naar mijn mening dus wel; in essentie is dat dus de waarheid.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Denken dat al het bier hetzelfde is.
Misschien moet je eens beginnen met bier drinken. En dan bedoel ik echt bier en niet van dat kinderbier.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:51 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
naar mijn mening dus wel; in essentie is dat dus de waarheid.
Heineken, Grolsch en Amstel zijn echt tegenpolen van elkaar.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Heineken, Grolsch, Amstel zijn nagenoeg hetzelfde van smaak.
Huismerken smaken allemaal hetzelfde als Bavaria.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
De huismerken zijn gewoon overgebleven voorraden, denk aan afvalbier.
Bier is Bier en zal altijd drinken als er iets voorgeschoteld wordt. Maar er zit toch zeker wel verschil in de formules...quote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Water, hop, gerst en gist.
De smaak wordt grotendeels bepaald door het kwaliteit van het water, omdat je alleen met bronwater een A- status krijgt zijn alle eerstgenoemde bieren A merken.
Kortom; fabeltjes over smaak van bier, koppijn krijgen van een bepaald merk en zelfs aan de schijt raken van een merk zijn allemaal schijtverhalen.
Klacht: Mensen die merk (Insert) wel lusten maar merk (Insert) "Slootwater" vinden.
Het is ook een fabeltje dat de biersmaak grotendeels bepaald wordt door de kwaliteit van het water.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
De smaak wordt grotendeels bepaald door het kwaliteit van het water, omdat je alleen met bronwater een A- status krijgt zijn alle eerstgenoemde bieren A merken.
Kortom; fabeltjes over smaak van bier, koppijn krijgen van een bepaald merk en zelfs aan de schijt raken van een merk zijn allemaal schijtverhalen.
Klacht: Mensen die merk (Insert) wel lusten maar merk (Insert) "Slootwater" vinden.
oh jij bent dus zo'n zielig ventje die opgegroeid is met een pappie die amstel drink. Daarom vindt zoonlief een heineken flesje niet te zuipen. Chapeau.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:51 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens beginnen met bier drinken. En dan bedoel ik echt bier en niet van dat kinderbier.
Bier is geen bierquote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef Bverschoor het volgende:
[..]
Bier is Bier en zal altijd drinken als er iets voorgeschoteld wordt. Maar er zit toch zeker wel verschil in de formules...
Ik garandeer je dat jij in een blinde proeftest er maximaal 1 goed raadt.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Heineken, Grolsch en Amstel zijn echt tegenpolen van elkaar.
[..]
Huismerken smaken allemaal hetzelfde als Bavaria.
Ja inderdaad minuscule verschillen, daarom raadt 80% hun "eigen bier" niet bij een blinde test.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef Bverschoor het volgende:
[..]
Bier is Bier en zal altijd drinken als er iets voorgeschoteld wordt. Maar er zit toch zeker wel verschil in de formules...
Ik drink Amstel, Heineken, Hertog Jan en zelfs Grolsch als arme mensen waar ik kom niets beters hebben. Echter is er wel een verschil van smaak en in mijn opinie springt Hertog Jan daarboven uit.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
oh jij bent dus zo'n zielig ventje die opgegroeid is met een pappie die amstel drink. Daarom vindt zoonlief een heineken flesje niet te zuipen. Chapeau.
Klopt het bier dat je het lekkerst vindt. Want die steekt er gewoon bovenuit. En heel misschien proef je ook de meest vieze en dat is meestal het huismerk in blik.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik garandeer je dat jij in een blinde proeftest er maximaal 1 goed raadt.
Er zijn groepen bier die heel dicht bij elkaar liggen maar ook bier dat heel anders smaakt. Ook wel groepen genoemd die je op 1 avond wel naast elkaar kunt drinken en degene waar dat niet van kan.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:53 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ja inderdaad minuscule verschillen, daarom raadt 80% hun "eigen bier" niet bij een blinde test.
Dat dacht ik ook, blinde test gedaan. en ik had nagenoeg alle bieren door elkaar gehaaldquote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Echte liefhebbers kennen het verschil.
Nee dus.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:55 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Klopt het bier dat je het lekkerst vindt. Want die steekt er gewoon bovenuit. En heel misschien proef je ook de meest vieze en dat is meestal het huismerk in blik.
Echte liefhebbers drinken geen pils.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Echte liefhebbers kennen het verschil.
Appels met peren vergelijken.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:54 schreef Adames het volgende:
En je vind alle wijnen dan natuurlijk ook rotte druiven in een fles dat allemaal hetzelfde smaakt?
Weliswaar iemand die over mijn username begint. Chapeau je bent nummer 44quote:Op maandag 14 juni 2010 23:56 schreef friekin_ het volgende:
TS is een zeikerd waar alleen bocht uit komt.
Gast, als je niet weet waar je het over hebt, hou dan gewoon je mond.quote:
Omdat je gewoon ongelijk hebt? ik vind het gewoon onzinnig dat mensen het ene bier "Graag hebben" en dan een merk wat er heel dicht bij staat "niet te zuipen vinden". Naast dat soort mensen wil ik nog niet dood gevonden wordenquote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Gewoon een troll topic ik wacht op het slotje.
Misschien heb je door je alcoholisme gewoon gevoelloze smaakpapillen gekregen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Omdat je gewoon ongelijk hebt? ik vind het gewoon onzinnig dat mensen het ene bier "Graag hebben" en dan een merk wat er heel dicht bij staat "niet te zuipen vinden". Naast dat soort mensen wil ik nog niet dood gevonden worden
De gemiddelde Heineken drinker heeft de bierkennis van een bakvis.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Echte liefhebbers drinken geen pils.
???quote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gast, als je niet weet waar je het over hebt, hou dan gewoon je mond.
Jij hebt dus nog nooit een blinde test gedaan? Ik heb er meerdere gedaan en daar zaten bierbrouwers tussen die hun eigen bieren niet eens herkenden. En 1 ding zijn we het allemaal over eens: "pils is *vrijwel* niet te onderscheiden"quote:
hoezo overdrijvenquote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Omdat je gewoon ongelijk hebt? ik vind het gewoon onzinnig dat mensen het ene bier "Graag hebben" en dan een merk wat er heel dicht bij staat "niet te zuipen vinden". Naast dat soort mensen wil ik nog niet dood gevonden worden
Neequote:Op maandag 14 juni 2010 23:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jij hebt dus nog nooit een blinde test gedaan? Ik heb er meerdere gedaan en daar zaten bierbrouwers tussen die hun eigen bieren niet eens herkenden. En 1 ding zijn we het allemaal over eens: "pils is *vrijwel* niet te onderscheiden"
Dus...probeer het nog eens met je supersmaak.
Omdat nuance soms niet past bij mensen. Net zoals jij nu niet doet.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Nah, ik was ook al dergelijke mening toebedeeld toen ik nog niet zo drankervaren was. Non- argument dusquote:Op maandag 14 juni 2010 23:59 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Misschien heb je door je alcoholisme gewoon gevoelloze smaakpapillen gekregen.
De nuances tussen bieren onderling zijn net zo groot, misschien nog groter, dan wijnen onderling.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:59 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
???
De nuance tussen bier en wijn vind jij niet veel te groot???
Dus dat is je probleem.. Dingen die naast elkaar staan EN die op elkaar lijken maar waarvan je het ene niet lust en het andere wel.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezenquote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Veel huismerken worden inderdaad door Bavaria gebrouwen maar dan wel met mindere kwaliteit water. Kraanwater in plaats van bronwater dus. En dat proef je wel degelijk. Niet als je toch al dronken bent maar proef ze eens naast elkaar, als je nog nuchter bent. En vergelijk dan ook meteen een Bavaria met een Grolsch. Ik begrijp echt niet waarom zoveel mensen zo met Grolsch weglopen, het is goed genoeg om je mee te bezatten maar met de beste wil van de wereld is het geen goed bier te noemen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef _Michiel_ het volgende:
Je onderschat het receptuur.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Veel huismerken worden inderdaad door Bavaria gebrouwen maar dan wel met mindere kwaliteit water. Kraanwater in plaats van bronwater dus. En dat proef je wel degelijk. Niet als je toch al dronken bent maar proef ze eens naast elkaar, als je nog nuchter bent. En vergelijk dan ook meteen een Bavaria met een Grolsch. Ik begrijp echt niet waarom zoveel mensen zo met Grolsch weglopen, het is goed genoeg om je mee te bezatten maar met de beste wil van de wereld is het geen goed bier te noemen.
Grolsch vond ik altijd een prima bier, toen het nog lekker bitter was.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Veel huismerken worden inderdaad door Bavaria gebrouwen maar dan wel met mindere kwaliteit water. Kraanwater in plaats van bronwater dus. En dat proef je wel degelijk. Niet als je toch al dronken bent maar proef ze eens naast elkaar, als je nog nuchter bent. En vergelijk dan ook meteen een Bavaria met een Grolsch. Ik begrijp echt niet waarom zoveel mensen zo met Grolsch weglopen, het is goed genoeg om je mee te bezatten maar met de beste wil van de wereld is het geen goed bier te noemen.
Ik ben toch wel ervaringsdeskundige, althans dat vind ik. Bier = Bier. Ondanks te verwaarlozen kleine smaakverschillen zuip ik ze in allerlei kleuren en smaken. Dat mensen dan termen als "Slootwater" en "anaalvocht" aan bepaalde merken koppelen vind ik overtrokken. Dat zijn vaak ook nog de personen die hun imago proberen op te vijzelen met bier terwijl ze liever bacardi breezer drinken omdat dat naar Ranja smaakt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:00 schreef Adames het volgende:
[..]
Omdat nuance soms niet past bij mensen. Net zoals jij nu niet doet.
En ja, als ik Amstel of leeuw bier voorgeschoteld krijg vind ik er ook helemaal niks aan. Maar of ik nou gulpener, brand, alfa of hertog jan krijg, maakt me weinig uit.
Bierkenners voor breezersletjes aanzien.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:03 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ik ben toch wel ervaringsdeskundige, althans dat vind ik. Bier = Bier. Ondanks te verwaarlozen kleine smaakverschillen zuip ik ze in allerlei kleuren en smaken. Dat mensen dan termen als "Slootwater" en "anaalvocht" aan bepaalde merken koppelen vind ik overtrokken. Dat zijn vaak ook nog de personen die hun imago proberen op te vijzelen met bier terwijl ze liever bacardi breezer drinken omdat dat naar Ranja smaakt.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:03 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ik ben toch wel ervaringsdeskundige, althans dat vind ik. Bier = Bier. Ondanks te verwaarlozen kleine smaakverschillen zuip ik ze in allerlei kleuren en smaken. Dat mensen dan termen als "Slootwater" en "anaalvocht" aan bepaalde merken koppelen vind ik overtrokken. Dat zijn vaak ook nog de personen die hun imago proberen op te vijzelen met bier terwijl ze liever bacardi breezer drinken omdat dat naar Ranja smaakt.
Anaalvocht zal het niet zijn, maar je proeft wel degelijk verschil.quote:Omdat nuance soms niet past bij mensen. Net zoals jij nu niet doet.
Dat is ook een misvergelijking.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:00 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Dus dat is je probleem.. Dingen die naast elkaar staan EN die op elkaar lijken maar waarvan je het ene niet lust en het andere wel.
Werkt dat dan ook zo bij karnemelk/melk/geitenmelk?
Of belegen kaas/ Jonge Kaas/ Schimmel kaas/ Komijne Kaas.
Ik bedoel daar moet je ook maar niet zeuren en gewoon opeten/opdrinken?
was jij niet die gast die 2 suikerklontjes door zijn pils deed?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:07 schreef Rekkie het volgende:
Bij mij kan het er wel in. Ik ben ervaringsdeskundige
Alles wat ik net noemde ook hoor. Hebben de samenstelling van koeienmelk. Alleen het geitenmelk valt dan buiten de boot.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:05 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Dat is ook een misvergelijking.
Alle bieren hebben dezelfde samenstelling, zoals gepost in de OP. Dat het ratio soms 10% verschilt per merk levert geen significant smaakverschil op dat het plots niet meer te zuipen is, althans dat vind ik. Dat anderen dat vinden kan er bij mij niet in.
nee en ben tevens niet die homo die zijn bier 'pils' noemtquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:09 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
was jij niet die gast die 2 suikerklontjes door zijn pils deed?
onzin jij maakt deze: Blond bier, Herfstbock, normaal bier.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:09 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Alles wat ik net noemde ook hoor. Hebben de samenstelling van koeienmelk. Alleen het geitenmelk valt dan buiten de boot.
Maar is wel handig he. Alles wat jouw slap excuus van een theorie in de weg staat bestempel je als 'misvergelijking'.
Alcoholist noemen wij dat met een mooi woord.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:07 schreef Rekkie het volgende:
Bij mij kan het er wel in. Ik ben ervaringsdeskundige
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:12 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
onzin jij maakt deze: Blond bier, Herfstbock, normaal bier.
Ik vraag jou de jonge kaas van Maaslander en Slankie etcetera proberen. Dan zit je op dezelfde lijn. Niet die complete misvergelijking van jou!
Dus jij vind alle bierproducenten homo. Er staat nagenoeg altijd pilsener op de flesquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:11 schreef Rekkie het volgende:
[..]
nee en ben tevens niet die homo die zijn bier 'pils' noemt
Ja dus?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Alcoholist noemen wij dat met een mooi woord.
bier is bier zeg je net en nu maak je onderscheid. Ga even weg ofzo. Zolang jij pils blijft zeggen in plaats van bier ben je bij voorbaat al minderwaardig.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:12 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
onzin jij maakt deze: Blond bier, Herfstbock, normaal bier.
Ik vraag jou de jonge kaas van Maaslander en Slankie etcetera proberen. Dan zit je op dezelfde lijn. Niet die complete misvergelijking van jou!
ja dat vind ik. Cheers.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:13 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Dus jij vind alle bierproducenten homo. Er staat nagenoeg altijd pilsener op de fles![]()
Proost met je breezertje
Als je bent uitgeluld achterlijk doen, dat typeert de autisten van de samenleving.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:14 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
bier is bier zeg je net en nu maak je onderscheid. Ga even weg ofzo. Zolang jij pils blijft zeggen in plaats van bier ben je bij voorbaat al minderwaardig.
Overigens zit er ook verschil in die kazen.
Dat is voor de homo's die een poging willen doen echt bier te drinken maar het niet kunnen herkennen aan de merknaam. Daarom staat 'pilsener' er klein onder.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:13 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Dus jij vind alle bierproducenten homo. Er staat nagenoeg altijd pilsener op de fles![]()
Proost met je breezertje
Niet tegen argumenten kunnen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:15 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Als je bent uitgeluld achterlijk doen, dat typeert de autisten van de samenleving.
Die hebben een getroubleerd beeld.quote:
Termen als "Echt bier" gebruiken. Ach je moet je toch ergens in kunnen herkennen als doorgewinterde autistquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:16 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Dat is voor de homo's die een poging willen doen echt bier te drinken maar het niet kunnen herkennen aan de merknaam. Daarom staat 'pilsener' er klein onder.
Behalve bij het merk 'Pilsener' Wat volgens mij AH merk is. Dat is gewoon Homo bier en daarom staat het daar heel groot op.
Ik denk dat 'ie de k vergeten is.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:17 schreef stevenmac26 het volgende:
Wat heeft een neus hiermee te maken?
Aldus hij die direct iemand 'beschuldigd' van het drinken van breezersquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:15 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Als je bent uitgeluld achterlijk doen, dat typeert de autisten van de samenleving.
Mensen die autisten niet kunnen herkennen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:17 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Termen als "Echt bier" gebruiken. Ach je moet je toch ergens in kunnen herkennen als doorgewinterde autist
oké en nu?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Die hebben een getroubleerd beeld.
En nu is je mening niets waard.quote:
Argumenten? Man jij geeft totaal off-topic argumenten. Ik heb het over de Regular smaken van iedere bierproducent. Niet over andere soorten. Om maar beeldspraak te gebruiken speciaal voor jouquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:16 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Niet tegen argumenten kunnen.Homo met je pils.
Ik durf er toch 1000 euro op te zetten dat ik mijn favo bier eruit haal als je 10 willekeurige merken op een rij zet (mits het een bier is van dezelfde brouwerij onder een andere naam).quote:Op maandag 14 juni 2010 23:53 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ja inderdaad minuscule verschillen, daarom raadt 80% hun "eigen bier" niet bij een blinde test.
quote:
Heb wel TR gemacht maar geen reactie. Alleen Tim die komt kijken en wat post.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Gewoon een troll topic ik wacht op het slotje.
Nu wordt hij mooi hey. Jij die begon over kazen?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:21 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Argumenten? Man jij geeft totaal off-topic argumenten. Ik heb het over de Regular smaken van iedere bierproducent. Niet over andere soorten. Om maar beeldspraak te gebruiken speciaal voor jou
Ik had het over jonge kaas, terwijl jij ineens over oude kaas en geitenmelk begint. Terwijl ik over het verschil tussen jonge kazen had. Mensen die het ene biermerk wel lusten maar het andere niet is dus hetzelfde als: Mensen die wel jonge kaas lusten van maaslander maar geen jonge kaas van frico.
Snap je het nu? of moet ik er nog een paint bij maken
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:22 schreef DO2 het volgende:
Je hebt helemaal gelijk hoor, Gijs.
Het verschil in smaak zit 'm bij die standaard bieren vooral tussen de oren.
Zelfs voor een zogenaamde fijnproever en/of kenner is een uitgebreide blindtest onmogelijk met goed gevolg af te leggen.
Allemaal marketing.
Omdat het ook pilsener is idioot.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:16 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Dat is voor de homo's die een poging willen doen echt bier te drinken maar het niet kunnen herkennen aan de merknaam. Daarom staat 'pilsener' er klein onder.
Behalve bij het merk 'Pilsener' Wat volgens mij AH merk is. Dat is gewoon Homo bier en daarom staat het daar heel groot op.
probeer ik enigsinds waar on topic te gaan kap jij het weer af, je mag best je ongelijk toegevenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:22 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Nu wordt hij mooi hey. Jij die begon over kazen?Ik begon over de kazen.
En ja maak maar een paint. Verder heb je toch niets te doen in je 'speciale' verblijfplaats.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:24 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
probeer ik enigsinds waar on topic te gaan kap jij het weer af, je mag best je ongelijk toegeven
Weeïger, nauwelijks karakter.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:25 schreef Catch22- het volgende:
Ketchup en Mayo komt uit dezelfde fabriek, is toch ook niet hetzelfde?
Cola en Fanta komt uit dezelfde fabriek, smaak toch ook niet hetzelfde?
Ennuh Amstel is gewoon echt zoeter.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:25 schreef Catch22- het volgende:
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:25 schreef Catch22- het volgende:
quote:Ketchup en Mayo komt uit dezelfde fabriek, is toch ook niet hetzelfde?
Je maakt jezelf nu best belachelijk. Hij heeft wel een punt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:26 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik wens u voor de rest een fijne avond toe. Overigens zal ik niet weer in dit topic komen aangezien er morgen een slotje op zit.
Brood en bier komen ook van dezelfde boerderij, wat is het verschilquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:27 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
[..]
Amstel regular en Amstel blond komt ook uit dezelfde fabriek, nogmaals ik heb het over reguliere bieren, geen andere soorten.
Wat zit ik ook te doen, is al na 12 uur in klaagbaak.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:27 schreef Adames het volgende:
[..]
Je maakt jezelf nu best belachelijk. Hij heeft wel een punt.
Niet dat ik het met hem eens ben, zit nog steeds te veel verschil in, maar dit slaat natuurlijk alles.
iets met obvious.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:28 schreef Rookert het volgende:
[..]
Brood en bier komen ook van dezelfde boerderij, wat is het verschil
Het enige wat je vergeet te melden (wat een oorzaak kan zijn van kabouterbier of slootwater) is : de hardheid van het water wat gebruikt word bij het brouwproces......quote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Grolsch en Franse kaas komen uit hetzelfde continent, wat is het verschilquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:28 schreef Rookert het volgende:
[..]
Brood en bier komen ook van dezelfde boerderij, wat is het verschil
leuk dat je nog in het sprookje leeft dat "Onder de rivieren" beter water wordt gebruiktquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:29 schreef prupke het volgende:
[..]
Het enige wat je vergeet te melden (wat een oorzaak kan zijn van kabouterbier of slootwater) is : de hardheid van het water wat gebruikt word bij het brouwproces......
(i prefer : onder de rivieren bier)
Preciesquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:30 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Grolsch en Franse kaas komen uit hetzelfde continent, wat is het verschil
Pall mall en Marlboro komen uit dezelfde sigarettenautomaat. WAT IS HET VERSCHIL? ???????quote:
Rundvlees en kippenvlees komen beiden in je maag, wat is het verschilquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:33 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Pall mall en Marlboro komen uit dezelfde sigarettenautomaat. WAT IS HET VERSCHIL? ???????:?
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:33 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Pall mall en Marlboro komen uit dezelfde sigarettenautomaat. WAT IS HET VERSCHIL? ???????:?
Ik zeg niet dat het beter bier isquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:30 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
leuk dat je nog in het sprookje leeft dat "Onder de rivieren" beter water wordt gebruikt
Error> Kalk zit alleen in leidingwater, en in redelijk hoeveelheid in bronwater. Gevolg > In alle A-bieren zit kalk.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:35 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het beter bier is
(voor mij wel omdat ik niet tegen kalkrijk water kan!!)
warsteiner , baron, dommelsch, holger, bavaria , jupiler kan ik zonder problemen drinken
Grolsch , oranje boom , heiniken is voor mij echt niet goed voor mijn hoofdje
(ow en als jij al het verschil niet kan proeven tussen grolsch en heiniken : vraag een setje smaakpapillen voor je verjaardag)
De smaak is niet minder dan alle andere A- bieren.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:38 schreef bas-beest het volgende:
Heineken een A-merk noemen...
Dan ga je dus echt niet op de smaak af
ik beleef het sprookjequote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:30 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
leuk dat je nog in het sprookje leeft dat "Onder de rivieren" beter water wordt gebruikt
Toch 1 van de best verkochte biermerken ter wereldquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:38 schreef bas-beest het volgende:
Heineken een A-merk noemen...
Dan ga je dus echt niet op de smaak af
Dat zou Hertog Jan moeten zijn, imo 't beste bier dat er is. En anders gaat een Triple Afligem er ook wel inquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:41 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Toch 1 van de best verkochte biermerken ter wereld
kalk zit ook in je pleewater...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:38 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Error> Kalk zit alleen in leidingwater, en in redelijk hoeveelheid in bronwater. Gevolg > In alle A-bieren zit kalk.
Wajooo, ik was vanmorgen ook bij de bakkerquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat zou Hertog Jan moeten zijn, imo 't beste bier dat er is. En anders gaat een Triple Afligem er ook wel in..
Btw, vanochtend was ik bij de bakker en ik kon kiezen uit een bruin brood en een saucijzenbroodje, ik vroeg mij af van, wat is het verschil, ze komen beiden van de bakker![]()
![]()
Zegt dat iets over smaak?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:41 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Er zal verschil inzitten maar geen doorslaggevend verschil. Dat euroshopper bier is namelijk gewoon bieroverschot dat goedkoop wordt verkocht, omdat het quotom anders wordt overschreden. De producenten willen namelijk de hoofdprijs en dan ga je geen reclame maken voor euroshopper maar voor je "Erkende A - biertje"quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:42 schreef BlackLining het volgende:
Nou zal ik niet beweren dat ik alels uit elkaar kan huiden, maar jij beweert dat er geen verschil zit tussen Euroshopper bier en Hertog Jan?
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat zou Hertog Jan moeten zijn, imo 't beste bier dat er is. En anders gaat een Triple Afligem er ook wel in..
Btw, vanochtend was ik bij de bakker en ik kon kiezen uit een bruin brood en een saucijzenbroodje, ik vroeg mij af van, wat is het verschil, ze komen beiden van de bakker![]()
![]()
speciaalbier vergelijken met pilsquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
![]()
TS is gewoon alcoholist.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:45 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Er zal verschil inzitten maar geen doorslaggevend verschil. Dat euroshopper bier is namelijk gewoon bieroverschot dat goedkoop wordt verkocht, omdat het quotom anders wordt overschreden. De producenten willen namelijk de hoofdprijs en dan ga je geen reclame maken voor euroshopper maar voor je "Erkende A - biertje"
ik weet het... helaas wel.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:41 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Wat is de doorslaggevende factor dan volgens jou? Omdat Euroshopper "Minder rond in de neus" is? of omdat "Het schuim snel doodslaat?" hou toch op manquote:
Smaken verschillen achterlijke, er zijn dus mensen hoe gek het ook zal mogen klinken die Heineken lekker vinden. Ik ben er 1 vanquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:44 schreef clowntje69 het volgende:
[..]
Zegt dat iets over smaak?
Als iedereen al die WK meuk koopt wil toch niet zeggen dat dat een weldoordachte keuze is geweest.
(lees: trend)
Je smaakpapillen zijn dusdanig aangetast vriend.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:48 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Wat is de doorslaggevende factor dan volgens jou? Omdat Euroshopper "Minder rond in de neus" is? of omdat "Het schuim snel doodslaat?" hou toch op man
Dat klinkt niet gek, ik drink alle biermerken (LEES: NIET ALLE BIERSOORTEN!) puur omdat ik het allemaal wel lekke r vind en omdat ik te trots ben om mijn omgeving (vrienden, familie) mij een biermerk te laten indoctrineren.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:49 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Smaken verschillen achterlijke, er zijn dus mensen hoe gek het ook zal mogen klinken die Heineken lekker vinden. Ik ben er 1 van
gefeliciflapstaart ouwe!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:49 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Smaken verschillen achterlijke, er zijn dus mensen hoe gek het ook zal mogen klinken die Heineken lekker vinden. Ik ben er 1 van
Heb je uberhaupt wel eens bier op man?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:45 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Er zal verschil inzitten maar geen doorslaggevend verschil. Dat euroshopper bier is namelijk gewoon bieroverschot dat goedkoop wordt verkocht, omdat het quotom anders wordt overschreden. De producenten willen namelijk de hoofdprijs en dan ga je geen reclame maken voor euroshopper maar voor je "Erkende A - biertje"
Bovendien, jij bent zeker ook zo iemand die geen lauw bier lust?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:50 schreef clowntje69 het volgende:
[..]
Je smaakpapillen zijn dusdanig aangetast vriend.
Dat kan. Maar het blijft een van de meer waterige pilsjes. Het soort pils waar je mee begint met drinken omdat het nog net wat minder sterke smaak heeft dan andere pilseners.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:49 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ja, Heineken Import/Export, uit de groene flesjes. De "normale" is redelijk bitter van smaak en helemaal niet waterig.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:52 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat kan. Maar het blijft een van de meer waterige pilsjes. Het soort pils waar je mee begint met drinken omdat het nog net wat minder sterke smaak heeft dan andere pilseners.
Euroshopper, Schultenbrau en Baron bier. Allemaal precies dezelfde samenstelling, maar de marktwerking van de zogenaamde "A- merken" is blijkbaar dusdanig groot dat dit zelfs resulteert in een afkeer naar merken met een inferieure marktwerking. Zielig.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt wel eens bier op man?
Euroshopper is met recht smerig. Hertog Jan is lekker. En nee, dan bedoel ik niet smerig in de rangen van Heineken en Amstel wat inderdaad gewoon goed te drinken is, maar écht walgelijk. Smaakt niet eens naar bier. Lul toch eens geen onzin.
Maakt niet uitquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:51 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Dat klinkt niet gek, ik drink alle biermerken (LEES: NIET ALLE BIERSOORTEN!) puur omdat ik het allemaal wel lekke r vind en omdat ik te trots ben om mijn omgeving (vrienden, familie) mij een biermerk te laten indoctrineren.
Troll confirmed.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:54 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Euroshopper, Schultenbrau en Baron bier. Allemaal precies dezelfde samenstelling, maar de marktwerking van de zogenaamde "A- merken" is blijkbaar dusdanig groot dat dit zelfs resulteert in een afkeer naar merken met een inferieure marktwerking. Zielig.
Er is een verschil tussen lekker bier drinken en zuipen. Beide moeten kunnen, maar dat geeft niet weg dat ik het ene bier lekkerder vind dan het andere. Dat noem je vorming van je smaakpapillen, en aangezien een mens een gewoontedier is komt er bij jou vast op den duur ook wel een biermerk als favoriet naar voren.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:52 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Bovendien, jij bent zeker ook zo iemand die geen lauw bier lust?![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, ik heb gewoon karakter dat ik mijn eigen mening durf te formulerenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:54 schreef prupke het volgende:
[..]
Maakt niet uit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_biermerken
of je hebt korsakov of je zit in een dilerium
NU maak je een punt duidelijk
De mensen die dat roepen zijn zonder uitzondering geweldig irritant.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:56 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon karakter dat ik mijn eigen mening durf te formuleren. EN niet zozeer uitga van marktpraatjes. Ik beoordeel liever zelf dan mensen om me heen.
Jij vind het ook totaal niet erg om je avondeten koud weg te werken, of je koffie danwel thee koud te drinken.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:52 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Bovendien, jij bent zeker ook zo iemand die geen lauw bier lust?![]()
![]()
![]()
![]()
ik drink het liefste Grolsch, maar dat komt omdat ik dat altijd in huis haal. Neemt niet weg dat ik ieder ander biertje ook prima vind.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:56 schreef clowntje69 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen lekker bier drinken en zuipen. Beide moeten kunnen, maar dat geeft niet weg dat ik het ene bier lekkerder vind dan het andere. Dat noem je vorming van je smaakpapillen, en aangezien een mens een gewoontedier is komt er bij jou vast op den duur ook wel een biermerk als favoriet naar voren.
ik vergelijk pils met pilsquote:
net zoals er mensen zijn die amstel lekker vinden(maar die respecteer ik totaal niet meerquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:49 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik drink cola lauw of koud. ik heb geen voorkeur. Bij bier heb ik een voorkeur voor gekoeld maar ik vind lauw bier niet extreem smerig ofzo.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij vind het ook totaal niet erg om je avondeten koud weg te werken, of je koffie danwel thee koud te drinken.
quote:De mensen die dat roepen zijn zonder uitzondering geweldig irritant.
Oh is dat hetquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:56 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon karakter dat ik mijn eigen mening durf te formuleren. EN niet zozeer uitga van marktpraatjes. Ik beoordeel liever zelf dan mensen om me heen.
Niet begrijpen wat met speciaalbier wordt bedoeld. Ga eens 16 worden.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:00 schreef CarolusV het volgende:
[..]
Bier "speciaal' noemen omdat het geen aldi pils is. Opkenkeren
Kerel ik ben bierimporteur.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niet begrijpen wat met speciaalbier wordt bedoeld. Ga eens 16 worden.
wat een kwaliteit weer zegquote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:00 schreef CarolusV het volgende:
[..]
jammer dat je die nickname gebruikt...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:00 schreef CarolusV het volgende:
[..]
Heb jij weleens echt bier gedronken mannetje. Dan bedoel ik niet een heel speciaal duvel biertje.quote:
Aah, dat zou het kunnen verklaren. In de volksmond is bier namelijk gewoon pils, en speciaalbier voor al het bier behalve pils.quote:
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Aah, dat zou het kunnen verklaren. In de volksmond is bier namelijk gewoon pils, en speciaalbier voor al het bier behalve pils.
Vandaag nog 2 van de flying dog gehadquote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:06 schreef CarolusV het volgende:
[..]
Heb jij weleens echt bier gedronken mannetje. Dan bedoel ik niet een heel speciaal duvel biertje.
Wat een kansloze opmerking.quote:
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat een kansloze opmerking.
Ik bedoel te zeggen dat als iemand hier speciaalbier zegt, er doorgaans wordt bedoeld alles behalve pils. Is dat nou verdomme zo moeilijk te begrijpen? En dat noemen ze de volksmond, zal de definitie er even voor je bij pakken:
volks·mond de; m: zoals het in de ~ heet, luidt zoals de mensen het zeggen
Meteen die aangebrandde, hoog van de toren blazende reacties weerEn nee, ik heb geen PVV gestemd.
Mooi. Is mijn doel ook weer bereikt.quote:
riiiight tevens laastste woordquote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mooi. Is mijn doel ook weer bereikt.
Wereldvreemde mensen
zo hee... zo heel speciaal is Duvel nou ook weer nietquote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:06 schreef CarolusV het volgende:
[..]
Heb jij weleens echt bier gedronken mannetje. Dan bedoel ik niet een heel speciaal duvel biertje.
Sarcasmequote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:21 schreef bas-beest het volgende:
[..]
zo hee... zo heel speciaal is Duvel nou ook weer niet
Als je het dan toch over echt heel speciaal bier wil hebben, ga dan eens op zoek naar Westvleteren trappist
Je zei een post daarboven nog laatste woord, dus nu ook bek houden.quote:
quote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Heineken, Grolsch en Amstel zijn echt tegenpolen van elkaar.
[..]
Da's echt de grootste onzin. Hier in de omgeving (en ook in de omgeving van lieshout) is al het kraanwater gewoon bronwater, wat ff belucht is en gefilterd met kiezels. Dus er is geen verschil in het water.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Exhibitionist!quote:
Klacht: Mensen die nog nooit oranjeboom op hebbenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Exhibitionist!
Ik lust toch echt al het bier!Natuurlijk heb ik mijn voorkeuren, maar ik zal een gegeven biertje nooit in de hals kijken!
Maar op de percentages kun je rekensommetjes loslaten zodat je toch nog op de standaard uitkomt. Daarbij kan het een en ander worden bijgestuurd met kunstmatige oplossingen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 02:21 schreef Levolution het volgende:
Omdat de percentage hopharsen kan verschillen per oogst (zelfs binnen dezelfde fabriek), kan dit dus wel degelijk invloed hebben op de bitterheid en dus de smaak van het bier.
Mensen die niet af zin enmaken.quote:
Er is helemaal niets mis met pils. Het is heel lekker. Ik ben een speciaalbierfan maar dat neemt niet weg dat ik ook pils drink.quote:Kasteelbier bruin![]()
Gouden karolus hopsinjoor![]()
Dommelsch![]()
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Meteen die aangebrandde, hoog van de toren blazende reacties weerEn nee, ik heb geen PVV gestemd.
Zo is het toch altijd? Als iemand andere definities hanteert of een andere mening heeft dan is dat diep kwetsend en vraagt het om een reactie! Alles moet volgens MIJN WERELDJE ja!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:28 schreef 9611Niels het volgende:
Mensen die op een internetforum ruzie maken over de smaak van bier!!
Dit dus ongeveer. Misschien kunnen zulke 'experts' zich ook eens verdiepen in hoe dat spul eigenlijk in die flesjes terechtkomt. Wat voor soorten hop en mout gebruiken ze? Wat voor gist? Welke bieren bevatten hopextract of bijvoorbeeld rijst of maïs? In welke samenstelling? Hoe lang lageren? Wordt het bier gefilterd (gewoon pils eigenlijk altijd)?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 02:21 schreef Levolution het volgende:
TS lult poep, verschillende biermerken smaken wel degelijk anders.
De samenstelling van het water heeft wel degelijk invloed op de smaak, daar bier voor meer dan 90% uit water bestaat. De concentraties zouten en mineralen bepalen de smaak van het water (zacht, ziltig etc.). Dit is zelfs te proeven met verschillende soorten water. Ook zullen de mineralen de schuimvorming beïnvloeden.
Dan heb je nog hop: ook hop beïnvloedt de schuimvorming. Verder zitten er hopharsen in hop, deze zorgen voor de typische bittere smaak van bier. Omdat de percentage hopharsen kan verschillen per oogst (zelfs binnen dezelfde fabriek), kan dit dus wel degelijk invloed hebben op de bitterheid en dus de smaak van het bier.
Behalve de verschillen in grondstoffen moet je ook nog bedenken dat elke fabriek zijn eigen manier van brouwen heeft. De een zal wat langer mouten en/of gisten dan de ander, de een zal hop van een andere samenstelling gebruiken.
Al deze dingen dragen bij aan de uiteindelijke samenstelling van het bier en dus ook de smaak. Of iedereen deze smaakverschillen ook kan proeven, is een andere discussie. Er zijn sowieso een hoop pubertjes die zich graag onterecht als bierkenners trachten voor te doen.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:28 schreef 9611Niels het volgende:
Mensen die op een internetforum ruzie maken over de smaak van bier!!
Overgebleven voorraden bierquote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
The Flame, Amersfoort. Schonk Oranjeboom. Tijdens Happy Hour (10¤ voor een meter), zonder morren, menig biertje achterover getikt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:08 schreef Maanvis het volgende:
Klacht: Mensen die nog nooit oranjeboom op hebben
Wauw, respect oor jou! Echt waar hoor!!!quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
The Flame, Amersfoort. Schonk Oranjeboom. Tijdens Happy Hour (10¤ voor een meter), zonder morren, menig biertje achterover getikt.![]()
Feestjes? Export!
Thuis? Aanbieding bier!
Zin in iets lekkers? Kasteel, Abdij of ander speciaal bier.
Zin in iets anders? www (Wijn, Whiskey of Wodka)
Ik ben niet zo'n jankjong!
Je weet dat ik het verdien!quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:33 schreef solyaris het volgende:
Wauw, respect oor jou! Echt waar hoor!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |