Hier ging het fout.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:40 schreef Mars-Mannetje het volgende:
Na het zien van de film
Graag serieuze reacties!
Ja ik weet zelf ook wel dat in films vaak alleen maar onzin voorkomt, maar aangezien er op internet zoveel er over te vinden is word ik wel beetje nieuwschierig.quote:
De wet van 3 gaat voor alles op in het leven, niet alleen voor zogenaamde "zwarte" magie.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:21 schreef Maitje het volgende:
Ik heb vele verhalen gelezen over "magie" ... zwarte en witte en wicca's die goed en slecht zijn.
Zwarte magie uitspreken is 3x erger terug krijgen en bla bla bla.
Nee, ik geloof er niet in. Ik zal er pas in geloven mits ik het zelf mee zou maken.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:34 schreef FreezePop het volgende:
OH MIJN GOD! Het nummer 23! Ik zie het overal!
Maar misschien kun je het alleen mee maken als je er in geloofd?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:21 schreef Maitje het volgende:
Ik heb vele verhalen gelezen over "magie" ... zwarte en witte en wicca's die goed en slecht zijn.
Zwarte magie uitspreken is 3x erger terug krijgen en bla bla bla.
Nee, ik geloof er niet in. Ik zal er pas in geloven mits ik het zelf mee zou maken.
Natuurlijk kan dan.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:34 schreef Mars-Mannetje het volgende:
Het geest van de mens is heel sterk, als een mens iets echt geloofd dan kan het voor die gene werkelijkheid zijn?
Ligt eraan wat je onder magie schaart...quote:
Heb je al bij De Wegisweg gekeken?quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:06 schreef Flammie het volgende:
Ik wil misschien ook beginnen met magie... weet iemand waar je goede spreukenboeken kunt kopen?
Wat bedoel je precies met 'het laden van objecten en kruiden'?quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder magie schaart...
Ik heb weleens echte spreuken gezet, 2 keer een verloren kat teruggeroepen bv en alhoewel daar een hele grote toevalsfactor meespeelde waren ze beide binnen een uur na de spreuk terug.
Ik weet dus niet of ze anders ook gewoon teruggekomen waren, dat had maar zo gekund, dus niet echt een heftig iets waarvan je denkt, ja het werkt echt!
Maar wat ik veel meer gebruik is bv het laden van objecten en kruiden, het zetten van cirkels voor zelfwerk, gebruik maken van magische symbolen e.d. als hulpmiddelen enz.
Maar ook dat is mondjesmaat, ik ben daar niet dagelijks veel mee bezig.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:40 schreef Mars-Mannetje het volgende:
Zou het echt zo zijn dat de magie echt werkt zolang je er maar in geloofd?
Graag serieuze reacties!
quote:
Ik geloof dat Erodome last heeft van dyslexie (kan zij ook niks aan doen) maar ze maakt altijd goede inhoudelijke postsquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:32 schreef Huehueteotl het volgende:
Tijd voor wat spellingshoodoo.
[..]
[..]
Als je een beetje door het feminisme heen kan kijken zijn de boeken van laurie cabot wel leuk.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:06 schreef Flammie het volgende:
Ik wil misschien ook beginnen met magie... weet iemand waar je goede spreukenboeken kunt kopen?
Een bepaald doel van dat object of kruid te versterken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:56 schreef Mars-Mannetje het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met 'het laden van objecten en kruiden'?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:47 schreef Mars-Mannetje het volgende:
[..]
Ja ik weet zelf ook wel dat in films vaak alleen maar onzin voorkomt, maar aangezien er op internet zoveel er over te vinden is word ik wel beetje nieuwschierig.
10 punten voor griffoendorquote:Op maandag 5 juli 2010 21:27 schreef bassos het volgende:
Naja, ik heb getoverd zodat nederland geen last zou hebben van de braziliaanse tovenaars.
Uiteraard deed ik dat pas nadat uit de eerste helft duidelijk bleek dat iets niet klopte.
(vijandige magie, die ik onschadelijk heb gemaakt en vervangen door een oranje gloed.)
min eenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:54 schreef _Led_ het volgende:
Ik heb nog steeds het aanbod openstaan : iedereen die denkt iets met magie, voodoo of hoodoo of roep het maar te kunnen mag zich volledig op mij botvieren
Een hoop lui die roepen eraan te doen, evenzoveel mensen die terugkrabbelen als je voorstelt om eens een praktische demonstratie te geven
Wat bedoel je ?quote:
Dat ik wel heb meegewerkt aan een onderzoekquote:
Waarvoor respect, ook al heeft het geen resultaat gehad.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:57 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat ik wel heb meegewerkt aan een onderzoek
Kun je vanavond je magie ook weer toepassen please? En als het werkt a.s. zondag ook?quote:Op maandag 5 juli 2010 21:27 schreef bassos het volgende:
Naja, ik heb getoverd zodat nederland geen last zou hebben van de braziliaanse tovenaars.
Uiteraard deed ik dat pas nadat uit de eerste helft duidelijk bleek dat iets niet klopte.
(vijandige magie, die ik onschadelijk heb gemaakt en vervangen door een oranje gloed.)
Maar wat stel je je daar dan in godensnaam bij voor?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:54 schreef _Led_ het volgende:
Ik heb nog steeds het aanbod openstaan : iedereen die denkt iets met magie, voodoo of hoodoo of roep het maar te kunnen mag zich volledig op mij botvieren
Een hoop lui die roepen eraan te doen, evenzoveel mensen die terugkrabbelen als je voorstelt om eens een praktische demonstratie te geven
Dan heeft jouw spreuk dus blijkbaar niet gewerkt, toch ?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar wat stel je je daar dan in godensnaam bij voor?
Nu heb ik nog nooit echte serieuse magie geprobeerd, dus mij moet je hiervoor niet hebben, maar ik heb echt zoiets van wat voor zin heeft dit zo?
Stel, ik ben een echte magier en ik ga in op je verzoek, ik zet een spreuk waarmee ik vraag of jij iets kan meemaken wat je blik zal verruimen.
De spreuk werkt, je krijgt een nieuw onderzoek voor je neus, perfect uitgevoerd met daarin bewijs voor iets alternatiefs/bovennatuurlijks.
Ga jij dat aannemen als zodanig, ik vermoed van niet eigenlijk
Tuurlijk heeft die spreuk dan wel gewerkt, jij hebt immers je blik verruimd omdat je een gedegen onderzoek voor je neus hebt gekregen(ik ga er dan gewoon even vanuit dat je dat gedegen onderzoek wel aanneemt, dat naar aanleiding van wat je altijd zegt), dat dat niet betekend dat je gelijk geloofd dat het die spreuk was die dat in gang heeft gezet doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:23 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dan heeft jouw spreuk dus blijkbaar niet gewerkt, toch ?
Ik doe ook geen voorstel, ik laat juist aan degene over die beweert over fantastische krachten te beschikken om te vertellen wat ie kan en om het te doen.
Dan kan ik later niet naar m'n hoofd geslingerd krijgen dat het aan MIJ ligt als het weer eens niet werkt.
(Ook al werd dat nog steeds geprobeerd toen EINZ reiki op mij losliet - hij wou het doen, op zijn eigen voorwaarden en tijd, en toen ik niks merkte probeerde jij het nog steeds zo te draaien alsof het MIJN schuld was...)
Ik snap niet waarom jij het zo vreemd of vervelend vind dat ik zeg "Prima, laat maar zien" als mensen met dit soort fantastische claims als magie of voodoo aankomen.
De essentie van hun claim is toch juist dat ze beweren iets te kunnen ?
Als ik zeg dat ik 6 meter hoog kan springen zeg jij toch ook niet gelijk "IK GELOOF JE !" ? Ik neem aan dat je zegt "Cool !!! Mag ik dat eens zien..?".
Om maar eens wat zaken te noemen :quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft die spreuk dan wel gewerkt, jij hebt immers je blik verruimd omdat je een gedegen onderzoek voor je neus hebt gekregen(ik ga er dan gewoon even vanuit dat je dat gedegen onderzoek wel aanneemt, dat naar aanleiding van wat je altijd zegt), dat dat niet betekend dat je gelijk geloofd dat het die spreuk was die dat in gang heeft gezet doet daar niets aan af.
Maar wat voor iets zou je dan willen zien erdoor, wat zou jou overtuigen, noem eens wat, gewoon gedachtespinsels he...
Volgens wat jij ervan denkt althansquote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Waarvoor respect, ook al heeft het geen resultaat gehad.
Nou ja, aangezien ik het lijdend voorwerp was en niks heb gemerkt, nog steeds niks merk en er niks in mijn leven veranderd is vind ik dat ik dat wel mag stellen.quote:
Uruguay zou inderdaad wellicht zelf eerst toveren, en dan is een reactie wellicht nuttig.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:09 schreef Lavenderr het volgende:[..] Kun je vanavond je magie ook weer toepassen please? En als het werkt a.s. zondag ook?
Heb ik dat gezegd dan?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:25 schreef _Led_ het volgende:
Wat is het nut van zeggen "Oeh ik kan je instralen met energieen maar je merkt er lekker helemaal niks van !" ?
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:47 schreef bassos het volgende:
[..]
Uruguay zou inderdaad wellicht zelf eerst toveren, en dan is een reactie wellicht nuttig.
(maar ja, Uruguay kunnen we zo toch ook wel verslaan ?)
Ik vrees dat onze oosterburen niet aan dergelijke fratsen doen, dus dan zou toveren om te winnen best wel een beetje minder lief zijn
(tegen de werkelijkheid)
Hopen op Spanje dus
Hoe leg ik toch uit aan jou wat ik bedoel, het is zo lastig...laat ik het anders doen...quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:53 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Om maar eens wat zaken te noemen :
(Let wel op: je vraagt om iets overtuigends, dat is wat anders dan bewijs - laat staan wetenschappelijk bewijs)als jij remote-viewend had kunnen zien wat ik in mijn computerkamer had staan had dat best overtuigend geweest voor remote-viewing. als het meisje met de pendel-test hier niet 4 maar 9 vragen van de 10 goed gehad had was dat best overtuigend geweest voor pendelen. Nu deed ze het slechter dan je met puur gokken had mogen verwachten. als degene die horoscopen trok aan de hand van geboortedata en plaats een goede beschrijving had gegeven van mijn broer in plaats van van mij (we zijn nogal verschillend ) zoals ie me van het forum kent had dat best overtuigend geweest voor horoscopen. Nu ging ie huilen dat ie besodemieterd zou zijn, enkel omdat ik niet had gezegd dat de gegeven datum niet van mijzelf was. (ook nooit beweerd dat ie van mijzelf was trouwens)
Als ik ook maar iets had gemerkt van een bijzonder gevoel ofzo bij EINZ' reiki had dat best overtuigend geweest voor reiki. Als iemand beweert aan voodoo te doen mag ie van mij haar of nagels of wat ie maar wil hebben en een leuk poppetje maken en prikken. Als mn arm eraf valt is dat best overtuigend.
...
Maar er is natuurlijk oneindig veel te bedenken dat overtuigend is.
Kijk maar eens naar de hoeveelheid fantastische claims die mensen maken - van telepathie, telekinese tot remote-viewing of zwarte magie, er zijn genoeg claims waarbij je simpelweg kunt zeggen "prima, laat maar zien".
En dat is wat ik doe - ik zeg "prima, doe maar wat je beweert te kunnen doen". Meer niet
Het toverwoord is echter meestal niet "tadaa !" maar "ja uh het werkt nu even niet".
Het valt me nog mee dat ik niet beschuldigd wordt van het gebruik van magie waarmee ik alles tegen zou werken
Zaterdag ?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:54 schreef Lavenderr het volgende:[..]Nou, ik weet niet of Uruguay zo makkelijk te verslaan is hoor, waarschijnlijk hebben we je toverkunsten toch nodig.
En wat zaterdag betreft, dan maar wat minder lief, maar het doel heiligt de middelen. Magie dus Bassos!
Holland rekent op je
Dat heb ik al lang gedaan, en mensen vragen te demonstreren wat ze beweren te kunnen is toch deel van dat onderzoek ?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:56 schreef erodome het volgende:
Als je werkelijk wel geinterreseerd bent in dit soort zaken, in uitzoeken hoe het nu echt zit daarmee kan ik je alleen maar aanraden om op te houden met dit soort bewijs vragen van mensen die je niet kent, maar zelf op onderzoek uit te gaan.
Dat heb ik dus al gedaan.quote:Je hoeft niet alles klakkeloos te volgen, maar neem verschillende bronnen in je op, bestudeer hoe dat opgevat werd in oudere culturen en culturen/groepen die er vandaag de dag nog echt serieus mee bezig zijn.
Kijk naar de verschillen, naar de overeenkomsten, zoek naar de rode draad eronder die je wat verteld over de essentie van dat geheel ipv alleen de interpertatie van de mens, de uitdrukkingsvorm.
Iemand vragen zijn zelfbeweerde gave eens te demonstreren is toch typisch een uiting van dat zoeken ?quote:Of hou het bij het zoeken naar kennis daarover en trek vandaaruit je conclusie's, ook dat is mogelijk en redelijk naar mijn mening.
Die moet je juist weg zien te halen - het gaat mij enkel om of dingen werken en of mensen daadwerkelijk kunnen wat ze beweren.quote:Alles is doorspekt van meningen en zienswijzen, persoonlijke belevingsvormen.
Dat punt zijn we dus al voorbijquote:Je loopt er op z'n minst uit met een prachtige kennis van veel verschillende zaken, want dit zijn zeer brede begrippen en heel misschien komt er nog echt wat uit ook, misschien een glimp van magie, misschien een prachtige andere uitleg van dat geheel die helemaal wetenschappelijk verantwoord is maar magie voor jou voor altijd als iets niet bestaands kan maken.
Kortom, we gingen het proberen en daarna kwam je erachter dat je het niet kon - dat je jezelf besodemieterd had.quote:Neem dat remote viewing als vb, dat gaat tenminste over mezelf en is daardoor makkelijker uit te leggen.
Na veel info tot me genomen te hebben ben ik ermee gaan expirimenteren.
Eerst leek dat allemaal erg goed te gaan, de info die ik tot me had genomen klopte tot dan toe, het gaf de ervaring dat het werkte.
Maar door andere info die ik tot me heb genomen die dit balanceerd wist ik dat ervaring geen waarheid hoeft te zijn, dat dingen vaak niet zijn wat ze lijken.
Ik ben toen met jou die test aangegaan, niet perse om te bewijzen dat het kan, maar ook om die stelling aan waarheid te toetsen, dingen toe te voegen die alleen zouden werken als het waarheid was en anders niet.
Dat faalde, ik heb het echt geprobeerd en daardoor ben ik wijzer geworden, kon ik nieuwe info toevoegen aan alles en had ik het idee dat ik wel een conclusie kon trekken.
Ik vind het best gerechtvaardigd om een conclusie te trekken als mensen voortdurend hun claims niet kunnen waarmaken op hun eigen voorwaarden.quote:Maar nergens heb ik het idee dat vanalles via fora te laten proberen door compleet onbekenden me wat gaat opleveren om tot een conclusie te komen
En ik was aan het huilen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:14 schreef _Led_ het volgende:
Ik vind het best gerechtvaardigd om een conclusie te trekken als mensen voortdurend hun claims niet kunnen waarmaken op hun eigen voorwaarden.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:18 schreef bassos het volgende:
[..]
Zaterdag ?
Zondag ?
Een finale tegen duitsland waarbij allebei de landen vol voetballend elkaar bestrijden zou zoveel mooier zijn dan een saaie 1-0 voor ons.
Ik bedoel als we tegen duitsland in de finale staan, dan is het gewoon aan de teams om het uit te maken.
Tegen spanje is er vast en zeker wel het een en ander aan bijgeloof en fratsen te verwachten, dus dan is het vrij tegenspel.
Ik ben niet zo'n voorstander van zelf eerst beginnen.
Wat nu mezelf besodemieterd had, zelfs toen heb ik het neergezet als test, ook voor mezelf, het was juist een uitzoeken van.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:14 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat heb ik al lang gedaan, en mensen vragen te demonstreren wat ze beweren te kunnen is toch deel van dat onderzoek ?
[..]
Dat heb ik dus al gedaan.
De rode draad die ik vind is dat er veel bijgeloof was en is, dat mensen graag fantastische verhalen vertellen,
graag doen alsof ze zelf bij zo'n ervaring waren (de bekende kampvuurverhalen : "een vriend van me..."), en graag speciaal willen zijn. Dat er veel mensen zijn die weinig weten van de wereld om hen heen, en om zich af te zetten tegen mensen die daar meer vanaf weten (omdat ze een hekel hebben aan die 'geleerde types' bijvoorbeeld) juist graag in iets geloven dat daartegenin gaat.
Mijn conclusie is dat dat vroeger zo was en nu zo is, in alle culturen.
[..]
Iemand vragen zijn zelfbeweerde gave eens te demonstreren is toch typisch een uiting van dat zoeken ?
[..]
Die moet je juist weg zien te halen - het gaat mij enkel om of dingen werken en of mensen daadwerkelijk kunnen wat ze beweren.
Welk verhaaltje ze er omheen verzinnen interesseert me niet, want er zijn net zoveel verhaaltjes als mensen.
[..]
Dat punt zijn we dus al voorbij
[..]
Kortom, we gingen het proberen en daarna kwam je erachter dat je het niet kon - dat je jezelf besodemieterd had.
Als we dat nou gezien hebben, waarom vind je het dan vreemd dat ik bij anderen ook zeg "let's go" ?
En waarom vind je het dan vreemd als ik zeg dat ze of altijd terugkrabbelen, of altijd falen ?
En waarom wil je dan opeens doen alsof dat aan mij ligt ?
JIJ dacht dat je kon remote-viewen, JIJ kon het niet waarmaken op je eigen voorwaarden - dan valt MIJ toch niks te verwijten ?
Waarom mij dan telkens proberen wijs te maken dat het zo niet werkt ? Het werkt prima - jij beweerde iets en kon het niet waarmaken en hebt daar een conclusie uit getrokken - en ik ook.
[..]
Ik vind het best gerechtvaardigd om een conclusie te trekken als mensen voortdurend hun claims niet kunnen waarmaken op hun eigen voorwaarden.
Dat is niet "je eigen mening versterken", dat is enkel kijken of mensen hun claims waarmaken en concluderen dat ze dat tot nu toe telkens niet kunnen.
Officieel mag je niet schaden met magie, zou je dus het ene team magisch helpen om de overhand te hebben dan schaad je het andere team.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je hebt nu wel een reden om me Pipo te noemen, ik dacht dat de finale zaterdag was.
Natuurlijk is het aan de teams om uit te maken wie er wint. Maar een beetje magic kunnen we best gebruiken.
Eerst maar eens kijken hoe het zometeen gaat.
Spannend he?
Ik zeg 3-1, woops, 3-2quote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je hebt nu wel een reden om me Pipo te noemen, ik dacht dat de finale zaterdag was.
Natuurlijk is het aan de teams om uit te maken wie er wint. Maar een beetje magic kunnen we best gebruiken.
Eerst maar eens kijken hoe het zometeen gaat.
Spannend he?
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:37 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik zeg 3-1, woops, 3-2
Ik geef toe dat ik het liet lopen na de drie een.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |