abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juli 2010 @ 08:31:29 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83520856
Vorige deel: Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 51

De kleine baby'tjes :

1 februari 2010 : Ischa, zoon van Dumpiej
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 3% gewijzigd door RockabeIIa op 16-07-2010 23:51:20 ]
  donderdag 1 juli 2010 @ 08:33:08 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83520879
Gooi ik hem ook nog dicht

Mijn laatste post:
ymme, als hij net zo wakker en alert is als normaal, dan is er niks aan de hand. Ze kunnen wel wat hebben. En anders ga je even voor de zekerheid met hem naar de ha om te laten checken...

ik zag nog leuke filmpjes en foto's voorbij komen

en dat free nog vermoeiende nachten heeft

Harry drinkt nog steeds niet uit de fles Dus deze mama gaat tussen de middag van haar werk even thuis live voeden met dit warme weer. Gelukkig is dat goed te doen.
Gisteren heeft hij zich voor het eerst van zijn rug naar zijn buik gerold (en weer terug )
Hij heeft ontdekt dat hij met zijn handjes zijn voetjes kan vastpakken
Speelgoed is niet meer veilig want hij ramt ermee of erop
Hij scharrelt rond. Je vindt hem nooit op de zelfde plaats terug als waar je hem had neergelegd. In bed kruipt hij steevast omhoog. Dit doet hij ook op de grond of box. Hij kromt zijn benen, zet zijn teentjes vast op de ondergrond en duwt zich dan af. Zo kom je een heel eind
Slapen gaat gelukkig goed. Hij komt voor 1 nachtvoeding maar die doe ik met mijn ogen half dicht
Van de week leek hij door te slapen (had er al 6,5 uur opzitten toen ik wakker werd). Heb hem toen toch maar aangelegd zonder dat hij het vroeg omdat hij overdag dus niet zo goed drinkt uit de fles.
En verder gaat het hier super. Alleen is ons kaboutertje zoveel wakker dat ik nauwelijks aan iets anders toekom
Fok lezen lukt vaak nog wel even snel tussendoor maar iets posten of ergens op reageren lukt vaak niet
pi_83521011
Ymme, wat moet dat schrikken zijn geweest. Gelukkig is Mart niet anders dan anders, maar ik zou hem wel een beetje extra in de gaten houden.

Hier begint Lisa sinds gisteren ook flessen te weigeren. Van elke fles laat ze zomaar 40 staan. Ik heb gisteren bijna 3 kwartier gezeten voor haar avondfles er enigszins in zat (weer 40 laten staan). Het is hier momenteel ook wel onwijs heet, maar dan zou je verwachten dat zo'n ukkie toch ook meer dorst heeft. Alhoewel.. ik heb ook minder trek in warme dingen nu. Ik denk dat ik haar tussen de flessen door gewoon maar lauw water ga geven, zal ze wel een beetje dunne poep van krijgen maar so be it.
pi_83521049
Ymme, wat Asy zegt! En als je gevoel zegt dat hij er last van heeft, even de HA bellen.

Asy, fijn dat je tussen de middag even naar huis kan. En wat leuk hè dat ze zo bewegelijk worden. Ze gaan de wereld ontdekken

Nikki, als ze laat staan in haar fles, zou ik eerder denken om er langer tussen te laten ipv extra water te geven, want dan hebben ze nog meer trek toch?

Hier weer een vrolijk ventje bij de opvang afgegeven. Maar hij was al vanaf 6 uur wakker en lekker aan het spelen, dus hij was om half 8 al weer afgepeigerd. Hij zal op de opvang wel direct weer gaan slapen

En wat is het al weer warm.. ppfffff. Maar goed, weer aan het werk
pi_83521144
Hij lijkt er geen last van te hebben. We liggen nu samen in het grote bed.
Daar is het lekker koel. Heb de rolluiken half dicht zodat het niet zo warm is. En als hij gaat slapen (wat hij normaal ook rond deze tijd eventjes doet, moet ik hem na 60 min gewoon wakker. En vanacht ook.

Maar hij lijkt er geen last van te hebben. Ik dan weer wel qua gevoel. Hoe krijg ik het voor elkaar, zelf overeind te blijven en hem uit mijn handen laten vallen....... Voel me zo slecht nu!
  donderdag 1 juli 2010 @ 08:52:44 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83521166
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:44 schreef happyme28 het volgende:
Asy, fijn dat je tussen de middag even naar huis kan. En wat leuk hè dat ze zo bewegelijk worden. Ze gaan de wereld ontdekken
Ik vind het echt geweldig! Ik geniet zo van alles!

Het is ook warm. Vind het vooral zo sneu voor die kleintjes. Die weten toch niet wat ze overkomt.
Mijn zoon ligt te klagen in de box dus ik ga hem maar even knuffelen.
Tot later!
pi_83521201
Happy, langer ertussen is niet echt een optie volgens mij. Lisa's schema is nu als volgt:
7:00 à 8:00 - 150 ml
10:30 à 11:00180 ml
14:00 180 ml
18:00 150 ml
21:00 210 ml
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag. Ze krijgt volgens mij nog wel genoeg binnen hoor, dus daar hoef ik me geloof ik geen zorgen over te maken.

Wat fijn dat je mannetje zo vrolijk is op de opvang! Dan laat je hem in ieder geval met een fijn gevoel achter. Ik moet er straks echt wel aan wennen dat Lisa 4 dagen per week bij de juffies zal zijn geloof ik...

Asy, live voeden wel heel fijn dat het kan hoor. Anders is het toch lastig. En zo schattig dat je 'm telkens ergens anders terugvindt.

Free, hoe is jouw nacht geweest?
pi_83521211
Mart ging van rug naar buik. En ik hielp hem daar niet bij

Wat zou ik toch zonder mijn super ventje moeten
pi_83521550
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:54 schreef ymme het volgende:
Mart ging van rug naar buik. En ik hielp hem daar niet bij

Wat zou ik toch zonder mijn super ventje moeten
gewoon lekker genieten meid! en je niet rot voelen over dat vallen. zoiets gebeurt gewoon wel eens. *troost*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_83521755
Tja en dat ik mij niet rot hoeft te voelen, weet ik.
Maar doe het wel en zie het steeds voor me, de plof en daar ligt hij huilend!
Verschikkelijk...
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:26:18 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83521791
ymme, iedereen doet wel eens iets stoms met zn kind. de een valt, de ander knipt in het vel. is stom, is vervelend, maar ze houden er in de meeste gevallen niks aan over en het maakt je niet een slechte moeder!

Aviva staat nu echt helemaal officieel bovenaan!

Is de naam van het kindje van Guess de echte naam?

Er zijn 3 kindjes van 12 juni, wat leuk!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_83521946
Goedemorgen

Ymme, als Mart nieuwe truukjes doet en niet versuft overkomt dan is er vast niets aan de hand. Van de trap vallen met je kind is iets wat volgens mij best veel ouders wel eens overkomt. *klopt af

Ik zag in het vorige topic nog Aviva zitten. Wat een dotje is het toch

Man oh man, Daantje aan de rol, Harry aan de rol, Mart aan de rol . Die van mij nog niet hoor. Het voetjes ontdekken is wel begonnen.

Vandaag mijn eerste werkdag trouwens. Ik ben nog wel thuis (op zoek naar een opdracht, CV updaten enzo) en heb Hannah naar het KDV gebracht. Ze moest even huilen bij de leidster
pi_83522027
Dank jullie wel voor de lieve woorden allemaal
Doet me goed.

Oh en waarschijnlijk ga ik vanaf volgende week, weer 2 dagen per week werken á 6 uur per dag.
Lijkt me stiekem toch wel heerlijk hoor. En oma is ook helemaal gelukkig Die heeft Mart dan 2 dagen voor zich zelf.
pi_83522231
in het filmpjestopic valt te zien hoe groot ravi al is
pi_83525107
Allemaal rollende ukken Hier alleen van buik naar rug, bij vlagen. En de voeten zijn hier ook populair inderdaad

Waar Florian gisteren helemaal gelukkig was, is hij nu weer een beetje sip van de warmte Wil niet slapen en moppert.
Maargoed, hij huilt en moppert tenminste
Al bijna een week geen echte KRIJS! gehoord

En vannacht vond ik eigenlijk best prima. Ik geloof dattie maar naar zijn eigen kamertje moet.
Voelt ergens ook wel raar... Ik heb ze graag het eerste halfjaar gewoon bij me..
pi_83525480
Goede morgen!

Het is veels te warm voor een computer de afgelopen dagen (en eigenlijk ook komende dagen)
maar bij deze dus weer eens een teruglees reactie post van mijn kant:

Harry wat doe jij nu? Je moet wel goed blijven drinken hoor!
Asy hoe gaat het nu? hmm nog niet dus! kom op Harry
voor de rest klink je heerlijk asy en heb je een lekker ondernemend mannetje!

Daan aan het rollen! goed zo mannetje! Laat de juffies van het kdv maar flink lopen hoor
Maar dan geen enge dingen meer doen als ergens vanaf rollen enzo, dat is niet de bedoeling
wel een heel leuk filmpje gezien

Aviva ook al zo goed aan het rollen! goed gedaan meisje! en ik zag een mooie foto spam!

Simmu succes het weekend! hoop dat Ravi het snel goed oppakt en jullie een goede nachtrust gaan krijgen! enne ik ga zo spieken in het foto topic

Free wat fijn dat florian nu zo'n heerlijk mannetje is! Ook met herrie, hoop dat jullie daar voor jezelf snel een oplossing voor hebben want jou nachtrust is natuurlijk ook belangrijk
Ah het nachtje op eigen kamer is dus goed bevallen?! nu nog een beetje meer slapen zodat jij dat ook kan

Faja wat een leuke filmpjes van dijon! En wat goed van hem ook! ook al zo'n knap mannetje
Minder dat hij daardoor zijn eten en drinken eruit gooit!

Liesz heb je nu een beter gevoel bij dit cb? en nanique goed aan het drinken/eten ook fijn

Nieuwe user en Isa zijn verhuisd naar het volgende topic
tot over een tijdje daar

Ymme dat klinkt goddelijk zo;n airco!
Maar wat een schrik van de valpartij! Hoe gaat het nu?
Heb wel eens een arts horen zeggen dat moeder er langer last van heeft als kind, omdat jij met schuldgevoel zit! helaas gebeuren dat soort dingen doe je heus niet express
gelukkig laat mart je meteen weer een trotse mama zijn door nu gewoon lekker te gaan rollen

Nikki fijn dat het met lisa allemaal goed gaat. Misschien dat de 1,5 jaar bij de "mindere" opa juist een heel ander effect op Lisa kan hebben en zij hem kan leren kennen

Rienk alweer 5 tanden! nu nog rollen he...

Claire ook al verhuisd wat worden jullie allemaal snel groot!

zover ik weet is sylvester idd de naam van zoontje van guess (ik heb gemist dat dat hier al bekend was moet zeker ook zwangerschap topic doorlezen ah ze heeft zelf gepost!)
Hier komt mn dametje juist meer om te drinken, overdag zo'n beetje om de 2 uur (lijkt niet op regeldag blijft namelijk maar 5 minuutjes drinken en dat nu al 3 dagen) en snachts laat ze er makkelijk 3 tot 5 uur tussen
om vervolgens na elke voeding een uur bezig te zijn om weer in slaap te kunnen vallen, wat echt door de warmte komt naar mijn idee
bij de osteopaat deed ze het gister heel goed en hij heeft al wat "ruimte" bij haar maaguitgang en nek kunnen maken!

[ Bericht 0% gewijzigd door draculettetje op 01-07-2010 11:30:09 ]
pi_83527171
Mart ligt nu heerlijk te slapen in z'n bedje.
Zou ik hem nog wakker moeten maken over een uurtje ofzo? Of gewoon lekker laten liggen?

(jeetje nooit verwacht dat ik zo overbezorgd zou zijn).
pi_83528169
Oeh, mijn dag is weer een beetje goed Het naambordje gemaakt door Oeke is binnen. Zó mooi.
pi_83528253
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:43 schreef simmu het volgende:
in het filmpjestopic valt te zien hoe groot ravi al is
Wat een ventje alweer zeg En lekker gefrustreerd om dat duimpje Hij is ook wel echt moe daar
Als ik zo'n huiltje zie denk ik elke keer weer verwonderd: oja, dat doet een baby-tongetje normaal! Haha

Draculetje: fijn dat de osteopaat goed gaat! En die warmte is ook lastig hoor! Beetje slapen met dit weer. PFffff, wat denken die mama's wel niet En het klinkt toch een beetje als regeldagen eigenlijk... Dat kan ook rustig een week duren hè?
pi_83528424
ow ik wist niet dat regeldagen langer konden duren, maar moet ze dan snachts ook niet eerder komen?
nou ja met dit weer ook beter dat ze toch meer wil drinken!
pi_83528544
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:35 schreef draculettetje het volgende:
ow ik wist niet dat regeldagen langer konden duren, maar moet ze dan snachts ook niet eerder komen?
nou ja met dit weer ook beter dat ze toch meer wil drinken!
Is met dit weer wel handig ja En nee, Leander regelde ook alleen overdag en soms 's avonds, heerlijk! Alleen het duurde wel een paar dagen.
pi_83528747
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:30 schreef freecell het volgende:

[..]

Wat een ventje alweer zeg En lekker gefrustreerd om dat duimpje Hij is ook wel echt moe daar
Als ik zo'n huiltje zie denk ik elke keer weer verwonderd: oja, dat doet een baby-tongetje normaal! Haha

Draculetje: fijn dat de osteopaat goed gaat! En die warmte is ook lastig hoor! Beetje slapen met dit weer. PFffff, wat denken die mama's wel niet En het klinkt toch een beetje als regeldagen eigenlijk... Dat kan ook rustig een week duren hè?
maar hij ging wel na een voor-de-vorm-protest-huiltje slapen
pi_83528978
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:44 schreef simmu het volgende:

[..]

maar hij ging wel na een voor-de-vorm-protest-huiltje slapen
Yay

Ik heb ze hier nu ook allebei plat
pi_83530262
Hier zijn we ook aan het bijtanken zowel mijn man als ik hebben ongeveer anderhalf uur geslapen en Thomas ligt ook al 2 uur in zijn bed. Door de warmte en de drukte op het werk was ik echt doodop, maar hopelijk gaat het morgen terug beter achter mijn bureau of misschien ga ik morgen wel verhuizen van bureau Lijkt me ook leuk om te doen op een vrijdag
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:44:04 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83531001
Nou, Harry heeft net even bij de buurvrouw op de vloer een demo gegeven over hoe je vooruit komt en over hoe je gewoon alsof je nooit ander sgedaan hebt van rug naar buik draait en wer terug (en dat tig keer). En dan dat snoetje erbij. Ik helemaal enthousiast en hij ligt me aan te kijken alsof ie wil zeggen: is toch een makkie? doe normaal man
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:45:25 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83531048
Ow en wat ik nog even kwijt wilde: ik zag van de week ergens foto's van Leonie's Thomas voorbij komen maar wat een mooi ventje is dat aan het worden zeg!
pi_83531147
Harry
Wat goed...
pi_83531442
Harry Wat knap man
pi_83533895

Wat hebben jullie knappe babies allemaal. Rollen, duikelen, op de kop staan enzo, echt knap!

Laura dus niet he op de rug liggen is mevrouw wel goed genoeg, dan lig je toch prima?
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:28:44 #30
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83534784
Ik heb een filmpje gemaakt van 2 min waarop hij lekker bezig is
Filmpje is hier te vinden

sindell, dat geeft toch niks? Ieder kind zijn eigen tempo. Het is ook niet fijn als je 3 maanden oude baby bijna van het waskussen dondert omdat je niet had verwacht dat hij al kon rollen

[ Bericht 11% gewijzigd door Asyniur op 01-07-2010 15:41:12 ]
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:56:13 #31
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83535849
ach, aviva is bijna 6 mnd en die rolt ook nog niet van rug naar buik. ze kotm tot 3/4 en vindt het dan alweer mooi.
maar ze rugtijgert en draait (op dr rug en zij, dus) de hele box door, brabbelt superveel, schaterlacht al een beetje, en kan min of meer zitten. ieder zijn ding
pi_83536494
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:45 schreef Asyniur het volgende:
Ow en wat ik nog even kwijt wilde: ik zag van de week ergens foto's van Leonie's Thomas voorbij komen maar wat een mooi ventje is dat aan het worden zeg!

Maar wel een luierik, hoor Al lag hij vandaag opeens op zijn rug toen ik hem op zijn buik had gelegd en naar de keuken was gewandeld. Maar hij doet het alleen met veel gekrijs erbij, dus dan telt het niet
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:39:25 #33
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83537529
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:14 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar wel een luierik, hoor Al lag hij vandaag opeens op zijn rug toen ik hem op zijn buik had gelegd en naar de keuken was gewandeld. Maar hij doet het alleen met veel gekrijs erbij, dus dan telt het niet
tuurlijk wel, is gewoon frustratie omdat het nog niet heel goed lukt.
Hier heeft Harry dat ook lang gedaan van buik naar rug rollen, hoe bozer hoe beter, maar van rug naar buik deed ie gewoon ineens
pi_83549673
Owh wat leuk Rolbaby's
* CrazyPrincess niet te ver vooruit moet willen kijken en gewoon moet genieten van wat Moneypenny nu allemaal kan...
Wat voornamelijk slapen, drinken en luiers volberen is, maar dat doet ze dan ook met verve

En ik zie dat Moneypenny ondertussen tot een datumdrieling behoort
pi_83550536
Ze kan overigens wel heel gericht een speeltje pakken en haar vingers onafhankelijk van elkaar bewegen dat is toch ook knap? toch?
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:37:08 #36
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83550857
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:31 schreef sindell het volgende:
Ze kan overigens wel heel gericht een speeltje pakken en haar vingers onafhankelijk van elkaar bewegen dat is toch ook knap? toch?
Echt wel! En de rest komt vanzelf
pi_83552550
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:31 schreef sindell het volgende:

Die van mij kan al typen

Vandaag was haar eerste volle KDV dag en het ging niet zo goed Ik ben momenteel thuis bezig om een opdracht te krijgen, en ik moest vanmiddag daarvoor op intakegesprek. Had ik net gekolfd en me omgekleed, bellen ze van het KDV dat ze pertinent de fles weigert
Ze was weer behoorlijk overstuur en oververhit en mijn borsten dus 'leeg' dus ze heeft een beetje liggen troostsabbelen. En ik moest me daarna dus best wel haasten om mijn afspraak te halen. Toen ik terugkwam om 15.30 uur heb ik haar maar meteen opgehaald. Blijkt dat ze die middag alsnog 100 ml had gedronken uit de fles
Pfff koppig kind van mij. Morgen moet ze weer dus hopelijk is het wat minder drama.
pi_83558715
mogguh

laatste fles om 12 uur, toen onze nachtrust (onderbroken door de buurjongen die om 1 uur thuiskwam en ff rustig wilde douchen ofzo) en toen was het kwart over 5 toen de jongeman wakker werd. het goede nieuws: ik werd eens een keer niet om half 6 wakker geschopt door de telegraafman
  vrijdag 2 juli 2010 @ 07:26:29 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83558783
simmu
freecell, hoe zijn jou nachten nu?
octo, hopelijk went Hannah snel. Hoe ging de intake?
pi_83559753
Telegraafman Simmu? Wat is dat nou?
Wel bleh, van die gaapnachten...

Hier was meneer om 2:30 even wakker -> brul -> speen -> stil
Idem om 4:00
Om 5:15 wilde hij niet meer stil, dus ik dacht: vóór ik een fles geef even kijken of hij misschien in ons bed wil slapen.
We werden met z'n allen om 7:10 wakker van Leander
pi_83559846
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Owh wat leuk Rolbaby's
* CrazyPrincess niet te ver vooruit moet willen kijken en gewoon moet genieten van wat Moneypenny nu allemaal kan...
Wat voornamelijk slapen, drinken en luiers volberen is, maar dat doet ze dan ook met verve

En ik zie dat Moneypenny ondertussen tot een datumdrieling behoort
Klinkt bekend....
Oh we hebben een datum - drieling wat leuk!!!!

Nanique heeft last van de warmte en dan vooral veel dorst, elke 2 uur komt ze en drinkt ze beetjes ipv een hele fles.. vind het wel best wij drinken ook extra Heb geprobeert water met een lepeltje te geven maar het is geen melk dus wil ze niet hihi...

Hier meer mama's met vervelende peuters? Pff dat weer doet geen goed voor hun humeur!
Altijd blijven lachen... :)
pi_83559907
Wat een drama die gebroken nachten. En lekker handig als je dan ook nog eens door andere factoren uit je slaap gehouden wordt

octo, wat irritant. Die eigen willetjes van hun zijn niet handig
Het is nu natuurlijk ook warm, misschien was ze gewoon wat van slag daardoor en gaat het straks prima als het koeler wordt.

Moneypenny ligt nog heerlijk te slapen. Ik gebruik de tijd om een ontbijtje te nemen. Benieuwd of vandaag een slaapdagje voor d'r wordt of een wakkerdagje. In het laatste geval ga ik amper aan eten toekomen, dus neem ik het er nu nog maar even rustig van
pi_83559918
de telegraafman is de meneer die de kranten aflevert bij de buurman (die kranten bezorgt). hij heeft het erg naar zijn zin in zijn baan en rijdt dus standaard rond met gezellig de autoradio aan en zijn raampjes open......
pi_83560715
CrazyPrincess, hoe druk je kindje ook is met jou bezig houden door te huilen, spelen en alles wat er bij zo een uk komt kijken wil ik je toch op het hart drukken: NEEM DE TIJD VOOR JE ZELF om wat te eten of te drinken. Echt waar ik rende ook van de baby naar de peuter naar de kleuter en weer terug en vergat me zelf. Als jij niet goed eet of drinkt kom je je zelf tegen, en zeker met die hitte.

Octopussy, het is heel naar als je kindje het niet naar zijn zin heeft op de creche en je moet je zelf echt bijna inhouden om de kleine niet gewoon thuis te houden en de handdoek in de ring te gooien. Dijon had het de eerste paar keer op de creche ook niet leuk en nog altijd drinkt hij minder op de creche dan hij bij mij drinkt maar het huilen is over en hij vermaakt zich nu prima tussen de andere babies. Wat zij evt te weinig drinkt op de creche drinkt zij wel weer bij jou als je haar hebt opgehaald en echt waar geef het een paar keer dan zal je zien dat het beter gaat. Spreek anders met de creche af dat ze rustig met haar ergens anders gaan zitten om haar de fles te geven zodat zij de andere kindjes niet kan horen, neem een shirt mee naar de creche die naar mama ruikt en laat ze die tussen haar en de leidster in leggen als ze haar de fles geven of het shirt mee in bed als zij moet slapen.
pi_83561074
Faja, ik heb inderdaad al een doekje meegegeven wat naar mij ruikt en ze doen er alles aan om haar te laten drinken. Gisteren was ze gewoon echt overstuur, want ze wilde van mij ook niet de fles. Het is ook wel logisch dat ze zich niet fijn voelde want het was ook behoorlijk warm, ze had volgens mij wat buikpijn en er kwamen veel boertjes uit. Toen ze eenmaal gekalmeerd was ging het prima en dronk ze ook goed dus het kan wel gewoon. Ze heeft het geloof ik ook best naar haar zin daar en de leidsters knuffelen en spelen veel met haar. Ik hoop dat het snel wat koeler word want dat is gewoon fijner voor de meeste kindjes.

Ik ben trouwens afgewezen voor de opdracht waarvoor ik op intake ging. Ze zoeken iemand die ervaring heeft met een heel scala aan testsoorten en die ervaring heb ik nog niet. Bovendien had ik dan mijn vrije dag van woensdag naar vrijdag moeten verzetten. Dat is niet mogelijk bij het KDV op zo'n korte termijn en ik wil het ook gewoon niet aanpassen voor een opdracht van 2 maanden. Nouja, we gaan vrolijk verder met zoeken.
pi_83562886
CP, ik weet precies hoe je je voelt.. Ook ik neem hier de tijd even voor mezelf.. Baby slaapt.. dan zet ik peuter voor de tv dan kan ik even op de laptop en even wat eten en rustig drinken.. maar wel moeilijk he?!

Poe poe wat is het warm! Mijn was is na 30 Minuten alweer droog dus kan zelfs al gaan vouwen (laat ik daar geen zin in hebben )
Shenaya zeurt om een badje in de tuin (kan ik begrijpen) maar heb alleen maar zon op dit moment en ik ben al bijna verbrand na 5 minuten buiten dus zij helemaal.. Even wachten op de schaduw rond lunchtijd!

Ik ga zo languit liggen en zo min mogelijk bewegen.. misschien helpt dat tegen het zweten hihi
pi_83562901
Octopussy, dus het is ergens ook niet erg dat je bent afgewezen gezien je planning?! Inderdaad verder zoeken! Ik duim voor je!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:34:47 #48
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_83564290
Hoi allemaal!

Ik ben compleet bijgelezen, maar alles is al een beetje gezegd volgens mij!

Mag ik even pimpen met mijn kind?

We zijn afgelopen woensdag in het Sophia geweest voor een controle bij de neonatoloog/kinderarts. Ze was heel erg tevreden over Emma; zelfs een beetje onder de indruk! We moesten vooral doorgaan met wat we aan het doen zijn!

D. en ik stonden te glunderen van trots natuurlijk.

We hebben wel een doorverwijzing meegekregen voor de kinderfysio. Emma heeft een flinke voorkeurshouding naar rechts (hebben bijna alle prematuurtjes, komt door de manier waarop ze benaderd worden door de verpleging in de couveuse c.q. bedjes) en wellicht heeft de kinderfysio nog wat extra tips.
Nou ben ik ontzettend links dus dat scheelt al een hoop! Ook is het fijn om alvast kennis gemaakt te hebben omdat Emma waarschijnlijk wel fysio nodig gaat hebben tegen de tijd dat ze gaat kruipen/staan/lopen.

Ze ligt nu trouwens in de box een Teigetje knuffel te vermoorden. Ze heeft er echt een haat/liefde verhouding mee.

De afgelopen 2 nachten heeft ze trouwens doorgeslapen van 22.00 tot 05.30! Echt wonderbaarlijk!
Ze wordt al een beetje groot, mijn ieniemienie.
A grand adventure has begun.
pi_83564863
Jammer van die opdracht octo Je bent zzp'er?
Voor die kleintjes mag het inderdaad wel wat koeler.

Net gekolfd, maar er kwam maar weinig uit (35cc ofzo)
Later vandaag nog maar eens proberen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:54:03 #50
18860 sindell
Seriously
pi_83565014
Wauw Emma! Ze doet het echt goed he? Wat fijn!!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:17:58 #51
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83565956
Wauw Emma, wat ga je goed meid!

Mag ik even hardop jompelen hier: mijn schoonmoeder heeft geen uitzaaiingen!
22 juli operatie op knobbeltje te verwijderen en heel misschien nog bestralen

Harry heeft heel wat harten laten smelten daar in het ziekenhuis door zijn geginnegap en acrobatische toeren
pi_83566096
Oh wat een goed nieuws Asy.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:22:59 #53
265732 Keshet
pi_83566131
voor Asy's goede nieuws!
Wat fijn zeg!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:25:48 #54
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83566221
keshet, ik kan de plaatjes niet zien hier, maar wel steor dat het zo goed gaat!
heb je de voeding nog opgehoogd?

asy, wat onwijs fijn!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:31:13 #55
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_83566390
Wat goed van Emma!

Mag mijn (pleeg)baby ook in de OP? "B" is de naam voor het www (te veel info is mss niet goed).
Geboren: ergens in mei maar prematuur.

edit: asyniur, wat fijn!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:48:43 #56
265732 Keshet
pi_83566930
Welkom Appelfan en B!

Even uit persoonlijke interesse; met welke termijn is hij geboren? Is hij ook dysmatuur of heeft 'ie een normaal gewicht?
Bijzonder hoor; een pleegbaby! Is het de bedoeling dat hij permanent bij jullie blijft of is er echt een maximum termijn aan verbonden?
pi_83567044
Welkom B en natuurlijk Appelfan
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:52:27 #58
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83567052
Ohhh wat een fijn nieuws allemaal.

Emma, wat ga je goed Ze groeit als kool

Asy, wat een fijn nieuws zeg van je schoonmoeder! Pak van je hart kan ik me zo voorstellen.

Welkom appelfan en B!

Morgen hebben we een high tea met de familie (ivm verjaardag schoonmoeder en zwager), dus dan kunnen we weer pronken met Daan bij de familie Daan is sinds 12 jaar weer het eerste babietje in de familie dus aan aandacht geen gebrek
pi_83567100
Asy-schoonmoeder

Emma

Appelfan, welkom met je kindje. Is het een meisje of een jongetje?

CP, ik ben geen ZZP'er maar ik werk voor een detacheringsbedrijf. Ik krijg gelukkig gewoon doorbetaald, maar het is natuurlijk de bedoeling dat ik bij een klant kan worden ingezet. De woensdagen vrij en geen overwerk is voor mij nu belangrijk, dus daar loopt het wel eens op mis. Gelukkig (voor mij) zijn testers nu schaars. Ze kunnen zelfs veel nieuwe testers gebruiken bij mijn bedrijf. Dus wie interesse heeft, mijn pm-box is beschikbaar
pi_83568433
Wow, Emma. Wat gaat ze hard in de lengte

Gelukkig dat je doorbetaald krijgt. Maar ik weet ook hoe niet leuk het kan zijn om in de detachering zonder opdracht te zitten
Hoop dat je snel wat vindt

Asy wat een geweldig nieuws!

En welkom appelfan
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:06:23 #61
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_83569851
Bedankt voor de welkoms!

@keshet Ik weet eerlijk gezegd niet veel over het geboortegewicht. 2 maanden te vroeg geboren en sinds een ruime week hier. Dus zal wel hebben meegevallen (pleegzorg vertelt soms niet alles)
Het is nog onduidelijk over hoe en wat, maar zeer waarschijnlijk gaan de ouders nooit voor hem zorgen. Wat ik wel weet, is dat hij zijn baby-tijd hier mag afmaken.

@octopussy B is een jongentje
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:40:53 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83571197
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:06 schreef appelfan het volgende:
Bedankt voor de welkoms!

@keshet Ik weet eerlijk gezegd niet veel over het geboortegewicht. 2 maanden te vroeg geboren en sinds een ruime week hier. Dus zal wel hebben meegevallen (pleegzorg vertelt soms niet alles)
Het is nog onduidelijk over hoe en wat, maar zeer waarschijnlijk gaan de ouders nooit voor hem zorgen. Wat ik wel weet, is dat hij zijn baby-tijd hier mag afmaken.

@octopussy B is een jongentje
Dan noemen we hem 'Bob' (als je dat goed vind, ik vind B zo gek klinken... ) Ik heb hem er bij gezet in de openingspost
Gek dat ze je niet meer info geven. Is toch belangrijk als je voor zo'n prulletje moet zorgen...
Maar welkom hier!
Ik weet niet hoeveel aandacht Bob in zijn prille leventje al heeft gehad maar voor zijn hechting (en dus ook latere ontwikkeling) is het belangrijk om hele veel liefde en aandacht te krijgen. Misschien is een draagdoek iets voor jullie zodat je hem lekker veel bij je kunt hebben en hij zich gekoesterd en gewenst voelt?

En dank je voor al jullie lieve reacties!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 15:32:20 #63
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_83573284
Goed idee om hem hier Bob te noemen
Pleegzorg geeft niet meer dan de nodige info ivm privacy zeggen ze. Hij komt rechtstreeks van het ziekenhuis, volgens mij enkel verplegers gezien.
Een draagdoek is wel een goed idee maar wij knuffelen hem heel vaak. Een doek lijkt me warm in de zomer!
pi_83573333
Bob

Vind het wel heel zielig klinken. Zo een kindje zonder ouders
Nou ja, jij natuurlijk wel appelfan. Hulde hoor
  vrijdag 2 juli 2010 @ 17:15:50 #65
265732 Keshet
pi_83577946
Ik dacht dat ik net gepost had maar ik zie niks tevoorschijn komen?

Repeat:
Bob it is then!

Appelfan, een draagdoek is op zich wel warm maar gelukkig zijn er ook koele doeken te koop. (Ik ben er nog naar op zoek, maar toch.)
Een draagdoek is voor een prematuurtje erg fijn om op die manier een stukje geborgenheid wat ze gemist hebben door hun vroeggeboorte in te halen. Ook zitten ze in een supergoede houding waardoor ze zich niet kunnen overstrekken. Ook voor de spierspanning, heupjes etc. is het erg goed!

Ik weet niet waar je woont, maar als het een beetje in de buurt is wil ik je best even laten zien hoe het werkt met zo'n draagdoek!
Mijn ieniemienie vindt het in ieder geval heerlijk.

NB: Het niet gebruiken van een draagdoek is natuurlijk ook prima! Knuffelen ftw!
pi_83582019
Hoei wat een goede verhalen hier allemaal van rollende/tijgerende/kruipende/doorslapende (omcirkel wat van toepassing is ) kinders!

En welkom Appelfan met 'Bob'

Hier ook een meisje wat duidelijk last van de warmte heeft, ze slaapt nu voor het eerst vandaag langer dan een half uur (anderhalf al).
En het schema van Draakje's Lis komt me nu bekend voor. Zal hier wel een combi zijn van warmte en regeldagen.. Kan niet wachten tot het weer wat koeler is, voel me nu echt een melkkoetje

Keshet, ik ben ook op zoek naar een zomerdoek (nog niet echt actief trouwens). We hebben een minimonkey, maar daar krijg ik haar niet lekker meer in. Ik ga even posten in het draagdoekentopic voor tips, wil em graag op korte termijn..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_83583697
Hm, vraagje.
Isabel slaapt nu naast me, alleen d'r luier aan. Haar ademhaling is niet regelmatig, is dat normaal als ze zo klein zijn, of moet ik me zorgen maken?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 19:11:16 #68
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_83583807
@keshet
Bedankt voor het aanbod! Ik woon in het Zuiden des Lands, in de buurt van de belgen . Mijn zus heeft nog een draagdoek, als we er niet uitkomen ga ik er op in Ik kom regelmatig in het noorden.
Met Bob buidellen vriendlief en ik ook, of heeft dat geen nut na een bepaalde leeftijd?

@morretje
Is een minimonkey handig in gebruik? Ik heb even gegoogled en het ziet er tof uit!

En over dat ademhalen, internet zegt dat het normaal is tot vier maanden. Maar ik zou bij twijfel altijd een arts bellen!
http://www.peuteren.nl/baby/slapen.php

@crazyprincess
Ik vind het ook zo sneu, maar er zal vast een ernstige reden zijn dat hij in de pleegzorg terechtkomt. Zolang Bob bij ons is voeden we hem
op alsof hij ons kind is.

[ Bericht 9% gewijzigd door appelfan op 02-07-2010 19:19:03 ]
pi_83584138
@ appelfan: de minimonkey ziet er inderdaad handig uit, maar ik vind em eigenlijk nu niet zo handig meer. Toen Isabel 2 weken was kon ze er nog lekker in, maar ik krijg haar er nu (6 weken) niet goed meer in. Plus dat de draagdoekexperts hier zeggen dat ie eigenlijk niet goed is, vanwege de houding waarin ze hangen..
  vrijdag 2 juli 2010 @ 19:29:48 #70
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83584331
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 19:07 schreef Morretje het volgende:
Hm, vraagje.
Isabel slaapt nu naast me, alleen d'r luier aan. Haar ademhaling is niet regelmatig, is dat normaal als ze zo klein zijn, of moet ik me zorgen maken?
Dat is normaal als ze zo klein zijn inderdaad. Vond ik ook erg apart in het begin, maar het kan echt geen kwaad.

Vandaag had Daan het ook wel erg zwaar met die hitte. Hij was gewoon een beetje duf. Net even wat water gegeven uit een cupje. En lekker dat hij het vond!! Goed om te weten!

Nu ligt ie al weer lekker te slapen, hopenlijk wordt hij niet warm van de warmte. Het is weer een goddelijke 27 graden op zijn kamertje .....
pi_83600145
Welkom Bob

Hier ook een plakbaby. Hij voelt zo plakkerig aan en is helemaal warm. Onder een lauwe douche of in bad is hij helemaal happy, maar ik kan hem ook niet de hele dag in bad hangen
pi_83600983
Hier ook allerlei toeren uitgehaald om een beetje koelte te creëren want het was 's avonds nog 26 graden in de babykamer. We hebben nu horren gekocht om in ieder geval 's nachts lekker de ramen open te kunnen zetten zonder muggenellende.
Ik geef Hannah trouwens water uit een oefenbekertje van Difrax. Dat gaat heel erg goed! Ze vind het lekker en leuk want ze hapt ook echt naar het randje van de beker Ik heb niet het idee dat ze minder moedermelk drinkt trouwens. Zo, ik ga boodschappen doen. Straks vrienden met kindjes op bezoek en we gaan barbeknoeien.
pi_83601932
Ik geef Florian water uit een glas en hij probeert inderdaad er ook het glas bij op te eten Helemaal enthousiast!
Alleen tien minuten later is het elke keer brullen en spugen?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 11:58:56 #74
265732 Keshet
pi_83602671
Als ik Emma water geef begint ze te rillen van afschuw en kijkt ze me aan of ik 'r vergiftig!
Ik zal zo eens proberen of ik er een foto van kan maken.

Zelfs een flesje aangelengd met extra water blieft mevroi niet.

Freecell: Misschien is het water te warm of te koud voor Florian?
pi_83603188
Haha, eigenwijze Emma

Mja, dacht ik ook al, maar bij de fles maakt hem de temp. geen bal uit
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:35:57 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83603718
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 19:11 schreef appelfan het volgende:
@keshet
Bedankt voor het aanbod! Ik woon in het Zuiden des Lands, in de buurt van de belgen . Mijn zus heeft nog een draagdoek, als we er niet uitkomen ga ik er op in Ik kom regelmatig in het noorden.
Met Bob buidellen vriendlief en ik ook, of heeft dat geen nut na een bepaalde leeftijd?

@morretje
Is een minimonkey handig in gebruik? Ik heb even gegoogled en het ziet er tof uit!

En over dat ademhalen, internet zegt dat het normaal is tot vier maanden. Maar ik zou bij twijfel altijd een arts bellen!
http://www.peuteren.nl/baby/slapen.php

@crazyprincess
Ik vind het ook zo sneu, maar er zal vast een ernstige reden zijn dat hij in de pleegzorg terechtkomt. Zolang Bob bij ons is voeden we hem
op alsof hij ons kind is.
Toch vind ik het een vreemd argument: privacy. Een vriendin van mij heeft ook een pleegzoontje (inmiddels 4 jaar en permanent bij hun). Hij is bij haar gekomen toen hij 6 weken oud was en zij weet alles van hem...

Doe eens een PM waar je woont want ik woon in Zuid-Limburg. Misschien kan ik je helpen met een doek (lenen)? Met dit weer draag ik eigenlijk ook niet hoor, maar als het weer wat afkoelt gaat zoonlief overal mee naar toe in de doek. Kan hij mooi alles op een veilige manier bekijken en in slaap vallen dicht bij een moeder/vaderfiguur...
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:38:26 #77
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_83603794
Tegen de warmte heb ik kleertjes en een dekentje in de koelkast gedaan. Toen ze lekker koel waren heb ik ze aangedaan en de ventilator aangezet.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:41:20 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83603882
Harry heeft overdag alleen een luier aan en 's nachts slaapt hij in een romper zonder lakentjes en what so ever. Vannacht heb ik hem zelfs de romper uitgedaan omdat hij het zo warm had...
pi_83604057
Ik heb Moneypenny gisteren wat water uit een flesje gegeven. De arme meid begon eerst heel vrolijk hard te drinken (Jammie, eten! ). Toen ze na een paar seconden doorhad dat dit geen melk was ( ) trok ze een enorm vies gezicht en werkte het speentje uit d'r mond. Een aanblik om nooit te vergeten
pi_83604335
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:46 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb Moneypenny gisteren wat water uit een flesje gegeven. De arme meid begon eerst heel vrolijk hard te drinken (Jammie, eten! ). Toen ze na een paar seconden doorhad dat dit geen melk was ( ) trok ze een enorm vies gezicht en werkte het speentje uit d'r mond. Een aanblik om nooit te vergeten
Dat was bij ons ook het geval daarna maar een schepje poeder er doorheen gedaan
pi_83604336
Overdag heeft Mart ook alleen een luier om. Tenzij we weg gaan, dan krijg hij of een romper of een shirtje aan. En 's nachts slaapt hij in een luier en slaapzak. Meer niet.

Ik ben gewoon helemaal naar van de warmte, laat staan hoe z'n ukkie zich moet voelen...
pi_83605037
Hier koelt het gelukkig wat af 's nachts. En van de warmte die er dan toch nog is lijkt ze geen last te hebben. Ze ligt in een mauwloos rompertje en onder een dun dekentje tot halverwege d'r borst

Gisteravond was mijn melkvoorraad echt helemaal op. Dus hebben we haar maar wat kunstvoeding gegeven (had net de gekolfde melk in de vriezer gegooid ). Achteraf gezien hadden we misschien beter toch wat borstvoeding kunnen ontdooien, maar dat had dan ook weer een tijd geduurd. Nou ja, ze heeft er heerlijk op geslapen
pi_83605051
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:41 schreef Asyniur het volgende:
Harry heeft overdag alleen een luier aan en 's nachts slaapt hij in een romper zonder lakentjes en what so ever. Vannacht heb ik hem zelfs de romper uitgedaan omdat hij het zo warm had...
Heb ik ook geprobeerd, maar zonder romper wordt hij alleen nog maar plakkeriger. Dat ding neemt nog wat vocht op.

Haha CP, die speen Daarom doe ik het ook niet in een flesje geeft hetzelfde effect
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:27:50 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83605411
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:17 schreef freecell het volgende:

[..]

Heb ik ook geprobeerd, maar zonder romper wordt hij alleen nog maar plakkeriger. Dat ding neemt nog wat vocht op.

Plakkerig blijft het toch, maar ik ben nu ook het liefste zo'n beetje bloot. Beetje lullig om hem dan wel aan te kleden

Overigens heb ik Harry ook water laten 'drinken' uit een glas. Als hij een druppel binnen heeft gekregen is het veel, maar hij vond het glas wel reuze interessant om te belikken. En inderdaad dat snoetje als hij dat (koude) water in zijn mond voelt komen
pi_83608695
hier heeft de kleine ook alleen een rompertje aan, vanmorgen moesten we even naar de stad dus een jurkje erover aangedaan en met voeden en in slaap wiegen enzo even een hydrofile doek tussen ons beide

nu nog bedenken of we wel of niet uiteten gaan, zijn 2 jaar getrouwd vandaag
  zaterdag 3 juli 2010 @ 15:27:26 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83609298
@morretje, ik wist eerst ook niet van die ademhaling. ik had een keer een kindje van 1 dag oud vast, en die begon me toch een portie te hijgen ineens, ik schrok me wild! maar dat komt doordat de ademhalingsreflex nog niet helemaal stra ingeregeld is, geloof ik. naja, thoort erbij

@cp, mag ik vragen waarom je met 3 wk al een flesje voeding geeft icm bv? met het oog op tepel-speenverwarring wordt dat afgeraden... en ze heeft in principe genoeg aan jouw voeding, kwestie van ietsjes vaker aanleggen.

aviva heeft haar eerste groentehap gehad! (ze is over 4 daagjes 6 mnd, en 6 dagen overtijd, dus kvond het het een goede termijn ) ik ben erg benieuwd wat er echt binnen is gekomen. kokhalzen dat ze deed! toen ik haar voerde, bliefte ze het niet echt, maar zelf met het lepeltje aan de haal deed ze haar mond wel open. ik denk da ik maar eens het rapley-topic ga doorakkeren en vanavond een wortletje los kook... (ben wel heel blij dat ik het heb aangelengd met 1 schepje kv ipv bv. was dan mooi zonde geweest van de bv )
moet nog ff foto's van het slagveld op de cumpu zetten, dan komt er fotoverslag.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 15:28:19 #87
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83609324
draakje gefeli!

oh, keshet, is de correctie vanaf de uitgerekende datum? iet er wel goed uit idd!
  zaterdag 3 juli 2010 @ 15:47:41 #88
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83609990
Draakje, feli met je jubileum!

Davinia, ik ben benieuwd naar je fotoverslag!

De onweer komt eraan. Hopelijk koelt het dan af. Harry ligt in der kinderwagen buiten op het overdekt terras. Daar is het koeler dan waar dan ook in huis...
pi_83611198
@Davinia: Ze was heel de dag al elk uur gekomen en steeds lang blijven hangen (zeker een uur en dan maar lafjes drinken). 's Avonds hing ze al 1,5 on and off aan m'n borst, maar er kwam echt niets meer uit. (Regeldagje ook waarschijnlijk.) vandaag gaat het alweer beter
En ik ben niet zo bang voor die tepel-speenverwarring. De eerste week heeft ze vrijwel alleen flesvoeding gekregen, maar ze hapte daarna direct perfect aan aan m'n borst. En na de eerste week hebben we geen flesje meer gegeven. Dit was puur een uitzondering wat mij betreft. Als zij gefrustreerd is omdat ze honger heeft en ik verweekte tepels krijg omdat ze zo lang aanligt lijkt me ook niet heel gezond

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's van de eerste groentehap.

Draculettetje gefeliciteerd
  zaterdag 3 juli 2010 @ 16:49:34 #90
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83612304
Helaas niet meer mogelijk Daan zonder slaapzak in zijn bedje te leggen, want hij draait onmiddelijk op zijn buik. Met slaapzak gaat het lastiger. Gelukkig slaapt hij daar goed mee, dus dat scheelt.
pi_83613370
Thomas slaapt hier eigenlijk al een verschillende nachten enkel in zijn rompertje. Het is gewoon te warm heb ik het gevoel. En gisteren heeft hij hier in huis enkel in zijn pamper gelegen. Toen ik thuis kwam van het werk, kwam P. naar beneden met Thomas met nat haar. Dus ik al lachen omdat ik dacht dat hij een accidentje had gehad, maar nee, hij had echt te veel liggen zweten, dus eventjes in bad (dat zweten zal hij dus ook van de papa hebben ).

Zijn er hier eigenlijk ook kindjes die gewoon op hun rug blijven liggen? Als ik Thomas op zijn rug leg op zijn speeltapijt dan ligt hij daar ook gewoon te liggen. Hij maakt geen aanstalten om te draaien, schopt ook niet in het wilde weg met zijn benen ofzo. Wat hij nu wel doet is heel gericht naar een beertje grijpen. Niet meer ernaar slaan, maar hand uitsteken en beertje vastgrijpen en vasthouden.
Btw, weet er iemand of je nu al iets kan afleiden over het feit of ze links- of rechtshandig zouden zijn? Of zou dat nog te vroeg zijn?

CP, vergeet je ook niet om binnen een paar weken nog eens een flesje aan te bieden? Wij hebben ook gewoon eens geprobeerd en gemerkt dat hij het goed kon. Dan verschillende weken niets meer gedaan en toen hij echt uit flessen moest drinken, was het opeens drama.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:15:38 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83622653
Harry slaapt meestal op zijn buik. Als hij op zijn rug slaapt is hij meestal binnen een half uur wakker, op zijn buik slaapt ie veel langer! Aangezien hij heel goed zijn hoofd kan optillen en draaien, leg ik hem dus al een behoorlijke tijd op zijn buik in bed.
Het enige waar ik nu voor moet uitkijken is dat hij zich aan de wandelwagenbak begint op te trekken. Zie je opeens zo'n koppie boven de rand uitsteken
pi_83631619
Mevrouwtje begint als ze op haar rug ligt al wel een beetje te bananen en rolt soms op haar zij als ze de beentjes in de lucht gooit. Maar vandaag is ze dus wel zo hoppa 2 keer van haar buik op haar rug gerold Alsof ze nooit anders had gedaan, met publiek nog wel.
Ook weer zoiets wat ze ineens kan sinds een paar dagen: een doekje van haar hoofd trekken. Ik leg dan een spuugdoekje over haar gezicht (voor kiekeboe) en ze trekt hem er direct af. Eerder ging ze alleen een beetje schudden met haar hoofd en maaien met de armen.
pi_83635073
goede morgen allemaal!

Bedankt nog voor de felicitaties, we zijn uiteindelijk maar niet uit eten geweest, maar wel lekker gegourmet!
Wat doen de kindjes het allemaal toch goed als ik het zo lees, lekker aan het rollen enzo!
Ik denk dat ik na het warme weer ook aan de slaapzakjes moet, we vinden Mw regelmatig onderaan het bed of kinderwagen en als ze naast me in ons bed ligt gaat ze een kwartslag draaien!

verder gaan we vandaag voor het eerst op bezoek bij vamp, rijden op tijd weg om niet al te warm aan te komen!
Fijne dag allemaal!
  zondag 4 juli 2010 @ 10:24:24 #95
18860 sindell
Seriously
pi_83636068
Moggeh!

Laura mag dan niet rollen e.d. maar ze heeft sinds ineens...wel een tandje door
Mijn baby wordt steeds groter
pi_83636278
mogguh!

gisterochtend: half 8
vanochtend: om 8 uur maar wakker gemaakt (bleek al wakker en lag gezellig te stinken met een poepbroek!)

pi_83636527
woensdag wordt trouwens een leuke dag: 's ochtends meet & weeg (&prikjes) op het cb en 's middags een ringslingdraagdoekconsult (leuk woord voor galgje).
pi_83637439
@ Leonieke, mijn oudste dochter lag ook maar stil te liggen en deed wenig en ineens rolde ze o om... De oudste is nu 2,5 Jaar en is ook nog steeds niet links of rechts.. Ik begreep dat je dat pas na 3 jaar een beetje gaat zien maar kan ik ook fout hebben..
  zondag 4 juli 2010 @ 11:46:37 #99
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83637775
Ow Liesz ik wist niet dat dat nog zoveel kon veranderen. P. en ik zijn allebei linkshandig, maar het zegt dus nog helemaal niets als hij nu al veel met links doet
En hier hebben we echt een gevalletje liever lui dan moe Niet dat ik me zorgen maak dat hij niet zou kunnen rollen ofzo, maar ik zou het zo super vinden moest hij zo'n trucjes uithalen

Morgen wordt hij al 4 maand Mijn kleine vriend Of smoothie zoals mijn ma hem noemt
pi_83647315
Mijn ouders zijn/waren ook links en ik ben rechts dus het zegt weinig (zeg waren omdat mijn vader het afgeleerd is vroeger op school)
Ja de oudste hier was ook liever lui dan moe! Ze ging ook pas met 20/21 Maanden lopen... Is ook zo hoor dat als ze dingen doen dat zo leuk is! Kan nu al niet wachten tot het 1e lachje komt! Nog een paar weekjes....

Nanique heeft sinds gister haar flesjes van 90+3 scheppen elke keer helemaal leeg en spuugt ook eigenlijk niks terug !! We zijn trots op onze kleine prematuur baby...
  zondag 4 juli 2010 @ 17:19:49 #101
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83648177
Hannah ook al aan de rol! Goed hoor
Sindell, wow een tandje! kleine meisjes worden groot
Ravi, jij grote slaapkop! Lijkt me fijn simmu, kunnen jullie ook lekker slapen
Leo, Thomas ook al weer 4 maanden, wat vliegt de tijd toch hè?!
Nanique is lekker aan het drinken. Fijn zeg!

Hier een heerlijk dagje thuis. Gister een hele drukke dag voor Daan (wel gezellig) maar hij was wel wat overprikkeld. .]//////// (Daan typt ook even mee ) Hij kwam moeilijker in slaap dan anders en sliep pas om 8 uur.

Gister heeft Daan trouwens voor het eerst een papfles (Bambix rijstebloem) gekregen maar met de papspeen standje 1 slurpt hij 'm binnen 5 minuten leeg. Daar moeten we dus nog even wat voor verzinnen. Misschien toch maar gewoon een 3 speen erin. Hij is natuurlijk gewend flink te zuigen ivm de verdikte melk van de Jpbm. Hij leek het wel lekker te vinden en ik hoop dat hij weer wat beter gaat poepen nu dit in plaats komt van de Jpbm (waar hij juist moeizame ontlasting van krijgt).

Ook is zich echt aan het voortbewegen. Trekt zijn beentjes onder zijn kont en duwt zich vooruit. Leuk om te zien. Het frustreert hem wel af en toe als het niet lukt of niet snel genoeg gaat.

Vandaag zitten we weer lekker in het RRR-ritme en heeft hij heerlijk geslapen van 9 tot 12 en van 14.00 tot 16.00 uur. En nu is het tijd voor zijn flesje, dus dat gaan we eens voor 'm maken.
  zondag 4 juli 2010 @ 18:31:12 #102
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83650094
Hier waren toch nog meer baby'tjes met prutoogjes?
Wie was er ok alweer naar de huisarts geweest? En heb je wat gekregen ervoor? Zoja wat dan?
dan kan ik 'gewapend' terug naar de huisarts met Harry's dichtgeplakte oogje
  zondag 4 juli 2010 @ 18:31:53 #103
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83650113
Misschien een heel domme vraag, maar moeten die papflessen echt gegeven worden? Als in: een kind heeft dat nodig? Thomas drinkt hier nog altijd gewoon bij mij of afgekolfde melk of nutrilon 1, maar ik doe daar niets extra in. Volgende week beginnen we normaal gezien met groente- of fruitpap.
En damn, een fles leegdrinken op 5 minuten. Dat hebben we hier nog nooit gezien

Ik vind het ook wel fijn als er een drukke dag is geweest dat we dan de dag erna lekker rustig thuis kunnen blijven. We hebben onlangs een weekend gehad waarbij we 3 dagen achter elkaar weg moesten (ook 's avonds pas laat thuis). Man, je merkte gewoon dat hij het moeilijk had met zichzelf Arm ventje...
  zondag 4 juli 2010 @ 18:40:00 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83650303
leo, als jullie beiden linkshandig zijn, zullen al jullie kinderen linkshandig zijn

sindell, laura al haar eerste tandje!

asy, je kan plakoogjes 'behandelen' met moedermelk, en met een schoon doekje gekookt lauw water schoonhouden. meer kan je niet doen. als hij ook verkouden is erbij, zou je xylometazoline (of zo) 0,25% neusspray kunnen halen. dat lost alles ook op. maar moeder melk doet dat ook

wortel vandaag ging al beter maar ze is natuurlijk direct verstopt beetje olie gegeven, net in de doek gewandeld, het zal wel komen.
  zondag 4 juli 2010 @ 18:43:29 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83650412
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:40 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, je kan plakoogjes 'behandelen' met moedermelk, en met een schoon doekje gekookt lauw water schoonhouden. meer kan je niet doen. als hij ook verkouden is erbij, zou je xylometazoline (of zo) 0,25% neusspray kunnen halen. dat lost alles ook op. maar moeder melk doet dat ook
dat doe ik al 4,5 maand maar ik zie geen verbetering...
en nu is de huid rond zijn oogje aan het smetten...
  zondag 4 juli 2010 @ 18:45:38 #106
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83650465
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:31 schreef Asyniur het volgende:
Wie was er ok alweer naar de huisarts geweest? En heb je wat gekregen ervoor? Zoja wat dan?
Ja ikke.... wij hebben voor Daan Fucithalmic gekregen, een gel die je 2x per dag in het oogje moet druppelen. Alleen het heeft niet echt afdoende geholpen. Het is wel minder, maar weg is het niet en dat zou met 1 week het geval moeten zijn. Dat is nu 1,5 week geleden. Moet dus weer terug. Ik masseer ook zijn oogje regelmatig en maak het schoon met afgekoeld gekookt water.

Leonieke, het moet niet. Wij doen het vooral omdat Daan 's ochtends steeds vroeger wakker werd en hij niet zo best reageert op de Jpbm (verdikkingsmiddel) dat hij krijgt voor zijn reflux. Met pap hoeft hij dat niet meer te hebben en hopenlijk gaat hij dan wat beter poepen. Verder kan hij zo wennen aan vaster voedsel. Hij krijgt nu een fles en we willen binnenkort ook in een bordje pap gaan proberen te geven. Wel gewoon de Bambix rijstebloem zonder suiker.

We wachten voorlopig nog wel met echt bijvoeden van fruit en groente zolang hij niet aangeeft hier behoefte aan te hebben.
  zondag 4 juli 2010 @ 18:49:01 #107
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83650557
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:40 schreef DaviniaHR het volgende:
leo, als jullie beiden linkshandig zijn, zullen al jullie kinderen linkshandig zijn
Is dat zo? Oh, dan is Daan ook linkshandig wij vroegen het ons al af of dat zo was.
quote:
Daan heeft al last sinds een paar weken na de geboorte. Moedermelk en gekookt water hielp ook hier niet. Maar goed, die gel dus ook niet dus nu is het maar afwachten of hij er overheen groeit denk ik. Zal de HA nog maar eens bellen, maar die had 't over de oogarts en het doorprikken van het traanbuisje ofzo. Maar dat klonk zo eng dat ik dat niet zo zie zitten
  zondag 4 juli 2010 @ 18:49:54 #108
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83650580
Mja, da's het verschil met de darmen in België en Nederland, hé Hier is het darmstelsel vroeger rijp Nee serieus, hier is het standaard dat je rond 4 maand begint met groente- of fruitpap. Als het niet lukt, wacht je gewoon weer wat langer en dan probeer je nog maar eens. Morgen begin ik er niet mee omdat ik met zoiets wil beginnen als ik veel tijd heb en laat ik nu vanaf 10 juli in verlof zijn

Thomas zijn drinkschema is wel in de war door de warmte, heb ik de indruk. Hij drinkt nu weer vaker maar steeds kleine hoeveelheden. Hopelijk valt alles binnenkort terug op z'n plooi
  zondag 4 juli 2010 @ 18:52:55 #109
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83650675
Iets wat ik nog gevonden heb over links- of rechtshandigheid
quote:
Erfelijkheid:
Linkshandigheid is -als gezegd- voor een deel genetisch bepaald. Wanneer beide ouders linkshandig zijn heeft een kind een kans van 50% tot 60% om ook linkshandigheid te ontwikkelen. Men denkt dat linkshandigheid zich al in de baarmoeder ontwikkelt.
Bij de geboorte is al enigszins te zien of het kind rechts- of linkshandig zal worden. Zo heeft men pasgeborenen gedurende 24 uur gefilmd om na te gaan naar welke kant deze bij voorkeur kijken. De kant waarnaar het kind zijn hoofdje het vaakst draait, zal waarschijnlijk de predominante (overheersende, dominante) kant worden.
De voorkeur voor een specifieke hand ontwikkelt zich verder gedurende de ontwikkeling van het kind, wanneer het kind zijn motoriek ontwikkelt door naar dingen te grijpen. Na 18 maanden kan de voorkeurshand nog duidelijker zichtbaar worden. Het kind heeft dan vaak al een voorkeur ontwikkelt bij het tekenen, spelen en pakken.

Het is echter pas na een leeftijd van circa 6 jaar met zekerheid te zeggen welke hand de voorkeurshand van het kind is. Tot die tijd kan het zijn dat het kind wisselt van voorkeurshand
.
Bron
  zondag 4 juli 2010 @ 19:19:54 #110
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83651384
ah, ik dacht dat het volledig genetisch bepaald was. niet dus

eli is trouwens al heel duidelijk rechtshandig, was erg snel duidelijk. hij is nu 2j9m, en vanaf zijn tweede verjaardag was het wel duidelijk, eigenlijk.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:29:09 #111
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83651671
Als hij idd al 9 maanden rechtshandig is, zal het wel niet meer veranderen
pi_83651711
Leander is ook rechts Bij Florian nog geen idee.

Florian is vannacht bij zijn opa en oma geweest, wat wij moesten gisteravond én vanmorgen weg zonder kinderen.... veel gehuild, volgens hun krampjes. Meh, voorlopig blijft hij lekker bij mama denk ik oudste daarheen, jongste mee in doek
pi_83651720
leonieke, pap hoeft niet hoor. sommigen vinden het lekker. die discussie over wanneer je kan starten met wat is eindeloos en heel fel

maar selene houdt dus nog steeds het record met 200 cc pap in 3 minuten
die moest elke twee weken een nieuwe papspeen erop omdat ze die dingen compleet aan gort zoog
pi_83651838
Simmu, wij noemen zo'n super-snelle drink-actie (hier ook regelmatig in minder dan 5 minuten) vaak 'een Seleentje trekken' of 'een Seleentje doen'

Wheh
  zondag 4 juli 2010 @ 19:41:23 #115
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83652045
Damn 200cc in 3 minuten
Zo'n fles heeft Thomas nog nooit leeggedronken En hij doet over een fles van 150cc + 5 scheppen als minstens een kwartier

Maar ik ga de uitdrukking onthouden, freecell, misschien kunnen we hem ook ooit gebruiken
pi_83658976
Leo, de oudste hier heeft ook nooit pap gehad.. Zelfs nu wil ze het nog niet.. Wij zijn toen ook rond de 4 maanden met de eerste hapjes ebgonnen!
Leuk om te lezen hoe het zit met links of rechtshandig want ik ben inderdaad rechts en mijn beide ouders links.

Davinia, bij onze oudste kunnen we dus nog niet zien of ze links of rechts is want ze gebruikt echt nog beide handen! Wat een verschil dus tussen kinderen!

Goed.. Ik ga naar bedje toe ben echt moe..
pi_83669968
Mag ik even? Ja? Ja? *popel*

19:10 bed in, moe
19:15 brul -> speen
22:00 brul -> speen
23:00 wakker gemaakt voor fles
23:15 bedje weer in, niet meer gehoord.

So far, so good...

Vanmorgen om 7:30 maar eens gaan kijken of hij nog leefde, lag nog heerlijk te pitten, werd wakker van mij en meteen een brede grijns
pi_83670126
lekker freecell!!!
  maandag 5 juli 2010 @ 08:49:37 #119
265732 Keshet
pi_83670276
Goed zo Florian!
Lekker hoor!
  maandag 5 juli 2010 @ 08:51:31 #120
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83670307
Wat heerlijk Freecell!!
pi_83670634
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:31 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben er ook mee naar de huisarts geweest en die wilde niet zomaar iets meegeven omdat er verschillende oorzaken aan ten grondslag kunnen liggen. Wij kregen een testsetje mee naar huis zodat we iets op konden vangen en naar het laboratorium konden brengen. Daar zouden ze kunnen testen wat het was en de huisarts zou ons op basis van de resultaten eventueel een middel voorschrijven. Zover is het echter niet gekomen omdat de vieze oogjes van de ene op de andere dag verdwenen.

Mijn huisarts heeft me bovendien gegarandeerd dat je de oogjes schoon mag houden met water uit de kraan. Je hoeft dus geen afgekoeld gekookt water te gebruiken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 5 juli 2010 @ 10:11:23 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83671972
Goed zo Florian!

Claudia, dat weet ik. Ik maakte het eerst schoon met kraanwater maar omdat het erger begon te worden ben ik toch water gaan koken voor de zekerheid. Druppel bv erin doe ik ook meestal (als de jongeman in kwestie mee wil werken )

Maar goed, ik hou nog wel even vol. Misschien verdwijnt het inderdaad toch nog ooit vanzelf.
Huisarts had hier ook gezegd dat evt traanbuisje doorgeprikt kon worden als hij er erg last van had, maar normaal gezien wordt er tot het 1e jaar niks aan gedaan zei ze.
bij mij zijn als baby beide traanbuisje doorgeprikt ivm chronische plakoogjes
pi_83672162
Freecell wat heerlijk zeg!! kan er nu al naar uitkijken
  maandag 5 juli 2010 @ 12:42:53 #124
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83677109
Freecell wat gooeeeddd Ben echt blij om te lezen dat jullie zo'n heerlijke nacht achter de rug hebben
pi_83678007
Dat klinkt als een zeer fijne nacht Freecell! Wat knap van Florian!
  maandag 5 juli 2010 @ 13:28:56 #126
18860 sindell
Seriously
pi_83678743
Mooi, huize Freecell heeft dus lekker ge
Dat geeft de burger moed

Laura is vandaag hangerig als ik mijn moeder moet geloven. Ze kauwt op Sophie om en lijkt wat met zichzelf aan te zijn. Zal door de tandjes komen gok ik.... En nu lag ze tussen de middag lekker te slapen, dus ik heb haar ook maar niet wakker gemaakt voor de voeding, maar gekolfd... vanmiddag gelukkig een keertje extra kunnen regelen.

Ook heeft ze een prutoog sinds een week ofzo. Allemaal gelige rotzooi komt er uit en het leek beter te worden afgelopen weekend, maar nu wordt het weer erger, ze krijgt haar oogje nauwelijks open voordat iemand het even schoonveegt... Moet ik toch maar even naar de HA ermee? Ze had het nooit eerder...
pi_83680669
Mart heeft 2 weken geleden ook druppels gekregen voor het oog. Het werd wat minder, maar weg is het nog steeds niet. Heeft hij nu al 4 maanden.

En meneer heeft vanochtend zichzelf op de buik gerolt en toen ook weer terug.
Heb het alleen niet zelf gezien omdat ik nog op bed lag en manlief met hem beneden was.

Ook trekt hij sinds vandaag gekke bekken hihi echt heel grappig en op de buik spelen eerst moest hij daarvan niets hebben. En je kunt gewoon zien dat hij een sprong ondergaan heeft
Gisteren de hele dag huilen en huilen. En steeds op alles kauwen. Heb hem toen druppels gegeven van vsm voor doorkomende tanden en sindsdien is het huilen minder. Zou hij dus gewoon aan tanden beginnen hij is net 4 maanden geweest.... Kan natuurlijk heel goed, maar vind het zelf zo moeilijk om te bepalen wat het is. Met druppels lijkt het wel beter te gaan, vrolijker enzo. Dus denk toch dat dat dan het punt is. Maar in de mond zelf is nog niet veel te zien.
pi_83684148
Ymme, dat met dat huilen en kauwen heeft Hannah ook nu. Ze heeft duidelijk last van haar mondje in ieder geval. Ik heb haar gisterenavond maar een nat washandje gegeven waar ze heftig aan ging zuigen, en toen kalmeerde ze een beetje. Nu ligt de bijtring in de koelkast voor als ze straks thuiskomt.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:58:13 #129
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83684432
Ik heb vandaag Opperdepop gekregen. Zag ze steeds niet in de winkel liggen, maar toen bedacht ik me dat Albert ze misschien wel zou leveren. En inderdaad, dus ikke blij. Maar toen zag ik dat je voor minimaal 70 euro moet bestellen, dus dat wordt 'm niet. Toen bedacht ik me dat ze bij ons op de zaak ook via Albert de keukenbestellingen doen, dus hebben ze voor mij een Opperdepop meebesteld en die werd vandaag geleverd. Voor 9 euro, op marktplaats vragen ze rustig 25 euro zag ik laatst.

Ikke is blij
pi_83693123
happyme, de kinder stamppot met spruitjes staat hier in de koude tijden geregeld op het menu
pi_83693909
Oh wat fijn Happyme. Ik ben ook al een poos op zoek naar de Opperdepop...
Dus, mocht iemand deze nog hebben liggen
  maandag 5 juli 2010 @ 20:02:32 #132
265732 Keshet
pi_83694341
Ymme, volgens mij liggen ze hier bij de AH nog! Zal ik morgen even voor je kijken?

Wij zijn vandaag bij de osteopaat geweest.
Resultaat:
Emma had een voorkeurshouding naar rechts (Lees: Alleen als 't echt niet anders kon keek ze naar links.) en nu kijkt ze soepeltjes naar rechts en naar links!
Haar hele buikje is soepel; de mega navelbreuk is de hele middag nog niet naar buiten gekomen! Als je haar oppakt en tegen je aan legt legt ze haar hoofdje uit zichzelf zo dat ze naar links kijkt.
Ze zit de hele dag al lekker in haar velletje, laat de hele middag gigantische windjes (dat ging nogal moeilijk) en moet steeds lachen.
Ik was altijd nogal sceptisch over osteopaten maar ik ben om!

I Emma!

Sindell, hoe is het nu met Laura?
pi_83694719
Happy wat goed! Staan er veel handige dingen in het boek? Dan ga ik ook 'ns kijken of ik 'm ergens kan vinden...

Keshet, wat fijn voor je inmiddels grote ieniemienie! Maf hè dat het resultaat al zó snel zichtbaar is.
  maandag 5 juli 2010 @ 20:17:37 #134
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83695178
Keshet, wat heerlijk!! Wij zijn er ook erg tevreden over, Daan vond de ostheopaat heerlijk.

Ik vind het een erg mooi en handig boek, met nuttige tips, makkelijke recepten en leuke foto's. De vraag is hoeveel je er uiteindelijk uithaalt, maar voor 9 euro, is het gewoon een handig naslagwerk met leuke ideeën.

Kijk Daan eens gaan:

[ Bericht 8% gewijzigd door happyme28 op 05-07-2010 20:41:40 ]
  maandag 5 juli 2010 @ 20:23:36 #135
18860 sindell
Seriously
pi_83695462
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:02 schreef Keshet het volgende:
Ymme, volgens mij liggen ze hier bij de AH nog! Zal ik morgen even voor je kijken?

Wij zijn vandaag bij de osteopaat geweest.
Resultaat:
Emma had een voorkeurshouding naar rechts (Lees: Alleen als 't echt niet anders kon keek ze naar links.) en nu kijkt ze soepeltjes naar rechts en naar links!
Haar hele buikje is soepel; de mega navelbreuk is de hele middag nog niet naar buiten gekomen! Als je haar oppakt en tegen je aan legt legt ze haar hoofdje uit zichzelf zo dat ze naar links kijkt.
Ze zit de hele dag al lekker in haar velletje, laat de hele middag gigantische windjes (dat ging nogal moeilijk) en moet steeds lachen.
Ik was altijd nogal sceptisch over osteopaten maar ik ben om!

I Emma!

Sindell, hoe is het nu met Laura?
Oh dat klinkt goed zeg. Dat zoiets al na 1x effect heeft he? Ik blijf haar sowieso echt een wondertje vinden hoor.

Laura ligt nu op bed wat te sputteren, maar ze is doodmoe. Ze heeft vanmiddag bij mijn ouders ook al rolpogingen gedaan heb ik vernomen Het gaat ineens wel heel snel
En ze zat als een gek op haar nieuwe rammelaar/bijtring te bijten en heel veel kwijl. Verder gaat het wel weer geloof ik.
Morgenochtend zijn we lekker saampjes thuis dus dan gaan we er even van genieten
pi_83695512
Keshet, wat fijn dat de Osteopaat Emma zo goed heeft kunnen helpen Ik ben zelf ook sceptisch, maar wanneer ik dit soort verhalen van nuchtere mensen hoor dan moet er toch wel iets inzitten.

Ik heb Opperdepop ook al een paar weken liggen. Ze hadden ze in overvloed bij de AH XL (bij de Maxis in Muiden iig). Ik vind het echt een leuk boek met yummie gerechten en veel handige tips. Volgende week donderdag is Hannah alweer 5 maanden ( ) dus dan wacht ik nog een maand en dan gaan we ook aan de hapjes. Net heeft ze wel even aan een perenijsje gesabbeld en dat vind ze lekkuuuuuuuur
  maandag 5 juli 2010 @ 20:25:04 #137
18860 sindell
Seriously
pi_83695543
Ohw en kijk die Daan dan! Die gaat ook hard!
Ik vind het zo leuk om te zien dat alle kindjes van dezelfde leeftijd vaak dingen toch in andere volgorde doen Zo leuk om te zien!
pi_83710680
Een florian die een nacht heeft doorgeslpaen wat goed en fijn voor je free! Hoe is het vannacht gegaan?

Kindjes last van mondjes en tandjes
en van pruttelende oogjes

Kijk die Daan gaan wow !

en Emma dat is een goede behandeling bij de osteopaat geweest!
hoe vond ze de behandeling zelf keshet?

Ik heb gister voor het eerst wat gekolft om te proberen, Mw dronk zo de 40 ml op en daarna nog even borst (dat had ik wel verwacht want 40 is natuurlijk te weinig) maar ze had niet zoiets van he wat is dit nou?! dus vandaag gaan we voor 1 volledige fles!
In bed blijft ze maar woelen, vind d'r regelmatig op een zij en dan maakt het haar niet uit links of rechts.

nog 1 dagje minder warm als het goed is, nog maar even van genieten
  dinsdag 6 juli 2010 @ 09:23:23 #139
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83711106
En Free, hoe is het vannacht gegaan?? Hopenlijk weer net zo goed als gisteren!

Draculet, fijn dat je kleintje makkelijk uit de fles drinkt. Wel bijhouden hè, want anders willen ze over een tijdje zomaar ineens niet meer

Octo, 5 maanden alweer. Jouw kleine meisje wordt ook snel groot Vond ze het niet koud zo'n ijsje??
pi_83711255
Gaat hard hè? Hier nog geen nieuwe rolpogingen (af en toe van buik naar rug of van rug naar zij, maar dat is het ook )

Draculetje: wat fijn dat de fles goed ging!

Vannacht ging wel prima Hij was om 4:00 héél even wakker (speen, plop, stil) en toen om 6:15 echt wakker.
Dat vond mama een beetje vroeg, dus toen heeft hij nog verplicht tegen mij aan liggen pitten tot :45 en toen een fles:)

Ik vind het doorslapen!

Zonet was hij wel een beetje aan het mieren met naar bed gaan, maar dat was mijn eigen schuld, ik was een beetje te laat, dus hij een beetje te moe
pi_83712118
Keshet, wat fijn dat jullie ervaring nu zo goed is!! Emma die heerlijk haarzelf is lekker toch?! Wij hebben er bij Shenaya ook veel baat bij gehad en zijn maar 1x geweest! Gaan jullie vaker??

Happyme, leuk hoor die foto's!! Wat een knappert! Hier staat het boek meer te verstoffen in de kast maar heb n bij de 2e weer goede hoop dat ie vaker uit de kast komt! Wil meer zelf gaan koken vanaf 6 maanden dus is het wel handig voor inspiratie allemaal!!

Octopussy, lekker he die ijsjes Wij gaven Shenaya met 5 of 6 maand ook een ijsje (zo'n staafje die je heel goedkoop kan kopen in de super.. Ze vond het heerlijk maar was me een partij wakker na die tijd

Freecell, heerlijk hoor dat het slapen zo goed gaat!!

Hier ook een goede nacht gehad!! Nanique werd om 3.30 uur wakker voor een fles en daarna om 8.45 uur weer! Het is nog niet alles maar het was voor mij wel even lekker!! De oudste slaapt meestal al tot een uur of 9 dus kan met goede moed de dag door vandaag Vanmiddag kraamvisite dus gezellig weer beschuit smeren!
pi_83721719
Hoei, allemaal goede slapers hier! Knap hoor!

Mijn wichie slaapt de hele ochtend al niet langer dan een half uur achter elkaar, beetje weinig he? Maar ze is niet jengelig, dus tja. Als ze honger heeft meldt ze zich gewoon, voor de rest is ze wakker.. Gisteravond ook tot 12 uur wakker geweest, met af en toe een dutje, toen om half 4, 7 uur en 9 uur wakker.. Gistermiddag heeft ze wel een ruk van 4 uur gemaakt..
pi_83724009
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:02 schreef Keshet het volgende:

Sorry, ben ontzettend druk. Ben niet meer op fok! geweest en nu ook maar weer ff.
Maar als je wilt, graag
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:58:24 #144
265732 Keshet
pi_83726249
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:07 schreef ymme het volgende:

[..]

Sorry, ben ontzettend druk. Ben niet meer op fok! geweest en nu ook maar weer ff.
Maar als je wilt, graag
Ik slinger Emma even in de doek en ga zo kijken!

EDIT:
Je opperdepop is gekocht Ymme! Ik PM je straks even.

Mochten er meer geïnteresseerden zijn: Er liggen er hier nog 2! Als ik er 1 voor je moet halen, PM dan even!

[ Bericht 13% gewijzigd door Keshet op 06-07-2010 17:17:14 ]
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:10:57 #145
18860 sindell
Seriously
pi_83726863
Oh hier was het van die Opperdepop.
AH XL hier in Leeuwarden had ze ook nog wel, heb er ook maar eentje gekocht! Hij is leuk!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:36:54 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83731405
Ik denk dat wij maar alvast afscheid nemen van dit topic!
Morgen wordt Aviva 6 maanden, en dan heb ik beide kinders thuis, dus veel tijd voor internet heb ik dan niet...

Aviva pasgeboren (1 dagje oud):

Aviva paar dagen geleden:

(En ik dacht dat dr oortjes wel wat rechter geworden waren, maar ze staan nog steeds op standje "elfje" naja, als dat het ergste is )

En een fotoverslag van de eerste wortelhap, zoals beloofd

Poging 2 ging ook niet echt van harte

Dames (en een enkele heer), het was mij een groot genoegen om de kleine babytijd van Aviva met jullie te delen! Wat is er toch veel gebeurd het afgelopen half jaar! Niet alleen voor ons, maar zeker ook voor anderen. pfoe! ik zal hier zeker blijven lurken en meeposten, gewoon omdat jullie lief zijn

en dan moet ik me nu als een idioot gaan inlezen in het grote babietjestopic!
en dat terwijl het enige wat echt groot is aan mijn kleine baby haar stemgeluid is

naja, doei, dus!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:43:22 #147
265732 Keshet
pi_83731735
Ooowh Aviva! Wat is ze mooi!
Op de 1e foto van de wortelhap serie zit ze wel verlekkerd te kijken naar het pak vruchtenhagel oid. Misschien moet je dat gewoon geven joh!
Veel plezier bij de grote baby'tjes en tot over een maandje!
pi_83732837
Doei Aviva en mama
Wat een leuke foto's trouwens.

Tot over 1,5 maand..

Tjee Mart is gewoon alweer 4 maanden geweest.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:26:14 #149
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83733213
Dag lieve Aviva en dag lieve mama van Aviva, we zullen jullie missen. En wat een heerlijk fotoverslag om af te sluiten. Ze zit al wel lekker in de kinderstoel Tot snel in het volgende topic!
pi_83734926
Dag Aviva!

Keshet met je vruchtenhagel Vind Aviva vast wel lekker inderdaad
pi_83735480
dag aviva
veel plezier met eten!
pi_83752506
Aviva je bent zes maanden vandaag! gefeliciteerd! heel veel plezier in het volgende topic!
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:58:17 #153
265732 Keshet
pi_83753041
Aviva gefeliciteerd!

Ik heb trouwens nog een Pampers WK-rompertje liggen in maat 62-68. Ze vallen niet heel erg groot, Emma kan er ook redelijk in.
D.'s grote, voetbalminded familie, heeft er voor gezorgd dat ik iets te veel van die rompertjes heb.
Is er nog iemand die er eentje wil? PM even, dan stuur ik 'm vandaag of morgen even op zodat je mini 'm met de finale nog aankan!

Hoe gaat het verder met iedereen? Marlinde, ik heb jou ook al een tijdje niet meer voorbij zien komen? (Ik ben ook erg benieuwd naar Tessa's groeicurve, ook omdat zij zo licht was bij haar geboorte.)

Hier gaat het allemaal z'n gangetje! Emma eet geweldig, groeit volgens mij ook prima en begint een beetje te lachen!

Oh, en we staan in de top 3 hier. Emma is nog steeds het kleinst gok ik.
  woensdag 7 juli 2010 @ 09:02:57 #154
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83753147
Keshet, ik pm je even!

Marlinde is volgens mij op huwelijksreis toch? Of ben ik abuis?

Gaaf dat het zo goed gaat met Emma. Een beetje lachen zelf al! Ik ben wel weer toe aan een Emma-spam

Hier ook alles heerlijk. Daan ligt lekker te slapen en ik ga zo aan het werk. Moeders komt later vanmorgen om even te helpen met de was maar vooral om Daan te knuffelen
pi_83753295
Aviva naar de grooote babies. Veel plezier daar! En geniet van je lekkere wortelhapjes!

Ik vroeg me ook al af hoe het met Marlinde en Tessa is.

Keshet wat moet dat ge-wel-dig zijn, een lachende Emma!

Hier net als happyme niets te klagen, Lisa slaapt al weken door zonder wakker te worden. Zaterdagavond gaat ze voor het eerst in haar 'nieuwe' kamer slapen, want dan zijn we verhuisd als het goed is. Hopen dat ze daar net zo goed blijft slapen als hier.

Zometeen naar het cb. Ben benieuwd hoeveel m'n kleine bollerd gegroeid is.
  woensdag 7 juli 2010 @ 09:21:46 #156
265732 Keshet
pi_83753547
Jullie hebben ook wel alles tegelijk he Nikki! Bevallen, trouwen, verhuizen, wow! Succes met het verhuizen!

(Ik ben verhuisd terwijl ik in het zhs lag na de keizersnede. Gevalletje bad timing, maar dat wisten we vooraf ook niet he. )

Succes bij het CB in ieder geval!

Het WK rompertje gaat naar mr. Daan van Happy!
  woensdag 7 juli 2010 @ 09:26:18 #157
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83753663
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 09:21 schreef Keshet het volgende:
Het WK rompertje gaat naar mr. Daan van Happy!
pi_83754812
Goede voornemens hoeven niet te wachten tot 1 januari he? Toch?
Mooi, dan ga ik me vanaf nu voornemen weer eens wat meer te posten hier in plaats van alleen maar mee te lezen.

Ik zie allemaal babietjes al verhuizen naar het volgende topic.. voor je het weet moeten wij ook al weer, en hebben we amper meegedaan Larsje is vandaag alweer 10 weken oud!

En tja.. dat wil ook zeggen dat ik morgen weer moet gaan werken. Ik voel me bijna schuldig om het te zeggen, maar ik heb er zo'n zin in!
Vandaag is Lars nog een dagje 'wennen' op het kinderdagverblijf. Dat heeft hij afgelopen vrijdag ook al gedaan, en toen ging het keigoed. Maar vanochtend voelde het minder prettig. Het zijn vandaag andere leidsters dan vrijdag (ivm vakanties enzo) en die van vandaag kwamen zo vreselijk onzeker over... alsof ik ze echt alles voor moest kauwen; van minuut tot minuut vertellen wat Lars zou gaan doen vandaag. Zo werkt dat toch niet? Nah ja.. het zal wel goed gaan...

Sinds een dag of drie slaapt Lars gewoon de hele nacht door. Wat kan je dan zelf toch naar wakker worden zeg. Dan scheur je eens een oog open, zie je de wekker... "Zóó laat?! Ik heb niets gehoord! Heb ik door zijn huiltjes heengeslapen?! Zou alles nog goed zijn?" en klaarwakker sta je een seconde later naast dat ledikantje... waar een heerlijk slapend mannetje zich nog net een keertje uitrekt, gaapt, en vervolgens lekker verder slaapt... overbezorgde mama
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:42:03 #159
18860 sindell
Seriously
pi_83755730
Dag Aviva lekker eten en tot het volgende topic!!

Shandaly, alles klinkt heel bekend hoor dat had ik ook toen ze voor het eerst een paar dagen doorsliep. Dat gaat ook over. (ze komt nu trouwens weer elke nacht voor voeding )

Ik had ook zin om weer te werken, daar hoef je je niet schuldig over te voelen vind ik. Mijn ervaring is dat het prima naast elkaar kan.
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:06:40 #160
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_83756568
Dag aviva tot het volgende topic

Nikki succes bij het CB

Sorry dat ik zo weinig post Zijn een hoop dingen gebeurd in de tijd dat ik niet online was op fok, helaas geen puf om op iedereen te reageren
Lief dat jullie je afvroegen hoe het met ons gaat. Het gaat hier redelijk. Tessa is met eten weer heel slecht en het slapen 's nachts... wat is dat?? Ik slaap al een week of 3 enorm slecht, omdat mevrouw in de nacht heel vrolijk aan het kletsen is Per nacht krijg ik zo'n 2 á 3 uur slaap. Ben dus enorm moe, vandaar ik ook even geen puf had om alles te volgen hier.
Jullie tips over het slapen gaan? Tessa is inmiddels 5 maanden Hoe zit het met de flesjes? Zou ze al over mogen gaan op 3 flesjes? Ze krijgt nu nog 4, maar die gaan heeeeel moeilijk en niet eens allemaal op!
Verder is Tessa enorm vooruit aan het gaan, ze kan op beide zij-tjes rollen, speelt nu ook met dr voetjes, brengt eindelijk ook speelgoed naar haar mondje. En dat allemaal met hulp van de fysio die eens in de 2 weken komt en waar ik het mega goed mee kan vinden Buiklig gaat ook steeds beter en ze is gewoon enorm vrolijk en een lekkere kletskous!
Ik ben zo super gek op Tessa Als ik 's morgens in haar bedje kijk en ze kijkt me met grote oogjes aan en dan krijg ik me toch een glimlach van oor tot oor dan smelt ik
Ohja, hier zijn we op zoek naar een nieuw huisje. Wil erg graag een eigen kamer voor Tessa, dus een 4 kamer woning is dan wel fijn

Sorry voor mn mega ego post, ik probeer vanaf nu gewoon weer regelmatig te reageren!

je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_83760241
Ik hoop dat jullie snel een huisje hebben Marlinde. Tessa lekker dr eigen kamer, waar ze heerlijk kan kletsen zonder jullie wakker te houden

Hier gaat het ook super! Gisteren de 3de prikken gehad.
Eenmaal thuis een uur lang krijsen!! Maar daarna heerlijk in slaap gevallen en toen was meneertje weer vrolijk.

En mag ik even vanaf 19 juli heeft mijn man een nieuwe baan. En daarbij is hij heerlijk elke dag thuis. Dus geen dagen achter elkaar met in het buitenland

En die zelfde 19 juli begin ook weer met werken. En wel 2 dagen van 6 uurtjes. Heerlijk

Kortom, super allemaal!

Alleen nu alleen internet via de mobiel. Omdat de laptop het begeven heeft. Hopelijk kan deze gemaakt worden, anders is het maar goed dat ik ook weer ga werken...

[ Bericht 29% gewijzigd door ymme op 07-07-2010 12:46:31 ]
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:45:50 #162
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83760511
Oh, wat een heerlijk positivo posts deze ochtend. Dan jompel ik gewoon even mee voor Lars, Tessa en Mart!

snel weer verder met werken
pi_83766360
Werken.. Ik kan er nu alweer naar uit kijken om weer aan het werk te gaan 3,5 week na de geboorte van Nanique ! Werken heb ik altijd erg leuk gevonden en we hebben het er weleens over gehad om de rollen om te keren.. Ik fulltime en manlief parttime.. (ik werk op de tijden dat de kids op bed liggen) maar goed..
Ik heb nog 10,5 week verlof maar die heb ik nodig om (hopelijk te herstellen van mijn bekkeninstabiliteit...

Afgelopen nacht was echt super! Na de voetbal een fles erin en gelijk met d'r naar bed.. (rond 2300 uur) om 300 uur weer een fles en daarna was het 730 uur!!! Ben trots op mijn kleine ding! Shenaya slaapt altijd al goed en kwam om 9 uur pas weer! Toen lag ik dus alweer een uurtje te pitten met mijn kleine ding !!

De eerste twee weken dat Shenaya door ging slapen heb ik ook wakker gelegen, vaak wakker geschrokken enz. Maar het wend!!
pi_83769948
Marlinde, hier geen tips voor je w.b.t. slapen helaas. Ik heb er (gelukkig) nog niet mee te maken gehad.

M'n meissie is weer goedgekeurd door de mevrouwtjes van het CB. Ze vinden dat ze iets voor ligt qua ontwikkeling van de motoriek. Vroegen of ze naar haar handjes keek... euhm nee, dat vindt mevrouw echt niet boeiend, ze pakt er liever speeltjes mee vast.
En m'n kleine uitsloofster rolde gewoon voor het eerst om van buik naar rug daar! Ze dacht, ik laat die mevrouwtjes wel eens even zien wat ik allemaal kan.
Omdat ze zo goed slaapt krijg ik de 5 flessen er steeds minder goed in, maar ze vonden 3 maanden nog een beetje te vroeg om naar 4 flessen terug te gaan, dan zou ze minder goed gaan groeien of iets dergelijks. Nouja, nog maar een paar weekjes wachten dan.
Qua gewicht zat mevrouw nu boven het gemiddelde (volgens het schema van het CB dan, volgens het schema van BV.com zit ze er iets onder) en qua lengte iets onder het gemiddelde. Ik heb dus een kleine bollerd en ben zó trots.
moest ik vorige keer flesjes van 180 gaan geven... nu vond de andere mevrouw 180 wel veel... kortom, ik zoek het zelf wel uit!
pi_83774878
Tessa, 3 flessen zou ik niet doen Vier kleinere kan, maar moet je je voorstellen dat je het zelf op 3 eetmomenten op een dag moet doen, niet prettig
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:16:51 #166
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83775008
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:13 schreef freecell het volgende:
Tessa, 3 flessen zou ik niet doen Vier kleinere kan, maar moet je je voorstellen dat je het zelf op 3 eetmomenten op een dag moet doen, niet prettig
Uhh... 3 eetmomenten is voor mij normaal hoor (maar heb dan wel weer veel meer drink momenten).

Maar inderdaad, voor kleintjes is 3 flessen te weinig op deze leeftijd.
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:20:12 #167
300054 Marlinde
pi_83775112
Ymme wat fijn zeg

Lies fijn dat je zo'n goede nacht gehad hebt

Nikki dr kleine bollerd ook weer goed gekeurd

Freecell je hebt gelijk, ga ik inderdaad proberen! Dankje
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_83776170
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:16 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Uhh... 3 eetmomenten is voor mij normaal hoor (maar heb dan wel weer veel meer drink momenten).

Maar inderdaad, voor kleintjes is 3 flessen te weinig op deze leeftijd.
Ik eet ook wel eens wat tussendoor nog
  donderdag 8 juli 2010 @ 07:49:20 #169
265732 Keshet
pi_83794337
Is het weer een positivo ochtend? Ja toch?

(Ik heb niks nuttigs te melden, sorry! )
pi_83794370
Hier wel hoor Keshet! Weer een topnacht achter de rug, dus niets te klagen.
En het is mooi weer.
Lisa hopelijk weer in het zwembadje buiten vanmiddag, dat vindt ze zó leuk en lekker.

Hoe gaat het met Emma? Geen last van de warmte enzo?

Hier nog de curves van Lisa

donderdag 8 juli 2010 @ 08:08:22 #171
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83794492
Daag Avivia!

Marlinde, qua slapen 's nachts: hoe laat krijgt ze dan haar laatste voeding? Misschien heeft ze gewoon trek 'snachts en gaat ze dan kletsen? Verder heb ik geen tips. Harry slaapt 's nachts goed en door op 1 nachtvoeding na.

Wat een goed nieuws zie ik verder voorbij komen! Heerlijk om zo weer bij te lezen
pi_83794669
Hier heerlijk nachten Alleen jammer dat Mart rond 6 uur echt een schone luier wilt omdat de nachtluier dan vol zit. Anders zou meneer van 19:15 tot 07:45 aan één stuk slapen.
pi_83794704
Lisa, netjes

Hier zonet overgegaan op ledikantje. Meneer sloopte de binnenbekleding uit de wieg met zijn voeten Leander heeft daar serieus bijna 7 maanden in gelegen en liet de wieg gewoon heel.

nuja, het was niet wennen, want het ledikantje was eerst al co-sleeper. Dus die heb ik even naar zijn slaapkamer gesleept, ik heb hem erin gegooid (met een boogje uiteraard) en hij slaapt

En vannacht was het mis hier Gistermiddag wilde hij ineens alleen maar slapen en vanaf een uur of 2 was hij dus elk uur wakker en boos dat het nog geen ochtend was
Om 4:30 maar bij ons ingelegd en toen nog heerlijk geslapen met z'n allen.
pi_83794759
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 08:24 schreef ymme het volgende:
Hier heerlijk nachten Alleen jammer dat Mart rond 6 uur echt een schone luier wilt omdat de nachtluier dan vol zit. Anders zou meneer van 19:15 tot 07:45 aan één stuk slapen.
Ik doe FLorian 's nachts een luier van de oudste om (4+) die trekt het prima
pi_83795062
wij zijn ook bij het CB geweest. ravi weegt 4.7 kilo

de arts stelde voor om voorlopig (iig tot hij 1 wordt) maar gewoon niet meer naar de grafieken te kijken, want het helpt niet. als je niet corrigeert zie je dat hij al naar de onderste lijn kruipt, als je wel corrigeert lijkt hij veel te dik/groot. dus het schiet gewoon niet op. ik zei zelf: 'ik kijk enkel naar hoe hij eruit ziet en zich gedraagt en het gaat dan gewoon goed. hij doet dingen (mept gericht naar speeltjes) en oogt prima (vetjes op zijn beentjes, plooitjes bij zijn polsen)" en dat vond de arts een prima instelling

er was ook een kindje die een dag na ravi uitgerekend was, en dan zie je wel verschil hoor. maar och, selene was voor haar 1 ook zo'n mini, en die schiet nu zo de lengte in, da's echt schokkend (ze is nu groter dan kindjes van een half jaar ouder)
  donderdag 8 juli 2010 @ 09:11:13 #176
300054 Marlinde
pi_83795479
Nikki wat een mooie curves!

Asy Tessa krijgt haar laatste voeding om 19:00 met rijstebloem en het lijkt er niet op dat ze 's nachts honger heeft..afgelopen nacht weer bijna niet geslapen, maar ze ligt nu in ons bed (zonder fles nog) en slaapt! Honger heeft ze dus echt niet, laat ze altijd wel goed merken als dat wel zo is

Ymme wat fijn dat je heerlijke nachten hebt! Misschien kan je Mart voor de nacht een luier van een maatje groter aandoen, dat werkt wel bij Tessa overdag maat 2 en 's nachts maat 3 en ze blijft droog

Freecell vervelend dat je zo'n nare nacht gehad hebt!

Simmu als je denkt dat alles goed gaat met Ravi zal het ook allemaal vast wel goed zijn
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_83795747
freecell, misschien gewoon even wennen nog aan de ledikant?
pi_83796213
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 09:23 schreef simmu het volgende:
freecell, misschien gewoon even wennen nog aan de ledikant?
Neh, daar heb ik hem pas vanmorgen ingelegd
Misschien was hij zat van de wieg
pi_83796302
Ik had Aviva nog niet uitgezwaaid. Bij deze dan.

Marlinde, heeft Tessa zo'n klein kontje dat ze in maat 2 past? Hannah zit al een paar weken in maat 3 van Pampers. Ik denk dat ze zo onderhand ook wel richting de 7 kilo gaat qua gewicht.
Qat betreft het aantal flesjes: ik zou ook zeker niet minder dan 4 flesjes geven. Ze hebben nog maar kleine maagjes en het is volgens mij niet zo best om die helemaal vol te proppen. Hannah drinkt nog 5-6 keer per dag, meldt zich elke 3 uur (behalve 's nachts gelukkig). Maar dat is wel borstvoeding dus dat verteert sneller.

Keshet, wat voor kledingmaat heeft Emma nu eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat je je helemaal suf hebt gekocht aan leuke meisjeskleding.

Simmu, fijn dat het zo goed gaat met Ravi en dat de arts zo'n nuchtere kijk heeft op zijn groei

Freecell, Florians biologische klokje een beetje in de war? Hopelijk gaat het vannacht dan weer beter.

Ik heb ook niet goed geslapen vannacht (geen idee waarom precies) en Hannah lag ook steeds te woelen. Ik denk dat ze daarom ook humeurig was vanochtend. Ik hoop dus maar dat ze op het KDV nog lekker kan slapen en drinken. 't Arme schaap is ook nog verkouden en ze wordt boos door het verstopte neusje en door de druppeltjes.
pi_83796488
Gister om 2100 uur een fles gegeven en op bed gelegd.. Toen het 4.30 uur was voor ze weer wakker werd was ik erg verrast!! Maar die tijd moet nog wel even verplaatst worden als ze dit vol wil houden...
Nu twijfel ik of ik de fles moet verhogen want ze drinkt m leeg maar die van 4.30 uur had ze niet genoeg aan! Bah zelfs al heb je er een twijfel je nog

Las ergens 3 flessen daar gingen wij op een gegeven moment ook naartoe! Shenaya (de oudste) sliep zo snel in met een fles en sliep erg veel ook.. Toen we haar elk moment op bed gingen leggen meldde ze zich weet netjes voor de 4 flessen! Ze sliep in de box wel maar zo onrustig dat ze tijdens de fles helemaal moe was.. Toen we haar elk moment op bed legde (erg saai dat wel) ging het beter omdat ze veel vaster sliep! Geen idee of dit een tip voor je is hoor!
  donderdag 8 juli 2010 @ 10:35:40 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83797662
Harry draagt ook nog pampers new baby maat 2
En die houdt het 's nachts bijna droog. De luier 's morgens is echt geen plofluier. Daar zitten 2-3 plasjes in schat ik maar als hij dan op de wc zit dan plast (en poept) hij heel erg veel
ik heb al een paar dagen geen enkele poepluier meer gehad. Hij poept 's morgens op de wc en that's it lijkt het wel
  donderdag 8 juli 2010 @ 10:37:33 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83797707
Florian is een joopsloop

En een voor Ravi (die nog geen kilo scheelt qua gewicht met Harry! )
  donderdag 8 juli 2010 @ 10:40:08 #183
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83797771
Goedemorgen allemaal

Ben blij ei vandaag Alles loopt gewoon lekker, mijn mannetje doet het super, de zon schijnt, het werk gaat ook prima en het is al weer bijna weekend!!

Fijne dag iedereen!
pi_83798815
Haha Happy, je doet je usernaam eer aan. Heerlijk hoor
Ik ben ook zo gelukkig met mijn meisje en met het mooie weer

Ik heb een pasfoto laten maken van mijn muppet. Volgende week gaan we een ID kaart voor haar halen.
  donderdag 8 juli 2010 @ 11:24:47 #185
300054 Marlinde
pi_83799338
Tessa haar haartjes groeien EINDELIJK een beetje Hoop dat het nu snel gaat, want ik wil ook van die leuke staartjes

Octo Tessa heeft inderdaad niet zulke dikke billen
Hannah die verkouden is Zo zielig! Wat een hoop slecht slapende kindjes zeg!
Wat een leuke pasfoto!!!

Asy poepende Harry op de wc

Happy fijn dat het zo goed gaat
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 8 juli 2010 @ 11:25:12 #186
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83799358
Agossie, wat een überschattige foto!
pi_83799737
Mart slaapt dan wel goed enzo.
Maar als hij wakker is, kan hij echt niet alleen zijn. Is het steeds drammen drammen.
Ook zijn poep is ineens heel dun.

Ik geef hem al druppels voor doorkomende tanden, maar of dit helpt
En we zien ook nog niets in de mond.

Ik moet eerlijk bekennen dat het best vermoeiend is, z'n kleine schat die niet meer eventjes in de box wilt liggen of waar dan ook, zonder mama of papa.
  donderdag 8 juli 2010 @ 11:41:45 #188
265732 Keshet
pi_83800036
Emma draagt newborn maatje 1 en 's nachts maatje 2. Als het pak met 1 op is stap ik helemaal over op 2, ze beginnen krap te zitten!

Jeumig Simmu, wat gaat het lekker met Ravi! Heerlijk!

Florian over naar z'n ledikantje! Gaat 'ie nu 's nachts op zijn eigen kamertje Freecell?

Wat een mooie muppet heb je Octo! Wat kijkt ze lekker wijs.
Oh, enne, dat jurkje (?) waarhebbiedievandaan?

Emma slaapt sinds 2 weken ook op haar eigen kamertje. Ik wilde dat eigenlijk niet, 't voelde fijner als ze bij ons lag. Toch maar een nachtje getest en whoppakee, ze slaapt door. Ik gok dat ze minder goed tegen 't gesnurk van d'r paps kan dan ik.

Asy, poept Harry dan ook echt boven de wc of nog steeds boven een kommetje?
(Ik heb steeds zo'n mental image van Harry boven een Tupperware beslagkom. Zou je mooie reclames mee kunnen maken. )

Tessa's haar is aan 't groeien! Doe je weer eens foto's in het kinderfototopic?

Vanochtend ben ik met Emma naar de kinderfysio geweest. Was gezellig maar een beetje nutteloos. Ze vroeg wat we deden om Emma van haar voorkeurshouding af te helpen. Ik het hele rijtje opdreunen. Zij: "Uhm ja, daar heb ik niks aan toe te voegen.'
We blijven er wel regelmatig naar toe gaan, om in de gaten te houden wat Emma met haar linkerbeen/voet doet etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 08-07-2010 11:53:08 ]
pi_83800300
Toffe pasfoto

Hoppa Emma al aan het doorslapen Dat gaat lekker!

Ja, Florian ligt op zijn eigen kamer sinds het speenploppen gemiddeld minder vaak dan 2 à 3x per nacht werd. Hij slaapt daar beter en kletst ons net iets minder wakker. Ik had hem wel graag bij me gehouden tot 6 mnd

Ymme: tanden kan, maar hoeft niet. Soms zijn baby's gewoon plakkerig en jengelig, gaat wel weer over
  donderdag 8 juli 2010 @ 11:52:33 #190
265732 Keshet
pi_83800533
Ymme, als je nog niks ziet wat op tandjes wijst zou ik Mart ook geen druppels geven!

Heeft MArt nog genoeg uitdaging als hij in de box ligt? Heb je al eens een draagdoek overwogen?
pi_83802595
Draagdoek is voor mij geen optie.
Heb een hele slechte rug en mart weegt tenslotte al 8 kilo

En tja, baby's zijn niet altijd even vrolijk. Maar Mart was dit altijd wel. En nu al 1,5 niet. Naja wel vrolijk hoor, als hij maar bij mama is.
pi_83803115
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:44 schreef ymme het volgende:
Draagdoek is voor mij geen optie.
Heb een hele slechte rug en mart weegt tenslotte al 8 kilo

En tja, baby's zijn niet altijd even vrolijk. Maar Mart was dit altijd wel. En nu al 1,5 niet. Naja wel vrolijk hoor, als hij maar bij mama is.
ik draag selene nog steeds hoor, en die's 12 kilo

D U I m

halleluja!!!
pi_83803141
Naja, dat het kan snap ik best. Maar dragen is niet voor iedereen geschikt.
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:01:29 #194
265732 Keshet
pi_83803147
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:00 schreef simmu het volgende:

[..]

ik draag selene nog steeds hoor, en die's 12 kilo

D U I m

halleluja!!!

Hoe oud is Ravi nu? Gecorrigeerd? Dan weet ik hoelang ik nog met een zwaar gefrustreerd meiske zit.
pi_83803202
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:01 schreef Keshet het volgende:

[..]

Hoe oud is Ravi nu? Gecorrigeerd? Dan weet ik hoelang ik nog met een zwaar gefrustreerd meiske zit.
ff denken hoor, hij's van 19 februari, maar eigenlijk 30 april uitgerekend. uhm, *rekent*, gecorrigeert istie 10 weken oud (op een dag na)
pi_83803259
het lukt hem nog niet altijd hoor, maar steeds vaker wel en dan istie dus intens gelukkig selene duimt ook, ik heb zelf geduimd tot mijn 14de (en toen ging ik soepel over op vriendjes)

ymme, niemand zegt dat je moet dragen hoor
het is alleen dat de dames die dragen doorgaans erg enthousiast zijn
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:05:36 #197
265732 Keshet
pi_83803274
Nog een weekje dus!

Ik zet zo denk ik even een filmpje online over het 'ik kan niet duimen maar wil het wel heel graag en ben nu dus boos mama. Boos! BOOS! ' festijn wat ik meerdere malen per dag beleef.

Ymme, mee eens hoor! Dragen is niet voor iedereen en als je het niet wilt of kunt, of beide, maakt je echt geen betere of slechtere moeder! Ik hoop ook niet dat je mijn post zo opvatte.
pi_83804364
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 07:49 schreef Keshet het volgende:
Is het weer een positivo ochtend? Ja toch?
Hartstikke positief! Maar wel vreemd ook...
Eerste dag weer op m'n werk! Ik ben al heel de ochtend bezig om mijn computer weer enigszins op orde te krijgen. Vier maanden updates missen is niet fijn... Als ik ooit weer met zwangerschapsverlof ga, vraag ik ze of ze een week vantevoren mijn computer eens op willen starten ofzo...

Ik heb vanochtend Lars gewoon wakker moeten maken om nog even te voeden voor ik naar mijn werk ging. Op zich weer een heerlijke nacht achter de rug dus, ware het niet dat ik zelf wat slecht sliep. Misschien toch wat zenuwachtig voor deze werkdag...

Wat leuk dat jullie kleintjes ook zo met duimen bezig zijn. Het lijkt Lars de laatste dagen zowaar echt te lukken om z'n duim langer dan 10 seconden in z'n mond te houden. Zo schattig...
pi_83804447
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:34 schreef ymme het volgende:
Mart slaapt dan wel goed enzo.
Maar als hij wakker is, kan hij echt niet alleen zijn. Is het steeds drammen drammen.
Ook zijn poep is ineens heel dun.

Ik geef hem al druppels voor doorkomende tanden, maar of dit helpt
En we zien ook nog niets in de mond.

Ik moet eerlijk bekennen dat het best vermoeiend is, z'n kleine schat die niet meer eventjes in de box wilt liggen of waar dan ook, zonder mama of papa.
Tuurlijk is het vermoeiend. Waarom denk je dat ik blij was om terug aan het werk te kunnen gaan?
Moest het aan de tanden liggen, dan had Thomas al een volledig gebit denk ik aangezien hij nooit anders is geweest
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:57:58 #200
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83805469
Hannah! Lekker bekkie hoor!
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:41 schreef Keshet het volgende:
Asy, poept Harry dan ook echt boven de wc of nog steeds boven een kommetje?
(Ik heb steeds zo'n mental image van Harry boven een Tupperware beslagkom. Zou je mooie reclames mee kunnen maken. )
Hij poept en plast op de wc. Ik heb beneden wel een potje staan maar eigenlijk gebruik ik dat niet meer zoveel. Moet je dat potje steeds schoonmaken

Emma slaapt door!
misschien moet ik Harry dan ook eens op zijn eigen kamer gaan leggen

En Shandaly, ik was ook blij dat ik weer aan het werk kon hoor! Even iets anders dan luiers verschonen en mama zijn...

Nou ik ga even een machientje was aanzetten en dan eens Harry's ledikantje op zijn kamer leegruimen. Ga ik toch eens proberen om hem daar vanavond te slapen te leggen...
Wieg staat toch naast ons bed dus als het niet gaat, is hij zo weer terug gelegd, toch?
pi_83805728
Shandaly, dat klinkt echt als mijn eerste dag Het zelf slecht slapen, Thomas wakker maken om hem te voeden en dan toch weer blij zijn om aan het werk te kunnen gaan. Dat is ondertussen ook weeral 5 weken geleden Maar, morgen nog één dag werken en dan weer 5 weken thuis Dat is dan ook weer een fijn vooruitzicht omdat Thomas nu echt elke dag meer en meer verandert

En Thomas heeft voor het eerst bijna een fles van 6 scheppen leeggedronken Mag hij bijna beginnen eten, gaat hij nu eindelijk de flessen drinken die hij al weken zou moeten drinken

Asy, veel succes vanavond
pi_83806059
Asy: ik zou hem eerst overdag een paar keer in het ledikantje gooien, dan issie er vast aan gewend voor het je een nacht kost
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:51:12 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83807846
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:10 schreef freecell het volgende:
Asy: ik zou hem eerst overdag een paar keer in het ledikantje gooien, dan issie er vast aan gewend voor het je een nacht kost
ik was nog kleding aan het kopen en nu is kabouter alweer wakker
pi_83808206
Keshet, het pakje wat ze aanheeft op de foto is een hemdje en een rood-wit geruit broekje. Ik heb het gekregen dus ik weet niet waar het gekocht is.

Overdag in het ledikantje laten slapen lukt hier absoluut niet Mevrouw blieft haar dagslaapjes het liefst in de wipstoel of nog beter in de auto of kinderwagen. Nu zijn ze hier ook flink lawaai aan het maken buiten met electrische zagen en boorapparaten dus daar zou ze sowieso wel last van hebben. Ik ben benieuwd of ze lekker slaapt op het KDV vandaag. Als het hun wel lukt om haar op gezette tijden te laten slapen in de slaapkamer dan kan ik dat thuis voortzetten.
pi_83811949
Zo, ik laat ook maar eens wat van mij horen.

Ik las dat lieszdraaijer zin had om weer aan het werk te gaan: ik ook. Kreeg een brief dat ik een week later mocht beginnen omdat compensatiedagen krijg voor de zomervakantie, maar ik ga gewoon meteen na de zomervakantie meteen aan het werk.
Eén week extra schiet niet op in het onderwijs, dan mis ik de belangrijkste week van het hele schooljaar.

En morgen, morgen trouwt mijn zus. Toen ik zwanger was, was ik erg nieuwsgierig hoe ik er op dit moment bij zou zitten en of ik het wel leuk vond dat ze bij mijn schoonouders zou logeren.
Nu kan ik zeggen:
Ik pas het jurkje wat ik gekocht heb ,
Jasmijn kan de kleertjes aan die mijn zus gekocht had voor haar
en ook al zal ik haar best missen, ik kijk uit naar de nacht van vrijdag op zaterdag, dan kunnen we lekker uitslapen

Nu is Jasmijn lekker aan het `spelen` en oefent mooi haar stembanden erbij.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  donderdag 8 juli 2010 @ 19:15:37 #206
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83817475
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:05 schreef Keshet het volgende:
Ik zet zo denk ik even een filmpje online over het 'ik kan niet duimen maar wil het wel heel graag en ben nu dus boos mama. Boos! BOOS! ' festijn wat ik meerdere malen per dag beleef.
Jaaaa, Emma filmpje

Even een vraagje: is er ook een andere papspeen dan de I-II-III speen van Avent die groter is dan een reguliere speen met 3 of 4 gaatjes, maar kleiner dan die avent papspeen?? Daan die slurpt die papfles echt binnen 5 minuten leeg met die Avent speen op standje I en dan wil hij nog meer sabbelen, dat vind ik zo sneu.
  donderdag 8 juli 2010 @ 19:23:21 #207
300054 Marlinde
pi_83817756
Happy: Die 1, 2 3 speen bij ons werkte ook niet zo goed, heb zelf maar wat gaatje gemaakt
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_83818918
Vanaf wanneer ga je eigenlijk beginnen met een papfles (rijstebloem)? Ik heb me er eerlijkgezegd nog niet in verdiept...
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:03:09 #209
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83819071
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Vanaf wanneer ga je eigenlijk beginnen met een papfles? Ik heb me er eerlijkgezegd nog niet in verdiept...
Ligt helemaal aan je kindje en je eigen keuze. Het moet sowieso niet persé, sommigen geven hun kindje helemaal nooit pap. Het mag vanaf 4 maanden maar sommigen beginnen ook pas vanaf 6 maanden.

Daan heeft verborgen reflux en krijgt daarvoor Johannesbroodpitmeel door de melk om het dikker te maken. maar daarvan heeft hij hele moeizame ontlasting. Nu met rijstebloem door de melk hoef ik in de laatste fles geen Jpbm te doen en heeft hij iedere morgen een mooie poepbroek Ik ben er dus blij mee.

Sommige ouders geven het ook om het kindje een meer verzadigd gevoel te geven als het niet goed/lang slaapt.

Maar als je kindje prima slaapt en er verder geen aanleiding is om te geven, kun je het ook achterwege laten, of bijvoorbeeld 's ochtends een bordje pap geven om te wennen aan een lepeltje.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:04:34 #210
265732 Keshet
pi_83819113
Ik heb geen idee _NIKKI_.
Daar komt nog bij dat ik 'papfles' een ranzig woord vind dus ik weiger ook om me er in te verdiepen.

Baldria, wat gaaf dat je zus morgen gaat trouwen! Krijgen we achteraf nog een foto van Jasmijn in haar mooie jurk te zien?
voor het feit dat je in je jurk past!

Happy, kun je er niet een gewone 1-2-3 speen voor gebruiken dan? Dat je die eventueel een beetje aanpast zodat het net iets sneller gaat maar Daan geen 'seleentje trekt'?

Faja: Hoe is 't bij jou? Je staat gewoon al bovenaan met je grote kleine man!
pi_83819147
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Vanaf wanneer ga je eigenlijk beginnen met een papfles? Ik heb me er eerlijkgezegd nog niet in verdiept...
ligt eraan wat je er van wilt ik had het er toevallig gister nog over met de cb-arts. rijstebloem spul heeft hoegenaamd geen voedingswaarde. dus daar hoef je het niet voor te doen. wel geeft het een meer verzadigd gevoel en ze zeggen dat kindjes langer over een papfles doen dan over een gewone fles en dan dus nog meer verzadigd zijn en meer voldaan hebben aan de zuigbehoefte en dan dus beter slapen.

wb langer over doen. tsja. zie de vorige pagina mbt mijn ervaringen met selene en pap

maar goed, wanneer begin je daar mee. met selene moest het met 3 maanden van het CB. om wat aan te komen riepen ze toen (bullocksredenatie, maar goed. het kind vond de pap lekker en deed het er prima op dus de pap bleef. ze eet nog steeds pap. zucht). nu met ravi wacht ik het allemaal rustig af. de cb arts (deze was er met selene trouwens nog niet) vertelde me dat ik maar gewoon goed op ravi zelf moet letten en vooral niet te vroeg moet beginnen. tot een jaar is bijvoeding feitelijk niet nodig. en pap is bijvoeding. ik ga met ravi eerst naar flesjes van 200 (da's vanaf 5 kilo, dus volgende week hoog ik een stapje op)en als hij dan niet meer genoeg heeft eraan ga ik eens aan de gang met een papfles.
pi_83819308
Nou als het om 'voldaan' gaat dan hoef ik er met Lisa nog lang niet aan te beginnen, want ik moet haar nog steeds voor elke voeding wakker maken. En daar komt bij dat ze pas 3 maanden is, dus het is sowieso nog heel vroeg. Nou ik kijk over een maand dan wel hoe het gaat en dan kan ik er altijd nog aan beginnen. Zolang ze het op de gewone flessen goed blijft doen laat ik het wat mij betreft lekker zo.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:10:33 #213
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83819332
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:04 schreef Keshet het volgende:
Happy, kun je er niet een gewone 1-2-3 speen voor gebruiken dan? Dat je die eventueel een beetje aanpast zodat het net iets sneller gaat maar Daan geen 'seleentje trekt'?
Hoe bedoel je een 'gewone 1-2-3 speen'? Is die anders dan een Avent speen? En hoe bedoel je aanpassen? Misschien moet ik een oude speen pakken (1 of 2) en daar grotere gaatje in maken? Ik zal eens gaan vogelen.
pi_83836434
goede morgen allemaal!

Baldria een hele fijne dag vandaag! wat fijn dat jullie beide de kleren passen!

Happy helaas geen advies ben zelf nog aan het ontdekken nu ze een fles krijgt welke speen, met 2 gaatjes en het jbpm lijkt wel goed te gaan hier, maar ja die fase ben jij allang voorbij

Voor de rest gaat het hier echt steeds beter, alhoewel ik toch deze week nog 3x halve dag hulp heb gehad gaat het volgende week echt naar 2!
En ik heb me een goede nacht gehad! heerlijk even bijgeslapen!
Dametje was de afgelopen tijd meer om de 3 uur dan 4 uur aan het komen, maar vannacht had ze om 22.00 uur bv uit de fles, kwam ze om 03.45 pas weer en vanmorgen om 07.30 pas! weer een beetje oude ritme! Nou maar hopen dat ze het overdag ook weer gaat doen, alhoewel het wel weer erg warm wordt....
  vrijdag 9 juli 2010 @ 08:33:45 #215
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83836568
Goodmoooooorning! Wat is het warm zeg pffff.

Gisteravond maar 2,5 eetlepels rijstebloem in de fles gedaan in plaats van 2 en dat hielp iets. Ik ga wel kijken of een andere papspeen beter werkt, maar ik betwijfel het. Hij had 'm gister nog wel in 5 minuten op, maar da's al iets langer en geen trieste Daan omdat het al op was.

Nog een dagje werken en dan lekker weekend!!
pi_83836764
fijn dat het al wel beter ging happy
en ik moest ineens aan dat verbouw programma denken waar ik nu niet op kom met je goodmooooorning!
pi_83836804
Draculetje: bijslapen is goed!

Hier ligt hummel weer lekker te tukken en wij gaan gewoon niet aan de papfles.
Bij Leander ook nooit gedaan. Als hij pap krijgt ooit is het na de 6 maanden en met een lepel
pi_83837840
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 08:42 schreef draculettetje het volgende:
fijn dat het al wel beter ging happy
en ik moest ineens aan dat verbouw programma denken waar ik nu niet op kom met je goodmooooorning!
De Amerikaanse woondroom
Waar ze binnen een paar dagen een heel huis incl. tuin veranderen/sloopte en weer opbouwde.
pi_83837967
Goedemorgen: pfff heet heej!!! hier is Lisa voor het eerst sinds weken 's nachts wakker geworden, maar wij waren ook wakker. Valt er ineens een schilderij van de muur af om 4 uur 's nachts. We schrokken ons dus alledrie rot. Maargoed, ff 10 minuutjes getroost en mevrouw ging weer slapen gelukkig.
Ik heb vandaag voor het eerst een fles zonder comfort voeding gegeven, alleen normaal... ik ga heel langzaam afbouwen, dus voorlopig alleen de ochtendfles zonder comfort.

Baldria, veel plezier vandaag!

Happy, fijn dat het al wat beter ging met Daan. Misschien is het toevoegen van iets meer rijstebloem inderdaad de oplossing, maar teveel kan natuurlijk ook weer niet... succes met het zoeken naar de oplossing iig.
pi_83838052
Das schrikken
HIer wordt Florian om precies 4:00 standaard even wakker En dan meestal tegen vijven weer en dan gaat hij nog lekker bij ons in bed slapen

En dan wordt hij zo blij wakker
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:56:21 #221
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83838764
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nou als het om 'voldaan' gaat dan hoef ik er met Lisa nog lang niet aan te beginnen, want ik moet haar nog steeds voor elke voeding wakker maken. En daar komt bij dat ze pas 3 maanden is, dus het is sowieso nog heel vroeg. Nou ik kijk over een maand dan wel hoe het gaat en dan kan ik er altijd nog aan beginnen. Zolang ze het op de gewone flessen goed blijft doen laat ik het wat mij betreft lekker zo.
Harry is over 6 dagen 5 maanden en die heeft nog geen pap gehad
Hij heeft een keer mogen likken aan het geraspte wortel en aan een stukje geschilde appel en verder nog niks. Op de verjaardag van mijn man (half augustus) gaan we hem een stuk banaan in zijn knuistje geven. Dan is hij op een paar dagen na een half jaar oud
pi_83838944
Baldria, ja ik mag half September pas weer komen op mijn werk.. Nu deden ze het voorstel om mijn vakantie (heb alles dagen nog) erachter te plakken.. Uh nou nee dank je! Neem in Oktober en December nog wel een weekje ofzo.. Ik mis het hoogseizoen en dat vind ik best weleens balen want dat is zo leuk knallen en gaan met die banaan haha

Nikki, bij Shenaya begon ik rond de 4 maanden met Rijstenbloem in de fles omdat ze zelf al snel vond dat 200 ML niet meer genoeg was dus ze kreeg veelste veel! Met de rijstenbloem ging het al een stuk beter! Bij Nanique zie ik het wel of ze het nodig heeft. Gewone pap heeft Shenaya nooit gehad want spuugde ze uit! Fijn zo'n schilderij wat jullie wakker maakt 's nachts! Geloof graag dat dat schrikken was zeg!

Happy, Wij hadden van Difrax een 1-2-3 speen maar ik heb er ook nooit meer overweg gekunt.. Wij maakte het gaatje van de speen 1 iets groter en dat ging beter!
Fijn dat het iets beter ging met de fles!!

Freecell, heerlijk als ze zo blij wakker worden !! Kan niet wachten tot dat ding hier gaat lachen !!

Afgelopen nacht hebben we nu dan echt de fles verhoogd! Ze sliep van 2300 uur tot 0430 uur dus dacht, dit is het moment om te doen! 120 ml en 4 scheppen! Ze dronk ongeveer 100 ML op dus nog niet alles maar ze was voldaan en dat is erg fijn! Net heeft ze weer zo'n fles gehad en 110 ML weggedronken dus denk dat ze er wel aan toe was.

Mijn ouders komen zo op bezoek! We hebben ze gemist na 2,5 week vakantie
pi_83840021
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:56 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Harry is over 6 dagen 5 maanden en die heeft nog geen pap gehad
Hij heeft een keer mogen likken aan het geraspte wortel en aan een stukje geschilde appel en verder nog niks. Op de verjaardag van mijn man (half augustus) gaan we hem een stuk banaan in zijn knuistje geven. Dan is hij op een paar dagen na een half jaar oud
Haha Asy, dat is wel een leuk moment om te beginnen. Toevallig is mijn man ook half augustus jarig dus misschien dat ik ook wel zoiets ga doen. Hier heeft Hannah een paar keer aan een perenijsje gesabbeld (mjam!) en een lepeltje ijsthee (bah!). Verder laat ik haar met warme dagen slokjes water drinken uit een oefenbekertje omdat ze dat zo leuk vindt. Het zijn dan echt maar een paar slokjes (de rest gaat over haar romper heen ) dus ik geloof dat het geen invloed heeft op de bv.

Ik werd vanochtend wakker van mijn wekker om 8.00 uur. Hannah lag in haar bedje te spelen met een octopusknuffel
pi_83848107
Wat heerlijk Octo
Lekker 'uit' slapen.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:46:41 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83848754
Mijn kind ligt al bijna 2 uur te slapen
Ik heb wel 1x nog het muziekje aangezet omdat hij begon te piepen maar hij is dus toch gewoon weer in slaap gevallen
pi_83849087
Lekker!

Hier wordt ook al gepit vanaf 12 uur Door beide jongens
pi_83849802
En mart viel ná 30 min ook eindelijk in slaap.
Dat was 12:30 en slaapt nu ook nog

Heerlijk toch, al die slapende kindjes.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:27:44 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83850501
Kabouter plop is inmiddels wakker
pi_83850589
Hier tukt alles nog steeds
Wheh!

Nuja, krijgt meteen eten als hij straks wakker wordt
pi_83850683
hier ook nog een slapende (tuurlijk nu net niet meer)
vanaf half elf ligt ze nu ik denk etenstijd nu!
pi_83852257
En ook mijn lekkere vent is wakker
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:33:40 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83852842
De mijne ligt er al weer in
Die lag alweer op zijn vingers te sabbelen en te draaien en oortjes te friemelen in de box dus ik heb hem maar weer in bed geknikkerd en het is zowaar stil
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:39:43 #233
265732 Keshet
pi_83853050
Hier is het ook al bijna de hele dag npn-stop slapen!
Zal de warmte wel zijn gok ik.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 20:14:40 #234
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83861942
Wat een slaapkoppies allemaal Daan slaapt eigenlijk niet meer dan anders.

Ik heb 'm nu trouwens in een slaapzak liggen met alleen een luier. Ik krijg die kamer echt niet meer teruggekoeld 28 graden is het nu. Daan lijkt er geen last van te hebben want die viel om 7 uur als een blok in slaap, maar als de ergste warmte straks weg is, zet ik toch wel even het raam open denk. Misschien kan het nog een paar graden afkoelen.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 20:27:57 #235
265732 Keshet
pi_83862467
Ja, dat zou ik ook doen Happy!

Asy, hoe heeft Harry eigenlijk geslapen op z'n kamertje?

Hier is het ook wam. Op extra slapen na lijkt madam er geen last van te hebben. Vanmiddag heeft ze lekker gezwommen in een badje buiten. Wat koelen die dingen snel af zeg!
Er is gisteren een ijssalon geopend om de hoek van ons huis. Wij gaan even een ijsje halen!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 20:33:23 #236
18860 sindell
Seriously
pi_83862684
Eh...ik heb nu standaard het raam open op Laura haar kamer, anders is het echt niet te houden daar....
Ik trek haar ook geen slaapzak meer aan 's nachts en de deken trapt ze toch van zich af. Het arme meiske heeft nu constant het zweet op het hoofdje staan, haartjes doorweekt enzo. Zo maar even in bad om af te koelen, alleen slaapt ze nu... zal zo wel weer wakker worden gok ik
  vrijdag 9 juli 2010 @ 21:04:46 #237
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83863900
Ja, zonder slaapzak ligt Daan binnen de kortste keren op zijn buik en dat vindt hij toch niet fijn om te slapen, maar het is een heel dun slaapzakje hoor dus het is niet warmer dan bijvoorbeeld een romper (onderkant slaapzak een beetje open zodat de warmte weg kan maar niet te ver zodat zijn voeten er niet uitkunnen).

Oe ijsje klinkt heerlijk!

Agossie sindell, helemaal zweten da's wel sneu inderdaad. Daan heeft hoogstens klamme handjes of voetjes gelukkig.
pi_83863964
Hier is Lisa vandaag al twee keer in het zwembadje geweest. Lekker afkoelen! Verder is ze continue plakkerig, arm ding.

Ik lees heel veel kindjes die goed slapen!

Keshet was je ijsje lekker? En Emma ook lekker in bad geweest. Ze koelen inderdaad snel af he. de tweede keer dat Lisa gingheb ik er maar een beetje warm water bij gegooid!

Lisa rolt van buik naar rug! Op het CB deed ze het ineens, maar nu echt aan een stuk door!
pi_83867045
Lisa, knaphoor

HIer ook babyvormige zweetvlekjes op het matras
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:31:04 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83867595
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 20:27 schreef Keshet het volgende:
Asy, hoe heeft Harry eigenlijk geslapen op z'n kamertje?
Ik heb hem er nog niet neergelegd. Zijn kamertje is op het zuiden en daar is het nu nog warmer dan bij ons op de slaapkamer (en daar is het al 27 graden).
Hij slaapt overigens alleen in zijn luier. Alleen als hij 's nachts erg afkoelt dan leg ik een lakentje over hem heen.

Lisa, wat goed joh!
pi_83868251
Wat goed dat Lisa al rolt

Ik geloof dat Hannah niet echt meer dan normaal heeft geslapen vandaag (ze was op het KDV). Wel heeft ze echt supergoed gedronken. Ik denk nu echt dat ze gewoon de melk uit de vriezer niet lust en de koelkastverse melk wel. Maar omdat ik tot nu toe nog thuis was heb ik alleen de donderdag en vrijdag gekolfd (Hannah's KDV dagen) en dan moest ik het dus wel invriezen voor de week daarna. Maarrrrr, ik heb een opdracht
Dinsdag ga ik aan het werk en ik heb er zin in
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:50:12 #242
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83868382
Lisa al aan de rol goed zeg!

Gefeliciteerd Octo!! Veel plezier bij je nieuwe bedrijf!
pi_83868969
Moneypenny is heeeeeeeeeeeel de dag wakker geweest en heb ik constant aandacht moeten geven
Nu eindelijk wat tijd voor mezelf, maar kan beter naar bed gaan denk ik

Gefeliciteerd octo! Lekker aan het werk

Leuk Nikki, een roller
pi_83879236
En nu pappa thuis is ligt ze al uren te pitten
Vandaag vieren we feest: ze is alweer 4 weken oud. Wat gaat dat snel
  zaterdag 10 juli 2010 @ 13:13:46 #245
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83880209
CP, zeker waar. De tijd vliegt! En dat heb ik zeker onthouden, dat de rust die je krijgt moet pakken. Dus zeker de eerste weken met je kleine meeslapen, want dan ben je het snelst weer de oude (zeker als je de pech hebt dat je 's nachts niet veel kan slapen, dan zijn die spaarzame uurtjes meegenomen).

Daan slaapt weer maar inmiddels is het 29 graden in zijn kamertje. Tot de middag en na een uur of 10 is het daar wel uit te houden, maar zo op de dag met de zon erop loopt te temperatuur flink op. Denk dat ik 'm niet te lang laat liggen daar, al heb ik niet echt de indruk dat hij er last van heeft.

Vanmiddag even een badje halen, eens kijken hoe hij dat vindt
pi_83880264
Tja, zo zijn ze Als papa er is gaan ze de brave baby uithangen

Maar wáárom in hemelsnaam Moneypenny als bijnaam hier... Noem haar dan desnoods blub ofzo...
  zaterdag 10 juli 2010 @ 15:08:36 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83883271
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:13 schreef happyme28 het volgende:
CP, zeker waar. De tijd vliegt! En dat heb ik zeker onthouden, dat de rust die je krijgt moet pakken. Dus zeker de eerste weken met je kleine meeslapen, want dan ben je het snelst weer de oude (zeker als je de pech hebt dat je 's nachts niet veel kan slapen, dan zijn die spaarzame uurtjes meegenomen).

Daan slaapt weer maar inmiddels is het 29 graden in zijn kamertje. Tot de middag en na een uur of 10 is het daar wel uit te houden, maar zo op de dag met de zon erop loopt te temperatuur flink op. Denk dat ik 'm niet te lang laat liggen daar, al heb ik niet echt de indruk dat hij er last van heeft.

Vanmiddag even een badje halen, eens kijken hoe hij dat vindt
CP, ik sluit me aan bij het eerste stuk van happy

happy, wij hebben gewoon het babybadje buiten gezet
ik had wel een zwembadje gekocht want papa wilde er ook bij, maar het bleek ontzettend veel werk om het badje vol te laten lopen voor de 15 minuten die Harry erin zit dus na 2x hield papa het wel voor gezien

octo, tof van je nieuwe opdracht!
En gewoon blijven proberen met die melk want misschien lust ze het op een dag wel.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 15:12:32 #248
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83883373
Pssst Asy, koud water erin, afdekken met opengeknipte vuilniszakken en in de zon laten staan. Dan als het baddertijd is parasolletje erbij, zakken eraf en koud water erbij tot de juiste temperatuur.

(wij hebben slechts een keukenboilertje en ik was het gesleep met emmers warm water de trap af ook heel snel zat)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 15:33:39 #249
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83883869
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:12 schreef Ca.ra het volgende:
Pssst Asy, koud water erin, afdekken met opengeknipte vuilniszakken en in de zon laten staan. Dan als het baddertijd is parasolletje erbij, zakken eraf en koud water erbij tot de juiste temperatuur.

(wij hebben slechts een keukenboilertje en ik was het gesleep met emmers warm water de trap af ook heel snel zat)
Hebben we geprobeerd. Het resultaat was een bad vol vliegjes/beestjes.

Wij hebben zo Franse middag van de buurtvereniging, lekker met Franse kaas en baguettes enzo
Alleen onze kabouter ligt nog te slapen
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:01:24 #250
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83886071
Wij hebben deze gekocht, dat vond ik zo handig, heb je geen parasol meer nodig.

Maar we waren pas om 4 uur thuis en toen moest Daan eerst nog een fles en even uitbuiken dus nu is het 5 uur en niet echt meer de moeite. Dus hij gaat morgen lekker mee naar de boot en dan kan hij morgen heerlijk spetteren.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 21:38:44 #251
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83895218
Oh ik sop Thomas nog regelmatig even in het badje nadat ik hem van het kdv opgehaald heb. Maar goed, die is natuurlijk ook een stukje groter he.

En geen beestjes hier hoor het plastic houdt juist het water schoon van allerlei dingetjes die uit de boom omlaag vallen (soort van vruchtjes van de magnolia). Nouja, jullie wonen natuurlijk practisch op het platteland, veeeeel meer beestjes daar dan in de *ahum* grote stad.

Was de franse avond gezellig? Klinkt leuk! En moet je nagaan, volgend jaar zit er gewoon een kleine Harry lekker mee te smikkelen van de stokbroodjes. Oeeeh lief.

*zich weer snel in eigen topic terugtrekt*
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 11 juli 2010 @ 09:09:33 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83907315
Mja, wij snapen het ook niet (van die beestjes). Die waren gewoon onder het afdekzeil gekropen

Franse middag was gezellig. Heerlijke rosé en witte wijn (en spa rood ) en lekkere kazen, worst en baguettes. Het was alleen erg warm. Maar we kennen weer wat mensen uit de buurt

Alleen toen we naar huis liepen, stond er overal politie. Mijn man nog grappen: misschien stond de muziek op het buurtfeestje te hard. Maar nu blijkt dat er gisteren iemand een overval heeft proberen te plegen op onze Jumbo. Maar dat is verijdeld door dorpsgenoten.
In ons piepkleine durp waar je bijna doodvalt van saaiigheid een overval
pi_83907871
Wat een noodweer gister avond. Heerlijk.
En Mart heeft overal doorheen geslapen.

Meneer ligt nu ook weer op bed. Hij zit een beetje bleekjes en heeft rode ogen.
Ik even z'n temp gemeten, 37.7. Dus alleen in een romper aan in bed.
Volgens mij is/wordt hij ziek. Hoop het niet voor de lieve schat.

Maar 37.7 lijkt me niet zo erg hoog met dit weer zijnde Of heb ik dat verkeerd.
  zondag 11 juli 2010 @ 11:06:32 #254
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83909370
37.7 is alleszins niet een temperatuur waarvoor je iets moet geven. Gewoon binnen een uurtje nog eens checken. Bij Thomas is het zelfs na een half uurtje soms al onder de 37.5
pi_83909447
Asy, enerverend dagje gehad dus. Leuk zo'n Franse middag trouwens hier hebben we 2 weken terug een buurtfeest gehad waar we ook wat buurtbewoners hebben ontmoet. De muziek stond wel te hard voor de kleine om te kunnen slapen in de kinderwagen dus ik ben met haar naar huis gegaan.

Ik had gisteren een vrijgezellenfeest, en mijn man bleef thuis bij Hannah. Ik had er niet bij nagedacht om mijn kolf mee te nemen en heb 2 voedingen gemist. Tegen de tijd dat ik terug was stond de boel op ploffen Ik heb meteen maar even gekolfd (300CC). Toen ik naar bed ging heb ik Hannah meegenomen naar een koelere kamer om daar te slapen in haar campingbedje. Gelukkig is ze na het voeden wel weer in slaap gevallen.
pi_83913590
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:04 schreef Keshet het volgende:

Faja: Hoe is 't bij jou? Je staat gewoon al bovenaan met je grote kleine man!
Hier gaat alles goed hoor. Lief dat je naar me vraagt. Dijon doet een poging tot kruipen alleen op een hele rare manier, namelijk op handen en voeten (als een klein aapje dus). En verders probeert hij zich ook al overal aan op te trekken tot staan, lukt nog niet natuurlijk. En het is druk, druk en nog eens druk. De oudste heeft nu zomervakantie en gaat komende week met haar oma naar Parijs, de jongens gaan wel nog 1 dag per week naar de creche in de zomervakantie omdat ik geen zin heb om over 6 weken weer een hoop drama te hebben met wennen. Zelfs Nathan en die is al 2 en half moet altijd even inkomen als hij een aantal weken niet is geweest (en ze gaan maar 2 dagen per week normaliter). En ik ben zelf druk met allerlei dingen verzamelen voor mijn dochter haar slaapkamer. Die gaat komende week op de schop als ze in Parijs is en van niks weet. Heb een antiek bed gekregen (nog van mijn overgrootmoeder geweest), een twijfelaar en nu wil ik alles in een romantische stijl. Dus lekker zoet zacht rose en roosjes. En ja Dijon is al bijna een half jaar, nog maar 4 dagen. Het is voorbij gevlogen. Ik geniet natuurlijk elke dag van hem en de andere twee (al hoewel ik er nu 1 voor straf op bed heb liggen). Ik vond de eerste weken lastig om een derde kindje in de dagelijkse planning te verweven maar inmiddels hebben we een draai gevonden met zijn allen en het is heerlijk. Mijn gezin is compleet zo met drie kinderen en de jongste is gek met zijn broer en zus.

Zo heel verhaal. Nu jij, hoe is het met Emma? Ik heb je foto's op Hyve gezien, erg leuk en ondanks dat ze natuurlijk een kleine dame is, is ze al flink gegroeid he. Ik zag ook op de foto dat haar naveltje een soort van bultje is, is dat een navelbreuk? Gaan ze daar nog wat aan doen of groeit dat vanzelf normaal?
pi_83914570
Klinkt hectisch, drie kinderen hebben en schoolvakanties
Fijn dat het verder lekker gaat!
pi_83944485
Super zeg Faja. Ik snap af en toe al niet, hoe ik alles geregeld krijg met één kind

Ennuh, wat is het stil in dit topic
Ligt iedereen met de billen en het zwembad.
Of nog bij det te komen van de spanning van gisteravond.
  maandag 12 juli 2010 @ 08:24:06 #259
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83944574
Ik ben al helemaal bekomen, hoor (serieus, ik was in het begin voor Nederland, maar zat tijdens de eerste helft echt te hopen dat Spanje ging winnen)
Wij gaan vandaag waarschijnlijk aan de groentepap en tegelijkertijd ook een beetje want man, wat wordt hij groot
pi_83944620
Ja Leo, cliché maar waar. Kleine kindjes worden groot.
4,5 maand alweer bijna hier. En hij is zo leuk/lief en schattig.
  maandag 12 juli 2010 @ 08:29:57 #261
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83944627
Ah, nee, dat is die van ons niet. Niet lief, niet leuk en helemaal niet schattig
pi_83944648
Goedemorgen allemaal!

Leo, leuk de groentehap!

Ymme, ik denk dat iedereen nog bij moet komen van gisteravond ofzo. Ikke niet hoor, tis jammer maar de wereld is niet vergaan ofzo. En wat je zegt, ik weet af en toe ook al niet hoe ik het moet regelen met 1 kind, laat staan 3. Knap hoor Faja.

Ik ga lekker een ochtendje werken om in te komen. Vanaf 16 augustus weer 40 uur per week aan de bak. Ik heb er zin in en ook weer niet... maargoed papa gaat minder werken en dat vind ik echt . Als ik er het werk naar had gehad zou ik best een dagje minder willen, maar dat heb ik helaas niet. Misschien als ik ooooit een andere baan wil, maar dat is voorlopig nog helemaal niet aan de orde.

Fijne dag allemaal, met hopelijk niet teveel regen, wateroverlast, hagel en onweer. Boven België zag ik al wat aankomen...
  maandag 12 juli 2010 @ 08:35:50 #263
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83944690
Het is hier ook aan het rommelen ja Maar een beetje regen en afkoeling mag wel

Nikki ik hoop alleszins dat jouw inkomdagje een fijn gebeuren zal zijn en dan weer nog 5 weken genieten van je verlof En wat leuk dat de papa een dagje minder kan gaan werken. Ik heb er het werk ook niet voor om te minderen, dus doe ik dat ook niet.
pi_83944783
Rommelen? Het leek hier vannacht wel een stroboscoop Geen gerommel, maar minstens elke seconde een flits. Beide kinderen wakker tot 3x toe

Aan de groente alweer! Wat ga je geven Leonieke? Wortel? Spinazie?

Hier overmorgen alweer 5 maand
  maandag 12 juli 2010 @ 08:52:06 #265
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83944856
quote:
Op maandag 12 juli 2010 08:45 schreef freecell het volgende:
Rommelen? Het leek hier vannacht wel een stroboscoop Geen gerommel, maar minstens elke seconde een flits. Beide kinderen wakker tot 3x toe

Aan de groente alweer! Wat ga je geven Leonieke? Wortel? Spinazie?

Hier overmorgen alweer 5 maand
Ik ga mijn eigen voorkeur toch maar laten doorwegen en het zal wortel worden, denk ik (ik lust echt echt echt geen spinazie En ik zal hem wel spinazie geven zodat hij het later wel eet, maar niet als eerste hapje )

En wat gaat de tijd bij jullie ook zo snel freecell al bijna 5 maand Straks moeten jullie hier al weg

Thomas heeft vannacht totaal geen last gehad van het weer. Hij was echt uitgeteld. We hebben hem nog een licht pyjamabroekje aangedaan omdat hij al vol muggenbeten zit op de binnenkant van zijn benen, maar hij heeft het zelfs helemaal niet gemerkt. Dat krijg je natuurlijk als je al zo'n grote jongen bent en dat je overdag niet meer slaapt
pi_83945233
Noodweer Waar....
Van mij mag het hoor. Net een wasje opgehangen en zeik nat van het zweten alweer!
  maandag 12 juli 2010 @ 09:39:14 #267
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83945696
Mijn god Zo'n gedonder hier. P. en ik schrokken allebei op, Thomas slaapt gewoon door Mist hij zijn eerste echte onweer omdat hij zo'n slaapkop is
pi_83945832
hier hadden we rond 5 uur vannacht een klapje. met 2 wakkere kindjes en een weakkere mama als gevolg
  maandag 12 juli 2010 @ 09:50:51 #269
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83945987
De tweede krak was er hier ook te veel aan Hij heeft normaalgezien al vrij grote ogen, maar nu stonden ze gewoon megaopen. Al ligt hij nu wel vrolijk te wezen in de zetel
pi_83946153
Hier over de ijssel in Deventer geen slecht weer gehad vannacht! Was tussen half 5 en half 6 wakker voor Nanique! Het waaide wel heerlijk trouwens

Nanique heeft vannacht gedaan met 1 voeding ik ben gewoon lekker chag van het goede slapen, heerlijk!! We gaan zo op visite bij mijn mama!
  maandag 12 juli 2010 @ 09:57:42 #271
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83946179
Goed zo, Nanique Mama heerlijk laten slapen Veel plezier straks!
pi_83946414
zaterdag is het hier wel te keer gegaan, maar vannacht niet
van vrijdag op zaterdag had mevrouw helemaal geen zin in slapen, of ik moest het matras zijn! Overdag toch teveel geslapen?
ach ja heerlijk een nachtje knuffelen, meneer naar beneden geschopt om daar te slapen zodat ik overdag kon bijslapen en hij voor haar kon zorgen, helaas ook niks van terecht gekomen!

gelukkig zondagochtend wel in kunnen halen! En nu ligt ze heerlijk in d'r wipstoel te spelen
  maandag 12 juli 2010 @ 10:12:08 #273
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_83946575
Ik heb niet meer kunnen slapen na de voeding van 5 uur
Hier gelukkig na het voetbal weinig lawaai, maar Bob slaapt ook door onweer.
  maandag 12 juli 2010 @ 10:21:28 #274
18860 sindell
Seriously
pi_83946853
Moggeh!

Noodweer trekt nu over het zuiden zie ik. Komt hier vandaag nog wel, kan Laura ook lekker afkoelen, die heeft het ook zo warm gehad dit weekend
Laura is vandaag alweer precies 5 maanden! Mjin lieve kleine leuke schattige meisje!
pi_83947707
laura alweer 5 mnd! nog 1 maandje en ze is een grote kleine baby!
pi_83947950
Hier (Eindhoven) hebben we zaterdagavond inderdaad wel een flinke onweersbui gehad, maar het koelde er niet van af.. helaas...
En als ik buienradar.nl nu zo zie, gaat het meeste er weer voorbij. Misschien moet ik zometeen de was gewoon buiten ophangen, dán gaat het natuurlijk wel plensen hier

Jammer van het voetbal inderdaad. Ik vond het allemaal zo spannend dat ik op een gegeven moment bijna hoopte dat Spanje een doelpunt zou maken, dan gebeurde er tenminste iets, en was het sneller voorbij. De mascotte-werking van het oranje pampers pakje van Lars duurt niet lang genoeg voor een verlenging.

Nah ja.. dit weekend hebben we weer gehad. Afgelopen zaterdag de as van mijn schoonvader begraven; op een heel mooi zonnig plekje onder een boom. Heel mooi, maar toch ook wel weer confronterend. En gister dan die wedstrijd... ben wel weer toe aan 'gewone dagen'. Vanmiddag nog weer een kraamvisite, en de rest van de week weer werken. Ik heb er zin in!
  maandag 12 juli 2010 @ 11:07:27 #277
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_83948528
Dubbel.

[ Bericht 87% gewijzigd door appelfan op 12-07-2010 11:27:14 ]
  maandag 12 juli 2010 @ 11:26:52 #278
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_83949227
Nu is het hier noodweer!
Lekker koud buiten ook. Ik heb meteen het raam
in Bobs kamer zo wijd mogelijk open gezet
pi_83950403
HIer nu ook ja
Ga snel even de boel opzetten boven. Als het niet inregend dan.
Wat zal Mart blij zijn als het wat koeler is. Vanochtend werd hij gewoon bezweet wakker.

Oh ook bliksem nu... En ik ben geen held met onweer. Maar wel alleen thuis met Mart.
Maar mag mijn angsten ervoor niet laten blijken, want wil Mart niet bang maken voor onweer.
pi_83950713
Mijn baby is alweer een hele maand oud. Gaat zo snel.
Post heel weinig hier maar ik lees en leef wel mee Heb alleen zelf zo weinig te vertellen. Hij is heel makkelijk, alleen huilen als er echt wat is. Wel veel krampjes, 't arme ding. Verder is hij gewoon altijd lekker baby aan het zijn.
I'm not a sinner.
pi_83952649
Rot he die krampjes Hannah heeft er af en toe ook nog last van.

Ja dames en heren, hier donderdag ook een 5 maanden oud kind. Wat klinkt dat ineens groot he? Ik geniet nu zo van haar, vooral omdat ze zelf ook zo enorm kan geiten en gillen van plezier

Ze is nu samen met haar papa en zijn zus met haar baby (10m) naar de kinderboerderij. Ik hoop dat ze het leuk vinden en dat het niet weer gaat regenen
pi_83952785
Hier is het echt slecht weer
En Mart slaapt gewoon met het raam open en rolluik half dicht.
Door al het lawaai heen. HIj is stoerder dan zijn mama

En oh, krampen. Ik weet niet zo heel goed wat echte krampen bij baby's zijn (gelukkig) maar kan mij voorstellen dat het zeker geen pretje is. Sterkte voor de domme krampen en hopelijk zijn de snel weg. Bij alle baby's die er last van hebben.

Octo, kinderboederij wat leuk Wij hebben een 'hertenkamp' tegen over ons huis. En Mart vind de herten, geiten, walibi's, schapen, konijnen, pauwen en alle andere dieren geweldig die erin zitten. Zo mooi!
  maandag 12 juli 2010 @ 14:41:08 #283
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83957744
Het eerste groentepapje is geen echt succes geweest

Oké, ik beken, die laatste was er een beetje om gedaan omdat het gewoon zo grappig was.
Hopelijk gaat het morgen een beetje beter
pi_83959697
Oeh Leo, dat gezichtje van Thomas. Ik hoop dat hij het morgen lekkerder vindt.

Hier heeft Lisa vandaag voor het eerst speen 3 op haar flesje gekregen. Door de comfort voeding moest ze zelfs aan speen 2 zo hard zuigen dat ze helemaal total loss was halverwege. Speen 3 gaat super en ze verslikt zich er ook niet in en morst ook niets. Volgende flesje wordt weer speen 3.

Wanneer hebben jullie trouwens de hoofdverkleiner uit de maxi-cosi gehaald? Ik heb het idee dat Lisa nu een beetje tussen net niet meer in de hoofdverkleiner passen en nog net niet zonder hoofdverkleiner passen zit. Maarja, wat is dan handig om te doen?
  maandag 12 juli 2010 @ 15:30:09 #285
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83960089
Wij hebben hem vorige week uitgehaald, maar Thomas is wel vrij mager. En we twijfelden wel nog een beetje, maar hij zat er niet meer zo gemakkelijk in. Zo effectief tussen de twee-gevalletje.

Wat goed dat speen 3 lijkt te werken
pi_83961971
Wij na een week al
  maandag 12 juli 2010 @ 16:14:45 #287
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83962106
Dan was het nekje toch helemaal niet stevig genoeg
pi_83962445
Hij ligt toch in de cosi Dat ding is niet voor de nek bedoeld volgens mij hoor.
Mart paste niet in de cosi met die verkleiner erin. Lag compleet met zn nek/hoofd op zijn borst kast.
  maandag 12 juli 2010 @ 16:23:30 #289
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83962559
Ik weet dat ik een tijd geleden heel erg lang gezocht heb naar een duidelijk antwoord (is niet te vinden) maar overal las ik toch dat je het er best kon in laten tot het hoofdje niet meer alle kanten op wiebelt. Met andere woorden, als ze hun hoofdje wat konden recht houden.
pi_83962624
Maar het past gewoon niet. Dus tja, hoofd afknellen of precies goed, dan is de keuze snel gemaakt
Mart was/is dan ook geen kleine baby.
pi_83963918
Mmmm twijfel twijfel... Lisa kan nu inmiddels wel haar hoofd goed omhoog houden en goed met haar nekje draaien enzo. Ik ga het ding er toch maar uithalen, met het warme weer lijkt het me helemaal benauwend voor haar.
  maandag 12 juli 2010 @ 19:38:57 #292
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83970078
Wij hebben 'm uiteindelijk met 2,5 maand ofzo eruit gehaald, maar dat is natuurlijk lastig te vergelijken. Ieder kind is anders qua 'formaat'.

Je kunt 'm er eventueel wel uithalen en dan nog een handdoek onder haar kontje leggen, zodat ze toch nog iets hoger ligt als je twijfelt aan de diepte. Of evt. een hydrofiel naast haar hoofdje rollen als je twijfelt over het wiebelen van het nekje.

Succes!

Leo, ziet er lollig uit die Thomas met z'n groente hapje Ben benieuwd of het vandaag beter is gegaan.

Daan heeft besloten dat hij op zijn buik wil slapen en draait zich om in zijn slaap. Even opletten dus maar het lijkt verder prima te gaan, dus ik laat het maar zo.
pi_83970761
Daan is ook oud genoeg om dat veilig te kunnen doen hoor
Als ze zelf hun koppie kunnen ophouden en kunnen draaien, kiezen ze ook zelf hun slaaphouding
  maandag 12 juli 2010 @ 20:09:19 #294
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83971358
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:55 schreef freecell het volgende:
Daan is ook oud genoeg om dat veilig te kunnen doen hoor
Als ze zelf hun koppie kunnen ophouden en kunnen draaien, kiezen ze ook zelf hun slaaphouding
Ja hoor, ik vind het verder ook prima, maar hij wil wel eens de onlogische kant kiezen om te rollen en dan zit er een arm tussen een spijl, of een elleboog klem ofzo Of hij schrikt er zelf van dat hij op zijn buik ligt

Ik ben zelf ook een buikslaper dus dat zal hij wel van mij hebben
  maandag 12 juli 2010 @ 20:10:15 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83971398
Dat bekkie van Thomas

En even een jompel voor Nanique

appelfan, hoe is het met Bob?

Harry slaapt altijd op zijn buik sinds hij een maand of 3 is. Hij sliep zo slecht op zijn rug, alleen als zijn armen strak ingestopt waren. Nu slaapt hij enkel in zijn luier zonder slaapzak of wat dan ook op zijn buik en hij slaapt prima.

De verkleiner zit hier nog steeds in de maxi cosi. Harry wordt donderdag 5 maanden

Onweer was hij eergisteren ook niet van onder de indruk en volgens mij vandaag ook niet want opa en oma hebben er niks van gezegd. Was hier wel noodweer. Ik heb de auto aan de kant moeten zetten. Ik zag niks meer door de regen en de windhozen. Overal containers, takken (soms halve bomen!), zakken plastic afval etc over de weg.
  maandag 12 juli 2010 @ 21:47:48 #296
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_83976337
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:01 schreef happyme28 het volgende:
Wij hebben deze gekocht, dat vond ik zo handig, heb je geen parasol meer nodig.
[ afbeelding ]

Maar we waren pas om 4 uur thuis en toen moest Daan eerst nog een fles en even uitbuiken dus nu is het 5 uur en niet echt meer de moeite. Dus hij gaat morgen lekker mee naar de boot en dan kan hij morgen heerlijk spetteren.
Die hebben wij ook!
Erg leuk en fijn badje. Lekker overzichtelijk ook Aviva kan er op de rand zitten en dan met de voetjes erin afkoelen. dat was wel ff lekker voor dr. hopelijk vindt daan het ook leuk!
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_83988746
Leo, leuk die foto's!!! wat een scheet!

Happyme, heerlijk zo'n buikslaper! Ben ik zelf ook maar moest erg wennen aan het feit dat Shenaya het deed.. Nanique vind op haar rug liggen niet veel aan en ligt liever op haar zij!

Asy, wauw wat een weer! Heb ik dus hier in Deventer helemaal niks van gemerkt! Gek he?! Shenaya heeft tot aan bijna 1 de verkleiner er in gehad (wij kunnen me verstellen weet niet of dat altijd zo is...) als ze nog goed zitten lekker erin laten!

Gister lekker even uit huis geweest met de kids! Leek me zo'n gedoe maar Shenaya kan eigenlijk al best wel veel helpen en zelf en daar vergis ik me nog weleens in.. We zijn dus heerlijk de auto in gestapt en naar mijn mama geweest!!! Erg gezellig!
Straks even de stad in want peuter moet echt naar de kapper.. En ik mag weer ogen op meten want volgens mij zijn ze achteruit gegaan..
pi_83991597
Wij hebben de stoelverkleiner er zo lang mogelijk in laten zitten. Als hij in slaapt valt ligt zijn hoofd soms in een heel rare knik (nog steeds!) en ik vind dat eigenlijk maar niets.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de verkleiner na 1 week al niet meer past. Ivan was bij geboorte groter dan Mart en wij hebben de verkleiner maandenlang gebruikt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83991759
Het is toch echt zo!!!!

Hebben het zelfs op het CB laten zien en die waren het met ons eens.
Ik laat mijn kind echt niet knikkenbollen als hij zn hoofd nog niet zelf recht kan houden of stevig genoeg is.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:41:53 #300
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83991798
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:21 schreef ymme het volgende:
Hij ligt toch in de cosi Dat ding is niet voor de nek bedoeld volgens mij hoor.
Mart paste niet in de cosi met die verkleiner erin. Lag compleet met zn nek/hoofd op zijn borst kast.
Misschien tijd om de riempjes wat losser te maken dan kans is groot dat de riempjes aan zn schouders trekken waardoor hij in een bepaalde houding getrokken wordt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83991937
Nope, dat was het ook niet
Mart is gewoon wat breed. HIj gaat ook nooit de 9 maanden redden met deze autostoel.

Maar goed dat zien we dan wel weer! Hij is nu bijna 5 maanden, dus daar maak ik me nog niet druk om. HIj zit er nu goed in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')