abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82751377
nmiddels zitten wij met ons handen in het haar en de reden is oppas.

Wij hebben een dochtertje van 18 maanden oud, die tot 12 maanden normaal goed at, omdat ze tot die tijd geen suikerhoudende producten mocht. Sinds haar verjaardag krijgt ze iedere dag bij opa en oma erg veel suikergoed binnen en bestaat haar dag maaltijd tussen 7 en 12 uur uit:

- 1 beker peutermelk.
- 3-4 snacktomaatjes.
- 2 boterhammen met bebogeen (akka 100% toffeepasta)
- 2-3 suikerschuimpjes
- 1 vanille vla of bakje roompudding met room
- stuk worst en of kaas
- 2 bekers aanmaak limonade of piratensap,

Wij hebben opa en oma inmiddels al meerdere malen gezegt dat we niet willen dat ze dit allemaal krijgt. Het is teveel suiker voor een kind van 18 maanden naar onze mening, maar als antwoord krijgen we, dat kregen haar neefjes ook altijd.

Nu is het inmiddels zo dat onze dochter dunne poep heeft, wallen heeft en soms gewoon niet op haar benen kan staan. Ook niet normaal meer wil eten en alles waar geen suiker inzit weigerd, uit haar mond laat lopen, uitspuwd, over de tafel uitsmeert etc.

Wij geven iedere dag voldoende brood, fruit en een yogurtje mee, zelfs genoeg peutermelk voor 500ml, maar daar word alleen 250ml van gebruikt en de rest blijft allemaal in de tas zitten.

We hebben inmiddels al zware gesprekken gevoerd, waarbij we hebben aangegeven dat het onze dochter betreft en het ons niet kan schelen wat haar neefjes hebben gehad of niet, onze dochter is 18 maanden en heeft een hartruis, wat haar neefjes niet hadden. Niets maar dan ook niets helpt.

We hebben echter geen alternatief en moeten beiden iedere dag rond 7 a 7.30 beginnen met werken, dat sluit bij ons in de buurt oppascentrales al uit, want die beginnen dan pas met de inloop. Geluukig is een van ons wel iedere dag rond 12 uur klaar, zodat ze niet de hele dag suiker krijgt, want dat vermoeden hebben we wel als ze de hele dag oppassen.

Ze geven aan oppassen leuk te vinden en dat ze het graag doen, maar we zien onze dochter met de dag slechter worden en zijn instaat te stoppen met werken om verdere problemen te voorkomen. Alleen is dat niet te redden voor ons er zal altijd een full en een parttime moeten blijven werken.

O-ja als ze door vrije dagen bv eeb week of 2 gewoon thuis is dan bestaat haar dag maal uit.

- 500 ml peutermelk
- 3-4 boterhammen met kaas, worst
- 2 stuks fruit
- water en of thee
- tarwe biscuitje bij de thee
- warme maaltijd (gevarieerd)
- Danoontje.

Ze is pas geleden 2 weken thuis geweest ivm ziekte van een van ons en binnen een paar dagen at ze normaal, normale ontlasting en trokken de wallen weg. Na 3 dagen bij oma en opa was het al weer raak.

Wie kan ons goede tips geven om dit op te lossen.
Nogmaals kwa werk kunnen we momenteel (nog) niet anders.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:20:49 #2
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82751459
ik zou heel duidelijk zijn: je doet het zoals wij als ouders dat willen en anders komt mijn kind niet meer bij jullie. En nee, da´s geen fijn gesprek maar als ik het zo lees wel de enige toon die tot opa en oma door gaat dringen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 13 juni 2010 @ 18:23:49 #3
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_82751553
Het is natuurlijk jullie dochter en dus jullie opvoeding . Dus in mijn ogen bepalen jullie de voeding en dus ook de manier van opvoeden.
Echter heeft hartruis te maken met de hoeveelheid suiker die een kind binnen krijgt? Of het niet meer op de benen kunnen staan ? Dit vraag ik omdat ik het dus echt niet weet .

Beseffen de opa en oma wel echt dat ze hiermee hun kleinkind wellicht schade toebrengen?

Een beetje suiker in de vorm van danoontjes, rozijntjes of appelsap (of iets in die richting)zie ik echter geen kwaad in , maar dat is mijn persoonlijke mening . Zolang het maar niet de hele dag door is .

Succes lijkt mij namelijk niet makkelijk om dit duidelijk te maken aan familie.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:26:33 #4
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_82751637
Oh en ik lees nu dat het halve dagen zijn , dan krijgt ze over het algemeen wel veel suiker binnen inderdaad. Ik las over een paar producten heen zoals de boterhammen en de pudding .
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_82751649
Ga maar alvast zoeken naar een andere degelijk oppas.

Ja dat is rot omdat je niemand op de tenen wil trappen heb ik zo het gevoel.
Maar dit is jullie kind.. niks of niemand gaat voor. ( + haar/zijn gezondheid)
pi_82751672
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:23 schreef tuintegel het volgende:
Het is natuurlijk jullie dochter en dus jullie opvoeding . Dus in mijn ogen bepalen jullie de voeding en dus ook de manier van opvoeden.
Echter heeft hartruis te maken met de hoeveelheid suiker die een kind binnen krijgt? Of het niet meer op de benen kunnen staan ? Dit vraag ik omdat ik het dus echt niet weet .

Beseffen de opa en oma wel echt dat ze hiermee hun kleinkind wellicht schade toebrengen?

Een beetje suiker in de vorm van danoontjes, rozijntjes of appelsap (of iets in die richting)zie ik echter geen kwaad in , maar dat is mijn persoonlijke mening . Zolang het maar niet de hele dag door is .

Succes lijkt mij namelijk niet makkelijk om dit duidelijk te maken aan familie.
Daarom moet je ze niet bij opa en oma dumpen.
pi_82751675
Mail hun dit topique.
pi_82751688
ouders die falen in de opvoeding van hun kinderen in 2010
$$$$$$$$$$$$$$$
pi_82751691
Is dat kind niet onderhand modder en moddervet?
  zondag 13 juni 2010 @ 18:29:00 #10
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_82751705
Volgens mij begrijpen jullie elkaar niet of niet voldoende. Het komt wat respectloos over als men geen boodschap heeft aan jullie idee en manier van (op)voeden.
Ik zou kiezen voor het kind en eens kijken of er geen andere dagopvang mogelijk is icm bijv. ouderschapsverlof oid.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 13 juni 2010 @ 18:29:09 #11
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_82751708
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:20 schreef teamlead het volgende:
ik zou heel duidelijk zijn: je doet het zoals wij als ouders dat willen en anders komt mijn kind niet meer bij jullie. En nee, da´s geen fijn gesprek maar als ik het zo lees wel de enige toon die tot opa en oma door gaat dringen
Precies.. Beetje lomp idd ook om zo gruwelijk veel suiker te geven.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zondag 13 juni 2010 @ 18:29:36 #12
244933 trovey
Nachtoele
pi_82751725
Als het jullie niet bevalt wat opa en oma geven en je kunt er met gesprekken niet uitkomen zou ik uitkijken naar een andere oppas (en dat kan natuurlijk ook een particulier zijn hoeft niet via zoiets als een oppascentrale te zijn). Wie weet zit er wel een moeder in julllie buurt die niet buitenshuis werkt en die dit wel voor extra inkomen wil doen. Met goede afspraken maken moet je er dan wel uit kunnen komen. Succes!
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 13 juni 2010 @ 18:30:02 #13
190853 RockabeIIa
pi_82751737
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:28 schreef TheTemperTrap het volgende:
Wat bedoel je hier nu mee?
pi_82751750
Als het je niet bevalt zoek je een andere oppas.
Ouders zijn te beschermend. Opa en oma hebben wel meer kinderen grootgebracht . Dus ze kunnen het wel
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  zondag 13 juni 2010 @ 18:33:22 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82751855
mag ik trouwen opmerken dat ik dit soort topics heel apart vind? Nog niet zo heel lang geleden namen ouders zélf verantwoordelijkheid voor de opvoeding van hun kinderen ipv ze onder te brengen bij een oppas/dagverblijf-unit. Een oppas was een uitzondering voor een zaterdagavond ofzo...

En zonder iemand te willen veroordelen voor zijn of haar keuzes, vraag ik me serieus af waarom je kinderen in de wereld wilt zetten als je ze niet zelf wilt opvoeden.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_82751885
Ik zou jouw daglijstje uitprinten en meegeven. Dat de neefjes iets anders kregen betekent niet dat je dochter dit ook moet hebben.

Als ze het niet snappen met gewoon vertellen, dan de lijst maar uitprinten.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_82751897
Teamlead : dat maakt niks uit voor dit topic en hoort hier dus ook niet.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_82751931
Wel kinderen willen maar als het niet uitkomt ergens dumpen en daarna gaan klagen ja wat wil je dan
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:36:14 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82751945
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:34 schreef McLaura het volgende:
Teamlead : dat maakt niks uit voor dit topic en hoort hier dus ook niet.
dit is juist de kern van dit topic! als de ouders zélf de verantwoordelijkheid zouden nemen, zou het kind niet bij opa en oma volgestouwd worden met suiker en andere meuk. Nu brengen de ouders het kind weg (en hebben daar ongetwijfeld over nagedacht) maar balen van de consequenties van hun keuze
  zondag 13 juni 2010 @ 18:36:33 #20
303044 Chuam77
Alles kan
pi_82751957
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:28 schreef TheTemperTrap het volgende:
Heeft niets met de ouders te maken. Wij doen ons best en hebben gewoon op dit moment geen andere mogelijkheid anders hadden we dat al gedaan, daarbij helpt jouw opmerking totaal niet en slaat nog kant nog wal.
pi_82752022
Nou, ik eet liever bij opa en oma dan bij jou merk ik al...

Krijgt het ook alleen rauw voedsel bij jullie? Of bewaar je dat totdat het tanden heeft voordat het al dat rauwe voer kan verwerken?
I feel kinda Locrian today
  zondag 13 juni 2010 @ 18:41:18 #22
190853 RockabeIIa
pi_82752109
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:36 schreef teamlead het volgende:

[..]

dit is juist de kern van dit topic! als de ouders zélf de verantwoordelijkheid zouden nemen, zou het kind niet bij opa en oma volgestouwd worden met suiker en andere meuk. Nu brengen de ouders het kind weg (en hebben daar ongetwijfeld over nagedacht) maar balen van de consequenties van hun keuze
we moeten maar weer terug naar de 50's waar de vrouwen thuis waren voor de kinderen en de mannen de hele dag weg waren om geld te verdienen.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:43:27 #23
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82752183
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:41 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

we moeten maar weer terug naar de 50's waar de vrouwen thuis waren voor de kinderen en de mannen de hele dag weg waren om geld te verdienen.
neuh, delen van zorgtaken lijkt me tegenwoordig niet eens meer een punt van discussie, dat ga je me ook niet horen beweren.... maar beide ouders in deeltijd werken is anno 2010 echt niet meer zo bijzonder
pi_82752203
quote:

[..]

Dat zou idd niet verkeerd zijn, krijgen die blagen tenminste weer is wat fatsoen in hun donder.
Ik zwaai naar dieren.
pi_82752237
quote:

[..]

Tegenwoordig kan het ook prima andersom hoor.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:45:19 #26
303044 Chuam77
Alles kan
pi_82752238
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:33 schreef teamlead het volgende:
mag ik trouwen opmerken dat ik dit soort topics heel apart vind? Nog niet zo heel lang geleden namen ouders zélf verantwoordelijkheid voor de opvoeding van hun kinderen ipv ze onder te brengen bij een oppas/dagverblijf-unit. Een oppas was een uitzondering voor een zaterdagavond ofzo...

En zonder iemand te willen veroordelen voor zijn of haar keuzes, vraag ik me serieus af waarom je kinderen in de wereld wilt zetten als je ze niet zelf wilt opvoeden.
Voorheen kon dat ook, je vergelijkt appels met peren.

Punt 1.
Vroeger waren de kosten van de vaste lasten lager (max 1/3 van loon nu bijna 2/3), was benzine goedkoper en het dagelijks leven met 1 loon makkelijk te dragen. Nu verdien wij boven modaal, maar op een loon is het niet te redden om het hoofd boven water te houden.

Punt 2.
We willen graag het kind volledig zelf opvoeden, maar dit word onmogelijk gemaakt door steeds hoger wordende lasten. kijk alleen maar naar de belastingen en naar de gemiddelde huur en of koopprijzen van huizen.

Punt 3.
Je brengt je kind naar een familielid omdat je die verwacht te kunnen vertrouwen.

Punt 4.
Als ik niet voor mijn dochter wil zorgen en deze alleen heb voor de heb, zal ik me geen zorgen maken en ook niet een topic openen, waar ik achteraf had kunnen weten dat er zulke kortzichtige antwoorden zouden komen.

Punt 5.
Kijk eens om je heen en doe dat masker eens af, misschien zie je dan de realiteit eens zo als het is.
pi_82752269
Chuam, ga nou gewoon niet in op dat getroll. Je vraagt iets, en dat mensen het dan nodig vinden om er vanalles bij te halen is hùn probleem. Er zijn ook mensen die normaal reageren
  zondag 13 juni 2010 @ 18:46:27 #28
190853 RockabeIIa
pi_82752273
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:44 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat zou idd niet verkeerd zijn, krijgen die blagen tenminste weer is wat fatsoen in hun donder.
Alleen nog effe een vent vinden
  zondag 13 juni 2010 @ 18:48:15 #29
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_82752329
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:36 schreef teamlead het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/werk-en-(...)oeders-gezonder.html

TS: duidelijk je grenzen stellen. Je stelt een duidelijk menu op en daar hebben ze zich aan te houden. Geef aan dat je kind mogelijk ziek wordt van een suikerrijk menu en dat je wil kijken hoe het gaat als ze minder suiker eet. Geef aan dat je alle vertrouwen in opa en oma als oppas hebt; dat je weet dat zij ook het beste voor hebben met hun kleinkind en er daarom op vertrouwt dat ze zich houden aan het "dieet" dat jij voorstelt.

Verwennen in de vorm van een (1) snoepje mag in mijn ogen best, het zijn tenslotte wel de opa en oma van je kind en die hóren hun kleinkinderen te verwennen
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_82752347
Wie weet is Geerd wat voor jou, Rocka
  zondag 13 juni 2010 @ 18:50:43 #31
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82752422
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:45 schreef Chuam77 het volgende:

[..]

Voorheen kon dat ook, je vergelijkt appels met peren.

Punt 1.
Vroeger waren de kosten van de vaste lasten lager (max 1/3 van loon nu bijna 2/3), was benzine goedkoper en het dagelijks leven met 1 loon makkelijk te dragen. Nu verdien wij boven modaal, maar op een loon is het niet te redden om het hoofd boven water te houden.
de keuzes die je maakt kunnen ook betrekking hebben op het welvaartsniveau waarop je wenst te leven. Benzine is duurder ja, maar je kunt ook voor een fiets, bus, tram kiezen.
quote:
Punt 2.
We willen graag het kind volledig zelf opvoeden, maar dit word onmogelijk gemaakt door steeds hoger wordende lasten. kijk alleen maar naar de belastingen en naar de gemiddelde huur en of koopprijzen van huizen.
Ik weet niet waar je woont.... maar een vrijstaand huis in friesland of limburg ligt lager dan de prijs van een rijtjeshuis in de randstad. Wederom: keuzes
quote:
Punt 3.
Je brengt je kind naar een familielid omdat je die verwacht te kunnen vertrouwen.
en dan blijkt dat vertrouwen niet (helemaal) terecht. Dan moet je daar imho dus consequenties aan verbinden. Een "vreemde" oppas zal eerder gevoelig zijn voor feedback van de ouders dan familie
quote:
Punt 4.
Als ik niet voor mijn dochter wil zorgen en deze alleen heb voor de heb, zal ik me geen zorgen maken en ook niet een topic openen, waar ik achteraf had kunnen weten dat er zulke kortzichtige antwoorden zouden komen.
dat is dan ook beslist niet wat ik beweerde!!
quote:
Punt 5.
Kijk eens om je heen en doe dat masker eens af, misschien zie je dan de realiteit eens zo als het is.
juist omdat ik om mij heen kijk, ben ik mij zéér bewust van de mogelijkheden die je als ouders in 2010 hebt. Je bent niet verplicht om mee te doen met de meute. Je kunt ook kiezen voor andere zaken, in het belang van je kind. En nee: dat zijn niet persé makkelijke of prettige keuzes. Maar ook dat hoort soms bij je verantwoordelijkheid als ouder
pi_82752428
quote:

[..]

Er zit meer tussen dit, en een kind van 18 maanden elke dag bij opa en oma droppen.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:52:23 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82752470
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:48 schreef MaLo het volgende:
Verwennen in de vorm van een (1) snoepje mag in mijn ogen best, het zijn tenslotte wel de opa en oma van je kind en die hóren hun kleinkinderen te verwennen
Daar gaat het dus ook fout. Opa's en oma's 'horen' inderdaad hun kleinkinderen te (kunnen) verwennen, maar in dit geval dienen ze als oppas, en zijn ze even niet opa en oma.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:52:32 #34
303044 Chuam77
Alles kan
pi_82752475
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:38 schreef starla het volgende:
Nou, ik eet liever bij opa en oma dan bij jou merk ik al...

Krijgt het ook alleen rauw voedsel bij jullie? Of bewaar je dat totdat het tanden heeft voordat het al dat rauwe voer kan verwerken?
Ja rauw vlees, daar krijgt ze haar van op de tanden.

Nee tuurlijk niet ze krijgt ook wel zoetigheid als jam, pasta of stroop op brodd en extra's zoals liga, spekje, rozijntjes, poffertjes, pannenkoekje etc, maar niet iedere dag, daar echter wel en dat is gewoon niet goed lijkt ons.
We gaan denk ik ook in de vakantie nog wel praten, we hebben nu toch een paar weken vrij, kunnen we onze verantwoordelijkheid nemen voor onze dochter en hoeven we haar niet als vuil te dumpen bij anderen (zoals sommigen het hier zien.)
pi_82752514
Jonge kinderen kunnen veel hebben hoor.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:54:15 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82752523
Snoeptomaatjes zijn natuurlijk prima.

En WTF is peutermelk voor marketingtruuc? Peuters geven toch helemaal geen melk?
The End Times are wild
pi_82752656
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:30 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier nu mee?
dat de ouders niet zelf hun eigen kinderen kunnen opvoeden in deze tijd. Iedereen brengt zijn kinderen naar een babydump of de grootouders. nog erger vind ik dat sommige mensen hun kinderen naar een oppasouder brengen die ze via een advertentie hebben gezien. Zo dom vind ik dat van sommige ouders je weet totaal niet waar je je kinderen laat. misschien een of andere pedofiel
$$$$$$$$$$$$$$$
  zondag 13 juni 2010 @ 18:58:28 #38
303044 Chuam77
Alles kan
pi_82752690
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:46 schreef McLaura het volgende:
Chuam, ga nou gewoon niet in op dat getroll. Je vraagt iets, en dat mensen het dan nodig vinden om er vanalles bij te halen is hùn probleem. Er zijn ook mensen die normaal reageren
Weet ik, maar juist omdat je eigen kind het meest waardevolle is wat je kan bezitten maakt dat (ik in dit geval) behoorlijk gevoelig is hiervoor, wat ook aanduid dat het hoog zit lijkt me. Natuurlijk lees ik ook de zaken die hulpvaardig zijn. Het lijstje is bijvoorbeeld heel handig en ook al geprobeerd, maar daar houdt men zich jammer genoet niet aan. Ook ik ben het eens dat opa en oma best een kleinkind eens wat meer mogen verwennen, maar dit is niet meer verwennen, dit is verpesten als je begrijpt wat ik bedoel.

Na of in de vakantie lijkt het me eerst eens handig om na te gaan wat de opties zijn en maar weer eens om de tafel te gaan zitten.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:59:10 #39
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_82752716
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Daar gaat het dus ook fout. Opa's en oma's 'horen' inderdaad hun kleinkinderen te (kunnen) verwennen, maar in dit geval dienen ze als oppas, en zijn ze even niet opa en oma.
Mijn moeder heeft ook één dag in de week op mijn dochter gepast toen ze nog niet naar school ging. Ze kreeg daar normaal te eten, maar ook wel eens wat extra's. Zolang het met mate is en je hier afspraken over kunt maken met je ouders (en je kind er duidelijk niet onder lijdt!), zie ik er geen problemen in.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 13 juni 2010 @ 19:00:33 #40
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82752761
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:46 schreef McLaura het volgende:
wat nou "getroll"? Ouders zijn opeens niet meer verantwoordelijk voor hun eigen keuzes en TS moet in OUD per definitie heilig worden verklaard? pleur ff snel op joh
pi_82752772
En wat zei de dokter toen je met je zieke kind langs ging?
deal with it
pi_82752793
Ik kan me hier echt helemaal niets bij voorstellen. Het gaat er bij bij gewoon niet in dat je ouders jouw wensen volledig aan hun laars lappen. Vooral als de gezondheidssignalen van je dochter zo duidelijk zichtbaar zijn. Of je ouders zijn echt ongelooflijke tokkies, of er schort echt wat aan jullie communicatie.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:01:48 #43
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_82752794
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:54 schreef LXIV het volgende:

En WTF is peutermelk voor marketingtruuc? Peuters geven toch helemaal geen melk?
Peutermelk is ook onzin, wie dat bedacht heeft . Gewoon melk of karnemelk voldoet ook prima . Een kind van 1,5 eet normaalgesproken gewoon met de pot mee en heeft echt geen speciale melk meer nodig .
  zondag 13 juni 2010 @ 19:02:01 #44
244933 trovey
Nachtoele
pi_82752803
Persoonlijk vind ik het ook wel een beetje veel wat jullie dochter in 5 uur te verstouwen krijgt bij opa en oma, zoveel eet ik als volwassene niet eens in die tijdsperiode. Kijk, een snoepje bij oma en oma kreeg ik vroeger ook maar waarom dan meteen 3 schuimpjes en kaas/worst en dan nog een paar glazen suikerrijke drankjes? Kun je ze echt niet ompraten om dat gewoon eerst eens wat te gaan minderen dus of een schuimpje of kaas/worst en minder glazen suikerrijke drankjes?
Optimist tot in de kist
  zondag 13 juni 2010 @ 19:02:44 #45
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_82752830
Heel simpel, opa en oma moeten zich aanpassen. Verder geen discussie, in deze zaak dan.

Wat eet onze dochter van bijna 18 maanden tussen 7 uur en 12:

* 240 ml melk
* 1 boter met boter en kaas/worst/pindakaas
* halve appel
* Roosvicee drinken

En dan na haar middagslaapje krijgt ze lunch. Meer niet, wat ik lees lijkt mij wel veel? Ik weet dat iedere baby een andere behoefte heeft, maar iets aanleren is ook mogelijk.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_82752873
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:53 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Jonge kinderen kunnen veel hebben hoor.
volgens mij ook, ik at als kind gewoon waar ik zin in had. Van enig dieet of beleid hadden m'n ouders nog nooit gehoord
٩๏̯͡๏)۶
pi_82752876
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:02 schreef Herkauwer het volgende:
Heel simpel, opa en oma moeten zich aanpassen. Verder geen discussie, in deze zaak dan.
Dat dus.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:04:30 #48
303044 Chuam77
Alles kan
pi_82752884
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:50 schreef teamlead het volgende:

[..]

de keuzes die je maakt kunnen ook betrekking hebben op het welvaartsniveau waarop je wenst te leven. Benzine is duurder ja, maar je kunt ook voor een fiets, bus, tram kiezen.
Kosten liggen aan woon/werk afstand en of je de auto vopor je werk nodig hebt.
quote:
Ik weet niet waar je woont.... maar een vrijstaand huis in friesland of limburg ligt lager dan de prijs van een rijtjeshuis in de randstad. Wederom: keuzes
De keuze is vaak gebaseerd op werkgelegenheid, als jij me een goede vastebaan in friesland of limburg kan garanderen, dan wil ik best die kant opgaan.
quote:
en dan blijkt dat vertrouwen niet (helemaal) terecht. Dan moet je daar imho dus consequenties aan verbinden. Een "vreemde" oppas zal eerder gevoelig zijn voor feedback van de ouders dan familie
En het risico wat aan een vreemde oppas zit? Of het feit dat de tijden die wij moeten beginnen geen oppascentrale voorhandenis?
quote:
dat is dan ook beslist niet wat ik beweerde!!
Zo komt het wel over.
quote:
juist omdat ik om mij heen kijk, ben ik mij zéér bewust van de mogelijkheden die je als ouders in 2010 hebt. Je bent niet verplicht om mee te doen met de meute. Je kunt ook kiezen voor andere zaken, in het belang van je kind. En nee: dat zijn niet persé makkelijke of prettige keuzes. Maar ook dat hoort soms bij je verantwoordelijkheid als ouder
Je bent je blijkbaar dus nergens bewust van, maar doet een aanname dat je, je ervan bewust bent.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:05:04 #49
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_82752895
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

wat nou "getroll"? Ouders zijn opeens niet meer verantwoordelijk voor hun eigen keuzes en TS moet in OUD per definitie heilig worden verklaard? pleur ff snel op joh
Ouders zijn hártstikke verantwoordelijk voor hun kind. TS probeert die verantwoordelijkheid ook te nemen door problemen met de oppas bespreekbaar te maken.

Zoals uit mijn link al bleek zijn kinderen van parttime werkende moeders (of vaders) over het algemeen gezonder dan kinderen van thuisblijfmoeders of ouders die beide fulltime werken. In de meeste situaties werkt een combinatie van thuiszorg en zorg via een kinderdagverblijf of oppas helemaal goed. (Mijn dochter heeft een periode gehad waarop ze op het kdv beter at dan thuis...).
Bij TS is er momenteel een kink in de kabel doordat opa en oma niet snappen wat voor voedsel het kind (mogelijk) nodig heeft. Prima toch dat ze kijkt hoe ze dit op kan lossen, dan néémt ze toch juist haar verantwoordelijkheid?
pi_82752907
Laat je niet zo op de kast jagen, joh. Of open een apart topic als je deze discussie zo graag aan wilt gaan.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:05:50 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82752914
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft ook één dag in de week op mijn dochter gepast toen ze nog niet naar school ging. Ze kreeg daar normaal te eten, maar ook wel eens wat extra's. Zolang het met mate is en je hier afspraken over kunt maken met je ouders (en je kind er duidelijk niet onder lijdt!), zie ik er geen problemen in.
1 dag in de week is dan ook heel wat anders dan elke werkdag
pi_82753052
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:54 schreef LXIV het volgende:

Ik moest wel even lachen. Is inderdaad onzin. Echt een manier van de kindervoedingsmaffia om hun markt te vergroten. maargoed, het is niet ongezond. Je kunt je kind natuurlijk ook gewoon een bord pap geven oid.

ANyway. Ik vind het wel terecht dat je wil dat je kind enigzins normaal eet. Wat haar neefjes kregen is niet relevant. Overigens zou ik me bij een kind met risico op hartproblemen eerder zorgen maken over vet... Maar dat terzijde.

Suiker is in grote hoeveelheden niet zo gezond, maar bij kinderen is vooral het gemis aan andere stoffen een probleem (vitaminen, mineralen etc).

Ik denk dat het tijd is voor een moeilijk gesprek. Op de een of andere manier komt jouw boodschap niet over.
Whatever...
  zondag 13 juni 2010 @ 19:09:46 #53
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_82753054
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

1 dag in de week is dan ook heel wat anders dan elke werkdag
Dat klopt, daar had ik overeen gelezen. Ik ging er klakkeloos van uit dat de parttime werkende ouder net als ik drie dagen werkte. Hoezo hokjesgeest .
  zondag 13 juni 2010 @ 19:13:27 #54
303044 Chuam77
Alles kan
pi_82753182
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:09 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat klopt, daar had ik overeen gelezen. Ik ging er klakkeloos van uit dat de parttime werkende ouder net als ik drie dagen werkte. Hoezo hokjesgeest .
Nee hoor

Een werkt fulltime 40 upw

De ander maandag t/m donderdag van 7.30 tot 12, dat is omgerekend ook ongeveer 3 dagen. Met het verschil dat ze haar middag dutje gewoon lekker thuis kan doen en niet 3x 8 a 9 uur bij de oppas zit

O-ja dat is een keuze die we beiden hebben gemaakt om zoveel en goed mogelijk onze dochter zelf op te voeden.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:13:39 #55
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82753188
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:04 schreef Chuam77 het volgende:

[..]

Kosten liggen aan woon/werk afstand en of je de auto vopor je werk nodig hebt.
[..]

De keuze is vaak gebaseerd op werkgelegenheid, als jij me een goede vastebaan in friesland of limburg kan garanderen, dan wil ik best die kant opgaan.
[..]
Overal is werk te vinden en nee... nergens heb je tegenwoordig een garantie op een vaste baan
quote:
En het risico wat aan een vreemde oppas zit? Of het feit dat de tijden die wij moeten beginnen geen oppascentrale voorhandenis?
[..]
Daarom stond "vreemde" ook tussen aanhalingstekens. Ouders/schoonouders hebben primair een opa/oma rol en niet een oppas-rol. In jouw specifieke situatie blijkt dat nog eens te meer. Dan is een buurvrouw/vriendin/whatever waarschijnlijk een beter aan te sturen keuze. Een volslagen vreemde zou wmb inderdaad risico's met zich meebrengen waarvan ieder voor zich maar de afweging moet maken of dat wenselijk is.
Voor wat betreft de tijden die jullie blijkbaar als werktijd hebben: als dat de enige belemmering is voor jullie om een oppas-centrale in te schakelen, zou je ook gewoon een andere baan kunnen zoeken natuurlijk....
quote:
Zo komt het wel over.
[..]
ik zie oprecht niet waar dat zo over zou komen, maar dat is absoluut niet de intentie...
quote:
Je bent je blijkbaar dus nergens bewust van, maar doet een aanname dat je, je ervan bewust bent.
wat een merkwaardige aanname die je hier doet. Mag ik vragen waar je die op baseert?
  zondag 13 juni 2010 @ 19:14:32 #56
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82753224
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:02 schreef Herkauwer het volgende:
Heel simpel, opa en oma moeten zich aanpassen.

Ja eigenlijk wel.
Maar precies op dit soort zaken te voorkomen ben ik geen voorstander van de opa&oma oppas.
Opa's & oma's zijn er inderdaad om te verwennen en waarschijnlijk voelen hun niet aan dat ze iets verkeerds doen of zich ergens niet aanhouden omdat hun opa & oma zijn. Daarom zul je heel erg duidelijk moeten zijn en waarschijnlijk ook hard. Waardoor je hopelijk dan weer geen spanningen en ruzies door krijgt. Lastige situatie aangezien je zo vroeg met werk moet beginnen. Misschien een mogelijkheid om half uurtje later te beginnen & dan ook half uurtje later klaar te zijn met werken? Dan komt de optie KDV weer vrij & is waarschijnlijk iedereen weer blij.
pi_82753308
Jezus, Teamlead, een beetje relativeringsvermogen zou je niet misstaan.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:18:15 #58
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82753346
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:17 schreef Ssserpente het volgende:
Jezus, Teamlead, een beetje relativeringsvermogen zou je niet misstaan.
ik heb volgens mij in jaren niet zo genuanceerd gepost als juist in dit topic.... doe eens toelichten dan?
  zondag 13 juni 2010 @ 19:19:04 #59
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_82753382
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:13 schreef Chuam77 het volgende:

[..]

Nee hoor

Een werkt fulltime 40 upw

De ander maandag t/m donderdag van 7.30 tot 12, dat is omgerekend ook ongeveer 3 dagen. Met het verschil dat ze haar middag dutje gewoon lekker thuis kan doen en niet 3x 8 a 9 uur bij de oppas zit

O-ja dat is een keuze die we beiden hebben gemaakt om zoveel en goed mogelijk onze dochter zelf op te voeden.
Bij de kinderdagverblijven hier in de stad, kun je (als je extra betaalt) je kind al vanaf 7 uur brengen. Het ontbijt kun je dan meegeven. Zou dat voor jullie geen optie zijn, in ieder geval voor 2 a 3 ochtenden in de week?

Zolang jullie dochter goed gedijt bij jullie keuze, is er niks mis met de keuze om te werken (en de verdeling van het werk over de week). Ik heb ook altijd gezegd, mocht het niet gaan op het kinderdagverblijf of bij oma, dan ga ik minder werken. Maar dat is nooit nodig geweest, ze is altijd een heel tevreden, gelukkig meisje geweest (en nu nog steeds )
  zondag 13 juni 2010 @ 19:23:05 #60
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82753517
TL, je gaat vandaag wel heel erg kort door de bocht hoor....

Ik heb een goeie baan, die baan ga ik niet opgeven omdat ik, volgens jouw standaarden, m'n kind zelf op moet gaan voeden... We hebben het geld hard genoeg nodig... Ik heb een mama-dag, Tijn heeft een papa-dag. We hebben hier zelfs, god moge het verhoeden, een oma-dag straks En reken maar dat er gesprekken gaan volgen om ervoor te zorgen dat we met z'n allen 1 lijn trekken. Verder is het natuurlijk grote onzin te verwachten dat je je inkomsten zomaar kunt halveren als de uitgaven stijgen. En stijgen zullen ze als je eenmaal een kind hebt. Zo naief had ik jou niet verwacht....

[ Bericht 2% gewijzigd door flugeltje op 13-06-2010 19:34:51 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_82753625
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:18 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik heb volgens mij in jaren niet zo genuanceerd gepost als juist in dit topic.... doe eens toelichten dan?
Ik vind dat de zaken te sec bekijkt, dat je ze niet in het perspectief van de huidige tijdsgeest ziet. Vind je nou serieus dat TS maar moet verhuizen en een andere baan moet zoeken om op die manier hele dagen bij zijn/haar kind te zijn? Kom op zeg, ik welk jaar leef jij?

En je brengt het idd erg genuanceerd, daar gaat het ook niet om.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:26:33 #62
303044 Chuam77
Alles kan
pi_82753639
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:13 schreef teamlead het volgende:
wat een merkwaardige aanname die je hier doet. Mag ik vragen waar je die op baseert?
Dezelfde gronden waar jij je betoog en tussen reacties op baseert, namelijk aannames en de feiten niet kennen.

Ik stel hier een vraag omdat het me hoog zit en veel mensen reageren normaal. Jij kent de situatie niet en je geeft zelf al aan dat er bijna nergens meer garantie is op een vaste baan.

Wat nou als wij beiden een vaste baan hebben en daarin ook zekerheid hebben, door de branche waarin we zitten.
Niet de mogelijkheid hebben om op een andere wijze op onze dochter te laten passen omdat de buren ook werken en oppasbureau's over het algemeen hier in de buurt niet voor 7.30 open zijn (ook niet op verzoek)?
Of dat we al 6 maanden zitten te denken hoe dit op te lossen op een juiste en correcte wijze.

Je hebt het steeds over keuzes maken, die zijn gemaakt met in het oog de zekerheid van een stabiele toekomst voor onze dochter, waarom dank je dat er in een reactie staat dat er nog niet de mogelijkheid bestaat, dat een van beiden thuisblijft voor de kleine, ook dit heeft weer met keuzes, werk en zekerheid te maken.

Jij verwijt ons zaken en met ons meerdere ouders die in soortgelijke situatie zitten. Je past je eigen referentie kader toe zo lijkt het (en volgens mij maak je daar ook een sport van ).
  zondag 13 juni 2010 @ 19:29:47 #63
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_82753774
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:05 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ouders zijn hártstikke verantwoordelijk voor hun kind. TS probeert die verantwoordelijkheid ook te nemen door problemen met de oppas bespreekbaar te maken.

Zoals uit mijn link al bleek zijn kinderen van parttime werkende moeders (of vaders) over het algemeen gezonder dan kinderen van thuisblijfmoeders of ouders die beide fulltime werken. In de meeste situaties werkt een combinatie van thuiszorg en zorg via een kinderdagverblijf of oppas helemaal goed. (Mijn dochter heeft een periode gehad waarop ze op het kdv beter at dan thuis...).
Bij TS is er momenteel een kink in de kabel doordat opa en oma niet snappen wat voor voedsel het kind (mogelijk) nodig heeft. Prima toch dat ze kijkt hoe ze dit op kan lossen, dan néémt ze toch juist haar verantwoordelijkheid?
Is TS een vrouw??

In mijn ogen kijkt hij helemaal niet naar een oplossing. Tenminste, niet naar een oplossing waarbij het kind centraal staat. In de OP staat letterlijk dat er la flink wat met opa en oma gepraat is, maar dat die weigeren hun gedrag aan te passen.

Simpele logica is echter dat je dan de oplossing dus buiten opa en oma moet zoeken. In het belang van het kind. Maar daar willen de ouders niet aan, want dat past niet in het leven van de ouders.

Volgens mij heb ik de situatie goed samengevat, maar willen de ouders gewoon geen oplossing zonder opa en oma. Dan kun je niet met droge ogen beweren dat je alles doet om deze situiatie op te lossen, want alle mitsen en maren ten spijt is er natuurlijk een wereld aan oplossingen beschikbaar buiten opa en oma. Er is geen reden in het kind waarom dat niet kan, de enige reden schuilt in de agenda/portemonnee van de ouders. Tsja. Dat is natuurlijk best legitiem. Maar het is geen reden dat mensen die erop wijzen dat er meer oplossingen zijn dan opa en oma dan maar half weggebasht worden uit dit topic door de ons-kent-ons-wat-zijn-we-lief-voor-elkaar-kliek uit OUD.

Ieder mens is in staat beslissingen in zijn leven te nemen en desnoods situaties om te gooien in het belang van jezelf of je dierbaren. Zo ook in dit geval, ook al kost het misschien meer pijn en moeite. Maar de tendens in dit topic, dat het overtuigen van opa en oma de weg naar een oplossing moeten zijn is een rare. Opa en oma zijn af, die kun je niet meer veranderen, dus als je ze met woorden niet kunt sturen om te handelen in het belang van je kind, dan houdt het simpelweg op. Gezond verstand zegt dat je dan een andere oplossing moet kiezen, en ja dat betekent dat de ouders dus iets moeten opofferen.

Opa en oma laten blijven oppassen is in het belang van de ouders, maar diezelfde ouders schrijven hier letterlijk dat het niet in het belang van het kind is, de gezondheid van het kind gaat ervan achteruit. Teamlead heeft groot gelijk dat je de oplossing buiten oma en oma moet zoeken, als het belang van je kind daadwerkelijk centraal staat.

De OP vertelt letterlijk dat praten niet helpt, wat wil je dan als je een zinnige oplossing zoekt?
Voor de zoveelste keer vruchteloos praten met opa en oma?
Ik noem dat niet je verantwoordelijkheid nemen, ik noem dat een miskenning van het feit dat er meer keuzerichtingen zijn. Die ouders gedragen zich als slachtoffers van een situiatie waarin ze machteloos zijn, maar dat is simpelweg niet waar, ieder mens die rucksichtlos een grote stap in het leven neemt zal merken dat als je eenmaal een andere koers kiest, dat die doorgaans makkelijker te bevaren blijkt dan je vooraf dacht. TS moet het heft in handen nemen, in plaats van zich als slachtoffer van de situatie te gedragen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_82753932
Drijfhout, vooral in je laatste alinea en zin kan ik me vinden. Maar dat opa en oma 'af' en niet te veranderen zijn, vind ik onzin. Ze hebben gewoon schijt aan TS zijn/haar wensen. Daar kom je niet onderuit met een 'zo ben ik nu eenmaal'.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:34:36 #65
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82753982
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:23 schreef flugeltje het volgende:
TL, je gaat vandaag wel heel erg kort door de bocht hoor....
ik doe écht mijn best om vandaag níet kort door de bocht te gaan, juist gezien de "gevoeligheid" van opvoeders (en ja: dat is een logische gevoeligheid) mbt kritiek....
Dat iemand die mij (en mijn stijl van posten ) kent het zelfs niet zo leest, verbaast me enorm.. dus dan maar even wat meer lettertjes in een post gebruiken....
quote:
Ik heb een goeie baan, die baan ga ik niet opgeven omdat ik, volgens jouw standaarden, m'n kind zelf op moet gaan voeden... Ik heb een mama-dag, Tijn heeft een papa-dag. We hebben hier zelfs, god moge het verhoeden, een oma-dag straks En reken maar dat er gesprekken gaan volgen om ervoor te zorgen dat we met z'n allen 1 lijn trekken. Verder is het natuurlijk grote onzin te verwachten dat je je inkomsten zomaar kunt halveren als de uitgaven stijgen. En stijgen zullen ze als je eenmaal een kind hebt. Zo naief had ik jou niet verwacht....
ik krijg serieus de indruk dat je me écht niet snapt... ik zeg zelfs dat het delen van de zorgtaken in 2010 echt geen punt van discussie is of dat jij je baan zou moeten opgeven om je kind op te voeden. Bovendien zie je me nergens beweren dat kinderen nooit bij opa en oma, een KDV, een buurvrouw of weetikveelwie ondergebracht zouden mogen worden . Wat je me wél ziet beweren is dat ik het volstrekt ridicuul vind als ouders er voor kiezen om de opvoeding van hun kind vrijwel volledig te outsourcen en dan vervolgens niet accepteren dat andere opvoeders andere keuzes maken. Als ouder ben je in mijn beleving primair helemaal zélf verantwoordelijk voor de opvoeding van je kind. Dat mensen je daarbij ondersteunen betekent niet dat je dan dus ook maar meteen van die verantwoordelijkheid verlost bent. In mijn allereerste post in dit topic, ben ik volgens mij zelfs kristalhelder: als (in dit geval) opa en oma niet wensen mee te gaan in de lijn van de ouders, dan zijn opa en oma op dat moment gediskwalificeerd als oppas
.
En ja: TS komt op mij over als iemand op dit punt niet de verantwoordelijkheid neemt waar dat wel gevraagd wordt. In mijn optiek zouden de ouders juist in deze situatie onvoorwaardelijk voor de belangen van het kind moeten kiezen. Als dat betekent andere keuzes in het welvaartsniveau, opa en oma op de teentjes trappen of verhuizen naar schubbekutteveen-west, dan moet dat maar. Het belang van hun dochter is (afgaand op de beschrijving die TS hier in de OP geeft) nu in het geding.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:35:37 #66
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82754020
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:29 schreef drijfhout het volgende:

[..]
Mooi verwoorde samenvatting en conclusie drijfhout. Na alle antwoorden die TS inmiddels gegeven heeft komt het hier inderdaad op neer.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:36:52 #67
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_82754062
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:26 schreef Chuam77 het volgende:

[..]

Dezelfde gronden waar jij je betoog en tussen reacties op baseert, namelijk aannames en de feiten niet kennen.

Ik stel hier een vraag omdat het me hoog zit en veel mensen reageren normaal. Jij kent de situatie niet en je geeft zelf al aan dat er bijna nergens meer garantie is op een vaste baan.

Wat nou als wij beiden een vaste baan hebben en daarin ook zekerheid hebben, door de branche waarin we zitten.
Niet de mogelijkheid hebben om op een andere wijze op onze dochter te laten passen omdat de buren ook werken en oppasbureau's over het algemeen hier in de buurt niet voor 7.30 open zijn (ook niet op verzoek)?
Of dat we al 6 maanden zitten te denken hoe dit op te lossen op een juiste en correcte wijze.

Je hebt het steeds over keuzes maken, die zijn gemaakt met in het oog de zekerheid van een stabiele toekomst voor onze dochter, waarom dank je dat er in een reactie staat dat er nog niet de mogelijkheid bestaat, dat een van beiden thuisblijft voor de kleine, ook dit heeft weer met keuzes, werk en zekerheid te maken.

Jij verwijt ons zaken en met ons meerdere ouders die in soortgelijke situatie zitten. Je past je eigen referentie kader toe zo lijkt het (en volgens mij maak je daar ook een sport van ).
Je mist de keuze dat die zekerheid niet heilig hoeft te zijn, als je het afzet tegen de gezondheid van je kind hier en nu. Je durft de onzekerhedi niet aan, dus kies je voor de zekerheid en dus voor opa en oma.

Jij past ook je eigen referentiekader toe op je eigen probleem, en het ontgaat je dat ook jouw referentiekader misschien wel eens onder de loupe genomen kan worden. Die 6 maanden dat jullie je eigen oplossing gezocht hebben werkt niet, wanneer ga je dan weleens een consequentie trekken als je zoveel zorgen hebt over je kind als in de OP staat? Je bent NIET machteloos en beperkt in je keuzes, dat is alleen je eigen perceptie en je eigen referentiekader.

[ Bericht 0% gewijzigd door drijfhout op 13-06-2010 19:42:00 ]
  zondag 13 juni 2010 @ 19:37:39 #68
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82754089
@teamlead

Ah kijk, dat maakt het anders. Ik begreep echt uit jouw postings dat je vond dat de ouders zélf thuis moesten gaan zitten ipv andere oplossingen te zoeken. Overigens ben ik het met je eens dat je als ouder zelf verantwoordelijk bent voor de opvoeding, ik vind alleen niet dat je die opvoeding dan niet gedeeltelijk uit zou kunnen besteden

Overigens is niet alles in het leven een keuze, soms is er (tijdelijk) gewoon geen andere oplossing mogelijk...
  zondag 13 juni 2010 @ 19:39:08 #69
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_82754139
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:33 schreef Ssserpente het volgende:
Drijfhout, vooral in je laatste alinea en zin kan ik me vinden. Maar dat opa en oma 'af' en niet te veranderen zijn, vind ik onzin. Ze hebben gewoon schijt aan TS zijn/haar wensen. Daar kom je niet onderuit met een 'zo ben ik nu eenmaal'.
Hoe ouder mensen zijn, hoe lastiger je ze kunt veranderen. Dat zijn natuurwetten. Natuurlijk 'kunnen' oude mensen veranderen, maar jonge mensen veranderen makkelijker.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:39:13 #70
303044 Chuam77
Alles kan
pi_82754142
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:29 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Is TS een vrouw??

In mijn ogen kijkt hij helemaal niet naar een oplossing. Tenminste, niet naar een oplossing waarbij het kind centraal staat. In de OP staat letterlijk dat er la flink wat met opa en oma gepraat is, maar dat die weigeren hun gedrag aan te passen.

Simpele logica is echter dat je dan de oplossing dus buiten opa en oma moet zoeken. In het belang van het kind. Maar daar willen de ouders niet aan, want dat past niet in het leven van de ouders.

Volgens mij heb ik de situatie goed samengevat, maar willen de ouders gewoon geen oplossing zonder opa en oma. Dan kun je niet met droge ogen beweren dat je alles doet om deze situiatie op te lossen, want alle mitsen en maren ten spijt is er natuurlijk een wereld aan oplossingen beschikbaar buiten opa en oma. Er is geen reden in het kind waarom dat niet kan, de enige reden schuilt in de agenda/portemonnee van de ouders. Tsja. Dat is natuurlijk best legitiem. Maar het is geen reden dat mensen die erop wijzen dat er meer oplossingen zijn dan opa en oma dan maar half weggebasht worden uit dit topic door de ons-kent-ons-wat-zijn-we-lief-voor-elkaar-kliek uit OUD.

Ieder mens is in staat beslissingen in zijn leven te nemen en desnoods situaties om te gooien in het belang van jezelf of je dierbaren. Zo ook in dit geval, ook al kost het misschien meer pijn en moeite. Maar de tendens in dit topic, dat het overtuigen van opa en oma de weg naar een oplossing moeten zijn is een rare. Opa en oma zijn af, die kun je niet meer veranderen, dus als je ze met woorden niet kunt sturen om te handelen in het belang van je kind, dan houdt het simpelweg op. Gezond verstand zegt dat je dan een andere oplossing moet kiezen, en ja dat betekent dat de ouders dus iets moeten opofferen.

Opa en oma laten blijven oppassen is in het belang van de ouders, maar diezelfde ouders schrijven hier letterlijk dat het niet in het belang van het kind is, de gezondheid van het kind gaat ervan achteruit. Teamlead heeft groot gelijk dat je de oplossing buiten oma en oma moet zoeken, als het belang van je kind daadwerkelijk centraal staat.

De OP vertelt letterlijk dat praten niet helpt, wat wil je dan als je een zinnige oplossing zoekt?
Voor de zoveelste keer vruchteloos praten met opa en oma?
Ik noem dat niet je verantwoordelijkheid nemen, ik noem dat een miskenning van het feit dat er meer keuzerichtingen zijn. Die ouders gedragen zich als slachtoffers van een situiatie waarin ze machteloos zijn, maar dat is simpelweg niet waar, ieder mens die rucksichtlos een grote stap in het leven neemt zal merken dat als je eenmaal een andere koers kiest, dat die doorgaans makkelijker te bevaren blijkt dan je vooraf dacht. TS moet het heft in handen nemen, in plaats van zich als slachtoffer van de situatie te gedragen.
Ik ben geen slachtoffer noch heb ik niet overwogen om andere tijden te werken, dit is echter niet mogelijk in de branche waarin ik zit en zoals al meer gezegt kunnen we onze dochter niet naar een dagverblijf brengen ivm met de tijden.
Als die mogelijkheid er was, dan hadden we dat allang gedaan. Het enige wat dus rest is praten met opa en oma.

Ow even gelkijk wat uit de wereld helpen. Opa en oma worden niet gebashed, ze zijn in veel opzichten goed voor de kleinkinderen, maar verwennen ze gewoon doorlopend teveel met snoep en zoetigheden.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:42:49 #71
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82754259
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:37 schreef flugeltje het volgende:
@teamlead

Ah kijk, dat maakt het anders. Ik begreep echt uit jouw postings dat je vond dat de ouders zélf thuis moesten gaan zitten ipv andere oplossingen te zoeken. Overigens ben ik het met je eens dat je als ouder zelf verantwoordelijk bent voor de opvoeding, ik vind alleen niet dat je die opvoeding dan niet gedeeltelijk uit zou kunnen besteden
ik twitter teveel.. ben gewend om in minder dan 140 karakters te moeten uitleggen wat ik bedoel...
  zondag 13 juni 2010 @ 19:43:05 #72
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_82754269
Ik zou duidelijk uitleggen dat dit zo niet verder kan gaan. Twee keer op een dag snacken is meer dan genoeg.

Overigens zijn er heel veel oppassers die ook erg flexibel. Dat kost je dan zes euro per uur waarvan je een deel terug krijgt. Ik zou dat persoonlijk alvast even uitzoeken bij bijvoorbeeld Humanitas.

Dat opa en oma hun kleinkinderen verwennen is standaard, maar niet als het bij het oppassen is.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_82754274
Sorry, Teamleid, ik ben het met je eens, merk ik, na het lezen van je laatste post. Ik had idd het idee dat jij vindt dat kinderen nooit bij opa en oma, een KDV, een buurvrouw of weetikveelwie ondergebracht zouden mogen worden.

Ik kan er alleen nog steeds niet over uit dat TS' ouders gewoon schijt hebben aan de opvoedregels die de ouders van hun kleinkind hanteren. Helemaal niet als de gezondheidsklachten zo duidelijk zijn als TS beweert.

Eigenlijk geloof ik TS niet zo als ie zegt dat ie echt met z'n ouders gepraat heeft. Waar gaat het dan in hemelsnaam mis..?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 13-06-2010 19:48:25 ]
  zondag 13 juni 2010 @ 19:44:18 #74
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_82754316
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:39 schreef Chuam77 het volgende:

[..]

Ik ben geen slachtoffer noch heb ik niet overwogen om andere tijden te werken, dit is echter niet mogelijk in de branche waarin ik zit en zoals al meer gezegt kunnen we onze dochter niet naar een dagverblijf brengen ivm met de tijden.
Als die mogelijkheid er was, dan hadden we dat allang gedaan. Het enige wat dus rest is praten met opa en oma.

Ow even gelkijk wat uit de wereld helpen. Opa en oma worden niet gebashed, ze zijn in veel opzichten goed voor de kleinkinderen, maar verwennen ze gewoon doorlopend teveel met snoep en zoetigheden.
Ik ben het echt niet met je eens. Je bent een volwassene, je hebt desnoods de macht om een andere carriere te kiezen of na te streven. De enige die geen keuze heeft in het verhaal is je kind.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:45:56 #75
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82754375
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik twitter teveel.. ben gewend om in minder dan 140 karakters te moeten uitleggen wat ik bedoel...
En dat lukt dus niet altijd

Enfin, het is duidelijk wat je bedoelde nu... Ik zal je niet komen schoppen...
  zondag 13 juni 2010 @ 19:46:03 #76
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_82754382
Misschien moeten we terug naar de discussie over hoe opa en oma zich gedragen?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 13 juni 2010 @ 19:47:17 #77
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82754443
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:39 schreef Chuam77 het volgende:

[..]

Ik ben geen slachtoffer
Zo laat je het wel overkomen. Maar eigenlijk is je dochter hier het enige slachtoffer.
quote:
zoals al meer gezegt kunnen we onze dochter niet naar een dagverblijf brengen ivm met de tijden.
Dat is niet je enige optie, je wil alleen niet echt verder kijken dan oma en opa heb ik het idee. Wel eens bij een gastouderbureau geïnformeerd? Dat zijn niet zomaar de eerste de beste mensen die ze van straat of uit een advertentie plukken om kinderen op te vangen. En wellicht kan je dochter daardoor wel al vroeg in de ochtend ergens terecht.
pi_82754480
Misschien kunnen opa en oma hun kleinkind naar de opvang brengen. Jullie kunnen op tijd naar je werk terwijl opa en oma blijkbaar al op tijd wakker zijn.

In dat ene uurtje zullen ze hun kleinkind toch niet vol stouwen.
I am not death, I am just ignoring you
  zondag 13 juni 2010 @ 19:48:17 #79
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82754484
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:43 schreef Ssserpente het volgende:
Sorry, Teamleid, ik ben het met je eens, merk ik, na het lezen van je laatste post. Ik had idd het idee dat jij vindt dat kinderen nooit bij opa en oma, een KDV, een buurvrouw of weetikveelwie ondergebracht zouden mogen worden.
een veelvoorkomend misverstand in dit topic . Blij dat dát uit de wereld is... dat zou ik mijn vrouw ook niet uitgelegd krijgen denk ik
quote:
Ik kan er alleen nog steeds niet over uit dat TS's ouders gewoon schijt hebben aan de opvoedregels die de ouders van hun kleinkind hanteren. Helemaal niet als de gezondheidsklachten zo duidelijk zijn als TS beweert.
[quote]
dat ben ik helemaal met je eens. Ik kan mij niet voorstellen dat mijn ouders/schoonouders onze wensen zo naast zich neer zouden leggen, zeker als de gezondheidsklachten zo evident zijn.
Natuurlijk zijn het opa's en oma's en zullen zij geneigd zijn om hun kind net een snoepje meer te geven dan de ouders zelf, dat hoort er ook een beetje bij natuurlijk.... maar zo overduidelijk de wensen van de ouders van het kind aan je laars lappen vind ik onbegrijpelijk
[quote]
Eigenlijk geloof ik TS niet zo als ie zegt dat ie echt met z'n ouders gepraat heeft. Waar gaat het dan in hemelsnaam mis..?
Ik vermoed zomaar dat TS in dat gesprek niet zo duidelijk is geweest als in de OP. En daar kan ik me ook best iets bij voorstellen, aangezien het zeker niet leuk zal zijn om zo'n gesprek te voeren.
Naar mijzelf en mijn vrouw kijkend, weet ik echter wel zeker dat wij daar "iets" korter door de bocht op zouden reageren dan TS... de boodschap zou toch écht zijn "our way or the high way"
  zondag 13 juni 2010 @ 19:49:21 #80
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82754533
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:43 schreef Ssserpente het volgende:

Ik kan er alleen nog steeds niet over uit dat TS's ouders gewoon schijt hebben aan de opvoedregels die de ouders van hun kleinkind hanteren. Helemaal niet als de gezondheidsklachten zo duidelijk zijn als TS beweert.

Daar verbaas ik me dus ook over, mijn moeder heeft 5 eigen en een paar pleegkinderen opgevoed. Die weet prima hoe opvoeden in z'n werk gaat. Toch zal ze zich als ze opvang is altijd conformeren aan onze regels... Natuurlijk zal er bij oma ook wel eens een koekje of snoepje inzitten wat Willem straks bij ons bijvoorbeeld niet zou krijgen op dat moment. Daar is ze oma voor, maar zo'n overdaad als bij TS zal echt niet gaan gebeuren. En zo wel, dan is het hier inderdaad echt een kwestie van een andere oplossing zoeken voor de opvang.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:49:58 #81
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82754554
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:46 schreef Herkauwer het volgende:
Misschien moeten we terug naar de discussie over hoe opa en oma zich gedragen?
Hoe opa en oma zich gedragen valt niet veel aan te veranderen als we TS moeten geloven. Want zelfs na gesprekken willen ze zich niet aanpassen. Of TS is gewoon erg slecht in boodschappen op een duidelijke manier overbrengen richting opa en oma. In beide gevallen blijft echter het dochtertje de pineut van alles.
Dan kan de discussie maar beter gaan over andere opties dan opa en oma lijkt me zo
  zondag 13 juni 2010 @ 19:49:59 #82
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82754557
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:48 schreef kenosis het volgende:
Misschien kunnen opa en oma hun kleinkind naar de opvang brengen. Jullie kunnen op tijd naar je werk terwijl opa en oma blijkbaar al op tijd wakker zijn.

prima optie ja..
  zondag 13 juni 2010 @ 19:51:45 #83
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_82754625
Het enigste wat ik weet, dat oudere mensen gewoon erg koppig zijn en echt niet luisteren.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:55:56 #84
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82754795
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:48 schreef kenosis het volgende:

- 'We gaan dochterlief naar een KDV brengen. Kunnen jullie haar elke ochtend na een uurtje daar heen brengen?'
* 'Maar wij zijn toch thuis? En we vinden het hartstikke leuk om op ons eigen kleinkind te passen '
- 'Dat weten we, maar jullie luisteren niet en blijven haar volstoppen met suiker'
* 'O dus we zijn niet goed genoeg om op ons eigen kleinkind te passen, maar wel om taxi te zijn naar de plaats waar jullie haar liever neerzetten?'

...Zou zomaar een scenario kunnen zijn
  zondag 13 juni 2010 @ 19:57:48 #85
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82754883
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

- 'We gaan dochterlief naar een KDV brengen. Kunnen jullie haar elke ochtend na een uurtje daar heen brengen?'
* 'Maar wij zijn toch thuis? En we vinden het hartstikke leuk om op ons eigen kleinkind te passen '
- 'Dat weten we, maar jullie luisteren niet en blijven haar volstoppen met suiker'
* 'O dus we zijn niet goed genoeg om op ons eigen kleinkind te passen, maar wel om taxi te zijn naar de plaats waar jullie haar liever neerzetten?'

...Zou zomaar een scenario kunnen zijn
- 'Dat weten we, maar wij vinden het voor de ontwikkeling van [dochter] goed om haar met leeftijdsgenootjes in contact te brengen en bovendien kunnen jullie dan gewoon oma en opa zijn ipv oppas

zo kan het ook
  zondag 13 juni 2010 @ 19:59:37 #86
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82754967
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:57 schreef teamlead het volgende:

[..]

- 'Dat weten we, maar wij vinden het voor de ontwikkeling van [dochter] goed om haar met leeftijdsgenootjes in contact te brengen en bovendien kunnen jullie dan gewoon oma en opa zijn ipv oppas

zo kan het ook
Ik hoop natuurlijk van harte voor TS dat het in dat geval deze wordt
  zondag 13 juni 2010 @ 20:00:35 #87
298315 SacreCoeur
pi_82755012
Ik zou gewoon lekker naar een vanaf 6.45 á 7.00 KDV gaan zoeken.
Als het praten over het eten al niet hielp wil ik het KDV scenario niet weten.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:04:47 #88
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_82755249
Ik heb de rest van het topic niet helemaal doorgelezen, dus misschien ben ik spuit 11, maar jullie lijstje bevat ook het nodige suiker.
Vervang de 500 ml peutermelk eens door normale melk, 2 stuks fruit is best veel voor een klein kind, tarwe biscuitje is ook vooral suiker en een danoontje is eigenlijk ook vooral suiker met kwark. Geeft dat kind gewoon yoghurt met eventueel wat fruit erdoorheen. Dus, het lijkt op het eerste gezicht beter, maar is het niet perse.

Misschien een gekke vraag, maar zou jullie kindje niet gewoon oververmoeid kunnen zijn oid?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:25:27 #89
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_82756237
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:00 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zou gewoon lekker naar een vanaf 6.45 á 7.00 KDV gaan zoeken.
Als het praten over het eten al niet hielp wil ik het KDV scenario niet weten.
Dat dus

Als ik TS was zou ik (zoals ik al eerder schreef) nog een keer duidelijk het gesprek aangaan, met een menulijstje een een uitleg waarom je het zo wilt, werkt het niet, dan zoeken naar een KDV.

Mijn ervaring met het KDV is dat ze zich aan een prima eetpatroon houden en dat het voor een kind heel leuk en leerzaam kan zijn. Voor mijn dochter in ieder geval wel. Ze gaat nu naar school, maar is blij als ze vakantie heeft en weer een paar hele dagen naar de BSO (op haar voormalige KDV) mag .
  zondag 13 juni 2010 @ 20:31:11 #90
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82756576
Dus jullie willen dat je dochtertje elke ochtend (vóór het middagslaapje dus) 500 ml aan peutermelk én een yoghurtje drinkt en eet? Dat is ook niet bepaald gezond, wat Tinkepink ook al zegt. Hoeveel melkproducten krijgt ze de rest van de dag? Verder heb ik altijd begrepen dat een kind op die leeftijd (baby-af) maar zo'n liter aan vocht nodig heeft op een dag, als je zo snel al op meer dan 500 ml zit is dat ook best wel veel lijkt me... zeker als het allemaal zuivel is.
Er zijn best veel alternatieven etc. te vinden, ook voor jullie lijstje.
Verder denk ik dat jullie misschien wel een gastouder kunnen vinden die zo vroeg een kind kan/ wil opvangen. Dat is misschien even zoeken maar ze zijn er vast wel. Als ik gastouder zou zijn, zou ik dat in ieder geval best goed vinden, maar dat is natuurlijk niet een heel goed referentiekader, daar ben ik me van bewust .

In ieder geval: succes met de beslissingen en overwegingen, en neem vooral niet alles wat in dit topic staat te serieus, maak je eigen afweging van feiten, meningen, en wat je belangrijk vindt. Succes!!
pi_82757719
Wat Tink en Suzanna zeggen dus
Heb je al eens bij je huisarts/consultatiebureau gevraagd of het misschien ook peuterdiarree kan zijn?
  zondag 13 juni 2010 @ 21:01:04 #92
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_82758766
Of misschien lactose intolerantie? Omdat ze toch vrij veel (zoete) melkproducten krijgt?

Mijn vriend heeft sinds kort lactose intolerantie (het kan op iedere leeftijd ontstaan, blijkt maar weer ) en hij voelde zich slecht, had diarree en zag er beroerd uit.
pi_82758802
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:48 schreef McLaura het volgende:
Wie weet is Geerd wat voor jou, Rocka
Huis en een baan zijn al binnen
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:09:26 #94
190853 RockabeIIa
pi_82759312
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:01 schreef Geerd het volgende:

[..]

Huis en een baan zijn al binnen
Je hebt je naam niet mee, een huis heb ik zelf wel, een goeie baan ook, een goeie oppasoma en opa en ach... ik zoek helemaal geen vent.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:10:13 #95
11682 Moonah
Jolie femme
pi_82759359
@ drijfhout.

Werkelijk, als ik er van overtuigd zou zijn dat de oppas zo'n slechte invloed had op de gezondheid van mijn kind dan was er hoe dan ook verandering in de zaak gekomen. Onvoorstelbaar dat TS die situatie al zo lang laat voortduren. En ja, ik heb alle posts mbt zekerheid en niet kunnen rondkomen van 1 salaris ( ) gelezen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 22:27:13 #96
5428 crew  miss_sly
pi_82765071
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:31 schreef Suzanna het volgende:
Dus jullie willen dat je dochtertje elke ochtend (vóór het middagslaapje dus) 500 ml aan peutermelk én een yoghurtje drinkt en eet? Dat is ook niet bepaald gezond, wat Tinkepink ook al zegt. Hoeveel melkproducten krijgt ze de rest van de dag? Verder heb ik altijd begrepen dat een kind op die leeftijd (baby-af) maar zo'n liter aan vocht nodig heeft op een dag, als je zo snel al op meer dan 500 ml zit is dat ook best wel veel lijkt me... zeker als het allemaal zuivel is.
Verder denk ik dat jullie misschien wel een gastouder kunnen vinden die zo vroeg een kind kan/ wil opvangen. Dat is misschien even zoeken maar ze zijn er vast wel. Als ik gastouder zou zijn, zou ik dat in ieder geval best goed vinden, maar dat is natuurlijk niet een heel goed referentiekader, daar ben ik me van bewust .

In ieder geval: succes met de beslissingen en overwegingen, en neem vooral niet alles wat in dit topic staat te serieus, maak je eigen afweging van feiten, meningen, en wat je belangrijk vindt. Succes!!
Het lijstje van TS betreft de hele dag, he. Even voor de duidelijkheid.

Ik vind wat het kind in de 5 uurtjes bij opa en oma krijgt sowieso belachelijk qua hoeveelheid, nog even de suiker buiten beschouwing gelaten. Daar kan amper tijd voorbij gaan zonder dat het kind bezig is met eten of drinken.

Van het eigen lijstje zou ik idd de peutermelk vervangen door gewone melk en de danoontje door gewone yoghurt, maar goed, dat is hier niet de vraag.

Zoals al door meer mensen gezegd is: opa en oma kunnen zich aanpassen of het oppassen is teneinde, lijkt me. En dat kan dan best lastig zijn, zowel het zo strikt worden tegen opa en oma als een andere oplossing zoeken, maar dit is natuurlijk geen goede situatie en die moet kost wat kost zsm opgelost.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_82765231
Peutermelk

kom op
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 13 juni 2010 @ 22:38:54 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_82765773
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:04 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb de rest van het topic niet helemaal doorgelezen, dus misschien ben ik spuit 11, maar jullie lijstje bevat ook het nodige suiker.
Vervang de 500 ml peutermelk eens door normale melk, 2 stuks fruit is best veel voor een klein kind, tarwe biscuitje is ook vooral suiker en een danoontje is eigenlijk ook vooral suiker met kwark. Geeft dat kind gewoon yoghurt met eventueel wat fruit erdoorheen. Dus, het lijkt op het eerste gezicht beter, maar is het niet perse.

Misschien een gekke vraag, maar zou jullie kindje niet gewoon oververmoeid kunnen zijn oid?
Toen ik je naam zag staan wist ik dat je hetzelfde had gepost als ik wilde doen .

Kijk eens naar je eigen lijstje TS:

- 500 ml peutermelk--> suiker en nog een hoop andere toevoegingen, zoals palmolie .
- 3-4 boterhammen met kaas, worst--> worst ,vooral van de supermarkt, bevat LOADS of suiker
- 2 stuks fruit--> suiker
- water en of thee
- tarwe biscuitje bij de thee--> suiker
- Danoontje.--> suiker.

Je bedoelingen zijn dus goed maar je moet er toch nog even wat dieper induiken.

Zoveel melkproducten hoeven sws ook niet btw.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 13 juni 2010 @ 22:50:40 #99
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82766324
Vivi, bevat worst van de slager ook zoveel suiker? (echt nooit geweten) En is dat dan gewoon snijworst enzo?
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2010 @ 22:52:24 #100
7074 moussy
kuttekop
pi_82766410
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:19 schreef MaLo het volgende:

[..]

Bij de kinderdagverblijven hier in de stad, kun je (als je extra betaalt) je kind al vanaf 7 uur brengen. Het ontbijt kun je dan meegeven. Zou dat voor jullie geen optie zijn, in ieder geval voor 2 a 3 ochtenden in de week?
Hier in het gehucht waar ik woon kan dat zelfs en anders zijn er nog gastouders via een buro, lijkt me stug dat het niet bestaat daar waar TS woont.. maar kost geld hè..?!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 13 juni 2010 @ 23:00:15 #101
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82766800
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:52 schreef moussy het volgende:

[..]

Hier in het gehucht waar ik woon kan dat zelfs en anders zijn er nog gastouders via een buro, lijkt me stug dat het niet bestaat daar waar TS woont.. maar kost geld hè..?!
Ja nou, als ik dacht dat de gezondheid van m'n kind in het geding was zou ik echt die paar euro extra wel betalen. En het is nou ook niet alsof TS op een houtje moet bijten heb ik zo het idee, aangezien ze beiden een baan hebben. En moet dat wel dan is de levensstandaard wellicht wat aan de hoge kant.
  zondag 13 juni 2010 @ 23:01:25 #102
298315 SacreCoeur
pi_82766865
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:52 schreef moussy het volgende:

[..]

Ach ik had m'n vraagtekens al bij 'met èèn inkomen redt je het echt niet hoor'.
Terwijl ze wel boven modaal verdienen.
Zeg het als ik het verkeerd heb hoor maar waarschijnlijk neemt ts daarom geen KDV in armen.
Dat is natuurlijk dik betalen.

Ik was trouwens allang weggeweest als er niet met de baas te praten viel over een halfuurtje later beginnen & dan halfuurtje langer doorgaan.
Dan maar in een andere branche toch?
  zondag 13 juni 2010 @ 23:03:38 #103
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82766988
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:01 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Zeg het als ik het verkeerd heb hoor maar waarschijnlijk neemt ts daarom geen KDV in armen.
Dat is natuurlijk dik betalen.
Je krijgt zelfs subsidie als je je kind naar een KDV brengt, dus uiteindelijk (tenzij TS een enorm inkomen heeft) kost het nog niet eens veel.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2010 @ 23:04:34 #104
7074 moussy
kuttekop
pi_82767053
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je krijgt zelfs subsidie als je je kind naar een KDV brengt, dus uiteindelijk (tenzij TS een enorm inkomen heeft) kost het nog niet eens veel.
toeslag, maar als er flink verdient wordt, kan je ook flink betalen en krijg je maar een klein beetje toeslag.
  zondag 13 juni 2010 @ 23:07:50 #105
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82767225
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:04 schreef moussy het volgende:

[..]

toeslag, maar als er flink verdient wordt, kan je ook flink betalen en krijg je maar een klein beetje toeslag.
Toeslag, subsidie.. Komt op hetzelfde neer En als je zo flink verdient dan lijkt het me ook niet zo'n probleem om ervoor te betalen. Wat ik maar wilde zeggen; het geld kan niet echt de reden zijn om je kind er niet naartoe te (willen) brengen.
  maandag 14 juni 2010 @ 11:50:01 #106
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_82780452
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:50 schreef flugeltje het volgende:
Vivi, bevat worst van de slager ook zoveel suiker? (echt nooit geweten) En is dat dan gewoon snijworst enzo?
van de slager valt het qua suikers wel mee, maar het stikt van de verzadigde vetten .. Je hebt geen idee hoe veel vet er in worst zit en dan natuurlijk vooral verzadigde vetzuren, die zo schadelijk voor je hart en bloedvaten zijn.

Ook smeerleverworst zou ik niet doen, de lever is het orgaan dat meehelpt het lichaam te ontgiften [resten van verbrandingprocessen en chemische verontreiniging. Deels slaagt de lever daarin, en voor een deel slaat de lever de gifstoffen op zodat ze niet meer circuleren in het bloed. Een goed voorbeeld daarvan zijn zware metalen en PCB's (zeer giftige stof), deze worden altijd opgeslagen in de lever omdat deze stoffen niet afgebroken en niet uitgescheiden kunnen worden.

Elk dier loopt rond met een vervuilde lever, de mens trouwens ook.

Smeer(lever)worst en leverpastei zijn gemaakt van lever, soms tot 30%. Meestal varkenslever. Een lever is vet, en dierlijk vet is slecht vet. Andere ingrediënten zijn vaak: varkensspek, varkenscollageen, zout, eiwitten, specerijen en emulgatoren.
Smeerworst zonder lever is minder slecht omdat het geen lever hoeft te bevatten.

Een lever van een klein kind functioneert nog niet goed, dat gaat de lever pas echt goed doen in de loop van het tweede jaar. Anderen hanteren de leeftijd van 7 jaar.

Dus: De lever van het kind functioneert nog niet 100% en het kan de schadelijke stoffen uit de smeer(lever)worst niet goed verwerken; dus wordt de lever van een baby en peuter al in een vroeg stadium vervuild met schadelijke gifstoffen uit de lever van een dier.

Ik kies ervoor dat kinderen zo laat mogelijk giftige stoffen in hun eten krijgen .
pi_82780534
Vegetarische smeerworst (gewoon bij de AH te koop bij de vleeswaren) is volgens mij een prima alternatief, en ook lekker (vind ik)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 14 juni 2010 @ 12:13:50 #108
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_82781337
Dean vind die dus onnoemelijk goor

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 14-06-2010 12:32:05 ]
pi_82781379
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:13 schreef Vivi het volgende:
Deanvind die dus onnoemelijk goor
Ow ik vind hem best goed gelukt qua smaak.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 14 juni 2010 @ 12:16:36 #110
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82781432
wow tnx vivi... Ik wil mezelf niet naief noemen, maar dit soort dingen wist ik echt niet... Toch maar eens wat beter op gaan letten straks. Ik dacht dat ik er met biologische producten al een heel end was namelijk....
  maandag 14 juni 2010 @ 12:31:25 #111
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_82782046
Graag gedaan hoor, en dat zie je dus heel veel, ouders die denken dat ze "goed" bezig zijn qua eten maar dus niet door hebben waar allemaal zooi en suikers inzitten .
Net als mensen die denken dat meergranen brood goed is, of hoe donkerder het brood, hoe beter (hoe meer varkenshaar bedoel je). koop toch gewoon VOLKOREN brood. Met pindakaas! Ook veel vetten, maar wel de goede en boordevol voedingsstoffen!

Maar hey, soms ben je blij als ze IETS eten .
  maandag 14 juni 2010 @ 12:32:31 #112
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_82782094
En Tahin mensen, Tahin op brood!
pi_82782230
Pindakaas hier inderdaad! En rauwe ham (niet te vaak, want zout) en soms jam of kaas en andere notenpasta dan pindakaas.

En op zondag een paar chocoladehageltjes op zijn pindakaas. en gelukkig dat hij dan is

En in heel donker brood zit vaak ook veel suiker Dat gaat carameliseren en wordt ook donker
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2010 @ 12:41:27 #114
7074 moussy
kuttekop
pi_82782392
varkenshaar in brood? Ik wist dat het hele donkere brood goor was (mij was wel eens verteld dat er een schep koffie door het deeg gaat) maar varkenshaar, das pas goor.. het idee alleen al
  Moderator maandag 14 juni 2010 @ 12:42:26 #115
5428 crew  miss_sly
pi_82782436
Gewoon volkoren brood adviseerde de bakker hier ook
Tahin bliefde mevrouw niet, maar pindakaas vindt ze heerlijk. Roosvicee jam en appelstroop (vitaminde c en ijzer) vindt ze ook lekker. Soms wat (vegetarische) (smeer)kaas of geprakt fruit ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 14 juni 2010 @ 12:49:19 #116
244933 trovey
Nachtoele
pi_82782672
Sorry maar hier moet ik toch even reageren....varkenshaar in donker brood ....men doet er gewoon gebrande mout in om het donker te maken....denken we nog even aan de warenwet met z'n allen, er is echt wel controle op brood en varkenshaar mag er echt niet inzitten....wat een onzin. . Over het feit dat volkorenbrood beter is ben ik het wel eens....mensen denken inderdaad dat als brood heel donker is dat dat beter is dan volkorenbrood maar dat is dus alleen de gebrande mout die het donker maakt en het heeft niet met de vezels te maken.
Optimist tot in de kist
  maandag 14 juni 2010 @ 12:50:42 #117
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_82782723
Er zit geen varkenshaar in brood. Het eiwit wat gewonnen kan worden uit varkenshaar wordt wel gebruikt als meelverbeteraar. Dit wordt net zo goed in volkoren als in meergranen gebruikt, dus dat maakt niet uit.

Hier overigens van alles op brood, heel soms zelfs worst of smeerworst of ham. Maar echt heel af en toe maar. We hebben bijna nooit vleeswaren in huis omdat ik zelf vegetariër ben en mijn man altijd op z'n werk eet.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_82782810
Appelstroop wordt hier geweigerd vanaf het begin.
Alle zoete dingen trouwens qua broodbeleg, héél soms wil hij jam.
En de rest van de tijd is het hartig
  maandag 14 juni 2010 @ 12:53:21 #119
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82782817
* notitieboekje volschrijft
pi_82782926
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:16 schreef flugeltje het volgende:
wow tnx vivi... Ik wil mezelf niet naief noemen, maar dit soort dingen wist ik echt niet... Toch maar eens wat beter op gaan letten straks. Ik dacht dat ik er met biologische producten al een heel end was namelijk....
Ach het is niet zo alsof je opeens een hele slechte moeder bent hoor. Vroeger wist men niet beter.
pi_82782980
Owja, en dat varkenshaar verhaal Kom op.
  maandag 14 juni 2010 @ 12:58:29 #122
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82782998
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ach het is niet zo alsof je opeens een hele slechte moeder bent hoor. Vroeger wist men niet beter.
Is ook wel zo en ik wil mezelf ook niet direct wegzetten als slechte moeder.... Maar toch wil ik wel graag dat de 'gezonde' keuzes die ik denk te maken ook daadwerkelijk gezond zijn...
pi_82783054
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:58 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Is ook wel zo en ik wil mezelf ook niet direct wegzetten als slechte moeder.... Maar toch wil ik wel graag dat de 'gezonde' keuzes die ik denk te maken ook daadwerkelijk gezond zijn...
Troost je met de gedachte dat geen enkele keuze 'gezond' is in de enge definitie van het woord.
  maandag 14 juni 2010 @ 13:00:32 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82783089
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Troost je met de gedachte dat geen enkele keuze 'gezond' is in de enge definitie van het woord.
Zullen we er dan 'minst slechte' keuze van maken?
pi_82783177
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:38 schreef Vivi het volgende:

[..]

Toen ik je naam zag staan wist ik dat je hetzelfde had gepost als ik wilde doen .

Kijk eens naar je eigen lijstje TS:

- 500 ml peutermelk--> suiker en nog een hoop andere toevoegingen, zoals palmolie .
- 3-4 boterhammen met kaas, worst--> worst ,vooral van de supermarkt, bevat LOADS of suiker
- 2 stuks fruit--> suiker
- water en of thee
- tarwe biscuitje bij de thee--> suiker
- Danoontje.--> suiker.

Je bedoelingen zijn dus goed maar je moet er toch nog even wat dieper induiken.

Zoveel melkproducten hoeven sws ook niet btw.
Suiker is nog niet eens het grootste probleem bij een dergelijk dieet. Vooral het deel verzadigd vet is al errug groot voor zo'n ukkie. Wij geven onze dochter vooral zo min mogelijk prefab voer, maar wat ze krijgt mag lekker zijn, en er mag best wel eens suiker in zitten. Dus een boterham met jam is geen probleem, yoghurt met fruit ook niet.
Whatever...
pi_82783195
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:00 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Zullen we er dan 'minst slechte' keuze van maken?
Goed plan
  maandag 14 juni 2010 @ 13:04:38 #127
37769 erodome
Zweefteef
pi_82783238
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:18 schreef Chuam77 het volgende:
nmiddels zitten wij met ons handen in het haar en de reden is oppas.

Wij hebben een dochtertje van 18 maanden oud, die tot 12 maanden normaal goed at, omdat ze tot die tijd geen suikerhoudende producten mocht. Sinds haar verjaardag krijgt ze iedere dag bij opa en oma erg veel suikergoed binnen en bestaat haar dag maaltijd tussen 7 en 12 uur uit:

- 1 beker peutermelk.
- 3-4 snacktomaatjes.
- 2 boterhammen met bebogeen (akka 100% toffeepasta)
- 2-3 suikerschuimpjes
- 1 vanille vla of bakje roompudding met room
- stuk worst en of kaas
- 2 bekers aanmaak limonade of piratensap,

Wij hebben opa en oma inmiddels al meerdere malen gezegt dat we niet willen dat ze dit allemaal krijgt. Het is teveel suiker voor een kind van 18 maanden naar onze mening, maar als antwoord krijgen we, dat kregen haar neefjes ook altijd.

Nu is het inmiddels zo dat onze dochter dunne poep heeft, wallen heeft en soms gewoon niet op haar benen kan staan. Ook niet normaal meer wil eten en alles waar geen suiker inzit weigerd, uit haar mond laat lopen, uitspuwd, over de tafel uitsmeert etc.

Wij geven iedere dag voldoende brood, fruit en een yogurtje mee, zelfs genoeg peutermelk voor 500ml, maar daar word alleen 250ml van gebruikt en de rest blijft allemaal in de tas zitten.

We hebben inmiddels al zware gesprekken gevoerd, waarbij we hebben aangegeven dat het onze dochter betreft en het ons niet kan schelen wat haar neefjes hebben gehad of niet, onze dochter is 18 maanden en heeft een hartruis, wat haar neefjes niet hadden. Niets maar dan ook niets helpt.

We hebben echter geen alternatief en moeten beiden iedere dag rond 7 a 7.30 beginnen met werken, dat sluit bij ons in de buurt oppascentrales al uit, want die beginnen dan pas met de inloop. Geluukig is een van ons wel iedere dag rond 12 uur klaar, zodat ze niet de hele dag suiker krijgt, want dat vermoeden hebben we wel als ze de hele dag oppassen.

Ze geven aan oppassen leuk te vinden en dat ze het graag doen, maar we zien onze dochter met de dag slechter worden en zijn instaat te stoppen met werken om verdere problemen te voorkomen. Alleen is dat niet te redden voor ons er zal altijd een full en een parttime moeten blijven werken.

O-ja als ze door vrije dagen bv eeb week of 2 gewoon thuis is dan bestaat haar dag maal uit.

- 500 ml peutermelk
- 2 stuks fruit
- water en of thee
- Danoontje.

Ze is pas geleden 2 weken thuis geweest ivm ziekte van een van ons en binnen een paar dagen at ze normaal, normale ontlasting en trokken de wallen weg. Na 3 dagen bij oma en opa was het al weer raak.

Tja, opa's en oma's, gemaakt om kleinkinderen te verwennen en normaliter zou dat geen probleem zijn omdat het of onder de aandacht van 1 van de ouders is, of maar af en toe.
In deze situatie is het lastig, ze deden het ook met de andere kinderen zo, dus ze zien er geen kwaad in.

Stom vraagje misschien, betaal je opa en oma voor het oppassen, of is dat geheel vrijwillig?
In het laatste geval kan je wat minder, ik zou zelf kiezen voor een betaling in deze samen met wat regels waaraan voldaan moet worden, wat je dan een stuk beter kan maken dan wanneer het liefdeswerk is.

Praat iig eens over de dingen die je ziet bij je dochter, kijk eens of hun dat ook zien en o je daar samen wat beter uit kan komen.
Is er bv geen drinken wat ook die "lekker" factor heeft maar niet zo slecht is, dan lever je dat mee bv, of stel eens wat verantwoord snoepgoed voor, waar dochterlief net zo blij van wordt, maar niet zo'n suikerdip krijgt na de kick.
Ga daar gewoon eens samen voor zitten, om na te denken over wat jij redelijk vindt en wat opa en oma ook nog redelijk vinden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 14 juni 2010 @ 13:09:21 #128
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_82783436
Dat kind is van jullie. Je moet de gezondheid van een kind boven en oppas mogelijkheden stellen vind ik. Je opa en oma kunnen het gewoon niet aan. klaar. Zoek alternatieven.
pi_82783597
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:04 schreef Chuam77 het volgende:

En het risico wat aan een vreemde oppas zit?
Het klinkt op dit moment eerlijk gezegd alsof het risico bij deze bekende oppas veel groter is. Ze maken haar ziek. Bewust, want jullie hebben dit meermaals aangekaart zeg je.

Overigens ben ik het ook wel eens met de opmerkingen over peutermelk, de hoeveelheid suikers en verzadigde vetten en überhaupt de hoeveelheid voedsel die jullie zelf geven.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 16 juni 2010 @ 09:06:31 #130
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82869013
Volgens mij al redelijk offtopic ondertussen. Maar ik wil even reageren op het "gezonde" ascpect. Ten eerste sluit ik me aan bij Vivi over de smeerleverworst. Vies en ranzig spul is het. Als je wil kiezen voor gezond, dan kies je ook voor het minst geraffineerde product. Hoe puurder en minder bewerkt, hoe beter. En inderdaad hoor Flugel, met biologisch ben je ook al een stuk op weg! Biologische pindakaas bevat helemaal geen toegevoede suikers, terwijl alles in de supermarkt dat wel bevat.
Niet mieten! Door gieten!
pi_82877758
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 09:06 schreef seilram het volgende:
Biologische pindakaas bevat helemaal geen toegevoede suikers, terwijl alles in de supermarkt dat wel bevat.
En biologisch van de supermarkt dan?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_82878165
Gewoon duidelijk aangeven wat je er van vind en wat je wilt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:18:44 #133
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82878759
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:56 schreef beefcake het volgende:

[..]

En biologisch van de supermarkt dan?
He he he, ja ge snapt em wel toch
pi_82880176
Ingrediënten van calvé pindakaas:
quote:
pinda's (85 procent), plantaardige olie, plantaardig vet, zout.
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:02:42 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82880816
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:49 schreef owlet het volgende:
Ingrediënten van calvé pindakaas:
[..]

Niets mis mee toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:09:22 #136
244933 trovey
Nachtoele
pi_82881242
Gewoon kijken op het etiket bij de ingrediënten van een een product en niet er meteen van uit gaan dat biologisch altijd de hemel op aarde is want daar mee zou je de mensen die zich al die biologische producten niet kunnen veroorloven wel eens behoorlijk voor het hoofd kunnen stoten als zijnde jullie zijn geen goede ouders want je geeft je kind "rommel"uit de supermarkt die niet biologisch is. Met etiketten lezen kom je een heel eind om het product te kiezen waarvan jij denkt dat het voor jou en/of je kinderen geschikt is.
Optimist tot in de kist
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:13:47 #137
62233 Jelief
ikke lief!
pi_82881507
Die zonder stukjes hè, die met stukjes zit wel suiker in

Maar het ging over TS, ik hoop dat je het duidelijk kunt maken dat je dit niet wilt voor jullie dochter.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_82882107
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Niets mis mee toch?
Vind ik ook niet. Maar de stelling was dat alle pindakaas uit de supermarkt suiker bevat
De pindakaas van de lidl bevat ook geen suiker.
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:27:01 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82882161
Oh zo.. Maar ik ben ook een hele slechte moeder en geef Jen oa gestampte muisjes, hagelslag en chocopasta op brood....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:04:39 #140
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82884087
Owlet, dat wist ik inderdaad niet!

Ik koop zelf ook echt niet alles biologisch hoor! het grote voordeel ervan vind ik wel dat er op de ingredienten wel gelijk staat wat het e-nummer is. Zo staat er dan bijv geen E260, maar karmijnzuur. Terwijl dat vaak met gewone producten wel is. Maar goed, dat is een heel andere discussie inderdaad. En Tico, dan ben ik ook een evil moeder, want Joep heeft gister samen met mij een magnum op zitten smikkelen

Alles in balans...

TS, heb je het eigenlijk nog eens met opa en oma besproken??
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:12:04 #141
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82884517
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:04 schreef seilram het volgende:

Alles in balans...

En ik denk dat je daar de kern van het verhaal te pakken hebt....

ik sta alleen verbaasd over sommige dingen die ik hier lees in het topic. De balans zou ver te zoeken zijn hier terwijl ik dacht het heel goed te gaan doen
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:23:46 #142
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_82885236
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:31 schreef Suzanna het volgende:

Dit. En ook het Nanny/gastouder idee. Ik weet niet waar je woont, maar ik geloof dat sommige kinderopvangstichtingen ook Nannyzaken reguleren. Dit kan dan zijn: opvang aan huis of opvang bij iemand thuis.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_82887000
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:09 schreef trovey het volgende:
Gewoon kijken op het etiket bij de ingrediënten van een een product en niet er meteen van uit gaan dat biologisch altijd de hemel op aarde is want daar mee zou je de mensen die zich al die biologische producten niet kunnen veroorloven wel eens behoorlijk voor het hoofd kunnen stoten als zijnde jullie zijn geen goede ouders want je geeft je kind "rommel"uit de supermarkt die niet biologisch is. Met etiketten lezen kom je een heel eind om het product te kiezen waarvan jij denkt dat het voor jou en/of je kinderen geschikt is.
Biologisch is neit echt veel gezonder. Er zitten een klein ,beetje meer vitaminen in, soms. Soms minder. Er is wat meer fluctuatie. Onderzoeken zijn er naar gedaan en biologisch is niet gezonder, ook is het compelte onzin dat nergens suiker aan toegevoegd mag zijn, of iets anders.

Het belangrijkste is dat je een gezond voedingspatroon hebt, met daarnaast veel beweging. Wij speelden vroeger altijd buiten en van biologisch had nog niemand gehoord. En wij waren echt niet te dik. En dat zonder biologisch eten.

Het enige dat biologisch eten betekent is:
- Meer grond en voedsel nodig voor een stukje vlees (dus decadent)
- Meer grond en brandstof nodig voor groenten, fruit enz. (en dus helemaal niet beter, alleen anders)
- Geen pesticiden en fungiciden, waardoor je daarvan geen residuen meer binnenkrijgt. Wat je wel binnenkrijgt zijn de afweerstoffen van de plant tegen insecten, schimmels en ziekten. Die zijn vaak nog ongezonder dan die restjes pesticiden.

Anyway, Voedingspatroon, daar gaat het dus om.
Whatever...
pi_82887158
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:58 schreef Spanky78 het volgende:

[
Het enige dat biologisch eten betekent is:
- Meer grond en voedsel nodig voor een stukje vlees (dus decadent)
- Meer grond en brandstof nodig voor groenten, fruit enz. (en dus helemaal niet beter, alleen anders)
- Geen pesticiden en fungiciden, waardoor je daarvan geen residuen meer binnenkrijgt. Wat je wel binnenkrijgt zijn de afweerstoffen van de plant tegen insecten, schimmels en ziekten. Die zijn vaak nog ongezonder dan die restjes pesticiden.

Anyway, Voedingspatroon, daar gaat het dus om.
Noem inderdaad meer grond en voedsel voor een dier maar decadent
Maar goed dat is een hele andere discussie.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_82887675
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Noem inderdaad meer grond en voedsel voor een dier maar decadent
Maar goed dat is een hele andere discussie.
ja, dat is decadent in een tijd waar ongeveer 1 miljard mensen hong lijden.
Whatever...
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:53:40 #146
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_82890161
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Bij ja! Je hebt gelijk. Dan moeten de dieren maar lijden. Zolang mensen maar niet lijden.
Mensen lijden in andere delen van wereld nu eenmaal honger omdat het leven niet eerlijk is. Ja, kut hé? Verander je dat door middel van bio-industrie? Denk van niet!

OT: Illustreer dus zo nodig aan de hand van een printje wat er anders moet en als dat niet helpt kan een gastouder/ nanny echt een oplossing zijn hoor. Via een stichting krijg je een gediplomeerd iemand, hoor.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_82903553
quote:

[..]

Dat komt omdat ónze levensstandaard te hoog ligt. Wij leven idd te decadent. We consumeren nu eenmaal meer dan we (hier) produceren. Om in onze huidige 'behoeften' te voorzien, móet de derde wereld uitgebuit worden. Dat los je niet op door meer dieren op minder ruimte te proppen, maar door minder kinderen op de wereld te zetten en minder vlees te eten.
pi_82949704
quote:

[..]

Dan is onze vleesconsumptie toch al decadent en is biologisch het minst decadent.
Want biologisch wordt zoveel mogelijk in het eigen land gedaan, bij de rest wordt er in het buitenland veevoer geproduceerd waarvoor enorme roofbouw wordt gepleegd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_82951288
Jullie zijn gewoon ongeschikt als ouders. Makkelijk toch, geen prioriteiten kunnen stellen.
  donderdag 17 juni 2010 @ 21:44:27 #150
268857 dani1978
I'm lovin'it
pi_82952410
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:18 schreef Chuam77 het volgende:
,

- 500 ml peutermelk
- 2 stuks fruit
- water en of thee
- Danoontje.

Voor een kind van 18 maanden is dit mijn inziens wel genoeg voor over de hele dag.
Als ik zie wat ze bij opa en oma krijgt in 5 uur tijd dan is dat wel erg veel, vergeleken met het lijstje van de ouders verspreid over de hele dag.
Ik zou alleen de peutermelk wel gaan vervangen door gewone halfvolle melk of karnemelk.
Doordat ik te lang ben doorgaan met friso met de oudste lust ze geen gewone melk. "Peutermelk" is namelijk zoeter, zit meer suiker in.
pi_82952711
Danoontje.... zou ik ook schrappen sowieso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')