abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83210968
Na het zien van de film The Skeleton Key laatst op TV werd ik wel een beetje nieuwschierig.
Wat zijn jullie meningen over Hoodoo (niet het zelfde als Voodoo) of over andere soorten magie?
Iemand hier ervaring mee? Of met een Ouijabord?
Graag je eigen ervaringen en niet van derden.

Zou het echt zo zijn dat de magie echt werkt zolang je er maar in geloofd?

Graag serieuze reacties!
pi_83211135
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:40 schreef Mars-Mannetje het volgende:
Na het zien van de film
Graag serieuze reacties!
Hier ging het fout.
Op woensdag 23 juni 2010 23:33 schreef Biogarde het volgende:
Je bent één van de grootste baggeraars en verantwoordelijk voor het verkloten van topics.
Op dinsdag 20 juli 2010 20:33 schreef AdvancedPower het volgende:[/b]
Laatste post:
pi_83211418
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:43 schreef Lonker2.0 het volgende:

[..]

Hier ging het fout.
Ja ik weet zelf ook wel dat in films vaak alleen maar onzin voorkomt, maar aangezien er op internet zoveel er over te vinden is word ik wel beetje nieuwschierig.
pi_83242429
Ik heb vele verhalen gelezen over "magie" ... zwarte en witte en wicca's die goed en slecht zijn.

Zwarte magie uitspreken is 3x erger terug krijgen en bla bla bla.

Nee, ik geloof er niet in. Ik zal er pas in geloven mits ik het zelf mee zou maken.
Er was eens....
pi_83244887
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:21 schreef Maitje het volgende:
Ik heb vele verhalen gelezen over "magie" ... zwarte en witte en wicca's die goed en slecht zijn.

Nee, ik geloof er niet in. Ik zal er pas in geloven mits ik het zelf mee zou maken.
De wet van 3 gaat voor alles op in het leven, niet alleen voor zogenaamde "zwarte" magie.

Magie is een neutraal iets, dat is noch zwart noch wit, niet goed niet slecht, het is gewoon, zie het als elektrischiteit, je kan het gebruiken om iemands leven te redden en gebruiken om iemand te doden, hoe je het ook gebruikt, de elektrischiteit is niet anders.

De gebruiker kan goed of slecht zijn, zwart of wit, maar het kan ook grijs uitvallen, magie die anders uitkomt dan bedoeld was, in de naam van liefde worden gruwelen gepleegd en degene die het grootste kwaad wil berokkenen kan weleens heel stiekum eigenlijk iets goeds doen.

Magie is een heel ruim begrip, in princiepe komt het neer op het beinvloeden van jezelf en je omgeving dmv projectie/focus, meestal dmv rituelen/spreuken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_83245057
Zijn hier mensen die aan magie doen?
pi_83245386
OH MIJN GOD! Het nummer 23! Ik zie het overal!
pi_83258769
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:34 schreef FreezePop het volgende:
OH MIJN GOD! Het nummer 23! Ik zie het overal!
pi_83258877
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:21 schreef Maitje het volgende:

Maar misschien kun je het alleen mee maken als je er in geloofd?

Het geest van de mens is heel sterk, als een mens iets echt geloofd dan kan het voor die gene werkelijkheid zijn?
pi_83480896
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:34 schreef Mars-Mannetje het volgende:

Het geest van de mens is heel sterk, als een mens iets echt geloofd dan kan het voor die gene werkelijkheid zijn?
Natuurlijk kan dan.
Als je maar heel sterk gelooft dat je achterna gezeten wordt door een kudde kaboutertjes dan worden ze vanzelf echt. Dat je vervolgens in een instituut terecht komt is daar overigens wel een logisch gevolg van.

De geest van de mens ís sterk, maar niet alleen op het vlak van ergens in geloven, maar ook in het ergens juist níet in geloven. En dat is het met hoodoo, right? Als je er niet in gelooft dat heeft 't geen effect?
Liej
pi_83485017
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:27 schreef Flammie het volgende:
Zijn hier mensen die aan magie doen?
Ligt eraan wat je onder magie schaart...

Ik heb weleens echte spreuken gezet, 2 keer een verloren kat teruggeroepen bv en alhoewel daar een hele grote toevalsfactor meespeelde waren ze beide binnen een uur na de spreuk terug.
Ik weet dus niet of ze anders ook gewoon teruggekomen waren, dat had maar zo gekund, dus niet echt een heftig iets waarvan je denkt, ja het werkt echt!

Maar wat ik veel meer gebruik is bv het laden van objecten en kruiden, het zetten van cirkels voor zelfwerk, gebruik maken van magische symbolen e.d. als hulpmiddelen enz.
Maar ook dat is mondjesmaat, ik ben daar niet dagelijks veel mee bezig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_83489328
Ik wil misschien ook beginnen met magie... weet iemand waar je goede spreukenboeken kunt kopen?
pi_83491395
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:06 schreef Flammie het volgende:
Ik wil misschien ook beginnen met magie... weet iemand waar je goede spreukenboeken kunt kopen?
Heb je al bij De Wegisweg gekeken?

OT: Maar heb je daar ook echt boeken van?
pi_83491504
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je onder magie schaart...

Ik heb weleens echte spreuken gezet, 2 keer een verloren kat teruggeroepen bv en alhoewel daar een hele grote toevalsfactor meespeelde waren ze beide binnen een uur na de spreuk terug.
Ik weet dus niet of ze anders ook gewoon teruggekomen waren, dat had maar zo gekund, dus niet echt een heftig iets waarvan je denkt, ja het werkt echt!

Maar wat ik veel meer gebruik is bv het laden van objecten en kruiden, het zetten van cirkels voor zelfwerk, gebruik maken van magische symbolen e.d. als hulpmiddelen enz.
Maar ook dat is mondjesmaat, ik ben daar niet dagelijks veel mee bezig.
Wat bedoel je precies met 'het laden van objecten en kruiden'?
pi_83492915
Tijd voor wat spellingshoodoo.
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:40 schreef Mars-Mannetje het volgende:

Zou het echt zo zijn dat de magie echt werkt zolang je er maar in geloofd?

Graag serieuze reacties!
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:23 schreef erodome het volgende:

[..]

elektrischiteit

princiepe
⎝⏠⏝⏠⎠
pi_83493457

maggi
pi_83493540
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:46 schreef -Datdus- het volgende:
[ afbeelding ]
maggi
Zwarte maggi
⎝⏠⏝⏠⎠
pi_83493636
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:32 schreef Huehueteotl het volgende:
Tijd voor wat spellingshoodoo.
[..]

[..]

Ik geloof dat Erodome last heeft van dyslexie (kan zij ook niks aan doen) maar ze maakt altijd goede inhoudelijke posts
pi_83493748
Als dit werkelijk zou bestaan dan had men dit toch al lang kunnen bewijzen. Het zijn allemaal bijgeloof spelletjes van je hersens. Als ik in bed lig hoor ik allemaal geluiden in het huis dan dat is normaal maar wanneer ik een uur daarvoor zou glaasje draaien ga ik denken dat die geluiden geesten zijn. Je hebt weleens van die politieberichten dat Somaliers van 6 hoog naar beneden springen en denken dat hoodoo ze zou beschermen, ze vallen gewoon te barsten.
pi_83506411
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:06 schreef Flammie het volgende:
Als je een beetje door het feminisme heen kan kijken zijn de boeken van laurie cabot wel leuk.
Het ierse book of invasions is leuk achtergrondwerk.
Het mabinogion geeft nog meer verdieping.

Die laatste 2 zijn geen directe heksenboeken, maar geven de je wat kennis van de oude mythen en de geschiedenis van die volkeren, zo zijn er nog veel meer werken die je wat leren over de stammen van wie we dit principe geleend hebben.

Je kan ook gewoon intersnerten en je rustig aan in gaan lezen, er zijn zelf cursussen, maar of dat allemaal echt wat is kan ik je niet beloven.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 30-06-2010 21:19:36 ]
pi_83506612
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:56 schreef Mars-Mannetje het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met 'het laden van objecten en kruiden'?
Een bepaald doel van dat object of kruid te versterken.
Heel simpel vb, je hebt kamille, dat laad je om de rustgevende werking te versterken en als je daarna een lekker bakje thee ervan maakt is dat heerlijk rustgevend.
Normaal is het dat ook wel, maar met het laden poog je die werking te versterken.
pi_83605684
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:47 schreef Mars-Mannetje het volgende:

[..]

Ja ik weet zelf ook wel dat in films vaak alleen maar onzin voorkomt, maar aangezien er op internet zoveel er over te vinden is word ik wel beetje nieuwschierig.

daarom moet je alles op het internet staat ook niet al te serieus nemen want 90% is onzin.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_83698555
Naja, ik heb getoverd zodat nederland geen last zou hebben van de braziliaanse tovenaars.

Uiteraard deed ik dat pas nadat uit de eerste helft duidelijk bleek dat iets niet klopte.
(vijandige magie, die ik onschadelijk heb gemaakt en vervangen door een oranje gloed.)
pi_83698659
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:27 schreef bassos het volgende:
Naja, ik heb getoverd zodat nederland geen last zou hebben van de braziliaanse tovenaars.

Uiteraard deed ik dat pas nadat uit de eerste helft duidelijk bleek dat iets niet klopte.
(vijandige magie, die ik onschadelijk heb gemaakt en vervangen door een oranje gloed.)
10 punten voor griffoendor
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:54:37 #25
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83715718
Ik heb nog steeds het aanbod openstaan : iedereen die denkt iets met magie, voodoo of hoodoo of roep het maar te kunnen mag zich volledig op mij botvieren

Een hoop lui die roepen eraan te doen, evenzoveel mensen die terugkrabbelen als je voorstelt om eens een praktische demonstratie te geven
zzz
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:38:53 #26
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83717472
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:54 schreef _Led_ het volgende:
Ik heb nog steeds het aanbod openstaan : iedereen die denkt iets met magie, voodoo of hoodoo of roep het maar te kunnen mag zich volledig op mij botvieren

Een hoop lui die roepen eraan te doen, evenzoveel mensen die terugkrabbelen als je voorstelt om eens een praktische demonstratie te geven
min een
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:47:04 #27
31101 _Led_
pi_83717792
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:38 schreef EINZ het volgende:

[..]

min een
Wat bedoel je ?
Jij doet reiki, da's weer heel wat anders dan voodoo, hoodoo of magie toch ?

Ik heb mijn aanbod om voodoo op mij los te laten al een paar jaar staan hier in TRU.
Voodoo, witte & zwarte magie
Glaasje draaien, gevaarlijk of onzin?
Hoodoo leren?
voodoo
Ik zou zeggen, als iemand het kan, ik SMEEK je : "unleash the fury of hell on me !"
zzz
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:57:36 #28
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83718173
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:47 schreef _Led_ het volgende:
Wat bedoel je ?
Dat ik wel heb meegewerkt aan een onderzoek
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:07:56 #29
31101 _Led_
pi_83718599
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:57 schreef EINZ het volgende:

[..]

Dat ik wel heb meegewerkt aan een onderzoek
Waarvoor respect, ook al heeft het geen resultaat gehad.
zzz
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 13:09:15 #30
249559 crew  Lavenderr
pi_83718660
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:27 schreef bassos het volgende:

Kun je vanavond je magie ook weer toepassen please? En als het werkt a.s. zondag ook?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:10:36 #31
37769 erodome
Zweefteef
pi_83718721
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:54 schreef _Led_ het volgende:

Maar wat stel je je daar dan in godensnaam bij voor?
Nu heb ik nog nooit echte serieuse magie geprobeerd, dus mij moet je hiervoor niet hebben, maar ik heb echt zoiets van wat voor zin heeft dit zo?
Stel, ik ben een echte magier en ik ga in op je verzoek, ik zet een spreuk waarmee ik vraag of jij iets kan meemaken wat je blik zal verruimen.
De spreuk werkt, je krijgt een nieuw onderzoek voor je neus, perfect uitgevoerd met daarin bewijs voor iets alternatiefs/bovennatuurlijks.
Ga jij dat aannemen als zodanig, ik vermoed van niet eigenlijk, ik heb niet het idee dat je dan zal zeggen verhip die spreuk heeft gewerkt joh, je zal gewoon zeggen, ja hallo, ik heb zelf rondgezocht naar onderzoeken en kwam dit ineens tegen, dat heeft daar niets mee te maken.

Dat is wel hoe magie werkt van wat ik ervan begrepen heb, maar dat is niet wat jij accepteerd als magie.
Daarbij zijn verreweg de meeste mensen niet zo dom om schade aan te willen richten met magie e.d.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:23:35 #32
31101 _Led_
pi_83719314
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar wat stel je je daar dan in godensnaam bij voor?
Nu heb ik nog nooit echte serieuse magie geprobeerd, dus mij moet je hiervoor niet hebben, maar ik heb echt zoiets van wat voor zin heeft dit zo?
Stel, ik ben een echte magier en ik ga in op je verzoek, ik zet een spreuk waarmee ik vraag of jij iets kan meemaken wat je blik zal verruimen.
De spreuk werkt, je krijgt een nieuw onderzoek voor je neus, perfect uitgevoerd met daarin bewijs voor iets alternatiefs/bovennatuurlijks.
Ga jij dat aannemen als zodanig, ik vermoed van niet eigenlijk
Dan heeft jouw spreuk dus blijkbaar niet gewerkt, toch ?

Ik doe ook geen voorstel, ik laat juist aan degene over die beweert over fantastische krachten te beschikken om te vertellen wat ie kan en om het te doen.
Dan kan ik later niet naar m'n hoofd geslingerd krijgen dat het aan MIJ ligt als het weer eens niet werkt.

(Ook al werd dat nog steeds geprobeerd toen EINZ reiki op mij losliet - hij wou het doen, op zijn eigen voorwaarden en tijd, en toen ik niks merkte probeerde jij het nog steeds zo te draaien alsof het MIJN schuld was...)

Ik snap niet waarom jij het zo vreemd of vervelend vind dat ik zeg "Prima, laat maar zien" als mensen met dit soort fantastische claims als magie of voodoo aankomen.
De essentie van hun claim is toch juist dat ze beweren iets te kunnen ?
Als ik zeg dat ik 6 meter hoog kan springen zeg jij toch ook niet gelijk "IK GELOOF JE !" ? Ik neem aan dat je zegt "Cool !!! Mag ik dat eens zien..?".
zzz
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:29:04 #33
37769 erodome
Zweefteef
pi_83719549
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:23 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dan heeft jouw spreuk dus blijkbaar niet gewerkt, toch ?

Ik doe ook geen voorstel, ik laat juist aan degene over die beweert over fantastische krachten te beschikken om te vertellen wat ie kan en om het te doen.
Dan kan ik later niet naar m'n hoofd geslingerd krijgen dat het aan MIJ ligt als het weer eens niet werkt.

(Ook al werd dat nog steeds geprobeerd toen EINZ reiki op mij losliet - hij wou het doen, op zijn eigen voorwaarden en tijd, en toen ik niks merkte probeerde jij het nog steeds zo te draaien alsof het MIJN schuld was...)

Ik snap niet waarom jij het zo vreemd of vervelend vind dat ik zeg "Prima, laat maar zien" als mensen met dit soort fantastische claims als magie of voodoo aankomen.
De essentie van hun claim is toch juist dat ze beweren iets te kunnen ?
Als ik zeg dat ik 6 meter hoog kan springen zeg jij toch ook niet gelijk "IK GELOOF JE !" ? Ik neem aan dat je zegt "Cool !!! Mag ik dat eens zien..?".
Tuurlijk heeft die spreuk dan wel gewerkt, jij hebt immers je blik verruimd omdat je een gedegen onderzoek voor je neus hebt gekregen(ik ga er dan gewoon even vanuit dat je dat gedegen onderzoek wel aanneemt, dat naar aanleiding van wat je altijd zegt), dat dat niet betekend dat je gelijk geloofd dat het die spreuk was die dat in gang heeft gezet doet daar niets aan af.

Maar wat voor iets zou je dan willen zien erdoor, wat zou jou overtuigen, noem eens wat, gewoon gedachtespinsels he...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:53:44 #34
31101 _Led_
pi_83720617
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft die spreuk dan wel gewerkt, jij hebt immers je blik verruimd omdat je een gedegen onderzoek voor je neus hebt gekregen(ik ga er dan gewoon even vanuit dat je dat gedegen onderzoek wel aanneemt, dat naar aanleiding van wat je altijd zegt), dat dat niet betekend dat je gelijk geloofd dat het die spreuk was die dat in gang heeft gezet doet daar niets aan af.

Maar wat voor iets zou je dan willen zien erdoor, wat zou jou overtuigen, noem eens wat, gewoon gedachtespinsels he...
Om maar eens wat zaken te noemen :
(Let wel op: je vraagt om iets overtuigends, dat is wat anders dan bewijs - laat staan wetenschappelijk bewijs)

• als jij remote-viewend had kunnen zien wat ik in mijn computerkamer had staan had dat best overtuigend geweest voor remote-viewing.

• als het meisje met de pendel-test hier niet 4 maar 9 vragen van de 10 goed gehad had was dat best overtuigend geweest voor pendelen. Nu deed ze het slechter dan je met puur gokken had mogen verwachten.

• als degene die horoscopen trok aan de hand van geboortedata en plaats een goede beschrijving had gegeven van mijn broer in plaats van van mij (we zijn nogal verschillend ) zoals ie me van het forum kent had dat best overtuigend geweest voor horoscopen. Nu ging ie huilen dat ie besodemieterd zou zijn, enkel omdat ik niet had gezegd dat de gegeven datum niet van mijzelf was. (ook nooit beweerd dat ie van mijzelf was trouwens)

• Als ik ook maar iets had gemerkt van een bijzonder gevoel ofzo bij EINZ' reiki had dat best overtuigend geweest voor reiki.

• Als iemand beweert aan voodoo te doen mag ie van mij haar of nagels of wat ie maar wil hebben en een leuk poppetje maken en prikken. Als mn arm eraf valt is dat best overtuigend.

...
    Maar er is natuurlijk oneindig veel te bedenken dat overtuigend is.
    Kijk maar eens naar de hoeveelheid fantastische claims die mensen maken - van telepathie, telekinese tot remote-viewing of zwarte magie, er zijn genoeg claims waarbij je simpelweg kunt zeggen "prima, laat maar zien".
    En dat is wat ik doe - ik zeg "prima, doe maar wat je beweert te kunnen doen". Meer niet

Het toverwoord is echter meestal niet "tadaa !" maar "ja uh het werkt nu even niet".
    Het valt me nog mee dat ik niet beschuldigd wordt van het gebruik van magie waarmee ik alles tegen zou werken

[ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 06-07-2010 14:04:59 ]
  • zzz
      dinsdag 6 juli 2010 @ 14:13:33 #35
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83721523
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 13:07 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Waarvoor respect, ook al heeft het geen resultaat gehad.
    Volgens wat jij ervan denkt althans
      dinsdag 6 juli 2010 @ 14:25:21 #36
    31101 _Led_
    pi_83722057
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 14:13 schreef EINZ het volgende:

[..]

Volgens wat jij ervan denkt althans
    Nou ja, aangezien ik het lijdend voorwerp was en niks heb gemerkt, nog steeds niks merk en er niks in mijn leven veranderd is vind ik dat ik dat wel mag stellen.

Wat is het nut van zeggen "Oeh ik kan je instralen met energieen maar je merkt er lekker helemaal niks van !" ?
    Of "Ik kan jouw toekomst correct voorspellen maar zodra ik dat doe beinvloed ik 'm dus gaat ie anders !"..

Sorry, daar kan ik niks mee, sterker nog, ik vind 't een beetje kinderachtig.
    By the way, ik heb zojuist een pot met goud op het dak van je huis getoverd maar zodra je dat gaat / laat controleren verdwijnt ie.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 06-07-2010 14:33:57 ]
    zzz
    pi_83723126
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 13:09 schreef Lavenderr het volgende:[..] Kun je vanavond je magie ook weer toepassen please? En als het werkt a.s. zondag ook?
    Uruguay zou inderdaad wellicht zelf eerst toveren, en dan is een reactie wellicht nuttig.
    (maar ja, Uruguay kunnen we zo toch ook wel verslaan ?)

Ik vrees dat onze oosterburen niet aan dergelijke fratsen doen, dus dan zou toveren om te winnen best wel een beetje minder lief zijn
    (tegen de werkelijkheid)

Hopen op Spanje dus
      dinsdag 6 juli 2010 @ 15:03:40 #38
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83723878
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 14:25 schreef _Led_ het volgende:
    Wat is het nut van zeggen "Oeh ik kan je instralen met energieen maar je merkt er lekker helemaal niks van !" ?
    Heb ik dat gezegd dan? Het enige dat ik heb gezegd is dat ik reiki aan jou ter beschikking stel, en wat reiki vervolgens met jou doet en wat jij ervan merkt is niet mijn verantwoordelijkheid. Dat is niet kinderachtig, dat is hoe het werkt. Wie ben ik om te bepalen wat het beste voor jou is?
      Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 15:54:31 #39
    249559 crew  Lavenderr
    pi_83726080
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 14:47 schreef bassos het volgende:

[..]

Uruguay zou inderdaad wellicht zelf eerst toveren, en dan is een reactie wellicht nuttig.
    (maar ja, Uruguay kunnen we zo toch ook wel verslaan ?)

Ik vrees dat onze oosterburen niet aan dergelijke fratsen doen, dus dan zou toveren om te winnen best wel een beetje minder lief zijn
    (tegen de werkelijkheid)

Hopen op Spanje dus

Nou, ik weet niet of Uruguay zo makkelijk te verslaan is hoor, waarschijnlijk hebben we je toverkunsten toch nodig.

En wat zaterdag betreft, dan maar wat minder lief, maar het doel heiligt de middelen. Magie dus Bassos!

Holland rekent op je
      dinsdag 6 juli 2010 @ 15:56:03 #40
    37769 erodome
    Zweefteef
    pi_83726150
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 13:53 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Om maar eens wat zaken te noemen :
    (Let wel op: je vraagt om iets overtuigends, dat is wat anders dan bewijs - laat staan wetenschappelijk bewijs)

• als jij remote-viewend had kunnen zien wat ik in mijn computerkamer had staan had dat best overtuigend geweest voor remote-viewing.

• als het meisje met de pendel-test hier niet 4 maar 9 vragen van de 10 goed gehad had was dat best overtuigend geweest voor pendelen. Nu deed ze het slechter dan je met puur gokken had mogen verwachten.

• als degene die horoscopen trok aan de hand van geboortedata en plaats een goede beschrijving had gegeven van mijn broer in plaats van van mij (we zijn nogal verschillend ) zoals ie me van het forum kent had dat best overtuigend geweest voor horoscopen. Nu ging ie huilen dat ie besodemieterd zou zijn, enkel omdat ik niet had gezegd dat de gegeven datum niet van mijzelf was. (ook nooit beweerd dat ie van mijzelf was trouwens)

• Als ik ook maar iets had gemerkt van een bijzonder gevoel ofzo bij EINZ' reiki had dat best overtuigend geweest voor reiki.

• Als iemand beweert aan voodoo te doen mag ie van mij haar of nagels of wat ie maar wil hebben en een leuk poppetje maken en prikken. Als mn arm eraf valt is dat best overtuigend.

...
    Maar er is natuurlijk oneindig veel te bedenken dat overtuigend is.
    Kijk maar eens naar de hoeveelheid fantastische claims die mensen maken - van telepathie, telekinese tot remote-viewing of zwarte magie, er zijn genoeg claims waarbij je simpelweg kunt zeggen "prima, laat maar zien".
    En dat is wat ik doe - ik zeg "prima, doe maar wat je beweert te kunnen doen". Meer niet

Het toverwoord is echter meestal niet "tadaa !" maar "ja uh het werkt nu even niet".
    Het valt me nog mee dat ik niet beschuldigd wordt van het gebruik van magie waarmee ik alles tegen zou werken
  • Hoe leg ik toch uit aan jou wat ik bedoel, het is zo lastig...laat ik het anders doen...

Als je werkelijk wel geinterreseerd bent in dit soort zaken, in uitzoeken hoe het nu echt zit daarmee kan ik je alleen maar aanraden om op te houden met dit soort bewijs vragen van mensen die je niet kent, maar zelf op onderzoek uit te gaan.
    Je hoeft niet alles klakkeloos te volgen, maar neem verschillende bronnen in je op, bestudeer hoe dat opgevat werd in oudere culturen en culturen/groepen die er vandaag de dag nog echt serieus mee bezig zijn.
    Kijk naar de verschillen, naar de overeenkomsten, zoek naar de rode draad eronder die je wat verteld over de essentie van dat geheel ipv alleen de interpertatie van de mens, de uitdrukkingsvorm.

Kijk naar hoe dat voor jou passend te maken is, hoe je die essentie kunt vangen in een voor jou geschikte uitingsvorm en ga daarmee aan de slag.
    Begin dan bij de basis, leg een fundament, zoek geen sluiproute's, maar geen enorme sprongen, begin niet halverwege of erger nog aan de top.
    Of hou het bij het zoeken naar kennis daarover en trek vandaaruit je conclusie's, ook dat is mogelijk en redelijk naar mijn mening.

Het hele gebeure rond magie/voodoo is modderig, er wordt heeeeeeeeeeeeeel veel onder dezelfde noemer geplaats terwijl dat van oorsprong allemaal verschillende definitie's waren(heks nu is heel veel van vroeger, van priester tot vroedvrouw), maar ook pogingen tot definitie's in de eigen uitingsvorm gieten waardoor de essentie zelfs verloren kan gaan(de akasha kronieken zijn daar een best goed vb van).

Alles is doorspekt van meningen en zienswijzen, persoonlijke belevingsvormen.
    Het is een waar moeras waarin je maar zomaar vast kan komen te zitten in een uitingsvorm zonder ooit de essentie aan te raken.
    Betwijvel alles, skepsis is geen ongezond iets, wat schiet iemand ermee op om je iets op een bepaalde manier te vertellen, om met dingen te dwepen naar de buitenwereld toe en nog veel meer?
    Vraag door, zoek uit, prik door de oppervlakte heen en bereik de kern, pak die eruit en vorm daar je eigen conclusie, staande op je eigen benen zonder de mening van een ander echt te volgen(wat niet betekend dat je het niet eens kan zijn met iemand).

Je loopt er op z'n minst uit met een prachtige kennis van veel verschillende zaken, want dit zijn zeer brede begrippen en heel misschien komt er nog echt wat uit ook, misschien een glimp van magie, misschien een prachtige andere uitleg van dat geheel die helemaal wetenschappelijk verantwoord is maar magie voor jou voor altijd als iets niet bestaands kan maken.

Dit is werkelijk de enige manier in mijn ogen om echt conclusie's te kunnen maken, ik ben teveel zooi tegengekomen om te geloven dat je op deze manier ooit werkelijk eruit zal komen behalve dan dat je goed wordt gesteund als je graag aan iet bestaand wil vasthouden.

Neem dat remote viewing als vb, dat gaat tenminste over mezelf en is daardoor makkelijker uit te leggen.
    Na veel info tot me genomen te hebben ben ik ermee gaan expirimenteren.
    Eerst leek dat allemaal erg goed te gaan, de info die ik tot me had genomen klopte tot dan toe, het gaf de ervaring dat het werkte.
    Maar door andere info die ik tot me heb genomen die dit balanceerd wist ik dat ervaring geen waarheid hoeft te zijn, dat dingen vaak niet zijn wat ze lijken.
    Ik ben toen met jou die test aangegaan, niet perse om te bewijzen dat het kan, maar ook om die stelling aan waarheid te toetsen, dingen toe te voegen die alleen zouden werken als het waarheid was en anders niet.
    Dat faalde, ik heb het echt geprobeerd en daardoor ben ik wijzer geworden, kon ik nieuwe info toevoegen aan alles en had ik het idee dat ik wel een conclusie kon trekken.

Die conclusie is niet eeuwig bindend, nieuwe info getoets aan waarheid kan dat veranderen, maar ik ben er niet meer actief mee bezig, ik heb het serieus een kans gegeven en het faalde.
    Bij andere zaken staat het antwoord nog volledig open, magie is daar 1 van, tot nu toe lijkt er iets in te zitten, maar dat is nog vaag en niet omlijnd(ik geloof wel echt in magie, maar ben er nog niet uit hoe en wat nu presies en hoever je daar invloed op uit kan oefenen).
    Reiki ben ik zekerder van, niet over alles, maar wel dat er wat gebeurd wat toeval stevig overschreid.
    Maar nergens heb ik het idee dat vanalles via fora te laten proberen door compleet onbekenden me wat gaat opleveren om tot een conclusie te komen, dan zou ik alleen bezig zijn mijn mening te versterken dat iets niet werkt ipv echt te kijken wat er is.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 06-07-2010 16:01:19 ]
    pi_83727271
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 15:54 schreef Lavenderr het volgende:[..]Nou, ik weet niet of Uruguay zo makkelijk te verslaan is hoor, waarschijnlijk hebben we je toverkunsten toch nodig.

En wat zaterdag betreft, dan maar wat minder lief, maar het doel heiligt de middelen. Magie dus Bassos!

Holland rekent op je
    Zaterdag ?
    Zondag ?

Een finale tegen duitsland waarbij allebei de landen vol voetballend elkaar bestrijden zou zoveel mooier zijn dan een saaie 1-0 voor ons.

Ik bedoel als we tegen duitsland in de finale staan, dan is het gewoon aan de teams om het uit te maken.

Tegen spanje is er vast en zeker wel het een en ander aan bijgeloof en fratsen te verwachten, dus dan is het vrij tegenspel.

Ik ben niet zo'n voorstander van zelf eerst beginnen.
      dinsdag 6 juli 2010 @ 17:14:23 #42
    31101 _Led_
    pi_83730166
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 15:56 schreef erodome het volgende:
    Als je werkelijk wel geinterreseerd bent in dit soort zaken, in uitzoeken hoe het nu echt zit daarmee kan ik je alleen maar aanraden om op te houden met dit soort bewijs vragen van mensen die je niet kent, maar zelf op onderzoek uit te gaan.
    Dat heb ik al lang gedaan, en mensen vragen te demonstreren wat ze beweren te kunnen is toch deel van dat onderzoek ?
    quote:
    Je hoeft niet alles klakkeloos te volgen, maar neem verschillende bronnen in je op, bestudeer hoe dat opgevat werd in oudere culturen en culturen/groepen die er vandaag de dag nog echt serieus mee bezig zijn.
    Kijk naar de verschillen, naar de overeenkomsten, zoek naar de rode draad eronder die je wat verteld over de essentie van dat geheel ipv alleen de interpertatie van de mens, de uitdrukkingsvorm.
    Dat heb ik dus al gedaan.
    De rode draad die ik vind is dat er veel bijgeloof was en is, dat mensen graag fantastische verhalen vertellen,
    graag doen alsof ze zelf bij zo'n ervaring waren (de bekende kampvuurverhalen : "een vriend van me..."), en graag speciaal willen zijn. Dat er veel mensen zijn die weinig weten van de wereld om hen heen, en om zich af te zetten tegen mensen die daar meer vanaf weten (omdat ze een hekel hebben aan die 'geleerde types' bijvoorbeeld) juist graag in iets geloven dat daartegenin gaat.
    Mijn conclusie is dat dat vroeger zo was en nu zo is, in alle culturen.
    quote:
    Of hou het bij het zoeken naar kennis daarover en trek vandaaruit je conclusie's, ook dat is mogelijk en redelijk naar mijn mening.
    Iemand vragen zijn zelfbeweerde gave eens te demonstreren is toch typisch een uiting van dat zoeken ?
    quote:
    Alles is doorspekt van meningen en zienswijzen, persoonlijke belevingsvormen.
    Die moet je juist weg zien te halen - het gaat mij enkel om of dingen werken en of mensen daadwerkelijk kunnen wat ze beweren.
    Welk verhaaltje ze er omheen verzinnen interesseert me niet, want er zijn net zoveel verhaaltjes als mensen.
    quote:
    Je loopt er op z'n minst uit met een prachtige kennis van veel verschillende zaken, want dit zijn zeer brede begrippen en heel misschien komt er nog echt wat uit ook, misschien een glimp van magie, misschien een prachtige andere uitleg van dat geheel die helemaal wetenschappelijk verantwoord is maar magie voor jou voor altijd als iets niet bestaands kan maken.
    Dat punt zijn we dus al voorbij
    quote:
    Neem dat remote viewing als vb, dat gaat tenminste over mezelf en is daardoor makkelijker uit te leggen.
    Na veel info tot me genomen te hebben ben ik ermee gaan expirimenteren.
    Eerst leek dat allemaal erg goed te gaan, de info die ik tot me had genomen klopte tot dan toe, het gaf de ervaring dat het werkte.
    Maar door andere info die ik tot me heb genomen die dit balanceerd wist ik dat ervaring geen waarheid hoeft te zijn, dat dingen vaak niet zijn wat ze lijken.
    Ik ben toen met jou die test aangegaan, niet perse om te bewijzen dat het kan, maar ook om die stelling aan waarheid te toetsen, dingen toe te voegen die alleen zouden werken als het waarheid was en anders niet.
    Dat faalde, ik heb het echt geprobeerd en daardoor ben ik wijzer geworden, kon ik nieuwe info toevoegen aan alles en had ik het idee dat ik wel een conclusie kon trekken.
    Kortom, we gingen het proberen en daarna kwam je erachter dat je het niet kon - dat je jezelf besodemieterd had.
    Als we dat nou gezien hebben, waarom vind je het dan vreemd dat ik bij anderen ook zeg "let's go" ?
    En waarom vind je het dan vreemd als ik zeg dat ze of altijd terugkrabbelen, of altijd falen ?
    En waarom wil je dan opeens doen alsof dat aan mij ligt ?
    JIJ dacht dat je kon remote-viewen, JIJ kon het niet waarmaken op je eigen voorwaarden - dan valt MIJ toch niks te verwijten ?
    Waarom mij dan telkens proberen wijs te maken dat het zo niet werkt ? Het werkt prima - jij beweerde iets en kon het niet waarmaken en hebt daar een conclusie uit getrokken - en ik ook.
    quote:
    Maar nergens heb ik het idee dat vanalles via fora te laten proberen door compleet onbekenden me wat gaat opleveren om tot een conclusie te komen
    Ik vind het best gerechtvaardigd om een conclusie te trekken als mensen voortdurend hun claims niet kunnen waarmaken op hun eigen voorwaarden.
    Dat is niet "je eigen mening versterken", dat is enkel kijken of mensen hun claims waarmaken en concluderen dat ze dat tot nu toe telkens niet kunnen.
    zzz
    pi_83732130
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 17:14 schreef _Led_ het volgende:
    Ik vind het best gerechtvaardigd om een conclusie te trekken als mensen voortdurend hun claims niet kunnen waarmaken op hun eigen voorwaarden.
    En ik was aan het huilen.

Hoe pathetisch is het om maar steeds te smeken om overtuigd te worden ?

Als je het niet zou interesseren zou je gewoon je schouders ophalen en iets anders doen.

Maar nee.

Internet-warrior led-lampje moet vechten tegen wat ze niet begrijpt.

Kom maar.

Pipo.

En doe dan nu maar wel je echte eigen geboortedatum plus tijd en plaats.

Of durf je soms niet ?
    (dat is die twijfel in je achterhoofd)

PS:
    Derde ban na een aantal jaar, is er een soort verjaringstermijn op bans ?
      dinsdag 6 juli 2010 @ 17:56:32 #44
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_83732255
    Magisch moment om Bassos weer te zien
    The truth was in here.
      Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 20:08:48 #45
    249559 crew  Lavenderr
    pi_83736796
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 17:56 schreef Bastard het volgende:
    Magisch moment om Bassos weer te zien

I second that
      Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 20:15:32 #46
    249559 crew  Lavenderr
    pi_83737015
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 16:18 schreef bassos het volgende:

[..]

Zaterdag ?
    Zondag ?

Een finale tegen duitsland waarbij allebei de landen vol voetballend elkaar bestrijden zou zoveel mooier zijn dan een saaie 1-0 voor ons.

Ik bedoel als we tegen duitsland in de finale staan, dan is het gewoon aan de teams om het uit te maken.

Tegen spanje is er vast en zeker wel het een en ander aan bijgeloof en fratsen te verwachten, dus dan is het vrij tegenspel.

Ik ben niet zo'n voorstander van zelf eerst beginnen.

Je hebt nu wel een reden om me Pipo te noemen, ik dacht dat de finale zaterdag was .

Natuurlijk is het aan de teams om uit te maken wie er wint. Maar een beetje magic kunnen we best gebruiken.

Eerst maar eens kijken hoe het zometeen gaat.
    Spannend he?
      dinsdag 6 juli 2010 @ 20:27:58 #47
    37769 erodome
    Zweefteef
    pi_83737454
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 17:14 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat heb ik al lang gedaan, en mensen vragen te demonstreren wat ze beweren te kunnen is toch deel van dat onderzoek ?
    [..]

Dat heb ik dus al gedaan.
    De rode draad die ik vind is dat er veel bijgeloof was en is, dat mensen graag fantastische verhalen vertellen,
    graag doen alsof ze zelf bij zo'n ervaring waren (de bekende kampvuurverhalen : "een vriend van me..."), en graag speciaal willen zijn. Dat er veel mensen zijn die weinig weten van de wereld om hen heen, en om zich af te zetten tegen mensen die daar meer vanaf weten (omdat ze een hekel hebben aan die 'geleerde types' bijvoorbeeld) juist graag in iets geloven dat daartegenin gaat.
    Mijn conclusie is dat dat vroeger zo was en nu zo is, in alle culturen.
    [..]

Iemand vragen zijn zelfbeweerde gave eens te demonstreren is toch typisch een uiting van dat zoeken ?
    [..]

Die moet je juist weg zien te halen - het gaat mij enkel om of dingen werken en of mensen daadwerkelijk kunnen wat ze beweren.
    Welk verhaaltje ze er omheen verzinnen interesseert me niet, want er zijn net zoveel verhaaltjes als mensen.
    [..]

Dat punt zijn we dus al voorbij
    [..]

Kortom, we gingen het proberen en daarna kwam je erachter dat je het niet kon - dat je jezelf besodemieterd had.
    Als we dat nou gezien hebben, waarom vind je het dan vreemd dat ik bij anderen ook zeg "let's go" ?
    En waarom vind je het dan vreemd als ik zeg dat ze of altijd terugkrabbelen, of altijd falen ?
    En waarom wil je dan opeens doen alsof dat aan mij ligt ?
    JIJ dacht dat je kon remote-viewen, JIJ kon het niet waarmaken op je eigen voorwaarden - dan valt MIJ toch niks te verwijten ?
    Waarom mij dan telkens proberen wijs te maken dat het zo niet werkt ? Het werkt prima - jij beweerde iets en kon het niet waarmaken en hebt daar een conclusie uit getrokken - en ik ook.
    [..]

Dat is niet "je eigen mening versterken", dat is enkel kijken of mensen hun claims waarmaken en concluderen dat ze dat tot nu toe telkens niet kunnen.
    Wat nu mezelf besodemieterd had, zelfs toen heb ik het neergezet als test, ook voor mezelf, het was juist een uitzoeken van.
    Aan mijn kant, door de manier van aanpak was de test geslaagd, voor jou betekend het bar weinig eigenlijk, want je kent me niet, je hebt geen idee van de werkelijke inzet die ik heb getoont, je kan alleen zeker zijn als je ZELF die inzet toont, nu was je niet meer dan een controlepost voor mijn onderzoek, maar heb je niets meegekregen van dat gehele onderzoek.

Dan kan je wel zeggen ik heb me al verdiept, maar je weet simpele basiszaken niet eens van dit soort dingen.
    Hoe kan je zeggen dat je werkelijk verschillende bronnen van info omtrent het onderwerp en de tegenliggende zaken voor balans hebt geraadpleegt als je die basis dingen niet weet en wel veel van die tegengewicht zaken?
    Dan kan je niet erin zijn gegaan voor kennis, maar alleen voor bevestiging.

Maar laten we teruggaan naar magie, hier komen we gewoon nooit uit en het is offtopic op zo'n wijze dat ik daarmee het topicdoel schaad.
      dinsdag 6 juli 2010 @ 20:32:03 #48
    37769 erodome
    Zweefteef
    pi_83737570
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 20:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je hebt nu wel een reden om me Pipo te noemen, ik dacht dat de finale zaterdag was .

Natuurlijk is het aan de teams om uit te maken wie er wint. Maar een beetje magic kunnen we best gebruiken.

Spannend he?
    Officieel mag je niet schaden met magie, zou je dus het ene team magisch helpen om de overhand te hebben dan schaad je het andere team.
    Andere magie neutraliseren maakt de kansen weer even en mag dus wel.

Zo mag je bv ook voor een loterij magie/projectie gebruiken, alleen moet je wel begrijpen dat zowat iedereen dat doet, sommigen bewust, de meeste onbewust, veel mensen laten zich dan verleiden tot dromen over een toekomstbeeld, zitten het geld al uit te geven in hun hoofd en projecteren daarmee een gewild toekomstbeeld.

Magie is namelijk niet gebonden aan bepaalde methoden, zo van als je niet bij dat en dat clubje hoort doet het het niet, het is een heel natuurlijk en normaal gegeven als je van het wereldbeeld uitgaat waar alles verbonden is en je daar invloed op uit kan oefenen.
    pi_83743114
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 20:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Spannend he?
    Ik zeg 3-1, woops, 3-2
    Ik geef toe dat ik het liet lopen na de drie een.
      Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 23:46:23 #50
    249559 crew  Lavenderr
    pi_83746785
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 22:37 schreef bassos het volgende:

[..]

Ik zeg 3-1, woops, 3-2
    Ik geef toe dat ik het liet lopen na de drie een.

Dat kan ik me heel goed voorstellen.
    Zondag finale.
    Waarschijnlijk tegen de Duitsers. Zal wel bloedstollend spannend worden.
      Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 23:48:00 #51
    249559 crew  Lavenderr
    pi_83746848
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 20:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Officieel mag je niet schaden met magie, zou je dus het ene team magisch helpen om de overhand te hebben dan schaad je het andere team.
    Andere magie neutraliseren maakt de kansen weer even en mag dus wel.

Zo mag je bv ook voor een loterij magie/projectie gebruiken, alleen moet je wel begrijpen dat zowat iedereen dat doet, sommigen bewust, de meeste onbewust, veel mensen laten zich dan verleiden tot dromen over een toekomstbeeld, zitten het geld al uit te geven in hun hoofd en projecteren daarmee een gewild toekomstbeeld.

Magie is namelijk niet gebonden aan bepaalde methoden, zo van als je niet bij dat en dat clubje hoort doet het het niet, het is een heel natuurlijk en normaal gegeven als je van het wereldbeeld uitgaat waar alles verbonden is en je daar invloed op uit kan oefenen.

Je hebt gelijk dat als je de ene partij bevoordeelt je de andere benadeelt.
    Dus nu, beter om het niet te doen. Bedankt voor de uitleg, zo had ik het nog niet bekeken.
    pi_83746982
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 23:46 schreef Lavenderr het volgende:[..]
    Dat kan ik me heel goed voorstellen.
    Zondag finale.
    Waarschijnlijk tegen de Duitsers. Zal wel bloedstollend spannend worden.
    Naja, als het de Duitsers zijn dan sta ik op het museumplein.
    (en dan zien we wel)

Als het Spanje wordt zit ik thuis en worden we wereldkampioen.
      Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 00:04:24 #53
    249559 crew  Lavenderr
    pi_83747621
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 23:50 schreef bassos het volgende:

[..]

Naja, als het de Duitsers zijn dan sta ik op het museumplein.
    (en dan zien we wel)

Ik ook denk ik.
      donderdag 8 juli 2010 @ 14:07:39 #54
    31101 _Led_
    pi_83805922
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 17:52 schreef bassos het volgende:

[..]

En ik was aan het huilen.

Hoe pathetisch is het om maar steeds te smeken om overtuigd te worden ?
    Lang niet zo pathetisch als roepen dat je horoscopen uit geboorteplaats en datum maakt en dan door de mand vallen omdat je gewoon opschrijft wat je van die persoon weet van Fok! - terwijl die datum en plaats van heel iemand anders waren
    quote:
    Als je het niet zou interesseren zou je gewoon je schouders ophalen en iets anders doen.
    Inderdaad.
    Daar kun je dus uit afleiden dat het me wel interesseert
    quote:
    Maar nee.

Internet-warrior led-lampje
    Joh jij bent volwassen
    quote:
    moet vechten tegen wat ze niet begrijpt.
    Wat valt er niet te begrijpen aan mensen die zeggen fantastische dingen te kunnen maar het nooit kunnen waarmaken - zelfs niet op hun eigen voorwaarden ?
    quote:
    Kom maar.

Pipo.

En doe dan nu maar wel je echte eigen geboortedatum plus tijd en plaats.

Of durf je soms niet ?
    (dat is die twijfel in je achterhoofd)
    Het gaat niet om durven, het gaat erom of het zin heeft. Het heeft geen zin om jou mijn geboortedatum en plaats te geven, want jij kent mij al tijden van het forum en kunt genoeg over mij opzoeken. (Dat is vorige keer dus prima aangetoond )

Maar ik wil je gerust weer een geboortedatum en plaats geven van iemand waar jij NIKS over kunt opzoeken omdat jij hem/haar niet kent hoor ! Eens kijken of er dan iets zinnigs uit komt !

Zeg het maar, durf je het aan ?

[ Bericht 1% gewijzigd door _Led_ op 08-07-2010 14:18:59 ]
    zzz
    pi_83808838
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 14:07 schreef _Led_ het volgende:[..]Lang niet zo pathetisch als roepen dat je horoscopen uit geboorteplaats en datum maakt en dan door de mand vallen omdat je gewoon opschrijft wat je van die persoon weet van Fok! - terwijl die datum en plaats van heel iemand anders waren
    En dat blijf je maar volhouden.
    Ik wist vrijwel niets van je door Fok.

En dat je niet voldeed aan de voorwaarden weten we ook al.
    quote:
    Wat valt er niet te begrijpen aan mensen die zeggen fantastische dingen te kunnen maar het nooit kunnen waarmaken - zelfs niet op hun eigen voorwaarden ?
    Jij hebt niet meegedaan aan mijn voorwaarden.
    quote:
    Het gaat niet om durven
    Jawel.

En jij durft niet.
    quote:
    het gaat erom of het zin heeft. Het heeft geen zin om jou mijn geboortedatum en plaats te geven, want jij kent mij al tijden van het forum en kunt genoeg over mij opzoeken. (Dat is vorige keer dus prima aangetoond )
    Blijven geloven dat ik onderzoek naar je heb gedaan, prima, bange poeperd.
      donderdag 8 juli 2010 @ 15:13:30 #56
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83808853
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 14:07 schreef _Led_ het volgende:
    Het heeft geen zin om jou mijn geboortedatum en plaats te geven, want jij kent mij al tijden van het forum en kunt genoeg over mij opzoeken. (Dat is vorige keer dus prima aangetoond )
    Dus de conclusie is dat je niet wil meewerken. Dan heb je jezelf buitenspel gezet, mijn waarde. Palmbomen enzo.
      donderdag 8 juli 2010 @ 15:14:51 #57
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83808909
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 23:50 schreef bassos het volgende:
    Weet je dat zeker?
      donderdag 8 juli 2010 @ 15:20:05 #58
    31101 _Led_
    pi_83809143
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 15:13 schreef EINZ het volgende:

[..]

Dus de conclusie is dat je niet wil meewerken. Dan heb je jezelf buitenspel gezet, mijn waarde. Palmbomen enzo.
    Wat een onzin.
    Meneer beweert horoscopen te schrijven aan de hand van een geboortedatum en -plaats,
    maar als ik 'm die geef durft ie niet.

Hij durft dat enkel als het om mijn geboortedatum en plaats gaat want dan kan ie dingen van Fok! oplepelen zoals ie vorige keer deed.

Je weet wel, vorige keer toen ie een hele mooie horoscoop voor mij schreef die mij goed beschreef.
    Terwijl hij de datum en plaats van mijn broer had gekregen

Het is heel simpel :
    als hij beweert een horoscoop te kunnen schrijven aan de hand van een plaats en tijd, dan moet hij dat ook kunnen.
    Hoe komt het dat hij met een horoscoop komt van degene waarvan hij dacht dat die tijd en plaats waren (ook al had ik zelfs al gezegd dat ze niet van mij waren maar dat had hij gemist), als die horoscoop afhangt van die datum en tijd ?
    zzz
      donderdag 8 juli 2010 @ 15:24:35 #59
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83809285
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 15:20 schreef _Led_ het volgende:
    Wat een onzin.
    Meneer beweert horoscopen te schrijven aan de hand van een geboortedatum en -plaats,

Hij durft dat enkel als het om mijn geboortedatum en plaats gaat want dan kan ie dingen van Fok! oplepelen zoals ie vorige keer deed.
    Waar het om gaat is, dat als je toezegt mee te willen werken aan enig onderzoek en aangeeft dat de verstrekte informatie juist is terwijl je dus staat te liegen, je dus niet wil meewerken aan dat onderzoek.

Dan kan je wel zeggen dat je een dubbele bodem wilde inbouwen, maar dat is niet de strekking van het onderzoek waarvan je aangaf eraan mee te willen werken.
    quote:
    Je weet wel, vorige keer toen ie een hele mooie horoscoop voor mij schreef die mij goed beschreef.
    Hoe weet jij nou op welke manier bassos zijn info doorkrijgt?
    quote:
    Hoax! Volgens mij wilden je ouders geen tweede meer nadat ze jou eenmaal hadden gezien
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      donderdag 8 juli 2010 @ 15:29:57 #60
    31101 _Led_
    pi_83809487
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 15:24 schreef EINZ het volgende:

[..]

Waar het om gaat is, dat als je toezegt mee te willen werken aan enig onderzoek en aangeeft dat de verstrekte informatie juist is terwijl je dus staat te liegen, je dus niet wil meewerken aan dat onderzoek.
    Dat is nou juist het punt, ik heb niet gelogen - hij vroeg om een datum en tijd en die heb ik hem toen gegeven.
    Ik heb zelfs nog gezegd dat ik even "de datum en tijd van die persoon waar ik een horoscoop van wou moest achterhalen".

Dat heeft hij blijkbaar genegeerd en hij heeft blijkbaar toch gedacht dat het om mijzelf ging.
    quote:
    Hoe weet jij nou op welke manier bassos zijn info doorkrijgt?
    Uhm, nou, als je zegt dat je horoscopen schrijft gebaseerd op een datum en een plaats, dan is mijn gok dat het gebaseerd is op datum en plaats.

Vind jij het zelf niet vreemd dat hij een stukje over mij schrijft waarin ie mijn forum-karakter beschrijft, terwijl die horoscoop gebaseerd zou moeten zijn op die datum en plaats ?
    zzz
      donderdag 8 juli 2010 @ 16:40:52 #61
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83812198
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 15:29 schreef _Led_ het volgende:
    Uhm, nou, als je zegt dat je horoscopen schrijft gebaseerd op een datum en een plaats, dan is mijn gok dat het gebaseerd is op datum en plaats.
    Ik snap wel wat je wilt zeggen en ik geef toe dat het op het eerste gezicht merkwaardig lijkt. Maar je weet niet op welke basis die info bij hem terecht komt. Ik weet niet veel van horoscopen af, maar ik weet wel dat je de waarheid toch niet kunt verpakken. Dus wie weet welk mechanisme - anders dan het mechanisme welke alleen gebaseerd is op datum en plaats – die info bij Bassos heeft gebracht. Ik zeg niet dat dat zo is want daar weet ik gewoon veel te weinig van, maar wel dat de objectieve waarheid (die schuilgaat achter jouw masker en poging tot misleiding) naar voren komt als je personen op een energetische manier benadert. In dat kader kan ik me goed voorstellen dat langs andere weg Bassos toch (onbewust) geïnformeerd wordt over de ware datum en plaats, op basis waarvan jouw correcte horoscoop dan ontstaat.
      donderdag 8 juli 2010 @ 17:10:21 #62
    31101 _Led_
    pi_83813413
    De essentie van een horoscoop is juist dat er volgens de astrologie een verband bestaat tussen de stand van hemellichamen zoals zon, maan en planeten en gebeurtenissen die op aarde plaatsvinden.

En de geboortehoroscoop in het speciaal :
    quote:
    Een speciale toepassing is volgens de astrologie de horoscoop van iemands geboortemoment. Hierin zouden persoonlijk karakter, talenten enzovoorts zijn weerspiegeld. Zo wordt de plaats van de Zon in de horoscoop samen met andere factoren geanalyseerd, in een poging een samenhangend beeld te kunnen schetsen van iemands potentieel. Vooral in de 'popastrologie' wordt veel belang gehecht aan de positie van de Zon in het teken, terwijl een grondige astrologische analyse met veel meer factoren rekening moet houden.
    Zo'n horoscoop heeft dus als input-variabelen enkel de tijd en plaats, omdat aan de hand daarvan de stand van de hemellichamen bekend is.
    Als het dus echt om een geboortehoroscoop ging had hij met die methode gewoon een horoscoop voor mijn broer gekregen.

Dat is echter niet het geval geweest, hij schreef er een voor mij die blijkbaar niks met die datum en tijd te maken had. Dan kun je hoog en laag springen, maar ik weet wel via welke weg die informatie bij hem is binnengekomen. En daar is niks spiritueels aan.

Dat is ook precies de reden waarom hij ontwijkt een horoscoop te maken van iemand die hij niet al kent of kan opzoeken op internet.

Maar afijn, zullen we maar weer ontopic gaan - magie dus ?

[ Bericht 1% gewijzigd door _Led_ op 08-07-2010 17:15:28 ]
    zzz
    pi_83835821
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 15:29 schreef _Led_ het volgende:[..]Dat is nou juist het punt, ik heb niet gelogen
    Je hebt niet voldaan aan de door mij duidelijk vertelde voorwaarden.
    Ik had aangeboden voor deelnemers een astro verhaaltje te maken en daar meteen ook bij verteld dat ik niet de uren tijd zou investeren die een gedetailleerd verhaal vereist.
    quote:
    - hij vroeg om een datum en tijd en die heb ik hem toen gegeven.
    Ja, JOUW datum, tijd en plaats.
    quote:
    Ik heb zelfs nog gezegd dat ik even "de datum en tijd van die persoon waar ik een horoscoop van wou moest achterhalen".

Dat heeft hij blijkbaar genegeerd en hij heeft blijkbaar toch gedacht dat het om mijzelf ging.
    Het verhaaltje was ook over jou en dat was van te voren al duidelijk.
    Dat jij niet mee durft te doen is omdat je een bange poeperd bent.
    quote:
    Maar als ik aanbied om een verhaaltje te maken over mede posters is een 'ik zal je es ff lekker een test voorhouden ipv gewoon eerlijk meedoen' ...
    quote:
    Vind jij het zelf niet vreemd dat hij een stukje over mij schrijft waarin ie mijn forum-karakter beschrijft, terwijl die horoscoop gebaseerd zou moeten zijn op die datum en plaats ?
    Helemaal niet.
    Aangezien ik ook aangegeven had nog veel beter te zijn in het gewoonweg lezen van een gesprekspartner door de woorden die hij/zij gebruikt.
    Vandaar dat je nog steeds vastzit in dat hele 'hij heeft gewoon onderzoek naar mij gedaan op Fok' laster.

Dus.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 09:09:08 #64
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83837515
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 07:44 schreef bassos het volgende:
    Aangezien ik ook aangegeven had nog veel beter te zijn in het gewoonweg lezen van een gesprekspartner door de woorden die hij/zij gebruikt.
    Wat ik dus bedoelde met extra informatie anders dan alleen maar plaats en datum.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 13:12:16 #65
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_83847215
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 17:10 schreef _Led_ het volgende:
    De essentie van een horoscoop is juist dat er volgens de astrologie een verband bestaat tussen de stand van hemellichamen zoals zon, maan en planeten en gebeurtenissen die op aarde plaatsvinden.

En de geboortehoroscoop in het speciaal :
    [..]

Zo'n horoscoop heeft dus als input-variabelen enkel de tijd en plaats, omdat aan de hand daarvan de stand van de hemellichamen bekend is.
    Als het dus echt om een geboortehoroscoop ging had hij met die methode gewoon een horoscoop voor mijn broer gekregen.

Dat is echter niet het geval geweest, hij schreef er een voor mij die blijkbaar niks met die datum en tijd te maken had. Dan kun je hoog en laag springen, maar ik weet wel via welke weg die informatie bij hem is binnengekomen. En daar is niks spiritueels aan.

Dat is ook precies de reden waarom hij ontwijkt een horoscoop te maken van iemand die hij niet al kent of kan opzoeken op internet.

Maar afijn, zullen we maar weer ontopic gaan - magie dus ?
    zoals gewoonlijk wilde je iets vantevoren sturen en controleren ipv openstaan en een keer zien wat er komt , blijkbaar werkt het voor je ....
    THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
      vrijdag 9 juli 2010 @ 13:37:07 #66
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83848259
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 13:12 schreef Summers het volgende:

[..]

zoals gewoonlijk wilde je iets vantevoren sturen en controleren ipv openstaan en een keer zien wat er komt , blijkbaar werkt het voor je ....
    Ook voor hem is dat een schitterend leertraject.
    pi_83848370
    Ik kom vrijwel nooit op TRU en je zal ook weinig informatie over mij vinden via Fok! of andere bronnen. Kan je anders zo'n astro verhaaltje (je eigen woorden) maken? Het zal Led niet overtuigen, maar dat hoeft ook niet. Ik ben zelf ook wel benieuwd en sta doorgaans ook nogal sceptisch tegenover dingen als magie. Ik zal echter wel mijn eigen informatie geven.

Welke informatie heb je nodig? Geboortedatum en huidige locatie?
      vrijdag 9 juli 2010 @ 15:08:16 #68
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83852050
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 13:38 schreef Balgehakt het volgende:
    Welke informatie heb je nodig? Geboortedatum en huidige locatie?
    Geboortelocatie, anders loop ik wel even ergens anders heen
    pi_83852378
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 15:08 schreef EINZ het volgende:

[..]

Geboortelocatie, anders loop ik wel even ergens anders heen
    Ok, nou in dat geval 21-11-1989 te Emmeloord.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 15:19:33 #70
    31101 _Led_
    pi_83852415
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 07:44 schreef bassos het volgende:

[..]

Je hebt niet voldaan aan de door mij duidelijk vertelde voorwaarden.
    Ik had aangeboden voor deelnemers een astro verhaaltje te maken
    Aha, nu wordt het opeens een "astro-verhaaltje" in plaats van een horoscoop op basis van datum en plaats
    Joh, het is al lang duidelijk voor iedereen hoor, je hoeft geen moeite meer te doen
    zzz
      vrijdag 9 juli 2010 @ 15:21:50 #71
    31101 _Led_
    pi_83852475
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 13:12 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wilde niks sturen. Hij vroeg om een datum en plaats van iemand en die kreeg ie
    zzz
      vrijdag 9 juli 2010 @ 15:36:46 #72
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83852945
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 15:21 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wilde niks sturen. Hij vroeg om een datum en plaats van iemand en die kreeg ie
    Niet boos zijn Als je je gedraagt krijg je zometeen een lekker koekje Nou???
    Je snapt toch ook wel dat als het om jou gaat en jij je als testpersoon aanmeldt, dat het dan ook om jouw gegevens gaat? Nu wordt jou gevraagd om een plasje in te leveren en als je een plasje van je broer inlevert roep je dat het allemaal niet klopt.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 15:36:52 #73
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_83852948
    Horoscooptrekkers. Genieen zijn het.
    De stand van de planeten tijdens je geboorte bepalen omdat die invloed hebben op wie je bent/wordt.
    Wat de horoscooptrekker niet meeneemt in zijn berekening is de stand van de vroedvrouw / verloskundige en de andere aanwezigen tijdens de bevalling. Want die hebben immers een veel grotere invloed op je dan de planeten. En dan hebben we het alleen nog over de zwaartekracht en niet op wat die lui gegeten hebben of waar ze in hun hoofd mee bezig zijn. Of welke accupressuur punten ze indrukken op het moment dat je uit het geboortekanaal gesjord wordt...

Of gaan de horoscooptrekkers beweren dat planeten, buiten de zwaartekracht, ook nog op een andere manier krachten op je uitoefenen? Welke dan. En zijn die inmiddels eens gemeten?

vragen vragen.
    Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 15:42:10 #74
    31101 _Led_
    pi_83853149
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 15:36 schreef EINZ het volgende:

[..]

Je snapt toch ook wel dat als het om jou gaat en jij je als testpersoon aanmeldt, dat het dan ook om jouw gegevens gaat? Nu wordt jou gevraagd om een plasje in te leveren en als je een plasje van je broer inlevert roep je dat het allemaal niet klopt.
    Het ging dus niet om mij, het ging om een datum en een plaats waar een horoscoop uit zou komen.
    Maar dat weet je zelf ook dondersgoed, want jij weet ook dat ik gewoon vermeld heb dat het niet om mezelf ging

Waar komt toch die drang vandaan om overduidelijke oplichters te blijven verdedigen, is dat enkel omdat ze een paranormale gave claimen ?
    Moeten mensen die dat doen automatisch verdedigd worden uit een misplaatst soort solidariteitsgevoel - zo van "als ik toesta dat ze die oplichter aanvallen komen ze daarna misschien voor mij ?" ?
    zzz
      vrijdag 9 juli 2010 @ 15:45:21 #75
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_83853257
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 15:36 schreef EINZ het volgende:

[..]

Als hij het plasje van zijn broer inlevert, dan krijgt hij resultaten.... die bij zijn broer horen.
    En niet resultaten die TOCH bij hem horen.
    Dus als broer blaasontsteking heeft en hij een harde sjanker en hij levert plasje in van broer en zegt, eeeuh da's van mij, dan krijgt hij als resultaat: BLAASONTSTEKING en niet op mysterieuze wijze de uitslag "zozo meneertje, typisch gevalletje ulcus durum..."
    Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 15:45:30 #76
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83853262
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 15:36 schreef DoctorB het volgende:
    Wat de horoscooptrekker niet meeneemt in zijn berekening is de stand van de vroedvrouw / verloskundige en de andere aanwezigen tijdens de bevalling.
    Moet dat ook dan? Dat wist ik niet Gelukkig hebben we jou, mag ik je omhelzen en een knuffel geven?
    quote:
    Of gaan de horoscooptrekkers beweren dat planeten, buiten de zwaartekracht, ook nog op een andere manier krachten op je uitoefenen? Welke dan. En zijn die inmiddels eens gemeten?
    Ja dat is zo. Anders zouden hemellichamen niet rond elkaar blijven draaien enzo he
      vrijdag 9 juli 2010 @ 15:46:50 #77
    31101 _Led_
    pi_83853304
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 15:45 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Als hij het plasje van zijn broer inlevert, dan krijgt hij resultaten.... die bij zijn broer horen.
    En niet resultaten die TOCH bij hem horen.
    Dus als broer blaasontsteking heeft en hij een harde sjanker en hij levert plasje in van broer en zegt, eeeuh da's van mij, dan krijgt hij als resultaat: BLAASONTSTEKING en niet op mysterieuze wijze de uitslag "zozo meneertje, typisch gevalletje ulcus durum..."
    "Ja, dat is inderdaad vreemd, maar jij weet niet hoe hij aan zijn informatie komt !".

Nou, dat leek me in dit geval dus juist overduidelijk
    zzz
      vrijdag 9 juli 2010 @ 15:51:08 #78
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_83853459
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 15:45 schreef EINZ het volgende:

[..]

Ja dat is zo. Anders zouden hemellichamen niet rond elkaar blijven draaien enzo he
    Pardon?
    Dat regelt de zwaartekracht mijneer den dokter. Daar is geen enkel andere kracht voor nodig.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 15:57:49 #79
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83853746
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 15:51 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Pardon?
    Dat regelt de zwaartekracht mijneer den dokter. Daar is geen enkel andere kracht voor nodig.
    Dat bedoel ik toch ook? Of wat bedoelde jij dan?
      vrijdag 9 juli 2010 @ 16:00:09 #80
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83853823
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 15:46 schreef _Led_ het volgende:

[..]

"Ja, dat is inderdaad vreemd, maar jij weet niet hoe hij aan zijn informatie komt !".

Nou, dat leek me in dit geval dus juist overduidelijk
    Omdat dat volgens jou de enige factoren waren die door Bassos (al dan niet onbewust) gebruikt zijn bij de horoscoopbepaling. Maar nogmaals, ik weet niet veel van horoscopen af. Alleen dat de waarheid, linksom of rechtsom, toch wel bij een goede ontvanger terecht komt.

Maarreh, hoe voelt nou om “pipo” genoemd te worden?
      vrijdag 9 juli 2010 @ 16:05:42 #81
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_83854062
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 15:57 schreef EINZ het volgende:

[..]

Dat bedoel ik toch ook? Of wat bedoelde jij dan?
    Ik bedoelde, waarom wordt de zwaartekracht van de vroedvrouw / verloskundige etc. die bij je geboorte was niet meegerekend. Die is immers GROTER dan die van de dichtsbijzijnde planeet. Dat weet iedereen.
    Althans iedereen die een beetje heeft opgelet bij de natuurkundeles.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 16:08:16 #82
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_83854162
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 16:00 schreef EINZ het volgende:

[..]

Omdat dat volgens jou de enige factoren waren die door Bassos (al dan niet onbewust) gebruikt zijn bij de horoscoopbepaling. Maar nogmaals, ik weet niet veel van horoscopen af. Alleen dat de waarheid, linksom of rechtsom, toch wel bij een goede ontvanger terecht komt.

De waarheid....
    Als al die pipo's die zich met magie bezighouden niet voor de kat zijn viool bezig waren, dan was de wereld toch niet deze puinhoop die het nu is.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 16:19:42 #83
    31101 _Led_
    pi_83854633
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 16:00 schreef EINZ het volgende:

[..]

Omdat dat volgens jou de enige factoren waren die door Bassos (al dan niet onbewust) gebruikt zijn bij de horoscoopbepaling.
    Hij zegt aan de hand van een datum en tijd een horoscoop te maken, dat is de definitie van een geboortehoroscoop : http://nl.wikipedia.org/wiki/Geboortehoroscoop

Wel grappig dat ie vervolgens helemaal niks met die datum en tijd doet !

quote:
    Maar nogmaals, ik weet niet veel van horoscopen af.
    Dan kunnen jij en bassos een clubje beginnen
    quote:
    Maarreh, hoe voelt nou om “pipo” genoemd te worden?
    Ja, dat doet wel pijn inderdaad, ik moet maar kijken of ik er mee kan leren leven.

Het zal moeilijk worden.

Heus.

zzz
      vrijdag 9 juli 2010 @ 16:24:39 #84
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83854858
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 16:05 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Ik bedoelde, waarom wordt de zwaartekracht van de vroedvrouw / verloskundige etc. die bij je geboorte was niet meegerekend. Die is immers GROTER dan die van de dichtsbijzijnde planeet. Dat weet iedereen.
    Althans iedereen die een beetje heeft opgelet bij de natuurkundeles.
    Ik weet niet welke natuurkundeleraar jij hebt gehad, maar de massa van een hemellichaam is toch wel wat groter dan van een vroedvrouw hoor
      vrijdag 9 juli 2010 @ 16:26:17 #85
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83854923
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 16:08 schreef DoctorB het volgende:

[..]

De waarheid....
    Als al die pipo's die zich met magie bezighouden niet voor de kat zijn viool bezig waren, dan was de wereld toch niet deze puinhoop die het nu is.
    Eens. En als iedereen niet zo bezig was met het afkraken van andermans goede bedoelingen en waar hij of zij mee bezig was, dan zag deze wereld er ook een beetje leuker uit.
    pi_83856704
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 15:20 schreef _Led_ het volgende:Wat een onzin.
    Ja, je blijft volhouden in je koppige onzin, helemaal waar.
    quote:
    Meneer beweert horoscopen te schrijven aan de hand van een geboortedatum en -plaats
    Heh, ze noemt me meneer.
    quote:
    Ik had aangeboden van deelnemers in TRU een astro verhaaltjje te maken.
    Wat jij daar ook verder bovenop claimt is irrelevant.
    quote:
    Zoals ik vorige keer helemaal niet deed.

Waarom blijf je volharden in je laster ?

Ik weet dat dat komt omdat je geestelijk gevangen zit.

Weet jij dat ook ?
    quote:
    Dus ?

Behalve dan dat we nooit van je broer hebben gehoord of dat verhaaltje voor hem opgaat/opging hebben we ook nooit kunnen controleren of jouw geboortehoroscoop niet precies hetzelfde verhaaltje zou vertellen.

Duh.

Oh ja, sinds wanneer lijken broers niet op elkaar ?
    quote:
    Het is heel simpel :
    Yup, jij bent een bange poeperd die niet voldoet aan de voorwaarden om mee te mogen doen en daarna gaat claimen dat je wel hebt meegedaan.

Als een bange lafaard.
    quote:
    als hij beweert een horoscoop te kunnen schrijven aan de hand van een plaats en tijd, dan moet hij dat ook kunnen.
    En dat kan ik ook.
    En dat was niet aangeboden.

Sterker nog, dat was uitgelegd waarom dat niet werd aangeboden.

Veel te veel moeite en tijd voor iets wat in jouw geval slechts een bullshitactie was.
    (en zelfs in je bullshit actie waardeloos omdat we niet met je broer konden praten erover.
    Allen jouw 'say so' dat hij het maar niets vond.
    Waarbij als jij een beetje een indicatie bent van de geestesgesteldheid in jouw familie totaal niets zegt over het wel of niet zijn van een verhaaltje dat mooi op je broer zou slaan.

Snap je nu waarom een verhaaltje voor een derde niet met jou besproken dient te worden ?

Ten eerste kennen mensen zichzelf helemaal niet.
    Ten tweede kent ment al helemaal niet de motivaties voor handelen van anderen.

En dan hebben we jij die er vrolijk op los speculeert over het al dan niet kloppen van een verhaaltje.
    quote:
    Hoe komt het dat hij met een horoscoop komt van degene waarvan hij dacht dat die tijd en plaats waren (ook al had ik zelfs al gezegd dat ze niet van mij waren maar dat had hij gemist), als die horoscoop afhangt van die datum en tijd ?
    Al lang en breed uitgelegd.

Het is dat je die uitleg nog minder bevalt dan een eventueel werken van astrologie.

Dat maakt me namelijk in een keer daadwerkelijk een tovenaar ipv een amateur astroloog.

Pipo.
    pi_83856803
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 16:08 schreef DoctorB het volgende:De waarheid....
    Dat is een mogelijke invalshoek.

Een andere is : stel je eens voor hoe de wereld er uit zou zien als al die pipo's de werkelijkheid niet zouden ondersteunen.
    pi_83856831
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 15:51 schreef DoctorB het volgende:[..]Pardon?
    Heh.
    'slechts' de zwaartekracht, eh ?

Leg dan maar eens uit wat zwaartekracht is.
    En hoe de andere drie elementaire krachten niet uitmaken.
    pi_83856856
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 15:14 schreef EINZ het volgende:[..]Weet je dat zeker?
    Irrelevant of ik dat nu zeker weet.
    Als ik het maar zeker weet tijdens de wedstrijd.
      maandag 12 juli 2010 @ 09:38:50 #90
    278786 EINZ
    WHEEEH! HEHEH!
    pi_83945686
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 17:18 schreef bassos het volgende:

[..]

Irrelevant of ik dat nu zeker weet.
    Als ik het maar zeker weet tijdens de wedstrijd.
    Tja. En nu?
      maandag 12 juli 2010 @ 09:50:03 #91
    31101 _Led_
    pi_83945963
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 17:13 schreef bassos het volgende:

[..]

Ja, je blijft volhouden in je koppige onzin, helemaal waar.
    [..]

Heh, ze noemt me meneer.
    [..]

Ik had aangeboden van deelnemers in TRU een astro verhaaltjje te maken.
    Wat jij daar ook verder bovenop claimt is irrelevant.
    [..]

Zoals ik vorige keer helemaal niet deed.

Waarom blijf je volharden in je laster ?

Ik weet dat dat komt omdat je geestelijk gevangen zit.

Weet jij dat ook ?
    [..]

Dus ?

Behalve dan dat we nooit van je broer hebben gehoord of dat verhaaltje voor hem opgaat/opging hebben we ook nooit kunnen controleren of jouw geboortehoroscoop niet precies hetzelfde verhaaltje zou vertellen.

Duh.

Oh ja, sinds wanneer lijken broers niet op elkaar ?
    [..]

Yup, jij bent een bange poeperd die niet voldoet aan de voorwaarden om mee te mogen doen en daarna gaat claimen dat je wel hebt meegedaan.

Als een bange lafaard.
    [..]

En dat kan ik ook.
    En dat was niet aangeboden.

Sterker nog, dat was uitgelegd waarom dat niet werd aangeboden.

Veel te veel moeite en tijd voor iets wat in jouw geval slechts een bullshitactie was.
    (en zelfs in je bullshit actie waardeloos omdat we niet met je broer konden praten erover.
    Allen jouw 'say so' dat hij het maar niets vond.
    Waarbij als jij een beetje een indicatie bent van de geestesgesteldheid in jouw familie totaal niets zegt over het wel of niet zijn van een verhaaltje dat mooi op je broer zou slaan.

Snap je nu waarom een verhaaltje voor een derde niet met jou besproken dient te worden ?

Ten eerste kennen mensen zichzelf helemaal niet.
    Ten tweede kent ment al helemaal niet de motivaties voor handelen van anderen.

En dan hebben we jij die er vrolijk op los speculeert over het al dan niet kloppen van een verhaaltje.
    [..]

Al lang en breed uitgelegd.

Het is dat je die uitleg nog minder bevalt dan een eventueel werken van astrologie.

Dat maakt me namelijk in een keer daadwerkelijk een tovenaar ipv een amateur astroloog.

Pipo.

Er is maar 1 manier om je gezicht te redden met je horoscoopje - schrijf er eens 1 voor iemand waar je geen info over kunt Googlen.

De rest zijn excuses
    zzz
    pi_83966721
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 09:50 schreef _Led_ het volgende:[..]

Er is maar 1 manier om je gezicht te redden met je horoscoopje - schrijf er eens 1 voor iemand waar je geen info over kunt Googlen.

De rest zijn excuses
    Heh, ze denkt dat het mij uitmaakt wat jij van me vindt.

Dat was/is een van de redenen waarom ik geen bewijs aanlever.

Het gaat niet om mij voor jou, voor jou gaat het om jou, en dat moet je allemaal zelf doen.
    pi_83966750
    Omarm het vraagteken (?)

Dit gaat om jou niet om mij

snip

*done*

leef in vrede met de kosmos
    pi_83966779
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 09:38 schreef EINZ het volgende:[..]Tja. En nu?
    Ik geef ruiterlijk toe dat ik geheel gefaald heb.
    Ik was twee uur te vroeg op de mate van dronkenschap die nodig zou zijn.
    De wedstrijd zelf heb ik niet echt onthouden.
    (wel gezien)

Ik denk dat ik faalangst had om bewust daadwerkelijk mijn toverkunsten op het spel te zetten.

Een behoorlijk zwaktebod dus.
      maandag 12 juli 2010 @ 18:11:40 #95
    31101 _Led_
    pi_83966977
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 18:03 schreef bassos het volgende:

[..]

Heh, ze denkt dat het mij uitmaakt wat jij van me vindt.

Dat was/is een van de redenen waarom ik geen bewijs aanlever.

Het gaat niet om mij voor jou, voor jou gaat het om jou, en dat moet je allemaal zelf doen.
    Neuh, het ging er voor mij om om te kijken of je horoscoop zou kloppen.
    Voor geen meter dus !

zzz
    pi_83967102
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 18:11 schreef _Led_ het volgende:[..]Neuh, het ging er voor mij om om te kijken of je horoscoop zou kloppen.
    Voor geen meter dus !

Mijn horoscoop klopt prima.
    (in tegenstelling tot het hart van een dooie man)

Ik zag dat je in het topic met jouw naam wederom een open invitatie gaf om jou iets mee te laten maken.

Prima.

Doe maar je geboortedatum, tijd en plaats.
    Dan laat ik je wel iets mee maken op mijn voorwaarden.
    (hint, zie je hem, mee maken ipv meemaken ?)
      maandag 12 juli 2010 @ 18:18:05 #97
    31101 _Led_
    pi_83967144
    Vertel nou eerst eens wat je wilt gaan doen en hoe, dan komen we er vast wel uit.
    Achteraf ergens iets omheen verzinnen is namelijk iets te makkelijk dus we willen niet hebben dat het straks daarop gegooid kan worden, toch ?
    zzz
    pi_83967251
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 18:18 schreef _Led_ het volgende:
    Vertel nou eerst eens wat je wilt gaan doen en hoe, dan komen we er vast wel uit.
    Achteraf ergens iets omheen verzinnen is namelijk iets te makkelijk
    Jij wilt geïntrigeerd genoeg worden door magie om je er daadwerkelijk in te verdiepen.

Dat bied ik je aan.
    (net zoals toen ik opende in TRU)

Astrologie is in mijn optiek *slechts* de meest effectieve manier om te begrijpen waarom mensen doen wat ze doen.

Dat heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met of het ook daadwerkelijk waar is of niet.

Het geeft een groot arsenaal aan invalshoeken die je eigen blik op de werkelijkheid verruimen met begrip over wat andere mensen doen en hoe dat in verhaal vorm vorm gegeven kan worden.

Duidelijk ?

Doe nu maar je geboortedatum tijd en plaats.
      maandag 12 juli 2010 @ 18:24:10 #99
    31101 _Led_
    pi_83967317
    Nee, mijn excuses maar het is niet duidelijk.

Wat ga je nou precies doen ?
    Ga je een geboortehoroscoop maken op basis van de stand van de planeten ten tijde van mijn geboorte ?
    Of ga je "een astro-verhaaltje" schrijven ?

Kortom, waar heb je die plaats en tijd exact voor nodig en hoe ga je ze gebruiken ?

Ik wil namelijk niet zomaar een beetje voor de gein bezig met het spirituele, dat vind ik oneerbiedig.
    Ik wil wel precies weten waar we mee bezig zijn zodat ik er wat van kan leren !
    zzz
    pi_83967436
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 18:24 schreef _Led_ het volgende:
    Nee, mijn excuses maar het is niet duidelijk.

Wat ga je nou precies doen ?
    Heh, dat is onderdeel van samen maken.
    quote:
    Ga je een geboortehoroscoop maken op basis van de stand van de planeten ten tijde van mijn geboorte ?
    Juist.
    quote:
    Of ga je "een astro-verhaaltje" schrijven ?
    Juist.
    quote:
    Kortom, waar heb je die plaats en tijd exact voor nodig en hoe ga je ze gebruiken ?
    Ik ga ze gebruiken om je een astro verhaaltje te vertellen.
    quote:
    Ik wil namelijk niet zomaar een beetje voor de gein bezig met het spirituele, dat vind ik oneerbiedig.
    Ik wil wel precies weten waar we mee bezig zijn zodat ik er wat van kan leren !
    Heh, angst voor dat wat toch onzin is ?
    Oneerbiedig, HAH, van jou ...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')