zijn.

Nou, veel succes Aangezien er geen peil op te trekken valt wanneer je daadwerkelijk zwanger wordt. Voor hetzelfde geld heb je je eigen verjaardag dan omzeild, maar tegen de tijd dat het lukt is je kind dan tegelijk met Sinterklaas jarig ofzo...

Anyway, ik wil gewoon *nu* een kind, en dat dat kind over 9 maanden tegelijk met mij of mn vriend jarig is, dat neem ik dan graag voor lief
pi_83897346
ik ben blij dat ik 21 en 25 juni omzeild heb want dan zijn mijn vriend en schoonmoeder jarig. maarwe hebben er geen rekening meegehouden. ik hoop alleen dat ik voor de 20e beval, ivm verjaardag zwager en ik niet twee weken over tijd wil gaan

jeetjejom, tis wel een lekkere tijd voor verlof ja
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:30:58 #54
238474 Jeetjejom
pi_83897614
Wij willen er wel proberen rekening mee te houden, eind december, begin januari is volgens ons niet de ideale tijd om jarig te zijn voor een kind, dus hopelijk ben ik volgend jaar maart zwanger en anders kan het (misschien ook wel) een maandje wachten toch?
Jouw warmte is genoeg
  zondag 11 juli 2010 @ 10:29:32 #55
114177 Diaan73
pi_83908425
Ik heb in de jaren van proberen zwanger te worden, geleerd, dat zwanger worden niet te plannen is.... het komt zoals het komt.... als het al komt.

Zuster, balen dat je je plannen met 6 maanden moet uitstellen.

En dames, bedankt voor jullie reacties
Make love, not war ☮
  zondag 11 juli 2010 @ 11:52:24 #56
238474 Jeetjejom
pi_83910613
Diaan, dat ben ik met je eens, plannen is onmogelijk, het hele gebeuren rond baby's is niet te plannen, wat dat betreft is het proberen zwanger worden wel een goede oefening voor de rest van je leven, niets zal meer zo gaan zoals je het gepland had
Jouw warmte is genoeg
pi_83911535
Ja ik baal der ook verschikkelijk van maarja er is nou eenmaal niets aan te doen, dus moet ik me nou alleen maar op de positieve kanten richten... Ik ga nog even opzoek
  zondag 11 juli 2010 @ 16:50:21 #58
238474 Jeetjejom
pi_83921607
En zuster87 al positieve kanten gevonden? Je kan nu wel een half jaar langer sparen om een nóg leukere klerencollectie aan te schaffen!
Jouw warmte is genoeg
  maandag 12 juli 2010 @ 18:47:18 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83968066
Hihihi Jeetjejom, dat is wel een lieve opsteker van je!
pi_83969657
Ja die is zeker positief JJ!
Enne
uhm... De kans is grote dat ik een gedeelte ervan samen met vriendje hier kan doen, dus dat hij hier is
uhm... Ik kan nog een langere poos van het alleen leven in mn huisje (waar ik net woon) genieten en hoef mn inloopkast nog niet op te geven!

Ik ga weer verder zoeken!!!
  maandag 12 juli 2010 @ 21:42:34 #61
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83976099
Hier zijn jullie, ik was het hele topic kwijt
Verder geen nieuws. Afspraak met internist kan niet naar voren...maar het hoeft ook eigenlijk niet.
Eerst lekker op vakantie. Voor je het weet is het 19 augustus
  maandag 12 juli 2010 @ 21:45:42 #62
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83976244
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:29 schreef Zuster87 het volgende:
Ja die is zeker positief JJ!
Enne
uhm... De kans is grote dat ik een gedeelte ervan samen met vriendje hier kan doen, dus dat hij hier is
uhm... Ik kan nog een langere poos van het alleen leven in mn huisje (waar ik net woon) genieten en hoef mn inloopkast nog niet op te geven!

Ik ga weer verder zoeken!!!
Heerlijk, alleen wonen
Geniet lekker van je huisje en het studeren. Je zal er met een beetje heimwee naar terug kijken als je eenmaal met je gezin woont gok ik zo (Dat heb ik nu al, en ik heb nog niet eens kinderen).
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:22:43 #63
114177 Diaan73
pi_83989394
Hmmm wij zullen nog iets langer moeten rammelen. Lag ik daar vanmorgen uitgebreid op de bank van de huisarts... hij aan het prutsen, kan hij de touwtjes van mn spiraaltje niet vinden. Nog een keer geprobeerd, maar nee helaas. Nu moet ik een echo en een afspraak bij de gyn laten maken. De gyn moet het spiraaltje dan verwijderen en waarschijnlijk moet ik onder narcose dan. Pff wat een gedoe. Dat gaat denk ik niet meer lukken voor de zomervakantie. Vanmiddag kan ik de assistente bellen, zij heeft dan als het goed is een afspraak gemaakt.

en Lennon was mee, zat in de buggy.. en maar huilen dat ik daar op die bank lag, vond ie maar niets
Make love, not war ☮
pi_83989736
jeetje, wat vervelend Diaan
en dat gepruts in je doos lijkt me ook niet zo'n pretje
pi_83989887
Mag ik ook (af en toe) komen rammelen?
pi_83991876
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:22 schreef Diaan73 het volgende:
Hmmm wij zullen nog iets langer moeten rammelen. Lag ik daar vanmorgen uitgebreid op de bank van de huisarts... hij aan het prutsen, kan hij de touwtjes van mn spiraaltje niet vinden. Nog een keer geprobeerd, maar nee helaas. Nu moet ik een echo en een afspraak bij de gyn laten maken. De gyn moet het spiraaltje dan verwijderen en waarschijnlijk moet ik onder narcose dan. Pff wat een gedoe. Dat gaat denk ik niet meer lukken voor de zomervakantie. Vanmiddag kan ik de assistente bellen, zij heeft dan als het goed is een afspraak gemaakt.

en Lennon was mee, zat in de buggy.. en maar huilen dat ik daar op die bank lag, vond ie maar niets
Een goede vriendin heeft vorige week zo'n ingreep gehad. Zij kon heel snel terecht .
Maar wat ontzettend balen, wat een gedoe zeg .
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:42 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Tuurlijk . Welkom!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:45:07 #67
114177 Diaan73
pi_83991909
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Een goede vriendin heeft vorige week zo'n ingreep gehad. Zij kon heel snel terecht .
Maar wat ontzettend balen, wat een gedoe zeg .
ik hoop dat we snel terecht kunnen, het is hier altijd erg druk bij de gynaecologen. En over 2,5 week gaan we op vakantie....

Heeft zij ook een roesje gehad?
Make love, not war ☮
pi_83991920
Buh, wat stom zeg Diaan. Ik hoop dat je snel terecht kunt!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:45:27 #69
114177 Diaan73
pi_83991929
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:42 schreef smurfinnetje78 het volgende:
tuurlijk....
Make love, not war ☮
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:46:44 #70
114177 Diaan73
pi_83991978
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Buh, wat stom zeg Diaan. Ik hoop dat je snel terecht kunt!
De arts heeft ook het spiraaltje gezet en verbaasde zich er nog over want hij laat de touwtjes altijd wat langer. Maar eigenlijk had ik het wel kunnen weten... een paar maand geleden een uitstrijkje gehad en toen zag de assistente de touwtjes ook niet. Ik kon toen een echo krijgen, maar vond het toen niet nodig. Met de kennis van nu: had ik het toen maar gedaan.
Make love, not war ☮
pi_83992048
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:45 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

ik hoop dat we snel terecht kunnen, het is hier altijd erg druk bij de gynaecologen. En over 2,5 week gaan we op vakantie....

Heeft zij ook een roesje gehad?
Oh ja, als je zelf ook op vakantie gaat, is het wel lastiger .

Volledige narcose. Dat moest omdat ze je buik helemaal opblazen en dat behoorlijk pijnlijk kan zijn geloof ik? Uiteindelijk vonden ze de spiraal terug in een darm .
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:51:56 #72
114177 Diaan73
pi_83992149
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh ja, als je zelf ook op vakantie gaat, is het wel lastiger .

Volledige narcose. Dat moest omdat ze je buik helemaal opblazen en dat behoorlijk pijnlijk kan zijn geloof ik? Uiteindelijk vonden ze de spiraal terug in een darm .
Hadden ze niet eerst een echo gemaakt dan??

Spriaal in een darm? Dan was ze dus ook al niet meer beschermd?

Ik heb een aantal jaren geleden een laparoscopie gehad, maar dat is toch weer iets anders. Volgens de huisarts gaan ze gewoon via de vagina proberen de spiraal eruit te krijgen.
Make love, not war ☮
pi_83992343
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:51 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Hadden ze niet eerst een echo gemaakt dan??

Spriaal in een darm? Dan was ze dus ook al niet meer beschermd?

Ik heb een aantal jaren geleden een laparoscopie gehad, maar dat is toch weer iets anders. Volgens de huisarts gaan ze gewoon via de vagina proberen de spiraal eruit te krijgen.
Ja ze hadden wel een echo gemaakt vantevoren. De spiraal was na haar bevalling geplaatst en bij de nacontrole konden ze 'm niet meer vinden. Blijkbaar is 'ie door de baarmoeder heen geprikt en in de buikholte terecht gekomen. Met de echo hadden ze 'm wel zien zitten, maar waarschijnlijk beweegt 'ie ook nog? Weet het niet precies... Ze heeft een kijkoperatie gehad waarbij ze via kleine gaatjes de spiraal zoeken en verwijderen. ->> Laparoscopie dus!

En idd, dan ben je niet beschermd. Maar gelukkig kwam ze er zo snel al achter!

Brrrr... Maar dat schijnt maar heel zelden voor te komen hoor!
* probeert Diaan gerust te stellen
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_83992414
Spiraal in een darm
Wat vervelend dat het touwtje spoorloos is Diaan. En wat leuk dat jullie de kogel door de kerk hebben.

Wij gaan zeker voor een tweede maar niet voordat we in ons nieuwe huis zitten, want zwangerschapshormonen en mijn moeder gaan niet samen. Een van de slaapkamers heet wel al: de babykamer en de andere is Seb zijn slaapkamer. Ik mijmer en rammel gewoon nog even door tot volgend jaar

Seb slaapt ook eindelijk goed door en is overdag zelfstandiger en rustiger wat ook wel prettig is. Dus het rammelen is wel erger geworden wat dat betreft.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:11:43 #75
114177 Diaan73
pi_83992778
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja ze hadden wel een echo gemaakt vantevoren. De spiraal was na haar bevalling geplaatst en bij de nacontrole konden ze 'm niet meer vinden. Blijkbaar is 'ie door de baarmoeder heen geprikt en in de buikholte terecht gekomen. Met de echo hadden ze 'm wel zien zitten, maar waarschijnlijk beweegt 'ie ook nog? Weet het niet precies... Ze heeft een kijkoperatie gehad waarbij ze via kleine gaatjes de spiraal zoeken en verwijderen. ->> Laparoscopie dus!

En idd, dan ben je niet beschermd. Maar gelukkig kwam ze er zo snel al achter!

Brrrr... Maar dat schijnt maar heel zelden voor te komen hoor!
* probeert Diaan gerust te stellen
Okay, klinkt ook allemaal erg heftig zeg.... ik ga er niet van uit dat dat bij mij het geval zal zijn....
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:00 schreef Estrys het volgende:
Spiraal in een darm
Wat vervelend dat het touwtje spoorloos is Diaan. En wat leuk dat jullie de kogel door de kerk hebben.

Wij gaan zeker voor een tweede maar niet voordat we in ons nieuwe huis zitten, want zwangerschapshormonen en mijn moeder gaan niet samen. Een van de slaapkamers heet wel al: de babykamer en de andere is Seb zijn slaapkamer. Ik mijmer en rammel gewoon nog even door tot volgend jaar

Seb slaapt ook eindelijk goed door en is overdag zelfstandiger en rustiger wat ook wel prettig is. Dus het rammelen is wel erger geworden wat dat betreft.
Jij kunt ook nog wel even wat langer wachten, jij bent nog een stukje jonger dan ik mijn leeftijd is één van de redenen dat de kogel door de kerk is ... en groot gelijk dat je wacht totdat jullie in jullie nieuwe huis zitten.
Make love, not war ☮
pi_83992966
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:11 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Okay, klinkt ook allemaal erg heftig zeg.... ik ga er niet van uit dat dat bij mij het geval zal zijn....
[..]

Jij kunt ook nog wel even wat langer wachten, jij bent nog een stukje jonger dan ik mijn leeftijd is één van de redenen dat de kogel door de kerk is ... en groot gelijk dat je wacht totdat jullie in jullie nieuwe huis zitten.
Ik wilde zeggen: ja als ik zo oud was als jij dan zou ik er ook voor gaan hihi grapje. Over twee maanden toch alweer dertig
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:23:25 #77
114177 Diaan73
pi_83993227
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:17 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik wilde zeggen: ja als ik zo oud was als jij dan zou ik er ook voor gaan hihi grapje. Over twee maanden toch alweer dertig
Haha, het is natuurlijk wel een feit. Je bent nog een jonge blom!! Ik word over 4 maanden 37 jaar... is toch wel een verschil.

Al voel me nog geen 36....
Make love, not war ☮
pi_83993948
Dank je wel!
Ik zal me dan even in het kort voorstellen

Ik ben smurfinnetje, bijna 30, gelukkig met mijn vriendje en zit tegenwoordig steeds serieuzer na te denken over een kinderwens en rammelen mijn eierstokken behoorlijk als ik van die lieve schattige baby's om mij heen zie.

Nu is het voor mij/ons nog niet direct mogelijk om daad bij woord te voegen, want we hebben allebei wel een kinderwens.
Maar rammelen kan natuurlijk volop. Hoewel ik af en toe ook met mn neus op de feiten wordt gedrukt als ik bij een vriendin ben wiens kinderen echt onuitstaanbaar kunnen zijn en erg erg brutaal!
Maar dat praat ik goed dat dat ook wel (grotendeels) aan de opvoeding ligt

Waarom het nog niet mogelijk is...
Ik ben momenteel bezig met een genetisch onderzoek. Om uit te sluiten of ik draagster ben van een ziekte die ik liever niet meegeef aan mijn eventuele kinderen.
En bij mijn vriend is dat (helaas) ook het geval.

Dus dat moeten we even afwachten!

[ Bericht 6% gewijzigd door smurfinnetje78 op 13-07-2010 17:06:49 (kleine aanpassing ivm herkenbaarheid...) ]
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 12:49:41 #79
5428 crew  miss_sly
pi_83994272
Diaan, wat naar van je spiraal. Jeetje zeg, dat verwacht je natuurlijk ook niet. Hoop dat het snel en redelijk gemakkelijk opgelost wordt!

Welkom smurfinnetje. Heftig van die onderzoeken. Succes!

Ik rammel ook weer eventjes, maar het is echt rammelen-zonder-resultaat, hoor Maar als ik zie dat een aantal meiden met wie ik tegelijk zwanger was, nu weer zwanger zijn....jeeee, dan rammel ik ook een slag in de rondte gaat wel weer over
pi_83994327
@ diana73: Hmm balen dat de huisarts je niet kon helpen met het spiraaltje verwijderen. En nu maar hopen dat het niet een hele pijnlijke ingreep gaat worden bij de gyn. Dat lijkt me maar niks…Hopelijk kun je snel terecht bij de gyn!

@Estrys: nog even rammelen dus. Wanneer kunnen jullie in je eigen nieuwe huisje terecht?
ik lees soms stiekem mee in de andere topics
pi_83994695
Spiraaltje in een darm Jeumig!
Succes Diaan, ik hoop dat je snel terecht kunt! En dat je daarna heel snel zwanger wordt natuurlijk
zal ik mijn onbedoelde succesverhaal er nog even ingooien? Anderhalve maand na verwijdering spiraaltje zwanger? Wat nou, het duurt een paar maanden voor je weer vruchtbaar bent Anyway ik gun het je van harte!

Miss sly, dat heb ik nou ook... dat er al een paar van onze generatie zwangeren ( ) weer zwanger zijn... rammeldebammel! Wij hadden afgesproken om eerst te verbouwen, en dat lijkt er nu echt van te gaan komen, hopelijk in september/oktober. En daarna mag ik weer
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_83995087
Jemig, Diaan, vervelend nieuws! Hopelijk komt het gauw goed zodat jullie aan de slag kunnen. Ik hoop dat het snel raak is bij jullie.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik rammel ook weer eventjes, maar het is echt rammelen-zonder-resultaat, hoor Maar als ik zie dat een aantal meiden met wie ik tegelijk zwanger was, nu weer zwanger zijn....jeeee, dan rammel ik ook een slag in de rondte gaat wel weer over
Ik kan het me voorstellen! En ik kan me ook voorstellen dat het bevrijdend voelt om het gewoon te zeggen, ook (of misschien: zelfs) als je er niets mee doet.
pi_83995137
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:41 schreef smurfinnetje78 het volgende:

Waarom het nog niet mogelijk is...
Ik ben momenteel bezig met een genetisch onderzoek. Om uit te sluiten of ik draagster ben van een spierziekte die ik liever niet meegeef aan mijn eventuele kinderen. Zelf kan ik niet ziek worden (gelukkig)
En bij mijn vriend is dat (helaas) ook het geval. Maar dat ligt iets lastiger omdat hij wel (gegarandeerd) ziek kan worden als de uitslag zo is dat hij dat gen ook heeft..

Dus dat moeten we even afwachten!
Heftige situatie. Hoelang moet je nog wachten op uitslagen?
pi_83995483
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heftige situatie. Hoelang moet je nog wachten op uitslagen?
Mijn uitslag is er al heel snel...
volgende week donderdag...

Afhankelijk van mijn uitslag gaan we beslissen of mn vriend zich ook laat testen.
Bij mijn familie is er een kortere levensduur vastgesteld met alle gevolgen van dien...Dus dat wil ik gewoon niet doorgeven als het niet hoeft...
En bij mijn vriend is dat gelukkig niet het geval.

Ik vind het ook wel erg spannend nu het zo dichtbij komt...

[ Bericht 14% gewijzigd door smurfinnetje78 op 13-07-2010 17:08:58 ]
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:20:03 #85
114177 Diaan73
pi_83995554
Smurfinnetje, dat is inderdaad best heftig zeg. Ik hoop dat jullie volgende week een goede uitslag krijgen!!
Make love, not war ☮
pi_83995571
ik weet nog niet of ik al die info laat staan.
Misschien dat ik nog wat dingen wegpoets vanavond, ivm herkenbaarheid...
pi_83995617
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:49 schreef miss_sly het volgende:
Helemaal mee eens
pi_83995619
wat onwijs balen Diaan!

Spannend smurfinnetje!

Zucht.. ik blijf rammelen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_83996009
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:50 schreef smurfinnetje78 het volgende:

@Estrys: nog even rammelen dus. Wanneer kunnen jullie in je eigen nieuwe huisje terecht?
ik lees soms stiekem mee in de andere topics
Oplevering staat voor december. Ik laat met kerstmis mijn spiraaltje verwijderen denk ik

Voor jullie een spannende tijd zeg met die onderzoeken.
pi_83996264
ah een leuk kerstkadootje in het vooruitzicht dus!

ja spannende tijden wel. Het zet je wel aan het denken met de scenario's wat als..

Dan ga je een flink medisch traject in...En wil je dat wel/niet wat zijn daar weer gevolgen van enzo...
Maar ja, eerst afwachten, dan weer verder piekeren over wat nu...
Ben ook best zenuwachtig voor de uitslag, had ik niet verwacht...maar het heeft wel invloed op de keuzes voor de toekomst ed.
pi_83996520
Smurfinnetje, is PGD niets voor jullie? Wellicht is jullie ziekte ook uit te sluiten via deze methode.
pi_83996814
_NIKKI_: daar is wel kort over gesproken. Het enige nadeel wat daar bij mij aan vast hangt is dat je alleen maar meisjes kunt krijgen. De spierziekte bij mij komt alleen bij jongens voor. Dus als het een meisje zou zijn via PGD dan zetten ze die standaard al terug en de jongens gaan ze niet verder onderzoeken...
Dat vind ik wel en maar...Maar daar is wel mee te leven natuurlijk. Maar toch...
Dat krijg je wrs snel als het een geslachtsgebonden ziekte is.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:54:27 #93
114177 Diaan73
pi_83996955
Hmm 22 juli de echo en dan pas 11 augustus afspraak met gyn. Ze had gepland voor 5 augustus maar dan zijn we op vakantie. Voor 30 juli ging niet meer lukken.
Make love, not war ☮
pi_83997060
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:54 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm 22 juli de echo en dan pas 11 augustus afspraak met gyn. Ze had gepland voor 5 augustus maar dan zijn we op vakantie. Voor 30 juli ging niet meer lukken.
Blegh, dat is ook een domper op de feestvreugde
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:58:37 #95
114177 Diaan73
pi_83997167
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:56 schreef Estrys het volgende:

[..]

Blegh, dat is ook een domper op de feestvreugde
Ja, we dachten mooi in de vakantie al te kunnen gaan beginnen.
Make love, not war ☮
pi_83997368
Balen Diaan
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 14:03:28 #97
5428 crew  miss_sly
pi_83997378
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:21 schreef Raissa het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
Jij ook Raissa? Wel rammelen, geen actie?
pi_83997446
Dus dan heb je alsnog kans dat het meisje dat teruggeplaatst wordt alsnog gendrager is... lastige kwestie. Succes in ieder geval. Mocht het PGD worden en je hebt vragen, ik heb er (jammergenoeg) ervaring mee, dus vraag maar raak.
pi_83997592
_NIKKI_: inderdaad, dus die circel krijg je dan nooit doorbroken!
Ok dat aanbod hou ik zeker even in mijn achterhoofd, ik wacht nu eerst maar even mijn uitslag af!
En dan kan ik weer verder piekeren.

Maar je hebt er iig een mooie dochter uit gekregen!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:12:00 #100
238474 Jeetjejom
pi_83997696
Boh, Diaan, was wel een domper(tje) zeg..... En dan ook nog met die enge verhalen hier.... Maar het is snel genoeg 11 augustus, nog maar minder dan een maand hoor! (always look on the bright side)
En smurfinnetje, heftig zeg! Ik duim voor een goede uitslag!
Jouw warmte is genoeg
pi_83997800
Dat is nog best lang wachten Diaan .

En smurfinnetje, heftig zeg! Veel sterkte volgende week, ik zal duimen dat de uitslag goed is!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:15:07 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83997850
Ohhh Diaan... wat een stom nieuws! Heb je er nooit last van gehad?

En dan ook nog langer wachten... echt een domper ja.
Ik ga voor je duimen dat de gynaecoloog m er zo uit vist!!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:23:57 #103
114177 Diaan73
pi_83998221
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:12 schreef Jeetjejom het volgende:
Boh, Diaan, was wel een domper(tje) zeg..... En dan ook nog met die enge verhalen hier.... Maar het is snel genoeg 11 augustus, nog maar minder dan een maand hoor! (always look on the bright side)
En smurfinnetje, heftig zeg! Ik duim voor een goede uitslag!
het kon ook 5 augustus, maar ja, dan zijn we op vakantie. Van die maand zijn 2 weken vakantie, dus dat gaat best wel snel inderdaad.
Make love, not war ☮
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:24:31 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83998238
Maarja, je had natuurlijk het liefst zwanger teruggekomen
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:26:05 #105
114177 Diaan73
pi_83998309
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhh Diaan... wat een stom nieuws! Heb je er nooit last van gehad?

En dan ook nog langer wachten... echt een domper ja.
Ik ga voor je duimen dat de gynaecoloog m er zo uit vist!!
Nou , de assistente had ze met het maken van het uitstrijkje al niet zien, toen kon ik een echo krijgen maar vond dat niet nodig. Ik heb wel af en toe wat steken in mn buik, misschien dat het toch wel aan het spiraaltje ligt, maar de huisarts denk dat de touwtjes achter de baarmoedermond zijn gaan zitten. En dus niet zo makkelijk te zien en uit te vissen.

Ik hoop dat de gyn op 11 augustus ook daadwerkelijk iets kan doen. Ik vrees eigenlijk dat ik daarna misschien weer moet terugkomen.
Make love, not war ☮
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:26:24 #106
114177 Diaan73
pi_83998326
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:24 schreef LadyBlack het volgende:
Maarja, je had natuurlijk het liefst zwanger teruggekomen
Precies.

*wishfull thinking.
Make love, not war ☮
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:40:15 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83998979
Ja maar dit topic is bij uitstek geschikt voor heerlijk wishful thinking....

Nee zonder gekheid, ik hoop dat het meevalt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:56:11 #108
114177 Diaan73
pi_83999622
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:40 schreef LadyBlack het volgende:
Ja maar dit topic is bij uitstek geschikt voor heerlijk wishful thinking....

Nee zonder gekheid, ik hoop dat het meevalt
dat is waar... Nou ja, we hebben gewoon ook niet teveel illusies gezien de voorgeschiedenis mbt zwanger worden.
Make love, not war ☮
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:00:43 #109
238474 Jeetjejom
pi_83999880
Wat LB ook al zegt, hier mag je nog lekker dromen
Jouw warmte is genoeg
pi_84013114
Heh wat balen Diaan!
Ik heb ook weleens meegemaakt (op de poli gyn waar ik stage liep, ik werk zelf op afdeling ) dat iemand door de HA was doorgestuurd ivm spiraaltje die kwijt was. Meerdere keren zelfs. 2 keer kon de gyn het wel vinden (met behulp van inwendige echo) 1 keer moesten we verhuizen naar de poliklinische ok. Daar werd met een baarmoedervideo het spiraaltje alsnog gevonden! Dus wie weet kan het zonder narcose. Zou wel fijn zijn. En inderdaad, voor je het weet is het 11 augustus. Hoewel wachten natuurlijk even vervelend is.

Hallo rammelend smurfinnetje! Welkom. Hopelijk een positive uitslag wat je genen betreft! Succes met wachten.

Hoi Aventura, welkom terug!
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 11:04:23 #111
5428 crew  miss_sly
pi_84035686
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:08 schreef Claudia_x het volgende:

Ik kan het me voorstellen! En ik kan me ook voorstellen dat het bevrijdend voelt om het gewoon te zeggen, ook (of misschien: zelfs) als je er niets mee doet.
Weet je, dat is zoo waar! Ik heb ergens het gevoel da tik niet mag zeggen dat ik rammel, omdat we besloten hebben er niets mee te doen. Volgens veel mensen is het nog best wel mogelijk toch? Leeftijd, ach, komt vast goed en alle andere (rationele) argumenten zijn immers op te lossen? Nou ja, misschien wel, maar voor ons is vooral de leeftijd een heel belangrijk issue, dus we doen eht gewoon niet. En ik krijg best wel eens het gevoel dat je dan maar niet moet zeuren, omdat het toch je eigen keus is.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:55:44 #112
114177 Diaan73
pi_84038078
Ik kom er gisteren achter dat we 11 augustus pas uit Frankrijk terugkomen, dus de afspraak kan niet doorgaan. Wordt nu 13 augustus.

Dom van me.

Miss, ik kan me er ook heel goed iets bij voorstellen Ik vind leeftijd ook wel een heel belangrijk iets.
Make love, not war ☮
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:48:15 #113
238474 Jeetjejom
pi_84070047
Miss, gaat het bij het issue leeftijd over het feit dat het misschien niet meer zo snel zal gaan, of meer dat het broertje of zusje van Senna dan misschien wel erg oude ouders krijgt?
Ik moet zeggen dat ik dat ook altijd vind meespelen, hoe wil je als je op de 50e nog kinderen krijgt enig idee hebben in welke wereld je kind op zijn 18e leeft? De kloof is dan toch veel te groot? Of denk ik alleen maar zo
Jouw warmte is genoeg
pi_84070102
Ik zit écht te veel in Z&G te neuzen nu...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:33:45 #115
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84072191
Ik moet ook echt niet meer kijken Poppedein. Allemaal de schuld van Huup.
Maar mijn metertje slaat nog ongeveer ieder kwartier om van 'ja' naar 'nee' dus ik rammel maar half
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84076090
Hoe is het hier?

Wij zijn nog niet voor het echie begonnen, vriendje heeft toch nog ietsje langer nodig
Dus ik blijf nog eventjes hier rondhangen! Aan de ene kant vind ik het ook wel nog even goed zo (het is en blijft wel een enorme stap natuurlijk), maar aan de andere kant blijft het rammelen toch wel erg aanwezig..

Ik zag net dat HuupHuup weer zwanger is, jemigdepemig dat wakkert het rammelen toch ook wel weer extra aan hier haha! Dus vandaar dat ik weer eens mijn neus om de hoek steek!
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:25:09 #117
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_84080627
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:49 schreef Poppedein het volgende:
Joh, dat is toch gewoon beroepsdeformatie . Lekker blijven neuzen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_84080724
Cara en Poppedein hier precies zo.. En Huup dr schuld inderdaad

Ik had het er met M. over en hij denkt er gelukkig wel precies zo over als ik.. Eerst een groter huis en dan pas misschien een 2e.. maar pff.. dat gaat nog láng duren
pi_84080817
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:25 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Joh, dat is toch gewoon beroepsdeformatie . Lekker blijven neuzen .
inderdaad!

en ik zou het helemaal niet erg vinden als je over een paar maanden toch nog aansluit

Gekke rammelaars
mij de schuld geven, tsk! ik deed niets!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84080959
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:49 schreef Poppedein het volgende:
Ik dacht eigenlijk vanmorgen nog dat je je binnenkort ging melden
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:39:49 #121
100412 mefke79
komt goed!
pi_84081113
Huup en Claudia, jullie schuld is het ja...en ook een beetje 'heimwee' ofzo. Niet dat ik zwanger zijn zo leuk vond, maar net of ik nu de rust heb om terug te kijken ofzo. En er komt hier ooit wel een tweede, maar nu even niet. Denk ik. Wanneer heb je geen duowagen meer nodig? Als je oudste 2 is als uk geboren wordt? Of kan dat sneller?

En wat me tegen houdt? Lichamelijk ben ik nog steeds niet 100%, ik wil heel graag nog wat afvallen en mijn buikspieren trainen en ik heb nog niet zo lang een nieuwe baan....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_84081124
Door Claudia en Huup gaat het hier ook wel kriebelen en vooral het ''hoe zal een tweede erbij zijn''
Omdat ik met ze in hetzelfde babytjestopic zit denk ik, de kindjes zijn ongeveer even oud dus dan is het meeleven extra sterk
Maar ik denk sowieso niet dat zowel man als ik er weer voor gaan als hij nog geen 1 jaar is, en bij 1 jaar wil mijn man ook nog niet denk ik. Maar zelf weet ik ook nog niet goed wat ik wil, nu iig nog niet
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84081159
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:39 schreef mefke79 het volgende:
o. En er komt hier ooit wel een tweede, maar nu even niet. Denk ik. Wanneer heb je geen duowagen meer nodig? Als je oudste 2 is als uk geboren wordt? Of kan dat sneller?

die voorwaarde heb ik dus ook
pi_84081163
Mijn zus heeft nooit een duowagen gehad terwijl haar oudste geboren is op 25 november 2006 en haar jongste op 15 oktober 2008. Maar mijn zus is ook wel niet het type dat alleen zou gaan wandelen met haar twee kids.
pi_84081274
Mefke ik denk dat dat nogal afhangt van het oudste kindje, hoe graag hij zelf loopt..
Hier trouwens hetzelfde probleem qua nieuwe baan. Ik heb nét een nieuwe baan, moet nog beginnen, en bij Timo had ik dat probleem ook al dat ik zwanger was voordat ik een contractverlening gekregen had.. Die heb ik uiteindelijk wel gehad toen, maar het heeft me wel veel stress opgeleverd.. Dat wil ik dit keer ook niet..
Maar ondertussen rammel ik gewoon heel erg hard door
pi_84081330
Amber heeft tot een jaar of 3 in de buggy gezeten. Vooral met langere stukken lopen zat ze er nog in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84081412
Dana weigerd sinds ze fatsoendelijk lopt in de wagen te zitten, dus die ligt al een hele tijd in de garage te verstoffen
pi_84081575
Arme Dana! Lopend is ze toch ook nog best leuk!

