Als je wil dat je leven bestaat uit een overdaad aan mensen met een bord voor hun kop, zal dit ook zo gebeuren. Daarom is het mijns inziens erg belangrijk goed na te denken over wat je wilt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Precies, helaas lopen er in die wereld mensen rond met een betonnen bord voor hun kop die vanzelf wel tegen de lamp lopen. Leedvermaak moet er ook zijn uiteraard.
Pics van je slipjes en anders besta je nietquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:49 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dat zou dan voor mij juist een reden zijn om ze niet op te sturen.
Je merkt niet dat een andere persoon bestaat, je neemt waar dat je van achteren compleet helemaal ubergoor in elkaar geslagen wordt. Je zintuigen vertellen je dat dat pijn doet, als je je omdraait zie je je woedende aanvaller (waarschijnlijk een fin die op je geld uit is) en je hoort hem schreeuwen GEEFFFMEJEGELDKANKAHMONGAUL of iets anders van die strekking wat prachtig in die situatie past. Maar je neemt niet waar dat die persoon echt bestaat, je neemt de klappen, die finse rotkop en dat geschreeuw waar.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar goed, ontopic: EINZ, heb jij nog een reactie hierop:
[..]
Ik ben namelijk wel erg benieuwd wat jouw ideeen daarover zijn.
Hoe dan ook vind ik dat jij het bij het rechte eind hebt. Niet omdat ik een believer ben (wat een kutwoord trouwens) maar gewoon omdat jij als een van de weinigen de context en de strekking van de stelling schijnt te (willen) begrijpen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Precies, helaas lopen er in die wereld mensen rond met een betonnen bord voor hun kop die vanzelf wel tegen de lamp lopen. Leedvermaak moet er ook zijn uiteraard.
Lekker handig forummen zoquote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:34 schreef _Led_ het volgende:
Zeg Joepiepoepie, zou je even tegen EINZ willen zeggen dat dat nou juist mijn punt onderschrijft ?
Je ondervindt de gevolgen van iets dat je niet waargenomen hebt, dat dus volgens de stelling dus niet zou bestaan.
Ye , MC durft iets wat anderen hier niet durven, namelijk de diepte in duikenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:32 schreef EINZ het volgende:
[..]
Hoe dan ook vind ik dat jij het bij het rechte eind hebt. Niet omdat ik een believer ben (wat een kutwoord trouwens) maar gewoon omdat jij als een van de weinigen de context en de strekking van de stelling schijnt te (willen) begrijpen.
je bent nu officieel een mediumquote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:39 schreef JoepiePoepie het volgende:Dan moet ik jou dus weer quoten, want anders krijg je geen reactie op je post, bij deze dus:
[..]
Lekker handig forummen zo!
Dat zegt hij niet. Einz zegt dat een object (of het nou een persoon, een boom, auto, vliegtuig of de kerstman is) voor een persoon alleen maar in iemands hoofd kan bestaan.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:34 schreef _Led_ het volgende:
Je ondervindt de gevolgen van iets dat je niet waargenomen hebt, dat dus volgens de stelling dus niet zou bestaan.
*kuch* wedstrijdje diepgang over energiewerk doen?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ye , MC durft iets wat anderen hier niet durven, namelijk de diepte in duiken
En wanneer gaan we dat oefenen?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:26 schreef EINZ het volgende:
[..]
Pics van je slipjes en anders besta je niet
Ik denk niet dat je daarmee zo diep kunt zjn als mc hoorquote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
*kuch* wedstrijdje diepgang over energiewerk doen?
Je bedoelt de MacMIchielos? Geen trek in. Doe mij maar een MacVeel.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je daarmee zo diep kunt zjn als mc hoor
Is goed, waar daag je me voor uitquote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je bedoelt de MacMIchielos? Geen trek in. Doe mij maar een MacVeel.
En ik bedoelde een wedstrijdje met jou eigenlijk. Mediaconsument komt namelijk op me over als iemand die het ergens toch best wel snapt.
Ik daag je uit op mijn eigen terrein, energiewerk. Graag een beknopte theoretische uiteenzetting over het hoe en wat daarvan, alsjeblieft.quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
En ik bedoelde een wedstrijdje met jou eigenlijk. Mediaconsument komt namelijk op me over als iemand die het ergens toch best wel snapt.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik daag je uit op mijn eigen terrein, energiewerk. Graag een beknopte theoretische uiteenzetting over het hoe en wat daarvan, alsjeblieft.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
en als ik binnenkort een nieuw account aanmaak en ik ga me met dat account ineens gedragen als een superbeliever, dan ga jij mij zien als iemand die het 'allemaal wel begrijpt'.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:32 schreef EINZ het volgende:
[..]
Hoe dan ook vind ik dat jij het bij het rechte eind hebt. Niet omdat ik een believer ben (wat een kutwoord trouwens) maar gewoon omdat jij als een van de weinigen de context en de strekking van de stelling schijnt te (willen) begrijpen.
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:10 schreef mediaconsument het volgende:
Als ik jou uitleg dat ik het niet over de uiting van boosheid of het intense gevoel daarvan heb maar de term gebruik om een bepaalde reden te beschrijven, dan laat je niet zien dat jij mijn woorden snapt, je blijft telkens vasthouden aan je eigen verhaaltje. Dat maakt het erg lastig om uberhaupt een discussie aan te kunnen gaan.
quote:
Het blijft namelijk een feit dat als jij denkt dat je iets niet tekort komt, jij geen moeite zult doen om hier iets aan te doen. Net zoals dat jij geen chocolade zou eten als je dat niet wil. Na elke actie volgt daarom ook een reactie. Na regen komt zonneschijn.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
Als iemand niet zomaar klakkeloos bepaalde fenomenen als paranormaal aanneemt, wil dat nog niet zeggen dat die persoon het niet begrijpt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:59 schreef JoepiePoepie het volgende:
Oh, om nog even terug te komen op die kapotte wasmachine en waarom het me niet echt iets doet: Ten eerste ben ik natuurlijk heel erg Zenen ten tweede hecht ik weinig waarde aan materiele zaken.
O.k., sommige spullen zijn leuk, mooi, handig om te hebben, maar het is allemaal zo vervangbaar. Als je een televisie/wasmachine/whatever koopt, weet je dat het niet voor de rest van je leven is. En als er dan iets kapot gaat, kun je ook weer eens iets nieuws kopen, dat kan ook leuk zijn! En op wie of wat zou je dan eigenlijk boos moeten zijn als het kapot gaat? Op de wasmachine
? Op jezelf? Op de slipjes
? Het is natuurlijk wat anders als iemand moedwillig mijn spullen gaat slopen of stelen. Dan word ik uiteraard wel kwaad.
quote:
Disclaimer: Het is natuurlijk ook wat anders als op dezelfde dag ineens alles kapot gaat.
quote:
Anders vind ik het met vrienden, familie, huisdieren. Als daar iets mee is, is dat niet zomaar even hup vervangbaar. Maar verder is eigenlijk zo'n beetje alles vervangbaar. Nou ja, de schilderijen die mijn vriendheeft gemaakt niet echt, maar slipjes wel
.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hij heeft kennis genoeg van hoe dingen werken. Daar waar anderen nog niet aan willen alleen maar omdat hun overtuiging hen daarvan afhoudt. Hij snapt het concept van veel dingen tenminste wel.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kortom, daar hecht e dus niet aan. Er is dus geen sprake van emotionele gehechtheid.
[..]
Dan is er dus wel sprake van emorionele gehechtheid. De impact wordt ineens een stuk groter op je leven en je reageert dienovereenkomstig in je emotie.
[..]
Dus ook daar speelt je emotionele gehechtheid een rol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |