Ja nou, als ik dacht dat de gezondheid van m'n kind in het geding was zou ik echt die paar euro extra wel betalen. En het is nou ook niet alsof TS op een houtje moet bijten heb ik zo het idee, aangezien ze beiden een baan hebben. En moet dat wel dan is de levensstandaard wellicht wat aan de hoge kant.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:52 schreef moussy het volgende:
[..]
Hier in het gehucht waar ik woon kan dat zelfs en anders zijn er nog gastouders via een buro, lijkt me stug dat het niet bestaat daar waar TS woont.. maar kost geld hè..?!
Ach ik had m'n vraagtekens al bij 'met èèn inkomen redt je het echt niet hoor'.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:52 schreef moussy het volgende:
[..]
Hier in het gehucht waar ik woon kan dat zelfs en anders zijn er nog gastouders via een buro, lijkt me stug dat het niet bestaat daar waar TS woont.. maar kost geld hè..?!
Je krijgt zelfs subsidie als je je kind naar een KDV brengt, dus uiteindelijk (tenzij TS een enorm inkomen heeft) kost het nog niet eens veel.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:01 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Zeg het als ik het verkeerd heb hoor maar waarschijnlijk neemt ts daarom geen KDV in armen.
Dat is natuurlijk dik betalen.
toeslag, maar als er flink verdient wordt, kan je ook flink betalen en krijg je maar een klein beetje toeslag.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je krijgt zelfs subsidie als je je kind naar een KDV brengt, dus uiteindelijk (tenzij TS een enorm inkomen heeft) kost het nog niet eens veel.
Toeslag, subsidie.. Komt op hetzelfde neerquote:Op zondag 13 juni 2010 23:04 schreef moussy het volgende:
[..]
toeslag, maar als er flink verdient wordt, kan je ook flink betalen en krijg je maar een klein beetje toeslag.
van de slager valt het qua suikers wel mee, maar het stikt van de verzadigde vetten .. Je hebt geen idee hoe veel vet er in worst zit en dan natuurlijk vooral verzadigde vetzuren, die zo schadelijk voor je hart en bloedvaten zijn.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:50 schreef flugeltje het volgende:
Vivi, bevat worst van de slager ook zoveel suiker? (echt nooit geweten) En is dat dan gewoon snijworst enzo?
Owquote:
Ach het is niet zo alsof je opeens een hele slechte moeder bent hoor. Vroeger wist men niet beter.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:16 schreef flugeltje het volgende:
wow tnx vivi... Ik wil mezelf niet naief noemen, maar dit soort dingen wist ik echt niet... Toch maar eens wat beter op gaan letten straks. Ik dacht dat ik er met biologische producten al een heel end was namelijk....
Is ook wel zo en ik wil mezelf ook niet direct wegzetten als slechte moeder.... Maar toch wil ik wel graag dat de 'gezonde' keuzes die ik denk te maken ook daadwerkelijk gezond zijn...quote:Op maandag 14 juni 2010 12:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach het is niet zo alsof je opeens een hele slechte moeder bent hoor. Vroeger wist men niet beter.
Troost je met de gedachte dat geen enkele keuze 'gezond' is in de enge definitie van het woord.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is ook wel zo en ik wil mezelf ook niet direct wegzetten als slechte moeder.... Maar toch wil ik wel graag dat de 'gezonde' keuzes die ik denk te maken ook daadwerkelijk gezond zijn...
Zullen we er dan 'minst slechte' keuze van maken?quote:Op maandag 14 juni 2010 12:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Troost je met de gedachte dat geen enkele keuze 'gezond' is in de enge definitie van het woord.
Suiker is nog niet eens het grootste probleem bij een dergelijk dieet. Vooral het deel verzadigd vet is al errug groot voor zo'n ukkie. Wij geven onze dochter vooral zo min mogelijk prefab voer, maar wat ze krijgt mag lekker zijn, en er mag best wel eens suiker in zitten. Dus een boterham met jam is geen probleem, yoghurt met fruit ook niet.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:38 schreef Vivi het volgende:
[..]
Toen ik je naam zag staan wist ik dat je hetzelfde had gepost als ik wilde doen.
Kijk eens naar je eigen lijstje TS:
- 500 ml peutermelk--> suiker en nog een hoop andere toevoegingen, zoalspalmolie
.
- 3-4 boterhammen met kaas, worst--> worst ,vooral van de supermarkt, bevat LOADS of suiker
- 2 stuks fruit--> suiker
- water en of thee
- tarwe biscuitje bij de thee--> suiker
- warme maaltijd (gevarieerd)
- Danoontje.--> suiker.
Je bedoelingen zijn dus goed maar je moet er toch nog even wat dieper induiken.
Zoveel melkproducten hoeven sws ook niet btw.
Goed planquote:Op maandag 14 juni 2010 13:00 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zullen we er dan 'minst slechte' keuze van maken?
Tja, opa's en oma's, gemaakt om kleinkinderen te verwennen en normaliter zou dat geen probleem zijn omdat het of onder de aandacht van 1 van de ouders is, of maar af en toe.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:18 schreef Chuam77 het volgende:
nmiddels zitten wij met ons handen in het haar en de reden is oppas.
Wij hebben een dochtertje van 18 maanden oud, die tot 12 maanden normaal goed at, omdat ze tot die tijd geen suikerhoudende producten mocht. Sinds haar verjaardag krijgt ze iedere dag bij opa en oma erg veel suikergoed binnen en bestaat haar dag maaltijd tussen 7 en 12 uur uit:
- 1 beker peutermelk.
- 3-4 snacktomaatjes.
- 2 boterhammen met bebogeen (akka 100% toffeepasta)
- 2-3 suikerschuimpjes
- 1 vanille vla of bakje roompudding met room
- stuk worst en of kaas
- 2 bekers aanmaak limonade of piratensap,
Wij hebben opa en oma inmiddels al meerdere malen gezegt dat we niet willen dat ze dit allemaal krijgt. Het is teveel suiker voor een kind van 18 maanden naar onze mening, maar als antwoord krijgen we, dat kregen haar neefjes ook altijd.
Nu is het inmiddels zo dat onze dochter dunne poep heeft, wallen heeft en soms gewoon niet op haar benen kan staan. Ook niet normaal meer wil eten en alles waar geen suiker inzit weigerd, uit haar mond laat lopen, uitspuwd, over de tafel uitsmeert etc.
Wij geven iedere dag voldoende brood, fruit en een yogurtje mee, zelfs genoeg peutermelk voor 500ml, maar daar word alleen 250ml van gebruikt en de rest blijft allemaal in de tas zitten.
We hebben inmiddels al zware gesprekken gevoerd, waarbij we hebben aangegeven dat het onze dochter betreft en het ons niet kan schelen wat haar neefjes hebben gehad of niet, onze dochter is 18 maanden en heeft een hartruis, wat haar neefjes niet hadden. Niets maar dan ook niets helpt.
We hebben echter geen alternatief en moeten beiden iedere dag rond 7 a 7.30 beginnen met werken, dat sluit bij ons in de buurt oppascentrales al uit, want die beginnen dan pas met de inloop. Geluukig is een van ons wel iedere dag rond 12 uur klaar, zodat ze niet de hele dag suiker krijgt, want dat vermoeden hebben we wel als ze de hele dag oppassen.
Ze geven aan oppassen leuk te vinden en dat ze het graag doen, maar we zien onze dochter met de dag slechter worden en zijn instaat te stoppen met werken om verdere problemen te voorkomen. Alleen is dat niet te redden voor ons er zal altijd een full en een parttime moeten blijven werken.
O-ja als ze door vrije dagen bv eeb week of 2 gewoon thuis is dan bestaat haar dag maal uit.
- 500 ml peutermelk
- 3-4 boterhammen met kaas, worst
- 2 stuks fruit
- water en of thee
- tarwe biscuitje bij de thee
- Danoontje.
Ze is pas geleden 2 weken thuis geweest ivm ziekte van een van ons en binnen een paar dagen at ze normaal, normale ontlasting en trokken de wallen weg. Na 3 dagen bij oma en opa was het al weer raak.
Wie kan ons goede tips geven om dit op te lossen.
Nogmaals kwa werk kunnen we momenteel (nog) niet anders.
Het klinkt op dit moment eerlijk gezegd alsof het risico bij deze bekende oppas veel groter is. Ze maken haar ziek. Bewust, want jullie hebben dit meermaals aangekaart zeg je.quote:Op zondag 13 juni 2010 19:04 schreef Chuam77 het volgende:
En het risico wat aan een vreemde oppas zit?
En biologisch van de supermarkt dan?quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:06 schreef seilram het volgende:
Biologische pindakaas bevat helemaal geen toegevoede suikers, terwijl alles in de supermarkt dat wel bevat.
He he he, ja ge snapt em wel tochquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:56 schreef beefcake het volgende:
[..]
En biologisch van de supermarkt dan?
quote:pinda's (85 procent), plantaardige olie, plantaardig vet, zout.
Niets mis mee toch?quote:
Vind ik ook niet. Maar de stelling was dat alle pindakaas uit de supermarkt suiker bevatquote:
En ik denk dat je daar de kern van het verhaal te pakken hebt....quote:
Dit. En ook het Nanny/gastouder idee. Ik weet niet waar je woont, maar ik geloof dat sommige kinderopvangstichtingen ook Nannyzaken reguleren. Dit kan dan zijn: opvang aan huis of opvang bij iemand thuis.quote:Op zondag 13 juni 2010 20:31 schreef Suzanna het volgende:
Dus jullie willen dat je dochtertje elke ochtend (vóór het middagslaapje dus) 500 ml aan peutermelk én een yoghurtje drinkt en eet? Dat is ook niet bepaald gezond, wat Tinkepink ook al zegt. Hoeveel melkproducten krijgt ze de rest van de dag? Verder heb ik altijd begrepen dat een kind op die leeftijd (baby-af) maar zo'n liter aan vocht nodig heeft op een dag, als je zo snel al op meer dan 500 ml zit is dat ook best wel veel lijkt me... zeker als het allemaal zuivel is.
Er zijn best veel alternatieven etc. te vinden, ook voor jullie lijstje.
Verder denk ik dat jullie misschien wel een gastouder kunnen vinden die zo vroeg een kind kan/ wil opvangen. Dat is misschien even zoeken maar ze zijn er vast wel. Als ik gastouder zou zijn, zou ik dat in ieder geval best goed vinden, maar dat is natuurlijk niet een heel goed referentiekader, daar ben ik me van bewust![]()
.
In ieder geval: succes met de beslissingen en overwegingen, en neem vooral niet alles wat in dit topic staat te serieus, maak je eigen afweging van feiten, meningen, en wat je belangrijk vindt. Succes!!
Biologisch is neit echt veel gezonder. Er zitten een klein ,beetje meer vitaminen in, soms. Soms minder. Er is wat meer fluctuatie. Onderzoeken zijn er naar gedaan en biologisch is niet gezonder, ook is het compelte onzin dat nergens suiker aan toegevoegd mag zijn, of iets anders.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:09 schreef trovey het volgende:
Gewoon kijken op het etiket bij de ingrediënten van een een product en niet er meteen van uit gaan dat biologisch altijd de hemel op aarde is want daar mee zou je de mensen die zich al die biologische producten niet kunnen veroorloven wel eens behoorlijk voor het hoofd kunnen stoten als zijnde jullie zijn geen goede ouders want je geeft je kind "rommel"uit de supermarkt die niet biologisch is. Met etiketten lezen kom je een heel eind om het product te kiezen waarvan jij denkt dat het voor jou en/of je kinderen geschikt is.
Noem inderdaad meer grond en voedsel voor een dier maar decadentquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:58 schreef Spanky78 het volgende:
[
Het enige dat biologisch eten betekent is:
- Meer grond en voedsel nodig voor een stukje vlees (dus decadent)
- Meer grond en brandstof nodig voor groenten, fruit enz. (en dus helemaal niet beter, alleen anders)
- Geen pesticiden en fungiciden, waardoor je daarvan geen residuen meer binnenkrijgt. Wat je wel binnenkrijgt zijn de afweerstoffen van de plant tegen insecten, schimmels en ziekten. Die zijn vaak nog ongezonder dan die restjes pesticiden.
Anyway, Voedingspatroon, daar gaat het dus om.
ja, dat is decadent in een tijd waar ongeveer 1 miljard mensen hong lijden.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Noem inderdaad meer grond en voedsel voor een dier maar decadent![]()
Maar goed dat is een hele andere discussie.
Bij ja! Je hebt gelijk. Dan moeten de dieren maar lijden. Zolang mensen maar niet lijden.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
ja, dat is decadent in een tijd waar ongeveer 1 miljard mensen hong lijden.
Dat komt omdat ónze levensstandaard te hoog ligt. Wij leven idd te decadent. We consumeren nu eenmaal meer dan we (hier) produceren. Om in onze huidige 'behoeften' te voorzien, móet de derde wereld uitgebuit worden. Dat los je niet op door meer dieren op minder ruimte te proppen, maar door minder kinderen op de wereld te zetten en minder vlees te eten.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dan is onze vleesconsumptie toch al decadent en is biologisch het minst decadent.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 juni 2010 18:18 schreef Chuam77 het volgende:
,
O-ja als ze door vrije dagen bv eeb week of 2 gewoon thuis is dan bestaat haar dag maal uit.
- 500 ml peutermelk
- 3-4 boterhammen met kaas, worst
- 2 stuks fruit
- water en of thee
- tarwe biscuitje bij de thee
- Danoontje.
Ze is pas geleden 2 weken thuis geweest ivm ziekte van een van ons en binnen een paar dagen at ze normaal, normale ontlasting en trokken de wallen weg. Na 3 dagen bij oma en opa was het al weer raak.
Wie kan ons goede tips geven om dit op te lossen.
Nogmaals kwa werk kunnen we momenteel (nog) niet anders.
"ons" cb adviseerde dus gewoon halfvolle melk..quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:55 schreef Ticootje het volgende:
Niets mis met een keer een danoontje. Gewoon lekker afwisselen. De ene keer yoghurt, dan eens wat vla. Of eens als toetje een bakje aardbeien. En een danoontje is gewoon een leuk toetje, niet te groot enzo.
Peutermelk is gewoon onzin. Gewoon normale melk geven. Tot 4 dacht ik zelfs volle melk omdat die frummels gewoon nog groeien van de vetten. Maar het verschilt per cb wat ze daarin aanraden.
Nou daar hoef je geen enorm inkomen voor te hebben hoor. Je bent die subsidie al rap kwijt.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je krijgt zelfs subsidie als je je kind naar een KDV brengt, dus uiteindelijk (tenzij TS een enorm inkomen heeft) kost het nog niet eens veel.
da's wel héél weinig, weet je dat zeker?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:20 schreef Ticootje het volgende:
Nou dat valt heus wel mee. Wij betalen voor 4 dagen iets van 300 euro. En wij verdienen boven modaal.
En dat is idd de vraag, waren ze voor de neefjes ook de dagelijkse oppas, en dus de verzorger van dat moment, of waren de neefjes er slechts incidenteel en waren die dus af en toe een keer op een verwendagje bij opa en oma?quote:Op zondag 13 juni 2010 18:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daar gaat het dus ook fout. Opa's en oma's 'horen' inderdaad hun kleinkinderen te (kunnen) verwennen, maar in dit geval dienen ze als oppas, en zijn ze even niet opa en oma.
dat opa's en oma's wat mogen verwennen klopt wel, maar het lijkt me toch wat anders als je kind daar 5 halve dagen in de week is. dan moet je toch goede afspraken kunnen maken, over wat er standaard zo'n beetje gegeven wordt? ik vind het ongelooflijk dat opa & oma in dit verhaal zich zo weinig aantrekken van de wensen van de ouders. het lijkt me ontzettend vervelend in elk geval, en ik zou ook echt zoeken naar andere mogelijkheden voor (een deel van) de opvang van je dochter. dan laat je het bijv zo voor 2 dagen in de week en zoek een ander adres voor de dagdelen die dan nog over zijn. is voor opa & oma ook wat minder belastend, en dan kunnen ze zonder al teveel bezwaren es wat extra's geven.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:32 schreef Silmarwen het volgende:
Sowieso dat hele gezeur om eten bij kinderen. Het ene jaar mag product A wel, het volgende jaar is een kind op sterven na dood en ben je een vreselijke ouder als je product A geeft. Het verandert toch elke zoveel maanden. Afwisselen prima. Je kind nooit iets zoetigs of vettigs geven, kom nou toch. Wat een onzin.
Over het onderwerp, dan moet je eens gaan praten met opa's en oma's. Bij ons is de regel, bij opa en oma mag je 9 van de 10 keer meer dan thuis. Daar zijn opa's en oma's voor, om je eens te verwennen. Bovendien zie ik zo onwijs vaak die ondankbaarheid naar ouders toe, die oppassen. Ze hadden ook nee kunnen zeggen en dan zat je met kinderopvang van 270 euro per maand voor 1 dag. Of je dumpt je kind gewoon eens niet bij jan en allemaal en voedt ze zelf eens op! Misschien handige dingen om aan te denken voor je aan kinderen begint.
Zo ik ga Yade eens een lekkere boterham met vruchtenhageltjes voeren en een glas optimel.
Nooit is natuurlijk ook onzin maar structureel iedere dag en als vervanging voor normaal voedsel (danoontje vs yoghurt / kwark etc.) is weer het andere uiterste.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:32 schreef Silmarwen het volgende:
Sowieso dat hele gezeur om eten bij kinderen. Het ene jaar mag product A wel, het volgende jaar is een kind op sterven na dood en ben je een vreselijke ouder als je product A geeft. Het verandert toch elke zoveel maanden. Afwisselen prima. Je kind nooit iets zoetigs of vettigs geven, kom nou toch. Wat een onzin.
De Panda pindakaas van de Aldi is volgens mij ook zonder toegevoegde suikersquote:Op woensdag 16 juni 2010 09:06 schreef seilram het volgende:
Volgens mij al redelijk offtopic ondertussen. Maar ik wil even reageren op het "gezonde" ascpect. Ten eerste sluit ik me aan bij Vivi over de smeerleverworst. Vies en ranzig spul is het. Als je wil kiezen voor gezond, dan kies je ook voor het minst geraffineerde product. Hoe puurder en minder bewerkt, hoe beter. En inderdaad hoor Flugel, met biologisch ben je ook al een stuk op weg! Biologische pindakaas bevat helemaal geen toegevoede suikers, terwijl alles in de supermarkt dat wel bevat.
Bij de diverse soorten pindakaas is het al heel makkelijk vergelijken, Calvé, huismerk AH en een Euroshoppervariant bevatten simpelweg verschillende percentages pinda's (en Calvé het meest).quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En ik denk dat je daar de kern van het verhaal te pakken hebt....
ik sta alleen verbaasd over sommige dingen die ik hier lees in het topic. De balans zou ver te zoeken zijn hier terwijl ik dacht het heel goed te gaan doen
daar zit dextrose in.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:01 schreef Troel het volgende:
[..]
De Panda pindakaas van de Aldi is volgens mij ook zonder toegevoegde suikers
Idd, zelfs mbt tot mijn 18-jarige zoon heb ik liever dat hij gewone cola drinkt dan cola-light, want suikervervangers zijn vaak nog schadelijker dan suiker zelf.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:06 schreef zuigmarmot het volgende:
Bij ons geld trouwens wel de regel: Geen aspartaam
Liever suiker dan dat
Volgens de lijstjes die ik zo op internet kan vinden zou er geen dextrose inzitten, maar wel gehard palmvet.quote:
ik heb net op de pot gekeken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens de lijstjes die ik zo op internet kan vinden zou er geen dextrose inzitten, maar wel gehard palmvet.
Wat is er mis met een gastouder? Ik ben gastouder bij verschillende gezinnen die de kinderen eens per week ook naar de dagopvang brengen zodat er een verdeling is.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:46 schreef zuigmarmot het volgende:
Voor kanonnenvoer voor een gesprek met Opa en Oma, zoek eens naar de onderzoeken die een relatie aantonen tussen veel suikerhoudende niet voedzame producten op jonge leeftijd en diabetes, ik denk dat ze er dan vrij snel mee stoppen.
Ten tweede, zoek geen gastouder, maar een kleinschalige KDV (met bv een leuke vertikale groep waar ook leeftijdsgenootjes zitten) en check van tevoren het openbare gg&gd inspectierapport en pedagogisch plan, en let dus speciaal op het dagritme i.s.m. de gegeven voeding
Dit!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:35 schreef trui het volgende:
[..]
dat opa's en oma's wat mogen verwennen klopt wel, maar het lijkt me toch wat anders als je kind daar 5 halve dagen in de week is. dan moet je toch goede afspraken kunnen maken, over wat er standaard zo'n beetje gegeven wordt? ik vind het ongelooflijk dat opa & oma in dit verhaal zich zo weinig aantrekken van de wensen van de ouders.
Zekerheid,quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:19 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een gastouder? Ik ben gastouder bij verschillende gezinnen die de kinderen eens per week ook naar de dagopvang brengen zodat er een verdeling is.
Dat lijkt mij ook teveel, hoewel ik me wel voor kan stellen dat een alleenstaande moeder die geen alimentatie ontvangt zo ongeveer gedwongen is fulltime te werken, en geen andere optie heeft dan haar kind zoveel naar het KDV te brengen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:53 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb eens stage gelopen op een dagverblijf en daar kwam een meisje 5 dagen per week van half 8 tot 18:00. Dat is in mijn ogen way too much.
Mee eens, daarom gaf ik ook al de tip kleinschalige KDV, daar je deze voordelen ook hebt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:53 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben gastouder aan huisIk heb de ervaring dat mensen het juist erg prettig vinden om hun kinderen in de eigen omgeving te laten. Het kinderdagverblijf heeft vele voordelen maar een nadeel is dat kinderen minder tot rust komen dan in hun eigen omgeving.
Wij betalen voor 1 dag per week, per maand 270 euro. En wij verdienen boven modaal. Althans.. ik niet Knut wel.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:20 schreef Ticootje het volgende:
Nou dat valt heus wel mee. Wij betalen voor 4 dagen iets van 300 euro. En wij verdienen boven modaal.
Dat laatste sowieso! In Scandinavië b.v. kunnen ouders een jaar krijgen! En zowel de man als de vrouw kan het opnemenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook teveel, hoewel ik me wel voor kan stellen dat een alleenstaande moeder die geen alimentatie ontvangt zo ongeveer gedwongen is fulltime te werken, en geen andere optie heeft dan haar kind zoveel naar het KDV te brengen.
Wat mij betreft zou er in NL een veel ruimere ouderschapsregeling mogen zijn, zeker voor alleenstaande ouders.
Ik was alleenstaande moeder (officieel nog steeds, woon niet samen), en ik krijg per maand meer aan toeslagen als aan salaris. Ook als alleenstaande moeder is het dus (volgens mij) niet nodig om 40 uur te werken. (overigens krijg ik wél alimentatie, maar ik denk dat als ik het niet zou krijgen, dat ik het dan óók zou redden in de maand, maar dan meot ik gewoon écht gaan opletten. Maar te doen is het zeker wel volgens mij).quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook teveel, hoewel ik me wel voor kan stellen dat een alleenstaande moeder die geen alimentatie ontvangt zo ongeveer gedwongen is fulltime te werken, en geen andere optie heeft dan haar kind zoveel naar het KDV te brengen.
Wat mij betreft zou er in NL een veel ruimere ouderschapsregeling mogen zijn, zeker voor alleenstaande ouders.
Jij mag dat natuurlijk prima vinden, maar het is volgens mij echt niet zo dat kinderen onder het jaar die 3 dagen p/w naar een kdv gaan per definitie slecht af zijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:43 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind 3 dagen naar het KDV al veelte veel voor die kleine hummeltjes. En kinderen onder het jaar horen in mijn ogen niet op het KDV. En ik werk op een KDV. Je kan nooit genoeg aandacht geven aan de allerkleinste, daar heb je simpelweg geen tijd voor. Dus hop, 3 dagen in de week je baby brengen waar ze enkel bezig zijn met je kindje als het honger heeft, huilt of als de grote op bed liggen. Onze beebie gaat dus ook pas naar het KDV als het anderhalf is, net als Yade, en die gaat naar het KDV enkel en alleen voor de sociale ontwikkeling.
Knut werkt 3 dagen op kantoor, en de rest thuis, en die maakt wel 60 urige werkweken, en ik werk 3 dagen per week.
Trouwens over te veel suiker, ik moet daar wel om grinniken. Weet je wat het dieet is op een KDV?
9:30 Sap (roosvicee meestal) en fruit.
11:30/12:00 2 boterhammen (eentje smeerkaas of smeerworst) tweede zoet. Meestal chocopasta, pindakaas, hageltjes en een beker melk. Vaak nog een cracker toe met worst of kaas.
15:30 Sap (roosvicee again) en een mariabiscuitje, ander koekje, voor degene onder een jaar een soepstengel of rijstewafeltje.
Als het warm is, tussendoor nog drinken.
En geloof me, dat is allemaal echt niet biologisch.
dat vind ik nou niet bepaald een dieetquote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:43 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind 3 dagen naar het KDV al veelte veel voor die kleine hummeltjes. En kinderen onder het jaar horen in mijn ogen niet op het KDV. En ik werk op een KDV. Je kan nooit genoeg aandacht geven aan de allerkleinste, daar heb je simpelweg geen tijd voor. Dus hop, 3 dagen in de week je baby brengen waar ze enkel bezig zijn met je kindje als het honger heeft, huilt of als de grote op bed liggen. Onze beebie gaat dus ook pas naar het KDV als het anderhalf is, net als Yade, en die gaat naar het KDV enkel en alleen voor de sociale ontwikkeling.
Knut werkt 3 dagen op kantoor, en de rest thuis, en die maakt wel 60 urige werkweken, en ik werk 3 dagen per week.
Trouwens over te veel suiker, ik moet daar wel om grinniken. Weet je wat het dieet is op een KDV?
9:30 Sap (roosvicee meestal) en fruit.
11:30/12:00 2 boterhammen (eentje smeerkaas of smeerworst) tweede zoet. Meestal chocopasta, pindakaas, hageltjes en een beker melk. Vaak nog een cracker toe met worst of kaas.
15:30 Sap (roosvicee again) en een mariabiscuitje, ander koekje, voor degene onder een jaar een soepstengel of rijstewafeltje.
Als het warm is, tussendoor nog drinken.
En geloof me, dat is allemaal echt niet biologisch.
Tja, alleen al je woordkeus (dumpt) geeft al aan dat jij vindt dat het niet moet.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:53 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind het gewoon komisch dat je je kind 3 a 4 dagen dumpt, maar je je wel vreselijk druk maakt over de overprikkeling bij opa's en oma's. Of het dieet van je kindje. Beetje hypocriet, of misschien gewoon compensatiedrang omdat je je schulig voelt dat je je kind zo vaak moet dumpen bij vreemden.
Precies, alsof je een slechte ouder bent als je je kind naar een kdv brengt ofzo...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:05 schreef LadyS het volgende:
Ik vind 'dumpen' altijd zo'n vervelend woord in deze context. :$
Spuit elf ben ik dus ;')quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, alleen al je woordkeus (dumpt) geeft al aan dat jij vindt dat het niet moet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |