Wekom Lot_1!
Ik rammel nu zo onderhand een jaartje of 2,5 denk ik, aan het begin postte ik hier sporadisch, maar de laatste tijd (sinds 1 jaar geleden toen een goede vriend+vriendin in verwachting raakten) is het toch best hard gaan rammelen hier! Vroeger dacht ik: 'Kinderen, ik? Dat nooit!', maar plots, 2,5 jaar geleden dacht ik ineens: 'Ik wil een kindje!'

Anyway, het eerste jaar heb ik stiekem alleen voor mezelf gerammeld, ik liep altijd zo te verkondigen dat ik nooit een kindje wilde dat ik het maar gek vond dat ik dit opeens voelde en ik durfde het niet echt te zeggen. Vrienden van mij waren er ook nog niet echt mee bezig, of we hadden het er iig nooit over.
Na 1 jaar toen heb ik het op tafel gegooid, tegenover mijn mama en vriendje in 1 keer haha! Ze schrokken er niet van gelukkig, maar ik was blij dat het een keer eruit kwam. Een half jaar later waren vrienden van ons dus plots zwanger! Ze waren we al een beetje er naar toe aan het leven en voorzichtig aan het proberen, maar het ging heel snel! En pas toen heb ik voor de tweede maal er met mijn vriendje over gesproken. We studeren beiden ook nog, ik ben nu 26 en hij net 27, dus valt best mee

Hij moest nog erg aan het idee wennen en went nu langzaamaan steeds meer, maar hij is er net nog niet helemaal klaar voor om er echt 100% voor te gaan. Dus dat wacht ik nu een beetje af! En aan de ene kant is het wel een beetje fijn, want ik vind het ook best eng om zo'n grote stap te nemen, dus nu heb ik zelf ook nog een beetje tijd om te wennen aan het idee. Maar ik heb ook echt veel momenten dat ik gewoon nu hopla meteen wil! Ik ben van mezelf een enorme twijfelkont, en dat zie ik hierin ook. Het ene moment denk ik: 'Ojeej, toch nog even wachten' en het volgende moment 'Ik wil nu!'. Maar het komt vanzelf wel goed, ik denk dat we best binnenkort gewoon het condoom laten voor wat het is en een beetje stiekem wat gaan oefenen

En dan eerst gewoon zoiets van 'we zien wel', en het op z'n beloop laten.
En je noemt jouw vriendje je man, ben je met hem getrouwd al? Of is het gewoon een kooswoordje?
Wel jammer dat hij de kindjes in je omgeving eerder afschrikkend vindt dan dat ie ervan gaat meerammelen! Mijn vriendje heeft nooit met babies in zijn directe omgeving te maken gehad, dus voor hem is het ook een beetje abstract dat hele idee van een kindje krijgen. En doordat vrienden nu een baby hebben gekregen heeft ie het toch eens dichterbij meegemaakt en vindt ie het juist wel erg leuk en is het minder een ver-van-zn-bed-show. Dus vandaar dat ik hem maar een beetje in de buurt van kleine kindjes wil lokken

Wel schattige dan natuurlijk haha

Maar dat zijn de meeste wel dus dat scheelt

En nu rammel ik dus gewoon gezellig nog mee hier!
En kijk ik met spanning uit naar de vorderingen van anderen hier, zoals ChillayD (die as we speak aan het bevallen is!) en LadyBlack die net is doorgeschoven naar het tweede streepje topic!
Het voelt bijna alsof ik zelf ook weer een stapje vooruit maak als iemand anders hier dat doet! Dus dat is erg leuk