Inderdaad beroepsdeformatie dan maar En nee hoor Leonieke, ik ben niet zo doorzichtig Voordat Lena 1 is gaan wij er sowieso nog niet voor, maar de kriebel he..oi die kriebel wordt steeds sterker, al kan die nu soms ook maar zo ineens nog weer wegzijn (een uurtje ofzo )
pi_84081985
whehe ja lopend is ze ook nog leuk
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:11:36 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84082108
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:33 schreef Ca.ra het volgende:
Ik moet ook echt niet meer kijken Poppedein. Allemaal de schuld van Huup.
Maar mijn metertje slaat nog ongeveer ieder kwartier om van 'ja' naar 'nee' dus ik rammel maar half
Gaan we morgen gewoon samen rammelen
pi_84082856
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]

inderdaad!

en ik zou het helemaal niet erg vinden als je over een paar maanden toch nog aansluit

Gekke rammelaars
mij de schuld geven, tsk! ik deed niets!
Was het werkelijk zo'n passieve actie?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84083284
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:31 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Was het werkelijk zo'n passieve actie?

nee ok in dat geval heb ik een pietsje schuld maar niet aan de rammelende eierstokken van anderen hoor!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:04:10 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84086788
Phaidra
Jij bent hier toch ook wel opvallend veel hoor Ga je nog eens oppassen binnenkort?

Oh en huuphuup, nog gefeliciteerd nog zo'n schatje erbij straks!
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:06:27 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84086894
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:47 schreef bellelena het volgende:
Hoe is het hier?

Wij zijn nog niet voor het echie begonnen, vriendje heeft toch nog ietsje langer nodig
Dus ik blijf nog eventjes hier rondhangen! Aan de ene kant vind ik het ook wel nog even goed zo (het is en blijft wel een enorme stap natuurlijk), maar aan de andere kant blijft het rammelen toch wel erg aanwezig..

Ik zag net dat HuupHuup weer zwanger is, jemigdepemig dat wakkert het rammelen toch ook wel weer extra aan hier haha! Dus vandaar dat ik weer eens mijn neus om de hoek steek!
bellelena ik vroeg me laatst al af waar je was.

Jammer dat het toch nog ietsje langer duurt, maar het is natuurlijk wel fijn dat je weet dat hij het over een tijdje wel wil Rammelze nog even!
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:10:47 #135
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84087065
Als jullie al rammelen van huup die zwanger is, dan moeten jullie niet naar de foto's van baby Floris kijken
Dan slaan je eierstokken echt op tilt
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:14:50 #136
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84087220
Diaan, helemaal gemist nog!! Wat ontzettend superspannend zeg! Succes
pi_84087797
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:10 schreef Asyniur het volgende:
Als jullie al rammelen van huup die zwanger is, dan moeten jullie niet naar de foto's van baby Floris kijken
Effectief hé Kwam ik die foto's ook nog in twee topics tegen

Maar ik heb het even moeilijk met foto's van broertjes of zusjes. Zoals bv Sasha en Oscar op de foto. Dan begin ik me in te beelden hoe het hier later zou kunnen zijn.
pi_84087845
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:04 schreef LadyBlack het volgende:
Phaidra
Jij bent hier toch ook wel opvallend veel hoor Ga je nog eens oppassen binnenkort?

Oh en huuphuup, nog gefeliciteerd nog zo'n schatje erbij straks!
Morgen! Grotendeels alleen, maar de meneer komt waarschijnlijk wel mee eten.

En ik kan het rammelen niet meer zo goed negeren de laatste tijd. Allemaal vriendinnen die ermee bezig zijn, dan is het lastig om van je af te zetten... Echt een raar fenomeen, dat je vrij plotseling zo graag zwanger zou willen zijn! Het gevoel is duidelijk anders dan een jaar geleden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:32:45 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84087963
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Morgen! Grotendeels alleen, maar de meneer komt waarschijnlijk wel mee eten.

En ik kan het rammelen niet meer zo goed negeren de laatste tijd. Allemaal vriendinnen die ermee bezig zijn, dan is het lastig om van je af te zetten... Echt een raar fenomeen, dat je vrij plotseling zo graag zwanger zou willen zijn! Het gevoel is duidelijk anders dan een jaar geleden.
Ja he, ik heb altijd kinderen gewild, maar echt sinds ik zoveel oppas, en sinds er een paar vriendinnen ook af en toe grapjes maken en duidelijk ook wel willen, is het gewoon niet meer te houden!!

Leuk joh, veel plezier dan morgen

Enneh, nu even naar Floris spieken dan
pi_84088829
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:06 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

bellelena ik vroeg me laatst al af waar je was.

Jammer dat het toch nog ietsje langer duurt, maar het is natuurlijk wel fijn dat je weet dat hij het over een tijdje wel wil Rammelze nog even!
LadyBlack! Hoe is het bij jou? Spiraaltje inmiddels verwijdert?
Ja, toch nog even rustig aan voor we serieus beginnen, maar ik heb wel het idee dat het niet super lang meer zal duren! Ach, ik wacht rustig af

En foto's van baby Floris durf ik nu al helemaal niet meer te checken, dan wordt dat rustig afwachten waarschijnlijk toch wel echt iets lastiger als ik dat zo hoor haha!
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:01:50 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84089371
Hijs wel heel lief aan het slapen op zn aankleedkussen.....

Ja, ik ben sinds 1 juli spiraalloos, maar nu duurt het echt een eeuwigheid voor ik ongesteld word ik geloof dat ik de dagen voor verwijdering ongesteld was (altijd minimaal dus slecht te checken), dus kan nog wel even duren ook
pi_84090210
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:10 schreef Asyniur het volgende:
Daar ga ik zelfs bijna van rammelen terwijl ik echt nog niet wil
tenzij manlief ineens vette promotie krijgt en ik gewoon lekker een baan voor max 2 dagen dicht bij huis kan zoeken...ja, dan zou ik direct de pil aan de kant smijten denk ik
pi_84090801
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:01 schreef LadyBlack het volgende:
Hijs wel heel lief aan het slapen op zn aankleedkussen.....

Ja, ik ben sinds 1 juli spiraalloos, maar nu duurt het echt een eeuwigheid voor ik ongesteld word ik geloof dat ik de dagen voor verwijdering ongesteld was (altijd minimaal dus slecht te checken), dus kan nog wel even duren ook
Hihi, grappig dat je dan opeens gaat uitkijken naar je ongesteldheid!
Wachten jullie met voor het echie tot je weer een keer ongesteld ben geweest, of stiekem nu al aan het proberen? Je hoort wel eens van mensen die direkt na het spiraaltje/de pil zwanger worden nog voordat ze weer ongesteld zijn geworden

Ik heb ook toch even de foto's gespiekt, super lief! Die met de trotse mama vind ik ook heel mooi
Dan ga ik wel zo'n beetje fantaseren over mezelf die dan zo m'n eigen babietje vast kan houden!
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:37:40 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84091107
Nou ik ben een beetje achterdochtig met anticonceptie, ik wil dus eerst zien dat mn lijf nog een goeie cyclus heeft Vriendje is nu ook een week weg, dus er kan nu niks gebeuren, maar ik had wel gehoopt eerder ongesteld te worden ja duurt laaaaang....

En dan ook nog de verhalen dat het misschien wel een halfjaar of een jaar kan duren voor het raak is, OMG, dan wil ik die ongesteldheid helemaal niet afwachten!

Maar ik doe het toch maar wel
pi_84091172
quote:
Op [url=http:/forum.fok.nl/topic/1486772/3/50#84087065]donderdag 15 juli 2010 13:10[/url] schreef Asyniur het volgende:
mijn hormonen wat doen jullie!
echt zo lief al die reacties
pi_84104942
Meld
Lees al tijdje mee.. 23 jaartjes jong, woon samen maar vriendlief weet niet eens of ie uberhaupt wel kinderen wil..
Hooked ;)
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:19:39 #147
238474 Jeetjejom
pi_84105045
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:39 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

mijn hormonen wat doen jullie!
echt zo lief al die reacties
Maar die foto waar Floris ligt te slapen is ook wel te lief...... Niet goed voor eierstokken van rammelaars hoor!

femsss welkom!!!!! En wat vervelend dat je vriend nog niet weet of ie wel kinderen wil......

[ Bericht 7% gewijzigd door Jeetjejom op 15-07-2010 20:20:44 (even hallo zeggen tegen femsss) ]
Jouw warmte is genoeg
pi_84105729
Hoop dat het nog veranderd denk het wel hoor.. heb hem gevraagd er eens serieus over na te denken en erbij gezegt dat het niet nu per direct hoeft
Ach het zou nu toch niet "handig" zijn.. maar rammelen mag toch!
Hooked ;)
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:39:02 #149
238474 Jeetjejom
pi_84106123
Tuurlijk mag je rammelen! En ik ben bang dat er niets aan te doen is, is hormonelijk bepaald!
En je moet mannen idd een beetje erop voorbereiden. Als je vandaag zegt, dat je morgen eraan wilt beginnen valt het hun gewoon te koud op hun dak. Ik heb het langzaam opgebouwd: Als we nu eens een eigen huis/appartement hebben en als ik dan ook nog een vaste baan heb, dan kun je er toch wel eens over nadenken En idd, toen dat allemaal geregeld was, was meneer ook zo om!
Jouw warmte is genoeg
pi_84106500
We hebben al een eigen huisje (appartement) en beiden vaste baan.. Hij is alleen beetje bang dat "zijn leven voorbij is" met een baby maar inderdaad niet te veel pushen.
Hooked ;)
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:48:26 #151
238474 Jeetjejom
pi_84106542
Hahaha, ach gossie is hij bang dat ie volwassen moet worden..... Ik ken het, niet van mijn eigen man, maar wel van uit omgeving.... Komt wel goed hoor!
Jouw warmte is genoeg
pi_84106927
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:47 schreef femsss het volgende:
We hebben al een eigen huisje (appartement) en beiden vaste baan.. Hij is alleen beetje bang dat "zijn leven voorbij is" met een baby maar inderdaad niet te veel pushen.
Hahhaa, wat grappig om te horen. Hoe oud is hij?
Gelukkig heeft die van mij daar geen last van en wilt ie wel kinderen. Alleen bij ons nog ff niet handig.

Ik was trouwens naar aanleiding van wat posts en postgeschiedenis van oa _NIKKI_ wel even geschrokken over de informatie mbt ivf/pgd.. Dan zakt de moed weer in mijn schoenen als dat een optie zou moeten zijn...
En als je dan andere verhalen leest over de weg uiteindelijk naar die zwangerschap...

En rammelen moet gewoon kunnen. Is toch ook enorm lief en schattig zulke mooie verse baby's. Maar ook de wat oudere baby's.
Alleen die opvoedkundige taak...poeh...daar groei je in toch he ? ;-)
pi_84107238
Dan vraag ik me af smurfinnetje wat is ff niet handig?
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:08:57 #154
238474 Jeetjejom
pi_84107405
Die opvoedkundige taak? Ach dat komt vanzelf wel denk ik... Ben er ook al een jaar op aan het wachten Nee dat valt wel mee, je weet als moeder zelf wat het beste is, en laat je vooral niet opjennen door je omgeving (of moeders die kinderen rond dezelfde leeftijd, helemaal gek wordt je daarvan)
Jouw warmte is genoeg
pi_84107802
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:04 schreef Pvoesss het volgende:
Dan vraag ik me af smurfinnetje wat is ff niet handig?
staat een paar post terug, maar in het kort zijn we bezig met een genetisch onderzoek ivm erfelijke ziektes in de families.
pi_84107861
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:08 schreef Jeetjejom het volgende:
Die opvoedkundige taak? Ach dat komt vanzelf wel denk ik... Ben er ook al een jaar op aan het wachten Nee dat valt wel mee, je weet als moeder zelf wat het beste is, en laat je vooral niet opjennen door je omgeving (of moeders die kinderen rond dezelfde leeftijd, helemaal gek wordt je daarvan)
dat lijkt me ook het ergst van allemaal. Of dat ze zich gaan bemoeien met je eigen voorpret ed...
daar zou ik echt kriebelig van worden
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:50:15 #157
238474 Jeetjejom
pi_84109580
Dan wens ik je alvast heel veel sterkte hahahaha.... Maar het is wel leuk om die stoere ooms (vrienden hebben wij ook tot oom gebombardeerd) die opeens helemaal vertederd raken door zo'n klein schatje!
Jouw warmte is genoeg
pi_84110056
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:48 schreef Jeetjejom het volgende:
Hahaha, ach gossie is hij bang dat ie volwassen moet worden.....
Ik vind het erg flauw om hier lacherig over te doen. Mijn ervaring is dat mannen in het algemeen een sterk verantwoordelijkheidsgevoel hebben en zich niet zo makkelijk over kunnen geven aan zoiets vaags als 'een gevoel dat alles wel op z'n plaats valt'. Ik vind dat juist een van de grootste kwaliteiten van mijn vriend.

Zo vind ik het ook flauw om te zeggen dat je het advies van moeders met kinderen van dezelfde leeftijd maar van je af moet laten glijden. Wat namelijk ook waar is, is dat ouders vaak lange tenen hebben en (goedbedoeld) advies of oprechte interesse nogal gauw als kritiek of bemoeizucht opvatten.
pi_84110289
Ik denk dat het ook voornamelijk ligt in de manier hoe zoiets wordt gebracht naar de nieuwe mama (in spe).

Of het heel betweterig overkomt of juist als iets positiefs.

Maar ik heb meerdere vriendinnen met kinderen waarvan er 1 echt denkt dat ze helemaal geweldig is, alles beter weet (terwijl je hier nog wel eens tegenstrijdige dingen hoort of artikelen die anders beweren). En zo heeft natuurlijk iedereen zijn manier van opvoeden.

Maar denk dat intonatie en de manier hoe ze iets brengen wel erg veel meespeelt met het overbrengen van informatie.
pi_84110880
Het is gewoon een heel lastige kwestie. Ik doe wat ik doe omdat mij dat het beste lijkt. Als ik anderen vertel wat ik doe dan concluderen ze daar (terecht) uit dat mij dat de beste keuze lijkt. Mocht het zo zijn dat ze zelf iets anders doen, dan zien ze hetgeen ik verteld heb misschien als een aanval. Dat is niet zo bedoeld, maar het is lastig om in het abstracte over het ouderschap te praten omdat het juist zo ontzettend concreet is voor (met name jonge) ouders.

Hypothetisch voorbeeld: een andere ouder wil mijn kind aardbeien geven en ik zeg dat ik dat liever niet heb. Die andere ouder vraagt waarom, ik leg uit dat ik me aan het advies houd om ermee te wachten tot mijn kind ongeveer 1 jaar oud is. Vervolgens voelt die andere ouder zich wat opgelaten en bekritiseerd omdat het andere kind wel aardbeien krijgt. Tja.
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:15:39 #161
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84111040
Onnodig... excuus.

[ Bericht 50% gewijzigd door Groofsken op 15-07-2010 22:25:06 ]
pi_84111150
daar heb je idd wel een punt.
Maar het heeft misschien ook te maken met verschillende adviezen van verschillende CB's.
Als je niet op 1 lijn ligt zul je het wrs nooit 100% goed doen in de ogen van een ander.

Misschien iets om in mee te nemen als zo een situatie in de toekomst bij mezelf mocht voorkomen. En daar niet te hard aan moet ergeren maar dat iedereen zijn/haar manier van opvoeden heeft.
pi_84111211
domme quote
pi_84111566
Ach, het is toch offtopic.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 15 juli 2010 @ 22:26:44 #165
95752 crew  Chell
Kluns
pi_84111574
Ik vind rammelen stom. Weet iemand hoe het uit kan

(ja zwanger worden...maar dat gaat ff niet zeg maar )
pi_84111801
Ach, Chell. Gaat het nu niet of nooit niet? D.w.z., is er een toekomstperspectief?
pi_84111853
Sorry Chell geen tips, anders zou ik ook op dat knopje drukken!!
Elke dag zwangere buiken aanraken en een moeder die 'zeurt' werken ook niet echt mee. En dan niet te spreken over collega's die vragen of ik toevallig niet zwanger ben nu ik me niet zo lekker voel...
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 15 juli 2010 @ 22:36:37 #168
95752 crew  Chell
Kluns
pi_84112149
Ik ben op m'n werk al onderdeel van weddenschappen... de eerstvolgende <insert bedrijfsnaam> baby

@claudia_x: er is wel toekomstperspectief (tenminste dat hoop ik), maar niet echt op korte termijn (wil er hier niet al teveel over kwijt qua details ivm meelezers).

Maar ik ben "al" 31 en heb het gevoel dat het zo langzamerhand allemaal te lang gaat duren en het straks niet meer kan en ik voel me echt de laatste der Mohikanen (al m'n oude schoolvriendinnen zijn vlak achter elkaar moeder geworden)

Naja...en dan heb je gewoon van die dagen dat ik zooo hard rammel dat ik er van moet huilen. Morgen wel weer over (tijd van de maand helpt ook niet mee..lekker labiel)
pi_84112474
Chell
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:51:17 #170
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84112949
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:36 schreef Chell het volgende:
Ik ben op m'n werk al onderdeel van weddenschappen... de eerstvolgende <insert bedrijfsnaam> baby

@claudia_x: er is wel toekomstperspectief (tenminste dat hoop ik), maar niet echt op korte termijn (wil er hier niet al teveel over kwijt qua details ivm meelezers).

Maar ik ben "al" 31 en heb het gevoel dat het zo langzamerhand allemaal te lang gaat duren en het straks niet meer kan en ik voel me echt de laatste der Mohikanen (al m'n oude schoolvriendinnen zijn vlak achter elkaar moeder geworden)

Naja...en dan heb je gewoon van die dagen dat ik zooo hard rammel dat ik er van moet huilen. Morgen wel weer over (tijd van de maand helpt ook niet mee..lekker labiel)
Awww...Ik herken je gevoel tot op zekere hoogte (bij mij is het niet zo heel sterk dat ik ervan moet huilen, maar toch). En ik weet ook hoe het is om nog niet te mogen. Dikke knuffel!!
pi_84113400
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:17 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

staat een paar post terug, maar in het kort zijn we bezig met een genetisch onderzoek ivm erfelijke ziektes in de families.
Oooh sorry dan heb ik net die post of pagina gemist
pi_84115897
Knuffel voor Chell, rammelen kan zo stom zijn!

Ben nu trouwens aan het kijken voor een eventueel nieuw huisje! Daar zou dan ook meer plaats zijn voor een kindje ♥
  vrijdag 16 juli 2010 @ 08:23:27 #173
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84121182
Je leven is niet over met een kind. Soms moet je wel wat aanpassen maar dat gaat eigenlijk vanzelf. En het wordt alleen maar leuker
Onze zoon is inmiddels 5 maanden oud en hij is misschien al 15x mee gaan uiteten (waarbij gisteren wat sjieker). Hoppa, in de maxi cosi of draagdoek en gaan met die banaan.
Voor gisteren hadden we zelfs de deryan meegenomen en heeft meneertje nog ruim een uur geslapen binnen terwijl wij op het terras zaten

En dat verantwoordelijkheidsgevoel herken ik wel hoor. Het heeft ook een hele tijd geduurd voordat mijn man 'om' was (hij wilde wel kinderen maar wanneer liet hij in het midden). Ik ben inderdaad iemand van: dat valt allemaal wel op zijn plek. En wij zijn er uiteindelijk ook uitgekomen.
Nu nog die 2e
pi_84129715
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:57 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

Hahhaa, wat grappig om te horen. Hoe oud is hij?
Zondag 25..
Hooked ;)
pi_84129761
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat mannen in het algemeen een sterk verantwoordelijkheidsgevoel hebben en zich niet zo makkelijk over kunnen geven aan zoiets vaags als 'een gevoel dat alles wel op z'n plaats valt'. Ik vind dat juist een van de grootste kwaliteiten van mijn vriend.
Ik denk dat dat bij mijn vriend ook het geval is.. Hij vertelde dat hij soort van "bang" was voor wat er dan allemaal veranderd en of ie wel een goede vader zou zijn e.d. ( )
Hooked ;)
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 13:20:14 #176
5428 crew  miss_sly
pi_84130086
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:48 schreef Jeetjejom het volgende:
Miss, gaat het bij het issue leeftijd over het feit dat het misschien niet meer zo snel zal gaan, of meer dat het broertje of zusje van Senna dan misschien wel erg oude ouders krijgt?
Ik moet zeggen dat ik dat ook altijd vind meespelen, hoe wil je als je op de 50e nog kinderen krijgt enig idee hebben in welke wereld je kind op zijn 18e leeft? De kloof is dan toch veel te groot? Of denk ik alleen maar zo
Ik ben inmiddels al 41, en de kans op complicaties bij een volgend kind of bij mij worden iedere dag bijna groter. En die risico's wllen wij niet nemen. Dat is geen commentaar op mensen die dat wel willen, hoor, maar wij hebben voor onszelf heel duidelijk dat we ten eerste heel blij en gelukkig zijn met het feit dat we toch nog een kind hebben gekregen dat ook nog eens gezond is, en ten tweede zouden we een zwangerschap afbreken als er iet smet het kindje niet in orde is. Om dat niet te hoeven, is het verstandiger het risico niet te nemen.
Bovendien is het idd zo dat het wel weer eens heel lang kan duren voor ik zwanger zou zijn, en ik wil dat niet op mijn 43e of 44e alsnog.

Sommige mensen zullen ons, vooral mij, al te oude ouders vinden, wij denken dat het wel meevalt. We staan allebei midden in eht leven, zijn gezond en Senna houdt ons ook jong. Dus het leeftijdsverschil met nog een kindje, is voor ons geen issue.
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 13:20:55 #177
5428 crew  miss_sly
pi_84130112
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:36 schreef Chell het volgende:

Ach Chell moeilijk hoor, en jammer idd dat het rammelen niet uitgezet kan worden.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 13:27:28 #178
238474 Jeetjejom
pi_84130390
@claudia, ik ben het met je eens dat mannen zich zeker verantwoordelijk voelen, maar Femss gaf aan dat vriendlief bang is dat zijn leven over is, niet dat hij bang is dat hij het niet aan kan, dat vind ik zeker een verschil. Bij ons was manlief ook van mening dat alles eerst op rolletjes moest lopen voordat er over kinderen gedacht werd.
Jouw warmte is genoeg
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 13:32:23 #179
5428 crew  miss_sly
pi_84130603
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:27 schreef Jeetjejom het volgende:
@claudia, ik ben het met je eens dat mannen zich zeker verantwoordelijk voelen, maar Femss gaf aan dat vriendlief bang is dat zijn leven over is, niet dat hij bang is dat hij het niet aan kan, dat vind ik zeker een verschil. Bij ons was manlief ook van mening dat alles eerst op rolletjes moest lopen voordat er over kinderen gedacht werd.
Misschien is hij wel bang dat zijn leven voorbij zal zijn, juist omdat hij denkt dat hij door de verantwoordelijkheid die hij gaat voelen, veel dingen niet meer zal gaan/kunnen doen. Het hoeft niet per se negatief te zijn, of kinderachtig, dat ben ik zeker met claudia eens
pi_84131377
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:12 schreef femsss het volgende:

[..]

Ik denk dat dat bij mijn vriend ook het geval is.. Hij vertelde dat hij soort van "bang" was voor wat er dan allemaal veranderd en of ie wel een goede vader zou zijn e.d. ( )
Zo dacht mijn vriend er ook over maar toen Puck zich opeens aandiende was hij eigenlijk zo om. Nu ziet hij het helemaal zitten en zegt dat de echo helemaal het papa gevoel opgeroepen heeft.
Ook twijfelde hij voorheen of hij er al aan toe was en nu is het gewoon zo en vindt hij het leuk om met namen e.d. bezig te zijn en is dat gevoel helemaal niet meer aanwezig.
We hebben heel duidelijk gepraat over wat we verwachten van het leven als Puck er eenmaal is en dat komt nog steeds overheen en is niet drastisch veranderd omdat we nu een kind krijgen.

Dat van een goede papa zijn kan hij zich nog wel druk om maken maar dat is gewoon een stukje onzekerheid. Het blijft nieuw en behalve zijn zus hebben onze vrienden nog geen kinderen. Ik denk dat dit laatste trouwens ook wel een factor is in hoe hij er voorheen over dacht.
The way you rock'n'roll
pi_84131626
Het is inderdaad gewoon onzekerheid.. Hij wil er in ieder geval wel over nadenken dus er is nog hoop ondertussen rammel ik lekker verder
Hooked ;)
pi_84131744
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:57 schreef femsss het volgende:
Het is inderdaad gewoon onzekerheid.. Hij wil er in ieder geval wel over nadenken dus er is nog hoop ondertussen rammel ik lekker verder
Hij is nog vrij jong. Dat komt denk ik over een paar jaar vanzelf wel. Zeker als er meer mensen/vrienden in de omgeving kinderen krijgen.
Nog lang geen man overboord inderdaad.
The way you rock'n'roll
pi_84133849
Mijn vriend is 32 en is ook nog erg onzeker over het hele 'kinderen krijgen'. Ik merk dat het heel veel verschil maakt dat een aantal mensen in onze omgeving nu kleine kinderen heeft en hij ziet hoe leuk dat kan zijn en hoeveel je nog kan doen met zo'n kleintje erbij .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84137201
[zucht] ik rammel ook weer... Maar we durven niet zo goed....

Alles is goed gegaan bij de geboorte van Thomas. Ik had een keizersnede ivm met een stuitligging. Tijdens de keizersnede mompelde de gynaecoloog iets over twee baarmoeders. Nu blijk ik een uterus bicornis te hebben. Opzich was dat dus blijkbaar geen probleem om een gezonde jongen op de wereld te zetten, maar tijdens de zwangerschap waren er wel complicaties dat hij niet genoeg zou groeien. Nu weet ik dus niet of dit komt omdat hij maar in 1 compartiment zat, of dat het gewoon een klein kindje was. Ook stond mijn baarmoeder mega-strak, en ik ben bang bij een tweede zwangerschap op dat litteken dat wel aankan... Het komt er eigenlijk op neer dat we graag willen weten wat ons te wachten staat... Binnenkort maar eens een afspraak maken met de HA, kan die me mooi doorverwijzen naar een gynaecoloog...
pi_84137778
Oh Aoraki, ik kan me je gerammel goed voorstellen! (Well duh, ik ben niet voor niets zwanger...) Maar je onzekerheid kan ik me ook prima indenken. Vanwege mijn medische voorgeschiedenis heb ik gesprekken met de huisarts en gynaecoloog gehad voor ik zwanger probeerde te raken. Ik wilde weten hoe de kansen ervoor stonden en of er mogelijk complicaties voor de baby uit voort konden komen.

Ik heb die gesprekken zo fijn gevonden. De gynaecoloog heeft zelfs in teamverband overleg gevoerd over mijn specifieke situatie en er lag al een behandelplan klaar voor ik zwanger raakte. Ik hoop dat er ook zoiets uit jouw gesprekken voort gaat komen. Het advies gaat zeker zijn om minstens een jaar te wachten voor je weer zwanger raakt, aangezien je een keizersnede hebt gehad?
pi_84137977
Rammelen. Het is en blijft erg.
Miss-Sly, ook jij kan het rammelen niet zo maar uitzetten.
Ondertussen mogen wij het gaan proberen de pil is de deur uit.
En nu maar kijken naar een goede cyclus....en verder posten in wachten op...

Jolene
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 16:52:46 #187
5428 crew  miss_sly
pi_84138068
Jolene, de gouwe ouwe?
pi_84138238
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
Het advies gaat zeker zijn om minstens een jaar te wachten voor je weer zwanger raakt, aangezien je een keizersnede hebt gehad?
De gyaecoloog heeft het niet over een bepaalde periode gehad dat ik niet zwanger mag zijn. Dus ik ga er vooralsnog vanuit dat dat het probleem niet is. Ik vraag me alleen af wat de invloed is van die afwijkende baarmoeder op een volgende zwangerschap, zeker nu in een van de twee compartimenten een litteken zit.
Als zo'n advies bestaat om te wachten met een tweede zwangerschap, moeten ze dat wel van te voren vertellen...
pi_84138582
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:57 schreef Aoraki het volgende:

Als zo'n advies bestaat om te wachten met een tweede zwangerschap, moeten ze dat wel van te voren vertellen...
Ja, dat lijkt me ook! Ik dacht dat het een standaardavies was (minstens 6 maanden, het liefst 1 jaar wachten), maar het kan ook heel goed zo zijn dat ik ernaast zit.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 18:22:08 #190
238474 Jeetjejom
pi_84140796
Ik dacht eerst ook dat je minstens een jaar moest wachten na een KS, maar toen mijn gyn me na 6 weken al vertelde dat ik best wel weer zwanger zou mogen worden, had ik het idee dat dus bij iedereen anders is. Ik persoonlijk heb wel mijn 9 maanden ontzwangeren echt heel hard nodig gehad. Maar een vriendin was na 3 maanden 'hormonaal' al weer de oude, dus dat is ook bij iedereen anders.
Jouw warmte is genoeg
pi_84145085
ahum, kuch, kuch. Laten we het er op houden dat de eerste afspraak met de fertiliteitsafdeling weer gemaakt is. Maar eerst nog even rammelen en alles op een rijtje zetten met de gyn en dan kijken we weer verder.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_84153340
Sproet-je, veel succes alvast en rammelze nog even!

Mijn zus heeft een keizersnede gehad en kreeg ook te horen dat ze het best een jaar kon wachten... Vreemd al die verschillende adviezen!

Vanavond gaf mijn vriend een flesje aan ons 8 maanden oude neefje. Zó aandoenlijk .
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 17 juli 2010 @ 05:15:49 #193
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84160612
Hier advies minstens jaar wachten (wat ik braaf gedaan heb), maar liever nog anderhalf jaar wachten (want ik 'moet' waarschijnlijk nu weer een ks, want minder dan 2 jaar tussen beide bevallingen, is wel in Kanada, daar doen ze helemaal een beetje klinisch enzo).

Vriendin van me rammelt, maar timing is een beetje erg ongemakkelijk. Collega: dan neem je toch een hond....

Was het maar zo gemakkelijk....
pi_84160902
Basboussa wat een opmerking!
Sproetje succes en rammelze zolang nog nodig!!

Ik weet dat er door de gynaecologen bij mij in het ziekenhuis wordt aangeraden om een jaar te wachten na ks. Idd vanwege het (interne) litteken.
Had laatst een meisje (vriendin van vroeger) op afdeling , dochtertje was 11 maanden op dat moment! Had de arts ook tegen gezegd dat het niet echt handig was maar goed nu het zover was rustig aandoen en geen weeopwekkers, en de weeenremming hing klaar! (voor mogelijke weeenstorm) Uiteindelijk weer ks geworden.
pi_84161450
@zuster87: Oei da's wel heel snel achter elkaar.. Ik kende een familie met 4 kinderen, op dat moment waren de kinderen 6, 7, 8 en 10!
Hooked ;)
pi_84161719
echt stom die tegenstrijdige adviezen. Nou ja. Ik hoor het wel wat de gynaecologen er hier van gaan vinden (ben inmiddels verhuisd). En als we tot 1 jaar moeten wachten is ook niet het einde, nog 4 maanden. Beter dan dat er straks complicaties optreden waar niks meer aan te veranderen is...
pi_84161720
Ja naja, tis volgens de 'maatstaven' nogal snel ja. Zelf vind ik het niet eens te snel ofzo, mits je wel in een geode situatie verkeerd. Dat kan ik van haar helaas niet zeggen

Dat zal daar een gezellige drukke boel zijn met 4 kids!
Ik ken ook iemand met 4 kinderen, de oudste is net of wordt bijna 7, daarna 5, daarna 4 en de jongste zal 2 of 3 zijn. Wel gezellig
pi_84161754
Das waar ze hadden altijd wel lol. Alleen als het vechten werd ging het lang door want ze waren ongeveer even sterk
Hooked ;)
pi_84270233
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:52 schreef miss_sly het volgende:
Jolene, de gouwe ouwe?
Ja ,ik ben het...
Iets met wachtwoord en geen idee wat mijn oude emailadres was...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:01:04 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84270690
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:49 schreef Winnik het volgende:

[..]

Ja ,ik ben het...
Iets met wachtwoord en geen idee wat mijn oude emailadres was...

Je hebt PM.
pi_84349193
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:18 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

Mijn uitslag is er al heel snel...
volgende week donderdag...

Afhankelijk van mijn uitslag gaan we beslissen of mn vriend zich ook laat testen.
Bij mijn familie is er een kortere levensduur vastgesteld met alle gevolgen van dien...Dus dat wil ik gewoon niet doorgeven als het niet hoeft...
En bij mijn vriend is dat gelukkig niet het geval.

Ik vind het ook wel erg spannend nu het zo dichtbij komt...
Smurfinnetje, veel succes / sterkte vandaag!
*duimt
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:05:52 #202
114177 Diaan73
pi_84352652
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Smurfinnetje, veel succes / sterkte vandaag!
*duimt
Sluit ik me bij aan

Over een uurtje heb ik de echo... ben benieuwd...
Make love, not war ☮
pi_84353009
Ook spannend Diaan! Hopelijk wordt de spiraal gevonden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:15:02 #204
114177 Diaan73
pi_84353038
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:14 schreef Phaidra het volgende:
Ook spannend Diaan! Hopelijk wordt de spiraal gevonden.
Ik hoop het ook. Hij werkt volgens mij wel... dus zal er ook wel zitten.
Make love, not war ☮
pi_84353414
Whehe, dat zou je zeggen dan he .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84354547
ff snel vanaf mn werk, illegaal fok!ken.

Bedankt voor de succeswensen!
dat heeft geholpen

De uitslag was goed, ik ben geen draagster. Gesprek hebben ze dus kort kunnen houden, en ik had verder ook geen vragen. Dus binnen een half uurtje stond ik weer buiten.

Erg fijn en opgelucht. Hoef ik mij iig geen zorgen te maken.

Diaan: succes bij de echo. Hopelijk vinden ze je spiraaltje
pi_84354628
Wat fijn!! Ik kan me je opluchting goed voorstellen .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84355030
Nou moeten we nog wel bedenken en afwachten wat we met vriendlief gaan doen.

Opzich hebben we er weinig aan om het nu nog te weten.
Met zijn ziekte geen verkorte levensduur en zeer acceptabel mee te leven.
Daarnaast heeft hij geen klachten nog. En of je dan bij voorbaad wilt weten of je ooit ziek gaat worden is ook niet erg fijn.
En tevens doen ze niet aan uitsluiten van die ziekte voor zwangerschappen ed.

Het zou alleen goed zijn geweest als ik draagster was ivm versterking van de effecten ed...

Beetje lastig kort uit te leggen als ik stiekem zit te Fok!ken
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:52:21 #209
114177 Diaan73
pi_84356920
Smurfinnetje, wat een goed nieuws dat jij in ieder geval geen draagster bent Succes met bedenken wat jullie nu verder doen.

Mijn spiraaltje zit gewoon op de plek waar hij hoort te zitten en de eierstokken zijn rustig. De echoscopist zag echter de touwtjes ook niet... zij zei nog dat het allemaal in 1 afspraak met de gyn had gekund. Zij mag alleen echo's maken. Zij dacht dat ik weer terug zou gaan naar de huisarts... nu krijg ik waarschijnlijk bij de afspraak bij de gyn weer een echo. Tja, nog even 3 weken wachten dus.
Make love, not war ☮
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:03:43 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84362412
Hè? En er kon niet even iemand bij worden geroepen die zo'n spiraaltje wel kan verwijderen?
Wat kan een ziekenhuis toch inefficiënt zijn soms vast begrijpelijk maar wel erg jammer voor jou

Smurfinnetje, wat een opluchting!! Gaat je vriend zich nu ook laten testen of weten jullie dat nog niet?
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:41:25 #211
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_84364101
Ik denk dat ik me hier ook maar eens kom melden
Ik lees al een geruime tijd mee hier in OUD vanuit verveling begonnen....in Z&G lullen ze lekker veel Maar ik zie ook steeds meer van die kleine kindjes rondlopen en dan kan ik haast niet meer wachten. Het is nu helemaal erg geworden nu ik bij een attractiepark werk en voornamelijk bij de kleine kinderattracties mag staan.

Helaas wonen mijn vriend en ik nog niet samen (hij woont wel min of meer bij ons, dus ook bij mijn vader en broertje) en moet ik nog 2 jaar naar school voordat ik eindelijk mijn diploma binnen heb

Nog heel lang geduld hebben dus.....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_84365191
Smurfinnetje wat een fijn nieuws!!

Diaan wat een omweg zeg, sjonge jonge. jammer.

Halloo TG, welkom en rammelse!
pi_84366270
Smurfinnetje, fijn!
Diaan, wat onslachtig zeg!

Muhhhhhh ik heb vandaag te veel babietjes en zwangeren gezien. Ik rammel de pan uit..
Amber zei gister: mama, jij moet bog een baby krijgen en dat moet een broertje worden en hij moet Mauro gaan heten..
Helaas, manlief wil echt nog niet. En het kan ook nog niet... Nog steeds geen werk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:59:36 #214
238474 Jeetjejom
pi_84366845
Smurfinnetje wat een grote geruststelling! Veel sterkte met het verder beslissen, maar dit is in ieder geval al goed nieuws toch!
Diaan, wat een gedoe..... Rare ziekenhuizen ook!
Ach Vicky wil je wel een derde?
Jouw warmte is genoeg
pi_84367488
Zo Amber heeft alles al bedacht, nu hoeven jullie het alleen nog waar te maken
Hihi hoe komt ze bij die naam??
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:01:43 #216
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84368887
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:42 schreef Vicky het volgende:
Smurfinnetje, fijn!
Diaan, wat onslachtig zeg!

Muhhhhhh ik heb vandaag te veel babietjes en zwangeren gezien. Ik rammel de pan uit..
Amber zei gister: mama, jij moet bog een baby krijgen en dat moet een broertje worden en hij moet Mauro gaan heten..
Helaas, manlief wil echt nog niet. En het kan ook nog niet... Nog steeds geen werk
Hè verdorie Vicky. Maar hij komt er vast wel, dat broertje
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:31:41 #217
114177 Diaan73
pi_84370257
Ja, allemaal erg inefficiënt/omslachtig... geen idee waar dan de (communicatie) fout zit... nou ja, ik heb nog wel eventjes geduld tot 13 augustus vrijdag de 13e, dat moet geluk brengen
Eén ding werd me wel duidelijk... alle twijfel is weg... toen ik daar lag voor de echo dacht, ja wat spannend dit wil ik weer.

Die Amber... ik hoop voor je dat manlief nog een keertje overstag gaat en dat je snel een baan vindt.

Tyler-Girl... welkom!!
Make love, not war ☮
pi_84370846
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:21 schreef Zuster87 het volgende:
Zo Amber heeft alles al bedacht, nu hoeven jullie het alleen nog waar te maken
Hihi hoe komt ze bij die naam??
Ze had een vriendje op de psz en die heette Mauro

Ik wel JeetjeJom. Mijn man zegt iig niet definitief nee maar voor nu wil ie nog niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84385992
Fijn diaan dat de spiraal iig op de goede plek zit. Alleen jammer dat ze geen touwtjes kon vinden.
En idd wel beetje slechte communicatie.
Maar dat gebeurd te vaak in geneeskundeland

Ja hier iig een gerustgestelde Smurfinnetje. Wat we met mn vriend gaan doen weten we eigenlijk nog niet.
Vooral om dat er voor hem natuurlijk consequenties afhangen. En je deze ziekte volgens mij niet via pgd kunt uitsluiten. Dat moeten we denk ik nog even achterhalen.
En als dat laatste zo is dan laten we het wrs hierbij.
Zijn ziekte zorgt niet voor een verkorte levensduur, alleen mogelijk wat aanpassingsvormen om goed en fijn zelf zelfstandig je leven voort te zetten.

Al met al, nu kunnen we iig gerichter nadenken wanneer kinderen etc

Dus als het lukt qua tijd kom ik hier vaker mee rammelen. Want zag in het fotootjestopic allemaal te schattige kindjes voorbij komen!
pi_84401958
Smurfinnetje wat een fijn nieuws!

Mijn god zeg ik rammel echt de pan uit al een paar dagen.. daarvoor was het telkens een middagje en daarna zakte het wel weer.. nu wordt het alleen maar erger lijkt het..
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 16:20:57 #221
5428 crew  miss_sly
pi_84402680
Fijn nieuws, smurfinnetje!

Chan nou ja, Timo is bijna 1 dus wat let je?

Ik rammel momenteel lekker niet, en ook dat wilde ik even kwijt. Ik vind ineens mijn dreumes zo vreselijk leuk We hadden deze week bezoek van vrienden met een dochtertje van 3 weken, en hoe schattig en lief en leuk ook, ik vond ineens mijn dreumes leuker dan een baby. Je kon haar alleen maar vasthouden, en ze doet nog zo weinig (logisch natuurlijk, maar het gaat even om het idee he). Ik had ineens helemaal geen heimwee naar een klein baby'tje maar ben gewoon erg blij met mijn grote meid waar je steeds meer mee kan en die zo gezellig is meestal dan he
pi_84402935
Nou miss.. een te klein huis op de 3e verdieping zonder lift en een net nieuwe baan om precies te zijn Ohw ja en manlief wil misschien ook wel wat inspraak of zo

Ik kan me goed voorstellen dat het fijn is om gewoon lekker niet te rammelen, ik had dat een tijd geleden dat ik ineens helemaal niet meer rammelde, heerlijk rustig voelde dat
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 16:29:44 #223
5428 crew  miss_sly
pi_84403039
ow, allemaal goede argumenten idd, jammer.

Ja, ik vond het ook heelrijk om te realiseren. GEwoon blij en gelukkig met wat ik heb en (iig voor nu) geen gerammel voor een tweede/baby
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:08:23 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84428291
smurfinnetje wat een goed nieuws! *O*
Diaan, wat een gedoe in het ziekenhuis zeg. Maar fijn dat het weer kriebelt.

Hier kriebelt het soms ook al voor een tweede :o
Zeker als mijn man en ik dan 's nachts allebei over de wieg hangen en verliefd zijn op ons prachtige lieve leuke kind *;
Aan de andere kant denk ik dan: zó'n leukerd als hem krijgen we toch niet meer...
Maar goed, tijd genoeg nog. Eerst nog heerlijk genieten van dit ventje O+
pi_84437354
een tijd niet meer gelezen en gereageerd, maar ik ben er weer.
ik zag een Diaan die haar spiraaltje nog op de plek heeft (en op vakantie gaat/is, lekker!), een dolblije smurfinnetje, chan die alweer gaat rammelen en nog een paar dingen die ik nu ff ben vergeten :@

hier nog steeds aan 't doorrammelen, heb 't er ook steeds wat meer over met mn vriend (ben zo'n doemdenker die niet teveel over de dingen wil praten die ze graag wil, omdat ze 't dan vast niet krijgt..)
laatst heb ik hem vriendelijk verzocht om zijn overbuurjongen van 8 maanden neer te zetten, want dat hield ik echt niet. zo'n stoere kerel met zo'n klein jochie in zn armen.. O+
pi_84613210
hier een rammel vanaf vakantie...maar niet van mij, maar van mijn man O+

die rammelt harder dan ik....scheelt natuurlijk dat we doodgegooid worden met kleine kindjes die cute zijn :Y O-)

kleine kindjes die leren zwemmen/lopen/de wijde wereld ontdekken :P
pi_84614451
ik wil ook zo graag ♥
pi_84617153
Ik kom ook maar eens openlijk rammelen. Kansloos rammelen ook, want door medicijngebruik waar ik nog wel een jaar of 2 aan vast zit mag ik niet zwanger worden.

En dat net terwijl vriendlief zei "Als je nu zwanger zou worden zou dat best leuk zijn." terwijl hij twee jaar geleden nog panisch was toen we dachten dat ik zwanger was... ;(
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:25:07 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84626735
Oei dames, maar zit het er nog steeds niet in? aurum, je vriend wil nog steeds eerst zn studie afmaken? En bellelena's vriend wil ook nog wachten? :{

Gala, dat lijkt me ook naar zeg, als je allebei best wel wilt maar vast zit aan medicijnen :{
Kun je misschien een gesprek aangaan met artsen, dat je in elk geval duidelijk maakt dat er wel een kinderwens is? Wie weet scheelt het :)
pi_84630401
Het eerste wat mijn arts zei toen ik deze medicijnen voorgeschreven kreeg was "Ik hoop dat je aan de pil bent want zwanger worden is een heel slecht idee." Nouja, het is wel duidelijk. Ik weet dat er in Nederland iets makkelijker mee om wordt gegaan (hoewel het niet aangeraden wordt) dan hier in Duitsland, maar ik wil het risico ook gewoon niet lopen een ziek of gehandicapt kindje op de wereld te zetten omdat ik per se NU een kind wil. Ik ben bijna 29 dus ik heb in theorie ook nog wel een paar jaar...

Maar het rammelen wordt er niet minder om ;)
pi_84677231
Gala kunnen de artsen niet met je uitkijken naar een ander medicijn waarmee je wel zwanger kunt/mag worden?
pi_84681174
Ben een tijdje niet op dit topic geweest, en heb ook niet echt teruggelezen. Maar voor alle rammelaars; succes..! Met het geduld hebben, of met het overtuigen of of of....

Hier inmiddels een flinke ommezwaai! Toen ik vriendje een paar maanden terug vertelde dat ik best graag een kindje zou willen, was ie bepaald niet enthousiast. Gisteren vertelde ie dat ie het best wel heel tof zou vinden om vader te worden, hij had er de laatste tijd vaak over nagedacht en hij ziet het inmiddels helemaal zitten.

Eind dit jaar staat eerst nog een verbouwing in de planning, en daarna ga ik afscheid nemen van mijn spiraaltje, zo spannend!
pi_84696732
Wauw Raantje, wat super! En spannend! Veel succes met de verbouwing ;)

Ik ga denk ik bij de eerst volgende afspraak inderdaad maar eens polsen of er ook andere medicijnen zijn. Enerzijds ben ik heel blij met deze pillen want ik doe het er echt heel goed op.. Maarja die bijwerkingen he...
pi_84809618
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:25 schreef LadyBlack het volgende:
Oei dames, maar zit het er nog steeds niet in? aurum, je vriend wil nog steeds eerst zn studie afmaken? En bellelena's vriend wil ook nog wachten? :{

Gala, dat lijkt me ook naar zeg, als je allebei best wel wilt maar vast zit aan medicijnen :{
Kun je misschien een gesprek aangaan met artsen, dat je in elk geval duidelijk maakt dat er wel een kinderwens is? Wie weet scheelt het :)
Ik wil ook nog steeds dat mijn man zijn studie afmaakt :P Ik ben de kostwinnaar en stel nou dat er complicaties zijn bij de zwangerschap (je weet immers nooit), dan halen we onszelf potentieel zoveel problemen op de hals....

we wachten nog wel even ;)
pi_84895457
ChillayD is begonnen met de bevalling!! Super spannend

Ohh men, ik weet nog hoe we hier samen in het rammelaarstopic zaten..
Iedereen schuift maar door en ik ben er nog steeds..

Maar het is ook wel al heel spannend om een beetje te volgen hoe de dames hier doorschuiven, zwanger worden en dan nu zelfs bevallen! Ben heel benieuwd naar het babietje van ChillayD! (ook al ken ik haar misschien niet, het voelt toch wel als een bekende van de tijd in het rammelaarstopic, ik leef stiekem erg mee!)

Net als met LadyBlack, hoe is het bij jou?

Hier is het trouwens op zich wel goed, maar we zijn nog niet zwanger :P En ook nog niet perse zonder condoom aan het oefenen ;) Ik zal weer eens zorgen voor wat ontmoetingen met kleine kindjes oid om vriendje weer een beetje wakker te schudden hihi!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:08:29 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84897928
Ja bellelena, t wordt wel eens tijd dat je vriendje ook echt gaat rammelen! Kleine kindjes laten zien lijkt me een goed actieplan ;) en ik herken het volgen wel hoor :Y mensen met wie je een beetje gelijk oploopt zijn toch altijd speciaal!

Ik ben geloof ik gelijk met Jeetjejom naar het streepjestopic verhuisd, en moet je nu zien! Ik hoop dat het bij mij ook snel gaat O+

Raantje, wat fijn dat er bij jullie nu overeenstemming is en ook al een verbouwing gepland! Dat zijn goeie eerste stappen ;)

Zuster87, ga jij al bijna naar je vriend toe? Hoop dat je er een mooie tijd van maakt *;
pi_84898770
ik laat ook heel voorzichtig eens wat van mij horen. Ik ben nog jong (<25) en ik studeer en mijn man studeert ook nog, maar die is volgend jaar wel klaar. Voor ons kan het nu nog niet, in huis hebben we geen ruimte en ik geniet nog van de vrijheid van een leven zonder kinderen maar langzamerhand ben ik van 'kinderen..? ach ooit' naar 'kinderen..? waarom eigenlijk nog niet?' gegaan. Dat bevreemdt me wel een beetje, en ik denk er heel veel over na en daarom post ik nu ook in dit topic. Mijn man is dan wel 5 jaar ouder maar die is er nog totaal niet aan toe, al heeft hij wel gezegd dat hij denkt dat dat later nog wel komt. En kindjes hebben we in overvloed in de omgeving maar dat zorgt bij hem eerder voor tempering van een kinderwens dan dat het zijn wens groter maakt :P

Gala6183: wat vervelend zeg, dat je je kinderwens moet uitstellen vanwege medicijngebruik! Ik zou inderdaad ook eens polsen of je andere medicijnen kunt krijgen!

Bellelena: ik lees nog niet heel lang mee, maar mag ik weten waarom je al zolang rammelt en er nog niets gebeurt? Je vriend wil niet en daar zit blijkbaar niet veel verandering in?

LadyBlack: succes ermee he! Ik hoop dat je wens snel uitkomt O+
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 5 augustus 2010 @ 17:07:04 #238
238474 Jeetjejom
pi_84899865
LadyBlack, ook hier voor jou nog eens een extra :* O+ :* O+ Hopelijk verhuizen we snel met zijn 2tjes weer verder!
En rammelaartjes allemaal :* :* :* :* met de mannen, plannen, en andere obstakels natuurlijk!

Mag hier ook nog wel af en toe iedereen komen aanmoedigen of jullie verhalen meelezen over schattige neefjes, buurjongetjes of gewoon vakantiegrut wat jullie tegenkomen?
Jouw warmte is genoeg
pi_84900292
LB lief dat je aan me denkt, soms weet ik gewoon nog niet wat ik hier allemaal moet posten.
Maar over 3 weken ben ik bij mn lief! Eindelijk weer O+
  donderdag 5 augustus 2010 @ 17:21:37 #240
238474 Jeetjejom
pi_84900403
Lot_1: Welkom iig!
Jouw warmte is genoeg
pi_84923755
Wekom Lot_1!
Ik rammel nu zo onderhand een jaartje of 2,5 denk ik, aan het begin postte ik hier sporadisch, maar de laatste tijd (sinds 1 jaar geleden toen een goede vriend+vriendin in verwachting raakten) is het toch best hard gaan rammelen hier! Vroeger dacht ik: 'Kinderen, ik? Dat nooit!', maar plots, 2,5 jaar geleden dacht ik ineens: 'Ik wil een kindje!' :D
Anyway, het eerste jaar heb ik stiekem alleen voor mezelf gerammeld, ik liep altijd zo te verkondigen dat ik nooit een kindje wilde dat ik het maar gek vond dat ik dit opeens voelde en ik durfde het niet echt te zeggen. Vrienden van mij waren er ook nog niet echt mee bezig, of we hadden het er iig nooit over.
Na 1 jaar toen heb ik het op tafel gegooid, tegenover mijn mama en vriendje in 1 keer haha! Ze schrokken er niet van gelukkig, maar ik was blij dat het een keer eruit kwam. Een half jaar later waren vrienden van ons dus plots zwanger! Ze waren we al een beetje er naar toe aan het leven en voorzichtig aan het proberen, maar het ging heel snel! En pas toen heb ik voor de tweede maal er met mijn vriendje over gesproken. We studeren beiden ook nog, ik ben nu 26 en hij net 27, dus valt best mee ;)
Hij moest nog erg aan het idee wennen en went nu langzaamaan steeds meer, maar hij is er net nog niet helemaal klaar voor om er echt 100% voor te gaan. Dus dat wacht ik nu een beetje af! En aan de ene kant is het wel een beetje fijn, want ik vind het ook best eng om zo'n grote stap te nemen, dus nu heb ik zelf ook nog een beetje tijd om te wennen aan het idee. Maar ik heb ook echt veel momenten dat ik gewoon nu hopla meteen wil! Ik ben van mezelf een enorme twijfelkont, en dat zie ik hierin ook. Het ene moment denk ik: 'Ojeej, toch nog even wachten' en het volgende moment 'Ik wil nu!'. Maar het komt vanzelf wel goed, ik denk dat we best binnenkort gewoon het condoom laten voor wat het is en een beetje stiekem wat gaan oefenen ;) En dan eerst gewoon zoiets van 'we zien wel', en het op z'n beloop laten.

En je noemt jouw vriendje je man, ben je met hem getrouwd al? Of is het gewoon een kooswoordje?
Wel jammer dat hij de kindjes in je omgeving eerder afschrikkend vindt dan dat ie ervan gaat meerammelen! Mijn vriendje heeft nooit met babies in zijn directe omgeving te maken gehad, dus voor hem is het ook een beetje abstract dat hele idee van een kindje krijgen. En doordat vrienden nu een baby hebben gekregen heeft ie het toch eens dichterbij meegemaakt en vindt ie het juist wel erg leuk en is het minder een ver-van-zn-bed-show. Dus vandaar dat ik hem maar een beetje in de buurt van kleine kindjes wil lokken ;) Wel schattige dan natuurlijk haha :P Maar dat zijn de meeste wel dus dat scheelt :)

En nu rammel ik dus gewoon gezellig nog mee hier!
En kijk ik met spanning uit naar de vorderingen van anderen hier, zoals ChillayD (die as we speak aan het bevallen is!) en LadyBlack die net is doorgeschoven naar het tweede streepje topic!
Het voelt bijna alsof ik zelf ook weer een stapje vooruit maak als iemand anders hier dat doet! Dus dat is erg leuk :D
pi_84928912
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 02:30 schreef bellelena het volgende:
Wekom Lot_1!
Ik rammel nu zo onderhand een jaartje of 2,5 denk ik, aan het begin postte ik hier sporadisch, maar de laatste tijd (sinds 1 jaar geleden toen een goede vriend+vriendin in verwachting raakten) is het toch best hard gaan rammelen hier! Vroeger dacht ik: 'Kinderen, ik? Dat nooit!', maar plots, 2,5 jaar geleden dacht ik ineens: 'Ik wil een kindje!' :D
Dankjewel voor je verhaal! Raar he, dat je zo van mening kunt veranderen in korte tijd! Dit heb ik dus precies hetzelfde, zo'n ommezwaai waarbij ik denk dat mensen wel verbaasd zullen zijn als ze het horen. Dus laat ik het af en toe heel voorzichtig doorschemeren :P
quote:
Anyway, het eerste jaar heb ik stiekem alleen voor mezelf gerammeld, ik liep altijd zo te verkondigen dat ik nooit een kindje wilde dat ik het maar gek vond dat ik dit opeens voelde en ik durfde het niet echt te zeggen. Vrienden van mij waren er ook nog niet echt mee bezig, of we hadden het er iig nooit over.
Na 1 jaar toen heb ik het op tafel gegooid, tegenover mijn mama en vriendje in 1 keer haha! Ze schrokken er niet van gelukkig, maar ik was blij dat het een keer eruit kwam. Een half jaar later waren vrienden van ons dus plots zwanger! Ze waren we al een beetje er naar toe aan het leven en voorzichtig aan het proberen, maar het ging heel snel! En pas toen heb ik voor de tweede maal er met mijn vriendje over gesproken. We studeren beiden ook nog, ik ben nu 26 en hij net 27, dus valt best mee ;)
Hij moest nog erg aan het idee wennen en went nu langzaamaan steeds meer, maar hij is er net nog niet helemaal klaar voor om er echt 100% voor te gaan. Dus dat wacht ik nu een beetje af! En aan de ene kant is het wel een beetje fijn, want ik vind het ook best eng om zo'n grote stap te nemen, dus nu heb ik zelf ook nog een beetje tijd om te wennen aan het idee. Maar ik heb ook echt veel momenten dat ik gewoon nu hopla meteen wil! Ik ben van mezelf een enorme twijfelkont, en dat zie ik hierin ook. Het ene moment denk ik: 'Ojeej, toch nog even wachten' en het volgende moment 'Ik wil nu!'. Maar het komt vanzelf wel goed, ik denk dat we best binnenkort gewoon het condoom laten voor wat het is en een beetje stiekem wat gaan oefenen ;) En dan eerst gewoon zoiets van 'we zien wel', en het op z'n beloop laten.
gelukkig heb je inderdaad ook nog geen haast, dat haalt wel druk van de ketel. Daar ben ik ook wel blij mee, dat ik niet 35 ben en ik eigenlijk amper kan wachten. Dat lijkt me echt zwaar.. Maar spannend hoor! Hou ons op de hoogte :)
quote:
En je noemt jouw vriendje je man, ben je met hem getrouwd al? Of is het gewoon een kooswoordje?
Ik ben getrouwd ja ^) nu bijna een jaar w/
quote:
Wel jammer dat hij de kindjes in je omgeving eerder afschrikkend vindt dan dat ie ervan gaat meerammelen! Mijn vriendje heeft nooit met babies in zijn directe omgeving te maken gehad, dus voor hem is het ook een beetje abstract dat hele idee van een kindje krijgen. En doordat vrienden nu een baby hebben gekregen heeft ie het toch eens dichterbij meegemaakt en vindt ie het juist wel erg leuk en is het minder een ver-van-zn-bed-show. Dus vandaar dat ik hem maar een beetje in de buurt van kleine kindjes wil lokken ;) Wel schattige dan natuurlijk haha :P Maar dat zijn de meeste wel dus dat scheelt :)
haha, ja ik kan me ook wel voorstellen dat het 'werkt' wanneer het om vrienden gaat die kinderen krijgen en bij wie het ook allemaal leuk is (dus geen oververmoeide ouders met huilende babies :P). Het punt is dat mijn man een heleboel nichtjes of neefjes heeft maar die bijna altijd allemaal bij elkaar zien, wanneer ze echt ontzettend druk zijn en ontzettend slecht luisteren. En bovendien ziet hij ook van dichtbij hoe je leven veranderd, dat je als papa en mama zijnde eigenlijk 100% van de tijd met je kind bezig bent (is het niet in het echt, dan wel in je hoofd) en daar is hij nog lang niet aan toe. Dat is ook nog wel mijn grootste twijfelpunt, op alle praktische bezwaren na. Dus we wachten nog even en groeien er langzaam naar toe en wellicht post ik over een paar jaar in dit topic wel goed nieuws :D
quote:
En nu rammel ik dus gewoon gezellig nog mee hier!
En kijk ik met spanning uit naar de vorderingen van anderen hier, zoals ChillayD (die as we speak aan het bevallen is!) en LadyBlack die net is doorgeschoven naar het tweede streepje topic!
Het voelt bijna alsof ik zelf ook weer een stapje vooruit maak als iemand anders hier dat doet! Dus dat is erg leuk :D
mooi dat je er zo positief in staat :) En wie weet ben jij binnenkort ook aan de beurt ^O^
pi_84932157
Wij gaan volgende week ook op kraamvisite bij mijn buurvrouw, die heeft 2 weken geleden een kindje gehad O+

Ben benieuwd hoe dat zal gaan :P
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:33:58 #244
114177 Diaan73
pi_85142934
:W en weer terug van vakantie.... vrijdag naar de gyn om hopelijk het spiraaltje te laten verwijderen...

Welkom voor de nieuwe meiden hier!!
Make love, not war ☮
pi_85148461
Hoi Diaan, fijn gehad?!
Spannend, nu gaat het dan eindelijk echt beginnen.

Over 2 weken ben ik bij mijn vriend. Zal mn pil wel mee moeten nemen :(
pi_85176028
Diaan succes alvast vrijdag!

Pffft ik rammel echt de pán uit.. En dan sluit ik ook nog eens het 2e streepjes topic.. Zucht.. Nog een jaar of zo wachten, misschien wel 2 jaar..
pi_85179785
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:20 schreef _aurum_ het volgende:
Ik wil ook nog steeds dat mijn man zijn studie afmaakt :P Ik ben de kostwinnaar en stel nou dat er complicaties zijn bij de zwangerschap (je weet immers nooit), dan halen we onszelf potentieel zoveel problemen op de hals....
we wachten nog wel even ;)
Welnee, niet wachten!
Wist je dat mannen opeens gaan afstuderen als er een kindje op komst is? Ze willen dan opeens graag afstuderen / harder rennen omdat ze graag voor hun gezin willen zorgen. Althans dat is wat ik zie bij mannen uit mijn omgeving... Dus, wat let je :P
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:40:22 #248
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85184185
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:55 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Welnee, niet wachten!
Wist je dat mannen opeens gaan afstuderen als er een kindje op komst is? Ze willen dan opeens graag afstuderen / harder rennen omdat ze graag voor hun gezin willen zorgen. Althans dat is wat ik zie bij mannen uit mijn omgeving... Dus, wat let je :P
Pandorah, ben jij dezelfde als een tijdje geleden? Die waarvan de toenmalige vriendin een kindje kreeg en die zelf ook ging nadenken over een kindje krijgen (al dan niet van een donor)?

Speelt dat nog? Ik ben benieuwd. :Y
pi_85184987
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:40 schreef Groofsken3 het volgende:
Pandorah, ben jij dezelfde als een tijdje geleden? Die waarvan de toenmalige vriendin een kindje kreeg en die zelf ook ging nadenken over een kindje krijgen (al dan niet van een donor)?

Speelt dat nog? Ik ben benieuwd. :Y
Dat ben ik niet. En ik kan niet zo snel bedenken wie je bedoelt :).
pi_85185078
Groofsken bedoelt deze dame Pandora73 ;)
The way you rock'n'roll
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:17:56 #251
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85185967
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:57 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Dat ben ik niet. En ik kan niet zo snel bedenken wie je bedoelt :).
Oh, haha. Oké. :)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:49:44 #252
114177 Diaan73
pi_85218985
Nou, het spiraaltje is eruit... binnen een minuut. Ze zag de touwtjes ook niet, maar ging op de tast en had ze meteen.... ze zei dat ze veel geluk had!! Ik ga me nu dus maar eens in het andere topic melden.... we gaan er nu gewoon echt voor. :o
Make love, not war ☮
pi_85219017
Wat fijn dat het zo makkelijk ging! En jemig.. spannend zeg :D
pi_85219167
Fijn Diaan!! Heel veel succes in het volgende topic :)
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:05:35 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85220454
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:49 schreef Diaan73 het volgende:
Nou, het spiraaltje is eruit... binnen een minuut. Ze zag de touwtjes ook niet, maar ging op de tast en had ze meteen.... ze zei dat ze veel geluk had!! Ik ga me nu dus maar eens in het andere topic melden.... we gaan er nu gewoon echt voor. :o
Wat knurftig eigenlijk dat het dan je huisarts niet gelukt is he :X thanks a lot.... }:|

Maar fijn ja! ^O^
pi_85220500
wat spannend Diaan! Heel veel succes en ik duim dat al het geluk jullie meezit dit keer!
pi_85223384
Succes Diaan!
pi_85224748
spannend diaan! :)
pi_85224895
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:49 schreef Diaan73 het volgende:
Spannend Diaan en dat op vrijdag de dertiende!
pi_85225937
Goed nieuws Diaan! Veel succes. Hopelijk heb je net zo veel geluk als je gyn vandaag!!

Hier rammel ik nog steeds. Geen extreem gerammel gelukkig aangezien er wat priveveranderingen zijn gekomen die we eerst moeten oplossen zoals een baan enzo. Gewoon genietend en kijkend om me heen naar al die lieve kindjes en zwangere vrouwen. Of als er weer een boekje binnenkomt van de prenatal oid dan kamertjes kijken, kleertjes kijken etc.
En vooral hier meelezen en foto’s kijken van schattige kinderen, mooie kamers ed.
pi_85226544
Diaan :o
Wat tof! Succes *O*
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:55:42 #262
114177 Diaan73
pi_85232872
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:05 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Wat knurftig eigenlijk dat het dan je huisarts niet gelukt is he :X thanks a lot.... }:|
Zij had wel een iets andere tang geloof ik.. en ze is er natuurlijk veel meer ervaren in. Ook zal zei ze zelf dat ze veel geluk had gehad. Leuke gyn trouwens, nog niet eerder gezien/gehad... en ze had dezelfde voornaam... daar begon ze ook over.

quote:
Maar fijn ja! ^O^
Dankjulliewel allemaal :* we zullen zien wat de toekomst ons brengt. :Y :* :*
Make love, not war ☮
pi_85233222
superspannend Diaan!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85429405
Spannend Diaan!

Bluh, ik rammel niet, dus misschien hoort het hier niet. Maar ik wil wel rammelen, want dan hoef ik niet meer zo te dubben.
Het gaat nu zo lekker met ons jongetje, we zijn helemaal in ons sas de laatste tijd.
Misschien gaat hij binnenkort ook naar het kdv en dan heb ik nog meer tijd voor mijn werk.
Aan de andere kant, is het wel zo slim om nu weer een plaats te veroveren in mijn werkgebied als ik over een jaar weer uit de running ben vanwege een zwangerschap.
We willen namelijk wel heel graag een kindje erbij. Alleen wanneer?
Verstandelijk gezien zou nu een goede tijd zijn.
Zeker aangezien het 3 jaar duurde voor Ko er was, dus moeten we het misschien gewoon proberen.
Maar ik geniet nu zo van mijn 'vrijheid'. Al vind ik dat dan weer heel oppervlakkig klinken.
Nouja, verwarring alom hier. :')
pi_85429662
Lastig Oeke..

Hier precies andersom.. Ik rammel de pan uit maar nu is juist het slechts denkbare moment om aan een 2e te beginnen..
En ik twijfel me ook helemaal suf, we willen verhuizen, over een jaar of zo.. En ik wil zo graag een tuin, maar dat is weer zo duur, een huis met een tuin.. Dus misschien toch een appartement? Nou zag ik op funda echt een geweldig appartement met genoeg ruimte en alles.. Maar geen tuin dus..
Als er een ruimer huis is, dan kan die 2e gerust komen.. Hier vind ik het gewoon te krap.. Maar voor een groter huis moet ik eerst meer zekerheid hebben qua inkomen.. pff..

Blehh ik voel me helemaal :'( ervan
pi_85429713
Ik snap het helemaal Oeke :Y

Mijn verstand heeft besloten dat het beter is te wachten totdat Seb (bijna) naar school gaat. Ik vind 1 kindje al heel zwaar en heb nu al het idee dat ik mezelf voorbij loop en het allemaal niet goed kan handelen. Dus het zou beter voor mij zijn om nog een paar jaartjes te wachten, wat op zich niet erg is. Dan zit Seb overdag op school. Maar mijn eierstokken roepen wat anders :P
pi_85429827
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:51 schreef Chan het volgende:
Lastig Oeke..

Hier precies andersom.. Ik rammel de pan uit maar nu is juist het slechts denkbare moment om aan een 2e te beginnen..
En ik twijfel me ook helemaal suf, we willen verhuizen, over een jaar of zo.. En ik wil zo graag een tuin, maar dat is weer zo duur, een huis met een tuin.. Dus misschien toch een appartement? Nou zag ik op funda echt een geweldig appartement met genoeg ruimte en alles.. Maar geen tuin dus..
Als er een ruimer huis is, dan kan die 2e gerust komen.. Hier vind ik het gewoon te krap.. Maar voor een groter huis moet ik eerst meer zekerheid hebben qua inkomen.. pff..

Blehh ik voel me helemaal :'( ervan
ahw :{ zo lastig dat soort practische bezwaren hè. -O-

Kun je niet uitkijken naar een benedenwoning? Met een tuintje dan dus zeg maar? Wel de voordelen van een tuin maar toch redelijk betaalbaar. En sta je ingeschreven bij wz?
T schiet niet echt op daar maar de huurwoningen voor starters worden tegenwoordig verloot voor iedereen die zich tot juni 2006 heeft ingeschreven, dus weer meer kans enzo. wie weet is dat wat?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 18 augustus 2010 @ 11:59:42 #268
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_85429939
Diaan, wat gaaf! Succes, geluk en alles wat je nodig hebt.

Oeke, lastig is dat. Zolang je niet rammelt hoef je niks toch? Je MOET geen tweede, een fijn dagelijks leven is veel meer waard toch?

Chan, lastig! Mijn 3e zwangerschap was totaal ongepland en kwam terwijl we wilden verhuizen, mijn man carrieretechnisch nogal een move te verwerken had. Het had niet ingewikkelder gekunt. Binnen een week hadden we overal een oplossing voor en dat alles omdat juist die zwangerschap liet zien wat echt belangrijk voor ons was. Helaas bleek het uiteindelijk mis maar conclusie: het valt niet te plannen en overal is een oplossing voor. Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_85429960
Maar zolang kan ik niet wachten hoor. Tot Ko naar school gaat. Dan ben ik 39 ofzo. :D

Lastig Chan, ik begrijp je bezwaren. Ik heb er zelf minder moeite mee dat het hier krap is. Maar dat komt denk ik vooral omdat we nu van april tot oktober een uitwijkmogelijkheid hebben met grote tuin. Andesr zou ik daar ook nog over twijfelen.

Ik moet gewoon gaan rammelen. Pijlsnel zwanger worden en dan kan ik nog heel even meezwangeren met Huup en Claudia. O+
pi_85430030
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef oeke het volgende:
Maar zolang kan ik niet wachten hoor. Tot Ko naar school gaat. Dan ben ik 39 ofzo. :D

Lastig Chan, ik begrijp je bezwaren. Ik heb er zelf minder moeite mee dat het hier krap is. Maar dat komt denk ik vooral omdat we nu van april tot oktober een uitwijkmogelijkheid hebben met grote tuin. Andesr zou ik daar ook nog over twijfelen.

Ik moet gewoon gaan rammelen. Pijlsnel zwanger worden en dan kan ik nog heel even meezwangeren met Huup en Claudia. O+
Jaaaaaa!!! *O* *O*
ik ben voor! En Chan ook! :7

En Chan wat Lishe zegt is wel hoor, er is heel vaak best een mouw aan te passen. Ik snap je bezwaar wel, en een tuin lijkt me ook zo fijn. Komt goed!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85430078
Jij moet ook helemaal niet zolang wachten gekkie :*

Ik word volgende maand
SPOILER
:{w
pi_85430124
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:59 schreef Lishe het volgende:
Oeke, lastig is dat. Zolang je niet rammelt hoef je niks toch? Je MOET geen tweede, een fijn dagelijks leven is veel meer waard toch?
Ja, je hebt gelijk hoor. Oh, ik word helemaal moe van mezelf.
Ik ben nu ongesteld dus misschien dat ik daardoor wat vaag in de kop ben.
pi_85430142
Hmmja ons eisenpakket voor een huis is nogal groot :@ dat is ook eigenlijk wel een beetje het probleem.. Zeker als je in Leiden zoekt en het nog betaalbaar moet zijn ook :P maar nou ja, voor minder dan een perfect huis wil ik niet nog eens verhuizen, ik ben t verhuizen wel een keertje zat nu, doe t gemiddeld elke 3,5 jaar :X

Het grote probleem van dit huis is dat we geen slaapkamer meer over hebben én het op 3 hoog is zonder lift.. Ik til me met Timo al een ongeluk, geen idee hoe ik dat zou moeten doen met nog een kleintje erbij.. De eerste 6 maanden kan t prima bij ons op de kamer liggen, maar daarna wordt het wel erg ingewikkeld allemaal..

Maar oohhww ik wil zo graag! En met Huup en Claudia meezwangeren lijkt me ook gezellig! :D Anders gaan jullie gewoon snel voor een 3e? O-)
pi_85430144
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:03 schreef Estrys het volgende:
Jij moet ook helemaal niet zolang wachten gekkie :*

Ik word volgende maand
SPOILER
:{w
:o Zo oud al! :P
pi_85430510
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:05 schreef Chan het volgende:
Hmmja ons eisenpakket voor een huis is nogal groot :@ dat is ook eigenlijk wel een beetje het probleem.. Zeker als je in Leiden zoekt en het nog betaalbaar moet zijn ook :P maar nou ja, voor minder dan een perfect huis wil ik niet nog eens verhuizen, ik ben t verhuizen wel een keertje zat nu, doe t gemiddeld elke 3,5 jaar :X

Het grote probleem van dit huis is dat we geen slaapkamer meer over hebben én het op 3 hoog is zonder lift.. Ik til me met Timo al een ongeluk, geen idee hoe ik dat zou moeten doen met nog een kleintje erbij.. De eerste 6 maanden kan t prima bij ons op de kamer liggen, maar daarna wordt het wel erg ingewikkeld allemaal..

Maar oohhww ik wil zo graag! En met Huup en Claudia meezwangeren lijkt me ook gezellig! :D Anders gaan jullie gewoon snel voor een 3e? O-)
Ook een optie :D

ja logisch hoor, je gaat niet zomaar voor elk half huis je leven weer overhoop gooien en direct verhuizen. leiden is een ramp met de huizen. We willen zo graag terug maar t gaat echt niet, mede dankzij de huizenmarkt :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85430772
Och ja ook dat nog.. Stomme huizenmarkt.. De vorige keer dat we gingen verhuizen hebben we eerst gekocht en daarna pas t andere appartement in de verkoop gezet.. Dat was niet zo'n succes, we hebben 2 jaar dubbele woonlasten gehad :X Dat wil ik niet nog eens, zéker niet nu Timo er is en met een 2e erbij lijkt me dat helemaal niet te doen..

Huup is particulier huren geen optie dan? Hoewel die huurprijzen wel echt belachelijk hoog zijn, dan kun je beter wat kopen, zelfs in Leiden volgens mij..
pi_85430882
Particulier is belachelijk duur. Om nog maar te zwijgen van de eisen die makelaars stellen aan nieuwe huurders :')
Je moet in je eentje vaak rond een jaarsalaris zitten van minimaal 40.000 wil je een of andere aftandse flat in een bleh-wijk kunnen huren :')

er staan bij wz wel direct-te-huur huizen op maar daar zijn de prijzen voor ook 800 van ofzo. Das gewoon net iets teveel. Is dat voor jou en m geen optie? Er staan nu een aantal huizen op met tuin, zelfs 1 soort nieuwbouwgeval, wel prijzig maar onder de 900,- Die gaan binnenkort in de verhuur, ik geloof dat er voor een paar komend weekend een bezichtiging is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85431061
Mja nee huren wil M absoluut niet en ik t liefst ook niet, dus dat valt allemaal al af.. En die prijzen zijn echt absurd zeg :o Aan netto hypotheeklasten ben je nog minder kwijt als je n huis voor 2,5 ton koopt..
Er komt ook allemaal nieuwbouw op de haagwegparkeerplaats, daar zou ik wel willen wonen, maar ja.. beetje te duur :+
  woensdag 18 augustus 2010 @ 12:44:21 #279
14746 k_i_m
pi_85431515
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:43 schreef oeke het volgende:
Spannend Diaan!

Bluh, ik rammel niet, dus misschien hoort het hier niet. Maar ik wil wel rammelen, want dan hoef ik niet meer zo te dubben.
Het gaat nu zo lekker met ons jongetje, we zijn helemaal in ons sas de laatste tijd.
Misschien gaat hij binnenkort ook naar het kdv en dan heb ik nog meer tijd voor mijn werk.
Aan de andere kant, is het wel zo slim om nu weer een plaats te veroveren in mijn werkgebied als ik over een jaar weer uit de running ben vanwege een zwangerschap.
Zeker aangezien het 3 jaar duurde voor Ko er was, dus moeten we het misschien gewoon proberen.
Maar ik geniet nu zo van mijn 'vrijheid'. Al vind ik dat dan weer heel oppervlakkig klinken.
Ik heb precies hetzelfde, maar ik weet eigenlijk uberhaupt niet of we ooit aan een tweede willen beginnen. Juist omdat alles nu eindelijk weer lekker loopt en omdat er nog een grote verhuizing aankomt over een jaar. Alleen moet ik er toch uiteindelijk een keer overna gaan denken, want ik word er ook niet jonger op.

Het probleem is eigenlijk ook dat ik nooit gerammeld heb. Misschien zit het wel niet in me, wat de keus dus nog weer extra lastig maakt omdat er nu ook zoveel andere bezwaren meetellen....
In my life
Why do I smile
pi_85434788
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:43 schreef oeke het volgende:
Spannend Diaan!

Oeke, ik heb ongeveer hetzelfde. Ik rammel echt helemaal niet, maar toch ben ik er veel mee bezig of er eventueel nog een 2de zou komen en wanneer dan. Ik heb altijd 2 kinderen gewild. Maar nu twijfel ik heel erg over een 2de. Ik ben heel blij met hoe alles nu gaat, voel me ook echt wel vrij in m'n doen. Met een 2de wordt dat een stuk anders.
Ook zie ik erg op tegen het zwanger zijn, omdat ik trombose heb gehad zal ik moeten gaan prikken elke dag, daar zie ik gewoon tegenop. Ik ben zoiezo erg geschrokken dat het ook na de zwangerschap nog fout kan gaan (trombose, leverproblemen en een heftige viraleinfectie). Ik denk dat dit tijd nodig heeft en dat ik erover een jaar of 2 wel anders over denk.
Maar het leek me zo fijn om 2 kindjes kort op elkaar te krijgen.... Dus dat is het dilemma dan...
Dus in dat opzicht 'rammel' ik soms wel. Maar dat is puur rationeel rammelen

Soms voel ik me ook erg egoistisch als ik denk dat 1 kind wel praktisch en fijn is. Ik gun Mette echt het plezier van een broertje of zusje (tenminste ik heb het altijd geweldig gevonden een broer, heb ook een goede band met mn broer).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_85435170
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef oeke het volgende:

Dat zou wel heel leuk zijn, natuurlijk!

Het is een lastige kwestie. Je verstand wil dus wel maar je gevoel is er niet naar. Het is makkelijk voor mij om te zeggen dat je naar je gevoel moet luisteren en niet te veel in de toekomst moet leven. Je weet nu eenmaal dat het langer kan duren om zwanger te worden, en ja, de jaren tikken ook verder. Ik vind het niet zo raar dat je jezelf 'dwingt' om hier over na te denken. Geef jezelf toch een beetje tijd, want je hoeft de keuze niet binnen nu en een week of maand te maken!
pi_85435589
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:06 schreef wickie het volgende:

Ook zie ik erg op tegen het zwanger zijn, omdat ik trombose heb gehad zal ik moeten gaan prikken elke dag, daar zie ik gewoon tegenop. Ik ben zoiezo erg geschrokken dat het ook na de zwangerschap nog fout kan gaan (trombose, leverproblemen en een heftige viraleinfectie). Ik denk dat dit tijd nodig heeft en dat ik erover een jaar of 2 wel anders over denk.
Jij hebt een behoorlijk traumatische kraamperiode gehad, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je er tijd voor nodig hebt om die beslissing te maken. En tja, ik vind er niks mis mee om te kiezen voor één kind. Ik was er behoorlijk van overtuigd dat ik er maar één wilde, tot allerlei idiote gevoelens en fantasietjes over nog een kind de overhand begonnen te krijgen. Maar ik heb me er nooit schuldig over gevoeld Ivan geen broertje of zusje te 'geven'. Ik heb zelf geen heel goede band met mijn broertje.

Ik weet eigenlijk niet of je ooit (lange tijd) bloedverdunners hebt gespoten, maar het is mij tijdens de zwangerschap van Ivan erg meegevallen. Op het einde vond ik het vervelender worden omdat het onderhuidse weefsel wat stugger werd. Deze zwangerschap blijkt het weefsel nog steeds stug te zijn, dus het spuiten gaat heel moeizaam. Ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan. Ik klaag inmiddels vaker over de moeheid, het maagzuur en de harde buiken dan over het spuiten. :+

Ik weet dat veel trombosepatiënten lange tijd angstig blijven. Ik heb daar zelf niet zo last van gehad, maar ik ben me er wel heel bewust van dat er iets ergs kan gebeuren waardoor ik mijn vriend met twee kindjes achterlaat. Tijdens de kraamperiode van Ivan ben ik één keer zo bang geweest dat ik 's nachts de huisartsenpost heb gebeld omdat ik bang was een longembolie te hebben. Je hebt een mooie dochter, ze is gezond, jullie zijn gelukkig met haar - je hebt álle reden om daar gewoon blij mee te zijn en te zien wat de toekomst je voor gevoelens en nieuwe inzichten brengt.
pi_85437265
O meiden, ik snap jullie helemaal. Ik rammel ook helemaal niet, maar we zijn wel bezig voor een tweede. Verstandelijk heb ik zoiets van ik wil ze niet te ver uit elkaar en als ik het nu doe ben ik klaar en kan ik weer echt voor mezelf kiezen. Tel daarbij op dat ik gewoon rekening houdt met de kans op een miskraam en niet meteen zwanger zijn en dan moet je nu wel beginnen. Maar als ik mijn gevoel zou laten gaan...dan kwam het volgende kindje uit de boerenkool ofzo. Ik vind zwanger zijn niets, haat het dat ik dan niet mezelf ben, vond het herstellen zwaar en lastig en vond als klap op de vuurpijl mijn manneke niet zo veel aan de eerste maanden. Rammelen, nee dus...we hebben er puur op verstand voor gekozen om nu weer te beginnen.
pi_85437730
wickie, een kind zonder broertjes of zusjes is toch neit zielig? Ik vind het voor Senna iig beslist niet zielig dat ze alleen zal blijven. Alleen als in "zonder broertje of zusje" maar wel met twee liefhebbende ouders en zoveel vriendjes en vriendinnetjes als ze wil. Ons huis zal daarvoor ook zoveel mogelijk openstaan en wij zullen ook actief zijn met haar onder andere kinderen te brengen.

Een broer of zus hoeft ook neit per se leuk te zijn. Ik heb (nu weer) een fijne band met mijn zus, mar met mijn broer absoluut niet.

Zoals al eerder gezegd: iok begrijp het niet rammelen heel erg goed :Y Voor ons komt het toevallig ook goed uit da thet zo is, maar ik kan me voorstellen dat het lastig is als je rationeel nog wel twijfelt over een tweede. Bij mij was het dus juist omgedraaid, en ik ben blij dat het rammelen, iig voorlopig, bij mij verdwenen is.
pi_85438359
Kim, Wickie en Mefke, fijn om te horen dat ik er niet alleen in sta.

Ik heb echter geen slechte kraamtijd gehad of medische angsten, ik vond het zwanger zijn heerlijk!
Heb me erg goed gevoeld in die periode. En ook heb ik het nooit echt zwaar gehad met moeder zijn/worden.
Het past bij me, ik voel me er goed in.

Ik vind het wel heftig te lezen dat je pas na een tweede weer voor jezelf kunt kiezen, Mefke. Voor mij is kiezen voor die tweede juist voor mezelf kiezen. En omdat ik nu niet rammel kies ik dus voor mezelf door nog niet voor die tweede te gaan. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Lijkt me heftig om een keus te maken die zo op verstand gestoeld is.

Miss, omdat jij ook niet rammelt, kreeg ik net ineens het gevoel dat dat misschien wel bij deze fase hoort. Op moment dat Claudia en Huup zwanger werden was mijn rammelen sterker. Maar toen gaf ik mijn verstand voorrang.
En 1 kindje is niet zielig hoor. Ik ben ervan overtuigd dat jullie alles zullen doen om Senna zich niet eenzaam te laten voelen. Bovendien heeft ze iig 3 neven!

Claudia, je hebt gelijk dat het geen haast heeft. Het komt wel. Ik vind wel dat mijn verstand en gevoel enigszins in balans moeten zijn.
pi_85438555
Oh wickie wat lijkt me dat angstig -O- begrijpelijk dat je zoiets moet verwerken en lastig dat het waarschijnlijk altijd wel mee zal spelen bij je keuze.

Ik heb enig-kindjes nooit zielig of naar gevonden eigenlijk. Het was gewoon zo. Je had kindjes met 1 broer of zus, je had kindjes met 4 broers of zussen en je had kindjes die alleen waren, klaar. Zo heb ik er altijd over gedacht en zo denk ik er nog steeds over.
Maar nu ik zelf een kind heb ik pas zoiets van dat ik me heel goed een voorstelling kan maken waarom mensen denken van weet je, het is goed zo, het is genoeg, hier blijft het bij. Soms denk ik daar wel eens aan dat het ook zn lekkere kanten heeft. Ik kan mn meisje alle aandacht geven die ik wil en ik hoef alleen maar met haar rekening te houden (vooruit, en met B. dan :P ). Er zijn mensen die dat een egoistische keuze vinden, maar eerlijk? mijn keuze voor een tweede (en derde en vierde) is ook puur omdat ik wíj dat willen. Eerlijk gezegd is er helemaal niet zo door mn hoofd gegaan dat het zo leuk zou zijn voor Amélie. Het lijkt míj zo leuk. Ik kan het zelf eigenlijk niet bijster goed vinden met zowel m broertje als mn zusje, wel okay, maar we hebben geen hechte band, dus daar was het me niet om te doen. Mn zusje heeft ook plannen voor een voetbalelftal dus neefjes en nichtjes komen er sowieso wel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85438783
Claudia :'( dank voor je mooie, fijne woorden. Ik heb nog niet eerder lange tijd zelf gespoten. Het doet me goed te horen dat het prikken je is meegevallen. Moet je ook bloedprikken voor je INR tussendoor?
Ik ben niet zozeer bang dat er weer iets kan gebeuren en dat ik vriendlief en Mette achterlaat. Er kan ook wat anders gebeuren. Het is meer de gedachte aan al die poeha aan mn lijf, de gedachte daaraan.. Dat moet gewoon slijten.

Miss Sly, zielig was misschien een verkeerde woordkeuze van mij, ik bedoel zeker niet dat ik kinderen zonder broer of zus zielig vindt.
Maar het is misschien wel wat 'men' (mijn omgeving, niet m'n familie overigens) zegt als ik vertel blij te zijn met 1 kind (op de vraag, 'wanneer ga je voor de 2de?'). Voor mensen om mij heen klinkt het denk ik raar. Nog jong (28 jaar), leuke baan, makkelijk zwanger geraakt, goede zwangerschap gehad (de kraamperiode hebben weinig mensen van dichtbij gezien). Dus ik krijg vaak naar mn hoofd geslingerd 'wat zielig voor Mette'.
Ik weet ik moet me daar niet door laten pakken, maar soms gebeurd dat toch.
Bovenal zijn ik en mijn vriend heel blij dat we een kindje hebben O+
pi_85439045
Oeke, ik denk dat het verschil em zit in het feit dat jij zwanger zijn niet erg vond. Ik heb me negen maanden lang gevoeld alsof er een ander bezit van me nam. Ik vind zwanger zijn gewoon geen hol aan. En ik zelf was daar geloof ik nog het meest verbaasd over. Dus toen Driekus er was had ik maar 1 doel: me weer normaal voelen. Met Driekus zelf kon ik niet zoveel op dat moment.
Juist omdat ik dit nu weet en ik er gemakshalve maar van uit ga dat het de volgende keer niet anders wordt, wil ik het achter de rug hebben. En daarna kan ik dan dus weer volledig voor mezelf gaan, snap je?

En kinderen zonder broers of zussen zijn niet zielig. Die hebben weer andere voor- en nadelen dan kinderen uit een groot gezin.
pi_85439097
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:38 schreef wickie het volgende:
Claudia :'( dank voor je mooie, fijne woorden. Ik heb nog niet eerder lange tijd zelf gespoten. Het doet me goed te horen dat het prikken je is meegevallen. Moet je ook bloedprikken voor je INR tussendoor?
Nee! Dat is ook een belangrijke reden waarom ik wil spuiten en geen tabletten wil slikken. Als het niet echt hoeft word ik liever niet weer vaste klant bij de trombosedienst. Ik mag tijdens het 2e trimester van mijn gynaecoloog wel slikken als ik dat wil, zonder gevaar voor het kind. Dat kan een heel aardige 'ademperiode' zijn mocht het spuiten echt tegenvallen.

SPOILER
quote:
Ik ben niet zozeer bang dat er weer iets kan gebeuren en dat ik vriendlief en Mette achterlaat. Er kan ook wat anders gebeuren. Het is meer de gedachte aan al die poeha aan mn lijf, de gedachte daaraan.. Dat moet gewoon slijten.
Ik ben vrij gauw na mijn longembolie naar de gynaecoloog geweest om informatie in te winnen over een spiraaltje. Ze wilde toen meteen inwendig onderzoek doen en een afspraak maken voor plaatsing. Daar kreeg ik op dat moment haast een paniekaanval van. Het 'gedoe aan je lijf' moest klaarblijkelijk ook bij mij slijten. Dat is trouwens ook gebeurd.
pi_85439123
Lastig is dat Wickie, dat mensen in je omgeving het 'zielig' vinden voor Mette. dat snap ik niet zo goed. De keus die iemand maakt is aan hem. Ongeacht welke omstandigheden er zijn.
Hier krijg ik gelukkig bijna nooit die vraag.
Ik hoop dat je in elk geval snel alles een plek kan geven, zodat je uiteindelijk een keus kan maken gebaseerd op andere gronden dan angst of verdriet over je vorige kraamtijd. :*

Huup, dat maakt het inderdaad moeilijker, dat het nu zo lekker en soepel gaat met Ko.
Dat sowieso alles tot nu soepel en makkelijk gaat.
Dat P. en ik zo vreselijk veel van ons jongetje houden dat dat voor mij soms genoeg is.
P. wil heel graag nog eentje erbij, alhoewel hij soms ook twijfelt.
pi_85439497
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:33 schreef huuphuup het volgende:
Er zijn mensen die dat een egoistische keuze vinden, maar eerlijk? mijn keuze voor een tweede (en derde en vierde) is ook puur omdat ik wíj dat willen.
Nou, dat dus! Wij hebben elkaar heus voorgehouden 'dat het zo leuk voor Ivan zou zijn', maar eigenlijk was dat meer het bij elkaar rapen van argumenten om onszelf te overtuigen dat we dit gewoon konden doen en het niet een volslagen idioot idee was.
pi_85439684
Wat een opluchting om te horen dat je tussendoor geen bloed hoeft te prikken. Ik vond dat echt een inbreuk op je levensritme, ik moest vaak 2x in de week omdat het heel erg schommelde.

Mensen die ons echt goed kennen zeggen dat niet hoor, maar ik snap soms niet dat mensen best wel kwetsende dingen kunnen zeggen.

En ik zie het niet allemaal super dramatisch hoor, ik heb heel erg genoten van de zwangerschap, vond het 1 van de geweldigste dingen om mee te maken O+
Zelfs van de kraamperiode met alle narigheden heb ik genoten. Al die uren dat Mette heerlijk op me heeft liggen slapen O+
Ook hier gaat alles voor de rest heel soepel en vind ik het fantastisch om moeder te zijn.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 16:08:25 #293
14746 k_i_m
pi_85440108
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:28 schreef oeke het volgende:

Ik vind het wel heftig te lezen dat je pas na een tweede weer voor jezelf kunt kiezen, Mefke. Voor mij is kiezen voor die tweede juist voor mezelf kiezen. En omdat ik nu niet rammel kies ik dus voor mezelf door nog niet voor die tweede te gaan. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Lijkt me heftig om een keus te maken die zo op verstand gestoeld is.
Dat heb ik dus ook. Juist omdat twee kinderen vlak op elkaar beste een aardige lichamelijke en emotionele belasting is, vind ik het helemaal niet erg om nog even te wachten. Ik vind het ook erg knap (en soms ook vanuit mezelf gezien echt onvoorstelbaar) dat mensen met een baby gelijk vol enthousiasme na 5 maanden weer aan de volgende beginnen. Dan is alles net weer heel, en gaat je kind tanden krijgen waardoor je weer maandenlang je nest uit moet 's nachts, ze moeten in een duowagen, je moet nog heel veel tillen etc etc. Gewoon echt zwáár, in mijn optiek. En dan tel ik het zwanger/ontzwangeren zelf nog niet eens mee.

Misschien moeten we hier een apart topic voor maken, heb ik al wel eens over zitten twijfelen, want het steekt toch wel een beetje af tussen de mensen die hier gezellig rammelen voor de eerste ;).
In my life
Why do I smile
pi_85440490
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:58 schreef wickie het volgende:
Ook hier gaat alles voor de rest heel soepel en vind ik het fantastisch om moeder te zijn.
Dat lees ik precies uit je posts over Mette. O+

Poeh Mefke, klinkt erg hevig. Dat je dat nog een keer wil/moet doormaken. Heb je het gevoel dat jullie gezin nog niet compleet is? Verlang je naar nog een kind?
Sorry als ik te nieuwsgierig ben, maar ik vraag het me af omdat je zo vanuit ratio weer begonnen bent.

Hm, Kim, ik lees net je post. Je hebt gelijk, dit is natuurlijk niet precies de juiste plek om niet te rammelen. ofzo.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 16:34:30 #295
14746 k_i_m
pi_85441164
Ik wist niet of er meer animo voor zou zijn. Zal ik een nieuw topic openen?
In my life
Why do I smile
pi_85441223
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:34 schreef k_i_m het volgende:
Ik wist niet of er meer animo voor zou zijn. Zal ik een nieuw topic openen?
Waarom niet ^O^
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85441291
Ik doe em nog effe hier...er is nog geen ander topic toch?
Ik heb altijd gezegd dat ik graag twee kindjes wilde. Dat gevoel is er nog steeds, ik wil graag een tweede. Alleen, had ik de keuze om em uit de bloemkool te halen, dan deed ik het. Die keuze is niet zo (ja, adoptie, maar dan moet je ook heel lang wachten en dat wil ik juist niet) en dus dan maar zo. En stiekem hoop ik ook wel dat het nu meevalt, nu ik weet wat me te wachten staat. Driekus is nu 10 maanden, als we er net zo lang over doen als de eerste keer, dan is driekus 27 maanden voor kindje 2 er is. Daarom durf ik ook niet echt veel langer te wachten, dan wordt dat verschil naar mijn mening te groot. (en zul je zien, ben ik deze keer wel in 2 maanden zwanger ofzo... :+ )
  woensdag 18 augustus 2010 @ 16:39:29 #298
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_85441358
Koristes, ik kreeg bijna een leverberoerte toen ik jouw naam hier zag staan. Maar ik kom gezellig mee niet-rammelen hoor! Ben zoo blij dat ik van het zure braaksel, gestress met voedingen en het totale geleefd worden af ben. Al had ik het niet willen missen hoor, maar die hele rataplan weer opnieuw beleven trekt me totaal niet.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 16:40:22 #299
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_85441398
Ik had het tegen Kim dus, beetje door me heen posten....
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † woensdag 18 augustus 2010 @ 16:50:15 #300
240917 Mula
pi_85441808
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:38 schreef wickie het volgende:

Miss Sly, zielig was misschien een verkeerde woordkeuze van mij, ik bedoel zeker niet dat ik kinderen zonder broer of zus zielig vindt.
Maar het is misschien wel wat 'men' (mijn omgeving, niet m'n familie overigens) zegt als ik vertel blij te zijn met 1 kind (op de vraag, 'wanneer ga je voor de 2de?'). Voor mensen om mij heen klinkt het denk ik raar. Nog jong (28 jaar), leuke baan, makkelijk zwanger geraakt, goede zwangerschap gehad (de kraamperiode hebben weinig mensen van dichtbij gezien). Dus ik krijg vaak naar mn hoofd geslingerd 'wat zielig voor Mette'.
Ik weet ik moet me daar niet door laten pakken, maar soms gebeurd dat toch.
Bovenal zijn ik en mijn vriend heel blij dat we een kindje hebben O+
Ik snap echt niet dat de omgeving zich daar zo mee kan bemoeien. Ik zou heel graag een kind willen (wegens omstandigheden is het wederom op de lange baan geschoven :'( ), maar ik krijg nu al opmerkingen als ik zeg dat ik maar een kind wil. "Een kind is geen kind" bijv. Ik snap niet waar mensen zich mee bemoeien. Als ik kijk naar mezelf, mijn partner, mijn relatie en de manier waarop ik in het leven sta, denk ik dat het goed zal zijn met een kind. Hoe lullig het ook klinkt; het is toch makkelijker aangezien je je volledig op een kind kunt richten en niet bijv moet gaan jongleren met een baby en een kind dat naar school moet. Ik zou willen genieten van mijn kind, niet op mijn tenen hoeven lopen omdat 2 eigenlijk net te heftig is. Als ik daar zelf goed over heb nagedacht, waarom zou iemand anders zich daar dan mee moeten bemoeien?

Trouwens nog zo`n leuke opmerking; "Dan hoop ik dat het een tweeling wordt" Van mijn moeder. :X
pi_85441812
Lijkt me interessant om te lezen, kim, zo'n topic (en oeke, en anderen..). Heb zelf weinig toe te voegen want ik rammel de pan uit (maar het kan nog even niet), maar ik vind het wel interessant, de overwegingen van anderen om wel/niet voor een volgend kindje te gaan.
Hoewel ik me er niets bij voor kan stellen om er alvast voor te gaan terwijl je hoofd of je hart eigenlijk nog niet wil. :@ Niks móet, denk ik dan. Als je zelf liever nog een jaartje wacht, dan wacht je toch nog een jaar? Of vijf?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')