abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:20:02 #176
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84358012
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:06 schreef jogy het volgende:

[..]

Op een bepaald diep esoterisch niveau heb je gelijk, uiteraard. Naja, als je 'persoon' vervangt door 'bewustzijn' dan.

Om mijn punt even duidelijk te maken even een metafoor. Twee personen komen om in het verkeer doordat ze voor een auto stappen. één persoon deed het omdat hij levensmoe was en de ander lette gewoon niet op omdat zijn blitsnieuwe Iphone net afging terwijl hij de stoep afstapte. Het eindresultaat is hetzelfde (beide dood) maar bij de één is het zelfmoord en de ander een ongeluk. Waarom? Omdat de intentie anders was.
Ja, en in Amerika is een overreden kat een roadkill en in China een maaltijd. Maar in beide gevallen doet de toedracht er niet zoveel meer toe. Met ego is het hetzelfde als met Duits voetbal: alleen het resultaat telt.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:31:43 #177
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84358449
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:20 schreef EINZ het volgende:

[..]

Ja, en in Amerika is een overreden kat een roadkill en in China een maaltijd. Maar in beide gevallen doet de toedracht er niet zoveel meer toe. Met ego is het hetzelfde als met Duits voetbal: alleen het resultaat telt.
Ik ben het met je eens. Ook op een minder diep esoterisch niveau heeft Einz een goed punt bij deze
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:59:54 #178
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84359544
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:31 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Ook op een minder diep esoterisch niveau heeft Einz een goed punt bij deze
Je bent het met me eens??? Rustige jongen
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:32:47 #179
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_84363728
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:20 schreef EINZ het volgende:

[..]

In amerika is er één 'suicide' en de ander een 'accident' wat mijn voorbeeld betreft, jouw vergelijking ging een beetje de appel - peer kant op. Een goed gevoel is niet enkel om het ego te voeden oid. Een goed gevoel kan ook gewoon een goed gevoel zijn en is niet perse iets wat enkel opgewekt kan worden door eigenbelang. Kan wel, moet niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_84369814
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:59 schreef EINZ het volgende:

[..]

Klopt. Maar er profiteert in die beide gevallen maar 1 persoon van, jij.
Wat een gelul. Helemaal niet. In dat geval profiteren en meer. De geholpen persoon, jezelf en de andere mensen die misschien in de toekomst ook geholpen worden. Want als je door iemand een hand toegestoken krijgt, ben je zelf ook sneller geneigd om iemand anders de hand toe te steken. En dat kan zich verspreiden zodat er weer een stukje wereld eventjes wat fijner is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 22:28:42 #181
249559 crew  Lavenderr
pi_84375924
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:22 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Wat een gelul. Helemaal niet. In dat geval profiteren en meer. De geholpen persoon, jezelf en de andere mensen die misschien in de toekomst ook geholpen worden. Want als je door iemand een hand toegestoken krijgt, ben je zelf ook sneller geneigd om iemand anders de hand toe te steken. En dat kan zich verspreiden zodat er weer een stukje wereld eventjes wat fijner is.

Juist!
pi_84376706
Zo ken ik nog een heel kort verhaal over een zieke man met 2 dochters. 1 van de dochters weigert deze man te helpen en de andere dochter helpt deze man bij alles wat hij maar kan bedenken.

Wie van deze 2 is nu egoïstisch?

Beide zijn ze even egoïstisch natuurlijk, de een gaat liever haar eigen weg en de ander helpt haar vader omdat ze het fijn vind om haar vader weer te zien lachen. De zieke vader is op dat moment ook egoïstisch, hij maakt immers gebruik van deze wens.

Is Egoïsme daarom negatief?

Uiteraard niet.

We mogen daarom ook wel uitkijken dat we niet verschillende verhalen door elkaar gaan halen, net zozeer als dat we gaan doen alsof egoïsme een slecht iets is. Het is mijns inziens eerder natuurlijk, oftewel kun je eigenlijk niet omheen. Je wil namelijk altijd iets bereiken met wat je doet. Al is het maar die fijnere wereld of die glimlach die een ander je geeft.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 07:55:06 #183
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84386529
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:46 schreef mediaconsument het volgende:
Je wil namelijk altijd iets bereiken met wat je doet.
Mensen doen iets omdat ze dat willen. Ze vertonen bepaald gedrag omdat hen dat iets oplevert.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 07:56:37 #184
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84386548
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:22 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook niet. Uiteraard zullen de gevolgen van jouw acties zich verspreiden onder de andere mensen. Maar je hebt daar geen aandeel meer in, wat er bij andere mensen gebeurd is niet jouw verantwoordelijkheid. Je kunt niet iets van een ander voelen. Je voelt alleen jezelf.
pi_84386686
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 07:55 schreef EINZ het volgende:

[..]

Mensen doen iets omdat ze dat willen. Ze vertonen bepaald gedrag omdat hen dat iets oplevert.
Alles gaat uit van de behoefte. Een niets behoevend mens is daarom niet voor niets goddelijk.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 08:33:06 #186
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84386939
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:09 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Alles gaat uit van de behoefte. Een niets behoevend mens is daarom niet voor niets goddelijk.
Klopt, die IS.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:07:07 #187
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84389008
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:09 schreef mediaconsument het volgende:
Het lijkt me meer saai en deprimerend om nergens behoefte aan te hebben, dan goddelijk.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:20:17 #188
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84389313
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:07 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Het lijkt me meer saai en deprimerend om nergens behoefte aan te hebben, dan goddelijk.
Behoefte is gehechtheid. En gehechtheid aan wat dan ook zorgt voor angst, onwetendheid en boosheid.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:23:53 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_84389397
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:20 schreef EINZ het volgende:

[..]

Behoefte is gehechtheid. En gehechtheid aan wat dan ook zorgt voor angst, onwetendheid en boosheid.
Ligt eraan of je die gehechtheid aan [iets/iemand] ook los kan laten of niet. Gehechtheid kan in ieder geval ook een hele leuke ervaring zijn.
Vrijheid
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:28:41 #190
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84389540
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Ligt eraan of je die gehechtheid aan [iets/iemand] ook los kan laten of niet. Gehechtheid kan in ieder geval ook een hele leuke ervaring zijn.
Gehechtheid is juist willen vasthouden is gelijk aan kunnen loslaten
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:39:51 #191
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84389844
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:20 schreef EINZ het volgende:
Eeeh nee.

Ik heb bijvoorbeeld op dit moment behoefte aan eten, maar dat maakt mij niet angstig, onwetend, of boos.

Dat maakt mij hongerig en verlangend in de zin van: , straks ga ik lekker <insert iets lekkers> eten!
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:23 schreef jogy het volgende:
En dit wat jogy zegt dus. Aan iets of vooral iemand gehecht zijn, kan een supergelukkig gevoel geven .

Zien jullie dat?! Ik ben het gewoon met jogy eens .
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:44:00 #192
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_84389955
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:28 schreef EINZ het volgende:

[..]

Gehechtheid is juist willen vasthouden is gelijk aan kunnen loslaten
De extremen zijn dat inderdaad maar je kan wel gehecht zijn aan iets maar het wel kunnen loslaten. Een geliefde die niet meer gelukkig is bijvoorbeeld, ben je aan gehecht maar zou je los moeten kunnen laten als je ziet dat ze zonder jou gelukkiger is/kan zijn oid. Een mooie dure auto die je moet verkopen omdat het geen achterbank heeft en je net een kind hebt gekregen dus een stationwagen moet kopen, etc. etc. etc. Geen enkele emotie is een slechte maar de extremen daarvan wel. (Liefde wordt obsessie, gehechtheid wordt bezitterigheid, kwaadheid wordt blinde woede, etc etc etc). Emoties zijn soms net drank: Geniet, maar met mate .
Vrijheid
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:06:21 #193
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84390626
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:03 schreef EINZ het volgende:
Jij bestaat sowieso niet voor iemand anders, alleen het beeld dat hij of zij van jou heeft bestaat.
Zou je dit trouwens nog even nader willen verklaren? Want ik snapte er eigenlijk geen reet van !

Bedoel je nou dat specifiek ik niet besta voor anderen (daar zullen de mensen die aan mij gehecht zijn trouwens blij mee zijn zeg ) of dat men in het algemeen niet bestaat voor anderen?

Want wat is dan jouw definitie van bestaan?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:19:00 #194
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84391041
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:39 schreef JoepiePoepie het volgende:
Eeeh nee.

Ik heb bijvoorbeeld op dit moment behoefte aan eten, maar dat maakt mij niet angstig, onwetend, of boos.

Dat maakt mij hongerig en verlangend in de zin van: , straks ga ik lekker <insert iets lekkers> eten!
[/quote

Je snapt mijn stelling niet. Jij weet dat je straks zult eten, en dat er dus geen gebrek is. Er is dus geen gehechtheid.

[quote]
En dit wat jogy zegt dus. Aan iets of vooral iemand gehecht zijn, kan een supergelukkig gevoel geven .

Zien jullie dat?! Ik ben het gewoon met jogy eens .
Dat is heel iets anders waar Jogy het over heeft. Met wat hij omschrijft, is er namelijk een goed gevoel en dus geen gebrek. En dus ook geen gehechtheid aan de invulling daarvan.

Gehechtheid staat gelijk aan een voor jouw gevoel niet invulbare behoefte.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:19:44 #195
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_84391073
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:30 schreef jogy het volgende:
Ligt er dus helemaal aan he. Als jij het doelwit bent dan heeft de beoefenaar dus te maken met weerstand van jouw wil en je bent zo eigenwijs als een verzameling geiten dus dat is aardig wat weerstand. .
Hm, als ik in m'n eentje met mijn wil blijkbaar zo sterk ben dat ik de wil van alle Tru'ers zo overheers dat hun gaven opeens niks meer doen als ze 'm willen demonstreren moet ik wel mega-powers hebben.
Mijn wil tegenover die van tientallen TRU'ers en ik win het dan nog !

Fear me !
zzz
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:34:10 #196
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84391635
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:44 schreef jogy het volgende:
je kan wel gehecht zijn aan iets maar het wel kunnen loslaten
Maar dat zijn twee verschillende dingen. Gehechtheid verdwijnt als je kunt loslaten. Maw niet langer emotioneel aan iets wilt vasthouden.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:38:43 #197
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84391801
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:19 schreef EINZ het volgende:
Dat is heel iets anders waar Jogy het over heeft. Met wat hij omschrijft, is er namelijk een goed gevoel en dus geen gebrek. En dus ook geen gehechtheid aan de invulling daarvan.
Eeeh ja, dat zeg ik toch: Je kunt supergelukkig worden met het ergens of aan iemand gehecht zijn. 'Goed gevoel'... 'supergelukkig'... Tja, superlatieven he !
quote:
Gehechtheid staat gelijk aan een voor jouw gevoel niet invulbare behoefte.
Eeeh he Snap ik niet.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:43:42 #198
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84391998
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:06 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Zou je dit trouwens nog even nader willen verklaren? Want ik snapte er eigenlijk geen reet van !

Bedoel je nou dat specifiek ik niet besta voor anderen (daar zullen de mensen die aan mij gehecht zijn trouwens blij mee zijn zeg ) of dat men in het algemeen niet bestaat voor anderen?

Want wat is dan jouw definitie van bestaan?
Ja, dat is een goeie he? Vraag je eens af hoe je waargenomen wordt door anderen en hoe jij anderen waarneemt. Hoe bestaat iemand anders voor jou? Alleen maar in je hoofd. Omdat je hem hebt waargenomen door je zintuigen, en daar een bepaalde inkleuring aan hebt gegeven op basis van je ervaringen uit het verleden. Je kunt wel redelijkerwijs beredeneren dat die andere persoon net als jij objectief zal moeten bestaan, maar alles wat jij ooit hebt waargenomen met je zintuigen zit in jou. Objectief besta jij dus niet voor anderen, jij bent alleen maar aanwezig in die anderen hun hoofd. Net zoals die anderen ook alleen maar bestaan in jouw hoofd. Logischerwijs kan je wel concluderen dat andere mensen bestaan omdat je hen nu eenmaal waarneemt, maar ja, je bent wat dat betreft afhankelijk van wat je zintuigen je vertellen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:46:50 #199
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84392107
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
Eeeh ja, dat zeg ik toch: Je kunt supergelukkig worden met het ergens of aan iemand gehecht zijn. 'Goed gevoel'... 'supergelukkig'... Tja, superlatieven he !
Nee. Zoals ik gehechtheid bedoel, betekent het een verlangen naar de invulling van een gebrek. Niet in de zin van affectie zoals jij bedoelt.
quote:
Eeeh he Snap ik niet.
Gehechtheid is een uiting van een emotioneel gebrek. Iets dat dus op emotioneel niveau ontbreekt en waarvan je graag wilt dat het ingevuld wordt.

Duidelijk zo?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:49:13 #200
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84392200
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:43 schreef EINZ het volgende:
Ja, dat is een goeie he?
Nee, ik vind dat geen goeie en ook niet iets nieuws ofzo. Ik vind dat meer iets uit fantasietjes, vage geloofsstromingen, en films (en eventueel psychische stoornissen (psychose, paranoia)).
quote:
Vraag je eens af hoe je waargenomen wordt door anderen en hoe jij anderen waarneemt. Hoe bestaat iemand anders voor jou? Alleen maar in je hoofd. Omdat je hem hebt waargenomen door je zintuigen, en daar een bepaalde inkleuring aan hebt gegeven op basis van je ervaringen uit het verleden. Je kunt wel redelijkerwijs beredeneren dat die andere persoon net als jij objectief zal moeten bestaan, maar alles wat jij ooit hebt waargenomen met je zintuigen zit in jou. Objectief besta jij dus niet voor anderen, jij bent alleen maar aanwezig in die anderen hun hoofd. Net zoals die anderen ook alleen maar bestaan in jouw hoofd. Logischerwijs kan je wel concluderen dat andere mensen bestaan omdat je hen nu eenmaal waarneemt, maar ja, je bent wat dat betreft afhankelijk van wat je zintuigen je vertellen.
Uit fantasietjes, vage geloofsstromingen, en films (en eventueel psychische stoornissen (psychose, paranoia)) vind ik dat dus inderdaad .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')