abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83210968
Na het zien van de film The Skeleton Key laatst op TV werd ik wel een beetje nieuwschierig.
Wat zijn jullie meningen over Hoodoo (niet het zelfde als Voodoo) of over andere soorten magie?
Iemand hier ervaring mee? Of met een Ouijabord?
Graag je eigen ervaringen en niet van derden.

Zou het echt zo zijn dat de magie echt werkt zolang je er maar in geloofd?

Graag serieuze reacties!
pi_83211135
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:40 schreef Mars-Mannetje het volgende:
Na het zien van de film
Graag serieuze reacties!
Hier ging het fout.
Op woensdag 23 juni 2010 23:33 schreef Biogarde het volgende:
Je bent één van de grootste baggeraars en verantwoordelijk voor het verkloten van topics.
Op dinsdag 20 juli 2010 20:33 schreef AdvancedPower het volgende:[/b]
Laatste post:
pi_83211418
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:43 schreef Lonker2.0 het volgende:

[..]

Hier ging het fout.
Ja ik weet zelf ook wel dat in films vaak alleen maar onzin voorkomt, maar aangezien er op internet zoveel er over te vinden is word ik wel beetje nieuwschierig.
pi_83242429
Ik heb vele verhalen gelezen over "magie" ... zwarte en witte en wicca's die goed en slecht zijn.

Zwarte magie uitspreken is 3x erger terug krijgen en bla bla bla.

Nee, ik geloof er niet in. Ik zal er pas in geloven mits ik het zelf mee zou maken.
Er was eens....
pi_83244887
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:21 schreef Maitje het volgende:
Ik heb vele verhalen gelezen over "magie" ... zwarte en witte en wicca's die goed en slecht zijn.

Nee, ik geloof er niet in. Ik zal er pas in geloven mits ik het zelf mee zou maken.
De wet van 3 gaat voor alles op in het leven, niet alleen voor zogenaamde "zwarte" magie.

Magie is een neutraal iets, dat is noch zwart noch wit, niet goed niet slecht, het is gewoon, zie het als elektrischiteit, je kan het gebruiken om iemands leven te redden en gebruiken om iemand te doden, hoe je het ook gebruikt, de elektrischiteit is niet anders.

De gebruiker kan goed of slecht zijn, zwart of wit, maar het kan ook grijs uitvallen, magie die anders uitkomt dan bedoeld was, in de naam van liefde worden gruwelen gepleegd en degene die het grootste kwaad wil berokkenen kan weleens heel stiekum eigenlijk iets goeds doen.

Magie is een heel ruim begrip, in princiepe komt het neer op het beinvloeden van jezelf en je omgeving dmv projectie/focus, meestal dmv rituelen/spreuken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_83245057
Zijn hier mensen die aan magie doen?
pi_83245386
OH MIJN GOD! Het nummer 23! Ik zie het overal!
pi_83258769
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:34 schreef FreezePop het volgende:
OH MIJN GOD! Het nummer 23! Ik zie het overal!
pi_83258877
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:21 schreef Maitje het volgende:

Maar misschien kun je het alleen mee maken als je er in geloofd?

Het geest van de mens is heel sterk, als een mens iets echt geloofd dan kan het voor die gene werkelijkheid zijn?
pi_83480896
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:34 schreef Mars-Mannetje het volgende:

Het geest van de mens is heel sterk, als een mens iets echt geloofd dan kan het voor die gene werkelijkheid zijn?
Natuurlijk kan dan.
Als je maar heel sterk gelooft dat je achterna gezeten wordt door een kudde kaboutertjes dan worden ze vanzelf echt. Dat je vervolgens in een instituut terecht komt is daar overigens wel een logisch gevolg van.

De geest van de mens ís sterk, maar niet alleen op het vlak van ergens in geloven, maar ook in het ergens juist níet in geloven. En dat is het met hoodoo, right? Als je er niet in gelooft dat heeft 't geen effect?
Liej
pi_83485017
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:27 schreef Flammie het volgende:
Zijn hier mensen die aan magie doen?
Ligt eraan wat je onder magie schaart...

Ik heb weleens echte spreuken gezet, 2 keer een verloren kat teruggeroepen bv en alhoewel daar een hele grote toevalsfactor meespeelde waren ze beide binnen een uur na de spreuk terug.
Ik weet dus niet of ze anders ook gewoon teruggekomen waren, dat had maar zo gekund, dus niet echt een heftig iets waarvan je denkt, ja het werkt echt!

Maar wat ik veel meer gebruik is bv het laden van objecten en kruiden, het zetten van cirkels voor zelfwerk, gebruik maken van magische symbolen e.d. als hulpmiddelen enz.
Maar ook dat is mondjesmaat, ik ben daar niet dagelijks veel mee bezig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_83489328
Ik wil misschien ook beginnen met magie... weet iemand waar je goede spreukenboeken kunt kopen?
pi_83491395
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:06 schreef Flammie het volgende:
Ik wil misschien ook beginnen met magie... weet iemand waar je goede spreukenboeken kunt kopen?
Heb je al bij De Wegisweg gekeken?

OT: Maar heb je daar ook echt boeken van?
pi_83491504
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je onder magie schaart...

Ik heb weleens echte spreuken gezet, 2 keer een verloren kat teruggeroepen bv en alhoewel daar een hele grote toevalsfactor meespeelde waren ze beide binnen een uur na de spreuk terug.
Ik weet dus niet of ze anders ook gewoon teruggekomen waren, dat had maar zo gekund, dus niet echt een heftig iets waarvan je denkt, ja het werkt echt!

Maar wat ik veel meer gebruik is bv het laden van objecten en kruiden, het zetten van cirkels voor zelfwerk, gebruik maken van magische symbolen e.d. als hulpmiddelen enz.
Maar ook dat is mondjesmaat, ik ben daar niet dagelijks veel mee bezig.
Wat bedoel je precies met 'het laden van objecten en kruiden'?
pi_83492915
Tijd voor wat spellingshoodoo.
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:40 schreef Mars-Mannetje het volgende:

Zou het echt zo zijn dat de magie echt werkt zolang je er maar in geloofd?

Graag serieuze reacties!
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:23 schreef erodome het volgende:

[..]

elektrischiteit

princiepe
⎝⏠⏝⏠⎠
pi_83493457

maggi
pi_83493540
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:46 schreef -Datdus- het volgende:
[ afbeelding ]
maggi
Zwarte maggi
⎝⏠⏝⏠⎠
pi_83493636
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:32 schreef Huehueteotl het volgende:
Tijd voor wat spellingshoodoo.
[..]

[..]

Ik geloof dat Erodome last heeft van dyslexie (kan zij ook niks aan doen) maar ze maakt altijd goede inhoudelijke posts
pi_83493748
Als dit werkelijk zou bestaan dan had men dit toch al lang kunnen bewijzen. Het zijn allemaal bijgeloof spelletjes van je hersens. Als ik in bed lig hoor ik allemaal geluiden in het huis dan dat is normaal maar wanneer ik een uur daarvoor zou glaasje draaien ga ik denken dat die geluiden geesten zijn. Je hebt weleens van die politieberichten dat Somaliers van 6 hoog naar beneden springen en denken dat hoodoo ze zou beschermen, ze vallen gewoon te barsten.
pi_83506411
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:06 schreef Flammie het volgende:
Als je een beetje door het feminisme heen kan kijken zijn de boeken van laurie cabot wel leuk.
Het ierse book of invasions is leuk achtergrondwerk.
Het mabinogion geeft nog meer verdieping.

Die laatste 2 zijn geen directe heksenboeken, maar geven de je wat kennis van de oude mythen en de geschiedenis van die volkeren, zo zijn er nog veel meer werken die je wat leren over de stammen van wie we dit principe geleend hebben.

Je kan ook gewoon intersnerten en je rustig aan in gaan lezen, er zijn zelf cursussen, maar of dat allemaal echt wat is kan ik je niet beloven.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 30-06-2010 21:19:36 ]
pi_83506612
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:56 schreef Mars-Mannetje het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met 'het laden van objecten en kruiden'?
Een bepaald doel van dat object of kruid te versterken.
Heel simpel vb, je hebt kamille, dat laad je om de rustgevende werking te versterken en als je daarna een lekker bakje thee ervan maakt is dat heerlijk rustgevend.
Normaal is het dat ook wel, maar met het laden poog je die werking te versterken.
pi_83605684
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:47 schreef Mars-Mannetje het volgende:

[..]

Ja ik weet zelf ook wel dat in films vaak alleen maar onzin voorkomt, maar aangezien er op internet zoveel er over te vinden is word ik wel beetje nieuwschierig.

daarom moet je alles op het internet staat ook niet al te serieus nemen want 90% is onzin.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_83698555
Naja, ik heb getoverd zodat nederland geen last zou hebben van de braziliaanse tovenaars.

Uiteraard deed ik dat pas nadat uit de eerste helft duidelijk bleek dat iets niet klopte.
(vijandige magie, die ik onschadelijk heb gemaakt en vervangen door een oranje gloed.)
pi_83698659
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:27 schreef bassos het volgende:
Naja, ik heb getoverd zodat nederland geen last zou hebben van de braziliaanse tovenaars.

Uiteraard deed ik dat pas nadat uit de eerste helft duidelijk bleek dat iets niet klopte.
(vijandige magie, die ik onschadelijk heb gemaakt en vervangen door een oranje gloed.)
10 punten voor griffoendor
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:54:37 #25
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83715718
Ik heb nog steeds het aanbod openstaan : iedereen die denkt iets met magie, voodoo of hoodoo of roep het maar te kunnen mag zich volledig op mij botvieren

Een hoop lui die roepen eraan te doen, evenzoveel mensen die terugkrabbelen als je voorstelt om eens een praktische demonstratie te geven
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')