Als je wil dat je leven bestaat uit een overdaad aan mensen met een bord voor hun kop, zal dit ook zo gebeuren. Daarom is het mijns inziens erg belangrijk goed na te denken over wat je wilt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Precies, helaas lopen er in die wereld mensen rond met een betonnen bord voor hun kop die vanzelf wel tegen de lamp lopen. Leedvermaak moet er ook zijn uiteraard.
Pics van je slipjes en anders besta je nietquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:49 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dat zou dan voor mij juist een reden zijn om ze niet op te sturen.
Je merkt niet dat een andere persoon bestaat, je neemt waar dat je van achteren compleet helemaal ubergoor in elkaar geslagen wordt. Je zintuigen vertellen je dat dat pijn doet, als je je omdraait zie je je woedende aanvaller (waarschijnlijk een fin die op je geld uit is) en je hoort hem schreeuwen GEEFFFMEJEGELDKANKAHMONGAUL of iets anders van die strekking wat prachtig in die situatie past. Maar je neemt niet waar dat die persoon echt bestaat, je neemt de klappen, die finse rotkop en dat geschreeuw waar.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar goed, ontopic: EINZ, heb jij nog een reactie hierop:
[..]
Ik ben namelijk wel erg benieuwd wat jouw ideeen daarover zijn.
Hoe dan ook vind ik dat jij het bij het rechte eind hebt. Niet omdat ik een believer ben (wat een kutwoord trouwens) maar gewoon omdat jij als een van de weinigen de context en de strekking van de stelling schijnt te (willen) begrijpen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Precies, helaas lopen er in die wereld mensen rond met een betonnen bord voor hun kop die vanzelf wel tegen de lamp lopen. Leedvermaak moet er ook zijn uiteraard.
Lekker handig forummen zoquote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:34 schreef _Led_ het volgende:
Zeg Joepiepoepie, zou je even tegen EINZ willen zeggen dat dat nou juist mijn punt onderschrijft ?
Je ondervindt de gevolgen van iets dat je niet waargenomen hebt, dat dus volgens de stelling dus niet zou bestaan.
Ye , MC durft iets wat anderen hier niet durven, namelijk de diepte in duikenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:32 schreef EINZ het volgende:
[..]
Hoe dan ook vind ik dat jij het bij het rechte eind hebt. Niet omdat ik een believer ben (wat een kutwoord trouwens) maar gewoon omdat jij als een van de weinigen de context en de strekking van de stelling schijnt te (willen) begrijpen.
je bent nu officieel een mediumquote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:39 schreef JoepiePoepie het volgende:Dan moet ik jou dus weer quoten, want anders krijg je geen reactie op je post, bij deze dus:
[..]
Lekker handig forummen zo!
Dat zegt hij niet. Einz zegt dat een object (of het nou een persoon, een boom, auto, vliegtuig of de kerstman is) voor een persoon alleen maar in iemands hoofd kan bestaan.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:34 schreef _Led_ het volgende:
Je ondervindt de gevolgen van iets dat je niet waargenomen hebt, dat dus volgens de stelling dus niet zou bestaan.
*kuch* wedstrijdje diepgang over energiewerk doen?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ye , MC durft iets wat anderen hier niet durven, namelijk de diepte in duiken
En wanneer gaan we dat oefenen?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:26 schreef EINZ het volgende:
[..]
Pics van je slipjes en anders besta je niet
Ik denk niet dat je daarmee zo diep kunt zjn als mc hoorquote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
*kuch* wedstrijdje diepgang over energiewerk doen?
Je bedoelt de MacMIchielos? Geen trek in. Doe mij maar een MacVeel.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je daarmee zo diep kunt zjn als mc hoor
Is goed, waar daag je me voor uitquote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je bedoelt de MacMIchielos? Geen trek in. Doe mij maar een MacVeel.
En ik bedoelde een wedstrijdje met jou eigenlijk. Mediaconsument komt namelijk op me over als iemand die het ergens toch best wel snapt.
Ik daag je uit op mijn eigen terrein, energiewerk. Graag een beknopte theoretische uiteenzetting over het hoe en wat daarvan, alsjeblieft.quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
En ik bedoelde een wedstrijdje met jou eigenlijk. Mediaconsument komt namelijk op me over als iemand die het ergens toch best wel snapt.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik daag je uit op mijn eigen terrein, energiewerk. Graag een beknopte theoretische uiteenzetting over het hoe en wat daarvan, alsjeblieft.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
en als ik binnenkort een nieuw account aanmaak en ik ga me met dat account ineens gedragen als een superbeliever, dan ga jij mij zien als iemand die het 'allemaal wel begrijpt'.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:32 schreef EINZ het volgende:
[..]
Hoe dan ook vind ik dat jij het bij het rechte eind hebt. Niet omdat ik een believer ben (wat een kutwoord trouwens) maar gewoon omdat jij als een van de weinigen de context en de strekking van de stelling schijnt te (willen) begrijpen.
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:10 schreef mediaconsument het volgende:
Als ik jou uitleg dat ik het niet over de uiting van boosheid of het intense gevoel daarvan heb maar de term gebruik om een bepaalde reden te beschrijven, dan laat je niet zien dat jij mijn woorden snapt, je blijft telkens vasthouden aan je eigen verhaaltje. Dat maakt het erg lastig om uberhaupt een discussie aan te kunnen gaan.
quote:
Het blijft namelijk een feit dat als jij denkt dat je iets niet tekort komt, jij geen moeite zult doen om hier iets aan te doen. Net zoals dat jij geen chocolade zou eten als je dat niet wil. Na elke actie volgt daarom ook een reactie. Na regen komt zonneschijn.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
Als iemand niet zomaar klakkeloos bepaalde fenomenen als paranormaal aanneemt, wil dat nog niet zeggen dat die persoon het niet begrijpt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:59 schreef JoepiePoepie het volgende:
Oh, om nog even terug te komen op die kapotte wasmachine en waarom het me niet echt iets doet: Ten eerste ben ik natuurlijk heel erg Zenen ten tweede hecht ik weinig waarde aan materiele zaken.
O.k., sommige spullen zijn leuk, mooi, handig om te hebben, maar het is allemaal zo vervangbaar. Als je een televisie/wasmachine/whatever koopt, weet je dat het niet voor de rest van je leven is. En als er dan iets kapot gaat, kun je ook weer eens iets nieuws kopen, dat kan ook leuk zijn! En op wie of wat zou je dan eigenlijk boos moeten zijn als het kapot gaat? Op de wasmachine
? Op jezelf? Op de slipjes
? Het is natuurlijk wat anders als iemand moedwillig mijn spullen gaat slopen of stelen. Dan word ik uiteraard wel kwaad.
quote:
Disclaimer: Het is natuurlijk ook wat anders als op dezelfde dag ineens alles kapot gaat.
quote:
Anders vind ik het met vrienden, familie, huisdieren. Als daar iets mee is, is dat niet zomaar even hup vervangbaar. Maar verder is eigenlijk zo'n beetje alles vervangbaar. Nou ja, de schilderijen die mijn vriendheeft gemaakt niet echt, maar slipjes wel
.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hij heeft kennis genoeg van hoe dingen werken. Daar waar anderen nog niet aan willen alleen maar omdat hun overtuiging hen daarvan afhoudt. Hij snapt het concept van veel dingen tenminste wel.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kortom, daar hecht e dus niet aan. Er is dus geen sprake van emotionele gehechtheid.
[..]
Dan is er dus wel sprake van emorionele gehechtheid. De impact wordt ineens een stuk groter op je leven en je reageert dienovereenkomstig in je emotie.
[..]
Dus ook daar speelt je emotionele gehechtheid een rol.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:44 schreef Michielos het volgende:
Ook is het mijns inziens zo dat je geen relatie met je wasmachine hebt. Daarom heb je ook weinig reden om hier boos oftewel verdrietig om te worden.
quote:
Indien dit bij iemand gebeurde waar je je aan gehecht hebt zou het al heel anders zijn mijns inziens. Dan zou je meer teleurgesteld oftewel boos/bang/verdrietig geweest zijn. Het is hierbij dan wel belangrijk om eerlijk naar jezelf te zijn en de vraagtekens durven te omarmen oftewel je mee laten voeren op de golven der onzekerheid.
Dan kunnen we nu weer ontopic, dit dus:quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar goed, mijn slipjes zijn weer schoon en da's het allerbelangrijkst.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:28 schreef EINZ het volgende:
Zomaar even een filosofie: Als er in een bos een boom omvalt, maakt hij geen geluid als er geen mensen of dieren zijn om dat geluid op te vangen. Geluid is immers een drukverplaatsing die door een hoorsysteem wordt opgevangen en omgezet in wat onze hersenen als geluid ervaren.
Diezelfde stelling kan je ook loslaten op andere waarnemingsprincipes. Zo kan je je bijvoorbeeld afvragen of er wel iets te zien valt, als we niet kijken. Zo zien we de kleur blauw als we naar de lucht kijken. Maar hoe manifesteert zich dat op het moment dat we er niet naar kijken? Hoe “is” die lucht dan, hoe ziet die er dan uit?
Daarnaast is het ook zo dat iedere waarneming door onze zintuigen gefilterd en gekleurd wordt door onze hersenen, die betekenis geven aan het waargenomene. Dit gecombineerd met de eerste stelling kan je concluderen dat wat je waarneemt, nooit de objectieve realiteit is.
Hoe weet je dan wat “waar” is?
Deze vraag?:quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:30 schreef Flammie het volgende:
Die vraag heb ik eens gehoord in ToonStruck (Dat computer spel)... IK ben dan ook benieuwd wat het antwoord van die robot was
quote:
Je zou haast concluderen dat er mensen zijn die dit stukje menselijkheid niet willen begrijpen, echter probeer je toch vertrouwen te houden dat ze het ooit nog eens zullen leren.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:32 schreef EINZ het volgende:
[..]
Als iemand het niet met EINZ/vogeltjesdans eens is, wil nog niet zeggen dat die persoon het niet begrijpt.quote:Op zondag 25 juli 2010 00:56 schreef mediaconsument het volgende:
Je zou haast concluderen dat er mensen zijn die dit stukje menselijkheid niet willen begrijpen, echter probeer je toch vertrouwen te houden dat ze het ooit nog eens zullen leren.
Tja, eigenlijk heeft mediaconsument inderdaad ook gewoon weer gelijkquote:
Pics van je eigen doos or it didn't happen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
* JoepiePoepie vertelt een verhaal uit eigen doos.
Dus we krijgen picas te zien van je eigen doos?quote:Op zondag 25 juli 2010 11:56 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik ben het ook weleens met EINZ/vogeltjesdans eens
Dus jij bepaalt wat zij bedoelen? Als iemand je iets wil vertellen hoef je het hier niet mee eens te zijn, uiteraard. Echter als je dan door je reacties aangeeft dat je niet begrijpt wat diegene bedoelt, hoe kun je het dan uberhaupt nog eens worden als je de uitleg afdoet als manier om je te overtuigen. Het lijkt mij vrij normaal dat iemand de ruimte krijgt om uit te leggen wat hij/zij bedoelt.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:56 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Als iemand het niet met EINZ/vogeltjesdans eens is, wil nog niet zeggen dat die persoon het niet begrijpt.
Ik ben het ook weleens met EINZ/vogeltjesdans eens, en jij zult het ook heus met sommige dingen niet eens zijn met hem. Heeft EINZ/vogeltjesdans de waarheid in pacht? De keren dat jij het niet met hem eens bent, begrijp jij het dus gewoon niet?
Whehehe. Wat noem jij paranormaal? Dat is alleen maar wat vandaag nog niet verklaard kon worden door de wetenschap. Als het morgen wel verklaard kan worden, is het dan ineens niet meer paranormaal? En daarbij is de wetenschap gestoeld op het menselijke begripsniveau. Aangezien de mens lang niet alles begrijpt, kan de wetenschap dat dus ook niet verklaren. Terwijl we inmiddels wel weten dat er meer is. Het zou daarom goed zijn om te erkennen dat onze wetenschap een beperkt domein is dat bij lange na niet aan de enkels komt van datgene wat het paranormaal noemt.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:48 schreef Flammie het volgende:
Het is altijd makkelijker om te stoppen met denken en iets "paranormaal" te noemen omdat het doorspitten en begrijpen van wetenschappelijke boeken nou eenmaal niet is weggelegd voor iedereen.
daar zitten een aantal fouten tegen de logica inquote:
voorbeeldje?quote:Op zondag 25 juli 2010 13:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..] Terwijl we inmiddels wel weten dat er meer is. Het zou daarom goed zijn om te erkennen dat onze wetenschap een beperkt domein is dat bij lange na niet aan de enkels komt van datgene wat het paranormaal noemt.
Mediaconsument, je hebt gelijkquote:Op zondag 25 juli 2010 12:59 schreef mediaconsument het volgende:
Dus jij bepaalt wat zij bedoelen? Als iemand je iets wil vertellen hoef je het hier niet mee eens te zijn, uiteraard. Echter als je dan door je reacties aangeeft dat je niet begrijpt wat diegene bedoelt, hoe kun je het dan uberhaupt nog eens worden als je de uitleg afdoet als manier om je te overtuigen. Het lijkt mij vrij normaal dat iemand de ruimte krijgt om uit te leggen wat hij/zij bedoelt.
Oftewel als ik het niet eens ben met bepaalde ideeen, dan kan het goed zijn dat ik deze zaken wel begrijp, echter zal ik dit dan ook aan moeten geven om hiermee de berichtgever te respecteren, dat gaat dan ook wat verder dan zeggen dat je het begrijpt, dat moet uit je complete reactie blijken. Degene die de boodschap verstuurd bepaalt daarom ook wat hij/zij hiermee bedoeld.
Nu zul je vast wel iemand zijn die goed nadenkt over de stofquote:Op zondag 25 juli 2010 13:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
Het is jammer dat ik geen goed actrice ben, maar in real life zijn er regelmatig mensen die denken dat ik helderziend ben, omdat ik 'dingen weet van mensen die ik niet kan weten' (zoals sommige mensen dat zo mooi kunnen zeggen). Vanwege mijn grote interesse in psychologie vind ik het leuk om te cold/warm/hot readen. Sommige mensen worden dan ook echt bang als ik dingen van ze 'weet'
.
Maar ja, het is jammer dat ik niet goed kan acteren, want daardoor hou ik een hele sessie niet vol, maar ach, ik ben weer goed in andere dingen, ieder z'n vak he.
En Peter van der Hurk is een held
![]()
[..]
Mediaconsument, je hebt gelijk!
Picas!quote:Op zondag 25 juli 2010 13:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
maar ik zie daar het paranormale oid niet van? Gewoon een man met een extreem kleine overlevingskans?quote:Op zondag 25 juli 2010 14:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
http://www.themiracleman.org/index2.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |