naar mijn mening dus wel; in essentie is dat dus de waarheid.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Denken dat al het bier hetzelfde is.
Misschien moet je eens beginnen met bier drinken. En dan bedoel ik echt bier en niet van dat kinderbier.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:51 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
naar mijn mening dus wel; in essentie is dat dus de waarheid.
Heineken, Grolsch en Amstel zijn echt tegenpolen van elkaar.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Heineken, Grolsch, Amstel zijn nagenoeg hetzelfde van smaak.
Huismerken smaken allemaal hetzelfde als Bavaria.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
De huismerken zijn gewoon overgebleven voorraden, denk aan afvalbier.
Bier is Bier en zal altijd drinken als er iets voorgeschoteld wordt. Maar er zit toch zeker wel verschil in de formules...quote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Water, hop, gerst en gist.
De smaak wordt grotendeels bepaald door het kwaliteit van het water, omdat je alleen met bronwater een A- status krijgt zijn alle eerstgenoemde bieren A merken.
Kortom; fabeltjes over smaak van bier, koppijn krijgen van een bepaald merk en zelfs aan de schijt raken van een merk zijn allemaal schijtverhalen.
Klacht: Mensen die merk (Insert) wel lusten maar merk (Insert) "Slootwater" vinden.
Het is ook een fabeltje dat de biersmaak grotendeels bepaald wordt door de kwaliteit van het water.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
De smaak wordt grotendeels bepaald door het kwaliteit van het water, omdat je alleen met bronwater een A- status krijgt zijn alle eerstgenoemde bieren A merken.
Kortom; fabeltjes over smaak van bier, koppijn krijgen van een bepaald merk en zelfs aan de schijt raken van een merk zijn allemaal schijtverhalen.
Klacht: Mensen die merk (Insert) wel lusten maar merk (Insert) "Slootwater" vinden.
oh jij bent dus zo'n zielig ventje die opgegroeid is met een pappie die amstel drink. Daarom vindt zoonlief een heineken flesje niet te zuipen. Chapeau.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:51 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens beginnen met bier drinken. En dan bedoel ik echt bier en niet van dat kinderbier.
Bier is geen bierquote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef Bverschoor het volgende:
[..]
Bier is Bier en zal altijd drinken als er iets voorgeschoteld wordt. Maar er zit toch zeker wel verschil in de formules...
Ik garandeer je dat jij in een blinde proeftest er maximaal 1 goed raadt.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Heineken, Grolsch en Amstel zijn echt tegenpolen van elkaar.
[..]
Huismerken smaken allemaal hetzelfde als Bavaria.
Ja inderdaad minuscule verschillen, daarom raadt 80% hun "eigen bier" niet bij een blinde test.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef Bverschoor het volgende:
[..]
Bier is Bier en zal altijd drinken als er iets voorgeschoteld wordt. Maar er zit toch zeker wel verschil in de formules...
Ik drink Amstel, Heineken, Hertog Jan en zelfs Grolsch als arme mensen waar ik kom niets beters hebben. Echter is er wel een verschil van smaak en in mijn opinie springt Hertog Jan daarboven uit.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
oh jij bent dus zo'n zielig ventje die opgegroeid is met een pappie die amstel drink. Daarom vindt zoonlief een heineken flesje niet te zuipen. Chapeau.
Klopt het bier dat je het lekkerst vindt. Want die steekt er gewoon bovenuit. En heel misschien proef je ook de meest vieze en dat is meestal het huismerk in blik.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik garandeer je dat jij in een blinde proeftest er maximaal 1 goed raadt.
Er zijn groepen bier die heel dicht bij elkaar liggen maar ook bier dat heel anders smaakt. Ook wel groepen genoemd die je op 1 avond wel naast elkaar kunt drinken en degene waar dat niet van kan.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:53 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ja inderdaad minuscule verschillen, daarom raadt 80% hun "eigen bier" niet bij een blinde test.
Dat dacht ik ook, blinde test gedaan. en ik had nagenoeg alle bieren door elkaar gehaaldquote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Echte liefhebbers kennen het verschil.
Nee dus.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:55 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Klopt het bier dat je het lekkerst vindt. Want die steekt er gewoon bovenuit. En heel misschien proef je ook de meest vieze en dat is meestal het huismerk in blik.
Echte liefhebbers drinken geen pils.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Echte liefhebbers kennen het verschil.
Appels met peren vergelijken.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:54 schreef Adames het volgende:
En je vind alle wijnen dan natuurlijk ook rotte druiven in een fles dat allemaal hetzelfde smaakt?
Weliswaar iemand die over mijn username begint. Chapeau je bent nummer 44quote:Op maandag 14 juni 2010 23:56 schreef friekin_ het volgende:
TS is een zeikerd waar alleen bocht uit komt.
Gast, als je niet weet waar je het over hebt, hou dan gewoon je mond.quote:
Omdat je gewoon ongelijk hebt? ik vind het gewoon onzinnig dat mensen het ene bier "Graag hebben" en dan een merk wat er heel dicht bij staat "niet te zuipen vinden". Naast dat soort mensen wil ik nog niet dood gevonden wordenquote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Gewoon een troll topic ik wacht op het slotje.
Misschien heb je door je alcoholisme gewoon gevoelloze smaakpapillen gekregen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Omdat je gewoon ongelijk hebt? ik vind het gewoon onzinnig dat mensen het ene bier "Graag hebben" en dan een merk wat er heel dicht bij staat "niet te zuipen vinden". Naast dat soort mensen wil ik nog niet dood gevonden worden
De gemiddelde Heineken drinker heeft de bierkennis van een bakvis.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Echte liefhebbers drinken geen pils.
???quote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gast, als je niet weet waar je het over hebt, hou dan gewoon je mond.
Jij hebt dus nog nooit een blinde test gedaan? Ik heb er meerdere gedaan en daar zaten bierbrouwers tussen die hun eigen bieren niet eens herkenden. En 1 ding zijn we het allemaal over eens: "pils is *vrijwel* niet te onderscheiden"quote:
hoezo overdrijvenquote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Omdat je gewoon ongelijk hebt? ik vind het gewoon onzinnig dat mensen het ene bier "Graag hebben" en dan een merk wat er heel dicht bij staat "niet te zuipen vinden". Naast dat soort mensen wil ik nog niet dood gevonden worden
Neequote:Op maandag 14 juni 2010 23:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jij hebt dus nog nooit een blinde test gedaan? Ik heb er meerdere gedaan en daar zaten bierbrouwers tussen die hun eigen bieren niet eens herkenden. En 1 ding zijn we het allemaal over eens: "pils is *vrijwel* niet te onderscheiden"
Dus...probeer het nog eens met je supersmaak.
Omdat nuance soms niet past bij mensen. Net zoals jij nu niet doet.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Nah, ik was ook al dergelijke mening toebedeeld toen ik nog niet zo drankervaren was. Non- argument dusquote:Op maandag 14 juni 2010 23:59 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Misschien heb je door je alcoholisme gewoon gevoelloze smaakpapillen gekregen.
De nuances tussen bieren onderling zijn net zo groot, misschien nog groter, dan wijnen onderling.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:59 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
???
De nuance tussen bier en wijn vind jij niet veel te groot???
Dus dat is je probleem.. Dingen die naast elkaar staan EN die op elkaar lijken maar waarvan je het ene niet lust en het andere wel.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezenquote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Veel huismerken worden inderdaad door Bavaria gebrouwen maar dan wel met mindere kwaliteit water. Kraanwater in plaats van bronwater dus. En dat proef je wel degelijk. Niet als je toch al dronken bent maar proef ze eens naast elkaar, als je nog nuchter bent. En vergelijk dan ook meteen een Bavaria met een Grolsch. Ik begrijp echt niet waarom zoveel mensen zo met Grolsch weglopen, het is goed genoeg om je mee te bezatten maar met de beste wil van de wereld is het geen goed bier te noemen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef _Michiel_ het volgende:
Huismerken smaken allemaal hetzelfde als Bavaria.
Je onderschat het receptuur.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Veel huismerken worden inderdaad door Bavaria gebrouwen maar dan wel met mindere kwaliteit water. Kraanwater in plaats van bronwater dus. En dat proef je wel degelijk. Niet als je toch al dronken bent maar proef ze eens naast elkaar, als je nog nuchter bent. En vergelijk dan ook meteen een Bavaria met een Grolsch. Ik begrijp echt niet waarom zoveel mensen zo met Grolsch weglopen, het is goed genoeg om je mee te bezatten maar met de beste wil van de wereld is het geen goed bier te noemen.
Grolsch vond ik altijd een prima bier, toen het nog lekker bitter was.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Veel huismerken worden inderdaad door Bavaria gebrouwen maar dan wel met mindere kwaliteit water. Kraanwater in plaats van bronwater dus. En dat proef je wel degelijk. Niet als je toch al dronken bent maar proef ze eens naast elkaar, als je nog nuchter bent. En vergelijk dan ook meteen een Bavaria met een Grolsch. Ik begrijp echt niet waarom zoveel mensen zo met Grolsch weglopen, het is goed genoeg om je mee te bezatten maar met de beste wil van de wereld is het geen goed bier te noemen.
Ik ben toch wel ervaringsdeskundige, althans dat vind ik. Bier = Bier. Ondanks te verwaarlozen kleine smaakverschillen zuip ik ze in allerlei kleuren en smaken. Dat mensen dan termen als "Slootwater" en "anaalvocht" aan bepaalde merken koppelen vind ik overtrokken. Dat zijn vaak ook nog de personen die hun imago proberen op te vijzelen met bier terwijl ze liever bacardi breezer drinken omdat dat naar Ranja smaakt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:00 schreef Adames het volgende:
[..]
Omdat nuance soms niet past bij mensen. Net zoals jij nu niet doet.
En ja, als ik Amstel of leeuw bier voorgeschoteld krijg vind ik er ook helemaal niks aan. Maar of ik nou gulpener, brand, alfa of hertog jan krijg, maakt me weinig uit.
Bierkenners voor breezersletjes aanzien.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:03 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ik ben toch wel ervaringsdeskundige, althans dat vind ik. Bier = Bier. Ondanks te verwaarlozen kleine smaakverschillen zuip ik ze in allerlei kleuren en smaken. Dat mensen dan termen als "Slootwater" en "anaalvocht" aan bepaalde merken koppelen vind ik overtrokken. Dat zijn vaak ook nog de personen die hun imago proberen op te vijzelen met bier terwijl ze liever bacardi breezer drinken omdat dat naar Ranja smaakt.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:03 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ik ben toch wel ervaringsdeskundige, althans dat vind ik. Bier = Bier. Ondanks te verwaarlozen kleine smaakverschillen zuip ik ze in allerlei kleuren en smaken. Dat mensen dan termen als "Slootwater" en "anaalvocht" aan bepaalde merken koppelen vind ik overtrokken. Dat zijn vaak ook nog de personen die hun imago proberen op te vijzelen met bier terwijl ze liever bacardi breezer drinken omdat dat naar Ranja smaakt.
Anaalvocht zal het niet zijn, maar je proeft wel degelijk verschil.quote:Omdat nuance soms niet past bij mensen. Net zoals jij nu niet doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |