abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83322678
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Neem maar een klapstoeltje en een uitgebreid lunchpakket mee
Dat laatste in een linnen tasje.
pi_83322724
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:04 schreef Fixers het volgende:
Och, Camiel Eurlings heeft de eerste CDA verkiezingsstunt voor de volgende verkiezingen er alweer inzitten: zolang er geen oplossing is voor de dubbele opstaptarieven bij spoorvervoerders blijven papieren kaartjes gehandhaafd.
Is altijd al zo geweest. Zolang er problemen zijn met die OV-Chipkaart en het draagvlak onder de reizigers ervoor niet voldoende is, kan men altijd met papieren treinkaartjes blijven reizen.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:10:55 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83322806
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:04 schreef Fixers het volgende:
Och, Camiel Eurlings heeft de eerste CDA verkiezingsstunt voor de volgende verkiezingen er alweer inzitten: zolang er geen oplossing is voor de dubbele opstaptarieven bij spoorvervoerders blijven papieren kaartjes gehandhaafd.
Camiel Eurlings verlaat de politiek zo snel als hij kan. Mooi als hij dit er nog even door kan drukken, maar ik ga er niet opeens CDA van stemmen. Trouwens, ik heb al gestemd Overigens moet ik hem nageven dat hij er netjes op tijd uitgesprongen is. Kan me zo voorstellen dat hij niet zat te wachten op een baantje als De Brokkenveger van Balkie.
quote:
Zeg, hoe lang is de pas van een voordeelurenkaart geldig? Ik heb zo'n doorlopend abo. En kreeg onlangs zomaar een nieuwe chipkaart thuisgestuurd terwijl mijn huidige nog 2 jaar geldigheid heeft. Voor actuele pasfoto zal het niet zijn, er staat dezelfde op als mijn pas van 3 jaar gelee. 'k Heb onlangs wel reizen op saldo geactiveerd.
Die pas zelf is 5 jaar geldig dacht ik. ALleen ieder jaar moet je, ook bij een doorlopende VDU, even bij een automaat je klaarstaande reisproduct ( ) ophalen, anders heb je dus geen geldige VDU aan boord. Ik heb een paar maanden geleden ook reizen op Saldo geactiveerd, maar geen nieuwe pas gekregen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 26 juni 2010 @ 13:12:00 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83322849
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

dat dacht ik al ja, maar een vertraging word dat nog ergens weergegeven? of is het onmogelijk om daarachter te komen ?
Als je geluk hebt komen er wel meldingen op rolandrail dat ie om xx.xx lang y gekomen is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:39:24 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83323742
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als je geluk hebt komen er wel meldingen op rolandrail dat ie om xx.xx lang y gekomen is.
En weet je meteen alle typenummers van alle wagons in de juiste volgorde. Plus een grafschrift voor iemand die een lettertje vergeten was. Goeie site wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 26 juni 2010 @ 13:56:26 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83324215
Heb de gratis 1e klas kaartjes naar Leeuwarden ook binnen trouwens
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83324338
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:56 schreef dennistd het volgende:
Heb de gratis 1e klas kaartjes naar Leeuwarden ook binnen trouwens
Jep, ik ook. =]

Lekker keertje daarheen dus, alleen wel verrassend dat het eerste klas kaartjes zijn. ;o
pi_83324350
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:36 schreef Sirolf het volgende:
Tijd voor een zoekplaatje! Wat klopt er niet op onderstaande foto?

[ link | afbeelding ]
Ik ben blind. Waar staat die fout o.O
pi_83324431
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:00 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik ben blind. Waar staat die fout o.O
Kijk op het stationsbord links op de foto, en kijk rechtsonder op de vertrekstaat

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2010 14:03:28 ]
  zaterdag 26 juni 2010 @ 14:04:17 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83324485
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:56 schreef dennistd het volgende:
Heb de gratis 1e klas kaartjes naar Leeuwarden ook binnen trouwens
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:59 schreef Crientj het volgende:
Jep, ik ook. =]

Lekker keertje daarheen dus, alleen wel verrassend dat het eerste klas kaartjes zijn. ;o
Waarom krijg ik niks?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83324778
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Waarom krijg ik niks?
'k Heb ze ook nog niet
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 14:29:42 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_83325194
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Waarom krijg ik niks?
En ik?? Wat moet ik doen? * Guppy wil ook naar Leeuwarden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83325489
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:15 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Heb ze ook nog niet
Oh en nu heb ik ze wel
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En ik?? Wat moet ik doen? * Guppy wil ook naar Leeuwarden
Helaas, de kaartjes zijn al op..

http://www.fryslan.nl/sja(...)w.asp?objectID=32777
  zaterdag 26 juni 2010 @ 15:01:27 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83326164
Wel tof dat we daar NU al van horen, Gup en ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83326678
Ik, en waarschijnlijk ook Dennis en Crientj, heb ze kunnen bestellen omdat diezelfde link zo'n 4 topics terug al eens voorbij kwam.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 15:25:45 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83326855
Nou dat heb ik dan dus ff gemist NIet dat ik wat in Leeuwarden te zoeken heb of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83327242
Je mag er wel een van me hebben hoor.. heb er toch 2 Geldig tot 1 september vanaf elk station in Nederland.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 15:45:42 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83327346
Niet nodig hoor, maar dank je Misschien heeft Gup er meer aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 15:50:37 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_83327449
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel tof dat we daar NU al van horen, Gup en ik.
Wat Fles zegt
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet nodig hoor, maar dank je Misschien heeft Gup er meer aan
Da's lief, maar ook niet nodig Ik zou toch alleen maar gaan shoppen, en das niet goed voor de portemonnee. Dus misschien is het maar beter ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 26 juni 2010 @ 15:52:13 #119
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83327490
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:04 schreef Fixers het volgende:

[..]

Och, Camiel Eurlings heeft de eerste CDA verkiezingsstunt voor de volgende verkiezingen er alweer inzitten: zolang er geen oplossing is voor de dubbele opstaptarieven bij spoorvervoerders blijven papieren kaartjes gehandhaafd.
Het is niets meer dan een klapsigaar uit eigen doos.
pi_83328887
Die link voor gratis kaartjes heeft een paar topics terug erin gestaan heur
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:05:03 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83331226
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:50 schreef Crientj het volgende:
Die link voor gratis kaartjes heeft een paar topics terug erin gestaan heur
Ik moet eerst nog mijn kruidvatjes opmaken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83334029
Als er iemand foto's makt van de trein waar olifantenslurf en giraffe uitsteken dat is dat natuurlijk wel leuk om te zien
dag
pi_83336557
Leeuwarden

Laat even weten wanneer jullie gaan, dan zorg ik voor een welkomstcomité op het station. Voor mij paar minuten lopen.
pi_83336599
Vandaag was er nog een rit in het kader van 175 jaar spoorwegen in België
De 29.013 deed een rit Brussel-Mechelen. 3uur later deed zij het omgekeerde parcours maar zolang heb ik niet gewacht...
De 29.013 in Mechelen:


En een filmpje:

Ik had geen zin om mijn statief mee te sleuren voor dat ene filmpje...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juni 2010 @ 20:56:20 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83336675
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 20:53 schreef Socios het volgende:
Leeuwarden

Laat even weten wanneer jullie gaan, dan zorg ik voor een welkomstcomité op het station. Voor mij paar minuten lopen.

Gewoon je broer er neerzetten. Die is voor iedereen wel herkenbaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83336726
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon je broer er neerzetten. Die is voor iedereen wel herkenbaar
Haha, jij kan ook wel in dat comité. Zug-Chef erbij. Keertje forumgenoten onthalen toch?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juni 2010 @ 21:00:50 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83336880
Je broer ken ik wel. Zug-Chef heb ik als het goed is ook al eens vluchtig gezien, dus nee, het is niet echt nodig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83336950
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
Je broer ken ik wel. Zug-Chef heb ik als het goed is ook al eens vluchtig gezien, dus nee, het is niet echt nodig
Ja, maar dennistd, Crientj en Ireyon niet.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juni 2010 @ 21:07:51 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83337133
Dennis ken ik wel, maar Crientj en Ireyon niet nee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83337171
'k Krijg niet spontaan meer zin om naar Leeuwarden te gaan, met het idee dat er een hoop mannen staan te wachten . Als je nou eens wat Friesche vrouwen regelt daarentegen..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juni 2010 @ 21:09:24 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83337188
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:08 schreef Ireyon het volgende:
'k Krijg niet spontaan meer zin om naar Leeuwarden te gaan, met het idee dat er een hoop mannen staan te wachten . Als je nou eens wat Friesche vrouwen regelt daarentegen..

Sorry, maar die houden we voor onszelf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83337267
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Sorry, maar die houden we voor onszelf
Precies ja.
pi_83337274
Trouwens, 'k heb ooit op vakantie een meisjes uit Sneek gescharreld.. en echt elk gesprek was een ramp, want die taal is voor mij als Brabander echt onbegrijpelijk
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juni 2010 @ 21:13:51 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83337347
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:11 schreef Ireyon het volgende:
Trouwens, 'k heb ooit op vakantie een meisjes uit Sneek gescharreld.. en echt elk gesprek was een ramp, want die taal is voor mij als Brabander echt onbegrijpelijk

Ah, een Belg, tsja, dan wordt het lastig
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 juni 2010 @ 22:12:13 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83339555
quote:
NMBS vreest nieuwe hype: saboteren van treinen

Sinds er deze week vijf treinen stilvielen nadat ze in een handomdraai gesaboteerd konden worden, houden ze bij de NMBS hun hart vast. 'Treinen saboteren mag geen nieuwe hype worden', aldus Leen Uyterhoeven, woordvoerster van de NMBS holding.

Bij de NMBS zit de schrik er goed in. Saboteurs slaagden er dinsdag in om het treinverkeer in en rond Brussel compleet in de war te sturen. Veel techniek kwam er niet aan te pas, maar hoe makkelijk het ook was, de gevolgen waren fenomenaal.

Vanaf 16.18 uur vielen vijf treinen op de Brusselse Noord-Zuidverbinding één voor één stil. 'Uiteindelijk draaide het hele systeem in de knoop', zegt Leen Uyterhoeven van de NMBS holding. 'De hele avondspits heeft eronder geleden, omdat heel wat treinen achter hun voorgangers geblokkeerd raakten.'

Geheim
Wat er precies misliep, wil de NMBS niet gezegd hebben. Meer zelfs: het moet een goed bewaard geheim blijven. 'We kunnen hier zeker van sabotage spreken. Maar we zullen er ook alles aan doen om te vermijden dat dit navolging krijgt. Het is geen kinderspel om de treinen te saboteren, maar eens je weet hoe het moet, is het ook niet meer zo moeilijk. Vandaar dat we geen details geven. Om kopieergedrag te vermijden.'

Motief
Wanneer de bewuste treinen deze week precies gesaboteerd werden, is niet duidelijk. 'En ook naar het motief van de saboteurs hebben we voorlopig het raden', aldus Uyterhoeven. 'Ze wisten wel waar ze mee bezig waren, want op camerabeelden zijn ze niet te zien.'

Intussen loopt er al een onderzoek om een en ander uit te klaren. Het is trouwens niet de eerste keer dat de NMBS met sabotage krijgt af te rekenen. Enkele maanden geleden werd het spoor geplaagd door mensen die de vertrekprocedure van enkele treinen in de war stuurden. Dat deden ze door aan de zogenaamde 'Alle-Verrichtingen-Gedaan'-bakjes op het perron te draaien, waarmee de treinbegeleider de trein laat vertrekken.
Bron: Het Nieuwsblad

Zucht... de NMBS weer uit de bocht.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:13:29 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83342163
Ik heb mijn gratis kaartjes naar Leeuwarden ook binnen.
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:11 schreef Ireyon het volgende:
Trouwens, 'k heb ooit op vakantie een meisjes uit Sneek gescharreld.. en echt elk gesprek was een ramp, want die taal is voor mij als Brabander echt onbegrijpelijk
Noh. Fries is gewoon een goede taal..
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:38:45 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83343072
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Het Nieuwsblad

Zucht... de NMBS weer uit de bocht.
Ik zou het proberen met popups. Gij zult geen treinen saboteren. Helpt vast
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83343593
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zou het proberen met popups. Gij zult geen treinen saboteren. Helpt vast
en dan die pop-ups die terug blijven komen. 50X
dag
pi_83344347
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:02 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, maar dennistd, Crientj en Ireyon niet.
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dennis ken ik wel, maar Crientj en Ireyon niet nee
Kijk maar uit, ik & DenS zijn heel eng heur.
  zondag 27 juni 2010 @ 00:27:11 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83344961
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:11 schreef Crientj het volgende:

[..]


[..]

Kijk maar uit, ik & DenS zijn heel eng heur.
Ja vast. Maar zodra ik me vertoon in de AH Togo ren je hard naar achter
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 00:28:09 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83345003
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:11 schreef Crientj het volgende:

[..]

[..]

Kijk maar uit, ik & DenS zijn heel eng heur.

* Peterselieman verhuist naar een hutje op de hei
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 juni 2010 @ 02:26:05 #142
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83347809
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja vast. Maar zodra ik me vertoon in de AH Togo ren je hard naar achter
Hoe durf je? Onschuldige meisjes schrik aanjagen?

Ge moest beschaamd zijn!
pi_83348396
Beste treinnerds
Ik heb een jaartrajectkaart met OV-chip erop, staat ook nog saldo op. De kaart is inmiddels verlopen (jaar voorbij) maar ik heb weer een nieuw jaar besteld, betaald en dus ook een nieuwe kaart gekregen. Met OV-chip, dus nu heb ik er 2

Zou die oude nog werken, en hoe kan ik het resterende saldo terug laten boeken o.i.d.?
pi_83349126
Ga even langs de NS balie
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_83349240
quote:
Op zondag 27 juni 2010 04:13 schreef Stefanovic83 het volgende:
Beste treinnerds
Ik heb een jaartrajectkaart met OV-chip erop, staat ook nog saldo op. De kaart is inmiddels verlopen (jaar voorbij) maar ik heb weer een nieuw jaar besteld, betaald en dus ook een nieuwe kaart gekregen. Met OV-chip, dus nu heb ik er 2

Zou die oude nog werken, en hoe kan ik het resterende saldo terug laten boeken o.i.d.?
De oude zal als saldo-kaart werken, alleen het reisproduct 'jaartrajectkaart' is verlopen toch..?

bij een balie van NS kun je vragen of ze het tegoed overzetten of terugstorten (let op: onder de 5 euro doen ze het niet en het kost je sowieso extra geld)
dag
pi_83351601
quote:
Op zondag 27 juni 2010 04:13 schreef Stefanovic83 het volgende:
De kaart is inmiddels verlopen
Mooi moment om weer gewoon met papieren treinkaartjes te gaan reizen.
pi_83353947
Mijn friesland kaartjes ook binnen 12 maar liefst al mn vrienden laten bestellen en aan mij laten geven :p
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 12:48:47 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83354201
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:41 schreef RubenK het volgende:
Mijn friesland kaartjes ook binnen 12 maar liefst al mn vrienden laten bestellen en aan mij laten geven :p

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83354281
Hoe ziet zo een kaartje er eigenlijk uit? Iemand een scan?

Ik bedoel: zetten ze als vertrekstation het dichtsbijzijnde NS-station neer of wat?
  zondag 27 juni 2010 @ 12:51:47 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83354294
De NS is een faalbedrijf op zich. Gister was ik op Utrecht CS.. Komt trein 526 binnen met VIRM IV+IV+VI (14 bakken (!))
Hierdoor stond de voorste bak van het zesje (aan de kant van Gouda etc) nog in wissel 1387 buiten het perron. De tweede bak stond met 1 deur nog voorbij sein 1298.
Oplossing: Omliggende sporen niet gebruiken, en zo de reizigers eruit helpen. Echter, dat hebben ze erg snel gestaakt, want dat ging moeizaam bij veel reizigers. Toen is het Rotterdamse deel afgekoppeld, richting Opstel Zuid gereden, het Den Haagse deel verder aan het perron, reizigers in/uit stappen en uiteindelijk vertrokken. Rotterdamse deel kwam daarna weer aan het perron.

Stellen 8640-V en 9563-A voor Den Haag en stel 9597 voor Rotterdam. Voor vertrek moest eerst de cabine van 8640 aan het perron.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 12:54:25 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83354386
Ah, waarschijnlijk een mcn die dacht met 12 bakken te maken te hebben. Was twee bakken verder rijden geen optie geweest?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 juni 2010 @ 12:55:50 #152
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83354437
En dat terwijl Utrecht Centraal een bouwput is, wat een pipo's...
pi_83355219
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja vast. Maar zodra ik me vertoon in de AH Togo ren je hard naar achter
Helemaal niet! Ik zat achter omdat ik om 4 uur pas hoefte te beginnen.
  Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 13:24:23 #154
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83355237
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:51 schreef Socios het volgende:
Hoe ziet zo een kaartje er eigenlijk uit? Iemand een scan?

Ik bedoel: zetten ze als vertrekstation het dichtsbijzijnde NS-station neer of wat?

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83355362
Waar is dat aanhangsel eigenlijk goed voor? Mag ik dat er alvast afscheuren of.. ?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 13:35:10 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83355562
Het is om een vliegtuigje van te vouwen op de terugweg
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 13:35:33 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83355567
Normaal staan daar altijd de voorwaarden op
In dat geval staat er ook altijd bij: niet geldig zonder aangehechte strook
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83357186
Bedankt Dennis. Geinig kaartje.
  zondag 27 juni 2010 @ 14:51:31 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83358268
@14 bakken VIRM: Lijkt mij eerder een fout van ProRail die 'm naar het verkeerde perron hebben gestuurd.
  zondag 27 juni 2010 @ 15:54:24 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83360299
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, waarschijnlijk een mcn die dacht met 12 bakken te maken te hebben. Was twee bakken verder rijden geen optie geweest?
De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is.
Een VIRM IV + IV + IV is daartegen weer 379,12 meter lang.
Op spoor 9a+b kunnen dus een VIRM VI + VI of 3x IV.

Spoor 4, 5, 11, en 12 hadden ze hiervoor wél kunnen gebruiken.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 16:17:47 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83361163
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:54 schreef greavy het volgende:

[..]

De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is.
Een VIRM IV + IV + IV is daartegen weer 379,12 meter lang.
Op spoor 9a+b kunnen dus een VIRM VI + VI of 3x IV.

Spoor 4, 5, 11, en 12 hadden ze hiervoor wél kunnen gebruiken.

Dan hadden ze idd 5 moeten gebruiken, nu 7 volgens mij buiten gebruik is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83363012
Plan U 114 kwam vanmiddag langs mijn woning gereden tijdens zijn keerrit Maliebaan-DriebergenZeist/Maarsbergen voor de Heimwee Express.

  zondag 27 juni 2010 @ 16:57:59 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83363277
Mooi die trein!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83364372
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:52 schreef busfoto.nl het volgende:
Plan U 114 kwam vanmiddag langs mijn woning gereden tijdens zijn keerrit Maliebaan-DriebergenZeist/Maarsbergen voor de Heimwee Express.

[ afbeelding ]
Mooie trein, mooie foto. Woon jij in de IBB?
pi_83364562
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:54 schreef greavy het volgende:

[..]

De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is.
Een VIRM IV + IV + IV is daartegen weer 379,12 meter lang.
Op spoor 9a+b kunnen dus een VIRM VI + VI of 3x IV.

Spoor 4, 5, 11, en 12 hadden ze hiervoor wél kunnen gebruiken.
Wat raar dat spoor 8 en 9 minder lang zijn. Dat zijn juist de sporen waar vaak lange treinen (Koplopers van de Noord-Oost) komen.
pi_83364833
Die Nico toch...

Ik krijg lichtelijk het idee dat ik de boel hier in m'n eentje volspam, dus ik duik maar weer eens de zon in.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 17:35:49 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83365028
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:26 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Wat raar dat spoor 8 en 9 minder lang zijn. Dat zijn juist de sporen waar vaak lange treinen (Koplopers van de Noord-Oost) komen.

De aap is al uit de mouw. Misschien zijn alleen de AB-fase van perron 9 aan de trein toegewezen en de C-fase niet. 9AB heeft een nuttige lengte van 322 meter, terwijl 9ABC een nuttige lengte van 417 meter heeft. En dat is ruim voldoende.

Zie http://www.prorail.nl/Ver(...)%20perronlengten.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 juni 2010 @ 17:49:16 #168
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_83365653
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:31 schreef KapiteinT het volgende:
Die Nico toch...

Ik krijg lichtelijk het idee dat ik de boel hier in m'n eentje volspam, dus ik duik maar weer eens de zon in.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_83365833
Zeg Fles, heb je het naambordje van Ghislenghien al?
Ik zal morgen ofzo een foto plaatsen
  Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 18:54:10 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83367900
quote:
Seinstoring Arnhem-Doetinchem
Tussen Arnhem en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 60 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem geen treinen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 20.30 uur.
Het is ook weer een paar dagen goed gegaan hoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83374107
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja

Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
pi_83374438
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja

Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.

Afgelopen woensdag was het op spoor 5 in Utrecht ook een behoorlijk CTA-zooitje. Eerst stond dat de ICE naar Amsterdam zou vertrekken, toen de IC naar Den Haag toen die naar Rotterdam. Vervolgens werd er omgeroepen 'Het is nog niet bekend naar welke plaats de intercity op spoor 5 zal rijden.' Minuutje later werd besloten dat ze toch maar naar Rotterdam gingen.
pi_83374617
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.

Afgelopen woensdag was het op spoor 5 in Utrecht ook een behoorlijk CTA-zooitje. Eerst stond dat de ICE naar Amsterdam zou vertrekken, toen de IC naar Den Haag toen die naar Rotterdam. Vervolgens werd er omgeroepen 'Het is nog niet bekend naar welke plaats de intercity op spoor 5 zal rijden.' Minuutje later werd besloten dat ze toch maar naar Rotterdam gingen.
Deze klopt dan wel weer (behalve de capslock die nog aanstond tijdens het typen), dat is gewoonlijk de IC naar schiphol die door de werkzaamheden vandaag niet verder kon dan uitrecht
  zondag 27 juni 2010 @ 21:41:40 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83374860
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja

Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
Wanneer houdt NS eens op met deze fratsen en informeren ze hun reizigers beter?
pi_83374973
Hmm morgen maar eens uitpluizen wanneer de Belgische beneluxrijtuigen rijden.. Volgens Somda zou het in de 9201 moeten rijden, maar dat deed het afgelopen week dus niet .
  zondag 27 juni 2010 @ 21:48:07 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83375210
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
Dit ziet er toch niet uit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 27 juni 2010 @ 21:48:22 #177
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_83375224
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja

Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...

Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
pi_83375341
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen.
  zondag 27 juni 2010 @ 21:57:08 #179
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83375695
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...

Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
Lang leve de moderne techniek.

Ik vind zelf dat de borden geoptimaliseerd kunnen worden naar een Duits systeem. Ik mis nog steeds de rijtuiglengtes en -posities.

Het gebeurt vaak genoeg dat passagiers (ja, ook ik) de lengte van een trein verkeerd inschatten en eventueel wat meters moeten teruglopen danwel terugrennen.

De treinstellen, -rijtuigen en locomotieven moeten dan overigens technisch vertimmerd worden zodat deze voertuiginformatie kunnen sturen naar de verkeersleiding. Naar voorbeeld van GVB Amsterdam en RET Rotterdam.
  zondag 27 juni 2010 @ 21:58:41 #180
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83375776
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen.
Is ook heel makkelijk aan te passen.

Beschouw deze code:

if (pixellength > MAX)
{
//Scroll text
}
pi_83375811
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:24 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Mooie trein, mooie foto. Woon jij in de IBB?
Zekers! In de hoge flat, alleen niet aan de spoorzijde. Daar is het 's middags altijd zo warm door de zon dat ik bewust heb gekozen voor de oostzijde.

pi_83375970
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...

Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
Nog even geduld met die afkortingen als H'sum Sportpark enzo. Totdat alle oude CTA's zijn vervangen wordt er voor de aansturing nog gebruik gemaakt van een oude server ofzo uit de oertijd met een koppelvlak.

Zijn de oude CTA's weg over een paar jaar dan kunnen de nCTA's modern worden aangestuurd met volledige namen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 22:01:40 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83375986
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Lang leve de moderne techniek.

Ik vind zelf dat de borden geoptimaliseerd kunnen worden naar een Duits systeem. Ik mis nog steeds de rijtuiglengtes en -posities.

Het gebeurt vaak genoeg dat passagiers (ja, ook ik) de lengte van een trein verkeerd inschatten en eventueel wat meters moeten teruglopen danwel terugrennen.

De treinstellen, -rijtuigen en locomotieven moeten dan overigens technisch vertimmerd worden zodat deze voertuiginformatie kunnen sturen naar de verkeersleiding. Naar voorbeeld van GVB Amsterdam en RET Rotterdam.

Is het niet eenvoudiger om de Railpocket daar voor in te zetten? Daar moeten volgens mij de treinlengtes toch al ingevoerd worden meende ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 juni 2010 @ 22:02:56 #184
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83376069
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Is het niet eenvoudiger om de Railpocket daar voor in te zetten? Daar moeten volgens mij de treinlengtes toch al ingevoerd worden meende ik.
Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 22:11:06 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83376473
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren.

Absoluut. Je zou bijvoorbeeld op de grotere stations met een zachte lichtlijn de lengte van de trein aan kunnen geven. Op kleinere stations zou je het om kunnen roepen als het afwijkt van het dagplan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 juni 2010 @ 22:25:53 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83377248
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Absoluut. Je zou bijvoorbeeld op de grotere stations met een zachte lichtlijn de lengte van de trein aan kunnen geven. Op kleinere stations zou je het om kunnen roepen als het afwijkt van het dagplan.
Dan blijf je dus omroepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 22:27:51 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83377345
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan blijf je dus omroepen.

ja, maar als het om stations gaat met maar 2 perrons zal het meevallen, tenzij je daar ook lichtsystemen of iets op de CTA's (als die er al hangen) wilt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83377761
Laat ze eerst maar eens beginnen met perrongerelateerde omroepen.. Alsof het mij wat boeit van welk spoor ICE International in 3 verschillende talen vertrekt, als ik op de stoptrein naar Woerden sta te wachten.
  zondag 27 juni 2010 @ 23:16:57 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83379865
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


De aap is al uit de mouw. Misschien zijn alleen de AB-fase van perron 9 aan de trein toegewezen en de C-fase niet. 9AB heeft een nuttige lengte van 322 meter, terwijl 9ABC een nuttige lengte van 417 meter heeft. En dat is ruim voldoende.

Zie http://www.prorail.nl/Ver(...)%20perronlengten.pdf
Vertel mij dan waar perronfase C is?
Er is alleen een A+B te bekennen, zoals ook op Sporenplan.nl te lezen valt
Maar iig paste de trein niet aan het perron
Ik heb alleen aan de kant waar je weer terug gaat naar Gouda etc gekeken.

Edit: Het perron langs spoor 8+9 is inderdaad korter dan het perron aan sporen 5+7 en 11 en 12.


(Klik voor grote versie)
Š Sporenplan.nl
  zondag 27 juni 2010 @ 23:21:57 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83380104
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:35 schreef Ireyon het volgende:
Laat ze eerst maar eens beginnen met perrongerelateerde omroepen.. Alsof het mij wat boeit van welk spoor ICE International in 3 verschillende talen vertrekt, als ik op de stoptrein naar Woerden sta te wachten.
Ja.. Dat zeker. Duitsland heeft dat al

Begint zwaar irritant te worden als je bijvoorbeeld van 6.40 tot 11.10 op Utrecht stond, zoals gister. Continu die omroepen waar je eigk niks mee te schaffen hebt. Maar ProRail kennende kan dat systeem ook gaan falen (kinderziektes)
  zondag 27 juni 2010 @ 23:30:21 #191
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83380450
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja.. Dat zeker. Duitsland heeft dat al

Begint zwaar irritant te worden als je bijvoorbeeld van 6.40 tot 11.10 op Utrecht stond, zoals gister. Continu die omroepen waar je eigk niks mee te schaffen hebt. Maar ProRail kennende kan dat systeem ook gaan falen (kinderziektes)
GVB Amsterdam had dat ook, maar heeft dat systeem afgeschaft denk ik...
  Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 23:34:08 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83380574
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Vertel mij dan waar perronfase C is?
Er is alleen een A+B te bekennen, zoals ook op Sporenplan.nl te lezen valt
Maar iig paste de trein niet aan het perron
Ik heb alleen aan de kant waar je weer terug gaat naar Gouda etc gekeken.

Edit: Het perron langs spoor 8+9 is inderdaad korter dan het perron aan sporen 5+7 en 11 en 12.

[ afbeelding ]
(Klik voor grote versie)
Š Sporenplan.nl
Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 juni 2010 @ 23:36:19 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83380655
"Meine Damen und Herrn auf Gleis 4. Willkommen auf Berlin Hauptbahnhof!"

Zo hoort het
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 23:36:33 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83380666
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me.

Lijkt mij ook ja. Over die nuttige perronlengte zeg ik niet zomaar iets, omdat het uit een officieel document komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 28 juni 2010 @ 00:32:57 #195
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_83383008
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:36 schreef James1988 het volgende:
"Meine Damen und Herrn auf Gleis 4. Willkommen auf Berlin Hauptbahnhof!"

Zo hoort het
Geweldig toen ik dat voor de eerste keer hoorde.

En dat van de treinlengtes, waar de trein stopt, dan moeten ze eerst eens beginnen om consequent een station binnen te rijden. ALs ik in Eindhoven de trein richting Maastricht/Heerlen pak is de splitsing iedere keer op een andere plaats. Nu stap ik iedere keer op ongeveer hetzelfde punt in de trein maar op de andere stations zie ik dat de trein iedere keer verschillend stopt, de ene keer bij trappen, de volgende keer zelfs "buiten" het station
吴 曼 迪
  maandag 28 juni 2010 @ 01:47:17 #196
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83384942
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me.
Sporen liggen altijd tussen seinen. Seinen 178 en 182 in dit geval dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 28 juni 2010 @ 02:42:48 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83385612
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:32 schreef megamandy het volgende:

[..]

Geweldig toen ik dat voor de eerste keer hoorde.

En dat van de treinlengtes, waar de trein stopt, dan moeten ze eerst eens beginnen om consequent een station binnen te rijden. ALs ik in Eindhoven de trein richting Maastricht/Heerlen pak is de splitsing iedere keer op een andere plaats. Nu stap ik iedere keer op ongeveer hetzelfde punt in de trein maar op de andere stations zie ik dat de trein iedere keer verschillend stopt, de ene keer bij trappen, de volgende keer zelfs "buiten" het station
Omdat de dubbeldekkers van lengte verschillen. De lengte van de IC naar Maastricht/Heerlen is 8, 10 of 12 bakken.
pi_83385725
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:36 schreef James1988 het volgende:
"Meine Damen und Herrn auf Gleis 4. Willkommen auf Berlin Hauptbahnhof!"
Overstapverbindingen erbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')