Dit!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:35 schreef trui het volgende:
[..]
dat opa's en oma's wat mogen verwennen klopt wel, maar het lijkt me toch wat anders als je kind daar 5 halve dagen in de week is. dan moet je toch goede afspraken kunnen maken, over wat er standaard zo'n beetje gegeven wordt? ik vind het ongelooflijk dat opa & oma in dit verhaal zich zo weinig aantrekken van de wensen van de ouders.
Zekerheid,quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:19 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een gastouder? Ik ben gastouder bij verschillende gezinnen die de kinderen eens per week ook naar de dagopvang brengen zodat er een verdeling is.
Dat lijkt mij ook teveel, hoewel ik me wel voor kan stellen dat een alleenstaande moeder die geen alimentatie ontvangt zo ongeveer gedwongen is fulltime te werken, en geen andere optie heeft dan haar kind zoveel naar het KDV te brengen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:53 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb eens stage gelopen op een dagverblijf en daar kwam een meisje 5 dagen per week van half 8 tot 18:00. Dat is in mijn ogen way too much.
Mee eens, daarom gaf ik ook al de tip kleinschalige KDV, daar je deze voordelen ook hebt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:53 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben gastouder aan huisIk heb de ervaring dat mensen het juist erg prettig vinden om hun kinderen in de eigen omgeving te laten. Het kinderdagverblijf heeft vele voordelen maar een nadeel is dat kinderen minder tot rust komen dan in hun eigen omgeving.
Wij betalen voor 1 dag per week, per maand 270 euro. En wij verdienen boven modaal. Althans.. ik niet Knut wel.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:20 schreef Ticootje het volgende:
Nou dat valt heus wel mee. Wij betalen voor 4 dagen iets van 300 euro. En wij verdienen boven modaal.
Dat laatste sowieso! In Scandinavië b.v. kunnen ouders een jaar krijgen! En zowel de man als de vrouw kan het opnemenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook teveel, hoewel ik me wel voor kan stellen dat een alleenstaande moeder die geen alimentatie ontvangt zo ongeveer gedwongen is fulltime te werken, en geen andere optie heeft dan haar kind zoveel naar het KDV te brengen.
Wat mij betreft zou er in NL een veel ruimere ouderschapsregeling mogen zijn, zeker voor alleenstaande ouders.
Ik was alleenstaande moeder (officieel nog steeds, woon niet samen), en ik krijg per maand meer aan toeslagen als aan salaris. Ook als alleenstaande moeder is het dus (volgens mij) niet nodig om 40 uur te werken. (overigens krijg ik wél alimentatie, maar ik denk dat als ik het niet zou krijgen, dat ik het dan óók zou redden in de maand, maar dan meot ik gewoon écht gaan opletten. Maar te doen is het zeker wel volgens mij).quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook teveel, hoewel ik me wel voor kan stellen dat een alleenstaande moeder die geen alimentatie ontvangt zo ongeveer gedwongen is fulltime te werken, en geen andere optie heeft dan haar kind zoveel naar het KDV te brengen.
Wat mij betreft zou er in NL een veel ruimere ouderschapsregeling mogen zijn, zeker voor alleenstaande ouders.
Jij mag dat natuurlijk prima vinden, maar het is volgens mij echt niet zo dat kinderen onder het jaar die 3 dagen p/w naar een kdv gaan per definitie slecht af zijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:43 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind 3 dagen naar het KDV al veelte veel voor die kleine hummeltjes. En kinderen onder het jaar horen in mijn ogen niet op het KDV. En ik werk op een KDV. Je kan nooit genoeg aandacht geven aan de allerkleinste, daar heb je simpelweg geen tijd voor. Dus hop, 3 dagen in de week je baby brengen waar ze enkel bezig zijn met je kindje als het honger heeft, huilt of als de grote op bed liggen. Onze beebie gaat dus ook pas naar het KDV als het anderhalf is, net als Yade, en die gaat naar het KDV enkel en alleen voor de sociale ontwikkeling.
Knut werkt 3 dagen op kantoor, en de rest thuis, en die maakt wel 60 urige werkweken, en ik werk 3 dagen per week.
Trouwens over te veel suiker, ik moet daar wel om grinniken. Weet je wat het dieet is op een KDV?
9:30 Sap (roosvicee meestal) en fruit.
11:30/12:00 2 boterhammen (eentje smeerkaas of smeerworst) tweede zoet. Meestal chocopasta, pindakaas, hageltjes en een beker melk. Vaak nog een cracker toe met worst of kaas.
15:30 Sap (roosvicee again) en een mariabiscuitje, ander koekje, voor degene onder een jaar een soepstengel of rijstewafeltje.
Als het warm is, tussendoor nog drinken.
En geloof me, dat is allemaal echt niet biologisch.
dat vind ik nou niet bepaald een dieetquote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:43 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind 3 dagen naar het KDV al veelte veel voor die kleine hummeltjes. En kinderen onder het jaar horen in mijn ogen niet op het KDV. En ik werk op een KDV. Je kan nooit genoeg aandacht geven aan de allerkleinste, daar heb je simpelweg geen tijd voor. Dus hop, 3 dagen in de week je baby brengen waar ze enkel bezig zijn met je kindje als het honger heeft, huilt of als de grote op bed liggen. Onze beebie gaat dus ook pas naar het KDV als het anderhalf is, net als Yade, en die gaat naar het KDV enkel en alleen voor de sociale ontwikkeling.
Knut werkt 3 dagen op kantoor, en de rest thuis, en die maakt wel 60 urige werkweken, en ik werk 3 dagen per week.
Trouwens over te veel suiker, ik moet daar wel om grinniken. Weet je wat het dieet is op een KDV?
9:30 Sap (roosvicee meestal) en fruit.
11:30/12:00 2 boterhammen (eentje smeerkaas of smeerworst) tweede zoet. Meestal chocopasta, pindakaas, hageltjes en een beker melk. Vaak nog een cracker toe met worst of kaas.
15:30 Sap (roosvicee again) en een mariabiscuitje, ander koekje, voor degene onder een jaar een soepstengel of rijstewafeltje.
Als het warm is, tussendoor nog drinken.
En geloof me, dat is allemaal echt niet biologisch.
Tja, alleen al je woordkeus (dumpt) geeft al aan dat jij vindt dat het niet moet.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:53 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind het gewoon komisch dat je je kind 3 a 4 dagen dumpt, maar je je wel vreselijk druk maakt over de overprikkeling bij opa's en oma's. Of het dieet van je kindje. Beetje hypocriet, of misschien gewoon compensatiedrang omdat je je schulig voelt dat je je kind zo vaak moet dumpen bij vreemden.
Precies, alsof je een slechte ouder bent als je je kind naar een kdv brengt ofzo...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:05 schreef LadyS het volgende:
Ik vind 'dumpen' altijd zo'n vervelend woord in deze context. :$
Spuit elf ben ik dus ;')quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, alleen al je woordkeus (dumpt) geeft al aan dat jij vindt dat het niet moet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |