abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:21:41 #251
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_84402721
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Precies, helaas lopen er in die wereld mensen rond met een betonnen bord voor hun kop die vanzelf wel tegen de lamp lopen. Leedvermaak moet er ook zijn uiteraard.
Als je wil dat je leven bestaat uit een overdaad aan mensen met een bord voor hun kop, zal dit ook zo gebeuren. Daarom is het mijns inziens erg belangrijk goed na te denken over wat je wilt.
zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:26:06 #252
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84402895
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:49 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Dat zou dan voor mij juist een reden zijn om ze niet op te sturen.
Pics van je slipjes en anders besta je niet
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:28:04 #253
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84402966
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:26 schreef EINZ het volgende:
En... Wat is hierop uw antwoord?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:30:18 #254
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84403061
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar goed, ontopic: EINZ, heb jij nog een reactie hierop:
[..]

Ik ben namelijk wel erg benieuwd wat jouw ideeen daarover zijn .
Je merkt niet dat een andere persoon bestaat, je neemt waar dat je van achteren compleet helemaal ubergoor in elkaar geslagen wordt. Je zintuigen vertellen je dat dat pijn doet, als je je omdraait zie je je woedende aanvaller (waarschijnlijk een fin die op je geld uit is) en je hoort hem schreeuwen GEEFFFMEJEGELDKANKAHMONGAUL of iets anders van die strekking wat prachtig in die situatie past. Maar je neemt niet waar dat die persoon echt bestaat, je neemt de klappen, die finse rotkop en dat geschreeuw waar.

Beetje kut om uit te leggen overigens.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:32:13 #255
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84403125
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Precies, helaas lopen er in die wereld mensen rond met een betonnen bord voor hun kop die vanzelf wel tegen de lamp lopen. Leedvermaak moet er ook zijn uiteraard.
Hoe dan ook vind ik dat jij het bij het rechte eind hebt. Niet omdat ik een believer ben (wat een kutwoord trouwens) maar gewoon omdat jij als een van de weinigen de context en de strekking van de stelling schijnt te (willen) begrijpen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:34:11 #256
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_84403205
Zeg Joepiepoepie, zou je even tegen EINZ willen zeggen dat dat nou juist mijn punt onderschrijft ?

Je ondervindt de gevolgen van iets dat je niet waargenomen hebt, dat dus volgens de stelling dus niet zou bestaan.
zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:39:27 #257
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84403480
Dan moet ik jou dus weer quoten, want anders krijg je geen reactie op je post, bij deze dus:
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:34 schreef _Led_ het volgende:
Zeg Joepiepoepie, zou je even tegen EINZ willen zeggen dat dat nou juist mijn punt onderschrijft ?

Je ondervindt de gevolgen van iets dat je niet waargenomen hebt, dat dus volgens de stelling dus niet zou bestaan.
Lekker handig forummen zo !
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:08:46 #258
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84404517
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:32 schreef EINZ het volgende:

[..]

Hoe dan ook vind ik dat jij het bij het rechte eind hebt. Niet omdat ik een believer ben (wat een kutwoord trouwens) maar gewoon omdat jij als een van de weinigen de context en de strekking van de stelling schijnt te (willen) begrijpen.
Ye , MC durft iets wat anderen hier niet durven, namelijk de diepte in duiken
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:15:53 #259
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84404764
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:39 schreef JoepiePoepie het volgende:
Dan moet ik jou dus weer quoten, want anders krijg je geen reactie op je post, bij deze dus:
[..]

Lekker handig forummen zo !
je bent nu officieel een medium
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:39:01 #260
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84407722
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:34 schreef _Led_ het volgende:
Dat zegt hij niet. Einz zegt dat een object (of het nou een persoon, een boom, auto, vliegtuig of de kerstman is) voor een persoon alleen maar in iemands hoofd kan bestaan.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:40:08 #261
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84407756
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ye , MC durft iets wat anderen hier niet durven, namelijk de diepte in duiken
*kuch* wedstrijdje diepgang over energiewerk doen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:40:49 #262
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84407780
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:26 schreef EINZ het volgende:

[..]

En wanneer gaan we dat oefenen?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:44:27 #263
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84407899
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

*kuch* wedstrijdje diepgang over energiewerk doen?
Ik denk niet dat je daarmee zo diep kunt zjn als mc hoor
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:51:21 #264
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84408134
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:44 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je daarmee zo diep kunt zjn als mc hoor
Je bedoelt de MacMIchielos? Geen trek in. Doe mij maar een MacVeel.

En ik bedoelde een wedstrijdje met jou eigenlijk. Mediaconsument komt namelijk op me over als iemand die het ergens toch best wel snapt.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:06:44 #265
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84408702
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je bedoelt de MacMIchielos? Geen trek in. Doe mij maar een MacVeel.

En ik bedoelde een wedstrijdje met jou eigenlijk. Mediaconsument komt namelijk op me over als iemand die het ergens toch best wel snapt.
Is goed, waar daag je me voor uit
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:08:26 #266
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84408771
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:06 schreef Michielos het volgende:

[..]

Is goed, waar daag je me voor uit
Ik daag je uit op mijn eigen terrein, energiewerk. Graag een beknopte theoretische uiteenzetting over het hoe en wat daarvan, alsjeblieft.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:26:59 #267
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84428459
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

Ho ho, even een groot misverstand de wereld uit helpen:

Als iemand niet zomaar klakkeloos bepaalde fenomenen als paranormaal aanneemt, wil dat nog niet zeggen dat die persoon het niet begrijpt.

Ik weet genoeg van paranormale zaken (oftewel genuanceerd gezegd: fenomenen die door sommige mensen paranormaal genoemd worden) en als ik binnenkort een nieuw account aanmaak en ik ga me met dat account ineens gedragen als een superbeliever, dan ga jij mij zien als iemand die het 'allemaal wel begrijpt'.

Nou ga ik dat niet doen (voordat de modjes ineens alle believers gaan verdenken en kloonscannen ;)), want met kloons posten en rollen aannemen op internet is niks voor mij.

quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik daag je uit op mijn eigen terrein, energiewerk. Graag een beknopte theoretische uiteenzetting over het hoe en wat daarvan, alsjeblieft.

Ja Michielos, schrijf eens wat leuks :D!
pi_84429721
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
en als ik binnenkort een nieuw account aanmaak en ik ga me met dat account ineens gedragen als een superbeliever, dan ga jij mij zien als iemand die het 'allemaal wel begrijpt'.

Als je zegt dat je iets begrijpt, wil dat nog niet zeggen dat je het daadwerkelijk begrijpt. Dat zal toch echt uit de posts mbt. dat onderwerp, oftewel de discussie moeten blijken. Zodoende zal een superbeliever kloon/troll hier weinig aan veranderen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 10:59:21 #269
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84429812
Oh, om nog even terug te komen op die kapotte wasmachine en waarom het me niet echt iets doet: Ten eerste ben ik natuurlijk heel erg Zen O~) en ten tweede hecht ik weinig waarde aan materiele zaken.

O.k., sommige spullen zijn leuk, mooi, handig om te hebben, maar het is allemaal zo vervangbaar. Als je een televisie/wasmachine/whatever koopt, weet je dat het niet voor de rest van je leven is. En als er dan iets kapot gaat, kun je ook weer eens iets nieuws kopen, dat kan ook leuk zijn :)! En op wie of wat zou je dan eigenlijk boos moeten zijn als het kapot gaat? Op de wasmachine :')? Op jezelf? Op de slipjes :')? Het is natuurlijk wat anders als iemand moedwillig mijn spullen gaat slopen of stelen. Dan word ik uiteraard wel kwaad.

Disclaimer: Het is natuurlijk ook wat anders als op dezelfde dag ineens alles kapot gaat :').

Anders vind ik het met vrienden, familie, huisdieren. Als daar iets mee is, is dat niet zomaar even hup vervangbaar. Maar verder is eigenlijk zo'n beetje alles vervangbaar. Nou ja, de schilderijen die mijn vriend O+ heeft gemaakt niet echt, maar slipjes wel :').

[ Bericht 6% gewijzigd door JoepiePoepie op 24-07-2010 12:11:08 ]
pi_84429885
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:32 schreef EINZ het volgende:

[..]

Bedankt. :)

Meer dan een manier van denken is het ook niet, het helpt mij daarom als houvast in de taaiere tijden in mijn leven door alles positief in te blijven zien. Dit onderwerp heeft volgens mij ook weinig met het sceptics-believer verhaal te maken daar iedereen kritisch deze zaken bekijkt en dus denkt.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_84430073
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:59 schreef JoepiePoepie het volgende:
<snip>

Jij hebt krommunicatie wel vaak bekeken ofniet? http://www.kootenbie.nl/index.asp?http://www.kootenbie.nl/teksten/krommunicatie.asp

Als ik jou uitleg dat ik het niet over de uiting van boosheid of het intense gevoel daarvan heb maar de term gebruik om een bepaalde reden te beschrijven, dan laat je niet zien dat jij mijn woorden snapt, je blijft telkens vasthouden aan je eigen verhaaltje. Dat maakt het erg lastig om uberhaupt een discussie aan te kunnen gaan.

Het blijft namelijk een feit dat als jij denkt dat je iets niet tekort komt, jij geen moeite zult doen om hier iets aan te doen. Net zoals dat jij geen chocolade zou eten als je dat niet wil. Na elke actie volgt daarom ook een reactie. Na regen komt zonneschijn.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:20:55 #272
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84430254
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:10 schreef mediaconsument het volgende:
Als ik jou uitleg dat ik het niet over de uiting van boosheid of het intense gevoel daarvan heb maar de term gebruik om een bepaalde reden te beschrijven, dan laat je niet zien dat jij mijn woorden snapt, je blijft telkens vasthouden aan je eigen verhaaltje. Dat maakt het erg lastig om uberhaupt een discussie aan te kunnen gaan.

Ik heb het nergens over intens boos of een uiting van boosheid. En 'mijn eigen verhaaltje'... :D! Tjonge jonge, zo is het gegaan, jij was er niet bij, dus jij hebt totaal geen recht van spreken om te beweren dat het anders is gegaan :D! Maar goed, ik neem het je niet kwalijk. Jij bent gewoon 'nog niet zo ver' :).

quote:

Het blijft namelijk een feit dat als jij denkt dat je iets niet tekort komt, jij geen moeite zult doen om hier iets aan te doen. Net zoals dat jij geen chocolade zou eten als je dat niet wil. Na elke actie volgt daarom ook een reactie. Na regen komt zonneschijn.

:*
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:53:36 #273
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84434434
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
Als iemand niet zomaar klakkeloos bepaalde fenomenen als paranormaal aanneemt, wil dat nog niet zeggen dat die persoon het niet begrijpt.

Hij heeft kennis genoeg van hoe dingen werken. Daar waar anderen nog niet aan willen alleen maar omdat hun overtuiging hen daarvan afhoudt. Hij snapt het concept van veel dingen tenminste wel.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:55:59 #274
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84434511
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:59 schreef JoepiePoepie het volgende:
Oh, om nog even terug te komen op die kapotte wasmachine en waarom het me niet echt iets doet: Ten eerste ben ik natuurlijk heel erg Zen O~) en ten tweede hecht ik weinig waarde aan materiele zaken.

O.k., sommige spullen zijn leuk, mooi, handig om te hebben, maar het is allemaal zo vervangbaar. Als je een televisie/wasmachine/whatever koopt, weet je dat het niet voor de rest van je leven is. En als er dan iets kapot gaat, kun je ook weer eens iets nieuws kopen, dat kan ook leuk zijn :)! En op wie of wat zou je dan eigenlijk boos moeten zijn als het kapot gaat? Op de wasmachine :')? Op jezelf? Op de slipjes :')? Het is natuurlijk wat anders als iemand moedwillig mijn spullen gaat slopen of stelen. Dan word ik uiteraard wel kwaad.

Kortom, daar hecht e dus niet aan. Er is dus geen sprake van emotionele gehechtheid.

quote:

Disclaimer: Het is natuurlijk ook wat anders als op dezelfde dag ineens alles kapot gaat :').

Dan is er dus wel sprake van emorionele gehechtheid. De impact wordt ineens een stuk groter op je leven en je reageert dienovereenkomstig in je emotie.

quote:

Anders vind ik het met vrienden, familie, huisdieren. Als daar iets mee is, is dat niet zomaar even hup vervangbaar. Maar verder is eigenlijk zo'n beetje alles vervangbaar. Nou ja, de schilderijen die mijn vriend O+ heeft gemaakt niet echt, maar slipjes wel :').

Dus ook daar speelt je emotionele gehechtheid een rol.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 15:38:32 #275
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84437271
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hij heeft kennis genoeg van hoe dingen werken. Daar waar anderen nog niet aan willen alleen maar omdat hun overtuiging hen daarvan afhoudt. Hij snapt het concept van veel dingen tenminste wel.

En ik 'ken' mediaconsument als iemand die alles over een ander denkt te weten. Wie ze zijn, wat ze doen, hoe ze zich voelen... en dat ook graag ongefundeerd roept :).
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:55 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Kortom, daar hecht e dus niet aan. Er is dus geen sprake van emotionele gehechtheid.
[..]

Dan is er dus wel sprake van emorionele gehechtheid. De impact wordt ineens een stuk groter op je leven en je reageert dienovereenkomstig in je emotie.
[..]

Dus ook daar speelt je emotionele gehechtheid een rol.

Eeeh ja :D! Wat wil je hiermee zeggen? Mij hoef je dat niet uit te leggen hoor. Dat heb ik tig reacties geleden al gezegd, maar mediaconsument bleef volhouden dat ik boos/bang/whatever was, dus heb ik het speciaal voor hem O+ nog maar een keer uitgelegd in andere woorden, zodat hij het misschien gaat begrijpen :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')