abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:21:41 #251
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_84402721
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Precies, helaas lopen er in die wereld mensen rond met een betonnen bord voor hun kop die vanzelf wel tegen de lamp lopen. Leedvermaak moet er ook zijn uiteraard.
Als je wil dat je leven bestaat uit een overdaad aan mensen met een bord voor hun kop, zal dit ook zo gebeuren. Daarom is het mijns inziens erg belangrijk goed na te denken over wat je wilt.
zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:26:06 #252
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84402895
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:49 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Dat zou dan voor mij juist een reden zijn om ze niet op te sturen.
Pics van je slipjes en anders besta je niet
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:28:04 #253
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84402966
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:26 schreef EINZ het volgende:
En... Wat is hierop uw antwoord?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:30:18 #254
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84403061
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar goed, ontopic: EINZ, heb jij nog een reactie hierop:
[..]

Ik ben namelijk wel erg benieuwd wat jouw ideeen daarover zijn .
Je merkt niet dat een andere persoon bestaat, je neemt waar dat je van achteren compleet helemaal ubergoor in elkaar geslagen wordt. Je zintuigen vertellen je dat dat pijn doet, als je je omdraait zie je je woedende aanvaller (waarschijnlijk een fin die op je geld uit is) en je hoort hem schreeuwen GEEFFFMEJEGELDKANKAHMONGAUL of iets anders van die strekking wat prachtig in die situatie past. Maar je neemt niet waar dat die persoon echt bestaat, je neemt de klappen, die finse rotkop en dat geschreeuw waar.

Beetje kut om uit te leggen overigens.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:32:13 #255
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84403125
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Precies, helaas lopen er in die wereld mensen rond met een betonnen bord voor hun kop die vanzelf wel tegen de lamp lopen. Leedvermaak moet er ook zijn uiteraard.
Hoe dan ook vind ik dat jij het bij het rechte eind hebt. Niet omdat ik een believer ben (wat een kutwoord trouwens) maar gewoon omdat jij als een van de weinigen de context en de strekking van de stelling schijnt te (willen) begrijpen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:34:11 #256
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_84403205
Zeg Joepiepoepie, zou je even tegen EINZ willen zeggen dat dat nou juist mijn punt onderschrijft ?

Je ondervindt de gevolgen van iets dat je niet waargenomen hebt, dat dus volgens de stelling dus niet zou bestaan.
zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:39:27 #257
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84403480
Dan moet ik jou dus weer quoten, want anders krijg je geen reactie op je post, bij deze dus:
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:34 schreef _Led_ het volgende:
Zeg Joepiepoepie, zou je even tegen EINZ willen zeggen dat dat nou juist mijn punt onderschrijft ?

Je ondervindt de gevolgen van iets dat je niet waargenomen hebt, dat dus volgens de stelling dus niet zou bestaan.
Lekker handig forummen zo !
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:08:46 #258
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84404517
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:32 schreef EINZ het volgende:

[..]

Hoe dan ook vind ik dat jij het bij het rechte eind hebt. Niet omdat ik een believer ben (wat een kutwoord trouwens) maar gewoon omdat jij als een van de weinigen de context en de strekking van de stelling schijnt te (willen) begrijpen.
Ye , MC durft iets wat anderen hier niet durven, namelijk de diepte in duiken
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:15:53 #259
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84404764
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:39 schreef JoepiePoepie het volgende:
Dan moet ik jou dus weer quoten, want anders krijg je geen reactie op je post, bij deze dus:
[..]

Lekker handig forummen zo !
je bent nu officieel een medium
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:39:01 #260
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84407722
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:34 schreef _Led_ het volgende:
Dat zegt hij niet. Einz zegt dat een object (of het nou een persoon, een boom, auto, vliegtuig of de kerstman is) voor een persoon alleen maar in iemands hoofd kan bestaan.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:40:08 #261
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84407756
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ye , MC durft iets wat anderen hier niet durven, namelijk de diepte in duiken
*kuch* wedstrijdje diepgang over energiewerk doen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:40:49 #262
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84407780
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:26 schreef EINZ het volgende:

[..]

En wanneer gaan we dat oefenen?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:44:27 #263
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84407899
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

*kuch* wedstrijdje diepgang over energiewerk doen?
Ik denk niet dat je daarmee zo diep kunt zjn als mc hoor
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:51:21 #264
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84408134
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:44 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je daarmee zo diep kunt zjn als mc hoor
Je bedoelt de MacMIchielos? Geen trek in. Doe mij maar een MacVeel.

En ik bedoelde een wedstrijdje met jou eigenlijk. Mediaconsument komt namelijk op me over als iemand die het ergens toch best wel snapt.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:06:44 #265
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84408702
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je bedoelt de MacMIchielos? Geen trek in. Doe mij maar een MacVeel.

En ik bedoelde een wedstrijdje met jou eigenlijk. Mediaconsument komt namelijk op me over als iemand die het ergens toch best wel snapt.
Is goed, waar daag je me voor uit
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:08:26 #266
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84408771
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:06 schreef Michielos het volgende:

[..]

Is goed, waar daag je me voor uit
Ik daag je uit op mijn eigen terrein, energiewerk. Graag een beknopte theoretische uiteenzetting over het hoe en wat daarvan, alsjeblieft.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:26:59 #267
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84428459
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

Ho ho, even een groot misverstand de wereld uit helpen:

Als iemand niet zomaar klakkeloos bepaalde fenomenen als paranormaal aanneemt, wil dat nog niet zeggen dat die persoon het niet begrijpt.

Ik weet genoeg van paranormale zaken (oftewel genuanceerd gezegd: fenomenen die door sommige mensen paranormaal genoemd worden) en als ik binnenkort een nieuw account aanmaak en ik ga me met dat account ineens gedragen als een superbeliever, dan ga jij mij zien als iemand die het 'allemaal wel begrijpt'.

Nou ga ik dat niet doen (voordat de modjes ineens alle believers gaan verdenken en kloonscannen ;)), want met kloons posten en rollen aannemen op internet is niks voor mij.

quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik daag je uit op mijn eigen terrein, energiewerk. Graag een beknopte theoretische uiteenzetting over het hoe en wat daarvan, alsjeblieft.

Ja Michielos, schrijf eens wat leuks :D!
pi_84429721
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
en als ik binnenkort een nieuw account aanmaak en ik ga me met dat account ineens gedragen als een superbeliever, dan ga jij mij zien als iemand die het 'allemaal wel begrijpt'.

Als je zegt dat je iets begrijpt, wil dat nog niet zeggen dat je het daadwerkelijk begrijpt. Dat zal toch echt uit de posts mbt. dat onderwerp, oftewel de discussie moeten blijken. Zodoende zal een superbeliever kloon/troll hier weinig aan veranderen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 10:59:21 #269
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84429812
Oh, om nog even terug te komen op die kapotte wasmachine en waarom het me niet echt iets doet: Ten eerste ben ik natuurlijk heel erg Zen O~) en ten tweede hecht ik weinig waarde aan materiele zaken.

O.k., sommige spullen zijn leuk, mooi, handig om te hebben, maar het is allemaal zo vervangbaar. Als je een televisie/wasmachine/whatever koopt, weet je dat het niet voor de rest van je leven is. En als er dan iets kapot gaat, kun je ook weer eens iets nieuws kopen, dat kan ook leuk zijn :)! En op wie of wat zou je dan eigenlijk boos moeten zijn als het kapot gaat? Op de wasmachine :')? Op jezelf? Op de slipjes :')? Het is natuurlijk wat anders als iemand moedwillig mijn spullen gaat slopen of stelen. Dan word ik uiteraard wel kwaad.

Disclaimer: Het is natuurlijk ook wat anders als op dezelfde dag ineens alles kapot gaat :').

Anders vind ik het met vrienden, familie, huisdieren. Als daar iets mee is, is dat niet zomaar even hup vervangbaar. Maar verder is eigenlijk zo'n beetje alles vervangbaar. Nou ja, de schilderijen die mijn vriend O+ heeft gemaakt niet echt, maar slipjes wel :').

[ Bericht 6% gewijzigd door JoepiePoepie op 24-07-2010 12:11:08 ]
pi_84429885
quote:

[..]

Bedankt. :)

Meer dan een manier van denken is het ook niet, het helpt mij daarom als houvast in de taaiere tijden in mijn leven door alles positief in te blijven zien. Dit onderwerp heeft volgens mij ook weinig met het sceptics-believer verhaal te maken daar iedereen kritisch deze zaken bekijkt en dus denkt.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_84430073
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:59 schreef JoepiePoepie het volgende:
<snip>

Jij hebt krommunicatie wel vaak bekeken ofniet? http://www.kootenbie.nl/index.asp?http://www.kootenbie.nl/teksten/krommunicatie.asp

Als ik jou uitleg dat ik het niet over de uiting van boosheid of het intense gevoel daarvan heb maar de term gebruik om een bepaalde reden te beschrijven, dan laat je niet zien dat jij mijn woorden snapt, je blijft telkens vasthouden aan je eigen verhaaltje. Dat maakt het erg lastig om uberhaupt een discussie aan te kunnen gaan.

Het blijft namelijk een feit dat als jij denkt dat je iets niet tekort komt, jij geen moeite zult doen om hier iets aan te doen. Net zoals dat jij geen chocolade zou eten als je dat niet wil. Na elke actie volgt daarom ook een reactie. Na regen komt zonneschijn.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:20:55 #272
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84430254
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:10 schreef mediaconsument het volgende:
Als ik jou uitleg dat ik het niet over de uiting van boosheid of het intense gevoel daarvan heb maar de term gebruik om een bepaalde reden te beschrijven, dan laat je niet zien dat jij mijn woorden snapt, je blijft telkens vasthouden aan je eigen verhaaltje. Dat maakt het erg lastig om uberhaupt een discussie aan te kunnen gaan.

Ik heb het nergens over intens boos of een uiting van boosheid. En 'mijn eigen verhaaltje'... :D! Tjonge jonge, zo is het gegaan, jij was er niet bij, dus jij hebt totaal geen recht van spreken om te beweren dat het anders is gegaan :D! Maar goed, ik neem het je niet kwalijk. Jij bent gewoon 'nog niet zo ver' :).

quote:

Het blijft namelijk een feit dat als jij denkt dat je iets niet tekort komt, jij geen moeite zult doen om hier iets aan te doen. Net zoals dat jij geen chocolade zou eten als je dat niet wil. Na elke actie volgt daarom ook een reactie. Na regen komt zonneschijn.

:*
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:53:36 #273
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84434434
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
Als iemand niet zomaar klakkeloos bepaalde fenomenen als paranormaal aanneemt, wil dat nog niet zeggen dat die persoon het niet begrijpt.

Hij heeft kennis genoeg van hoe dingen werken. Daar waar anderen nog niet aan willen alleen maar omdat hun overtuiging hen daarvan afhoudt. Hij snapt het concept van veel dingen tenminste wel.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:55:59 #274
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84434511
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:59 schreef JoepiePoepie het volgende:
Oh, om nog even terug te komen op die kapotte wasmachine en waarom het me niet echt iets doet: Ten eerste ben ik natuurlijk heel erg Zen O~) en ten tweede hecht ik weinig waarde aan materiele zaken.

O.k., sommige spullen zijn leuk, mooi, handig om te hebben, maar het is allemaal zo vervangbaar. Als je een televisie/wasmachine/whatever koopt, weet je dat het niet voor de rest van je leven is. En als er dan iets kapot gaat, kun je ook weer eens iets nieuws kopen, dat kan ook leuk zijn :)! En op wie of wat zou je dan eigenlijk boos moeten zijn als het kapot gaat? Op de wasmachine :')? Op jezelf? Op de slipjes :')? Het is natuurlijk wat anders als iemand moedwillig mijn spullen gaat slopen of stelen. Dan word ik uiteraard wel kwaad.

Kortom, daar hecht e dus niet aan. Er is dus geen sprake van emotionele gehechtheid.

quote:

Disclaimer: Het is natuurlijk ook wat anders als op dezelfde dag ineens alles kapot gaat :').

Dan is er dus wel sprake van emorionele gehechtheid. De impact wordt ineens een stuk groter op je leven en je reageert dienovereenkomstig in je emotie.

quote:

Anders vind ik het met vrienden, familie, huisdieren. Als daar iets mee is, is dat niet zomaar even hup vervangbaar. Maar verder is eigenlijk zo'n beetje alles vervangbaar. Nou ja, de schilderijen die mijn vriend O+ heeft gemaakt niet echt, maar slipjes wel :').

Dus ook daar speelt je emotionele gehechtheid een rol.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 15:38:32 #275
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84437271
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hij heeft kennis genoeg van hoe dingen werken. Daar waar anderen nog niet aan willen alleen maar omdat hun overtuiging hen daarvan afhoudt. Hij snapt het concept van veel dingen tenminste wel.

En ik 'ken' mediaconsument als iemand die alles over een ander denkt te weten. Wie ze zijn, wat ze doen, hoe ze zich voelen... en dat ook graag ongefundeerd roept :).
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:55 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Kortom, daar hecht e dus niet aan. Er is dus geen sprake van emotionele gehechtheid.
[..]

Dan is er dus wel sprake van emorionele gehechtheid. De impact wordt ineens een stuk groter op je leven en je reageert dienovereenkomstig in je emotie.
[..]

Dus ook daar speelt je emotionele gehechtheid een rol.

Eeeh ja :D! Wat wil je hiermee zeggen? Mij hoef je dat niet uit te leggen hoor. Dat heb ik tig reacties geleden al gezegd, maar mediaconsument bleef volhouden dat ik boos/bang/whatever was, dus heb ik het speciaal voor hem O+ nog maar een keer uitgelegd in andere woorden, zodat hij het misschien gaat begrijpen :).
  zaterdag 24 juli 2010 @ 15:44:30 #276
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84437421
Ook is het mijns inziens zo dat je geen relatie met je wasmachine hebt. Daarom heb je ook weinig reden om hier boos oftewel verdrietig om te worden. Indien dit bij iemand gebeurde waar je je aan gehecht hebt zou het al heel anders zijn mijns inziens. Dan zou je meer teleurgesteld oftewel boos/bang/verdrietig geweest zijn. Het is hierbij dan wel belangrijk om eerlijk naar jezelf te zijn en de vraagtekens durven te omarmen oftewel je mee laten voeren op de golven der onzekerheid.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:15:21 #277
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84438290
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:44 schreef Michielos het volgende:
Ook is het mijns inziens zo dat je geen relatie met je wasmachine hebt. Daarom heb je ook weinig reden om hier boos oftewel verdrietig om te worden.

Kijk, dat bedoel ik ^O^! Ik heb nu een Indesit, maar als ik morgen ineens een Zanussi of een Miele heb, dan word ik daar geen moment gelukkiger of ongelukkiger van. En nee, ik ga het niet over de merken van mijn slipjes hebben :').

quote:

Indien dit bij iemand gebeurde waar je je aan gehecht hebt zou het al heel anders zijn mijns inziens. Dan zou je meer teleurgesteld oftewel boos/bang/verdrietig geweest zijn. Het is hierbij dan wel belangrijk om eerlijk naar jezelf te zijn en de vraagtekens durven te omarmen oftewel je mee laten voeren op de golven der onzekerheid.

Whahahaha :D _O- ^O^!

Wat een 'gesprek' en ongefundeerde aannames ook weer in dit topic inderdaad ;) :')...

Maar goed, mijn slipjes zijn weer schoon en da's het allerbelangrijkst *;.

[ Bericht 0% gewijzigd door JoepiePoepie op 24-07-2010 16:29:44 ]
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:06:28 #278
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84440171
Maar eeh, Michielos! Ga jij nog een leuk verhaaltje over energiewerk schrijven zoals vogeltjesdans je vroeg?

EINZ zwei polizei, hup schrijven jij!
pi_84440271
Als je niet wil begrijpen waar ik op doel, waarom reageer je dan op mijn posts?

[ Bericht 18% gewijzigd door mediaconsument op 24-07-2010 17:16:40 ]
pi_84440468
Owja, TRU is een grote satire, daarom dat je ook niet ingaat op opmerking mbt. krommunicatie. Als je deze term niet kent, dan is dat zelfs nog lachwekkender namelijk.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:25:42 #281
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84453457
Ach ja, nog even in het kort:

* JoepiePoepie vertelt een verhaal uit eigen doos.
* mediaconsument blijft doordrammen dat het anders is gegaan dan dat JoepiePoepie vertelt.
* JoepiePoepie doet meerdere vriendelijke pogingen om mediaconsument duidelijk te maken dat hij ernaast zit met zijn aannames.

Maar goed, mediaconsument was er niet bij, maar blijft toch doordrammen dat hij gelijk heeft. Dus bij deze:

Mediaconsument, je hebt gelijk :)!

En dan kunnen we het onderwerp 'wasmachine en slipjes van JoepiePoepie' nu afsluiten, want zoals ik al eerder schreef:

quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar goed, mijn slipjes zijn weer schoon en da's het allerbelangrijkst *;.
Dan kunnen we nu weer ontopic, dit dus:

quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:28 schreef EINZ het volgende:
Zomaar even een filosofie: Als er in een bos een boom omvalt, maakt hij geen geluid als er geen mensen of dieren zijn om dat geluid op te vangen. Geluid is immers een drukverplaatsing die door een hoorsysteem wordt opgevangen en omgezet in wat onze hersenen als geluid ervaren.
Diezelfde stelling kan je ook loslaten op andere waarnemingsprincipes. Zo kan je je bijvoorbeeld afvragen of er wel iets te zien valt, als we niet kijken. Zo zien we de kleur blauw als we naar de lucht kijken. Maar hoe manifesteert zich dat op het moment dat we er niet naar kijken? Hoe “is” die lucht dan, hoe ziet die er dan uit?

Daarnaast is het ook zo dat iedere waarneming door onze zintuigen gefilterd en gekleurd wordt door onze hersenen, die betekenis geven aan het waargenomene. Dit gecombineerd met de eerste stelling kan je concluderen dat wat je waarneemt, nooit de objectieve realiteit is.

Hoe weet je dan wat “waar” is?
^O^
pi_84453621
Die vraag heb ik eens gehoord in ToonStruck (Dat computer spel)... IK ben dan ook benieuwd wat het antwoord van die robot was :D
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:46:35 #283
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84454291
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:30 schreef Flammie het volgende:
Die vraag heb ik eens gehoord in ToonStruck (Dat computer spel)... IK ben dan ook benieuwd wat het antwoord van die robot was :D
Deze vraag?:

quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:28 schreef EINZ het volgende:
Hoe weet je dan wat “waar” is?
pi_84456399
:)

[ Bericht 48% gewijzigd door mediaconsument op 25-07-2010 01:13:11 ]
pi_84456539
quote:

[..]

Je zou haast concluderen dat er mensen zijn die dit stukje menselijkheid niet willen begrijpen, echter probeer je toch vertrouwen te houden dat ze het ooit nog eens zullen leren.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:56:51 #286
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84462614
quote:
Op zondag 25 juli 2010 00:56 schreef mediaconsument het volgende:
Je zou haast concluderen dat er mensen zijn die dit stukje menselijkheid niet willen begrijpen, echter probeer je toch vertrouwen te houden dat ze het ooit nog eens zullen leren.
Als iemand het niet met EINZ/vogeltjesdans eens is, wil nog niet zeggen dat die persoon het niet begrijpt.

Ik ben het ook weleens met EINZ/vogeltjesdans eens, en jij zult het ook heus met sommige dingen niet eens zijn met hem. Heeft EINZ/vogeltjesdans de waarheid in pacht? De keren dat jij het niet met hem eens bent, begrijp jij het dus gewoon niet?
  zondag 25 juli 2010 @ 12:23:27 #288
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84463289
quote:
Tja, eigenlijk heeft mediaconsument inderdaad ook gewoon weer gelijk :).

Ik ben het heel vaak eens met jou, Michielos, en _Led_. En wij hebben de waarheid inderdaad in pacht. De mensen die het niet met ons eens zijn, zijn mensen zijn die dit stukje menselijkheid niet willen begrijpen, echter proberen we toch vertrouwen te houden dat ze het ooit nog eens zullen leren.

Toevoeging: Het valt me in dit forum wel vaker op dat als je niet in bepaalde (paranormale) zaken gelooft, het niet eens bent met bepaalde mensen, dat dan de simpele conclusie getrokken wordt:

"Je begrijpt het niet!"

Terwijl, in elk geval voor mij, geldt, dat ik me juist ontzettend heb verdiept in paranormale fenomenen en verhalen en juist omdat ik me erin heb verdiept, ik niet stop met erover nadenken als er ergens een paranormale verklaring voor gegeven wordt.

En als ik een vraag aan een believer stel is dat meestal niet omdat ik niks weet van het 'paranormale' fenomeen an sich, maar omdat ik zijn/haar visie over dat onderwerp wil weten :).

[ Bericht 27% gewijzigd door JoepiePoepie op 25-07-2010 12:41:08 ]
pi_84464007
Het is altijd makkelijker om te stoppen met denken en iets "paranormaal" te noemen omdat het doorspitten en begrijpen van wetenschappelijke boeken nou eenmaal niet is weggelegd voor iedereen. De meeste mensen (jan modaal) willen dat soort materie ook niet lezen en het is dus gewoon een kwestie van eenvoudig positie innemen: het valt niet te verklaren en jij zult het nooit begrijpen omdat je nog niet zo ver bent. Lekker makkelijk. Ik stop ook niet met nadenken en beredeneren en dus zullen er altijd vragen zijn (kritisch/niet kritisch) en dat lijkt me niet meer dan een positieve eigenschap. Het punt van "ik snap het niet" ben ik allang voorbij en nu wil ik ook alles weten en dus blijf ik vragen, heb namelijk geen zin om stil te staan in mijn ontwikkeling :) Als je het niet wil begrijpen (ONVERKLAARBAAR LOL) dan zul je het ook nooit begrijpen! Zo simpel is het gewoon :) En ik kan beamen dat het kritisch kijken en blijven nadenken met niet bepaald windeieren gelegd heeft :)

Als ik een vraag stel over een paranormaal fenomeen dan is dat niet omdat ik troll of omdat ik niet geinteresseerd ben, dan is dat juist omdat ik geinteresseerd ben in dat onderwerp en meer wil weten. Dat sommige mensen dan woest worden kan ik begrijpen. Het zijn 2 verschillende werelden die met elkaar botsen: zij die al gestopt zijn met denken en het paranormaal noemen en zich laten leiden door de ervaring versus zij die alles willen weten en verder willen nadenken. Daar waar de ene stopt gaat de andere door en dat kan zich uiten in ruzie. Ook dat verbaast me dus helemaal niks.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:56:11 #290
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84464202
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
* JoepiePoepie vertelt een verhaal uit eigen doos.
Pics van je eigen doos or it didn't happen.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:58:10 #291
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84464250
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:56 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik ben het ook weleens met EINZ/vogeltjesdans eens
Dus we krijgen picas te zien van je eigen doos?
pi_84464275
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:56 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Als iemand het niet met EINZ/vogeltjesdans eens is, wil nog niet zeggen dat die persoon het niet begrijpt.

Ik ben het ook weleens met EINZ/vogeltjesdans eens, en jij zult het ook heus met sommige dingen niet eens zijn met hem. Heeft EINZ/vogeltjesdans de waarheid in pacht? De keren dat jij het niet met hem eens bent, begrijp jij het dus gewoon niet?
Dus jij bepaalt wat zij bedoelen? Als iemand je iets wil vertellen hoef je het hier niet mee eens te zijn, uiteraard. Echter als je dan door je reacties aangeeft dat je niet begrijpt wat diegene bedoelt, hoe kun je het dan uberhaupt nog eens worden als je de uitleg afdoet als manier om je te overtuigen. Het lijkt mij vrij normaal dat iemand de ruimte krijgt om uit te leggen wat hij/zij bedoelt.

Oftewel als ik het niet eens ben met bepaalde ideeën, dan kan het goed zijn dat ik deze zaken wel begrijp, echter zal ik dit dan ook aan moeten geven om hiermee de berichtgever te respecteren, dat gaat dan ook wat verder dan zeggen dat je het begrijpt, dat moet uit je complete reactie blijken. Degene die de boodschap verstuurd bepaalt daarom ook wat hij/zij hiermee bedoeld.
  zondag 25 juli 2010 @ 13:03:05 #293
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84464361
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:48 schreef Flammie het volgende:
Het is altijd makkelijker om te stoppen met denken en iets "paranormaal" te noemen omdat het doorspitten en begrijpen van wetenschappelijke boeken nou eenmaal niet is weggelegd voor iedereen.
Whehehe. Wat noem jij paranormaal? Dat is alleen maar wat vandaag nog niet verklaard kon worden door de wetenschap. Als het morgen wel verklaard kan worden, is het dan ineens niet meer paranormaal? En daarbij is de wetenschap gestoeld op het menselijke begripsniveau. Aangezien de mens lang niet alles begrijpt, kan de wetenschap dat dus ook niet verklaren. Terwijl we inmiddels wel weten dat er meer is. Het zou daarom goed zijn om te erkennen dat onze wetenschap een beperkt domein is dat bij lange na niet aan de enkels komt van datgene wat het paranormaal noemt.
  zondag 25 juli 2010 @ 13:05:51 #294
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84464436
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]

^O^
daar zitten een aantal fouten tegen de logica in

quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..] Terwijl we inmiddels wel weten dat er meer is. Het zou daarom goed zijn om te erkennen dat onze wetenschap een beperkt domein is dat bij lange na niet aan de enkels komt van datgene wat het paranormaal noemt.
voorbeeldje?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 25 juli 2010 @ 13:16:52 #295
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84464731
Het is jammer dat ik geen goed actrice ben, maar in real life zijn er regelmatig mensen die denken dat ik helderziend ben, omdat ik 'dingen weet van mensen die ik niet kan weten' (zoals sommige mensen dat zo mooi kunnen zeggen ;)). Vanwege mijn grote interesse in psychologie vind ik het leuk om te cold/warm/hot readen. Sommige mensen worden dan ook echt bang als ik dingen van ze 'weet' :P.

Maar ja, het is jammer dat ik niet goed kan acteren, want daardoor hou ik een hele sessie niet vol, maar ach, ik ben weer goed in andere dingen, ieder z'n vak he ;).

_O_ En Peter van der Hurk is een held _O_

quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:59 schreef mediaconsument het volgende:
Dus jij bepaalt wat zij bedoelen? Als iemand je iets wil vertellen hoef je het hier niet mee eens te zijn, uiteraard. Echter als je dan door je reacties aangeeft dat je niet begrijpt wat diegene bedoelt, hoe kun je het dan uberhaupt nog eens worden als je de uitleg afdoet als manier om je te overtuigen. Het lijkt mij vrij normaal dat iemand de ruimte krijgt om uit te leggen wat hij/zij bedoelt.

Oftewel als ik het niet eens ben met bepaalde ideeen, dan kan het goed zijn dat ik deze zaken wel begrijp, echter zal ik dit dan ook aan moeten geven om hiermee de berichtgever te respecteren, dat gaat dan ook wat verder dan zeggen dat je het begrijpt, dat moet uit je complete reactie blijken. Degene die de boodschap verstuurd bepaalt daarom ook wat hij/zij hiermee bedoeld.
pi_84465900
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
Het is jammer dat ik geen goed actrice ben, maar in real life zijn er regelmatig mensen die denken dat ik helderziend ben, omdat ik 'dingen weet van mensen die ik niet kan weten' (zoals sommige mensen dat zo mooi kunnen zeggen ;)). Vanwege mijn grote interesse in psychologie vind ik het leuk om te cold/warm/hot readen. Sommige mensen worden dan ook echt bang als ik dingen van ze 'weet' :P.

Maar ja, het is jammer dat ik niet goed kan acteren, want daardoor hou ik een hele sessie niet vol, maar ach, ik ben weer goed in andere dingen, ieder z'n vak he ;).

_O_ En Peter van der Hurk is een held _O_
[..]

Nu zul je vast wel iemand zijn die goed nadenkt over de stof :D
  zondag 25 juli 2010 @ 14:11:07 #297
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84466616
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:05 schreef oompaloompa het volgende:
voorbeeldje?
http://www.themiracleman.org/index2.htm
  zondag 25 juli 2010 @ 14:11:40 #298
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84466636
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
Picas!
  zondag 25 juli 2010 @ 14:14:52 #299
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84466730
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:11 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

http://www.themiracleman.org/index2.htm
maar ik zie daar het paranormale oid niet van? Gewoon een man met een extreem kleine overlevingskans?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 25 juli 2010 @ 14:16:39 #300
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84466784
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
Picas!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')