abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84844162
Vooral jammer omdat hij volgens scorebord de net betere speler was. Won 1 meer punt in de wedstrijd en won meer punten op de Isner service dan omgekeerd.

Maar ja, Isner in Tiebreaks... -O-
pi_84845262
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:34 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Vooral jammer omdat hij volgens scorebord de net betere speler was. Won 1 meer punt in de wedstrijd en won meer punten op de Isner service dan omgekeerd.

Maar ja, Isner in Tiebreaks... -O-
Isner wint ongeveer hetzelfde percentage tiebreaks als dat hij wedstrijden wint, dus zijn tiebreaks zijn niet uitzonderlijk goed ofzo.
Thiemo's tiebreaks zijn relatief matig.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:31:13 #153
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84845746
denk wel dat hij een goed toernooi gedraaid heeft alhoewel het zuur is om er in tiebreaks van af te vliegen
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_84845850
Was pas zijn 2de pot dus je kan nog niet echt spreken van een goed toernooi..
Vond het wel geod dat hij zich niet liet breken, serveren onder druk gaat dus wel wat beter.. Hij zal fysiek ook wel een sprong gemaakt hebben door het trainen daar.

Jammer dat je weinig beelden ervan ziet (niets)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:20:28 #155
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_84847315
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:34 schreef rooneyelst het volgende:
Was pas zijn 2de pot dus je kan nog niet echt spreken van een goed toernooi..
Vond het wel geod dat hij zich niet liet breken, serveren onder druk gaat dus wel wat beter.. Hij zal fysiek ook wel een sprong gemaakt hebben door het trainen daar.

Jammer dat je weinig beelden ervan ziet (niets)
Nou ja verliezen van Isner op hard court is geen schande. Zeker niet als het in 2 tie-breaks is en je hebt een potje gewonnen van iemand waar je van moest winnen dus dat is goed.

Niet uitzonderlijk, maar zeker niet slecht.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_84848056
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Isner wint ongeveer hetzelfde percentage tiebreaks als dat hij wedstrijden wint, dus zijn tiebreaks zijn niet uitzonderlijk goed ofzo.
Thiemo's tiebreaks zijn relatief matig.
24-13 is behoorlijk goed. Percentage tiebreaks beoordeel je niet t.o.v. van algemeen winstpercentage.

Voorbeeld: Nadal is 49-5 dit seizoen, 10-6 in tiebreaks. Is Nadal nu slecht in tiebreaks?

9-8 is trouwens ook niet slecht.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:56:19 #157
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_84848564
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:42 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

24-13 is behoorlijk goed. Percentage tiebreaks beoordeel je niet t.o.v. van algemeen winstpercentage.

Voorbeeld: Nadal is 49-5 dit seizoen, 10-6 in tiebreaks. Is Nadal nu slecht in tiebreaks?

Als je net zo rekent als _-_ratjetoe_-_ zou dat wel zo zijn ja.

Nadal is niet slecht in tie-breaks, maar ook niet echt uitzonderlijk goed. Maar als je 49-5 staat heb je niet echt te klagen :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_84848584
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:42 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

ja dan zou ik wel zeggen dat Nadal slecht is in tiebreaks ja...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_84848755
Vergelijk dat eens met Djokovic dan :P

33-10

6-8 in tiebreaks.
pi_84849503
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:56 schreef Norrage het volgende:

[..]

ja dan zou ik wel zeggen dat Nadal slecht is in tiebreaks ja...
Relatief slecht, hij wint nog altijd meer dan hij verliest :D
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_85080504
Thiemo staat op dit moment te spelen in de 1e ronde van Toronto tegen Feliciano Lopez.
Het staat nu 5-5 en er zijn nog geen breakkansen geweest.

Live te zien op Sport 1.
pi_85080870
En de 1e set is binnen met 7-2 in de tie-break.

Leuke opslag nog van Lopez waarbij zijn racket uit zijn hand vliegt en bijna in het net terecht komt. Kapot :)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 03:33:54 #163
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_85082061
mag wel in OP
http://twitter.com/thiemodebakker

wedstrijd is in ieder geval niet afgemaakt, het regent
pi_85082749
Wedstrijd is wel afgemaakt en thiemo is door ^O^
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_85082780
Lekker thiemo!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_85085459
Knappe overwinning hoor _O_!

Ik had het niet verwacht om eerlijk te zijn, Lopez is toch wel stabiel bezig dit jaar.
pi_85086534
Nette prestatie, nu even vlammen in die tweede ronde :Y Zou goed zijn als hij richting top-30 en eventueel plaatsing op GS's kan stomen.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:45:52 #168
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_85089957
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 07:20 schreef franklop het volgende:
Wedstrijd is wel afgemaakt en thiemo is door ^O^
was gisteren op hun site werkelijk NIET te vinden
pi_85091693
goede overwinning van thiemo, ben echter niet zo super enthousiast over z'n spel. vind namelijk dat hij in rally's nog te weinig doet, daarmee bedoel ik dat hij meer kwaliteit in z'n slagen zal moeten leggen..het is dat lopez fout op fout stapelde..maar tegen een gonzales of monfils in goede doen wordt dat afgestraft.
pi_85092377
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:07 schreef Morthill het volgende:
Nette prestatie, nu even vlammen in die tweede ronde :Y Zou goed zijn als hij richting top-30 en eventueel plaatsing op GS's kan stomen.
Zou mooi zijn, maar de komende 3 weken moet ie heel veel (225) challenger punten verdedigen. Als we die er vast af trekken, staat ie ~67. Top 40 aan het einde van het jaar zou erg mooi zijn. Daar heeft ie bv een QF op de USOpen voor nodig, of 2 QF's op de Master's toernooien. Da's niet makkelijk, zeker niet op hardcourt.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:55:57 #171
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_85092722
Thiemo lijkt mij iemand die een beetje het spel van de tegenstander mee speelt. Hoeft op zich niet slecht te zijn. Is alleen kut wanneer dat spel van de tegenstander hem niet ligt.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:07:54 #172
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_85093317
Met deze 2e ronde in ieder geval al 45 punten te pakken
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:12:57 #173
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85093560
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:48 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Zou mooi zijn, maar de komende 3 weken moet ie heel veel (225) challenger punten verdedigen. Als we die er vast af trekken, staat ie ~67. Top 40 aan het einde van het jaar zou erg mooi zijn. Daar heeft ie bv een QF op de USOpen voor nodig, of 2 QF's op de Master's toernooien. Da's niet makkelijk, zeker niet op hardcourt.
We zullen het zien. Een paar rondes winnen bij een goede loting op de US en misschien een paar rondes in een paar master toernooien moet kunnen :)
pi_85184178
quote:
Diep respect voor De Bakker en Haase

AMSTERDAM - Hoewel de complete wereldtop zich via diverse Amerikaanse hardcourttoernooien voorbereidt op de US Open, verkeer ik in de luxe situatie de hoofdrol in deze column aan twee Nederlandse tennissers te kunnen geven. En dan is 'geven' eigenlijk niet eens het juiste woord, want Thiemo de Bakker en Robin Haase hebben die hoofdrollen zelf afgedwongen.

Haase mag dit geschreven bal openen. Met zijn toernooizege in San Marino afgelopen week heeft hij bewezen definitief terug te zijn aan het tennisfront, na een nare en slepende blessure. Wat in eerste instantie een relatief onschuldig kwaaltje aan zijn meniscus leek te zijn, bleek in werkelijkheid een serieuze knieblessure die steeds meer van Robins geduld en doorzettingsvermogen vroeg. Zelf vreesde ik op een gegeven moment zelfs dat het een 'carreer ending injury' - een in de tenniswereld even gevreesde als bekende uitdrukking - betrof en we Robin niet meer op het hoogste niveau zouden terugzien.

Maar inmiddels weet de wereld dat Robin zich niet uit het veld heeft laten slaan. Niet op de momenten dat hij een terugslag had in zijn revalidatie; en ook niet op de momenten dat het - eenmaal weer terug op de baan - even niet zo ging als hij had gehoopt. Robin deed het stap voor stap, bleef geloven in een goede afloop en staat deze week voor het eerst sinds zijn gedwongen afscheid van de proftour weer in de top 100. Dat verdient heel veel respect.

Minstens zoveel respect heb ik voor de wijze waarop Thiemo de Bakker zich het afgelopen jaar heeft gemanifesteerd. Voor wie het niet in de gaten heeft: de tennisser uit het Westland is inmiddels vaste waarde in de mondiale top 50. En we gaan het al bijna normaal vinden dat hij, zoals begin deze week bij het ATP 1000-toernooi in Toronto, wint van Feliciano Lopez. Dat is dus wel de nummer 25 van de wereld die door Thiemo in twee setjes uit dit prestigieuze toernooi wordt geknikkerd.

We mogen inmiddels wel stellen dat Thiemo de Bakker zijn grote belofte daadwerkelijk gaat waarmaken, In een nog niet zo grijs verleden heb ik hem op deze plek als eens 'het grootste Nederlandse tennistalent ooit' genoemd. Nu blijkt steeds meer en steeds vaker waartoe hij op het hoogste podium in staat is.

Thiemo heeft wat ze in het circuit 'a big game' noemen. Je zou dat in zijn geval misschien het beste kunnen vertalen met 'hij heeft alles wat je nodig hebt'. Zijn service is uitgegroeid tot een machtig wapen en met zowel zijn forehand als backhand kan hij een tegenstander onder druk zetten. Wanneer ik vroeger tegen iemand als Andre Agassi speelde, vroeg ik me de hele wedstrijd bijna radeloos af hoe ik het hem in vredesnaam moeilijk kon maken. Of ik nu zijn backhand bestookte of zijn forehand, het kwam allemaal schijnbaar moeiteloos terug.

Die klasse heeft Thiemo ook. Je weet als tegenstander gewoonweg geen zwakke plek in zijn spel te ontdekken. Het grappige is dat ik zijn backhand vroeger sterker vond, maar Thiemo heeft zijn forehand de laatste tijd zo goed ontwikkeld dat zijn backhand nu eigenlijk de minst goede van de twee slagen is.

De grootste vooruitgang boekt hij echter op het fysieke vlak. In de aanloop naar het Amerikaanse hardcourtseizoen is Thiemo weer twee weken door voormalig Agassi-trainer Gil Reyes onder handen genomen. Het feit dat de Nederlander zich met dat soort topmensen omringt, geeft aan hoe serieus hij nu met zijn vak bezig is.

Thiemo wil nu echt de top bereiken, iets waaraan ik in het verleden nog wel eens heb getwijfeld. Maar die twijfel is weg - zowel bij hem als bij mij - en daarom durf ik op deze plaats wel een stevige voorspelling aan: wanneer Thiemo de Bakker zich op het fysieke vlak blijft verbeteren, staat hij voor het eind van 2011 in de mondiale top 10. En daarmee is voor hem niet eens het eindpunt bereikt. Daar zit, hoewel het een in Den Haag geboren tennisser betreft, geen grammetje Haagse bluf bij.

Column van Krajicek
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:06:41 #175
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85185448
Nette column :)

Hoewel dit wel weer verwachtingen schept bij de rest van Nederland. Als het dan even niet loopt zoals hier verwacht krijg je dat gezeur weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')