abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83488141
Kamerdebat n.a.v verslag informateur

Spreektekst van Geert Wilders

Vz, Op 9 juni 2010 heeft de kiezer gesproken. Om een bekend filosoof te citeren: daar was geen woord Spaans bij.

Anderhalf miljoen kiezers. De Partij voor de Vrijheid de derde partij van Nederland. Een winst van vijftien zetels.

Vz, veel partijen hebben het er steeds over dat je bevolkingsgroepen niet moet ‘uitsluiten’. Maar de elitekliek heeft er een stuk minder moeite mee als anderhalf miljoen kiezers worden uitgesloten, worden buitengesloten. Dat vinden ze geen enkel probleem.

Die groep kiezers is zojuist de afgelopen weken buiten de democratie geplaatst. Die mensen hadden net zo goed niet naar de stembus hoeven gaan. Hun stem telt niet mee. Anderhalf miljoen mensen worden gekwetst in hun rechtsgevoel. Anderhalf miljoen mensen vragen zich af of de democratie nog wel voor hen geldt. Anderhalf miljoen mensen zijn afgeserveerd door een politieke elite die het zo goed met zichzelf heeft getroffen en dat vooral zo wil houden en anderen wil buitensluiten.

Er is geen seconde onderhandeld met de grote winnaar. De grootste winnaar van de verkiezingen. Geen seconde. De Partij voor de Vrijheid is behandeld als een paria, als een melaatse, als een zwerver die de elite liever op de stoep laat staan. Er staat nu een cordon sanitair om anderhalf miljoen burgers, om anderhalf miljoen stemmers, om anderhalf miljoen belastingbetalers, om anderhalf miljoen Nederlanders. Ze bestaan en ze maken geluid, maar het lijkt alsof de politieke elite wil zeggen, laten we alsjeblieft niet luisteren naar die mensen.

Veel partijen in de Tweede Kamer vinden dat zo snel mogelijk moet worden onderhandeld met terreurorganisaties als Hamas of de Taliban. Maar praten met de PVV, dat is een groot taboe.

Dan worden grenzen overschreden.

De PvdA boekte het op een na slechtste resultaat uit haar geschiedenis. Alleen Ad Melkert was een nog grotere brekebeen. En uitgerekend die partij levert nu de informateur. Meneer Tjeenk Willink mag nu zijn partijgenoten aan baantjes helpen. Kan iemand mij de logica eens uitleggen? De verliezer van de verkiezingen krijgt nu een informateur cadeau.

Op de verkiezingsposters van de PvdA stond: ‘iedereen telt mee’. Maar anderhalf miljoen PVV-stemmers tellen helemaal niet mee. Op andere PvdA-posters stond: ’niet je afkomst telt maar je toekomst’. Echter: als je afkomst PVV is, heb je geen toekomst in de democratie waar PvdA-bonzen de dienst uitmaken.

Het CDA spant helemaal de kroon. Het CDA weigert te onderhandelen, ze weigeren zelfs te komen praten met de PVV en de VVD zonder dat die partijen eerst een accoord hebben gesloten maar het CDA wil wel direct aan tafel met de PvdA en de VVD. Zonder voorwaarden vooraf. Dat is onbegrijpelijk, dat is inconsistent, maar dat is ook onbeschrijflijk arrogant tegen onze kiezers.

En de VVD rent nu in de armen van Job Cohen. In de verkiezingsstrijd werd het verkiezingsprogramma van de PvdA nog aangeduid door de heer Rutte als ‘de langste zelfmoordbrief uit de geschiedenis’. Maar nu weet Mark Rutte niet hoe snel hij zijn handtekening onder dat suïcidale geschrift moet zetten. De mensen die op de VVD hebben gestemd krijgen dadelijk de PvdA en misschien zelfs Groen Links en D66 erbij. Je zult maar VVD hebben gestemd.

Vz, de kans is groot dat er een kabinet komt van het brede midden. Maar welke partij is breder dan de PVV en wie vertegenwoordigt het hart van de democratie meer dan de Partij voor de Vrijheid. Zijn Henk en Ingrid dan soms melaats? Zijn 60 procent van de Nederlanders dan soms niet goed snik als ze de islam de grootste bedreiging van onze identiteit vinden en is 60 procent van de burgers soms achterlijk omdat zij de massa-immigratie de grootste vergissing sinds de Tweede Wereldoorlog noemen?

Gesproken wordt nu onder leiding van een nieuwe informateur met Groen Links, VVD, PvdA, D66 en CDA. Het zijn de oude bestaande middenpartijen die elkaar opzoeken uit angst voor de flanken. Angstvallig naar elkaar toekruipen. Maar ik voorspel u: het politieke midden zal imploderen. Waar we nu getuige van zijn is een laatste stuiptrekking van de oude politiek die weet dat ze haar langste tijd gehad heeft maar elkaar houvast en troost voor het naderende einde biedt.

http://www.trouw.nl/nieuw(...)e_partij_worden.html
pi_83488146
Ik blijf erbij, als niet PVV-stemmer er vooral naar hun standpunten gekeken moet worden, aangezien je zelfs als Linkse partij kunt zien dat sommige standpunten INDERDAAD een oplossing is voor de hoge aantallen criminaliteit, haat en anti-vrijheid mensen in ons land.

De eerst volgende verkiezingen stem ik op de PVV en blijf ik dit doen tot deze niet meer te negeren valt ik hoop op een zeteltje of 50 of meer, want ik ga er zelfs vanuit dat zelfs bij een zetel of 40, de PVV alsnog genegeerd zullen worden door de linkse partijen.

Quote van Wilders:
"Op de verkiezingsposters van de PvdA stond: ‘iedereen telt mee’. Maar anderhalf miljoen PVV-stemmers tellen helemaal niet mee. Op andere PvdA-posters stond: ’niet je afkomst telt maar je toekomst’. Echter: als je afkomst PVV is, heb je geen toekomst in de democratie waar PvdA-bonzen de dienst uitmaken.

Het CDA spant helemaal de kroon. Het CDA weigert te onderhandelen, ze weigeren zelfs te komen praten met de PVV en de VVD zonder dat die partijen eerst een accoord hebben gesloten maar het CDA wil wel direct aan tafel met de PvdA en de VVD. Zonder voorwaarden vooraf. Dat is onbegrijpelijk, dat is inconsistent, maar dat is ook onbeschrijflijk arrogant tegen onze kiezers."

De linkse partijen proberen de grote problemen te verzachten door te bezuinigen op de zorg, politie en lonen van normaal werkende mensen. Want de mensen die thuis zitten en niks mankeren, en vooral de mensen die niet mogen werken van hun echtgenoot of geloof, die moeten het 'ook' goed krijgen net als de normaal werkende mensen, waardoor de mensen die echt niet kunnen werken straks helemaal niks meer krijgen omdat daar simpelweg geen geld meer is, na een paar jaar...

Maargoed, we zullen het vanzelf allemaal wel gaan merken, maar mogelijk is dat 'allemaal' gewoon veelste laat, dan kun je niet meer als vrouw/meisje normaal over straat, dat wordt straks algemeen bekend en daar valt niks tegen te doen omdat zij dan groter zijn als onze groep handhavers.
Als straks Kerstmis, Sinterklaas enz... Verdwijnt en wanneer er meer moskeeën zijn dan kerken in nederland.

Maar dan... Dan is het te laat, want dan zullen er in de eerste en tweede kamer een meerderheid zijn die daar gewoon simpelweg een voorstander van zijn.

Maargoed... We zullen zien... Maar tot die tijd hoop ik echt van harte dat het de Islam niet lukt om superieur te worden in Nederland, maar met deze snelheid en vrijheid, komen ze er wel binnen een jaartje of 10. Tot die tijd hoop ik op mensen zoals Wilders, die hier en daar misschien te duidelijk, hard, serieus, streng en open is, maar toch duidelijk aantonen dat er wat gedaan moet worden aan ons grootste probleem; Economie? Verbeter deze AUB met behulp van de mensen die zich niet aan onze normen en waarden houden... Deze moeten ons geen geld gaan kosten, maar opleveren!

Het zijn net aapjes in dit filmpje, die linkse partijen!
pi_83488272
Er is dan ook geen sprake van een mogelijke geen coalitie met Hamas of de Taliban, stelletje grafhuilies. Rutte smeekt Wilders zowat om met hem te onderhandelen, maar die duikt liever in de slachtofferrol dan dat hij en de PVV over zichzelf heen stappen en hun verantwoordelijkheid nemen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 30 juni 2010 @ 13:45:39 #4
97111 ukga
Siewosie baas
pi_83488303
ik zal maar even een kortere reactie geven ipv TLDR teksten;

PVV
pi_83488602
Tja. Ergens heeft hij een punt...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 30 juni 2010 @ 13:55:28 #6
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83488767
quote:
In dat filmpje staat ChristenUnie links
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83488883
Waarom stemmen we nog?

Stem je op Links krijg je van de elite 2 kansen;
1. Stem je op Links, gaat je stem naar Links
2. Stem je Blanco, gaat je stem naar Links...

Zie hier De Stemwijzer, Stem nog WIJZER! Stem de volgende verkiezingen op..?
http://visjes.net/wijzer.php

Ik verwacht dat er veel mensen de volgende verkiezingen niet zullen stemmen, omdat ze denken dat het geen nut heeft... Maar besef dan ook goed in welk voordeel je stem dan zonder je toestemming alsnog naar toe gaat...

Of ze zijn meer op de hoogte dan ik denk en zullen ze dat wel doen, en dan is het voor mij meer dan duidelijk; De PVV wordt de grootste...
pi_83488938
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 30 juni 2010 @ 14:01:37 #9
's gewoon goeien handel
pi_83489092
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:57 schreef Jack1985 het volgende:
Waarom stemmen we nog?

Stem je op Links krijg je van de elite 2 kansen;
1. Stem je op Links, gaat je stem naar Links
2. Stem je Blanco, gaat je stem naar Links...

Zie hier De Stemwijzer, Stem nog WIJZER! Stem de volgende verkiezingen op..?
http://visjes.net/wijzer.php

Ik verwacht dat er veel mensen de volgende verkiezingen niet zullen stemmen, omdat ze denken dat het geen nut heeft... Maar besef dan ook goed in welk voordeel je stem dan zonder je toestemming alsnog naar toe gaat...

Of ze zijn meer op de hoogte dan ik denk en zullen ze dat wel doen, en dan is het voor mij meer dan duidelijk; De PVV wordt de grootste...
Maak jij die filmpjes?
pi_83489189
Als Wilders zich echt zo druk zou maken over de opmars van de Islam zou hij iedere mogelijkheid aangrijpen om te kunnen regeren met de VVD, in plaats van te gaan zeuren over dat het CDA moeilijk doet. Dat heet nou over jezelf heen stappen en verantwoordelijkheid nemen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_83489240
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:01 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Maak jij die filmpjes?
Nee, maar ik kwam deze tegen, allen van dezelfde maker, heb ze allen gezien, voor mij werd wel een hoop duidelijk gemaakt, misschien ook voor de FOK!-ers
  woensdag 30 juni 2010 @ 14:05:50 #12
's gewoon goeien handel
pi_83489292
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:04 schreef Jack1985 het volgende:

[..]

Nee, maar ik kwam deze tegen, allen van dezelfde maker, heb ze allen gezien, voor mij werd wel een hoop duidelijk gemaakt, misschien ook voor de FOK!-ers
Hmm ik vraag me af wat er duidelijk wordt van die filmpjes.. Zie alleen een hoop kleurtjes en foto's die na 2 seconden al weer omslaan.
pi_83489313
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:03 schreef Seneca het volgende:
Als Wilders zich echt zo druk zou maken over de opmars van de Islam zou hij iedere mogelijkheid aangrijpen om te kunnen regeren met de VVD, in plaats van te gaan zeuren over dat het CDA moeilijk doet. Dat heet nou over jezelf heen stappen en verantwoordelijkheid nemen.
Vind ik niet... Hij moet geen stap in die richting zetten, als hij van te voren al weet, dat hij toch geen kans maakt. Dan kan hij beter wachten tot het moment dat ze hem wel een kans MOETEN geven...
pi_83489504
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:06 schreef Jack1985 het volgende:

[..]

Vind ik niet... Hij moet geen stap in die richting zetten, als hij van te voren al weet, dat hij toch geen kans maakt. Dan kan hij beter wachten tot het moment dat ze hem wel een kans MOETEN geven...
Klopt. Het gaat Wilders er niet om dat het land een rechtse coalitie krijgt. Het gaat Wilders erom dat zijn partij de volgende verkiezingen nog meer macht krijgt. Hoe kun je nu van te voren weten dat een rechtse coalitie er niet in zit als je niet eens bereid bent te onderhandelen, terwijl de grootste partij je daar praktisch om smeekt?
pi_83489609
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:10 schreef Seneca het volgende:

[..]

Klopt. Het gaat Wilders er niet om dat het land een rechtse coalitie krijgt. Het gaat Wilders erom dat zijn partij de volgende verkiezingen nog meer macht krijgt. Hoe kun je nu van te voren weten dat een rechtse coalitie er niet in zit als je niet eens bereid bent te onderhandelen, terwijl de grootste partij je daar praktisch om smeekt?
Wil je beweren dat er een mogelijkheid bestaat dat er een rechts(-midden) coalitie gevormd kan worden?
Wilders verwacht nu van niet, net zoals ik... Als het CDA niet gewoon OOK aan tafel schuift...

Dus... Heeft het zin om nu al, alles op alles te zetten? Dacht het niet.
  woensdag 30 juni 2010 @ 14:13:03 #16
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_83489640
Eigenlijk zou elke partij waarop mensen hebben gestemd gewoon in de regering moeten komen. Anders sluit je immers mensen buiten.
pi_83489678
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:12 schreef Jack1985 het volgende:

[..]

Wil je beweren dat er een mogelijkheid bestaat dat er een rechts(-midden) coalitie gevormd kan worden?
Wilders verwacht nu van niet, net zoals ik... Als het CDA niet gewoon OOK aan tafel schuift...

Ik vind dat de PVV, als derde partij, in ieder geval de verantwoordelijkheid heeft het te proberen. Als het CDA de onderhandelingen vervolgens stuk laat lopen ligt dat bij het CDA, maar daar is nu helemaal geen sprake van, aangezien Wilders niet eens wil onderhandelen.
pi_83489767
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:46 schreef Jack1985 het volgende:
Oh, wat verlang ik naar 10-15 jaar geleden zeg!!!

pffft...

Lekker met de hele straat in dit heerlijke weer voor de deur zitten, lekker babbelen over alles en nog wat... muziekje aan... aaah...

Ken me nog goed herinneren dat een meneer een grote rel maakte toen hij van de moskee kwam met wat vrienden, dat iets over de kinderen en vrouwen zeiden die buiten waren, waarop een hoop ruzie kwam, sinds dien zijn vele meningen zich gaan verdelen en heb ik sindsdien steeds meer van deze gewoontes langzaam zien verdwijnen. En dat was zeker niet alleen in onze straat....
Alleen paupers zitten buiten voor hun huis
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_83489829
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:13 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik vind dat de PVV, als derde partij, in ieder geval de verantwoordelijkheid heeft het te proberen. Als het CDA de onderhandelingen vervolgens stuk laat lopen ligt dat bij het CDA, maar daar is nu helemaal geen sprake van, aangezien Wilders niet eens wil onderhandelen.
"aangezien Wilders niet eens wil onderhandelen."

Omdat het CDA niet wilt aanschuiven.... Dus is het al een feit, dat als Wilders niet wilt omdat het aan het CDA ligt, dat het dus aan het CDA ligt

Als het CDA gewoon aanschuift is er een eerste stap gezet, zonder deze eerste stap, gaat Wilders echt niet beginnen met stap 2. Volkomen begrijpelijk.
pi_83489839
quote:

[..]

En dinsdag heeft Verhagen ook aangegeven waarom hij niet aan tafel wil schuiven:
quote:
CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen vindt echter dat er tussen CDA en PVV principiële verschillen over de democratische rechtsstaat bestaan. Verhagen wilde daarom dat eerst VVD en PVV zouden kijken of ze hun onderlinge verschillen konden overbruggen, waarna hij zou kijken of het reëel was dat zijn partij zou aansluiten bij eventuele onderhandelingen.

De principiële verschillen zitten wat Verhagen betreft bij PVV-wensen als de hoofddoekjesbelasting, bij algemene etnische registratie en bij de beoordeling van de islam. Dat soort zaken leent zich volgens Verhagen niet voor onderhandelingen.
Dat had 'ie eerder moeten zeggen, maar de boodschap is helder. De PVV moet die punten loslaten, anders gaat 'ie niet onderhandelen.
Dan kun je wel gaan huilen over uitsluiten, maar het is nu wel volstrekt helder waaorm het programmatisch niet op elkaar aansluit.

En ik geef Verhagen er overigens gelijk in dat 'ie over dat soort standpunten niet wil onderhandelen.
pi_83489870
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:13 schreef Seneca het volgende:

[..]

Het CDA wil over bepaalde punten niet onderhandelen. En dat kan.
Als Wilders vervolgens bij die punten blijft, tsja, dan heeft 'ie dus pech.
pi_83489891
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:17 schreef Jack1985 het volgende:

[..]

"aangezien Wilders niet eens wil onderhandelen."

Omdat het CDA niet wilt aanschuiven.... Dus is het al een feit, dat als Wilders niet wilt omdat het aan het CDA ligt, dat het dus aan het CDA ligt

Als het CDA gewoon aanschuift is er een eerste stap gezet, zonder deze eerste stap, gaat Wilders echt niet beginnen met stap 2. Volkomen begrijpelijk.
Het CDA wilde aanschuiven als de VVD en de PVV er samen uit zouden komen. Dat is een eerste stap, maar daar ging Wilders niet mee akkoord. In plaats van dat hij dan een tegenbod op tafel legt gaat meneer maar liever helemaal niet meer onderhandelen.
  woensdag 30 juni 2010 @ 14:23:17 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_83490088
quote:

[..]

Wilders verwacht nu van niet,
Wilders zorgt ervoor van niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_83490181
Als het CDA gewoon aanschuift, dan kunnen de onderhandelingen beginnen, en zul je zien, dat pas dan de mogelijkheden bestaan dat ze er met z'n alle in één keer uitkomen. Dat is wat Wilders wilt bereiken.

Niet eerst dit, dan dat en dan pas dat...

Gebeurd ook net met de onderhandelingen met de andere partijen, die verschillen met zn alle veel meer dan de PVV met wie dan ook... Alleen bij de PVV is het zo dat de hoofd standpunten allemaal draaien om de veiligheid en 'eigen volk eerst' terwijl het bij die andere partijen over voornamelijk de economie gaat en iedereen is gelijk programma's...
pi_83490253
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:06 schreef Jack1985 het volgende:

[..]

Vind ik niet... Hij moet geen stap in die richting zetten, als hij van te voren al weet, dat hij toch geen kans maakt.
En waarom moet het CDA dan wel een stap in die richting zetten terwijl zij weten dat zo'n coalitie geen kans maakt, als de PVV vast blijft houden aan bepaalde punten waar het CDA het niet mee eens is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')