O daar kan ik heel duidelijk in hoorquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:05 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
[..]
Dat is dan weer het volgende punt - de een vertelt me dat het contact inhoudt met overledenen ("want ik kreeg informatie die ik anders nooit zou kunnen weten !"), de ander dat het kennis is uit je onderbewustzijn, en dat je dus nooit antwoorden zult krijgen die je stiekem niet zelf al weet.
Het zou fijn zijn als op zijn minst daar consensus over bereikt kon worden
dat kan gewoon hoor, sommige overledenen blijven nog even in de geestenwereld hangen voordat ze reïncarneren.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:20 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Vandaar dat ik niet zal zeggen dat ik contact heb met overledenen
Ja dat weet ik wel, maar ik vind het toch vreemd dat iedereen, op wat voor manier dan ook, je hoort zeggen: ik heb contact met je opa-oma-tante enz.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:10 schreef osho het volgende:
[..]
dat kan gewoon hoor, sommige overledenen blijven nog even in de geestenwereld hangen voordat ze reïncarneren.
Nou mijn ervaring is , die paar keren dat ik een geest zag of voelde dat die geest wel komt ook als ik er niet aan denk of samen ben of alleen in mijn kamertje , dus daar heb je gelijk in ,quote:Op zondag 18 februari 2007 23:24 schreef ach het volgende:
[..]
Weet ik het, daarom vind ik het onzin. Als die geest zou komen als je met zn allen een glaasje vasthoudt dan komt ie ook wel als je in je eentje op je kamertje zit en je er aan denkt.
Als jij een roze eenhoorn hebt gezien met je eigen ogen en hij heeft bijvoorbeeld aan je gesnuffeld en je aaide hem ( ik zeg maar wat) dan bestaat die toch voor jou ook al heeft een ander die niet gezien ?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
"Dat het niet bewezen is" is een argument. Ik zie niet in waarom dat in dit geval opeens niet gebruikt zou mogen worden, maar soit.
Uiteindelijk hou ik voor mezelf aan dat het uiteindelijk degene is die bijzondere claims maakt, die ook bijzonder bewijs moet leveren.
Anders kom je op het verhaal van de roze eenhoorn - als ik zeg dat ie bestaat, en jij zegt van niet, ligt de bewijslast dan bij jou ?
Bestaat de roze eenhoorn dan tot jij kunt bewijzen dat het niet zo is ?
Hij bestaat voor jou ja, maar is zijn bestaan daarmee voor iedereen bewezen? Nee dat is het niet. En dat is nou juist het hele punt ....quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Als jij een roze eenhoorn hebt gezien met je eigen ogen en hij heeft bijvoorbeeld aan je gesnuffeld en je aaide hem ( ik zeg maar wat) dan bestaat die toch voor jou ook al heeft een ander die niet gezien ?
Ervaringen komen voor het bewijs .quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:59 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Hij bestaat voor jou ja, maar is zijn bestaan daarmee voor iedereen bewezen? Nee dat is het niet. En dat is nou juist het hele punt ....
'quote:
Je mist het punt, ik trek alleen die vergelijking om aan te tonen dat wat je ervaart niet de waarheid hoeft te zijn.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:35 schreef Ticker het volgende:
Die goeie ouwe vergelijking tussen mensen die Napoleon beweren te zijn, en mensen die een schim of geest menen gezien te hebben... die vind ik ondertussen zo uitgekauwd.
Zoek anders de statistieken erbij, zullen er vast net zo veel zijn. Niet.
dan zit het gekkenhuis vol met miskendenquote:
Kennelijk nog lang niet vol genoegquote:Op maandag 23 juli 2007 13:19 schreef milagro het volgende:
[..]
dan zit het gekkenhuis vol met miskenden
Gevaarlijk vind ik het pas als ik er iemand aan dood zie gaan, maar ik zou het zelf dan ook wel weer niet niet doen in mijn eigen woning.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:45 schreef Gewas het volgende:
Omdat in de vorige topic teveel gebaggerd was moest hij dicht maar ik vind het toch een interessant onderwerp dus maar een nieuwe geopend nu.
Dit was de vorige openingspost:
'Ik hoor heel vaak van mensen dat het allemaal echt is, maar je hoort nooit verhalen van 'hey is saai en er gebeurd nix'
Ikzelf heb het een keer gedaan en toen raakte veel mensen in paniek en 'k begon zelf ook zomaar te trillen.
Iemand anders ook zoiets meegemaakt?
En ook mensen die het niet geloven en zelf geprobeerd hebben reageren please '
Wat zijn jullie ervaringen met glaasje draaien? Ik heb het vroeger met vrienden gedaan en die geest wist wat voor kleur trui ik aanhad en hij heette Omen en was 14 jaar. Nadat we geesten op hadden geroepen waren we heel bang geworden en ik was ervan overtuigd dat Omen op de trap zat dus toen durfde ik niet door de gang te lopen langs de trap. Ook is er een keer een boek uit de kast gevallen bij een vriend van me en we dachten dat dat door een geest was gebeurd.
Ikke wel.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:14 schreef McKillem het volgende:
[..]
ik zou het zelf dan ook wel weer niet niet doen in mijn eigen woning.
Laten we de zieken erbuiten laten .. ik bedoel normaal gesproken zonder dat je ziek bent .quote:Op maandag 23 juli 2007 12:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
'
Aha.
Dus iemand die gek in z'n hoofd is en denkt dat ie Napoleon is, die is volgens jou ook Napoleon, want hij ervaart het tenslotte.
Het punt is juist dat je hersenen je voor de gek kunnen houden.
Dat je iets ervaart wil niet zeggen dat het echt is.
Goed voorbeeld , waarom zou in jouw geval iets anders gelden voor het NIET zien van de geesten ?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
Even iets anders, wellicht verhelderend. Toen ik zes was geloofde ik in Sinterklaas. Ik had heel wat goede punten om erin te geloven: hij reed echt voorbij op zijn paard, ik zag het echt. Van zijn Pieten kreeg ik pepernoten, lekker hoor. Tevens kreeg ik cadeautjes, ook heel tastbaar. Toch was het volksverlakkerij, althans was mijn interpretatie van de werkelijkheid een onjuiste. Waarom zou iets anders gelden voor die geesten? Omdat jullie nu volwassen zijn?
Dat is het hem nou juist. Er beginnen steeds meer aanwijzingen te komen dat het horen van stemmen en het zien van geesten in je hoofd zit. Het is dus zeer goed mogelijk (en imho het meest logische) dat je hersens een spelletje met je spelen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:01 schreef Summers het volgende:
[..]
Laten we de zieken erbuiten laten .. ik bedoel normaal gesproken zonder dat je ziek bent .
Ook voor jou geldt :quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:01 schreef Summers het volgende:
[..]
Laten we de zieken erbuiten laten .. ik bedoel normaal gesproken zonder dat je ziek bent .
Nee, omdat we die wetenschappelijk kunnen verifieren.quote:Goed voorbeeld , waarom zou in jouw geval iets anders gelden voor het NIET zien van de geesten ?
wie zegt dat jouw interpretatie van de werkelijkheid nu wel de juiste is ? omdat je volwassen bent ?
Komisch. Dit is de beste reactie, gestaaft met feiten en niemand die erop reageerd.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:27 schreef Ericr het volgende:
Als je bedenkt dat het Ouija bord wordt verkocht door de firma Parker Brothers als een spel en je in de USA behoorlijke schade vergoedingen kan krijgen als een product zorgt voor schade aan personen, dan is wel duidelijk dat het hele principe van glasje draaien grote onzin is.
In een aflevering van Penn en Tellers 'Bullshit' werd dat ook wel duidelijk toen een testteam een Ouijaboard mocht gebruiken en later nog eens geblinddoekt. Alleen wisten ze niet dat het board toen al was omgedraaid en ze dus i.p.v. naar de verwachte Yes naar een stuk op het board gingen waar helemaal niets stond. Meer dan de kracht suggestie is het gewoon niet.
Had je iets anders verwacht in dit forum?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Komisch. Dit is de beste reactie, gestaaft met feiten en niemand die erop reageerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |