abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:58:18 #201
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_84392529
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:43 schreef EINZ het volgende:

[..]

Ja, dat is een goeie he? Vraag je eens af hoe je waargenomen wordt door anderen en hoe jij anderen waarneemt. Hoe bestaat iemand anders voor jou? Alleen maar in je hoofd. Omdat je hem hebt waargenomen door je zintuigen, en daar een bepaalde inkleuring aan hebt gegeven op basis van je ervaringen uit het verleden. Je kunt wel redelijkerwijs beredeneren dat die andere persoon net als jij objectief zal moeten bestaan, maar alles wat jij ooit hebt waargenomen met je zintuigen zit in jou. Objectief besta jij dus niet voor anderen, jij bent alleen maar aanwezig in die anderen hun hoofd. Net zoals die anderen ook alleen maar bestaan in jouw hoofd. Logischerwijs kan je wel concluderen dat andere mensen bestaan omdat je hen nu eenmaal waarneemt, maar ja, je bent wat dat betreft afhankelijk van wat je zintuigen je vertellen.
Als je alleen maar in anderen hun hoofd bestaat zou je nooit door een onbekende van achter neergeslagen moeten kunnen worden, die persoon bestaat immers niet in jouw hoofd (aangezien jij hem/haar niet kent / nooit waargenomen hebt).
zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:00:24 #202
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84392607
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:58 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als je alleen maar in anderen hun hoofd bestaat zou je nooit door een onbekende van achter neergeslagen moeten kunnen worden, die persoon bestaat immers niet in jouw hoofd (aangezien jij hem/haar niet kent / nooit waargenomen hebt).
Dat vroeg ik me dus meteen ook af..
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:15:25 #203
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84393145
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:49 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat geen goeie en ook niet iets nieuws ofzo. Ik vind dat meer iets uit fantasietjes, vage geloofsstromingen, en films (en eventueel psychische stoornissen (psychose, paranoia)).
[..]

Uit fantasietjes, vage geloofsstromingen, en films (en eventueel psychische stoornissen (psychose, paranoia)) vind ik dat dus inderdaad .
En hoe weet jij dan zeker dat het allemaal waar is wat je waarneemt? Dat neem je aan, maar je hebt geen bevestiging daarvan.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:34:02 #204
31101 _Led_
pi_84393813
Het hele probleem hier vind ik juist onverwachtse zaken - en die zijn er genoeg. Je kunt je hoofd stoten tegen iets waarvan je niet van het bestaan afwist, je kunt neergeslagen worden door personen die je niet kent en nog nooit waargenomen hebt.

[ Bericht 35% gewijzigd door jogy op 23-07-2010 14:26:04 ]
zzz
pi_84394759
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:39 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Eeeh nee.

Ik heb bijvoorbeeld op dit moment behoefte aan eten, maar dat maakt mij niet angstig, onwetend, of boos.
Zorg dan maar eens voor een situatie waarin je niet aan die behoefte kunt voldoen. Dat kun je dan vergelijken met een drugsverslaafde die niet aan zijn drugs kan komen, die gaat op dat moment door zijn angst en boosheid ook gekke sprongen maken.

Verder praten we uiteraard over dat stukje speling dat wij als mens dmv. deze emoties en gehechtheid hebben, anders zou alles stilstaan en was er namelijk geen leven mogelijk.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_84394806
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:34 schreef _Led_ het volgende:
Ho ho, het was maar een geintje, laten we de discussie wel leuk houden.
Ik ben gewoon serieus benieuwd of daarover nagedacht was.

Het hele probleem hier vind ik juist onverwachtse zaken - en die zijn er genoeg. Je kunt je hoofd stoten tegen iets waarvan je niet van het bestaan afwist, je kunt neergeslagen worden door personen die je niet kent en nog nooit waargenomen hebt.
Je kunt echter wel altijd op blijven letten, het is dan ook waar je waarde aan hecht oftewel wat je wil. De een springt daarom ook liever in het diepe en de ander pakt het liever met beleid aan.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:07:59 #207
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84394997
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:01 schreef mediaconsument het volgende:
Zorg dan maar eens voor een situatie waarin je niet aan die behoefte kunt voldoen. Dat kun je dan vergelijken met een drugsverslaafde die niet aan zijn drugs kan komen, die gaat op dat moment door zijn angst en boosheid ook gekke sprongen maken.
Ik maak wel vaker situaties mee dat ik niet (direct) krijg of kan krijgen waar ik behoefte aan heb, maar dat maakt mij dan niet per definitie angstig, onwetend, of boos.

Tja, als je een week lang niet aan eten kan komen is dat natuurlijk anders en dan ga je natuurlijk bedelen of stelen. Maar het is niet zo dat een behoefte altijd angstig, onwetend, en boos maakt.

Nee, een leven waarin ik op elke moment dat ik dat wil in mijn behoeften word voorzien lijkt me echt ontzettend deprimerend en saai.

Verlangen naar (en dus behoefte hebben aan) iets of iemand kan echt een heerlijk gevoel zijn !

[ Bericht 5% gewijzigd door JoepiePoepie op 23-07-2010 13:13:17 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:08:07 #208
31101 _Led_
pi_84395001
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:02 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je kunt echter wel altijd op blijven letten, het is dan ook waar je waarde aan hecht oftewel wat je wil. De een springt daarom ook liever in het diepe en de ander pakt het liever met beleid aan.
Wat wil je hiermee zeggen ?
zzz
pi_84395050
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:08 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen ?
Dat als je wil dat je leven bestaat uit een overdaad aan onverwachte zaken, dit ook zo zal gebeuren. Jij bent de baas.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:12:00 #210
31101 _Led_
pi_84395160
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:08 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat als je wil dat je leven bestaat uit een overdaad aan onverwachte zaken, dit ook zo zal gebeuren. Jij bent de baas.
Dus als jij mij vervelend vindt op Fok! is dat jouw eigen schuld, dat heb jij dan zo gewild ?
zzz
pi_84395187
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:07 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik maak wel vaker situaties mee dat ik niet (direct) krijg of kan krijgen waar ik behoefte aan heb, maar dat maakt mij dan niet per definitie angstig, onwetend, of boos.
Over een globale term als iets is daar makkelijk een dergelijke conclusie te trekken, echter valt eten wel onder 1 van de basisbehoeften. Echter denk ik niet dat jij deze situatie ooit mee hebt gemaakt, mensen kunnen binnen dergelijke situaties ook compleet veranderen.

En verder heb je gelijk hoor, er zou niet veel leven zijn als alles zou zijn, oftewel stil zou staan. Dat lijkt me verder ook weinig interessant voor deze discussie, de opmerking over de goddelijkheid gebruikte ik dan ook om aan te geven dat het vrijwel onmogelijk is om niets te behoeven.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:14:55 #212
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84395255
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:12 schreef mediaconsument het volgende:
Over een globale term als iets is daar makkelijk een dergelijke conclusie te trekken, echter valt eten wel onder 1 van de basisbehoeften. Echter denk ik niet dat jij deze situatie ooit mee hebt gemaakt, mensen kunnen binnen dergelijke situaties ook compleet veranderen.
Ik had nog iets aan mijn post toegevoegd, iets over eten en bedelen .
pi_84395413
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:12 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dus als jij mij vervelend vindt op Fok! is dat jouw eigen schuld, dat heb jij dan zo gewild ?
Jup, mijn wil dat jij mij en dit forum niet meer lastigvalt met onnodige conclusies is kennelijk nog niet sterk genoeg. Ik vraag me daarom ook af wat jij wil omdat je kennelijk vaak op de verkeerde plek conclusies probeert te trekken of je gelijk probeert te halen. Of het moet zo zijn dat jij op zoek bent (behoefte hebt) naar een antwoord op een vraag die jou aan dit forum gekluisterd houd, echter zou dat ook weer raar zijn, vaak heb je namelijk een houding die aangeeft dat je alles al weet. Ook dat zou overigens heel erg saai zijn, omdat dit gelijk is aan het niet hebben van behoeften.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 23-07-2010 13:26:24 ]
pi_84395441
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:14 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik had nog iets aan mijn post toegevoegd, iets over eten en bedelen .
Waarom ga je dan stelen en bedelen? Dingen die je in normale situaties niet zou doen?

Dat zul je namelijk niet doen omdat je het leuk vind, eerder omdat je zo bang bent dat je doodgaat door het niet eten, dat je op een dergelijke manier gaat handelen.

Het belang van deze behoeften zullen dan bepalen hoeveel angst je aan dat verhaal over zult houden.

[ Bericht 7% gewijzigd door mediaconsument op 23-07-2010 13:27:59 ]
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:35:14 #215
31101 _Led_
pi_84395964
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:20 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jup, mijn wil dat jij mij en dit forum niet meer lastigvalt met onnodige conclusies is kennelijk nog niet sterk genoeg. Ik vraag me daarom ook af wat jij wil
...en vanaf hier is het allemaal irrelevant, want ik heb niks te willen. dit is jouw wereld, alles wat je niet bevalt ligt aan jouw wil, zeg je zelf. jij bent de baas.

zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:36:16 #216
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84396002
quote:
Waarom ga je dan stelen en bedelen? Dingen die je in normale situaties niet zou doen?

Dat zul je namelijk niet doen omdat je het leuk vind, eerder omdat je zo bang bent dat je doodgaat door het niet eten, dat je op een dergelijke manier gaat handelen.
Eehm ja, dat zeg ik hier toch ook juist.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:37:12 #217
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84396042
quote:
<snip>... vaak heb je namelijk een houding die aangeeft dat je alles al weet. Ook dat zou overigens heel erg saai zijn, omdat dit gelijk is aan het niet hebben van behoeften.

'Beetje' kort door de bocht die opmerking.
Hij zou ook zo maar de behoefte kunnen hebben die kennis te delen. Anderen iets te leren i.p.v. zichzelf. Om zo b.v. nieuwe ervaringen op te doen.

Al weet je dat je billen branden pijn doet, om het te ervaren is toch weer héél iets anders
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:44:42 #218
31101 _Led_
pi_84396358
Maarer, dus niks zinnigs hierover ?
zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:48:15 #219
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84396515
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:44 schreef _Led_ het volgende:
Maarer, dus niks zinnigs hierover ?
Hee psst, je weet toch dat je nog steeds op ignore staat bij EINZ .
pi_84396692
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:35 schreef _Led_ het volgende:

[..]

...en vanaf hier is het allemaal irrelevant, want ik heb niks te willen. dit is jouw wereld, alles wat je niet bevalt ligt aan jouw wil, zeg je zelf. jij bent de baas.

Precies, kennelijk heb ik dan nog iets te leren. Daarom valt het me ook op dat de momenten dat ik mezelf goed en sterk voel hier meteen last van heb en de momenten dat ik me minder voel ik veel vatbaarder ben voor dit soort zaken. Verder heb ik nogsteeds het vertrouwen dat ik hier antwoorden zal vinden op de vragen die ik nog blijk te hebben. Anders zou ik geen behoefte meer hebben om uberhaupt de moeite te doen voor dit forum.

Echter kun je het daarom ook vanuit jouw kant bekijken. Wat wil je bereiken met het posten binnen TRU binnen jouw situatie? Waarom ben je hier?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:55:39 #221
31101 _Led_
pi_84396839
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:52 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Precies, kennelijk heb ik dan nog iets te leren.
quote:
Echter kun je het daarom ook vanuit jouw kant bekijken. Wat wil je bereiken met het posten binnen TRU binnen jouw situatie? Waarom ben je hier?
...kom op, denk eens na, zo moeilijk is deze niet.

zzz
pi_84396878
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:36 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Eehm ja, dat zeg ik hier toch ook juist.
Ik had er eigenlijk aan toe moeten voegen dat bang zijn niet per definitie iets slechts is en bang zijn dus ook in een hele kleine mate voor kan komen. Net zoals dat glas dat van de tafel aan het vallen is wat jij daarna opvangt met je hand. Je was toen bang dat het glas kapot zou vallen. Je zou ook boos zijn als dit glas kapotviel, omdat je dan een glas tekort komt en dus een nieuwe moet kopen ofzo. Dat betekend dan niet dat je deze boosheid of angst zult uiten of misschien zelfs voelen.

Ik bedoel, is er dan nog een verkleinwoord voor bang zijn?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:58:48 #223
31101 _Led_
pi_84396956
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:56 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik had er eigenlijk aan toe moeten voegen dat bang zijn niet per definitie iets slechts is en bang zijn dus ook in een hele kleine mate voor kan komen. Net zoals dat glas dat van de tafel aan het vallen is wat jij daarna opvangt met je hand. Je was toen bang dat het glas kapot zou vallen. Je zou ook boos zijn als dit glas kapotviel, omdat je dan een glas tekort komt en dus een nieuwe moet kopen ofzo. Dat betekend dan niet dat je deze boosheid of angst zult uiten of misschien zelfs voelen.

Het is dan ook heel belanrijk om niet vast te blijven houden aan deze angst en om bereid te zijn te leren.
Van mensen die door je eigen wil op je pad gestuurd worden bijvoorbeeld.
Je moet er dan ook op letten of je wel waarde hecht aan dat proces, immers ben jij de baas.
Echter denk ik dat veel mensen zich niet bewust zijn van hun eigen wil.
zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:58:48 #224
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84396957
Ik dacht aan Bangetje
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_84396964
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:55 schreef _Led_ het volgende:

[..]

[..]

...kom op, denk eens na, zo moeilijk is deze niet.

Jij bent bang dat de hele wereld verkeerd denkt, je doet dingen die je niet begrijpt waardoor je hier een antwoord zoekt of zoekt gewoon aandacht omdat je dat tekort komt?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:00:56 #226
31101 _Led_
pi_84397056
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:58 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jij bent bang dat de hele wereld verkeerd denkt, je doet dingen die je niet begrijpt waardoor je hier een antwoord zoekt of zoekt gewoon aandacht omdat je dat tekort komt?
Ik weet dat ik hier ben om minder verlichte zielen op weg te helpen.
Dat blijkt ook uit jouw post; jij hebt nog heel wat te leren en wil mij daarom in discussies tegenkomen, en daarom kom je mij tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Led_ op 23-07-2010 14:07:37 ]
zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:08:33 #227
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84397319
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:56 schreef mediaconsument het volgende:

Nee joh!

Als ik een glas kapot maak word ik niet boos hoor ! Ook kom ik niet direct een glas te kort als ik er eentje laat vallen en ook ga ik dan niet direct een nieuwe kopen.

En al zou ik zoveel glazen kapot gemaakt hebben dat ik wel nieuwe moet gaan kopen, dan maakt mij dat ook niet boos.

Bijvoorbeeld mijn wasmachine was pas kapot, maar ik was daar niet boos om hoor .
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:11:50 #228
31101 _Led_
pi_84397467
Ik was gisteren boos dat mijn nieuwe Tomtom XL IQ 2 blijkbaar een uitgeklede versie van de Tomtom XL IQ is met een hoop minder opties (dat verwacht je toch niet van een nieuwere versie met dezelfde naam ?), zoals bv. dat ie geen flitspalen aangeeft.

Maar toen heeft mijn wilskracht ervoor gezorgd dat ie dat nu wel doet
(okee okee, en wat zoeken op internet en wat getinker met de tomtom zelf)
zzz
pi_84397729
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:11 schreef _Led_ het volgende:
Ik was gisteren boos dat mijn nieuwe Tomtom XL IQ 2 blijkbaar een uitgeklede versie van de Tomtom XL IQ is met een hoop minder opties (dat verwacht je toch niet van een nieuwere versie met dezelfde naam ?), zoals bv. dat ie geen flitspalen aangeeft.

Maar toen heeft mijn wilskracht ervoor gezorgd dat ie dat nu wel doet
(okee okee, en wat zoeken op internet en wat getinker met de tomtom zelf)
Precies.
pi_84397964
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:08 schreef JoepiePoepie het volgende:
En al zou ik zoveel glazen kapot gemaakt hebben dat ik wel nieuwe moet gaan kopen, dan maakt mij dat ook niet boos.
Het kan misschien lastig zijn om te begrijpen dat ik doel op het verschil tussen het uiten en intens voelen van deze emotie en het zien als een term die niks meer zegt dan dat je iets tekort komt, oftewel dat het een reden geeft voor je reactie op het voorval.

Je vond het bijvoorbeeld niet fijn dat je wasmachine kapot was, je was bang/boos omdat je zonder slipjes zou komen te zitten, daarom ging je moeite doen om iemand te zoeken die deze wasmachine wou maken en gaf hem zelfs nog wat extra's omdat je blij was dat hij weer gemaakt was. Zonder deze bang/boosheid was je ook niet blij geweest.

In extremen en dus zonder nuance denken kan zodoende erg lastig zijn binnen dergelijke filosofische discussie's.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:25:37 #231
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84398089
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:23 schreef mediaconsument het volgende:
Het kan misschien lastig zijn om te begrijpen dat ik doel op het verschil tussen het uiten en intens voelen van deze emotie en het zien als een term die niks meer zegt dan dat je iets tekort komt, oftewel dat het een reden geeft voor je reactie op het voorval.

Je vond het bijvoorbeeld niet fijn dat je wasmachine kapot was, je was bang/boos omdat je zonder slipjes zou komen te zitten, daarom ging je moeite doen om iemand te zoeken die deze wasmachine wou maken en gaf hem zelfs nog wat extra's omdat je blij was dat hij weer gemaakt was. Zonder deze bang/boosheid was je ook niet blij geweest.
Whahahaha , ik kan hier even niet inhoudelijk op reageren hoor , want ik kom niet meer bij !
pi_84398224
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:25 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Whahahaha , ik kan hier even niet inhoudelijk op reageren hoor , want ik kom niet meer bij !
Ik neem aan dat je dat niet fijn zou vinden.

Schone slipjes dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 23-07-2010 14:42:43 ]
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:39:23 #233
31101 _Led_
pi_84398682
Ik daarentegen wel
zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:44:46 #234
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84398932
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:23 schreef mediaconsument het volgende:

In extremen en dus zonder nuance denken kan zodoende erg lastig zijn binnen dergelijke filosofische discussie's.
Zo poe! He he, het gaat weer .

Nee, ik was niet bang/boos (dat ik zonder slipjes zou komen te zitten ). En nee, ik heb geen moeite gedaan om iemand te zoeken, die kwam die avond toevallig op mijn pad (hee, The Secret ) en de dingen die ik hem gegeven heb, heb ik inderdaad aan hem gegeven, omdat ik blij was wat hij voor me gedaan had en omdat dat de dingen waren die ik hem op dat moment kon geven, omdat ik die spullen in huis had en hij daarvan houdt .
pi_84399152
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:44 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Zo poe! He he, het gaat weer .

Nee, ik was niet bang/boos (dat ik zonder slipjes zou komen te zitten ). En nee, ik heb geen moeite gedaan om iemand te zoeken, die kwam die avond toevallig op mijn pad (hee, The Secret ) en de dingen die ik hem gegeven heb, heb ik inderdaad aan hem gegeven, omdat ik blij was wat hij voor me gedaan had en omdat dat de dingen waren die ik hem op dat moment kon geven, omdat ik die spullen in huis had en hij daarvan houdt .
Mjah, als je niet wil begrijpen op welke manier ik bang bedoel dan heeft deze discussie weinig zin.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:53:04 #236
31101 _Led_
pi_84399329
Hoera, we zijn weer bij het punt dat MC zegt dat een discussie weinig zin heeft !

zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:53:41 #237
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84399362
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:49 schreef mediaconsument het volgende:
Mjah, als je niet wil begrijpen op welke manier ik bang bedoel dan heeft deze discussie weinig zin.
Nee, jij wilt gewoon een ander aanpraten dat iedereen per definitie bang/boos wordt als er een glas kapot gaat of als de wasmachine kapot gaat, omdat jij daar waarschijnlijk bang/boos om zou worden.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:55:05 #238
31101 _Led_
pi_84399426
Hij moet nog leren acccepteren.
Daarom ben ik hier.
zzz
pi_84399622
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:53 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nee, jij wilt gewoon een ander aanpraten dat iedereen per definitie bang/boos wordt als er een glas kapot gaat of als de wasmachine kapot gaat, omdat jij daar waarschijnlijk bang/boos om zou worden.
Dat bedenk je er dan ook nog even bij. Over waanbeelden gesproken.

Als je er niet bang/boos om zou worden, dan zou je niets doen om het te voorkomen. Dat wil daarom ook niet zeggen dat je zo bang bent dat je wegrent, of dat je zo boos bent dat je ontploft. Nee, dat bedoel ik om de reden waarom je de actie probeert te ondernemen, er is verder ook geen verkleining van bang zijn. Echter zou ik boos goed kunnen vervangen door iets niet fijn vinden.

Denk dan ook niet dat je het fijn vind om je eigen glazen kapot te laten vallen, of om verplicht vieze slipjes te moeten dragen. Verder heb je uiteraard een reden nodig om blij te kunnen zijn, wat ik overigens ook al eerder heb aangegeven.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:08:12 #240
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84399926
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:59 schreef mediaconsument het volgende:
Dat bedenk je er dan ook nog even bij. Over waanbeelden gesproken.
Ja vast, ik heb het bedacht om boos/bang te worden van een kapotte wasmachine !
quote:
Als je er niet bang/boos om zou worden, dan zou je niets doen om het te voorkomen. Dat wil daarom ook niet zeggen dat je zo bang bent dat je wegrent, of dat je zo boos bent dat je ontploft. Nee, dat bedoel ik om de reden waarom je de actie probeert te ondernemen, er is verder ook geen verkleining van bang zijn. Echter zou ik boos goed kunnen vervangen door iets niet fijn vinden.
Het had eerlijk gezegd weinig invloed op mijn geestelijke gesteldheid. Ik stond namelijk al op het punt om een nieuwe te bestellen, juist omdat ik me niet zo druk maak om dat soort zaken. Hup nieuwe bestellen, ouwe weg, niks aan de (was)hand. Het is maar een wasmachine.
quote:
Denk dan ook niet dat je het fijn vind om je eigen glazen kapot te laten vallen, of om verplicht vieze slipjes te moeten dragen. Verder heb je uiteraard een reden nodig om blij te kunnen zijn, wat ik overigens ook al eerder heb aangegeven.
Kapotte glazen hebben ook geen invloed op hoe ik me voel. En er zijn nog wel wat andere mogelijkheden om geen vieze slipjes (om het daar meer weer over te hebben ) te hoeven dragen dan het kopen van een nieuwe wasmachine of het repareren van de ouwe.
pi_84400113
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:08 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Het had eerlijk gezegd weinig invloed op mijn geestelijke gesteldheid. Ik stond namelijk al op het punt om een nieuwe te bestellen, juist omdat ik me niet zo druk maak om dat soort zaken. Hup nieuwe bestellen, ouwe weg, niks aan de (was)hand. Het is maar een wasmachine.
[..]

Kapotte glazen hebben ook geen invloed op hoe ik me voel. En er zijn nog wel wat andere mogelijkheden om geen vieze slipjes (om het daar meer weer over te hebben ) te hoeven dragen dan het kopen van een nieuwe wasmachine of het repareren van de ouwe.
Als het niets met je deed, dan zou je geen nieuwe bestellen of zou je niet zorgen voor schone slipjes. Dan had je wel wat beters te doen.

Mooi gevalletje krommunicatie trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 23-07-2010 15:19:33 ]
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:24:34 #242
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84400527
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:12 schreef mediaconsument het volgende:
Als het niets met je deed, dan zou je geen nieuwe bestellen of zou je niet zorgen voor schone slipjes. Dan had je wel wat beters te doen.
Ja, nanananana en lekker puh !

Klopt, jij weet precies hoe een ander zich voelt, wanneer die zich zo voelt. Jij weet alles, doorziet alles en iedereen. Jij hebt altijd gelijk ! Als een ander iets zegt over (een reactie op) een persoonlijke situatie dan is dat niet waar. Nee, jij weet dat beter. En jouw vader heeft waarschijnlijk ook nog eens veel grotere spierballen dan mijn vader!
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:53 schreef _Led_ het volgende:
Hoera, we zijn weer bij het punt dat MC zegt dat een discussie weinig zin heeft !

En dit dus !
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:25:24 #243
31101 _Led_
pi_84400556
Fantastisch hoe Mediaconsument altijd vindt dat andere mensen net zo over dingen moeten denken / net zo op zaken moeten reageren als hij
zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:28:17 #244
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_84400654
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:19 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Hm, als ik in m'n eentje met mijn wil blijkbaar zo sterk ben dat ik de wil van alle Tru'ers zo overheers dat hun gaven opeens niks meer doen als ze 'm willen demonstreren moet ik wel mega-powers hebben.
Mijn wil tegenover die van tientallen TRU'ers en ik win het dan nog !

Fear me !
Nja, het universum is neutraal en gestoeld op vrije wil dus dat hele kotslauwe clichè van 'je moet er open voor staan' geldt wat mij betreft gewoon. Als jij de deur dichtgooit op welk (bewust/onbewust) niveau dan ook dan komt er niets binnen. Denk dat het makkelijker is om het dicht te zetten/laten dan het is om het toe te laten, ligt er eventueel maar aan hoe je wereldbeeld en overtuigingen zijn. Voor jou zal bijvoorbeeld voodoo niet werken maar voor iemand die erin opgevoed is wel. Hetzelfde met de positieve variant. Het overheersende wereldbeeld wat die subjectieve/persoonlijke energieën betreft bepaald de moeilijkheidsgraad en de effectiviteit van het resultaat. Dus 'ze' werken al met een achterstand ( geen mentale ) en hebben dus een inhaalslag te doen. [/brainfartigo]
quote:

[..]

Die ander heeft ook een bewustzijn dus tenzij je een solipsistisch wereldbeeld erop na houdt is alles wat geobserveerd wordt echt en maakt het niet uit wie het observeert. Iemand die jij niet ziet, ziet jouw wel dus dan is het allemaal weer ok lijkt me .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_84400867
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:25 schreef _Led_ het volgende:
Fantastisch hoe Mediaconsument altijd vindt dat andere mensen net zo over dingen moeten denken / net zo op zaken moeten reageren als hij
Heuheu, laten we maar weer de stemming gaan maken, haha wat een lol.

Het is simpelweg onmogelijk om met jullie te discussieren als alles op een dergelijke manier compleet uit zijn verband gerukt word. Ik ben daarom ook de boeman die iedereen dingen probeert aan te praten en zeggen hoe ze moeten denken. Dit terwijl ik volgens mij al wel duidelijk heb aangegeven dat ik hiermee probeer uit te leggen hoe ik erover denk, mede doordat dit een onderwerp is dat vrij veel nuance bezit.

Oftewel zolang jij deze nuance niet wil accepteren, zul je nooit iets wijzer worden.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:37:36 #246
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84401003
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:08 schreef JoepiePoepie het volgende:
En er zijn nog wel wat andere mogelijkheden om geen vieze slipjes (om het daar meer weer over te hebben ) te hoeven dragen dan het kopen van een nieuwe wasmachine of het repareren van de ouwe.
Stuur ze op naar Yvonne, misschien mag je wel mod van TRU worden
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:49:44 #247
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84401451
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:37 schreef EINZ het volgende:
Stuur ze op naar Yvonne, misschien mag je wel mod van TRU worden
Dat zou dan voor mij juist een reden zijn om ze niet op te sturen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:55:17 #248
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84401671
Maar goed, ontopic: EINZ, heb jij nog een reactie hierop:
quote:
Ik ben namelijk wel erg benieuwd wat jouw ideeen daarover zijn .
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:10:00 #249
31101 _Led_
pi_84402249
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:34 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Heuheu, laten we maar weer de stemming gaan maken, haha wat een lol.

Het is simpelweg onmogelijk om met jullie te discussieren als alles op een dergelijke manier compleet uit zijn verband gerukt word. Ik ben daarom ook de boeman die iedereen dingen probeert aan te praten en zeggen hoe ze moeten denken. Dit terwijl ik volgens mij al wel duidelijk heb aangegeven dat ik hiermee probeer uit te leggen hoe ik erover denk, mede doordat dit een onderwerp is dat vrij veel nuance bezit.

Oftewel zolang jij deze nuance niet wil accepteren, zul je nooit iets wijzer worden.
Om jou te quoten : dit is jouw wereld, alles wat je niet bevalt ligt aan jouw wil. jij bent de baas.
zzz
pi_84402583
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:10 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Om jou te quoten : dit is jouw wereld, alles wat je niet bevalt ligt aan jouw wil. jij bent de baas.
Precies, helaas lopen er in die wereld mensen rond met een betonnen bord voor hun kop die vanzelf wel tegen de lamp lopen. Leedvermaak moet er ook zijn uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')