En de vrijhandel binnen de EU. Dat was voordat de EU werd opgericht wel anders, met allerlei douanetarieven e.d. Die heb je naar en van buiten de EU nog steeds.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:46 schreef du_ke het volgende:
Uit de EU? Weet je wel wat de EU ons indirect allemaal oplevert? Al was het maar door de Nederlandse bedrijven die nu veel makkelijker in het buitenland aan het werk kunnen?
Wanneer we lid worden van de EFTA, zijn we al een heel eind zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:46 schreef du_ke het volgende:
Uit de EU? Weet je wel wat de EU ons indirect allemaal oplevert? Al was het maar door de Nederlandse bedrijven die nu veel makkelijker in het buitenland aan het werk kunnen?
Nee, dat is een grote fout die mensen vaak maken. We kunnen lid worden van de EFTA ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Vrijhandelsassociatie )quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En de vrijhandel binnen de EU. Dat was voordat de EU werd opgericht wel anders, met allerlei douanetarieven e.d. Die heb je naar en van buiten de EU nog steeds.
Ja, dat kan, maar dan zit je nog wel met douanerechten naar Duitsland en België. En dat zijn nu net de landen waarmee we het meeste verkeer hebben.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:01 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, dat is een grote fout die mensen vaak maken. We kunnen lid worden van de EFTA ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Vrijhandelsassociatie )
Ah, daar is de PVV troll weer:quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ah, daar is de 'hardwerkende burger' weer
Linkschmensch, linkse kerk, Haagse elite...
Hee, de plaat blijft hangen
Hee, de plaat blijft hangen ad infinitum
V.
Tja, als jij die dingen noodzakelijk noemt dan ontkom je niet aan bezuinigen op massa immigratie en ontwikkelingshulp. Oh, wacht, nee, dat niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
De dwaze plannen uit het PVV-program zouden iedereen treffen dus mij ook. Maar ook verhogen van de AOW-leeftijd of hervorming van de huizenmarkt zal ik in mijn portemonnee voelen. Echter op een gegeven moment is dat gewoon noodzakelijk...
Nee. Vrijhandelszone = geen (Non-)Tarifaire importbelemmeringen. Dus geen douane rechten.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar dan zit je nog wel met douanerechten naar Duitsland en België. En dat zijn nu net de landen waarmee we het meeste verkeer hebben.
Noorwegen heft gewoon douanerechten naar de EU (en vice versa). Heb ik zelf ondervonden toen ik iets uit Noorwegen kochtquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:23 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee. Vrijhandelszone = geen (Non-)Tarifaire importbelemmeringen. Dus geen douane rechten.
De grenzen hoeven niet dicht, heb je zelf ook onder een steen gelegen tijdens de verkiezingen?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aah, de 7 miljard van de massa-immigratie. Welke massa-immigratie? Juist. Maar hoe zie jij dat precies voor je? We moeten zomaar effe de grenzen dichtknallen? Want Wilders roept altijd heel erg hard, maar met concrete voorstellen komen doet hij niet. Feit is namelijk dat de grenzen niet 1,2,3 dicht kunnen. Twee jaar geleden hebben we het Verdrag van Lissabon geraticificeerd en dat maakt dat we de immigratie simpelweg niet stop kunnen zetten. Natuurlijk kunnen we uit de EU stappen, maar dat idee neem ik eerlijk gezegd niet serieus.
[..]
Jij hebt onder een steen gelegen in de aanloop naar de verkiezingen
[..]
Nope, jij bent nog steeds degene die misslaat.
Dit dus.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:05 schreef Flashwin het volgende:
Die brief van Wilders is echt tenenkrommend.
Jank niet man. Voor de verkiezingen iedereen schofferen en vervolgens als een calimero doen als nu niemand met je wil praten.
Regeren is meer dan alleen een x aantal kiezers naar je toe trekken. Samenwerken en compromissen sluiten zijn van evengroot belang.
Stop eens met janken en laat zien dat hier 7 miljard op te besparen valt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:06 schreef Loomen20 het volgende:
[..]
De grenzen hoeven niet dicht, heb je zelf ook onder een steen gelegen tijdens de verkiezingen?
Er moet volgens hem meer toezicht komen en geen grapjes meer als het generaal pardon. Geen onnodig geld naar integratie als je je simpelweg niet kan of wil aanpassen en bijvoorbeeld de wet blijft overtreden. Kinderbijslag naar het buitenland is ook een van de meest achterlijke dingen die de laatste tijd in mijn bewustzijn is geslopen.
Omdat er een verdrag over getekend is moeten we maar vrede hebben met het feit dat dit beleid gewoon ruk is? Daarbij is uit de EU stappen inderdaad geen goede optie maar om te zeggen dat het zo allemaal goed geregeld is?
Vertel me waar ik de plank hier mis sla of zeg je dat alleen omdat ik het met "mn rechterhand" doe? Dat idee begin ik wel te krijgen namelijk.
Mag ik je bron hiervoor? Wikipedia en google blijken beiden niet behulpzaam... En jah, ik wil het deel van het verdrag van Lissabon dat dit soort maatregelen verbied kunnen citeren.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aah, de 7 miljard van de massa-immigratie. Welke massa-immigratie? Juist. Maar hoe zie jij dat precies voor je? We moeten zomaar effe de grenzen dichtknallen? Want Wilders roept altijd heel erg hard, maar met concrete voorstellen komen doet hij niet. Feit is namelijk dat de grenzen niet 1,2,3 dicht kunnen. Twee jaar geleden hebben we het Verdrag van Lissabon geraticificeerd en dat maakt dat we de immigratie simpelweg niet stop kunnen zetten. Natuurlijk kunnen we uit de EU stappen, maar dat idee neem ik eerlijk gezegd niet serieus.
[..]
Jij hebt onder een steen gelegen in de aanloop naar de verkiezingen
[..]
Nope, jij bent nog steeds degene die misslaat.
Ja bel jij even het CPB? zo niet plaats liever een nuttige opmerking.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:30 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Stop eens met janken en laat zien dat hier 7 miljard op te besparen valt.
Nu draai je het om vriend, jij beweert dat daar te bezuinigen valt en begint meteen over 7.2 miljard. Kun je dat niet gewoon onderbouwen met feiten en bronnen enzo?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:17 schreef Loomen20 het volgende:
[..]
Ja bel jij even het CPB? zo niet plaats liever een nuttige opmerking.
Geweldig , en dan gelijk die zijn zure tokkies reacties!!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ah, daar is de 'hardwerkende burger' weer
Linkschmensch, linkse kerk, Haagse elite...
Hee, de plaat blijft hangen ad infinitum
V.
Heb je dat op 9 juni niet gedaan dan?quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:41 schreef Jack1985 het volgende:
De eerst volgende verkiezingen stem ik op de PVV en blijf ik dit doen tot deze niet meer te negeren valt ik hoop op een zeteltje of 50 of meer, want ik ga er zelfs vanuit dat zelfs bij een zetel of 40, de PVV alsnog genegeerd zullen worden door de linkse partijen.
PVV is voor tokkiesquote:Op zondag 4 juli 2010 07:03 schreef Pugg het volgende:
[..]
Geweldig , en dan gelijk die zijn zure tokkies reacties!!
Misschien zit er dan een kern van waarheid in?quote:Op zondag 4 juli 2010 09:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
PVV is voor tokkies
PVV is voor tokkies
PVV is voor tokkies
PVV is voor tokkies
PVV is voor tokkies
PVV is voor tokkies
PVV is voor tokkies
PVV is voor tokkies
PVV is voor tokkies
PVV is voor tokkies
Goh, dat hebben we nog geen 300.000K keer gehoord
En iedere...quote:Op zondag 4 juli 2010 10:14 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Misschien zit er dan een kern van waarheid in?
Iedere D66'er heeft een studie kunstgeschiedenis gedaanquote:Op zondag 4 juli 2010 11:05 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
En iedere...
PVDA'er heet Mohammed
Gl'er is een bommknuffelende hippie
SP'er werkt in een fabriek
etc...
Hoe zie jij dat bezuinigen op de zogenaamde massa-immigratie dan precies voor je?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:12 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Tja, als jij die dingen noodzakelijk noemt dan ontkom je niet aan bezuinigen op massa immigratie en ontwikkelingshulp. Oh, wacht, nee, dat niet natuurlijk.
Besparen op de immigratie is heel simpel... gewoon strengere voorwaarden neerleggen.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat bezuinigen op de zogenaamde massa-immigratie dan precies voor je?
En OWS is afhankelijk van het BBP dat groeit en krimpt prima mee op en neer.
Hoe gaat ons dat die ruim 7 miljard per jaar aan besparingen op? Je moet dit toch concreter kunnen maken? Want zo blijft het net als bij al die Wildersonzin een hoop blabla en weinig wol.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:39 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Besparen op de immigratie is heel simpel... gewoon strengere voorwaarden neerleggen.
Is dat wel zo? Volgens mij geldt dit op veel vlakken al jaren niet meer.quote:Natuurlijk zijn er europese afspraken. Maar waarom is het altijd zo dat Nederland zich strikt aan de regeltjes houdt terwijl andere landen binnen de EU veel meer een eigen plan trekken?
Het zou kunnen maar het blijft klein geld op wat er in totaal bespaard moet worden.quote:Het kan toch niet zo zijn dat we jaren van te voren de immigratie problematiek hebben kunnen zien aankomen en we omwille van een EU afspraak (welke nooit zo gemaakt had moeten worden) we niet meer kunnen reageren op de huidige stand van zaken?
Wat we uitgeven aan OWS is gemiddeld per inwoners veel hoger dan andere landen...waarom zouden we dit niet naar beneden kunnen schroeven? Dan maar even niet het braafste jongetje in de klas.
Ja daag, lekker populistisch gebral nu he.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe gaat ons dat die ruim 7 miljard per jaar aan besparingen op? Je moet dit toch concreter kunnen maken? Want zo blijft het net als bij al die Wildersonzin een hoop blabla en weinig wol.
7 miljard willen besparen op 'massa-immigratie' is inderdaad populistisch gebral. Wilders noch zijn aanhang hebben dat ooit concreet weten te maken.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:28 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ja daag, lekker populistisch gebral nu he.
Wat is daar populistisch aan? Ik zou het ook graag willen weten, hoe dat nou zit met die zeven miljard. Hoeveel gaan we nu besparen met het dichtgooien van de grenzen?quote:Op zondag 4 juli 2010 18:28 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Wat een grap, een PVV-aanhanger die over populisme rept. Die complete klotepartij van je is gebouwd op populistische fundamenten.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:28 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 4 juli 2010 18:35 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat is daar populistisch aan? Ik zou het ook graag willen weten, hoe dat nou zit met die zeven miljard. Hoeveel gaan we nu besparen met het dichtgooien van de grenzen?
willen weten hoe dingen zitten is EEN LINKSE HOBBY VOOR DE ONDERDRUKKENDE ELITEquote:Op zondag 4 juli 2010 18:35 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat is daar populistisch aan? Ik zou het ook graag willen weten, hoe dat nou zit met die zeven miljard. Hoeveel gaan we nu besparen met het dichtgooien van de grenzen?
Het begint er wel op te lijken idd. Vragen om een bron of een logisch samenhangende redernatie wordt al snel beloond met:quote:Op zondag 4 juli 2010 19:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
willen weten hoe dingen zitten is EEN LINKSE HOBBY VOOR DE ONDERDRUKKENDE ELITE
Wat een reactie. Chapeau!quote:
Je mag anders best eens uitleggen hoe die 7 miljard euro nou precies wordt bezuinigd.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:45 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Wat wil je als er domme vragen worden gesteld....
Waarom zou ik dat moeten doen? Dit is een herhaling van zetten. Als ik geen antwoord geef, ben ik een domme kwast die wat raaskalt en een klapmongool zonder opleiding waarbij de "quote:Op zondag 4 juli 2010 19:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je mag anders best eens uitleggen hoe die 7 miljard euro nou precies wordt bezuinigd.
tja, maar je kunt niet ontkennen dat Wilders-adepten geen haar beter zijn. Ze blaten al Wilders belachelijke retoriek na als de gospel van Johannes. Linkse kliek, elite, hobbies, stripfiguur, en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:10 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ah, daar is de PVV troll weer:
Hee, PVV'ers zijn tokkies
ad infinitum
Het spijt me dat ik het soms niet met je eens ben geweest. Ook vind het oprecht vervelend wanneer je dit als persoonlijke kritiek hebt ervaren.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:50 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten doen? Dit is een herhaling van zetten. Als ik geen antwoord geef, ben ik een domme kwast die wat raaskalt en een klapmongool zonder opleiding waarbij de ""'s je om de oren vliegen. Als ik wel antwoord geef is dit nooit bevredigend, want er mankeert toch altijd wel wat aan, of je wordt afgeserveerd als leugenaar. Dus nee, daar begin ik niet meer aan. Datzelfde clubje weet wel héél gauw met bronnen en stukjes te komen als het tegen de PVV is, maar zodra het in het voordeel is van de PVV waaruit blijkt dat iets is onderbouwd moet een ander dit maar gaan aantonen dat dit ook echt zo is terwijl ze dit zelf kunnen. Zoek het ff lekker uit.
Valt opzich wel mee. Er zijn genoeg personen op FOK die hier in veel topics onderbouwing hebben gegeven en de discussie aangingen op niveau. De uitzonderingen daargelaten.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
tja, maar je kunt niet ontkennen dat Wilders-adepten geen haar beter zijn. Ze blaten al Wilders belachelijke retoriek na als de gospel van Johannes. Linkse kliek, elite, hobbies, stripfiguur, en ga zo maar door.
Helaas, want je komt niet echt geloofwaardig over met je onderschrift die als volgt luidt "Doe mee! De eerste die een standpunt van de Partij Voor de Vrijheid citeert dat werkelijk bijdraagt aan een vrije samenleving wint één euro!". Probeer het op een later tijdstip.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:02 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het spijt me dat ik het soms niet met je eens ben geweest. Ook vind het oprecht vervelend wanneer je dit als persoonlijke kritiek hebt ervaren.
Nu dit uit de lucht is; zou je willen proberen om het standpunt serieus te beargumenteren, dan beloof ik dat ik er alleen inhoudelijk op in zal gaan.
Als ik dat nu weghaal dan, ga je dan wel dingen onderbouwen?quote:Op zondag 4 juli 2010 20:05 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Helaas, want je komt niet echt geloofwaardig over met je onderschrift die als volgt luidt "Doe mee! De eerste die een standpunt van de Partij Voor de Vrijheid citeert dat werkelijk bijdraagt aan een vrije samenleving wint één euro!". Probeer het op een later tijdstip.
Zeg je hiermee dat ik dit eerder nooit deed dan? Weer zo'n dooddoener.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:05 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Als ik dat nu weghaal dan, ga je dan wel dingen onderbouwen?
Nee dat zeg ik niet. Wat ik wel duidelijk probeer te maken is dat ik graag wil je het hier gemaakte punt omtrent de besparing van zeven miljard onderbouwd, en dat je dit tot nog toe nog niet hebt gedaan.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:07 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Zeg je hiermee dat ik dit eerder nooit deed dan? Weer zo'n dooddoener.
Je kunt trouwens gewoon meedoen hoor! En kans maken op die euroquote:Op zondag 4 juli 2010 20:05 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Helaas, want je komt niet echt geloofwaardig over met je onderschrift die als volgt luidt "Doe mee! De eerste die een standpunt van de Partij Voor de Vrijheid citeert dat werkelijk bijdraagt aan een vrije samenleving wint één euro!". Probeer het op een later tijdstip.
hier zou je ook een conclusie uit kunnen trekkenquote:Op zondag 4 juli 2010 19:50 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten doen? Dit is een herhaling van zetten. Als ik geen antwoord geef, ben ik een domme kwast die wat raaskalt en een klapmongool zonder opleiding waarbij de ""'s je om de oren vliegen. Als ik wel antwoord geef is dit nooit bevredigend, want er mankeert toch altijd wel wat aan, of je wordt afgeserveerd als leugenaar. Dus nee, daar begin ik niet meer aan. Datzelfde clubje weet wel héél gauw met bronnen en stukjes te komen als het tegen de PVV is, maar zodra het in het voordeel is van de PVV waaruit blijkt dat iets is onderbouwd moet een ander dit maar gaan aantonen dat dit ook echt zo is terwijl ze dit zelf kunnen. Zoek het ff lekker uit.
Toch jammer dit. Ik stel volgens mij een hele duidelijke vraag die de essentie van de plannen van Wilders raakt. En dan komt er weer geen enkele serieuze reactiequote:
De allochtoon maakt meer gebruik van collectieve voorzieningen itt de autochtoonquote:Op zondag 4 juli 2010 19:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je mag anders best eens uitleggen hoe die 7 miljard euro nou precies wordt bezuinigd.
En hoe ga je aan die zeven miljard komen dan? Door de grenzen te sluiten?quote:Op zondag 4 juli 2010 21:11 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De allochtoon maakt meer gebruik van collectieve voorzieningen itt de autochtoon
Deze betaalt minder belasting itt de autochtoon
Deze betaalt minder premies itt de autochtoon
Ze zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit wat tot extra kosten leidt
Ze zitten vaker in de bijstand
Ze hebben vaker een werkeloosheidsuitkering
Ze hebben vaker een arbeidsongeschiktheidsuitkering
Ja, ik zie wel wat bezuinigingsmogelijkheden.
http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlnieuws/2010/rapportPVV.pdfquote:Op zondag 4 juli 2010 21:16 schreef Compatibel het volgende:
[..]
En hoe ga je aan die zeven miljard komen dan? Door de grenzen te sluiten?
Iets anders: in een ander topic over de PVV heb ik gevraagd om een link naar het onderzoek van de PVV waar die zeven miljard uit is gekomen. Ik kan dit onderzoek zelf niet vinden, en ben de komende twee maanden niet op de uni om te kijken. Iemand die weet waar ik dit onderzoek kan vinden?
quote:In 2008 kwamen 48.597 niet-westerse immigranten Nederland binnen, waarvan er naar verwachting ca. 25.000 definitief in Nederland zullen blijven. Als de sociaal-economische kenmerken van deze nieuwkomers overeenkomen met die van de huidige populatie niet-westerse allochotonen, bedragen de kosten hiervan voor de collectieve sector ¤ 4,3 miljard (euro’s van 2008).
Ja, grenzen sluiten bespaart zo'n 4.3 miljard euro per jaar, AOW leeftijd bespaard 4 miljard.quote:Bij een jaarlijkse immigratie van netto 25.000 niet-westerse allochtonen en een jaarlijkse aanwas van 25.000 nakomelingen zijn de kosten voor de publieke sector ¤ 7,2 miljard per jaar (in euro’s van 2008). Hierbij wordt wederom verondersteld dat het beroep op collectieve voorzieningen en de afdracht aan belastingen en premies overeenkomen met die van de huidige populatie niet-westerse allochtonen en dat de tweede generatie 38% van de sociaal-economische achterstand inloopt.
Bedankt voor de link!quote:Op zondag 4 juli 2010 21:22 schreef Holograph het volgende:
[..]
http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlnieuws/2010/rapportPVV.pdf
Belangrijke conclusie's
[..]
[..]
Ja, grenzen sluiten bespaart zo'n 4.3 miljard euro per jaar, AOW leeftijd bespaard 4 miljard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |