dat doe ik al 4,5 maand maar ik zie geen verbetering...quote:Op zondag 4 juli 2010 18:40 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, je kan plakoogjes 'behandelen' met moedermelk, en met een schoon doekje gekookt lauw water schoonhouden. meer kan je niet doen. als hij ook verkouden is erbij, zou je xylometazoline (of zo) 0,25% neusspray kunnen halen. dat lost alles ook op. maar moeder melk doet dat ook
Ja ikke.... wij hebben voor Daan Fucithalmic gekregen, een gel die je 2x per dag in het oogje moet druppelen. Alleen het heeft niet echt afdoende geholpen. Het is wel minder, maar weg is het niet en dat zou met 1 week het geval moeten zijn. Dat is nu 1,5 week geleden. Moet dus weer terug. Ik masseer ook zijn oogje regelmatig en maak het schoon met afgekoeld gekookt water.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:31 schreef Asyniur het volgende:
Hier waren toch nog meer baby'tjes met prutoogjes?
Wie was er ok alweer naar de huisarts geweest? En heb je wat gekregen ervoor? Zoja wat dan?
dan kan ik 'gewapend' terug naar de huisarts met Harry's dichtgeplakte oogje
Is dat zo? Oh, dan is Daan ook linkshandigquote:Op zondag 4 juli 2010 18:40 schreef DaviniaHR het volgende:
leo, als jullie beiden linkshandig zijn, zullen al jullie kinderen linkshandig zijn
Daan heeft al last sinds een paar weken na de geboorte. Moedermelk en gekookt water hielp ook hier niet. Maar goed, die gel dus ook niet dus nu is het maar afwachten of hij er overheen groeit denk ik. Zal de HA nog maar eens bellen, maar die had 't over de oogarts en het doorprikken van het traanbuisje ofzo. Maar dat klonk zo eng dat ik dat niet zo zie zittenquote:asy, je kan plakoogjes 'behandelen' met moedermelk, en met een schoon doekje gekookt lauw water schoonhouden. meer kan je niet doen. als hij ook verkouden is erbij, zou je xylometazoline (of zo) 0,25% neusspray kunnen halen. dat lost alles ook op. maar moeder melk doet dat ook
.quote:Erfelijkheid:
Linkshandigheid is -als gezegd- voor een deel genetisch bepaald. Wanneer beide ouders linkshandig zijn heeft een kind een kans van 50% tot 60% om ook linkshandigheid te ontwikkelen. Men denkt dat linkshandigheid zich al in de baarmoeder ontwikkelt.
Bij de geboorte is al enigszins te zien of het kind rechts- of linkshandig zal worden. Zo heeft men pasgeborenen gedurende 24 uur gefilmd om na te gaan naar welke kant deze bij voorkeur kijken. De kant waarnaar het kind zijn hoofdje het vaakst draait, zal waarschijnlijk de predominante (overheersende, dominante) kant worden.
De voorkeur voor een specifieke hand ontwikkelt zich verder gedurende de ontwikkeling van het kind, wanneer het kind zijn motoriek ontwikkelt door naar dingen te grijpen. Na 18 maanden kan de voorkeurshand nog duidelijker zichtbaar worden. Het kind heeft dan vaak al een voorkeur ontwikkelt bij het tekenen, spelen en pakken.
Het is echter pas na een leeftijd van circa 6 jaar met zekerheid te zeggen welke hand de voorkeurshand van het kind is. Tot die tijd kan het zijn dat het kind wisselt van voorkeurshand
Ik ben er ook mee naar de huisarts geweest en die wilde niet zomaar iets meegeven omdat er verschillende oorzaken aan ten grondslag kunnen liggen. Wij kregen een testsetje mee naar huis zodat we iets op konden vangen en naar het laboratorium konden brengen. Daar zouden ze kunnen testen wat het was en de huisarts zou ons op basis van de resultaten eventueel een middel voorschrijven. Zover is het echter niet gekomen omdat de vieze oogjes van de ene op de andere dag verdwenen.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:31 schreef Asyniur het volgende:
Hier waren toch nog meer baby'tjes met prutoogjes?
Wie was er ok alweer naar de huisarts geweest? En heb je wat gekregen ervoor? Zoja wat dan?
dan kan ik 'gewapend' terug naar de huisarts met Harry's dichtgeplakte oogje
Oh dat klinkt goed zeg. Dat zoiets al na 1x effect heeft he? Ik blijf haar sowieso echt een wondertje vinden hoor.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:02 schreef Keshet het volgende:
Ymme, volgens mij liggen ze hier bij de AH nog! Zal ik morgen even voor je kijken?
Wij zijn vandaag bij de osteopaat geweest.
Resultaat:![]()
![]()
![]()
Emma had een voorkeurshouding naar rechts (Lees: Alleen als 't echt niet anders kon keek ze naar links.) en nu kijkt ze soepeltjes naar rechts en naar links!
Haar hele buikje is soepel; de mega navelbreuk is de hele middag nog niet naar buiten gekomen! Als je haar oppakt en tegen je aan legt legt ze haar hoofdje uit zichzelf zo dat ze naar links kijkt.
Ze zit de hele dag al lekker in haar velletje, laat de hele middag gigantische windjes (dat ging nogal moeilijk) en moet steeds lachen.
Ik was altijd nogal sceptisch over osteopaten maar ik ben om!![]()
IEmma!
![]()
Sindell, hoe is het nu met Laura?
Sorry, ben ontzettend druk. Ben niet meer op fok! geweest en nu ook maar weer ff.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:02 schreef Keshet het volgende:
Ymme, volgens mij liggen ze hier bij de AH nog! Zal ik morgen even voor je kijken?
Ik slinger Emma even in de doek en ga zo kijken!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:07 schreef ymme het volgende:
[..]
Sorry, ben ontzettend druk. Ben niet meer op fok! geweest en nu ook maar weer ff.
Maar als je wilt, graag![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |