Hij zal er niet veel aan overhouden.quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:50 schreef rooneyelst het volgende:
Ben altijd nieuwsgierig hoe dat gaat met het prijzengeld van zo`n jongen. Op Roland Garros pakt die 70k,hoeveel zou hij daar aan overhouden na het reizen,coaches,hotel enz enz..
Weet ook dat de top 25 zich echt niet druk meer maakt om geld en dat alles voor hun geregeld wordt maar heb ook wel eens een docu gezien waar je ziet dat de"net-niet" super prof er alles aan moet doen om rond te komen.
Dat is niet meer echt up-to-date hequote:Op dit moment heeft Thiemo zijn hoogte ranking, hij staat 50ste. Tot aan 10 mei heeft hij geen punten te verdedigen waardoor hij opnieuw een sprong voorwaarts kan maken de komende weken.
Ik dacht, ik ga lui copy-pastenquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:21 schreef Komakie het volgende:
Btw, kan de inhoud van de OP niet ff aangepast worden.
[..]
Dat is niet meer echt up-to-date he
momenteel is hij 43ste
Ritme, ervaring, minder afhankelijk zijn van de draw, gebruik maken van je sterken punten ( = betrouwbaar mindere spelers verslaan op gravel en soms 'betere' spelers op die ondergrond verslaan)quote:En waarom dan wel?
Dat soort toernooien zijn leuk voor het rimte, maar je moet ze allemaal winnen wil je zoveel punten halen dat je hogerop komt. Dan kun je beter grotere toernooien spelen waar je elke keer 1 of 2 rondjes wint en een uitschieter hebt. Daar win je meer punten mee. Daarnaast leer je dan veel beter spelen tegen grote spelers
En als je een keer er in de eerste ronde uit vliegt bij zo'n lager toernooi sta je wel helemaal met lege handen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:38 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Ritme, ervaring, minder afhankelijk zijn van de draw, gebruik maken van je sterken punten ( = betrouwbaar mindere spelers verslaan op gravel en soms 'betere' spelers op die ondergrond verslaan)
Daarnaast is het gewoon niet waar. Op die Semi in Barcelona na (wat wellicht ook mogelijk zou zijn in Hamburg), haalt hij bij al die Grand slams, Masters en 500's tussen de 10 en 90 punten met een gemiddelde van 55 of zo. Als je een kwartfinale en halve finale haalt in zo'n klein toernooitje heb je ook 45/90 punten.
Voornamelijk zie ik hem niet zoveel doen op het snelle Decoturf of in indoor toernooien, en blijkbaar ook niet op gras. Waarom dan niet een paar toernooitjes op je favoriete ondergrond in die 8 weken tussen Toronto en eerste/tweede ronde Wimbledon?
Ik denk dat trainen nog nuttiger is dan welk toernooi ook op bepaalde momenten. Hij heeft duidelijk enkele zwakke punten en dat zijn punten waar ook echt aan gewerkt kan worden. Kun je wel week na week 250's spelen of een paar rondjes op een groter toernooi, maar als je niet verbetert blijf je daar eeuwig in hangen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
En als je een keer er in de eerste ronde uit vliegt bij zo'n lager toernooi sta je wel helemaal met lege handen.
Ervaring krijgt hij vanzelf wel. Hij laat zien dat hij op gravel bijna altijd van iemand die lager staat dan hij wint en van iemand die hoger staat kan winnen. Dan zou ik vooral grote toernooien blijven spelen.
Ik zou wel kleinere toernooien spelen op het moment dat je "niets te doen" hebt, maar van de grotere toernooien leert hij meer dan van de kleinere/
Op zich niks mis met een jaartje op dat niveau hangen. Kan je ervaring op doen en je ranking stabiliseren. Die zwakke punten zou ik dus aan werken na de USO. Heb je maanden de tijd.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat trainen nog nuttiger is dan welk toernooi ook op bepaalde momenten. Hij heeft duidelijk enkele zwakke punten en dat zijn punten waar ook echt aan gewerkt kan worden. Kun je wel week na week 250's spelen of een paar rondjes op een groter toernooi, maar als je niet verbetert blijf je daar eeuwig in hangen.
Trainingsweken zijn over het algemeen gewoon om wat rust te pakken. Zijn zwakke punten zitten voornamelijk in wedstrijden, niet zo zeer technisch. Dus moet je gewoon wedstrijdjes blijven spelen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat trainen nog nuttiger is dan welk toernooi ook op bepaalde momenten. Hij heeft duidelijk enkele zwakke punten en dat zijn punten waar ook echt aan gewerkt kan worden. Kun je wel week na week 250's spelen of een paar rondjes op een groter toernooi, maar als je niet verbetert blijf je daar eeuwig in hangen.
Lijkt me niet dat je voetenwerk veel beter wordt door wedstrijden te spelen. Conditie zijn ook veel betere manieren voor dan die verbeteren door wedstrijden te spelen. Je spel/slagen dwingender maken moet je ook vanuit vanuit de basis mee beginnen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Trainingsweken zijn over het algemeen gewoon om wat rust te pakken. Zijn zwakke punten zitten voornamelijk in wedstrijden, niet zo zeer technisch. Dus moet je gewoon wedstrijdjes blijven spelen.
Over het algemeen worden trainingsweken ingelast om wat rust te pakken geloof me nou maar. Ik zeg niet dat ze niet trainen, maar je moet wel verdomde hard trainen om toernooiweken te evenaren. Inclusief het reizen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je voetenwerk veel beter wordt door wedstrijden te spelen. Conditie zijn ook veel betere manieren voor dan die verbeteren door wedstrijden te spelen. Je spel/slagen dwingender maken moet je ook vanuit vanuit de basis mee beginnen.
Als je bij Reyes gaat trainen zijn trainingsweken allesbehalve rust, trouwens.
Hard trainen is echt wel (heel veel) zwaarder dan een toernooi spelen, zeker als je niet constant ver komt in toernooien. Dat er genoeg rust gepakt wordt en ook moet worden tijdens een seizoen is volkomen duidelijk. Dat er weken tussenzitten waarin ze niet veel meer doen dan wat trainingspotjes op halve kracht afwerken doet er niet aan af dat je als je beter wil worden moet investeren en hard moet werken. En nogmaals, als je bij Reyes op bezoek gaat, is dat niet om te rusten. Die heeft dan wel wat beters te doen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Over het algemeen worden trainingsweken ingelast om wat rust te pakken geloof me nou maar. Ik zeg niet dat ze niet trainen, maar je moet wel verdomde hard trainen om toernooiweken te evenaren. Inclusief het reizen.
Ik zeg ook niet dat hij niet 100 keer een bal terug kan slaan. Ik zeg dat dat veel te weinig dwingend is en veel te passief. Als je zomaar opeens alles harder en dieper gaat spelen in wedstrijden gaat dat faliekant mis, dat moet er gewoon ingeslepen worden. En dat lukt echt niet ongestraft tijdens wedstrijden.quote:Zijn basis is geen probleem. Hij kan 100 keer een bal op dezelfde manier terug slaan als hij dat wil.
Zijn geduld is wel een probleem. Dat leer je niet in een training. Je moet er wel tussen wedstrijden door aandacht aan besteden, maar erop trainen is geen optie.
Ik heb voor het gemak maar even weken genomen waarbij hij redelijk ver komt in toernooien. Dat soort toernooien weken zijn altijd veel belastender voor het lichaam. Meer spanning op het lichaam, ongecoordineerd gebruik van je lichaam (lengte van een training kun je vaststellen, van een wedstrijd niet)quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hard trainen is echt wel (heel veel) zwaarder dan een toernooi spelen, zeker als je niet constant ver komt in toernooien. Dat er genoeg rust gepakt wordt en ook moet worden tijdens een seizoen is volkomen duidelijk. Dat er weken tussenzitten waarin ze niet veel meer doen dan wat trainingspotjes op halve kracht afwerken doet er niet aan af dat je als je beter wil worden moet investeren en hard moet werken. En nogmaals, als je bij Reyes op bezoek gaat, is dat niet om te rusten. Die heeft dan wel wat beters te doen.
[..]
Dat is iets waar je niet gewoon even op kunt gaan trainen. Dat kun je tijdens de trainingsmomenten van toernooiweken ook trainen. Zoiets trainen en dan naar een toernooi reizen is niet hoe het werkt.quote:Ik zeg ook niet dat hij niet 100 keer een bal terug kan slaan. Ik zeg dat dat veel te weinig dwingend is en veel te passief. Als je zomaar opeens alles harder en dieper gaat spelen in wedstrijden gaat dat faliekant mis, dat moet er gewoon ingeslepen worden. En dat lukt echt niet ongestraft tijdens wedstrijden.
Toch vreemd dat nog altijd bijna iedereen verkiest om ook trainingsweken waarin daadwerkelijk getraind wordt in te gelasten. Wedstrijden spelen is leuk, maar qua fysiek beter worden heb je er vrij weinig aan als je in conditie bent. Je belast er je lichaam wellicht meer mee, maar per saldo schiet je met die belasting weinig op.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb voor het gemak maar even weken genomen waarbij hij redelijk ver komt in toernooien. Dat soort toernooien weken zijn altijd veel belastender voor het lichaam. Meer spanning op het lichaam, ongecoordineerd gebruik van je lichaam (lengte van een training kun je vaststellen, van een wedstrijd niet)
Ja je moet hard werken om iets te verbeteren, maar je kunt dat veel beter doseren dan bij het spelen van wedstrijden. Dat wil niet zeggen dat je spieren niet sterker kunnen worden of je conditie beter.
[..]
Ook dat beweer ik helemaal niet. Een langere vrije periode is daar al redelijk geschikt voor. Zoiets gaat niet in één keer, maar als je er niet aan begint gebeurt het nooit. Maar als je ervoor opteert om passief en weinig dwingend te blijven spelen is dat ook een keuze. Maar dan blijft het bij af en toe een uitschieter op een 250-gravel.quote:Dat is iets waar je niet gewoon even op kunt gaan trainen. Dat kun je tijdens de trainingsmomenten van toernooiweken ook trainen. Zoiets trainen en dan naar een toernooi reizen is niet hoe het werkt.
Dat is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:10 schreef rooneyelst het volgende:
Ik heb altijd het gevoel dat hij denkt dat hij er puur op talent wel komt en dat was misschien in de junioren zo maar nu in het echte circuit zijn er nog 150 met evenveel talent. Het enige waardoor je dan wint is pure inzet en dat is hetgeen wat ik bij Thiemo vaak niet zie..beetje laks en er niet 110% voor gaan.
Hoop natuurlijk dat hij morgen de set naar zich toetrekt hoe meer Nederlanders hoe beter!
Verkerk won bijna Roland Garros maar was echt niet de meest gemotiveerde tennisser die je kunt vindenquote:Op woensdag 23 juni 2010 09:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin.
Als hij het alleen maar talent zou willen komen en er zijn er nog 150 met nog zo veel talent dan zou hij geen 43 van de wereld staan lijkt me.
Een jaar of 2 geleden was hij inderdaad niet zo gemotiveerd om er hard voor te trainen, maar tegenwoordig is dat geen item meer.
Ik wil niet veel zeggen, maar op het moment dat Verkerk in de finale van RG kwam was het een keiharde werker. Zo verschrikkelijk getalenteerd is Verkerk ook weer niet. In ieder geval niet zo getalenteerd als De Bakker.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:59 schreef Morthill het volgende:
[..]
Verkerk won bijna Roland Garros maar was echt niet de meest gemotiveerde tennisser die je kunt vinden
/understatement
Ferrer met De Bakker vergelijken is net zoiets als appels met peren. Ferrer komt uit een land en bij een trainer vandaan waar voetwerk en lopen heel hoog op het rijtje "things to have" als je gaat tennissen. In Nederland is techniek/stijl belangrijker. Er is niet 1 nederlander die echt een super loopvermogen heeft. Ik kan me zelfs in het verleden even niet zomaar iemand noemen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:25 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ik ben het er wel mee eens. Thiemo is een redelijk luie tennisser. Soms, vaak tegen relatief mindere tegenstand, vecht hij niet zo heel hard voor de punten. Hij laat eerder een bal lopen etc. Kon je bijvoorbeeld merken de 1ste ronde van RG. Op matchpoint vocht hij plotseling wel voor een punt dat hij anders had laten lopen. Het is iig geen Ferrer.
Maar ja, zolang hij dat alleen tegen mindere tegenstand doet...
Ok, dan nog is Ferrer met alles extreemquote:Op woensdag 23 juni 2010 14:00 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ik heb het niet over snelheid, maar vechtvermogen, voor alle (te halen) ballen gaan. Dat Ferrer sneller is en dus meer kan halen is duidelijk, maar hij gaat ook voor meer ballen relatief aan loopvermogen.
Waar zie jij dat?quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:28 schreef de_boswachter het volgende:
Dit verliest hij. Wat een statische hansworst...
Kan nog geen rally goed slaan. Giraldo wint alle rally's
Hij speelt alsof het gravel is, enorm defensief vanachter de baseline, daar win je niet mee op grasquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:28 schreef de_boswachter het volgende:
Dit verliest hij. Wat een statische hansworst...
Kan nog geen rally goed slaan. Giraldo wint alle rally's
Die hebben er tot nu toe al drie wedstrijden opzitten.quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:13 schreef Outlined het volgende:
Weer ontzettend knap gedaan. 16-14 op een ondergrond die niet de jouwe is. Volgende ronde moet ook te doen zijn want dat wordt Isner of Mahut die aan een titanische battle bezig zijn.
Was het nu Mahut of Isner die in de kwalificaties ook al zo'n monsterpartij er heeft opzitten.quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die hebben er tot nu toe al drie wedstrijden opzitten.
Mahut. Tenminste, ik begreep dat die kwali moest spelenquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Was het nu Mahut of Isner die in de kwalificaties ook al zo'n monsterpartij er heeft opzitten.
Isner en Mahut kunnen conditioneel gewoon niet morgen weer een partij spelen denk ik. Dat lichaam is gisteren gewoon leeggespeeld en ja, de partij van De Bakker was lang, maar dat staat totaal niet in verhouding.quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:21 schreef de_boswachter het volgende:
Denk dat Thiemo tegen beide kansloos is. Tenzij hij het op conditie gaat winnen. Denk niet dat beiden nog fit zijn
Maar wat de Bakker vandaag liet zien was drama. En heeft het geluk dat de scheids die break niet toekende en anders ha hij er al uit gelegen.
Ik vond zijn volleys niet zo slecht gisteren. Volgens mij heeft hij daar niet veel fouten mee gemaakt. Verder ben ik het met je eens dat het beter moet.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:24 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik denk echt serieus dat hij het niet gaat redden hoor, of die mafketels moeten vandaag weer een paar uur hun tent opslaan op baan 18 ...
Maar ik vind Thiemo echt schokkend matig voor een voormalig juniorenkampioen op Wimbledon. Voetenwerk is lui, volleys voornamelijk laks en van achteruit is het ook niet je van het. Alleen die service loopt af en toe lekker ....
Die vent stond best aardig te ballen (met een gruwelijk gebrekkige techniek), maar ik vond De Bakker gewoon niet goed. Te veel onnodige fouten en matig voetenwerk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:37 schreef Norrage het volgende:
er wordt nu wel meteen heel erg negatief gedaan over Thiemo zeg, zo erg is het allemaal ook weer niet...Hij moet duidelijk wennen aan de ondergrond, en zijn verlies tegen Sijsling was natuurlijk een aanfluiting...maar wat doen we met zijn allen weer verwend nu Thiemo hoog op dhttp://www.opensuse.org/en/e ranglijst staat...
Het was duidelijk dat Giraldo ook wel erg goed stond te ballen die 5e set hoor, holy shit hij had echt alles goed terug...
Op zich, als hij ze diep genoeg sloeg was het best een goed idee. Op gras zijn dat echt rot ballen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:01 schreef Norrage het volgende:
vooral zijn returns waren verschrikkelijk, snap niet dat hij ze allemaal terug slicede :/
Understatement..je zit niet te kijken gok ikquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:26 schreef Komakie het volgende:
6-0 6-3 5-2
Gaat wel heel erg hard. Volgens mij kan die Isner niet meer lopen na gisteren.
Nee, ik zie net de score toevallig dus zit op de site van Wimbledon een beetje te volgen, maar het gaat hard. Vertelquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:27 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Understatement..je zit niet te kijken gok ik
Isner serveerde gemiddeld 50km trager dan zijn normale gemiddelde, sloeg in de hele wedstrijd 4 keer een backhand OVER het net en liep in totaal 300 meter in 3 sets (inclusief wissels).quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nee, ik zie net de score toevallig dus zit op de site van Wimbledon een beetje te volgen, maar het gaat hard. Vertel
die 300 meter liep de bakker ook vorige wedstrijd..quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:33 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Isner serveerde gemiddeld 50km trager dan zijn normale gemiddelde, sloeg in de hele wedstrijd 4 keer een backhand OVER het net en liep in totaal 300 meter in 3 sets (inclusief wissels).
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:33 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Isner serveerde gemiddeld 50km trager dan zijn normale gemiddelde, sloeg in de hele wedstrijd 4 keer een backhand OVER het net en liep in totaal 300 meter in 3 sets (inclusief wissels).
Damn, dat is wel heel erg....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:33 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Nou nou, hij serveerde een stuk minder hard, maarre 50 km per uur minder???.... 123 mph om 114 mph. is een verschil van 9mph, zo'n 15 km. per uur.quote:Isner serveerde gemiddeld 50km trager dan zijn normale gemiddelde, sloeg in de hele wedstrijd 4 keer een backhand OVER het net en liep in totaal 300 meter in 3 sets (inclusief wissels).
Hij sloeg ook wel meer dan 4 backhands over het net en liep meer dan 300 meter hoor captain obviousquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:26 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Nou nou, hij serveerde een stuk minder hard, maarre 50 km per uur minder???.... 123 mph om 114 mph. is een verschil van 9mph, zo'n 15 km. per uur.
Erg keurig hoor.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:32 schreef TheArt het volgende:
Thiemo virtueel naar plek 41.
Oh oke,zag net inderdaad al ergens staan :Federer naar 4e ronde. Vond het al raar dat het dan nog 2 dagen zou duren voordat Thiemo weer aan de bak moet.quote:
Yeah you are goodquote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:38 schreef Komakie het volgende:
2de partij.
Daarvoor een dames dubbel en dat zou wel eens snel afgelopen kunnen (3de geplaatst tegen een stel andere mutsen).
Ze beginnen daar om 12:00 uur lokale tijd dus 13:00 bij ons... dan zal hij wel om ies van 14:30 beginnen
ik weet het. Ik sta er zelf ook regelmatig van te kijkenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:33 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Yeah you are good(Al was dit ook niet zo moeilijk
)
quote:De Bakker: Ik heb het niet verprutst
Uitgegeven: 26 juni 2010 19:16
Laatst gewijzigd: 26 juni 2010 19:18
LONDEN - Thiemo de Bakker baalt van zijn nederlaag tegen Paul-Henri Mathieu in de derde ronde van Wimbledon. Maar de Westlander heeft niet het idee dat hij een kans op meer heeft verprutst. “Die drie tiebreaks, dat is het verhaal.”
© EPA
"Het kon alle kanten op, en alle keren kwam hij op 5-5 met een goede return. Met een beetje meer mazzel had ik een van die andere twee tiebreaks ook gewonnen", vertelt De Bakker aan NUsport. "Ik moet wel zeggen dat hij er echt voor ging op de belangrijke punten. Op zulke punten twijfel ik soms teveel, of ik blok een bal."
“Dat moet ik leren, dat ik er dan ook vol voor ga. Ik doe het wel als ik 40-0 achter sta, maar niet op 5-5 in de tiebreak. Dat heeft te maken met ervaring op gras. Ik had vandaag erg veel moeite met mijn returns.”
Uitvergroot
“Dat is een punt waar ik echt nog aan moet werken. Vooral met mijn forehand kan mijn return nog veel beter. Op gras wordt dat uitvergroot. En ik sta nog te ver achter de baseline, moet meer voor mijn ballen gaan."
De Bakker zal richting plaats 42 op de wereldranglijst stijgen na Wimbledon. “Ik heb weer wat ervaring met spelen op gras. Het is niet zo dat ik het niet leuk vind, spelen op gras, maar ik heb er moeite mee. Dat zal volgend jaar ook nog wel zo zijn.”
Tweede keer
“Hoe meer ik op gras zal spelen, hoe beter ik er in zal worden. Die return en het bewegen zijn punten waar ik het hele jaar aan kan werken, dat moet volgend jaar al weer veel beter zijn. Want zoals ik al zei: op gras worden jouw mindere punten uitvergroot."
Het was de tweede keer dit jaar dat De Bakker de derde ronde haalde op een grandslam. “Daar had ik vooraf voor getekend. Maar ik ben er in die derde ronde twee keer dichtbij geweest. Van mijn nederlaag op Roland Garros tegen Tsonga was ik nog zieker. Dit is balen, maar ik heb niet het gevoel dat ik het heb verprutst.”
Maar die eerste ronde pot was beter (minder slecht) dan z'n wedstrijd tegen Sijsling, dus die reken ik voor het gemak maar even mee.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:02 schreef Tim86 het volgende:
Dit was met afstand zijn beste wedstrijd ja. Die tegen Isner was nietszeggend en die eerste ronde was gewoon behoorlijk matig, hoewel ik vooraf had verwacht dat hij er toen al wel uit zou liggen (55% kans ofzo).
Wilde de wedstrijd live zien, was niet echt mogelijk. Er stong serieus een flinke rij voor Court 5 omdat iedereen Isner wilde zien spelen. Gelukkig heb ik weinig spektakel gemist.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:27 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Understatement..je zit niet te kijken gok ik
Verbaasd me toch dat ik dit elke keer lees. Hij heeft toch "talent"? Dat impliceert dat je voetenwerk goed is.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:04 schreef F.M.D. het volgende:
Geen vervolg dus op Wimbledon helaas, maar 3de rond is al meer dan je had kunnen hopen. Je moet niet vergeten dat Thiemo al zijn goede resultaten op gravel heeft behaald. Op de snellere banen heeft hij het nog niet laten zien. Daar heeft hij nog duidelijk moeite met het bewegen, het voetenwerk laat nog te wensen over
quote:Ster van De Bakker rijst
door Marco Knippen. maandag 28 juni 2010 | 10:06 | Laatst bijgewerkt op: maandag 28 juni 2010 | 10:08
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Quantcast
TENNIS - De scheidslijn tussen potentie en prestatie begint te vervagen.
Thiemo de Bakker illustreerde op Wimbledon, net als recentelijk op Roland Garros, dat zijn ster rijzende is. In het veld van 128 deelnemers schaarde hij zich opnieuw onder de laatste 32.
De 21-jarige kopman van het Nederlandse tennis voldeed aan de verwachtingen die aan zijn huidige status, maar ook aan zijn juniorenverleden kleven. In 2006 regeerde hij aan de Londense Church Road als jeugdspeler in het enkelspel van de talentencategorie. En vier jaar later meldde hij zich, tot prof uitgegroeid, als vertegenwoordiger uit de mondiale top-50 op de All England Club.
De ruime voldoende die hij met de zwaarbevochten zege op de Colombiaan Santiago Giraldo (16-14 in de vijfde set), de strafexpeditie tegen de uitgewoonde Amerikaan John Isner en het acceptabele verlies van zaterdag tegen de Fransman Paul-Henri Mathieu (6-7, 6-7, 7-6, 4-6) scoorde, geldt wel slechts als cijfer op een tussenrapport. Want voor hij een gediplomeerd grastennisser is, moet De Bakker nog het nodige huiswerk maken.
Verplichte kost zou daarbij het ontleden van zijn collega's moeten zijn. Met extra aandacht voor het serve-volleyspel van Michael Llodra, het voetenwerk van Rafael Nadal, de vechtlust van Lleyton Hewitt, de aanvallende intenties van achteruit van Andy Roddick en de variatie van Roger Federer.
Als hij van elk van die vijf hun wapen tot de zijne weet te maken, kan hij zich ontpoppen tot de gevaarlijke outsider die velen in hem zien. Onder hen Rohan Goetzke, technisch directeur van de Nederlandse tennisbond én ex-coach van Richard Krajicek, de Wimbledon-kampioen van 1996. "De grootste winst valt te behalen op het vlak van bewegen, en dan vooral in de hoeken", doceert Goetzke. "Weet hij zijn voetenwerk aanzienlijk te verbeteren, dan creëert hij meer opties. Zeker ook als hij nog aan lichamelijke kracht wint."
Goetzke bespeurde deze week bij De Bakker een gebrek aan lef. "Je ziet dat Thiemo zich op belangrijke momenten nog onzeker voelt, maar dat is niet verwonderlijk. Hij mist de routine en ervaring die op dit podium is vereist. Bij Richard (Krajicek, red.) was het in zijn beginjaren niet anders. Ook hij heeft moeten leren beseffen dat hij op gras kon excelleren."
De hoofdrolspeler, die op de wereldranglijst weer iets oprukt, kon zich wel in die analyse vinden. "Het is zeker niet zo dat ik gras verafschuw, maar ik zal uren moeten maken om beter te worden. Mijn tekortkomingen worden op deze ondergrond uitvergroot. In cruciale fasen sluipt daarom twijfel in m'n spel. Dat moet ik in de nabije toekomst zien uit te bannen."
Om aan zijn zwakke punten te schaven en aan zijn fysiek te werken, reist De Bakker pal na de Daviscup-ontmoeting met Wit-Rusland (9-11 juli) naar Las Vegas af. In de woestijn laat hij zich weer onder handen nemen door Gil Reyes, de fitnessgoeroe en gewezen vertrouwensman van Andre Agassi. In die periode gaat hij zich beraden op zijn nauwe samenwerking met Goetzke, Daviscup-captain Jan Siemerink en de Duitser Mats Merkel, die hem vanuit het ontwikkelingsprogramma van kledingsponsor Adidas begeleidt. Want ook de coaching beschouwt De Bakker als een puzzelstukje dat nog gelegd dient te worden.
"Ik ben op het punt aanbeland dat ik een privé-coach nodig heb. Wie dat wordt, weet ik nog niet. In elk geval iemand met wie ik het goed kan vinden en die ik respecteer. Het prijskaartje dat daaraan hangt, ben ik bereid zelf te betalen, als investering in m'n carrière."
quote:"de aanvallende intenties van achteruit van Andy Roddick"
Als je dat allemaal beheerst dan ben je de onbetwiste nummer 1.quote:Als hij van elk van die vijf hun wapen tot de zijne weet te maken, kan hij zich ontpoppen tot de gevaarlijke outsider die velen in hem zien.
Ben benieuwd! Hoeveel dagen ben je geweest?quote:Op maandag 28 juni 2010 17:07 schreef Morthill het volgende:
zal zo eens een paar Wimbledon-pics van Thiemo gaan uploaden voor de mensen die dat interesseertenkelspel gemist vrijdag, maar wel de dubbel gezien met Haase.
1, vrijdag. Was al lang blij dat ik kaarten had, als je meegaat in de loting is die kans gewoon niet extreem groot en om nu 4,5 uur in de rij te gaan staan op de dag zelf gaat me wat te verquote:Op maandag 28 juni 2010 17:18 schreef senswal het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Hoeveel dagen ben je geweest?
Ja ik zag een filmpje van de rij, met mensen die stonden al vanaf 12 uur, en ze waren uiteindelijk om 5 uur binnen.quote:Op maandag 28 juni 2010 17:19 schreef Morthill het volgende:
[..]
1, vrijdag. Was al lang blij dat ik kaarten had, als je meegaat in de loting is die kans gewoon niet extreem groot en om nu 4,5 uur in de rij te gaan staan op de dag zelf gaat me wat te ver
en ik hoefde niet in de rij te staan en was om 10.30 binnenquote:Op maandag 28 juni 2010 17:30 schreef senswal het volgende:
[..]
Ja ik zag een filmpje van de rij, met mensen die stonden al vanaf 12 uur, en ze waren uiteindelijk om 5 uur binnen.
http://www.nusport.nl/ten(...)-iets-defensief.htmlquote:[b]LONDEN - Slechts een keer verloor hij zijn opslag en Thiemo de Bakker sloeg 32 aces langs Paul-Henri Mathieu. Toch gaat de Fransman door naar de vierde ronde van Wimbledon. Het werd 7-6 (5) 7-6 (6) 6-7 (8) 6-4.
“Haal je de tiebreak, dan breng je jezelf in de positie om de set te pakken. Maar hij heeft zijn kansen daarin niet gepakt,” stelt coach Rohan Goetzke, tevens technisch directeur van de KNLTB, in gesprek met NUsport.
“Thiemo had in die eerste tiebreak pech met een netbal op 4-4. En hij heeft te weinig gedaan met de tweede opslag van Mathieu. Zijn return kon beter vandaag. Hij heeft het hier op Wimbledon goed gedaan, maar is soms nog te defensief.”
Bewegen
De Bakker moet nog wat beter bewegen op gras, stelt Goetzke. “Zeker als hij de hoeken in wordt gestuurd. Dat is het probleem met die lange jongens. Richard (Krajicek, red.) moest ook leren bewegen op gras.”
“Fysiek kan hij nog beter en hij moet de ballen meer aanvallen. Als hij die dingen verbetert, heeft Thiemo het in zich om een erg gevaarlijke grasspeler te worden.”
Het is wel het meest prestigieuze toernooi op de tourquote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:20 schreef Outlined het volgende:
[b]
[..]
http://www.nusport.nl/ten(...)-iets-defensief.html
lekker belangrijk, slechts 1 toernooi per jaar is op gras (exclusief de voorbereidingstoernooitjes), Kan beter je energie in hardcourtsteken.
Daar hadden we er toch 4 vanquote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:26 schreef Morthill het volgende:
[..]
Het is wel het meest prestigieuze toernooi op de tour
quote:ik vertrek donderdag naar las vegas voor een trainingsperiode, erna zal ik washington,toronto,cincinatti,new haven en de us open spelen!
quote:Het Adidas Player Development Programma en Thiemo de Bakker
15 JULI 2010
Door Sven Groeneveld
Ik weet nog als de dag van gister dat ik in 2006 (bij de Australian Open) in opdracht van Adidas begon als de zogenaamde ‘tennis doctor’. In die tijd kon ik niet vermoeden dat we nu, vijf jaar later, zouden bestaan uit een uitgebreid team met dezelfde opdracht.
De opdracht was en is nog steeds, het adviseren, begeleiden, opleiden en professionaliseren van een speler (en eventueel hun begeleidingsteam) die bij Adidas onder contract staat. Het is wel belangrijk om te vermelden dat iedere speler vrij is om aan het programma deel te nemen. Niets moet.
Die eerste reis in 2006 ligt inmiddels ver achter me maar herinner ik me nog goed, omdat dit de eerste keer was dat ik in aanraking kwam met Thiemo de Bakker en zijn begeleidend coach Eddie Bank. Thiemo had de week ervoor een toernooi gewonnen en stond tijdens de Australian Open voor junioren als eerste geplaatst. Hij verloor uiteindelijk in de derde ronde maar het was overduidelijk dat hij iets ‘extra’s’ had.
Fast Forward naar 2009! John van Lottum belde mij met de vraag of ik niet eens een goed woordje voor Thiemo kon doen en hem mee te nemen naar Las Vegas. Een hoop van jullie weten het waarschijnlijk al uit eerdere verhalen, in Las Vegas trainen verschillende Adidas spelers met Gil Reyes, de voormalige conditie trainer/mentor/vaderfiguur van André Agassi, die sinds 2008 ook deel uit maakt van het Adidas Player Development Programm.
Goed voorbeeld van het succes van Las Vegas is Fernando Verdasco. Ik had hem sinds eind 2007 onder mijn hoede en nam ook hem mee naar Las Vegas. Uiteindelijk haalde hij onder andere de halve finale tijdens de Australian Open van 2009 nadat wij hem in Vegas hadden voorbereid.
Thiemo had in die tijd een zware tijd achter de rug dus hij kon wel wat hulp gebruiken. Helaas waren er in die tijd heel veel aanvragen van andere Adidas spelers en kon ik hem nog niet uitnodigen.
Later dat jaar maakte Thiemo een enorme sprong op de ranglijst en in zijn ontwikkeling. Ook kreeg hij dat jaar een nieuw management. Hij kwam onder de vleugels van Ken Meyerson, chief van La Gardere en tevens een goede vriend. Ook Ken vroeg ons tijdens de Australian Open van dit jaar of Thiemo niet een keer naar Las Vegas kon.
Tijdens het ABN-AMRO toernooi waren John van Lottum en ik uitgenodigd door Richard Krajicek om een seminar bij te wonen en wat wedstrijden te bekijken. In die tijd had ik de opdracht om een trainingskamp te organiseren in Vegas ter voorbereiding op Indian Wells en Miami, twee toernooien waar ook Thiemo zou gaan spelen.
Omdat dit keer alles op z’n plek viel besloot ik met Rohan Goetzke (hij heeft de verantwoordelijkheid over het schema van Thiemo) om tafel te gaan zitten om over de mogelijkheid te praten om Thiemo dit keer wel te laten trainen in Vegas als nieuwe inspiratie.
Dit werd voor iedereen uiteindelijk een succes. Thiemo was erg onder de indruk van Gil. Ook waren de uiteindelijke resultaten goed. De relatie binnen ons Adidas team groeide snel. Niet alleen met Gil, maar ook met Darren Cahill, die sinds 2009 ook deel uitmaakt van ons team. Darren is een oude bekende van Rohan en tevens de voormalig coach van Andre Agassi.
Misschien nog wel belangrijker werd op dat moment Mats Merkel. Mats begon in 2007 als mijn assistent. Hij haalde al op hele jonge leeftijd (25) al zijn coaching diploma’s in Duitsland en heeft veel talent. Tussen hem en Thiemo ontstond direct een sterke band.
Niet veel later kwam Rohan bij mij met de vraag of Mats niet meer voor Thiemo kon betekenen. Hij wilde graag dat Mats zich vrij zou maken om Thiemo voor te bereiden op het gravel seizoen als vaste coach/begeleider.
In het verleden hadden we al vaak dit soort aanvragen gekregen maar nooit beantwoord, omdat we duidelijk in ons protocol hadden opgenomen dat we niet privé met een Adidas speler mee zouden reizen.
Omdat we constant op zoek zijn naar verbeteringen hebben we het protocol inmiddels aangepast. Dit zorgt ervoor dat het nu wel mogelijk is privé met een speler mee te reizen. Wat bij Mats en Thiemo vervolgens dus ok is gebeurd. Eén ding is niet veranderd. Mats (of iemand anders van het programma in zo een geval) mag niet in de spelersbox zitten om tactisch advies te geven als twee Adidas spelers tegen over elkaar staan.
Inmiddels is het gravel en grasseizoen voorbij en staat Thiemo nummer 41 op de wereldranglijst. Zoals vele van jullie weten heeft hij de laatste tijd erg goed gespeeld.
Op dit moment is hij samen met Mats wederom op weg naar Las Vegas. Hier zal hij 13 dagen gaan trainen met Gil Reyes, Darren Cahill en ook Andre Agassi! Hij zal zich gaan voorbereiden op het Hard Court seizoen in de USA.
Dit alles toont aan dat het samenwerken van het Adidas Player Development Programm met de coaches, trainers, spelers en een tennisbond heel goed mogelijk is, zolang het maar draait om de speler!
Hij heeft het wel goed voor mekaar, MGMquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:29 schreef F.M.D. het volgende:
Nieuwe blog Thiemo: http://www.blogmysport.com/blog.php?blog=96#comments
Las Vegas
Aangemaakt op:20-07-2010, 19:01. Gewijzigd op:20-07-2010, 19:01
Sinds kort ben ik weer in Las Vegas voor een trainingsperiode bij Gil Reyes, Darren Cahill en de rest. Het is de vorige keer zo goed bevallen dat ik niet kon wachten om weer te gaan. Mats is ook mee.
We slapen in het MGM Hotel. Op zich wel een grappig hotel waar zelfs echte leeuwen in een kooi te bewonderen zijn. Het is nog wel even wennen aan het tijdsverschil maar het trainen gaat top.
Ik probeer weer zo hard mogelijk te werken om de aankomende toernooien mijn opmars door te zetten. Ik hoorde vandaag dat ik nu nr 40 sta op de wereldranglijst. Ben ik best trots op maar alles smaakt naar meer en daar gaan we dan ook voor.
Ik speel hierna de volgende toernooien :
* Washington 2 augustus
* Toronto 9 augustus
* Cincinatti 16 augustus
* New haven 23 augustus
* US Open 30 augustus
Genoeg reden dus om alles uit de kast te halen !
Ik zal jullie weer wat meer op de hoogte houden. Door alle drukte komt het er soms niet van en naast het trainen slaap ik erg veel.
Tot snel
TdB
Als hij echt stappen wil maken moet hij ook op hard court goed kunnen spelen. ik denk dat hij ook goed op de us open wil verschijnen. Dan is het wel fijn met die trainingsuren en daarna die toernooien. Allemaal op hc.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:49 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Toronto is hij 6de alternate, weet niet of hij dat gaat redden. Anders quali's of heel misschien SE.
Druk hardcourtseizoen. Rare keus om gravel over te slaan en zoveel op hardcourt te spelen, maar we zullen zien.
Nee maar als je alleen een beetje op gravel kunt tennissen wordt je geen wereldtop.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:19 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Nah, de echte mogelijkheden liggen voor hem toch op het gravel. Beter worden op andere ondergronden is ook prima, maar daar heeft hij sowieso genoeg tijd voor. Tot aan volgend voorjaar zal hij toch wel op hardcourt blijven (als hij Rotterdam speelt ipv de zuid-Amerikaanse swing), genoeg mogelijkheden.
Kansen om wereldtop te worden zie ik toch vooral op gravel. Hij kan groeien tot een top 10 gravelspeler op hardcourt zie ik dat toch niet zo snel gebeuren.
Wereldtop op gravel wordt je wel op die manier en dat is een mooi eerste streven, ook kan je prima een solide top 20-30 halen door voornamelijk een gravelspeler te zijn die hier en daar ook wat punten meepakt op hardcourt met bijvoorbeeld zijn service.quote:Nee maar als je alleen een beetje op gravel kunt tennissen wordt je geen wereldtop.
Hij heeft volgend seizoen een hoop punten op gravel te verdedigen. Nu even wat minder dus kan hij zich mooi op het hard court storten.
Daarnaast moet je als topper op hard court ook uit de voeten kunnen. De dagen dat je alleen als gravel specialist een heel eind kwam op de wereldranglijst is wel voorbij.
Hij is geen wereldtop, maar kan het wel worden. Spelers als Nadal, Federer, Djokovic, Del Potro en in mindere mate Soderling, Verdasco, Ferrer of Davydenko zal hij niet snel met regelmaat verslaan, maar top 8-10 is haalbaar.quote:Daarnaast moeten we ook niet overdrijven, want gravel is zijn beste ondergrond, maar het is geen wereldtopper. Hij zal andere ondergronden toch moeten verbeteren.
Juist daarom speel je op gravel. In dat geval kan je nog terugvallen op of je Zuid-Amerikaanse swing (niet waarschijnlijk want Rotterdam) of je na Wimbledon seizoen. Die zijn beiden niet zo heel zwaar, dus in vorm kan je daar zo 200-300 puntjes extra op doen. Zeker als hij een nog betere gravelspeler wordt. Daarnaast zijn dat juist de toernooien waar hij minder afhankelijk is van de draw. Ook al wordt hij beter op hardcourt, er zijn veel meer spelers tegen wie hij een veel grotere underdog is op hardcourt (zeker in de grote toernooien) dan op gravel.quote:Stel je voor dat hij volgend seizoen een slecht gravelseizoen/voorjaar heeft. Een paar keer pech met een loting en een keer een slechte wedstrijd tussendoor en dan ben je er al. Dan is hij alle punten die er nu voor zorgen dat hij zo hoog staat kwijt. Dan komt het hard court seizoen en kan hij geen punten terug pakken omdat hij nu te weinig op hard court heeft gespeeld en dus niet sterk is op hardcourt. Resultaat: hij zakt nog verder weg en een seizoen later staat hij zo laag dat hij niet meer gelijk wordt toegelaten in de grote toernooien.
Door minder te spelen op hardcourt voor de US Open. Stuttgart, Hamburg, Gstaad en dan Cincinatti US Open.quote:Ja maar je moet die toernooien ook maar kunnen/willen doen. Ik kan me voorstellen dat hij na Wimbledon even wat weken minder wil spelen.
Zo kan je het bekijken. Het kan echter ook andersom. Meer ervaring kan hij opdoen op gravel, waar er makkelijkere draws zijn en waar hij zich meer thuis voelt. Ver komen in toernooien is ook goed voor het vertrouwen. Zijn spel is in principe al redelijk geschikt voor hardcourt, zoals je al zei, dus dat kan ook verbeteren door op gravel te spelen.quote:Dat betere gravelspeler worden komt wel. Om een betere gravelspeler te worden ligt er veel werk op hard court. Bijvoorbeeld door het voetwerk te verbeteren.
Werkt dus ook omgekeerd.quote:Daarnaast heeft hij een grote potentie als een goede hard court speler. Goede service, vlakke backhand en hij is erg handig. Als hij zich op hard court kan verbeteren wordt hij ook een betere gravelspeler.
Daar is, zoals ik al zei, tijd genoeg voor. Momenteel speelt (of oefent hij voor) hardcourt 9 maanden van het jaar (vanaf Davis Cup dit jaar tot en met Miami). Daar tegenover 2 maandjes op gravel en 1 maand op gras. Een maandje hardcourt naar gravel zal zijn ontwikkeling niet zoveel pijn doen lijkt me.quote:Hij is ook al 21 he. Wanneer wil je hem dan wel beter maken op hard court? Hij moet die stappen nu wel gaan maken.
Nee het werkt niet andersom.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:46 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Door minder te spelen op hardcourt voor de US Open. Stuttgart, Hamburg, Gstaad en dan Cincinatti US Open.
[..]
Zo kan je het bekijken. Het kan echter ook andersom. Meer ervaring kan hij opdoen op gravel, waar er makkelijkere draws zijn en waar hij zich meer thuis voelt. Ver komen in toernooien is ook goed voor het vertrouwen. Zijn spel is in principe al redelijk geschikt voor hardcourt, zoals je al zei, dus dat kan ook verbeteren door op gravel te spelen.
Aan zijn voetenwerk moet dan nog apart gewerkt worden, maar daar is wel tijd voor.
[..]
Werkt dus ook omgekeerd.
[..]
Daar is, zoals ik al zei, tijd genoeg voor. Momenteel speelt (of oefent hij voor) hardcourt 9 maanden van het jaar (vanaf Davis Cup dit jaar tot en met Miami). Daar tegenover 2 maandjes op gravel en 1 maand op gras. Een maandje hardcourt naar gravel zal zijn ontwikkeling niet zoveel pijn doen lijkt me.
Maar goed, we zullen zien hoe het uitpakt.
Jij kan wel vinden dat het niet klopt, maar toch is het zo dat je spel verbetert op het moment dat je op een andere ondergrond beter leert spelen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:44 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Mwa, beiden kloppen niet echt. Als je spel verbetert, heb je daar natuurlijk op alle ondergronden wat aan. Zeker als je niet enorm aan gravelgrinden bent. Ook is zijn gravelspel nog voor verbetering vatbaar.
Daarnaast zijn alle kleine toernooien natuurlijk zwak bezet, omdat er ook meerdere tegelijk zijn. Bijna iedereen rond Thiemo's positie speelt wel wat. Mensen die vanuit de VS opereren of zich meer kansen toedichten op hardcourt gaan naar de VS, terwijl de meeste Europeanen of gravelspelers naar Europa gaan. Washington of New Haven zijn niet veel beter bezet dan de Europese toernooien, alleen anders.
Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Hij heeft inderdaad de potentie om redelijk te zijn op hardcourt en gras, maar momenteel is De Bakker nou niet echt een allcourter, het is heel duidelijk gravel>hardcourt>>>gras. Zijn beste resultaten zijn duidelijk allemaal op gravel. Haase is bijvoorbeeld veel meer een allcourter, met 5-setters tegen zowel Almagro als Nadal of RG en Wimbledon.quote:Het wil niet zeggen dat hij weinig op gravel moet spelen, maar wel meer op hard court. Hij heeft de potentie om op elke ondergrond iemand pijn te doen. Dat hebben zo weinig spelers. Noem eens een speler die op elke ondergrond echt goede resultaten behaald. Alleen Federer is op elke ondergrond de sterkste (geweest)
Nadal heeft moeite met de echt snelle banen bijvoorbeeld van de US Open. Djokovic en Del Potro zijn niet sterk op Wimbledon. Murray is geen held op gravel. Soderling is niet echt een grote hard court fan als ik me niet vergis. Berdych en Roddick hebben een hekel aan gravel en Verdasco weer aan elke snelle baan in het algemeen.
De eerste 5 die ik noem hebben op bijna elke ondergrond het wel goed gedaan. De laatste 5 zijn een voorbeeld van spelers die veel meer gespecialiseerd zijn op 1 of meerdere baansoorten, maar wel een baansoort hebben waar ze veel zwakker zijn. Kortom, je kunt daar toch uit opmaken dat je net iets verder komt als je all-rounder bent.
Jammer dat Isner niet weer een lange partij kan spelen zodat hij geen stap meer verzetquote:Op zondag 1 augustus 2010 19:51 schreef Reya het volgende:
Geen gemakkelijke loting, Lacko sloeg hem vorig jaar in Seoul op hardcourt er nog vrij eenvoudig af, en Isner lijkt me ook erg moeilijk worden op hardcourt.
Isner wint ongeveer hetzelfde percentage tiebreaks als dat hij wedstrijden wint, dus zijn tiebreaks zijn niet uitzonderlijk goed ofzo.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:34 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Vooral jammer omdat hij volgens scorebord de net betere speler was. Won 1 meer punt in de wedstrijd en won meer punten op de Isner service dan omgekeerd.
Maar ja, Isner in Tiebreaks...
Nou ja verliezen van Isner op hard court is geen schande. Zeker niet als het in 2 tie-breaks is en je hebt een potje gewonnen van iemand waar je van moest winnen dus dat is goed.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:34 schreef rooneyelst het volgende:
Was pas zijn 2de pot dus je kan nog niet echt spreken van een goed toernooi..
Vond het wel geod dat hij zich niet liet breken, serveren onder druk gaat dus wel wat beter.. Hij zal fysiek ook wel een sprong gemaakt hebben door het trainen daar.
Jammer dat je weinig beelden ervan ziet (niets)
24-13 is behoorlijk goed. Percentage tiebreaks beoordeel je niet t.o.v. van algemeen winstpercentage.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Isner wint ongeveer hetzelfde percentage tiebreaks als dat hij wedstrijden wint, dus zijn tiebreaks zijn niet uitzonderlijk goed ofzo.
Thiemo's tiebreaks zijn relatief matig.
Als je net zo rekent als _-_ratjetoe_-_ zou dat wel zo zijn ja.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:42 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
24-13 is behoorlijk goed. Percentage tiebreaks beoordeel je niet t.o.v. van algemeen winstpercentage.
Voorbeeld: Nadal is 49-5 dit seizoen, 10-6 in tiebreaks. Is Nadal nu slecht in tiebreaks?
9-8 is trouwens ook niet slecht.
ja dan zou ik wel zeggen dat Nadal slecht is in tiebreaks ja...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:42 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
24-13 is behoorlijk goed. Percentage tiebreaks beoordeel je niet t.o.v. van algemeen winstpercentage.
Voorbeeld: Nadal is 49-5 dit seizoen, 10-6 in tiebreaks. Is Nadal nu slecht in tiebreaks?
9-8 is trouwens ook niet slecht.
Relatief slecht, hij wint nog altijd meer dan hij verliestquote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
ja dan zou ik wel zeggen dat Nadal slecht is in tiebreaks ja...
was gisteren op hun site werkelijk NIET te vindenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 07:20 schreef franklop het volgende:
Wedstrijd is wel afgemaakt en thiemo is door
Zou mooi zijn, maar de komende 3 weken moet ie heel veel (225) challenger punten verdedigen. Als we die er vast af trekken, staat ie ~67. Top 40 aan het einde van het jaar zou erg mooi zijn. Daar heeft ie bv een QF op de USOpen voor nodig, of 2 QF's op de Master's toernooien. Da's niet makkelijk, zeker niet op hardcourt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:07 schreef Morthill het volgende:
Nette prestatie, nu even vlammen in die tweede rondeZou goed zijn als hij richting top-30 en eventueel plaatsing op GS's kan stomen.
We zullen het zien. Een paar rondes winnen bij een goede loting op de US en misschien een paar rondes in een paar master toernooien moet kunnenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:48 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, maar de komende 3 weken moet ie heel veel (225) challenger punten verdedigen. Als we die er vast af trekken, staat ie ~67. Top 40 aan het einde van het jaar zou erg mooi zijn. Daar heeft ie bv een QF op de USOpen voor nodig, of 2 QF's op de Master's toernooien. Da's niet makkelijk, zeker niet op hardcourt.
Column van Krajicekquote:Diep respect voor De Bakker en Haase
AMSTERDAM - Hoewel de complete wereldtop zich via diverse Amerikaanse hardcourttoernooien voorbereidt op de US Open, verkeer ik in de luxe situatie de hoofdrol in deze column aan twee Nederlandse tennissers te kunnen geven. En dan is 'geven' eigenlijk niet eens het juiste woord, want Thiemo de Bakker en Robin Haase hebben die hoofdrollen zelf afgedwongen.
Haase mag dit geschreven bal openen. Met zijn toernooizege in San Marino afgelopen week heeft hij bewezen definitief terug te zijn aan het tennisfront, na een nare en slepende blessure. Wat in eerste instantie een relatief onschuldig kwaaltje aan zijn meniscus leek te zijn, bleek in werkelijkheid een serieuze knieblessure die steeds meer van Robins geduld en doorzettingsvermogen vroeg. Zelf vreesde ik op een gegeven moment zelfs dat het een 'carreer ending injury' - een in de tenniswereld even gevreesde als bekende uitdrukking - betrof en we Robin niet meer op het hoogste niveau zouden terugzien.
Maar inmiddels weet de wereld dat Robin zich niet uit het veld heeft laten slaan. Niet op de momenten dat hij een terugslag had in zijn revalidatie; en ook niet op de momenten dat het - eenmaal weer terug op de baan - even niet zo ging als hij had gehoopt. Robin deed het stap voor stap, bleef geloven in een goede afloop en staat deze week voor het eerst sinds zijn gedwongen afscheid van de proftour weer in de top 100. Dat verdient heel veel respect.
Minstens zoveel respect heb ik voor de wijze waarop Thiemo de Bakker zich het afgelopen jaar heeft gemanifesteerd. Voor wie het niet in de gaten heeft: de tennisser uit het Westland is inmiddels vaste waarde in de mondiale top 50. En we gaan het al bijna normaal vinden dat hij, zoals begin deze week bij het ATP 1000-toernooi in Toronto, wint van Feliciano Lopez. Dat is dus wel de nummer 25 van de wereld die door Thiemo in twee setjes uit dit prestigieuze toernooi wordt geknikkerd.
We mogen inmiddels wel stellen dat Thiemo de Bakker zijn grote belofte daadwerkelijk gaat waarmaken, In een nog niet zo grijs verleden heb ik hem op deze plek als eens 'het grootste Nederlandse tennistalent ooit' genoemd. Nu blijkt steeds meer en steeds vaker waartoe hij op het hoogste podium in staat is.
Thiemo heeft wat ze in het circuit 'a big game' noemen. Je zou dat in zijn geval misschien het beste kunnen vertalen met 'hij heeft alles wat je nodig hebt'. Zijn service is uitgegroeid tot een machtig wapen en met zowel zijn forehand als backhand kan hij een tegenstander onder druk zetten. Wanneer ik vroeger tegen iemand als Andre Agassi speelde, vroeg ik me de hele wedstrijd bijna radeloos af hoe ik het hem in vredesnaam moeilijk kon maken. Of ik nu zijn backhand bestookte of zijn forehand, het kwam allemaal schijnbaar moeiteloos terug.
Die klasse heeft Thiemo ook. Je weet als tegenstander gewoonweg geen zwakke plek in zijn spel te ontdekken. Het grappige is dat ik zijn backhand vroeger sterker vond, maar Thiemo heeft zijn forehand de laatste tijd zo goed ontwikkeld dat zijn backhand nu eigenlijk de minst goede van de twee slagen is.
De grootste vooruitgang boekt hij echter op het fysieke vlak. In de aanloop naar het Amerikaanse hardcourtseizoen is Thiemo weer twee weken door voormalig Agassi-trainer Gil Reyes onder handen genomen. Het feit dat de Nederlander zich met dat soort topmensen omringt, geeft aan hoe serieus hij nu met zijn vak bezig is.
Thiemo wil nu echt de top bereiken, iets waaraan ik in het verleden nog wel eens heb getwijfeld. Maar die twijfel is weg - zowel bij hem als bij mij - en daarom durf ik op deze plaats wel een stevige voorspelling aan: wanneer Thiemo de Bakker zich op het fysieke vlak blijft verbeteren, staat hij voor het eind van 2011 in de mondiale top 10. En daarmee is voor hem niet eens het eindpunt bereikt. Daar zit, hoewel het een in Den Haag geboren tennisser betreft, geen grammetje Haagse bluf bij.
Wat tennis mogelijkheden betreft zeker wel. Maar hij moet nog wel echt het nodige doen wil hij zo ver komen. Vooral nog beter worden mentaal. Een nog grotere stap maken dan hij al gedaan heeft.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:09 schreef F.M.D. het volgende:
leuke column, alleen vind ik zijn voorspelling niet realistisch.
Maar nu is Roddick uit vorm.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:29 schreef F.M.D. het volgende:
De Bakker heeft in de 1e ronde van Cincinati Juan Monaco geloot. Daarna wellicht Roddick, wat dan voor de 3de keer zou zijn dit jaar.
Het is geen wonder dat Querrey er direct uit ligt in welke compulsory dan ook.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:32 schreef Tim86 het volgende:
Jawel..het is geen toeval dat Roddick ziek is en Querrey er bijna direct uit ligt in de enige compulsory die niet in de USA is de komende tijd
quote:CINCINNATI--Few players have risen to the upper echelons of the men's game as rapidly as Thiemo de Bakker. The 21 year-old Dutchman was ranked outside the top 200 in August of 2009, but in the past year has made his way firmly into the Top 50, peaking at #40 in July, slipping slightly to his current ranking of #50 this week.
Though he was the top junior in the world in 2006, de Bakker is perhaps best known to most casual tennis fans as the player who beat John Isner in the second round of Wimbledon this year, beating him quickly the day after Isner's marathon 70-68 fifth set against Nicolas Mahut ended.
Playing in Cincinnati for the first time, de Bakker notched a 6-4, 6-7(5), 6-3 win over ATP #31 Juan Monaco, putting him into a second round match-up against the winner of tonight's match between ninth-seeded Andy Roddick and Sergiy Stakhovsky.
Shortly after his win over Monaco, I sat down with Thiemo to talk about his win today, Dutch tennis, making the transition from juniors to the ATP, and Wimbledon.
TDF: You had sort of a tough time closing out the second set, serving up 5-4 in the tiebreak and then losing both points on your serve. What do you think happened?
Thiemo de Bakker: In the beginning I was 5-2 down in the set, so...I think I fought back well, took the momentum, played a good breaker. I had a chance at 3-1, did the right thing, but missed it. And at 4-2 too defensive on that point. Then at 5-4 up, yeah, I went a little bit defensive, and he took his chances and went for it. Yeah, I had to go there a little bit more, but I didn't. But I think I came back well in the third and played a good third set.
TDF: Against a player like Monaco who is more defensive, do you think it forces you to be more aggressive than usual?
Thiemo de Bakker: Actually I think today he was more offensive than me. I was running more than him. I should have, but I didn't do it. Maybe it would have helped me to be a little bit more aggressive, but he's a tough player, and a good competitor, so it's tough.
TDF: You could play Andy Roddick in the next round, who you played twice this year already, and lost to both times [Australian Open and Miami]. What do you think you have to do differently to beat him here? He also recently said that he's been dealing with mono, does that give you a better chance to beat him, do you think?
Thiemo de Bakker: He's a great player. Twice he beat me pretty easy. He's tough. He doesn't miss a lot of balls, he serves well, and decent from the back, so I have to be really sharp. By the way, I think that if he starts at a tournament, he's probably fit. He's not going to play when he's not 100% fit, so he'll be fighting. First he has to win today, but yeah. I think if I serve well, and play well, and get a lot of returns back, I have a chance, but it will be tough.
TDF: I noticed during your match today that you were always rolling up your right sleeve. Did you ever think about wearing sleeveless shirts?
Thiemo de Bakker: Nah, I hate sleeveless shirts, actually (laughs). I really don't feel comfortable in them. In a way it's more a habit than anything. I usually do it when it's more hot and humid. It's just a habit, because if I hit one ball it usually goes back again.
TDF: Tennis players from The Netherlands have been doing well recently. You're into the Top 50, and guys like Robin Haase, Jesse Huta Galung and Igor Sijsling have been playing well and getting near the Top 100 doing well after there was a long time where there were no Dutch players in the Top 100. Why do you think that is?
Thiemo de Bakker: I think we were really spoiled, with four or five guys in the top thirty. We're a pretty small country, not like The States or France which are pretty big. I mean, if we can get two or three guys in the Top 100, I think we're doing really well. We're all young. The age difference between the guys who stopped and us is pretty big. There was a pretty big gap. I'm 21. I don't know what the average age in the Top 100 is, but I think I'm doing pretty well. Robin [Haase] got injured when he was in the Top 100, so... We have a few guys who can make it, but they still need to improve a lot and get more consistent. Then we'll probably be able to get three or four guys in the top 100, and that will be awesome.
TDF: It seems like The Netherlands is doing really well in sports generally right now. Making it to the finals of the World Cup, swimming, and speed skating as well. Why do you think such a relatively small country, like you said, is able to have so much success in so many sports?
Thiemo de Bakker: I think in football we have some great players throughout the world playing. They're good players, they did really well, unlucky they lost the final, but, it happens. And speed skating, I think we have the best speed skaters in the world, by far. I don't know actually why. Speed skating, they do it a lot in Holland, it's a big sport in Holland.
TDF: The first time I ever saw you play was in Davis Cup last year against France, where you beat Gael Monfils in Holland, with all the crowd in orange. What was that like, playing for The Netherlands in front of that big crowd and getting the win?
Thiemo de Bakker: I think Davis Cup is always fun, especially in Holland when the crowd is for you. I think it's always a good atmosphere. They're good also for the opponents. Not terrible--it's pretty fair, I think. So it's fun, I like those matches. I was playing well at that time, I had just won four challengers, so I had a lot of confidence. Also on the other days I played pretty well. I had my chances against Tsonga on Sunday, but lost in a tough four-setter. I served well, and it was my first, well he was not quite top ten, but he was a good player, and it was a good win for me.
TDF: You were the #1 junior in the world, and you won Junior Wimbledon. You've had a pretty successful transition to the ATP, had success and rising up pretty fast, whereas some players at the top of the junior game never have quite as much success in the ATP. What do you think has been able to help you make the transition better than some?
Thiemo de Bakker: It took me a while. I had some big problems in the beginning. My problem was that in the juniors, I never had to work for it. So I was, not lazy, because in matches I was working, but I didn't do the things outside, I didn't work hard in practice. I just saw [tennis] as a fun thing to do, and I was actually good at it. But then I came to a point where I had to work, because otherwise I'm not going to win. During that period I still went up on the rankings, but it could have gone faster. It made me what I am now, and I started playing well at the end of last year. In the last six months of the year I started to win challengers, and then it went really fast. This year in the ATP I think I'm pretty solid, didn't lose a lot of first round matches. But I think to make the next steps, I think I have to start to beat the big guys.
TDF: Is there any one thing, any one part of your game you think you have to improve to make that next step?
Thiemo de Bakker: I think I have to get more consistent. In my total game, there isn't one thing which is really terrible, or one thing which needs to improve a lot. It's more the complete game, it has to get more consistent to beat those guys.
TDF: You won Junior Wimbledon, as I said earlier, and you made it to the third round there this year of the main draw. Do you think grass is the surface that best suits your game?
Thiemo de Bakker: I didn't feel comfortable on grass this year, at all (laughs). I was serving well, but I really had problems moving. But I think in the future I could be really dangerous on grass. I have a good serve, I just have to get used to the running, and to the returns. If I can improve that, I think I could be a tough guy to beat on grass.
TDF: You played a match that got a lot of attention in the second round of Wimbledon, against John Isner who had just played that match against Nicolas Mahut. What was it like for you waiting to see who would win that? Obviously you had a different perspective on that match than anyone else.
Thiemo de Bakker: I had a tough first round too, I was 16-14 in the fifth, but it wasn't as tough as they had (laughs). I think we're never going to see that anymore. It was pretty sick, and for me it came out well in the second round, because he wasn't the guy who he normally is. So for me it was good, and I had an easy round. I think it was pretty sick, and I couldn't say that I was unhappy with it. I mean, for John it would be nice, and also for Mahut, he also deserved to win through. It would be better if it was different, but...
TDF: Did you watch their whole match?
Thiemo de Bakker: I watched some, I didn't see the whole match. I was playing on the first day until they were 30-all. I saw some things, but not all.
TDF: You're one of the tennis players who joined Twitter recently (@thiemodebakker), tweeting mostly in Dutch to your fans. You liking Twitter so far?
Thiemo de Bakker: Yeah, I think it's just fun to get in contact with your fans, and reply to their messages, and if they have questions you can answer them. I think it's easy, doesn't take a lot of time. Yeah, I think it's good.
Hij heeft in ieder geval door wat hij fout deedquote:TDF: You were the #1 junior in the world, and you won Junior Wimbledon. You've had a pretty successful transition to the ATP, had success and rising up pretty fast, whereas some players at the top of the junior game never have quite as much success in the ATP. What do you think has been able to help you make the transition better than some?
Thiemo de Bakker: It took me a while. I had some big problems in the beginning. My problem was that in the juniors, I never had to work for it. So I was, not lazy, because in matches I was working, but I didn't do the things outside, I didn't work hard in practice. I just saw [tennis] as a fun thing to do, and I was actually good at it. But then I came to a point where I had to work, because otherwise I'm not going to win. During that period I still went up on the rankings, but it could have gone faster. It made me what I am now, and I started playing well at the end of last year. In the last six months of the year I started to win challengers, and then it went really fast. This year in the ATP I think I'm pretty solid, didn't lose a lot of first round matches. But I think to make the next steps, I think I have to start to beat the big guys.
Net uit blessure op supersnel hardcourt, maar toch, ja.quote:
Roddick heeft natuurlijk wel een perfecte service voor dit soort banen. Sowieso is hij goed op snelle banen. Ik denk dat het moeilijk wordt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:36 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Net uit blessure op supersnel hardcourt, maar toch, ja.![]()
Hij doet het aardig op het hardcourt tot nu toe, wint een paar wedstrijdjes, compenseert enigszins voor de punten die hij in de challengers vorig jaar won.
Van Roddick winnen zou wel heel mooi zijn, trouwens. Dit keer heeft ie meer kans, met Roddick zijn Pfeiffer, gebrek aan ritme en training en zijn service lijkt wat minder de laatste tijd, terwijl Thiemo zijn service sinds Wimbledon zeer goed is.
Thiemo's service was gisteren baggerquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:36 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Net uit blessure op supersnel hardcourt, maar toch, ja.![]()
Hij doet het aardig op het hardcourt tot nu toe, wint een paar wedstrijdjes, compenseert enigszins voor de punten die hij in de challengers vorig jaar won.
Van Roddick winnen zou wel heel mooi zijn, trouwens. Dit keer heeft ie meer kans, met Roddick zijn Pfeiffer, gebrek aan ritme en training en zijn service lijkt wat minder de laatste tijd, terwijl Thiemo zijn service sinds Wimbledon zeer goed is.
Lijkt me niet meer dan logisch met zijn plek op de ranglijst. Zelfs als hij niet in 1 keer geplaatst zou worden vallen er altijd wel een paar uit waardoor hij er wel gelijk bij zitquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:11 schreef Outlined het volgende:
het verbaasd me dat thiemo zonder quali te hoeven spelen in het hoofdschema zat. Het is dan wel een 64 schema maar met verplichte byes.
64-schema - 8 byes = 56 spelers. Volgens mij 7 qualies dus top-50 is goed genoegquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:11 schreef Outlined het volgende:
het verbaasd me dat thiemo zonder quali te hoeven spelen in het hoofdschema zat. Het is dan wel een 64 schema maar met verplichte byes.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:24 schreef Norrage het volgende:
Ja voor het eerst een beetje klein toernooitje..eens kijken of hij daar wel potten kan breken...zo slecht speelt ie niet maar hij is gewoon nog een beetje bang ofzo....
quote:76 64 verloren, zat er dichtbij moet alleen op de belangrijke momenten wat beter spelen tegen de toppers!
5:04 AM Aug 19th via Twitter for BlackBerry®
Vast niet veel.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 03:44 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Erg goeie loting zo te zien ja ...
Ben benieuwd wat de NOS aan de US Open gaat coveren ...
Gisteren nog Roddick - Fish zitten kijken dus neequote:
duhquote:Op zondag 22 augustus 2010 10:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Gisteren nog Roddick - Fish zitten kijken dus nee
Ze zenden ook al die grote toernooien uit (de vroegere super 9 toernooien. Ff de naam kwijt)
De Grand Slams ook allemaal als ik me niet vergis. Roland Garros iig ook.
Volgens mij hebben ze alle Grand Slams ook.quote:Op zondag 22 augustus 2010 12:16 schreef Tim86 het volgende:
[..]
duh
Ik bedoelde enkel Wimbledon van de slams, maar nu ik erover nadenk hadden ze RG ook geloof ik
deed het vorig jaar alleen in de eindfasequote:Op zondag 22 augustus 2010 15:49 schreef Tim86 het volgende:
Ik pas mijn ritme onbewust wel aan eigenlijk..
Ik niet. Ik kijk wel regelmatig s'avonds zoals nu als de toernooien in de VS zijn, maar ik kan niet echt laat opblijven. Ik moet de volgende dag gewoon weer om 6:00 eruit dus dat trek ik niet en als ik eenmaal in mijn bed lig kom ik er ook niet meer uit, dus ff slapen en later weer wakker worden is er ook niet bijquote:Op zondag 22 augustus 2010 15:49 schreef Tim86 het volgende:
Ik pas mijn ritme onbewust wel aan eigenlijk..
dat is wel zo, al werden we vorig jaar in de eindfase ook wel vermaaktquote:Op zondag 22 augustus 2010 15:52 schreef Tim86 het volgende:
Ik vind juist die eerste paar rondes altijd zo leuk
Weet je toevallig wat het aantal punten per ronde is?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:27 schreef Tim86 het volgende:
Vandaag weer gezakt van 50 naar 53, deze week moet hij gewoon proberen om goed te scoren.
Fish heeft zich inderdaad teruggetrokken overigens, zoals verwacht
Je krijgt geen punten voor een bye volgens mij hoor.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:29 schreef Szura het volgende:
[..]
Weet je toevallig wat het aantal punten per ronde is?
Heeft dus sowieso al punten te pakken vanwege die bye.
hm oke maar Greul/Kukushkin moet ie kunnen pakken in ieder geval.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:32 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Je krijgt geen punten voor een bye volgens mij hoor.
Zou kunnen, maar het zou wel betekenen dat je een rare verhouding krijgt?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:32 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Je krijgt geen punten voor een bye volgens mij hoor.
hoe kom je aan die draw?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:30 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
Berrer ipv Fish..wat een draw..
Geen punten inderdaadquote:01.08.2010 Washington R32 0 08.08.2011
Volgens mij werkt het zo:quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar het zou wel betekenen dat je een rare verhouding krijgt?
Ik denk dat je wel gewoon punten krijgt. Dat is het voordeel van plaatsing. Heeft er vorige week niet een geplaatste speler in de eerste ronde om te controleren?
MTFquote:
Lijkt mij ook aangezien Fish ook een bye had, de 2e ronde won en in de 3e ronde verloor van Cilic.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:51 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het zo:
Exit ronde 2 na bye: Zelfde aantal punten als exit in ronde 1
Winst ronde 2 na bye: Zelfde aantal punten als iedereen in ronde 3
Dus dan krijgt hij gewoon meer punten voor 1 overwinning. Iemand als TheArt ofzo kan dit wel bevestigen/ontkrachten denk ik..
Dit klopt en is natuurlijk niet meer dan logisch.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:51 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het zo:
Exit ronde 2 na bye: Zelfde aantal punten als exit in ronde 1
Winst ronde 2 na bye: Zelfde aantal punten als iedereen in ronde 3
Dus dan krijgt hij gewoon meer punten voor 1 overwinning. Iemand als TheArt ofzo kan dit wel bevestigen/ontkrachten denk ik..
Nou ja logisch... Hij wint een ronde van een lager geplaatste en krijgt daar relatief meer punten voor.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:57 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Dit klopt en is natuurlijk niet meer dan logisch.
Dat bedoel ikquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:21 schreef Blizzy28 het volgende:
Het zou natuurlijk ook raar zijn als de winnaar van een ATP 250 maar 240 punten krijgt.
Als Thiemo tot het meubilair van de top 40 wil gaan behoren dan mag hij tegen dat soort gasten over het algemeen geen moeite meer hebben ....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 04:03 schreef Outlined het volgende:
tegen KUKUSHKIN (top 100 van de wereld), kan dus nog best lastig worden.
Toch is Mayer een geduchte tegenstander. En ik zie hem zomaar winnen van de Bakker.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:55 schreef Szura het volgende:
Berrer ligt er in de eerste al uit, het schema wordt er voor Thiemo alleen maar makkelijker op.
Volgende tegenstander eventueel Florian Mayer, die Hajek versloeg.
hij heet vooralsnog geen Martinquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:07 schreef Blizzy28 het volgende:
Nog maar even een 6-0 of 6-1 er achter aan dan. Thiemo deed dit om nog een beetje wedstrijdritme op te doen. Hij ziet dit als training.
godzijdank, ik ga er vanuit dat hij rekening hield met de regen en het zo snel mogelijk wilde af maken, vandaar die 6-1 in de eerste set, toch kut dat het zo uit pakt. Kijken wat hij er zelf op zijn twitter over zegt.quote:
Die site is er al lang hoor.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:36 schreef Outlined het volgende:
Heeft hij een eigen site? Had gewoon een hyves of facebook pagina genomen. Goedkoop, makkelijk, herkenbaar en ruim toereikend voor wat hij allemaal kwijt wil.
Hyvesquote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:36 schreef Outlined het volgende:
Heeft hij een eigen site? Had gewoon een hyves of facebook pagina genomen. Goedkoop, makkelijk, herkenbaar en ruim toereikend voor wat hij allemaal kwijt wil.
Dat dusquote:Had sneller gekund, volgende keer me kansjes beter benutten dan win ik in 2 sets! Maar eindelijk voorbij de tweede ronde deze trip:d
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |