abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83295235
Het zit hem allemaal wel heel erg mee op het moment trouwens

Als je 'em ziet spelen (buiten gravel) denk je; 41ste is wellicht nog niet z'n niveau. Maar je denkt ook; die jongen kan nog veel hoger dan 41 komen.
pi_83303097
Wanneer gaat Thiemo zijn 3e ronde partij spelen ?
pi_83303177
Maandag.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_83303665
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:10 schreef Tim86 het volgende:
Maandag.
Ok Bedankt.
pi_83303702
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:19 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Ok Bedankt.
Hij speelt morgen hoor. Baan 5.
- verwijderd door admin -
pi_83303995
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:19 schreef groenen het volgende:

[..]

Hij speelt morgen hoor. Baan 5.
Oh oke,zag net inderdaad al ergens staan :Federer naar 4e ronde. Vond het al raar dat het dan nog 2 dagen zou duren voordat Thiemo weer aan de bak moet.
pi_83319480
foutje
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 26 juni 2010 @ 12:38:22 #83
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_83321864
2de partij.
Daarvoor een dames dubbel en dat zou wel eens snel afgelopen kunnen (3de geplaatst tegen een stel andere mutsen).

Ze beginnen daar om 12:00 uur lokale tijd dus 13:00 bij ons... dan zal hij wel om ies van 14:30 beginnen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 26 juni 2010 @ 14:33:18 #84
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_83325312
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:38 schreef Komakie het volgende:
2de partij.
Daarvoor een dames dubbel en dat zou wel eens snel afgelopen kunnen (3de geplaatst tegen een stel andere mutsen).

Ze beginnen daar om 12:00 uur lokale tijd dus 13:00 bij ons... dan zal hij wel om ies van 14:30 beginnen
Yeah you are good (Al was dit ook niet zo moeilijk )
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 14:37:43 #85
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_83325427
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:33 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Yeah you are good (Al was dit ook niet zo moeilijk )
ik weet het. Ik sta er zelf ook regelmatig van te kijken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_83332950
Geen vervolg dus op Wimbledon helaas, maar 3de rond is al meer dan je had kunnen hopen. Je moet niet vergeten dat Thiemo al zijn goede resultaten op gravel heeft behaald. Op de snellere banen heeft hij het nog niet laten zien. Daar heeft hij nog duidelijk moeite met het bewegen, het voetenwerk laat nog te wensen over
pi_83333125
Niet ontevreden inderdaad. Zit nog veel rek in. Volgens mij heeft hij ook veel geleerd.
pi_83333172
Service heeft ie, met een betere return kan ie ook op deze ondergrond potten breken maar zijn return vandaag was waardeloos...toch zeer verdienstelijk toernooi gespeeld weer! RG had ie wellicht rondje verder kunnen komen, hier had ik hem minder ver verwacht
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_83333709
quote:
De Bakker: Ik heb het niet verprutst
Uitgegeven: 26 juni 2010 19:16
Laatst gewijzigd: 26 juni 2010 19:18
LONDEN - Thiemo de Bakker baalt van zijn nederlaag tegen Paul-Henri Mathieu in de derde ronde van Wimbledon. Maar de Westlander heeft niet het idee dat hij een kans op meer heeft verprutst. “Die drie tiebreaks, dat is het verhaal.”
© EPA

"Het kon alle kanten op, en alle keren kwam hij op 5-5 met een goede return. Met een beetje meer mazzel had ik een van die andere twee tiebreaks ook gewonnen", vertelt De Bakker aan NUsport. "Ik moet wel zeggen dat hij er echt voor ging op de belangrijke punten. Op zulke punten twijfel ik soms teveel, of ik blok een bal."

“Dat moet ik leren, dat ik er dan ook vol voor ga. Ik doe het wel als ik 40-0 achter sta, maar niet op 5-5 in de tiebreak. Dat heeft te maken met ervaring op gras. Ik had vandaag erg veel moeite met mijn returns.”

Uitvergroot

“Dat is een punt waar ik echt nog aan moet werken. Vooral met mijn forehand kan mijn return nog veel beter. Op gras wordt dat uitvergroot. En ik sta nog te ver achter de baseline, moet meer voor mijn ballen gaan."

De Bakker zal richting plaats 42 op de wereldranglijst stijgen na Wimbledon. “Ik heb weer wat ervaring met spelen op gras. Het is niet zo dat ik het niet leuk vind, spelen op gras, maar ik heb er moeite mee. Dat zal volgend jaar ook nog wel zo zijn.”

Tweede keer

“Hoe meer ik op gras zal spelen, hoe beter ik er in zal worden. Die return en het bewegen zijn punten waar ik het hele jaar aan kan werken, dat moet volgend jaar al weer veel beter zijn. Want zoals ik al zei: op gras worden jouw mindere punten uitvergroot."

Het was de tweede keer dit jaar dat De Bakker de derde ronde haalde op een grandslam. “Daar had ik vooraf voor getekend. Maar ik ben er in die derde ronde twee keer dichtbij geweest. Van mijn nederlaag op Roland Garros tegen Tsonga was ik nog zieker. Dit is balen, maar ik heb niet het gevoel dat ik het heb verprutst.”
pi_83334366
Grote meevaller dit toernooi. Hij had ook in de eerste ronde een degelijke grasspeler kunnen loten, dan had 'ie er meteen uit gelegen. Als je Thiemo's graspartijen bekijkt, zie je duidelijk een vrij snel stijgende lijn. Teken van talent.
pi_83334375
Ik vind z'n analyse ook sterk.
pi_83334651
Dit was met afstand zijn beste wedstrijd ja. Die tegen Isner was nietszeggend en die eerste ronde was gewoon behoorlijk matig, hoewel ik vooraf had verwacht dat hij er toen al wel uit zou liggen (55% kans ofzo).
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_83334691
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 20:02 schreef Tim86 het volgende:
Dit was met afstand zijn beste wedstrijd ja. Die tegen Isner was nietszeggend en die eerste ronde was gewoon behoorlijk matig, hoewel ik vooraf had verwacht dat hij er toen al wel uit zou liggen (55% kans ofzo).
Maar die eerste ronde pot was beter (minder slecht) dan z'n wedstrijd tegen Sijsling, dus die reken ik voor het gemak maar even mee.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:04:30 #94
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_83334731
Jammer, hij was er heel erg dicht bij, maar het is geen ramp. 3de ronde is prima.

Wat me opvalt is dat hij volwassen overal mee omgaan. Ook op de baan heeft hij een goede uitstraling en dat is belangrijk. Iets wat ik bijvoorbeeld bij Haase (die nog wel eens echt hard met zijn racket gaat smijten) soms wel eens mis.
pi_83355523
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:27 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Understatement..je zit niet te kijken gok ik
Wilde de wedstrijd live zien, was niet echt mogelijk. Er stong serieus een flinke rij voor Court 5 omdat iedereen Isner wilde zien spelen. Gelukkig heb ik weinig spektakel gemist.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  maandag 28 juni 2010 @ 12:45:18 #96
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_83395574
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:04 schreef F.M.D. het volgende:
Geen vervolg dus op Wimbledon helaas, maar 3de rond is al meer dan je had kunnen hopen. Je moet niet vergeten dat Thiemo al zijn goede resultaten op gravel heeft behaald. Op de snellere banen heeft hij het nog niet laten zien. Daar heeft hij nog duidelijk moeite met het bewegen, het voetenwerk laat nog te wensen over
Verbaasd me toch dat ik dit elke keer lees. Hij heeft toch "talent"? Dat impliceert dat je voetenwerk goed is.

Terechte analyse verder dat je iets extra's moet zijn op de belangrijke punten. Iemand als Nadal doet dit altijd erg goed.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_83398060
Thiemo gaat op korte termijn naar Vegas om te gaan trainen met G. Reyes. Dat verklaart dus ook waarom hij geen toernooien speelt na de davis cup week. Lijkt me een juiste keuze, zeker wat fysiek en voetenwerk betreft kan hij nog veel vooruitgang boeken!
quote:
Ster van De Bakker rijst

door Marco Knippen. maandag 28 juni 2010 | 10:06 | Laatst bijgewerkt op: maandag 28 juni 2010 | 10:08
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Quantcast

TENNIS - De scheidslijn tussen potentie en prestatie begint te vervagen.
Thiemo de Bakker illustreerde op Wimbledon, net als recentelijk op Roland Garros, dat zijn ster rijzende is. In het veld van 128 deelnemers schaarde hij zich opnieuw onder de laatste 32.

De 21-jarige kopman van het Nederlandse tennis voldeed aan de verwachtingen die aan zijn huidige status, maar ook aan zijn juniorenverleden kleven. In 2006 regeerde hij aan de Londense Church Road als jeugdspeler in het enkelspel van de talentencategorie. En vier jaar later meldde hij zich, tot prof uitgegroeid, als vertegenwoordiger uit de mondiale top-50 op de All England Club.

De ruime voldoende die hij met de zwaarbevochten zege op de Colombiaan Santiago Giraldo (16-14 in de vijfde set), de strafexpeditie tegen de uitgewoonde Amerikaan John Isner en het acceptabele verlies van zaterdag tegen de Fransman Paul-Henri Mathieu (6-7, 6-7, 7-6, 4-6) scoorde, geldt wel slechts als cijfer op een tussenrapport. Want voor hij een gediplomeerd grastennisser is, moet De Bakker nog het nodige huiswerk maken.

Verplichte kost zou daarbij het ontleden van zijn collega's moeten zijn. Met extra aandacht voor het serve-volleyspel van Michael Llodra, het voetenwerk van Rafael Nadal, de vechtlust van Lleyton Hewitt, de aanvallende intenties van achteruit van Andy Roddick en de variatie van Roger Federer.

Als hij van elk van die vijf hun wapen tot de zijne weet te maken, kan hij zich ontpoppen tot de gevaarlijke outsider die velen in hem zien. Onder hen Rohan Goetzke, technisch directeur van de Nederlandse tennisbond én ex-coach van Richard Krajicek, de Wimbledon-kampioen van 1996. "De grootste winst valt te behalen op het vlak van bewegen, en dan vooral in de hoeken", doceert Goetzke. "Weet hij zijn voetenwerk aanzienlijk te verbeteren, dan creëert hij meer opties. Zeker ook als hij nog aan lichamelijke kracht wint."

Goetzke bespeurde deze week bij De Bakker een gebrek aan lef. "Je ziet dat Thiemo zich op belangrijke momenten nog onzeker voelt, maar dat is niet verwonderlijk. Hij mist de routine en ervaring die op dit podium is vereist. Bij Richard (Krajicek, red.) was het in zijn beginjaren niet anders. Ook hij heeft moeten leren beseffen dat hij op gras kon excelleren."

De hoofdrolspeler, die op de wereldranglijst weer iets oprukt, kon zich wel in die analyse vinden. "Het is zeker niet zo dat ik gras verafschuw, maar ik zal uren moeten maken om beter te worden. Mijn tekortkomingen worden op deze ondergrond uitvergroot. In cruciale fasen sluipt daarom twijfel in m'n spel. Dat moet ik in de nabije toekomst zien uit te bannen."

Om aan zijn zwakke punten te schaven en aan zijn fysiek te werken, reist De Bakker pal na de Daviscup-ontmoeting met Wit-Rusland (9-11 juli) naar Las Vegas af. In de woestijn laat hij zich weer onder handen nemen door Gil Reyes, de fitnessgoeroe en gewezen vertrouwensman van Andre Agassi. In die periode gaat hij zich beraden op zijn nauwe samenwerking met Goetzke, Daviscup-captain Jan Siemerink en de Duitser Mats Merkel, die hem vanuit het ontwikkelingsprogramma van kledingsponsor Adidas begeleidt. Want ook de coaching beschouwt De Bakker als een puzzelstukje dat nog gelegd dient te worden.

"Ik ben op het punt aanbeland dat ik een privé-coach nodig heb. Wie dat wordt, weet ik nog niet. In elk geval iemand met wie ik het goed kan vinden en die ik respecteer. Het prijskaartje dat daaraan hangt, ben ik bereid zelf te betalen, als investering in m'n carrière."
pi_83398223
quote:
"de aanvallende intenties van achteruit van Andy Roddick"
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_83400085
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

- verwijderd door admin -
pi_83401989
Dit ook:
quote:
Als hij van elk van die vijf hun wapen tot de zijne weet te maken, kan hij zich ontpoppen tot de gevaarlijke outsider die velen in hem zien.
Als je dat allemaal beheerst dan ben je de onbetwiste nummer 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')